KITA MESTI BERANI, KITA BUKANLAH PENDATANG TANPA IZIN DI NEGARA INI

Jika UMNO selalu berasakan mereka dibuli oleh Bersatu dalam kerajaan PN yang dibina secara bersama, malah dengan kedudukan Ahli Parlimen UMNO adalah paling ramai jumlahnya, rakyat juga tidak kurang berperasaan yang sama.

Kegagalan kerajaan memberi khidmat yang baik, menteri-menteri yang majoritinya tidak berfungsi, peraturan yang selalu berubah-ubah, pilih kasih dalam undang-undang antara orang kayangan dengan rakyat biasa dan Perdana Menteri yang lebih banyak bisu daripada bercakap adalah antara pembulian yang setiap hari dihadapi oleh rakyat daripada kerajaan PN ini.

Tidak cukup dengan kerajaan PN itu sendiri dibentuk melalui pengkhianatan di mana ia juga suatu bentuk pembulian terhadap undi serta mandat rakyat pada PRU14 lalu, perangai membuli itu berterusan lagi setelah mereka menjadi kerajaan.

PKP yang bersambung sampai fasa tiga setakat ini yang berpunca daripada kegagalan kerajaan menangani wabak Covid19 sehingga balik kampung beraya dan menjenguk ibu bapa pun tidak dibenarkan, rata-rata juga merasakan ia adalah pembulian.

Tambah dahsyat, disebabkan hilang majoriti dan takut hilang kuasa, darurat telah dicadangkan yang bersekali dengannya Parlimen turut digantung sama.

Tidak masuk akal untuk mengaitkan darurat yang Parlimen digantung itu dengan memerangi Covid19, lantaran setelah Ahli-Ahli Parlimen disuntik vaksin pun, Parlimen tetap juga tidak dibuka.

Sebaliknya, sekolah-sekolah di mana guru tidak disuntik vaksin pula yang bebas dibuka, walaupun diketahui banyak kluster baru muncul daripadanya.

Agaknya, kalaulah kedudukan kerajaan dan Perdana Menteri ditentukan antaranya melalui undi guru-guru sekolah, pastilah murid-murid turut menjadi mangsa belajar di rumah saja sepanjang masa.

Selain itu, dalam tempoh darurat juga, kerajaan pimpinan Mahiaddin Md Yassin telah meminda empat undang-undang negara melaui Ordinan Darurat yang memberi kuasa kepada kerajaan melakukannya tanpa membawanya ke Parlimen untuk kelulusan.

Ia adalah undang-undang untuk menaikkan denda bagi penyebaran berita tidak benar dan kompaun melanggar SOP PKP, kebenaran mengguna perbelanjaan tambahan wang negara tanpa meminta kelulusan Parlimen dan mengambil dana Kumpulan Wang Amanah Negara atau KWAN untuk pembelian vaksin.

Semua ini juga suatu pembulian yang terang lagi nyata kepada rakyat kerana sementara rakyat diancam dengan denda dan kompaun yang lebih tinggi, kerajaan dalam waktu yang sama bebas berbelanja sesuka hati, termasuk mengambil dana amanah yang dipersiapkan untuk generasi akan datang.

Kerajaan dalam hal ini ternampak tidak peduli dan tidak malu dengan kegagalan mereka memajukan ekonomi dan menambah tabung kewangan untuk terus berbelanja dengan sebebasnya.

Sebab itu, dengan pembulian yang banyak jumlahnya, berterusan dan tiada seolah-olah tiada hentinya, setiap hari yang berlalu rakyat jadi semakin marah serta meluat kepada kerajaan dan Mahiaddin.

Tidak ada yang bertukar daripada benci kepada suka atau daripada tidak menyokong kepada menyokong, melainkan jika diberi jawatan, kedudukan atau ganjaran.

Melihat trend Mahiaddin memimpin negara ini, beliau dirasakan tidak akan berhenti daripada terus membuli rakyat bagi memastikan kuasa dalam tangannya dapat dipertahankan lagi.

Selepas ini, kita tidak tahu apa lagi undang-undang negara yang bakal dipindanya, tetapi haruslah kita sedar, tindakannya meminda undang-undang yang membolehkan kerajaan mengguna atau berbelanja wang negara sesuka hati tanpa membentangkannya ke Parlimen terlebih dahulu, ia adalah satu bentuk pembulian terbesar kepada rakyat dan pencerobohan sistem kerajaan demokrasi paling parah sekali.

Kita tidak boleh membiarkan amalan seperti itu berterusan lagi.

Sebab itu, meskipun diketahui dan difahami, rakyat semakin hari semakin meluat dan benci, bahkan jumlahnya terus bertambah, kebencian itu mesti ditunjukkan secara terbuka dan jangan dipendam dalam diam begitu saja.

Melalui bidang, kebolehan, keupayaan dan kemampuan masing-masing, setiap orang harus berani bersuara menunjukkan bahawa kerajaan PN yang Mahiaddin pimpin ini adalah malapetaka terbesar bagi rakyat dan negara setakat ini.

Rakyat tidak harus jadi penakut macam pendatang tanpa izin yang bekerja di kilang atau ladang yang akur apa saja perintah majikan, waima jika dibayar gaji tidak setimpal dan kebajikan hidup tidak dijaga.

Kita adalah pemilik mutlak negara ini dan kita berhak mendapat yang terbaik, bahkan kewujudan kerajaan serta senang lenang hidup Perdana Menteri dan menteri-menteri juga adalah atas ihsan rakyat yang menentukannya.

Dalam konteks kerajaan PN ini, berdasarkan apa yang berlaku sejak lebih setahun lalu, lagi lama mereka berkuasa, kemungkinannya tambah habis jahaman negara ini dan terperosok lagi teruk nasib masa depan anak-anak cucu kita dibuatnya.

Jika kita terus dengan sikap penakut, sampai bila-bila pun kita akan jadi mangsa buli.

Maka itu, jangan sesekali kita takut untuk bersuara kerana dengan lebih ramai yang berani bersuara itulah permulaan kepada mungkinnya kerajaan PN ini dijatuhkan serta digantikan dengan sebuah kerajaan lain yang benar-benar berjiwa rakyat dan tidak lagi membuli.

Kuncinya, kita mesti berani dan ingat, kita bukanlah pendatang asing tanpa izin di negara ini. (ShahbudinHusin 06/05/2021)

5 4 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 6 May 2021 — 11:39 am
Subscribe
Notify of
guest

157 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 May 2021 9:59 am

CHINA BELUM BERJAYA KEKANG COVID …..SEMALAM 14 KES WALAUPUN GUNA KAEDAH KOMUNIS EKSTREME……SISTEM KOMUNIS SOSIALIS RAKYAT MISKIN PAPA KEDANA TAPI PEMIMPIN KAYA RAYA….,… CUBA PARTI KUNYIT LGBT TANYA TUHAN HARUN KENAPA DOA TAK MUSTAJAB…….. KERAJAAN LANGIT DAH BAGI AMARAN JANGAN IKUT BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ …..GUNA KAEDAH TRADISI TURUN TEMURUN……… MENTANG2 JADI PEMBANGKANG SEMUA BENDA NAK BANGKANG…..APA SEBENARNYA YANG KAMU MAHU…….. RAKYAT AKAN TERAJANG SAKI BAKI PHD4PIG SEPERTI PARTI KADOK DARI KERAJAAN PRU15 NANTI……….. PAS MEMANG HEBAT PATUT SANGAT JADI PM9……… 2 Berita gembira Dr Mohd Khairuddin. Harga sawit &produk kayu.. PH?? 1. Harga buah tandan segar sawit catat rekod… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
7 May 2021 8:38 am

BERANI TERPILIH TAK BOLEHLAH MACAM TU…….SEMUA KEMUNGKARAN BERANI DICEGAH SEMUA KEBAIKAN BERANI DISOKONG……JANGAN BILA PARTI SENDIRI ATAU KETUA KORANG DIAMKAN JERRRR………. YANG PALING TERUK MARAH TENTU PHD4PIG PASAL HILANG KUASA KERANA TOK KADOK NAK JADI PM PANDAI PULAK MANIPULATE COVID……. KESIAN KORANG YEERR TAK PASAL2 JADI PEMBANGKANG………. Rakyat Marah, FB KKM Diserang Teruk!……….. May 02, 2021 Covid-19 dikesan di negara kita pada Januari 2020. Pada 16 Mac 2020, setelah wabak ini merebak melalui kluster Tabligh, kerajaan memperkenalkan PKP. PKP ini dilanjutkan setiap dua minggu sekali sehingga 12 Mei 2020. Rakyat susah, tetapi tidak merungut. Pada Raya Puasa Mei 2020, rakyat… Read more »

Wau bule
Wau bule
6 May 2021 6:07 pm

1. Setuju kita mesti berani. Malangnya ahli politik menikus takut kehilangan kuasa, jawatan dan material rewards.

.2. Lebih lagi kritikal dan amat menyedihkan agamawan rela membisu, memekak dan menutup mata atas rasuah, salahguna kuasa dsbnya atas alasan sama iaitu takut kehilangan kuasa, jawatan dan material rewards.

