SEMBUNYI NAMA SEBENAR MAHIADDIN – TERTIPUKAH KITA SELAMA INI?

Tidak pernah surut dengan deretan pertikaian yang bertali arus berkaitan dirinya sejak bergelar Perdana Menteri setahun yang lalu, Mahiaddin Md Yasin sekali lagi menyerlahkan dirinya kepada perlakuan yang cukup memalukan.

Kali ini, disebabkan menggunakan nama glamour Muhyiddin Yassin, perintah tahanan yang ditandatanganinya ketika memegang jawatan Menteri Dalam Negeri telah diputuskan tidak sah oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Berikutan keputusan tersebut, pesalah dari Sabah yang ditahan berkaitan pengedaran dadah telah dibebaskan.

Pesuruhjaya Kehakiman, Norsharidah Awang ketika membuat keputusan, membenarkan permohonan habeas corpus oleh Awang Sari Lasikan kerana penggunaan nama lain itu melanggar Akta Fungsi-fungsi Menteri dan Akta Dadah Berbahaya (Langkah-langkah Pencegahan Khas).

Peguam Zafran Zafri Mohd Zaini berkata, mahkamah membatalkan perintah tahanan terhadap Awang Sari dan mengarahkannya dibebaskan serta-merta.

Persoalan paling besar di sini, dengan memegang menteri puluhan tahun sebelum ini dan Perdana Menteri sejak lebih setahun lalu, sudah berapa banyak arahan, perjanjian, MOU atau lain-lain dokumen yang ditandatangani beliau atas nama Muhyiddin Yassin dan bukan Mahiaddin Md Yasin sebagaimana yang tertera dalam kad pengenalannya?

Jika penahanan seorang pesalah dadah boleh diputuskan tidak sah kerana menggunakan nama yang bukan tertera pada kad pengenalan, mungkinkah yang lain-lain turut tidak sah juga?

Apakah selepas ini lebih ramai akan tampil menuntut keadilan di mahkamah jika mereka ada terbabit dalam sebarang perkara yang melibatkan Mahiaddin, tetapi ditandatanganinya dengan menggunakan nama Muhyiddin?

Bagaimana pula dengan kemenangan beliau dalam PRU kerana sejak sekian lama ia juga menggunakan nama Muhyiddin, bukan Mahiaddin?

Bahkan dalam PRU14 pada tahun 2018 lalu, Mahiaddin sendiri ada meminta SPR tidak menggunakan nama sebenarnya dalam borang pencalonan untuknya bertanding, sebaliknya mahu diletakkan nama Muhyiddin.

“Nama yang saya minta dalam borang percalonan adalah Tan Sri Muhyiddin Yassin, itulah nama yang saya gunakan sejak dahulu lagi.

“Jadi saya hairan bagaimana dalam laman web SPR mengemukakan nama Mahiaddin bin Md Yassin.

“Saya telah minta agar ia diperbetulkan atau saya akan buat bantahan rasmi. Kerana kalau tidak nanti ada pihak yang keliru,” katanya dipetik dalam laporan sebuah portal bertarikh 29 April 2018.

Dalam hal ini, kenapa Mahiaddin tidak mahu menggunakan nama yang diberi oleh kedua ibu bapanya sendiri iaitu Mahiaddin, tetapi lebih seronok menggunakan nama lain yang kononnya kelihatan lebih glamour dan moden.

Apakah ini bermakna Muhyiddin malu dengan nama sebenarnya yang diberi oleh ibu bapanya itu?

Yang nyata, hanya dengan satu kes tahanan yang terbabit dengan pengedaran dadah telah dilepaskan akibat penggunaan nama glamour itu, Mahiaddin benar-benar telah memalukan seluruh rakyat dan negara dengan tindakannya itu.

Tidak pernah kita ada seorang pemimpin, apa lagi Perdana Menteri, yang tergamak menggunakan nama lain sejak sekian lama yang mana nama tersebut telah diterima umum sebagai namanya yang sebenar, walhal kita seolah-olah telah kena tipu selama ini.

