TANYA DIRI KITA, SANGGUPKAH LAGI KITA DIPERINTAH PN DAN MAHIADDIN?

UMNO secara rasmnyai telah memuktamadkan putus hubungan dengan Bersatu dan akan keluar daripada kerajaan PN pada suatu tarikh yang akan ditetapkan kemudian.

Keputusan itu bermakna, UMNO tidak mahu PN menjadi kerajaan lagi selepas PRU15 akan datang.

Kalau UMNO inginkan PN terus menjadi kerajaan dan Mahiaddin Md Yasin kekal sebagai Perdana Menteri, sudah tentu ia membuat keputusan mengekalkan kerjasama dengan Bersatu untuk menghadapi PRU15 nanti.

Tetapi, selain Bersatu yang masih berharap dapat bekerjasama dengan UMNO, segelintir pemimpin UMNO atau sebahagian daripada kelompok yang digelar kluster menteri dan Pas juga mahukan sedemikian.

Bagi Bersatu, keinginan mengekalkan kerjasama dengan UMNO itu tidak lain ialah bagi memastikan mereka kekal lagi menerajui kerajaan PN ini.

Kepada segelintir pemimpin UMNO kluster menteri dan Pas pula, mereka inginkan UMNO dan Bersatu itu kekal bekerjasama ialah agar kehidupan mewah mereka sebagai menteri, timbalan menteri dan ketua GLC dapat dipanjangkan lagi.

Mereka tidak peduli pun tentang maruah, masa depan dan nilai perjuangan parti masing-masing yang kini tidak lagi bernilai di mata rakyat setelah bersama dalam kerajaan PN yang gagal dan caca-marba sejak lebih setahun yang lalu.

Selain pemimpin UMNO tersebut terus mengecam keputusan pimpinan parti mereka yang membuat keputusan putus hubungan dengan Bersatu sebagai tanda mereka memang pro kepada Mahiaddin, Pas pula sibuk menawarkan mahu menjadi orang tengah memulihkan kembali hubungan kedua-dua parti itu.

Sesuatu yang kita harus sedari dan sematkan dalam hati, PN dan Mahiaddin adalah kerajaan dan Perdana Menteri yang terbukti gagal dalam menerajui negara ini.

Tidak perlu dihuraikan dengan panjang lebar, terlalu banyak aspek kelemahan dan kegagalan itu sehingga di mana-mana sekarang ini boleh kita dengari dengan jelas suara rakyat yang menolak, benci dan meluat kepada PN dan Mahiaddin.

Penolakan, kebencian dan rasa meluat itu memberi isyarat bahawa rakyat inginkan sebuah kerajaan dan Perdana Menteri baru selepas PRU15 akan datang.

Rakyat tidak mahukan lagi PN dan Mahiaddin yang terbukti telah gagal memimpin dan menerajui negara ini.

Tetapi, jika difahami, hasrat segelintir pemimpin UMNO dan Pas yang mahu kerjasama Bersatu dengan UMNO terus dikekal dan dipulihkan semula, ia bermaksud mereka itu mahukan kerajaan PN dan Mahiaddin yang gagal sekarang ini terus diberi peluang lagi menerajui negara ini.

Kegilaan apakah semua ini?

Sanggupkan kita sebagai rakyat yang sudah sengsara dan derita di bawah PN dan Mahiaddin selama ini disambung tempoh kesengsaraan dan penderitaan untuk sepenggal lagi?

Sanggupkah kita menyaksikan darurat yang dilaksanakan konon untuk memerangi Covid19, namun akhirnya melalui perintah itu yang dijarah ialah dana amanah KWAN serta dipinda undang-undang untuk membolehkan kerajaan membelanja wang negara sesuka hati tanpa membentangkannya ke Parlimen?

Sanggupkah kita melihat lebih 70 menteri dan timbalan menteri yang sebahagian besarnya tidak berfungsi dan hanya makan gaji buta terus meletakkan diri mereka sebagai pemimpin kita?

Sanggupkan kita melihat Azmin Ali yang menggunakan wang negara untuk melakukan lawatan rasmi menarik pelaburan ke Arab Saudi, tetapi sudahnya bangga hanya jadi tukang sapu di sana?

Sanggupkah kita melihat kes video Haziq tidak ada kesudahan dan kabur siapa pelakonnya sampai bila-bila?

Sanggupkah kita melihat Hamzah Zainuddin terus campurtangan dalam pasukan polis, bercakap besar ingin memenjarakan mereka yang melanggar SOP, tetapi dia sendiri dikesan pernah tidak memakai pelitup muka?