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:25 pm

KAH KAH KAH…

SERONOK TENGOK BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MEROYAN RABAN BILA KOMEN2 KARUTAN TADIKA & KOMEN2 ‘POLITAIK’ DIA KENA CANTAS DGN TUAN SHAHBUDIN:

______________________________________________

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:28 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
5 May 2021 9:20 am
Reply to Anonymous

BLOG BUDIN INI BIAS.

MENYEBELAH KPD SESETENGAH PIHAK.

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:28 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
5 May 2021 9:25 am
Reply to Anonymous

ADA KOMEN YANG TAK DI SIAR NYA.

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:28 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
5 May 2021 9:51 am
Reply to Anonymous

PAKAI AUTO CENSOR KE?

JENIS CAMNA?

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:29 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous.
6 May 2021 12:38 pm
Reply to Anonymous

BLOG TAHI AYAM -UINFAIR

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:29 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous.
6 May 2021 12:40 pm
Reply to Anonymous.

SIARKAN TUDUHAN PENUDUH, TIDAK SIARKAN JAWAPAN ORG YANG DI TUDUH.

Reply

______________________________________________

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:30 pm
Reply to  Anonymous

BAGUS TUAN BUDIN👍!

TERUS JER CANTAS KOMEN2 MENGARUT GILA BABI DAN MERAPU TAHAP BUDAK TADIKA DARI BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:31 pm
Reply to  Anonymous

Bravo Tn Budin,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Apa yg Kejora nak kata di sini ialah, ‘padan muka’
Baru nek tu tahu yg dia tu, Tn Budin pun tak suka
Sbb komen TN monyet bebal tu mengarut belaka
Banyak komen macam budak kecik, tahap tadika
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:32 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Budin pun nampak..TN spt nenek mau lagak kuat
Tulisan pula mcm ponggong hitam banyak ketuat
Merapu meroyan sja..pantun pun dia tak reti buat
Komen dia pun dicantas le, sbb Budin sgt meluat!
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:33 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kesiian TN Monyet, keling karam punya meenachi
Komen2 dia banyak karutan tadika dan maki caci
Tapi hari ini banyak pula yg Budin blok atau kunci
Baru monyet tu tau yg dirinya itu Budin pun benci
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:33 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Budin suka, pantun2 Kejora banyak unsur nasihat
Dia pun suka, bila TN monyet itu Kejora taji pahat
Tapi Budin meluat komen tak matang & niat jahat
Sbb tu komen TN tu Budin cantas & tak mau lihat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:33 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Tuan blog tak suka dgn komen TN monyet lotong
Maki caci dan karutan tadika saja dia bergantung
Banyak komen anak haram itu..Budin dah potong
Budin humban komen dia, ke sampah punya tong
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:34 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet spt budak2..wlu bulu puki dh beruban
Bising, memekak sja dia, seperti ayam dlm reban
Tulis komen pun, busuk mcm dgn lobang jamban
Sebab itu, ke dlm tong sampah Budin dh humban
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:34 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet msuk blog..harapkan dedak sbg upah
Dgn komen2 gila dia tu, Budin cukup menyampah
Sbb tu komen dia Budin humban ke tong sampah
Mengelupor lah monyet itu bagai kulit kena lapah
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:36 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Budin sangat meluat, TN monyet cacai Pejuwang
Komen si anak haram itu hanya merugikan ruang
Sbb itu, banyak komen dia, Budin cantas & buang
Ibarat makanan basi busuk..ke longkang, dituang
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:36 pm
Reply to  Anonymous

BRAVO & TQ BRO BUDIN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Tn Budin tau membezakan antara kaca dgn intan
Dia sgt minat dgn Kejora punya pantun & coretan
Tapi Budin benci dgn TN monyet si lahanat setan
Sbb tu lah komen2 monyet tu asyik kena sekatan
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 6:50 pm
Reply to  Anonymous

BRAVO & TQ BRO BUDIN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Budin sekat komen TN mmg tindakan yg sgt elok
Klau dibiar akan mengganggu ketenteraman blog
Mmg tk boleh diberi ruang itu anak haram goblok
Sebaiknya IP si TN monyet itu Budin terus je blok
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 10:26 pm
Reply to  Anonymous

BRAVO & TQ BRO BUDIN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Budin suka dgn Kejora, yang kreatif dan berbakat
Pantun2 yng Kejora karang Budin sangat terpikat
Tapi dia meluat..komen TN yg bodoh bertingkat2
Sbb tu banyak komen TN monyet, Budin dh sekat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 7:07 am
Reply to  Anonymous

BRAVO & TQ BRO BUDIN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Budin bijak, dalm membuat pertimbangan neraca
Dia mmg tahu, utk memilih antara intan dgn kaca
Dicantas komen TN monyet yg banyak caci cerca
Rasanya, tindakan ini mmg dipersetujui pembaca
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:47 pm

PANTUN MADAH KHAS ISTIMEWA BUAT SI DARA:

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:48 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mmg Kejora..agak asyik dngn maya punya media!
Seronok..dok sekel kepala nenek keling dari India
Tapi, entah naper tetiba teringat pulak dngn si dia
Ke mana hilang & tk berkomen lagi, si dara Nadia?
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:48 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Semoga diri Nadia dlm keadaan sejahtera & sihat
Terima kasih le, Nadia sudi dtg untuk beri nasihat
Tapi awas lah dik..nek TN ifrit tu banyak muslihat
Semua benci dia termasuk Budin, sbb dia tu jahat
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:47 pm
Reply to  Anonymous

Dinda Nadia,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Bagi Abg ni adik Nadia ni adalah begitu istimewa
Berkesan benar, nasihat tadi yg telah dinda bawa
Bila Abg kenang terasa spti menusuk ke dlm jiwa
Pasti sekali adinda Nadia ni orang yg cantik lawa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

najib bini rosmah
najib bini rosmah
6 May 2021 3:43 pm

Melayu Islam yang murah boleh dibeli harga ratus juta. Melayu Islam yang mahal ugut, rakam video dan rasuah. Bangsa yang penakut hidup di bawah tapak kaki Saka Kerala. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
6 May 2021 3:39 pm

Berani buat khianat berani tanggung risiko menjadi keturunan Si Kitol Moden asal Tanah Kerala. Melayu Islam boleh ditipu dan dibodohkan dengan pakai serban, jubah dan janggut. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
6 May 2021 3:35 pm

Tumpang lalu anjing Jkom 15000 Pak Lebai Mecedis Ben 400j nak potong Q. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:54 pm

SANGAT SETUJU DGN TUAN SHAHBUDIN!

