KENAPA ADA YANG LEBIH TERUK DARIPADA TAJUDDIN TIDAK DIPECAT? – IBRAHIM ALI

1. Pepatah Melayu peninggalan nenek moyang ada menasihatkan kita iaitu KERANA PULUT SANTAN BINASA, KERANA MULUT BADAN BINASA. 

2. Kata-kata gurauan yang tidak kena pada peristiwa di kala berlaku malapetaka yang mengejutkan semua pihak dan sedih. Saya turut kecewa dan terkejut dengan kenyataan gurauan YB Tajuddin Ab Rahman yang tidak sepatutnya, apatah lagi beliau sudah berumur dan sepatutnya lebih matang.

Beliau seorang yang nampak serius tetapi tersilap membuat kenyataan yang tidak sepatutnya.

Sifat istiqamah dan tenang setiap masa adalah senjata kekuatan kepada seseorang pemimpin.

Tegas dan berani tidak seharusnya menjadi pedang yang membunuh diri sendiri.

3. Walaubagaimanapun, YB Tajuddin AB RAHMAN DIPECAT SEBAGAI PENGERUSI PRASARANA ATAS KECELUPARANNYA.

Budaya Malaysia sebelum ini, cakap apapun, maki hamun Islam, Hina Raja-raja Melayu, hina bangsa Melayu tidak adapun tindakan apapun dikenakan, ASALKAN MINTA MAAF SAHAJA.

Jika YB Tajuddin Rahman sudah minta maaf kenapa pula beliau dipecat?

Adakah kerajaan mahu menunjukkan ketegasan? YB Tajuddin Rahman boleh dinasihat “secara peribadi” untuk meletakkan jawatan.

Begitu juga sebelum ini ada yang melakukan _’damage’_ atau kerosakan yang lebih teruk kepada sistem pentadbiran negara atau jenayah moral yang sepatutnya dipecat atau didakwa. Namun tidak ada apa-apa tindakan dan pendakwaan.

4. Kalau hidup seiring dan seiya sekata dengan pihak yang berkuasa, mungkin ada masa untuk istighfar dan cukup dengan permohonan maaf.

5. Malaysia negaraku yang sekarang serba pelik dan berbagai tragedi berlaku satu persatu..

Lepas ini apa pula? 

Dato Paduka Dr Ibrahim Ali

Presiden PUTRA.

Updated: 27 May 2021 — 6:16 pm

34 Comments

Add a Comment
  1. MAHATHIRVSANWARp

    NEGARA SEDANG LAKUKAN PEMBERSIHAN POLITIK DARI SAKI BAKI PHD4PIG DAN KLEPTOKRAT UMNO………

    SELAMA 22 BULAN NEGARA DI BAWAH APARTHEID KOMUNIS LTTE REGIME RAKYAT SENGSARA MERANA………

    PHDAPIG ADALAH PEROMPAK YANG JERIT PEROMPAK KETIKA MEROMPAK………

    It Looks Like Amar Singh Stole Hundreds Of Millions From Najib’s Home………..

    Did the police lie about seizing RM1.1 billion in cash and valuables or did they really seize RM1.1 billion in cash and valuables but more than half has been stolen while under the custody of Bukit Aman?

    Three years ago, the Pakatan Harapan government raided premises occupied (but not necessarily owned) by former Prime Minister Najib Tun Razak.

    Before that, the Director of the Criminal Investigation Department, Amar Singh Ishar Singh, informed the mainstream media about the planned raid and he invited the reporters and camera crew to witness the raid.

    Basically, the Pakatan Harapan government wanted to turn the whole event into a circus.

    Najib and his family were not home at that time.

    Amar Singh then held a press conference to announce that the police had seized RM1.1 billion in cash, jewellery, shoes, handbags, etc. in the raid. The cash alone was RM160 million in various currencies.

    No proper seizure list was prepared. Worse still, the seizure list is supposed to be signed by the owners of the confiscated cash and valuables. This was not done. So no one really knows whether the announced RM1.1 billon cash and valuables really does exist or not.

    Did Amar Singh steal hundreds of millions from Najib’s home?
    Up to now, Najib and his wife have not been charged for the RM1.1 billion cash and valuable that the government says was from money stolen from 1MDB. And that is because they cannot prove that the RM1.1 billion in cash, jewellery, shoes, handbags, and so on, were actually from 1MDB.

    Today, the court agreed that the government failed to prove that the RM1.1 billion in cash and valuables were from 1MDB.

    But then, today, the court ruled regarding only the RM114 million cash. Why only RM114 million? What happened to the balance RM46 million? Where is another RM46 million in cash that was seized from Najib’s home? That amount is even higher than the SRC International RM42 million that they say Najib stole.

