PURATA PRESTASI MENTERI2 HANYA 3 MATA, 75% ANGGAP PN GAGAL KAWAL COVID19

Siaran Media 02, mengkhususkan kepada persepsi rakyat Malaysia terhadap Menteri-menteri Kabinet kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin (TSMY) yang telah terbentuk sejak 1 Mac 2020.

Kabinet ini adalah antara barisan kabinet terbesar yang memiliki 32 portfolio dan 38 Timbalan Menteri. Wujud 7 kementerian yang mempunyai dua Timbalan Menteri.

Berdasarkan keputusan Survei IDE terkini, purata penilaian (average rating) terhadap Menteri Kabinet TSMY adalah 3.0 bagi skala antara 1 (paling rendah) hingga 10 (paling tinggi).

Pandangan masyarakat ini dipercayai kesan daripada pelbagai isu-isu yang melatari kepada sikap dan respon Menteri, polisi dan ketetapan dasar yang berubah-ubah serta kedudukan politik semasa.

Latar pelbagai perkara yang berlaku sepanjang setahun pentadbiran Kabinet ini turut membentuk persepsi responden.

PERSEPSI RAKYAT TERHADAP KEBERKESANAN MENGAWAL COVID 19

Pandemik COVID 19 merupakan satu cabaran besar buat negara. Kerajaan Perikatan Nasional pimpinan TSMY terpaksa mengharungi cabaran ini yang dilihat mempunyai impak besar terhadap keprihatinan rakyat Malaysia.

Berdasarkan survei 21% berpandangan bahawa Kerajaan Perikatan Nasional pimpinan beliau berjaya menawar penularan COVID 19 dengan berkesan. Manakala, 75% responden berpandangan kepimpinan TSMY sebaliknya.

Wujud pelbagai kritikan dan persepsi rakyat berkaitan hal ini yang dilatari oleh pelbagai isu seperti kelonggaran peraturan tertentu, isu vaksin, isu tatakelola dan integriti, bantuan kewangan dan lain-lain.

Pandangan dan persepsi rakyat ini didapati hampir sama merentas kaum dan umur rakyat Malaysia.

Golongan umur pertengahan didapati lebih kritikal menyuarakan ketidakpuasan hati mereka berkaitan isu ini.

Rata-rata rakyat melalui dapatan kualitatif selari dengan survei ini dijalankan, telah menyuarakan pandangan untuk pihak kerajaan lebih pro aktif, serius, tegas, saksama serta prihatin terhadap golongan yang amat terkesan bagi memastikan wabak COVID 19 serta kesannya dari sudut sosial masyarakat dapat ditangani.

Golongan wanita didapati lebih kritikal berbanding dengan lelaki dalam menyuarakan ketidakpuasan hati mereka dalam isu keberkesanan menangani COVID19.

Hal ini jelas berkemungkinan dari beban yang terpaksa ditanggung oleh golongan wanita yang berkerjaya dan dalam masa yang sama terpaksa mengurus anak-anak dan keluarga dalam suasana pergerakan terhad di waktu pandemik COVID 19.

Survei Mood Rakyat Malaysia Setahun Pemerintahan Perikatan Nasional dijalankan oleh Institut Darul Ehsan (IDE) secara dalam talian pada 19 hingga 28 Februari 2021 yang melibatkan 8,352 orang responden seluruh negara, Semenanjung, Sabah dan Sarawak.

Persampelan yang digunakan dalam kajian ini adalah persampelan berperingkat (multi-stage sampling).

Profil responden adalah merangkumi jantina, umur, kaum, sokongan kepada parti dan trend keputusan PRU14.

Survei ini juga turut mendapatkan pendirian responden terhadap isu berkaitan prestasi Kerajaan dan Perdana Menteri, usaha Kerajaan menangani COVID 19 dan masa depan politik Datuk Seri Anwar Ibrahim serta Pakatan Harapan.

Siaran Media ini adalah Siaran Media SIRI KE-2 MOOD RAKYAT #MOOD OF THE NATION, berkaitan dengan Survei Mood Rakyat ini.

Info lanjut layari web: www.ideselangor.com / Facebook, Youtube & Twitter IDE.

