WALAU KASIH SUDAH DITOLAK, BERSATU TERUS MENGEMIS CINTA UMNO

Walaupun sudah jelas UMNO tidak mahu bekerjasama dengan Bersatu untuk menghadapi PRU15 akan datang, pimpinan parti tersebut nampaknya terus mengemis cinta daripada UMNO.

Perdana Menteri merangkap Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin menzahirkan harapan agar gabungan beberapa parti Melayu yang membentuk kerajaan PN terus utuh dan kekal abadi.

Bagaimanapun, beliau menyerahkan sepenuhnya kepada kepimpinan parti lain yang tidak menyertai PN terutama UMNO untuk membuat sebarang keputusan mengenai kerjasama terbabit.

“Kita dah bincang dua hari lalu dalam mesyuarat Biro Politik dan MPT Bersatu, kita dah buat kenyataan rasmi tentang pendirian kita.

“Semalam kita pun adakan mesyuarat dengan Pas, dan Alhamdulillah Pas menyatakan pendirian yang cukup kukuh (untuk) kekal bersama Perikatan Nasional, meneruskan apa yang kita rancang, memperkukuhkan kerjasama antara parti yang ada dan memberi tumpuan pada pilihan raya.

“Saya fikir tidak menjadi apa-apa masalah walaupun kita mahu melihat gabungan parti Melayu, kalau boleh terus kekal abadi sampai ke depan, kerana rakyat suka.

“Tapi apa-apa pun, saya serahkan kepada rakan pimpinan parti lain, PN, Alhamdulillah keadaannya masih kukuh,” ujar beliau.

Ketua Penerangan PN, Azmin juga turut berharap pimpinan UMNO terus dapat bekerjasama dengan PN dan meneliti semula keputusan parti berkenaan untuk tidak bekerjasama dengan Bersatu pada PRU akan datang.

Beliau yang merupakan pelompat katak daripada PKR kepada Bersatu berkata, PN sedia bekerjasama dengan semua pihak bagi memastikan kerajaan yang dipimpin oleh Muhyiddin Yassin terus stabil dan kukuh bagi meneruskan usahanya membantu rakyat di kala pandemik Covid-19 masih lagi melanda negara.

“Kita berharap pimpinan tertentu dalam UMNO dapat ambil sikap untuk teliti semula keputusan itu.

“PN ini dibentuk dengan cita-cita yang cukup murni, perpaduan itu amat penting, pemeliharaan terhadap perlembagaan dan undang-undang itu perlu dijunjung, kita mahu kestabilan dalam negara ini dipelihara.

“Kita tidak mahu mana-mana pihak melakukan tindakan tidak bertanggungjawab, yang akan menyebabkan ketidakstabilan terhadap kerajaan kerana ia akan menyebabkan rakyat menjadi mangsa dan kita tidak mahu rakyat menjadi mangsa,” katanya lagi.

Speaker Dewan Negara, Dr. Rais Yatim pula berkata, UMNO dan Bersatu perlu terus bermuafakat demi masa depan dan pemegangan politik kepada orang Melayu dapat dikekalkan.

Beliau yang juga pelompat daripada UMNO kepada Bersatu selepas BN kalah pada PRU 2018 lalu menambah, hubungan antara kedua-dua parti Melayu itu tidak boleh ‘berpatah arang’ begitu sahaja.

Dengan itu, Dr. Rais tetap meletakkan harapan agar UMNO dan Bersatu akan dapat kembali mengadakan kerjasama.

“UMNO sahaja tidak boleh berkuasa dan Bersatu sahaja pun tidak boleh berkuasa waima dengan PAS (perlu kerjasama).

“Komponen parti Melayu ini mesti sedar pentingnya mereka bermuafakat,” katanya.

Hmmmmm….

Selepas ini mungkin ramai lagi pemimpin Bersatu bercakap dengan nada yang sama dan ini memperlihatkan parti itu sedar mereka tidak boleh terus hidup tanpa bantuan UMNO.

Walaupun jelas sudah ditolak, ada kenyataan media, ada usul, ada surat bertulis daripada Zahid Hamidi kepada Muhyiddin dan ada keputusan mesyuarat, Bersatu nampaknya terus menagih cinta daripada UMNO.