Ada yang berkata sinis, kalau nama sendiri pun ditipu, bagaimana dengan kejujuran yang lain?

Apakah janji dan kata-katanya kepada rakyat, khusus ketika beliau memegang jawatan Perdana Menteri sejak setahun lalu, dijamin boleh diterima sebagai jujur dan bukan tipu juga? (Shahbudindotcom 03/04/2021)

Updated: 3 April 2021 — 4:13 pm

42 Comments

Add a Comment
  1. MAHATHIRVSANWARp

    APA YANG ASAL DARI PARTI PHD4PIG MEMANG TAK BOLEH PAKAI TERMASUK KADOK……..

    Analysts: When Push Comes To Shove, PAS May Still Pick Umno Over Bersatu…………

    Bersatu’s “strength” in Parliament is bolstered by defectors from Umno, which means there is no guarantee that they would not cross back over if Bersatu does not emerge victorious in GE15.
    (MMO) – Political pundits say there is still a chance PAS will partner with Umno going into the next general election, even if the Islamist party recently announced its partnership with Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

    Universiti Teknologi Malaysia geostrategist Professor Azmi Hassan said the joint statement made by PAS and Bersatu was nothing new.

    “The statement is just reciprocal on what happened during the weekend (Umno general assembly) when Umno was adamant that they want to sever ties with Bersatu.

    “Would PAS honour its agreement with Bersatu? For the time being, yes, it looks like PAS is adamant that it wants to work with Bersatu but as I have said, anything can happen from today until GE15 or Parliament is dissolved,” Azmi told Malay Mail.

    He pointed out that the agreement is not cast in stone. “PAS still has a little bit of choice, a little bit of leeway to work with Umno.

    “And since our politics is very dynamic, there will be changes when GE15 is nearer,” he said.

    One of the reasons PAS may choose to work with Umno, Azmi said, is because the Islamist party stands to benefit more by going with Umno.

    “Strategically, PAS will go with Umno because at the end of the day, Umno is the real ‘enemy’.

    “If PAS co-operates with Umno for seat allocations, they (PAS) can benefit the most from it, compared to working with Bersatu,” Azmi explained.

    “Because if PAS agrees to seat allocations with Bersatu, they will need to face Umno, and Umno is a formidable force wherever PAS is going — whether in Kelantan, Terengganu, or Kedah,” he said.

    Azmi also said Bersatu currently lacks grassroots support, which would be a critical factor in a tightly-fought general election.

    He added that Bersatu’s “strength” in Parliament is bolstered by defectors from Umno, which means there is no guarantee that they would not cross back over if Bersatu does not emerge victorious in GE15.

    PAS is allied to Umno via Muafakat Nasional (MN) and to Bersatu in the ruling Perikatan Nasional (PN) coalition. The party is caught between the feuding parties that are set to clash in GE15.

    According to Azmi, the old guard of PAS is the faction that continues to hang on to Umno.

    “But the professional leadership — the younger members of PAS — are more inclined to work with Bersatu because they are the government of the day.

    “They are basically two groups at loggerheads on whether to work with Umno or to work with Bersatu,” he said.

    Throughout the Umno-Bersatu feud, PAS has repeatedly tried to mediate by reminding them of the importance to preserve Malay-Muslim unity.

    At the Umno general assembly last week, however, some Umno leaders demanded that PAS choose a side in the feud.

    According to Azmi, the best platform for PAS to push for unity is to pick MN. “(By doing so) this will force Bersatu to be more friendly towards MN, if that is the real reason why PAS is still supporting Perikatan Nasional (PN) now,” he said.

    At the Umno general assembly, party president Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi reminded PAS of the commitment their parties made to one another in the MN charter.

    Among other things, it was agreed the two would not join other political coalitions independently, such as PAS has done by becoming an official member of PN.

    Azmi also said that PAS will increasingly aggravate Umno if it continues to side with Bersatu.

    “In the long run, Bersatu needs grassroots support — they need more divisions and branches set up — but as we can see now, it is having problems trying to pull grassroots support to the point where it is resorting to try to ‘steal’ Umno members.

