NAJIB SUDAH DIDENDA, TUN M BAKAL DIDENDA, MAHIADDIN LANGGAR SOP APA CERITA?

Sebelum ini Najib Razak telah dikesan melanggar SOP PKP kerana tidak mengimbas aplikasi mysejahrera dan tidak mengambil suhu badan ketika memasuki sebuah restoran nasi ayam di Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

Sebaik menyedari kesalahannya, Najib segera tampil meminta maaf sambil mengatakan beliau bertanggungjawab atas perkara itu dan sedia membayar denda atas kesalahan yang dilakukannya.

Berikutan itu, beliau telah didenda RM3000 iaitu RM1500 bagi setiap kesalahan yang dilakukannya.

Beliau membayar denda itu semalam.

Restoran yang dikunjunginya itu turut didenda RM10,000 kerana gagal memastikan Najib mematuhi SOP yang ditetapkan kerajaan.

Semalam pula viral satu video yang memperlihatkan Tun Mahathir Mohamad juga dikesan melanggar SOP ketika memasuki sebuah surau di Langkawi untuk menyampaikan sumbangan sempena Ramadan dan Aidilfitri.

Pelanggaran SOP yang dilakukan Tun Mahathir ialah tidak memgambil suhu badan dan tidak mengimbas mysejahtera.

Hari ini, beliau tampil memohon maaf, mengakui kesilapannya dan bersedia untuk didenda berdasarkan undang-undang yang ditetapkan kerajaan.

“Saya minta maaf kerana tidak patuh SOP. Saya akan terima tindakan mengikut undang-undang berkaitan,” katanya.

Dengan itu, pastinya Tun Mahathir pun bakal didenda juga.

Tetapi, sebagaimana telah lama viral di media sosial, kita turut didedahkan dengan gambar Mahiaddin Md Yasin yang juga melanggar SOP iaitu tidak memakai pelitup muka ketika memasuki sebuah lobi hotel di Johor Bahru.

Dalam gambar tersebut diperlihatkan semua orang yang berada di sekeliling Perdana Menteri memakai pelitup muka, kecuali dirinya saja tidak berbuat demikian.

Namun, sehingga sekarang, selain Mahiaddin sendiri membisu mengenai kesalahan yang dilakukannya itu, pihak berkuasa juga tidak memberi reaksi apa-apa.

Jangankan ada bersuara sedia nak diambil tindakan, meminta maaf pun tidak terkeluar suara daripada mulutnya.

Kalau Najib dan Tun Mahathir boleh mengakui kesalahan, meminta maaf, sedia menerima tindakan dan membayar denda, mengapa tidak dengan Mahiaddin?

Apakah dalam hal ini Perdana Menteri ada SOP yang berbeza berbanding rakyat biasa dan bekas-bekas Perdana Menteri? (ShahbudinHusin 12/05/2021)

Updated: 12 May 2021 — 3:41 pm

24 Comments

Add a Comment
  1. MAHATHIRVSANWARp

    TOK KADOK JUGA ASAL DARI PARTI PHD4PIG YANG JAHANAM KAN NEGARA……..

    CAI PARTI KUNYIT LGBT ANGKAT DAJJAL FREEMASON SEBAGAI TUHAN..
    ……

    PENGKHIANAT SEBENAR IALAH PHD4PIG YANG SANGGUP KORBANKAN NYAWA RAKYAT DEMI 2 JUTA PELANCUNG CINA SIAP BAGI DISKAUN HARGA RUMAH SEPARUH HARGA……..

    SAKI BAKI PHD4PIG DAH TENTU MENUJU KEHANCURAN………

    HARAPKAN PHD4PIG MEMANG LANGSUNG TAK ADA PKP
    ……

    PAK DAJJAL BUAT KUTIPAN UNTUK KOMUNITI LGBT SATU DUNIA……….

    PAK DAJJAL BUKAN SEKADAR GAY TAPI LGBT PARTI KUNYIT………..

