TITAH AGONG BENAR PARLIMEN BERSIDANG BERMAKNA PRU SEGERA BUKAN LAGI KEUTAMAAN

Meskipun sudah dua hari berlalu, tapi belum terdengar lagi apa-apa kenyataan atau respon daripada Muhyiddin Yassin dan mana-mana menteri kabinet kerajaan berhubung titah Yang Di-Pertuan Agong membenarkan sidang Parlimen diadakan ketika tempoh darurat.

Berbeza ketika Agong mengisytiharkan perkenan baginda mengenai perlaksanaan darurat sebelum ini, tidak sampai berapa jam saja kemudiannya Muhyiddin terus mengadakan perutusan khas secara langsung menjunjung kasih untuk memperincikan tentang darurat yang dilaksanakan, sambil memberi amaran akan bertindak tegas kepada mana-mana pihak yang cuba menggugat usaha kerajaan menangani Covid19 dalam tempoh darurat yang diperkenankan itu.

Kenapa kali ini Muhyiddin diam seribu bahasa saja?

Adakah berdiam diri itu tanda beliau tidak setuju dengan titah Agong membenarkan Parlimen bersidang ketika darurat?

Begitu juga dengan menteri-menteri kabinet tebuk atap yang sebelum ini lantang bersuara menyokong darurat dan penggantungan Parlimen serta menganggap mereka yang mempertikaikannya sebagai derhaka, di mana semua mereka sekarang ini?

Sekarang, siapa sebenarnya yang derhaka?

Apa pun, perkara penting yang tersirat di sebalik titah Agong membenarkan Parlimen bersidang ketika darurat ininadalah petunjuk jelas betapa baginda amat mementingkan kestabilan politik negara.

Politik negara yang tidak stabil bukan saja meresahkan rakyat, malah memberi kesusahan kepada mereka kerana politik yang tidak stabil secara langsung menjunamkan situasi ekonomi yang akan menyebabkan ruang mencari makan semakin terhimpit jadinya.

Lebih buruk, rakyat yang lapar perutnya adalah umpama bom jangka yang boleh menyebabkan letusan tanpa amaran pada bila-bila masa.

Salah satu sebab ketidakstabilan politik kerajaan PN sekarang adalah kerana keabsahan Muhyiddin sentiasa diragui, selain kegagalan dan ketidakwibaannya mengurus negara dengan lebih baik, tangkas serta boleh memberi keyakinan kepada rakyat.

Untuk itu, titah Agong membenarkan Parlimen bersidang ketika tempoh darurat, selain menekankan perkenan baginda berkenaan perlaksanaan darurat sebelum ini hanya untuk membendung Covid19, tanpa keraguan menunjukkan Agong ingin mengembalikan semula kestabilan politik negara.

Walaupun Muhyiddin sebelum ini ada memaklumkan bahawa PRU akan diadakan sebaik wabak Covid19 reda, namun oleh kerana belum dipastikan bila ia sepenuhnya akan reda, sedangkan keadaan politik terus kacau dan tidak stabil sebelum PRU boleh diadakan, di sinilah pentingnya titah Agong ini difahami semua.

Bersandar kemungkinan wabak Covid19 terus berpanjangan tempohnya, bukan saja mengadakan PRU adalah merbahaya kepada kesihatan rakyat, malah dengan tidak dapat dipastikan bila wabak akan reda, bermakna ketidakstabilan politik juga akan terus berlanjutan lantaran PRU sendiri tiada kepastikan bila boleh diadakan.

Dengan yang demikian, sebelum kestabilan politik boleh diperolehi selepas rakyat membuat pilihan mandat dalam PRU15, Agong dalam hal ini ternampak mahukan politik yang stabil dijelmakan terlebih dahulu melalui Parlimen.

Maka itulah barangkali maksud Agong menitahkan agar Parlimen dibenarkan bersidang.

Muhyiddin selaku Perdana Menteri tidak harus dilihat derhaka dengan hanya berdiam diri atau buat-buat bisu terhadap titah Agong kali ini.

Jika sebelum ini Muhyiddin selalu pantas menjunjung kasih atas sebarang titah Agong, kali ini bukan saja tidak terkecuali, malah beliau sepatutnya tidak berlengah lagi menghadap ke Istana Negara bagi menentukan tarikh Parlimen dibuka dengan segera.

Apabila Parlimen dibuka, sesuai dengan keabsahan Muhyiddin yang semakin diragui, perkara pertama yang harus dijadikan agenda oleh Speaker ialah membenarkan majoriti undi Perdana Menteri diuji terlebih dahulu.

Tanpa membenarkan keabsahan diuji, apa pun cakap Muhyiddin dalam Parlimen tidak akan dipercayai, malah ucapannya, walau berdoa mengenai Covid19 sekali pun, ia sama saja tarafnya dengan ucapan perutusan khas di kaca TV yang membosankan seumpama seseorang nak termuntah sebaik terpandang nasi yang sudah basi, di samping kecelaruan politik dalam negara akan berpanjangan lagi.

Keprihatinan Agong membenarkan sidang Parlimen diadakan yang bermaksud untuk mewujudkan kestabilan politik negara, menentukan kedudukan Perdana Menteri yang sah adalah kunci utamanya.

Selepas kedudukan Perdana Menteri selepas diuji, sama ada Muhyiddin kekal lagi atau dijatuhkan dan Perdana Menteri baru ditentukan kemudiannya, kestabilan politik secara autimatik akan menjelma.

