TEMPOH LIMA BULAN NIKAH MUTAAH YANG ADA, MACAM2 MUHYIDDIN, AZMIN DAN HAMZAH BOLEH RANCANG KEKAL KUASA

Keputusan PAU semalam yang menyetujui UMNO putus hubungan dengan Bersatu dan akan bergerak sendirian pada PRU15 nanti pada asasnya memang sudah dijangka dan sama sekali tidak mengejutkan.

Sebagaimana itulah kehendak akar umbi UMNO, ditambah dengan penyusunan jurucakap di mana tahun ini ia hanya terdiri daripada Pengerusi UMNO negeri-negeri, sudah tentu momentum serangan terhadap Bersatu tidak mungkin dapat dikendurkan lagi.

Apatah lagi dalam ucapan perasmian pada sebelah pagi semalam, Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO telah memulakan serangan terhadap Bersatu dan menaikkan semangat perwakilan tentang perlunya putus hubungan itu dimuktamadkan.

Begitu pun, meski UMNO setuju memutuskan hubungan dengan Bersatu, tindakan keluar daripada kerajaan PN tidak pula dilakukan secara serta-merta.

Kalau dulu, ketetapan UMNO ialah keberadaannya dalam kerajaan PN hanya sehingga Parlimen dibubarkan, tetapi kini keputusan itu diserahkan kepada Presiden dan MT UMNO memilih masa yang sesuai untuk berbuat demikian.

Zahid Hamidi kemudian berkata, MT UMNO akan menarik sokongan dan keluar daripada kerajaan PN sebaik saja tempoh darurat tamat iaitu sama ada pada atau sebelum 1 Ogos depan.

Difahami bahawa tindakan ini adalah bertujuan agar PRU15 dapat diadakan selepas itu, bahkan ia juga bersesuaian dengan janji Muhyiddin Yassin sendiri yang berkata, PRU akan diadakan sebaik darurat tamat dan ancaman Covid19 sudah reda.

Bermakna, keputusan PAU semalam hanya merubah sedikit saja berkenaan hubungan nikah mutaah antara parti itu dengan Bersatu dalam kerajaan PN.

Dulunya tempoh nikah mutaah itu sehingga Parlimen dibubarkan yang tidak diketahui bila tarikhnya tapi kini dipendekkan kepada Ogos depan iaitu kira-kira lima bulan daripada sekarang.

Dalam tempoh lima bulan akan datang ini, UMNO dan Bersatu tetap kekal tinggal serumah dan makan semeja bersama seorang lagi madu dalam rumah yang iaitu Pas.

Selepas putus hubungan nanti, belum dapat dipastikan sama ada Pas akan memilih UMNO atau Bersatu untuk meneruskan fasa kehidupan berpolitik seterusnya.

Secara umumnya, keputusan UMNO yang tidak berani keluar serta merta daripada kerajaan, sebaliknya memberi tempoh lima bulan lagi untuk berbuat demikian, dengan sendirinya meletakkan parti itu terus dipertikaikan ramai.

Rata-rata mempersenda dan mempertikai ketetapan tersebut di mana jika Bersatu dan kerajaan PN sudah habis dikecam, ditempelak dan dicaci-maki dalam PAU semalam sehingga seolah-olah tiada satu pun yang baik mengenainya, kenapa UMNO tidak keluar segera dan masih sanggup bertahan lima bulan lagi tinggal bersama?

Apa lagi yang UMNO mahu tunggu?

Dalam waktu yang sama, turut dibimbangi kiranya dengan memberi ruang waktu lima bulan untuk keluar dan berpisah daripada kerajaan itu, ia seperti memberi masa kepada Muhyiddin dan Bersatu mencari jalan dan berfikir lagi menyelamatkan kedudukannya?

Jika dalam tempoh lima bulan akan datang Muhyiddin belum yakin mampu mengekalkan kuasanya, apakah mungkin beliau akan setuju membubarkan Parlimen?

Dalam tempoh lima bulan ini juga apakah Azmin Ali dan Hamzah Zainuddin serta konco-konconya akan duduk diam saja?

Tidak mungkinkah selepas ini angka kes Covid19 tiba-tiba akan mencanak naik dan darurat yang lebih ketat akan dicadangkan pula bagi menggantikan darurat yang ada sekarang?

