BENARKAH RAKYAT LEBIH GAGAL DAN PERTUKARAN KERAJAAN TIDAK MAMPU MERUBAH KEADAAN?

Berikutan trending tanda pagar #KerajaanGagal dan #KerajaanBodoh di media sosial sejak kebelakangan ini sebagai manifesti penolakan terhadap kerajaan, bersekali dengan kecaman terhadap beberapa menteri yang juga dianggap gagal dan tidak berfungsi, terdapat kecenderungan untuk mengalihkan kegagalan itu kepada rakyat sendiri.

Mereka mengatakan, yang sebenarnya gagal ialah rakyat itu sendiri, bukannya kerajaan, Perdana Menteri atau menteri-menterinya.

Hujah mereka ialah jika kerajaan didakwa gagal dalam menguruskan pandemik Covid19 dengan berkesan, rakyat jauh lebih gagal kerana masih ramai yang cuba merentas negeri secara haram, berziarah ketika Aidil Fitri dan pergi ke tempat-tempat yang sesak tanpa keperluan yang mendesak.

Mereka seterusnya berkata, berbanding kerajaan, rakyatlah sebenarnya yang menjadi penyumbang kepada kegagalan kerajaan itu.

Serentak dengan sikap rakyat yang dikatakan gagal itu, mereka berhujah lagi bahawa pertukaran kerajaan tidak mungkin dapat membawa apa-apa perubahan kepada negara kerana rakyat yang sama yang menyumbang kepada kegagalan itu masih tetap ada untuk terus membawa kegagalan.

Benarkah begitu?

Yang nyata, kecenderungan untuk menyalahkah rakyat ini adalah suatu pandangan yang nyata bertujuan agar kerajaan PN dan Mahiaddin Md Yasin terus diberi ruang memimpin negara ini.

Dalam erti kata lain, mereka kini kian menyedari PN dan Mahiaddin gagal berfungsi, semakin ditolak dan tidak lagi diperlukan.

Hakikatnya, tugas kerajaan dan pemimpin ialah memimpin dan kerana mereka dibayar gaji yang lumayan dengan pelbagai kemudahan serta berpeluang pula menyapu komisyen untuk kemewahan diri sendiri dan keluarga, malah untuk menambah isteri sehingga dua atau tiga, beban kesalahan atas kegagalan itu haruslah ditanggung sepenuhnya oleh mereka, bukan rakyat.

Rakyat sebaliknya hanya kelompok penerima sebagai balasan pelbagai cukai yang perlu mereka bayar kepada kerajaan untuk membayar gaji dan segala kemudahan yang dinikmati oleh pemimpin.

Maka itu, di mana asasnya untuk meletakkan beban kegagalan kerajaan kepada rakyat?

Memang benar ada rakyat melanggar SOP, banyak yang cuba merentas negeri dan pergi ke tempat-tempat sesak yang tidak perlu, tetapi harus diingat, pemimpin juga ramai yang berbuat demikian.

Wajarkah pemimpin turut sama degil melanggar SOP dan cuba merentas negeri sedangkan peraturan itu mereka sendiri yang memperkenalkannya, di samping kedudukan mereka adalah pemimpin yang dibayar gaji seharusnya memimpin dan menunjuk teladan kepada rakyat, bukan menjadi ibu ketam yang berjalan senget?

Bukankah jika pemimpin yang tugasnya memimpin itu patuh 100 peratus kepada SOP dan peraturan, maka ia dengan sendiri akan mendorong rakyat untuk sama mematuhinya?

Dalam hal ini, sementara ramai yang didapati melanggar SOP dan cuba-cuba merentas negeri, sesetengahnya sengaja berbuat demikian sebagai tanda marah dan protes kepada pemimpin yang dilihat bebas berbuat dengan sewenang-wenangnya.

Lebih dahsyat, ramai pemimpin yang dipaparkan gambar dan video mereka tidak mematuhi SOP, namun masih tidak diambil sebarang tindakan, termasuk Mahiaddin sendiri yang dikesan tidak memakai pelitup muka dan beberapa menteri yang lain dengan pelbagai kesalahan masing-masing.

Sebahagian pemimpin yang lain dikatakan perlu perlu siasatan lanjut terlebih dahulu dengan mengambil masa yang lama serta ada pula diberi alasan harus mendapat kebenaran Pejabat Peguam Negara sebelum boleh diambil tindakan.

Semua ini membuatkan rakyat kecewa dan rasa tertindas kerana jika terkena kepada mereka, saman atau denda serta-merta terus dikeluarkan tanpa menunggu matahari tenggelam.

Jadi, siapa yang lebih bersalah – pemimpin atau rakyat?

Berkaitan hal yang sama, di sinilah pentingnya sebuah kerajaan lain yang benar-benar berwibawa dengan pemimpin yang sepenuhnya mampu memimpin harus mengambil alih pentadbiran negara ini.

Kalau #KerajaanGagal dan #KerajaanBodoh ini terus berkuasa lebih lama atau diberi peluang lagi selepas PRU akan datang, maka kegagalan dan keboodohan yang sama akan berpanjangan menyusahkan kita semua.

Kita akan sengaja menempah kegagalan dan membiarkan kebodohan berterusan melainkan kita harus segera menjadi lebih pandai dan tidak terus diperbodohkan. (ShahbudinHusin 31/05/2021)

4.5 8 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 31 May 2021 — 10:55 am
Subscribe
Notify of
guest
199 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
1 June 2021 12:43 pm

RAKYAT GAGAL PILIH PEJUANG HUDUD SEBENAR……. PHDAPIG LAYAN 2 JUTA PELANCUNG CINA SIAP BAGI DISKAUN HARGA RUMAH SEPARUH HARGA……. TIONGKOK DAPIG TAK PERNAH BERSYUKUR DENGAN KEMURAHAN TANAH MELAYU…….. Siapa Kata Semua Rakyat Malaysia Menderita Disebabkan Covid-19?……. Profits double for Robert Kuok’s PPB Group Robust demand for palm oil and sugar doubled the profits of PPB Group, the company controlled by Malaysia’s richest man, Robert Kuok. According to a Forbes report, PPB’s net profit rose to RM420.2 million in the first quarter of 2021 from RM187.3 million in the same period last year. The company’s profits were contributed by its associate… Read more »

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 6:07 pm

kalau nak amik cek buat menantu ada syaratnya
buang tabiat lepas torpedo kat sungai tu na
cek orang baik-baik,bukan pakai macam tu nya
baru setaraf kloarga cek,dihormati sini sana

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:57 pm

kalau anak dara ada 2,Tn 1,saya 1
barulah dikatakan keluarga 2+1+1
tolong la,ambil kami berdua buat menantu
barula dikatakan MELAYU PADU BERSATU

ohhhhhh..bapa mertua ku,sayang bapak

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:53 pm

ohhhhhhh bapa mertua ku Tn.Haji Kejora b. Mushtari

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 6:10 pm
Reply to  Anonymous

Mushtari?

