BERANI TOLAK BERSATU DAN PN, SEDIA LAWAN TIGA PENJURU BUKTI UMNO KUASA BESAR SEBENAR

Walaupun sehingga kini belum ada kenyataan rasmi daripada UMNO berhubung keputusan sebenar mesyuarat MT Jumaat lalu, desas-desus mengenai pendirian parti itu dalam menghadapi PRU15 akan datang tampaknya amat meresahkan Bersatu dan PN.

Diperkatakan ramai, MT UMNO dalam mesyuaratnya di Janda Baik itu kekal dengan pendirian enggan bekerjasama dengan Bersatu serta PN dan keputusan tersebut bukan saja tidak berbeza dengan ketetapan sebelum ini, malah senada dengan usul yang telah diluluskan oleh majoriti bahagian-bahagian UMNO.

Keberadaan UMNO dalam kerajaan PN hanyalah setakat tempoh Parlimen berakhir atau sehingga pilihanraya diadakan di mana dalam PRU15, parti itu akan berlawan dengan Bersatu serta PN.

Kalau ada pun yang UMNO ingin bekerjasama, ia hanyalah dengan Pas, tetapi itu pun bergantung kepada keinginan parti Islam itu sama ada masih mahu meneruskan muafakat bersama MN atau sebaliknya.

Berikutan itu, beberapa pemimpin Bersatu dalam pelbagai saluran media mula tampil menyerang UMNO berdasarkan keengganan bekerjasama itu.

Rata-rata menggunakan sentimen Melayu dan penyatuan ummah dengan mengatakan keputusan UMNO itu akan menyebabkan perpecahan di kalangan orang-orang Melayu.

Semua keputusan UMNO itu, kata mereka, hanya memperlihatkan keinginan parti tersebut memperolehi lebih banyak kuasa dalam kerajaan.

“Kalau UMNO fikirkan soal perpaduan Melayu, keputusan enggan bekerjasama dengan Bersatu dan PN pasti tidak timbul,” demikian antara kesimpulan yang diluahkan beberapa pemimpin Bersatu.

Ada juga pemimpin Bersatu yang mengingatkan UMNO bahawa era parti itu sebagai kuasa besar dalam lanskap politik negara ini sudah pun berakhir.

Sehubungan itu, kata pemimpin berkenaan, UMNO harus bekerjasama dengan Bersatu dan PN jika mereka ingin menang pilihanraya dan mampu membentuk kerajaan.

Bersama pendirian tersebut, ada juga pemimpin Pas yang pro kepada Bersatu tetap menaruh harapan agar tiga parti Melayu – UMNO, Bersatu dan Pas kekal bekerjasama dalam PRU15 akan datang.

Selain untuk mempertahankan kuasa Melayu, pemimpin berkenaan berkata, keengganan UMNO bekerjasama dengan PN hanya akan menyebabkan DAP berkuasa semula di negara ini.

Jika diperhati, banyak lagi ulasan bernada bimbang diluahkan pemimpin Bersatu dan Pas berhubung pendirian UMNO itu.

Mereka semuanya bercakap dengan hujah suci, sambil menjual tema agama dan bangsa bagi melindungi niat sebenar untuk mengekalkan keseronokan berkuasa yang tidak pernah dirasai sebelum ini.

Di samping nikmat kuasa untuk diri sendiri, perkara pokok yang terus cuba disembunyikan oleh Bersatu dan Pas di sebalik inginkan kerjasama UMNO dalam PRU akan datang tidak lain ialah untuk memastikan Muhyiddin Yassin terus dikekalkan sebagai Perdana Menteri.

Bagi mereka, hanya dengan Muhyiddin dikekalkan sajalah yang dapat memastikan segala nikmat keduniaan yang diperolehi sekarang lebih berpanjangan tempohnya.

Dengan itu bermakna, pertandingan tiga penjuru dan tiada kerjasama daripada UMNO kepada Bersatu dan PN dengan sendirinya akan menyebabkan nyawa politik Muhyiddin jadi pendek.

Jika Muhyiddin pendek nyawa politiknya, Hamzah Zainuddin, Azmin Ali dan gerombolannya yang lain, termasuk Hadi Awang, juga berpotensi besar bakal hilang kuasa masing-masing.

Berdasarkan trend yang sentiasa menaik ketika ini, menolak atau menjatuhkan Muhyiddin adalah keinginan utama majoriti rakyat negara ini.

Dengan tempoh setahun yang lalu sejak PN berkuasa hanya dipenuhi dengan kecelaruan dan ketidaktentuan, malah banyak janji perubahan terbukti sekadar omong kosong, membiarkan lagi Muhyiddin kekal seumpama memilih neraka kehidupan saja layaknya.