Dengan kuasa yang ada dalam tangannya, masa pun ada lima bulan lamanya, macam-macam perkara mampu Muhyiddin lakukan untuk mengekal dan mempertahankan kuasanya.

Sebab itu, keputusan terbaik bagi UMNO untuk mencerahkan peluangnya kembali berkuasa ialah dengan keluar kerajaan secara serta-merta sehingga Muhyiddin dan kerajaan PN terkejut dibuatnya sehingga tidak punyai masa untuk berfikir dan merancang apa-apa seterusnya. (Shahbudindotcom 29/03/2021)

4.4 10 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 29 March 2021 — 9:02 am
Subscribe
Notify of
guest
31 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
30 March 2021 7:59 am

DARURAT COVID MANA BOLEH BUBAR PARLIAMEN SESUKA HATI. …..TOK MUDIM BIJAK POLITIK KAN COVID……. SEMPAT KE NAK TANAM KLEPTOKRAT UMNO HIDUP2…….OGOS UMNO DAH KELUAR PN……LEPAS TU BUBAR PARLIAMEN…….. UMNO NAK TEST POWER DI KAWASAN MAJORITY MELAYU……TENGOK RESULTS LEPAS PRU15 DULU NAK JOIN PARTI LAIN…….. Betul ke UMNO masih kuat?……. KP UMNO semalam sebut PAS dan UMNO samaΒ² kalah dalam PRU lepas..betulkah dakwaanya itu? Jika dikata kalah, PAS berjaya bentuk Kerajaan Negeri Terengganu di samping mengekalkan Kelantan, dan hampir menjadi Kerajaan di Kedah, di sana PAS bertembung dgn UMNO, maksudnya UMNO yg kalah. UMNO hilang kuasa samada di negeri kecuali Pahang… Read more »

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 5:19 pm

KAH KAH KAH

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Binatang anak haram tk berani lagi angkat kepala
Semua org dh tau, dia punya perangai yg keji cela
Akibat kurangajar biadab..dia dah mendapat bala
Mmg ramai yg suka, anak haram tu ditaji dan tala
Dia kena balun..tiada siapa ingin tolong atau bela
Nampak spt dia tidak berani lagi tampil menggila
Barangkali kini..tercungap-cungap je nafas dihela
Di blog ini..Kejora blh lah bebas, bermaharaja lela
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 2:09 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Tak seronok le pula rasa bila tak ada persaingan
Kelihatan nya spt dah tak berbalas lagi serangan
Terus dah tiada lagi kelibat anak haram bajingan
Apakah di wad hospital..dia dh jadi gelandangan
Atau dia dah kojol tinggal nama je jadi kenangan
Pembaca pun dh tau di pihak mana kemenangan
Sudah tentu, ramai kini bertepuk sorak keriangan
Zunun, Din Remos, Eton, dll, psti bertepuk tangan
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ€œπŸ€œπŸ€œπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Tawil Godang
Tawil Godang
29 March 2021 1:54 pm

Jangan kan 5 bulan … 2 minggu pun macam macam dia orang boleh buat.

Lain lah jika mereka berlaku adil dan hormat pada demokrasi… nasihat Tuanku Agong pun dia orang lentung buta buta …

Sudah sudah lah dengan UMNO ni …

Wau bule
Wau bule
29 March 2021 1:15 pm

Zahid still is buying time in the hope he would be “saved by the bell”.

But if he moves too quickly, he may miss that opportunity and umno technically is dead and gone.

Phoenix may rise from the ashes
Riding the Chariots of Fire
Whistling the Conquest of Paradise
Ending at finishing line with rendition of My Way

najib bini rosmah
najib bini rosmah
29 March 2021 12:40 pm

Anjing Marang jelir lidah tunggu tuan nak bagi tulang babi hasil jackpot 22 kali. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
29 March 2021 12:38 pm

Handbrake Wak pegang… Perogol Nika Gee Madey si Kitol pegang… kontol Azmin Semburit Haziq dan Hamid Bador pegang. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
29 March 2021 12:35 pm

Tumpang lalu Pelacur bawa Mecedes nak potong Q dari Kelantan ke PAU. Anjing Jkom 45j pi jauh. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 11:17 am

RAKAN2 TENTU DAH BOLEH AGAK, SIAPA MAKHLUK MALAUN KEPARAT YANG DIMAKSUDKAN DALAM PANTUN2 DI BAWAH TU.

