SAMPAI AHLI PARLIMEN LUAR TURUT BERSUARA, TIDAK RASA MALUKAH MUHYIDDIN?

Sejumlah 90 Ahli Parlimen daripada tujuh negara Asean menggesa Yang di-Pertuan Agong dan Perdana Menteri untuk membenarkan Parlimen bersidang secepat mungkin tanpa sekatan.

Dalam satu kenyataan bersama hari ini, mereka berkata persidangan Parlimen penting untuk memastikan kebertanggungjawaban kerajaan, menilai langkah darurat, melindungi hak asasi, dan menyumbang ke arah proses membuat keputusan berkenaan dasar utama.

Kenyataan itu ditandatangani Ahli Parlimen daripada Thailand, Indonesia, Timor-Leste, Kemboja, Filipina dan Singapura.

“Kuasa darurat Malaysia jelas tidak menepati piawaian antarabangsa yang sedia ada dan mewujudkan keadaan di mana kebertanggungjawaban kerajaan amat terhad, dengan salah guna kuasa mungkin berlaku.

“Sebagai badan yang menyuarakan kehendak rakyat, Parlimen mempunyai kedudukan utama dalam demokrasi yang berfungsi, dan penggantungannya pada masa ini telah menidakkan penglibatan awam dalam proses membuat keputusan.

“Ini membimbangkan terutamanya di saat sebarang keputusan kerajaan akan meninggalkan kesan berkekalan terhadap hidup rakyat,” menurut kenyataan tersebut.

Kata mereka lagi, sekarang waktu yang amat penting untuk Parlimen berfungsi dengan cekap dan memantau terhadap sebarang risiko salah guna kuasa.

Susulan proklamasi darurat oleh Perdana Menteri Muhyiddin Yassin bulan lalu, atas dasar melawan penularan wabak Covid-19 yang kian meningkat, sidang Parlimen dan DUN digantung sehingga tempoh yang dirasakan sesuai oleh Agong.

Perintah darurat berkuatkuasa sehingga Ogos dan tertakluk kepada syor jawatankuasa khas yang dianggotai 19 ahli daripada pelbagai latar belakang, termasuk tiga ahli Parlimen pembangkang.

Mereka turut menyuarakan kebimbangan berhubung kuasa tambahan kepada angkatan tentera ketika tempoh darurat untuk menangkap warga asing tanpa dokumen di sempadan negara.

“Kami ingin mengingatkan pihak berkuasa, bagi menjamin darurat tidak digunakan untuk menekan hak asasi atau merampas institusi demokrasi, ia sepatutnya wajar dan bersekadar untuk menangani ancaman yang ingin dikekangnya, dalam hal ini bagi mengekang penularan Covid-19.

“Kuasa seumpama itu perlu bersifat sementara, teratkluk kepada pengawasan kehakiman dan legislatif yang berkesan, dan tidak menyasarkan golongan tertentu,” kata mereka.

Sumber – Malaysiakini – https://m.malaysiakini.com/news/563173

3.8 6 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 16 February 2021 — 6:31 pm
Subscribe
Notify of
guest
100 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
18 February 2021 9:27 am

PENYOKONG2 ALBONTO BANDUAN LIWAT MEMANG SIUL BIUL OTAK NIPIS………. RAKYAT HANYA MAHU BUBAR PARLIAMEN SUPAYA PEJUANG HUDUD DAPAT MAJORITY………. NEGARA BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PINGGIRKAN MUSLIM MINORITY…….. What will ‘Malaysian Malaysia’ do to the Malays? The Muhyiddin administration yesterday revealed its blueprint for ‘National Unity’. Malaysiakini readers swiftly told the PM what they thought of his proposal in a torrent of 430 comments. DAP and its supporters are trying to corral Muhyiddin into the party’s own self-serving ‘Malaysian First’ construct — the same framing device whereby Lim Guan Eng had declared that he is “NOT Chinese”. Guan Eng’s father followed… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
18 February 2021 3:51 am