Untuk sekadar empat lima fakta di atas saja, walaupun hakikatnya banyak lagi boleh disenaraikan, tanya diri kita, sanggupkan kita berada lagi di bawah PN dan Mahiaddin sebagai kerajaan dan ketua pemerintah untuk tempoh yang lebih lama? (ShahbudinHusin 09/05/2021)

4.6 10 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 9 May 2021 — 8:51 am
Subscribe
Notify of
guest
84 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
9 May 2021 11:28 pm

PARTI KUNYIT LGBT ANGKAT PAK SHEIKH JADI TUHAN MEREKA…….GENG PENYEMBAH ALAT SIKIT KEMALUAN………. PARTI KUNYIT LGBT ADALAH PENGKHIANAT TERBESAR BANGSA DAN NEGARA BERGABUNG DENGAN PARTI KOMUNIS LTTE DAPIG………. Sedar diri, Orng Cina M’sia berasal dari kaum pendatang -UMMAH……. Dong Jiao Zong cuba alih fakta sejarah “…kerajaan digesa untuk menutup sekolah Cina di bawah pertubuhan Dong Jiao Zong kerana mereka terbukti telah menolak aspirasi Falsafah Pendidikan Negara…” KUALA LUMPUR: Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) menegaskan bahawa Pertubuhan Pendidikan Dong Jiao Zong wajar sedar diri dahulu bahawa orang Cina yang berada di Malaysia dahulunya berasal dari kaum pendatang Tanah Besar China. Pengerusi UMMAH,… Read more »

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 10:34 pm

MANA ORANG PAS?

KENAPA TAK JAWAB ZUNNUN?

zunnun
zunnun
9 May 2021 6:53 pm

kenabian muhammad itu tiada lain, Sifat ketuhanan yg sentiasa ada dgn muhammad, dan setiap manusia mempunyai faculti sedemikan, kesempurnaan manusia itu Sifat Ketuhanan, Tuhan. Manusia itu Kesempurnaan Kejadian Tuhan…. Equal Opportunity utk mengenal Tuhan dan Equal Opportunity utk menyatakan ketuhanan…. muhammad anak aminah menunjuk kan jalan sj, seperti mana yg terdahulu dan yg terkemudian juga… sesunggoh nya setiap manusia itu sama di sisi tuhan nya, yg membezakan mereka tiada lain, keupayaan mereka mengenal dan mejabarkan ketuhanan aku dlm diri mereka…. dlm di mana diri manusia ? Dzat Ketuhanan itu satu yg Infinite, maka elak menjangkau Infinite Nya, tapi jika dapat… Read more »

zunnun
zunnun
9 May 2021 6:42 pm

ISLAM itu membawa pengertian Dzat (Alif) Tuhan menyatakan (sin -Salam ) Sifat Ketuhanan NYa kpd kenabian (Lam – Alif_ ) Muhammad (m- min)…

#kepalabutuh ape yg asyik mendewa2 kan muhammad anak aminah hinggakan tidak melihat Sifat Ketuhanan yg Nyata melalui Kenabian yg muhammad dapat jabarkan seketika2 sj…

jauh sekali sentiasa….

ape kah menyelak lubang puki, kenabian muhammad sama juga lakukan ke ?

zunnun
zunnun
9 May 2021 6:37 pm

ape yg menyebabkan lebai2 bingai pAs bertaraf babi2 sj penjenamaan mereka….

adakah kerana kebabian mereka asyik melacurkan agama sj…?

atau serba cacat ilmu agama mereka merasakan ilmu syariat yg mereka serba cukup utk mengenal tuhan ?

kebabian ape babi2 tegar pAs yg merasakan mereka bertaraf ulama sedangkan kesemua nya bingai2 belaka….

zunnun
zunnun
9 May 2021 6:33 pm

lebai2 pAs nih bila menyembah tuhan, menyembah “nama allah” sj ke ?

“allah” sana; “allah” sini….

tiap2 kali bila perkataan itu di sebut, ape yg terlintas pd diri babi2 tegar malaun2 walaun2 pAs nih ?

sekadar sebut nama “allah” sj ke babi2 tegar yg mengaku taraf berilmu nih buat ?

babi2 nih merasakan nama mereka bukan nama tuhan ke ? maka kupas pengertian nama “allah” tu…..

