SIFAT TERTUTUP MAHIADDIN LEBIH MUDAH MEMBAWA JATUHNYA KERAJAAN PN

Sepertimana pernah saya tulis sebelum ini, terdapat pemimpin Bersatu sendiri mengakui kerajaan PN pimpinan Mahiaddin Md Yasin sekarang memang sedang terumbang-ambing dan tidak mustahil akan terbalik jika PRU diadakan dalam waktu terdekat ini.

Antara punca keadaan itu ialah kegagalan Mahiaddin sendiri tampil dengan segera dan pantas menjawab sebarang isu yang timbul dan yang menjadi pertikaian dalam masyarakat.

Apabila isu-isu tidak dijawab dan Mahiaddin pula ebih selesa dengan sikap membisunya, barah kemarahan rakyat akan terus merebak dan akhirnya sukar diubati sama sekali.

Bagi pemimpin Bersatu berkenaan, ramai dalam partinya juga turut rimas dengan keadaan yang berlaku sekarang di mana bukan saja asakan tambah berterusan, bahkan dengan jelas memperlihatkan kegagalan PN sebagai sebuah kerajaan.

Tetapi, katanya, sebagai orang parti, bukanlah mudah bagi beliau dan sesiapa saja daripada Bersatu untuk memberi pendapat atau pandangan kepada Mahiaddin untuk tujuan memperbaiki keadaan buruk sedia ada ini.

“Beliau adalah pemimpin yang tertutup dan tidak suka orang lain memberi pandangan yang berbeza, apa lagi jika pandangan itu dilihat seperti mahu mengajarnya untuk bertindak atau melakukan sesuatu,” tambah pemimpin berkenaan lagi.

Dengan itu, katanya, bukan semua orang boleh melontarkan pandangan yang tidak sesuai halwa telinga Mahiaddin.

Ujar beliau, penampilan Mahiaddin dalam bual bicara khas baru-baru ini yang tak kisah dirinya dianggap bodoh adalah gambaran sifat tertutupnya itu.

“Nama mahu akur kepada pandangan dan kehendak ramai adalah tidak mungkin sama sekali, beliau malah lebih rela dianggap bodoh asalkan dapat mengekalkan pendiriannya,” demikian hujah pemimpin Bersatu berkenaan.

Katanya, beliau juga pernah mendengar ada pemimpin Bersatu lain yang cuba “memberi nasihat” kepada Mahiaddin berhubung isu politik semasa, tetapi kena bidas akhirnya.

Mahiaddin dikatakan membidas pemimpin tersebut dengan berkata, beliau mempunyai pengalaman lebih 40 tahun dalam politik dan tahu apa yang harus dilakukannya untuk menangani apa saja kemelut yang timbul.

Awak ingat saya tak tahu apa-apa, demikian antara kata-kata Mahiaddin kepada pemimpin yang cuba memberi nasihat kepadanya itu.

Dengan perkara itu bukan lagi menjadi rahsia di kalangan pimpinan Bersatu, tiada sesiapa lagi yang berani memberi apa-apa pandangan kepada Mahiaddin.

Begitu pun, beliau tidak menafikan mereka yang mungkin masih berpeluang memberi pandangan atau pendapat kepada Mahiaddin hanyalah orang tertentu di sekelilingnya yang sebahagiannya ada kepentingan peribadi dengan Perdana Menteri.

“Sudahnya itulah yang berlaku dalam kerajaan sekarang, sedangkan kita sebagai pemimpin parti mahu melihat Bersatu dan PN ini kekal lebih lama lagi sebagai kerajaan,” ujar beliau dengan nada kecewa.

Seorang bekas pegawai yang pernah bekerja dengan Mahiaddin di sebuah kementerian mengakui Presiden Bersatu itu adalah seorang yang mempunyai ego agak tinggi, sukar menerima pendapat yang berbeza, apa lagi yang berbentuk nasihat atau kritikan kepadanya.

Kata beliau, Mahiaddin yang dikenalinya adalah seorang yang tidak suka orang lain cuba menunjuk ajar atau memberi nasihat kepadanya, memberitahunya bagaimana harus melakukan sesuatu atau banyak cakap di depannya.

