RAKYAT KIAN TUNJUK MARAH PADA MAHIADDIN, #KERAJAANGAGAL KINI SUDAH NAIK TARAF JADI #KERAJAANBODOH

Semakin tinggi angka kes Covid19 yang dilaporkan, dalam waktu yang sama, semakin meningkat juga Mahiaddin Md Yasin diserbu dengan tanggapan tentang kegagalannya sebagai Perdana Menteri.

Ditambah dengan pengenalan SOP baru PKP yang diperketatkan sebagaimana diumumkan oleh Menteri Kanan Pertahanan, Ismail Sabri Yaakob semalam, kerajaan PN dan Mahiaddin kini lebih dihenyak dari segi kemampuannya dalam mentadbir negara ini.

Rata-rata rakyat biasa dan netizen tidak menerima dengan keyakinan bahawa SOP baru yang diperketatkan itu mampu membendung penularan wabak Covid19.

Di ketika virus tambah mengganas dengan varian baru yang lebih bahaya sehingga bukan saja angka kes bertambah, malah jumlah kematian semakin menakutkan di mana minggu lepas saja jumlahnya adalah 365 orang, rakyat kini sebenarnya amat bersedia menerima PKP penuh selama 14 hari, 21 hari atau sebulan sekali pun.

Mereka yakin berdasarkan PKP 1.0 yang berjaya menurunkan kadar kes, PKP 2.0 dan PKP 3.0 yang longgar dan separuh masak ini tidak akan membuahkan hasil diharapkan.

Kegagalan adalah lebih mungkin berbanding kejayaan di mana akhirnya PKP separuh masak akan terus bersambung demi bersambung hingga entah sampai bila.

Walaupun 80 peratus penjawat awam disyaratkan bekerja dari rumah dan pekerja swasta 40 peratus di bawah SOP ketat ini, tetapi bagaimana dengan pasar malam, kilang-kilang dan tapak pembinaan yang terus dibuka?

PKP penuh yang sedia dihadapi rakyat tentulah mesti disertai dengan bantuan kewangan dan makanan secara langsung yang harus disediakan oleh kerajaan, termasuk pengeluaran i-sinar dan i-lestari KWSP serta moratorium automatik.

Begitu pun, kerajaan enggan melaksanakan PKP penuh, meski itulah yang disarankan oleh Kementerian Kesihatan, lantaran lebih bimbang kesan ekonomi yang terpaksa ditanggung oleh kerajaan dan industri jika ia dilaksanakan.

Ternampak kerajaan lebih sayangkan ekonomi mati daripada rakyat mati, sedangkan jika ramai rakyat yang mati, ekonomi juga akan mati kemudiannya.

Lagi pun, apakah dengan menutup kilang, tapak industri dan shopping mall paling lama hanya dalam tempoh sebulan, ia akan menyebabkan ekonomi lumpuh dan semua perusahaan itu tutup kedai terus?

Di sinilah pentingnya peranan kerajaan menyalurkan bantuan kepada semua yang terlibat dengan penutupan operasi itu demi memastikan kelangsungan hidup rakyat dan ekonomi yang lebih berpanjangan.

Serentak tempoh tersebut, kerajaan harus meningkatkan program vaksinasi supaya virus Covid19 selepas itu lebih terkawal atau menjangkiti manusia hanya pada tahap rendah saja.

Jika kerajaan boleh membazir dengan membentuk kabinet paling besar, tetapi sebahagian besarnya tidak berfungsi dan hanya makan gaji buta, tidak terkecuali ada duta bertaraf menteri yang hanya duduk di rumah saja, kenapa Mahiaddin begitu kedekut untuk menyelamatkan nyawa rakyat terbanyak?

Bolehkah 70 orang menteri, timbalan menteri dan duta-duta bertaraf menteri itu saja yang menjamin nyawa politik Mahiaddin selama-lamanya berbanding undi rakyat yang mesti dihadapi setiap lima tahun sekali?

Lebih daripada itu, pelaksanaan SOP yang diperketatkan itu, walhal yang dikehendaki rakyat ialah PKP penuh, terlihat lebih banyak caca marba, membingung dan menyusahkan.

Antaranya, sementara farmasi dibenarkan beroperasi sehingga jam 10 malam, tetapi penjual burger pula dihadkan boleh meniaga hanya sehingga jam 8 malam.

Tidakkah SOP ini sesuatu yang menyusahkan kerana penjual burger biasanya hanya memulakan perniagaan pada jam 5 atau 6 petang, jadi bagaimana mereka mahu mencari rezeki yang mencukupi dalam tempoh dibenarkan berniaga 2 atau 3 jam saja?

Begitu juga dengan perniagaan dibenar memulakan operasi pada jam 8.00 pagi, tidakkah ini juga menyusahkan peniaga-peniaga nasi lemak kerana mereka biasanya sudah pun memulakan perniagaan seawal 6.30 atau 7.00 pagi lagi.

Jika pukul 8.00 pagi baru dibenarkan beroperasi, siapa nak beli nasi lemak mereka dalam sinar matahari yang sudah mula meninggi dan semua orang yang ke pejabat sudah memulakan kerja?

Sebab itu, sebaik pengumuman SOP yang disebut ketat itu diumumkan, rata-rata warga maya menolak, mempertikai dan mempersendakan kerajaan PN dan Mahiaddin pada tahap yang tidak pernah berlaku sebelum ini.

Daripada tanda pagar #KerajaanGagal untuk menggambarkan kegagalan kerajaan PN dan Mahiaddin dalam mengurus negara khususnya melawan Covid19 yang trending sebelum ini, penafsiran warga maya terhadap kegagalan itu kini dinaik taraf dengan tanda pagar baru iaitu #KerajaanBodoh.

Ini dengan jelas membuktikan rakyat tidak boleh menerima lagi kerajaan PN untuk mentadbir negara dan kemarahan mereka boleh dikata sudah mencapai kemuncaknya.

Ketika rakyat mahu menumbangkan BN era Najib Razak sebelum PRU14 dahulu pun, ia tidaklah sebegini dahsyat kemarahan mereka.

Trendingnya tanda pagar #KerajaanBodoh ini tidak lain menunjukkan laluan untuk menghalau Mahiaddin dan kerajaan PN sudah dipersiapkan dan hanya menunggu detik dan waktu saja untuk ia dijadikan kenyataan.

Hakikatnya, dengan serangan, kecaman, kebencian dan kemarahan itu sentiasa menunjukkan pola menaik, usahlah Mahiaddin bermimpi untuk kekal lebih lama lagi kerana harapan itu sebenarnya sudah pun tiada. (ShahbudinHusin 24/05/2021)

Updated: 24 May 2021 — 10:52 am

206 Comments

Add a Comment
  1. hahaah adoi lah Tuan Budin Blg Tuan ni dah jadi medan karaoke Kojollaâ€Ķklu tak pantun, tak carut maki, dia nyanyi karaoke, siap dgn lirik sekali kat Blog nihâ€Ķhahahahhah

  2. PM muka tembok, mana tahu rasa malu. Banyak mana pun rakyat marah..Mudin buat dak aja, asal kekal jawatan PM dan PN masih lagi kerajaan. PEduli apa Moodin rakyat marah..janji menteri2 70 ekoq tu masih sokong PM. Moodin pakai ilmu muka tembok.

  3. MAHATHIRVSANWARp

    PHD4PIG KERAJAAN BANGKRAP JAHANAM BUSUK HATI KEDEKUT NAK MAMPUS……..

    TOK KADOK JAUH LEBIH BAIK DARI PHD4PIG……. PHD4PIG SAMPAI SUDAH TAK NAK NGAKU SALAH DAN JAHAT……

    KAPITALIS D4PIG NAK BUAT BISNES DENGAN RAKYAT ATAU NAK BAGI VAKSIN PERCUMA…….. PHDAPIG MEMANG BUSUK HATI KEDEKUT NAK MAMPUS……….

    Dulu, pada zaman 70an, kita ikut pembangkang sebab mereka kata kerajaan Barisan Nasional gagal dan korup dan kita perlu tukar kerajaan. Pada zaman 90an, pembangkang pula buat pakatan dengan bekas pemimpin kerajaan dulu yang mereka panggil gagal dan korup. Dan mereka masih kata kerajaan Barisan Nasional gagal dan korup dan kita perlu tukar kerajaan. Hari ini, pembangkang sekali lagi buat pakatan dengan bekas pemimpin kerajaan dulu yang mereka panggil gagal dan korup. Dan mereka kata kerajaan Perikatan Nasional pula gagal dan korup dan kita perlu kembalikan kerajaan dulu yang gagal dan korup.

  4. TERIMA KASIH KEPADA YANG BERTANYA

    RASANYA JAWAPAN YANG AKU BAGI TU,MEMUASKAN HATI

    1. KAH KAH KAH

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      Naper kedegilan kera kongkang ini tk dpt dihapus
      Masih juga tak reti bahasa wlau tua nak mampos
      Kat blog ni, mana bleh mengarut tk ikut tajuk pos!
      Tk takut ke nanti, diserang si nenek tua menopos?
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      1. Kera kongkang 10:11 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        Jgn le kera kongkang nak buat perangai bajingan
        Komen, kena lah ikut tajuk pos punya kandungan
        Tak usah mengarut, bawa tadika punya karangan
        Tak takut ke nanti dgn nenek tua punya serangan
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        1. Kera kongkang 10:11 pm,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Dengarlah sini, ckgu Kejora cuba nak beri nasihat
          Kera kongkang tak usah ler nak auta bermuslihat
          Komen ko itu..tak ikut tajuk pos dan berniat jahat
          Jaga le ko esok, kepala ko tu nek paku dan pahat
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  5. helllooo tuan penilai,
    siapa kejora BTWGKK hah?