zunnun
zunnun
9 May 2021 6:26 pm

bingai2 lebai2 pAs nih cerdik ape, selain di gunakan oleh Mahiaddin sebagai umpan penyeri utk mempertahankan kerajaan #melayu2isle semata…. mahiaddin tahu, lebai2 pAs ini bingai2 sj, tapi utk kelansungan kerajaan #melayu2isle nya, maka mahiaddin beri mereka jawatan sebagai umpan sokongan semata2… bingai2 pAs nih faham ke atau merasakan mereka memang berkebolehan …. seperti (1) bingai pendek anak tuan man dgn suluh covids dlm pembentungan (2) bingai khairudin tanam buluh utk buat ekzos kereta (3) bingai hadi awang yg asyik makan gaji buta sj (4) bingai zailah yg asyik mempersoalkan mini skirt pramugari sj, sbb biji puki nya tak se cantik… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
9 May 2021 6:24 pm

PN PATUT KUASAKAN PKP SEBAIK SAHAJA RT NAUGHT 1.0 BUKAN TUNGGU SAMPAI HOSPITAL PENUH…………. RAKYAT DAH MEMYAMPAH DAN MELUAT DENGAN PHD4PIG NAMUN MASIH BOLEH BERSABAR DENGAN PN SEHINGGA PRU15 UNTUK LANTIK PAS JADI PM 9……….. Bina kilang tayar rancakkan semula industri getah – Pembinaan kilang tayar di negara ini dijangka mampu merancakkan semula industri getah negara yang sebelum ini mengalami penguncupan, kata Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali. Menurutnya, beliau yakin industri getah negara mampu pulih dan harga komoditi itu akan meningkat semula. “Lembaga Getah Malaysia (LGM) dan Majlis Getah Malaysia (MRC) sedang bergerak untuk… Read more »

zunnun
zunnun
9 May 2021 6:17 pm

si zailah bingai bagaimna pula, dah byak ke betina2 bawah umur dlm kalangan betina2 pAs di dagangkan utk di kawinkan dgn bingai2 lebai2 pAs….

zunnun
zunnun
9 May 2021 6:15 pm

khairuddin si bingai nih ke yg dahulu mengetawakan teresa dgn kempen tanam buluh, tapi kini mengunakan ape yg teresa perkatakan utk meneruskan menanam buluh juga….

si babi khairudin nih, guna buluh utk teropong covids ke ?

zunnun
zunnun
9 May 2021 6:12 pm

“Tuhan Di Sekeliling Aku?, Tuhan di Sekeliling Aku ! Tuhan Di Sekeliling Aku.” jerit si bingai hadi awang dgn suku-suku bidalan nya dari satu suku bukit… lalu di satu suku bukit yg lain terdapat moktar senik pula…. ape kah motar senik itu tuhan seperti mana hadi awang teriak, dgn mengatakan, tuhan di sekeliling nya ? bingai ape si hadi awang tidak melihat akan si moktar senik itu tiada lain satu penjenamaan ketuhanan juga…. tidak itu yg di idam dan di pedamkan oleh tuhan semesta keinginan nya utk menjadikan manusia … agar dapat menanggung Sifat Kesempurnaan Nya…. hinggakan Azazil tiada melihat… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
9 May 2021 6:07 pm

RAKYAT DAH MEMYAMPAH DAN MELUAT DENGAN PHD4PIG NAMUN MASIH BOLEH BERSABAR DENGAN PN SEHINGGA PRU15 UNTUK LANTIK PAS JADI PM 9……….. Bina kilang tayar rancakkan semula industri getah – Pembinaan kilang tayar di negara ini dijangka mampu merancakkan semula industri getah negara yang sebelum ini mengalami penguncupan, kata Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali. Menurutnya, beliau yakin industri getah negara mampu pulih dan harga komoditi itu akan meningkat semula. “Lembaga Getah Malaysia (LGM) dan Majlis Getah Malaysia (MRC) sedang bergerak untuk menghidupkan dan merancakkan semula industri tayar kerana ia mempunyai nilai pasaran yang besar serta… Read more »

zunnun
zunnun
9 May 2021 5:42 pm

dari lubang puki mana hadi awang dapat waham suku sana suku sini nya hingga mereka2 di memali jadi tiga suku berjoget2 di jalanan….

lalu tergolek2 mati….

#kepalabutuh ape mati syahid, siape yg menyaksian akan kematian mereka…?

kini si babi tegar hadi awang bebas dgn kebabian nya utk terus cuba menegakan kerajaan #melayu2isle nya…..

