TEMPOH LIMA BULAN NIKAH MUTAAH YANG ADA, MACAM2 MUHYIDDIN, AZMIN DAN HAMZAH BOLEH RANCANG KEKAL KUASA

Keputusan PAU semalam yang menyetujui UMNO putus hubungan dengan Bersatu dan akan bergerak sendirian pada PRU15 nanti pada asasnya memang sudah dijangka dan sama sekali tidak mengejutkan.

Sebagaimana itulah kehendak akar umbi UMNO, ditambah dengan penyusunan jurucakap di mana tahun ini ia hanya terdiri daripada Pengerusi UMNO negeri-negeri, sudah tentu momentum serangan terhadap Bersatu tidak mungkin dapat dikendurkan lagi.

Apatah lagi dalam ucapan perasmian pada sebelah pagi semalam, Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO telah memulakan serangan terhadap Bersatu dan menaikkan semangat perwakilan tentang perlunya putus hubungan itu dimuktamadkan.

Begitu pun, meski UMNO setuju memutuskan hubungan dengan Bersatu, tindakan keluar daripada kerajaan PN tidak pula dilakukan secara serta-merta.

Kalau dulu, ketetapan UMNO ialah keberadaannya dalam kerajaan PN hanya sehingga Parlimen dibubarkan, tetapi kini keputusan itu diserahkan kepada Presiden dan MT UMNO memilih masa yang sesuai untuk berbuat demikian.

Zahid Hamidi kemudian berkata, MT UMNO akan menarik sokongan dan keluar daripada kerajaan PN sebaik saja tempoh darurat tamat iaitu sama ada pada atau sebelum 1 Ogos depan.

Difahami bahawa tindakan ini adalah bertujuan agar PRU15 dapat diadakan selepas itu, bahkan ia juga bersesuaian dengan janji Muhyiddin Yassin sendiri yang berkata, PRU akan diadakan sebaik darurat tamat dan ancaman Covid19 sudah reda.

Bermakna, keputusan PAU semalam hanya merubah sedikit saja berkenaan hubungan nikah mutaah antara parti itu dengan Bersatu dalam kerajaan PN.

Dulunya tempoh nikah mutaah itu sehingga Parlimen dibubarkan yang tidak diketahui bila tarikhnya tapi kini dipendekkan kepada Ogos depan iaitu kira-kira lima bulan daripada sekarang.

Dalam tempoh lima bulan akan datang ini, UMNO dan Bersatu tetap kekal tinggal serumah dan makan semeja bersama seorang lagi madu dalam rumah yang iaitu Pas.

Selepas putus hubungan nanti, belum dapat dipastikan sama ada Pas akan memilih UMNO atau Bersatu untuk meneruskan fasa kehidupan berpolitik seterusnya.

Secara umumnya, keputusan UMNO yang tidak berani keluar serta merta daripada kerajaan, sebaliknya memberi tempoh lima bulan lagi untuk berbuat demikian, dengan sendirinya meletakkan parti itu terus dipertikaikan ramai.

Rata-rata mempersenda dan mempertikai ketetapan tersebut di mana jika Bersatu dan kerajaan PN sudah habis dikecam, ditempelak dan dicaci-maki dalam PAU semalam sehingga seolah-olah tiada satu pun yang baik mengenainya, kenapa UMNO tidak keluar segera dan masih sanggup bertahan lima bulan lagi tinggal bersama?

Apa lagi yang UMNO mahu tunggu?

Dalam waktu yang sama, turut dibimbangi kiranya dengan memberi ruang waktu lima bulan untuk keluar dan berpisah daripada kerajaan itu, ia seperti memberi masa kepada Muhyiddin dan Bersatu mencari jalan dan berfikir lagi menyelamatkan kedudukannya?

Jika dalam tempoh lima bulan akan datang Muhyiddin belum yakin mampu mengekalkan kuasanya, apakah mungkin beliau akan setuju membubarkan Parlimen?

Dalam tempoh lima bulan ini juga apakah Azmin Ali dan Hamzah Zainuddin serta konco-konconya akan duduk diam saja?

