SETELAH 4 BULAN TERBUKTI PKP DAN DARURAT YANG SIA2, SIAPA DALAM MKN PERLU BERTANGGUNGJAWAB ATAS SENGSARA RAKYAT?

Kerajaan tunggu 4 bulan untuk telur separuh masak menjadi penuh masak.

Sepanjang 4 bulan sejak Darurat+PKP 2.0 bermula, Najib suruh buat PKP betul-betul, jgn separuh masak dan banyak kelonggaran. Tidak perlu Darurat sebab ianya tidak akan menyelesaikan masalah. Supaya penderitaan tidak berpanjangan dan kita tak perlu buat PKP 3.0.

Orang sebelah sana pula dua kali buat perutusan khas untuk jamin tiada lagi PKP menyeluruh.

Jkom pula beri amaran pada Najib untuk jgn kacau kerajaan. Najib buat posting untuk syiok sendiri sahaja dan untuk dapat like.

Akhirnya, setelah 4 bulan “trial and error’ dan berdegil, kerajaan mengaku kesilapan bahawa PKP 2.0 terlalu longgar dan tidak dapat menyelesaikan masalah dan telah membawa kepada keadaan kritikal hari ini.

Hari ini, KP KKM sokong PKP penuh yang amat ketat pula.

Hasilnya dalam tempoh 4 bulan darurat+PKP2.0 ini:

– 338,564 terjangkit Covid

– 1,396 orang maut akibat Covid

– 1,315 lagi kluster Covid dikesan

– lebih 80% kes sudah menjadi sporadik dan tidak dapat dikesan puncanya setelah Covid tular ke dalam komuniti

– kapasiti ICU hampir semua hospital menjadi kritikal setelah jumlah pesakit kritikal naik 4 kali ganda ketika ini.

– Malaysia jatuh ke paling teruk terkesan Covid dari segi saiz penduduk antara semua negara ASEAN.

– Malah, telah menjadi lagi teruk berbanding United Kingdom dan Amerika Syarikat sehingga negara kita digunakan bersama negara India sebagai contoh negara gagal Covid oleh negara jiran?

– Rakyat sendiri yang sudah positif Covid perlu beratur sehingga 10 jam untuk dinilaikan kesihatan di pusat kerajaan.

– ekonomi menjadi lagi parah pada ketika kerajaan tak beri lagi bantuan yang sewajarnya

– hutang kerajaan naik mencanak akibat hasil kerajaan menjunam dan satu persatu tabung simpanan kerajaan perlu dikorek dan aset negara dijual

– rakyat tidak dapat buat lawatan Raya

– setelah 4 bulan sia-sia menghadapi darurat+PKP, Rakyat perlu bertahan lagi PKP 3.0 yang dijangka lagi lama tempohnya berbanding PKP 1.0 dan PKP 2.0.

Salah Najib lagi ke sekarang?

Siapa dalam MKN dan kerajaan yang perlu bertanggung jawab atas kerosakan, kesengsaraan Rakyat yang tersia-sia dan terkorban serta segala kegagalan yang tersenarai di atas itu akibat membuat kesilapan dasar-dasar yang amat besar itu?

NAJIB RAZAK

Bekas Perdana Menteri.

4.5 10 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 18 May 2021 — 4:47 pm
Subscribe
Notify of
guest
23 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
19 May 2021 8:47 am

PKP 1.0 TELAH BUNUH EKONOMI EKONOMI NEGARA….MAHU DIBUNUH LAGI KE……. SEGALA MASALAH NEGARA BERPUNCA DARI PHD4PIG DAH TENTU RAKYAT AKAN TERUS PROTES……… MCA And Umno – A Lesson Of Friendship And Betrayal………. Its adamant attitude to stay with PN and not showing gratitude to Umno is a typical behaviour of true betrayal. Rosli Khan, Free Malaysia Today I know politics is now a boring subject. People are fed up with politicians, too. But this piece is partly a history lesson. One needs to understand a bit of history in order to devise a stand for the future. Or better still,… Read more »

anonymous
anonymous
19 May 2021 7:54 am

Nuremberg 2.0 akan menyusul. Alasan “saya hanya ikut arahan”, xleh pakai.
Pandemik dan PCRdemik.