…kerajaan #melayu2isle yg mana di penuhi bibit2 kesundalan2 memusnahkan sistem negara, dari salah urus kewangan, Merompak Simpanan Negara dan kini menjual pula asset2 negara dgn sewenang2 nya….

zunnun
zunnun
9 May 2021 5:30 pm

bila babi2 tegar lebai2 malaun2 walaun2 pAs asyik dgn syariat semata, tanpa mencari kebenaran haqiqat ilmu, maka jadi lah mereka bingai2 dgn tabii kebabian2 sj….

zunnun
zunnun
9 May 2021 5:24 pm

lain pula dgn babi2 tegar lebai2 malaun2 walaun2 pAs, saban hari membaca buku yg di cetak yg mereka mengatakan Al Quran itu…..

buku itu tetap buku, yg membezakan Suci Nya buku itu, tiada lain, Kebenaran Yg di Perolehi dari Nya….

kebabian ape hinggakan 19 huruf Basmalah di jadikan pegangan hingga bingai tidak mencari di mana 1 Huruf yg tiada kelihatan di dlm nya utk menjadikan genap 20 huruf melengkapi usur kejadian manusia….

zunnun
zunnun
9 May 2021 5:19 pm

Sifat Tuhan Yg Maha Mendengar dan Melihat amat di alu2kan oleh kebabian lebai2 malaun2 walaun2 pAs ke sana kemari berserban berjubah menjadi juara di setiap bangunan masjid yg di bina di seluruh negara….. tapi, kebabian ape bila mana Sifat Tuhan Yg Maha Berkata2 di nafikan… … takut ada lagi Kitab selepas ape yg di jabarkan oleh kenabian muhammad anak aminah kpd kaum nya…. kesundalan ape yg babi2 berserban berjubah menafikan bahawa segala Ilmu yg di jabarkan utk kemanusian datang nya dari Ilmu Semesta yg terkandung dlm Perbendaharaan Kitab Induk Nya….. ape kah satu terbit KATA2 yg di jabarkan oleh mereka2… Read more »

zunnun
zunnun
9 May 2021 5:03 pm

ape kah biji puki pornpuan betina pAs semua nya terlebih menjulur2 hinggakan melahirkan babi2 tegar utk meneruskan kebabian malaun2 walaun2 pAs seterus nya….

zunnun
zunnun
9 May 2021 5:00 pm

bila babi2 berserban dan berjubah atas bnama agama, maka terserlah lagi kebabian2 mereka meunggang melacurkan agama …

hinggakan berputar2 jadi jagoh dlm segala kesempadanan syariat mencari dalih dan helah utk menghalalkan tindak tanduk mereka….

kesundalan ape bila fahaman agama yg di bawa dgn tiada pengertian, hanya sebagai bentuk2 kebebalan mereka2 tedahulu di jadikan bahan rujuk tanpa ada ruang utk pembaharuan….

tuhan yg di sembah dah jadi bisu serba bahasa menafikan akan Sifat Nya Yg Maha Berkata2….

kebabian jenis ape kah mereka2 ini….

zunnun
zunnun
9 May 2021 4:48 pm

negara kini dlm tahap amat kritikal bila babi2 aka lebai malaun2 walaun2 pAs di biar memerintah…..

adakah babi2 ini semua keluar dari lubang puki tegar babi2 …..

hingga tindak tanduk mereka saban hari menjenamakan kebabian taraf bingai semua nya….

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
9 May 2021 3:26 pm

SAKI BAKI PHD4PIG SEPERTI PARTI KADOK MESTI DINYAHKAN DARI POLITIK NEGARA BARULAH NEGARA MAKMUR DAN MAJU………. Video Jawab, K’tan bukan mundur menang anugerah di AS………… Video tentang Kelantan di Amerika menang anugerah KOTA BHARU: Kisah pelajar tahun tiga jurusan Kejuruteraan Material, Universiti Purdue, Indiana, Amerika Syarikat Wardah Husna Yusra menjelaskan Kelantan bukan mundur menarik perhatian juri. Video itu menjawab Kelantan bukan mundur seperti ditohmahkan pihak tertentu. Begitu juga rakyat dibenarkan bersosial tanpa melanggar kehendak syariah. Dokumentari berdurasi tiga minit karya Khairuddin Daud berjudul ‘Fitrah’ itu berupaya menyampaikan mesej ringkas sehingga mengubah persepsi masyarakat di Amerika Syarikat tentang Kelantan. Video itu… Read more »

zunnun
zunnun
9 May 2021 2:55 pm

ape kah nilai air yg berkeladak yg di bekalkan kpd rakyat kelantan terlalu nilai hinggakan sedut air di denda RM 300,000 ?

lagi lebai2 malaun2 walaun2 pAs di biar kan memerintah lagi tahap kebabian serta bingai ketrampilan mereka….

zunnun
zunnun
9 May 2021 2:48 pm

kerajaan #melayu2isle yg di pimpin oleh babi2 bingai dah sampai tahap kebabian mereka hingga lapangan terbang subang pun nak mereka jual…….

tahap bingai tegar ke kerajaan #melayu2isle nih ?

