TOLONG SPRM…JANGANLAH RINA DISIASAT APA-APA!!

Selain mengejutkan ramai kerana secara tiba-tiba berjaya melangsingkan badannya, Rina Harun sekali lagi mencuri tumpuan dengan memperlihatkan dirinya seolah-olah ada keajaiban lantaran berjaya melangsaikan hutangnya berjumlah sekitar RM1.3 juta dengan sekelip mata.

Hutang dengan sebuah syarikat produksi berpangkalan di Paris itu dibayar secara tunai oleh beliau bagi mengelakkannya daripada diisytiharkan muflis.

Sehubungan itu, ramai mempertikaikan kemampuan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu berbuat demikian serta meragui daripada mana beliau memperolehi wang tersebut.

Ia lebih-lebih lagi kerana dalam perisytiharan yang pernah dibuatnya pada 2019, beliau mengumumkan pendapatannyaa ketika itu adalah RM34,004.48 sebulan serta aset sebanyak RM72 ribu.

Jika tiada sebarang perubahan dalam gaji bulanan Rina antara Jun 2018 hingga Feb 2021, bermakna keseluruhan pendapatannya hanya berjumlah RM1,122,000.00.

Dengan andaian beliau tidak berbelanja walau sesen pun daripada gaji bulanannya itu untuk dirinya atau tujuan-tujuan lain, jumlahnya masih dikira tidak cukup bagi membayar hutang RM1.3 juta itu secara tunai.

Sedemikian itu, dipersoalkan daripada manakah beliau memperolehi wang sebanyak itu untuk membayar hutangnya?

Tidak kurang yang meminta pihak berkuasa, khususnya SPRM agar melakukan siasatan terhadap Rina.

Wajarkah SPRM menyiasat atau badan itu hanya perlu berdiam diri saja?

Mengambil kira PN ini adalah sebuah kerajaan Melayu/Islam, tambahan lagi ada Pas, sebuah parti Islam didalamnya, rasanya elok SPRM abaikan saja sebarang dakwaan yang wujud berkaitan menteri itu.

Ehhh…takkanlah menteri kerajaan Melayu/Islam sanggup makan duit tepi?

Lagi pun, mana tahu Rina ada sumber kewangan lain yang kita semua tidak tahu tentangnya?

Jika melangsingkan badannya pun boleh dilakukannya tanpa kecoh-kecoh, tidak mustahil sumber kewangan halal lain yang dimilikinya, selain gaji bulanan pun tidak suka dihebohkannya kepada sesiapa.

Selain itu, barangkali juga beliau meminjam wang dengan sesiapa untuk membayar hutang tersebut.

Maklumlah dah jadi menteri, belum muka mulut nak pinjam pun mungkin ramai yang sedia atau rela hati meminjamkan wang mereka.

Oleh itu, tolonglah SPRM…jangan buang masa mahu membuka fail siasatan terhadapnya.

Senang cerita, SPRM hanya perlu buat-buat tak nampak dan jangan ambil kisah pun tentang kemampuan tiba-tiba Rina membayar hutang sebanyak RM1.3 juta secara tunai itu. (Shahbudindotcom 17/02/2021)

4.6 10 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 17 February 2021 — 9:34 pm
Subscribe
Notify of
guest

154 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
19 February 2021 4:56 pm

CUBALAH PHD4PIG SENTUH SIKIT PASAL NOBITA……… ‘Warlord’ apa? Umno bukan lagi KOmemerintah, Shahrir jawab Daim…….. Seorang pemimpin veteran Umno mempersoalkan kenyataan veteran politik Daim Zainuddin bahawa Umno sarat dengan ‘warlord’ atau panglima perang hingga tertarik untuk memperkatakannya di laman Facebook. Ketua Umno Johor Bahru, Shahrir Abd Samad berkata, beliau sendiri tertanya-tanya siapakah ‘warlord’ dalam parti yang kini sekadar ‘duduk’ di tepi dalam kerajaan orang lain. Walhal, Umno sudah menerima hakikat bahawa ia bukan lagi parti memerintah dan kini terus menggerakkan perjuangan tanpa kewangan. “Tapi Tun Daim tak henti dengan naratif dalam Umno ramai ‘warlord’ dan bersikap ‘delusional’, iaitu tak terima… Read more »

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:41 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Ckgu Kejora appeared to be very smart & cunning
Pity skunk TN, being whacked from the beginning
Poor TN is as if..getting heavy strokes of canning
In their duel all the while genius Kejora is winning
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:40 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Poor TN tried to be eagle but she’s just a sparrow
Her rusty brain is very small, and as if never grow
To readers, she is like an old broken wheelbarrow
Facing Kejora, she had to endure pain and sorrow
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

latok
latok
18 February 2021 12:58 pm

atok: jika saya tak bersuara, masa depan bersatu gelap.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:25 pm
Reply to  latok

Bila dia bersuara, tukang2 karut senyap.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:31 pm
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
18 February 2021 12:29 pm

PHD4PIG BILA PERINTAH NEGARA KATA MATI KEMALANGAN JALANRAYA LAGI BANYAK DARI COVID……BILA PN PERINTAH DIA DESAK BUAT SARINGAN BANYAK2 BIAR NEGARA BANGKRAP …… Noor Hisham jawab tuduhan Najib………… Kementerian Kesihatan hari ini mempertahankan kadar ujian Covid-19, dengan mengatakan bahawa ia berada di atas tahap piawai antarabangsa yang ditetapkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia. Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah memberitahu pada sidang media hari ini bahawa piawai antarabangsa menetapkan bahawa sesebuah negara harus mempunyai nisbah minimum 10 kepada satu antara hasil ujian negatif untuk setiap kes positif yang dikesan. Jelas Noor Hisham, nisbah Malaysia ketika ini adalah 20 kepada satu.… Read more »

Eton
Eton
18 February 2021 11:13 am

Sebagai seorang wanita, Eton dapat menyelami perasaan yang sedang dilalui oleh YB Rina Harun.
Di sebalik kegembiraan kerana telah berjaya mengurangkan berat badan dan tampil sebagai wanita anggun, tentu YB sedikit sebanyak terkesan dengan komen2 negatif yang dilemparkan. Diharap YB dapat bertahan dan teruskan perjuangan membela nasib kaum wanita selaras dengan fungsi kementerian yg YB terajui.
Kalau YB sudah tak tahan lagi dengan asakan pihak lawan, YB lompat saja masuk PKR. Tentu orang2 yg kutuk YB dulu akan berlari2 memuji memuja sehingga terpancut-pancut peluh mereka serta mempertahankan apa saja tindakan YB selepas itu….