Ahyead 3.28am 17th Feb 2021

Fcuk you la Ahyead Stupid Head… Parlimen luar tu tegor kjaan PNyamun..takde kena mengena dgn Parti Pembangkang PH pun. Yg tak nak bersidang Parlimen ni PM Sial kau dan parti kau PN campur Pas Hanat !..Klu dah bodoh tu memang bodoh la penyokong Pas ni mcam Lobai2 Pas juga !.. balik Kelantan la hanat !

khatijah.nuno
khatijah.nuno
18 February 2021 3:46 am

Wau Bule 4.49am 17th Feb 2021

Wei Wau Bule Mewa! Lebih malu lagi Hadi Bawang, konon ularmak tpi bersengkokol dgn PNyamun..Buat malu org islam aja..Hadi Bawang halalkan rasuah.. pttuiii org Kelantan mcam kau ni Wau Bule tak layak tinggal di KL..atau bandar2 besar..klau kau tinggal di luar Kelantan , merambuslah kau dan Lobai2 Pas balik Kelante tu. Kau org ni bangsa Kelantan parti Pas mmng hipokrit, babi, arak, judi haram..tpi korupsi dan rasuah halal ye!

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 11:47 am

TOGHUIH DAH TOSONYAP MONYOPI TOKANTOI MALU TOKODU TOKOSIPU KAKU KOLU PILU MOMBISU NEK TN MONYET BATANG PISANG BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR PUKIMAK BARUA LAHANAT HARAM JADAH SIAL BONGAP BOBAL.

HAH HA HAA.

zunnun
zunnun
17 February 2021 10:08 am

ke”babi”an ape yg hadi awang serta malaun2 & walaun2 nya beragama dgn berserban dan berjubah selain berhijab …

ape kah kenabian muhamad juga berseban berjubah ?

ape kah kenabian muhamad menjolok bersama muhamad ketika muhamad sedang menjolok2 puki bini ?

ke”babi”an ape bulu puki dan bulu kote hadi awang serta malaun2 & walaun2 pAs dah naik uban masih tidak mengertian membezakan muhamad & kenabian nya….

ape kah hadi awang serta mal;aun2 & walaun2 pAs nya babi2 saban hari dgn ke”babi”an mereka….

zunnun
zunnun
17 February 2021 10:00 am

mengape hadi awang serta malun2 & walaun2 nya kuat mendirikan kilang2 puki sana sni ?

utk menbiak kan babi2 utk terus meneruskan ke”babi”an mereka sana sini…?

Halim
Halim
17 February 2021 8:47 am

Ada juga ya, ahli parlimen negara lain sibuk jaga kelambu Malaysia… Macam mana kalau orang Malaysia jaga tepi kain negara dia orang…. Gocohhh laa… Lagi baik….

Tanpa Nama
Tanpa Nama
17 February 2021 4:07 pm
Reply to  Halim

Depa perli Myanmar kot.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
18 February 2021 3:40 am
Reply to  Halim

Memang Msia pun jaga tepi kain org lah! kau tak baca berita atau tonton berita di tv kah. Tu Msia sound kat Tentera Junta Mynmar sbb rampas kuasa PM Su Kyi dan buat dia tahanan di rumah. Konon Msia gesa Tentera Junta Myamar supaya menghormati Su Kyii yg menang Pilihanraya, dan dipilih rakyat Myanmar utk memerintah. Tak malu kah kjaan Msia skrng ni pun jadi pemeritnah sbb rampas kuasa (masok pintu belakang) ada hati nak nasihat orang.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
18 February 2021 11:02 am
Reply to  khatijah.nuno

“Semalam, pegawai media NLD berkata, pemimpin berusia 75 tahun itu itu didakwa atas kesalahan mengikut undang-undang import dan eksport Myanmar dengan mahkamah mengarahkan reman selama dua minggu.

Kediaman Suu Kyi turut digeledah selepas penahanannya dengan penemuan walkie talkie, menurut satu dokumen pendakwaan pihak polis yang didedahkan oleh wartawan.” Ref. BHONLINE 4 Februari 2021.

