AKHIRNYA TERBUKTI PKP SENJATA SEBENAR MELAWAN COVID19, DARURAT HANYA UNTUK MELINDUNGI KERUSI PERDANA MENTERI

Perintah Kawalan Pergerakan atau PKP buat kali ketiga kini sah dikuatkuasakan ke seluruh negara bermula 12 Mei hingga 7 Jun depan.

Perkara itu diumumkan Perdana Menteri, Mahiaddin Md Yasin dalam satu kenyataan media petang tadi selepas mempengerusikan mesyuarat MKN di Putrajaya.

Untuk pertama kali, pengumuman PKP hanya dilakukan melalui kenyataan media saja, tidak lagi melalui perutusan khas seperti sebelum ini.

Agaknya Mahiaddin sekarang sudah sedar perutusan khas yang selalu dibuatnya selama ini tidak mampu menyumbang apa-apa, kecuali menambahkan lagi kebencian rakyat terhadapnya saja.

Menurut beliau lagi, langkah menguatkuasakan PKP ke seluruh negara ini adalah berikutan kes-kes harian yang semakin meningkat, di samping kewujudan varian baru Covid19 dengan kadar jangkitan yang lebih tinggi.

Apakah makna apabila PKP dikuatkuasakan semula?

Pertama, perlaksanaan PKP yang diumumkan Mahiaddin kali ini dengan jelas memperlihatkan kerajaan PN tiada kemampuan dan amat lemah dalam tindakannya mengurus negara.

Baru tiga hari lalu, Menteri Kanan Keselamatan, Ismail Sabri Yaakob mengumumkan beberapa daerah di Selangor dan dua tiga negeri lain dikenakan PKP, disusuli dengan Wilayah Persekutuan sehari kemudiannya.

Semalam juga ada pengumuman daerah baru dikenakan PKP, tapi alih-alih hari ini Mahiaddin sendiri mengumumkan seluruh negara dikuatkuasakan PKP.

Kenapa setiap hari keputusan berubah-ubah sedangkan semua mesyuarat MKN dipengerusikan oleh orang sama iaitu Mahiaddin sendiri?

Bukankah data dan sains berkaitan Covid16 sentiasa ada dalam tangan dan boleh dijangka peningkatannya?

Ternampak di sini bukan saja rakyat jadi pening dengan keputusan yang berubah-ubah itu, Mahiaddin sendiri terlihat dalam kepeningan dan tidak mampu membuat keputusan yang betul ketika krisis melanda.

Kedua, dengan perlaksanaan PKP buat kali ketiga ini juga menunjukkan senjata sebenar untuk memerangi Covid19 bukanlah darurat seperti yang beria-ia dihujahkan sebelum ini oleh Mahiaddin dan kerajaan PN.

Jika akhirnya PKP juga yang dilaksanakan untuk melawan Covid19, apa sebenarnya guna darurat dikuatkuasakan?

Darurat dalam hal ini ternyata tidak berfungsi untuk melawan Covid19 dan perlaksanaan PKP buat kali ketiga ini secara langsung mengesahkan darurat hanya semata-mata bertujuan untuk melindungi kerusi Perdana Menteri yang sedang diduduki Mahiaddin daripada digugat.

Barulah kita faham, meski pun cadangan pertama ditolak Agong, Mahiaddin terus berusaha meyakinkan baginda untuk melaksanakan juga darurat itu.

Tidakkah Mahiaddin dianggap telah memperdaya Agong berhubung tujuan darurat dilaksanakan?

Sekarang, apa jadi kepada darurat?

Apakah ia hanya untuk menekan rakyat dengan pindaan undang-undang yang membolehkan denda lebih besar dikenakan kepada mereka yang melanggar SOP dan menyebar berita tidak benar, selain bagi kerajaan menjarah dana KWAN dan membolehkan Mahiaddin berbelanja sesuka hati wang negara?

Dalam perlaksanaan PKP kali ini juga, di samping beberapa larangan dikuatkuasakan, langsung tiada bantuan kepada rakyat diumumkan seperti moratorium dan sebagainya.

Kenapa ini berlaku?

Sebabnya tidak lain ialah kerana sekarang ini dana negara sudah kehabisan dan sejak Mahiaddin menerajui negara, tiada pertambahan dalam kewangan negara berjaya diusahakan/

Maknanya, Mahiaddin sekali lagi gagal dan tidak layak menjadi Perdana Menteri yang dapat melindungi rakyatnya sendiri, apalagi jika PKP yang masih banyak kelonggaran ini memungkinkan wabak terus meningkat di masa depan. (ShahbudinHusin 10//05/2021)

Updated: 11 May 2021 — 12:51 am

99 Comments

Add a Comment
  1. MAHATHIRVSANWARp

    SUKA ATAU BENCI TALIBAN DAH BERJAYA HALAU USA DARI MENJARAH DAN MENJAJAH…….

    MEMANGLAH SUSAH NAK BERSIHKAN SAKI BAKI PHD4PIG DARI KERAJAAN…………

    Dr Kamarul: Mengapa Hamid Bador X suarakan sejak PH perintah?………

    Pengasingan kuasa dalam pasukan polis bukan isu.

    “Jika masalah-masalah seperti yang dinyatakan ini memang wujud, ia sepatutnya disuarakan jauh lebih awal lagi, termasuk sewaktu PH masih memerintah…”

    PADA 2 Mei 2019, Tan Sri Muhyiddin Yassin selaku Menteri Dalam Negeri ketika itu telah mengumumkan bahawa Yang di-Pertuan Agong dengan nasihat Perdana Menteri atas perakuan Suruhanjaya Pasukan Polis (SPP) memperkenankan pelantikan secara kontrak selepas bersara Tan Sri Abdul Hamid Bador sebagai Ketua Polis Negara (KPN) bagi tempoh dua tahun, berkuat kuasa 4 Mei 2019 hingga 3 Mei 2021.

    Pelantikan ini dibuat selaras dengan Fasal 4 dan 5 Perkara 140 Perlembagaan Persekutuan yang memperuntukkan bahawa pelantikan bagi menyandang jawatan ini hendaklah dibuat oleh Yang di-Pertuan Agong atas syor SPP dan bahawa sebelum bertindak atas syor SPP Yang di-Pertuan Agong hendaklah menimbangkan nasihat Perdana Menteri, dan boleh merujukkan syor itu balik satu kali kepada SPP untuk ditimbangkan semula.

    Walaupun banyak kritikan yang dilontarkan ke atas beliau sepanjang melaksanakan tugasnya sebagai KPN, termasuklah ketidakpuasan hati banyak pihak ke atas kegagalan beliau membawa balik Jho Low untuk dihadapkan ke muka pengadilan di Malaysia, namun segala-galanya kelihatan berjalan lancar buat Tan Sri Abdul Hamid yang tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan yang berbentuk kontroversi.

    Malah, di sebalik jangkaan bahawa kontrak Tan Sri Abdul Hamid selaku KPN akan ditamatkan lebih awal bila berlakunya pertukaran kerajaan daripada Pakatan Harapan (PH) kepada Perikatan Nasional (PN) pada 1 Mac 2020, ini tidak berlaku, sebaliknya beliau, yang pernah menyatakan ketaatsetiaan beliau kepada Tun Dr Mahathir Mohamad, dikekalkan, sekali gus membuktikan tiada campur tangan politik wujud dalam pasukan polis.

    Begitupun, pada 18 Mac 2021, kurang dua bulan menjelang kontrak beliau berakhir, secara tiba-tiba Tan Sri Abdul Hamid mendedahkan dalam program Sinar Live bersama beliau mengenai wujudnya gerakan dalaman daripada kalangan pegawai muda yang mendalangi kartel yang berhasrat mendominasi pasukan keselamatan negara demi kepentingan mereka dalam pasukan polis yang bercita-cita untuk menjatuhkan beliau.

    Lebih menggemparkan lagi ialah bila Tan Sri Abdul Hamid, dalam sidang media beliau pada 30 April 2021 mendakwa bahawa beliau menentukan siapa daripada pegawai polis yang boleh dan sesuai dilantik ke jawatan-jawatan tertentu kerana beliau ‘bergelumang setiap hari dengan pasukan polis’ tetapi Menteri Dalam Negeri, yang dikatakan sibuk dengan pelbagai jabatan lain, tidak mempunyai masa dan kemampuan untuk berbuat demikian.

    Lebih jauh lagi, Tan Sri Abdul Hamid juga menyatakan kekesalan beliau kerana SPP dikatakan tidak berfungsi dengan baik, di mana pejabat SPP pun dikatakan tidak wujud. Begitu juga dengan Pengerusi SPP yang disarankan supaya dilantik bukan dari kalangan Menteri kerana Menteri dikatakan akan membawa unsur-unsur politik berbanding seorang bekas Ketua Hakim dan seorang bekas Hakim.