Tidak mungkinkah selepas ini angka kes Covid19 tiba-tiba akan mencanak naik dan darurat yang lebih ketat akan dicadangkan pula bagi menggantikan darurat yang ada sekarang?

Dengan kuasa yang ada dalam tangannya, masa pun ada lima bulan lamanya, macam-macam perkara mampu Muhyiddin lakukan untuk mengekal dan mempertahankan kuasanya.

Sebab itu, keputusan terbaik bagi UMNO untuk mencerahkan peluangnya kembali berkuasa ialah dengan keluar kerajaan secara serta-merta sehingga Muhyiddin dan kerajaan PN terkejut dibuatnya sehingga tidak punyai masa untuk berfikir dan merancang apa-apa seterusnya. (Shahbudindotcom 29/03/2021)

Updated: 29 March 2021 — 9:02 am

31 Comments

Add a Comment
  1. DARURAT COVID MANA BOLEH BUBAR PARLIAMEN SESUKA HATI.
    …..TOK MUDIM BIJAK POLITIK KAN COVID…….

    SEMPAT KE NAK TANAM KLEPTOKRAT UMNO HIDUP2…….OGOS UMNO DAH KELUAR PN……LEPAS TU BUBAR PARLIAMEN……..

    UMNO NAK TEST POWER DI KAWASAN MAJORITY MELAYU……TENGOK RESULTS LEPAS PRU15 DULU NAK JOIN PARTI LAIN……..

    Betul ke UMNO masih kuat?…….

    KP UMNO semalam sebut PAS dan UMNO sama² kalah dalam PRU lepas..betulkah dakwaanya itu?

    Jika dikata kalah, PAS berjaya bentuk Kerajaan Negeri Terengganu di samping mengekalkan Kelantan, dan hampir menjadi Kerajaan di Kedah, di sana PAS bertembung dgn UMNO, maksudnya UMNO yg kalah. UMNO hilang kuasa samada di negeri kecuali Pahang dan Perlis dan paling mengguris hati mereka, tatkala hilangnya kuasa di peringkat Pusat.

    Bahkan pembentukkan BN telah hancur luluh..sedangkan undi kepada PAS pada PRU lepas di lihat meningkat walaupun bergerak solo dan ketika itu PAS adalah pembangkang, manakala UMNO adalah Kerajaan

    Dengan undi dari PAS, semasa beberapa PRK yg lalu telah memperlihatkan UMNO menang dgn bergayanya..namun UMNO jangan lekas terlena mengatakan rakyat mula menyokong UMNO dan kalian semakin kuat dan gagah kembali

    Ambe nak ingatkan, bahawa PAS hulur tangan menerima pinangan Umno utk bermuafakat..demi kepentingan umat Islam dan Negara

    Rakyat mula senang bila ada penyatuan umat Islam Melayu dan berasa tenang dgn penyatuan yg bermula sejak dua tahun yg lalu, namun dek kerana tak berpuas hati dgn apa yg ada, maka dpt dilhat apa yg sedang terjadi sekarang, penyatuan semakin dipalit dgn cercaan mengatakan PAS telah lupa diri,PAS telah bermadu dan segala²nya diletak atas PAS..

    Ambe malas sebut isu PRN di Sabah, dan isu pembahagian exco di Perak sebab ianya hanya telah menjadi sejarah, yg tak perlu dikenang

    Pilihanraya semakin dekat..jika ego ini tak dibuang, utk kembali duduk bertautkan ukhuwah..maka pasti sekali lagi PH akan bertahta di persada Kerajaan

    PAS masih istiqamah utk pertahankan penyatuan ini. Ambe tak kata PAS ini maksum..dan UMNO silap sentiasa..namun kena kembali kepada al Quran dan Sunnah utk kita leraikan isu ini

    Musuh semakin seronok utk memecah belahkan kita..sedarlah..