Untuk itu, jika UMNO ingin dilihat bersama naluri rakyat rakyat, kekal dengan pendirian enggan bekerjasama dengan Bersatu dan PN serta membiarkan pertandingan tiga penjuru berlaku dalam PRU akan datang adalah pilihan yang terbaik sekali.

Keputusan itu bukan saja bermakna UMNO senada dengan kehendak rakyat dan dapat mengelak turut sama ditolak sepertimana keinginan mereka menjatuhkan Muhyiddin, malah tiga penjurulah yang akan membuktikan UMNO adalah kuasa besar yang sebenar dalam lanskap politik negara.

Sedia bersama dan bekerjasama, awal-awal lagi akan menjadikan UMNO bukan lagi kuasa besar, sebaliknya akan membuatkan ular lidi Bersatu terus membesarkan lagi kepalanya sebagai kuasa besar dengan impian sebenar untuk menelan dan menjadikan ular sawa UMNO sebagai makanannya. (Shahbudindotcom 25/02/2021)

Updated: 25 February 2021 — 6:24 pm

94 Comments

Add a Comment
  1. UMNO TUNGGU PRU15 NAK BERENTAP DENGAN KADOK……..

    KENAPA LEER PHD4PIG DAN TOK MUDIM TAKUT SANGAT BUBAR PARLIAMEN……. TAKUT HILANG KUASA YEERR
    ……

    Perikatan Nasional’s Problem Is Merely Ego And Envy………

    These Perikatan Nasional Malays might give all sort of ‘noble’ excuses and justification as to why they are fighting each other. But all those excuses and justification are nonsense, utter bullshit. It is all about pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust for power and position, and whatnot.

    Perikatan Nasional’s problem is really not that complex or complicated. It is merely about ego and envy.

    The fact that the Abrahamic faiths (meaning Islam, Christianity and Judaism) forbid the sins of pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust (lust for power and position included), etc., does not seem to matter to those who give an appearance they are ‘good’ Muslims.

    Actually, Islam is not merely about praying, fasting, going to Mekah, etc. That is merely scratching the surface. Islam is about what is in your heart. But many Muslims do not have a pure heart. Many of them are what Malays would call ‘hati busuk’, or foul hearted.

    Anyway, enough talk on theology. Let’s talk about the problem in Perikatan Nasional. What is wrong with the coalition partners in Perikatan Nasional? After all, there are no ideological differences between Umno, PAS and Bersatu. All have the same ideals and objectives.

    Umno, PAS and Bersatu — all three — berjuang for ‘God, King and Country’. In short, they all place Islam, the Malays and the Raja-Raja Melayu as their supreme struggle.

    If it was about DAP, then we can understand that there would be ideological differences. DAP wants a secular Malaysian Malaysia based on common law and the abolishment of the Sharia (which is why they hate PAS, who wants the Sharia) — plus DAP opposes the National Language, especially involving education (which is why they want Chinese schools).

    In short, DAP want to ‘un-Islamise’ and ‘un-Malay’ Malaysia, the opposite of what Umno, PAS and Bersatu want. DAP wants Malaysia to be a carbon copy of Singapore (which was why Lee Kuan Yew set up DAP in 1965, the unofficial branch of Singapore’s PAP).

    Hence there is no logical reason why Umno, PAS and Bersatu should hate one another (but it appears they do) and no reason why any of the Perikatan Nasional members would want to work with DAP (but, apparently, they are considering doing so).

    Yes, the problems in Perikatan Nasional defy logic. But then politics is not based on logic. If politics was based on logic, no God-fearing Malay would want to work with DAP when DAP wants to see the destruction of Islam and the Malays.

    Currently, DAP does not need to wipe out the Malays. The Malays are wiping out each other. It is like America in the old days. More Native Americans killed each other than the whites did. In fact, the whites were able to take the land of the Native Americans (what used to be called ‘Red Indians’) because they were so divided and were at war with one another.

    But then this is the problem with pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust (lust for power and position included), etc. Even suicide or hara-kiri is acceptable when it involves pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust for power and position, and so on. And Malays in Perikatan Nasional are suffering from this disease.

    Of course, they are raising all sorts of lame excuses to justify their internal rivalry and make it appear like what they are doing is sincere and noble. Even the Spanish Conquistadors said they are massacring millions of South American Indians ‘to save their souls and to send them to heaven’.

    Yes, the white Spanish were killing the brown Indians merely with the intention to assist them to journey to heaven (not to steal their gold and land).

    These Perikatan Nasional Malays might give all sort of ‘noble’ excuses and justification as to why they are fighting each other. But all those excuses and justification are nonsense, utter bullshit. It is all about pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust for power and position, and whatnot.

    I have lived for 20 years in a Malay kampung in Kuala Terengganu. It was a PAS stronghold facing the South China Sea, hence supposedly a very religious community. But the culture of dengki and tamak is very strong amongst these Malays. Most Malays are Islamic externally, but not internally. That is what I discovered living amongst them for 20 years.