    Masa sama, Tan Sri Abdul Hamid tidak menyatakan bahawa unsur-unsur politik sudah berlaku dalam pasukan polis, tetapi beliau hanya bimbang ini boleh berlaku, di mana, di dalam kata-kata beliau, “yang saya takut ni besok akan berlakulah yang mana PDRM ni akan digunakan untuk nak serve dia punya political interest (kepentingan politik) dia”.

    Hanya setelah kontrak beliau tamat, iaitu pada 4 Mei 2021, barulah Tan Sri Abdul Hamid mendakwa Jabatan Cawangan Khas (JCK) Bukit Aman pernah diminta untuk menjalankan operasi yang tiada kena mengena dengan isu berkaitan urusan keselamatan negara tetapi arahan tersebut didakwa enggan dilakukan oleh jabatan berkenaan.

    Ekoran dakwaan-dakwaan Tan Sri Abdul Hamid ini maka bersiponganglah suara yang mengutuk kewujudan campur-tangan politik dalam pasukan polis yang disusuli dengan seruan supaya dilakukan pemisahan kuasa antara politik dan pasukan polis khususnya melalui pelantikan Pengerusi SPP bukan dari kalangan Menteri.

    Turut menjadi tumpuan adalah tuduhan liar tanpa bukti Tan Sri Abdul Hamid bahawa ‘dalam politik rasuah berlaku merata-rata tempat’, ‘mabuk kuasa, sanggup melakukan perbuatan membeli sana, mengugut orang ini, mengugut’, ‘sekejap katak lompat sana, sekejap katak berbunyi sana’ yang disertai seruan supaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasatnya.

    Sebenarnya, tidak sukar untuk difahami motif mengapa kesemua perkara ini dibangkitkan hanya setelah tempoh kontrak Tan Sri Abdul Hamid hampir berakhir, malah sudah ramai yang menyatakan bahawa ia awalnya adalah satu cubaan untuk melanjutkan tempoh kontrak, tetapi bila ini gagal ia bertukar menjadi tidak lebih daripada satu cubaan untuk melepaskan geram semata-mata.

    Jika masalah-masalah seperti yang dinyatakan ini memang wujud, ia sepatutnya disuarakan jauh lebih awal lagi, termasuk sewaktu PH masih memerintah, melalui pelbagai saluran yang ada, termasuklah melalui SPP dan pada akhirnya terus kepada Yang di-Pertuan Agong selaku pihak yang melantik beliau dan yang melantik ahli-ahli SPP itu sendiri, malangnya ini tidak berlaku.

    Malah jika diteliti kepada Ceraian 4(2) Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) 1993, perlakuan sebegini mungkin boleh dihujahkan sebagai termasuk di dalam larangan untuk seseorang pegawai awam supaya tidak:

    (a) Membelakangkan tugas awamnya demi kepentingan persendiriannya.

    (b) Berkelakuan dengan sedemikian cara yang mungkin menyebabkan kepentingan persendiriannya bercanggah dengan tugas awamnya;

    (c) Berkelakuan dengan apa-apa cara yang mungkin menyebabkan syak yang munasabah bahawa:
    (i) dia telah membiarkan kepentingan persendiriannya bercanggah dengan tugas awamnya hingga menjejaskan kegunaannya sebagai seorang pegawai awam; atau
    (ii) dia telah menggunakan kedudukan awamnya bagi faedahnya sendiri;

    (d) Berkelakuan dengan sedemikian cara hingga memburukkan nama atau mencemarkan nama perkhidmatan awam.

    Sesungguhnya cubaan untuk memenuhi kepentingan persendirian, khususnya untuk melanjutkan tempoh kontrak atau untuk melepaskan geram bila kontrak tidak dilanjutkan, hingga sanggup memburukkan nama atau mencemarkan nama pasukan polis, jika benar wujud, adalah satu perlakuan yang amat tidak beretika, apa lagi bila ia dilakukan oleh ketua pasukan itu sendiri.

    Lebih-lebih lagi bila perkara yang ditimbulkan ini adalah bercanggah dengan peruntukan-peruntukan yang terdapat di dalam Akta Polis 1967 (Akta 344) dan Perlembagaan Persekutuan.

    Ini kerana jelas dinyatakan di dalam Seksyen 4 (1) Akta Polis 1967 bahawa pasukan polis hendaklah di bawah perintah Ketua Polis Negara yang adalah seorang pegawai polis dan hendaklah bertanggungjawab kepada Menteri bagi kawalan dan arahan pasukan. Tiada kekaburan di sini bahawa kawalan dan arahan pasukan polis adalah berada di dalam tangan Menteri Dalam Negeri yang menyalurkannya melalui Ketua Polis Negara.

    Begitu juga dengan peruntukan Perkara 140 (1) dan 140 (3) Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan bahawa “pelantikan, pengesahan, kemasukan ke dalam perjawatan tetap atau perjawatan berpencen, kenaikan pangkat, pertukaran dan penjalanan kawalan tatatertib ke atas anggota pasukan polis” adalah berada di bawah tanggungjawab SPP yang dipengerusikan oleh Menteri Dalam Negeri.

    Hanya pihak yang kurang faham dengan konsep pengasingan kuasa sahaja yang mahu memisahkan pasukan polis, mahupun penjawat awam lain, daripada politik kerana yang dimaksudkan dengan konsep pengasingan kuasa itu adalah pemisahan badan-badan perundangan, kehakiman dan eksekutif sahaja tetapi jika badan eksekutif itu sendiri hendak dipisahkan lagi maka akan huru-haralah pentadbiran sesebuah negara.

    Sebab itulah bukan setakat SPP sahaja, malah Majlis Angkatan Tentera (MAT) juga, melalui Perkara 137 (1) dan 137 (3) Perlembagaan Persekutuan, yang dipengerusikan oleh Menteri yang dipertanggungkan dengan tanggungjawab bagi pertahanan, adalah bertanggungjawab bagi pemerintahan, tatatertib dan pentadbiran angkatan tentera, dan segala perkara lain yang berhubungan dengannya.

    Bayangkanlah apa yang boleh berlaku kepada pemerintahan sesebuah kerajaan jika SPP dan MAT ini dipengerusikan bukan oleh Menteri dari parti yang memerintah, sudah pastilah kesukaran malah kekalutan besar akan berlaku dalam perlaksanaan dasar-dasar kerajaan itu, malah tidak mustahil untuk kerajaan yang dipilih secara demokratik itu boleh ditumbangkan pula.

    Sebab itulah di negara jiran Singapura sekalipun Perdana Menterinya, Lee Hsien Loong, boleh menyatakan dengan tegas bahawa perkhidmatan awam adalah tidak bebas daripada kerajaan yang dipilih (not independent of the elected government) malah ia mesti berkhidmat kepada kerajaan yang dipilih pada sesuatu waktu (must serve the elected government of the day).

    Sebab itulah juga Manifesto PH dalam PRU 15 sekalipun, melalui Janji 20-nya bertajuk “Menjadikan ATM dan pasukan PDRM sebagai sebuah pasukan yang dihormati dan disegani”, langsung tidak memperkatakan mengenai hasrat untuk menjadikan Pengerusi SPP dan Pengerusi MAT ini dipengerusikan bukan oleh Menteri dari parti yang memerintah.

    Lalu bila orang politik (Menteri) hanya melaksanakan tanggungjawab beliau menjadi Pengerusi SPP yang sudah sekian lama digariskan di dalam Akta dan Perlembagaan Persekutuan, mengapa pula kini ia dinyatakan sebagai campur-tangan politik?

    Dan apa sebenarnya keperluan untuk menghebohkan bahawa jawatan Pengerusi SPP ini (tetapi bukan jawatan Pengerusi MAT) hendaklah dipengerusikan bukan oleh orang politik (Menteri) sedangkan ia telah berjalan sekian lama dan tidak pernah dipertikaikan pun sebelum ini?

  2. Duta Gaji Buta bertopeng biawak sentiasa menabor racun dan kebencian dalam otak pengikutnya demi survival politik ala fahaman tolibon. This mad man is highly toxic for any nation building…be warned.

  3. ketua babi2 tegar aka lebai2 malaun2 walaun2 pAs bernama hadi awang berkata,

    “yg mengkritik babi2 tegar golongan mereka dan bingai2 #melayu2 pbbm semua nya jahil murakkab….:

    adakah bila terlebih membabi dan asyik makan gaji buta lalu buingai utk melihat diri sendiri….

    yg salah nya lubang puki mak nya, aminah yg melahirkan hadi atau #kepalabutuh awang dok korek lubang puki bini …

    atau secebis otak hadi tersangkut di celah lubang puki aminah hingga berlaku cacat faculti akal nya utk melontarkan kewarasan…..

    hingga ajaran suku-suku aka seketul daging babi nya menjadikan mereka2 di memali semua tiga suku tergolek2 mati…..

