SEMBUNYI NAMA SEBENAR MAHIADDIN – TERTIPUKAH KITA SELAMA INI?

Tidak pernah surut dengan deretan pertikaian yang bertali arus berkaitan dirinya sejak bergelar Perdana Menteri setahun yang lalu, Mahiaddin Md Yasin sekali lagi menyerlahkan dirinya kepada perlakuan yang cukup memalukan.

Kali ini, disebabkan menggunakan nama glamour Muhyiddin Yassin, perintah tahanan yang ditandatanganinya ketika memegang jawatan Menteri Dalam Negeri telah diputuskan tidak sah oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Berikutan keputusan tersebut, pesalah dari Sabah yang ditahan berkaitan pengedaran dadah telah dibebaskan.

Pesuruhjaya Kehakiman, Norsharidah Awang ketika membuat keputusan, membenarkan permohonan habeas corpus oleh Awang Sari Lasikan kerana penggunaan nama lain itu melanggar Akta Fungsi-fungsi Menteri dan Akta Dadah Berbahaya (Langkah-langkah Pencegahan Khas).

Peguam Zafran Zafri Mohd Zaini berkata, mahkamah membatalkan perintah tahanan terhadap Awang Sari dan mengarahkannya dibebaskan serta-merta.

Persoalan paling besar di sini, dengan memegang menteri puluhan tahun sebelum ini dan Perdana Menteri sejak lebih setahun lalu, sudah berapa banyak arahan, perjanjian, MOU atau lain-lain dokumen yang ditandatangani beliau atas nama Muhyiddin Yassin dan bukan Mahiaddin Md Yasin sebagaimana yang tertera dalam kad pengenalannya?

Jika penahanan seorang pesalah dadah boleh diputuskan tidak sah kerana menggunakan nama yang bukan tertera pada kad pengenalan, mungkinkah yang lain-lain turut tidak sah juga?

Apakah selepas ini lebih ramai akan tampil menuntut keadilan di mahkamah jika mereka ada terbabit dalam sebarang perkara yang melibatkan Mahiaddin, tetapi ditandatanganinya dengan menggunakan nama Muhyiddin?

Bagaimana pula dengan kemenangan beliau dalam PRU kerana sejak sekian lama ia juga menggunakan nama Muhyiddin, bukan Mahiaddin?

Bahkan dalam PRU14 pada tahun 2018 lalu, Mahiaddin sendiri ada meminta SPR tidak menggunakan nama sebenarnya dalam borang pencalonan untuknya bertanding, sebaliknya mahu diletakkan nama Muhyiddin.

“Nama yang saya minta dalam borang percalonan adalah Tan Sri Muhyiddin Yassin, itulah nama yang saya gunakan sejak dahulu lagi.

“Jadi saya hairan bagaimana dalam laman web SPR mengemukakan nama Mahiaddin bin Md Yassin.

“Saya telah minta agar ia diperbetulkan atau saya akan buat bantahan rasmi. Kerana kalau tidak nanti ada pihak yang keliru,” katanya dipetik dalam laporan sebuah portal bertarikh 29 April 2018.

Dalam hal ini, kenapa Mahiaddin tidak mahu menggunakan nama yang diberi oleh kedua ibu bapanya sendiri iaitu Mahiaddin, tetapi lebih seronok menggunakan nama lain yang kononnya kelihatan lebih glamour dan moden.

Apakah ini bermakna Muhyiddin malu dengan nama sebenarnya yang diberi oleh ibu bapanya itu?

Yang nyata, hanya dengan satu kes tahanan yang terbabit dengan pengedaran dadah telah dilepaskan akibat penggunaan nama glamour itu, Mahiaddin benar-benar telah memalukan seluruh rakyat dan negara dengan tindakannya itu.

Tidak pernah kita ada seorang pemimpin, apa lagi Perdana Menteri, yang tergamak menggunakan nama lain sejak sekian lama yang mana nama tersebut telah diterima umum sebagai namanya yang sebenar, walhal kita seolah-olah telah kena tipu selama ini.

Ada yang berkata sinis, kalau nama sendiri pun ditipu, bagaimana dengan kejujuran yang lain?