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:57 am
Reply to  Eton

Yg meluat dgn Rina ramai termasuk terpenting pengundi2 PRU14 Titiwangsa yg telah tertipu bila dia keluar PH dan bawa lari mandat rakyat spt dilakukan Jemin Semburit diGombak. PH dah lama tahu rekod burok sbg Menteri dulu sama taraf dgn Menteri bangang seorang lagi Menteri Kereta Terbang tetapi semua dicoverup oleh Atok Bersatu. Klepto UMNO pun hairan tak pernah punyai Menteri Wanita sebangang ini prestasi dan selapar ini mengambil kesempatan masyuk dari jawatan. Lebih2 lagi utk clear status bankrapsi. Tetapi UMNO sedar ini lah ciri2 petanda yg sama bila Parti dan ahli politik masih tidak sedar diri dimaki keliling rakyat kerana… Read more »

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:32 pm
Reply to  Anonymous

semua dicoverup oleh Atok Bersatu.”

Kasi contoh lah, Dol. Yang mana satu, siap dengan tarikh, siapa, dimana, macam mana, bagai.

Bila gitu, baru boleh nilai apa ko cakap tu betul tak,

Bukan semua pembaca blog ini baca berita2 yang ko maksudkan atau yang ada kaitan.

Din Remos
Din Remos
18 February 2021 10:17 am

Diharap kak Rina dapat bersabar menghadapi dugaan sebegitu rupa. Kak Rina harus sedar, orang yang cantik ini ramai yang jaki. Tambahan pula jika orang rumah mereka macam badak sumbu bunting…. lagi la sakit hati melihat wanita cantik tapi tidak mampu dimiliki….,. Mulut mulalah menggatal nak mengumpat… Kak Rina sekarang sudah cun mrlecun…. mungkin ada balak kayaraya yg sponsor dia bayar hutang. Elok bersangka baik. Nak tuduh orang rasuah pun cerminlsh diri sendiri dulu …. Apa? pak sheikh tak pernah ambil duit dari cukong china ka…..masa kempen di PD dulu tokey judi dan rumah pelacuran yg sponsor makan malam… semua orang… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
18 February 2021 10:15 am

COVID BUNUH EKONOMI …..YANG BUNUH MANUSIA KERANA KECUAIAN WUJUDKAN PUSAT KUARANTIN BARU DAN BEKALAN OKSIGEN…….. _PEMBUATAN VAKSIN AMBIL MASA PALING KURANG 3 TAHUN…..PENGELUARAN SECARA TERGESA2 HANYA KAYAKAN ELITE GLOBAL___________ COVID-19: Hanya 10 negara capai 75 peratus proses vaksinasi – PBB Astro Awani Februari 18, 2021 07:01 MYT COVID-19: Hanya 10 negara capai 75 peratus proses vaksinasi – PBB Gutteres menggesa usaha global untuk memastikan semua orang di seluruh dunia mendapatkan vaksin secepat mungkin. -Reuters GENEVA:Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Antonio Guterres mengkritik pengedaran bekalan vaksin COVID-19 yang disifatkannya sangat perlahan. Katanya, hanya 10 negara yang sudah mencapai 75 peratus… Read more »

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 9:45 am

Hah, got my morning fun and entertainment on and out of Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

Have a good day, folks.

Din Remos
Din Remos
18 February 2021 10:24 am
Reply to  Anonymous

Ok bye auntie….
I’m glad that you are happy and “satisfied” . You are very lucky as only a few rare people would enjoy or had fun after being whacked like that….

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 10:36 am
Reply to  Din Remos

Botul tu Din Remos!

‘Ha nya’ Pak Kadok yang bosorak koriangan dan toloncat- loncat botopok tangan walau pun kampong nyo togadai.

Itulah hasil nyo mondapek pondidikan dari sokolah SJK.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:21 am
Reply to  Anonymous

KAMU PULA THE BLOG JOKER TAHU HANYA Hah ha haa.

KAMU SJK PUN TAK LULUS. BANYAK TUANG SEKOLAH. MAK BAPAK KAMU GIVAP.

SEKARANG BERTABUR DI BLOGS. TAKDA KELUARKAN KOMEN YANG MEMBANGUNKAN APA2. TERMASUK GONTOL.

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:48 pm
Reply to  Anonymous

Owh…ada karangan tadika, jam 11:21 am.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:49 pm
Reply to  Anonymous

Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

KAMU PULA THE BLOG IDIOT TAHU HANYA Hahaha Hohoho Hihihi.

KAMU SJK PUN TAK LULUS. BANYAK TUANG SEKOLAH. MAK BAPAK KAMU GIVAP.

SEKARANG BERTABUR DI BLOGS. TAKDA KELUARKAN KOMEN YANG MEMBANGUNKAN APA2. TERMASUK GENTEL KELENTIT.

MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:50 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.