KITA TUNGGU TENGOK RESPON DARI MAKHLUK BINATANG ANAK HARAM PUKIMAK SIAL BARUA BANGSAT LAHANAT TU.

BAGI YANG TAK BERKENAAN, ABAIKAN SAJA PANTUN2 DI BAWAH TU.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 11:16 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Kalau ada apa2 nukilan sila le tampil persembah
Boleh cara biasa..atau pantun sajak nak digubah
Tapi jgn asyik nk ganggu org, jdi pinggan tambah
Atau lagak kuangajar, mcm anak haram bedebah
Klu dh rata2 org pakat benci eloklah kita berubah
Bkn lah apa, kot kwn balun tibai, kita jadi gelabah
Muka kita pulak bagai dgn air longkang disimbah
Nanti terpaksa lari tonggang langgang dan rebah
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ€œπŸ€œπŸ€œπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

sibedohruangpetung
sibedohruangpetung
29 March 2021 11:12 am

“…tindakan keluar daripada kerajaan PN tidak pula dilakukan secara serta-merta.” Sy dah menduga tindakan parti yg bacul ini. The actual problem lies with Wak Jahid himself because he wants to use the five months to negotiate & wriggle his way out of his impending jail sentence. Ia hanya utk dirinya, bukan kepentingan parti. Sy tak terfikir bahawa ahli2 dUMbNO begitu naif dan tak tahu mengenai rahsia terbuka ini. So, this can be resolved selepas pemilihan pimpinan dUMbNO nanti. dUMbNO benar2 CACAT & INDECISIVE dgn Wak Jahid sbg Ketua Penyamun kpd Parti yg DNAnya memang suka menyamun. Mengapakah TS Muhyiddin Yasin… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
29 March 2021 10:48 am

Just a personal view for Muhyiddin and Bersatu viz Zahid’s and Umno’s current stand.

》Muhyiddin, Azmin and Hamzah MUST make an effort to meet TDM irrespective of their treacherous actions.

》MUST make unequivocal apology to TDM. The broken pieces COULD be put together FOR THE SAKE OF THE COUNTRY in particular the malays and Islam.

Wallahuaklam

najib bini rosmah
najib bini rosmah
29 March 2021 12:45 pm
Reply to  Wau Bule

Bapak ayam dah panggil guna barua pencacai. Pelacur tua semua mai cepat. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
29 March 2021 12:51 pm
Reply to  Wau Bule

Huiiiiii. Ada nama Azmin semburit sama? Apa dah jadi prinsip pencacai tak nak kaki semburit sama sekali? Shame on you. Kahkahkah!

Lan Kangaq
Lan Kangaq
29 March 2021 10:45 am

Hang nak kelentong apa Saipol oiii??? https://malaysiadateline.com/bersatu-percaya-ph-menang-pru15-jika-umno-mahu-bersendirian/ Kalau betoi hangpa pikiaq pasal Melayu & Ummah, BERSATU yg ciput ni pasai apa tak nak serap ke UMNO saja yg lebih besaq?. Yg hangpa tau cuma berperangai ulaq lidi yg nak telan ular sawa. Hangpa yg tak sedaq diri sebab kemaruk nak jadi menteri. Nafsu saja besaq tapi tenaga hancus. Tu sbb merayu dan mengharap sangat kat UMNO. Hangpa yang perasan lebih, kemaruk jawatan dan gaji besaq (tambahan hang tu dah jadi penganggur, dapat survive dgn Ihsan hasil bodek). Pi mampuslah dgn slogan auta “DEMI UMMAH & MELAYU” konon. Aku cabaq hangpa… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
2 April 2021 1:17 am
Reply to  Lan Kangaq