Lihat keadaan di Perak setelah Ahmad Faizal Azumu atau Peja ditumbangkan melalui usul undi percaya di DUN negeri, segala-galanya kini sudah jadi tenang bak air di kali.

Politik yang tenang bukan saja membolehkan ketua kerajaan mentadbir dengan lebih baik, bahkan menyenangkan hati rakyat untuk cari makan, meski bukan semua bertuah mampu merobek projek bernilai bilion-bilion ringgit.

Lebih tepat atau mudah difahami, dengan titah Agong ini, hasrat membubarkan Parlimen atau mengadakan PRU hendaklah ditangguhkan dahulu bagi memberi laluan kestabilan politik diwujudkan melalui Parlimen yang tidak memberi ancaman merebaknya Covid19 lantaran telah dipersetujui semua Ahli Parlimen akan disuntik vaksin tidak lama lagi.

Lagi pun, setelah setahun berlalu yang menampakkan terlalu banyak kegagalan dan kecelaruan, bukan bermakna ketika ini menukar kerajaan melalui PRU tidak penting, tetapi jauh lebih penting didahulukan adalah meletakkan seorang Perdana Menteri baru yang lebih berwibawa dan punya hubungan antarabangsa bagi memberi keceriaan kepada rakyat sebelum mereka turun membuat pilihan dengan lapang dada melalui peti undi sebelum tempoh matang pada 2023 akan datang. (Shahbudindotcom 26/02/2021)

Updated: 26 February 2021 — 12:02 pm

101 Comments

Add a Comment
  1. PARLIAMEN TIADA MAJORITY JADI MESTI BUBAR PARLIAMEN………

    DALAM LAW OF HUMANS ADA MANUSIA JADI TUHAN……ITU SEBAB RAKYAT MAHU HUDUD………

    COVID BERPUNCA POLITIKUS PHD4PIG TAPI RAKYAT JADI MANGSA …….

    KADOK ADALAH SERPIHAN PHD4PIG SANG KOMUNIS SOSIALIST……

    UMNO TUNGGU PRU15 NAK BERENTAP DENGAN KADOK……..

    KENAPA LEER PHD4PIG DAN TOK MUDIM TAKUT SANGAT BUBAR PARLIAMEN……. TAKUT HILANG KUASA YEERR
    ……

    Perikatan Nasional’s Problem Is Merely Ego And Envy………

    These Perikatan Nasional Malays might give all sort of ‘noble’ excuses and justification as to why they are fighting each other. But all those excuses and justification are nonsense, utter bullshit. It is all about pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust for power and position, and whatnot.

    Perikatan Nasional’s problem is really not that complex or complicated. It is merely about ego and envy.

    The fact that the Abrahamic faiths (meaning Islam, Christianity and Judaism) forbid the sins of pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust (lust for power and position included), etc., does not seem to matter to those who give an appearance they are ‘good’ Muslims.

    Actually, Islam is not merely about praying, fasting, going to Mekah, etc. That is merely scratching the surface. Islam is about what is in your heart. But many Muslims do not have a pure heart. Many of them are what Malays would call ‘hati busuk’, or foul hearted.

    Anyway, enough talk on theology. Let’s talk about the problem in Perikatan Nasional. What is wrong with the coalition partners in Perikatan Nasional? After all, there are no ideological differences between Umno, PAS and Bersatu. All have the same ideals and objectives.

    Umno, PAS and Bersatu — all three — berjuang for ‘God, King and Country’. In short, they all place Islam, the Malays and the Raja-Raja Melayu as their supreme struggle.

    If it was about DAP, then we can understand that there would be ideological differences. DAP wants a secular Malaysian Malaysia based on common law and the abolishment of the Sharia (which is why they hate PAS, who wants the Sharia) — plus DAP opposes the National Language, especially involving education (which is why they want Chinese schools).

    In short, DAP want to ‘un-Islamise’ and ‘un-Malay’ Malaysia, the opposite of what Umno, PAS and Bersatu want. DAP wants Malaysia to be a carbon copy of Singapore (which was why Lee Kuan Yew set up DAP in 1965, the unofficial branch of Singapore’s PAP).

    Hence there is no logical reason why Umno, PAS and Bersatu should hate one another (but it appears they do) and no reason why any of the Perikatan Nasional members would want to work with DAP (but, apparently, they are considering doing so).

    Yes, the problems in Perikatan Nasional defy logic. But then politics is not based on logic. If politics was based on logic, no God-fearing Malay would want to work with DAP when DAP wants to see the destruction of Islam and the Malays.

    Currently, DAP does not need to wipe out the Malays. The Malays are wiping out each other. It is like America in the old days. More Native Americans killed each other than the whites did. In fact, the whites were able to take the land of the Native Americans (what used to be called ‘Red Indians’) because they were so divided and were at war with one another.

    But then this is the problem with pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust (lust for power and position included), etc. Even suicide or hara-kiri is acceptable when it involves pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust for power and position, and so on. And Malays in Perikatan Nasional are suffering from this disease.

    Of course, they are raising all sorts of lame excuses to justify their internal rivalry and make it appear like what they are doing is sincere and noble. Even the Spanish Conquistadors said they are massacring millions of South American Indians ‘to save their souls and to send them to heaven’.

    Yes, the white Spanish were killing the brown Indians merely with the intention to assist them to journey to heaven (not to steal their gold and land).

    These Perikatan Nasional Malays might give all sort of ‘noble’ excuses and justification as to why they are fighting each other. But all those excuses and justification are nonsense, utter bullshit. It is all about pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust for power and position, and whatnot.