Suku bangsa apa dia nth?

hehe

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:50 pm

 Reply to  Anonymous
REKOMEN ANAK DIA
 Reply

BETOLLAH KATA ANON TU
DIA PON DAH ADA ANAK DARA SEGAR BUGAR
AMBILLAH SAYA BUAT MENANTU
HANSEM,SADO,JEJAKA SEGAR

TERIMALAH SAYA SEADANYA

WAHAI BAPA MERTUA KU

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:48 pm

KAH KAH KAH.. old idiot TN ‘Monyet’…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
We can’t see anymore..the idiot ‘monyet’ in action
To give excuses she got quite a number of option
First one is telling us she has to go for outstation
Another one is, in the hospital, undergo operation
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 6:12 pm
Reply to  Anonymous

Beruik Tua Wak Gontol Kejora Kojolla gente peliaq.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 6:59 pm
Reply to  Anonymous

Nak tiru sikit karangan tadika Binatang TN Monyet:

Binatang Anak Haram TN Monyet gentel kelentit panjang dia.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:47 pm

KAH KAH KAH.. TN Monyet Tua Munafiq Fasiq.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN Monyet bengap dungu mari mau tunjuk hebat
Tapi, pembaca tahu, monyet itu munafiq musibat
Apa yg dia dah dpt..berbirat belakang kena sebat
Kini lesap menghilang terus, tiada bayang kelibat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 6:14 pm
Reply to  Anonymous

Beruik Tua Wak Gontol Kejora Kojolla gente peliaq.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 6:59 pm
Reply to  Anonymous

Nak tiru sikit karangan tadika Binatang anak haram TN Monyet:

Binatang Anak Haram TN Monyet gentel kelentit panjang dia.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:45 pm

KAH KAH KAH.. TN Monyet Betina Ifrit Munafiq.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN Monyet iblis..hari ini teruk, kena tunjal & tujah
Hanya bermodal bebal & baran dia mari nk terjah
Sdg kan cg Kejora, dgn ayat Quran berlapik hujah
Cabut lari le monyet tu, tak ada lagi kelibat wajah
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:45 pm

KAH KAH KAH.. TN Monyet Betina Ifrit Munafiq..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet berlawan, hnya bermodal bebal baran
Cg Kejora pula ayat firman Allah dibuat sandaran
Mmg betullah, iblis dh mula takut dgn ayat Quran
Kini suara anak haram itu, dh tak lagi kedengaran
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:31 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Anak haram TN monyet, degil bebal nak berbalah
Tapi semua orang nampak, yang monyet tu kalah
Lgi pula dia adalah Al-Munafiqun Wa-Laknatullah
Utk dia di akhirat neraka tingkat paling bawah lah
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:46 pm
Reply to  Anonymous

Pukimak Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla asyik syiok sendiri

Dalam bilik air. luar bilik air …..

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 7:00 pm
Reply to  Anonymous

Nak tiru sikit karangan tadika Binatang TN Monyet:

Pukimak Binatang Anak Haram TN Monyet: asyik syiok sendiri

Dalam bilik Bg Ali, luar bilik Bg Ali …..

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:05 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:50 pm
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla minum todi se gelas, mabuk empat gelas.

Making hell of a nuisance of himself in here.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 7:02 pm
Reply to  Anonymous

Nak tiru sikit karangan tadika Binatang TN Monyet:

Pukimak Binatang Anak Haram TN Monyet: Beruk Tua Gila Babi minum todi se gelas, mabuk empat gelas.

Making hell of a nuisance of herself in here.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 3:52 pm

RASANYA KOJOLLA BOLEH TOLONG REKEMEN
SEBAB DIA KATA ,DIA ORGHANG ORANG KEDAH
KALU DIA SETUJU ,AKU SYUKOR AMEN
BARULAH TERHENTI BERTIKAM LIDAH

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:36 pm
Reply to  Anonymous

REKOMEN ANAK DIA

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:40 pm
Reply to  Anonymous

Hoi Awang Kole,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Pantun yg nak buat tu, kena ketahwan bijik butiaq
Panjang semua baghih hang sukat dulu dan ukoq
Tapi kalau tak ikut pos nek putuih haid tu beletiaq
Hang tak takut ka, sat lagi, nek tu sepak pungkoq?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:09 pm
Reply to  Anonymous

Atau hang gente peliaq

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 3:48 pm

TERASA DIRI INI NAK BERISTERI
CARI ORANG KEDAH,CAM MANA?
KALAULAH ADA JODOH DIBERI
NAK KE NAMANYA …….FARHANA

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 3:46 pm

KOJOLLA OIIIIIII……..

MACAM MANA HANG BOLEH MINUM SPERET TU
AWAT YANG HANG KAHAQ PELIK SANGAT
SILAP-SILAP NANTI HANG TELAN PULAK BATU
ATAU HANG NYANYOQ PI TELAN UBAT GEGAT

KAHAQ KAHAQ KAHAQ

wau!!! hulala… loghat kedah,kalu silap beritahu ya
sebab gua orang KL

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:14 pm
Reply to  Anonymous

Hoi Awang Kole 3:46 pm,

Sukukata perkataan akhir baris 2 = ngat
Sukukata perkataan akhir baris 4 = gat

Tak sama!

