BERANI TOLAK BERSATU DAN PN, SEDIA LAWAN TIGA PENJURU BUKTI UMNO KUASA BESAR SEBENAR

Walaupun sehingga kini belum ada kenyataan rasmi daripada UMNO berhubung keputusan sebenar mesyuarat MT Jumaat lalu, desas-desus mengenai pendirian parti itu dalam menghadapi PRU15 akan datang tampaknya amat meresahkan Bersatu dan PN.

Diperkatakan ramai, MT UMNO dalam mesyuaratnya di Janda Baik itu kekal dengan pendirian enggan bekerjasama dengan Bersatu serta PN dan keputusan tersebut bukan saja tidak berbeza dengan ketetapan sebelum ini, malah senada dengan usul yang telah diluluskan oleh majoriti bahagian-bahagian UMNO.

Keberadaan UMNO dalam kerajaan PN hanyalah setakat tempoh Parlimen berakhir atau sehingga pilihanraya diadakan di mana dalam PRU15, parti itu akan berlawan dengan Bersatu serta PN.

Kalau ada pun yang UMNO ingin bekerjasama, ia hanyalah dengan Pas, tetapi itu pun bergantung kepada keinginan parti Islam itu sama ada masih mahu meneruskan muafakat bersama MN atau sebaliknya.

Berikutan itu, beberapa pemimpin Bersatu dalam pelbagai saluran media mula tampil menyerang UMNO berdasarkan keengganan bekerjasama itu.

Rata-rata menggunakan sentimen Melayu dan penyatuan ummah dengan mengatakan keputusan UMNO itu akan menyebabkan perpecahan di kalangan orang-orang Melayu.

Semua keputusan UMNO itu, kata mereka, hanya memperlihatkan keinginan parti tersebut memperolehi lebih banyak kuasa dalam kerajaan.

“Kalau UMNO fikirkan soal perpaduan Melayu, keputusan enggan bekerjasama dengan Bersatu dan PN pasti tidak timbul,” demikian antara kesimpulan yang diluahkan beberapa pemimpin Bersatu.

Ada juga pemimpin Bersatu yang mengingatkan UMNO bahawa era parti itu sebagai kuasa besar dalam lanskap politik negara ini sudah pun berakhir.

Sehubungan itu, kata pemimpin berkenaan, UMNO harus bekerjasama dengan Bersatu dan PN jika mereka ingin menang pilihanraya dan mampu membentuk kerajaan.

Bersama pendirian tersebut, ada juga pemimpin Pas yang pro kepada Bersatu tetap menaruh harapan agar tiga parti Melayu – UMNO, Bersatu dan Pas kekal bekerjasama dalam PRU15 akan datang.

Selain untuk mempertahankan kuasa Melayu, pemimpin berkenaan berkata, keengganan UMNO bekerjasama dengan PN hanya akan menyebabkan DAP berkuasa semula di negara ini.

Jika diperhati, banyak lagi ulasan bernada bimbang diluahkan pemimpin Bersatu dan Pas berhubung pendirian UMNO itu.

Mereka semuanya bercakap dengan hujah suci, sambil menjual tema agama dan bangsa bagi melindungi niat sebenar untuk mengekalkan keseronokan berkuasa yang tidak pernah dirasai sebelum ini.

Di samping nikmat kuasa untuk diri sendiri, perkara pokok yang terus cuba disembunyikan oleh Bersatu dan Pas di sebalik inginkan kerjasama UMNO dalam PRU akan datang tidak lain ialah untuk memastikan Muhyiddin Yassin terus dikekalkan sebagai Perdana Menteri.

Bagi mereka, hanya dengan Muhyiddin dikekalkan sajalah yang dapat memastikan segala nikmat keduniaan yang diperolehi sekarang lebih berpanjangan tempohnya.

Dengan itu bermakna, pertandingan tiga penjuru dan tiada kerjasama daripada UMNO kepada Bersatu dan PN dengan sendirinya akan menyebabkan nyawa politik Muhyiddin jadi pendek.