    I have lived for 20 years in a Malay kampung in Kuala Terengganu. It was a PAS stronghold facing the South China Sea, hence supposedly a very religious community. But the culture of dengki and tamak is very strong amongst these Malays. Most Malays are Islamic externally, but not internally. That is what I discovered living amongst them for 20 years.

    You will be surprised that England can at times be more ‘Islamic’ than Malaysia. In fact, if you want to find an Islamic country, then travel to a Christian country. Unfortunately, you will find more ‘nilai-nilai Islam’ in a Christian country than in a Muslim country, which is the sad reality.

  2. Untuk monyodar-an si botino tuo kutok Nek TN Monyet Batang Pisang yang bingai dungu bangang bongap pukimak sial anak haram lahanat tu dan jugo sobagai poringatan bosamo, den nak ulang siar lah koratan borito ini:

    1. Kuasai, betulkan bahasa Melayu dulu…
      18 Feb 2021

      ROSALWANI CHE SOH @ YUSOFF

      SHAH ALAM – Sasterawan Negara mengingatkan segelintir rakyat Malaysia jangan hanya kecoh menegur sebutan individu lain dalam bahasa Inggeris, sebaliknya mengabaikan kepentingan untuk menguasai, menghormati dan mencintai bahasa kebangsaan sendiri.

      Sasterawan Negara, Datuk Dr Anwar Ridhwan berkata, perkara itu perlu diberi perhatian, ekoran masih ramai rakyat Malaysia sendiri yang tidak fasih berbahasa Melayu selain gemar menggunakan bahasa ‘Melayu rojak’ iaitu bahasa Melayu yang bercampur dengan Inggeris dalam pertuturan harian.

      Sinar Harian.

  3. Daun lah nipah dimakan kuda
    Ikan temakol di masak cuka
    Begitu ramai pompuan dan janda
    Batang cangkol juga yang dia suka

    Masa cuti budak-budak bersunat
    Potong anu wajib bukannya amanat
    Kononlah ramai gadis yang minat
    Tak sedar 80an ,naik tangga pon dah penat

    SIAPA YANG TERASA,SILA KOMEN BALAS

    HOHO

    1. Auntie TN 10:03 pm,

      …‘di masak’ cuka…???
      (Kalau di masjid ke atau di maktab ke, ok lah)

      Pedoman tatabahasa:

      Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

      Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

      Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

      1. Hah..ni mulo le cikgu jadi hilang sabar naik angin nak monongking ni…

        Hah ha haa.

        Alahai ler….konapo ler diyo dilahir-an sobagai manusio yang sobogitu bangang bongap, ini botino tuo anak haram sial pukimak ni…???

        Yang patut dirapek-an, dironggang-an nyo…
        Yang patut ronggang, diyo rapek-an….

        Bilo le diyo nak mampos, ini botino bobal bahalol sial lahanat..???

        Hah ha haa.

        1. ‘masak’ tu, tompek nyo di mano, auntie? Dokek topi tolor polir Bang Ali ke? Atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit? Atau ke colah lubang puki omak ekou?

          Jonih Molayu colup bobal bongap sial pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

          Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

          DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

          Hah ha haa.

          1. Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

            Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobobalan dan kobongapan auntie tu!

            Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

            Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM caro gayo SJK tu!!!

            Hah ha haa

            1. Disobab-an auntie masih jugo bobal dungu bingai bangang, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

              1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

              2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

              3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

              Hah ha haa.

              FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
              PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO!

              1. HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU DIYO BOLEH FAHAM KOT!

                PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BANGANG HARAM JADAH NI… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

                JONIH DOGIL BOBAL DUNGU BIJI KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

                KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

                HAH HA HAA.

                1. TAK TAHU LE, BILO SI TUO BINGAI BONGOK BANGANG BENGONG HARAM JADAH NI DAPEK NAK FAHAM?

                  PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

                  BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM SIAL BOBAL DUNGU SEKOR NI!

                  HAH HA HAA.

                  1. Den takdo toraso apo pun dongan pantun cap ayam auntie tu, tapi den sangek porihatin akan ponggunaan bahasa Molayu yang botul. Den cukup pantang nengok ponggunaan BM ala SJK tu. Sampai nak guno-an imbuhan ‘di’ tu den dah ajar-an sobulan lobih, tak jugo masuk-masuk ke kopalo hotak botino tuo kutok bobal bongap pukimak sial lahanat ni.

                    Hah ha haa.

  4. Perkembangan terkini Raja Melayu mungkin kena hantar surat sembah rayuan kepada Parti Komunis China untuk sidang Parlimen hilang majoriti pertama. Perogol Nika Gee gagal bertindak kerana senggugut divaksin. Kahkahkah!

  5. Mungkin Persidangan Raja-Raja di tunda atas sebab yang sama. Stabil kan politik dulu.

    Semua akan di selesaikan dengan menyelesaikan isu politik. Siapa layak jadi PM ?

    Perjalanan Muhyiddin sebagai PM sudah berakhir. Sebelum ini pun kewibawaan Muhyiddin di pertikai kan apa lagi se kira nya Muhyiddin terus berdegil tidak sedar apa kesan nya dari titah Tuanku Agong.

    Mahu kah maruah Muhyiddin di robek dan di hodoh kan lagi … sampai bila ? Kerana covid akan ada lebih lama dari PRU15..