Ini ada dua contoh:

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:50 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek terhirup cendol basi yng dia sangka koktel
Lepas termuntah, nek pegi berbaring, kt atas katil
Lalu nek ambil tembakau, di celah gusi dia sontel
Bila teringat pelir Bg Ali terus kelentitnya digentel
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:51 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek mengkelebek puki nya yg kering & gersang
Bila teringat, pelir Bg Ali, puki nek jadi terangsang
Digentel kelentit smbil video pelir negro dipasang
Lps itu, nek jolok lbng puki dia dgn batang pisang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:18 am
Reply to  Din Remos

KAMU TAK SEDAR KAMU PUN KENA WHACKED. PENDEK KATA ISTILAH WHACK YANG KAMU PAKAI ITU TN YANG MULA GUNAKAN. TIRU LAH, SEBAB KAMU TAKDA OTAK MENGELUARKAN APA2 YANG BERFAEDAH.

Din Remos
Din Remos
18 February 2021 11:37 am
Reply to  Anonymous

Makcik dah “patent”kan perkataan “whack” rupanya. Maafkan saya ya makcik…. saya tak tahu pula perkataan tersebut adalah exclusive rights makcik.

Tapi saya rasa perangai makcik tersebut adalah kebudak-budakan. Yaaa… macam budak2 kecik…”batu ni aku yang jumpa, kau orang jangan main tau…”
“Batang kayu tu aku yang nampak dulu… kau orang jangan main kat situ….”

Perangai begini boleh terbawa2 hingga ke usia tua bangka. Tidak heranlah kalau suatu hati auntie cakap…
“ Look here… that Bang Ali is mine, he has all the rights to “whack” me….”

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:59 am
Reply to  Din Remos

Kamu yang dijangka cakap, “Batang kayu tu aku yang nampak dulu… kau orang jangan main kat situ….”

Batang kayu itu bahasa kiasan. Maksud nya ialah ba.ang Bang Ali.

Amacam, logik tak tekaan itu?

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:36 am
Reply to  Din Remos

MANA LAH DIN TARMOS NI RETI BLOGGING.

CAKAP MENGARUT UNTUK KOMEN YANG TAK KENA MENGENA DENGAN DIA.

TAPI PUAK PEMBNGKANG MEMANG TANDUS OTAK DAN KURANG PEMIKIRAN YANG CEMERLANG.

PEMBACA PERLU BERSABAR AJER LER. DAN BACA PEMBALUNAN KE ATAS DEPA.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
18 February 2021 9:44 am

_PEMBUATAN VAKSIN AMBIL MASA PALING KURANG 3 TAHUN…..PENGELUARAN SECARA TERGESA2 HANYA KAYAKAN ELITE GLOBAL___________ COVID-19: Hanya 10 negara capai 75 peratus proses vaksinasi – PBB Astro Awani Februari 18, 2021 07:01 MYT COVID-19: Hanya 10 negara capai 75 peratus proses vaksinasi – PBB Gutteres menggesa usaha global untuk memastikan semua orang di seluruh dunia mendapatkan vaksin secepat mungkin. -Reuters GENEVA:Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Antonio Guterres mengkritik pengedaran bekalan vaksin COVID-19 yang disifatkannya sangat perlahan. Katanya, hanya 10 negara yang sudah mencapai 75 peratus proses vaksinasi. Serentak itu, Gutteres menggesa usaha global untuk memastikan semua orang di seluruh dunia… Read more »

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 9:25 am

Takda orang yang melenting.

Tapi ada yang menengking. Membbidas si bodoh bangang di abad 21 ini tak sedar ada kebebasan bersuara.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 9:27 am
Reply to  Anonymous

Otak na amat kecik. Tak dapat memikirkan bahawa siapa yang biadab dan kurang ajar akan di ajar. Di sekel kepala nya berdetus di sini.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 10:45 am
Reply to  Anonymous

Auntie TN 9:27 am,

…’di ajar’ …???…’di sekel’…???
(Kalau di fajar ke, atau di Ampang Jajar ke, atau di bengkel ke, ok lah)

Pedoman tatabahasa:

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 10:46 am
Reply to  Anonymous

Hah..ni mulo le cikgu naik angin nak tongking ni…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 10:47 am
Reply to  Anonymous

‘ajar’ dan ‘sekel’ tu, tompek nyo di mano auntie? Di topi tolor polir Bang Ali ke? Atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit? Atau ke colah lubang puki omak ekou?

Jonih Molayu colup bobal bongap pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 10:47 am
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobobalan dan kobongapan auntie tu!

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 10:48 am
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie masih jugo bobal bongap bengong, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO!

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 10:51 am
Reply to  Anonymous

HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BONGAP… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

JONIH DOGIL BOBAL KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 10:51 am
Reply to  Anonymous

PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM BOBAL SEKOR NI!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:08 am
Reply to  Anonymous

KAMU KETAWA MELAKAK. KAMU TAK SERIUS. BUNYI SELEPAS BANG ALI SUMBAT LOBANG KAMU DAN GENTEL PUNAT TETEK KAMU.

TAPI KAMU TAK BOLEH
DIAJAR DENGAN BAHASA. KAMU PERLU DIAJAR DENGAN BALUNAN BA.ANG BANG ALI BERTALU TALU.

MAKA TERIMALAH BALUNAN BANG ALI YANG KAMU MENGILAI ILAI KESAKITAN TUH.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:06 pm
Reply to  Anonymous

Mengugut, mengancam, mencarut, menjulut Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

Bila dicaci, komplen menyusahkan orang, kata dio.

Apo nak dikato.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:42 am
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA SELALU MENGAKU ITU INI.

HAPAH TAKDA APA YANG BOLEH DI AKUI NYA. SEBAB DIA TAKDA APA KELEBIHAN NYA. GONTOL NYA PUN HA NYA SEBESAR BATANG LIDI.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:13 am
Reply to  Anonymous

10:45 am INI BODOH BANGANG. TAK SEDAR INI BLOG POLITIK BUKAN BLOG BAHASA. TAPI JENIS INI MEMANG BEGITU. TAK ADA HUJAH2 BAGI ISU YANG DI KEMUKAKAN DI BLOG POS. ATAU DI KOMEN2 YANG DIKELUARKAN.