    Bagi pimpinan PAS yg mendapat amanah pangkat dan jawatan, ingatlah itu bukan keizzahan bahkan ianya taklifan yg pasti disoal dan dijawab di Akhirat..kami taknak dengar khabar² melobi sana sini demi jawatan, walaupun desas desus itu rancak kedengaran, malulah kepada Allah jika desas desus ini adalah benar

    Maaf kalu ambe salah cakap..boleh tegur kalau ambe salah
    PU Syed

  2. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Binatang anak haram tk berani lagi angkat kepala
    Semua org dh tau, dia punya perangai yg keji cela
    Akibat kurangajar biadab..dia dah mendapat bala
    Mmg ramai yg suka, anak haram tu ditaji dan tala
    Dia kena balun..tiada siapa ingin tolong atau bela
    Nampak spt dia tidak berani lagi tampil menggila
    Barangkali kini..tercungap-cungap je nafas dihela
    Di blog ini..Kejora blh lah bebas, bermaharaja lela
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  3. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Tak seronok le pula rasa bila tak ada persaingan
    Kelihatan nya spt dah tak berbalas lagi serangan
    Terus dah tiada lagi kelibat anak haram bajingan
    Apakah di wad hospital..dia dh jadi gelandangan
    Atau dia dah kojol tinggal nama je jadi kenangan
    Pembaca pun dh tau di pihak mana kemenangan
    Sudah tentu, ramai kini bertepuk sorak keriangan
    Zunun, Din Remos, Eton, dll, psti bertepuk tangan
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌🤜🤜🤜👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  4. Jangan kan 5 bulan … 2 minggu pun macam macam dia orang boleh buat.

    Lain lah jika mereka berlaku adil dan hormat pada demokrasi… nasihat Tuanku Agong pun dia orang lentung buta buta …

    Sudah sudah lah dengan UMNO ni …

  5. Zahid still is buying time in the hope he would be “saved by the bell”.

    But if he moves too quickly, he may miss that opportunity and umno technically is dead and gone.

    Phoenix may rise from the ashes
    Riding the Chariots of Fire
    Whistling the Conquest of Paradise
    Ending at finishing line with rendition of My Way

  6. najib bini rosmah

    Anjing Marang jelir lidah tunggu tuan nak bagi tulang babi hasil jackpot 22 kali. Kahkahkah!

  7. najib bini rosmah

    Handbrake Wak pegang… Perogol Nika Gee Madey si Kitol pegang… kontol Azmin Semburit Haziq dan Hamid Bador pegang. Kahkahkah!

  8. najib bini rosmah

    Tumpang lalu Pelacur bawa Mecedes nak potong Q dari Kelantan ke PAU. Anjing Jkom 45j pi jauh. Kahkahkah!

  9. RAKAN2 TENTU DAH BOLEH AGAK, SIAPA MAKHLUK MALAUN KEPARAT YANG DIMAKSUDKAN DALAM PANTUN2 DI BAWAH TU.

    KITA TUNGGU TENGOK RESPON DARI MAKHLUK BINATANG ANAK HARAM PUKIMAK SIAL BARUA BANGSAT LAHANAT TU.

    BAGI YANG TAK BERKENAAN, ABAIKAN SAJA PANTUN2 DI BAWAH TU.

    KAH KAH KAH.

  10. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kalau ada apa2 nukilan sila le tampil persembah
    Boleh cara biasa..atau pantun sajak nak digubah
    Tapi jgn asyik nk ganggu org, jdi pinggan tambah
    Atau lagak kuangajar, mcm anak haram bedebah
    Klu dh rata2 org pakat benci eloklah kita berubah
    Bkn lah apa, kot kwn balun tibai, kita jadi gelabah
    Muka kita pulak bagai dgn air longkang disimbah
    Nanti terpaksa lari tonggang langgang dan rebah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌🤜🤜🤜👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  11. sibedohruangpetung

    “…tindakan keluar daripada kerajaan PN tidak pula dilakukan secara serta-merta.”
    Sy dah menduga tindakan parti yg bacul ini. The actual problem lies with Wak Jahid himself because he wants to use the five months to negotiate & wriggle his way out of his impending jail sentence. Ia hanya utk dirinya, bukan kepentingan parti. Sy tak terfikir bahawa ahli2 dUMbNO begitu naif dan tak tahu mengenai rahsia terbuka ini. So, this can be resolved selepas pemilihan pimpinan dUMbNO nanti. dUMbNO benar2 CACAT & INDECISIVE dgn Wak Jahid sbg Ketua Penyamun kpd Parti yg DNAnya memang suka menyamun. Mengapakah TS Muhyiddin Yasin takes so so long to finish him off? Please finish him off!

