ADAKAH RAKYAT MULA MENENTANG #KERAJAANGAGAL PN SECARA TERBUKA?

Beberapa simptom telah kelihatan. Rakyat menyatakan rasa tidak puas hati di sana sini. Kebanyakannya dicetuskan oleh golongan muda, lelaki dan perempuan.

Simptom pertama, jelas kelihatan apabila anak-anak muda melakukan protes di jalan menuju ke Parlimen. Mereka menuntut perlaksanaan Undi 18 tahun.Ini berlaku di ibukota, di hadapan mercu tanda demokrasi di Malaysia, iaitu bangunan Parlimen yang tersergam berdiri .

Kemudian berlaku simptom yang kedua. Kita mendengar jauh di Besut, Trengganu di Pantai Timur. Sekatan polis yang terdiri dari dawai berduri dan penghadang jalan dimusnahkan oleh rakyat kampung yang tidak puas hati dengan Perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan yang diPerketatkan(PKPD).

Bukan di Semenanjung sahaja. Simptom Ketiga, berlaku di seberang laut Cina Selatan di Sabah sana. Berlaku protes “civil diobedience” apabila penduduk-penduduk menunjuk perasaan dalam skala kecil terhadap perintah PKP.

Simptom keempat berlaku pada bulan Mac di Johor Bahru, sekumpulan anak-anak muda mengadakan “flashmob” di Bandaraya Johor Bahru. Mereka menuntut supaya Parlimen Malaysia dibuka dan Undi 18 tahun segera dilaksanakan.

Simptom yang terkini berlaku di Parit Raja, Batu Pahat, Johor, pada malam hariraya Aidilfitri yang pertama. Lebih 20 orang anak muda berumur dari 16 tahun hingga 28 tahun memprotest di jalanraya sambil menaikkan kain sepanduk yang membawa tulisan dengan kata-kata “KERAJAAN GAGAL”. Suar api menyala di lebuhraya penting di Palimen Sri Gading. Aksi bantahan di Parit Raja itu bersifat amat political dengan merumuskan protest rakyat dengan cogan kata Kerajaan Gagal.

Mengapa ini semua berlaku?

Banyak sebabnya, faktor yang menolak dan yang menarik sehingga membawa anak-anak muda Malaysia mula turun ke jalanraya untuk bersuara.

Pertama, kerana anak-anak muda Malaysia ini adalah genarasi yang berpelajaran yang kenal internet dengan segala peranti komunikasi yang terkini. Anak-anak muda ini telah lahir dalam negara yang menjunjung amalan demokasrsi di mana wujudkan kebebasan bersuara dan menyatakan fikiran.

Anak-anak muda ini bukan taksub dan percaya sangat tentang demokrasi berparlimen. Tetapi apabila Parlimen digantung, maka anak-anak muda tersentak dan mereka mula berasa ini tidak patut. Seburuk-buruk parlimen, pada fikiran mereka, jika dibenarkan bersidang, maka akan berlaku perbahasan dan semak serta imbang. Proses perbahasan itu boleh dilihat secara langsung oleh rakyat melalui kaca tv dan youtube mereka. Tetapi apabila parlimen digantung, maka satu saluran meluahkan perasaan telah tertutup.

Kedua, kerana berlaku Periystiharaan Darurat. Pada mulanya anak-anak muda ini memberi “benefit of the doubt” terhadap Kerajaan tentang langkah mengisytiharkan Darurat itu atas alasan kononnya untuk membendung penularan Covid-19. Tetapi apabila pendemik covid ini semakin hari semakin menjadi serius walaupun Darurat diumumkan dan Parlimen digantung, maka anak-anak muda mula berasa sangsi dengan Kerajaan yang berkuasa sekarang.

Ketiga, anak-anak muda ini bukan buta politik atau tidak kritikal daya fikir mereka. Apabila Kerajaan sesuka hati menggubal Ordinan Darurat untuk membolehkan dana-dana awam seperti Kumpulan Wang Amanah Negara (KWAN) digunakan wangnya untuk membeli vaksin dan program vaksinasi, maka anak-anak muda yang berpelajaran itu mula bertanya: Ke mana pergi RM3 bilion dana belanjawan 2021 untuk membeli vaksin yang telah diluluskan oleh Parlimen?