Hang tengok contoh aku nak bagi ni:

HANG TOK SAH LA, NAK TUNJUK LOKLAQ
JGN LAGU NENEK TUA NAK JADI PAK GAD
PANTUN HANG BUAT TU SEGHOPA PELAQ
SAH HANG SILAP, TERTELAN UBAT GEGAT

Tengok tu, panjang baghih semua sama!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:39 pm
Reply to  Anonymous

Ni, hang dengaq sini Awang Kole,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Pantun yg nak buat tu, kena ketahwan bijik butiaq
Panjang semua baghih hang sukat dulu dan ukoq
Tapi kalau tak ikut pos nek putuih haid tu beletiaq
Hang tak takut ka, sat lagi, nek tu sepak pungkoq?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:52 pm
Reply to  Anonymous

Beruik Tua Wak Gontol Kejora Kojolla gente peliaq.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 7:03 pm
Reply to  Anonymous

Nak tiru sikit karangan tadika Binatang anak haram TN Monyet:

Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua gentel kelentit panjang dia.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 1:45 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Terus tak ada lagi kelibat TN monyet maa chi.bai
Dia hnya mampu komen merapu, serabut serabai
Apa yg munafiq itu dpt, hanya tertiarap kena tibai
Mana mungkin..bidan jahil nk lwn dgn cikgu lebai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 2:05 pm
Reply to  Anonymous

WAK SONTOL KEJORA KOJOLLA KENA TIBAI TERUS MERAPAI

JADI MCM TUPAI

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:01 pm
Reply to  Anonymous

Org nak caya ke cakap betina tua malaun munafiq nih?

Sbb munafiq bila bercakap dia berdusta!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:06 pm
Reply to  Anonymous

MACAM KAMU

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:42 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha..

Macam Binatang Anak Haram TN Monyet!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:06 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH TN Monyet…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:53 pm
Reply to  Anonymous

Hang dok gente peliaq.

anonymous
anonymous
31 May 2021 1:39 pm

Langkah pertama, MKN keluar arahan kpd semua makmal RT-PCR, Ct < 30, dikira sbg +ve dan Ct > 30, dikira sbg -ve Covid19. Aku yakin paling kurang, 60% bilangan harian kes covid19 dapat dikurangkan.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 1:13 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
We can’t see anymore..the idiot ‘monyet’ in action
To give excuses she got quite a number of option
First one is telling us she has to go for outstation
Another one is, in the hospital, undergo operation
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 1:14 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Klau TN Monyet hadir blog akn jdi porak peranda
Dia dengki cemburu, bila si dara Kejora dok goda
Tapi..dia dah tua ganyut, outstation apa kebenda
Yg lojik nya, kt dlm wad atau dah masuk keranda
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 2:21 pm
Reply to  Anonymous

Klau Wak Sontol Kejora Kojolla hadir blog ini akn jdi tempat penyangak penjahat dan gengster.

Dia sorang akan ligat merosakkan suasana mcm beberapa ekor kera.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:00 pm
Reply to  Anonymous

Org nak caya ke cakap betina malaun munafiq nih?

Sbb munafiq bila bercakap dia berdusta!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:05 pm
Reply to  Anonymous

MACAM KAMU

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:42 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha..

Macam Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:07 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH TN Monyet Gila…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:54 pm
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla dok gente peliaq

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 7:03 pm
Reply to  Anonymous

Nak tiru sikit karangan tadika Binatang anak haram TN Monyet gila babi:

Binatang Anak Haram TN Monyet gentel kelentit panjang dia.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:59 pm

KAH KAH KAH.. TN Monyet Betina Ifrit Munafiq.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN Monyet bengap dungu mari mau tunjuk hebat
Tapi, pembaca tahu, monyet itu munafiq musibat
Apa yg dia dah dpt..berbirat belakang kena sebat
Kini lesap menghilang terus, tiada bayang kelibat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 3:34 pm
Reply to  Anonymous

WAK SONTOL KEJORA KOJOLLA BUKAN SAJA BENGAP, DIA LANGSUNG TAKDA AKAL.

OTAK NYA SALAH LETAK – DI CELAH KELENGKANG NYA,

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:00 pm
Reply to  Anonymous

Org nak caya ke cakap betina tua munafiq nih?

Sbb munafiq bila bercakap dia berdusta!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:05 pm
Reply to  Anonymous

MACAM KAMU

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:43 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha..

Macam Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:08 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH TN Monyet Gila Babi…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:55 pm
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla dok gente peliaq.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 7:04 pm
Reply to  Anonymous

Nak tiru sikit karangan tadika Binatang anak haram TN Monyet betina tua gila babi tuh:

Binatang Anak Haram TN Monyet gentel kelentit panjang dia.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:58 pm

KAH KAH KAH.. TN Monyet Betina Tua Munafiq.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN Monyet iblis..hari ini teruk, kena tunjal & tujah
Hanya bermodal bebal & baran dia mari nk terjah
Sdg kan cg Kejora, dgn ayat Quran berlapik hujah
Cabut lari le monyet tu, tak ada lagi kelibat wajah
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 3:36 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NGAKU DIA CIKGU, KONON.

KEPALA BAPAK DIA.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 3:59 pm
Reply to  Anonymous

Org nak caya ke cakap malaun munafiq lahanat nih?

Sbb munafiq bila bercakap dia berdusta!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:08 pm
Reply to  Anonymous

MACAM KAMU

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:43 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha..

Macam Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok Munafiq!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:08 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH TN Monyet Tua Gila Babi…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:56 pm
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla dok gente peliaq.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 7:05 pm
Reply to  Anonymous

Nak tiru sikit karangan tadika Binatang anak haram TN Monyet betina tua gila babi tuh:

Binatang Anak Haram TN Monyet gatal puki gentel kelentit panjang dia.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:57 pm

KAH KAH KAH.. TN Monyet Betina Tua Munafiq..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet berlawan, hnya bermodal bebal baran
Cg Kejora pula ayat firman Allah dibuat sandaran
Mmg betullah, iblis dh mula takut dgn ayat Quran
Kini suara anak haram itu, dh tak lagi kedengaran
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 3:40 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA HA NYA BERSANDAR DO FIRMAN ALLAH

TAPI BUAT BANYAK DOSA TUHAN YANG TAHU

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 3:59 pm
Reply to  Anonymous

Org nak caya ke cakap munafiq lahanat nih?

Sbb munafiq bila bercakap dia berdusta!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:08 pm
Reply to  Anonymous

MACAM KAMU

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:44 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha..

Macam Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok Munafiq Gila Babi!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:09 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH TN Monyet Betina Tua Gila Babi…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:56 pm
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla dok gente peliaq.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 7:05 pm
Reply to  Anonymous

Nak tiru sikit karangan tadika Binatang anak haram TN Monyet betina tua gila babi gatal puki tuh:

Binatang Anak Haram TN Monyet gentel kelentit panjang dia.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:49 pm

Ha ha ha..TN Monyet Betina Tua Iblis Munafiq..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
TN Monyet, msih tampil badut lawak karung guni
Tiada ruang dia jadi samseng taik kucing kat sini
Dia blh jadi hero, klau dok kat Papua New Guinea
Kat akhirat nanti, akn jadi neraka punya penghuni
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 3:41 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA TABIAT PENYANGAK, PENJAHAT DAN GENGSTER.