    1. Ros Idayu(anak dara lagi)

      Macam gendang ari tu yerrrr…….
      Bila undi tak percaya dalam parlimen nanti,yg bising-bising tu macam kepala kura-kura.Sedut masuk dalam.

      Kena kasi peluang Muhyiddin jadi PM dulu.

      Lepas tu kasi Tun balik.

      BOLEH KAN

      1. HAHAHOHO

        hati-hati anak dara oiii,jab lagi si sesumpah cap batang cangkol masok tu.Hati-hati dek.

  6. Melayu jadi Mortad tak makan daging bangkai kanggaroo bersama Komunis Tok Mufti Utara dan Menteri Liverpool? Kahkahkah!

  7. Murtad nak kahwin di Gurdwara India dan bersama Komunis CCP lebih selamat dari naik kereta bersama kawan nak SPM. Takziah Menteri Liverpool dan Mufti Utara. Kahkahkah!

  8. Murtad di Gurdwara India dan bersemburit dengan Parti Komunis. Mana yang lebih diredho Menteri Liverpool?

  9. Komunis sokong mortad. Mortad kahwin di Gurdwara disokong Mufti Utara dan Menteri Liverpool. Kahkahkah!

  10. PKM haram. CCP halal. Melayu sokong Komunis ke MCA? Kahkahkah!

  11. MCA bawa fahaman komunis masuk Malaysia. Melayu tak nak masuk komunis? Kahkahkah!

  12. LGE dan Kit Siang tak hadir mesorat bersama komunis. Timbalan Menteri MCA masuk mesorat Komunis sebagai sugar daddy China doll? Kahkahkah!

  13. Mano poyi auntie?
    Sobolah pagi tadi, diyo ado.
    Agaknyo sobolah potang diyo poyi kolaeih tuisyen BM kot.
    Diyo nak duduki somula porikso SPM korotaeih Julai subjek BM yang diyo fail maso sokolah SJK dulu tu.

    Hah ha haa.

  14. Anjing Jkom komen minyak naik harga masa harga minyak dunia sedang turun. Azmin Semburit buat apa di Hotel Sandakan? Kahkahkah!

  15. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Lega, dah tiada lagi, nenek tua celupar muka toya
    Penampilan nenek itu pembaca2 rasa sgt meloya
    Kini nenek mulut celupar tu dh lemah tak berdaya
    Misi menghalau nenek tua tu Kejora telah berjaya
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  16. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Dah terus hilang bayang kelibat nenek sawan gila
    Tak tahan le nenek tu, asyik sja kena sekel kepala
    Rasa nya, nenek tu dah tak berani lagi dtg semula
    Kini Kejora, Zunun, NBR, Ane blh bermaharaja lela
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  17. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Sian le nenek serupa anjing kurap menyalak bukit
    Takda kerja, dia masuk ke sini, saja nak cari sakit
    Itu belum teruk lagi, Kejora baru taji hanya sedikit
    Tapi..nampak mcm nek dah tertiarap, tak bangkit
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  18. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nenek belajar tak tinggi & sekolah dulu pulak SJK
    Dh tua ganyut, tk lama nk jumpa mungkar nangkir
    Otak dia kecil dan berkarat, tk mampu nak berfikir
    Kelibat dia dari blog ini Kejora dah berjaya singkir
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  19. Pekerja asing bayar murah, kerja berat, penyebar Covid19. Jkom anjing bayar mahal, kerja spam, penyebar darurat. Kahkahkah!

  20. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nenek biol, jenis manusia yg berperangai haiwan
    Silap ler bila cgu Kejora yg dipilih nak buat lawan
    Kini nenek dh jadi monyok terkedu, sasau sawan
    Lemah tehencot spt anjing betina lps mengawan
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  21. Jkom tengah tidur mampos tak spam komen lagi. Habis duit cukai 45j bayar pekerja anjing tak buat kerja. Kahkahkah!

  22. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN Monyet betina tua, selalu komen tak ikut post
    Tpi karenah munafiq dia dh berjaya Kejora hapus
    Kini tiada lagi kelibat bayang, itu betina menopos
    Tk pasti betina tua tu dah pengsan atau mampos
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  23. Betul ke dokumen bukti bertimbun macam gunung macam kes rasuah dan salah guna balak sekutu semampus Madey si Kitol Taib Mamud? Patutlah bertahun tak habis siasat. Kahkahkah!

  24. Kahwin murtad di Gurdwara dan Azmin bersemburit di Hotel Sandakan sudah tutup kes? Siapa yang siasat tak habis sampai bertahun? Kahkahkah!

  25. Murtad sampai India dibiarkan. Parlimen dibiarkan. Titah Agong buka sidang Parlimen dan Perutusan Khas Perogol Nika Gee yang mana lebih utama? Kahkahkah!

  26. Kahwin murtad di Gurdwara bertaruh diri agama Islam dan Melayu. Pusat judi buka bertaruh sampai 22 kali cabutan. Murtad dan judi mana lebih utama? Kahkahkah!

  27. Kahwin Murtad di Gurdwara lari sampai India tiada tindakan. Masuk Parlimen sebab jalan tugas wakil Rakyat jadi penjenayah Ordinan Darurat. Orang murtad dan wakil Rakyat mana lebih utama? Kahkahkah!

  28. Kahwin murtad tiada tindakan sampai kini. Hukum langgar SOP RM10000 buat bulan Mac. Hukum murtad atau hukum Rakyat mana lebih utama? Kahkahkah!