    1. ..adakah bila terlebih membabi dan asyik makan gaji buta lalu bingai tegar utk melihat diri sendiri….

  4. MAHATHIRVSANWARp

    PHD4PIG TAK NAK PKP JADI TOK KADOK AMBIL KESEMPATAN…………

    PARTI KUNYIT LGBT ANGKAT PAK SHEIKH JADI TUHAN MEREKA…….GENG PENYEMBAH ALAT SIKIT KEMALUAN……….

    PARTI KUNYIT LGBT ADALAH PENGKHIANAT TERBESAR BANGSA DAN NEGARA BERGABUNG DENGAN PARTI KOMUNIS LTTE DAPIG……….

    Sedar diri, Orng Cina M’sia berasal dari kaum pendatang -UMMAH…….

    Dong Jiao Zong cuba alih fakta sejarah

    “…kerajaan digesa untuk menutup sekolah Cina di bawah pertubuhan Dong Jiao Zong kerana mereka terbukti telah menolak aspirasi Falsafah Pendidikan Negara…”

    KUALA LUMPUR: Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) menegaskan bahawa Pertubuhan Pendidikan Dong Jiao Zong wajar sedar diri dahulu bahawa orang Cina yang berada di Malaysia dahulunya berasal dari kaum pendatang Tanah Besar China.

    Pengerusi UMMAH, Mohd Zai Mustafa berkata, mereka dibawa oleh Inggeris ke Tanah Melayu bagi tujuan buruh yang bekerja di lombong-lombong bijih timah.

    Beliau menegaskan, ini adalah satu sejarah yang sangat tepat dan benar serta telah menjadi sejarah dunia, sebelum mereka mempertikaikan mata pelajaran sejarah silibus menengah Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) yang dikatakan terlalu berpusatkan Melayu dan Islam.

    Katanya, Dong Jiao Zong cuba mengalihkan fakta sejarah bahawa orang Cina adalah bukan pendatang di Tanah Melayu.

    Menurutnya, mereka menolak buku sejarah silibus KPM dengan menulis serta merangka silibus sejarah baru untuk diajarkan kepada pelajar di sekolah pendidikan Dong Jiao Zong dan sekolah Cina yang lebih berkiblatkan negara China dan Taiwan.

    “Inilah di antara sebab utama yang mewujudkan jurang polarisasi kaum, melebarkan jarak di antara kaum Cina dan Melayu di negara ini, yang menyebabkan berlakunya jurang perpaduan kaum yang besar dalam negara ini.

    “Ini adalah kesan disebabkan oleh sistem pendidikan yang telah diterapkan di sekolah-sekolah Cina Dong Jiao Zong,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

    Oleh sebab itu, tambahnya kerajaan digesa untuk menutup sekolah Cina di bawah pertubuhan Dong Jiao Zong kerana mereka terbukti telah menolak aspirasi Falsafah Pendidikan Negara yang menjadikan Bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar utama juga sebagai bahasa perpaduan kaum di negara ini.

    Beliau berkata, Sekolah Cina Dong Jiao Zong adalah penghalang kepada perpaduan kaum di negara ini kerana mereka menolak asas dan falsafah pendidikan negara.

    Ini, ujarnya ditambah lagi dengan suntikan semangat anti Melayu dan Islam menggunakan lenggok bahasa Cina di sekolah sekolah mereka.

    Menurutnya, gesaan pertikaian yang dibuat oleh Pertubuhan Dong Jiao Zong sudah membuktikan bahawa mereka melahirkan pemikiran yang tidak selari dengan aspirasi Pendidikan Negara serta aspirasi polisi dan dasar Perpaduan Nasional yang telah dilancarkan baru-baru ini oleh kerajaan.

    Beliau menambah, perpaduan di negara ini tidak akan tercapai selagi mana adanya pertubuhan Pendidikan seperti Dong Jiao Zong yang keras dan tidak mengaku bahawa orang Cina di negara ini adalah kaum pendatang sewaktu masa dahulu yang telah pun diberikan taraf warganegara dengan ihsan dan pengorbanan besar orang Melayu dan Islam.

    Oleh sebab itu, katanya Dong Jiao Zong jangan mempertikaikan lagi dan cuba untuk mengubah sejarah Melayu dan Islam di negara ini.

    Ini, ujar beliau kerana ia akan menyerlahkan lagi sejarah orang Cina adalah sebenarnya kaum pendatang di negara ini. –

    1. Kepala bana lu …geng Hadi Bawang Pas Pis Mampus

  5. Betul tu Tuan Budin. Nampak sangat PM dan PN bukan pentinggkan keselamatan dan kesejahteraan rakyat. Tetapi lebih pada survival politik dan salahguna kuasa utk guna dana negara, tekan dan “silence” opponents dan rakyat2 yg suarakan ketidakpuashati cara PM dan PN, meneraju negara, ekonomi serta kendalikan pandemik.
    Mahiaddin baik anda letak jawatan saja lah, bagi pihak lain take over tak kira kalau kearjaan campuran PN dan pembangkang utk sementara ni hingga wabak berkurangan dan ekonomi beransur pulih.
    Its time yo let go your ego and your selfishness off the burden from rakyat and nation.
    YDPA takkan tak tengok, dengar, memerhati semua ni saban har kes2 covid, kemelut politik, ketidak konsistensi kjaan Moodin tangani covid. Buat la sesuatu Tuanku utk selamatkan kegawatan ini dan kekang pandemik yg makin merebak ni. Tukar PM la dan tukar kjaan sementara. Tuanku akan dikenang, dihargai dan disayangi rakyat. Skrng yg sayang pun rakyat Pahang lah dan selebih2nya sebahagian penyokong2 Bersatu, umno dan Pas sahaja. Kalau dicampur nisbahpPuak ni tak sampai 50% pun dari rakayt malaysia yg sokong PM Gagal dan kerajaan lintang pukang ni.
    Come on, lets give a thought HRH and your kind consideration lah .Time to make a great change for benefits or country, economic recovery and rakyat. survival. Pls don’t support and give lifeline to Moodin and his Cow Ministers anymore..incompetentm lousy, stupid and selfish lots. Wassalam

  6. Yang melompat jugak yang untung.

    Yang tak melompat tak kan tak dapat apa-apa… kenapa masih sokong sampai negara dah punah ?

    Ingat dia boleh main dengan angka covid ..?
    Akhir nya angka tersebut tak terkawal.

    Pada yang lain terutama Barisan hadapan jangan hanya salahkan rakyat tak mengikut SoP. Kenapa vaksin lambat? Kenapa sanggup biarkan pesakit mungkin tak dapat katil ? Semua masalah berkaitan mesti di selesaikan se iring.

    1. Betul nampak sangat PM dan PN bukan pentinggkan keselamatan dan kesejahteraan rakyat. Tetapi lebih pada survival politik dan salahguna kuasa utk guna dana negara, tekan dan “silence” opponents dan rakyat2 yg suarakan ketidakpuashati cara PM dan PN, meneraju negara, ekonomi serta kendalikan pandemik.

      Mahiaddin baik anda letak jawatan saja lah, bagi pihak lain take over tak kira kalau kearjaan campuran PN dan pembangkang utk sementara ni hingga wabak berkurangan dan ekonomi beransur pulih.

      Its time yo let go your ego and your selfishness off the burden from rakyat and nation.

      YDPA takkan tak tengok, dengar, memerhati semua ni saban har kes2 covid, kemelut politik, ketidak konsistensi kjaan Moodin tangani covid. Buat la sesuatu Tuanku utk selamatkan kegawatan ini dan kekang pandemik yg makin merebak ni. Tukar PM la dan tukar kjaan sementara. Tuanku akan dikenang, dihargai dan disayangi rakyat. Skrng yg sayang pun rakyat Pahang lah dan selebih2nya sebahagian penyokong2 Bersatu, umno dan Pas sahaja. Kalau dicampur nisbahpPuak ni tak sampai 50% pun dari rakayt malaysia yg sokong PM Gagal dan kerajaan lintang pukang ni.