Jika Muhyiddin pendek nyawa politiknya, Hamzah Zainuddin, Azmin Ali dan gerombolannya yang lain, termasuk Hadi Awang, juga berpotensi besar bakal hilang kuasa masing-masing.

Berdasarkan trend yang sentiasa menaik ketika ini, menolak atau menjatuhkan Muhyiddin adalah keinginan utama majoriti rakyat negara ini.

Dengan tempoh setahun yang lalu sejak PN berkuasa hanya dipenuhi dengan kecelaruan dan ketidaktentuan, malah banyak janji perubahan terbukti sekadar omong kosong, membiarkan lagi Muhyiddin kekal seumpama memilih neraka kehidupan saja layaknya.

Untuk itu, jika UMNO ingin dilihat bersama naluri rakyat rakyat, kekal dengan pendirian enggan bekerjasama dengan Bersatu dan PN serta membiarkan pertandingan tiga penjuru berlaku dalam PRU akan datang adalah pilihan yang terbaik sekali.

Keputusan itu bukan saja bermakna UMNO senada dengan kehendak rakyat dan dapat mengelak turut sama ditolak sepertimana keinginan mereka menjatuhkan Muhyiddin, malah tiga penjurulah yang akan membuktikan UMNO adalah kuasa besar yang sebenar dalam lanskap politik negara.

Sedia bersama dan bekerjasama, awal-awal lagi akan menjadikan UMNO bukan lagi kuasa besar, sebaliknya akan membuatkan ular lidi Bersatu terus membesarkan lagi kepalanya sebagai kuasa besar dengan impian sebenar untuk menelan dan menjadikan ular sawa UMNO sebagai makanannya. (Shahbudindotcom 25/02/2021)

4.5 6 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 25 February 2021 — 6:24 pm
Subscribe
Notify of
guest
94 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
26 February 2021 1:07 pm

UMNO TUNGGU PRU15 NAK BERENTAP DENGAN KADOK…….. KENAPA LEER PHD4PIG DAN TOK MUDIM TAKUT SANGAT BUBAR PARLIAMEN……. TAKUT HILANG KUASA YEERR …… Perikatan Nasional’s Problem Is Merely Ego And Envy……… These Perikatan Nasional Malays might give all sort of ‘noble’ excuses and justification as to why they are fighting each other. But all those excuses and justification are nonsense, utter bullshit. It is all about pride, envy, jealousy, egotism, arrogance, greed, lust for power and position, and whatnot. Perikatan Nasional’s problem is really not that complex or complicated. It is merely about ego and envy. The fact that the Abrahamic… Read more »

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:46 am

Anonymous
26 February 2021 9:22 am
Reply to Anonymous

Cepat Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla menerkam peluang menjawab Din Remorse.

Maklumlah, geng baik menarik kerbau di bendang.

Macam Melayu masa diserang Portugis, cepat bersorak menang, pada hal musuh ada mengendap di tepi, di balun berdentam dentum, berterabur.

Reply

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:46 am
Reply to  Anonymous

Auntie TN 9:22 am,

…‘di balun’ berdentam…???
(Kalau di Jerlun ke atau di salun ke, ok lah)

Pedoman tatabahasa:

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:47 am
Reply to  Anonymous

Hah..ni mulo le cikgu jadi hilang sabar naik angin nak monongking ni…

Hah ha haa.

Alahai ler….konapo ler diyo dilahir-an sobagai manusio yang sobogitu bangang bongap, ini botino tuo anak haram sial pukimak ni…???

Yang patut dirapek-an, dironggang-an nyo…
Yang patut ronggang, diyo rapek-an….

Bilo le diyo nak mampos, ini botino bobal bahalol sial lahanat..???

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:47 am
Reply to  Anonymous

‘balun’ tu, tompek nyo di mano, auntie? Dokek topi tolor polir Bang Ali ke? Atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit? Atau ke colah lubang puki omak ekou?

Jonih Molayu colup bobal bongap bangang sial pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:48 am
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobobalan dan kobongapan auntie tu!

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM caro gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:48 am
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie masih jugo bobal dungu bingai bangang, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO!