“Beliau lebih suka dengan orang yang diam, akur dan tidak banyak cakap dan hanya bercakap apabila diminta saja.

“Jangan cuba-cuba memberi apa-apa nasihat kepadanya jika tidak diminta.

“Semasa jadi menteri pun egonya cukup tinggi, setelah jadi Perdana Menteri sekarang, saya percaya egonya pasti lebih tinggi,” kata bekas pegawai itu lagi.

Dengan asakan ternadap kerajaan kian bertambah dan berterusan serta banyak isu yang menghakis keyakinan rakyat muncul tanpa henti, sementara Mahiaddin kekal dengan sifat tertutupnya itu, pemimpin Bersatu itu bimbang ia akan lebih menyumbang kepada mudahnya lagi kerajaan PN ini dijatuhkan.

Katanya, untuk berlawan dengan kebangkitan rakyat, ia memerlukan penglibatan banyak pihak, bukan cukup dengan pemikiran seorang Perdana Menteri atau kelompok kecil saja yang memberi idea, pandangan serta nasihat kepadanya. (ShahbudinHusin 26/05/2021)

4.4 8 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 May 2021 — 11:19 am
Subscribe
Notify of
guest
42 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
27 May 2021 7:42 am

DARI AWAL LAGI KITA DAH WAR WAR KAN TOK KADOK HANYA PUPPET DORAEMON REMOTE CONTROLLED…. … 22 BULAN PHD4PIG PERINTAH NEGARA BANGKRAP HANYA SIBUK DENGAN 2 JUTA PELANCUNG CINA SIAP BAGI DISKAUN HARGA RUMAH SEPARUH HARGA…..TAK PEDULI NYAWA RAKYAT DEMI SURVIVAL KOMUNIS LTTE DAPIG…….. TAK KAN NAK BIARKAN PEMBANGKANG DALAM KERAJAAN KOTT……,.. MALAYSIA KINI PROPAGANDA PHD4PIG TAK KAN TAK NAK PERCAYA KOT……. SEGALA MEREKA YANG SESAT SUNDAL PASTI SOKONG PARTI DAJJAL MATA SATU TERMASUK LGBT…….. SEGALA MASALAH NEGARA BERPUNCA DARI PHD4PIG BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ …. DAJJAL ILLUMINITY DAN DAJJAL FREEMASON DAN YAKJUJ MAKJUJ NOBITA DAN MAT SYABU BIN MAT… Read more »

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 7:20 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Pembaca nampak yg Kejora ini bijak lah sungguh
Pantun2, dijawab segera & jarang sgt bertangguh
Mmg selayaknya ler klau Kejora digelarkan jaguh
Sbb tu bersama Kejora ni, si dara nk berdiri teguh
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 7:28 pm
Reply to  Anonymous

Nadia
19 May 2021 2:58 pm

Nadia teguh berdiri di sini menyokong idaman hati.

Reply

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 7:39 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Apa yg si dia maksudkan itu..Kejora sgt mengerti
Si dia lalu pergi setelah meluahkan perasaan hati
Kerana malu-malu..dari luar je kini si dara perhati
Kejora yakin, yang si dia, akan hadir semula nanti
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 7:02 pm

Alhamdulillah…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek selalu terjah bila pantun2 Kejora dia nampak
Tapi dibiar je, pantun si Kera Kongkang tua hapak
Maka kini, pantun Kejora ini nek tak akan celapak
Klau dia terjah juga, makan ler si tua tu penyepak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 6:58 pm

Idolanya,aku tahu udah tiada peluang
Sappa pon dah tak mahu,sedarlah na
Jadilah kamu di blok seperti keluang
Lagi dah terkena tulah,hidup merana

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 6:51 pm

Kini dia tu kan, sangatlah dengki
Bila sang educated masuk sini
Sebelum ni dia main sepak kaki
Skarang kalah,merengek donkey