      Come on, lets give a thought HRH and your kind consideration lah .Time to make a great change for benefits or country, economic recovery and rakyat. survival. Pls don’t support and give lifeline to Moodin and his Cow Ministers anymore..incompetentm lousy, stupid and selfish lots. Wassalam

  7. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI KENA BERBELAS- BELAS LEPUK DI KOMEN2

    Anonymous.10 May 2021 8:11 am
    Anonymous.10 May 2021 8:15 am
    Anonymous.10 May 2021 8:17 am
    Anonymous.10 May 2021 8:27 am
    Anonymous.10 May 2021 8:28 am
    Anonymous.10 May 2021 8:29 am
    Anonymous.10 May 2021 8:32 am
    Anonymous.10 May 2021 8:33 am
    Anonymous.10 May 2021 8:34 am

    …bersambung…/

    1. /sambungan…

      Anonymous.10 May 2021 8:35 am
      Anonymous.10 May 2021 8:36 am
      Anonymous.10 May 2021 8:37 am
      Anonymous.10 May 2021 8:38 am
      Anonymous.10 May 2021 8:39 am
      Anonymous.10 May 2021 8:40 am
      Anonymous.10 May 2021 8:41 am
      Anonymous.10 May 2021 8:42 am
      Anonymous.10 May 2021 8:53 am
      Anonymous.10 May 2021 8:56 am
      Anonymous.10 May 2021 8:58 am

      …bersambung…/

      1. /sambungan…

        Anonymous.10 May 2021 9:00 am
        Anonymous.10 May 2021 9:01 am
        Anonymous.10 May 2021 9:02 am
        Anonymous.10 May 2021 9:03 am
        Anonymous.10 May 2021 9:04 am
        Anonymous.10 May 2021 9:05 am
        Anonymous.10 May 2021 9:06 am
        Anonymous.10 May 2021 9:09 am

        KAH KAH KAH.

        1. MORAL OF THE STORY:

          BERHATI HATI LAH BILA MEMBUKA MULUT DGN BAHASA YG LEMAH DEK BELAJAR DI SEKOLAH SJK.

          KAH KAH KAH.

          1. IT’S NO BLOODY FUN TO BE FOOKED EARLY IN THE MORNING LiKE “BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI”.

            KAH KAH KAH.

  8. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    Untuk monyodar-an si botino tuo kutok Binatang Anak Haram TN Monyet yang bingai dungu bangang bobal bongap bongok bengong biol tolol bahalol pukimak sial anak haram barua lahanat muko kulit babi otak taik babi tu dan jugo sobagai poringatan bosamo, den nak ulang siar lah koratan borito ini:

    1. Kuasai, betulkan bahasa Melayu dulu…
      18 Feb 2021

      ROSALWANI CHE SOH @ YUSOFF

      SHAH ALAM – Sasterawan Negara mengingatkan segelintir rakyat Malaysia jangan hanya kecoh menegur sebutan individu lain dalam bahasa Inggeris, sebaliknya mengabaikan kepentingan untuk menguasai, menghormati dan mencintai bahasa kebangsaan sendiri.

      Sasterawan Negara, Datuk Dr Anwar Ridhwan berkata, perkara itu perlu diberi perhatian, ekoran masih ramai rakyat Malaysia sendiri yang tidak fasih berbahasa Melayu selain gemar menggunakan bahasa ‘Melayu rojak’ iaitu bahasa Melayu yang bercampur dengan Inggeris dalam pertuturan harian.

      Sinar Harian.

      1. KERATAN BERITA INI AKAN TERUS DISIARKAN SEHINGGALAH BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL BARUA DAJJAL LAHANAT MUKA 10 KEPING KULIT BABI OTAK 1 KG TAIK BABI TU DAPAT MENGUASAI BAHASA MELAYU DENGAN BAIK…

        KAH KAH KAH.

        1. KERATAN BERITA ITU BERTARIKH 18 HB FEBRUARI 2021, DAH LEBIH 2 BULAN BERLALU…
          TAPI BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA TAHI BABI ITU DIAJARKAN TENTANG IMBUHAN ‘DI’ DAN MENGEJA ‘HANYA’ LEBIH AWAL DARI ITU, SEBULAN LEBIH. BERMAKNA DAH TIGA BULAN BINATANG ANAK HARAM TU DIAJAR, TAPI MASIH JUGA DIA TAK FAHAM2..

          APA PUNYA BENGAP DUNGU LAH BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH…

          KAH KAH KAH.

          1. UNTUK MAKLUMAN PEMBACA SEKALIAN:

            SUDAH LEBIH DUA BULAN, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BATANG PISANG BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT MUKA KULIT BABI INI DIAJARKAN TENTANG PENGGUNAAN IMBUHAN ‘DI’ DALAM BAHASA MELAYU DAN JUGA EJAAN PERKATAAN ‘HANYA’, TAPI TAK DAPAT JUGA DIKUASAI OLEH ANAK HARAM BABI HUTAN SEKOR NIH.

            MMG TERNYATA BINATANG ANAK HARAM BEKAS MURID SEKOLAH SJK INI BODOH PIANG DUNGU LEMBAM TOLOL BAHALOL BEBAL BENGAP BONGOK BANGANG BENGONG TERAMAT.

            PUKIMAK PUNYA MONYET ANAK HARAM MUKA 10 KEPING KULIT BABI NIH.

            KAH KAH KAH.

            1. KAH KAH KAH

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Nenek masuk blog harap dedak jer nak melantak
              Tapi dia ini, jenis dungu bingai punya kepala otak
              Mesti dulu kepala dia, kt meja cikgu asyik hentak
              Imbuhan ‘di’ pun dia tak tau mcm mana nak letak
              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
              muka kulit babi otak taik babi tuh…

              1. KAH KAH KAH

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Nenek dah tua ganyut tak lama nak jadi bangkai
                Otak dia kecik harap kepala besar buah tembikai
                Dlm BM ternyata betina tua tu bodoh bingai cikai
                Imbuhan ‘di’ pun dia tk tau, mcm mana nak pakai
                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
                muka kulit babi otak taik babi tuh..

                1. KAH KAH KAH

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  Belajar dekat SJK, tidak bawa nenek TN ke mana
                  Kt sekolah..dia banyak kawan dgn Hindu & China
                  Nahu dan tatabahasa dalam BM, dia tidak cakna
                  Imbuhan ‘di’ pun si betina biol tua tu tak tau guna
                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

                  👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
                  muka kulit babi otak taik babi tuh…

                  1. KAH KAH KAH

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    Tak pastilah samada bodoh nenek tu semula jadi
                    Masa SJK dulu..keje jadi bohsia dan malas study
                    Rasanya SPM dulu..BM dia fail atau dapat gred D
                    Hingga dia tidak tahu nak mengguna imbuhan ‘di’
                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

                    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
                    muka kulit babi otak taik babi tuh..

                    1. KAH KAH KAH

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Binatang TN Monyet ke sini, sbb dpt dedak ditaja
                      Anak haram itu belajar di SJK, buat abis duit saja
                      Perkataan ‘hanya’ pun anak haram tu tak tahu eja
                      Mesti anak haram tu asyik kena berdiri atas meja
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
                      muka kulit babi otak taik babi tuh..

                    2. KAH KAH KAH

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Nenek itu mmg lah jenis bebal bengap pekak tuli
                      Dia asyik je, bawak ejaan ‘ha nya’ bahasa Swahili
                      Tak berubah juga dia, wlu cikgu tegur berkali-kali
                      Yg betina tua tu tahu, kangkang puki kat Bang Ali
                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
                      muka kulit babi otak taik babi tuh..

                    3. KAH KAH KAH

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Nenek tak masuk diajar, wlu cikgu tengking maki
                      Klau komputer rosak, nenek itu kata, kena ‘baikki’
                      Yg betina tua itu tahu, kat Bg Ali dikangkang puki
                      Dia melentang kangkang, Bg Ali kat atas jadi joki
                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
                      muka kulit babi otak taik babi tuh..

                    4. HERAN SUNGGUH PEMBACA SEKALIAN…

                      BINATANG ANAK HARAM TN MONYET OTAK TAHI BABI TU TAK ADA PERASAAN MALU LANGSUNG KAH?

                      DAH NAK MASUK 3 BULAN…SETIAP HARI…SEHARI 3-4 KALI, BINATANG ANAK HARAM TU DIAJARKAN PENGGUNAAN IMBUHAN ‘DI’ & MENGEJA ‘HANYA’ DLM BAHASA MELAYU…SEHINGGA TERPAKSA DITENGKING CERCA MAKI HERDIK…TAPI MASIH JUGA DIA TAK BERUBAH…

                      KEJORA RASA BUKA SAJA KULIT BABI YG MELIPUTI MUKA ANAK HARAM TU SEHINGGA BEGITU TEBAL MUKANYA TAK TAHU MALU…RASANYA TAIK BABI PUN ADA KAT OTAK DIA…

                      KAH KAH KAH.

                    5. KEJORA NAK UBAH GELARANNYA KPD:

                      “BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI”

                      ANAK HARAM TU LANGSUNG TAK ADA PERASAAN MALU & BEBAL BENAK BENGAP, LANGSUNG TAK MASUK DIAJAR …

                      DIA MMG SEBENARNYA BABI YG LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI…

                      KAH KAH KAH.

  9. RAKAN2 PEMBACA SEKALIAN,

    CUBA SKROL SEMUA ENTRY DLM POSTING INI DAN POSTING YG SEBELUM INI.