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:49 am
Reply to  Anonymous

HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU DIYO BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BANGANG HARAM JADAH NI… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

JONIH DOGIL BOBAL DUNGU BIJI KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:50 am
Reply to  Anonymous

TAK TAHU LE, BILO SI TUO BINGAI BONGOK BANGANG BENGONG HARAM JADAH NI DAPEK NAK FAHAM?

PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM SIAL BOBAL DUNGU SEKOR NI!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:21 am

TOGHUIH DAH BOLAH CABUT LARI LINTANG PUKANG, TOSONYAP SUNYI MONYOPI TOKODU MALU TOKOSIPU BUNTU KAKU KOLU PILU MOMBISU, MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG, BOKEAIH MURID SOKOLAH SJK, BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR, BODOH BINGAI BOBAL BONGAP BANGANG BENGONG BIOL BAHALOL BONGOK, PUKIMAK SIAL ANAK HARAM JADAH BARUA LAHANAT BANGSAT KOPARAT.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 9:43 am

OK, enough fun and entertainment on and out of Wak Gontol Kejora Kojolla.

Akan sambung di lain masa.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:08 am
Reply to  Anonymous

Fun? Entertainment?

Kah kah kah…

Macam Din Remos cakaplah, bahasa wanita menopos tidak sama dgn bahasa kita.

Mungkin bagi nenek tu:

Fun = malu, kantoi
Entertainment = sakit hati, terkedu

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 12:41 pm
Reply to  Anonymous

Betul tu. Kalau fun & entertainment, mesti dia tunggu. Ini apa hal pula dia cabut lari?

Benarlah yang anon cakap tu, fun & entertainment bagi makcik itu ialah siksa & malu.

Orang yang berperangai buruk akan sentiasa mengatakan dia betul dan dia menang.

Pukimak dia lah, monyet pak pacak tu.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:43 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mana hilang nenek puki busuk tak basuh kencing
Tak makan pun dia dgn umpan yg Kejora pancing
Naper diam jer seperti mulut tu sudah terkancing
Tak mau lagi kah nenek jadi samseng taik kucing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 9:26 am
Reply to  Anonymous

Macam Melayu masa diserang Portugis, cepat bersorak menang, pada hal musuh ada mengendap di tepi, di balun berdentam dentum, berterabur, telungkup..

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:11 am
Reply to  Anonymous

TN Monyet macam Pak Kadok menyabung ayam , cepat bersorak menang, pada hal kampung tergadai, berterabur, telungkup…

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:12 am
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Begitulah nenek bengap, yg cuba berlagak pandai
Masih lagi ngaku gagah..walau dh rebah tersadai
Bodoh bingai nenek sekor tu mengalahkan keldai
Mcm Pak Kadok..bersorak walau pun kg tergadai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:39 am

TOGHUIH DAH TOSONYAP SUNYI MONYOPI TOKODU MALU TOKOSIPU BUNTU KAKU KOLU PILU MOMBISU, MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG, BOKEAIH MURID SOKOLAH SJK, BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR, BODOH BINGAI BOBAL BONGAP BANGANG BENGONG BIOL BAHALOL BONGOK, PUKIMAK SIAL ANAK HARAM JADAH BARUA LAHANAT BANGSAT KOPARAT.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 9:26 am
Reply to  Anonymous

Macam Melayu masa diserang Portugis, cepat bersorak menang, pada hal musuh ada mengendap di tepi, di balun berdentam dentum, berterabur, telungkup..

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:13 am
Reply to  Anonymous

TN Monyet macam Pak Kadok menyabung ayam , cepat bersorak menang, pada hal kampung tergadai, berterabur, telungkup…

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:19 am
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Semua org nampak, kebodohan TN betina haprak
Dia macam budak tadika suka cakap tahi & berak
Otak nenek tu kecik, hnya besar kepala tengkorak
Spt Pak Kadok kg tergadai pun dia syok bersorak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:38 am

Untuk monyodar-an si botino tuo kutok Nek TN Monyet Batang Pisang yang bingai dungu bangang bongap pukimak sial anak haram tu dan jugo sobagai poringatan bosamo, den nak ulang siar lah koratan borito ini:

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:38 am
Reply to  Anonymous

Kuasai, betulkan bahasa Melayu dulu…
18 Feb 2021

ROSALWANI CHE SOH @ YUSOFF

SHAH ALAM – Sasterawan Negara mengingatkan segelintir rakyat Malaysia jangan hanya kecoh menegur sebutan individu lain dalam bahasa Inggeris, sebaliknya mengabaikan kepentingan untuk menguasai, menghormati dan mencintai bahasa kebangsaan sendiri.