1 – Didakwa atas kesalahan mengikut undang-undang import dan eksport Myanmar

2 – Setelah digelidah kediamannya HANYA jumpa ‘walkie talkie’ Senjata. intan berlian, beg tangan berjenama dan jam tangan yang dibeli di Hawwai etc. macam first lady tidak dilaporkan.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
18 February 2021 11:36 am
Reply to  Tanpa Nama

PEMBETULAN : “Semalam, pegawai media NLD berkata, pemimpin berusia 75 tahun itu didakwa atas kesalahan………..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
18 February 2021 11:29 am
Reply to  khatijah.nuno

Farsightedness vs short sighted (hiperopia)  

“Seperti kata PM (Perdana Menteri) Muhyiddin, ‘kerusuhan politik di Myanmar dikhuatiri dapat mempengaruhi perdamaian dan kestabilan di rantau ini’.

“Untuk mewujudkan visi komuniti ASEAN, penting bagi semua negara anggota terus menghormati prinsip piagam ASEAN, terutama prinsip kedaulatan undang-undang, tadbir urus yang baik, demokrasi, hak asasi manusia dan pemerintahan mengikut perlembagaan. 

https://www.bharian.com.my/dunia/asean/2021/02/783601/malaysia-indonesia-gesa-pertemuan-menteri-luar-asean-bincang-isu-myanmar 

zunnun
zunnun
17 February 2021 8:34 am

dgn ahli2 parlimen di luar negara kursus nya dari negara2 jiran dlm gagasan asean dan akan ramai lagi dari negara2 yg mengamalkan democracy berpalimen yg mangamalkan politik dunia2 mereka…..

apa kah ahli2 poltik yg mendukung #sipesakit kanser akan Muhyi, golongan setaraf babi2 dgn ke”babi”an mereka hingga membawa negara taraf pariah antarabangsa…..

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 9:40 am
Reply to  zunnun

BINATANG DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK INI TAK HORMATKAN ORANG SAKIT PUN, DEMIKIANLAH TABIAT BINATANG NYA.

MENUDUH CARA LIAR SAJA, TAKDA BUKTI, FAKTA ATAU PENERANGAN PUN, DEMIKIAN JUGA LAH KEBINATANGAN NYA.

zunnun
zunnun
17 February 2021 8:21 am

mengapa golongan berserban berjubah hadi awang serta segala malaun2 & walaun2 nya satu penjenamaan babi2 dgn ke”babi”an rupa bentuk fahaman agama mereka ?

adakah kebebalan mereka tidak dapat membezakan antara…

muhamad & kenabian nya…?

hinggakan agama yg di anuti satu kesundalan2 asobiyah arab akhir nya….

membutuh & memuki dgn budaya arab, lalu hadi awang malaun2 & walaun2 pAs nya bak seperti unta2 di padang pasir sj….

tapi, antara babi dan unta, hadi awang serta malaun2 & walaun2 nya hampi mirip dgn babi kerana ke”babi”an mereka…

Halim
Halim
17 February 2021 8:49 am
Reply to  zunnun

Menatang babi mu cakap apa?

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 8:55 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Dia jenis yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya, mencarut, menghasut, perlu diambil tindakan oleh pihak berkuasa.

Sementara itu di balun ditibai dan di bantai di sini.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 9:43 am
Reply to  Anonymous

DIA MENGHASUT, NYATA LAH KEPUKIMAKAN NYA.

ISTILAH BESAR SI ANUGERAHKAN KPD BINATANG ZUNNUN INI.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:02 am
Reply to  Anonymous

Dia bukan saja membutuh dan memuki, dia menonggang nonggek di pangkal Pokok Kayu Ara dengan tak nampak faedah nya.

Letak makanan dan bebuah di tempat menonggang nonggek itu tapo disebat bebudak bila takda orang di situ, tak dapat Tokong nya makan.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:39 am
Reply to  Anonymous

Auntie TN 8:55 am,

…’di balun’ …???…’di bantai’…???
(Kalau di Jerlun ke, atau di pantai, ok lah)

Pedoman tatabahasa:

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:40 am
Reply to  Anonymous

Ha..ini mula lah cikgu naik hilang sabar nak tengking ni…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:42 am
Reply to  Anonymous

‘balun’ dan ‘bantai’ tu, tompek2 nyo di mano auntie TN? Di topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bobal bongap pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:43 am
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobobalan auntie tu!