zunnun
zunnun
9 May 2021 2:42 pm

ape yg wabak covids di negara akan bersamaan seperti di india , hinggakan katil2 ICU di lembah klang kini tahap “penuh”… kebabian ape kerajaan #melayu2isle mahiaddin & hadi awang lakukan ketika memerintah…? salah siape ? kedua orang tua yg melahirkan mereka berdua ? ape lubang puki aminah yg salah mengangkang puki kpd si awang hingga tercetus anak babi bernama hadi ? hinggakan kebabian hadi menyebabkan pok cik mok cik berjoget2 di jalanan terkena racin ajaran sesat seketul daging babi dari mentera hadi lalu tergolek2 mati di memali….. ape kah virus ajaran sesat hadi awang yg meransangkan virus covids hingga menganas… Read more »

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 11:26 am

Wahai Budin,

Nak iklan pun, iklan lah.

Tapi jangan lah tunjuk gambar kuku yang bikin orang muntah melihat nya,

zunnun
zunnun
9 May 2021 2:44 pm
Reply to  Anonymous.

kebabian ape yg nak menjerit nih…

klu tak suke, blah………..

keluar lubang puki sesat mana nih…..

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 4:54 pm
Reply to  zunnun

KAH KAH KAH

BRAVO BRO ZUNNUN!

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 5:01 pm
Reply to  Anonymous

Kebabian BABI lah binatang anak haram tu, Zunnun oi…

Binatang Anak Haram TN Monyet Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tu, kalau tak dapat cerca kita, tuan blog si Budin pun dicercanya.

Dia bukan keluar lubang sesat tapi keluar lubang puki babi.

BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI SEBENAR BABI LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI…

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 10:34 am

OWHH…LUPA LAK…
INI, ADA LAGI ‘CLUE’ TAMBAHAN BERKAITAN BINATANG ANAK HARAM MALAUN LAHANAT TU:

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 10:36 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Malaun tu bodohnya, mengalahkan baghal & unta
Orng nya munafiq besar banyak putar belit & auta
Hujah yillek, hanya karangan tadika selalu dicipta
Karutan merapu & komen politaik dia merata-rata
Cerita pasal berak & tahi, kerap dibuatnya senjata
Kalau bab agama, mmg malaun iblis itu jahil buta
Dia nak juah tk padan umur dh 90 tahun tua renta
Selalu dia cabut lari dek tk tahan siksa dan derita
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 10:37 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Orangnya itu udah sgt tua tapi bodoh berkati-kati
Kebengapan & kebebalan, pada diri nya dh sebati
Klau berpantun madah..mmg langsung dia tk reti
Sekolah dulu SJK, belajar pula tk smpai universiti
Dia jadi ‘objek belasahan’, sejak Wak Suman mati
Wak Suman ke dlm tanah, dia pula jadi pengganti
Bila Kejora bijak berpantun dia dengki dan iri hati
Makin teruk biol, sejak menopos @ haid berhenti!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 10:37 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dulu dia geng krjaan, kini dlm kem pembangkang
Idola dan nabi yg dia puja ialah Atok96 pedukang
Mulut dia sentiasa busuk, bau sperti air longkang
Dia ada pasang ‘side kick’ si bebal kera kongkang
Kebodohan pada diri nya mmg tak pernah lekang
Asyik jer dgn Kejora, dok kena balun terkangkang
Bleh dikata, tiap hari kena tibai, berbirat belakang
Selalu bila tk tahan sangat dia lari lintang pukang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 10:38 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
That bitch is damn stupid, with an IQ almost zero
Her brain is so small..& as if the brain never grow
Not well educated, the idiot’s mind is very narrow
She tried to act as eagle, but she’s just a sparrow
If vehicle is concerned she’s an old wheel barrow
Every day..as if, Kejora hit her, with spear & arrow
As if ‘SHIT’, on her thick face, Kejora use to throw
What the idiot get, in return, is just pain & sorrow!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 10:46 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA…

DAH SANGAT JELAS ORG NYA TU KAN? DGN ‘CLUE TAMBAHAN TU:

“KOMEN MERAPU POLITAIK, PANTUN TAK RETI, TAK MASUK UNIVERSITI, DENGKI IRI HATI, HAID BERHENTI, BERBIRAT BELAKANG, LARI LINTANG PUKANG, MIND VERY NARROW, BRAIN NEVER GROW, PAIN & SORROW…”

DAH TAHU KAN?

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 11:07 am
Reply to  Anonymous

“TAK MASUK UNIVERSITI …”

KALAU KAMU MASUK UNIVERSITI PUN, HANYA BELAJAR MALAY STUDIES ATAU ISLAMIC STUDIES AJER.

