BUKAN SUATU KESALAHAN BILA UMNO ENGGAN KONGSI KERUSI DENGAN BERSATU

Sehingga ini dua pemimpin UMNO negeri telah bersuara enggan berkongsi sebarang kerusi dengan Bersatu dalam PRU15 akan datang.

Mereka ialah Saarani Mohamed, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perak dan Noh Omar, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor.

Menurut Saarani, semua kerusi Parlimen dan DUN di Perak yang tandingi UMNO dalam PRU14 lalu akan kekal kekal ditandingi parti jtu pada PRU15 akan datang.

“Kalau ada keikhlasan untuk menyokong dan mendokong penyatuan Melayu di negeri Perak, jangan ganggu kerusi UMNO

“Terdapat dua Adun Bersatu di Perak sekarang iaitu di Sungai Manik dan Tualang Sekah, tetapi kedua-dua kerusi itu sebenarnya hak UMNO.

“Jadi, UMNO akan letak calon bertanding di kawasan tersebut,” tegas Saarani lagi.

Noh Omar pula berkata, UMNO Selangor kekal dengan pendirian untuk tidak berkompromi atau memberi memberi sebarang kerusi milik mereka kepada Bersatu.

UMNO bagaimanapun tegasnya, bersedia untuk menyokong dan membantu Bersatu di mana-mana kerusi yang mereka bertanding, tetapi bukan milik UMNO.

Sehubungan itu, beberapa pemimpin Bersatu tampil membidas pendirian kedua-dua pemimpin UMNO itu serta melabelkannya sebagai pencetus perpecahan Melayu.

Ada juga yang berkata, soal pembahagian kerusi seharusnya dibincangkan secara tertutup, bukan bebas diperkatakan di media massa.

Meskipun ramai pemimpin Bersatu marah kepada Saarani dan Noh, apa yang mereka perkatakan sebenarnya bukan sesuatu yang salah.

Ini kerana dalam mesyuarat perwakilan UMNO bahagian-bahagian seluruh negara pada 1 hingga 3 Januari lalu, majoritinya telah meluluskan usul setuju agar UMNO memutuskan hubungan dengan Bersatu dalam PRU akan datang.

Apabila setuju putus hubungan, bermakna tiada lagi kerjasama dan tiada lagi kongsi-kongsi kerusi antara UMNO dengan Bersatu.

Yang ada ialah UMNO mesti sedia untuk berlawan dengan Bersatu.

Jadi, tidak salah apa-apa pun bila ada pemimpin UMNO seperti Saarani dan Noh bersuara enggan berkongsi kerusi dengan Bersatu.

Malah, suara mereka itu selari dengan usul yang telah diluluskan yang menggambarkan itulah kehendak akar umbi UMNO. (Shahbudindotcom 18/02/2021)

Updated: 18 February 2021 — 1:26 pm

63 Comments

Add a Comment
  1. POLITIK COVID MEMANG UNTUNG DALAM KEADAAN TIADA PARTI DOMINAN……..

    KADOK MAIN POLITIK COVID……DAPAT JUGA TOK MUDIM BERTAHAN LEBIH SETAHUN……

    .

    LEPAS PRU15 KADOK TAK BOLEH LAGI JADI ABANG BESAR……..

    SEGALA KESALAHAN BERPUNCA DARI PEMBANGKANG…..

    UMNO DAH TERUK KALAH PERANG KERANA KLEPTOKRAT……DAPAT NAIK JADI KERAJAAN BALIK DAH CUKUP BAIK…..

    PUNCANYA KESILAPAN PHD4PIG TAK BATALKAN AKTA MASA ADA KUASA…
    ….

    Pengendali Portal Perlu Bertanggungjawab Komen Pembaca………

    Gobind turut meminta pengendali portal berita berhati-hati dan mengambil tanggungjawab sepenuhnya dalam memastikan apa yang ditulis di ruangan komen portal mereka tidak mengundang sebarang masalah.
    (Bernama, 11 March 2019) – Kementerian Komunikasi dan Multimedia sedang mempertimbangkan keperluan untuk mengambil tindakan ke atas pengendali portal berita yang membiarkan pembacanya meninggalkan komen yang menyentuh sensitiviti kaum, agama dan institusi diraja.