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:44 am
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie masih jugo bangang bengong, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO!

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:45 am
Reply to  Anonymous

HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BONGAP… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

JONIH DOGIL BOBAL KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:47 am
Reply to  Anonymous

PUKIMAK SIAL LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM SEKOR NI!

HAH HA HAA.

zunnun
zunnun
17 February 2021 8:06 am

bagaimana manusia blh membuktikan bahawa 0.99999999 = 1 bagaimana manusia blh buktikan agama yg mereka anuti = tuhan dgn ketuhanan nya ? bagaimna pula agama yg berasaskan dgn ajaran sesat seketul daging babi hadi awang ? yg pasti doa menjel2 panjang hadi, malaun2 & walaun2 nya gagal utk memberhentikan penularan covids… tapi agama yg hadi awang anuti serta para2 malaun2 & walaun2 nya berjaya tebuk atap2 melalui lorang2 belakang mati sana sini, adakah satu bukti agama nya di trima oeh tuhan hadi awang .. atau iblis yg berjaya melakuan bersama hadi awang ? tidak kah tuhan memberi mengizinkan iblis bahawa… Read more »

zunnun
zunnun
17 February 2021 8:12 am
Reply to  zunnun

Ooops

sana sini replica nama tersebut di dirikan bak satu penyembahan berhala saja…

di setiap dinding rumah di gantung nama tersebuit utk menyelamatkan godaan iblis sedang mengantung nama tersebut itu yg di lakukan oleh azazil satu ketika dulu hingga tidak mengenali siape Adam….

adakah hadi awang malaun2 & walaun2 pAs nya penjenamaan babi2 dgn ke”babi”an mereka….

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 9:02 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK.

Menghasut agama Islam, dia perlu di heret ke Balai Polis disoal siasat 4-5 hari, dikasi makan nasi bungkus pagi petang siang malam.

Sementara itu dibalun, ditibai dan dibantai berterusan disini,

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:09 am
Reply to  zunnun

penyembahan berhala yang ditonggang tonggekkan dengan joss sticks biasa nya ada kaitan dengan seketul daging babi.

Di heret daging babi itu hingga busuk, berulat, depa ultra kiasu, tak mau rugi, depa goreng daging babi itu dengan ulat2 nya sekali, jamu makan dengan puak depa.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:51 am
Reply to  Anonymous

Auntie TN 9:02/10:09 am,

…’di heret’…???
(Kalau di potret ke, ok lah)

Pedoman tatabahasa:

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:52 am
Reply to  Anonymous

Ha..ini mula lah cikgu jadi naik hilang sabar nak tengking ni…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:53 am
Reply to  Anonymous

‘heret’ tu, tompek nyo di mano auntie TN? Di topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bobal bongap pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:54 am
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobongapan auntie tu!

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:55 am
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie masih jugo bongap bangang bengong, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO!

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:56 am
Reply to  Anonymous

HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU BOLEH NAK FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BONGAP… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

JONIH DOGIL BOBAL KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:56 am
Reply to  Anonymous

PUKIMAK SIAL LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK SIAL BONGAP NI TAK MASUK DIAJAR LANGSUNG.

BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE ANAK HARAM SEKOR NI!

HAH HA HAA.

Halim
Halim
17 February 2021 8:51 am
Reply to  zunnun

Sial, nak gocohhh koo? Jangan sabit dengan ugama borok!