DAG BERSEPAH YANG LULUS MACAM ITU, TAK PAYAH NAK BANGGAKAN LAH, DOL.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 10:55 am
Reply to  Anonymous

BINATANG ANAK HARAM MALAUN LAHANAT TU ialah Wak Gont Anonymous  9 May 2021 10:34 am sendiri.

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 11:53 am
Reply to  Anonymous.

Aikk… Naper nek TN tetiba menyerang Kejora?
Dia teras yer??

Dia kah yang

“KOMEN MERAPU POLITAIK, PANTUN TAK RETI, TAK MASUK UNIVERSITI, DENGKI IRI HATI, HAID BERHENTI, BERBIRAT BELAKANG, LARI LINTANG PUKANG, MIND VERY NARROW, BRAIN NEVER GROW, PAIN & SORROW…”?

Dia binatang anak haram yer?

Dialah BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL LAHANAT MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 11:54 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Wow..ada pula ‘clue’..dgn pantun bahasa Inggeris
Bkn sembarangan pantun pulak tu pantun 8 baris
Malaun lahanat tu, dah tentu le hati pedih terhiris
Basah lah kain batik tu, dek terkucil pampers tiris
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 11:54 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
The one who wrote the ‘pantuns’ is really talented
For sure, this clever smart guy, is highly educated
Unlike that idiot lady..who is just a stupid bastard
Only kindergarten nonsense that she had created
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 11:56 am
Reply to  Anonymous

Ha ha ha…

Rakan2 tentu dah tahu siapa ‘idiot lady’ yg dissbutkan dlm pantun BI di atas tu?

Dialah BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL LAHANAT MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI!

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 12:19 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gont lah BINATANG ANAK HARAM MONYET BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL LAHANAT tuh.

Dia bukan MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI. Dia Babi sepenuh nya. Nokhtah,

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 12:28 pm
Reply to  Anonymous.

Nek TN lah BINATANG ANAK HARAM MONYET BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL LAHANAT tuh.

Dia bukan saja MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI. Dia Babi sepenuh nya yg lahir keluar dari lubang puki babi.

Nokhtah.

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 12:36 pm
Reply to  Anonymous

BILA BANKRAP AKAL, WK GONT TIRU APA ORANG CAKAP LAH.

BANGSAT BETUL

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 4:42 pm
Reply to  Anonymous.

BILA BANKRAP AKAL, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MENULIS KARANGAN TADIKA YG MUDAH DITIRU ORANG CAKAP.

BANGSAT BETUL BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI NIH.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 4:49 pm
Reply to  Anonymous

#
MUDAH DITIRU ORANG.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 10:31 pm
Reply to  Anonymous

,KUPRA WORAK KAMU

KUH KUH KUH

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 10:33 am

KEJORA NAK TEST BINATANG ANAK HARAM LAHANAT TU DGN TIGA RANGKAP PANTUN INI DULU…

INI PUN DAH CUKUP ‘CLUE’ UNTUK PEMBACA AGAK, SIAPA DIA MAKHLUK MALAUN LAHANAT TERSEBUT…

“TAK PUASA MENTEKEDARAH, KARUTAN TADIKA KWN MARAH, KELING KAPAL NAK KARAM, PERANGAI ANAK HARAM, KARUTAN MERAPU DIREKA, SPT KULIT BABI TEBAL MUKA, DAH CECAH 90 TH TUA BANGKA, TERPAKSA LARI DEK SAKIT LUKA”

APA2 PUN KITA TUNGGU JER BABI HUTAN TU TERJAH MASUK MENYONDOL…

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 10:58 am
Reply to  Anonymous

TAK PAYAH NAK TEST BINATANG ANAK HARAM LAHANAT TU IALAH WAK GONT KEJORA KOJOLLA YANG MENYODOK HOQ HOQ HOQ MCM BABI..

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 11:47 am
Reply to  Anonymous.

Aikk… Naper nek TN tetiba menyerang Kejora?

Dia kah yang

“TAK PUASA MENTEKEDARAH, KARUTAN TADIKA KWN MARAH, KELING KAPAL NAK KARAM, PERANGAI ANAK HARAM, KARUTAN MERAPU DIREKA, SPT KULIT BABI TEBAL MUKA, DAH CECAH 90 TH TUA BANGKA, TERPAKSA LARI DEK SAKIT LUKA…”?

Dia binatang anak haram yer?

Dialah BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI!

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 12:23 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gont ni budak kecik.

Main tanya2 pulak.

Apa nak buat helah itu ini.

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 12:30 pm
Reply to  Anonymous.

Binatang Anak Haram TN Monyet ni org tua renta.