  12. Just a personal view for Muhyiddin and Bersatu viz Zahid’s and Umno’s current stand.

    》Muhyiddin, Azmin and Hamzah MUST make an effort to meet TDM irrespective of their treacherous actions.

    》MUST make unequivocal apology to TDM. The broken pieces COULD be put together FOR THE SAKE OF THE COUNTRY in particular the malays and Islam.

    Wallahuaklam

    1. najib bini rosmah

      Bapak ayam dah panggil guna barua pencacai. Pelacur tua semua mai cepat. Kahkahkah!

    2. najib bini rosmah

      Huiiiiii. Ada nama Azmin semburit sama? Apa dah jadi prinsip pencacai tak nak kaki semburit sama sekali? Shame on you. Kahkahkah!

  13. Hang nak kelentong apa Saipol oiii??? https://malaysiadateline.com/bersatu-percaya-ph-menang-pru15-jika-umno-mahu-bersendirian/

    Kalau betoi hangpa pikiaq pasal Melayu & Ummah, BERSATU yg ciput ni pasai apa tak nak serap ke UMNO saja yg lebih besaq?. Yg hangpa tau cuma berperangai ulaq lidi yg nak telan ular sawa. Hangpa yg tak sedaq diri sebab kemaruk nak jadi menteri.

    Nafsu saja besaq tapi tenaga hancus. Tu sbb merayu dan mengharap sangat kat UMNO. Hangpa yang perasan lebih, kemaruk jawatan dan gaji besaq (tambahan hang tu dah jadi penganggur, dapat survive dgn Ihsan hasil bodek).

    Pi mampuslah dgn slogan auta “DEMI UMMAH & MELAYU” konon. Aku cabaq hangpa beralah kepada UMNO yg lebih solid tu kalau betul hangpa utamakan MELAYU & ISLAM dan nak tengok Melayu berkuasa.

    Berani sambut cabaran ni?. Kalau berat… elok hang terjun mana2 Bridge lah Saipol oiii!!! Gebang saja besaq. Patut pun hang kalah dlm PRU di Pendang dulu krn hang cuma jenis samdol saja.

    Dulu ahli PAS seumur hidup. Laa ni ahli BERSATU seumur hidup. Lepas PRU 15 nanti jangan2 terus tak hidup hidup. Kah kah kah.

    1. Lepas PRU 15 Bersatu dan Pas jadi bangkai hidop (Zombies) wakakaka

  14. Melihat wajah dan gerak tubuh Zahid waktu beri ucapan di PAU UMNO semalam, jelas kelihatan beliau sendiri tidak yakin dgn ketetapan yg telah dibuat parti itu. Malah beliau sendiri kuat merasakan MP2 UMNO yang menjadi sebahagian daripada kabinet PN hampir mustahil untuk melepaskan jawatan mereka jika “kata dua” diluluskan serta merta. Berkemungkinan besar UMNO bakal kehilangan lagi beberapa MP mereka kepada BERSATU selepas ini.

    Sikap teragak2 dan berlengah dalam tindakan inilah yang menyebabkan UMNO berada dalam kedudukan kritikal sekarang walhal secara jelas UMNO tahu BERSATU telah menjadi duri dalam daging, menikam dari belakang sejak parti berkenaan ditubuhkan lagi dan ianya diteruskan hatta setelah kedua parti ini berkolaborasi sebagai sahabat di dalam PN. Amat wajar untuk UMNO marah dengan tindak tanduk jahat BERSATU itu tetapi UMNO sendiri telah gagal bertindak balas secara WAJAR. Zahid sebagai nakhoda kapal UMNO bagaikan telah kehilangan kemudi, tak ubah sang harimau yang kehilangan kuku dan taring.