    PERHATIKAN KOMEN2 DARI BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH…

    ADA TAK KOMEN DIA YG “IKUT TAJUK POS” ATAU KOMEN “POLITIK”?

    TANYA JER!

    KAH KAH KAH.

    1. Eisyh eisyh eisyh…

      Hebat sungguh BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH..

      Penuh blog ini dgn

      1) Komen2 yg ikut (MENO)POS puki kering dia tuh.
      2) Komen2 “POLITAIK” kucing KEPALA BUTOH PAK DIA.
      3) Komen2 “POLITAIK” anjing LUBANG PUKI MAK DIA.
      4) Komen2 “POLITAIK’ palat PUKI KERING MENOPOS DIA..

      KAH KAH KAH.

      1. Haa … Rakan2 semua…tunggu apa lagi?
        Haahh..tepuk!!!

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH.

    2. PERHATIKAN KOMEN2 DARI BINATANG ANAK HARAM WAK GONT ..OL MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH…

      ADA TAK KOMEN DIA YG “IKUT TAJUK POS” ATAU KOMEN “POLITAIK”?

      1. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

        KEJORA NI TAK APA, TULIS KOMEN MCM MANA PUN…

        KEJORA TAK ADA LER NAK JADI POLIS PACAK TERJERIT-JERIT MELOLONG, NAK KAWAL ORG SURUH KOMEN IKUT POS LER, IKUT POLITIK LER, MCM BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH…

        KAH KAH KAH.

        1. BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI MUNAFIQ TUH TERJERIT-JERIT MELOLONG, NAK KAWAL ORG SURUH KOMEN IKUT POS LER, IKUT POLITIK LER…
          TAPI YG DIA KOMEN:

          “IKUT (MENO)POS PUKI KERING DIA DAN KOMEN ‘POLITAIK’ PALAT PUKI KERING KELENTIT PANJANG DIA” JER, PENUH BLOG…

          Haa … Rakan2 semua…tunggu apa lagi?
          Haahh..tepuk!!!
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH.

    3. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI KENA BERBELAS- BELAS LEPUK DI KOMEN2

      Anonymous.10 May 2021 8:11 am
      Anonymous.10 May 2021 8:15 am
      Anonymous.10 May 2021 8:17 am
      Anonymous.10 May 2021 8:27 am
      Anonymous.10 May 2021 8:28 am
      Anonymous.10 May 2021 8:29 am
      Anonymous.10 May 2021 8:32 am
      Anonymous.10 May 2021 8:33 am
      Anonymous.10 May 2021 8:34 am

      …bersambung…/

  10. Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallahu
    allahu akbar

    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Balik dari solat berjemaah hati jadi tenang & lega
    Tak ada apa yg lain, selain mengharapkan syurga
    Sbg org beriman amal ibadat kena sntiasa dijaga
    Barulah lengkap diri bila nanti nk berumahtangga
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Tak payah publisitkan lah

      1. Wak Gont ………ol Kejora Kojolla dengan publisiti murahan / cheap publicity nya

  11. HA HA HA…

    DAH SANGAT JELAS ORANG NYA TU KAN? DENGAN ‘CLUE TAMBAHAN TU:

    “KOMEN MERAPU POLITAIK, PANTUN TAK RETI, TAK MASUK UNIVERSITI, DENGKI IRI HATI, HAID BERHENTI, BERBIRAT BELAKANG, LARI LINTANG PUKANG, MIND VERY NARROW, BRAIN NEVER GROW, PAIN & SORROW…”

    DAH TAHU KAN?

    KAH KAH KAH.

    P/S:

    YG PANTUN BAHASA INGGERIS TU, MESTI ANAK HARAM TU MENGELUPOR SAKAN…

    HAH HA HAA…

    1. AMAT CETEK PERSEPSI WAK GONT ….. OL NIH.

      SEKOLAH SJK, TAK BERCAMPUR DENGAN RAKYAT YANG BERFIKIRAN PROGRESSIVE SELEPAS ITU.

  12. OWHH…LUPA LAK…

    INI, ADA LAGI PANTUN2 ‘CLUE’ TAMBAHAN BERKAITAN BINATANG ANAK HARAM MALAUN LAHANAT TU:

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Malaun tu bodohnya, mengalahkan baghal & unta
      Orng nya munafiq besar banyak putar belit & auta
      Hujah yillek, hanya karangan tadika selalu dicipta
      Karutan merapu & komen politaik dia merata-rata
      Cerita pasal berak & tahi, kerap dibuatnya senjata
      Kalau bab agama, mmg malaun iblis itu jahil buta
      Dia nak juah tk padan umur dh 90 tahun tua renta
      Selalu dia cabut lari dek tk tahan siksa dan derita
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Orangnya itu udah sgt tua tapi bodoh berkati-kati
        Kebengapan & kebebalan, pada diri nya dh sebati
        Klau berpantun madah..mmg langsung dia tk reti
        Sekolah dulu SJK, belajar pula tk smpai universiti
        Dia jadi ‘objek belasahan’, sejak Wak Suman mati
        Wak Suman ke dlm tanah, dia pula jadi pengganti
        Bila Kejora bijak berpantun dia dengki dan iri hati
        Makin teruk biol, sejak menopos @ haid berhenti!
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Dulu dia geng krjaan, kini dlm kem pembangkang
          Idola dan nabi yg dia puja ialah Atok96 pedukang
          Mulut dia sentiasa busuk, bau sperti air longkang
          Dia ada pasang ‘side kick’ si bebal kera kongkang
          Kebodohan pada diri nya mmg tak pernah lekang
          Asyik jer dgn Kejora, dok kena balun terkangkang
          Bleh dikata, tiap hari kena tibai, berbirat belakang
          Selalu bila tk tahan sangat dia lari lintang pukang
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            That bitch is damn stupid, with an IQ almost zero
            Her brain is so small..& as if the brain never grow
            Not well educated, the idiot’s mind is very narrow
            She tried to act as eagle, but she’s just a sparrow
            If vehicle is concerned she’s an old wheel barrow
            Every day..as if, Kejora hit her, with spear & arrow
            As if ‘SHIT’, on her thick face, Kejora use to throw
            What the idiot get, in return, is just pain & sorrow!
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    2. BERUK TUA WAK GONT…………..OL KEJORA KOJOLLA COBA MEMANUN MANTAT.

      TAPI TAKDA CLASS, TAK SAMPAI KE MANA, HA NYA KE PANTAT.

      1. PEMBACA SEKALIAN:

        Cubo kito lihat ayat dari Binatang Anak Haram TN Monyet Botino Tua Pukimak Barua Sial Lahanat Muko Kulit Babi Otak Taik Babi di jam 7:56 am di atas tu.

        Kejora bukan nak tegur pasal ‘karangan tadika’ tuh…dah tak boleh nak buat apa lagi kebebalan binatang anak haram tu…

        Kita lihat ungkapan ini:

        “TAK SAMPAI KE MANA, HA NYA KE PANTAT..”

        ‘HA NYA’??? Bahaso apo ini?

        Ini ‘HA NYA’ ni, bahaso Swahili ke?

        Hah ha haa.

        1. DAH HAMPIR 3 BULAN, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET TAHI MUKA 10 KEPING KULIT BABI & OTAK 1 KG TAIK BABI, BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT BIOL TOLOL BAHALOL BODOH PIANG DUNGU BINGAI BEBAL BENGAP BANGANG BONGOK BENGONG MUKA KULIT BABI NI DIAJARKAN MENGEJA PERKATAAN ‘HANYA’ & GUNA IMBUHAN ‘DI’ TAPI BINATANG ANAK HARAM PUKIMAK TU TAK FAHAM-FAHAM JUGAK!

          HAH HA HAA.

          1. Polajaran bahaso Molayu untuk Binatang TN Monyet Anak Haram Muko Kulit Babi Otak Taik Babi:

            Pokataan ‘hanya’ tidak boleh dipisahkan jadi ‘ha nya’ kerana ‘ha’ tidak boleh ujud jadi perkataan sendiri.

            Ia tidak samo dongan koadaan momisah soporti contoh borikut:
            Kepadanya => kepada nya
            Rambutnya => rambut nya

            Contoh ayat sempurna:

            Auntie TN ‘hanya’ tahu gunting bulu pukinya (puki nya) sajo tapi mombasuh pukinya solopaeih diyo koncing, tak pornah pun.

            Hah ha haa.

            FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMM!!!

            1. (Ini bukan kes tersalah eja. Dah berpuluh kali binatang monyet anak haram muka kulit babi tu tertangkap.)

              Monyet TN anak haram muko 10 koping kulit babi & otak 1 kg taik babi tu tosangek lomah dalam bahaso Molayu sobab diyo dulu nyo sokolah SJK.

              Hah ha haa.