    You will be surprised that England can at times be more ‘Islamic’ than Malaysia. In fact, if you want to find an Islamic country, then travel to a Christian country. Unfortunately, you will find more ‘nilai-nilai Islam’ in a Christian country than in a Muslim country, which is the sad reality.

  2. Anonymous
    26 February 2021 9:22 am
    Reply to Anonymous

    Cepat Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla menerkam peluang menjawab Din Remorse.

    Maklumlah, geng baik menarik kerbau di bendang.

    Macam Melayu masa diserang Portugis, cepat bersorak menang, pada hal musuh ada mengendap di tepi, di balun berdentam dentum, berterabur.

    Reply

    1. Auntie TN 9:22 am,

      …‘di balun’ berdentam…???
      (Kalau di Jerlun ke atau di salun ke, ok lah)

      Pedoman tatabahasa:

      Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

      Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

      Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

      1. Hah..ni mulo le cikgu jadi hilang sabar naik angin nak monongking ni…

        Hah ha haa.

        Alahai ler….konapo ler diyo dilahir-an sobagai manusio yang sobogitu bangang bongap, ini botino tuo anak haram sial pukimak ni…???

        Yang patut dirapek-an, dironggang-an nyo…
        Yang patut ronggang, diyo rapek-an….

        Bilo le diyo nak mampos, ini botino bobal bahalol sial lahanat..???

        Hah ha haa.

        1. ‘balun’ tu, tompek nyo di mano, auntie? Dokek topi tolor polir Bang Ali ke? Atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit? Atau ke colah lubang puki omak ekou?

          Jonih Molayu colup bobal bongap bangang sial pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

          Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

          DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

          Hah ha haa.

          1. Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

            Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobobalan dan kobongapan auntie tu!

            Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

            Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM caro gayo SJK tu!!!

            Hah ha haa

            1. Disobab-an auntie masih jugo bobal dungu bingai bangang, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

              1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

              2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

              3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

              Hah ha haa.

              FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
              PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO!

              1. HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU DIYO BOLEH FAHAM KOT!

                PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BANGANG HARAM JADAH NI… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

                JONIH DOGIL BOBAL DUNGU BIJI KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

                KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

                HAH HA HAA.

                1. TAK TAHU LE, BILO SI TUO BINGAI BONGOK BANGANG BENGONG HARAM JADAH NI DAPEK NAK FAHAM?

                  PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

                  BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM SIAL BOBAL DUNGU SEKOR NI!

                  HAH HA HAA.

  3. TOGHUIH DAH BOLAH CABUT LARI LINTANG PUKANG, TOSONYAP SUNYI MONYOPI TOKODU MALU TOKOSIPU BUNTU KAKU KOLU PILU MOMBISU, MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG, BOKEAIH MURID SOKOLAH SJK, BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR, BODOH BINGAI BOBAL BONGAP BANGANG BENGONG BIOL BAHALOL BONGOK, PUKIMAK SIAL ANAK HARAM JADAH BARUA LAHANAT BANGSAT KOPARAT.

    HAH HA HAA.

  4. OK, enough fun and entertainment on and out of Wak Gontol Kejora Kojolla.

    Akan sambung di lain masa.

    1. Fun? Entertainment?

      Kah kah kah…

      Macam Din Remos cakaplah, bahasa wanita menopos tidak sama dgn bahasa kita.

      Mungkin bagi nenek tu:

      Fun = malu, kantoi
      Entertainment = sakit hati, terkedu

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. Betul tu. Kalau fun & entertainment, mesti dia tunggu. Ini apa hal pula dia cabut lari?

        Benarlah yang anon cakap tu, fun & entertainment bagi makcik itu ialah siksa & malu.

        Orang yang berperangai buruk akan sentiasa mengatakan dia betul dan dia menang.

        Pukimak dia lah, monyet pak pacak tu.

  5. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mana hilang nenek puki busuk tak basuh kencing
    Tak makan pun dia dgn umpan yg Kejora pancing
    Naper diam jer seperti mulut tu sudah terkancing
    Tak mau lagi kah nenek jadi samseng taik kucing
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. Macam Melayu masa diserang Portugis, cepat bersorak menang, pada hal musuh ada mengendap di tepi, di balun berdentam dentum, berterabur, telungkup..

      1. TN Monyet macam Pak Kadok menyabung ayam , cepat bersorak menang, pada hal kampung tergadai, berterabur, telungkup…

        Kah kah kah.