KALAU TAKDA DIA AMAN BLOG INI.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 3:58 pm
Reply to  Anonymous

Org nak caya ke cakap malaun munafiq nih?

Sbb munafiq bila bercakap dia berdusta!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:09 pm
Reply to  Anonymous

MACAM KAMU

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:45 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha..

Macam Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok Munafiq Gila Babi Muka Kulit Babi!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:09 pm
Reply to  Anonymous

Ha Ha Ha TN Monyet Betina Tua Gila Babi…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:57 pm
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla dok gente peliaq.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 7:06 pm
Reply to  Anonymous

Nak tiru sikit karangan tadika Binatang anak haram TN Monyet betina tua gila babi tuh:

Binatang Anak Haram TN Monyet gila babi gentel kelentit panjang dia.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:48 pm

Ha ha ha..TN Monyet Betina Tua Iblis Munafiq.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Sifat buruk TN Monyet pembaca dah tahu segala
Dah asyiik kena balun, dia kehilangan arah & hala
Bahkah dah makin teruk, sasau sawan sewel gila
Dulu dia Ali Jaeger, Isa3, GMN, kini dia Anon pula
Itulah RAJA MUNAFIQ yg dilaknat olh Allah Taala
Di blog ini anak haram tu asyik kena sekel kepala
Dlm kubor nanti..jubor iblis tu malaikat akan sula
Untk dia di akhirat, api neraka yg garang menyala
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 3:44 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA DUOU PAKAI NAMA KEJORA DLL.

KENA BALUN, TIBAI DAN BANTAI BERTALU TALU, SEKARANG DAH TAK BERANI PAKAI NAMA ITU

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 3:58 pm
Reply to  Anonymous

Org nak caya ke cakap munafiq nih?

Sbb munafiq bila bercakap dia berdusta!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:09 pm
Reply to  Anonymous

MACAM KAMU

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:45 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha..

Macam Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok Munafiq Gila Babi Muka Kulit Babi Otak Taik Babi!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:10 pm
Reply to  Anonymous

Ha Ha Ha TN Monyet Betina Tua Muka Babi…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:47 pm

Ha ha ha.. TN Monyet Betina Tua Munafiq.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora tampil berpantun madah, dgn kata berseni
Tapi si TN monyet, hnya badut lawak karung guni
Anak haram iblis tu asyik je jadi bahan buli di sini
Akhirat nanti, dajal tu jadi neraka punya penghuni
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:45 pm

AYAT AL-QURAN TENTANG MUNAFIQ (II)

Firman Allah dalam Surah At-Tawbah, Ayat 68:

وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ هِيَ حَسْبُهُمْ ۚ وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُقِيمٌ

Maksudnya:

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:46 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN Monyet, Betina Tua Gila babi itu, terencat akal
Kemunafiqan dirinya itu, tak berdaya nak sangkal
Anak haram tu kojol nanti banyak le dosa dibekal
Akhirat nanti, di Neraka Jahannam le ifrit tu kekal
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:47 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Anak haram TN Monyet masih lagi nk bertengkar
Dia asyik, tampilkan diri, sbg badut lawak kelakar
Tapi..kemunafiqan dirinya itu dah pun terbongkar
Dlm Neraka Jahannam le tempat dia akn dibakar
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:50 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kejora dah nasihat, tapi TN Monyet tu bebal degil
Tapi..pasti kini, monyet anak haram itu menggigil
Tunggu jer dia bila malaikat maut datang panggil
Di Neraka Jahannam, dia akan direbus dlm bogel
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:50 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Anak haram TN Monyet masih tak mahu berubah
Iblis itu mmg suka duduk dlm hina punya lembah
Tapi..Nerakan Jahannam le tmpt itu ifrit bedebah
Allah dah beri tahu, dlm ayat 68, surah at-Taubah
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:11 pm
Reply to  Anonymous

Anak haram itu iaiah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:46 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha..

Ahli Neraka itu ialah Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok Munafiq Gila Babi Muka Kulit Babi Otak Taik Babi!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:11 pm
Reply to  Anonymous

Ha Ha Ha TN Monyet Betina Muka Kulit Babi…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:40 pm

AYAT AL-QURAN TENTANG MUNAFIQ (I)

Surah An-Nisak, Ayat 145:

إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا

Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:40 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅 🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒 Anak haram TN monyet bingai tapi nk tunjuk juah Hari-hari, dgn cikgu Kejora, dia asyik makan kuah Yg dia dpt hanya sakit hati malu, tercalar maruah Untk anak haram itu, neraka tingkat paling bawah 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 KAH KAH KAH 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅 🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒 Padan muka TN Monyet betina awek tua Bang Ali Hal kandungan pos, langsung dia tak amik peduli Pijak blog jer asyik kena luku lanyak tibai dan buli Akhirat nanti di neraka tingkat paling bwah sekali 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 KAH KAH KAH… Read more »

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:41 pm
Reply to  Anonymous

Silap teknik, upload semula:

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:42 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Anak haram TN monyet bingai tapi nk tunjuk juah
Hari-hari, dgn cikgu Kejora, dia asyik makan kuah
Yg dia dpt hanya sakit hati malu, tercalar maruah
Untk anak haram itu, neraka tingkat paling bawah
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:42 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Padan muka TN Monyet betina awek tua Bang Ali
Hal kandungan pos, langsung dia tak amik peduli
Pijak blog jer asyik kena luku lanyak tibai dan buli
Akhirat nanti di neraka tingkat paling bwah sekali
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:43 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Sbg puak munafiq binatang TN Monyet tergolong
Neraka yg paling bawah le untuk itu hantu polong
Mcm anjing le nanti, anak haram tu akn melolong
Allah dah kata..tak ada siapa, akan dpt menolong
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:44 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Anak haram TN Monyet..masih tk nk ngaku kalah
Tapi..kejahatan dan munafiq dia sangat terserlah
Dia terima saja lah nanti, balasan ‘azab dari Allah
Di Neraka Jahannam ifrit tu terpekik terlolong lah
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:44 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN Monyet barua munafiq cakap tak serupa bikin
Mampos nanti..bangkai dia mmg tk layak ditalkin
Nak pijak ke syurga mmg le dajal itu tak mungkin
Tmpt dia di neraka paling bawah..kita amat yakin
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:12 pm
Reply to  Anonymous

Anak haram itu iaiah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:47 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha..