Sasterawan Negara, Datuk Dr Anwar Ridhwan berkata, perkara itu perlu diberi perhatian, ekoran masih ramai rakyat Malaysia sendiri yang tidak fasih berbahasa Melayu selain gemar menggunakan bahasa ‘Melayu rojak’ iaitu bahasa Melayu yang bercampur dengan Inggeris dalam pertuturan harian.

Sinar Harian.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 9:28 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol bodoh bangang tak sedar ini blog politik, mutu BM tak penting.

zunnun
zunnun
26 February 2021 8:18 am

adakah segelintir ahli pAs yg masih ada cell otak yg mampu berfungsi utk memberikan mereka sedikit rationaiti….

di belek2 tiada, yg ada, semua nya asyik mem”babi” dgn ke”babi”an mereka sana sini….

agaman yg di anuti bak bibit2 sundal pendewaan berebtuk asobiyah arab sj…

sana sini berserban berjubah dan babi2 bentuk mereka…

mem”babi” dgn kepercayaan iman terletak di pakaian mereka….

zunnun
zunnun
26 February 2021 8:12 am

beranikah bN menjauhi pN kerana terkini dah cukup haul pN menjenamakan extremist mereka …

di kiri, malaun2 & walaun2 pAs bertanggungjawap memabukan ibrahim libya dan pengikut2 nya bercangkul, berparang, berkapak selain berjogek2 di jalan raya, tergolek2 mati pd 19th Nov….

di kanan di apit dgn malaun2 & walaun2 Tan Chee Koon berarak mencetuskan peristiwa 13Mei …..

Din Remos
Din Remos
26 February 2021 7:59 am

Kejora pantun kata Nenek TN “macam kerbau liar putus tali….” hanya mereka yang pernah mengalami peristiwa tersebut saja dapat memahami situasinya. Ada orang suka hidup dalam “denial syndrome”. Diri kena belasah teruk, tetapi mulut mengucapkan dia yang belasah orang dan sedang menikmati “fun”. Well… perhaps, there is a truth in it. Women always have fun being screwed or fucked…. indeed TN is a woman! Dia selalu “has fun” bila kena screw kaw kaw…. Kembali kepada topik yang dibincangkan oleh En Budin. Menurut Budin, UMNO berani dan merupakan kuasa besar jika menolak PN. Sebenarnya, tiada satu pun mana-mana parti politik di… Read more »

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:23 am
Reply to  Din Remos

Bravo Din Remos 7:59 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Tak tau lah apa nak jadi dgn itu nenek tua bangka
Semua org nmpak nek itu otak taraf budak tadika
Asyik sja kena tibai taji, boleh dia kata fun & suka
Mmg le sesuai, klu dia jdi badut pak lawak jenaka
🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:28 am
Reply to  Anonymous

Din Remos 7:59 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Begitulah nenek bengap, yg cuba berlagak pandai
Masih lagi ngaku gagah..walau dh rebah tersadai
Bodoh bingai nenek sekor tu mengalahkan keldai
Mcm Pak Kadok..bersorak walau pun kg tergadai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:36 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Baguslah, Din mari tumpang taji itu betina haprak
Dia macam budak tadika suka cakap tahi & berak
Otak nenek tu kecik, hnya besar kepala tengkorak
Spt Pak Kadok kg tergadai pun dia syok bersorak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:36 am
Reply to  Anonymous

Bro Din,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Betul tu Din, mcm budak tadika saja, nek melatah
Dia dah tua bangka, tapi otak taraf budak mentah
Boleh dikata, kat dia tu semua org nak termuntah
Sbb tu, bila Kejora tibai dia, tak ada org yg bantah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 9:17 am
Reply to  Din Remos

Nama Din sepatutnya Remorse, makna nya “deep regret or guilt for a wrong committed”. Sekarang dia dah commit the wrong of salah campuran.
.
Cara dia cakap dia tak akan “remorseful” sebab dia jenis yang biasa menarik kerbau di bendang, tarik hingga dia terkincit, maklum saja lah betapa berat kerbau tuh. .