    NETHANYAHU BERUCAP DALAM PARLIAMENT ISRAEL DENGAN JELAS SYIAH ADALAH PROKSI RAPAT ZIONIS BERLAKON SEBAGAI ISIS DAN DAESH………..

    DUIT RAKYAT AKAN MASUK POKET DAJJAL……….

    DAJJAL MEMANG BIJAK MANIPULASI DAN BERPURA2 PERIHATIN KEPADA AGAMA DAN RAKYAT RAMAI TERTIPU………..

    22 BULAN NEGARA DIPERINTAH OLEH SISTEM KOMUNIS PHD4PIG….. RAKYAT SENGSARA KERANA SEMUA SISTEM LUMPUH………

    Sedar diri, Orng Cina M’sia berasal dari kaum pendatang -UMMAH…….

    Dong Jiao Zong cuba alih fakta sejarah

    “…kerajaan digesa untuk menutup sekolah Cina di bawah pertubuhan Dong Jiao Zong kerana mereka terbukti telah menolak aspirasi Falsafah Pendidikan Negara…”

    KUALA LUMPUR: Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) menegaskan bahawa Pertubuhan Pendidikan Dong Jiao Zong wajar sedar diri dahulu bahawa orang Cina yang berada di Malaysia dahulunya berasal dari kaum pendatang Tanah Besar China.

    Pengerusi UMMAH, Mohd Zai Mustafa berkata, mereka dibawa oleh Inggeris ke Tanah Melayu bagi tujuan buruh yang bekerja di lombong-lombong bijih timah.

    Beliau menegaskan, ini adalah satu sejarah yang sangat tepat dan benar serta telah menjadi sejarah dunia, sebelum mereka mempertikaikan mata pelajaran sejarah silibus menengah Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) yang dikatakan terlalu berpusatkan Melayu dan Islam.

    Katanya, Dong Jiao Zong cuba mengalihkan fakta sejarah bahawa orang Cina adalah bukan pendatang di Tanah Melayu.

    Menurutnya, mereka menolak buku sejarah silibus KPM dengan menulis serta merangka silibus sejarah baru untuk diajarkan kepada pelajar di sekolah pendidikan Dong Jiao Zong dan sekolah Cina yang lebih berkiblatkan negara China dan Taiwan.

    “Inilah di antara sebab utama yang mewujudkan jurang polarisasi kaum, melebarkan jarak di antara kaum Cina dan Melayu di negara ini, yang menyebabkan berlakunya jurang perpaduan kaum yang besar dalam negara ini.

    “Ini adalah kesan disebabkan oleh sistem pendidikan yang telah diterapkan di sekolah-sekolah Cina Dong Jiao Zong,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

    Oleh sebab itu, tambahnya kerajaan digesa untuk menutup sekolah Cina di bawah pertubuhan Dong Jiao Zong kerana mereka terbukti telah menolak aspirasi Falsafah Pendidikan Negara yang menjadikan Bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar utama juga sebagai bahasa perpaduan kaum di negara ini.

    Beliau berkata, Sekolah Cina Dong Jiao Zong adalah penghalang kepada perpaduan kaum di negara ini kerana mereka menolak asas dan falsafah pendidikan negara.

    Ini, ujarnya ditambah lagi dengan suntikan semangat anti Melayu dan Islam menggunakan lenggok bahasa Cina di sekolah sekolah mereka.

    Menurutnya, gesaan pertikaian yang dibuat oleh Pertubuhan Dong Jiao Zong sudah membuktikan bahawa mereka melahirkan pemikiran yang tidak selari dengan aspirasi Pendidikan Negara serta aspirasi polisi dan dasar Perpaduan Nasional yang telah dilancarkan baru-baru ini oleh kerajaan.

    Beliau menambah, perpaduan di negara ini tidak akan tercapai selagi mana adanya pertubuhan Pendidikan seperti Dong Jiao Zong yang keras dan tidak mengaku bahawa orang Cina di negara ini adalah kaum pendatang sewaktu masa dahulu yang telah pun diberikan taraf warganegara dengan ihsan dan pengorbanan besar orang Melayu dan Islam.