Ahli Neraka itu ialah Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok Munafiq Gila Babi Muka Kulit Babi Otak Taik Babi!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:11 pm
Reply to  Anonymous

Ha Ha Ha TN Monyet Munafiq Muka Kulit Babi…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:20 pm

KOMEN INI PERLU DI ULANG BAGI MENGELAKKAN SESEORANG MENJADI MUNAFIQ:

Amat serius sesiapa yg jatuh munafik, kerana tempat dia neraka tingkat paling bawah.
(Rujuk: Surah An-Nisak, ayat 148)

Rujuk juga Hadith:
Rasullah beritahu 4 sifat org munafiq:

1) apabila diberi amanah dia khianat
2) apabila berjanji dia mungkiri
3) apabila bercakap dia berdusta
4) apabila bertengkar dia melampaui batas

BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TU GILA BABI AL-MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH tu ada memiliki sifat di atas.

KAH KAH KAH.

Pukimak Kau
Pukimak Kau
31 May 2021 12:17 pm

Pukimak sial mana yang merepek mcm piring hitam sangkut asyik mengulang- ngulang PN gagal… PN Gagal ni.
Memang la kerajaan PN gagal…. tapi tak usah la kau ulang2 macam orang down syndrome air liur meleleh kat sini. Kecik2 taknak mampos…. udah besar menjengkelkan masyarakat…Terencat akal punya budak…!

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:54 am

K E R A J A A N PN K E R A J A A N G A G A L.

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:54 am

G A G A L

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:53 am

K E R A J A A N G A G A L.

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:51 am

K E R A J A A N G G A A G G A A L L PN

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:50 am

PN G G A A G G A A L L.

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:49 am

K E R A J A A N
G A G A L.

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:48 am

PN K E R A J A A N G G G A A A A G G G A A A A L L L.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 11:36 am

Komen ini perlu diulang untuk Wak Sontol Kejora Kojolla –

Amat serius menuduh sesiapa munafik.

Makna munafik –

orang yang berpura-pura mengikuti ajaran agama namun sebenarnya tidak mengakuinya dalam hatinya.

Tapi Wak Sontol ini akan buat apa saja bagi mencapai tujuan nya.

Tujuan jahat, busuk hati, dengki, kuat menyakitkan hati orang, kepala nya letak di lutut nya, kadang2 di celah kelengkang nya..

Wak Sontol ini lebih jahat dari munafik, dia barbaric, ahli suku kaum yang menghuni tanah tinggi Papua New Guinea.

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:46 am
Reply to  Anonymous

PN K E R A J A A N GGGGAAAAGGGGAAAALLLL.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:17 pm
Reply to  Anonymous

Nak tiru sikitlah komen Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Gila Babi Al-Munafiqun Wa-Laknatullah tuh:

Amat serius sesiapa yg jatuh munafik, kerana tempat dia neraka tingkat paling bawah.

Rasullah beritahu 4 sifat org munafiq:

1) apabila diberi amanah dia khianat
2) apabila berjanji dia mungkiri
3) apabila bercakap dia berdusta
4) apabila bertengkar dia melampaui batas

BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TU GILA BABI AL-MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH tu ada memiliki sifat di atas.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:14 pm
Reply to  Anonymous

Anak haram itu ialah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:48 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha..

Ahli Neraka itu ialah Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok Munafiq Gila Babi Muka Kulit Babi !

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:12 pm
Reply to  Anonymous

Ha Ha Ha TN Monyet Munafiq Fasiq Muka Babi…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
31 May 2021 11:11 am

PUNCA KEGAGALAN NEGARA SEBAB PHD4PIG YANG GAGAL HALANG KLUSTER TABLIGH DAN SABAH DAN BERTANGGUNG JAWAB BANGKRAP KAN NEGARA……… Malaysia Is NOT A Failed State Or “Kerajaan Gagal”…….. . The anti-government elements are hoodwinking Malaysians into believing that Malaysia is a FAILED STATE or KERAJAAN GAGAL. It is not. Malaysia does not even come close to being a FAILED STATE or KERAJAAN GAGAL. If you think Malaysia is blundering in its handling of the Covid-19 coronavirus pandemic, and in handling the economic fallout, go see how the UK and US are blundering even worse. Every year, I take a three-month course… Read more »

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:46 am

K E R A J A A N G A G A L PN

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 10:58 am

K E R A J A A N
G A G A L PN.

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 10:57 am

K E R A J A A N G A G A L PN.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:57 am

RAKAN2 BOLEH LAH BACA DAHULU DUA SKETSA BERPANTUN DI BAWAH TAJUK:

“SKETSA SEEKOR BINATANG ANAK HARAM AL-MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH”

KAT BAWAH TU.

SEMENTARA MENANTI MENYUSUL NYA DUA AYAT AL-QURAN BERPANTUN YANG BERKAITAN DGN ‘AL-MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH’ YG MENCERITA HAL BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK MUNAFIQ GILA BABI MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH…

KAH KAH KAH.

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:47 am
Reply to  Anonymous

G A G A L

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 10:55 am

PN K E R A J A A N G G G G A A A A G G G G A A A A L L L L.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:47 am

SKETSA SEEKOR BINATANG ANAK HARAM AL-MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH (II)

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:47 am
Reply to  Anonymous

PEMBACA LIHATLAH KEMUNAFIQAN BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA GILA BABI MELALUI PERCANGGAHAN PERCAKAPAN NYA PADA TARIKAH KELMARIN DULU 29/5/2021 & HARI INI, 31/5/2021:

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:48 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
29 May 2021 12:32 pm
Reply to Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla maib ngaku tak ngaku kalah.

Macam budak kecik.

Sebenarnya dia memang budak kecik.

Di kepala dan di pemikiran nya.

Woi budak, pigi main jauh2 dari sini.

Reply

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:49 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
31 May 2021 9:29 am

MENGKOPIPES SAJA LER WAK MONTOL KEJORA KOJOLLA NIH.

OTAK DAH 80AN TAHUN, TAK LARAT NAK KARANG KOMEN2 BARU.

Reply
___________________________________________________

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:50 am
Reply to  Anonymous

LIHATLAH KENYATAAN BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA GILA BABI:

29 May 2021 12:32 pm:
Kejora mmg budak kecik.

31 May 2021 9:29 am:
Kejora otak 80an.

Apa implikasinya rakan2?