    “That is why Umno is so upset,” he said.

  2. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN

    Awas lah bila ada komen yang bermula dengan kata2 di atas.

    ia menghasut tapi menuduh orang lain yang buat demikian.

    Ini lah jenis manusia yang lidah bercabang,

    Di kenali sebagai Wak Gontol Kejora Kojolla.

    1. Cakap nya kasar –

      Menuduh orang tak dewasa, matang dan siuman, menghasut membawa isu perkauman. Biadab dan kurang ajar mengata di sini ada yang mcm kera hanuman.

      Menuduh orang lain tapi dia yang sebenar nya memudarkan blog punya ketenteraman, berlagak samseng. Mengancam dan mengugut “kwn punya tikaman”.

      Demikian lah samseng nya Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

  3. najib bini rosmah

    Semburit sedang ajar saka tua bahasa China Wo Men Taa Keee.

    1. Kasi penerangan dan bukti lah, Dol.

      Kamu menuduh secara liar sahaja.

      Niat jahat, nak mendatangkan perasaan tak baik antara manusia.

  4. najib bini rosmah

    Wo men Taa Ker. Wo ai ni Don Zhong. Hail Mao Ze Dong. Hail Chin Peng. Kahkahkah!

    1. Ini the Blog Joker Mister Kahkahkah

  5. najib bini rosmah

    TPM idaman Kartel Semburit PNkhianat dan Madey si Kitol sudah kowtow dengan China Abang Besar. Kahkahkah!

  6. 1. I do not agree with what Muhyiddin had done viz Sheraton Move.

    2. Till to date I abhorred Muhyiddin (and his co- conspirators) for what he had done to TDM.

    3. BUT the above captioned IS SO CHILDISH as it reflects Budin’s endless effort to belittle Muhyiddin ON THE HOPE THAT IT WOULD EXALT ANWAR’S POSITION.

    4. The fact is it would push Anwar far far away from being Budin’s dream of Anwar as PM

    5. For as long as Budin is still fantasizing about Anwar as 9th PM, based on fiction and falsity, we would see this kind of thrash.

    Period.

  7. najib bini rosmah

    Masa rogol bini orang bernama Nika Gee hang pakai nama apa? Muhyiddin atau Mahiaddin? Kahkahkah!

  8. salam untuk teruna utara,rasanya teruna dah tak ingat kat mas lagi kan.Bila dah lama tinggal kat Malaysia terasa nak masuk ke sini.Ya lah kan kan teringat masa dulu-dulu.Sebenarnya Mas dan abang fareez tengah standby nak balik tokyo.Itupun kalau pintu state dah buka.Satu yang mas tak seronok,bila masuk sini,dah tak da pantun bunga-bunga.Rasanya ruang sini dah hilang seri.Buatla pantun-pantun tu wahai teruna.Malam ni mas ajak abang fareez makan satay perut kat tepi stadium tu.Teruna pernah pergi ka.Oh,dah nak masuk solat tu,mas nak ready ,nanti nak jemaah ngan bapa mertua,tok guru.Lepas solat,gi makan.Jumpa lagi,entah bila

  9. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Sila lah tampil utk berhujah wahai rakan & teman
    Berbicaralah secara dewasa matang dan siuman
    Elakkan dr menghasut atau bawa isu perkauman
    Juga jgn lah bibuat perangai mcm kera hanuman
    Bersama2 lah kita jaga blog punya ketenteraman
    Usah ler nk lagak samseng juah tk makan saman
    Bkn apa..kot tak tertepis pula kwn punya tikaman
    Nanti terpaksa berehat terus, serupa Wak Suman
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  10. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2 klu ada hujah sila lah masuk berinteraksi
    Blh cara biasa atau dlm bentuk pantun atau puisi
    Usah lah komen merapu..hujah kita biar berpaksi
    Bersama le dijaga blog pnya decorum & decency
    Jgn lah berlagak megah juah dlm kita punya aksi
    Bkn le apa, kot tak tertepis pula pukulan kwn kasi
    Kot kena duduk dlm wad berteman doktor & misi
    Nanti nak masuk rasa takut duduk luar pucat lesi
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  11. APA2 HAL PUN, BERKAITAN DGN PANTUN2 DI BAWAH TU, KITA TUNGGU SAJA RESPON DARI MAKHLUK YG BERKENAAN.