        1. Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
          Ini ada satu contoh:

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Begitulah nenek bengap, yg cuba berlagak pandai
          Masih lagi ngaku gagah..walau dh rebah tersadai
          Bodoh bingai nenek sekor tu mengalahkan keldai
          Mcm Pak Kadok..bersorak walau pun kg tergadai
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  6. TOGHUIH DAH TOSONYAP SUNYI MONYOPI TOKODU MALU TOKOSIPU BUNTU KAKU KOLU PILU MOMBISU, MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG, BOKEAIH MURID SOKOLAH SJK, BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR, BODOH BINGAI BOBAL BONGAP BANGANG BENGONG BIOL BAHALOL BONGOK, PUKIMAK SIAL ANAK HARAM JADAH BARUA LAHANAT BANGSAT KOPARAT.

    HAH HA HAA.

    1. Macam Melayu masa diserang Portugis, cepat bersorak menang, pada hal musuh ada mengendap di tepi, di balun berdentam dentum, berterabur, telungkup..

      1. TN Monyet macam Pak Kadok menyabung ayam , cepat bersorak menang, pada hal kampung tergadai, berterabur, telungkup…

        Kah kah kah.

        1. Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
          Ini ada satu contoh:

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Semua org nampak, kebodohan TN betina haprak
          Dia macam budak tadika suka cakap tahi & berak
          Otak nenek tu kecik, hnya besar kepala tengkorak
          Spt Pak Kadok kg tergadai pun dia syok bersorak
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  7. Untuk monyodar-an si botino tuo kutok Nek TN Monyet Batang Pisang yang bingai dungu bangang bongap pukimak sial anak haram tu dan jugo sobagai poringatan bosamo, den nak ulang siar lah koratan borito ini:

    1. Kuasai, betulkan bahasa Melayu dulu…
      18 Feb 2021

      ROSALWANI CHE SOH @ YUSOFF

      SHAH ALAM – Sasterawan Negara mengingatkan segelintir rakyat Malaysia jangan hanya kecoh menegur sebutan individu lain dalam bahasa Inggeris, sebaliknya mengabaikan kepentingan untuk menguasai, menghormati dan mencintai bahasa kebangsaan sendiri.

      Sasterawan Negara, Datuk Dr Anwar Ridhwan berkata, perkara itu perlu diberi perhatian, ekoran masih ramai rakyat Malaysia sendiri yang tidak fasih berbahasa Melayu selain gemar menggunakan bahasa ‘Melayu rojak’ iaitu bahasa Melayu yang bercampur dengan Inggeris dalam pertuturan harian.

      Sinar Harian.

    2. Wak Gontol bodoh bangang tak sedar ini blog politik, mutu BM tak penting.

  8. adakah segelintir ahli pAs yg masih ada cell otak yg mampu berfungsi utk memberikan mereka sedikit rationaiti….

    di belek2 tiada, yg ada, semua nya asyik mem”babi” dgn ke”babi”an mereka sana sini….

    agaman yg di anuti bak bibit2 sundal pendewaan berebtuk asobiyah arab sj…

    sana sini berserban berjubah dan babi2 bentuk mereka…

    mem”babi” dgn kepercayaan iman terletak di pakaian mereka….

  9. beranikah bN menjauhi pN kerana terkini dah cukup haul pN menjenamakan extremist mereka …

    di kiri, malaun2 & walaun2 pAs bertanggungjawap memabukan ibrahim libya dan pengikut2 nya bercangkul, berparang, berkapak selain berjogek2 di jalan raya, tergolek2 mati pd 19th Nov….

    di kanan di apit dgn malaun2 & walaun2 Tan Chee Koon berarak mencetuskan peristiwa 13Mei …..

  10. Kejora pantun kata Nenek TN “macam kerbau liar putus tali….” hanya mereka yang pernah mengalami peristiwa tersebut saja dapat memahami situasinya.
    Ada orang suka hidup dalam “denial syndrome”. Diri kena belasah teruk, tetapi mulut mengucapkan dia yang belasah orang dan sedang menikmati “fun”.
    Well… perhaps, there is a truth in it. Women always have fun being screwed or fucked…. indeed TN is a woman! Dia selalu “has fun” bila kena screw kaw kaw….

    Kembali kepada topik yang dibincangkan oleh En Budin. Menurut Budin, UMNO berani dan merupakan kuasa besar jika menolak PN. Sebenarnya, tiada satu pun mana-mana parti politik di negara ini sekarang yang boleh mendabik dada dan mengisytihar bahawa ianya adalah sebuah parti kuasa besar. Sebelum PRU 13, betul, UMNO adalah sebuah parti dominant terbesar. Tetapi keadaan sudah berubah sekarang. Walaupun UMNO masih memiliki jumlah kerusi terbanyak dalam Parlimen, tetapi kita kena ingat bahawa UMNO kini sudah berpecah kepada sekurang-kurangnya tiga “factions”. Ada Team Mahkamah yang sanmggup “menjual ibu mereka sendiri” asalkan terlepas dari masuk penjara. Ada Team penyokong PN yang dikepalai oleh Anuar Musa. Ada pula Team yang menolak PN, menolak Najib dan Zahid. Dan ada satu lagi Team Atas Pagar yang sedang melihat arah tiupan angin seperti Hishamuddin, Khairy Jamaluddin, Ismail Sabri, Reezal Merican……

    Budin puji tu …. ada makna tu….heh hehe….