Bila tidak di bendang, dia bercampur dengan penyangak, penjahat dan gengster. Wak Gontol sekor dari nya.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 10:35 am
Reply to  Anonymous

Karangan tadika…
(Taman DIdikan Tua Bangka)

KAH KAH KAH.

Din Remos
Din Remos
26 February 2021 10:51 am
Reply to  Anonymous

Confirmed…umur TN ni mungkin dah tua bangka. Tapi fikiran dia masih kebudak-budakan. Kita mengejek-ngejek nama orang ni masa berada di TADIKA saja. Sesudah dewasa kita tak mengejek nama lagi…kita terus saja “name calling” seperti TN Bangsat, TN Bengap Bodoh Baghal Nak Tunjuk Lagak. Sebenarnya, kerja mengejek-ngejek nama orang ni kerja budak-budak belum cukup akal, belum matang dan pathetic.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:36 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Ckgu Kejora appeared to be very smart & cunning
Pity skunk TN, being whacked from the beginning
Poor TN is as if..getting heavy strokes of canning
In their duel all the while genius Kejora is winning
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:39 am
Reply to  Anonymous

Only “appeared to be” …

To Bang Ali yang menyayangi nya

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:40 am
Reply to  Anonymous

Tadika.
(Taman Didikan Tua Bangka)

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 9:22 am
Reply to  Anonymous

Cepat Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla menerkam peluang menjawab Din Remorse.

Maklumlah, geng baik menarik kerbau di bendang.

Macam Melayu masa diserang Portugis, cepat bersorak menang, pada hal musuh ada mengendap di tepi, di balun berdentam dentum, berterabur.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:36 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek dapat balasan dari perbuatannya yng batil
Kini, nek termenung monyok, baring kat atas katil
Diambil sedikit tembakau kt celah gusi dia sontel
Sambil terbayang Bang Ali, biji kelentit, dia gentel
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:41 am
Reply to  Anonymous

Selalu cakap gentel biji kelentit nih …

dia punya mesti dah worn out.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:41 am
Reply to  Anonymous

Tadika.
(Taman Didikan Tua Bangka)

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 9:34 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol tentu biasa buat “ambil sedikit tembakau kt celah gusi, sontel, Sambil terbayang Bang Ali, biji kelentit, dia gentel”.

Woi, melecet ler kelentit kamu, Wak Gontol.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 4:39 pm
Reply to  Anonymous

Karangan Tadika.
(Taman Didikan Tua Bangka)

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:35 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Akibat mengacah Kejora, hidup nek, jadi terbeban
Ibarat ke loji najis, betina gila itu udah terhumban
Dah tak tampil lagi dia membebel meroyan raban
Agknya sdg sibuk cabut bulu puki dia punya uban
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:42 am
Reply to  Anonymous

Suka main acah …

Bang Ali’s favourite game dengan dia

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:41 am
Reply to  Anonymous

Tadika.
(Taman Didikan Tua Bangka)

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:34 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mana hilang nenek puki busuk tak basuh kencing
Tak makan pun dia dgn umpan yg Kejora pancing
Naper diam jer seperti mulut tu sudah terkancing
Tak mau lagi kah nenek jadi samseng taik kucing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:44 am
Reply to  Anonymous

Cerita lama Melayu Melaka bersorak masa Portugis mengendap di sebelah.

Di bedil senapang, berborai …

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:15 am
Reply to  Anonymous

Auntie TN 7:44 am,

‘Di bedil’ senapang…???
(Kalau di laras senapang ke, ok lah)

Pedoman tatabahasa:

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:16 am
Reply to  Anonymous

Hah..ni mulo le cikgu hilang sabar naik angin nak monongking ni…

Hah ha haa.