MAKA MENCACI CACAH SAJA LAH DIA. MACAM MELAYU MELAKA MASA DISERANG PORTUGIS. BERTENGKAR PASAL FORM NOT THE SUBSTANCE. MAKA DIBALUN PORTUGIS, BERBORAI LAH DEPA.

TAKDA KESIAN NYA. MELAYU BEGITU TAKDA FAEDAH WUJUD DI DUNIA INI.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:47 am
Reply to  Anonymous

Auntie TN 11:13 am,

…’DI KEMUKAKAN’…???
(Kalau di Sandakan ke, atau di pekan ke, atau di rumah rakan ke, ok lah)

Pedoman tatabahasa:

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:47 am
Reply to  Anonymous

Hah..ni mulo le cikgu naik angin nak monongking ni…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:48 am
Reply to  Anonymous

‘kemukakan’ tu, tompek nyo di mano auntie? Di topi tolor polir Bang Ali ke? Atau di topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit? Atau kek colah lubang puki omak ekou?

Jonih Molayu colup bobal bongap pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:48 am
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobongapan auntie tu!

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:49 am
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie masih jugo bobal bongap bengong bangang, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO BONGAP!

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:49 am
Reply to  Anonymous

HA..NAK KONO TONGKING BOKALI-KALI BARU DIYO BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BONGAP… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

JONIH DOGIL BOBAL KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:51 am
Reply to  Anonymous

PUKIMAK SIAL BARUA LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BINGAI BONGAP BANGANG NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM BOBAL SEKOR NI!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:09 pm
Reply to  Anonymous

Ketawo lah ekau Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

Orang semua dah tau kau cakap tak serius.

Tukang Jenako ajo.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:50 am
Reply to  Anonymous

TAK RENTI2 BODOH BANGANG BERUK TUA WAK GONTOL KERJORA KOJOLLA NIH.

TAK MASUK KEPALA HOTAK DIA BAHAWA INI BLOG POLITIK, BAHASA TAK BEGITU PENTING.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:44 pm
Reply to  Anonymous

Siaran tadika kembali lagi.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:44 pm
Reply to  Anonymous

Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

TAK RENTI2 BODOH BANGANG BEBAL BENGAP BINGAI BENGONG BIOL BAHALOL MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG BETINA TUA KUTOK PENGOTOR NIH.

TAK MASUK DI KEPALA HOTAK DIA, AJARAN BAHASA YANG BEGITU PENTING DARI CIKGU BM TU.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:47 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sian nenek sasau, dah tua kerepot tapi tak cerdik
Sebabnya, kat sekolah SJK dia telah disalahdidik
Bersarang kepala dia, kena peluru yg Kejora bidik
Dah tu dgn cgu BM pula dia kena tengking herdik
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:08 pm
Reply to  Anonymous

BODOH BANGANG BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NIH.

SALIN KOMEN ORANG, TUKAR ITU INI SIKIT SAJA.

MEMANG BANKRAP OTAK NYA. BIKIN PUAK NYA KALAH DI PRU.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:58 pm
Reply to  Anonymous

Siaran tadika masih muncul lagi.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:59 pm
Reply to  Anonymous

Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

BODOH BANGANG MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG BETINA TUA KUTOK PENGOTOR NIH.

ASYIK GANGGU KOMEN ORANG, CERCA ITU INI, ADA-ADA SAJA.

MEMANG BANKRAP OTAK NYA. BIKIN PUAK NYA AKAN KALAH DI PRU15.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:00 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.

Ini ada dua contoh:

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:00 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Poor TN tried to be eagle but she’s just a sparrow
Her rusty brain is very small, and as if never grow
To readers, she is like an old broken wheelbarrow
Facing Kejora, she had to endure pain and sorrow
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:00 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Nenek munafiq fasiq aqidah dia sudah terpesong
Sampai pergi ke jamban, laptop sentiasa diusung
Lubng puki punya le luas boleh masuk alu lesong
Nak buat pantun dlm BI dia mmg tk tau langsung
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
18 February 2021 9:21 am

NEGARA BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PINGGIRKAN MUSLIM MINORITY…….. What will ‘Malaysian Malaysia’ do to the Malays? The Muhyiddin administration yesterday revealed its blueprint for ‘National Unity’. Malaysiakini readers swiftly told the PM what they thought of his proposal in a torrent of 430 comments. DAP and its supporters are trying to corral Muhyiddin into the party’s own self-serving ‘Malaysian First’ construct — the same framing device whereby Lim Guan Eng had declared that he is “NOT Chinese”. Guan Eng’s father followed up today with his predictable jab – see below – at the PM’s Malay first past declaration: What DAP… Read more »

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 8:21 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakan2 usahlah berikan komen kalau tak penting
Klau org kritik komen kita jgn teruk sgt melenting
Jgn berkomen klau kalut dgn cermin dan gunting
Klu ada karangan tadika, bak meh Kejora sunting
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhhhh kaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 8:22 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Klau nak beri komen, jgn lah ditulis sembarangan
Tulisan itu sebolehnya biar le yg ada kepentingan
Hormati & usah nk ganggu org punya pandangan
Jgn nk berkomen, klu kalut dgn gunting di tangan
✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 8:22 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakan2 klau ada pandangan dipersilakanlah luah
Tapi nak berhujah itu jgn pula cara samseng juah
Bkn nya apa, takut kot nanti, terkedu makan kuah
Sakit hati & malu dpt, pastu tercalar pula maruah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 8:23 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Siapa nak beri pandangan sila tampil ke hadapan
Berilah pendapat yg bernas utk dijadikan tatapan
Namun, jgnlah lupa jaga tatasusila & adab sopan
Dlm komen pula, usah le dipamirkan kebengapan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 8:24 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Klau tak mampu komen bernas, usah le digagahi
Jgn lah buat komen, taraf budak tadika berkelahi
Tk usah ler dibawa masuk sini hal berak dan tahi
Bkn apa, takut kot ramai pembaca tampil marahi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 8:24 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Klu tak ada hujah, tak usah le pula karutan direka
Jgn berulang kali, buat komen, taraf budak tadika
Hendaklah kita, ada rasa malu & tahu tebal muka
Ubah lah diri, klu dah jelas yg kita ini org tak suka
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 8:24 am
Reply to  Anonymous