    1. Bravo Din Remos 7:59 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      Tak tau lah apa nak jadi dgn itu nenek tua bangka
      Semua org nmpak nek itu otak taraf budak tadika
      Asyik sja kena tibai taji, boleh dia kata fun & suka
      Mmg le sesuai, klu dia jdi badut pak lawak jenaka
      🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. Din Remos 7:59 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Begitulah nenek bengap, yg cuba berlagak pandai
        Masih lagi ngaku gagah..walau dh rebah tersadai
        Bodoh bingai nenek sekor tu mengalahkan keldai
        Mcm Pak Kadok..bersorak walau pun kg tergadai
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Baguslah, Din mari tumpang taji itu betina haprak
          Dia macam budak tadika suka cakap tahi & berak
          Otak nenek tu kecik, hnya besar kepala tengkorak
          Spt Pak Kadok kg tergadai pun dia syok bersorak
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. Bro Din,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Betul tu Din, mcm budak tadika saja, nek melatah
            Dia dah tua bangka, tapi otak taraf budak mentah
            Boleh dikata, kat dia tu semua org nak termuntah
            Sbb tu, bila Kejora tibai dia, tak ada org yg bantah
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    2. Nama Din sepatutnya Remorse, makna nya “deep regret or guilt for a wrong committed”. Sekarang dia dah commit the wrong of salah campuran.
      .
      Cara dia cakap dia tak akan “remorseful” sebab dia jenis yang biasa menarik kerbau di bendang, tarik hingga dia terkincit, maklum saja lah betapa berat kerbau tuh. .

      Bila tidak di bendang, dia bercampur dengan penyangak, penjahat dan gengster. Wak Gontol sekor dari nya.

      1. Karangan tadika…
        (Taman DIdikan Tua Bangka)

        KAH KAH KAH.

      2. Confirmed…umur TN ni mungkin dah tua bangka. Tapi fikiran dia masih kebudak-budakan. Kita mengejek-ngejek nama orang ni masa berada di TADIKA saja. Sesudah dewasa kita tak mengejek nama lagi…kita terus saja “name calling” seperti TN Bangsat, TN Bengap Bodoh Baghal Nak Tunjuk Lagak. Sebenarnya, kerja mengejek-ngejek nama orang ni kerja budak-budak belum cukup akal, belum matang dan pathetic.

  11. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Ckgu Kejora appeared to be very smart & cunning
    Pity skunk TN, being whacked from the beginning
    Poor TN is as if..getting heavy strokes of canning
    In their duel all the while genius Kejora is winning
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Only “appeared to be” …

      To Bang Ali yang menyayangi nya

      1. Tadika.
        (Taman Didikan Tua Bangka)

        Kah kah kah.

    2. Cepat Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla menerkam peluang menjawab Din Remorse.

      Maklumlah, geng baik menarik kerbau di bendang.

      Macam Melayu masa diserang Portugis, cepat bersorak menang, pada hal musuh ada mengendap di tepi, di balun berdentam dentum, berterabur.

  12. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nenek dapat balasan dari perbuatannya yng batil
    Kini, nek termenung monyok, baring kat atas katil
    Diambil sedikit tembakau kt celah gusi dia sontel
    Sambil terbayang Bang Ali, biji kelentit, dia gentel
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Selalu cakap gentel biji kelentit nih …

      dia punya mesti dah worn out.

      1. Tadika.
        (Taman Didikan Tua Bangka)

        Kah kah kah.

    2. Wak Gontol tentu biasa buat “ambil sedikit tembakau kt celah gusi, sontel, Sambil terbayang Bang Ali, biji kelentit, dia gentel”.

      Woi, melecet ler kelentit kamu, Wak Gontol.

      1. Karangan Tadika.
        (Taman Didikan Tua Bangka)

        Kah kah kah.

  13. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Akibat mengacah Kejora, hidup nek, jadi terbeban
    Ibarat ke loji najis, betina gila itu udah terhumban
    Dah tak tampil lagi dia membebel meroyan raban
    Agknya sdg sibuk cabut bulu puki dia punya uban
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Suka main acah …

      Bang Ali’s favourite game dengan dia

      1. Tadika.
        (Taman Didikan Tua Bangka)

        Kah kah kah.

  14. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mana hilang nenek puki busuk tak basuh kencing
    Tak makan pun dia dgn umpan yg Kejora pancing
    Naper diam jer seperti mulut tu sudah terkancing
    Tak mau lagi kah nenek jadi samseng taik kucing
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Cerita lama Melayu Melaka bersorak masa Portugis mengendap di sebelah.