Faktor keempat berkait dengan tindakan ahli-ahli politik yang melompat dari satu pati ke parti lain yang dengan tanpa malu mengkhianati mandat rakyat dalam PRU 14 dulu. Anak-anak muda berasa jijik melihat perangai sesetengah ahli politik secara tidak beretika, tidak bermoral dan rakus menjual diri dan amanah rakyat untuk mengejar kedudukan politik, jawatan atau menyelamatkan diri dari pendakwaan pihak berkuasa lalu menyokong Kerajaan Pintu Belakang yang ada sekarang.

Ini semua menjadikan anak-anak muda mula tidak hormat pada orang-orang politik termasuk Perdana Menteri, menteri-menteri dan “Establishment” serta elit berkuasa dan berpengaruh dalam negara sekarang.

Kelima, anak-anak muda telah muak dan bosan. Ini berpunca dari dasar-dasar yang tidak menghormati nilai-nilai demokrasi yang diperkenalkan oleh kerajaan sekarang yang angkuh dan sombong, dijelmakan melalui perlaksanan undang-undang secara “double standard” dan dua darjat dalam isu SOP dan Hukumannya. Satu set undang-undang untuk rakyat biasa dan satu set lagi untuk para VIP, selebriti dan para menteri. Hal ini telah menjadikan anak-anak muda berasa benci.

Faktor Keenam, anak-anak muda bukan tidak tahu bahawa kerajaan sekarang yang berlindung dibawah Proklamasi Darurat dan penggatungan Parlimen adalah sebuah Kerajaan yang tidak ada legitimasi atau keabsahan. Mereka menyaksikan secara terang dan nyata bahawa kerajaan yang ada sekarang takut dengan Usul Undi Kepercayaan dilakukan di Parlimen.

Jadi isu keabsahan atau legitimasi ini menjadikan Kerajaan yang ada sekarang pada pandangan mata anak muda adalah sebuah kerajaan yang tidak sah taraf. Kerajaan tidak sah taraf ini tentu sekali tidak dapat mengundang penghormatan daripada anak-anak muda yang berpelajaran.

Dalam keadaan serba tidak stabil, tidak ada kepimpinan, tidak ada arah tuju,ibarat Malaysia kini sebagai sebuah kapal yang tiada kompas dan nakhoda yang berwibawa, terhumban ambing dipikul ribut dan badai, menjadikan anak-anak muda hilang harapan dan hilang keyakinan masa hadapan mereka. Ini faktor yang ketujuh.

Ratusan ribu sekarang anak-anak muda Malaysia yang berpelajaran tinggi, yang bergelar graduan tetapi tidak ada pekerjaan. Tidak semua yang sanggup membawa motorsikal sebagai penghantar makanan atau pekerja gig membawa Grab. Anak-anak muda itu berhutang dengan PTPTN beribu-ribu ringgit untuk ke universiti tetapi apabila tamat belajar tidak ada pekerjaan.

Apabila dalam satu tahun lebih sejak Mac 2020, tiga kali “lockdown” di bawah PKP dilaksanakan di negara ini, maka anak-anak muda berasa tertekan, tiada harapan, tiada masa depan. Ini faktor kelapan.

Jadi siapa yang boleh meyuarakan masalah dan kebimbangan mereka? Saluran bersuara ditutup. Akhirnya anak-anak muda ini melihat kepada diri mereka sendiri. Silap “posting” di facebook atau twitter maka Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia akan dikenakan ke atas mereka. Hukumannya termasuk penjara. Jika anak-anak muda ini tersilap “posting” video di internet, maka Seksyen 505(b) Kanun Keseksaan akan menghambat mereka. Hukuman penjara akan menjanjikan ke atas mereka.

Parlimen tempat wakil-wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat untuk bersuara telahpun digantung. Anak-anak muda melihat semua ruang bersuara telah tertutup. Akhirnya anak-anak muda menyedari satu hakikat. Mereka tidak boleh mengharapkan sesiapa lagi. Justeru itu maka berlakulah seperti apa yang telah berlaku termasuk peristiwa terbaru kebangkitan anak-anak muda di Parit Raja, Batu Pahat dua hari yang lalu.Anak-anak muda yang kesemuanya Melayu Islam bangun memprotes terhadap Kerajaan Melayu Islam yang gagal.