Apakah janji dan kata-katanya kepada rakyat, khusus ketika beliau memegang jawatan Perdana Menteri sejak setahun lalu, dijamin boleh diterima sebagai jujur dan bukan tipu juga? (Shahbudindotcom 03/04/2021)

4.2 9 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 3 April 2021 — 4:13 pm
Subscribe
Notify of
guest
42 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
5 April 2021 3:10 pm

APA YANG ASAL DARI PARTI PHD4PIG MEMANG TAK BOLEH PAKAI TERMASUK KADOK…….. Analysts: When Push Comes To Shove, PAS May Still Pick Umno Over Bersatu………… Bersatu’s “strength” in Parliament is bolstered by defectors from Umno, which means there is no guarantee that they would not cross back over if Bersatu does not emerge victorious in GE15. (MMO) – Political pundits say there is still a chance PAS will partner with Umno going into the next general election, even if the Islamist party recently announced its partnership with Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu). Universiti Teknologi Malaysia geostrategist Professor Azmi Hassan said… Read more »

Anonymous
Anonymous
4 April 2021 11:58 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN

Awas lah bila ada komen yang bermula dengan kata2 di atas.

ia menghasut tapi menuduh orang lain yang buat demikian.

Ini lah jenis manusia yang lidah bercabang,

Di kenali sebagai Wak Gontol Kejora Kojolla.

Anonymous
Anonymous
4 April 2021 12:09 pm
Reply to  Anonymous

Cakap nya kasar –

Menuduh orang tak dewasa, matang dan siuman, menghasut membawa isu perkauman. Biadab dan kurang ajar mengata di sini ada yang mcm kera hanuman.

Menuduh orang lain tapi dia yang sebenar nya memudarkan blog punya ketenteraman, berlagak samseng. Mengancam dan mengugut “kwn punya tikaman”.

Demikian lah samseng nya Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 April 2021 8:46 am

Semburit sedang ajar saka tua bahasa China Wo Men Taa Keee.

sakasemburit.jpg
Anonymous
Anonymous
4 April 2021 12:11 pm

Kasi penerangan dan bukti lah, Dol.

Kamu menuduh secara liar sahaja.

Niat jahat, nak mendatangkan perasaan tak baik antara manusia.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 April 2021 8:22 am

Wo men Taa Ker. Wo ai ni Don Zhong. Hail Mao Ze Dong. Hail Chin Peng. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
4 April 2021 12:15 pm

Ini the Blog Joker Mister Kahkahkah

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 April 2021 8:17 am

TPM idaman Kartel Semburit PNkhianat dan Madey si Kitol sudah kowtow dengan China Abang Besar. Kahkahkah!

Wau bule
Wau bule
4 April 2021 7:48 am

1. I do not agree with what Muhyiddin had done viz Sheraton Move. 2. Till to date I abhorred Muhyiddin (and his co- conspirators) for what he had done to TDM. 3. BUT the above captioned IS SO CHILDISH as it reflects Budin’s endless effort to belittle Muhyiddin ON THE HOPE THAT IT WOULD EXALT ANWAR’S POSITION. 4. The fact is it would push Anwar far far away from being Budin’s dream of Anwar as PM 5. For as long as Budin is still fantasizing about Anwar as 9th PM, based on fiction and falsity, we would see this kind… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
3 April 2021 9:13 pm

Masa rogol bini orang bernama Nika Gee hang pakai nama apa? Muhyiddin atau Mahiaddin? Kahkahkah!

MAS MERAH
MAS MERAH
3 April 2021 7:19 pm

salam untuk teruna utara,rasanya teruna dah tak ingat kat mas lagi kan.Bila dah lama tinggal kat Malaysia terasa nak masuk ke sini.Ya lah kan kan teringat masa dulu-dulu.Sebenarnya Mas dan abang fareez tengah standby nak balik tokyo.Itupun kalau pintu state dah buka.Satu yang mas tak seronok,bila masuk sini,dah tak da pantun bunga-bunga.Rasanya ruang sini dah hilang seri.Buatla pantun-pantun tu wahai teruna.Malam ni mas ajak abang fareez makan satay perut kat tepi stadium tu.Teruna pernah pergi ka.Oh,dah nak masuk solat tu,mas nak ready ,nanti nak jemaah ngan bapa mertua,tok guru.Lepas solat,gi makan.Jumpa lagi,entah bila