      Di bedil senapang, berborai …

      1. Auntie TN 7:44 am,

        ‘Di bedil’ senapang…???
        (Kalau di laras senapang ke, ok lah)

        Pedoman tatabahasa:

        Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

        Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

        Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

        1. Hah..ni mulo le cikgu hilang sabar naik angin nak monongking ni…

          Hah ha haa.

          Alahai ler….konapo ler diyo dilahir-an sobagai manusio yang sobogitu bangang bongap, ini botino tuo anak haram sial pukimak ni…???

          Yang patut dirapek-an, dironggang-an nyo…
          Yang patut ronggang, diyo rapek-an….

          Bilo le diyo nak mampos, ini botino bobal bahalol sial lahanat..???

          Hah ha haa.

          1. ‘bedil’ tu, tompek nyo di mano, auntie? Dokek topi tolor polir Bang Ali ke? Atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit? Atau ke colah lubang puki omak ekou?

            Jonih Molayu colup bobal bongap bangang sial pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

            Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

            DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

            Hah ha haa.

            1. Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

              Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kodunguan dan kobongapan auntie tu!

              Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

              Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM caro gayo SJK tu!!!

              Hah ha haa

              1. Disobab-an auntie masih jugo bobal dungu bingai , tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

                1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

                2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

                3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

                Hah ha haa.

                FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
                PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO!

                1. HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU DIYO BOLEH FAHAM KOT!

                  PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BANGANG HARAM JADAH NI… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

                  JONIH DOGIL BOBAL DUNGU KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

                  KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

                  HAH HA HAA.

                  1. TAK TAHU LE, BILO SI TUO BINGAI BONGOK BENGONG HARAM JADAH NI DAPEK NAK FAHAM?

                    PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

                    BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM SIAL BOBAL DUNGU SEKOR NI!

                    HAH HA HAA.

        2. Bodoh bangang Wak Gontol nih.

          Tak faham bahawa ini blog politik, mutu BM tak penting.

          1. Juga dia bodoh bangang asyik kopipes.

  15. Kah kah kah

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mana nenek sawan, tak tampil lagi mencaci maki
    Adakah komputer nek rosak, & kini sdng ‘di baikki’
    Tk kan kena taji sikit je, dia dah belah angkat kaki
    Atau nek sibuk kt depan cermin gunting bulu puki
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Wak Gontol letak taji di tepi lubang bont.t nya.

      Bila menaji, menjerit, taji masuk lubang bont.t nya.

  16. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nenek terlalu marah dia tak dpt nak kawal emosi
    Abis hancor..apa yg dia seru decorum & decency
    Terus nek kena sawan gila babi atau pun epilepsi
    Pembaca semuanya, gelak sampai tk kering gusi
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  17. nak memohon maaf kepada para peminat”.

    Ada ke “peminat” dia?

    Bang Ali, Bang Ali, Bang Ali, kot.

    1. Nak suruh orang komen dengan adab sopan???

      Ada ke orang percaya kat dia?
      TN Monyet Betina Tua Munafiq!

      Bang Ali, Bang Ali, Bang Ali, kot.

      Kah kah kah.

      1. Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
        Ini ada satu contoh:

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        TN Monyet tua, dah macam kerbau liar putus tali
        Auntie kerepot itu, sebut nama pun, dah rasa geli
        Puki kering tetek labuh sampai terkeluar dari coli
        Yg ada selera dekat betina tua itu hanya Bang Ali
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  18. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kejora nak memohon maaf kepada para peminat
    Mlm tadi Kejora tak berpantun sbab letih & penat
    Biasa le mlm Jumaat, berqiamulail amalan sunat
    Mematuhi perintah Allah dan Nabi punya amanat
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Jangan cakap pasal peribadi lah, Dol.

      Kamu bukan celebrity.

      Faham2 lah tempat kamu.

      Tak baik menggontol di pagi hari.

      Ini blog politik.

      1. Jangan cakap merapu macam budak tadika, macam jam 6:02 am tu lah, Minah.

        Kamu bukan badut pelawak terkenal.

        Faham2 lah tempat kamu.

        Tak baik menggentel kelentit di pagi hari.

        Ini blog politik bukan sarkas.

        KAH KAH KAH.

        1. Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
          Ini ada satu contoh:

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Klau tak mampu komen bernas, usah le digagahi
          Jgn lah buat komen, taraf budak tadika berkelahi
          Tk usah ler dibawa masuk sini hal berak dan tahi
          Bkn apa, takut kot ramai pembaca tampil marahi
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
          kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        2. Dah jadi budak kecik pulak, Dol nih.

          Terima lah nasihat yang sesuai dan relevan.

          Jangan keluarkan tabiat penyangak, penjahat dan gengster.

          Ini bukan tempat nya.

          Hormati lah pembaca sekalian.

          Tunjukkan lah kamu tahu adab sopan.