JAP LAGI, ORANG YANG BERKENAAN AKAN TAMPIL MELATAH DAN MELENTING LER!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 9:33 am
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA MEMANG SUKA PROVOKASI.

TAK ADA KERJA LAIN, TAK RETI MENULIS KOMEN YANG BERFAEDAH DAN MENDATANGKAN KEBAIKAN KPD MASYARAKAT BIASA.

MASYARAKAT DIA IALAH PENYANGAK, PENJAHAT DAN GENGSTER. MAKA MENYANGAK DAN MENGGENSTER LAH DIA.

SELAIN DARI MENGGONTOL.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:50 pm
Reply to  Anonymous

Siaran tadika kini kembali lagi.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:50 pm
Reply to  Anonymous

Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG BETINA TUA KUTOK PENGOTOR MEMANG SUKA PROVOKASI.

TAK ADA KERJA LAIN, TAK RETI MENULIS KOMEN YANG BERFAEDAH DAN MENDATANGKAN KEBAIKAN KPD MASYARAKAT BIASA.

MASYARAKAT DIA IALAH PENYANGAK, PENJAHAT DAN GENGSTER. MAKA MENYANGAK DAN MENGGENGSTER LAH DIA.

SELAIN DARI MENGGENTEL KELENTIT.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:52 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kalau takda hujah, kenapalah pula karutan direka
Biarlah tau malu sedikit dan ada rasa tebal muka
Naper masih mcm budak2, klu diri itu tua bangka
Tulis benda karut marut serupa dgn budak tadika
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:14 pm
Reply to  Anonymous

BETUL, KENAPA KO REKA KARUTAN2 KO TUH?

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:07 pm
Reply to  Anonymous

Siaran tadika masih juga muncul lagi.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:08 pm
Reply to  Anonymous

Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

BETUL, KENAPA KO BEGITU TERASA DAN MELENTING DEK PANTUN2 KEJORA TUH?

ORANG LAIN TAK KESAH PUN!

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:08 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Naper lak TN monyet batang pisang ni melenting
Menyondol sja nenek ini serupa dgn babi bunting
Agaknya frust, sbb hari ini Bg Ali tk nak berdating
Mungkin Bg Ali meluat bulu puki nenek tk gunting
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

zunnun
zunnun
18 February 2021 8:21 am

mampu kah manusia balik kpd tahap yg di kehendaki oleh kemanusian mereka..? atau ketika sat mati, gagal kerana sifat kehaiwanan menyelubungi diri, lalu membangkai bak binatang sj… …kemanusian itu Sifat Ketuhanan …. maka nyatakan kemanusian diri sentiasa…. kemanusian itu tak lain, mencari2 dan menegakan kebenaran nya walaupun membawa kematian pd diri… kerana kematian itu tidak lain, penyatuan kembali Sifat kebenaran nya utk membenar kan akan Nya…. membenarkan akan Ilmu Nya membenarkan akan keesaan Nya… membenarkan akan pengasih & penyayang nya… membenarkan…… jgn kamu kalian mendusta kan, seperti mana yg di ulang dan ulangi dgn peringatan nya melalui suratul sifat dan… Read more »

zunnun
zunnun
18 February 2021 8:10 am

ISLAM itu satu perkataan dlm bahasa arab?

cari persamaan nya dlm segala2 bahasa bukan sj antara manusia, malah dlm segala bahawa2 kehidupan di alam semesta…

create the continuum and perpetuity akan kesemestaan nya..

jgn asyik bebal dan menyundal dgn rethorik bahasa dan assobiyah bangsa semata2…

bebal itu free, tidak kecuali Free Will juga …

persoalan nya, sebelum mati, dapat ke manusia dgn dewa2 kepercayaan mereka menyatakan FREE WILL mereka, utk menyamai FREE WILL Ketuhana yg Maha ESA…?

zunnun
zunnun
18 February 2021 8:51 am
Reply to  zunnun

, malah dlm segala bentuk2 kehidupan di alam semesta…

zunnun
zunnun
18 February 2021 7:59 am

ISLAM itu membawa pergertian … dzat menyampaikan salam kpd sifat nya, muhamad… ISLAM itu membawa pengertian… kehidupan Dzat yg menyatakan melalui Sifat Ketuhanan … ISLAM itu membawa pengertian…. Sifat ketuhanan memuji2 Dzat Tuhan…. tidak berpisah antara kedua2 nya, dan siape yg memisahkan antara kedua2 nya, melakukan berpuantan Syirik, berpisah dari penyatuan kesemestaan nya…. ape saja yg di langit, di bumi dan di antara kedua2 nya sentiasa memuji2 akan AKU…. di mana langit dan di mana bumi dlm diri se tiap manusia..? kesundalan ape bila berdoa, mendongak2 ke atas bahawa tuhan di langit atas ke ? bebal itu free, jgn asyik… Read more »

zunnun
zunnun
18 February 2021 8:04 am
Reply to  zunnun

perbuatan Syirik…

zunnun
zunnun
18 February 2021 7:48 am

ape yg buat malaun2 & walaun2 pAs serba bebal lagi bodoh ?

adakah kerana asyik mengawah dari ajaran seketul daging babi hadi ?

adakah kerana agama yg malaun2 & walaun2 pAs anuti berkisar kpd muhamad anak aminah dari kenabian muhamad nya ?

persoalan yg perlu di tanya…

adakah kenabian muhamad berserban, berjubah selain menjolok2 dan menjilat2 puki hingga berbini2 14 ?

adakh yg mati itu muhamad atau yg mati itu kenabian muhammad ?