    Oleh sebab itu, katanya Dong Jiao Zong jangan mempertikaikan lagi dan cuba untuk mengubah sejarah Melayu dan Islam di negara ini.

    Ini, ujar beliau kerana ia akan menyerlahkan lagi sejarah orang Cina adalah sebenarnya kaum pendatang di negara ini. –

  2. Ini lah dipanggae undang2 antara dua darjat dan seorang KAMJAD. Tannya org Penang atau Utara apa itu makna kamjad.

  3. ape kah babi2 yg berserban dan berjubah dari lubang2 puki yg berbau babi2 tegar atau dari #kelapabutuh berbau yg sama….

    ape kah bau kebabian yg sedemikian membuat babi2 di memali teransang hingga mabuk berjoget di jalanan…?

    …ape kah yg buat #melayu2isle serba bingai ketrampilan mereka menguruskan negara…?

    kerana kebabian2 tegar mereka ke ?

  4. najib bini rosmah

    PM Perogol Nika GEE akui KERAJAAN PN GAGAL. PM Parti Perogol Birthdaygirl Mabuk mohon PKP disambung sehingga 2035. Kahkahkah!

  5. jgn hairan bila tiba menjelang raya pd tahun 2022, ape yg ada akan lebih teruk lagi babi2 yg berserban berjubah menguruskan negara dgn tiada menutup parlimen utk mengerakan kelangsungan sistem demokrasi negara….

    ape kah babi2 yg berserban dan berjubah merasakan sistem caliph baghdadi yg mereka cuba tegakan di malaysia…

    1. sekurang-kurang mereka berjubah serban

      yang kau gi shoping kat bazar ramadhan pakai seluar dalam ja

      kah kah kah

      1. tak lah badan meningglkan bau babi2 merata…

  6. babi2 tegar pAs kini sedang berpesta “puasa” lapar mereka dgn meraikan ghadimah2 yg di rompak dari penbendaharaan negara dlm masa yg sama bersekokong dgn bingai2 pemimpin lain yg bersama mereka….

    hari raya yg mana rakyat di dedahkan dgn permasaalahan ekonomi yg amat ketara dan kegagalan kerajaan #melayu2isle yg asyik membabi dgn kebabian bingai mereka

    dgn jankitan covids mencecah 5K+, meletakan negara di teratas di atas bumi ini jika di ambil nisbah penduduk dgn jangkitan semasa….

    kesundalan ape babi2 #melayu2isle buat di tapuk kekuasan negara ketika ini….

    adakah tuhan yg mereka sembah dan dewa tidak mampu menolong kerajaan #melayuy2isle yg serba bingai dgn bibit2 kesundalan mereka….?

    menjilat lubang puki selain menghisap kepalabutuh sj ke ….

    lagi berserban berjubah bak babi2 tegar sj tabii mereka

    1. BUkan babi lagi dah tetapi bapak segala Babi..tanya sama itu Hadi

  7. bila babi2 tegar lebai2 malaun2 Walaun2 pAs cuba menunjukan kebabian mereka dgn menghulurkan kebaikan, ternyata keburukan mereka di situ….

    kerana tiada terpisah keburukan mereka dgn menengek kesusahan rakyat selain peminpin2 mereka bergaji buta belaka…..

  8. COBA PEMBACA LIHAT,BETAPA BUROKNYA HATI NURANI GENG-GENG POLITIK SESAT KAT BAWAH.DI AMBANG SHAWAL YANG MULIA,ORANG BERMAAFAN,TETAPI MEREKA MASIH MENCAROT DAN MAKI HAMUN.

    SEMIGA TUHAN MEMBERI HIDAYAH KEPADA MEREKA

    SELAMAT HARI RAYA,MAAF ZAHIR DAN BATIN

      1. BUROKNYA PERIBADI MEREKA,
        SEBAB ITU LA,PILIHAN POLITIK MEREKA PON BUROK.

        MEREKA ADALAH PENYANGAK-PENYANGAK POLITIK
        DAN KEBODOHAN MEREKA ,AMAT MERUGIKAN AGAMA,BANGSA DAN NEGARA

        1. babi@ dgn kebabian sedang mecorak persepsi politik lintah darat negara….