  29. Kahwin murtad lari ke Gurdwara dibenarkan. Pelajarandu kereta lebih 3 orang kena saman. Murtad dan nak ambil SPM mana lebih utama? Kahkahkah!

  30. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Hari ini kemenangan Kejora & the gang disambut
    Din Remos, Zunnun, Ane, NBR, antara yg tersebut
    Manakala nenek mkin monyok, fikiran berserabut
    Yg dpt dibuat, bulu puki & uban digunting dicabut
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  31. KAH KAH KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN monyet tua terkedu pilu..air mata berlinangan
    Menyalak spt anjing jer ler itu betina tua bajingan
    Kejora pula amat gembira meraikan kemenangan
    Din Remos, Zunun, Ane, dll pasti bertepuk tangan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  32. TOGHUIH DAH BOLAH CABUT LARI LINTANG PUKANG, TOSONYAP SUNYI MONYOPI TOKODU MALU TOKOSIPU BUNTU KAKU KOLU PILU MOMBISU, MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG, BOKEAIH MURID SOKOLAH SJK, BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR, BODOH BINGAI BOBAL BONGAP BANGANG BENGONG BIOL BAHALOL BONGOK, PUKIMAK SIAL ANAK HARAM JADAH BARUA LAHANAT BANGSAT KOPARAT.

    HAH HA HAA.

  33. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nenek dapat balasan dari perbuatannya yng batil
    Kini, nek termenung monyok, baring kat atas katil
    Diambil sedikit tembakau kt celah gusi dia sontel
    Sambil terbayang Bang Ali, biji kelentit, dia gentel
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  34. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Akibat mengacah Kejora, hidup nek, jadi terbeban
    Ibarat ke loji najis, betina gila itu udah terhumban
    Dah tak tampil lagi dia membebel meroyan raban
    Agknya sdg sibuk cabut bulu puki dia punya uban
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  35. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mana hilang nenek puki busuk tak basuh kencing
    Tak makan pun dia dgn umpan yg Kejora pancing
    Naper diam jer seperti mulut tu sudah terkancing
    Tak mau lagi kah nenek jadi samseng taik kucing
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  36. Kah kah kah

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mana nenek sawan, tak tampil lagi mencaci maki
    Adakah komputer nek rosak, & kini sdng ‘di baikki’
    Tk kan kena taji sikit je, dia dah belah angkat kaki
    Atau nek sibuk kt depan cermin gunting bulu puki
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  37. Untuk monyodar-an si botino tuo kutok Nek TN Monyet Batang Pisang yang bingai dungu bangang bongap pukimak sial anak haram tu dan jugo sobagai poringatan bosamo, den nak ulang siar lah koratan borito ini:

    1. Kuasai, betulkan bahasa Melayu dulu…
      18 Feb 2021

      ROSALWANI CHE SOH @ YUSOFF

      SHAH ALAM – Sasterawan Negara mengingatkan segelintir rakyat Malaysia jangan hanya kecoh menegur sebutan individu lain dalam bahasa Inggeris, sebaliknya mengabaikan kepentingan untuk menguasai, menghormati dan mencintai bahasa kebangsaan sendiri.

      Sasterawan Negara, Datuk Dr Anwar Ridhwan berkata, perkara itu perlu diberi perhatian, ekoran masih ramai rakyat Malaysia sendiri yang tidak fasih berbahasa Melayu selain gemar menggunakan bahasa ‘Melayu rojak’ iaitu bahasa Melayu yang bercampur dengan Inggeris dalam pertuturan harian.

      Sinar Harian.

  38. adakah bila hmpur pru 15, pornpuan2 pAs akan di jadikan bahan penyedap2 utk malaun2 & walaun2 pAs sepanjang masa berkempen ?

    jihad dunia, sambil kaut dan meraih nikmat….

  39. KENAPA LEER PHD4PIG DAN TOK MUDIM TAKUT SANGAT BUBAR PARLIAMEN……. TAKUT HILANG KUASA YEERR
    ……

    Perikatan Nasional’s Problem Is Merely Ego And Envy………

    These Perikatan Nasional Malays might give all sort of ‘noble’ excuses and justification as to why they are fighting each other. But all those excuses and justification are nonsense, utter bullshit. It is all about pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust for power and position, and whatnot.

    Perikatan Nasional’s problem is really not that complex or complicated. It is merely about ego and envy.

    The fact that the Abrahamic faiths (meaning Islam, Christianity and Judaism) forbid the sins of pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust (lust for power and position included), etc., does not seem to matter to those who give an appearance they are ‘good’ Muslims.

    Actually, Islam is not merely about praying, fasting, going to Mekah, etc. That is merely scratching the surface. Islam is about what is in your heart. But many Muslims do not have a pure heart. Many of them are what Malays would call ‘hati busuk’, or foul hearted.

    Anyway, enough talk on theology. Let’s talk about the problem in Perikatan Nasional. What is wrong with the coalition partners in Perikatan Nasional? After all, there are no ideological differences between Umno, PAS and Bersatu. All have the same ideals and objectives.

    Umno, PAS and Bersatu — all three — berjuang for ‘God, King and Country’. In short, they all place Islam, the Malays and the Raja-Raja Melayu as their supreme struggle.

    If it was about DAP, then we can understand that there would be ideological differences. DAP wants a secular Malaysian Malaysia based on common law and the abolishment of the Sharia (which is why they hate PAS, who wants the Sharia) — plus DAP opposes the National Language, especially involving education (which is why they want Chinese schools).

