PENYATUAN UMMAH BERTUJUAN HANCURKAN UMNO, KLUSTER MAHKAMAH INILAH YANG SETIA KEPADA PARTI – ZAHID HAMIDI

Assalamualaikum dan salam sejahtera para ahli dan penyokong UMNO sekalian.

Saya menulis kali ini supaya saudara saudari ahli dan penyokong UMNO dapat memahami realiti ini.

Usaha untuk memulihkan UMNO selepas dilanda badai fitnah PRU14 bukanlah suatu kerja yang mudah.

Kiri kanan, depan belakang, atas bawah musuh tidak pernah berhenti cuba menyekat.

Musuh nyata sudah pasti. Musuh tidak nyata berselindung dalam kesamaran penuh hasutan.

Musuh tahu UMNO parti keramat bangsa, agama dan parti terbesar umat Melayu mampu bangkit semula.

Kerana itu mereka berusaha gigih menghancurkan UMNO ‘once and for all’ sejak dua tahun lalu.

Bagaimanapun usaha itu tidak pernah berjaya kerana kedegilan pemimpin dan ahlinya.

Untuk itu UMNO mahu dalam kawalan mereka pula selepas riwayatnya tidak mampu ditamatkan.

Menggunakan broker bertaraf jurucakap dan ‘claim’ merekalah penyatuan ummah.

Ironinya dasar penyatuan ummah perlu berlandaskan kepada kejujuran dan keikhlasan.

Bukan untuk menguasai supaya terus berkuasa. Bukan juga untuk kepentingan si polan dan si polan.

Andai berjaya, jenama UMNO boleh dipergunakan. Jutaan ahli UMNO boleh ‘diremote’ dan dikudakan.

Tanpa cabaran pemimpin dan ahli UMNO, kedudukan dan kekuasaan mereka lebih selesa dan terjamin.

Walaupun itu bermaksud kebajikan rakyat terabai, ekonomi merudum manakala demokrasi tercalar.

Adakah harus kita menyerah? Adakah perlu pasrah dan relakan sahaja cubaan ‘acquisition’ ini?

Sedangkan UMNO parti milik rakyat, milik lebih 3 juta ahli dan jutaan penyokongnya.

UMNO juga yang memayungi kaum-kaum lain secara adil sejak merdeka. Buktinya lihatlah sekeliling.

Kerana enggan menggadaikan UMNO, pemimpinnya dipropagandakan mahu menyelamatkan diri daripada pendakwaan mahkamah.

Sedangkan pemimpin UMNO ‘kluster mahkamah’ inilah yang berani dan setia memperjuangkan UMNO walau apa menimpa mereka.

Jika mahu lihat bagaimana kaedah menyelamatkan diri, boleh lihat katak yang kini selesa ‘di seberang jalan’.

Boleh juga lihat kepada burung belatuk yang sedang kekenyangan dapat dedak ‘di belakang rumah’.

AHMAD ZAHID HAMIDI

Presiden UMNO

7 Mac 2021.

3.3 8 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 7 March 2021 — 2:04 pm
Subscribe
Notify of
guest
21 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 March 2021 7:02 am

ALJUBON WAL BONTO HANYA TAHU HALALKAN CARA UNTUK KEJAR JAWATAN……KERJA MENYONDOL TABIAT ASAL DIA……. UMNO DAH TAK KERUAN TIDAK TAHU MANA ARAH TUJUAN………. 10 sebab mengapa pemakluman UMNO tak bekerjasama dengan Bersatu kurang bijak……….. (1) TIDAK dinyatakan apa keperluan/tujuan keputusan Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO pada 19 Februari 2021 itu dimaklumkan oleh Presiden UMNO kepada Presiden BERSATU pada 26 Februari 2021. (2) Tidak dinyatakan secara spesifik, dalam bentuk jumlah undian yang diperolehi contohnya, bagaimana keputusan Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO pada 19 Februari 2021 itu dibuat/terhasil. (3) Tidak dinyatakan secara spesifik asas-asas, contohnya dari sudut politik dan dari sudut syarak,… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 11:03 pm