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 8:20 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK INI ASYIK MEGHASUT, MEMPERSOALKAN NABI MUHAMMAD.

PIHAK BERKUASA PERLU AMBIL TINDAKAN KE ATAS NYA.

JUGA PERLU PENGANUT2 AGAMA ISLAM BALUN TIBAI DAN BANTAI DIA BERTERUSAN DI SINI.

AKAN AKU LAKUKAN BILA LAPANG NANTI.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 9:19 am
Reply to  Anonymous

Ha ha haa.

Tahu takut dan boleh cabut lari bilo diyo tolihat kolibat cikgu jaguh pantun masuk.

Bilo lapang nanti apo ke bondo? Diyo tu memang nyo kojo pacak kek blog ini!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 9:20 am
Reply to  Anonymous

Typo:

…bolah cabut lari…

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 9:38 am
Reply to  Anonymous

Jaguh pantun, konon.

KEPALA BAPAK DIA, kata Najib Klepto wal Jibo.

KEPALA ATOK DIA, kata aku yang tak berpangkat.

Memantun mantat dia punya hal2 tahi palat.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:57 pm
Reply to  Anonymous

Siaran tadika dah kembali lagi.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:57 pm
Reply to  Anonymous

Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

Tak reti berpantun, bodoh punya TN Monyet.

KEPALA BUTOH PAK DIA, kata Kejora Hero wal Sado.

LUBANG PUKI MAK DIA, kata pembenci2 TN Monyet.

Asyik mengarut dia punya hal2 tahi palat.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:59 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek dah tak lama, nak jumpa mungkar nangkir
Dia udah tua bangka, tak mampu lagi nak berfikir
Otak dia tu berkarat..perlu nk dikikis dengan kikir
Belajar pula tak tinggi, hanya tamat sekolah SJK!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:17 pm
Reply to  Anonymous

TUHAN PUNYA KUASA, SILAP2 KO JUMPA NUNGKAR NANGKIR DULU.

KO DAH 80AN TAHUN UMUR, HAMPIR 90 TAHUN, MEMANG TAK LAMA LAGI.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:16 pm
Reply to  Anonymous

Siaran tadika masih berkumandang lagi.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:16 pm
Reply to  Anonymous

Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

MEMANG TUHAN PUNYA KUASA, TAPI IKUT HUKUM AKAL, NEK AKAN JUMPA MUNGKAR NANGKIR DULU.

SEBAB NEK DAH 80 TAHUN LEBIH, UMUR HAMPIR 90 TAHUN, MEMANG TAK LAMA LAGI.

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:17 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek biol, jenis manusia yg berperangai haiwan
Silap ler bila cgu Kejora yg dipilih nak buat lawan
Kini nenek dh jadi monyok terkedu, sasau sawan
Lemah tehencot spt anjing betina lps mengawan
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

zunnun
zunnun
18 February 2021 12:08 am

hadi awang perlu di gantikan dgn mothar senik suapay pAs lebih berjemana parti selak puki sana sini….

mungkin abodooh yg perlu di naik kan sebagai president sebagai memberi hormat kpd bapak nya yg mengatakan ‘tuhan’ kaki mencarut….

jika abodooh di lantik sebagai president pAs, maka pAs tak susah utk terus jadi bodooh…..

bagaimana pula jika man anak ibrahim di nobatkan sebagai president ?

yg ini lagi parah, habis malaun2 & walaun2 pAs kerap menyuluh covids dlm pembentungan waktu mlm hari….

kesian, #melayu2isle, bebal itu free…..

khatijah.nuno
khatijah.nuno
18 February 2021 4:17 am
Reply to  zunnun

Hahaha Man Ibrahim tu menteri Kumbahan..memang otak penuh tahik..tak cerdik pun. Tgk muka Lobai udah lah muka mewa..,muka bodoh ! hahahahah. Semua menteri2 Pas bodoh lah..

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 6:08 am
Reply to  zunnun

Di tengah malam dia menuduh orang PAS menyuluh covid, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT nih.

Dia eksploitasi kata2 “‘tuhan’ kaki mencarut”, entah betul ke tidak ada dilafazkan yang berkenaan.

Asyik menyindir “melayu2isle” dia nih. Jenis yang selalu tonggang tonggek dengan joss sticks di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 6:29 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT ini perlu tahu bahawa apa dia kata, orang lain boleh kata serupa – atau lebih teruk lagi – terhadap dia dan puak nya.

Jenis ini merosakkan perasaan salitur rahim antara rakyat negara ini. Tidak menyumbang kpd pembangunan negara.

Perlu dibalun, ditibai dan dibantai berterusan disini.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 6:43 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ini selalu menulis apa saja yang boleh merenggangkan masyarakat berbilang kaum di negara ini.

DAP memang di kenali sebagai parti Pembangkang tapi merenggangkan masyarakat itu menghasut. Dia perlu diambil tindakan dek pihak berkuasa, heret ke Balai Polis, remand 4-5 hari, kasi makan nasi bungkus lauk ikan kering sahaja, pagi petang siang malam.

Lepas itu, heret ke Mahkamah, dituduh melanggar undang2.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 8:08 am
Reply to  Anonymous

Ko berani dengan Zunnun saja yer? Sebab dia bukan kaki cerca maki.
Tapi, Kak Tijah kutok dan tahikan Pas, ko tak tak berani usik langsung sebab kau tahu Kak Tijah tu garang.
Jangan double standard lah Dol!