Yang nyata, dengan keputusan UMNO tidak mahu bersama, Bersatu kini sudah terbayang kuasa yang dipegang melalui pengkhianatan sejak setahun lalu pasti akan bertukar tangan.

Selain Muhyiddin yang takut kehilangan kuasa, golongan-golongan pelompat tentulah jauh lebih takut lagi perasaan mereka.

Itulah sebabnya pujuk rayu dan kata-kata manis menagih cinta ini terus diluahkan, malah ia dijangka bakal berterusan dilakukan.

Tidak mustahil, selepas pujuk rayu dan luahan kata-kata manis, menyusul pula hadiah serta ganjaran yang lumayan sebagai tawaran.

Cuma, untuk masa-masa mendatang, mampukah UMNO terus bertahan dan tidak tergoda dengan segala usaha serta kejaran cinta yang ditagih oleh Bersatu itu? (Shahbudindotcom 07/03/2021)

4.2 5 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 7 March 2021 — 8:21 am
Subscribe
Notify of
guest

66 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 March 2021 7:43 am

KADOK HILANG DITELAN ZAMAN SELEPAS PRU15………. ALBONTO SELEWENGKAN KEADILAN DENGAN PERJUANGAN SESAT SUNDAL ……….. ALJUBON WAL BONTO HANYA TAHU HALALKAN CARA UNTUK KEJAR JAWATAN……KERJA MENYONDOL TABIAT ASAL DIA……. UMNO DAH TAK KERUAN TIDAK TAHU MANA ARAH TUJUAN………. 10 sebab mengapa pemakluman UMNO tak bekerjasama dengan Bersatu kurang bijak……….. (1) TIDAK dinyatakan apa keperluan/tujuan keputusan Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO pada 19 Februari 2021 itu dimaklumkan oleh Presiden UMNO kepada Presiden BERSATU pada 26 Februari 2021. (2) Tidak dinyatakan secara spesifik, dalam bentuk jumlah undian yang diperolehi contohnya, bagaimana keputusan Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO pada 19 Februari 2021 itu dibuat/terhasil.… Read more »

rawae
rawae
7 March 2021 9:36 pm

Umno kena nekad. Selagi di bayangi pengkianat …. payah nak ke depan. Tolak barsatu. Pi mampos aje jemin tu. Mak karipap tu kasi sendok aje

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
7 March 2021 3:47 pm

POLITIK KADOK MASIH UNTUNG PIJAK ARAS UMNO SAMBIL AMBIL KESEMPATAN….. .. UMNO TERSUNGKUR KERANA JAUH TINGGAL KAN ISLAM…….KINI MEREKA HANYA MAMPU MERATAP……. PARTI KADOK HANYA PECAH BELAHKAN KESATUAN MELAYU………. UMNO TIADA PILIHAN KECUALI TUNGGU PRU15………. TOK MUDIM KALAU IKHLAS PATUT BUBAR PARTI KADOK…….. Anwar’s And Zahid’s “Joint-Statement” Is A Subtle Message, But To Whom?………. Yes, this is certainly a most interesting turn of events. Anwar and Zahid are playing a psywar game. This “joint-statement” is part of a strategy. But then what is that strategy? And who is it aimed at? I suppose soon we will know the answer to… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 2:38 pm

Penjilat Madey si Kitol sudah keluar ikut belakang Puppet Perogol Nika Gee. UMNO sudah siap disemburitkan beramai-ramai. Bayangkan Haziq menyondol Azmin Semburit. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 2:34 pm

Tumpang lalu MB Babi Kelantan nak potong Q. Jkom frontliners 45j beratur macam hanjing nak makan buffet tolong ke tepi. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 1:49 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIMULIAKAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Org yg berkenaan nampaknya dh teruk terkandas
Dia tu bingai cikai bengap dungu..otak tak cerdas
Kejora ni ibarat menunggu jer jerat utk membidas
Sbb dia dah makan cili tentu dia akan rasa pedas
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 1:40 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIMULIAKAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Artikel Budin ni, boleh nak bangkang atau sokong
Tapi jgn le dungu sampai buka kita punya pekong
Bkn apa..kot berat pula kepala kita, kwn pelakong
Nanti terkantoi..kita malu, terdiam serupa tokong
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 1:14 pm