Hassan Abdul Karim

Ahli Parlimen Pasir Gudang

15 Mei 2021 (Sabtu)

5 4 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 15 May 2021 — 7:29 pm
Subscribe
Notify of
guest
68 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
18 May 2021 4:22 pm

RAKYAT TAK MAMPU BERSABAR DI BAWAH PHD4PIG PERINTAH NEGARA 22 BULAN……… ALJUBON NANTI LETAKKAN KUTIPAN DALAM TABUNG LGBT………. PEJUANG HUDUD PASTI TERUS DISOKONG KUAT DAN DIMARTABATKAN……. KITA ADA CARA SENDIRI TANPA VAKSIN…….. PASTIKAN SAKI BAKI PHD4PIG SEPERTI PARTI KADOK TIDAK LAGI JADI KERAJAAN PRU15 NANTI…….. THE PROBLEM STARTED WHEN DAJJAL ILLUMINITY AND DAJJAL FREEMASON UNITED TO DEVALUATE RINGGIT TERRIBLY…..IT WAS ONLY THE TIP OF HUGE CORRUPTIONS ICEBERG……THE TRUE TRAITOR WAS MAHA BOROS UNDERLYING THE SCANDALS…….. Dahulu DAP label Umno sebagai kleptokrat -…….. “DAP tahu kalau Melayu berpecah, peluang untuk berkuasa semula di Putrajaya cerah. Kalau Melayu bersatu harapan mereka untuk… Read more »

Nadia
Nadia
17 May 2021 2:59 pm

Nadia setuju

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
17 May 2021 10:51 am

PAK DAJJAL BUKAN SEKADAR GAY TAPI LGBT PARTI KUNYIT……….. NETHANYAHU BERUCAP DALAM PARLIAMENT ISRAEL DENGAN JELAS SYIAH ADALAH PROKSI RAPAT ZIONIS BERLAKON SEBAGAI ISIS DAN DAESH……….. DUIT RAKYAT AKAN MASUK POKET DAJJAL………. DAJJAL MEMANG BIJAK MANIPULASI DAN BERPURA2 PERIHATIN KEPADA AGAMA DAN RAKYAT RAMAI TERTIPU……….. 22 BULAN NEGARA DIPERINTAH OLEH SISTEM KOMUNIS PHD4PIG….. RAKYAT SENGSARA KERANA SEMUA SISTEM LUMPUH……… Sedar diri, Orng Cina M’sia berasal dari kaum pendatang -UMMAH……. Dong Jiao Zong cuba alih fakta sejarah “…kerajaan digesa untuk menutup sekolah Cina di bawah pertubuhan Dong Jiao Zong kerana mereka terbukti telah menolak aspirasi Falsafah Pendidikan Negara…” KUALA LUMPUR: Gerakan… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
16 May 2021 10:39 am

Roslan SMS infak twitter like shemale gay. Demi Pelirstim Azmin Semburit dan Pelirstim Madey si Kitol. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
16 May 2021 9:45 am

Selamat Hari CIKGU jangan ajar like page shemale dan gay dan jangan meraba merogol anak orang tak kira mabuk atau cucu Madey si Kitol kaki mabuk di pub. Kahkahkah!

Wau bule
Wau bule
16 May 2021 9:28 am

My view is Hassan’s write up as per above is a tunnel view of scheme of things and the consequential resultant of Muhyiddin led PN Government that threw out TDM led PH through treachery and also unnecessary disturbances by Boy who cried wolf running in parallel. This morning, I read with interest an article in FMT contributor as folliows: “It is worthwhile to note that the idea of a unity cabinet was presented to us via a nationwide address on Feb 26, 2020 by Dr Mahathir Mohamad when he was interim prime minister. It seems that it is now the… Read more »

Anonymous
Anonymous
16 May 2021 8:04 am

RAKAN PEMBACA YANG DIKASIHI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Guru yg mencorakkan negara punya masa depan
Kpd gurulah anak2 ibu bapa meletakkan harapan
16 hb Mei..Hari Guru dh dijadikan satu ketetapan
Dekat Kejora ni tak ada ke siapa nak bagi ucapan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous.
Anonymous.
16 May 2021 10:14 am
Reply to  Anonymous

Kejora gontol

Anonymous
Anonymous
16 May 2021 7:01 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mesti si malaun tu marah, perut kembung kempis
Peluru-peluru Kejora ini, malaun itu tak daya tepis
Tapi biasalah, itu malaun bebal bengap otak nipis
Baru ke lama ke si nyanyuk itu akan kata kopipes!
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous.
Anonymous.
16 May 2021 10:15 am
Reply to  Anonymous