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 9:03 pm

KAH KAH KAH

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Si malaun tu, sdang hadapi besar punya masalah
Pantun2 Kejora membuat dirinya jadi serba salah
Klau tak kacau Kejora, nampak mcm ngaku kalah
Tapi, kalau ganggu, kepala tambah benjol lagi lah
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 9:03 pm

KAH KAH KAH

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Mesti pedih muka si malaun ifrit lahanat bajingan
Pantun2 Kejora..baginya, bagaikan satu halangan
Takut, dikata ngaku kalah, klau tak buat serangan
Bila serang, berbenjol kepala pula kena penangan
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 9:02 pm

KAH KAH KAH

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Kejora sengaja nak bagi si malaun itu dlm dilema
Pantun2 berbisa Kejora setiap hari psti menjelma
Si malaun, akan sentiasa merasa fobea & trauma
Klau dia kacau sakit & malu le yg dia akan terima
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 9:02 pm

KAH KAH KAH

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Kejora dh bikin si malaun jdi serba salah tiap hari
Pantun2 Kejora. bgi si tua tu ibarat ranjau berduri
Nampak mcm kalah ler pula klau dia berdiam diri
Tapi, kalau terjah, kena tibai sampat terpaksa lari
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 9:01 pm

KAH KAH KAH

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Kejora dh bikin si malaun monyok berkerut wajah
Pantun2 Kejora seakan2 membuat dia mati hujah
Nampak lekeh & bacul kalau dia tidak mari terjah
Tapi klau dia acah teruk pulak kena tunjal & tujah
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 9:00 pm

KAH KAH KAH

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Kejora dah membuat, si malaun jdi pening kepala
Pantun2 disaji..bagi si tua itu, bagaikan satu bala
Kalau diam sja, nampak mcm dah tewas lah pula
Tapi kalau diterjah teruk le pula kena taji dan tala
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 9:00 pm

KAH KAH KAH

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Kejora dah membuatkan si malaun serba tk kena
Pantun2 disaji, bagi si tua itu bagai satu bencana
Klau tak serbu, nampak mcm mengalah dah hina
Tapi klau serbu pula, akan lbih tersiksa & merana
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 8:59 pm

KAH KAH KAH

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Kejora tahu, malaun lahanat itu mesti sgt berbulu
Nak masuk komen, kena lalui, pantun Kejora dulu
Bila kacau Kejora..dh kepala pula kena sekel palu
Mahu tak mahu, kena terima juga, sakit dan malu
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 8:57 pm

RAKAN2 PEMBACA YANG DIKASIHI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Jgn le tampilkan diri, spt org yg otak longgar skru
Usah asyik buat karutan tadika yg mudah org tiru
Atau, tunjuk perangai, spt monyet yg tergaru-garu
Bila nampak org lain bijak jgn ler dengki cemburu
Klau diri hanya mak bidan usah ler nak acah guru
Bagi cukup ilmu di dada, sblm nak terkam meluru
Bkn apa..kot tak tertepis kita kena ledakan peluru
Nanti terpaksa lari sembunyi, bgai babi kena buru
πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–πŸ–
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 8:57 pm

RAKAN2 PEMBACA YANG DIKASIHI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Bagi yang tidak berkenaan, pantun ini silalah abai
Usah dibawa sini, komen merapu serabut serabai
Jgn ler lagak samseng perangai serupa ma ci bai
Klau diri pun tidak betul..jgn nak lagak mcm lebai
Lbih2 lagi klau diri tu dh tua, kubur sdg melambai
Bkn ler apa kot kawan naik meluat, kita kena tibai
Nanti kita sedih, muka masam mcm buah rambai
Atau rasa pedas pedih, mcm dah termakan cabai
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 8:56 pm

RAKAN2 PEMBACA YANG DIKASIHI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Sila beri komen, tak ada apa perlu dirisau gundah
Blh komen cara biasa atau nak berpantun madah
Tapi, kebodohan diri tu usah le asyik nak didedah
Jgn ler lagak samseng, serupa anak haram jadah
Berubahlah diri klau muka tu asyik jer kena ludah
Klau nama kita tak disebut jgn ler pula terngadah
Bkn ler apa kot kwn tibai kita dpt sakit dan padah
Nanti kita duduk kat luar sja, menyesal tak sudah
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 8:56 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIKASIHI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Rakan2, silalah komen buat tatapan kita bersama
Tapi, jgn tampil dgn karangan tadika punya irama
Berak dan tahi, jgn lah pulak asyik dijadikan tema
Usah pula komen, spt tidak ada pegangan agama
Berubah le diri, kalau asyik diludah kahak gelema
Jgn ler melatah klau tak disebut kita punya nama
Bkn apa kalau kwn marah kot pukulan kita terima
Nanti..kita takut nk masuk, dek fobea dan trauma
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 8:55 pm