RAKAN2 BLOG YG DIKASIHI SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sila le beri pendapat, yang ringkas atau terperinci
Tapi jgn lah pulak tampil meracau & memaki caci
Bkn apa kot kita ni semua pembaca meluat benci
Nanti terkantoi..kita malu, mulut kita jadi terkunci
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:57 pm

TOGHUIH DAH BOLAH CABUT LARI LINTANG PUKANG, TOSONYAP SUNYI MONYOPI TOKODU MALU TOKANTOI TOKOSIPU BUNTU KAKU KOLU PILU MOMBISU, MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG, BOKEAIH MURID SOKOLAH SJK, BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR, KONCING TAK BASUH PUKI, BODOH BINGAI BOBAL BONGAP BANGANG BENGONG BIOL BAHALOL BONGOK DUNGU SASAU SAWAN SEWEL GILO BABI, PUKIMAK SIAL ANAK HARAM BARUA LAHANAT BANGSAT KOPARAT.

HAH HA HAA.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
7 March 2021 12:24 pm

PARTI KADOK HANYA PECAH BELAHKAN KESATUAN MELAYU………. UMNO TIADA PILIHAN KECUALI TUNGGU PRU15………. TOK MUDIM KALAU IKHLAS PATUT BUBAR PARTI KADOK…….. Anwar’s And Zahid’s “Joint-Statement” Is A Subtle Message, But To Whom?………. Yes, this is certainly a most interesting turn of events. Anwar and Zahid are playing a psywar game. This “joint-statement” is part of a strategy. But then what is that strategy? And who is it aimed at? I suppose soon we will know the answer to those questions. Anwar Ibrahim’s and Ahmad Zahid Hamidi’s “joint-statement”, but issued on two different letterheads — one Barisan Nasional and another Pakatan… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:22 pm

Untuk monyodar-an si botino tuo kutok Nek TN Monyet Batang Pisang yang bingai dungu bangang bobal bongap bongok bengong biol bahalol pukimak sial anak haram lahanat sawan gilo babi tu dan jugo sobagai poringatan bosamo, den nak ulang siar lah koratan borito ini:

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:22 pm
Reply to  Anonymous

Kuasai, betulkan bahasa Melayu dulu…
18 Feb 2021

ROSALWANI CHE SOH @ YUSOFF

SHAH ALAM – Sasterawan Negara mengingatkan segelintir rakyat Malaysia jangan hanya kecoh menegur sebutan individu lain dalam bahasa Inggeris, sebaliknya mengabaikan kepentingan untuk menguasai, menghormati dan mencintai bahasa kebangsaan sendiri.

Sasterawan Negara, Datuk Dr Anwar Ridhwan berkata, perkara itu perlu diberi perhatian, ekoran masih ramai rakyat Malaysia sendiri yang tidak fasih berbahasa Melayu selain gemar menggunakan bahasa ‘Melayu rojak’ iaitu bahasa Melayu yang bercampur dengan Inggeris dalam pertuturan harian.

Sinar Harian.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:09 pm

Anonymous
7 March 2021 11:46 am
Reply to Anonymous

Kamu tak di panggil Wak kalau masih muda.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:09 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN 11:46 am,

…tak ‘di panggil’…???
(Kalau di Pulau Pemanggil ke, ok lah)

pedoman tatabahasa:

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:10 pm
Reply to  Anonymous

Hah..ni dah mulo lah cikgu hilang sabar naik angin nak monongking ni…

Hah ha haa.

Alahai ler….konapo ler diyo dilahir-an sobagai manusio yang sobogitu bangang bongap, ini botino tuo anak haram sial pukimak ni…???

Yang patut dirapek-an, dironggang-an nyo…
Yang patut ronggang, diyo rapek-an….

Bilo le diyo nak mampos, ini botino bobal bahalol sial lahanat..???

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:10 pm
Reply to  Anonymous

‘panggil’ tu, tompek nyo di mano, auntie? Dokek topi tolor polir Bang Ali ke? Atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit? Atau ke colah lubang puki omak ekou?
Atau dokek batang butoh bapak ekou?