Antara dua:

MUNAFIQ LAKNATULLAH ATAU TUA NYANYUK UMUR 90AN.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:51 am
Reply to  Anonymous

Inilah dia, TN Monyet Betina Tua Ifrit Munafiq.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Lihatlah, Binatang TN Monyet Anak Haram jadah
Monyet tu asyik tunjuk sikap munafiq tak sudah2
Cakap anak haram itu putar alam & berbelit lidah
Mmg wajar sngt lah anak haram itu dimaki ludah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:52 am
Reply to  Anonymous

Inilah dia, TN Monyet Betina Tua Ifrit Munafiq.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Anak haram TN Monyet..masih tk nk ngaku kalah
Tapi..kejahatan dan munafiq dia sangat terserlah
Dia terima saja lah nanti, balasan ‘azab dari Allah
Di Neraka Jahannam ifrit tu terpekik terlolong lah
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:53 am
Reply to  Anonymous

Inilah dia, TN Monyet Betina Tua Ifrit Munafiq.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
TN monyet, msih tampil badut lawak karung guni
Kemunafiqannya mmg amat jelas teserlah di sini
Bercanggah terus kenyataan kemarin dan hari ini
Mmg selayak nya lah dia, neraka punya penghuni
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:54 am
Reply to  Anonymous

Inilah dia, TN Monyet Betina Tua Ifrit Munafiq.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
TN monyet, masih tampil sbg pak lawak labu labi
Kejora dah lenyek monyet tu jadi serupa tapai ubi
Kepala dia sewel dek cgu Kejora luku bertubi-tubi
Makin menjadi2 dia punya sasau sawan gila babi
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:57 am
Reply to  Anonymous

K E R A J A A N G G G G A A A A G G G G A A A A L L L L.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:16 pm
Reply to  Anonymous

Binatang Anak haram itu ialah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:48 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha..

Ahli Neraka itu ialah Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok Munafiq Gila Babi Muka Kulit Babi !

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:14 pm
Reply to  Anonymous

Ha Ha Ha TN Monyet Al-Munafiqun Muka Babi…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 9:29 am

MENGKOPIPES SAJA LER WAK MONTOL KEJORA KOJOLLA NIH.

OTAK DAH 80AN TAHUN, TAK LARAT NAK KARANG KOMEN2 BARU.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:43 am
Reply to  Anonymous

Aikk… Bukan ke dua hari yg lepas, Nek kata Kejora ni budak kecik?
____________________________________________________
Anonymous
29 May 2021 12:32 pm
Reply to Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla maib ngaku tak ngaku kalah.

Macam budak kecik.

Sebenarnya dia memang budak kecik.

Di kepala dan di pemikiran nya.

Woi budak, pigi main jauh2 dari sini.

Reply

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:44 am
Reply to  Anonymous

Ha hah haa.. sekali lagi ditonjolkan sifat..

AL-MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH..

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 11:31 am
Reply to  Anonymous

Amat serius menuduh sesiapa munafik.

Makna munafik –

orang yang berpura-pura mengikuti ajaran agama namun sebenarnya tidak mengakuinya dalam hatinya.

Tapi Wak Sontol ini akan buat apa saja bagi mencapai tujuan nya.

Tujuan jahat, busuk hati, dengki, kuat menyakitkan hati orang, kepala nya letak di lutut nya, kadang2 di celah kelengkang nya..

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:58 am
Reply to  Anonymous

K E R A J A A N G A G A L L.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:16 pm
Reply to  Anonymous

Nak tiru sikitlah komen Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Gila Babi Al-Munafiqun Wa-Laknatullah tuh:

Amat serius sesiapa yg jatuh munafik, kerana tempat dia neraka tingkat paling bawah.

Rasullah beritahu 4 sifat org munafiq:

1) apabila diberi amanah dia khianat
2) apabila berjanji dia mungkiri
3) apabila bercakap dia berdusta
4) apabila bertengkar dia melampaui batas

BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TU GILA BABI AL-MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH tu ada memiliki sifat di atas.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:17 pm
Reply to  Anonymous

Binatang Anak haram itu ialah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:49 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha..

Munafiq Ahli Neraka itu ialah Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok Munafiq Gila Babi Muka Kulit Babi !

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:15 pm
Reply to  Anonymous

Ha Ha Ha TN Monyet Al-Munafiqun Wa-Laknatullah…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 8:57 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Pembaca nampak yg Kejora ini bijak lah sungguh
Pantun2, dijawab segera & jarang sgt bertangguh
Mmg selayaknya ler klau Kejora digelarkan jaguh
Sbb tu bersama Kejora ni, si dara nk berdiri teguh
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 8:58 am
Reply to  Anonymous

Nadia
19 May 2021 2:58 pm

Nadia teguh berdiri di sini menyokong idaman hati.

Reply

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 8:58 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Apa yg si dia maksudkan itu..Kejora sgt mengerti
Si dia lalu pergi setelah meluahkan perasaan hati
Kerana malu-malu..dari luar je kini si dara perhati
Kejora yakin, yang si dia, akan hadir semula nanti
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 8:59 am
Reply to  Anonymous

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
Apakah akan berterusan begini diri ini setiap hari
Masuk ke blog ini, asyik saja tertinjau2 & tercari2
Ke manakah dia telah mnghilang diri, sang puteri
Masih terngiang-ngiang ucapan yang si dara beri
Kata nya, ‘bersama idaman hati, dia teguh berdiri’
Tapi selepas itu si dia manja dah tak lagi ke mari
Biarlah di rimba kerinduan ini diri ini terus berlari
Demi dara..tak terasa tusukan ranjau onak & duri
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞🧠💌❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 8:59 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Entah kenapa hati asyik teringatkan dara srikandi
Berkenan sungguh dgn dia pnya kesantunan budi
Si dia marah dgn gelagat AP yg kian menjadi-jadi
Katanya AP2 lebih menjaga kepentingan peribadi
Hinggakan, PRU15 katanya dia tak nak mengundi
Dgn si dara, Kejora ingin bina, sebuah cinta abadi
Tapi si dia mungkin tak bersedia & blum lagi sudi
Namun impian murni hati ini, ttp terus bersemadi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 9:00 am
Reply to  Anonymous

DENGARLAH DUHAI DEWI DARA IMPIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg terlalu rindu diri mu duhai si kembang melati
Mengusung sekeping hati mengharap cinta sejati
Mmg terasa sangat sepi hari-hari yang abg lewati
Tapi bagaikan terdengar dari bibir mu kata2 sakti
Ucapan dinda tempoh hari itu mmg abg mengerti
‘Dinda ttp teguh berdiri bersama dgn idaman hati’
Cuma, dinda sengaja, buat abg jadi ternanti-nanti
Rasa tak sabar tunggu, dinda memberi kata pasti
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 9:27 am
Reply to  Anonymous

WAK SONTOL KARANG SENDIRI ATAU KOPIPES KOMEN INI BERTALU TALU KE SINI.