              1. Hoi binatang anak haram TN Monyet muko 10 koping kulit babi & otak 1 kg tahi babi, bobal bongap!

                Solain dari ‘hanya’..pokataan2 ini jugo tidak boleh dipisah-an ‘nya’:

                Tanya => ta nya (tidak boleh)
                Punya => pu nya (tidak boleh)
                Nyonya => nyo nya (tidak boleh)

                Ini contoh ayat yang di‘salahguno’ pokataan-pokataan itu:

                Bang Ali ber’ta nya’ kopado ‘Nyo nya’ TN konapo diyo ‘pu nya’ bulu puki copek panjang.

                FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMM!!!

                Hah ha haa.

                1. Ini satu layi contoh ayat di mano pokataan-pokataan itu di’salahguno’:

                  Bang Ali ber’ta nya’ kopado ‘Nyo nya’ TN:
                  “Konapo ekou ‘pu nya’ bijik kolontit lobih panjang dari ekou ‘pun ya’ bulu puki?”

                  Hah ha haa.

                  1. P/S:

                    Auntie TN 7:56 am,

                    Auntie boleh ditorimo kalau auntie buek karangan tontang huruf-huruf ‘Arab atau huruf-huruf hijaiyah, misalnyo:

                    Huruf alif nya, huruf ba nya, huruf ta nya, huruf sa nya, huruf jim nya, huruf ha nya, huruf kha nya…dsb.

                    Khusus dalam koadoan ini, ‘ha nya’ atau ‘ta nya’ boleh ditorimo.

                    FAHAAAAAAAAAAAAMMMMMMMM!!!

                    Apo lah bahalol ‘pu nya’ Binatang Anak Haram TN Monyet Muko Kulit Babi Otak Taik Babi nih…

                    Hah ha haa.

                    1. Kalau auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan aintie dalam BM. Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobongapan auntie tu! Memang dah tosangek joleih, dah somakin torang dan nyato yang auntie TN ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

                      Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo ejaan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

                      Hah ha haa.…

                    2. PUKIMAK LAHANAT PUNYO BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BOTINO SIAL BONGAP… DAH DOKEK DUO BULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

                      JONIH KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH PUKI NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

                      KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

                      SIAL LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP. BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE MONYET ANAK HARAM BOBAL MUKO KULIT BABI SEKOR NI!

                      HAH HA HAA.

                    3. TAK PERNAH ADA MANUSIA SEBEGINI BODOH PIANG BIOL TOLOL BAHALOL DUNGU BINGAI BEBAL BENGAP BANGANG BENGONG BONGOK MELEBIHI BINATANG TN MONYET PUKIMAK SIAL ANAK HARAM MUKA KULIT BABI & OTAK TAIK BABI SEKOR NI.

                      KENAPALAH DIA TIDAK DILAHIRKAN MENJADI SEEKOR LEMBU ATAU KERBAU ATAU KAMBING ATAU UNTA ATAU BAGHAL ATAU KELDAI ATAU ANJING ATAU BABI HUTAN.

                      HAH HA HAA.

                    4. MEMANG BODOH PIANG BEBAL NENEK TN TUA KUTUK NI LEBIH DARI TARAF BINATANG.
                      SEBULAN LEBIH DIAJAR BENDA YANG SEBEGITU MUDAH PUN TAK BOLEH FAHAM.
                      ELOK KALAU BETINA TUA KUTOK NI DIHANTAR UNTUK DIAJAR KAT DALAM ZOO BERSAMA KERA, MONYET, UNGKA, ORANG UTAN, SINGA LAUT, BERUANG, BADAK SUMBU, BABI HUTAN DSB.
                      ATAU DIHANTAR BELAJAR BERSAMA BINATANG2 KAT DALAM SARKAS.

                      PUKIMAK SIAL ANAK HARAM PUNYA BINATANG TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI NIH…

                      HA HAH HAA.

                    5. KAU TAK TAHU MALU KAT ORANG KER BINATANG ANAK HARAM TN MONYET OTAK TAHI BABI.???

                      BERAPA PULUH LAPIS KULIT BABIYG ADA KAT MUKA KAU & BERAPA KG TAHI BABI KAT OTAK KAU TU..MENYEBABKAN KAU TAK ADA RASA MALU LANGSUNG DGN KEBENAKAN KEBEBALAN KEDUNGUAN KEBENGAPAN KEBONGOKAN KEBENGONGAN YG ADA PADA KAU TU WAHAI BINATANG MONYET ANAK HARAM PUKIMAK!!!!

                      SAMPAI TAK MASUK2 DIAJAR LANGSUNG DAH DEKAT 3 BULAN DIAJAR. PUKIMAK HARAM JADAH PUNYA BINATANG TN MONYET MUKA KULIT BABI NIH…

                      KAH KAH KAH.

                    6. TAK KAN LAH ASYIK NAK KENA TENGKING HERDIK SETIAP HARI KOT???

                      DAH TU, DLM SEHARI BERPULUH-PULUH KALI NAK KENA TENGKING HERDIK..!!!

                      KAU TAK ADA PERASAAN MALU LANGSUNG KE BINATANG ANAK HARAM TN MONYET?

                      ATAU KAU NI BUKAN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TAPI SEMEMANGNYA BINATANG BABI?

                      KAU DULUNYA LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI…

                      HAH HA HAA.

                    7. HAA…

                      MENGAJAR CARA ELOK, TAK FAHAM!
                      MENENGKING PUN TAK BOLEH FAHAM!

                      INI NAK KENA MENGAJAR CARA MAKI HAMUN, BARU BINATANG TN MONYET PUKIMAK SIAL BARUA ANAK HARAM DUNGU MUKA 10 KEPING KULIT BABI & OTAK 1 KG TAIK BABI TU BOLEH FAHAM KOT!

                      HA HAH HAA.

                    8. INILAH APO YANG DIKATO-AN OLEH BRO DIN REMOS…

                      TAKDO KOJO YANG LOBIH TORUK DARI MONGAJAR MANUSIO BENAK BOBAL BONGOK BONGAP BENGONG BANGANG BINGAI BIOL BAHALOL BODOH PIANG MACAM BINATANG TN MONYET TAHI, BETINA TUA ANAK HARAM PUKIMAK SIAL LAHANAT MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI SEKOR TU…

                      MONGASAH BOLAKANG PARANG PUN TIDAK SOTORUK ITU..

                      HAH HA HAA.

                    9. Din Remos
                      3 March 2021 10:02 am

                      Adapun pekerjaan mengasah belakang parang itu kadangkala lebih baik dari mengajar orang yang benak dan tertutup pintu hatinya untuk menerima pengajaran. Kerana belakang parang jika diasah berterusan, nescaya ia boleh tajam. Akan tetapi orang yang benak ini ibarat mengajar kerbau atau kambing supaya tidak memakan tanam- tanaman…. sia-sia dan menyakitkan hati sahaja….

                      Reply

                    10. Din Remos
                      9 March 2021 8:16 am
                      Reply to Anonymous

                      Buek apo la Jang kau boponek lolah mengaja nenek tu…. buang maso ngabehkan bogheh ajo… daripada mengajar BAHASA, lebih elok dia diajar supaya BERBUDI BAHASA

                      Reply

                    11. Din Remos
                      15 March 2021 9:36 am
                      Reply to Anonymous

                      Itulah nenek. Ramai orang dah bagi amaran supaya nenek jangan suka menunjuk pandai, mahu komen semua orang di sini, nak jadi pak pacak lah itu ini. Sedangkan pengetahuan nenek tu cetek. Bahasa Melayu lintang pukang, nak tulis English pula terkial-kial merujuk Pakcik Google. Dapat sepatah dua phrases, itulah yang diulang-ulang, sekadar mahu dilihat orang kononnya dia pandai. Walhal semua orang tahu akal nenek cetek, fikiran nenek tidak matang setaraf budak tadika.

                      …/ bersambung …

                    12. …/sambungan…

                      Nenek tahu, orang lain juga buat salah ejaan dan kesalahan nahu sebagainya termasuk Din…… tapi ada orang pick up benda tu/. Sebabnya orang lain tidak pernah nak tunjuk pandai dan bermulut celupar seperti nenek. Dalam bahasa mudah, hanya nenek yang dibenci oleh pengunjung blog.

                      Semoga nenek dapat menghadapi kenyataan ini dengan tenang dan sentiasa tabah. Jangan terlalu mengikut emosi menjawab kritikan ini, nanti menggeletar jari, buat kesalahan ejaan lagi dan terus kena belasah….kah kah kahhhhh

                      Reply

                    13. MEMANG BOTUL DAN BONAR SANGEK TU, BRO DIN REMOS!

                      MONGAJAR BINATANG KEK DALAM SARKAS ATAU MONGAJAR LOMBU KOBAU PUN TIDAK SOSUSAH MONGAJAR BINATANG BOTINO TUO TN MONYET BATANG PISANG BODOH BOBAL BONGOK BONGAP BENGONG BANGANG BIOL TOLOL BAHALOL ANAK HARAM PUKIMAK LAHANAT PEKAK BADAK SEKOR TU…

                      TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG NATE MONYET TUO DUNGU BARUA ANAK HARAM MUKO KULIT BABI NIH!