    1. entah lerr ,ada orang kata dia berok

      agaknya,berok yang didik dengan ilmu pantun

      1. saya setuju dengan jawapan tu

        hihihihi

        1. RAKAN2 PEMBACA SEKALIAN,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          Si kera kongkang tak ikut pos klau kwn2 perasan
          Kena jaga decorum & decency, kita punya tulisan
          Bukan Kejora kata..tapi itu yg selalu nenek pesan
          Siap lah kera tu esok, dia kena nek punya libasan
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          1. Kera kongkang 10:08/10:09/10:10 pm,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Nak masuk ke blog ni perlu ada adab & peraturan
            Klau mengarut tk ada hujah tk usah lah bersiaran
            Bkn sengaja nk cakap, tapi, itu nek punya amaran
            Kalau komen tak ikut pos..nanti nenek naik baran
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

            1. Kera kongkang 10:08/10:09/10:10 pm,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Cuba le komen macm Kejora dlm bentuk tazkirah
              Ini..ko asyik je komen yg mengarut tak tentu arah
              Ko tak tahu ke, komen tak ikut tajuk nenek marah
              Nanti ko kena serang pulak bila nenek naik darah
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  6. Keputusan penilaian nilaian komentar hari ini

    1.TUAN TN-100 MARKAH
    -Bernas dan membina,tenang bergaya

    2.RAKAN SUPPORT TN-100 MARKAH
    -Menghentam lawan hingga parah,dan lawan menunggu untuk
    cabut
    -nilai makna /maksud pantun yang menghiburkan

    3.KEJORA @ BTWGK-0 MARKAH
    -Ahli panel menolak ayat-ayat pantun yang mencela rakan blok
    -pantun sama baris,tapi membosankan
    -pantun cinta taik ayam yang menggangu ruang komentar

    sekian,yang tidak puas hati,simpan sendiri ya

    1. siapa tu yang menilai?,syabas yerrrrr

      1. pantun-pantun tahik ayam memang mebosankan,
        sokong,sokong,sokong

        1. ya aku sokong,tak habis-habis mencarot

          ini dia satu penyepak dari aku..kih kih kih

          1. RAKAN2 PEMBACA SEKALIAN,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            Lihat lah rakan2, si kera kongkang lembut lembai
            Komen dia tak ikut tajuk pos dan serabut serabai
            Dah tu, kurang ajar dan biadab serupa ma chi bai
            Siap lah kera bapok ini esok, dia kena nenek tibai
            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

            1. Kera kongkang 9:59/10:00/10:01/10:03 pm,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Klau tiada hujah..usah benda mengarut dikarang!
              Ko merugikan ruang..dan juga mngganggu orang
              Jagalah ko, kalau nenek nampak, dia naik berang
              Nanti, tidak pasal2, dgn nenek itu ko kena serang
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

              1. Kera kongkang 9:59/10:00/10:01/10:03 pm,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                Tk habis2 kera kongkang ni dgn degil bebal, caikk
                Komen yg nak diberi tu biarlah dgn tujuan yg baik
                Ikut le tajuk pos komen politik bkn komen politaik
                Tak takut ke kena serang bila darah si nenek naik
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  7. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Hari ini, Kejora betul-betul merasa tersangat puas
    TN monyet kena lanyak, sampai kencing tk lawas
    Mesti asyik basah saja le..lubang puki dia yg luas
    Baru dia tahu bila dah bertemu buku dengan ruas
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  8. Krandot begoyang macam sarang tempua
    Atas kerandot,anak tempua 2 cm melintuk
    Anak tempua ni,tidak ada paruh , kepala ja
    Begitulah pemandangan rupa situa terkutuk

    1. KAH KAH KAH

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      Kera kongkang ni, bodoh piang tak padan dgn tua
      Komen dibuat, serupa dengan haram jadah barua
      Agknya..binatang anak haram ini, tinggal dlm gua
      Asyik-asyik, dgn cerita basi, pasal sarang tempua
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      1. Kera kongkang 9:15 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Tak ada masalah klau nak komen atau berpantun
        Tapi..bagi ada hujah, jgn hnya bawa watak kartun
        Ini ko komen tk ikut pos dan tk ada sopan santun
        Mesti ko kena serang esok, kalau si nenek tonton
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  9. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Bila Kejora bijak pantun TN monyet jadi cemburu
    Tidak pasal-pasal..Kejora ini dijadikan nya seteru
    Tapi, bila juah dgn cgu Kejora..mkn lah dia peluru
    Kini dia lari menyorok mcm babi hutan kena buru
    🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  10. Muka macam sial masa meneran
    Torpedo kuning sebesar lengan
    Memang tak malu kat jiran-jiran
    Kat sungai juga berulang-ulangan

    HA..KAH KAH KAH

    1. KAH KAH KAH

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      Kera kongkang ini biol bingai..tahap lembu kondo
      Tak habis2 diulang-ulang citer basi pasal torpedo
      Ini..ada cadangan untuk ngko, wahai bapok bodo
      Ngko londeh seluar lepas tu jolok jubor dgn dildo
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      1. Kera kongkang 9:08 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Klau tk ada isi hujah nak komen tk usah digagahi
        Jgn buat komen yg bleh menjadi punca berkelahi
        Atau komen tadika..politaik, cerita berak dan tahi
        Ko tak takut kah nanti, kalau nenek tampil marahi
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  11. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Tk tau ler ke mana TN Monyet dah lari merempat
    Dek gatal acah Kejora..sakit lah monyet itu dapat
    Agaknya dia terkencing, nak selak kain tk sempat
    Kini dgn Kejora ni, dia dh tak berani lagi nak rapat
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  12. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN monyet ilmu kurang, tapi cuba berlagak hebat
    Apa yg dia dpt hnya berbirat belakang kena sebat
    Cabut lari anak haram itu, kini tak nampak kelibat
    Agar nya kini di dapur, terketar2 menggagau ubat
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  13. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Asal je Kejora berpntun, TN monyet buat serbuan
    Tapi dia tak sedar, dirinya tu tak cukup perguruan
    Kemain nak lagak kuat, tak padan diri perempuan
    Bengkak muka le dia gatal gi jolok sarang tebuan
    🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  14. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN monyet biol..populariti murahan cuba digarap
    Tapi, hanya kpd karutan ala tadika je yg dia harap
    Apa yg monyet itu dpt hanya kena balun tertiarap
    Kini dh hilang kelibat itu anak haram anjing kurap
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  15. KAH KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Silap besar le TN monyet gi acah sorang jaguhan
    Apa yng dia dapat hanyalah jadi objek belasahan
    Pukulan padu dari Kejora dia tk mampu bertahan
    Cabut lari le anak haram itu dah tiada lain pilihan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  16. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Siaan anak haram TN monyet samseng taik kuda
    Nak masuk gelanggang, tapi kosong ilmu di dada
    Tk terlawan dia dgn Kejora yg bijak cergas minda
    Apa yg dia dpt, hanya jadi badut, bahan persenda
    ðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄ
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  17. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Anak haram TN monyet, spt arwah Seman Kadok
    Bila lihat je pantu Kejora dia jadi tk senang duduk
    Kemain nak terkam rimau tak sedar diri pelanduk
    Apa yg dia dpt, maruah tercalar & malu tertunduk
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
    .
    KAH KAH KAH

  18. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Binatang TN monyet hanya komen politaik diluah
    Sbb tu anak haram tu asyik malu tercalar maruah
    Dgn org lain boleh le, dia nak lagak samseng juah
    Tapi dgn Kejora, siap ler anak haram tu mkn kuah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    KAH KAH KAH

  19. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Binatang TN monyet betina tua..mari nak bersilat
    Tapi yg anak haram tu bawa komen politaik palat
    Kena ler dia, pukulan Kejora seperti panahan kilat
    Akibatnya lari le monyet ifrit tu terkebil2 terkulat2
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  20. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Pantun2 Kejora bikin TN Monyet jadi tersinggung
    Dirasa bgai kepala kena ketuk dgn pemukul gong
    Dia terjah masuk..dek tak tahan panas ponggong
    Tapi, terima kasih le, beri kt Kejora bola tanggung
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  21. TOGHUIH TOSONYAP MONYOPI TOKANTOI MALU MONYOK TOKUDU PILU DIAM KAKU KOLU TOKOSIPU MOMBISU SOGHUPO TUGU BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT MUKO KULIT BABI OTAK TAIK BABI POKAK BADAK DUNGU LOMBAM TOLOL BIOL BAHALOL BINGAI BONAK BOBAL BONGAP BONGOK BANGANG BENGONG TUHâ€Ķ

    KAH KAH KAH.

  22. Ini, Kejora nak petik, satu saja baris dari pantun Kejora kat bawah tu:

    “Usah asyik buat karutan tadika yg mudah org tiru”

    Nasib le TN Monyet dilahirkan bebal bengap, asyik kena tiru.

    Kejora yg bijak bistari, pantun2 dikarang, tak dpt ditiru.

    KAH KAH KAH.