Lepas PRU 15 Bersatu dan Pas jadi bangkai hidop (Zombies) wakakaka

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 10:23 am

Melihat wajah dan gerak tubuh Zahid waktu beri ucapan di PAU UMNO semalam, jelas kelihatan beliau sendiri tidak yakin dgn ketetapan yg telah dibuat parti itu. Malah beliau sendiri kuat merasakan MP2 UMNO yang menjadi sebahagian daripada kabinet PN hampir mustahil untuk melepaskan jawatan mereka jika “kata dua” diluluskan serta merta. Berkemungkinan besar UMNO bakal kehilangan lagi beberapa MP mereka kepada BERSATU selepas ini. Sikap teragak2 dan berlengah dalam tindakan inilah yang menyebabkan UMNO berada dalam kedudukan kritikal sekarang walhal secara jelas UMNO tahu BERSATU telah menjadi duri dalam daging, menikam dari belakang sejak parti berkenaan ditubuhkan lagi dan ianya… Read more »

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:27 am

APA2 HAL PUN, BERKAITAN DGN PANTUN2 DI BAWAH TU, KITA TUNGGU SAJA RESPON DARI MAKHLUK YG BERKENAAN.

KEJORA YAKIN BINATANG ANAK HARAM PUKIMAK SIAL LAHANAT TU PASTI PANAS PONGGONG TAK SENANG DUDUK DGN PANTUN2 YG MENGHEMPAP MUKA DAN KEPALANYA ITU.