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 6:14 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sila lah tampil utk berhujah wahai rakan & teman
Berbicaralah secara dewasa matang dan siuman
Elakkan dr menghasut atau bawa isu perkauman
Juga jgn lah bibuat perangai mcm kera hanuman
Bersama2 lah kita jaga blog punya ketenteraman
Usah ler nk lagak samseng juah tk makan saman
Bkn apa..kot tak tertepis pula kwn punya tikaman
Nanti terpaksa berehat terus, serupa Wak Suman
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 5:55 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakan2 klu ada hujah sila lah masuk berinteraksi
Blh cara biasa atau dlm bentuk pantun atau puisi
Usah lah komen merapu..hujah kita biar berpaksi
Bersama le dijaga blog pnya decorum & decency
Jgn lah berlagak megah juah dlm kita punya aksi
Bkn le apa, kot tak tertepis pula pukulan kwn kasi
Kot kena duduk dlm wad berteman doktor & misi
Nanti nak masuk rasa takut duduk luar pucat lesi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 4:24 pm

APA2 HAL PUN, BERKAITAN DGN PANTUN2 DI BAWAH TU, KITA TUNGGU SAJA RESPON DARI MAKHLUK YG BERKENAAN.

KEJORA YAKIN BINATANG ANAK HARAM PUKIMAK SIAL LAHANAT TU PASTI PANAS PONGGONG TAK SENANG DUDUK DGN PANTUN2 YG MENGHEMPAP MUKA DAN KEPALANYA ITU.

BAGI YG TAK BERKENAAN, ABAIKAN SAJA PANTUN2 DI BAWAH TU.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 4:10 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakan2 yang ada pendapat, sila le tampil kemuka
Tapi klu tak ada hujah, jgn lah pula karutan direka
Usah le dibuat karangan serupa dgn budak tadika
Berubahlah diri klau dah ramai pembaca tak suka
Jgn lah bawak masuk komen, yg mcm sial celaka
Atau pamirkan diri serupa dgn anak haram puaka
Siapa yang dimaksudkan pasti pembaca dpt teka
Kita tunggu je respon..dari itu malaun tua bangka
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 4:10 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kpd rakan yg baru masuk diucapkan slmt datang
Klau ada apa2 pendapat silalah tampil & bentang
Tak kisah lah, k’jaan nak disokong atau ditentang
Berhujahlah secara dewasa beradab dan matang
Mulut tu jgn ler celupar, wlu pun berhujah lantang
Usah nk samseng juah, lagak along minta hutang
Jgn diikut..itu seekor anak haram punya binatang
Bkn apa..kot kwn marah kita kena tibai terlentang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 4:08 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Klu ada pendapat luahkan saja, tak usah diperam
Tapi sama2 le kita jaga agar blog aman tenteram
Jgn buat perangai spt keling atas kapal nk karam
Atau tulisan spt masakan tak cukup asam garam
Usah lah dipamirkan diri, serupa dgn anak haram
Bkn apa, kot kwn tibai, kita jadi monyok & muram
Muka kita pulak, serupa dgn air longkang disiram
Nanti..nak masuk lagi ke blog, kita takut & seram!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 4:07 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Masuklah berkomen, tiada apa nk dirisau gundah
Boleh cara biasa..atau pun nak berpantun madah
Ikut suka..nk karang panjang atau ringkas mudah
Tapi yg seeloknya tu, gunakan tutur kata yg indah
Jgn le pulak..buat perangai spt anak haram jadah
Atau buat karangan tahap tadika atau sek rendah
Bkn apa, kot kawan meluat marah, kita dpt padah
Nanti kita dpt malu rasa seperti muka kena ludah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 4:06 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakan2 klau ada hujah sila lah tampil beri ulasan
Tapi biar le cerdik dan matang, kita punya tulisan
Jgn lah dibawa masuk karangan budak hingusan
Berubah lah diri klau dah ramai orang naik bosan
Lbih2 lagi, klu dah tua renta dekat dgn batu nisan
Bila org dah benci, jadi buruk lah dia punya kesan
Bkn apa, kot kita tak tahan dgn pukulan & libasan
Nanti kita jadi monyok terkedu pula dlm tangisan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

.