    KEJORA YAKIN BINATANG ANAK HARAM PUKIMAK SIAL LAHANAT TU PASTI PANAS PONGGONG TAK SENANG DUDUK DGN PANTUN2 YG MENGHEMPAP MUKA DAN KEPALANYA ITU.

    BAGI YG TAK BERKENAAN, ABAIKAN SAJA PANTUN2 DI BAWAH TU.

    KAH KAH KAH.

  12. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2 yang ada pendapat, sila le tampil kemuka
    Tapi klu tak ada hujah, jgn lah pula karutan direka
    Usah le dibuat karangan serupa dgn budak tadika
    Berubahlah diri klau dah ramai pembaca tak suka
    Jgn lah bawak masuk komen, yg mcm sial celaka
    Atau pamirkan diri serupa dgn anak haram puaka
    Siapa yang dimaksudkan pasti pembaca dpt teka
    Kita tunggu je respon..dari itu malaun tua bangka
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  13. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kpd rakan yg baru masuk diucapkan slmt datang
    Klau ada apa2 pendapat silalah tampil & bentang
    Tak kisah lah, k’jaan nak disokong atau ditentang
    Berhujahlah secara dewasa beradab dan matang
    Mulut tu jgn ler celupar, wlu pun berhujah lantang
    Usah nk samseng juah, lagak along minta hutang
    Jgn diikut..itu seekor anak haram punya binatang
    Bkn apa..kot kwn marah kita kena tibai terlentang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  14. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Klu ada pendapat luahkan saja, tak usah diperam
    Tapi sama2 le kita jaga agar blog aman tenteram
    Jgn buat perangai spt keling atas kapal nk karam
    Atau tulisan spt masakan tak cukup asam garam
    Usah lah dipamirkan diri, serupa dgn anak haram
    Bkn apa, kot kwn tibai, kita jadi monyok & muram
    Muka kita pulak, serupa dgn air longkang disiram
    Nanti..nak masuk lagi ke blog, kita takut & seram!
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  15. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Masuklah berkomen, tiada apa nk dirisau gundah
    Boleh cara biasa..atau pun nak berpantun madah
    Ikut suka..nk karang panjang atau ringkas mudah
    Tapi yg seeloknya tu, gunakan tutur kata yg indah
    Jgn le pulak..buat perangai spt anak haram jadah
    Atau buat karangan tahap tadika atau sek rendah
    Bkn apa, kot kawan meluat marah, kita dpt padah
    Nanti kita dpt malu rasa seperti muka kena ludah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  16. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2 klau ada hujah sila lah tampil beri ulasan
    Tapi biar le cerdik dan matang, kita punya tulisan
    Jgn lah dibawa masuk karangan budak hingusan
    Berubah lah diri klau dah ramai orang naik bosan
    Lbih2 lagi, klu dah tua renta dekat dgn batu nisan
    Bila org dah benci, jadi buruk lah dia punya kesan
    Bkn apa, kot kita tak tahan dgn pukulan & libasan
    Nanti kita jadi monyok terkedu pula dlm tangisan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    .