  23. Ada lagi ker karutan tadika, Binatang Anak Haram TN Monyet?

    Bak meh sini, cikgu Kejora nak tolong editkan!

    KAH KAH KAH.

  24. BUDAK KECIK RUPA NYA YANG DI PANGGIL WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NIH.

    1. MAIN TIRU2 PULAK

  25. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN monyet kini monyok rasa menyesal tak sudah
    Kera kongkang pula, tekedu kantoi dan terngadah
    Dah cabut lesap hilang, kedua2 ekor haram jadah
    Baru depa tau..nk hadapi Kejora bkn kerja mudah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    1. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla selalu kojol. apa pulak nak lesing dia tak mudah

      Mengarut

      1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

        Binatang Anak Haram TN Monyet selalu tertiarap, pengsan, hampir kojol. Dia selalu kasi bola tangging, apa pulak nak lesing dia tak mudah.

        Mengarut lagi ker binatang anak haram?

        KAH KAH KAH.

  26. Ini, Kejora nak petik, satu saja baris dari pantun Kejora kat bawah tu:

    “Usah asyik buat karutan tadika yg mudah org tiru”

    KAH KAH KAH.

    1. Mengaku ajer senang tiru. Wak Gontol Kejora Kojolla apa saja dia ngaku senang. Termasuk kojol, tenggelam timbul.

      1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

        Bukan sekadar mengaku, mmg senang tiru. Binatang Anak Haram TN Monyet punya karutan, apa saja mmg sgt senang tiru. Nak tiru sampai dia jadi kojol, tenggelam timbul.

        KAH KAH KAH.

  27. TOGHUIH TOSONYAP MONYOPI TOKANTOI MALU MONYOK TOKUDU PILU DIAM KOLU TOKOSIPU MOMBISU SOGHUPO TUGU BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT MUKO KULIT BABI OTAK TAIK BABI POKAK BADAK DUNGU LOMBAM TOLOL BIOL BAHALOL BINGAI BONAK BOBAL BONGAP BONGOK BANGANG BENGONG TUHâ€Ķ

    KAH KAH KAH.

    1. BINATANG ANAK HARAM WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT BUKAN MACAM TAPI MEMANG BABI.

      BABI SELURUHNYA. NOKHTAH.

      1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

        BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT MMG MACAM DAN MEMANG BABI.

        BABI SELURUHNYA, SEBENAR-BENAR BABI YG LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI.

        NOKHTAH.

        KAH KAH KAH.

  28. HA HA HA.

    NGKO CAKAP APA PUN, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI, DAH TAK ADA GUNANYA LAGI.

    TERIMALAH HAKIKAT YG NGKO DIBENCI OLEH PEMBACA DAN JUGA TUAN BLOG INI, BUDIN.

    PEMBACA SEMUA DAH TAHU DAN MASAK DGN KEDUNGUAN & KEBEBALAN, KEJAHATAN DAN SIFAT MUNAFIQ NGKO TU.

    KAH KAH KAH.

    1. Owh.. lupa lak dahâ€Ķ

      ‘KETADIKAAN’ NGKO TUHâ€Ķ

      KAH KAH KAH.

      1. Ehh.. ada lupa lagiâ€Ķ

        ‘KENYANYUKAN’ NGKO TUH..

        KAH KAH KAH.

        1. Laaâ€Ķ ada lagi yg terlupaâ€Ķ

          ‘KEHARAM JADAHAN’ NGKO TUH..

          KAH KAH KAH.

          1. Eh eh… tertinggal satu lagi rupanya…

            ‘KEANJINGAN’ NGKO TUH…

            KAH KAH KAH.

            1. Eisyh eisyh.. ada lagi yang terlupaâ€Ķ

              ‘KEMONOPOSAN’ NGKO TUHâ€Ķ

              KAH KAH KAH.

              1. Alamak..yg penting boleh lupaâ€Ķ

                ‘KETAIK BABIAN OTAK’ NGKO TUHâ€Ķ

                KAH KAH KAH.

                1. Alahai.. yang terpenting pulak terlupaâ€Ķ

                  ‘KEKULIT BABIAN MUKA’ NGKO TUHâ€Ķ

                  KAH KAH KAH.

                  1. Adahai.. masih yang tertinggalâ€Ķ

                    ‘KEPUKIMAKAN’ NGKO TUHâ€Ķ

                    KAH KAH KAH.

    2. PUKIMAK PUKI BAPAK WAK GONTOL KEJORA OJOLLA BANG ALI DAH DAPAT.

      DAH TAKDA NILAI LAGI.

  29. BODOH BETUL WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA MENYEBUT GENG DIA YANG SEMUA DAH CABUT LARI –

    Jigit, Eton & Din Remorse

    1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

      BODOH BETUL BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI NAK KOMPLEN DAN TUDUH ORG YG PERNAH TIBAI DIA DAH CABUT LARI –

      Depa bukan pendedak berbayar yg wajib pacak kat blog ni mcm TN Monyet anak haram tuh.

      Jigit, Eton mungkin ada hal & berehat manakala Din Remorse baru jer empat hari lepas tibai dia tapi TN Monyet tua nyanyuk tu tak ingat.

      KAH KAH KAH.

      1. Din Remos
        21 May 2021 8:58 am
        Reply to Anonymous

        Bior la dia nak muji diri ka nak pantun keâ€Ķ yang nenek nak sakit hati buat apa. Nenek pun kalau nak cerita apa nenek buat dgn Bang Ali nenek malam tadiâ€Ķ. silakanlahâ€Ķ. cerita kisah intim nenek bersama bangali nek tu tidak menyakitkan hati sesiapaâ€Ķ.
        Hidup ini lebih indah kalau tak cari pasal dengan orangâ€Ķ.

        Reply
        (Bravo Din)

        1. KAH KAH KAH

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          Anak haram TN monyet buat hati pmbaca jdi geli
          Kebebalan anak haram itu mmg amat lucu sekali
          Sbb tu Din Remos pun tampil untuk tumpang buli
          Din suruh nek citer, kisah romantik dia dgn Bg Ali
          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          HA HA HA

      2. NASIB KO LAH DIN, DI GELAR DIN REMORSE JUGAK, MCM AKU PERLI KO.

        1. BOSS KO YANG PERLI KO, DIN.

  30. ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ
    Dh lama abg cari, penawar luka cinta yg pertama
    Terasa bagai dah jumpa..tatkala dinda menjelma
    Mengapakah, dinda menghilang diri, begitu lama?
    Penantian ini, terasa, amat menyiksa jiwa sukma
    Bilakah agak nya, semboyan cinta akan bergema?
    Alunan lagu spt tidak sabar untuk bertemu irama
    Sekeping hati yg suci ini abg hulur sudilah terima
    Membawa hasrat impian hidup bahagia bersama
    âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    1. LAGU – HIDUP BERSAMA
      PENYANYI – A. RAMLIE
      KARAOKE – https://youtu.be/WNog5y18OF0
      LIRIK –
      💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
      Di tepi pantai yang indah
      Ku duduk seorang diri
      Suasana sepi

      Teringat dikau di waktu malam
      Wajahmu selalu ku terbayang
      Padamu, wahai sayang

      Aku meratap, merayu
      Pada Dewi Puspita, hatiku

      Ku tidak lupa kepadamu
      Di waktu pertemuan kita dahulu
      Hidup bersama di sampingku
      âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ

  31. ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ
    Blum pernah lagi diri, mengalami keadaan begini
    Kerinduan & lara sepi, amat menusuk jiwa nurani
    Buat si dia manja ku karang susun kata2 berseni
    Bersamanya pula, ku iringi bungaan warna warni
    Semuanya, semata-mata kerna hasrat nan murni
    Bila pula kah si dara akan berkunjung lagi ke sini
    Dah tentu si dara, seorang gadis genit yng cinoni
    Sudah berpunya kah dan milik siapakah gadis ini
    💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    1. LAGU – MILIK SIAPAKAH GADIS INI
      PENYANYI – SUDIRMAN HJ ARSHAD
      KARAOKE – https://youtu.be/6bqWebiv2HE
      LIRIK –
      💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
      Milik siapakah gadis ini?
      Wajah lembut bagaikan sutera
      Ingin hatinya aku miliki
      Apa ‘kan terdaya?
      Adakah ‘kan terdaya?

      Milik siapakah hati ini?
      Bagai berkurun lama kesepian
      Ingin aku mencurahkan kasih
      Kepada yang sudi
      Adakah ia sudi?

      1. Lama telah kuimpikan
        Gadis sepertinya
        Mengisi taman hati
        Dengan cahaya kasih suci

        Lama telah kuimpikan
        Gadis yang sepertinya
        Mengisi taman hati
        Dengan cahaya kasih

        Siapakah gadis yang kuidam?