          1. Dan jangan lah main kopipes komen2 lama.

            Be fair to readers lah – depa dah baca dulu (or pretend to read, whatever).

            1. Hoi TN Monyet, binatang munafiq!

              Cermin muka kau tu sama, selain dari dok cermin gunting bulu puki saja!

              Ini bukan komen budak kecik ker, komen ada adab sopan ker:
              ______________________________________________

              Anonymous
              26 February 2021 6:02 am
              Reply to Anonymous

              HAHAHA HOHOHO HIHI

              DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN, WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA DAN NBR LEMBIK LEMAH GEMALAI.

              BERDIRI TEGAP LAH, JANGAN MENGGONTOL.

              Reply
              ______________________________________________

              1. Itu, bukan keluarkan tabiat penyangak, penjahat dan gengster ker????

                Ooo…kau nak jadi penyangak, penjahat dan gangster boleh…bila orang lain, kau nak nasihat????

                LUBANG PUKI KAU LAH, BETINA TUA TN MONYET BATANG PISANG!
                SAMSENG TAIK KUCING BLOG!

                Kah kah kah.

                1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                  Nenek tua buruk perangai..buruk juga rupa paras!
                  Tindak tanduk dia, mmg mcm org otak tak waras
                  Masuk blog ini pun..setakat menghabiskan beras
                  Dgn Kejora, dia dah kena pulang paku buah keras
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. Kau takut dgn kopipes yer TN Monyet Batang Pisang Betina Tua Kutok???

                    Sebab kopipes2 tu mendedahkan kebodohan dan juga sifat munafiq engkau???

                    Kah kah kah…kesian TN Monyet Batang Pisang Betina Tua Kutok Pengotor, Bodoh Bebal Bengap Bingai Biol Bahalol Bongok Bangang Bengong Dungu Sasau Sawan Sewel, Pukimak Anak Haram Sial Lahanat Bangsat Keparat…

                    Kah kah kah…

        3. WAH, MARAH BETUL NAMPAK NYA WAK GONTOL.

          I MUST HAVE HIT HIM ON HIS EAW NERVE.

          1. HIS RAW NERVE

            1. WAH, MARAH BETUL NAMPAK NYA TN MONYET BETINA TUA KUTOK.

              I MUST HAVE HIT HER ON HER RAW NERVE.

              KAH KAH KAH.

              1. Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
                Ini ada satu contoh:

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Poor TN tried to be eagle but she’s just a sparrow
                Her rusty brain is very small, and as if never grow
                To readers, she is like an old broken wheelbarrow
                Facing Kejora, she had to endure pain and sorrow
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  19. pejuang penentang yang lembik lemah gemalai kai blog budin nih

    zunnun lembut

    Wak batang cangkol

    NBR tahik cicak

    sekali terkena kentoottt

    rebah..awwwwwwwww awwwwwwwwwwwwwwww

    1. HAHAHA HOHOHO HIHI

      DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN, WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA DAN NBR LEMBIK LEMAH GEMALAI.

      BERDIRI TEGAP LAH, JANGAN MENGGONTOL.

      1. HAHAHA HOHOHO HIHI

        NEK TN MONYET BATANG PISANG LEMBIK LEMAH GEMALAI.

        BERDIRI TEGAP LAH, JANGAN MENGGENTEL KELENTIT.

        KAH KAH KAH.

        1. Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
          Ini ada satu contoh:

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Kalau takda hujah, kenapalah pula karutan direka
          Tulis benda karut marut serupa dgn budak tadika
          Naper masih mcm budak2, klu diri itu tua bangka
          Biarlah tau malu sedikit dan ada rasa tebal muka
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        2. BERUK TUA WAK GONTOL KEJOR KOJOLLA DAH TANDUS AKAL.

          MAIN IKUT SAJA APA ORANG CAKAP, TWISTKAN SIKIT UNTUK KEPENTINGAN DIA.

          A VERY DEBASED, BANKRUPT MENTALITY, LEBIH TERUK DARI BUDAK KECIK.

          BUANG BORAIGH AJER EMAK BAPAK DIA BELA DIA DULU.

          1. KEJORA KOJOLLA

            1. MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG DAH TANDUS AKAL OTAK TAHAP TADIKA.

              APA YANG DIA CAKAP, KITA HANYA PERLU TWISTKAN SIKIT JAR UNTUK TIBAI DIA BALIK.

              A VERY DEBASED, BANKRUPT MENTALITY, LEBIH TERUK DARI BUDAK TADIKA.

              BUANG BORAIGH AJER EMAK BAPAK DIA BELA DIA DULU.

              KAH KAH KAH.