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 8:04 am

Anwar sukar jadi PM selagi chicken little masih banyak berkeliaran di tanah air.
Biji kacang jatuh atas kepalanya, terus dia ingat langit dah nak runtuh. Dia dan kengkawannya ambil keputusan nak pergi bagitau raja. Dlm perjalanan,jumpa dgn serigala. ………….
Pendekkan cerita, dia tak sedar serigala yg baling biji kacang tadi.
keterlaluan jika calon2 chicken little, cocky locky dan foxy loxy adalah hadiWeng, gonEng dan latok? kehkehkeh.

trackback
Ahli Parlimen luar turut bersuara, tak rasa malukah Muhyiddin
17 February 2021 8:00 am

[…] “Kuasa seumpama itu perlu bersifat sementara, teratkluk kepada pengawasan kehakiman dan legislatif yang berkesan, dan tidak menyasarkan golongan tertentu,” kata mereka. | SDC […]

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
17 February 2021 7:35 am

SEJAK PHD4PIG PERINTAH NEGARA DENGAN LIBERALISM SEKS BEBAS…..MAKIN RAMAI ANAK MELAYU JADI SESAT DAN SUNDAL…….. Zul Yahya Dedah Sesuatu Tentang Sugar Baby……… POSTED BY: SFN FEBRUARY 16, 2021 Zul Yahya berkata dia pernah bergelumang dengan baby sugar ketika bekerja sebagai pelayan bar suatu ketika dulu. Berasa dia tidak lagi boleh terus mengunci mulutnya, Zul Yahya tampil berkongsi pengalaman menelusuri ‘lorong gelap’ bersama baby sugar dan kini dia bersuara atas dasar keprihatinannya terhadap golongan itu. Kata pelakon itu, dia mahu menceritakan pengalaman itu sebagai menunaikan tanggungjawabnya terhadap agama selain menggesa rakyat negara ini menghalang kemungkaran yang berlaku dalam kalangan orang Islam.… Read more »

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 8:20 am

Ini MVSA sangat bodoh punya orang… dasar sundal PAS yang sentiasa mengubah hukum. Sendiri punya anak kangkang puki dan buang anak dalam tong sampah, china DAP yang dipersalahkan. Kenapa akal lebai PAS begini singkat… banyak tedarah wang haram hasil jual agama barangkali…!

khatijah.nuno
khatijah.nuno
18 February 2021 3:42 am
Reply to  Anonymous

Good one. Padan muka Hadi Bawang dan Lobai2 Pas UlarPookimak

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
17 February 2021 6:23 am

Heee … ha. Tahu. 🇲🇾🏆👍

images (12).jpeg
Wau bule
Wau bule
17 February 2021 4:49 am

Lebih malu lagi pemimpin yang tuntut dia jadi PM sebab kononnya ada jumlah majoriti….dah tiga kali macam cerita Boy Cried Wolf

Lebih malu lagi pemimpin yang kononnya rakyat berhutang kerusi PM dengannya

Lebih malu lagi pemimpin yang telah disabit kesalahan meliwat, dijel.

Lebih malu lagi pemimpin yang hanya layak sebagai PM Menunggu Seumur Hidup.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
18 February 2021 3:46 am
Reply to  Wau bule

Wei Wau Bule Mewa! Lebih malu lagi Hadi Bawang, konon ularmak tpi bersengkokol dgn PNyamun..Buat malu org islam aja..Hadi Bawang halalkan rasuah.. pttuiii org Kelantan mcam kau ni Wau Bule tak layak tinggal di KL..atau bandar2 besar..klau kau tinggal di luar Kelantan , merambuslah kau dan Lobai2 Pas balik Kelante tu. Kau org ni bangsa Kelantan parti Pas mmng hipokrit, babi, arak, judi haram..tpi korupsi dan rasuah halal ye!

Ahyead
Ahyead
17 February 2021 3:28 am

Parlimen luar xpayah nk sebok2 pembangkang Malaysia xpandai. Masa perbahasan belanjawan pun mp pembangkang xde kualiti. Merosakkan keadaan je. Xde persidangan parlimen sekarang xde lebih baik

khatijah.nuno
khatijah.nuno
18 February 2021 3:52 am
Reply to  Ahyead

Fcuk you la Ahyead Stupid Head… Parlimen luar tu tegor kjaan PNyamun..takde kena mengena dgn Parti Pembangkang PH pun. Yg tak nak bersidang Parlimen ni PM Sial kau dan parti kau PN campur Pas Hanat !..Klu dah bodoh tu memang bodoh la penyokong Pas.. balik Kelantan la hanat !