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 4:05 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Di blog ini rakan2 boleh luah perasaan yg terbuku
Tak kisah le, klu ada yg cari dedak utk wang saku
Tapi sama2 lah kita jaga pekerti dan tingkah laku
Jgn lah gatal, nak mencakar, klu dah tumpul kuku
Bkn le apa, kot tak tertepis klu kwn tibai dan paku
Kepala pula, nanti benjol sana sini, kena kwn luku
Kesudahannya, kita jadi malu terkesipu kelu kaku
Monyok terkedu je kat luar, serupa dgn kera duku
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 4:04 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Usah lah rasa malu utk ketengahkan komen anda
Moga ia nya dpt dikongsi..jadi pencerahan minda
Boleh juga jika nak diselitkan sedikit gurau senda
Tapi jgn pulak tunjuk kebodohan berganda-ganda
Lebih2 lagi, bagi yg tua renta hampir dgn keranda
Jgn nak buat kecoh, bikin blog jadi porak peranda
Atau kurang ajar biadab lagak samseng taik kuda
Bkn lah apa, kot kwn tibai kita rasa sebak di dada
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 4:03 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Klu ada apa2 pendapat yg berguna, sila lah curah
Tapi jgn le main terjah hanya kerana rasa ghairah
Klu bahasa pun lemah jgn le nak lagak pensyarah
Usah masuk blog sebab ingin cari publisiti murah
Atau, kerana pelahap dedak, nak dimentekedarah
Rentikanlah nak jadi samseng juah tak tentu arah
Bkn le apa kot kita kena tibai bila kwn naik marah
Nanti kita terpaksa lari bila dh teruk cedera parah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 4:02 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kawal lah emosi..jgn cepat nk melenting melatah
Berhujah secara matang, jgn mcm budak mentah
Usah ler nk jadi polis pacak, sana sini nk perintah
Atau cuba nak jadi mcm raja asyik je nak bertitah
Klu nak lagak hebat, bahasa tu, bagi le dulu petah
Jgn bawa bahan taik, sampai kwn pun nk muntah
Bkn le apa..kot kita malu bila asyik jer kena getah
Nanti kita terpaksa cabut lari, tk tahan kena ratah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 4:00 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sila le tampil ke depan, klu ada apa2 nk dicadang
Tapi jgn lah masuk, pukul kosong punya gendang
Jgn asyik tunjuk kebodohan spt lembu kt padang
Bahan yg serupa taik usah lah cuba nak dihidang
Jagalah adab sopan agar diri kita orang pandang
Klu diri tu lemah, usah nak lagak kuat spt badang
Bkn ler apa kot kita kena tibai bila kwn meradang
Nanti kita jadi malu bila asyik je kena penendang!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:58 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Klu ada apa2 pendapat sila lah buat coretan tinta
Tapi jaga le kita punya adab sopan dan tutur kata
Hal kentut, berak dan tahik, usah lah dibuat cerita
Atau asyik nk tunjuk kebodohan, serupa dgn unta
Blog ini jgn le cuba dibuat bapak kita punya harta
Usah kawal sana sini, jadi pacak atau mata-mata
Jgn suka nak terjah dgn maki caci dan kata nista
Bkn le apa, nanti kot kwn tibai kita tk tahan derita
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:56 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Komen jer..tk kisah TSMY nak dikutuk atau ampu
Bersikap jujur..pembaca kat sini usah cuba ditipu
Jgn pula asyik mengarut..kt tajuk pos, sila tumpu
Usah lah tampil dgn karangan ‘ala tadika’ merapu
Lebih baik diam saja klu nak fikir dah tak mampu
Berehatlah klu idea dah bankrap & otak pula tepu
Bkn apa, kot kawan tibai kepala kita dgn penyapu
Nanti kita terpaksa belah cabut malu tersipu-sipu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:55 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakan2 klu ada apa2 idea atau hujah sila lah beri
Tapi hendak le kita jaga adab dan kesopanan diri
Karutan taraf budak tadika, usah le bawa ke mari
Klu bahasa lemah, jgn ler acah cikgu bijak bistari