Main bebel2 pulak.

Apa nak buat helah itu ini.

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 12:38 pm
Reply to  Anonymous

BILA BANKRAP AKAL, WAK GONT TIRU APA ORANG CAKAP LAH.

BANGSAT BETUL

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 4:42 pm
Reply to  Anonymous.

BILA BANKRAP AKAL, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MENULIS KARANGAN TADIKA YG MUDAH DITIRU ORANG CAKAP.

BANGSAT BETUL BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI NIH.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 4:48 pm
Reply to  Anonymous

#MUDAH DITIRU ORANG.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 10:30 pm
Reply to  Anonymous

KUPRA WORAK KAMU

KUH KUH KUH

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 10:32 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakan2 klau ada pendapat silalah tampil kemuka
Klau takda hujah, karutan merapu usah lah direka
Jgn ler asyik bawak karangan tahap budak tadika
Sedar le klau asyik malu spt kulit babi tebal muka
Insaf & berubahlah diri, klau diri tu orang tak suka
Lbih2 lagi, klau umur dah cecah 90 th, tua bangka
Bkn ler apa, kot kwn balun kita jadi bersedih duka
Nanti kita terpaksa lari, dek tak tahan sakit & luka
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 11:01 am
Reply to  Anonymous

AJAK PEMBACA BERHUJAH TAPI KASI AMARAN MCM2.

BIADAB DAN KURANG AJAR PUNYA BENDAKLAH.

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 11:45 am
Reply to  Anonymous.

Aikk… Naper nek TN tetiba menyerang Kejora?

Kejora tak ganggu dia pun, tak kata apa kat dia pun!

Dia panas ponggong & kena tempiais pantun Kejora yer?

Org lain tak kesah pun dgn pantun tu.

Dia binatang anak haram yer?

Dialah BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA MUKA KULIT BABI!

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 12:24 pm
Reply to  Anonymous

Tabiat budak kecik lagi. Menafikan itu ini

Kalau ada gont , jangan berhelah lah, Wak,

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 12:31 pm
Reply to  Anonymous.

Tabiat org tua nyanyuk lagi. Menafikan itu ini

Kalau ada kelentit , jangan berhelah lah, Nek,

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 12:40 pm
Reply to  Anonymous

MENCARUT AJER RETI NYA

BILA BANKRAP AKAL, WAK GONT MENCARUT ATAU TIRU APA ORANG CAKAP LAH.

BANGSAT BETUL

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 4:43 pm
Reply to  Anonymous.

MENGARUT MERAPU AJER RETI NYA

BILA BANKRAP AKAL, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MENULIS KARANGAN TADIKA YG MUDAH DITIRU ORANG CAKAP.

BANGSAT BETUL BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI NIH.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 5:00 pm
Reply to  Anonymous

Errata:

MUDAH DITIRU ORANG

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 10:30 pm
Reply to  Anonymous

KUPRA WORAK KAMU

KUH KUH KUH

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 10:30 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mari le berkomen agar blog Budin ini tidak suram
Klau ada pendapat, luahkan saja tk usah diperam
Tapi sama2 ler kita jaga biar blog aman tenteram
Jgn le komen spt masakan tk cukup asam garam
Atau..buat kalut, mcm keling atas kapal nk karam
Usah le berlagak juah, perangai mcm anak haram
Bukan apa kot kwn tala kita, bila depa naik geram
Nanti, bila dh kena tibai, kita jadi bersedih muram
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 11:02 am
Reply to  Anonymous

AJAK PEMBACA BERKOMEN TAPO KASI MCM2 AMARAN.

BIADAB DAN KURANG AJAR WAK GONT KEJORA KOJOLLA NIH.

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 11:47 am
Reply to  Anonymous.

Aikk… Naper nek TN tetiba menyerang Kejora?

Kejora tak ganggu dia pun, tak kata apa kat dia pun!

Dia panas ponggong & kena tempiais pantun Kejora yer?

Org lain tak kesah pun dgn pantun tu.

Dia binatang anak haram yer?

Dialah BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI!

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 12:25 pm
Reply to  Anonymous

Tabiat budak kecik lagi. Menafikan itu ini

Kalau ada gont , jangan berhelah lah, Wak,

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 12:41 pm
Reply to  Anonymous

BILA BANKRAP AKAL, WK GONT KOPIPES ATAU TIRU APA ORANG CAKAP LAH.

BANGSAT BETUL

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 4:47 pm
Reply to  Anonymous.

BILA BANKRAP AKAL, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MENULIS KARANGAN TADIKA YG MUDAH DITIRU ORANG.

MAIN KOPIPES PULAK TU BINATANG MONYET ANAK HARAM NIH.