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 6:50 pm

Alhamdulillah…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Selalu nya klau tak ikut tajuk pos, nek jadi berang
Tapi dlm hal ini nenek kena bertindak secara adil
Bila Kera Kongkang itu merapu, nenek tak serang
Jadi..bila Kejora ini berpantun, nek tak akan bedil
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 6:45 pm

Blok budin memanglah sangat popular
Semua cerita politiknya cari yang tular
Ada berok kat bawah dia pakai seluar
Peranan dia kat blok,seperti sang ular

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 6:29 pm

Pandai juga siberok olah batang mop
Kat hujung dia lilit getah tiup basikal
Kalau dijolong,lobang bunyi blip blop!
Tak macam sebelum ni ya,terkial-kial

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 6:32 pm
Reply to  Anonymous

repair silap perkataan

hu hu

Pandai juga siberok olah batang mop
Kat hujung dia lilit getah tiup basikal
Kalau dijolok,keluarla bunyi blip blop!
Tak macam sebelum ni ya,terkial-kial

najib bini rosmah
najib bini rosmah
26 May 2021 6:23 pm

Mana satu alasan bernilai billion billion habis nak tipu Rakyat? Server down, vaksin laris, internet jem? Kartel makan komisyen kira duit. Rakyat kira mayat. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 6:13 pm

https://www.sinarharian.com.my/article/140650/VIDEO/Berita-Semasa/Tajuddin-akui-silap-ketika-kendali-sidang-media-Najib

Dia ni bkn saja kerap cakap “melucah” malah mulut cabul. Bkn lagi silap ketika sidang tu, tapi mmg perangai dah mcm tuu. Aku heran org Pasir Salak blh angkat “pahlawan Melayu” haprak mcm ni. Mudin plak blh bagi jawatan penting kat malaon ni. Memalukan.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
26 May 2021 6:17 pm
Reply to  Anonymous

Mahiadin Perogol Nika Gee boleh buat apa kalau MP buat tahi? Madey si Kitol pun terberak cirit dalam pampers nak jaga semua PNkhianat dan anjingnya. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
26 May 2021 6:12 pm

Anjing sekor ini hanya mampu angkat tangan berdoa takziah? Apa anjing tak tahu menyalak minta Kabinet Pintu Belakang bayar pampasan dan ganti rugi ke anjing? Anjing PAS masih mimpi ke? Takkan semua 18 ekor anjing PAS kena eunuch potong Q sama DEWA MCA? Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
26 May 2021 6:07 pm

Melayu pariah bila menganut ajaran Saka Kerala Madey si Kitol maka lahirlah PNkhianat. Komisyen boleh kira sama dengan mayat Covid19. Makin banyak makin untung. Boleh tutup Parlimen. Boleh buka Casino. Anjing Ketua Pemuda PAS mana anjing? Like shemale dan gay lagi? Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
26 May 2021 6:05 pm

KJ kata billion billion duit Rakyat guna dan habis demi Covid? Hang bayaq web developer daftar vaksin berapa juta KJ? Hang songlap banyak sangat sampai web buka 10 minit terus mampus? Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 6:05 pm

DENGARLAH RINTIHAN INI DUHAI DARA DEWI:

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Panas..dari bahang api asmara, bagai tk kan reda
Duri lara kesepian, begitu tajam menusuk di dada
Badai gelora rindu..kian menghempas & melanda
Izinkan lah abg, berteduh di pinggir hati mu dinda
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Duri-duri rindu yang menikam..terasa amat tajam
Begitu perit rasa, panahan asmara yang merejam
Lara kesepian terus hadir menyiksa begitu kejam
Izinkanlah duhai dara, utk hati mu itu, abg pinjam
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 5:24 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Entah kenapa hati asyik teringatkan dara srikandi
Berkenan sungguh dgn dia pnya kesantunan budi
Si dia marah dgn gelagat AP yg kian menjadi-jadi
Katanya AP2 lebih menjaga kepentingan peribadi
Hinggakan, PRU15 katanya dia tak nak mengundi
Dgn si dara, Kejora ingin bina, sebuah cinta abadi
Tapi si dia mungkin tak bersedia & blum lagi sudi
Namun impian murni hati ini, ttp terus bersemadi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 5:23 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Entah kenapa, diri mula jemu, hidup bersendirian
Sampai bilakah diri akn terus dimamah kesepian
Mmg lah amat tersika dihimpit rindu & penantian
Bilakah si dara akn tampil..utk mmberi kepastian
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🌷🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 5:23 pm