Alahai ler….konapo ler diyo dilahir-an sobagai manusio yang sobogitu bangang bongap, ini botino tuo anak haram sial pukimak ni…???

Yang patut dirapek-an, dironggang-an nyo…
Yang patut ronggang, diyo rapek-an….

Bilo le diyo nak mampos, ini botino bobal bahalol sial lahanat..???

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:16 am
Reply to  Anonymous

‘bedil’ tu, tompek nyo di mano, auntie? Dokek topi tolor polir Bang Ali ke? Atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit? Atau ke colah lubang puki omak ekou?

Jonih Molayu colup bobal bongap bangang sial pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:16 am
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kodunguan dan kobongapan auntie tu!

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM caro gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:17 am
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie masih jugo bobal dungu bingai , tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO!

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:17 am
Reply to  Anonymous

HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU DIYO BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BANGANG HARAM JADAH NI… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

JONIH DOGIL BOBAL DUNGU KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 8:18 am
Reply to  Anonymous

TAK TAHU LE, BILO SI TUO BINGAI BONGOK BENGONG HARAM JADAH NI DAPEK NAK FAHAM?

PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM SIAL BOBAL DUNGU SEKOR NI!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 9:37 am
Reply to  Anonymous

Bodoh bangang Wak Gontol nih.

Tak faham bahawa ini blog politik, mutu BM tak penting.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 9:38 am
Reply to  Anonymous

Juga dia bodoh bangang asyik kopipes.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:34 am

Kah kah kah

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mana nenek sawan, tak tampil lagi mencaci maki
Adakah komputer nek rosak, & kini sdng ‘di baikki’
Tk kan kena taji sikit je, dia dah belah angkat kaki
Atau nek sibuk kt depan cermin gunting bulu puki
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 9:40 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol letak taji di tepi lubang bont.t nya.

Bila menaji, menjerit, taji masuk lubang bont.t nya.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:09 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek terlalu marah dia tak dpt nak kawal emosi
Abis hancor..apa yg dia seru decorum & decency
Terus nek kena sawan gila babi atau pun epilepsi
Pembaca semuanya, gelak sampai tk kering gusi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:50 am

nak memohon maaf kepada para peminat”.

Ada ke “peminat” dia?

Bang Ali, Bang Ali, Bang Ali, kot.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:19 am
Reply to  Anonymous

Nak suruh orang komen dengan adab sopan???

Ada ke orang percaya kat dia?
TN Monyet Betina Tua Munafiq!

Bang Ali, Bang Ali, Bang Ali, kot.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:19 am
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
TN Monyet tua, dah macam kerbau liar putus tali
Auntie kerepot itu, sebut nama pun, dah rasa geli
Puki kering tetek labuh sampai terkeluar dari coli
Yg ada selera dekat betina tua itu hanya Bang Ali
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:14 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora nak memohon maaf kepada para peminat
Mlm tadi Kejora tak berpantun sbab letih & penat
Biasa le mlm Jumaat, berqiamulail amalan sunat
Mematuhi perintah Allah dan Nabi punya amanat
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:21 am
Reply to  Anonymous

Jangan cakap pasal peribadi lah, Dol.

Kamu bukan celebrity.

Faham2 lah tempat kamu.

Tak baik menggontol di pagi hari.

Ini blog politik.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:27 am
Reply to  Anonymous

Jangan cakap merapu macam budak tadika, macam jam 6:02 am tu lah, Minah.

Kamu bukan badut pelawak terkenal.

Faham2 lah tempat kamu.

Tak baik menggentel kelentit di pagi hari.

Ini blog politik bukan sarkas.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:28 am
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Klau tak mampu komen bernas, usah le digagahi
Jgn lah buat komen, taraf budak tadika berkelahi
Tk usah ler dibawa masuk sini hal berak dan tahi
Bkn apa, takut kot ramai pembaca tampil marahi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:32 am
Reply to  Anonymous

Dah jadi budak kecik pulak, Dol nih.

Terima lah nasihat yang sesuai dan relevan.

Jangan keluarkan tabiat penyangak, penjahat dan gengster.

Ini bukan tempat nya.

Hormati lah pembaca sekalian.