Cuba lah berubah..klu ditengking sergah tiap hari
Usah tunjuk lagak samseng, atau jahat punya ciri
Bkn ler apa, kot tak tertepis kwn tibai kanan & kiri
Nanti, klau kantoi & malu, kita terpaksa cabut lari
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:54 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sentiasa le berhati2 dgn apa yang kita mahu tulis
Eloknya jgn masuk merapu kalau idea dah muflis
Buat apa masuk klu hanya untuk rosakkan majlis
Usah lah beraksi mcm jerung klau diri hanya bilis
Atau cuba nk kawal sana sini jadi pacak ker polis
Jgn sekali tampil kuangajar biadab perangai iblis
Ingat le kita semua bkn nya kebal peluru tak kalis
Bkn le apa, kot kwn lenyek jadi mcm stemrol gilis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:52 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kalau ada apa2 hujah, sila lah tampil ke hadapan
Moga kat sini..sama2 kita jadikan bahan tatapan
Tak kisah, sokong PN ke BN ke Pakatan Harapan
Tapi sama2 ler kita jaga tatasusila & adab sopan
Jgn lah pulak asyik tampil pamirkan kebengapan
Lbih2 lagi klu dah tua renta dekat dgn kain kapan
Kebodohan tu, untuk anak cucu elok jer disimpan
Bukan le apa kot dgn pukulan kita kena berdepan
Nanti, kita terpaksa lari, bak sukan acara balapan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:51 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sila le tampil berhujah atau beri apa2 pencerahan
Moga dpt jdi manfaat bersama..mudah-mudahan
Tak kesah lah..panjang atau pendek punya bahan
Tapi jgn le selalu sgt tampil pamirkan kebodohan
Atau kawal sana & sini nak cari publisiti murahan
Usah le lagak samseng juah, nk cetus perbalahan
Bkn ler apa, kot kwn tibai kiri kanan kita tak tahan
Nanti, kita terpaksa lari dek teruk kena belasahan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:49 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Silalah tampil sekirannya ada hujah atau saranan
Boleh, nak pantun atau sajak, utk sedikit kelainan
Tapi..jaga le adab, agar diri kita org jadi berkenan
Takut ler diri kita akn jadi bahan ejekan & mainan
Usah tampil dgn lagak juah, spt samseng jalanan
Berubah lah diri, klu dah asyik menerima tekanan
Bkn ler apa, kot tak tertepis kwn tibai kiri & kanan
Nanti, asyik kuah je, menjadi kita punya makanan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:49 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakan2 kalau ada apa2 hujah muat turun sajalah
Nak komen panjang ke atau pendek, tk jadi salah
Tapi, jgn lah suka ganggu org, asyik nak berbalah
Atau lagak samseng juah, nak cetuskan masalah
Sedar le sikit, bila dlm pertarungan asyik je kalah
Berhati-hatilah dgn nahu bila bahasa ingin diolah
Jgn lah tampil dgn coretan spt budak prasekolah
Bkn apa..kot kwn balun kita terpaksa cabut belah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:48 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Komen dari rakan2, mmg le dialu-alukan sentiasa
Boleh kalau nak bermadah atau ditulis cara biasa
Tak apa juga, kalau puisi, pantun syair atau prosa
Tapi jgn le tampil dengan celupar atau mulut bisa
Berkomen itu, biarlah secara matang dan dewasa
Pepatah mengatakan kerana mulut badan binasa
Bkn apa..kot kwn pelangkong, sakit pula kita rasa
Nanti, kita terpaksa lari, dek tak tahan dera seksa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:41 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakan2 klu nak beri komen anda sgt lah dipersila
Tpi jaga ler kita punya adab sopan dan tatasusila
Jgn ler pula tampil berkomen serupa dgn org gila
Klau org tak ganggu, jgn kita pegi cari pasal mula
Kata pepatah rezeki jgn ditolak, jgn pula cari bala
Usah perasan hebat..klu BM kita itu tahap Bangla
Bkn le apa, kot tak tertepis nanti kawan taji & tala
Nanti kita terpaksa lari tidak tahan disekel kepala