KITA KENA BERANI, BUKAN PENAKUT BACUL PONDAN DAYUS MCM BINATANG ANAK HARAM TN MONYET YG DIAM BOFOH TAK ANGKAT KEPALA BILA IDOLA YG DIA PUJA, ATOK96 SAKA DICACI CERCA TERUK OLEH BINATANG ANAK HARAM NBR BETINA TUA LESBIAN KAKI PELAGA PUKI TUH…

JADILAH RAKUS DAN BERANI MCM KEJORA INI.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:55 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek TN mmg sgt layak digelar badut karung guni
Kemain lagi nek tu menyalak mcm anjing kat sini
Tapi dgn NBR ungka betina lesbian..nek tk berani
Dia diam bodoh je NBR ungka caci Atok berguni2
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:56 pm
Reply to  Anonymous

TENGOK KAT BAWAH NI, ATOK96 SAKA, IDOLA & NABI KPD TN MONYET DIMAKI CERCA CACI LUDAH BERGUNI2 OLEH NBR UNGKA BETINA LESBIAN:

______________________________________________

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:57 pm
Reply to  Anonymous

najib bini rosmah
2 May 2021 8:04 am

PPBM parti Melayu toksik. Bahaya kepada bangsa, agama dan negara. Parti ciptaan Madey si Kitol asal Kerala amal budaya khianat dan “budak kita” good for us. Madey pembawa sial. Kahkahkah!

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:57 pm
Reply to  Anonymous

najib bini rosmah
2 May 2021 8:09 am

Budaya katak melompat dalam PPBM bukan baru. Madey si Kitol sendiri dituduh oleh Hamzah budak kita sebagai merestui katak melompat. Madey si Kitol si tua kutuk perosak Malaysia. Kahkahkah!

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:58 pm
Reply to  Anonymous

najib bini rosmah
2 May 2021 8:11 am

Azmin Semburit yang meeting bersama katak juga dikaburkan Madey si Kitol. Saka Kerala tua yang busuk hati dan bertanggungjawab menghancurkan sistem demokrasi negara. Kahkahkah!

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:58 pm
Reply to  Anonymous

najib bini rosmah
2 May 2021 8:14 am

Hamzah budak kita good for us memang berani. Siapa rakam kalau bukan anak buah Madey si Kitol? Saka Kerala 22 tahun 22 bulan menjahanamkan negara. Kahkahkah!

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:59 pm
Reply to  Anonymous

najib bini rosmah
2 May 2021 10:19 am

Jual beli MP lawan sejak Madey si Kitol menjadi PM memang memalukan dan jijik. Almaklong PPBM parti ular kecil nak jadi naga. Kahkahkah!

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:59 pm
Reply to  Anonymous

najib bini rosmah
2 May 2021 10:23 am

Azmin Semburit meeting malam dan Hamzah budak kita good for us meeting naik private jet. Jual beli pelacur wakil rakyat tanpa rasa malu dan muka tebal kulit babi. Tahi nah kau celaka Madey si Kitol bapa ayam politikus Malaysia. Kahkahkah!

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:59 pm
Reply to  Anonymous

najib bini rosmah
2 May 2021 11:04 am

PPBM bawa politik khianat, lompat dan budak kita good for us. Jahanam bangsa, agama dan negara bila PNkhianat diberi amanah. Madey si Kitol perosak demokrasi. Kahkahkah!

Reply

______________________________________________

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:00 pm
Reply to  Anonymous

TAPI, TN MONYET YG MENJADI PEMUJA & PENGIKUT FANATIK ATOK SAKA, TAK BERANI BUAT APA.

MONYET BETINA TUA TU KECUT BIJI KELENTIK, TERUS TAK ANGKAT MUKA…

DIA HANYA SEKADAR MAMPU MENGESAT AIRMATA MENAHAN SEBAK DI DADA…

TAK ADA MARUA & JATI DIRI, PONDAN BACUL PENGECUT DAYUS…

APA PUNYA PONDAN BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK PUKIMAK LAHANAT MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH…

KAH KAH KAH.
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH…(1000X)

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:01 pm
Reply to  Anonymous

TAPI KEJORA PENDEKAR PERKASA INI LAIN SIKIT.

BILA NBR UNGKA BETINA LESBIAN KAKI PELAGA PUKI TU ACAH SIKIT JER, KEJORA TIBAI DIA SAMPAI LARI SENYAP MENYEPI…

LIHAT INI, NBR UNGKA CUBA NAK ACAH KEJORA:

______________________________________________

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:01 pm
Reply to  Anonymous

najib bini rosmah
4 May 2021 12:22 am

Tak tidur lagi anjing Jkom sekor ni. Spam dulu komen anjing. Kahkahkah!

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:01 pm
Reply to  Anonymous

najib bini rosmah
4 May 2021 12:40 am

Upah anjing Jkom 15000 spam baru 28 komen anjing dah semput? Anjing oh anjing pemalas. Kahkahkah!

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:02 pm
Reply to  Anonymous

LIHAT INI, RESPON / TINDAKBALAS DARI KEJORA YANG RAKUS BERANI DAN GAGAH PERKASA:
_________________________________________

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:02 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 1:26 am
Reply to najib bini rosmah

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Ada lagi, kena tempias pantun Kejora, tak sangka
Ingatkan, hanya si monyet & si kera sja yang luka
Rupa2 nya, tempias juga dekat si binatang ungka
Nk tala monyet & kera, kena pula dia punya muka
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:03 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 1:28 am
Reply to najib bini rosmah

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tak sangka..ada dua org perempuan gila, kat sini
Yang satu tu..si monyet betina badut karung guni
Muncul sekor lagi betina..sebab dia ada tulis bini
Dia pun ditempias dgn pantun2 berbisa Kejora ini
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:03 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 1:36 am
Reply to Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dulu..Kejora ada dua ekor musuh biol tua bangka
Tapi Wak Suman Kadok dh kembali ke alam baka
Lps tu Kejora hanya dok tibai monyet betina saka
Namun lega bila ada pengganti si tua NBR ungka
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:04 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 1:44 am
Reply to Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dulu..Kejora dok tibai Wak & si monyet tak henti2
Tapi, Wak Suman Kadok bapok itu dah lama mati
Lega rasa, bila NBR ungka dtg sebagai pengganti
Kini..balik kpd 2 mangsa, Kejora rasa senang hati
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:04 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 1:58 am
Reply to Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Betina ungka tua ini, seperti otak dah kecelaruan
Dia betina lesbian sebab bini kpd org perempuan
Tk semena-mena si lesbian ni mari buat serbuan
Tapi silap lah, bila dia berani jolok sarang tebuan
🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:05 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 2:08 am
Reply to najib bini rosmah

NBR Ungka Betina Lesbian 11:45 pm/12:05 am,

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Betina ungka lesbian ni, seperti jiwanya terbeban
Tak ketahuan hujung pangkal..si gila ini meraban
Hanya bunyi riuh bising bgaikan ayam dlm reban
Bercampur sikit, bau busuk, mcm lubang jamban
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:06 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 2:21 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Sebelum ni hanya si monyet saja rasa tak selesa
Dia kena tempias, dari pantun2 Kejora yg berbisa
Tak sangka pula ungka betina lesbian pun terasa
Bagus le kini Kejora ada 2 ekor binatang mangsa
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:06 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 2:29 am

Reply to Anonymous
KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Ungka lesbian anak haram ini, LGBT & pluralisma
Sdg kan pantun Kejora, banyak sentuh hal agama
Sbb itu le, ungka iblis dajjal ni tak boleh nk terima
Dia rasa, pantun2 bisa Kejora tu menyiksa sukma
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:07 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 2:39 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora ni bila orang nak jual, sentiasa nak sambut
Mlm ini ada penjual baru..NBR lesbian otak sabut
Tapi baru Kejora tibai sikit je dia dah kelam kabut
Tiada pilihan lagi anak haram tu melainkan cabut
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:09 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 2:49 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila Kejora cekap pantun NBR lesbian jadi dengki
Tapi kena Kejora tibai, anak haram tu angkat kaki
Kini, binatang betina lesbian itu tak dapat dijejaki
Agaknya berjumpa pasangan, pelaga lubang puki
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:10 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 3:06 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
NBR ungka bkn geng monyet atau kera kongkang
Dia LGBT, anjing Pak Sheikh, geng main belakang
Monyet & kera itu geng Pejuwang Atok pedukang
Namun ketiga2 tu Kejora tibai, lari lintang pukang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:10 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 6:39 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Bila Kejora bijak pantun, NBR ungka jadi cemburu
Dek kena tempias..anak haram itu terkam meluru
Tapi, apa yg betina lesbian itu dapat hanya peluru
Kini, ungka tua itu lari bagai babi hutan kena buru
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:11 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 6:42 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
NBR ungka pun spt si monyet, tiada apa isi hujah
Hanya dek tempias pantun2 ungka tu mari terjah
Tapi yg betina lesbian tu dpt hanyalah kena tujah
Kini anak haram tu belah, tiada lagi kelibat wajah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:11 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 6:42 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Malm tadi NBR ungka anak haram terlangkah kiri
Dek tempias pantun..si lesbian tu terkam ke mari
Tapi silap besarlah, bila bala dia sengaja nak cari
Kena Kejora taji, tak cukup tanah si lesbian tu lari
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:12 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
4 May 2021 6:43 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
NBR ungka nk juah, tk sedar tua, kubur melambai
Tak padan dgn betina dia tunjuk lagak ma chi bai
Yg dia dpt, hanya lah berbirat belakang kena tibai
Terloncat-loncat le ungka tu bgai puki kena cabai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:12 pm
Reply to  Anonymous

_________________________________________

HASILNYA. ..