Tunjukkan lah kamu tahu adab sopan.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:36 am
Reply to  Anonymous

Dan jangan lah main kopipes komen2 lama.

Be fair to readers lah – depa dah baca dulu (or pretend to read, whatever).

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:53 am
Reply to  Anonymous

Hoi TN Monyet, binatang munafiq!

Cermin muka kau tu sama, selain dari dok cermin gunting bulu puki saja!

Ini bukan komen budak kecik ker, komen ada adab sopan ker:
______________________________________________

Anonymous
26 February 2021 6:02 am
Reply to Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHI

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN, WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA DAN NBR LEMBIK LEMAH GEMALAI.

BERDIRI TEGAP LAH, JANGAN MENGGONTOL.

Reply
______________________________________________

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:53 am
Reply to  Anonymous

Itu, bukan keluarkan tabiat penyangak, penjahat dan gengster ker????

Ooo…kau nak jadi penyangak, penjahat dan gangster boleh…bila orang lain, kau nak nasihat????

LUBANG PUKI KAU LAH, BETINA TUA TN MONYET BATANG PISANG!
SAMSENG TAIK KUCING BLOG!

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:56 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Nenek tua buruk perangai..buruk juga rupa paras!
Tindak tanduk dia, mmg mcm org otak tak waras
Masuk blog ini pun..setakat menghabiskan beras
Dgn Kejora, dia dah kena pulang paku buah keras
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:03 am
Reply to  Anonymous

Kau takut dgn kopipes yer TN Monyet Batang Pisang Betina Tua Kutok???

Sebab kopipes2 tu mendedahkan kebodohan dan juga sifat munafiq engkau???

Kah kah kah…kesian TN Monyet Batang Pisang Betina Tua Kutok Pengotor, Bodoh Bebal Bengap Bingai Biol Bahalol Bongok Bangang Bengong Dungu Sasau Sawan Sewel, Pukimak Anak Haram Sial Lahanat Bangsat Keparat…

Kah kah kah…

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:00 am
Reply to  Anonymous

WAH, MARAH BETUL NAMPAK NYA WAK GONTOL.

I MUST HAVE HIT HIM ON HIS EAW NERVE.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:01 am
Reply to  Anonymous

HIS RAW NERVE

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:06 am
Reply to  Anonymous

WAH, MARAH BETUL NAMPAK NYA TN MONYET BETINA TUA KUTOK.

I MUST HAVE HIT HER ON HER RAW NERVE.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:08 am
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Poor TN tried to be eagle but she’s just a sparrow
Her rusty brain is very small, and as if never grow
To readers, she is like an old broken wheelbarrow
Facing Kejora, she had to endure pain and sorrow
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
25 February 2021 10:52 pm

pejuang penentang yang lembik lemah gemalai kai blog budin nih

zunnun lembut

Wak batang cangkol

NBR tahik cicak

sekali terkena kentoottt

rebah..awwwwwwwww awwwwwwwwwwwwwwww

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:02 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHI

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN, WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA DAN NBR LEMBIK LEMAH GEMALAI.

BERDIRI TEGAP LAH, JANGAN MENGGONTOL.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:20 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHI

NEK TN MONYET BATANG PISANG LEMBIK LEMAH GEMALAI.

BERDIRI TEGAP LAH, JANGAN MENGGENTEL KELENTIT.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:20 am
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kalau takda hujah, kenapalah pula karutan direka
Tulis benda karut marut serupa dgn budak tadika
Naper masih mcm budak2, klu diri itu tua bangka
Biarlah tau malu sedikit dan ada rasa tebal muka
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:42 am
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJOR KOJOLLA DAH TANDUS AKAL.

MAIN IKUT SAJA APA ORANG CAKAP, TWISTKAN SIKIT UNTUK KEPENTINGAN DIA.

A VERY DEBASED, BANKRUPT MENTALITY, LEBIH TERUK DARI BUDAK KECIK.

BUANG BORAIGH AJER EMAK BAPAK DIA BELA DIA DULU.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:43 am
Reply to  Anonymous

KEJORA KOJOLLA

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:24 am
Reply to  Anonymous

MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG DAH TANDUS AKAL OTAK TAHAP TADIKA.