    And what happened to the almost RM1 billion in valuables which the police also confiscated. These RM1 billion in valuables are supposed to be in Bank Negara’s vault but Bank Negara denies this and says what they have in safekeeping is far less than RM1 billion.

    Did the police lie about seizing RM1.1 billion in cash and valuables or did they really seize RM1.1 billion in cash and valuables but more than half has been stolen while under the custody of Bukit Aman?

  2. gagalis? gagalis ! gagalis.

    yg gagal #melayu2 nya atau #isle yg di anuti oleh mereka…

    hinggakan kerajaan #melayu2isle serba gagal dgn pengurusan dan tindakan yg mereka ambil…..

    ape sebab nya ? covids ke atau kerana sifat semula jadi kebabian2 dan bingai2 mereka…..

    adakah peristiwa yg berjoget2 di jalanan di memali setelah menjamah tuak dari kawah hadi akan berulang lagi ?

    tapi mengape kah mahiaddin membiarkan hadi awang selain meneruskan ajaran sesat songsang nya masih tegar bergaji buta ?

  3. Ke ra ja an PN Ga gal.

  4. 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
    Resah gelisah yg melanda diri, tak tahu mengapa
    Ia nya makin mendera sejak si dara diri ini jumpa
    Kerinduan dan lara sepi, asyik saja dtng menerpa
    Si dara pada mulanya, menolak bila diri menyapa
    Blum pasti lagi hasrat ini akan berisi atau hampa
    Biar saja di pergunungan rindu, diri terus bertapa
    Zikir dan wirid cinta, diri ini tidak akn pernah alpa
    Diri ini tak putus asa kerana cinta tak kenal siapa
    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. LAGU – CINTA TAK KENAL SIAPA
      PENYANYI – ARIS ARIWATAN
      KARAOKE – https://youtu.be/MhqVcLhGYTs
      LIRIK –
      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
      Tidak salah rasanya
      Andai ‘ku memuja
      Anggun di wajahmu
      Kerna hati ini dah tertawan

      Cinta tak kenal siapa
      Hadir tanpa dipaksa
      Walau berkecai badan
      Melepaskanmu
      Aku rela berputih tulang

      Dan tak sanggup aku lihat
      Engkau dipimpin oleh insan lain
      Dan tak sanggup aku dengar
      Tentang keburukanmu

      1. Hendak kuhampirimu
        Untuk kuluahkan semuanya
        Sayangnya lidahku kelu
        Apa lagi yang harus kuperbuat
        Agar kau mengerti maksud tersirat

        Maka terpaksalah aku melepaskan
        Apa yang telah tersimpan sekian lama
        Aku cintakanmu, aku perlukanmu
        Untuk mengisi ruang kekosongan

        Kau merenung bersahaja
        Lalu (kau) tersenyum tanda rela

        Kemarilah kekasih
        Tak perlu kau menoleh
        Aku di depanmu bukanlah bayang
        Kuingin cipta sejarah
        Sejarah indah denganmu
        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️

  5. BUAT DINDA DARA DEWI SANJUNGAN JIWA:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Warkah ini, abg utuskan, utk dinda punya tatapan
    Tak tau nak cerita ler jantung abg punya degupan
    Hati jadi gelora, bila temui gadis penuh bersopan
    Pada diri mu dara, abg mula meletakkan harapan
    Abg ini, tk le terlalu kacak tapi tak kurang tampan
    Ramai dara jadi cair..bila dgn abg depa berdepan
    Tapi, hanya pada dinda saja, hasrat ini tersimpan
    Hanya menunggu sja..utk dinda mmberi jawapan
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Ke ra ja an PN Ga gal.

  6. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Kpd Monyet..si Kera Kongkang dh bawa masalah
    Kawannya sendiri, tak kan lah pulak dia nak bedil
    Nak tibai Kejora pulak, si monyet jadi serba salah
    Nanti..dikata “double standard” & tak berlaku adil
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Kerajaan PN Ga gal.