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
Apakah akan berterusan begini diri ini setiap hari
Masuk ke blog ini, asyik saja tertinjau2 & tercari2
Ke manakah dia telah mnghilang diri, sang puteri
Masih terngiang-ngiang ucapan yang si dara beri
Kata nya, ‘bersama idaman hati, dia teguh berdiri’
Tapi selepas itu si dia manja dah tak lagi ke mari
Biarlah di rimba kerinduan ini diri ini terus berlari
Demi dara..tak terasa tusukan ranjau onak & duri
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞🧠💌❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 5:14 pm

DENGARLAH DUHAI DEWI DARA SANJUNGAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Apakah abg ini, dah terkena sihir atau ilmu jampi?
Terasa diri, bagai berada dlm lautan yg tk bertepi
Diri asyik saja digigit dek kerinduan dan lara sepi
Untuk adinda pantun madah abg karang dgn rapi
Kata-kata yang indah, abg kutip utk jadikan resipi
Demi diri mu manja..abg rela meredah lautan api
Hanya Tuhan je yg mengerti resah yg abg hadapi
Moga dapat bertemu dinda nanti di dalam mimpi
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 5:14 pm

BUAT SI DARA MANJA DEWI IDAMAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Diri adinda itu, sentiasa di dlm abg punya ingatan
Di hati dan fikiran pulak setiap masa jadi sebutan
Tapi kini, nampak seperti dinda tu nk jadi rebutan
Hati-hati le dinda..abg sekadar nk beri peringatan
Orang itu, niat buruk dirinya itu sgt jelas kelihatan
Dia bagai dengki nak potong jalan & buat sekatan
Dinda tentu arif untuk nk pilih antara kaca & intan
Juga utk membezakan, antara malaikat & syaitan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 5:13 pm

DENGARLAH DUHAI DEWI DARA IMPIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg terlalu rindu diri mu duhai si kembang melati
Mengusung sekeping hati mengharap cinta sejati
Mmg terasa sangat sepi hari-hari yang abg lewati
Tapi bagaikan terdengar dari bibir mu kata2 sakti
Ucapan dinda tempoh hari itu mmg abg mengerti
‘Dinda ttp teguh berdiri bersama dgn idaman hati’
Cuma, dinda sengaja, buat abg jadi ternanti-nanti
Rasa tak sabar tunggu, dinda memberi kata pasti
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 5:12 pm

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
Mmg nya sepi..hidup bersendirian, sebatang kara
Namun harapan berbunga bila munculnya si dara
Tetapi si dia menghilang diri pula tk lagi bersuara
Entah kenapa tetiba diri dihimpit rindu & sepi lara
Terasa amat siksa sekali, derita panahan asmara
Kesepian dan lara kerinduan terus hadir mendera
Nak menghilangkan rindu ini..mmg tk jumpa cara
Apakah di sangkar rindu, diri akn terus terpenjara
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 5:12 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Hari-hari diri ini ternanti-nanti penuh dgn debaran
Apakah panahan rindu ini dah mengenai sasaran
Tiupan bayu cinta..bagai terdengar, bunyi desiran
Hanya menunggu kata pasti..nk utuskan lamaran
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 5:10 pm

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
Berat benar, beban lara rindu, yg terpaksa digalas
Hingga hal politik, diri dah tak minat lagi nak ulas
Di sini, ingin luahkan hasrat murni, yg tulus ikhlas
Mengharap sangat agar cinta yg suci ini berbalas
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 5:10 pm
Reply to  Anonymous

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
Diri dah bagaikan perahu yg patah kemudi haluan
Begitu tersiksa sekali, dimamah sepi & kerinduan
Fikirian..resah tak menentu & jiwa jadi tak karuan
Namun, tk pernah luntur sikit pun, hasrat & tujuan
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 5:11 pm
Reply to  Anonymous