Kejora merepes

Anonymous
Anonymous
16 May 2021 7:00 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Utk si malaun itu, Kejora dah sedia banyak peluru
Ada yg kopipes tapi banyak juga pantun2 yg baru
Dah tentu si malau itu, mcm monyet tergaru-garu
Mana mungkin, mak bidan mahu lawan dgn guru!
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous.
Anonymous.
16 May 2021 8:42 am
Reply to  Anonymous

Guru gontol

Anonymous
Anonymous
16 May 2021 6:47 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora ttp terus riang gembira dngn gelak ketawa
Tapi si malaun tua dalm berduka cita & sakit jiwa
Mana mungkin..ular lidi mau tewaskan ular sawa
Kalau berhujah, hanya dgn karutan tadika dibawa
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous.
Anonymous.
16 May 2021 10:17 am
Reply to  Anonymous

Ular lidi ajer

Anonymous
Anonymous
16 May 2021 6:46 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Si malaun tu, sdang hadapi besar punya masalah
Pantun2 Kejora membuat dirinya jadi serba salah
Klau tak kacau Kejora, nampak mcm ngaku kalah
Tapi, kalau ganggu, kepala tambah benjol lagi lah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous.
Anonymous.
16 May 2021 10:18 am
Reply to  Anonymous

Pantun pantat

Anonymous
Anonymous
16 May 2021 6:44 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora tahu, malaun lahanat itu mesti sgt berbulu
Nak masuk komen, kena lalui, pantun Kejora dulu
Bila kacau Kejora..dh kepala pula kena sekel palu
Mahu tak mahu, kena terima juga, sakit dan malu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous.
Anonymous.
16 May 2021 10:21 am
Reply to  Anonymous

Kejora Kojolla berbulu seluruh badan nya.

Maklom lah, beruk tua.

Anonymous
Anonymous
16 May 2021 6:41 am

Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallahu
allahu akbar

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Balik dari solat berjemaah, hati jadi tenang & lega
Nk pulun beribadat sementara muda & bertenaga
Tiada impian lain, selain dari akhirat nk ke syurga
Baru ler diri lengkap bila nanti nk berumahtangga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous.
Anonymous.
16 May 2021 10:22 am
Reply to  Anonymous

Nak ke Syurga kati jangan busuk

Anonymous
Anonymous
16 May 2021 5:49 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Owh, udah subuh, Kejora nak gi jemaah kat surau
Bab amal ibadat ni kena le sentiasa diambil hirau
Jgn hanya subur di dunia, tapi di akhirat kemarau
Perkara akhirat, kena serius, bkn lah benda gurau
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallahu
allahu akbar

najib bini rosmah
najib bini rosmah
15 May 2021 11:47 pm

Lawan Israel dan kutip dana Palestin masuk akaun parti tapi bela Pak Lebai PAS kaki like shemale, gay prono? Anjing PAS dah gila Isim? Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
15 May 2021 11:43 pm

Haji Lan haji Lan. Hang like shemale pasaipa? Hang pi ajaq Hadi anjing Marang nak semburit Azmin Semburit? Hadi tau ka hang kaki like prono? Kahkahkah!

Anonymous.
Anonymous.
16 May 2021 10:24 am

Sapa semburit hang?

najib bini rosmah
najib bini rosmah
15 May 2021 11:40 pm

Tok Haji PAS like shemale dan gay? Anjing PAS boleh takbir dan zikir DAP hari Raya. I like anjing PAS. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 11:29 pm

nbr dan kojolla naik dahan tepi sungai
dua-dua main lepas-lepas torpedo
masa meneran dua-dua muka sial menyerigai
dua-dua seri ini bapok tua bodo

kah kah

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 11:35 pm
Reply to  Anonymous

dua-dua torpedo mereka jatuh ke sungai sama waktu
masing-masing pandang bawah lihat torpedo sapa cecah air dulu
pak leman ternampak,dia lastik peluru batu
terkena sarang tempua laboh kalu

Anonymous.
Anonymous.
16 May 2021 10:25 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

najib bini rosmah
najib bini rosmah
15 May 2021 10:49 pm

Kerajaan Gagal. PM perogol Nika Gee TPM kaki semburit Haziq. Menteri Kanan SOP SOP SOP sampai kiamat. Menteri Agama jaga hal ehwal artis. Duta Khas anjing Marang makan gaji buta. Mampuslah Madey si Kitol. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 11:26 pm