LINTANG PUKANG LARI LER, BINATANG ANAK HARAM NBR UNGKA BETINA TUA LESBIAN TU… DIA DAH TAK BERANI LAGI NAK ACAH KEJORA…

LEPAS ITU, SEKALI DGN BINATANG ANAK HARAM TN MONYET PUN TONGGANG LANGGANH LARI JUGA…

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:14 pm
Reply to  Anonymous

__________________________________________

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Teruk betul, Atok96 kena, NBR ungka taji dan tala
Dikata nya Atok tu saka tua bapa ayam dri Kerala
Tapi TN monyet biar jer NBR caci dia punya idola
Dia buat diam bodoh jer tak berani angkat kepala
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:14 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tapi dgn Kejora ini, keadaan nya lain jadinya pula
Kejora tk biar NBR ungka betina mari nk buat gila
Yg ungka betina lesbian itu dapat..hanya lah bala
Kejora tendang NBR ungka bingai itu serupa bola
⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:15 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet asyik je tampil dgn karutan ala tadika
Komen monyet itu buat semua “POLITAIK’ belaka
Tapi..tak berani tampil bela idola dia si Atok saka
Dia diam bodoh sja, NBR ludah Atok punya muka
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:15 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Tapi..lain keadaan, bila Kejora diacah NBR ungka
Mengacah Kejora..bermakna sengaja cari celaka
Kejora balun, lanyak, tertiarap NBR lesbian puaka
Yg binatang ungka itu dpt..hanya lah, cedera luka
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:16 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kebaculan TN monyet pondan, sgt jelas terdedah
Tk dibela pun bila Atok idola nya NBR maki ludah
Monyet pondan tu, buat bodoh je diam terngadah
Mmg nyata dia bacul lah, itu monyet haram jadah
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:17 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Tapi, bila NBR ungka acah Kejora..dia dapt padah
Binatang anak haram itu Kejora ratah dgn mudah
Kini binatang ungka tu diam..menyesal tak sudah
Baru ungka betina lesbian tu tau, langit ke rendah
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:17 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Atok96 kasihan kat TN monyet lalu dia bagi kerja
Monyet itu pacak kat sini, dgn dedak yg Atok taja
Tapi dia tak bela pun, NBR cerca Atok yg dia puja
NBR ungka caci ludah Atok..dia diam bodoh saja
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:18 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tapi bila NBR mari acah Kejora sakit le dia dapat
Terduduk si ungka lesbian itu, Kejora libas & lipat
Kena Kejora taji ungka itu sakit terlompat-lompat
Kini dgn Kejora, ungka tua itu dh berani lagi rapat
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:20 pm
Reply to  Anonymous

ERRATA (3:18 PM):

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tapi bila NBR mari acah Kejora sakit le dia dapat
Terduduk si ungka lesbian itu, Kejora libas & lipat
Kena Kejora taji ungka itu sakit terlompat-lompat
Kini, dgn Kejora, ungka tua itu tk berani lagi rapat
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:21 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Piiraah, TN monyet betina keling karam pakai sari
Ternyata monyet gila ni, hanya kuat sembang kari
Tak dijawab pun, cacian ke atas Atok yg NBR beri
Elok saja, klau si cacai pemuja Atok96 ini harakiri
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:21 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tapi bila NBR acah Kejora, dia dah terlangkah kiri
Silap besar lah dia, berani acah cgu Kejora bistari
Kena Kejora sergah, ungka tua lesbian tu abut lari
Kejora maki balik, ungka tua tu cuma berdiam diri
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 3:20 pm
Reply to  Anonymous

ERRATA (3:17 PM):

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Tapi, bila NBR ungka acah Kejora..dia dapt padah
Binatang anak haram itu Kejora ratah dgn mudah
Kini binatang ungka tu diam..menyesal tak sudah
Baru ungka lesbian tu tau, langit tinggi ker rendah
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:23 pm
Reply to  Anonymous

ZUNNUN TAMBAH LAGI CERCAAN KE ATAS ATOK96 SAKA TU PUN, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET PONDAN BACUL TU DIAM BODOH JUGA, TAK ANGKAT KEPALA:

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:23 pm
Reply to  Anonymous

zunnun
5 May 2021 7:04 pm

perhaps someone needs to advise and explore #sinyanyuktua96 all options instead of unilaterally resigning….

or

his epilepsy took control of him….

is he alright now….

Reply

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 4:24 pm
Reply to  Anonymous

Bravo Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Wahh..Atok96, terus kena serang lagi bertubi-tubi
Zunnun kata, Atok96 kena epilepsy, atau gila babi
Tapi, naper TN monyet tk bela pun dia punya nabi
Dibiar je Zunun & NBR lenyek Atok mcm tapai ubi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 12:51 pm

KEJORA INI TIAP HARI MELAKNAT.

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 1:03 pm
Reply to  Anonymous.

Dah, biadab dan kurang ajar, apa nak buat

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 1:33 pm
Reply to  Anonymous.

BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI INI TIAP HARI MENGARUT LALUT MERAPU MEMBEBEL MENGOMEL MEMERACAU ROYAN RABAN SERUPA NENEK KEBAYAN.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 1:34 pm
Reply to  Anonymous

Dia dah tua nyanyuk dicampur sasau sawan sewel gila babi, apa nak buat.

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 2:12 pm
Reply to  Anonymous

Memang, Kejora Kojolla dah 80an tahun umur.

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 1:59 pm
Reply to  Anonymous

KEJORA KOJOLLA LEMBU PENDEK 4 KAKI,..

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:12 pm
Reply to  Anonymous.

BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK KERBAU PENDEK 4 KAKI.

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 2:35 pm
Reply to  Anonymous

ENTAH2 WAK GONTOL TAKDA KAKI.

MENGESOT ATAS BONTOT.

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:45 pm
Reply to  Anonymous.

ENTAH2 BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK KAKI CACAT.

DITOLAK ANAK CUCU SANA SINI ATAS KERUSI RODA.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 12:12 pm

KEJORA NAK TEST BINATANG LAHANAT TU DGN DUA RANGKAP PANTUN INI DULU…

INI PUN DAH CUKUP ‘CLUE’ UNTUK PEMBACA AGAK, SIAPA DIA MAKHLUK MALAUN LAHANAT TERSEBUT…

“TAK PUASA MENTEKEDARAH, KARUTAN TADIKA KWN MARAH, KELING KAPAL NAK KARAM, PERANGAI ANAK HARAM..”

APA2 PUN KITA TUNGGU JER BABI HUTAN TU TERJAH MASUK MENYONDOL…

PEMBACA PUN TENTU TAK SABAR NAK LIHAT ANAK HARAM TU KENA PELANGKONG KEPALA…

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 12:18 pm
Reply to  Anonymous

PUKIMAK BINATANG ANAK HARAM KEJORA KOJOLLA INI MASUK SAJA DI SINI TERUS MENUNJUKKAN DIA BIADAB DAN KURANG AJAR.