Kita dah saksi orang2 pilihan Kutty jadi PM, semua hancus. Bila Kutty jadi PM kali kedua.. haprak juga, manifesto sendiri pun dia persetankan. Punya lah munafik & pembelit. Bila Mudin naik, yg dia pandai cuma banyakkan jawatan dan habuan buat yang sanggup jadi balaci. Kabinet paling besar era Mudin tapi entah apa2 yg dibuat melainkan tabur dedak pada rakyat. Kabinet mcm makan gaji buta saja. Selagi yg ber DNA UMNO & fouvorite Kutty menjadi PM, sampai kiamat pun belum tentu Malaysia kan lebih baik. Semua jenis mentekedarah utk diri dan Pak angguk mrk saja. Tu sebab puak2 munafik ni kaya… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 10:08 pm

Tolak Bersatu dan kartel semburit. Malaysia aman tanpa Azmin Semburit. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 10:04 pm

Perogol Nika Gee shopping sampai Saudi nak minta derma Tok Arab. Makin ramai Duta anjing Khas bertaraf Menteri bergaji buta dan bercuti 55 hari gaji jalan. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 10:02 pm

Madey si Kitol nak Pejuang Petai semburit PH. Azmin Semburit nak semburit UMNO dan anjingnya PAS. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 8:53 pm

dara dipikat bukan main banyak
bila tahu siapa dia,mreka lari macam dirasuk
Malam ni si kojolla naik minyak
batang mop dah ready nak tusok

bila pantun ni kluar dia gigil terpinga-pinga
sampai terkentut cirit ..alamak opppppppsss
lobang terowong dah terkemut-kemut nganga
hanya menunggu tujahan batang mop

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
7 March 2021 8:16 pm

ALJUBON WAL BONTO TIADA PRINSIP KEADILAN HANYA GILA KUASA SANGGUP BUAT APA SAJA HINGGA KONGSI KUASA DENGAN KLEPTOKRAT UMNO………. POLITIK KADOK MASIH UNTUNG PIJAK ARAS UMNO SAMBIL AMBIL KESEMPATAN….. .. UMNO TERSUNGKUR KERANA JAUH TINGGAL KAN ISLAM…….KINI MEREKA HANYA MAMPU MERATAP……. PARTI KADOK HANYA PECAH BELAHKAN KESATUAN MELAYU………. UMNO TIADA PILIHAN KECUALI TUNGGU PRU15………. TOK MUDIM KALAU IKHLAS PATUT BUBAR PARTI KADOK…….. Anwar’s And Zahid’s “Joint-Statement” Is A Subtle Message, But To Whom?………. Yes, this is certainly a most interesting turn of events. Anwar and Zahid are playing a psywar game. This “joint-statement” is part of a strategy. But then… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 8:11 pm

Jika Zahid ingin pastikan undang2 dan mahkamah ditegakkan secara lebih adil dan saksama, pastikan total reform terhadap institusi negara dapat di laksanakan seberapa segera. Orang yang paling konsisten memperjuangkan perkara ini hanyalah Anwar Ibrahim. Andai benar Zahid tidak bersalah, hanya undang2 dan mahkamah yang benar2 bebas dapat memberi keadilan buat Zahid. Malaysia memerlukan pemimpin yang tidak saja berprinsip, konsisten dan mempunyai hubungan baik diperingkat antarabangsa. Seorang pemimpin yang pendendam tidak layak menerajui negara walau pun ia bijak. Pemimpin pendendam hanya akan merosakkan negara dan akan sentiasa bersikap “bias” dan tidak adil. Anwar adalah tokoh yg paling layak terajui negara. Beri… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 7:30 pm

Tumpang lalu ulama balak nak potong Q. Mecedis besaq potong bhai. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 March 2021 5:57 pm

“Usaha untuk memulihkan UMNO selepas dilanda badai fitnah PRU14 bukanlah suatu kerja yang mudah.”

Adakah SPRM, POLIS dan MAHKAMAH etc. yang mengheret geng ‘kluster mahkamah’ itu dianggap sebagai pelaksana dan pelengkap kepada kempen yang memenangkan PH pada PRU14?