  17. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Di blog ini rakan2 boleh luah perasaan yg terbuku
    Tak kisah le, klu ada yg cari dedak utk wang saku
    Tapi sama2 lah kita jaga pekerti dan tingkah laku
    Jgn lah gatal, nak mencakar, klu dah tumpul kuku
    Bkn le apa, kot tak tertepis klu kwn tibai dan paku
    Kepala pula, nanti benjol sana sini, kena kwn luku
    Kesudahannya, kita jadi malu terkesipu kelu kaku
    Monyok terkedu je kat luar, serupa dgn kera duku
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  18. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Usah lah rasa malu utk ketengahkan komen anda
    Moga ia nya dpt dikongsi..jadi pencerahan minda
    Boleh juga jika nak diselitkan sedikit gurau senda
    Tapi jgn pulak tunjuk kebodohan berganda-ganda
    Lebih2 lagi, bagi yg tua renta hampir dgn keranda
    Jgn nak buat kecoh, bikin blog jadi porak peranda
    Atau kurang ajar biadab lagak samseng taik kuda
    Bkn lah apa, kot kwn tibai kita rasa sebak di dada
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  19. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Klu ada apa2 pendapat yg berguna, sila lah curah
    Tapi jgn le main terjah hanya kerana rasa ghairah
    Klu bahasa pun lemah jgn le nak lagak pensyarah
    Usah masuk blog sebab ingin cari publisiti murah
    Atau, kerana pelahap dedak, nak dimentekedarah
    Rentikanlah nak jadi samseng juah tak tentu arah
    Bkn le apa kot kita kena tibai bila kwn naik marah
    Nanti kita terpaksa lari bila dh teruk cedera parah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  20. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kawal lah emosi..jgn cepat nk melenting melatah
    Berhujah secara matang, jgn mcm budak mentah
    Usah ler nk jadi polis pacak, sana sini nk perintah
    Atau cuba nak jadi mcm raja asyik je nak bertitah
    Klu nak lagak hebat, bahasa tu, bagi le dulu petah
    Jgn bawa bahan taik, sampai kwn pun nk muntah
    Bkn le apa..kot kita malu bila asyik jer kena getah
    Nanti kita terpaksa cabut lari, tk tahan kena ratah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  21. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Sila le tampil ke depan, klu ada apa2 nk dicadang
    Tapi jgn lah masuk, pukul kosong punya gendang
    Jgn asyik tunjuk kebodohan spt lembu kt padang
    Bahan yg serupa taik usah lah cuba nak dihidang
    Jagalah adab sopan agar diri kita orang pandang
    Klu diri tu lemah, usah nak lagak kuat spt badang
    Bkn ler apa kot kita kena tibai bila kwn meradang
    Nanti kita jadi malu bila asyik je kena penendang!
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  22. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Klu ada apa2 pendapat sila lah buat coretan tinta
    Tapi jaga le kita punya adab sopan dan tutur kata
    Hal kentut, berak dan tahik, usah lah dibuat cerita
    Atau asyik nk tunjuk kebodohan, serupa dgn unta
    Blog ini jgn le cuba dibuat bapak kita punya harta
    Usah kawal sana sini, jadi pacak atau mata-mata
    Jgn suka nak terjah dgn maki caci dan kata nista
    Bkn le apa, nanti kot kwn tibai kita tk tahan derita
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  23. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Komen jer..tk kisah TSMY nak dikutuk atau ampu
    Bersikap jujur..pembaca kat sini usah cuba ditipu
    Jgn pula asyik mengarut..kt tajuk pos, sila tumpu
    Usah lah tampil dgn karangan ‘ala tadika’ merapu
    Lebih baik diam saja klu nak fikir dah tak mampu
    Berehatlah klu idea dah bankrap & otak pula tepu
    Bkn apa, kot kawan tibai kepala kita dgn penyapu
    Nanti kita terpaksa belah cabut malu tersipu-sipu
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  24. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2 klu ada apa2 idea atau hujah sila lah beri
    Tapi hendak le kita jaga adab dan kesopanan diri
    Karutan taraf budak tadika, usah le bawa ke mari
    Klu bahasa lemah, jgn ler acah cikgu bijak bistari
    Cuba lah berubah..klu ditengking sergah tiap hari