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 10:55 pm

Kalu mandi orang tua kata biarlah sampe basah
Sambil mandi-mandi makan pulak buah duku
Jadilah dirimu auntie TN isteri ku yang sah
sanggup ku basuh berak kencingmu,nak hapus dosa ku

Daripada aku :Kejora

aku betul-betul kejora nih

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 7:08 am
Reply to  Anonymous

Kalo ko janji depan saksi2 di sini ko sanggup makan tahi dia, TN kot mau kahwin ko.

Kasi nama penuh, alamat dll, TN kot sanggup pigi jumpa ko.

Hah, komen yang baik dibalas baik, demikian juga di sebalik nya.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 8:19 am
Reply to  Anonymous

Anon 10:55 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️
Kejora ni sejak dulu, penyokong kuat parti dacing
Tak nak lah, berjodoh dgn puak PH Parti Hancing
Lbh2 lagi le, klau dgn betina samseng taik kucing
Dia bnyak taik palat, puki busuk tk basuh kencing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 8:27 am
Reply to  Anonymous

Komen tadika👆
🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 8:43 am
Reply to  Anonymous

Ya, betul tu, Anon 8:27 am👍!

Nek TN tua bangka, kini dah tebal muka, para pembaca benci belaka, sbb asyik komen ala tadika.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 9:09 am
Reply to  Anonymous

Komen tadika tu merujuk kpd komen Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

Kamu dah nak kojolla, baca komen pun dah nyanyok.

Jangan banyak sangat mencaci lah, hati ko tak sakit, boleh hidup lama sikit,

Bang seminggu.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 10:32 am
Reply to  Anonymous

Auntie TN 9:09 am,

Tak kan budak tadiko bopantun auntie?

Kalau yang solalu cakap pasal berak dan tahi tu otak budak tadiko lah.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 8:25 am
Reply to  Anonymous

Makkcik TN kini lemas dan hanyut
Umur sudah lanjut tapi fikiran masih jumut
Sanggup kah beristerikan si tua ganyut
Puki dah kecut langsung tak boleh kemut

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 8:40 am
Reply to  Anonymous

Bravo Anon 8:25 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora berpantun tala nenek, Anon mari tumpang
Mesti nenek rasa, macm muka dia kena lempang
Dari hari ke sehari nenek udah semakin tempang
Padan muka betina puki tk basuh anak gampang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 9:12 am
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla cakap puki ganyut sebab dia sakit hati Bang Ali mengata ouki dia begitu.

Moral of the story: Jangan coba kenenkan frust ko dengan Bang Ali kpd org lain ler.

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 10:49 pm

Hari-hari aku minum air soda FN
Agar t****r ku kembali kecot,tak sangkot tali kelambu
Bagi menghapus dosa ku kepada TN
Ku rela mencium hujung jari kaki ke ubun-ubun mu

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 10:50 pm
Reply to  Anonymous

kat atas pantun dari aku :KEJORA

aku betul-betul kejora ya..tak tipu

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 7:12 am
Reply to  Anonymous

Dosa ko boleh hilang kalo ko cium bontot dia.

Cakap pakai kelambu, ko duduk kampung mana?

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 10:44 pm

Hari-hari aku maki aku carot kenen
Memang aku ni Wak 80an jual jamu
Banyak dosaku kepada auntie TN
Ku pinta ampun sangup cium jubomu

Dari ku :Kejora

aku betul-betul kejora ni

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 7:14 am
Reply to  Anonymous

Cium jubur dia masa dia berak, ok?

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 8:31 am
Reply to  Anonymous

Tak baik nenek tunjuk contoh cakap merapu kpd kanak2 tadika yang lain…..