    In short, DAP want to ‘un-Islamise’ and ‘un-Malay’ Malaysia, the opposite of what Umno, PAS and Bersatu want. DAP wants Malaysia to be a carbon copy of Singapore (which was why Lee Kuan Yew set up DAP in 1965, the unofficial branch of Singapore’s PAP).

    Hence there is no logical reason why Umno, PAS and Bersatu should hate one another (but it appears they do) and no reason why any of the Perikatan Nasional members would want to work with DAP (but, apparently, they are considering doing so).

    Yes, the problems in Perikatan Nasional defy logic. But then politics is not based on logic. If politics was based on logic, no God-fearing Malay would want to work with DAP when DAP wants to see the destruction of Islam and the Malays.

    Currently, DAP does not need to wipe out the Malays. The Malays are wiping out each other. It is like America in the old days. More Native Americans killed each other than the whites did. In fact, the whites were able to take the land of the Native Americans (what used to be called ‘Red Indians’) because they were so divided and were at war with one another.

    But then this is the problem with pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust (lust for power and position included), etc. Even suicide or hara-kiri is acceptable when it involves pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust for power and position, and so on. And Malays in Perikatan Nasional are suffering from this disease.

    Of course, they are raising all sorts of lame excuses to justify their internal rivalry and make it appear like what they are doing is sincere and noble. Even the Spanish Conquistadors said they are massacring millions of South American Indians ‘to save their souls and to send them to heaven’.

    Yes, the white Spanish were killing the brown Indians merely with the intention to assist them to journey to heaven (not to steal their gold and land).

    These Perikatan Nasional Malays might give all sort of ‘noble’ excuses and justification as to why they are fighting each other. But all those excuses and justification are nonsense, utter bullshit. It is all about pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust for power and position, and whatnot.

    I have lived for 20 years in a Malay kampung in Kuala Terengganu. It was a PAS stronghold facing the South China Sea, hence supposedly a very religious community. But the culture of dengki and tamak is very strong amongst these Malays. Most Malays are Islamic externally, but not internally. That is what I discovered living amongst them for 20 years.

    You will be surprised that England can at times be more ‘Islamic’ than Malaysia. In fact, if you want to find an Islamic country, then travel to a Christian country. Unfortunately, you will find more ‘nilai-nilai Islam’ in a Christian country than in a Muslim country, which is the sad reality.

  40. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mmg kaw giler hari ini, nenek dari pagi kena asak
    Dia dah tak berani masuk..nangis sja terisak-isak
    Nanti..dia bagi alasan, komputer buruk nya rosak
    Atau pun dia sibuk kat dapur kalut dgn memasak
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Macam Melayu masa diserang Portugis, cepat bersorak menang, pada hal musuh ada mengendap di tepi, di balun berdentam dentum, berterabur, telungkup..

      1. Buku sejarah mana yang engkau baca yang menceritakan kisah macam tu. Bermacam-macam buku aku dah baca termasuk Sejarah Mrelayu karangan Tun Seri Lanang dan juga versi William Shellabear “The Malay Annals”. Hoi!!! Annals la auntie….bukan “anal”…karang auntie teringat lubang jubur pulak setelah terbayangkan Abang Ali….

        Dalam Hikayat Hang Tuah, juga Hikayat Tuhfatul Nafis dan berbagai-bagai karya lain tak ada pun cerita orang Melaka bersorak kemenangan masa Portugis menyerang.

        Hakikatnya rakyat Melaka ternyata terkejut berdepan buat pertama kalinya dengan senjata yang bernama senapang atau ishtingar. Mereka hairan sehingga ada yang berkata….

        “…Mana tajamnya maka ia membunuh…”

        Kalau dah terperanjat dan tergejut berok mendengar bunyi senapang, bagaimana mereka boleh bersorak. Yang bersorak tu rasa-rasanya engkau…..seronok kena jolok dengan bang Ali kau….!!!

      2. Auntie TN 1:19 pm,

        …‘di balun’ berdentam…???
        (Kalau di Jerlun ke atau di salun ke, ok lah)

        Pedoman tatabahasa:

        Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

        Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

        Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

        1. Hah..ni mulo le cikgu jadi hilang sabar naik angin nak monongking ni…

          Hah ha haa.

          Alahai ler….konapo ler diyo dilahir-an sobagai manusio yang sobogitu bangang bongap, ini botino tuo anak haram sial pukimak ni…???

          Yang patut dirapek-an, dironggang-an nyo…
          Yang patut ronggang, diyo rapek-an….

          Bilo le diyo nak mampos, ini botino bobal bahalol sial lahanat..???

          Hah ha haa.

          1. ‘balun’ tu, tompek nyo di mano, auntie? Dokek topi tolor polir Bang Ali ke? Atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit? Atau ke colah lubang puki omak ekou?

            Jonih Molayu colup bobal bongap bangang sial pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

            Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

            DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

            Hah ha haa.

            1. Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

              Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobobalan dan kobongapan auntie tu!

              Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

              Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM caro gayo SJK tu!!!

              Hah ha haa

              1. Disobab-an auntie masih jugo bobal dungu bingai bangang, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

                1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

                2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

                3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

                Hah ha haa.

                FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
                PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO!

                1. HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU DIYO BOLEH FAHAM KOT!

                  PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BANGANG HARAM JADAH NI… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

                  JONIH DOGIL BOBAL DUNGU BIJI KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

                  KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

                  HAH HA HAA.