Jonih Molayu colup bobal bongap sial pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:10 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan dan kobongapan auntie dalam BM.

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM caro gayo SJK auntie tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:11 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie masih jugo bobal bingai bangang, tak boleh nak faham-faham , den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO!

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:11 pm
Reply to  Anonymous

HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU NATE MONYET NI BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BINGAI BANGANG HARAM JADAH NI… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

JONIH DOGIL BOBAL DUNGU BIJI KOLONTIT PANJANG PONGOTOR, KONCING TAK BASUH NI, MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:12 pm
Reply to  Anonymous

TAK TAHU LE, BILO SI TUO BINGAI BONGOK BANGANG BENGONG HARAM JADAH GILO BABI NI DAPEK NAK FAHAM?

PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM SIAL BOBAL DUNGU BAHALOL SEKOR NI!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:12 pm
Reply to  Anonymous

INILAH YANG DIKATO-AN DIN REMOS…

TAKDO KOJO YANG LOBIH TORUK DARI MONGAJAR MANUSIO BINGAI BOBAL BONGOK BONGAP BENGONG BANGANG BIOL BAHALOLMACAM NEK TN BATANG PISANG ANAK HARAM PUKIMAK LAHANAT TU…

MONGASAH BOLAKANG PARANG PUN TAK SOTORUK ITU..

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:12 pm
Reply to  Anonymous

Din Remos
3 March 2021 10:02 am

Adapun pekerjaan mengasah belakang parang itu kadangkala lebih baik dari mengajar orang yang benak dan tertutup pintu hatinya untuk menerima pengajaran. Kerana belakang parang jika diasah berterusan, nescaya ia boleh tajam. Akan tetapi orang yang benak ini ibarat mengajar kerbau atau kambing supaya tidak memakan tanam- tanaman…. sia-sia dan menyakitkan hati sahaja….

Reply

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:13 pm
Reply to  Anonymous

BOTUL SANGEK LAH DIN REMOS!

MONGAJAR BINATANG KEK SARKAS ATAU MONGAJAR LOMBU KOBAU PUN TIDAK SOSUSAH MONGAJAR BOTINO TUO TN MONYET BATANG PISANG BINGAI BOBAL BONGOK BONGAP BENGONG BANGANG BIOL BAHALOL DUNGU ANAK HARAM JADAH PUKIMAK LAHANAT TU…

TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG NATE BARUA ANAK HARAM NIH!

HAH HA HAA.

Tawil Godang
Tawil Godang
7 March 2021 11:53 am

Masa UMNO kukuh kuat apa jadi pada orang Melayu? Melayu terus tercicir. Pemimpin Melayu tak ramai yang istiqomah. Kalau kuat pun macam Annuar Musa dan pemimpin PAS. Kuat kerana pandai khianat. Boleh ke PN yang kuat jaga perpaduan Melayu membelakangkan kaum lain jauh kebelakangan. Dalam apa-apa pembahagian atau sumber boleh ke mana-mana Pemimpin Negara bagi kaum Melayu lebih banyak dari kaum lain. Kalau boleh.. ada kah kaum lain diam dan tidak membantah. Mereka juga ada hak dan ada kelebihan. Tengok mana pergi nya BMF. Kita mahu Pemimpin yang bermaruah dan mampu mentadbir dengan bijak. Se takat nak jaga Melayu supaya… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 March 2021 1:28 pm
Reply to  Tawil Godang

Dunia akhir zaman memang susah nak mnencari yang benar-benar ikhlas untuk membela ugama, bangsa dan tanah air walau pun dia ustaz, cik gu, tuan haji, hajjah, tengku, tuan dan encik etc. Mungkin cadangan saya orang ulu yang kolot ini boleh dicuba :- Pertama – Individu yang berminat menjadi calon disaring oleh pengundi terlebih dahulu dengan mengadakan pilihan raya olok-olok mengikut parti masing-masing. Justeru pemimpin atasan setiap parti tiada hak menentukan calon mereka. Kedua – Hanya yang telah terpilih sahaja layak menjadi calon mewakili parti masing-masing, tetapi dengan syarat telah disahkan tiada kes sama ada SPRM, Polis, Jabatan Insolvensi dan sehat… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 11:39 am