    Menterinya Gobind Singh Deo berkata sekiranya pengendali portal tidak memantau dan membiarkan komen seumpama itu di portal mereka, dibimbangi akan mengundang kemarahan pelbagai pihak seterusnya menyebabkan permasalahan lebih besar.

    “Saya terima banyak aduan daripada masyarakat dan mereka mengatakan kelihatan seolah-olah tidak ada sebarang pemantauan oleh pengendali portal tentang apa yang dikeluarkan di bahagian komen portal mereka.

    “Saya dalam proses menimbang sama ada perlu atau tidak satu undang-undang digubal untuk aspek itu tetapi ia masih perkara dalam pertimbangan, belum dibawa ke (mesyuarat) Kabinet lagi,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas titah ucapan perasmian Mesyuarat Pertama Penggal Kedua Parlimen ke-14 hari ini oleh Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah. Dalam ucapannya, Sultan Abdullah bertitah mahu tindakan tegas diambil terhadap perbuatan yang boleh menjejaskan perpaduan dan keharmonian negara termasuk penggunaan media sosial secara tidak bertanggungjawab.

    Gobind turut meminta pengendali portal berita berhati-hati dan mengambil tanggungjawab sepenuhnya dalam memastikan apa yang ditulis di ruangan komen portal mereka tidak mengundang sebarang masalah.

    Pengendali portal juga sepatutnya mengeluarkan berita-berita yang mempunyai nilai tinggi dalam menyatupadukan negara dan memperkukuh perpaduan rakyat.

    “Kita dengar apa yang disampaikan Seri Paduka cukup jelas bahawa kita faham di era ini kita bergantung kepada media sosial, tetapi dalam masa sama, pada setiap masa kita perlu beri keutamaan kepada perpaduan negara dan keselamatan negara,” katanya.

    Dalam pada itu Gobind berkata pihaknya sudah menyediakan beberapa pindaan undang-undang dan berharap untuk membentangkannya dalam sesi ini, namun tidak mendedahkan lanjut mengenai perkara itu.

    “Saya harap saya ada masa dalam sesi ini untuk bentangkan pindaan itu. Saya akan umumkan pindaan-pindaan itu kepada masyarakat awam sekiranya ia dapat dibentangkan nanti,” katanya.

  2. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Lega, dah tiada lagi, nenek tua celupar muka toya
    Penampilan nenek itu pembaca2 rasa sgt meloya
    Kini nenek mulut celupar tu dh lemah tak berdaya
    Misi menghalau nenek tua tu Kejora telah berjaya
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  3. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Sian le nenek serupa anjing kurap menyalak bukit
    Takda kerja, dia masuk ke sini, saja nak cari sakit
    Itu belum teruk lagi, Kejora baru taji hanya sedikit
    Tapi..nampak mcm nek dah tertiarap, tak bangkit
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  4. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Dah terus hilang bayang kelibat nenek sawan gila
    Tak tahan le nenek tu, asyik sja kena sekel kepala
    Rasa nya, nenek tu dah tak berani lagi dtg semula
    Kini Kejora, Zunun, NBR, Ane blh bermaharaja lela
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  5. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nenek belajar tak tinggi & sekolah dulu pulak SJK
    Dh tua ganyut, tk lama nk jumpa mungkar nangkir
    Otak dia kecil dan berkarat, tk mampu nak berfikir
    Kelibat dia dari blog ini Kejora dah berjaya singkir
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  6. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Nenek tua kini berduka pilu..air mata berlinangan
    Kejora pula amat gembira meraikan kemenangan
    Dh tentu ramai di blog ini akn bersorak keriangan
    Zunun, Ane Bo Lui, NBR dll pasti bertepuk tangan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  7. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Ckgu Kejora appeared to be very smart & cunning
    Pity skunk TN, being whacked from the beginning
    Poor TN is as if..getting heavy strokes of canning
    In their duel all the while genius Kejora is winning
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  8. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nenek biol, jenis manusia yg berperangai haiwan
    Silap ler bila cgu Kejora yg dipilih nak buat lawan
    Kini nenek dh jadi monyok terkedu, sasau sawan
    Lemah tehencot spt anjing betina lps mengawan
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  9. TOGHUIH DAH TOSONYAP SUNYI MONYOPI TOKODU MALU TOKOSIPU KAKU KOLU PILU MOMBISU, MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR, BODOH BOBAL BONGAP BANGANG BENGONG BIOL BAHALOL PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT BANGSAT KOPARAT.