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 8:56 am
Reply to  Anonymous

Bravo Anon 8:31 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Knyataan Anon tu seratus peratus Kejora sokong
Bagus ler, nek tu Anon mari tumpang pelangkong
Pemikiran tadika nenek tua itu msih terkongkong
Kini nenek dah kantoi terdiam serupa dgn tokong
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:48 pm

TOGHUIH DAH TOSONYAP MONYOPI TOKANTOI MALU TOKODU TOKOSIPU KAKU KOLU PILU MOMBISU NEK TN MONYET BATANG PISANG BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR PUKIMAK BARUA HARAM JADAH LAHANAT SIAL BOBAL.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 7:17 am
Reply to  Anonymous

MARAH SANGAT KO DENGAN TN YER?

PUKI KO DAH KETAGIHKAN DIA SUMBAT YER?

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 8:24 am
Reply to  Anonymous

Alahai..siaran tadika berkumandang lagi…
Kah kah kah.

Tak apa, biar cikgu tolong editkan:

KO MALU SANGAT KENA MARAH DENGAN KEJORA YER?

PUKI KO DAH KETAGIHKAN BANG ALI SUMBAT YER?

MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG BETINA TUA KUTOK SIAL PUKIMAK BEBAL BENGAP.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 8:29 am
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Nenek tk basuh kencing puki busuk macam skrap
Nak lwn cgu Kejora dia kena tersembam tertiarap
Dah tak tau kata apa lagi sebab otak dah bankrap
Kini menyalak kosong ler dia, serupa anjing kurap
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:32 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sian nenek sasau berhempas pulas separuh mati
Tapi nenek tua kutuk tu bodo bertingkat2 berkati2
Buat karangan tadika je le, nak pantun dia tak reti
Mana bleh lulusan SJK nk lwn cgu lulus universiti
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 February 2021 7:21 am
Reply to  Anonymous

Syioh sendiri ajer ker kamu. Mimpi.

Kalo lulus universiti ko tak memantun mantat budaya kuning (tahi) di sini.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
16 February 2021 9:14 pm

DARURAT SUPAYA SWASTA BERI KERJASAMA……..HANYA TERUS BUBAR PARLIAMEN TAK PERLU BERSIDANG……. GERAKAN MCA HANYA MAHU CURI KERUSI MELAYU…….TIADA KEKUATAN SENDIRI………. Tuntut kerusi PAS: Gerakan kata bukan masa bincang soal kerusi………. Parti Gerakan menyelar kenyataan pemimpinnya di Kelantan yang meminta PAS menyerahkan satu kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) kepada parti itu pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15). Setiausaha Agungnya, Mah Kah Keong berkata kenyataan yang dikeluarkan pembantu setiausaha Gerakan Kelantan, Gan Thuan Bun adalah sesuatu yang mengejutkan. Kenyataan media Gan meminta PAS memberi satu kerusi DUN kepada Gerakan khususnya di DUN Kota Lama. “Kenyataan media tersebut agak mengejutkan semua pihak di… Read more »

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
16 February 2021 8:38 pm

Ni ha …. dah lamo dah di koba kan ek ang/yoy un/eko tak cayo … ingek kan kijo mcm biaso2 totibo ado panggilan kono kijo dongan o’ang gamai … apooo nak buek’an. Kono lah toghimo kono jalankan bersamo samo yg beramanah. Tahu.

Jeng3x … heee .. ha. totibo sikoboi Gmen berlabuh bersiaran bosamo2 kito semuwo seduniyo. kih3x saba jo la 👍👌✌️🚩🏁🇲🇾⏱️🏆

images (15).jpeg
Anonymous
Anonymous
16 February 2021 8:24 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakan2 klau ada pandangan dipersilakanlah luah
Tapi nak berhujah itu jgn pula cara samseng juah
Bkn nya apa, takut kot nanti, terkedu makan kuah
Sakit hati & malu dpt, pastu tercalar pula maruah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 8:50 pm
Reply to  Anonymous

Ko samseng, kasi warning itu ini pulak. .

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 8:51 pm
Reply to  Anonymous

Takda siapa pedulikan.

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:30 pm
Reply to  Anonymous

Alahai..siaran tadika berkumandang lagi…
Kah kah kah.

Owh..ada karangan tadika rupanya…

Kah kah kah.