RAKAN2 BLOG YG DIKASIHI SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sila lah berikan pendapat untuk sama2 kita tatapi
Tapi, jgn lah pula berhujah serupa dgn lembu sapi
Bkn apa, kot kwn tibai kita tak mampu nak hadapi
Nanti klu terkantoi, kita terpaksa sonyap monyopi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 11:20 am

RAKAN2 BLOG YG DIHORMATI SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Berhujahlah secara matang dlm suasana yg sihat
Jgn le kiranya ada, yg nk lagak samseng penjahat
Dpd meracau meroyan, lbh baik dok diam berehat
Bkn apa..kot kepala kita benjol kawan taji & pahat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 10:38 am

RAKAN2 BLOG YG DIHORMATI SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Jgn le masuk, dgn niat nk jadi penghulu atau raja
Dpd menunjuk kebodohan, lbh baik lah diam saja
Tak usah lah lagak hebat, klu blm cekap mengeja
Bkn apa..kot malu ‘boss’ yg upah dedak atau taja
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Eton
Eton
7 March 2021 10:19 am

Hi Guys….
Selamat berhujung minggu….Entry Encik Shah pagi ini lain macam bunyinya…bikin Eton Resah Gelisah…..

….dua purnama lamaku rasa
berlalu sudah….
namun tiada pernahku dengar
khabarmu ohhh sayanggg….

Encik Shah…

Eton rasa tiada salahnya mengemis cinta, menagih kasih… mungkin jodoh mereka panjang kerana takdir Tuhan tidak pernah terduga. Mungkin UMNO tidak jadi berpisah dengan Bersatu…. dalam politik ini Encik Shah, macam-macam boleh terjadi. Takkanlah Cik Shah tidak tahu….

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 10:30 am
Reply to  Eton

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kata ucapan mu itu membuat diri ini jadi tergoda
Buat apa lah hendak dirayu pada yg sudah tk ada
Kenapa nak mencari yg tua kalau ada yang muda
Apakah tidak layak diri ini, untuk bersama adinda
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💌❣️💙♥️💖
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 11:46 am
Reply to  Anonymous

Kamu tak di panggil Wak kalau masih muda.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 11:47 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla

Din Remos
Din Remos
7 March 2021 11:57 am
Reply to  Anonymous

Rasa-rasanya Che Eton tu bukanlah merindui atau menantikan sesaorang. Kalau tak silap baris-baris puisi Eton tu adalah lirik lagu PASRAH oleh penyanyi seberang Ermy Kullit… tapi mungkin juga lirik tersebut memberi seribu makna kepadanya….

Eton
Eton
7 March 2021 12:03 pm
Reply to  Anonymous

Sorry… Eton tak suka lelaki mata keranjang
😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Tapi…….abang Din tu pandai…. minat jazz ni…..nahhh
🌷😊

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:42 pm
Reply to  Eton

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Alahai nasib..cempedak tak bertukar jadi nangka
Segala hasrat & impian nmpaknya hampa belaka
Madu yg cuba kuberi, tetapi dibalas dengan cuka
Apa lah daya diri ini klu dah mmg orang tak suka
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:43 pm
Reply to  Anonymous

LAGU – APA DAYA ORANG TAK SUKA
PENYANYI – GOODMAN BROTHERS
KARAOKE – https://youtu.be/lEJjWdlPKtM
LIRIK –
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Penuh perasaan aku berdendang
Nyanyian hati pedih yang kini sepi
Ingin mencurah rasa selendang hati
Ingin merayu kasih yang telah pergi
Aku kesunyian tiada teman

( korus )
Apalah daya kini orang tak suka
Ku curah kasih suci orang tak sudi
Mana sumpah dan janji
Dulu sama meniti
Sampainya hati kasih
Kau tinggal pergi…

Musnahlah sudah semua harapan
Sedih tak tertahan keseorangan
Hati terkenang-kenang
Orang tak sayang
Hati merindu-rindu
Orang tak tahu
Pada kekasih hati
Kumohon kembali…
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙♥️