RAKAN2 BLOG YG DIKASIHI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Rakan2, peluang berkomen di blog ni elok direbut
Tapi..jgn ler dibawa komen merapu yg berserabut
Jaga adab sopan & bahasa, biarlah lemah lembut
Usah asyik pamir kebodohan, otak hampas sabut
Atau, spt budak tadika berkelahi, lwn tarik rambut
Jgn ler pula melatah klau nama kita tidak disebut
Bkn apa, kot kwn balun tibai kita jadi kelam kabut
Nanti dek tak tahan kena tala kita terpaksa cabut
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 8:54 pm

RAKAN2 PEMBACA YANG DIKASIHI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Komen rakan2 mmg ler dialu-alukan setiap masa
Boleh klau nak berpantun, atau komen cara biasa
Tapi komen tu biarlah matang & nampak dewasa
Usah juah biadab..jaga le kita punya budi bahasa
Bak kata pepatah, β€˜dek kerna mulut badan binasa’
Jgn cuba nak acah harimau kalau diri hanya rusa
Bkn le apa kot kita sakit bila asyik je jadi mangsa
Nanti kita terpaksa lari..dek tk tahan didera siksa
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 8:46 pm

bravo bravo bravo

cerita pasal telor

masa undi baget dulu memang ada yang tak de telor

tak berani bangun

orang tua yg baling gelas tak pecah,berani

kah kah kah

padan muko ongko

meroyanlah sekarang!!

kah kah kah

Anonymous
Anonymous
18 May 2021 8:05 pm

MERAYU DAYU WAK GONTOL KOJOLLA KAT SINI,SIAPA PON TAK LAYAN DIA. AKHIRNYA KELUAR BLOK DENGAN RASA KECEWA.

zunnun
zunnun
18 May 2021 7:05 pm

apekah selepas mesyuarat MKN, babi2 tegar pAs yg membaca doa penutup…..

maka tak hairan penyularan covids menjadi2….

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
18 May 2021 6:45 pm

SKANDAL2 DORAEMON, PAK DAJJAL, NOBITA LESAPKAN DUIT RAKYAT SEHINGGAKAN RINGGIT MERUDUM…….. Tommy Thomas’s And Guan Eng’s Dirty Hands Finally Revealed………. But what is even more shocking is the revelation that former Attorney-General Tommy Thomas buried the cases against another 346 recipients of 1MDB’s money totalling more than RM307 million. It looks like the Perikatan Nasional government is more serious about recovering 1MDB’s stolen money than the Pakatan Harapan government was. And the Pakatan Harapan government had 22 months to recover 1MDB’s money while the Perikatan Nasional government is doing everything in just one year. Even more important than that, the… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
18 May 2021 6:39 pm

SKANDAL JIBENG DUIT DAPAT BALIK DAN RINGGIT STABIL……. The Truth Behind The β€œBackdoor Government”……….. Pakatan Harapan is trying to give the impression that the final say regarding who gets to form the government and who gets to become the prime minister lies in the hands of the voters. Nonsense! In the Westminster parliamentary system, the voters have no say about anything. You just vote and then go home. After that the MPs decide everything. Until today, the Kluster anti-Perikatan Nasional are still insisting that Muhyiddin Yassin is a backdoor prime minister and the Perikatan Nasional is an illegal government. How… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
18 May 2021 5:32 pm

PHD4PIG PENGGANAS KOMUNIS LTTE PENYEMBAH BABI……… Babi. K’jaan DAP buat apa? Tak hormat orang Islam. Cis!!….. β€˜Babi mati dalam ladang, depa lempar terus ke sungai’ TASEK GELUGOR: Status terkini pencemaran Sungai Kereh akibat pembuangan sisa najis dari ladang penternakan babi yang terletak di Kampung Selamat masih buntu untuk diselesaikan. Walaupun isu ini menjadi perhatian Kementerian Alam Sekitar dan Air (KASA) namun kerajaan negeri Pulau Pinang yang diterajui DAP masih terus membisu. Baru-baru ini, tinjauan Harakahdaily di Kampung Air Melintas Kecil bagi mendapatkan kepastian berhubung sebarang tindakan susulan setelah analisis sampel air dikeluarkan mendapati, tiada tindakan segera, efektif dan proaktif diambil… Read more »

Wau bule
Wau bule
18 May 2021 4:53 pm

Write what you want to write. It does not change anything. It does not make Anwar PM9….period. Ketulahan telah dialami ABAH atas pengkhianatan beliau….period. Namun, we hope to see light at the end of the tunnel. See below. “The insider said the country now needed a strong government, one that would reconvene Parliament. He also said he had been told that some politicians, including an Umno leader and a former prime minister, were already planning for the possibility of having an interim government to rule the country before the next general election. β€œI understand they are already assembling their teams.”… Read more »