TAK DIBIMBING EMAK BAPAK YA DI MASA KECIL, SALAH CAMPURAN DENGAN PENYANGAK, PENJAHAT DAN GENGSTER DI MASA DEWASA.

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 12:23 pm
Reply to  Anonymous

PUKIMAK BINATANG ANAK HARAM KEJORA KOJOLLA ITU BABI.

DIA BUKAN SAJA TERJAH, DIA MENYONDOL NYONDOL MASUK SINI.

KEPALA NYA DI PELANGKONG BERTALU TALU DAN BERTERUSAN DISINI. PAGI PETANG SIANG MALAM.

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 1:36 pm
Reply to  Anonymous.

PUKIMAK BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI INI MASUK SAJA DI SINI TERUS MENUNJUKKAN DIA BIADAB DAN KURANG AJAR.

TAK PASAL2 DIA MARI SERANG KEJORA.
KEJORA TAK ADA GANGGU DIA PUN.

TAK DIBIMBING EMAK BAPAK YA DI MASA KECIL, SALAH CAMPURAN DENGAN PENYANGAK, PENJAHAT DAN JALANG DI MASA DEWASA.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 1:38 pm
Reply to  Anonymous

PUKIMAK BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI ITU MEMANG BABI.

DIA BUKAN SAJA TERJAH, DIA MENYONDOL NYONDOL MASUK SINI.

KEPALA NYA ASYIK DIPELANGKONG BERTALU TALU DAN BERTERUSAN DI SINI. PAGI PETANG SIANG MALAM.

SEBAB ITU DIA MAKI BIOL GILA BABI.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:07 pm
Reply to  Anonymous

#MAKIN BIOL GILA BABI

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 2:41 pm
Reply to  Anonymous

KEJORA KOJOLLA BUKAN GILA BABI.

GILA. PERIOD

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:47 pm
Reply to  Anonymous.

BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI BUKAN SAJA GILA BABI.

DIA GILA BERHENTI PERIOD (MENOPOS).

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 12:10 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mari le berkomen agar blog Budin ini tidak suram
Klau ada pendapat, luahkan saja tk usah diperam
Tapi sama2 ler kita jaga biar blog aman tenteram
Jgn le komen spt masakan tk cukup asam garam
Atau..buat kalut, mcm keling atas kapal nk karam
Usah le berlagak juah, perangai mcm anak haram
Bukan apa kot kwn tala kita, bila depa naik geram
Nanti, bila dh kena tibai, kita jadi bersedih muram
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 12:09 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Di bulan mulia ini, Kejora nak beri sedikit tazkirah
Surau atau masjid..elok le kita pergi mengimarah
Banyakkan bersedekah, dan belajar jadi pemurah
Klu tk puasa, depan anak cucu jgn mentekedarah
Rakan2 kalau ada pendapat, sila lah tampil curah
Tapi, jngn dibuat karutan tadika, nanti kwn marah
Bkn apa..kot kwn taji tibai, kita jadi tak tentu arah
Nanti kita terpaksa lari dek tk tahan sakit & parah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 12:11 pm
Reply to  Anonymous

RAKAN2 BLOG TENTU DAPAT AGAK, SIAPAKAH BINATANG IBLIS ANAK HARAM
YANG DIMAKSUDKAN DALAM PANTUN DI ATAS ITU.

KITA TUNGGU JER RESPON ANAK HARAM TU.
DIA PASTI PANAS PONGGONG TAK SENANG DUDUK DENGAN TEMPIAS DARI PANTUN ITU YANG MENGENAI MUKANYA TUH..

KAH KAH KAH.

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 12:38 pm
Reply to  Anonymous

BLOG TAHI AYAM -UINFAIR

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 12:40 pm
Reply to  Anonymous.

SIARKAN TUDUHAN PENUDUH, TIDAK SIARKAN JAWAPAN ORG YANG DI TUDUH.

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 1:41 pm
Reply to  Anonymous.

BAGUS TUAN BUDIN👍!

TERUS JER CANTAS KOMEN2 MENGARUT GILA BABI DAN MERAPU TAHAP BUDAK TADIKA DARI BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 1:55 pm
Reply to  Anonymous

Bravo Tn Budin,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Apa yg Kejora nak kata di sini ialah, ‘padan muka’
Baru nek tu tahu yg dia tu, Tn Budin pun tak suka
Sbb komen TN monyet bebal tu mengarut belaka
Banyak komen macam budak kecik, tahap tadika
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 1:55 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Budin pun nampak..TN spt nenek mau lagak kuat
Tulisan pula mcm ponggong hitam banyak ketuat
Merapu meroyan sja..pantun pun dia tak reti buat
Komen dia pun dicantas le, sbb Budin sgt meluat!
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 1:56 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kesiian TN Monyet, keling karam punya meenachi
Komen2 dia banyak karutan tadika dan maki caci
Tapi hari ini banyak pula yg Budin blok atau kunci
Baru monyet tu tau yg dirinya itu Budin pun benci
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 1:56 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Budin suka, pantun2 Kejora banyak unsur nasihat
Dia pun suka, bila TN monyet itu Kejora taji pahat
Tapi Budin meluat komen tak matang & niat jahat
Sbb tu komen TN tu Budin cantas & tak mau lihat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 1:57 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Tuan blog tak suka dgn komen TN monyet lotong
Maki caci dan karutan tadika saja dia bergantung
Banyak komen anak haram itu..Budin dah potong
Budin humban komen dia, ke sampah punya tong
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 1:58 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet spt budak2..wlu bulu puki dh beruban
Bising, memekak sja dia, seperti ayam dlm reban
Tulis komen pun, busuk mcm dgn lobang jamban
Sebab itu, ke dlm tong sampah Budin dh humban
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 1:59 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet msuk blog..harapkan dedak sbg upah
Dgn komen2 gila dia tu, Budin cukup menyampah
Sbb tu komen dia Budin humban ke tong sampah
Mengelupor lah monyet itu bagai kulit kena lapah
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:00 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Budin sangat meluat, TN monyet cacai Pejuwang
Komen si anak haram itu hanya merugikan ruang
Sbb itu, banyak komen dia, Budin cantas & buang
Ibarat makanan basi busuk..ke longkang, dituang
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 May 2021 2:08 pm
Reply to  Anonymous

BRAVO & TQ BRO BUDIN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Tn Budin tau membezakan antara kaca dgn intan
Dia sgt minat dgn Kejora punya pantun & coretan
Tapi Budin benci dgn TN monyet si lahanat setan
Sbb tu lah komen2 monyet tu asyik kena sekatan
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 11:57 am

Takda soal tak berani. Umno, Bersatu, sesiapa pun.

Berani mest berdasarkan fakta. Umno yang paling lama perjuangkan nasib dan kepentingan Melayu.

Jangab ragu2, jangan malu2. Bila fakta sejarah dsb nya memihak bangsa da kepentibgan Melayu, mesti suarakan sekuat kuat nya bila timbul isu. Dan beberapa selalu yang sesuai.

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 12:04 pm
Reply to  Anonymous.

Jangan teragak agak menyuarakan hak dan kepentingan kita.

Hak dan kepentingan kita itu terang benderang dalam Perlembagaan negara. Perkara 153 – Kedudukan Istimewa Melayu.

Dirakamkan secara khas, yang lain tidak, ha nya di sebut sebagai imbasan.

Keadaan itu mesti dipertahankan hingga bila2.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:23 am
Reply to  Anonymous.

WOI BINATANG ANAK HARAM TN MONYET PUKIMAK SIAL LAHANAT YANG MENULIS DI JAM 12:04 PM!

‘DI SEBUT’…???

IMBUHAN ‘DI’ DGN PERKATAAN YG BERSIFAT PERBUATAN KENA DIRAPATKAN, MANAKALA
IMBUHAN ‘DI’ DGN PERKATAAN YG BERSIFAT TEMPAT/KEDUDUKAN/MASA KENA DIRENGGANGKAN!

‘DI’ DGN ‘SEBUT’ TU KENA RAPAT, SEBAB ‘SEBUT’ TU PERBUATAN!
=> DISEBUT…

KALAU DI SABUT KE ATAU DI RAMBUT KE, OK LAH.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMM!!!!!