APA YANG DIA CAKAP, KITA HANYA PERLU TWISTKAN SIKIT JAR UNTUK TIBAI DIA BALIK.

A VERY DEBASED, BANKRUPT MENTALITY, LEBIH TERUK DARI BUDAK TADIKA.

BUANG BORAIGH AJER EMAK BAPAK DIA BELA DIA DULU.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 7:27 am
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Nek monyet batang pisang tu BM dia teruk sekali
Kadang2 benda ditulis tu macam bahasa Swahili
Ckgu tegur ajar maki tengking dia buat tak peduli
Yg betina tu tahu, nak kangkang puki kat Bang Ali
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
25 February 2021 10:49 pm

masakan gabungan ahli-ahli syorga mampu you all tewaskan

ooohhhhhhhhh bodohnya kamu,menentang tak tentu pasal

hoho

Anonymous
Anonymous
25 February 2021 10:48 pm

masa terbaik parlimen dibuka dalam darurat ni ialah pada 31 julai 2021

padan muka hang pa

kah kah kah

hoho

halirafi
halirafi
25 February 2021 10:09 pm

Lawak sungguh. Inilah perangai Melayu, pelaga orang, perasap orang. Jangan ingat semua ahli UMNO boleh dibodohkan, boleh ditarik hidung ikut cakap kita. Kenapa masa mesyuarat MKT UMNO tiada keputusan? Kerana majoriti mereka tahu bahawa UMNO bakal berkubur sekiranya tidak bersatu dengan parti-parti lain. Mereka pula tiada pilihan untuk bergabung dengan parti-parti tertentu sahaja yang selari dengan objektif penubuhan UMNO. UMNO nak begabung dengan PH, mereka sudah tentu akan jadi parti minoriti kerana PH tentu tidak akan memberi peluang kepada UMNO untuk bertanding di banyak kawasan. Untuk bersendirian, mereka tentu akan terlepas semuanya. Mereka tiada pilihan lain selain bergabung dalam PN… Read more »

Aku
Aku
25 February 2021 8:26 pm

Mu tolol Budin.

Anonymous
Anonymous
25 February 2021 9:30 pm
Reply to  Aku

Kasi sebab lah, Dol;

langkasuka
langkasuka
25 February 2021 6:32 pm

Apa2 pon pas sentiasa mele pas. Dgn PH pon melepas. La ni dgn PN. Kejar PN konon dptla kuasa sikit. Tinggal kan ameno. Mungkin kurang kepahaman. Percayakan wak pagoh. Mungkin giler nak jadi menteri. Atau konon nak menunjuk pas boleh jadi menteri. Tengok apa jadi. Sekor pon tak menyerlah. Sebab takde ilmu woiii. Cakap pon tak pandai

Anonymous
Anonymous
25 February 2021 7:07 pm
Reply to  langkasuka

Setuju dan sokong pendapat ini.

PAS cemerlang di zaman Nik Aziz dulu. Nik Aziz takda, malap lah lampu PAS.

Anonymous
Anonymous
25 February 2021 7:42 pm
Reply to  Anonymous

Atok pun follow kenyataan Majlis Presiden PH dan UMNO yg sokong sidang Parlimen bermula biasa spt takwim asal Mac 2021. Kenyataan dari Istana Negara telah memberi takrifan yg jelas darurat hanya utk pengurusan Covid dan Parlimen tidak boleh digantung semasa darurat. PN mengunakan alasan darurat mengantung Parlimen sbg cover utk kekal kuasa kehilangan majoriti. PEJUANG has called for parliament to convene soonest possible, and not just for a day either. The party helmed by former prime minister Dr Mahathir Mohamad welcomed the king’s assertion that parliament should continue to function amid a state of emergency, urging him to set a… Read more »

Anonymous
Anonymous
26 February 2021 6:11 am
Reply to  Anonymous

Parliament can convene during emergency, says King
But with the standard proviso – on the advice of the PM.

https://www.theedgemarkets.com/article/yang-dipertuan-agong-says-parliament-sittings-may-take-place-during-state-emergency