BAGI YG TAK BERKENAAN, ABAIKAN SAJA PANTUN2 DI BAWAH TU.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:26 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Rakan2 yang ada pendapat, sila le tampil kemuka
Tapi klu tak ada hujah, jgn lah pula karutan direka
Usah le dibuat karangan serupa dgn budak tadika
Berubahlah diri klau dah ramai pembaca tak suka
Jgn lah bawak masuk komen, yg mcm sial celaka
Atau pamirkan diri serupa dgn anak haram puaka
Siapa yang dimaksudkan pasti pembaca dpt teka
Kita tunggu je respon..dari itu malaun tua bangka
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:25 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Masuklah berkomen, tiada apa nk dirisau gundah
Boleh cara biasa..atau pun nak berpantun madah
Ikut suka..nk karang panjang atau ringkas mudah
Tapi yg seeloknya tu, gunakan tutur kata yg indah
Jgn le pulak..buat perangai spt anak haram jadah
Atau buat karangan tahap tadika atau sek rendah
Bkn apa, kot kawan meluat marah, kita dpt padah
Nanti kita dpt malu rasa seperti muka kena ludah
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:24 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Rakan2 klu ada apa2 idea atau hujah sila lah beri
Tapi hendak le kita jaga adab dan kesopanan diri
Karutan taraf budak tadika, usah le bawa ke mari
Klu bahasa lemah, jgn ler acah cikgu bijak bistari
Cuba lah berubah..klu ditengking sergah tiap hari
Usah tunjuk lagak samseng, atau jahat punya ciri
Bkn ler apa, kot tak tertepis kwn tibai kanan & kiri
Nanti, klau kantoi & malu, kita terpaksa cabut lari
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:24 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Kalau ada apa2 hujah, sila lah tampil ke hadapan
Moga kat sini..sama2 kita jadikan bahan tatapan
Tak kisah, sokong PN ke BN ke Pakatan Harapan
Tapi sama2 ler kita jaga tatasusila & adab sopan
Jgn lah pulak asyik tampil pamirkan kebengapan
Lbih2 lagi klu dah tua renta dekat dgn kain kapan
Kebodohan tu, untuk anak cucu elok jer disimpan
Bukan le apa kot dgn pukulan kita kena berdepan
Nanti, kita terpaksa lari, bak sukan acara balapan
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:23 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Sila le tampil berhujah atau beri apa2 pencerahan
Moga dpt jdi manfaat bersama..mudah-mudahan
Tak kesah lah..panjang atau pendek punya bahan
Tapi jgn le selalu sgt tampil pamirkan kebodohan
Atau kawal sana & sini nak cari publisiti murahan
Usah le lagak samseng juah, nk cetus perbalahan
Bkn ler apa, kot kwn tibai kiri kanan kita tak tahan
Nanti, kita terpaksa lari dek teruk kena belasahan
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:22 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Silalah tampil sekirannya ada hujah atau saranan
Boleh, nak pantun atau sajak, utk sedikit kelainan
Tapi..jaga le adab, agar diri kita org jadi berkenan
Takut ler diri kita akn jadi bahan ejekan & mainan
Usah tampil dgn lagak juah, spt samseng jalanan
Berubah lah diri, klu dah asyik menerima tekanan
Bkn ler apa, kot tak tertepis kwn tibai kiri & kanan
Nanti, asyik kuah je, menjadi kita punya makanan
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:21 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Rakan2 kalau ada apa2 hujah muat turun sajalah
Nak komen panjang ke atau pendek, tk jadi salah
Tapi, jgn lah suka ganggu org, asyik nak berbalah
Atau lagak samseng juah, nak cetuskan masalah
Sedar le sikit, bila dlm pertarungan asyik je kalah
Berhati-hatilah dgn nahu bila bahasa ingin diolah
Jgn lah tampil dgn coretan spt budak prasekolah
Bkn apa..kot kwn balun kita terpaksa cabut belah
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:20 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Komen dari rakan2, mmg le dialu-alukan sentiasa
Boleh kalau nak bermadah atau ditulis cara biasa
Tak apa juga, kalau puisi, pantun syair atau prosa
Tapi jgn le tampil dengan celupar atau mulut bisa
Berkomen itu, biarlah secara matang dan dewasa
Pepatah mengatakan kerana mulut badan binasa
Bkn apa..kot kwn pelangkong, sakit pula kita rasa
Nanti, kita terpaksa lari, dek tak tahan dera seksa
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:19 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Rakan2 klu nak beri komen anda sgt lah dipersila
Tpi jaga ler kita punya adab sopan dan tatasusila
Jgn ler pula tampil berkomen serupa dgn org gila
Klau org tak ganggu, jgn kita pegi cari pasal mula
Kata pepatah rezeki jgn ditolak, jgn pula cari bala
Usah perasan hebat..klu BM kita itu tahap Bangla
Bkn le apa, kot tak tertepis nanti kawan taji & tala
Nanti kita terpaksa lari tidak tahan disekel kepala
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:17 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Peluang untuk memberi pandangan sila lah rebut
Tapi jgn lah tampilkan diri spt org gila berserabut
Atau..spt budak tadika berkelahi lwn tarik rambut
Klu nak sindir org pun biar lah cara lemah lembut
Jgn pula nak melatah, klau nama kita tak disebut
Tak usah ler pamir diri, sbg org bodoh otak sabut
Bkn apa, kot kwn tibai kiri kanan kita kelam kabut
Nanti tak tahan disekel, kita terpaksa belah cabut
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:16 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Sila lah bagi komen, samada sukarela atau ditaja
Tapi jgn le komen merapu, mcm org mabuk ganja
Perkara yang sama tak usah ler asyik diulang jaja
Jgn ler masuk dgn niat nk jadi penghulu atau raja
Lbih2 lagi le bagi yg dah tua kerepot di usia senja
Eloklah duduk diam, dpd merapu dek tk ada kerja
Tambahan pula..klu bahasa teruk, tk reti mengeja
Bkn lah apa..kot kwn tibai dpt sakit percuma saja
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:13 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Pandangan dari rakan2 memang lah sgt dialu-alu
Tapi sblm dipos, tulisan kita tu elok diteliti le dulu
Komen kita biarlah lembut wlu tajam bak sembilu
Biar komen kita itu, seperti orang nak baca selalu
Usah le kita nak cuba nk jadi polis, atau penghulu
Berubah lah diri klu dh asyik kena taji bertalu-talu
Bkn apa, kot semakin berbenjol kepala kita dipalu
Nanti, selain dari hati sakit, kita dapat pulak malu
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ€œπŸ€œπŸ€œπŸ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
29 March 2021 9:15 am
Reply to  Anonymous

RAKAN2 TENTU DAH BOLEH AGAK, SIAPA MAKHLUK MALAUN KEPARAT YANG DIMAKSUDKAN DALAM PANTUN DI ATAS TU.

KITA TUNGGU TENGOK RESPON DARI MAKHLUK BINATANG ANAK HARAM PUKIMAK SIAL BARUA BANGSAT LAHANAT TU.

BAGI YANG TAK BERKENAAN, ABAIKAN SAJA PANTUN DI ATAS TU.

KAH KAH KAH.