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
Diri dah bagaikan perahu yg patah kemudi haluan
Begitu tersiksa sekali, dimamah sepi & kerinduan
Fikirian..resah tak menentu & jiwa jadi tak karuan
Namun, tk pernah luntur sikit pun, hasrat & tujuan
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 4:34 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Bila Kera Kongkang merapu syukur Alhamdulillah
Dia membuat, si nenek menopos jadi serba salah
Nek tk blh tibai Kejora jer, nanti jadi berat sebelah
Atas sbb itu, Kejora nak berpantun cinta pulak lah
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 4:24 pm

RAKAN2 PEMBACA SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kera kongkang nak juah wlau asyik je kecundang
Tapi hanya karutan merapu saja dia asyik hidang
Dia tk tau ke kalau tulis tk ikut pos nek meradang
Tunggu nek masuk jap lgi, dia kena le penendang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 3:38 pm

Kalu nak pakai batang mop ok laa
Berbatang cangkol elok disekang
Pada yang seperangai orang tu la
Lihat,berok sudah jalan kengkang

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 4:26 pm
Reply to  Anonymous

Kera kongkang 3:38 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Klau tiada hujah..usah benda mengarut dikarang!
Ko merugikan ruang..dan juga mngganggu orang
Jagalah ko, kalau nenek nampak, dia naik berang
Nanti, tidak pasal2, dgn nenek itu ko kena serang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 4:27 pm
Reply to  Anonymous

Kera Kongkang 3:38 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kedegilan ko ni kera kongkang spt tk dpt dihapus
Naper ko buat pantun mengarut, tk ikut tajuk pos?
Apa ko ni bengap, atau sengaja nak cari mampos
Ko tk takut ke nanti diserang nenek tua menopos?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
26 May 2021 1:29 pm

NI HA KOBOI JIMEN DARI HUJUNG KAMPIONG. TAHU.

54117f69f4ab6ae6e496c9f3ef526c0f.png_wh860.png
Wau bule
Wau bule
26 May 2021 12:36 pm

ANWAR’s led PH bukan gantinya. Sejujurnya bukan Anwar jadi PM9….hehehe…..alhamdulillah

Taro
Taro
26 May 2021 12:49 pm
Reply to  Wau bule

Apa masalah kau dengan nuar? Kalau dia yang terbaik buat masa ini untuk mengemudi negara keluar dari pandemik covid ini,mengapa tak nak cuba dulu?

Wau bule
Wau bule
26 May 2021 1:24 pm
Reply to  Taro

No trial n error for ex convict moreso a sodomist….period.

For Islamic nation? Apa terjadi zaman nabi Allah Lut?

Gerhana Bule
Gerhana Bule
26 May 2021 3:44 pm
Reply to  Wau bule

Ada bukti shariah yg kukuh ke?
Pgi mohon maaf pada Anwar klu xde, jgn sesal di Akhirat nnti.

Wau bule
Wau bule
26 May 2021 4:23 pm
Reply to  Gerhana Bule

O. …. gerhana bulan. Patutlah tak nampak bukti….period

najib bini rosmah
najib bini rosmah
26 May 2021 6:05 pm
Reply to  Wau bule

Macai Madey si Kitol yang jelas nampak kabur. Yang tiada nampak ada. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
26 May 2021 8:57 pm

Bush kata Iraq dan Saddam Hussein ada WMD, terus serang Iraq. Zionist kata self-defense, terus serang Gaza. Atok Saka suruh Khairuddin reka Sodomy, pakai Mahkamah, terus propaganda trumpet Anwar Sodomist. Ini taktik smoking gun, Atok Saka copy sebiji dari US dan Zionist punya playbook how to kill your political enemy. Khairuddin dok dalam poket Atok Saka dok baling batu sembunyi tangan suruh 2 ekor macai dlm blog ni beratib sodomy 24/7. Jadi anak jantanlah mcm Papagomo/Azri bila ratib publicly Anwar Sodomist, terus kalah saman fitnah dgn Anwar RM800K. Dia claim Geng Atok Saka yg bayor saman ini dan bayor dia… Read more »