Dikeluarkan oleh: UNIT PENYELIDIKAN IDE

Updated: 3 March 2021 — 3:35 pm

36 Comments

Add a Comment
  1. PHDAPIG DULU PUN LIAT LETAK JAWATAN…… DORAEMON JUGAK BERANI………

    JANGAN RISAU PHD4PIG DAN KADOK TINGGAL KAT MUZIUM LEPAS PRU15……….

    DAP Has No Right To Talk About Betrayal……….

    DAP has a history of betrayal and of stabbing their partners in the back, so they are the last people on earth who have the right to talk about betrayal or accuse others of betrayal. And now DAP is prepared to betray their Chinese supporters by doing a backdoor deal with Umno to oust Prime Minister Muhyiddin Yassin

    DAP keeps talking about ‘betrayal’. Actually, DAP has no right to talk about betrayal when they have betrayed their partners many times.

    In the runup to the 1999 general election, PAS had placed a full-page advertisement in The Star promising not to implement the Islamic laws of Hudud without a consensus. That means PKR, DAP, PAS and PRM — all four parties in the Barisan Alternatif coalition — must unanimously agree to the implementation of Hudud (plus any other issues as well) before it can be done.

    However, that English language advert did not reach the Chinese-speaking population and Lim Kit Siang and Karpal Singh were both punished by the Penang voters — they lost their seats. The problem was, DAP left it to PAS to explain the issue. DAP did not take the trouble to do the same. Hence the Chinese voters, especially those in Penang, reacted negatively to the Barisan Alternatif coalition that included PAS.

    Worried that DAP would lose Chinese support, they abandoned Barisan Alternatif in 2001 and in the 2004 general election they went solo. However, they did not do any better in the 2004 general election either. So, it was a futile effort.

    In the 2008 general election, DAP returned to the coalition and joined five state governments. If not, DAP would have just won Penang without having a ‘share’ in the other four states. Of course, DAP’s quarrel with Anwar Ibrahim over the post of the Perak Menteri Besar resulted in the state falling back into Umno’s hands.

    DAP then quarrelled with PAS over the post of the Selangor Menteri Besar and unilaterally closed down Pakatan Rakyat so that they could kick PAS out of the coalition. DAP then persuaded the anti-Abdul Hadi Awang faction to revolt, and when the revolt failed, they asked the ‘Team B’ to leave the party en bloc and start a new parry called Parti Amanah.

    It was DAP, also, who backed Anwar Ibrahim to push Tun Dr Mahathir Mohamad to resign in February 2020, which resulted in the collapse of the Pakatan Harapan government.

    DAP has a history of betrayal and of stabbing their partners in the back, so they are the last people on earth who have the right to talk about betrayal or accuse others of betrayal. And now DAP is prepared to betray their Chinese supporters by doing a backdoor deal with Umno to oust Prime Minister Muhyiddin Yassin.

  2. Gi jale-jale kok peke Jerangtot
    Temake gule kelah hago tok patot
    Guano abe kejora jolok bate mop kok bontot
    Maso menojah dok koh raso nok terkentot

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Gi jale-jale ke peke Kolo Krai sampa Gua Musang
      Pastu gi Golok naik bot laju waktu air nak pasang
      Guano nek raso, jolok lube puki dngn bate pisang?
      Masa jolok tu, koh raso sakit ke, atau terangsang?
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  3. najib bini rosmah

    Tumpang lalu Mercedes ulama anjing Pas Kelantan nak lalu. Potong Q. Potong air teh tarik. Kahkahkah!

  4. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    Kejora tak kesah sgt, dgn menteri punya prestasi
    Yg Kejora dok pantau..seekor lahanat punya aksi
    Dia merosakkan blog punya ‘decorum & decency’
    Kini si tua tu dh tenat dgn pukulan yg Kejora kasi
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. batang cangkol
      alamak……….

      batang cangkol
      alamak………

  5. BAGI YANG TIDAK BERKENAAN DAN TIDAK TERASA APA-APA DGN PANTUN-PANTUN DI BAWAH ITU, ABAIKAN SAJA.

    KALAU ADA YANG TERASA TU, TERPULANG LAH.

    KAH KAH KAH.