  7. PN Gagal.

  8. 👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Diri hanya mampu menadah tangan, pada Yg Esa
    Semoga..mendambakan si dara bukan satu dosa
    Hari2 asyik sja teringatkan si manja, setiap masa
    Tusukan duri-duri kerinduan sungguh perit terasa
    Lara kesepian menikam hati bgaikan duri berbisa
    Badai gelora cinta terus je mengempas menyiksa
    Utk menghilang derita lara ini mmg diri tak kuasa
    Mmg cinta kali ini adalah cinta yg sngt luar biasa
    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. LAGU – CINTA LUAR BIASA
      PENYANYI – ANDMESH KAMALENG
      KARAOKE – https://youtu.be/Us4proUxpz0
      LIRIK-
      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
      Waktu pertama kali
      Kulihat dirimu hadir
      Rasa hati ini inginkan dirimu

      Hati tenang mendengar
      Suara indah menyapa
      Geloranya hati ini tak kusangka

      Rasa ini tak tertahan
      Hati ini selalu untukmu

      1. Terimalah lagu ini
        Dari orang biasa
        Tapi cintaku padamu luar biasa

        Aku tak punya bunga
        Aku tak punya harta
        Yang kupunya hanyalah hati yang setia
        Tulus padamu

        Hari-hari berganti
        Kini cinta pun hadir
        Melihatmu, memandangmu bagai bidadari
        Lentik indah matamu
        Manis senyum bibirmu
        Hitam panjang rambutmu anggun terikat
        Rasa ini tak tertahan
        Hati ini selalu untukmu
        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️

        1. Kerajaan PN Gagal.

      2. Kerajaan PN Gagal.

  9. 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
    Lara panahan asmara..tanpa kasihan menyumpit
    Apakah, si dia itu helang dan diri ini sekadar pipit
    Di celah ranting-ranting kerinduan, diri ini tersepit
    Dahan-dahan kesepian terasa kejam menghimpit
    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    Adakah dlm percintaan, diri ini akn terus malang?
    Apa, diri hanya pipit, yg ingin terbang dgn helang?
    Tak tertahan lara rindu..sejak si dara menghilang
    Entah bilakah..ke sini, si dia akan kembali pulang
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

    1. Kerajaan PN Gagal.

  10. 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
    Nak mengubati rindu lara ini tak tahu mcm mana
    Sejak si dara pergi, terasa begitu hening suasana
    Boleh dikata..setiap mlm mau tidur sukar nk lena
    Sib baik, sering berimpi, di taman syurga nirwana
    Dlm mimpi..diri ini bertemu dgn si manja, di sana
    Bersama berdua, di taman penuh flora dan fauna
    Dgn si dara, sebuah mahligai impian, ingin dibina
    Nmun kita cuma merancang, Allah yg melaksana
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

    1. Kerajaan PN Gagal.

  11. RAKAN2 PEMBACA SEKALIAN,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Kera kongkang nak juah wlau asyik je kecundang
    Tapi hanya karutan merapu saja dia asyik hidang
    Dia tk tau ke kalau tulis tk ikut pos nek meradang
    Tunggu nek masuk jap lgi, dia kena le penendang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. Alhamdulillah…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Bila Kera Kongkang merapu syukur Alhamdulillah
      Dia membuat, si nenek menopos jadi serba salah
      Nek tk blh tibai Kejora jer, nanti jadi berat sebelah
      Atas sbb itu, Kejora nak berpantun cinta pulak lah
      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. Kerajaan PN Gagal.

  12. Dah terduduk si berok tua itu kena aku pukul
    Dengan aku yg juara dia tidak boleh menang
    Dulu batang mop kini diguna batang cangkul
    Mungkin nanti, dia akan guna batang pinang

    Huha huha huha haw haw haw

    1. Wow, samer panjang baris lagi!
      Takder sebut namer saper-saper yer…
      Jangan ader teraser!

      HAHAHA HIHIHI HOHOHO

      1. Kera kongkang 7:55/7:56 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Kedegilan ko ni kera kongkang spt tk dpt dihapus
        Naper ko buat pantun mengarut, tk ikut tajuk pos?
        Apa ko ni bengap, atau sengaja nak cari mampos
        Ko tk takut ke nanti diserang nenek tua menopos?
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      2. Kerajaan PN Gagal.

      3. PN Ga gal

  13. Nak mengurat dara, tak sedar diri dah tua
    Burok rupa burok juga dia punya perangai
    Selak je kain, alahai labuh sarang tempua
    Tertawa kera berok kat dahan tepi sungai

    Huha huha huha haw haw haw

    1. Wow, samer panjang baris!
      Takder sebut namer saper-saper yer…
      Jangan ader teraser!

      HAHAHA HIHIHI HOHOHO

      1. Kera kongkang 7:43/7:45 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Klau tiada hujah..usah benda mengarut dikarang!
        Ko merugikan ruang..dan juga mngganggu orang
        Jagalah ko, kalau nenek nampak, dia naik berang
        Nanti, tidak pasal2, dgn nenek itu ko kena serang
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Kerajaan PN Gagal.

      2. Kerajaan PN Gagal.

Leave a Reply

Your email address will not be published.