        Milik siapakah hati ini?
        Bagai berkurun lama kesepian
        Ingin aku mencurahkan kasih
        Kepada yang sudi
        Adakah ia sudi?
        âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ

        1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Kejora beranikan diri, dngn si dara ingin menyapa
          Sekadar ingin nak bertanya dirinya itu milik siapa
          Namun, jawapan dia beri membuat diri ini hampa
          Di pergunungan rindu diri ini akn terus lgi bertapa
          💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  32. ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ
    Kerinduan yng menyiksa bukanlah calang-calang
    Lara kesepian lbh mendera, bila malam mnjelang
    Ngilu dek panah asmara rasa menusuk ke tulang
    Namuh tekad di hati ini piala cinta ingin ku julang
    Tapi entah bila ke sini, si dara manja akan pulang
    Adakah hasrat dan cita murni akan lenyap hilang
    Mengapakah dlm percintaan, diri asyik je malang
    Apakah takdir kesudahannya kembang terhalang
    💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    1. LAGU – KEMBANG TERHALANG
      PENYANYI – KUMPULAN GAMMA
      KARAOKE – https://youtu.be/Q4jW9kc1OoU
      LIRIK –
      💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
      Rindu tenggelam berselubung pilu
      Bunga-bunga cinta kembang terhalang
      Kemarau menghampiri

      Mungkinkah dia merawat lara
      Di ditinggalkan pergi tuk selamanya
      Bagai diriku jua

      Dalam rindu membuai derita
      Di penghujung alam cinta
      Mungkin ada penawar rahsia
      Walau hanya secangkir saja
      Kita sama rantai jiwa diolokkan cinta

      Di sini aku tetap merindu
      Ingin ku membelai tuk pengimpian
      Untuk harungi jiwa
      âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ

  33. ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ
    Diri kini seperti seekor burung mencari pasangan
    Tiap waktu..hanyut di arus mimpi & angan-angan
    Mengubat rindu, pantun madah ku buat karangan
    Sbgai bingkisan wrkah..buat si bunga jambangan
    Kata mesra si dara, tersisip di hati, jadi kenangan
    Semarak api cinta, bgaikan, ternampak bayangan
    Semoga dia hadir kembali di sisi, dara sanjungan
    Antara ramai gadis, si dia saja, kini dlm renungan
    💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    1. LAGU – ANTARA GADIS
      PENYANYI – KUMPULAN DINAMIK
      KARAOKE – https://youtu.be/WdUQI1GARWc
      LIRIK –
      💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
      Antara gadis yang kutemui
      Kau saja kini dalam renungan
      Mungkin kerana dengan senyuman
      Terpegun diriku

      Ketika bayu mencium pipi
      Suria pula terasa hati
      Kerana dikau sungguh rupawan
      Terpaku diriku

      Mengapakah kau melangkah pergi
      Ketika ‘ku masih perlu
      Menatap wajahmu kali akhir
      Dan lantas menyelam rindu

      Antara bebunga yang menyeri hidup
      Kau jadi ratu
      Antara delima yang menyinar lama
      Kau berkilauan
      âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ

  34. ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ
    Dek lara rindu & sepi diri tampil mengukir coretan
    Ke mana kah menghilangnya..dewi ku si dia intan
    Siang dan malam, si dia manja asyik je di ingatan
    Biar pun berjaga malam diri tak terasa kepenatan
    Bahkan diri sanggup walau pun merenangi lautan
    Namun si dara manja kini dah tidak lagi kelihatan
    Siksa sepi & kerinduan, bagai menahan kesakitan
    Dengarlah duhai dara dewi, batin ini punya jeritan
    💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
    😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

    âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    1. LAGU – JERITAN BATIN KU
      PENYANYI- ALLAHYARHAM TS P.RAMLI
      KARAOKE – https://youtu.be/jwqm-mkO1A8
      LIRIK –
      💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
      Dengar
      Oh, jeritan batinku
      Memekik-mekik
      Memanggil-manggil
      Namamu selalu

      Sehari rasa sebulan
      Hatiku tiada tertahan
      Kupandang kiri
      Kupandang kanan
      Dikau tiada

      Risau
      Batinku menangis risau
      Makin kau jauh
      Makin hatiku bertambah kacau

      Mengapa kita berpisah?
      Tak sanggup menahan asmara
      Oh, dengarlah
      Jeritan batinku
      âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ

      1. hahaah adoi lah Tuan Budin Blg Tuan ni dah jadi mean karaoke Kojolla…klu tak pantun, tak caru maki, dia nyanyi karaoke, siap dgn lirik sekali kat Blog nih…hahahahhah

  35. BILA DITEKAN UNTUK CERITA PENGALAMANNYERRRRRR NAGAN BANG ALI ROTI,DIA CABOT,ITU LA AKU DAH CAKAP,KALAU KAIL PANJANG SEJENGKAL,PAUS DI LAUT JANGAN DIDUGA..BENGAPP!!!!

    1. KAH KAH KAH Kera Kongkang,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      Udah cabut lari..TN monyet anak haram bajingan
      Tk tertahan si monyet tu, Kejora punya penangan
      Kini mari pengganti dia nak teruskan peperangan
      Stkt kera kongkang ini, Kejora hadapi sblh tangan
      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  36. OK WAK GONTOL kEJORA KOJOLLA, sekarang kita bersedia mendengar cerita kamu dengan Bang Ali.
    Silakan,reply na,

    ok,semua pembaca ternanti-nanti,lagi banyak lagi bagoss

    1. LEKAS LAH

      1. SERITA YANG BETOL-BETOL,JANGAN MELALOT

        GET READY..NOWW!!!!!!

        1. CERITA CEPATTTT…NOW!!

          1. BATANG MOP TU LETAK DULU

            ITU PROJEK SEBELAH MALAM KAU

            CITERRRR NI DULU

            1. Owh… Si Kera Kongkang rupanya 3:39/3:41/3:42 pm nih , side kick kpd Binatang Anak Haram TN Monyet tuh.

              Jap yer, Kejora nak berpantun untuk si dara dulu.

              Sementara itu kau layan2 le baca, komen2 di bawah tu, lihat bagaimana boss kau si monyet betina tua tu kena lanyak ganyang dgn Kejora.

              KAH KAH KAH.

  37. HA HA HA.

    NGKO CAKAP APA PUN, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI, DAH TAK ADA GUNANYA LAGI.

    TERIMALAH HAKIKAT YG NGKO DIBENCI OLEH PEMBACA & JUGA TUAN BLOG INI, BUDIN.

    PEMBACA SEMUA DAH TAHU DAN MASAK DGN KEDUNGUAN & KEBEBALAN, KEJAHATAN & SIFAT MUNAFIQ NGKO TU.

    KAH KAH KAH.

    1. Owh.. lupa lak dahâ€Ķ

      ‘KETADIKAAN’ NGKO TUHâ€Ķ

      KAH KAH KAH.

      1. Ehh.. ada lupa lagiâ€Ķ

        ‘KENYANYUKAN’ NGKO TUH..

        KAH KAH KAH.

        1. Laa… ada lagi yg terlupa…

          ‘KEHARAM JADAHAN’ NGKO TUH..

          KAH KAH KAH.

          1. Eisyh eisyh.. ada lagi terlupaâ€Ķ

            ‘KEMONOPOSAN’ NGKO TUHâ€Ķ

            KAH KAH KAH.

            1. Alamak..yg penting boleh lupaâ€Ķ

              ‘KETAIK BABIAN OTAK’ NGKO TUHâ€Ķ

              KAH KAH KAH.

              1. Alahai.. yang terpenting pulak terlupaâ€Ķ

                ‘KEKULIT BABIAN MUKA’ NGKO TUHâ€Ķ

                KAH KAH KAH.

  38. OK WAK GONTOL kEJORA KOJOLLA, sekarang kita bersedia mendengar cerita kamu dengan Bang Ali.

    Silakan,reply na,

    ok,semua pembaca ternanti-nanti

    1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

      OK , Nek TN puki kering, sekarang kita bersedia mendengar cerita kamu dengan Bang Ali.

      Silakan,reply na,

      ok, Kejora, Din Remos dan semua pembaca ternanti-nanti

      KAH KAH KAH.

      1. Din Remos
        21 May 2021 8:58 am
        Reply to Anonymous

        Bior la dia nak muji diri ka nak pantun keâ€Ķ yang nenek nak sakit hati buat apa. Nenek pun kalau nak cerita apa nenek buat dgn Bang Ali nenek malam tadiâ€Ķ. silakanlahâ€Ķ. cerita kisah intim nenek bersama bangali nek tu tidak menyakitkan hati sesiapaâ€Ķ.
        Hidup ini lebih indah kalau tak cari pasal dengan orangâ€Ķ.

        Reply
        (Bravo Din)

        1. KAH KAH KAH

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          Anak haram TN monyet buat hati pmbaca jdi geli
          Kebebalan anak haram itu mmg amat lucu sekali
          Sbb tu Din Remos pun tampil untuk tumpang buli
          Din suruh nek citer, kisah romantik dia dgn Bg Ali
          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  39. YG DI BENCI OLEH PEMBACA DI SINI IA LAH BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA

    1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

      YG DI BENCI OLEH PEMBACA DI SINI IA LAH BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA NYANYUK MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI.

      Bukti org yg membenci TN Monyet ialah Din Remos (boleh rujuk komen Din) & tuan blog Budin yg telah banyak menyekat komen2 monyet anak haram tuh.

      KAH KAH KAH.

  40. BINATANG ANAK HARAM WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BABI.

    NOKHTAH.

    1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

      BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK BABI ADALAH BABI SEBENAR BABI YG LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI.

      NOKHTAH.

      KAH KAH KAH.

  41. HA HA HA.

    NGKO CAKAP APA PUN, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI, TAK ADA GUNANYA LAGI.

    TERIMALAH HAKIKAT YG NGKO DI BENCI OLEH PEMBACA & JUGA TUAN BLOG INI, BUDIN.