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 9:42 am
Reply to  Anonymous

Tijah ada pendirian nya sendiri. Aku hormatkan nya.

Tapi aku tak hormatkan langsung BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

KO TAK CAKAP APA PUN, BILA SESUAI, TAK MEMASAL KO KENA BALUN.

ENJOY IT, DOL.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:07 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN 6:43 am,

…memang ’di kenali’…???
(Kalau di Memali ke, atau di Sedeli ke, atau di Jeli ke, atau di Itali ke, ok lah)

Pedoman tatabahasa:

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:08 pm
Reply to  Anonymous

Hah..ni mulo le cikgu jadi marah naik angin nak monongking ni…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:09 pm
Reply to  Anonymous

‘kenali’ tu, tompek nyo di mano, auntie TN? Di topi tolor polir Bang Ali ke? Atau di topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit? Atau kek colah lubang puki omak ekou?

Jonih Molayu colup bobal bongap pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:10 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobongapan auntie tu!

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:10 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie masih jugo bobal bongap bingai bengong bangang, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO BONGAP!

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:10 pm
Reply to  Anonymous

HA..NAK KONO TONGKING BOKALI-KALI BARU BOTINO TUO NI BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BONGAP… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

JONIH DOGIL BOBAL KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:11 pm
Reply to  Anonymous

PUKIMAK DAJAL SIAL BARUA LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BINGAI BONGAP BANGANG NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM BOBAL SEKOR NI!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:24 pm
Reply to  Anonymous

DAH TAKDA HUJAH, MENCARUT, MELALUT LER KAMU.

OTAK DAH BANKRAP YER.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:04 pm
Reply to  Anonymous

Siaran tadika terus kembali lagi.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:05 pm
Reply to  Anonymous

Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

DAH TERKANTOI LEMAH BM SEBAB SJK, MENGARUT, MELALUT LER KAMU.

OTAK DAH BANKRAP YER.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:05 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Nenek tk basuh kencing puki busuk macam skrap
Nak lwn cgu Kejora dia kena tersembam tertiarap
Dah tak tau kata apa lagi sebab otak dah bankrap
Kini menyalak kosong ler dia, serupa anjing kurap
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:19 pm
Reply to  Anonymous

MASIH LAGI WAK GONTOL KEJORA NAK MENGGONTOL.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:22 pm
Reply to  Anonymous

Siaran tadika masih juga berkumandang lagi.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:22 pm
Reply to  Anonymous

Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

MASIH LAGI NEK TN MONYET BATANG PISANG NAK MENGGENTEL KELENTIT PANJANG NYA ITU.

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:22 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sian, nek betina kotor tak basuh puki & ponggong
Keadaan dia, spt anjing kurap, tulang digonggong
Asyik saja, dia bagi kat cgu BM itu bola tanggung
Rasa nya hari ini pun nenek awal tutup panggung
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

zunnun
zunnun
18 February 2021 12:00 am

hadi awang kini terlantar dlm hospital….

maka perlu hadi awang cepat2 mohon maaf kerana membawa kematian2 di memali…

yg jadi saksi nanti, ibrahim libya dgn geng2 nya akan mengadu kpd ‘tuhan’ mereka, bahawa hadi awang yg menyesatkan mereka….

hingga tergolek2 mati di memali….

rakyat akan sentiasa menasihat hadi awang agar byak kan memohon maaf selain hantuk kan kepala di dinding supaya kebebalan nya di kepala dapat di baiki…

kepala butuh hadi perlu di jintik supaya kepala butuh di persalahkan asyik mengorek2 lubang2 puki…

membiak kan 14 ekor babi….

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 6:15 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK asyik menyebut memali.

Tapi dia gerun, tak berani sebut rusuhan kaum 13 Mei 1969 dimana Tentera di arah mengawal keadaan, depa gunakan SOP Tentera, gamak nya berdentam dentum tembak yang langgar perintah berkurung.

Termasuk anjing2 nya.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:18 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN 6:15 am,

…tentera ’di arah’ mengawal…???
(Kalau di daerah ke, atau di Beserah ke, atau tentera di arah timur ke, ok lah)

Pedoman tatabahasa:

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:19 pm
Reply to  Anonymous

Hah..ni mulo le cikgu jadi marah naik angin nak monongking ni…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:20 pm
Reply to  Anonymous

‘arah’ tu, tompek nyo di mano, auntie TN? Di topi tolor polir Bang Ali ke? Atau di topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit ke? Atau kek colah lubang puki omak ekou?

Jonih Molayu colup bobal bongap pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:20 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kodunguan auntie tu!

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:21 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie masih jugo bobal bongap bingai bengong dungu bangang, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO BONGAP!

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:21 pm
Reply to  Anonymous

HA..NAK KONO TONGKING BOKALI-KALI DULU, BARU BOTINO TUO NI BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BONGAP… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

JONIH DOGIL BOBAL KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:22 pm
Reply to  Anonymous

PUKIMAK DAJAL SIAL BARUA LAHANAT KOPARAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BINGAI BONGAP BANGANG NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM BOBAL SEKOR NI!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:22 pm
Reply to  Anonymous

The Blog Joker, Mister Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:06 pm
Reply to  Anonymous

Siaran tadika terus berkumandang.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:11 pm
Reply to  Anonymous

Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

The Blog Clown & Idiot. Mrs TN Nek Batang Pisang.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:11 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nampak seperti nenek dh semakin teruk tersadai
Bukan sja hati sakit, tapi malu & maruah tergadai
Itulah akibat org bengap cuba nk berlagak pandai
Usah ler nk beraksi kancil, kalau dah diri tu keldai
🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:20 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA MENGGONTOL.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:27 pm
Reply to  Anonymous

Owh..ada lagi karangan tadika.
Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

NEK TN MONYET BATANG PISANG NAK MENGGENTEL KELENTIT PANJANG NYA ITU LAGI.