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:40 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Peluang untuk memberi pandangan sila lah rebut
Tapi jgn lah tampilkan diri spt org gila berserabut
Atau..spt budak tadika berkelahi lwn tarik rambut
Klu nak sindir org pun biar lah cara lemah lembut
Jgn pula nak melatah, klau nama kita tak disebut
Tak usah ler pamir diri, sbg org bodoh otak sabut
Bkn apa, kot kwn tibai kiri kanan kita kelam kabut
Nanti tak tahan disekel, kita terpaksa belah cabut
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:39 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kalau ada apa2 nukilan sila le tampil persembah
Boleh cara biasa..atau pantun sajak nak digubah
Tapi jgn asyik nk ganggu org, jdi pinggan tambah
Atau lagak kuangajar, mcm anak haram bedebah
Klu dh rata2 org pakat benci eloklah kita berubah
Bkn lah apa, kot kwn balun tibai, kita jadi gelabah
Muka kita pulak bagai dgn air longkang disimbah
Nanti terpaksa lari tonggang langgang dan rebah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:38 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakan2, kalau ada apa2 hujah, sila lah tampil saji
Jagalah adab sopan dan tunjukkan akhlak terpuji
Tapi jgn le nak samseng juah tunjuk perangai keji
Klu diri penyangak, usah nak lagak lebai atau haji
Jgn ler nak lagak hebat klu diri tak tinggi mengaji
Tak usah juah le, klu komen harap dedak sbg gaji
Bkn apa kot tak tertepis pula kwn mari tibai & taji
Nanti kita rasa bgai dihumban dlm taik punya loji
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:37 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Silalah tampil berhujah, wahai rakan dan saudara
Tapi, jaga adab sopan, dlm kita punya kata bicara
Jgn masuk dgn gaya samseng nak cetus angkara
Atau tunjuk kurang ajar..mau timbulkan huru hara
Jauhkan diri dari buat perangai monyet atau kera
Klau diri bebal bengap usah cuba nak lagak juara
Bkn le apa, kot tak pasal2, kita kena buli dan dera
Nanti kita terpaksa lari, tak tahan derita sengsara
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:36 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sila lah bagi komen, samada sukarela atau ditaja
Tapi jgn le komen merapu, mcm org mabuk ganja
Perkara yang sama tak usah ler asyik diulang jaja
Jgn ler masuk dgn niat nk jadi penghulu atau raja
Lbih2 lagi le bagi yg dah tua kerepot di usia senja
Eloklah duduk diam, dpd merapu dek tk ada kerja
Tambahan pula..klu bahasa teruk, tk reti mengeja
Bkn lah apa..kot kwn tibai dpt sakit percuma saja
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:34 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Pandangan dari rakan2 memang lah sgt dialu-alu
Tapi sblm dipos, tulisan kita tu elok diteliti le dulu
Komen kita biarlah lembut wlu tajam bak sembilu
Biar komen kita itu, seperti orang nak baca selalu
Usah le kita nak cuba nk jadi polis, atau penghulu
Berubah lah diri klu dh asyik kena taji bertalu-talu
Bkn apa, kot semakin berbenjol kepala kita dipalu
Nanti, selain dari hati sakit, kita dapat pulak malu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:31 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Salam sejahtera kpd semua sahabat2 yg dikasihi
Semoga semua nya, di dlm rahmat & berkat Illahi
Kalau ada apa2 pandangan sila lah tampil curahi
Tapi klu otak bankrap, takder idea..usah digagahi
Usah buat karangan, taraf budak tadika berkelahi
Atau..bawa keluar citer pasal kentut, berak & tahi
Bkn ler apa, kot kwn sekel kepala kita dan marahi
Nanti kita terpaksa lari, tidak tahan benjol di dahi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
3 April 2021 3:33 pm
Reply to  Anonymous

RAKAN-RAKAN TENTU DAH BOLEH AGAK, SIAPA MAKHLUK MALAUN KEPARAT YANG DIMAKSUDKAN DI DALAM PANTUN DI ATAS TU.

KITA TUNGGU TENGOK RESPON DARI MAKHLUK BINATANG ANAK HARAM PUKIMAK SIAL BARUA BANGSAT LAHANAT TU.

BAGI YANG TAK BERKENAAN, ABAIKAN SAJA PANTUN DI ATAS TU.

KAH KAH KAH.