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:24 am
Reply to  Anonymous

TAK KAN LAH ASYIK NAK KENA TENGKING HERDIK SETIAP HARI KOT???
DAH TU, DLM SEHARI BERPULUH-PULUH KALI NAK KENA TENGKING HERDIK..

KAU TAK ADA PERASAAN MALU LANGSUNG KE BINATANG ANAK HARAM TN MONYET?

ATAU KAU NI BUKAN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TAPI SEMEMANGNYA BINATANG BABI?

KAU DULUNYA LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI KER…??

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:24 am
Reply to  Anonymous

KAU TAK TAHU MALU KAT ORANG KER BINATANG ANAK HARAM TN MONYET OTAK TAHI BABI.???

BERAPA PULUH LAPIS KULIT BABIYG ADA KAT MUKA KAU & BERAPA KG TAHI BABI KAT OTAK KAU TU..MENYEBABKAN KAU TAK ADA RASA MALU LANGSUNG DGN KEBENAKAN KEBEBALAN KEDUNGUAN KEBENGAPAN KEBIOLAN KETOLOLAN KEBAHALOLAN KEBONGOKAN KEBENGONGAN YG ADA PADA KAU TU WAHAI BINATANG MONYET ANAK HARAM PUKIMAK!!!!

SAMPAI TAK MASUK2 DIAJAR LANGSUNG DAH DEKAT 3 BULAN DIAJAR. PUKIMAK HARAM JADAH PUNYA BINATANG TN MONYET MUKA KULIT BABI NIH…

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:25 am
Reply to  Anonymous

YG SEPATUTNYA RAPAT, DIA RENGGANGKAN
YG SEPATUTNYA RENGGANG, DIA BAGI RAPAT PULA.

HAIRAN SUNGGUH, BINATANG MONYET PUKIMAK SIAL ANAK HARAM BEBAL BENGAP BANGANG BONGOK BENGONG BINGAI BIOL TOLOL BAHALOL PEKAK BADAK NI TAK BOLEH JUGA NAK FAHAM-FAHAM.

ITULAH MALANGNYA NASIB BINATANG MONYET DAJJAL LAHANAT NI DIHANTAR OLEH MAK BAPAK DIA KE SEKOLAH SJK DULU.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:25 am
Reply to  Anonymous

RAKAN2 BLOG SEKALIAN:

Cubo kito lihat kembali ayat dari Binatang Anak Haram TN Monyet Botino Tua Pukimak Barua Sial Lahanat Muko Kulit Babi Otak Taik Babi di jam 12:04 pm di atas tu.

Kejora bukan lagi nak tegur pasal ‘di sebut’ tuh…dah tak boleh nak buat apa lagi kebenakan binatang anak haram tu…

Kita lihat ungkapan ini:

“ha nya di sebut sebagai imbasan..”

‘HA NYA’??? Bahaso apo ini?

Ini ‘HA NYA’ ni, bahaso Swahili ke?

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:27 am
Reply to  Anonymous

DAH HAMPIR 3 BULAN, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET TAHI MUKA 10 KEPING KULIT BABI & OTAK 1 KG TAIK BABI, BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT BIOL TOLOL BAHALOL BODOH PIANG DUNGU BINGAI BEBAL BENGAP BANGANG BONGOK BENGONG MUKA KULIT BABI NI DIAJARKAN MENGEJA PERKATAAN ‘HANYA’ & GUNA IMBUHAN ‘DI’ TAPI BINATANG ANAK HARAM PUKIMAK TU TAK FAHAM-FAHAM JUGAK!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:27 am
Reply to  Anonymous

Polajaran bahaso Molayu untuk Binatang TN Monyet Anak Haram Muko Kulit Babi Otak Taik Babi:

Pokataan ‘hanya’ tidak boleh dipisahkan jadi ‘ha nya’ kerana ‘ha’ tidak boleh ujud jadi perkataan sendiri.

Ia tidak samo dongan koadaan momisah soporti contoh borikut:
Kepadanya => kepada nya
Rambutnya => rambut nya

Contoh ayat sempurna:

Auntie TN ‘hanya’ tahu gunting bulu pukinya (puki nya) sajo tapi mombasuh pukinya solopaeih diyo koncing, tak pornah pun.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:30 am
Reply to  Anonymous

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMM!!!

(Ini bukan kes tersalah eja. Dah berpuluh kali binatang monyet anak haram muka kulit babi tu tertangkap.)

Monyet TN anak haram muko 10 koping kulit babi & otak 1 kg taik babi tu tosangek lomah dalam bahaso Molayu sobab diyo dulu nyo sokolah SJK.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:31 am
Reply to  Anonymous

Hoi binatang anak haram TN Monyet muko 10 koping kulit babi & otak 1 kg tahi babi, bobal bongap!

Solain dari ‘hanya’..pokataan2 ini jugo tidak boleh dipisah-an ‘nya’:

Tanya => ta nya (tidak boleh)
Punya => pu nya (tidak boleh)
Nyonya => nyo nya (tidak boleh)

Ini contoh ayat yang di‘salahguno’ pokataan-pokataan itu:

Bang Ali ber’ta nya’ kopado ‘Nyo nya’ TN konapo diyo ‘pu nya’ bulu puki copek panjang.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMM!!!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:31 am
Reply to  Anonymous

Ini satu layi contoh ayat di mano pokataan-pokataan itu di’salahguno’:

Bang Ali ber’ta nya’ kopado ‘Nyo nya’ TN:
“Konapo ekou ‘pu nya’ bijik kolontit lobih panjang dari ekou ‘pun ya’ bulu puki?”

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:33 am
Reply to  Anonymous

P/S:

Auntie TN 12:04 m,

Auntie boleh ditorimo kalau auntie buek karangan tontang huruf-huruf ‘Arab atau huruf-huruf hijaiyah, misalnyo:

Huruf alif nya, huruf ba nya, huruf ta nya, huruf sa nya, huruf jim nya, huruf ha nya, huruf kha nya…dsb.

Khusus dalam koadoan ini, ‘ha nya’ atau ‘ta nya’ boleh ditorimo.

FAHAAAAAAAAAAAAMMMMMMMM!!!

Apo lah bahalol ‘pu nya’ Binatang Anak Haram TN Monyet Muko Kulit Babi Otak Taik Babi nih…

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:34 am
Reply to  Anonymous

Kalau auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan aintie dalam BM. Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobongapan auntie tu! Memang dah tosangek joleih, dah somakin torang dan nyato yang auntie TN ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo ejaan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa.…

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:34 am
Reply to  Anonymous

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BOTINO SIAL BONGAP… DAH DOKEK DUO BULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

JONIH KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH PUKI NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

SIAL LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP. BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE MONYET ANAK HARAM BOBAL MUKO KULIT BABI SEKOR NI!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:35 am
Reply to  Anonymous

TAK PERNAH ADA LAH LAGI MANUSIA SEBEGINI BODOH PIANG TOLOL BAHALOL DUNGU BINGAI BEBAL BENGAP BANGANG BENGONG BONGOK MELEBIHI BINATANG ANAK HARAM TN MONYET TUA PUKIMAK SIAL ANAK HARAM BABI HUTAN PEKAK BADAK MUKA KULIT BABI SEKOR NI.

KENAPALAH DIA TIDAK DILAHIRKAN MENJADI SEEKOR LEMBU ATAU KERBAU ATAU KAMBING ATAU UNTA ATAU BAGHAL ATAU KELDAI ATAU BADAK SUMBU ATAU ANJING ATAU BABI HUTAN.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:35 am
Reply to  Anonymous

MEMANGLAH TERSANGAT BODOH PIANG, BEBAL BENGAP TN MONYET BETINA TUA KUTUK NI LEBIH DARI TARAF SEEKOR BINATANG.
DAH HAMPIR TIGA BULAN DIAJAR BENDA YANG SEBEGITU MUDAH PUN TAK BOLEH DIFAHAMINYA.