                  1. TAK TAHU LE, BILO SI TUO BINGAI BONGOK BANGANG BENGONG HARAM JADAH NI DAPEK NAK FAHAM?

                    PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

                    BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM SIAL BOBAL DUNGU SEKOR NI!

                    HAH HA HAA.

    2. Wak Gontol Mr KAH KAH KAH gila.

      Asyk Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh saja.

      1. Bravo Din Remos!

        Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah …

        Din kata nek TN dah silap baca buku sejarah..dia baca buku yg “auntie teringat lubang jubur pulak setelah terbayangkan Abang Ali….” dan buku yg “Yang bersorak tu rasa-rasanya engkau…..seronok kena jolok dengan bang Ali kau….!!!”

        Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah …

        1. Bravo Din Remos,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Begitulah nenek bengap, yg cuba berlagak pandai
          Masih lagi ngaku gagah..walau dh rebah tersadai
          Bodoh bingai nenek sekor tu mengalahkan keldai
          Mcm Pak Kadok..bersorak walau pun kg tergadai
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. Bravo Din Remos,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Semua org nampak, kebodohan TN betina haprak
            Dia macam budak tadika suka cakap tahi & berak
            Otak nenek tu kecik, hnya besar kepala tengkorak
            Spt Pak Kadok kg tergadai pun dia syok bersorak
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. Bro Din,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              We are having auntie TN the girlfriend of Bang Ali
              Never wash after peeing..makes he pussy smelly!
              Pity her, in this blog, Kejora often whacked & bully
              Feeling ashamed, she always leave the blog early
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. Bro Din,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                A lot of excuses are being given by the old auntie
                The moron can’t write English pantun, what a pity
                She’s so childish..and her behaviour is very nasty
                Not washing, after peeing, makes her pussy dirty
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. Din Remos,

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  Agaknya nenek dulu, suka kelahi lwn tarik rambut
                  Sbb itu mcm budak tadika je, semua yg dia sebut
                  Kini nenek lerkantoi malu terkedu, dh belah cabut
                  Mungkin dok gunting bulu puki nya yg berserabut
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. KAH KAH KAH

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    Sian nenek sasau berhempas pulas separuh mati
                    Tapi nenek tua kutuk tu bodo bertingkat2 berkati2
                    Buat karangan tadika je le, nak pantun dia tak reti
                    Mana bleh lulusan SJK nk lwn cgu lulus universiti
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  41. Si Bangsat Makcik TN menghina petani di sawah. Dia menghina Din sebab kerja menarik kerbau di sawah. Si Bodoh Piang ini tidak tahu bahawa kerja menarik kerbau membajak sawah adalah lebih mulia dari mengangkang puki tua dia kepada benggali.
    Bangsat ini tidak tahu menghargai penat lelah titik peluh kaum tani. Baginya mengheret kerbau di sawah mengikut tafsiran si bahlol ini adalah suatu perbuatan hina dan patut dikutuk. Sedangkan pak tani yang mengheret kerbau itulah yang memberi dia tedarah nasi. Dasar tak tahu diuntung! Macam ini punya manusia pun ada rupanya.

    1. Bravo Din Remos 10:58 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Hari ni nampaknya teruk nek TN biol makan kuah
      Din Remos marah, bila nek keparat hina pesawah
      Dgn Din Remos, nek dh kena, dikasi calar maruah
      Itulah nek..bila bingai dungu usah nak tunjuk juah
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. Bravo Din,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃
        Nenek kini, dah spt kerbau tua liar yang putus tali
        Nampak nya kt sini, nenek terus jadi mangsa buli
        Din Remos direct cerca maki dia..bukan lagi perli
        Hingga dikata, nek kangkang puki tua kt Benggali
        🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    2. Interpretasi dibuat Din memang lah remorseful.

      1. Bravo Din Remos,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Begitulah nenek bengap, yg cuba berlagak pandai
        Masih lagi ngaku gagah..walau dh rebah tersadai
        Bodoh bingai nenek sekor tu mengalahkan keldai
        Mcm Pak Kadok..bersorak walau pun kg tergadai
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Bravo Din Remos,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Semua org nampak, kebodohan TN betina haprak
          Dia macam budak tadika suka cakap tahi & berak
          Otak nenek tu kecik, hnya besar kepala tengkorak
          Spt Pak Kadok kg tergadai pun dia syok bersorak
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  42. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kejora harap dpt berpantun kat blog ni dgn aman
    Moga2 tidak adalah gangguan org yg tak siuman
    Harapnya, takda yg nak cari pasal buat terkaman
    Bukan ler apa, takut terima nasib spt Wak Suman
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. SEMUA PEMBACA DAH PUN TAHU, KEPADA SIAPA PANTUN ITU DITUJU.

      KAH KAH KAH.

      1. KITA TUNGGU DAN LIHAT, ADAKAH ORANG YANG BERKENAAN ITU AKAN TAMPIL MELATAH DAN MELENTING…

        KAH KAH KAH.

        1. NAMPAKNYA, MAKIN LAMA, ORANG YANG BERKENAAN DAH MAKIN TAKUT DAN MALU TERKEDU NAK MENGACAH LAGI. MANA TAHAN KALAU DAH HARI2 TERPAKSA MENEBAL MUKA TANGGUNG MALU.

          KAH KAH KAH.

    2. Macam Melayu masa diserang Portugis, cepat bersorak menang, pada hal musuh ada mengendap di tepi, di balun berdentam dentum, berterabur, telungkup..