              1. Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
                Ini ada satu contoh:

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                Nek monyet batang pisang tu BM dia teruk sekali
                Kadang2 benda ditulis tu macam bahasa Swahili
                Ckgu tegur ajar maki tengking dia buat tak peduli
                Yg betina tu tahu, nak kangkang puki kat Bang Ali
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  20. masakan gabungan ahli-ahli syorga mampu you all tewaskan

    ooohhhhhhhhh bodohnya kamu,menentang tak tentu pasal

    hoho

  21. masa terbaik parlimen dibuka dalam darurat ni ialah pada 31 julai 2021

    padan muka hang pa

    kah kah kah

    hoho

  22. Lawak sungguh. Inilah perangai Melayu, pelaga orang, perasap orang. Jangan ingat semua ahli UMNO boleh dibodohkan, boleh ditarik hidung ikut cakap kita. Kenapa masa mesyuarat MKT UMNO tiada keputusan? Kerana majoriti mereka tahu bahawa UMNO bakal berkubur sekiranya tidak bersatu dengan parti-parti lain. Mereka pula tiada pilihan untuk bergabung dengan parti-parti tertentu sahaja yang selari dengan objektif penubuhan UMNO. UMNO nak begabung dengan PH, mereka sudah tentu akan jadi parti minoriti kerana PH tentu tidak akan memberi peluang kepada UMNO untuk bertanding di banyak kawasan. Untuk bersendirian, mereka tentu akan terlepas semuanya. Mereka tiada pilihan lain selain bergabung dalam PN untuk memastikan UMNO tetap releven. Yang terlalak tiap-tiap hari adalah ahli UMNO yang bongkak dan sombong dan masih berpegang pada prinsip “letak lembu wakil UMNO pun boleh menang”.

    1. Kasi sebab lah, Dol;

  23. Apa2 pon pas sentiasa mele pas. Dgn PH pon melepas. La ni dgn PN. Kejar PN konon dptla kuasa sikit. Tinggal kan ameno. Mungkin kurang kepahaman. Percayakan wak pagoh. Mungkin giler nak jadi menteri. Atau konon nak menunjuk pas boleh jadi menteri. Tengok apa jadi. Sekor pon tak menyerlah. Sebab takde ilmu woiii. Cakap pon tak pandai

    1. Setuju dan sokong pendapat ini.

      PAS cemerlang di zaman Nik Aziz dulu. Nik Aziz takda, malap lah lampu PAS.

      1. Atok pun follow kenyataan Majlis Presiden PH dan UMNO yg sokong sidang Parlimen bermula biasa spt takwim asal Mac 2021.

        Kenyataan dari Istana Negara telah memberi takrifan yg jelas darurat hanya utk pengurusan Covid dan Parlimen tidak boleh digantung semasa darurat.

        PN mengunakan alasan darurat mengantung Parlimen sbg cover utk kekal kuasa kehilangan majoriti.

        PEJUANG has called for parliament to convene soonest possible, and not just for a day either.

        The party helmed by former prime minister Dr Mahathir Mohamad welcomed the king’s assertion that parliament should continue to function amid a state of emergency, urging him to set a date for a sitting instead of waiting on the prime minister.

        Mgid

        NOVA88
        Get RM 888! In Nova88 Malaysia
        “Prime Minister Muhyiddin Yassin does not have any excuse not to allow parliament to sit as scheduled,” Pejuang said in a statement today

        “We are also of the view that the Agong need not get the advice of the prime minister to call for the sitting as the power to do so resides with the king during an emergency.”

        As the legitimacy of Muhyiddin’s government is in question, it is not fitting that he should advise the king on the matter, it said.
        “We had raised this issue previously when the prime minister advised the king on declaring an emergency.”

        “We hope this sitting can be done as per schedule and not shortened to last just for a day as was done on May 18 last year.

        “This is important as there are numerous issues that need to be discussed, including the prime minister’s legitimacy, the state of economy, Covid-19 pandemic and the haphazard administration.”

        The statement was signed by Pejuang chairman Dr Mahathir, who is the Langkawi MP, party president Mukhriz Mahathir (Jerlun), Senator Marzuki Yahya, Amiruddin Hamzah (Kubang Pasu) and Shahruddin Md Salleh(Sri Gading).

        Istana Negara issued a statement yesterday saying Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al Mustafa Billah Shah had decided that parliament can meet during a state of emergency.

        The king reached the decision after meeting with Dewan Negara Speaker Rais Yatim and Dewan Rakyat Speaker Azhar Azizan Harun.

        The statement comes 45 days after the Agong acquiesced to the government’s request to declare a state of emergency until August 1 as a coronavirus containment measure

        The opposition has accused Muhyiddin of resorting to emergency rule to stay in power after his Perikatan Nasional government lost the majority in parliament.

        1. Parliament can convene during emergency, says King
          But with the standard proviso – on the advice of the PM.

          https://www.theedgemarkets.com/article/yang-dipertuan-agong-says-parliament-sittings-may-take-place-during-state-emergency

Leave a Reply

Your email address will not be published.