ELOK KALAU BETINA TUA KUTOK NI DIHANTAR UNTUK DIAJAR KAT DALAM ZOO BERSAMA KERA, MONYET, UNGKA, ORANG UTAN, SINGA LAUT, BANGAU, BERUANG, KUDA BELANG, MEMERANG, BADAK SUMBU, BABI HUTAN, DSB.
ATAU DIHANTAR BELAJAR BERSAMA BINATANG2 KAT DALAM SARKAS.

PUKIMAK SIAL ANAK HARAM PUNYA BINATANG TN MONYET TAHI MUKA KULIT BABI NIH.

HA HAH HAA.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:36 am
Reply to  Anonymous

HAA…

MENGAJAR CARA ELOK, TAK FAHAM!
MENENGKING HERDIK PUN TAK BOLEH FAHAM JUGA BINATANG MONYET ANAK HARAM SIAL LAHANAT NIH!

INI NAK KENA MENGAJAR CARA MAKI HAMUN, BARU BINATANG TN MONYET BETINA TUA PUKIMAK SIAL BARUA ANAK HARAM MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TU BOLEH FAHAM KOT!

HA HAH HAA.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:38 am
Reply to  Anonymous

INILAH APO YANG DIKATO-AN OLEH BRO DIN REMOS…

TAKDO KOJO YANG LOBIH TORUK DARI MONGAJAR MANUSIO BENAK BOBAL BONGOK BONGAP BENGONG BANGANG BINGAI BIOL BAHALOL BODOH PIANG MACAM BINATANG TN MONYET TAHI, BETINA TUA ANAK HARAM PUKIMAK SIAL LAHANAT SEKOR TU…

MONGASAH BOLAKANG PARANG PUN TIDAK SOTORUK ITU..

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:38 am
Reply to  Anonymous

Din Remos
3 March 2021 10:02 am

Adapun pekerjaan mengasah belakang parang itu kadangkala lebih baik dari mengajar orang yang benak dan tertutup pintu hatinya untuk menerima pengajaran. Kerana belakang parang jika diasah berterusan, nescaya ia boleh tajam. Akan tetapi orang yang benak ini ibarat mengajar kerbau atau kambing supaya tidak memakan tanam- tanaman…. sia-sia dan menyakitkan hati sahaja….

Reply

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:38 am
Reply to  Anonymous

Din Remos
9 March 2021 8:16 am
Reply to Anonymous

Buek apo la Jang kau boponek lolah mengaja nenek tu…. buang maso ngabehkan bogheh ajo… daripada mengajar BAHASA, lebih elok dia diajar supaya BERBUDI BAHASA

Reply

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:41 am
Reply to  Anonymous

Din Remos
15 March 2021 9:36 am
Reply to Anonymous

Itulah nenek. Ramai orang dah bagi amaran supaya nenek jangan suka menunjuk pandai, mahu komen semua orang di sini, nak jadi pak pacak lah itu ini. Sedangkan pengetahuan nenek tu cetek. Bahasa Melayu lintang pukang, nak tulis English pula terkial-kial merujuk Pakcik Google. Dapat sepatah dua phrases, itulah yang diulang-ulang, sekadar mahu dilihat orang kononnya dia pandai. Walhal semua orang tahu akal nenek cetek, fikiran nenek tidak matang setaraf budak tadika.

…/ bersambung …

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:41 am
Reply to  Anonymous

…/sambungan…

Nenek tahu, orang lain juga buat salah ejaan dan kesalahan nahu sebagainya termasuk Din…… tapi ada orang pick up benda tu/. Sebabnya orang lain tidak pernah nak tunjuk pandai dan bermulut celupar seperti nenek. Dalam bahasa mudah, hanya nenek yang dibenci oleh pengunjung blog.

Semoga nenek dapat menghadapi kenyataan ini dengan tenang dan sentiasa tabah. Jangan terlalu mengikut emosi menjawab kritikan ini, nanti menggeletar jari, buat kesalahan ejaan lagi dan terus kena belasah….kah kah kahhhhh

Reply

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:42 am
Reply to  Anonymous

MEMANG BOTUL DAN BONAR SANGEK TU, BRO DIN REMOS!

MONGAJAR BINATANG KEK DALAM SARKAS ATAU MONGAJAR LOMBU KOBAU PUN TIDAK SOSUSAH MONGAJAR BINATANG BOTINO TUO TN MONYET BATANG PISANG BODOH BOBAL BONGOK BONGAP BENGONG BANGANG BIOL TOLOL BAHALOL ANAK HARAM PUKIMAK LAHANAT PEKAK BADAK SEKOR TU…

TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG NATE MONYET TUO DUNGU BARUA ANAK HARAM NIH!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:45 am
Reply to  Anonymous

Bravo Din Remos,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dh sebulan lbih nek diajar, jika kenangan diimbau
Tetapi, lbih teruk dari kerja menarah kayu merbau
Mmg ler jenis tak masuk diajar itu nenek lahabau
Din kata..ngajar nek spt ngajar kambing & kerbau
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:46 am
Reply to  Anonymous

Bravo Din Remos,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kebengapan & dungu nenek bukan lah lagi rahsia
Masa SJK dulu, dia malas & lbih suka jadi bohsia
Kini nek terus jadi bebal benak hingga lanjut usia
Din kata ngajar nenek bengap tu jadi kerja sia-sia
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:46 am
Reply to  Anonymous

Bravo Din Remos,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Wow..Din Remos ini bagaikan seekor ular berbisa
Patukannya tu dah pasti sekali perit nenek terasa
Din kata..BM nenek tk daya lagi nak memperkasa
Lebih baik, klau nenek diajar tentang budi bahasa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:47 am
Reply to  Anonymous

Bravo Din Remos,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Sebelum ni pun kaw giler Din tampil tibai belasah
Kata Din mengajar binatang pun tak begini susah
Mmg nek bebal dungu tu, jenis rendam tak basah
Dpd ajar dia, lebih mudah lagi blkg parang diasah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:47 am
Reply to  Anonymous

TAK TAHU NAK KATA APA LAGI LAH DIN OI…

ENTAH BILA LAH, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET TAHI, BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT BIOL TOLOL BAHALOL BINGAI DUNGU BINGAI BEBAL BENGAP BONGOK BANGANG BENGONG DAJAL MUKA 10 KEPING KULIT BABI & OTAK 1 KG TAIK BABI NI DAPAT NAK FAHAM.

BABI HUTAN PUNYA MAHKLUK, TAK MASUK2 DIAJAR. ENTAH BILA LAH BINATANG ANAK HARAM DAJAL LAHANAT TU NAK MAMPOS, MENYUSAHKAN ORANG SAJA.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:49 am
Reply to  Anonymous

HERAN SUNGGUHLAH DIN…

MCM MANA BOLEH ADA MANUSIA YG TAK TAHU MALU TAHAP ANAK HARAM TN MONYET TAHI BABI TU…?

KENAPALAH TN MONYET ANAK HARAM INI TIDAK DILAHIRKAN SBG SEEKOR BINATANG…??

BERAPA PULUH KEPING KAH KULIT BABI YG MELEKAT DI MUKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET TAHI INI YG MENYEBABKAN DIA TAK ADA PERASAAN MALU LANGSUNG…???

BILAKAH LAGI BINATANG ANAK HARAM MUKA BERPULUH KEPING KULIT BABI NI NAK MAMPOS SUPAYA TAK MENYUSAHKAN ORANG…????

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:49 am
Reply to  Anonymous

Bravo Din Remos,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Mmg elok sgt Din tala itu anak haram tua bangka
Din kata, otak nenek itu, hanya taraf budak tadika
Tak tahu malu langsung itu nenek bangsat puaka
Serupa kulit babi sja, tebal, itu nenek punya muka
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:50 am
Reply to  Anonymous

Din Remos & pembaca sekalian,

Itulah dia kalau nak tahu, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT MUKA 10 KEPING KULIT BABI DAN OTAK 1 KG TAHI BABI yg memiliki sifat berikut:

1) Tak ada perasaan malu langsung, muka kulit babi.
2) Bebal benak dungu bengap tak masuk diajar langsung, otak taik babi..
3) Tekanan diri/mental dek menopos ke tahap sasau sawan sewel gila babi.
4) Umur 90 tahun lebih, nyanyuk teruk.
5) Munafiq laknatullah

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 5:50 am
Reply to  Anonymous

KEJORA NAK TAMBAH GELARAN BINATANG PELESIT TU KEPADA:

“BINATANG ANAK HARAM TN MONYET (@ TN ANJING) MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI, SEGALA-GALANYA BABI, LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI.”