  9. najib bini rosmah

    Lagu Raya khas Azmin Semburit dan anjing PAS Hadi Awang
    https://www.youtube.com/watch?v=A8gUIkCdG1s

    Madey si Kitol cuba menyanyi lagu Siti Nurhaliza
    https://www.youtube.com/watch?v=yYDsLzpmFgs

    1. najib bini rosmah

      Madey si Kitol tahnik anak Siti Nurhaliza sebab nak jumpa Datuk K
      https://www.youtube.com/watch?v=A8gUIkCdG1s

    2. najib bini rosmah

      Madey si Kitol dan Azmin Semburit bayar kompoun dalam kubur
      https://www.youtube.com/watch?v=Mgj8LgurppU

  10. RAKAN2 PEMBACA YANG DIKASIHI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    ‘Aidil Fitri bagi kita..merupakan satu kemenangan
    Dah tamat, sebulan lamanya kita lalui perjuangan
    Kini, tak perlu nanti maghrib utk nikmati hidangan
    Rakan2 sila ler tampil beri ucapn atau pandangan
    Tapi..jgn lah bawak ke sini tadika punya karangan
    Atau lagak biadab juah,serupa samseng bajingan
    Hal berak berak & tahi usah dibawa buat selingan
    Bkn le apa, kot kita tk tertepis kwn kasi penangan
    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  11. RAKAN2 PEMBACA YANG DIKASIHI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    ‘Aidil Fitri merupakan kemenangan..untuk diri kita
    Kejora ingin beri ucap slmt & ampun maaf dipinta
    Rakan2 juga silalah tampil memberi coretan tinta
    Tapi, biar lah beradab & jaga kita punya tutur kata
    Jgn lah pulak, hal berak dan tahi nak dibuat cerita
    Atau, lagak samseng juah nak cetuskan sengketa
    Blog ni jgn cuba nk dibuat bapak kita punya harta
    Bkn ler apa, kot kwn tibai kita dapat malu & derita
    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  12. RAKAN2 PEMBACA YANG DIKASIHI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kpd rakan2, Kejora ucap Slmt Hari Raya Aidil Fitri
    Ampun maaf dipinta dngn menyusun sepuluh jari
    Moga dngn rasa tulus ikhlas kemaafan dpt diberi
    Klu ada apa2 hujah atau ucapan..bawa le ke mari
    Tapi, jgn lah dibawa karutan dgn tadika punya ciri
    Usah pula asyik nak pamir kebodohan setiap hari
    Kata pepatah, ‘rezeki jgn ditolak..bala usah dicari’
    Bkn apa..kot kwn tibai, tk cukup tanah kita nk lari!
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  13. bagaimana pula dgn si assmin, tegar mengulum #kepalabutuh, dah selesai belum….

  14. kes terdahulu mahiaddin menjilat puki bini orang nika gee dah selesai belum…?

    kes si hadi awang yg memberi tuak kpd kaum2 suku-suku nya di memali hingga kemabukan berjoget2 di jalanan lalu tergolek2 mati …..dah selesai belum hadi di bawa ke mahkamah….

    sj tyanya

    1. Steadyaku 47’s fair appeal for Atok Saka and Anwar to make peace and rekindle PH for the sake of the country.

      His question should be who had kencing the last time and will Atok Saka kencing PH again?

      Mahathir, Anwar and PH.

      Hussein Abdul Hamid2021-05-09T20:28:57+08:00Saturday, May 8, 2021|POLITICS|1 Comment
      View Larger Image
      Before May 2018, when Pakatan Harapan was still with us, there was within many of us, a sense of trepidation and bewilderment of what the future will hold for most of us. There was also confusion and disappointment on the promises made by Pakatan Harapan in their manifesto. Promises that we took to our hearts when we voted to put them into government but promises not kept. With hindsight, for many of us, things could and should, have been done differently by Pakatan Harapan …if only! No amount of post-Morten can make right what has gone wrong with and after Langkah Sheraton but there are lessons to be learned aplenty in the aftermath of the betrayal and the duplicity by those political pariahs who are responsible for what will surely be the depths to which political pariahs will go, to get political power. Now we need to move forward.