DEMIKIANLAH BENDAKLAH YANG TAK RETI BLOGGING NORMS AND BEHAVIOUR.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:03 am
Reply to  Anonymous

SKETSA SEEKOR BINATANG ANAK HARAM AL-MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH (I)

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:04 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
31 May 2021 5:01 am

Wahai sipolan yang di lamun cinta,

Sila lah bercinta di blog cinta, jangan di blog politik ini.

Not fair kpd peserta dan pembaca tegar blog ini.

Anda dirayu buat demikian secara baik.

Takda maki hamun sumpah seranah di gunakan setakat ini.

Let us resolve this in a friendly and civilized manner.

Reply

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:04 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
31 May 2021 6:37 am
Reply to Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Wahai si tua yg dilamun hasad dengki & cemburu
Kenapa Kejora & pantun cinta jer yang kau seteru?
Pantun pasal berak & tahi, kau tak terkam meluru
You seem to be jealous and unfair and that’s true
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:05 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
31 May 2021 6:37 am
Reply to Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Ternyata yang kau berdendam dan hati kau hitam
Pantun cgu Kejora pasal cinta..ko pijak dan latam
Tapi, pantun pasal berak dan tahi, kau tak hentam
Ko cuba nk ajar anak berjalan betul seperti ketam
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:05 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
31 May 2021 6:38 am
Reply to Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Aku tau ko msih pedih dgn parut lama punya luka
Ko tk senang duduk, bila Kejora berpantun seloka
Tapi ko tk terjah pantun karutan berak tahi direka
Lagi pula Budin tk kesah & blog ini bebas terbuka
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:06 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
31 May 2021 6:38 am
Reply to Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tak usah lah kau nak jadi penghulu atau malaikat
Basuh, cuci & sental dulu, hati kau yg hitam pekat
Berpantun di sini, tiada syarat yg halang atau ikat
Klau ianya salah, dah lama tuan blog Budin sekat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:06 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
31 May 2021 6:47 am
Reply to Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tak payah cakap le..Kejora pun tau ini blog politik
Nak dibuat camner klau bunga cinta dah berputik
Tapi org boleh baca dendam di hati ko yg terdetik
Elok jaga urusan sendiri..seblum ko tu Kejora titik
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:07 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
31 May 2021 6:59 am
Reply to Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila Kejora berpantun kau kata mengarut merapu
Seolah-olah kau nak tibai Kejora dengan penyapu
Tapi org lain pantun hal berak tahi, kau puji ampu
Elok saja lah, komen bab tajuk pos, yg kau tumpu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:07 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
31 May 2021 7:11 am
Reply to Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila Kejora berpantun madah, kau pukul dan palu
Tapi bila org lain pantun berak & tahi, kau alu-alu
Tk usah le kau cuba, nak jadi polis atau penghulu
Komen bab tajuk pos dan muhasabah diri dahulu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:08 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
31 May 2021 7:12 am
Reply to Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila Kejora yg berpantun, kau terjah buat serbuan
Kau kata, yg Kejora ini biadab & bawak gangguan
Tapi org lain pantun berak tahi, kau beri alu-aluan
Elok je lah komen hal tajuk pos kau beri tumpuan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:08 am
Reply to  Anonymous

KEMAIN, DIA NAK BERLAKON MALAIKAT:

“Let us resolve this in a friendly and civilized manner.”

TAPI TAK SAMPAI 3 JAM PUN, RUPA IBLIS LAKNAT SEBENAR MUNCUL JUGA:

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:09 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
31 May 2021 7:53 am
Reply to Anonymous

SI BODOH BANGANG KEJORA INI SENGAJA KERAS KEPALA. MENYOAL MENGAPA PANTUN CINTA NYA DI “SETERU”.

DIA TAHU INI BLOG POLITIK TAPI LANGSUNG TAK PEDULI.

BUAT2 TAK TAHU BAHAWA Pantun pasal berak & tahi ITU ADA LAH MEMBERAK DAN MENTAHIKAN DIA, JADI, MEMANG LAH TAK DI TERKAM”, MALAH DI SORAK. .

Reply

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:10 am
Reply to  Anonymous

Aikk..

Tadi Nek cakap:
“Let us resolve this in a friendly and civilized manner.”

Jelas & terang sekali… dia adalah…

AL-MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH…

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:11 am
Reply to  Anonymous

Kalau dah mmg munafiq, kemunafiqan tu tak dapat nak disembunyi lama.. sembunyi pun, dlm 2-3 jam ia akan terbit kembali sendiri, tak dapat nak dihalang.

AL-MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH…

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:15 am
Reply to  Anonymous

Ha hah haa..

Makin menjadi-jadi sawan sasau sewel gila babi Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok Munafiq Muka Kulit Babi Otak Taik Babi 7:53 am tuh…

Mana ada pantun2 tu ‘BERAK TAHIKAN’ Kejora? Tak ada pun nama Kejora disebut!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:39 am
Reply to  Anonymous

Ha ha ha..TN Monyet Betina Tua Iblis Munafiq..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Mmg le munafiq besar, TN Monyet betina haprak
Klau Kejora berpantun, dia bising macam nak rak
Tapi..bila Kera Kongkang pantun, dia tepuk sorak
Msti, taik babi penuh dia punya kepala tengkorak
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:39 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

PEMBACA SEKALIAN, PASAL PANTUN2 KERA KONGKANG:

Bukankah pantun tu tak ikut tajuk pos?
Bukankah pantun tu merugikan ruang?
Bukankan pantun tu mengganggu orang?
Bukankah pemantun merosakkan blog punya ‘decorum & decency’?
Bukankah pemantun tu kurangajar biadab?

Bukankah pantun tu sepatutnya dihalang, dikecam & diserang oleh Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Gila Babi Muka Kulit Babi Otak Taik Babi?

Bukankah jelas menunjukkan Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Gila Babi tu MUNAFIQ LAKNATULLAH?