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:27 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada tiga contoh:

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:28 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek terhirup cendol basi yng dia sangka koktel
Lepas termuntah, nek pegi berbaring, kt atas katil
Lalu nek ambil tembakau, di celah gusi dia sontel
Bila teringat pelir Bg Ali terus kelentitnya digentel
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:28 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek mengkelebek puki nya yg kering & gersang
Bila teringat, pelir Bg Ali, puki nek jadi terangsang
Digentel kelentit smbil video pelir negro dipasang
Lps itu, nek jolok lbng puki dia dgn batang pisang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:29 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Auntie kt depan cermin..sambil bontot dia gelek2
Pastu, digunting bulu puki sambil dikelebek belek
Dia berusaha, nak bagi puki dia tu nampak molek
Lipstik disapu di bibir puki, satu cara puki disolek
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:38 pm
Reply to  Anonymous

Ini ada satu lagi contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
A lot of excuses are being given by the old auntie
The moron can’t write English pantun, what a pity
She’s so childish..and her behaviour is very nasty
Not washing, after peeing, makes her pussy dirty
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 11:35 pm

ciri-ciri ahli neraka

  1. mencarot samada secara lisan atau bertulis
  2. menghina manusia dan menganjingkan manusia

samada secara lisan ,penulisan atau bergambar
3.menipu

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 11:35 pm
Reply to  Anonymous

ya betul tu

hoho

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 11:36 pm
Reply to  Anonymous

tambah…menggunakan batang cangkol untuk
memuaskan nafsu sex luar tabieee

kah kah kah

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 8:02 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sian betul lah nenek tua renta tetek labuh kendur
Asyik nak pukul curi je, ini pak lawak labu kundur
Kena balun, tibai teruk..nenek cabut lari berundur
Dia mari nak acah balik, bila diagak org dah tidur
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:30 am
Reply to  Anonymous

BODOH BANGANG LAGI WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NIH.

DI SIANG HARI DIA CAKAP ORANG DAH TIDUR.

MEMANG TAKDA CLASS PUAK PEMBANGKANG NIH. SELALU MENGARUT. KALO TAK, DEPA MENCARUT. JENIS PALING KARUT.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 11:57 am
Reply to  Anonymous

Siapo yang bodoh bangang tu? Cikgu Kojora ke auntie TN?

Siang hari apo ko bondo nyo auntie, jam 11:35 pm & 11:36 pm 17 hb Februari tu?

Auntie dah tak kotahuan maso, itu monunjuk-an auntie tu dah tuo bonar!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:11 pm
Reply to  Anonymous

Ko buek tak faham ajer, ko the Blog Joker, Mister Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:22 pm
Reply to  Anonymous

Siaran tadika terus berkumandang.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:22 pm
Reply to  Anonymous

Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

Ko buek tak ngaku pula, ko The Blog Clown & Idiot, Mrs TN Nek Batang Pisang.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:23 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sian nenek sasau berhempas pulas separuh mati
Tapi nenek tua kutuk tu bodo bertingkat2 berkati2
Buat karangan tadika je le, nak pantun dia tak reti
Mana bleh lulusan SJK nk lwn cgu lulus universiti
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 1:21 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL PAKAI BATANG CANGOL PUN BAHAGIAN YANG BESAR, KALO TAK LOOSE AJER MASUK DIA PUNYA …

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:34 pm
Reply to  Anonymous

Owh..ada lagi karangan tadika.
Tak apalah, biar cikgu tolong editkan karangan tadika nek tu:

NEN TN MONYET PAKAI BATANG PISANG PUN BAHAGIAN YANG BESAR, KALO TAK LOOSE AJER MASUK DIA PUNYA LUBANG PUKI…

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 2:34 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek mengkelebek puki nya yg kering & gersang
Bila teringat, pelir Bg Ali, puki nek jadi terangsang
Digentel kelentit smbil video pelir negro dipasang
Lps itu, nek jolok lbng puki dia dgn batang pisang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

tamdi
tamdi
17 February 2021 10:55 pm

Cepat pula lupa hangpa ni… Itukan hasil menabung dari kecil….

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
17 February 2021 10:21 pm

Heee …… ha. Tahu.

images (16).jpeg
Tukang pilih
Tukang pilih
17 February 2021 9:45 pm

SENARAI AHLI SHURGA :

1. TN

SENARAI AHLI NERAKA :
1.Zunnun
2.Wak Gontol@Kejora

tahniah TN

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 7:12 am
Reply to  Tukang pilih

TK

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 7:59 am
Reply to  Anonymous

Tukang pilih 9:45 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mmg lawak gila le, ini tukang pilih kepala dongga
Ramal no ekor je lah, tepi kain org tk usah dijaga!
Ilmu tilik nujum sesat ko itu tak usah le dibangga
Quran dah kata org munafiq tak akan bau syurga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 8:00 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kini timbul badut baru tukang pak lawak labu labi
Tapi nampak tukang pilih ni spt ada sikit gila babi
Agk nya kini, ada lgi kemunculan baru punya nabi
Jadi Tok Guru mcm Ayah Pin pula dia punya hobi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 February 2021 12:20 pm
Reply to  Anonymous

Tak terima pilihan 9:45 pm yer?

Nasib korang ler.

Ko yang nentukan masuk syurga ke?

Dikata bodoh, marah.

Apo nak dikato.

senja merah
senja merah
17 February 2021 9:29 pm

jgn risau..pasti bersih bila bersama mereka yg mengkhianati mandat rakyat…

khatijah.nuno
khatijah.nuno
18 February 2021 4:19 am
Reply to  senja merah

Dibersehkan oleh Hadi Bawang Ularmak Pas.. Parti Ajaran Seleweng… Rasuah dan korupsi dihalalkan. Take-a-beer !