                      HAH HA HAA.

                    14. Bravo Din Remos,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Dh sebulan lbih nek diajar, jika kenangan diimbau
                      Tetapi, lbih teruk dari kerja menarah kayu merbau
                      Mmg ler jenis tak masuk diajar itu nenek lahabau
                      Din kata..ngajar nek spt ngajar kambing & kerbau
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
                      muka kulit babi otak taik babi tuh..

                    15. Bravo Din Remos,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Kebengapan & dungu nenek bukan lah lagi rahsia
                      Masa SJK dulu, dia malas & lbih suka jadi bohsia
                      Kini nek terus jadi bebal benak hingga lanjut usia
                      Din kata ngajar nenek bengap tu jadi kerja sia-sia
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
                      muka kulit babi otak taik babi tuh..

                    16. Bravo Din Remos,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Wow..Din Remos ini bagaikan seekor ular berbisa
                      Patukannya tu dah pasti sekali perit nenek terasa
                      Din kata..BM nenek tk daya lagi nak memperkasa
                      Lebih baik, klau nenek diajar tentang budi bahasa
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣.

                      Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
                      muka kulit babi otak taik babi tuh..

                    17. Bravo Din Remos,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Sebelum ni pun kaw giler Din tampil tibai belasah
                      Kata Din mengajar binatang pun tak begini susah
                      Mmg nek bebal dungu tu, jenis rendam tak basah
                      Dpd ajar dia, lebih mudah lagi blkg parang diasah
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
                      muka kulit babi otak taik babi tuh..

                    18. TAK TAHU NAK KATA APA LAGI LAH DIN OI…

                      ENTAH BILA LAH, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET TAHI, BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT BIOL TOLOL BAHALOL BINGAI DUNGU BINGAI BEBAL BENGAP BONGOK BANGANG BENGONG DAJAL MUKA 10 KEPING KULIT BABI & OTAK 1 KG TAIK BABI NI DAPAT NAK FAHAM.

                      BABI HUTAN PUNYA MAHKLUK, TAK MASUK2 DIAJAR. ENTAH BILA LAH BINATANG ANAK HARAM DAJAL LAHANAT TU NAK MAMPOS, MENYUSAHKAN ORANG SAJA.

                      HAH HA HAA.

                    19. HERAN SUNGGUHLAH DIN…

                      MCM MANA BOLEH ADA MANUSIA YG TAK TAHU MALU TAHAP ANAK HARAM TN MONYET TAHI TU…?

                      KENAPALAH TN MONYET ANAK HARAM INI TIDAK DILAHIRKAN SBG SEEKOR BINATANG…??

                      BERAPA PULUH KEPING KAH KULIT BABI YG MELEKAT DI MUKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET TAHI INI YG MENYEBABKAN DIA TAK ADA PERASAAN MALU LANGSUNG…???

                      BILAKAH LAGI BINATANG ANAK HARAM MUKA BERPULUH KEPING KULIT BABI NI NAK MAMPOS SUPAYA TAK MENYUSAHKAN ORANG…????

                      KAH KAH KAH.

                    20. Bravo Din Remos,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Mmg elok sgt Din tala itu anak haram tua bangka
                      Din kata, otak nenek itu, hanya taraf budak tadika
                      Tak tahu malu langsung itu nenek bangsat puaka
                      Serupa kulit babi sja, tebal, itu nenek punya muka
                      🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
                      muka kulit babi otak taik babi tuh..

                    21. Din Remos & pembaca sekalian,

                      Itulah dia kalau nak tahu, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT MUKA 10 KEPING KULIT BABI DAN OTAK 1 KG TAHI BABI yg memiliki sifat berikut:

                      1) Tak ada perasaan malu langsung, muka kulit babi.
                      2) Bebal benak dungu bengap tak masuk diajar langsung, otak taik babi..
                      3) Tekanan diri/mental dek menopos ke tahap sasau sawan sewel gila babi.
                      4) Umur 90 tahun lebih, nyanyuk teruk.
                      5) Munafiq laknatullah

                      KAH KAH KAH.

                    22. KEJORA NAK TAMBAH GELARAN BINATANG
                      PELESIT TU KEPADA:

                      “BINATANG ANAK HARAM TN MONYET (@ TN ANJING) MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI, SEGALA-GALANYA BABI, LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI.”

                      KAH KAH KAH.

  13. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

    BIAR KEJORA TEST BINATANG ANAK HARAM LAHANAT TU DGN TIGA RANGKAP PANTUN INI DULU…

    INI PUN DAH CUKUP ‘CLUE’ UNTUK PEMBACA AGAK, SIAPA DIA MAKHLUK MALAUN LAHANAT TERSEBUT…

    “TAK PUASA MENTEKEDARAH, KARUTAN TADIKA KWN MARAH, KELING KAPAL NAK KARAM, PERANGAI ANAK HARAM, KARUTAN MERAPU DIREKA, SPT KULIT BABI TEBAL MUKA, DAH CECAH 90 TH TUA BANGKA, TERPAKSA LARI DEK SAKIT LUKA”

    APA2 PUN KITA TUNGGU JER BABI HUTAN TU TERJAH MASUK MENYONDOL…

    KAH KAH KAH.

    1. BABI HUTAN WAK GONT….OL NIH COBA MEMANTUN MANTAT.

      MANA DIA NAK DAPAT KECEMERLANGAN HIDUP BILA

      “TAK PUASA MENTEKEDARAH, KARUTAN TADIKA KWN MARAH, KELING KAPAL NAK KARAM, PERANGAI ANAK HARAM,”

      DIA DAH CECAH 90 TH UMUR, TUA BANGKA, MANA NAK SEMENGGAH PEMIKIRAN NYA LAGI.

      TAPI KITA ANGGAP DIA SEBAGAI MEMBERI KITA FUN AND ENTERTAINMENT ON AND OUT OF HIM SETIAP PAGI.

      TXS, WAK GONT ………………….. OL.

  14. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2 klau ada pendapat silalah tampil kemuka
    Klau takda hujah, karutan merapu usah lah direka
    Jgn ler asyik bawak karangan tahap budak tadika
    Sedar le klau asyik malu spt kulit babi tebal muka
    Insaf & berubahlah diri, klau diri tu orang tak suka
    Lbih2 lagi, klau umur dah cecah 90 th, tua bangka
    Bkn ler apa, kot kwn balun kita jadi bersedih duka
    Nanti kita terpaksa lari, dek tak tahan sakit & luka
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  15. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mari le berkomen agar blog Budin ini tidak suram
    Klau ada pendapat, luahkan saja tk usah diperam
    Tapi sama2 ler kita jaga biar blog aman tenteram
    Jgn le komen spt masakan tk cukup asam garam
    Atau..buat kalut, mcm keling atas kapal nk karam
    Usah le berlagak juah, perangai mcm anak haram
    Bukan apa kot kwn tala kita, bila depa naik geram
    Nanti, bila dh kena tibai, kita jadi bersedih muram
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  16. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Di bulan mulia ini, Kejora nak beri sedikit tazkirah
    Surau atau masjid..elok le kita pergi mengimarah
    Banyakkan bersedekah, dan belajar jadi pemurah
    Klu tk puasa, depan anak cucu jgn mentekedarah
    Rakan2 kalau ada pendapat, sila lah tampil curah
    Tapi, jngn dibuat karutan tadika, nanti kwn marah
    Bkn apa..kot kwn taji tibai, kita jadi tak tentu arah
    Nanti kita terpaksa lari dek tk tahan sakit & parah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. RAKAN2 BLOG TENTU DAPAT AGAK, SIAPAKAH BINATANG IBLIS ANAK HARAM
      YANG DIMAKSUDKAN DALAM PANTUN DI ATAS ITU.

      KITA TUNGGU JER RESPON ANAK HARAM TU.
      DIA PASTI PANAS PONGGONG TAK SENANG DUDUK DENGAN TEMPIAS DARI PANTUN ITU YANG MENGENAI MUKANYA TUH..

      KAH KAH KAH.

      1. anak haram….

        anak yg terkeluar dari dari lubang puki haram ?

        lubang puki haram ?

        lubang puki yg tak ikut penjenamaan & penerimaan hukum se tempat…..

        maka yg salah nya lubang puki yg terlebih mengangkang, jauh sekali bukan anak yg terkeluar dari nya….

        atau lubang puki yg di nodai dan di rogol oleh #kelapabutuh yg terlebih ‘over’

        maka bukan salah anak yg terlahir dan dari lubang puki sedemikian…

        TN anak haram dari lubang puki yg terlebih mengangkang atau dari #kepalabutuh yg terlebih ‘over’ ?