    Amat malang UMNO….

  15. APA2 HAL PUN, BERKAITAN DGN PANTUN2 DI BAWAH TU, KITA TUNGGU SAJA RESPON DARI MAKHLUK YG BERKENAAN.

    KEJORA YAKIN BINATANG ANAK HARAM PUKIMAK SIAL LAHANAT TU PASTI PANAS PONGGONG TAK SENANG DUDUK DGN PANTUN2 YG MENGHEMPAP MUKA DAN KEPALANYA ITU.

    BAGI YG TAK BERKENAAN, ABAIKAN SAJA PANTUN2 DI BAWAH TU.

    KAH KAH KAH.

  16. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2 yang ada pendapat, sila le tampil kemuka
    Tapi klu tak ada hujah, jgn lah pula karutan direka
    Usah le dibuat karangan serupa dgn budak tadika
    Berubahlah diri klau dah ramai pembaca tak suka
    Jgn lah bawak masuk komen, yg mcm sial celaka
    Atau pamirkan diri serupa dgn anak haram puaka
    Siapa yang dimaksudkan pasti pembaca dpt teka
    Kita tunggu je respon..dari itu malaun tua bangka
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  17. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Masuklah berkomen, tiada apa nk dirisau gundah
    Boleh cara biasa..atau pun nak berpantun madah
    Ikut suka..nk karang panjang atau ringkas mudah
    Tapi yg seeloknya tu, gunakan tutur kata yg indah
    Jgn le pulak..buat perangai spt anak haram jadah
    Atau buat karangan tahap tadika atau sek rendah
    Bkn apa, kot kawan meluat marah, kita dpt padah
    Nanti kita dpt malu rasa seperti muka kena ludah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  18. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2 klu ada apa2 idea atau hujah sila lah beri
    Tapi hendak le kita jaga adab dan kesopanan diri
    Karutan taraf budak tadika, usah le bawa ke mari
    Klu bahasa lemah, jgn ler acah cikgu bijak bistari
    Cuba lah berubah..klu ditengking sergah tiap hari
    Usah tunjuk lagak samseng, atau jahat punya ciri
    Bkn ler apa, kot tak tertepis kwn tibai kanan & kiri
    Nanti, klau kantoi & malu, kita terpaksa cabut lari
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  19. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kalau ada apa2 hujah, sila lah tampil ke hadapan
    Moga kat sini..sama2 kita jadikan bahan tatapan
    Tak kisah, sokong PN ke BN ke Pakatan Harapan
    Tapi sama2 ler kita jaga tatasusila & adab sopan
    Jgn lah pulak asyik tampil pamirkan kebengapan
    Lbih2 lagi klu dah tua renta dekat dgn kain kapan
    Kebodohan tu, untuk anak cucu elok jer disimpan
    Bukan le apa kot dgn pukulan kita kena berdepan
    Nanti, kita terpaksa lari, bak sukan acara balapan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  20. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Sila le tampil berhujah atau beri apa2 pencerahan
    Moga dpt jdi manfaat bersama..mudah-mudahan
    Tak kesah lah..panjang atau pendek punya bahan
    Tapi jgn le selalu sgt tampil pamirkan kebodohan
    Atau kawal sana & sini nak cari publisiti murahan
    Usah le lagak samseng juah, nk cetus perbalahan
    Bkn ler apa, kot kwn tibai kiri kanan kita tak tahan
    Nanti, kita terpaksa lari dek teruk kena belasahan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  21. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Silalah tampil sekirannya ada hujah atau saranan
    Boleh, nak pantun atau sajak, utk sedikit kelainan
    Tapi..jaga le adab, agar diri kita org jadi berkenan
    Takut ler diri kita akn jadi bahan ejekan & mainan
    Usah tampil dgn lagak juah, spt samseng jalanan
    Berubah lah diri, klu dah asyik menerima tekanan
    Bkn ler apa, kot tak tertepis kwn tibai kiri & kanan
    Nanti, asyik kuah je, menjadi kita punya makanan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  22. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2 kalau ada apa2 hujah muat turun sajalah