    PEMBACA DAH TAHU DAN MASAK DGN KEDUNGUAN & KEBEBALAN, KEJAHATAN & SIFAT MUNAFIQ NGKO TU.

    KAH KAH KAH.

    1. Owh.. lupa lakâ€Ķ

      ‘KETADIKAAN’ NGKO TUHâ€Ķ

      KAH KAH KAH.

      1. Ehh.. ada lupa lagiâ€Ķ

        ‘KENYANYUKAN’ NGKO TUH..

        KAH KAH KAH.

        1. Eisyh eisyh.. ada lagi terlupa…

          ‘KEMONOPOSAN’ NGKO TUHâ€Ķ

          KAH KAH KAH.

          1. Alamak..ada lupa jugaâ€Ķ

            ‘KETAIK BABIAN OTAK’ NGKO TUHâ€Ķ

            KAH KAH KAH.

            1. Alahai.. yang terpenting pulak terlupaâ€Ķ

              ‘KEKULIT BABIAN MUKA’ NGKO TUHâ€Ķ

              KAH KAH KAH.

  42. DENGARLAH DUHAI DEWI DARA PUJAAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Dh lama abg cari, penawar luka cinta yg pertama
    Terasa bagai dah jumpa..tatkala dinda menjelma
    Mengapakah, dinda menghilang diri, begitu lama?
    Penantian ini, terasa, amat menyiksa jiwa sukma
    Bilakah agak nya, semboyan cinta akan bergema?
    Alunan lagu spt tidak sabar untuk bertemu irama
    Sekeping hati yg suci ini abg hulur sudilah terima
    Membawa hasrat impian hidup bahagia bersama
    âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™â™Ĩïļ
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    1. LAGU – HIDUP BERSAMA
      PENYANYI – A. RAMLIE
      KARAOKE – https://youtu.be/WNog5y18OF0
      LIRIK –
      💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
      Di tepi pantai yang indah
      Ku duduk seorang diri
      Suasana sepi

      Teringat dikau di waktu malam
      Wajahmu selalu ku terbayang
      Padamu, wahai sayang

      Aku meratap, merayu
      Pada Dewi Puspita, hatiku

      Ku tidak lupa kepadamu
      Di waktu pertemuan kita dahulu
      Hidup bersama di sampingku
      âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™â™Ĩïļ

  43. OK WAK GONTOL kEJORA KOJOLLA, sekarang kita bersedia mendengar cerita kamu dengan Bang Ali.

    Silakan.

    1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

      OK NEK TN PUKI KERING, sekarang kita bersedia mendengar cerita kamu dengan Bang Ali.

      Bukan permintaan dari Kejora saja, Din Remos pun minta awal lagi.

      Silakan.

      KAH KAH KAH.

      1. Din Remos
        21 May 2021 8:58 am
        Reply to Anonymous

        Bior la dia nak muji diri ka nak pantun keâ€Ķ yang nenek nak sakit hati buat apa. Nenek pun kalau nak cerita apa nenek buat dgn Bang Ali nenek malam tadiâ€Ķ. silakanlahâ€Ķ. cerita kisah intim nenek bersama bangali nek tu tidak menyakitkan hati sesiapaâ€Ķ.
        Hidup ini lebih indah kalau tak cari pasal dengan orangâ€Ķ.

        Reply

  44. BUAT SI DARA MANJA DEWI IDAMAN,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
    Diri adinda itu, sentiasa di dlm abg punya ingatan
    Di hati dan fikiran pulak setiap masa jadi sebutan
    Tapi kini, nampak seperti dinda tu nk jadi rebutan
    Hati-hati le dinda..abg sekadar nk beri peringatan
    Orang itu, niat buruk dirinya itu sgt jelas kelihatan
    Dia bagai dengki nak potong jalan & buat sekatan
    Dinda tentu arif untuk nk pilih antara kaca & intan
    Juga utk membezakan, antara malaikat & syaitan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕âĢïļðŸ’™âĪïļ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  45. WAK GONTOL kEJORA KOJOLLA KATA cerita kisah bersama bangali tu tidak menyakitkan hati sesiapaâ€Ķ

    Sekarang kita dengar Wak Gontol mencerita kisah dia dengan Bang Ali.

    1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

      DIN REMOS KATA cerita kisah bersama bangali tu tidak menyakitkan hati sesiapaâ€Ķ

      Sekarang kita dengar Nek TN Puki Kering mencerita kisah dia dengan Bang Ali.

      KAH KAH KAH.

      1. Din Remos
        21 May 2021 8:58 am
        Reply to Anonymous

        Bior la dia nak muji diri ka nak pantun keâ€Ķ yang nenek nak sakit hati buat apa. Nenek pun kalau nak cerita apa nenek buat dgn Bang Ali nenek malam tadiâ€Ķ. silakanlahâ€Ķ. cerita kisah intim nenek bersama bangali nek tu tidak menyakitkan hati sesiapaâ€Ķ.
        Hidup ini lebih indah kalau tak cari pasal dengan orangâ€Ķ.

        Reply
        (Credit to Din)

  46. Wak Gontol Kejora Kojolla masih lagi kerja meng kopipes komen2 lama nya.

    Umur hampir 90 tahun dia tak terdaya nak menulis komen baru.

    1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

      Binatang Anak Haram TN Monyet dah mula malu bila Kejora meng kopipes komen2 lama untuk dedahkan kemunafiqan & sifat buruk hati busuk dia.

      Merayu rayu Binatang Anak Haram tu suruh tulis komen yg baru.

      KAH KAH KAH.

      1. Tak reti nak tulis yer?

        Dah lupa fakta yer?

        Maklumlah, dah 90 tahun umur.

        1. Wak Gontol Kejora Kojolla

      2. Respon kpd komen Binatang Anak Haram TN Monyet jam 1:39 pm pasal kopipes:

        1. 1) kopipes perlu untuk mengajar anak haram tu tentang nahu bahasa Melayu yg tak masuk ajar bila diajar dah lebih 3 bulan dan juga untuk mengajar BUDI BAHASA kpd anak haram itu mengikut cadangan Din Remos…

          1. 2) kalau Kejora tulis komen baru pun, anak haram tu sentiasa kata kopipes. Binatang monyet anak haram tu dah tua sangat, umur dah 90 th lebih, nyanyuk teruk. Bukan dia tau bezakan baru atau kopipes.

            1. 3) kejora kopipes pantun dgn susunan kata-kata yg cantik, sekurang-kurangnya menyumbang kpd perkembangan seni bahasa. Tapi binatang anak haram asyik kopipes karutan taraf tadika & bebelan taraf nenek kebayan & juga bahan POLITAIK palat dia yg tak menyumbang kpd apa2 tapi lebih menyumbang kpd ketidakharmonian dlm blog ini.

              1. 4) seronok tengok anak haram tu mengelupor, terjerit-jerit, terloncat-loncat mcm kera kena belacan bila Kejora kopipes. Itu yg Kejora suka sakat anak haram tua nyanyuk tu dgn kopipes Kejora terutamanya pantun2 cinta..

                KAH KAH KAH.

  47. HA HA HA.

    NGKO CAKAP APA PUN, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI, TAK ADA GUNANYA.

    TERIMALAH HAKIKAT YG NGKO DI BENCI OLEH PEMBACA & JUGA TUAN BLOG INI, BUDIN.

    PEMBACA DAH TAHU DAN MASAK DGN KEDUNGUAN & KEBEBALAN, KEJAHATAN & SIFAT MUNAFIQ NGKO TU.

    KAH KAH KAH.

    1. Owh.. lupa lak…

      ‘KETADIKAAN’ NGKO TUH…

      KAH KAH KAH.

      1. Ehh.. ada lupa lagi…

        ‘KEMONOPOSAN’ NGKO…

        KAH KAH KAH.

        1. Alamak.. lupa juga…

          ‘KETAIK BABIAN OTAK’ NGKO TUH…

          KAH KAH KAH.

          1. Alahai.. yang terpenting pulak lupa…

            ‘KEKULIT BABIAN MUKA’ NGKO TUH…

            KAH KAH KAH.

    2. WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BUKAN MUKA BABI, KULIT BABI.

      DIA BABI KESELURUHAN NYA.

      DIA BABI, NOKHTAH.

      1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

        BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MMG MUKA MUKA BABI, KULIT BABI OTAK TAIK BABI.

        DIA BABI KESELURUHAN NYA, SEBENAR-BENAR BABI YG LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI.

        DIA BABI, NOKHTAH.

        KAH H.KAH KAH.

  48. Wak Gontol Kejora Kojolla masih memantun mantat hal peribadi nya di 24 May 2021 11:22 am dll.

    1. Nak tiru lagilah karutan tadik Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi yg tak reti malu tu:

      Binatang Anak Haram TN Monyet merapu racau raban citer hal peribadi nya di 24 May 2021 di jam 5:33 am, 5:44 am, 11:24 am dll.

      KAH KAH KAH.

      1. Tengoklah, apa sampah yg anak haram tu bawa ke blog ini, awal pagi tadi sebelum subuh tadi jam 5:33 am & 5:44 am pasal masalah komputer cabok dia:

        1. Anonymous
          24 May 2021 5:33 am
          Reply to Anonymous

          Dah tak dapat nak akses ruang pos komen melainkan sebagai REPLY.

          Tak tahu lak jika computer aku punya pasal atau ada toyol menghalang nya.

          Akan ku coba lagi kemudian masa.