    Usah tunjuk lagak samseng, atau jahat punya ciri
    Bkn ler apa, kot tak tertepis kwn tibai kanan & kiri
    Nanti, klau kantoi & malu, kita terpaksa cabut lari
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  25. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Sentiasa le berhati2 dgn apa yang kita mahu tulis
    Eloknya jgn masuk merapu kalau idea dah muflis
    Buat apa masuk klu hanya untuk rosakkan majlis
    Usah lah beraksi mcm jerung klau diri hanya bilis
    Atau cuba nk kawal sana sini jadi pacak ker polis
    Jgn sekali tampil kuangajar biadab perangai iblis
    Ingat le kita semua bkn nya kebal peluru tak kalis
    Bkn le apa, kot kwn lenyek jadi mcm stemrol gilis
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  26. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kalau ada apa2 hujah, sila lah tampil ke hadapan
    Moga kat sini..sama2 kita jadikan bahan tatapan
    Tak kisah, sokong PN ke BN ke Pakatan Harapan
    Tapi sama2 ler kita jaga tatasusila & adab sopan
    Jgn lah pulak asyik tampil pamirkan kebengapan
    Lbih2 lagi klu dah tua renta dekat dgn kain kapan
    Kebodohan tu, untuk anak cucu elok jer disimpan
    Bukan le apa kot dgn pukulan kita kena berdepan
    Nanti, kita terpaksa lari, bak sukan acara balapan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  27. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Sila le tampil berhujah atau beri apa2 pencerahan
    Moga dpt jdi manfaat bersama..mudah-mudahan
    Tak kesah lah..panjang atau pendek punya bahan
    Tapi jgn le selalu sgt tampil pamirkan kebodohan
    Atau kawal sana & sini nak cari publisiti murahan
    Usah le lagak samseng juah, nk cetus perbalahan
    Bkn ler apa, kot kwn tibai kiri kanan kita tak tahan
    Nanti, kita terpaksa lari dek teruk kena belasahan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  28. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Silalah tampil sekirannya ada hujah atau saranan
    Boleh, nak pantun atau sajak, utk sedikit kelainan
    Tapi..jaga le adab, agar diri kita org jadi berkenan
    Takut ler diri kita akn jadi bahan ejekan & mainan
    Usah tampil dgn lagak juah, spt samseng jalanan
    Berubah lah diri, klu dah asyik menerima tekanan
    Bkn ler apa, kot tak tertepis kwn tibai kiri & kanan
    Nanti, asyik kuah je, menjadi kita punya makanan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  29. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2 kalau ada apa2 hujah muat turun sajalah
    Nak komen panjang ke atau pendek, tk jadi salah
    Tapi, jgn lah suka ganggu org, asyik nak berbalah
    Atau lagak samseng juah, nak cetuskan masalah
    Sedar le sikit, bila dlm pertarungan asyik je kalah
    Berhati-hatilah dgn nahu bila bahasa ingin diolah
    Jgn lah tampil dgn coretan spt budak prasekolah
    Bkn apa..kot kwn balun kita terpaksa cabut belah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  30. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Komen dari rakan2, mmg le dialu-alukan sentiasa
    Boleh kalau nak bermadah atau ditulis cara biasa
    Tak apa juga, kalau puisi, pantun syair atau prosa
    Tapi jgn le tampil dengan celupar atau mulut bisa
    Berkomen itu, biarlah secara matang dan dewasa
    Pepatah mengatakan kerana mulut badan binasa
    Bkn apa..kot kwn pelangkong, sakit pula kita rasa
    Nanti, kita terpaksa lari, dek tak tahan dera seksa
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  31. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2 klu nak beri komen anda sgt lah dipersila
    Tpi jaga ler kita punya adab sopan dan tatasusila
    Jgn ler pula tampil berkomen serupa dgn org gila
    Klau org tak ganggu, jgn kita pegi cari pasal mula
    Kata pepatah rezeki jgn ditolak, jgn pula cari bala
    Usah perasan hebat..klu BM kita itu tahap Bangla
    Bkn le apa, kot tak tertepis nanti kawan taji & tala
    Nanti kita terpaksa lari tidak tahan disekel kepala
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  32. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Peluang untuk memberi pandangan sila lah rebut