        1. KAH KAH KAH

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Wah..Zunun bagi jawapan..sungguh tak disangka
          ‘Clue’nya mmg teramat jelas..tak perlu nak diteka
          Mesti orang yg berkenaan tu semakin tebal muka
          Apa2 pun, kita tunggu je respon itu malaun puaka
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. Bravo Bro Zunnun,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Binatang anak haram tu kini pasti berkerut wajah
            Dia pasti tak senang duduk spt bontot kena tujah
            Dek panas ponggong..dajal tu pasti masuk terjah
            Kita tunggu dia bawa, ‘POLITAIK’ dia punya hujah
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        2. SETUJU bukan salah anak yg terlahir…

          WAK GONT ….OL KEJORA KOJOLLA anak haram dari lubang puki yg terlebih mengangkang atau dari #kepalabutuh Bang Ali.

          Emak nya selalu tersuntuk, pergi the back lanes of Chow Kit Road, KL, jumpa Bang Ali.

          1. KAH KAH KAH…

            Betul kan, Bro Zunnun?

            Binatang anak haram TN MONYET tu berkerut wajah
            Dia tak senang duduk dek bontot kena tujah
            Dek panas ponggong dajal dah mari menyondol terjah
            Banyak dia bawa, ‘POLITAIK’ palat lubang puki kering dia punya hujah….

            KAH KAH KAH..

  17. …ape kah penyebab2 gagal nya kerajaan #melayu2isle yg di dokong oleh #melayu2 pbbm & #isle pAs hingga rakyat & negara di ambang bahaya dan menghadapi permasaalah ekonomi yg bagitu teruk sekali…..

    adakah kerana golongan #melayu2 pbbm serba bingai2 semua nya….

    adakah kerana lebai2 malaun2 walaun2 pAs dgn budaya kebabian2 selain berpakaian jubah dan serban golongan babi2 tegar ?

    rakyat ingin bertanya

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN (PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENCARUT ATAU MENGARUT) MASIH TAK FAHAM ATAU BUAT2 TAK FAHAM.

      DAN JAHAT, MENGHASUT BANGSA MELAYU.

      rakyat ingin bertanya, KATA DIA.

      KEPALA BAPAK DIA, KATA NAJIB KLEPTO WAL JIBO.

  18. …ape kah musibah yg negara & rakyat tanggung dari se orang perdana menteri yg terdahulu di tuduh kaki menjilat puki bini orang tanpa diri nya membela membersihkan diri utk menjawat jawatan terpenting negara…..

    ape kah musibah yg negara & rakyat tanggung dari se orang pendeta sesat hadi awang yg terdahulu racun amanat nya mengakibatkan mereka berjoget2 di jalanan berparang berkapak bercangkul hingga tergolek2 mati di memali yg mana di ragui masih mengamalkan ajaran sesat seketul daging babi nya hingga ke hari ini…..

    ..hinggakan kerajaan #melayu2isle yg di tebuk melalui lorong2 belakang mati serba gagal utk berfungsi secara “effective” walaupun berjela2 doa di bangunan masjid mereka lakukan…..

    ape kah doa2 yg mereka lafazkan itu kpd “tuhan” yg kaku dan serba mati bak patung2 berhala bentuk nya sj….

    bgaimana pula dgn menteri kanan nya yg terdahulu menjadi bualan pengulum tegar #kepalabutuh ? adakah para lebai2 malaun2 walaun2 pAs sama sekongkong dgn nya sebagai penghisap tegar #kepalabutuh juga….

    kebabian ape kah semua ini hingga rakyat dan negara sebagini teruk di perlakukan …..

    bingai2 sgt ke peminpin2 #melayuisle yg menjadikan nya teras pegangan mereka….

  19. ape kah musibah yg negara & rakyat tanggung dari se orang perdana menteri yg terdahulu di tuduh kaki menjilat puki bini orang tanpa diri nya membela membersihkan diri utk menjawat jawatan terpenting negara…..

    ape kah musibah yg negara & rakyat tanggung dari se orang pendeta sesat hadi awang yg terdahulu racun amanat nya mengakibatkan mereka berjoget2 di jalanan berparang berkapak bercangkul hingga tergolek2 mati di memali yg mana di ragui masih mengamalkan ajaran sesat seketul daging babi nya hingga ke hari ini…..

    ..hinggakan kerajaan #melayu2isle yg di tebuk melalui lorong2 belakang mati serba gagal utk berfungsi secara “effective” walaupun berjela2 doa di bangunan masjid mereka lakukan…..

    ape kah doa2 yg mereka lafazkan itu kpd “tuhan” yg kaku dan serba mati bak patung2 berhala bentuk nya sj….

    kebabian ape kah semua ini hingga rakyat dan negara sebagini teruk di perlakukan …..

    bingai2 sgt ke peminpin2 #melayuisle yg menjadikan nya teras pegangan mereka….

  20. bingai kerajaan #melayu2isle kini dah sampai tahap kebabian tegar bilamana tindakan yg di ambil secara unilateral tanpa membawa nya di debat dlm parlimen….

    maka, pikul tanggungjawap sendiri dari keadah bingai2 yg di putuskan oleh kamu2 kalian konon mendapat restu ‘tuhan’ yg di anuti dari lebai2 malaun2 walaun2 pAs dgn cara pelacuran dan perdagangkan agama utk kepentingan dunia2 mereka…

    kebabian lebai2 malaun2 walun2 pAs tidak dapat lagi di pisahkan sejak ramai yg berjoget2 di jalanan hingga tergolek2 mati di memali terkena racun ajaran sesat hadi awang……

    dan kini dgn lebai2 malaun2 walaun2 pAs dgn doa2 menjela2 selain makan gaji buta dari duit rakyat, bencana tercetus lagi dgn permasaalahan covids menjadi2, malah lebih teruk dari Negara India, Filipina dan Indonesia jika mengikut nisbah penduduk…

    ape kah lebai2 malaun2 walaun pAs dan jagohan mufti di perlis terserlah kebabian mereka dgn pendirian kerajaan #melayu2isle yg serba bingai ini ?

  21. Terlebih telan dos julap,teran tahi tak kluar
    Kojolla cirit dah dua hari tidur menonggeng
    Sibelukang yg slalu kat bawah dahan dah beredar
    bunyi cirit,disangka senapang penjahat punya geng

    1. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      Inilah dia kalau rakan2 nak tahu si kera kongkang
      Dah lah muka hodoh, serupa dgn kerak bengkang
      Kebodohan pada diri kera tua ni, tk pernah lekang
      Asyik2 dgn citer basi dia, berak tahi dan belukang
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. KAH KAH KAH

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        Kera kongkang tu amat jahat perangai serupa ifrit
        Serupa budak tadika, asyik2 citer pasal berak cirit
        Dia jadi ‘side kick’ kpd si monyet tua yg gatal burit
        Tapi kedua2 itu asyik je Kejora sepak masuk parit
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          Ini lah si badut biol, kera kongkang bontot kematu
          Serupa si monyet kawan dia, perangai mcm hantu
          Bila si monyet dah parah kera ni masuk nak bantu
          Tapi..kedua2 ekor itu berbenjol kepala, Kejora latu
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            Kera kongkang spt gagak tua ingin beraksi merak
            Tapi, spt monyet rakan dia, bodoh bengap haprak
            Asyik saja dgn citer basi dia, pasal tahi dan berak
            Agknya, taik babi penuh dia punya pala tengkorak
            🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh

            1. KAH KAH KAH…

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
              Kejora tahu kera kongkang tu jiwanya tk tenteram
              Bila kawan monyet dia diperli dia marah & geram
              Dia pantun bagai masakan tk cukup asam garam
              Mesti pembaca2 ketawakan, itu kera anak haram
              🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. KAH KAH KAH…

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                Kera tu kesian bila geng dia monyet, Kejora tujahi
                Tak sanggup dia lihat si monyet berbenjol di dahi
                Tapi dia terjah serupa dgn budak tadika berkelahi
                Asyik2 dgn modal basi, pantun pasal berak & tahi
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. KAH KAH KAH

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                  Kera itu..adalah monyet punya ‘side kick’ @ askar
                  Monyet dah teruk, hati kera kongkang jdi terbakar
                  Tapi..dua2 ekor binatang itu, hanya badut kelakar
                  Pembaca lihat depa..bagai binatang dlm sangkar
                  Banyak episod2 lawak anak2 haram itu dah lakar
                  Depa dah tua, tumpul kuku..Kejora ini nak dicakar
                  Silap besar le, bila depa nk acah sorang pendekar
                  Tak mungkin singa dikalahkan oleh harimau akar!
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Leave a Reply

Your email address will not be published.