    HAH HA HAA.

  10. Razali Bin Mohd Deli

    Assalamualaikum
    Ayuh kita lupakan sebarang perbezaan pendapat atau percanggahan pandangan yang lebih penting kita semua fokus pada PRU 15..
    Ayuh kita fokuskan pada gerakkerja PRU.. Adalah lebih baik kita gunakan media sosial sebagai medium untuk kita menyebarkan info politik dll

    Insha Allah rakyat sudah semakin sedar hanya UMNO dan BN sahaja yg boleh membela nasib mereka..
    Jom sama2 kita memartabatkan Agama, Bangsa Dan Tanahair..

    https://www.facebook.com/MuafakatSejahteraOfficial

  11. dulu2, bersatu dah siapkan batu nisan utk kuburkan ameno.
    elokla tu, jgn mudah buat2 lupa macam atok.

    1. hehehe….dia mau balik semula kpd ameno. terdesak sangat la tu…

  12. SEDAP JUGA MEMBALUN MENIBAI DAN MEMBANTAI WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NI DISINI.

    1. Mombalun ke kono balun auntie?

      Den nak potik bawa sini komen Din Remos:

      1. Din Remos
        18 February 2021 10:24 am
        Reply to Anonymous

        Ok bye auntie….
        I’m glad that you are happy and “satisfied” . You are very lucky as only a few rare people would enjoy or had fun after being whacked like that….

        Reply

        1. Botul tu Din Remos!

          ‘Ha nya’ Pak Kadok yang bosorak koriangan dan toloncat- loncat botopok tangan walau pun kampong nyo togadai.

          Itulah auntie TN, hasil diyo mondapek pondidikan dari sokolah SJK.

          Hah ha haa.

  13. TOGHUIH DAH TOSONYAP SUNYI MONYOPI TOKODU TOKOSIPU KAKU KOLU PILU MOMBISU, MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR, BODOH BOBAL BONGAP BANGANG BENGONG BIOL BAHALOL PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT BANGSAT KOPARAT.

    HAH HA HAA.

    1. KEPALA BAPAK KAU, kata Najib Klpeto wal Jibo.

      KEPALA ATOK KAU, kata aku yang tak berpangkat.

      PUKIMAK KEPALA BAPAK BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

      1. Owh…ada karangan tadika.

        Kah kah kah.

        1. Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

          KEPALA BUTOH PAK KAU, kata Kejora Hero wal Sado.

          LUBANG PUKI OMAK KAU, kata aku pombonci2 TN Monyet.

          PUKIMAK KEPALA BUTOH PAK MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG.

          KAH KAH KAH.

          1. Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
            Ini ada satu contoh:

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Nenek mengkelebek puki nya yg kering & gersang
            Bila teringat, pelir Bg Ali, puki nek jadi terangsang
            Digentel kelentit smbil video pelir negro dipasang
            Lps itu, nek jolok lbng puki dia dgn batang pisang
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  14. Anonymous
    18 February 2021 3:06 pm
    Reply to Anonymous

    Komen2 di atas itu semua di tujukan kpd BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

    Reply

    1. Auntie TN 3:06 pm,

      …’di tujukan’…???
      (Kalau di Sandakan ke, atau di pekan ke, atau di kolam ikan ke, ok lah)

      Pedoman tatabahasa:

      Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

      Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

      Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

      1. Hah..ni mulo le cikgu naik angin nak tongking ni…

        Hah ha haa.