NBR – PUNAINYA KECIK CAP AYAM

najib bini rosmah
najib bini rosmah
15 May 2021 10:43 pm

Apa nak jadi Melayu PN? Ada YB PPBM rancang rogol wanita mabuk. Ada anjing PAS like twit shemale. Ada Perogol Nika Gee asyik disemburit Azmin Semburit. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:21 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Utk kwn semua..pantun2 Kejora terus persembah
Ini ada ‘clue’ pasal malaun itu, Kejora nak tambah
Kasi panas lagi ponggong..itu barua ifrit bedebah
Biar dia menggeletar, mcm org demam tak kebah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:23 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Malaun tu bodohnya, mengalahkan baghal & unta
Orng nya munafiq besar banyak putar belit & auta
Hujah yillek, hanya karangan tadika selalu dicipta
Karutan merapu & komen politaik dia merata-rata
Cerita pasal berak & tahi, kerap dibuatnya senjata
Kalau bab agama, mmg malaun iblis itu jahil buta
Dia nak juah tk padan umur dh 90 tahun tua renta
Selalu dia cabut lari dek tk tahan siksa dan derita
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:24 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Orangnya itu udah sgt tua tapi bodoh berkati-kati
Kebengapan & kebebalan, pada diri nya dh sebati
Klau berpantun madah..mmg langsung dia tk reti
Sekolah dulu SJK, belajar pula tk smpai universiti
Dia jadi ‘objek belasahan’, sejak Wak Suman mati
Wak Suman ke dlm tanah, dia pula jadi pengganti
Bila Kejora bijak berpantun dia dengki dan iri hati
Makin teruk biol, sejak menopos @ haid berhenti!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:24 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dulu dia geng krjaan, kini dlm kem pembangkang
Idola dan nabi yg dia puja ialah Atok96 pedukang
Mulut dia sentiasa busuk, bau sperti air longkang
Dia ada pasang ‘side kick’ si bebal kera kongkang
Kebodohan pada diri nya mmg tak pernah lekang
Asyik jer dgn Kejora, dok kena balun terkangkang
Bleh dikata, tiap hari kena tibai, berbirat belakang
Selalu bila tk tahan sangat dia lari lintang pukang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:25 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
That bitch is damn stupid, with an IQ almost zero
Her brain is so small..& as if the brain never grow
Not well educated, the idiot’s mind is very narrow
She tried to act as eagle, but she’s just a sparrow
If vehicle is concerned she’s an old wheel barrow
Every day..as if, Kejora hit her, with spear & arrow
As if ‘SHIT’, on her thick face, Kejora use to throw
What the idiot get, in return, is just pain & sorrow!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:25 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sengaja Kejora bagi juga pantun bahasa Inggeris
Bukan calang2 pantun pulak tu, pantun BI 8 baris
Pasti malaun lahanat itu hatinya jdi pedih terhiris
Kalau baca, basah lah kain, terkucil pampers tiris
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:25 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora bantai malaun tu, tanpa ada kasihan belas
Pasti si tua bengap tu tersandar kat kerusi malas
Jgn kan pantun BI, pantun biasa pun, tak terbalas
Kita tunggu, auta apa pula si biol tu nk putar kilas
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:20 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kat bawah itu, 5 rangkap pantun jerat Kejora reka
Untuk nak perangkap si bebal bengap tua bangka
Dia mesti mari terjah, walau terpaksa tebal muka
Sbb sifat2 jahat yg dlm pantun itu dia ada belaka
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:20 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kat bawah itu, Kejora sediakan pantun, 5 rangkap
Ucapan slmt hari raya & juga sbg satu perangkap
Tapi mangsa nya itu, agak nya kini sdg bermekap
Atau, dia serba salah, ngintai sja dari tepi tingkap
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:19 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kat bwh Kejora berikan, 5 rangkap pantun 8 kerat
Sbg ucapan slmt hari raya, jugak utk pasang jerat
Mau perangkap si dungu bingai tua otak berkarat
Jap lagi menyondol lah, itu iblis jahanam keparat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:16 pm

SALAM ‘AIDIL FITRI BUAT RAKAN2 PEMBACA YANG DIKASIHI SEKALIAN:

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:16 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kpd rakan2, Kejora ucap Slmt Hari Raya Aidil Fitri
Ampun maaf dipinta dngn menyusun sepuluh jari
Moga dngn rasa tulus ikhlas kemaafan dpt diberi
Klu ada apa2 hujah atau ucapan..bawa le ke mari
Tapi, jgn lah dibawa karutan dgn tadika punya ciri
Usah pula asyik nak pamir kebodohan setiap hari
Kata pepatah, ‘rezeki jgn ditolak..bala usah dicari’
Bkn apa..kot kwn tibai, tk cukup tanah kita nk lari!
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:17 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Slmt Hari Raya Aidil Fitri muslimin dan muslimah
Raya tetap kita sambut wlau hanya raya di rumah
Mari le sama2 saling berpesan secara berhikmah
Tapi komen diberi, biarlah beradab dan berhemah
Tak usah lagak hebat kalau bahasa kita itu lemah
Hal berak dan tahi, usah le dibuat bahan ceramah
Bkn apa kot kwn tibai debu lantai kita kena jamah
Nanti..banyak tempat benjol kita nak kena demah
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:17 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
‘Aidil Fitri merupakan kemenangan..untuk diri kita
Kejora ingin beri ucap slmt & ampun maaf dipinta
Rakan2 juga silalah tampil memberi coretan tinta
Tapi, biar lah beradab & jaga kita punya tutur kata
Jgn lah pulak, hal berak dan tahi nak dibuat cerita
Atau, lagak samseng juah nak cetuskan sengketa
Blog ni jgn cuba nk dibuat bapak kita punya harta
Bkn ler apa, kot kwn tibai kita dapat malu & derita
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:18 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
‘Aidil Fitri bagi kita..merupakan satu kemenangan
Dah tamat, sebulan lamanya kita lalui perjuangan
Kini, tak perlu nanti maghrib utk nikmati hidangan
Rakan2 sila ler tampil beri ucapn atau pandangan
Tapi..jgn lah bawak ke sini tadika punya karangan
Atau lagak biadab juah,serupa samseng bajingan
Hal berak berak & tahi usah dibawa buat selingan
Bkn le apa, kot kita tk tertepis kwn kasi penangan
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:18 pm
Reply to  Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Bersyukur lah kita kpd Allah Yang Maha Pemurah
Masih blh bernafas, walau tak blh pergi berziarah
Yg tak berpuasa tu jgn le pulun sgt mentekedarah
Kalau ada apa2 pandangan, sila le tampil & curah
Tapi jgn le komen spt samseng juah tk tentu arah
Berubahlah diri & buang perangai yg spt penjarah
Bkn le apa kot kita kena tibai bila kwn naik marah
Nanti kita terpaksa lari dek tk tahan sakit & parah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:14 pm

aku dan boring dengan pantun-pantun copypaste si wak tua tu.

rasanya nak kena tinggalkan blok ni

pasal boring

Anonymous
Anonymous
16 May 2021 8:19 am
Reply to  Anonymous

Pasal boring ke atau tak tahan kena tibai berbirat belakang, melecet lubang bontot….?

Berambus lah! Lagi aman blog ni dari orang bodoh tak matang suka tahi datang menyemak kat sini nek…..

Anonymous
Anonymous
16 May 2021 10:22 am
Reply to  Anonymous

Bravo Anon 8:19 am!

Betul tu, setuju 200%!

Boring hanyalah alasan murahan.
Pedih tempias pantun2 tu yg nenek tu tak tahan.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
16 May 2021 10:25 am
Reply to  Anonymous

Bertepatan sekalilah dgn pantun2 Kejora tadi tuh:

Anonymous
Anonymous
16 May 2021 10:25 am
Reply to  Anonymous

ALASAN 1, SAKIT & MALU..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora tahu, malaun lahanat itu mesti sgt berbulu
Nak masuk komen, kena lalui, pantun Kejora dulu
Bila kacau Kejora..dh kepala pula kena sekel palu
Mahu tak mahu, kena terima juga, sakit dan malu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
16 May 2021 10:26 am
Reply to  Anonymous

ALASAN 2, SERBA SALAH SBB ASYIK KALAH…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Si malaun tu, sdang hadapi besar punya masalah
Pantun2 Kejora membuat dirinya jadi serba salah
Klau tak kacau Kejora, nampak mcm ngaku kalah
Tapi, kalau ganggu, kepala tambah benjol lagi lah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous.
Anonymous.
16 May 2021 10:28 am
Reply to  Anonymous