          Reply

          Anonymous
          24 May 2021 5:44 am
          Reply to Anonymous

          Dah dapat – nak kena refresh page lagi baru dapat masuk ruang Post Comment baru.

          Reply
          ________________________________________________

          1. Woi Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi yg berkomen di jam 5:33 am & 5:44 am,

            Hal komputer cabok kau tu, buat apa nak bawak citer kat sini?

            Ini blog politik bukan blog ‘POLITAIK’â€Ķ
            Nak citer hal komputer cabok kau tu, buka blog peribadi lah monyet oiâ€Ķ

            Jgn buat blog ini harta kepala bapak kau!

            KAH KAH KAH.

            1. INI PULA KOMEN TN MONYET PASAL ENTRY DIA SALAH ‘COLUMN’ DEK MASALAH KOMPUTER CABOK DIA MABOK:

              1. Anonymous
                24 May 2021 11:24 am
                Reply to Anonymous

                Tak tahu bagaimana alih2 komen 24 May 2021 11:03 am itu keluar sebagai jawapan pulak, masakan dimaksudkan sebagai komen tersendiri.

                Harap Budin betulkan keadaan ini dalam masa berikutan.

                Reply
                ___________________________________________________

                1. Woi Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi yg berkomen di jam 11:24 am,

                  Hal komen kau keluar tempat tak, buat apa nak bawak citer kat sini? Itu hal peribadi kau!
                  Ini blog politik bukan blog ‘POLITAIK’â€Ķ
                  Nak citer, buka blog peribadi lah monyet oiâ€Ķ

                  Komputer burok cabok kau buat masalah, kau nak salahkan Budin pulak.

                  KAH KAH KAH.

                  1. Ha ha ha.

                    TN Monyet Betina Tua Kutok Komputer Burok Cabok.

                    1) mengata dulang paku serpih, mengata orang aku yg lebih
                    2) ketam nak mengajar anak berjalan dgn betul
                    3) kokok berderai-derai tapi ekor bergelumang tahi.

                    KAH KAH KAH.

                    1. Wahai Binatang Anak Haram TN Monyet ,

                      Janganlah keluarkan komen2 hal peribadi di blog politik ini. Kamu selalu buat begitu.

                      Be fair lah, pembaca minatkan apa yang di kata berkaitan blog post.

                      Jangan tunjukkan tabiat biadab dan kurang ajar & samseng taik kucing kamu lah.

                      Jangan le asyik membebel meroyan racau raban mcm nenek kebayan atau asyik bawa karangan tadika merapu.

                      KAH KAH KAH.

                      (Pulang paku buah kerasâ€Ķ)

                    2. Pembaca nampak tak, sifat munafiq Binatang Anak Haram TN Monyet tuh.

                      Semuanya berpunya dari otak sasau dek longgar skru dan juga kerana sifat ego tak dpt menerima kesalahan sendiri atau memohon maaf. Jenis hati DAPigs nih.

                      Komen masuk tempat yg salah dek masal komputer cabok dia, nak salahkan Budin pulak.

                      Dia cuba nak jadi raja kat blog ini hingga nak arahkan Budin buat itu, buat ini. Padan lah dah banyak kali komen anak haram ni Budin sekat.

                      KAH KAH KAH.

                    3. KAH KAH KAH

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Tak tau ler betina tua ni nyanyuk atau mabok todi
                      Atau, nek sering demam panas, dek malas mandi
                      Dia sendiri buat, apa yg dikata & dilarang nya tadi
                      Kat blog politik jgnlah pula dibawa cerita peribadi
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  49. SKETSA SEEKOR BINATANG ANAK HARAM YANG DIBENCI ORANG:

    1. PEMBACA SEKALIAN TENGOK LAH NI, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET KENA BALUN DGN DIN REMOS. (SESIAPA LAGI YG NAK LANYAK BINATANG ANAK HARAM TU, TN BUDIN SGT ALU-ALUKAN):

      1. Din Remos
        21 May 2021 8:58 am
        Reply to Anonymous

        Bior la dia nak muji diri ka nak pantun keâ€Ķ yang nenek nak sakit hati buat apa. Nenek pun kalau nak cerita apa nenek buat dgn Bang Ali nenek malam tadiâ€Ķ. silakanlahâ€Ķ. cerita kisah intim nenek bersama bangali nek tu tidak menyakitkan hati sesiapaâ€Ķ.
        Hidup ini lebih indah kalau tak cari pasal dengan orangâ€Ķ.

        Reply

        __________________________________________________

        1. Bravo Din,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          Anak haram TN monyet tu, hati busuk penuh daki
          Hobi binatang anak haram tu ialah mncerca maki
          Bila Kejora bijak berpantun anak haram tu dengki
          Mkin menjadi-jadi sejak dia menopos kering puki
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          1. KAH KAH KAH

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            Anak haram TN monyet tu pelesit nak lagak lebai
            Perangai anak haram tu jahat serupa maa chi bai
            Komen dia tu pula ala tadika dan serabut serabai
            Mmg patut sgt le monyet anak haram tu Din tibai
            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

            1. KAH KAH KAH

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              TN monyet tu srupa anjing gila yg terputus rantai
              Bodoh bebal bengap, tapi dia cuba nak lagak otai
              Mmg sepatutnya le, anak haram tua tu Din bantai
              Dgn Kejora ni pun, dia asyik mnyembam ke lantai
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

              1. KAH KAH KAH

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                Bagus sgt lah, bila binatang TN monyet Din balun
                Mesti monyet anak haram tu rasa, kepala beralun
                Bila ramai membenci, anak haram tu tak terpulun
                Sesuai sgt lah dia jadi badut blog ini punya calon
                ðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄðŸĪĄ
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

                1. KAH KAH KAH

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                  Anak haram TN monyet hnya bebel cakap banyak
                  Perangai taik dia itu, buat Din Remos naik minyak
                  Mmg patut pun ler, klau anak haram tu Din lanyak
                  Mesti malam ini, anak haram tu tidur tak nyenyak
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

                  1. KAH KAH KAH

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                    Anak haram TN monyet buat hati pmbaca jdi geli
                    Kebebalan anak haram itu mmg amat lucu sekali
                    Sbb tu Din Remos pun tampil untuk tumpang buli
                    Din suruh nek citer, kisah romantik dia dgn Bg Ali
                    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

                    1. KAH KAH KAH

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      Dgn perangai iblis TN monyet itu Din naik berang
                      Baik sekali hal karenah TN monyet yg Din karang
                      Din kata, hidup ini jdi indah, klau tk ganggu orang
                      Ibarat penuh kepala monyet itu, peluru bersarang
                      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

                    2. KAH KAH KAH

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      TN monyet kena dgn Din, mcm sepak bola futsal
                      Din kata hidup indah kalau dgn org tak cari pasal
                      Barangkali, anak haram itu, termenung menyesal
                      Monyok terkedu le, monyet tua tu kt dlm bangsal
                      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

                    3. Ha hahaâ€Ķ

                      Kata bidalan, “kerna pulut santan binasa, kerna mulut badan binasa”
                      Itulah apa yg Binatang Anak Haram TN Monyat tu alami dan rasa.
                      Jap lagi, anak haram tu akn kena tibai pulak sbb SJK punya bahasa
                      Itu pun tengok keadaan dulu klau Kejora agak lapang & ada masaâ€Ķ

                      (Spotted 11:29 am, ‘di kata’â€Ķ???)

                      Siap ler binatang anak haram tu, jap lagi kena sekolahâ€Ķ

                      KAH KAH KAH.

    2. BINATANG ANAK HARAM YANG DIBENCI ORANG: ia lah Beruk Tua Wal Gontol Kejora Kojolla.

      1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

        BINATANG ANAK HARAM YANG DIBENCI ORANG: ia lah Binatang Anak Haram TN Monyet.

        Contoh antara pembenci dia ialah Jigit, Eton & Din Remos.

        KAH KAH KAH.

        1. BODOH BETUL WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA MENYEBUT GENG DIA YANG SEMUA DAH CABUT LARI.

          1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

            BODOH BETUL BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MENYEBUT GENG KEJORA SEMUA DAH CABUT LARI.

            KAH KAH KAH.

  50. MAHATHIRVSANWARp

    TIADA JAMINAN VAKSIN BOLEH SELESAIKAN WABAK……VIRUS SUPER DUPER BAKAL DATANG LAGI…….

    HARAPKAN PHD4PIG TIADA PKP KATANYA MATI DI JALAN RAYA LEBIH RAMAI DARI COVID………

    How Are The Covid-19 Vaccines Being Shared Around The World?………

    Pakatan Harapan is condemning the government on the slow vaccination exercise. Actually, this criticism is based on ignorance. Maybe Malaysians can read the latest (May 2021) BBC report below to better understand the matter before hurling allegations at the government.

    An international effort, known as the Covax scheme, was set up last year to try to ensure fair access to vaccines among rich and poor nations but the global situation remains vastly uneven.

    More than 49 million vaccine doses have been delivered through Covax so far.

    But a further $35bn-$45bn (ÂĢ25bn-ÂĢ32bn) is needed over the course of next year to ensure most adults are immunised, according to the Director-General of the World Health Organization (WHO) Tedros Adhanom Ghebreyesus.

    Covax is co-led by the WHO, the Global Vaccine Alliance (Gavi) and the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations (Cepi), with the UN children’s fund, Unicef, as key implementation partner.