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:54 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Alahai, apalah malang nasib, teruna dari Tunjang
Tak tahu sampai bila, diri akan terus membujang
Si Dara, mentah2 katakan, diri ini mata keranjang
Mesti diri ini, ditertawakan si TN kelentit panjang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 10:12 am

Pak Lebai sodok batu kubur umat Islam zaman purba apa hukumnya? Boleh tanam jirat ke bakar macam abu? Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 10:07 am

Yang nak Bersatu hanya macai Madey si Kitol dan Azmin Semburit. Dalam UMNO dan PAS majoriti tolak takut bala kena semburit ikut belakang. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 10:04 am

Dalam dan luar Kerajaan gerakan maki hamun PNkhianat berjalan tanpa henti. Mampuslah kamu wahai PNkhianat. PRU15 mati tanpa kubur macam Si Kitol. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 10:02 am

Marah betul Pak Lebai tak dapat potong Q frontliners nak cucuk vaksin Pfizer. Habis dihamput whitleblower KKM ke dinding. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 9:57 am

Perogol Nika Gee ke Arab Saudi nak rogol bini orang Saudi? Biar betul. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
7 March 2021 9:54 am

TOK MUDIM KALAU IKHLAS PATUT BUBAR PARTI KADOK…….. Anwar’s And Zahid’s “Joint-Statement” Is A Subtle Message, But To Whom?………. Yes, this is certainly a most interesting turn of events. Anwar and Zahid are playing a psywar game. This “joint-statement” is part of a strategy. But then what is that strategy? And who is it aimed at? I suppose soon we will know the answer to those questions. Anwar Ibrahim’s and Ahmad Zahid Hamidi’s “joint-statement”, but issued on two different letterheads — one Barisan Nasional and another Pakatan Harapan — was not a faux pas (unintentional, blunder, mistake, gaff, tersilap, kantoi,… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 9:41 am

Sajat nak murtad, anak saudara Menteri sudah murtad, kartel daging import haram simpan lori, Parlimen tutup dan pusat judi buka sampai 22 kali jackpot. Menteri Liverpool dan Mufti Utara sudah kena semburit Azmin Semburit? Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 9:38 am

Anjing Jkom potong Q macam Lebai Pas. Jangan pecat I anjing Jkom 45j macam Lebai nak pecat whistleblower KKM. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 9:35 am

RAKAN2 BLOG YG DIKASIHI SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Klau nak komen meracau raban, tak usah le hadir
Jgn lah buat komen, mcm budak hingus berlendir
Usah tampil diri mcm Pak Kadok atau Pak Pandir
Kena faham2 lah, klu asyik dok kena perli & sindir
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 11:49 am
Reply to  Anonymous

Kamu tak ke na pri dan sinir

Hanya di lepuk di kepala pada masa2 nya

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 11:59 am
Reply to  Anonymous

…’pri dan sinir’ tu monatang apo auntie?

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:01 pm
Reply to  Anonymous

…’ke na pri dan sinir’…???
Bahaso Swahili ke ni auntie?

Kawal sikit komarahan tu auntie…bagi abih lega kotar tangan tu, baru monaip…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:13 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN 11:49 am,

…Hanya ‘di lepuk’…???
(Kalau di Jelempok ke atau di keropok ke, ok lah)

Pedoman tatabahasa:

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:14 pm
Reply to  Anonymous

Hah..ni dah mulo lah cikgu hilang sabar naik angin nak monongking ni…

Hah ha haa.

Alahai ler….konapo ler diyo dilahir-an sobagai manusio yang sobogitu bangang bongap, ini botino tuo anak haram sial pukimak ni…???

Yang patut dirapek-an, dironggang-an nyo…
Yang patut ronggang, diyo rapek-an….

Bilo le diyo nak mampos, ini botino bobal bahalol sial lahanat..???

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:14 pm
Reply to  Anonymous

‘lepuk’ tu, tompek nyo di mano, auntie? Dokek topi tolor polir Bang Ali ke? Atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit? Atau ke colah lubang puki omak ekou?
Atau dokek batang butoh bapak ekou?

Jonih Molayu colup bobal bongap sial pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:15 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan dan kobongapan auntie dalam BM.