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:49 am
Reply to  Anonymous

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

Untuk monyodar-an si botino tuo kutok Binatang Anak Haram TN Monyet yang bingai dungu bangang bobal bongap bongok bengong biol tolol bahalol pukimak sial anak haram barua lahanat muko kulit babi otak taik babi tu dan jugo sobagai poringatan bosamo, den nak ulang siar lah koratan borito ini:

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:50 am
Reply to  Anonymous

Kuasai, betulkan bahasa Melayu dulu…
18 Feb 2021

ROSALWANI CHE SOH @ YUSOFF

SHAH ALAM – Sasterawan Negara mengingatkan segelintir rakyat Malaysia jangan hanya kecoh menegur sebutan individu lain dalam bahasa Inggeris, sebaliknya mengabaikan kepentingan untuk menguasai, menghormati dan mencintai bahasa kebangsaan sendiri.

Sasterawan Negara, Datuk Dr Anwar Ridhwan berkata, perkara itu perlu diberi perhatian, ekoran masih ramai rakyat Malaysia sendiri yang tidak fasih berbahasa Melayu selain gemar menggunakan bahasa ‘Melayu rojak’ iaitu bahasa Melayu yang bercampur dengan Inggeris dalam pertuturan harian.

Sinar Harian.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:50 am
Reply to  Anonymous

KERATAN BERITA INI AKAN TERUS DISIARKAN SEHINGGALAH BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL BARUA DAJJAL LAHANAT MUKA 10 KEPING KULIT BABI OTAK 1 KG TAIK BABI TU DAPAT MENGUASAI BAHASA MELAYU DENGAN BAIK…

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:52 am
Reply to  Anonymous

KERATAN BERITA ITU BERTARIKH 18 HB FEBRUARI 2021, DAH LEBIH 2 BULAN BERLALU…
TAPI BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA TAHI BABI ITU DIAJARKAN TENTANG IMBUHAN ‘DI’ DAN MENGEJA ‘HANYA’ LEBIH AWAL DARI ITU, SEBULAN LEBIH. BERMAKNA DAH TIGA BULAN BINATANG ANAK HARAM TU DIAJAR, TAPI MASIH JUGA DIA TAK FAHAM2..

APA PUNYA BENGAP DUNGU LAH BINATANG ANAK HARAM TN MONYET MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH…

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:52 am
Reply to  Anonymous

UNTUK MAKLUMAN PEMBACA SEKALIAN:

SUDAH LEBIH DUA BULAN, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BATANG PISANG BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT MUKA KULIT BABI INI DIAJARKAN TENTANG PENGGUNAAN IMBUHAN ‘DI’ DALAM BAHASA MELAYU DAN JUGA EJAAN PERKATAAN ‘HANYA’, TAPI TAK DAPAT JUGA DIKUASAI OLEH ANAK HARAM BABI HUTAN SEKOR NIH.

MMG TERNYATA BINATANG ANAK HARAM BEKAS MURID SEKOLAH SJK INI BODOH PIANG DUNGU LEMBAM TOLOL BAHALOL BEBAL BENGAP BONGOK BANGANG BENGONG TERAMAT.

PUKIMAK PUNYA MONYET ANAK HARAM MUKA 10 KEPING KULIT BABI NIH.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:55 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek masuk blog harap dedak jer nak melantak
Tapi dia ini, jenis dungu bingai punya kepala otak
Mesti dulu kepala dia, kt meja cikgu asyik hentak
Imbuhan ‘di’ pun dia tak tau mcm mana nak letak
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
muka kulit babi otak taik babi tuh…

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:55 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek masuk blog harap dedak jer nak melantak
Tapi dia ini, jenis dungu bingai punya kepala otak
Mesti dulu kepala dia, kt meja cikgu asyik hentak
Imbuhan ‘di’ pun dia tak tau mcm mana nak letak
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
muka kulit babi otak taik babi tuh…

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:56 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek dah tua ganyut tak lama nak jadi bangkai
Otak dia kecik harap kepala besar buah tembikai
Dlm BM ternyata betina tua tu bodoh bingai cikai
Imbuhan ‘di’ pun dia tk tau, mcm mana nak pakai
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
muka kulit babi otak taik babi tuh…

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:56 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Belajar dekat SJK, tidak bawa nenek TN ke mana
Kt sekolah..dia banyak kawan dgn Hindu & China
Nahu dan tatabahasa dalam BM, dia tidak cakna
Imbuhan ‘di’ pun si betina biol tua tu tak tau guna
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
muka kulit babi otak taik babi tuh…

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:56 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tak pastilah samada bodoh nenek tu semula jadi
Masa SJK dulu..keje jadi bohsia dan malas study
Rasanya SPM dulu..BM dia fail atau dapat gred D
Hingga dia tidak tahu nak mengguna imbuhan ‘di’
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
muka kulit babi otak taik babi tuh…

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:57 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Binatang TN Monyet ke sini, sbb dpt dedak ditaja
Anak haram itu belajar di SJK, buat abis duit saja
Perkataan ‘hanya’ pun anak haram tu tak tahu eja
Mesti anak haram tu asyik kena berdiri atas meja
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
muka kulit babi otak taik babi tuh…

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:58 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek itu mmg lah jenis bebal bengap pekak tuli
Dia asyik je, bawak ejaan ‘ha nya’ bahasa Swahili
Tak berubah juga dia, wlu cikgu tegur berkali-kali
Yg betina tua tu tahu, kangkang puki kat Bang Ali
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
muka kulit babi otak taik babi tuh…

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:58 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek tak masuk diajar, wlu cikgu tengking maki
Klau komputer rosak, nenek itu kata, kena ‘baikki’
Yg betina tua itu tahu, kat Bg Ali dikangkang puki
Dia melentang kangkang, Bg Ali kat atas jadi joki
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Pukimak betul binatang anak haram TN Monyet
muka kulit babi otak taik babi tuh…

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:58 am
Reply to  Anonymous

HERAN SUNGGUH PEMBACA SEKALIAN…

BINATANG ANAK HARAM TN MONYET OTAK TAHI BABI TU TAK ADA PERASAAN MALU LANGSUNG KAH?

DAH NAK MASUK 3 BULAN…SETIAP HARI…SEHARI 3-4 KALI, BINATANG ANAK HARAM TU DIAJARKAN PENGGUNAAN IMBUHAN ‘DI’ & MENGEJA ‘HANYA’ DLM BAHASA MELAYU…SEHINGGA TERPAKSA DITENGKING CERCA MAKI HERDIK…TAPI MASIH JUGA DIA TAK BERUBAH…

KEJORA RASA BUKA SAJA KULIT BABI YG MELIPUTI MUKA ANAK HARAM TU SEHINGGA BEGITU TEBAL MUKANYA TAK TAHU MALU…RASANYA TAIK BABI PUN ADA KAT OTAK DIA…

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
7 May 2021 6:59 am
Reply to  Anonymous

KEJORA NAK UBAH GELARANNYA KPD:

“BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI”

ANAK HARAM TU LANGSUNG TAK ADA PERASAAN MALU & BEBAL BENAK BENGAP, LANGSUNG TAK MASUK DIAJAR …

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 12:13 pm
Reply to  Anonymous.

British Kolonial merampas kuasa, memerintah negara ini sejak Perjanjian Pangkor tahun 1874.

Residen British JWW Birch pergi menghebahkan mereka pegang kuasa dan jongos2 nya di arah memberi tahu rakyat mereka perlu membayar cukai kpd gomen kolonial British. Birch dibunuh (dilembing?) ketika mandi di tepi Sungai Perak.

Semangat nasionalism Melayu terbukti sejak masa itu.

Anonymous.
Anonymous.
6 May 2021 12:44 pm
Reply to  Anonymous.

150 TAHUN DAHULU.