    Note where Malaysia sits in the chart above
    Why is a scheme to share vaccines needed?

    The coronavirus pandemic has destroyed livelihoods and claimed the lives of more than three million people worldwide.

    Health experts, including the head of the WHO, have been clear that the fight against coronavirus is a global one and have urged wealthier nations to do more to help others to bring the situation under control.

    Covax was created to pool the global vaccine effort and ensure fairer distribution in a mechanism by which richer countries offset the costs of getting vaccines to poorer ones.

    Ghana was the first country to receive Covax vaccines in February. Tens of millions of doses have been shipped across six continents since and experts hope to distribute two billion doses by the end of the year.

    Dr Tedros has criticised wealthier nations for undermining Covax, accusing them of “gobbling up” the global vaccine supply by ordering multiple times more than they need for their own populations.

    He said in April that only 0.3% of the vaccines administered around the world so far had gone to people in low-income countries.

    Covax now also needs about 20 million extra doses by the end of June to make up a shortfall on deliveries caused by the spiralling health crisis in India.

    Sweden is the latest country to donate to that pot, pledging one million AstraZeneca doses at the start of May.

    What vaccines is Covax using?

    Five vaccines have already been given emergency use authorisation by the WHO, which is a pre-requisite for Covax use.

    The latest one is by US drug-maker Moderna, which has agreed a deal with Covax for 500 million doses at its “lowest-tiered price”. However, the bulk of these will not be available until 2022.

    Only Pfizer and Oxford Astra-Zeneca jabs have been distributed by Covax so far.

    Low-income countries including Algeria, Malawi and Uganda in Africa, Iran and Iraq in the Middle East, and Barbados, El Salvador and Nicaragua in the Americas are among the recipients.

    Although most of the first doses available will be delivered to low- and middle-income countries, some will be sent to high-income countries such as Canada, which has defended its decision to draw on Covax’s early supply.

    What issues have there been with Covax’s rollout?

    Some people say Covax has not moved quickly enough.

    Initial targets were missed and problems with deliveries are likely to be exacerbated by the deteriorating situation in India.

    Officials there have restricted exports to protect their own population amid record-breaking number of cases and deaths.

    The Serum Institute factory in India was a major supplier of the Oxford-AstraZeneca vaccine to Covax and the scheme now faces a shortfall of tens of millions of doses, exacerbating concerns about protecting people in poorer nations.

    Could Covax help end the pandemic?

    Covax hopes to distribute enough vaccines to protect at least 20% of the population in the 92 poorer countries signed up.

    But even if that target is met, it would still fall short of the level of immunity that experts say is needed to end the pandemic.

    The WHO has suggested that stopping Covid-19 will require at least 70% of the global population to have immunity.

    Some nations, including the UK, have said they will donate surplus doses to poorer nations but the WHO is urging nations to do more earlier.

  51. Ini pantun berkenaan dgn sikap cemburu mak bidan Binatang Anak Haram TN Monyet kepada seorang guru:

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Jgn le tampilkan diri, spt org yg otak longgar skru
      Usah asyik buat karutan tadika yg mudah org tiru
      Atau, tunjuk perangai, spt monyet yg tergaru-garu
      Bila nampak org lain bijak jgn ler dengki cemburu
      Klau diri hanya mak bidan usah ler nak acah guru
      Bagi cukup ilmu di dada, sblm nak terkam meluru
      Bkn apa..kot tak tertepis kita kena ledakan peluru
      Nanti terpaksa lari sembunyi, bgai babi kena buru
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      1. IKTIBAR DARI PANTUN KEJORA DI ATAS:

        1. 1) Jgn le tampilkan diri, spt org yg otak longgar skru

          Otak longgar skru tu spt sewel, sasau, sawan, gila babi, tiga suku, kuat meroyanâ€Ķ si malaun tu ada sifat itu. Pembaca pun boleh lihat terutamanya bila dia terkantoi atau kena tibai teruk dgn Kejora.

          1. 2) Usah asyik buat karutan tadika yg mudah org tiru

            Bila otak longgar skru, si malaun pun terjah dgn karutan tadika dia tuâ€Ķ malangnya karangan2 POLITAIK tadika dia tu mudah jer Kejora tiru dan itu membuat malaun tu makin meroyan meracau raban.

            1. 3) Atau, tunjuk perangai, spt monyet yg tergaru-garu

              Pembaca nampak si malaun tu mcm monyet. Pasal tu Din Remos pun tumpang suka sakat sbb dia suka lihat malaun tu terloncat-loncat spt monyet kena belacan bila kena sakat atau sekel.

              1. 4) Bila nampak org lain bijak jgn ler dengki cemburu

                Malaun tu sgt dengki & cemburu kerana Kejora bijak & cekap berpantun. Org lain spt Zunnun, NBR, MvsA dll jarang malaun tu serang sbb depa tak berpantun.Klau Kejora ni, pantang terlintas serangkap pun, malaun anak haram tu pasti akan terjah. Walaupun pantun Kejora tak ada ganggu atau sebut nama dia.

                1. 5) Klau diri hanya mak bidan usah ler nak acah guru

                  Kejora ni cikgu matematik yg berbakat seni bahasa. Malaun tu hanya bidan kampung yg asyik terloncat-loncat melatah bila diusik atau disakat dek org kg. Mmg tidak selayaknya mak bidan kaki latah nak acah cikgu bistari.

                  1. 6) Bagi cukup ilmu di dada, sblm nak terkam meluru

                    Bila dia cemburukan pantun2 Kejora, maka malaun tu pun terkam meluru nak serang. Tapi sayang dan malang, mak bidan tu kurang ilmu di dada.. dia hanya main terkam tak fikir panjang, lebih2 lagi menggunakan bahasa SJK yg menyumbang sbg bola tanggung kat Kejora.

                    1. 7) Bkn apa..kot tak tertepis kita kena ledakan peluru

                      Seperti yg pembaca lihat, kepala malaun tu asyik bersarang dek bedilan peluru Kejora. Kebebalannya juga menyebabkan dia dibedil oleh beberapa org pembaca. Antaranya Din Remos, Eton dan beberapa org Anon lagi.

                    2. 8) Nanti terpaksa lari sembunyi, bgai babi kena buru

                      Yg ini pembaca boleh lihat sendiri di setiap episod atau posting Budin. Mmg dlm setiap posting, di penghujungnya binatang malaun tu akan cabut lari lintang pukang tonggang langgang dek terkantoi malu. Walau pun dlm setiap posting malaun tu lari bagai tak cukup tanah seperti babi kena buru, dia akan muncul kembali dgn muka tebal tak mslu & sikap buruk yg lama dlm posting Budin yg baru, seolah-olah tiada apa berlaku.

                      Tak reti malu = muka kulit babi
                      Bodoh bebal = otak taik babi.

                      KAH KAH KAH.

                    3. Itulah yg menyebabkan TN Monyet dibenci oleh penonton.

                      Jap lagi Kejora nak keluarkan sketsa & pantun2 berkenaan Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi yg dibenci orang itu ditibai oleh salah seorang penontonâ€Ķ

                      KAH KAH KAH.

      2. Yang longgar skru di sini ia lah Wak Gontol Kejora Kojolla.

    2. Binatang Anak Haram Wak Gontol Kejora Kojolla mengaku dia seorang guru:

      Mengarut. Terbalik lah negara ini kalau yang bertabiat mcm Wak Gontol ini dilantik sebagai guru.

      KEPALA BAPAK DIA, kata Najib Klepto wal Jibo.

      1. Apasal komen Tawil Godang  24 May 2021 11:49 am tertera sebagai jawapan kpd komen Anonymous
         24 May 2021 12:42 pm?

        Takda kena mengena langsung…

        1. Aikk… Mana ada komen Tawil Godang 24 May 2021 11:49 am tertera sebagai jawapan kpd komen Anonymous
          24 May 2021 12:42 pm?

          Binatang Anak Haram TN Monyet dah gila babi ker atau mabok todi ker atau pening teruk makan banyak sireh pinang ker atau pening tertelan sontel tembakau yg dia songgel celah gigi palsu dia tuh..

          KAH KAH KAH.

  52. Dah nampak cahaya di hujung terowong.
    Vaksin se penuhnya pada penghujung tahun.

    Jumlah berapa pesakit covid tidak perlu di fokus sangat. Se hingga hujung tahun BERAPA JUMLAH KEMATIAN ?

    Siapa yang bertanggung jawab pada jumlah kematian tersebut ? Siapa bertanggung jawab pada kematian 3 orang dalam satu keluarga dalam masa terdekat?

    Bagaimana nasib 40% dan 60% yang bekerja di pejabat yang masih terdedah dengan virus covid ?

    Kita perlu kan Vaksin dengan kadar segera bukan se hingga hujung tahun. Dari awal kerajaan ambil masa sebanyak 3 kali berunding pembelian vaksin sedangkan negara lain telah mendapat vaksin.

    Kerajaan yang bertanggung jawab atas kematian tersebut kerana kelewatan vaksin.

  53. Wahai Wak Gontol Kejora Kojolla,

    Janganlah keluarkan komen2 hal peribadi di blog politik ini. Kamu selalu buat begitu.

    Be fair lah, pembaca minatkan apa yang di kata berkaitan blog post.

    Jangan tunjukkan tabiat biadab dan kurang ajar kamu lah.

    1. Aikk.. Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok ni dah nyanyuk teruk rupanya!

      Dia lupa yg dia pun suka celoteh hal peribadi kat sini.