    Nak komen panjang ke atau pendek, tk jadi salah
    Tapi, jgn lah suka ganggu org, asyik nak berbalah
    Atau lagak samseng juah, nak cetuskan masalah
    Sedar le sikit, bila dlm pertarungan asyik je kalah
    Berhati-hatilah dgn nahu bila bahasa ingin diolah
    Jgn lah tampil dgn coretan spt budak prasekolah
    Bkn apa..kot kwn balun kita terpaksa cabut belah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  23. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Komen dari rakan2, mmg le dialu-alukan sentiasa
    Boleh kalau nak bermadah atau ditulis cara biasa
    Tak apa juga, kalau puisi, pantun syair atau prosa
    Tapi jgn le tampil dengan celupar atau mulut bisa
    Berkomen itu, biarlah secara matang dan dewasa
    Pepatah mengatakan kerana mulut badan binasa
    Bkn apa..kot kwn pelangkong, sakit pula kita rasa
    Nanti, kita terpaksa lari, dek tak tahan dera seksa
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  24. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2 klu nak beri komen anda sgt lah dipersila
    Tpi jaga ler kita punya adab sopan dan tatasusila
    Jgn ler pula tampil berkomen serupa dgn org gila
    Klau org tak ganggu, jgn kita pegi cari pasal mula
    Kata pepatah rezeki jgn ditolak, jgn pula cari bala
    Usah perasan hebat..klu BM kita itu tahap Bangla
    Bkn le apa, kot tak tertepis nanti kawan taji & tala
    Nanti kita terpaksa lari tidak tahan disekel kepala
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  25. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Peluang untuk memberi pandangan sila lah rebut
    Tapi jgn lah tampilkan diri spt org gila berserabut
    Atau..spt budak tadika berkelahi lwn tarik rambut
    Klu nak sindir org pun biar lah cara lemah lembut
    Jgn pula nak melatah, klau nama kita tak disebut
    Tak usah ler pamir diri, sbg org bodoh otak sabut
    Bkn apa, kot kwn tibai kiri kanan kita kelam kabut
    Nanti tak tahan disekel, kita terpaksa belah cabut
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  26. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Sila lah bagi komen, samada sukarela atau ditaja
    Tapi jgn le komen merapu, mcm org mabuk ganja
    Perkara yang sama tak usah ler asyik diulang jaja
    Jgn ler masuk dgn niat nk jadi penghulu atau raja
    Lbih2 lagi le bagi yg dah tua kerepot di usia senja
    Eloklah duduk diam, dpd merapu dek tk ada kerja
    Tambahan pula..klu bahasa teruk, tk reti mengeja
    Bkn lah apa..kot kwn tibai dpt sakit percuma saja
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  27. RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Pandangan dari rakan2 memang lah sgt dialu-alu
    Tapi sblm dipos, tulisan kita tu elok diteliti le dulu
    Komen kita biarlah lembut wlu tajam bak sembilu
    Biar komen kita itu, seperti orang nak baca selalu
    Usah le kita nak cuba nk jadi polis, atau penghulu
    Berubah lah diri klu dh asyik kena taji bertalu-talu
    Bkn apa, kot semakin berbenjol kepala kita dipalu
    Nanti, selain dari hati sakit, kita dapat pulak malu
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌🤜🤜🤜👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. RAKAN2 TENTU DAH BOLEH AGAK, SIAPA MAKHLUK MALAUN KEPARAT YANG DIMAKSUDKAN DALAM PANTUN DI ATAS TU.

      KITA TUNGGU TENGOK RESPON DARI MAKHLUK BINATANG ANAK HARAM PUKIMAK SIAL BARUA BANGSAT LAHANAT TU.

      BAGI YANG TAK BERKENAAN, ABAIKAN SAJA PANTUN DI ATAS TU.

      KAH KAH KAH.

Leave a Reply to Anonymous Cancel reply

Your email address will not be published.