      We need to move on in a measured and structured way. This will be difficult to do without any clear leadership in sight – not even a blip on the horizon! So who will guide the Rakyat? Always, the answer is Rafizi, Nurrul, Hannah Yeoh, Yeo Bee Ying, Anthony Loke, Syed Siddiq, and the others who have shown what they can do whilst the PH government was in Putrajaya.

      The reality is that none of them can win a general election.

      Elections are fought and won only when there is credible leadership at the helm – leadership that will move and unite the people and moves the masses to vote in unison to put our preferred politicians into Putrajaya. These kind of leadership can only be provided by political leaders and parties that have the fundamentals, reach and network, to convince Malaysians why they should vote for their candidates. No political factions or any of the above individuals have the capabilities to do so. Only UMNO, PAS, DAP, PKR and the Pakatan Harapan coalition and its likes are capable of doing so. Other political factions must join them in a political coalition, or they will be worthless even if they win the election as an MP in the constituencies that they are contesting in.

      So in truth, there must be balance between the old and the new.

      Between the established political parties and the new and young candidates that we hope will being change and a renewal of all things politics to benefit Malaysia and Malaysians. But is this possible?

      The established political parties have their own goals and candidates and are of the opinion that any coalition should be “their” coalition when there call the shots and the others follow suit. And the Independents are …well independents!

      So if truth is to be told, we must fall back on the tried and tested – the Pakatan Harapan coalition.

      PH might be tried and tested but are they to be trusted?

      Let me say this upfront. Tun Mahathir and DSAI must make their peace. I am not asking them to bury the hatchet or to kiss and make up. Their personal animosity towards each other pales in comparison to the problems that Malaysia and Malaysian are now facing. So I say to them, make your peace and then together present to PH and to us your unqualified agreement to work towards OUR future! Not their future. Not who will be Prime Minister for long. Not who will be DPM and for how long. I just want them to make their peace with each other and then submit themselves to what is needed to win government for PH.

      With that in place and with all the political pariahs already gone from our midst, the task of winning the next general election begins in earnest. We the Rakyat/Voters will want a say in everything that PH will now do to get back into Putrajaya. Do not worry about the details…we will work out a Rakyat Council that will let them know of what we want once PH is voted into government again, or we will not vote for PH.

      You know why I think we the Rakyat will win out in the end? Simple. Politics in Malaysia is a zero-sum game. There is no second place. If you lose, you lose everything. Tun Mahathir and DSAI are not losers. And of course we the Rakyat decides who will win and who will lose. Tun Mahathir and DSAI must return to the PH coalition and this time put in place a plan that has our inputs to ensure that when push comes to shove, the Rakyat will vote for them. Everything else is negotiable and will fall in place once those two come to their senses.

      Enough Said!

      1. politic is not about idealism but an evolution of realism…

        atuk & anwar will have to sloth one another kinda like omNO and others selain babi2 tegar yg berserban dan berjubah dgn syndicate melacurkan agama sesat mereka…..

        babi2 yg berserban dan berjubah akan bersama dgn #melayu2 bebal bingai pbbm mempertahankan PN bersama…..

        oleh kerana politik semasa negara kini berbentuk fragmentasi kepentingan dan sedikit sj yg bergantung kpd prinsip, maka selepas pru 15 kelak, parti2 yg ada akan mula memulakan ‘coalition’ utk mendapatkan kekuasan negara….

        negara kini di ambang satu perubahan kesedaran politik kerana terdapat golongan “middle class” yg tinggi ….

        kesedaran yg di atas dan di bawah tidak jauh perbezaan selain perbezaan pendapat anatar keduaan “causal”……

        jika satu pihak melihat pd “cause”. maka tidak salah jika satu pihak lain melihat pd rangaian “effect” pula….

Leave a Reply

Your email address will not be published.