      Monyet ni tak ingat ker baru tadi dia kena tibai teruk sbb bawak citer pasal dia punya komputer buruk…

      KAH KAH KAH.

      1. Tengoklah, apa sampah yg anak haram tu bawa ke blog ini, awal pagi tadi sebelum subuh tadi:

        1. Anonymous
          24 May 2021 5:33 am
          Reply to Anonymous

          Dah tak dapat nak akses ruang pos komen melainkan sebagai REPLY.

          Tak tahu lak jika computer aku punya pasal atau ada toyol menghalang nya.

          Akan ku coba lagi kemudian masa.

          Reply

          Anonymous
          24 May 2021 5:44 am
          Reply to Anonymous

          Dah dapat – nak kena refresh page lagi baru dapat masuk ruang Post Comment baru.

          Reply
          ________________________________________________

          1. Woi Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi yg berkomen di jam 5:33 am & 5:44 am,

            Hal komputer cabok kau tu, buat apa nak bawak citer kat sini?
            Ini blog politik bukan blog ‘POLITAIK’â€Ķ
            Nak citer, buka blog peribadi lah monyet oiâ€Ķ

            Ha ha ha

            1) mengata dulang paku serpih, mengata orang aku yg lebih
            2) ketam nak mengajar anak berjalan dgn betul
            3) kokok berderai-derai tapi ekor bergelumang tahi.

            KAH KAH KAH.

            1. Wahai Binatang Anak Haram TN Monyet ,

              Janganlah keluarkan komen2 hal peribadi di blog politik ini. Kamu selalu buat begitu.

              Be fair lah, pembaca minatkan apa yang di kata berkaitan blog post.

              Jangan tunjukkan tabiat biadab dan kurang ajar & samseng taik kucing kamu lah.

              Jangan le asyik membebel meroyan racau raban mcm nenek kebayan atau asyik bawa karangan tadika merapu.

              KAH KAH KAH.

              (Pulang paku buah kerasâ€Ķ)

              1. KAH KAH KAH

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Tak tau ler betina tua ni nyanyuk atau mabok todi
                Atau, nek sering demam panas, dek malas mandi
                Dia sendiri buat, apa yg dikata & dilarang nya tadi
                Kat blog politik jgnlah pula dibawa cerita peribadi
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

                1. Pembaca nampak tak, sifat munafiq Binatang Anak Haram TN Monyet tuh.

                  Semuanya berpunya dari otak sasau nyanyuk dek longgar skru dan juga kerana sifat dengki cemburu.

                  Jap lagi Kejora nak keluarkan pantun pasal anak haram betina tua tu cemburu…

                  KAH KAH KAH.

                  1. 11:29 am spotted!

                    ‘di kata’…???

                    Siap ler jap lagi, Binatang Anak Haram Pukimak TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tu Kena sekolah…

                    KAH KAH KAH.

                  2. BINATANG ANAK HARAM Neruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla tak longgar skru.

                    Tapi dia tabiat yang tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

                    Bercampur dengan penyangak, penjahat dan gengster di masa dewasa.

                    1. Nak tiru lagi lah karutan tadika Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh:

                      BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI otak longgar skru.

                      Tabiat buruk yang tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

                      Bercampur dengan penyangak, penjahat dan jalang jual puki di masa dewasa.

                      KAH KAH KAH.

  54. DENGARLAH DUHAI DEWI DARA SANJUNGAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Apakah abg ini, dah terkena sihir atau ilmu jampi?
    Terasa diri, bagai berada dlm lautan yg tk bertepi
    Diri asyik saja digigit dek kerinduan dan lara sepi
    Untuk adinda pantun madah abg karang dgn rapi
    Kata-kata yang indah, abg kutip utk jadikan resipi
    Demi diri mu manja..abg rela meredah lautan api
    Hanya Tuhan je yg mengerti resah yg abg hadapi
    Moga dapat bertemu dinda nanti di dalam mimpi
    💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™â™Ĩïļ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  55. DENGARLAH DUHAI DEWI DARA IMPIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Abg terlalu rindu diri mu duhai si kembang melati
    Mengusung sekeping hati mengharap cinta sejati
    Mmg terasa sangat sepi hari-hari yang abg lewati
    Tapi bagaikan terdengar dari bibir mu kata2 sakti
    Ucapan dinda tempoh hari itu mmg abg mengerti
    ‘Dinda ttp teguh berdiri bersama dgn idaman hati’
    Cuma, dinda sengaja, buat abg jadi ternanti-nanti
    Rasa tak sabar tunggu, dinda memberi kata pasti
    âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™â™Ĩïļ
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    1. Komen peibadi Wak Gontol.

      1. Komen dengki cemburu busuk hati Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi jam 12:30 pm di atas.

        KAH KAH KAH.

  56. ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ
    Mmg nya sepi..hidup bersendirian, sebatang kara
    Namun harapan berbunga bila munculnya si dara
    Tetapi si dia menghilang diri pula tk lagi bersuara
    Entah kenapa tetiba diri dihimpit rindu & sepi lara
    Terasa amat siksa sekali, derita panahan asmara
    Kesepian dan lara kerinduan terus hadir mendera
    Nak menghilangkan rindu ini..mmg tk jumpa cara
    Apakah di sangkar rindu, diri akn terus terpenjara
    💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
    😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

    âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™â™Ĩïļ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

  57. ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ
    Berat benar, beban lara rindu, yg terpaksa digalas
    Hingga hal politik, diri dah tak minat lagi nak ulas
    Di sini, ingin luahkan hasrat murni, yg tulus ikhlas
    Mengharap sangat agar cinta yg suci ini berbalas
    âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™â™Ĩïļ
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    1. ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ
      Diri dah bagaikan perahu yg patah kemudi haluan
      Begitu tersiksa sekali, dimamah sepi & kerinduan
      Fikirian..resah tak menentu & jiwa jadi tak karuan
      Namun, tk pernah luntur sikit pun, hasrat & tujuan
      💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™â™Ĩïļ
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Hari-hari diri ini ternanti-nanti penuh dgn debaran
        Apakah panahan rindu ini dah mengenai sasaran
        Tiupan bayu cinta..bagai terdengar, bunyi desiran
        Hanya menunggu kata pasti..nk utuskan lamaran
        âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™â™Ĩïļ
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      2. Tak tahu bagaimana alih2 komen 24 May 2021 11:03 am itu keluar sebagai jawapan pulak, masakan dimaksudkan sebagai komen tersendiri.

        Harap Budin betulkan keadaan ini dalam masa berikutan.

        1. Woi Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi yg berkomen di jam 11:24 am,

          Hal komen kau keluar tempat tak, buat apa nak bawak citer kat sini? Itu hal peribadi kau!
          Ini blog politik bukan blog ‘POLITAIK’â€Ķ
          Nak citer, buka blog peribadi lah monyet oiâ€Ķ

          Ha ha ha

          1) mengata dulang paku serpih, mengata orang aku yg lebih
          2) ketam nak mengajar anak berjalan dgn betul
          3) kokok berderai-derai tapi ekor bergelumang tahi.

          KAH KAH KAH.

          1. Wahai Binatang Anak Haram TN Monyet ,

            Janganlah keluarkan komen2 hal peribadi di blog politik ini. Kamu selalu buat begitu.

            Be fair lah, pembaca minatkan apa yang di kata berkaitan blog post.

            Jangan tunjukkan tabiat biadab dan kurang ajar & samseng taik kucing kamu lah.

            Jangan le asyik membebel meroyan racau raban mcm nenek kebayan atau asyik bawa karangan tadika merapu.

            KAH KAH KAH.

            (Pulang paku buah kerasâ€Ķ)

            1. Pembaca nampak tak, sifat munafiq Binatang Anak Haram TN Monyet tuh.

              Semuanya berpunya dari otak sasau dek longgar skru dan juga kerana sifat ego tak dpt menerima kesalahan sendiri atau memohon maaf. Jenis hati DAPigs nih.

              Dah dia letak komen di tempat yg salah, nak salahkan Budin pulak.

              Dia cuba nak jadi raja kat blog ini hingga nak arahkan Budin buat itu, buat ini. Padan lah dah banyak kali komen anak haram ni Budin sekat.

              KAH KAH KAH.

  58. DAH MENUDUH “#KERAJAANGAGAL ,,, #KERAJAANBODOH” PULAK DAH.
    MEMANG LAH BANYAK PENDAPAT, SETUJU TAK SETUJU, KEJI MENGEJI

    TAPI KALAU TAKDA BUKTI YANG KUKUH ATAU HUJAH2 YANG DIKELUARKAN BERUPA HANYA MELEPASKAN BATUK DI TANGGA, BAIK LAH SIMPAN AIR LIUR TUH.

    SUPAYA TAK KERING TEKAK, TAK KENA BATUK DAN TAK JANGIT CORONAVIRUS YANG BELUM ADA UBAT KHAS TUH.

    1. Bukan senang nak menuduh KERAJAAN GAGAL, KERAJAAN BODOH.
      Mesti ada kriteria yang diterima di dunia antarabangsa. Atau di antara pengkaji2 pemerintahan Kerajaan di dunia. Ini political science.

      Gagal dalam satu dasar (policy) Kerajaan tak semesti nya Kerajaan iu gagal.

      Sekarang kita periksa lah Kerajaan nagara ini dari segi apa yang di kata itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.