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM caro gayo SJK auntie tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:15 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie masih jugo bobal bingai bangang, tak boleh nak faham-faham , den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO!

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:15 pm
Reply to  Anonymous

HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU NATE MONYET NI BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BINGAI BANGANG HARAM JADAH NI… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

JONIH DOGIL BOBAL DUNGU BIJI KOLONTIT PANJANG PONGOTOR, KONCING TAK BASUH NI, MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:16 pm
Reply to  Anonymous

TAK TAHU LE, BILO SI TUO BINGAI BONGOK BANGANG BENGONG HARAM JADAH GILO BABI NI DAPEK NAK FAHAM?

PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM SIAL BOBAL DUNGU BAHALOL SEKOR NI!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:16 pm
Reply to  Anonymous

INILAH YANG DIKATO-AN DIN REMOS…

TAKDO KOJO YANG LOBIH TORUK DARI MONGAJAR MANUSIO BINGAI BOBAL BONGOK BONGAP BENGONG BANGANG BIOL BAHALOLMACAM NEK TN BATANG PISANG ANAK HARAM PUKIMAK LAHANAT TU…

MONGASAH BOLAKANG PARANG PUN TAK SOTORUK ITU..

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:17 pm
Reply to  Anonymous

Din Remos
3 March 2021 10:02 am

Adapun pekerjaan mengasah belakang parang itu kadangkala lebih baik dari mengajar orang yang benak dan tertutup pintu hatinya untuk menerima pengajaran. Kerana belakang parang jika diasah berterusan, nescaya ia boleh tajam. Akan tetapi orang yang benak ini ibarat mengajar kerbau atau kambing supaya tidak memakan tanam- tanaman…. sia-sia dan menyakitkan hati sahaja….

Reply

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 12:17 pm
Reply to  Anonymous

BOTUL SANGEK LAH DIN REMOS!

MONGAJAR BINATANG KEK SARKAS PUN TIDAK SOSUSAH MONGAJAR BOTINO TUO TN MONYET BATANG PISANG BINGAI BOBAL BONGOK BONGAP BENGONG BANGANG BIOL BAHALOL DUNGU ANAK HARAM JADAH PUKIMAK LAHANAT TU…

TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG NATE BARUA ANAK HARAM NIH!

HAH HA HAA.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 9:31 am

Perogol Nika Gee sudah baca doa shopping hari ini? Tak lama lagi baca doa buka Parlimen lebih baik. Jangan baca doa rogol bini orang 50j dan semburit MP parti lain 10j. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 9:25 am

Annuar Musang jadi barua balaci Madey dan Perogol Nika Gee. MP lain yang bakal muncul wajib dihapuskan. Bersatu semburit UMNO ikut jalan belakang. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 9:22 am

PPBM Parti Pengkhianat Bapak Madey. Niat bunuh UMNO tetapi UMNO liat tak nak mati. Akhirnya Madey guna cara semburit ala Azmin Semburit di Hotel Sandakan. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 9:20 am

Tumpang lalu Ustad Semburit anjing PAS nak potong Q. Frontliner Jkom 45j boleh ikut pintu belakang. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 9:16 am

RAKAN2 PESERTA BLOG YG BUDIMAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Silalah komen samada bentuk pantun atau prosa
Tapi komen tu biar le secara matang dan dewasa
Bkn apa, kot nanti kawan tibai sakit pula kita rasa
Spt mana kata bidalan, kerna mulut badan binasa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 8:18 am

RAKAN2 PESERTA BLOG YG BUDIMAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Disebab tiada yg komen..biar Kejora, mula dahulu
Komen dari para pembaca mmg le amat dialu-alu
Tapi, jgn pula nk kawal sana sini, nk jadi penghulu
Bkn apa, kot kena tibai, di samping sakit dpt malu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 8:17 am

RAKAN2 BLOG YG DIHORMATI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Disebab tak ada yg komen biar jer Kejora yg mula
Kalau siapa ingin bagi pandangan..anda dipersila
Tpi, komen dgn waras..jgn dibuat mcm orang gila
Bkn ler apa, kot kena sekel nanti berbenjol kepala
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