    Tapi jgn lah tampilkan diri spt org gila berserabut
    Atau..spt budak tadika berkelahi lwn tarik rambut
    Klu nak sindir org pun biar lah cara lemah lembut
    Jgn pula nak melatah, klau nama kita tak disebut
    Tak usah ler pamir diri, sbg org bodoh otak sabut
    Bkn apa, kot kwn tibai kiri kanan kita kelam kabut
    Nanti tak tahan disekel, kita terpaksa belah cabut
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  33. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kalau ada apa2 nukilan sila le tampil persembah
    Boleh cara biasa..atau pantun sajak nak digubah
    Tapi jgn asyik nk ganggu org, jdi pinggan tambah
    Atau lagak kuangajar, mcm anak haram bedebah
    Klu dh rata2 org pakat benci eloklah kita berubah
    Bkn lah apa, kot kwn balun tibai, kita jadi gelabah
    Muka kita pulak bagai dgn air longkang disimbah
    Nanti terpaksa lari tonggang langgang dan rebah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  34. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2, kalau ada apa2 hujah, sila lah tampil saji
    Jagalah adab sopan dan tunjukkan akhlak terpuji
    Tapi jgn le nak samseng juah tunjuk perangai keji
    Klu diri penyangak, usah nak lagak lebai atau haji
    Jgn ler nak lagak hebat klu diri tak tinggi mengaji
    Tak usah juah le, klu komen harap dedak sbg gaji
    Bkn apa kot tak tertepis pula kwn mari tibai & taji
    Nanti kita rasa bgai dihumban dlm taik punya loji
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  35. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Silalah tampil berhujah, wahai rakan dan saudara
    Tapi, jaga adab sopan, dlm kita punya kata bicara
    Jgn masuk dgn gaya samseng nak cetus angkara
    Atau tunjuk kurang ajar..mau timbulkan huru hara
    Jauhkan diri dari buat perangai monyet atau kera
    Klau diri bebal bengap usah cuba nak lagak juara
    Bkn le apa, kot tak pasal2, kita kena buli dan dera
    Nanti kita terpaksa lari, tak tahan derita sengsara
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  36. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Sila lah bagi komen, samada sukarela atau ditaja
    Tapi jgn le komen merapu, mcm org mabuk ganja
    Perkara yang sama tak usah ler asyik diulang jaja
    Jgn ler masuk dgn niat nk jadi penghulu atau raja
    Lbih2 lagi le bagi yg dah tua kerepot di usia senja
    Eloklah duduk diam, dpd merapu dek tk ada kerja
    Tambahan pula..klu bahasa teruk, tk reti mengeja
    Bkn lah apa..kot kwn tibai dpt sakit percuma saja
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  37. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Pandangan dari rakan2 memang lah sgt dialu-alu
    Tapi sblm dipos, tulisan kita tu elok diteliti le dulu
    Komen kita biarlah lembut wlu tajam bak sembilu
    Biar komen kita itu, seperti orang nak baca selalu
    Usah le kita nak cuba nk jadi polis, atau penghulu
    Berubah lah diri klu dh asyik kena taji bertalu-talu
    Bkn apa, kot semakin berbenjol kepala kita dipalu
    Nanti, selain dari hati sakit, kita dapat pulak malu
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  38. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Salam sejahtera kpd semua sahabat2 yg dikasihi
    Semoga semua nya, di dlm rahmat & berkat Illahi
    Kalau ada apa2 pandangan sila lah tampil curahi
    Tapi klu otak bankrap, takder idea..usah digagahi
    Usah buat karangan, taraf budak tadika berkelahi
    Atau..bawa keluar citer pasal kentut, berak & tahi
    Bkn ler apa, kot kwn sekel kepala kita dan marahi
    Nanti kita terpaksa lari, tidak tahan benjol di dahi
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. RAKAN-RAKAN TENTU DAH BOLEH AGAK, SIAPA MAKHLUK MALAUN KEPARAT YANG DIMAKSUDKAN DI DALAM PANTUN DI ATAS TU.

      KITA TUNGGU TENGOK RESPON DARI MAKHLUK BINATANG ANAK HARAM PUKIMAK SIAL BARUA BANGSAT LAHANAT TU.

      BAGI YANG TAK BERKENAAN, ABAIKAN SAJA PANTUN DI ATAS TU.

      KAH KAH KAH.

Leave a Reply

Your email address will not be published.