  6. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kejora harap dpt berpantun kat blog ni dgn aman
    Moga2 tidak adalah gangguan org yg tak siuman
    Harapnya, takda yg nak cari pasal buat terkaman
    Bukan ler apa, takut terima nasib spt Wak Suman
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  7. RAKAN2 PESERTA BLOG YG DIKASIHI:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Komen dari pembaca mmg le tuan blog sgt harap
    Tapi usah le hanya populariti murahan nk digarap
    Jgn ler kiranya ada komen yg serupa anjing kurap
    Bkn le apa kot nanti ada kawan tibai kita tertiarap
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  8. RAKAN2 PESERTA BLOG YG BUDIMAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kalau ada yg nak beri pandangan, silalah kemuka
    Komen bentuk prosa ker, atau puisi..boleh belaka
    Tapi jgn pula dimuat karangan taraf budak tadika
    Bkn lah apa, kot nanti kawan tibai, kita dpt celaka
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  9. RAKAN2 PESERTA BLOG YG DIHORMATI:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mmg pembaca dialu-alukan, memberi pandangan
    Klu nak gunakan lah sebanyak mana pun ruangan
    Tapi jgn lah ada komen serupa samseng bajingan
    Bkn le apa, kot berat pula klu kita dapat penangan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  10. RAKAN2 PESERTA BLOG YG DIHORMATI:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kalau nak beri komen, sila lah luahkan kata bicara
    Dekat blog ini kita diberi kebebasan untk bersuara
    Tapi jgn ler kacau sana sini nak cetuskan angkara
    Bkn apa, kot nanti kena pelangkong, kita sengsara
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  11. RAKAN2 PESERTA BLOG YG DIHORMATI:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Siapa ada hujah atau pendapat sila lah sumbang
    Kalau tak kacau org tak ada apa perlu dibimbang
    Tapi jgn ler berperangai munafiq lidah bercabang
    Bukan le apa..kot nanti kawan tibai, kita tumbang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. RAKAN2 PESERTA BLOG YG DIHORMATI:

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Kalau ada yg nak beri pandangan, silalah kemuka
      Komen bentuk prosa ker, atau puisi..boleh belaka
      Tapi jgn pula dimuat karangan taraf budak tadika
      Bkn lah apa, kot nanti kawan tibai, kita dpt celaka
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  12. RAKAN2 PESERTA BLOG YG BUDIMAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Silalah berhujah, samada bentuk prosa atau puisi
    Tapi kena le jaga blog punya ‘decorum & decency’
    Jgn le ada yg berang, hingga tak dpt kawal emosi
    Bkn apa, kot kita tak tertepis, pukulan kawan kasi
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  13. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Pantun2 Kejora kt atas tu, bkn amaran tpi nasihat
    Sebab, perangai buruk di sini Kejora tak mau lihat
    Kejora tak kan biar klu ada kelibat samseng jahat
    Siap le kepala org tu, Kejora akan paku dan pahat
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  14. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Klu tak ada hujah, tak usah le pula karutan direka
    Jgn berulang kali, buat komen, taraf budak tadika
    Hendaklah kita, ada rasa malu & tahu tebal muka
    Ubah lah diri, klu dah jelas yg kita ini org tak suka
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  15. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2 usahlah berikan komen kalau tak penting
    Klau org kritik komen kita jgn teruk sgt melenting
    Jgn berkomen klau kalut dgn cermin dan gunting
    Klu ada karangan tadika, bak meh Kejora sunting
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhhhh kaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  16. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Siapa nak beri pandangan sila tampil ke hadapan
    Berilah pendapat yg bernas utk dijadikan tatapan
    Namun, jgnlah lupa jaga tatasusila & adab sopan
    Dlm komen pula, usah le dipamirkan kebengapan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  17. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Klau tak mampu komen bernas, usah le digagahi
    Jgn lah buat komen, taraf budak tadika berkelahi
    Tk usah ler dibawa masuk sini hal berak dan tahi
    Bkn apa, takut kot ramai pembaca tampil marahi
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  18. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Klau nak beri komen, jgn lah ditulis sembarangan
    Tulisan itu sebolehnya biar le yg ada kepentingan
    Hormati & usah nk ganggu org punya pandangan
    Jgn nk berkomen, klu kalut dgn gunting di tangan
    ✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  19. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rakan2 klau ada pandangan dipersilakanlah luah
    Tapi nak berhujah itu jgn pula cara samseng juah
    Bkn nya apa, takut kot nanti, terkedu makan kuah
    Sakit hati & malu dpt, pastu tercalar pula maruah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  20. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kalau siapa ingin bagi pandangan, anda dipersila
    Tpi, komen dgn waras, jgn dibuat mcm orang gila
    Bukannya apa, takut lah nanti, kot mendapat bala
    Teruk pula akibat nya kalau dipelakung, taji & tala
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  21. RAKAN2 PESERTA BLOG YG DIHORMATI:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Siapa yg mahu beri komen, anda mmg le dijemput
    Tapi jgn beri hujah bodoh taraf lembu mkn rumput
    Jgn lah ada, komen jenis caci cerca, maki hamput
    Bkn apa, kot kwn mari tibai, kita jadi tenat semput
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  22. RAKAN2 PESERTA BLOG YG DIHORMATI:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Sila le berkomen, dgn matang & penuh kewarasan
    Jgn lah pula buat komen bertaraf budak hingusan
    Bukan sahaja, pembaca akan jadi meluat & bosan
    Kot ada yg tampil tibai berat pula dia punya kesan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  23. RAKAN2 PESERTA BLOG:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kalau ada nak beri pendapat sila lah buat coretan
    Tapi jgn komen mcm penghuni wad Tg Rambutan
    Tak usah tampil dgn lagak samseng mcm syaitan
    Bkn apa kot sakit pulak diri kita, kwn kasi sebatan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  24. RAKAN2 PESERTA BLOG YG BUDIMAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Komen dari para pembaca mmg le amat dialu-alu
    Tapi, sblm ‘upload’, nilaikan komen kita itu dahulu
    Jgn le ada yg nk kawal sana sini, nk jadi penghulu
    Bkn apa, kot kena tibai, di samping sakit dpt malu
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  25. RAKAN2 PESERTA BLOG SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Bila kita berkomen tu, hati2 lah dgn apa yg ditulis
    Jgn le kiranya, ada yg cuba nk beraksi lagak polis
    Tak usahlah pula buat perangai jahat serupa iblis
    Bkn apa, kot kita jdi terpenyek mcm stemroll gilis
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  26. RAKAN2 PESERTA BLOG SEKALIAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Bila kita berkomen tu..jaga le kita punya kelakuan
    Komen dari org lain, jangan le kita buat gangguan
    Tak usah le pula sengaja nak jolok sarang tebuan
    Bukan apa, kot berat nanti, kwn bagi balik habuan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  27. RAKAN2 PESERTA BLOG YG BUDIMAN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Berilah komen dgn bertata susila & akhlak terpuji
    Karutan spt gaya budak tadika, tak usah ler disaji
    Tak usah lah lagak samseng dgn perangai yg keji
    Bukan apa..buruk akibatnya kot kawan tampil taji
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  28. RAKAN2 PESERTA BLOG:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Komen yg nk diberi, biarlah bernas dah berfaedah
    Jgn le buat komen bertaraf budak sekolah rendah
    Jaga adab sopan jgn le sembarangan main redah
    Bukan apa..kot tk tertanggung nanti terima padah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  29. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Marilah sama-sama..kita jaga, keharmonian blog
    Jgn ada yg cuba jadi samseng taik kucing goblok
    Lagi satu, sarang tebuan, jgn pula sengaja dijolok
    Bkn ler apa, kot tebuan sengat, akibatnya tak elok
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  30. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kalau nak komen..anda dialu-alukan setiap masa
    Tapi berkomen, biar lah secara matang & dewasa
    Di samping itu, jaga le adab sopan & budi bahasa
    Bkn nya apa kot kawan tibai..sakit pulak kita rasa
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  31. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Bagi yg baru ke blog ini kita ucapkan slmt datang
    Klau ada yang nak bagi pendapat silalah bentang
    Tapi, berkomen itu, biar secara dewasa & matang
    Bukan apa, kot nanti ada kwn tibai kita terlentang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  32. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kejora mulakan dengan pantun sbg muqaddimah
    Salam sejahtera, utk rakan, muslimin & muslimah
    Mari lah kita, saling seru menyeru dgn berhikmah
    Jaga tatasusila..dan berbicara lah dgn berhemah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Kojolla gila !komen sorang2, cakap sorang2.. kah kah kah

Leave a Reply

Your email address will not be published.