        1. ‘tujukan’ tu, tompek nyo di mano auntie? Di topi tolor polir Bang Ali ke? Atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit? Atau ke colah lubang puki omak ekou?

          Jonih Molayu colup bobal bongap pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

          Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

          DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

          Hah ha haa.

          1. Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

            Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobobalan dan kobongapan auntie tu!

            Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

            Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

            Hah ha haa

            1. Disobab-an auntie masih jugo bobal bongap bengong, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

              1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

              2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

              3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

              Hah ha haa.

              FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
              PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO!

              1. HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU BOLEH FAHAM KOT!

                PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BONGAP… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

                JONIH DOGIL BOBAL KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

                KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

                HAH HA HAA.

                1. PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

                  BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM BOBAL SEKOR NI!

                  HAH HA HAA.

                  1. PUKIMAK ANAK HARAM BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

                    HAW HAW HAW.

                    1. Owh…ada karangan tadika rupanya.

                      Kah kah kah.

                    2. Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

                      PUKIMAK ANAK HARAM BARUA LAHANAT BANGSAT KEPARAT MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG BETINA TUA KUTOK PENGOTOR.

                      HAW HAW HAW.

                      KAH KAH KAH.

                    3. Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
                      Ini ada satu contoh:

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Sian nenek sasau, dah tua kerepot tapi tak cerdik
                      Sebabnya, kat sekolah SJK dia telah disalahdidik
                      Bersarang kepala dia, kena peluru yg Kejora bidik
                      Dah tu dgn cgu BM pula dia kena tengking herdik
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  15. Betul Encik Budin,

    Kalau UMNO enggan berkongsi kerusi dengan mana— mana parti pun, ianya bukanlah suatu kesalahan. Begitu juga jika PKR mahu bertanding di 222 kerusi parlimen juga bukanlah suatu perbuatan yang melanggar undang2 juga bukannya suatu kesalahan…. ianya lebih mirip kepada suatu kebodohan….

    Cocoklah selagi boleh, untung2 perpecahan di kalangan parti lawan boleh menghidupkan peluang sendiri yang semakin menipis….

  16. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Klau nak beri komen, jgn lah ditulis sembarangan
    Tulisan itu sebolehnya biar le yg ada kepentingan
    Hormati & usah nk ganggu org punya pandangan
    Jgn nk berkomen, klu kalut dgn gunting di tangan
    ✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Rakan2 klau ada pandangan dipersilakanlah luah
      Tapi nak berhujah itu jgn pula cara samseng juah
      Bkn nya apa, takut kot nanti, terkedu makan kuah
      Sakit hati & malu dpt, pastu tercalar pula maruah
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Siapa nak beri pandangan sila tampil ke hadapan
        Berilah pendapat yg bernas utk dijadikan tatapan
        Namun, jgnlah lupa jaga tatasusila & adab sopan
        Dlm komen pula, usah le dipamirkan kebengapan
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
        kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Klau tak mampu komen bernas, usah le digagahi
          Jgn lah buat komen, taraf budak tadika berkelahi
          Tk usah ler dibawa masuk sini hal berak dan tahi
          Bkn apa, takut kot ramai pembaca tampil marahi
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
          kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Klu tak ada hujah, tak usah le pula karutan direka
            Jgn berulang kali, buat komen, taraf budak tadika
            Hendaklah kita, ada rasa malu & tahu tebal muka
            Ubah lah diri, klu dah jelas yg kita ini org tak suka
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Rakan2 usahlah berikan komen kalau tak penting
              Klau org kritik komen kita jgn teruk sgt melenting
              Jgn berkomen klau kalut dgn cermin dan gunting
              Klu ada karangan tadika, bak meh Kejora sunting
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhhhh kaaaahhhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. JAP LAGI, ORANG YANG BERKENAAN TU AKAN TAMPIL MELATAH DAN MELENTING LER!