Memantun mantat mengeluarkan banyak ketuat

najib bini rosmah
najib bini rosmah
15 May 2021 9:45 pm

Anjing tua nak mati bernama Madey si Kitol cari Israel nak bash. Tak lama lagi akaun anak beranak Madey si Kitol dalam Bank of Israel kena beku. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 10:15 pm

nbr tahik unta,penuh auta

Rasanya NBR ni penyamaran siKOJOLLA

najib bini rosmah
najib bini rosmah
15 May 2021 9:43 pm

Ada anjing PAS cari rider Panda. Ada anjing PAS cari shemale. Ada anjing PAS makan gaji buta. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
15 May 2021 9:41 pm

Raya 2 ekor anjing PAS hilang FB angkara keanjingan anjing PAS sendiri. Jangan jadi anjing PAS. Kahkahkah!

zunnun
zunnun
15 May 2021 8:57 pm

lebai2 pAs dgn kebabaian mengamal ajaran sesat seketul daging babi dari kawah hadi 🐖🐖🐖🐖

kebabian #melayu2isle dgn dasar bingai2 mereka 🧏‍♂️🧏‍♀️

zunnun
zunnun
15 May 2021 8:48 pm

pkp 😅

pkpb 🤔

pkpp 😮

darurat 😛

gagalis 😂

kerajaan #melayu2isle serba bingai2 🤣

lebai2 pAs dgn kebabian, iman di serban dan jubah 😆

hadi awang bergaji buta 🙄

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 7:54 pm

Cara melepas dialah paling licik
Dari atas dahan torpedo ditala
Menjunam blupp!!! air terpercik
terkena basah lencon muka Kojolla

Dia tidak peduli langsung hal alam sekitar
Janji torpedo kuning kehitaman luncur lobang
Masih fobia dulu dahan patah,tinggung terketar
Lebih risau masa meneran,pokok tumbang

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 8:44 pm
Reply to  Anonymous

RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Nampaknya kera kongkang dah tahap desperado
Tak akan terlawan dia, dgn cikgu Kejora yng sado
Pembaca hanya lihat kera tua ini sbg bapok bodo
Tk habis2 dgn citer basi dia..pasal tahi & torpedo
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 8:45 pm
Reply to  Anonymous

RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kera kongkang spt gagak tua ingin beraksi merak
Tapi, spt monyet rakan dia, bodoh bengap haprak
Asyik saja dgn citer basi dia, pasal tahi dan berak
Agknya, taik babi penuh dia punya pala tengkorak
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 8:45 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kera tu kesian bila geng dia monyet, Kejora tujahi
Tak sanggup dia lihat si monyet berbenjol di dahi
Tapi dia terjah serupa dgn budak tadika berkelahi
Asyik2 dgn modal basi, pantun pasal berak & tahi
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 8:46 pm
Reply to  Anonymous

RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Ini lah si badut biol, kera kongkang bontot kematu
Serupa si monyet kawan dia, perangai mcm hantu
Bila si monyet dah parah kera ni masuk nak bantu
Tapi..kedua2 ekor itu berbenjol kepala, Kejora latu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 8:46 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kera kongkang tu amat jahat perangai serupa ifrit
Serupa budak tadika, asyik2 citer pasal berak cirit
Dia jadi ‘side kick’ kpd si monyet tua yg gatal burit
Tapi kedua2 itu asyik je Kejora sepak masuk parit
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 8:47 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kejora tahu kera kongkang tu jiwanya tk tenteram
Bila kawan monyet dia diperli dia marah & geram
Dia pantun bagai masakan tk cukup asam garam
Mesti pembaca2 ketawakan, itu kera anak haram
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 May 2021 8:47 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kera itu..adalah monyet punya ‘side kick’ @ askar
Monyet dah teruk, hati kera kongkang jdi terbakar
Tapi..dua2 ekor binatang itu, hanya badut kelakar
Pembaca lihat depa..bagai binatang dlm sangkar
Banyak episod2 lawak anak2 haram itu dah lakar
Depa dah tua, tumpul kuku..Kejora ini nak dicakar
Silap besar le, bila depa nk acah sorang pendekar
Tak mungkin singa dikalahkan oleh harimau akar!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