Paul Baggio
Paul Baggio
7 March 2021 5:31 pm

Berita baik untuk UMNgOk. Parti anda mungkin akan ada nyawa jika anda semua teloq untuk tendang keluaq Kluster Mahkamah! Tada berani, PPBM akan secara rasmi ganti kan UMNgOk selepas PRU15 nanti

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 March 2021 6:14 pm
Reply to  Paul Baggio

Umpama apakah untuk dilafazkan bahawa dalam Umno ada kluster mahkamah, 14 menteri dan beberapa pengerusi GLC yang bergaji lumayan dalam kerajaan PN?

Diterjemah 100% oleh Google Translate : For example, how can it be said that in Umno there is a cluster of courts, 14 ministers and several GLC chairmen who are well paid in the PN government?

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 4:33 pm

Mano poyi auntie?

Awal pagi tadi, diyo ado mari mombebel sokojap.
Agaknyo sobolah tongahari diyo poyi kolaeih tuisyen BM kot.
Diyo nak duduki somula porikso SPM korotaeih Julai subjek BM yang diyo fail maso sokolah SJK dulu tu.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 4:34 pm
Reply to  Anonymous

Atau pun auntie ado tomu janji dating dongan Bang Ali?

Komungkinan jugo diyo poyi mongangkang tadah puki koring tuo nyo itu kek Bang Ali soporti mano yang dikato-an dek Din Remos sobolum ini.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 March 2021 4:34 pm
Reply to  Anonymous

Din Remos
26 February 2021 10:58 am

Si Bangsat Makcik TN menghina petani di sawah. Dia menghina Din sebab kerja menarik kerbau di sawah. Si Bodoh Piang ini tidak tahu bahawa kerja menarik kerbau membajak sawah adalah lebih mulia dari mengangkang puki tua dia kepada benggali.
Bangsat ini tidak tahu menghargai penat lelah titik peluh kaum tani. Baginya mengheret kerbau di sawah mengikut tafsiran si bahlol ini adalah suatu perbuatan hina dan patut dikutuk. Sedangkan pak tani yang mengheret kerbau itulah yang memberi dia tedarah nasi. Dasar tak tahu diuntung! Macam ini punya manusia pun ada rupanya.

Reply

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
7 March 2021 3:44 pm

UMNO TERSUNGKUR KERANA JAUH TINGGAL KAN ISLAM…….KINI MEREKA HANYA MAMPU MERATAP……. PARTI KADOK HANYA PECAH BELAHKAN KESATUAN MELAYU………. UMNO TIADA PILIHAN KECUALI TUNGGU PRU15………. TOK MUDIM KALAU IKHLAS PATUT BUBAR PARTI KADOK…….. Anwar’s And Zahid’s “Joint-Statement” Is A Subtle Message, But To Whom?………. Yes, this is certainly a most interesting turn of events. Anwar and Zahid are playing a psywar game. This “joint-statement” is part of a strategy. But then what is that strategy? And who is it aimed at? I suppose soon we will know the answer to those questions. Anwar Ibrahim’s and Ahmad Zahid Hamidi’s “joint-statement”, but issued… Read more »

sibedohruangpetung
sibedohruangpetung
7 March 2021 3:39 pm

“…Fitnah?,” kata Wak Ponogoro. Btl kah gitu? Bersihkanlah dirimu di mahkamah spt yg dijanjikanmu dulu mcm seorang pahlawan perang. Klu kamu diadili tdk bersalah, then all accusations against r blackmails. Enough talk! Just do it! PERIOD!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 March 2021 6:27 pm

Kalau si miskin tak ada duit nak pakai loyar maka sah kalah dan dipenjarakan. Bagi yang berduit mereka pakai loyar yang handal, justeru memang payah pasukan pendakwa nak menang. Tapi sangat malang kalau OKT kantoi juga maka tak dapatlah dia membersihkan namanya apatah lagi sekiranya terperosok ke Sg Buloh. That’s all talk.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 2:48 pm

Nuar Musang masuk PPBM dapat merasa derma Tok Arab Saudi tak lama lagi. Puas jilat Puppet Madey Perogol Nika Gee. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 2:22 pm

Line kosong anjing boleh naik Mecedis potong Q. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 March 2021 2:20 pm

Bila Annuar Musang nak lompat katak ke PPBM? Hancur PPBM dibuat Azmin Semburit. Parti Pengkhianat Bersemburitkan Madey. Kahkahkah!