                KAH KAH KAH.

    2. Klau nak beri komen, jgn lah kopipes yang lama.

      1. Betul, Klau nak beri komen, jgn lah pemalas, perah lah otak sikit, cakap benda yang berfaedah.

        1. Klau nak beri komen, jgn lah kasi syarat mengarut itu ini.

        2. Klau nak beri komen, jgn lah takut sesiapa, jgn jadi mcm budak kampong ajer.

        3. Klau nak beri komen, jgn lah complex-stricken.

        4. Komen2 di atas itu semua di tujukan kpd BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

          1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Aiikk, naper pulak, nenek tetiba jer jadi terngadah
              Pantun2 kt atas itu, org lain semua buat tk endah
              Dia terasa sgt kah, itu betina biadab haram jadah
              Agaknya, dirasakan spt muka dia dah kena ludah
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                Naper lak TN monyet batang pisang ni melenting
                Menyondol sja nenek ini serupa dgn babi bunting
                Agaknya frust, sbb hari ini Bg Ali tk nak berdating
                Mungkin Bg Ali meluat bulu puki nenek tk gunting
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. MELENTING BANG ALI SONDOL MAK KAU BUNTING.

                  1. Owh…ada karangan tadika lagi.

                    Kah kah kah.

                    1. Tak apalah, biar cikgu tolong edit karangan tadika nek tu:

                      MELENTING NEK TN MONYET BATANG PISANG BILA BANG ALI TAK MAHU TOLONG GENTEL BIJI KELENTIT NYA.

                      KAH KAH KAH.

                    2. Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.

                      Ini ada dua contoh:

                    3. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Nenek terhirup cendol basi yng dia sangka koktel
                      Lepas termuntah, nek pegi berbaring, kt atas katil
                      Lalu nek ambil tembakau, di celah gusi dia sontel
                      Bila teringat pelir Bg Ali terus kelentitnya digentel
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    4. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Nenek mengkelebek puki nya yg kering & gersang
                      Bila teringat, pelir Bg Ali, puki nek jadi terangsang
                      Digentel kelentit smbil video pelir negro dipasang
                      Lps itu, nek jolok lbng puki dia dgn batang pisang
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                2. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  Nenek munafiq, pengotor, tk pernah mandi hadas
                  Puki tak basuh, bau busuk macam lubang tandas
                  Mudah sja dia terkena..jerat Kejora yg membidas
                  Dia dah termakan cili sebab itu dia yg rasa pedas
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    Padan dgn muka nenek pukimak bangsat keparat
                    Dia dah tua, otak kecut, nak fikir pun dah tak larat
                    Akibat dari kebebalan nya dia mendapat mudarat
                    Mudah je betina tu masuk dlm Kejora punya jerat
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Nenek asyik je jatuh dlm Kejora punya perangkap
                      Dlm ilmu jerat menjerat ini ternyata dia tak cekap
                      Dia hanya harap meroyan, merapu, banyak cakap
                      Selain puki kerepot dia itu asyik je disolek mekap
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    2. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Kesian nenek bongok bengap otak hampas sabut
                      Bila nampak pantun Kejora dia mula kelam kabut
                      Terasa pedas mkn cili, pantun Kejora, dia sambut
                      Wal hal dlm pantun2 tu nama dia tak pun disebut
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  17. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

    Heee … ha. saba jo la. Tahu. Jeng3x. kih3x. 🏁🇲🇾⏱️

  18. Nyata Umno dah kondem. Dah tak menang banyak kerusi mcm dulu.

    Bagus lah UMNO biarkan yang lain dalam gabungan nya dapat lebih kerusi. Supaya gabungan itu boleh nampak menang besar.

    1. boleh dapat menang besar.

Leave a Reply

Your email address will not be published.