      1. Owh…akhirnya muncul juga, orang yang berkenaan seperti yang disebutkan dlm pantun2 di atas:

        Gangguan orang yg tak siuman, mari buat terkaman & akan senasib Wak Suman.

        Bagus, dgn sendirinya TN Monyet Batang Pisang Betina Tua Kutok dah mengaku…

        Kah kah kah.

        1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Aiikk, naper pulak, nenek tetiba jer jadi terngadah
          Pantun2 kt atas itu, org lain semua buat tk endah
          Dia terasa sgt kah, itu betina biadab haram jadah
          Agaknya, dirasakan spt muka dia dah kena ludah
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            Naper lak TN monyet batang pisang ni melenting
            Menyondol sja nenek ini serupa dgn babi bunting
            Agaknya frust, sbb hari ini Bg Ali tk nak berdating
            Mungkin Bg Ali meluat bulu puki nenek tk gunting
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Nenek munafiq, pengotor, tk pernah mandi hadas
              Puki tak basuh, bau busuk macam lubang tandas
              Mudah sja dia terkena..jerat Kejora yg membidas
              Dia dah termakan cili sebab itu dia yg rasa pedas
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Padan dgn muka nenek pukimak bangsat keparat
                Dia dah tua, otak kecut, nak fikir pun dah tak larat
                Akibat dari kebebalan nya dia mendapat mudarat
                Mudah je betina tu masuk dlm Kejora punya jerat
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  Nenek asyik je jatuh dlm Kejora punya perangkap
                  Dlm ilmu jerat menjerat ini ternyata dia tak cekap
                  Dia hanya harap meroyan, merapu, banyak cakap
                  Selain puki kerepot dia itu asyik je disolek mekap
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    Kesian nenek bongok bengap otak hampas sabut
                    Bila nampak pantun Kejora dia mula kelam kabut
                    Terasa pedas mkn cili, pantun Kejora, dia sambut
                    Wal hal dlm pantun2 tu nama dia tak pun disebut
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  43. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kalau siapa ingin bagi pandangan, anda dipersila
    Tpi, komen dgn waras, jgn dibuat mcm orang gila
    Bukannya apa, takut lah nanti, kot mendapat bala
    Teruk pula akibat nya kalau dipelakung, taji & tala
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Klau nak beri komen, jgn lah ditulis sembarangan
      Tulisan itu sebolehnya biar le yg ada kepentingan
      Hormati & usah nk ganggu org punya pandangan
      Jgn nk berkomen, klu kalut dgn gunting di tangan
      ✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Rakan2 klau ada pandangan dipersilakanlah luah
        Tapi nak berhujah itu jgn pula cara samseng juah
        Bkn nya apa, takut kot nanti, terkedu makan kuah
        Sakit hati & malu dpt, pastu tercalar pula maruah
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
        kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Siapa nak beri pandangan sila tampil ke hadapan
          Berilah pendapat yg bernas utk dijadikan tatapan
          Namun, jgnlah lupa jaga tatasusila & adab sopan
          Dlm komen pula, usah le dipamirkan kebengapan
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
          kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Klau tak mampu komen bernas, usah le digagahi
            Jgn lah buat komen, taraf budak tadika berkelahi
            Tk usah ler dibawa masuk sini hal berak dan tahi
            Bkn apa, takut kot ramai pembaca tampil marahi
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
            kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Klu tak ada hujah, tak usah le pula karutan direka
              Jgn berulang kali, buat komen, taraf budak tadika
              Hendaklah kita, ada rasa malu & tahu tebal muka
              Ubah lah diri, klu dah jelas yg kita ini org tak suka
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Rakan2 usahlah berikan komen kalau tak penting
                Klau org kritik komen kita jgn teruk sgt melenting
                Jgn berkomen klau kalut dgn cermin dan gunting
                Klu ada karangan tadika, bak meh Kejora sunting
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhhhh kaaaahhhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  Pantun2 Kejora kt atas tu, bkn amaran tpi nasihat
                  Sebab, perangai buruk di sini Kejora tak mau lihat
                  Kejora tak kan biar klu ada kelibat samseng jahat
                  Siap le kepala org tu, Kejora akan paku dan pahat
                  👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. SEMUA PEMBACA DAH PUN TAHU, SIAPA ORANG YANG DIMAKSUDKAN KAT ATAS TU.

                    KAH KAH KAH.

                    1. KITA TUNGGU TENGOK, ADAKAH ORANG YANG BERKENAAN ITU AKAN TAMPIL MELATAH DAN MELENTING…

                      KAH KAH KAH.

                    2. NAMPAKNYA, MAKIN LAMA, ORANG YANG BERKENAAN DAH MAKIN TAKUT NAK MENGACAH LAGI. MANA TAHAN KALAU DAH HARI2 TERPAKSA MENEBAL MUKA TANGGUNG MALU.

                      KAH KAH KAH.

    2. Macam Melayu masa diserang Portugis, cepat bersorak menang, pada hal musuh ada mengendap di tepi, di balun berdentam dentum, berterabur, telungkup..

      1. Owh…akhirnya muncul juga, orang yang berkenaan seperti yang disebutkan dlm pantun2 di atas:

        Org gila, gunting di tangan (menggunting bulu puki), samseng (taik kucing) juah, tunjukkan kebengapan, taraf budak tadika berkelahi, melatah melenting, perangai buruk jahat…

        Bagus, dgn sendirinya TN Monyet Batang Pisang Betina Tua Kutok dah mengaku…

        Kah kah kah.

Leave a Reply

Your email address will not be published.