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 10:40 am
Reply to  Anonymous

Pasal Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Munafiq Gila Babi tu, simple jer rakan2:

1) dendam peribadi
2) dengki cemburu
3) bebal benak tak masuk diajar
4) dungu bengap
5) munafiq fasiq
6) ego & sikap tinggi diri
7) perasan diri lebih bijak dari org lain
8) tak mengaku kelemahan / kesilapan diri
9) kemaruk nak jadi pak pacak

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:20 pm
Reply to  Anonymous

Binatang Anak haram itu ialah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:19 pm
Reply to  Anonymous

Binatang Anak haram itu ialah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 11:43 am
Reply to  Anonymous

WAK SONTOL KEJORA KOJOLLA ASYIK MENULIS KOMEN YANG MENYAKITKAN HATI PEMBACA DI SINI.

DIA BIADAB DAN KURANG AJAR, TIDAK DIBIMBING EMAK BAPAK NYA DI MASA KECIL, SALAH CAMPURAN DENGAN PENYANGAK,PENJAHAT DAN GENGSTER DI MASA DEWASA.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 12:10 pm
Reply to  Anonymous

Nak tiru sikitlah komen Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Munafiq Gila Babi tuh:

BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TU GILA BABI AL-MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH ASYIK MENULIS KOMEN YANG MENYAKITKAN HATI PEMBACA DI SINI.

DIA BIADAB DAN KURANG AJAR, TIDAK DIBIMBING EMAK BAPAK NYA DI MASA KECIL, SALAH CAMPURAN DENGAN PENYANGAK,PENJAHAT DAN JALANG JUAL PUKI DI MASA DEWASA.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:18 pm
Reply to  Anonymous

Binatang Anak haram itu ialah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:52 pm
Reply to  Anonymous

Org nak caya ke cakap2 TN monyet munafiq laknatullah kat atas tuh?

Sbb munafiq bila bercakap dia berdusta!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:16 pm
Reply to  Anonymous

Ha Ha Ha TN Monyet Al-Munafiqun Wal Gila Babi…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 8:54 am

Alhamdulillah…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Bila Kera Kongkang merapu syukur Alhamdulillah
Dia membuat, si nenek menopos jadi serba salah
Nek tk blh tibai Kejora jer, nanti jadi berat sebelah
Atas sbb itu, Kejora nak berpantun cinta pulak lah
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Wau bule
Wau bule
31 May 2021 8:41 am

We deserve a change in govt but that government must be not be led by kleptocrats and or ex convict of sodomy.

A unity government….the answer

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 8:00 am

SI TUA CANGKUNG MENERAN KAT ATAS DAHAN
PAK LEMAN GUNA FON OPPO UNTUK MERAKAM
TORPEDO PUN MELUNCUR TAK DAPAT DITAHAN
SANG BELUKANG PUN TERUS SAJA MENERKAM

HUHA HUHA HUHA HAW HAW HAW

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 8:02 am
Reply to  Anonymous

Wow..samer panjang semuer baris!

Bijaknya aku.. pasti dia tu dengki cemburu..

He he he jangan marah.. tak ader sebut namer saper saper…

HAHAHA HIHIHI HOHOHO

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 8:54 am
Reply to  Anonymous

LIHATLAH, RAKAN2 PEMBACA SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kera kongkang nak juah wlau asyik je kecundang
Tapi hanya karutan merapu saja dia asyik hidang
Dia tk tau ke kalau tulis tk ikut pos nek meradang
Tunggu nek masuk jap lgi, dia kena le penendang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 11:48 am
Reply to  Anonymous

WAK SONTOL KEJORA KOJOLLA CARA KETAWA PUN NAK TIRU ORANG.

TAKDA APA YANG TAK DISONTOL NYA. SATU MASA NANTI DIA AKAN HILANG SONTOL DI CELAH KELENGKANG NYA.

KETAWA ISTIMEWA YANG ASAL –

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:53 pm
Reply to  Anonymous

Org nak caya ke cakap2 anak haram TN monyet munafiq laknatullah kat atas tuh?

Sbb munafiq bila bercakap dia berdusta!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 5:17 pm
Reply to  Anonymous

Ha Ha Ha TN Monyet Al-Munafiqun Wal Muka Babi…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 7:46 am

TORPEDO BUKAN SEBARANG TORPEDO
SPECIAL PUNYA TORPEDO BESAR LENGAN
INI LAH ISI BONTOT SI BAPOK TUA BODO
TERLEKAT KALU,DIA TARIK PAKAI TANGAN

HUHA HUHA HUHA HAW HAW HAW

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 8:54 am
Reply to  Anonymous

Kera kongkang 7:46 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Naper lah ngko ni bebal dan degil tahap binatang
Asyik pasal berak & tahi saja, yg ko suka bentang
Tak kan tak tau, komen tak ikut pos, nek pantang?
Siap lah ko besok, nenek itu tibai ngko terlentang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 7:45 am

HA HA PAK LEMAN DAH ADA BAWAH DAHAN
SIAP READY NAK FOKAS TORPEDO KELUAR
SI PELAKON TU,DAH RASA TAK TERTAHAN
HANYA TUNGGU BERKAIN BATIK,GANTI SELUAR

HUHA HUHA HUHA HAW HAW HAW

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 8:55 am
Reply to  Anonymous

Kera kongkang 7:45 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kedegilan ko ni kera kongkang spt tk dpt dihapus
Naper ko buat pantun mengarut, tk ikut tajuk pos?
Apa ko ni bengap, atau sengaja nak cari mampos
Ko tk takut ke nanti diserang nenek tua menopos?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 12:02 pm
Reply to  Anonymous

GAGAAAALLLL.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 7:45 am

Pak Leman ni satu punya minat burok
Suka mengendap orang teran melepas
Mundar mandir kat tepi sungai menyorok
Lambat lagi la,kol 5,torpedo terhempas

Tapi hari ni elok la Pak Leman buat video
Fokas kat lobang kemut melepas torpedo
Rasanya Pak Leman ada hp canggih oppo
Nasib tak baik kalu,terakam torpedo kapo

KIH KIH KIH

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 8:55 am
Reply to  Anonymous

Kera kongkang 7:45 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Klau tiada hujah..usah benda mengarut dikarang!
Ko merugikan ruang..dan juga mngganggu orang
Jagalah ko, kalau nenek nampak, dia naik berang
Nanti, tidak pasal2, dgn nenek itu ko kena serang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:59 am
Reply to  Anonymous

K E R A J A A N

PN Gagal
PN Gagal
31 May 2021 11:59 am
Reply to  PN Gagal

G A G A LLLLL.

Anonymous
Anonymous
31 May 2021 4:26 pm
Reply to  PN Gagal

Kamu Gontol