BANGSAT BETUL BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI NIH.

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 10:25 pm
Reply to  Anonymous

KUPRA WORAK KAMU

KUH KUH KUH

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 10:29 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Di bulan mulia ini, Kejora nak beri sedikit tazkirah
Surau atau masjid..elok le kita pergi mengimarah
Banyakkan bersedekah, dan belajar jadi pemurah
Klu tk puasa, depan anak cucu jgn mentekedarah
Rakan2 kalau ada pendapat, sila lah tampil curah
Tapi, jngn dibuat karutan tadika, nanti kwn marah
Bkn apa..kot kwn taji tibai, kita jadi tak tentu arah
Nanti kita terpaksa lari dek tk tahan sakit & parah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 10:29 am
Reply to  Anonymous

RAKAN2 BLOG TENTU DAPAT AGAK, SIAPAKAH BINATANG IBLIS ANAK HARAM
YANG DIMAKSUDKAN DALAM PANTUN DI ATAS ITU.

KITA TUNGGU JER RESPON ANAK HARAM TU.
DIA PASTI PANAS PONGGONG TAK SENANG DUDUK DENGAN TEMPIAS DARI PANTUN ITU YANG MENGENAI MUKANYA TUH..

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 11:03 am
Reply to  Anonymous

BINATANG IBLIS ANAK HARAM YANG DIMAKSUDKAN DALAM PANTUN DI ATAS ITU IALAH WAK GONT KEJORA KOJOLLA. .

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 11:44 am
Reply to  Anonymous.

Aikk… Naper nek TN tetiba menyerang Kejora?

Kejora tak ganggu dia pun, tak kata apa kat dia pun!

Dia panas ponggong & kena tempiais pantun Kejora yer?

Org lain tak kesah pun dgn pantun tu.

Dia binatang anak haram yer?

Dialah BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI!

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 12:26 pm
Reply to  Anonymous

.Tabiat budak kecik lagi. Menafikan itu ini
Kalau ada gont , jangan berhelah lah, Wak,

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 12:43 pm
Reply to  Anonymous

BILA BANKRAP AKAL, WAK GONT TIRU APA ORANG CAKAP LAH.

BANGSAT BETUL

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 4:47 pm
Reply to  Anonymous.

BILA BANKRAP AKAL, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MENULIS KARANGAN TADIKA YG MUDAH DITIRU ORANG.

BANGSAT BETUL BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI NIH.

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 10:28 pm
Reply to  Anonymous

KUPRA WORAK KAMU

KUH KUH KUH

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 10:06 am

UMNO, Bersatu, OK. Yang lain2 tanda soal.

Perkara 153 Perlembagaan amat penting – kalau tidak hormati dan patuhi dengan tulen dan sepenuh ikhlas nya, boleh pigi lah.

British Kolonial kasi peluang kerakyatan, coba balance kan dengan Perkara 153.

No compromise on Perkara 153. None at all.

Wau bule
Wau bule
9 May 2021 10:09 am
Reply to  Anonymous.

Kleptokrats and Traitors ok???

May Allah shows us siratulmustaqiim

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 10:16 am
Reply to  Wau bule

Sure tak OK.

Bila ada bukti di atas Kleptokrats and Traitors tuh, kalau boleh, gunakan hukuman di zaman Kerajaan Melayu Melaka dulu – heret depa ke tepi pantai, sembamkan muka ke pasir, sumbatkan buluh tajam ke lubang bobt.t nya.

Siapa boleh sahkan hukuman itu, sila kasi tahu.

Anonymous.
Anonymous.
9 May 2021 11:43 am
Reply to  Anonymous.

Terutama nya traitors

Wau bule
Wau bule
9 May 2021 9:14 am

Question shud be who has the capability to lead with credibility and integrity. Shud also include veteran leaders. Preferably old and young blending their experiences and youths.

BUT NO KLEPTOKRATS, NO TRAITORS, NO RELIGIOUS PEDDLERS.

Anonymous
Anonymous
9 May 2021 4:56 pm
Reply to  Wau bule

During PH at the start, Atok had already imported Hamzah to frog from UMNO into Bersatu to join all his anti-Anwar advisors Khairuddin Abu Hassan, Zahid Mat Ariff, Azmim Semburit, H2O and Moo, all the people he had entrusted to find ways and means to create havoc, kill PH Konsensus, kill PH and take over the Federal Government. Kongres Maruah Melayu organised by Hamzah was the first rehearsal of the PN Government bringing together on one stage standing with Atok, all the kleptocrats, traitors and religious peddlers. The same group was at Atok’s Mines residence in the morning of the… Read more »