Tak apa, biar cikgu tolong editkan:

Ko nak jadi samseng taik kucing yer, risau ada pantun warning kat sini?. .

Takda siapa pedulikan pantun di atas tu, ko sorang je terasa.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:31 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kalau takda hujah, kenapalah pula karutan direka
Biarlah tau malu sedikit dan ada rasa tebal muka
Naper masih mcm budak2, klu diri itu tua bangka
Tulis benda karut marut serupa dgn budak tadika
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 8:18 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Klau nak beri komen, jgn lah ditulis sembarangan
Tulisan itu sebolehnya biar le yg ada kepentingan
Hormati & usah nk ganggu org punya pandangan
Jgn nk berkomen, klu kalut dgn gunting di tangan
✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 8:48 pm
Reply to  Anonymous

Ko diktator yer tak kasi orang komen komen ko.

Bila komen ko mengarut, mestilah di karut kan.

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:21 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN 8:48 pm,

…’di karut kan’ …???
(Kalau di Beirut ke, atau di perut ke, ok lah)

Pedoman tatabahasa:

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:22 pm
Reply to  Anonymous

Ha..ini mula lah cikgu naik hilang sabar nak tengking ni…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:23 pm
Reply to  Anonymous

‘karut kan’ tu, tompek nyo di mano auntie TN? Di topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bobal bongap pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:24 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobobalan auntie tu!

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:24 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo bobal bahalol bangang bengong, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINA TUO!

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:25 pm
Reply to  Anonymous

HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BONGAP… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

JONIH DOGIL BOBAL KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:26 pm
Reply to  Anonymous

PUKIMAK SIAL LAHANAT PUNYO BOTINO TUO KUTOK BONGAP. BOGITU SUSAH DEN NAK MONGAJAR NATE NI SEKOR!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 8:17 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakan2 usahlah berikan komen kalau tak penting
Klau org kritik komen kita jgn teruk sgt melenting
Jgn berkomen klau kalut dgn cermin dan gunting
Klu ada karangan tadika, bak meh Kejora sunting
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 8:44 pm
Reply to  Anonymous

Komen ko tadika, aku nak sunting tapi takda masa sekarang.

Bila lapang aku akan sunting hingga bunting.

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:01 pm
Reply to  Anonymous

Alahai..siaran tadika berkumandang lagi…
Kah kah kah.

Owh..ada karangan tadika rupanya…

Kah kah kah.

Tak apa, biar cikgu tolong editkan:

Komen ko tadika, aku nak sunting lah sekarang.

Bila lapang aku akan tendang hingga terpelanting.

MONYET TUA NEK TN MONYET BATANG PISANG BETINA TUA KUTOK PENGOTOR.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:38 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dengan bunyi hujung setiap baris sama dan panjang setiap baris sama, hanya orang yang terpelajar dan bijak bistari saja yang termampu.
Ini ada satu contoh:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Naper lak TN monyet batang pisang ni melenting
Menyondol sja nenek ini serupa dgn babi bunting
Agaknya frust, sbb hari ini Bg Ali tk nak berdating
Mungkin Bg Ali meluat bulu puki nenek tk gunting
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
16 February 2021 8:15 pm

GERAKAN MCA HANYA MAHU CURI KERUSI MELAYU…….TIADA KEKUATAN SENDIRI………. Tuntut kerusi PAS: Gerakan kata bukan masa bincang soal kerusi………. Parti Gerakan menyelar kenyataan pemimpinnya di Kelantan yang meminta PAS menyerahkan satu kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) kepada parti itu pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15). Setiausaha Agungnya, Mah Kah Keong berkata kenyataan yang dikeluarkan pembantu setiausaha Gerakan Kelantan, Gan Thuan Bun adalah sesuatu yang mengejutkan. Kenyataan media Gan meminta PAS memberi satu kerusi DUN kepada Gerakan khususnya di DUN Kota Lama. “Kenyataan media tersebut agak mengejutkan semua pihak di mana ia di luar jangkaan dan pengetahuan pusat. “Kenyataan tersebut memang… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
16 February 2021 8:10 pm

BUKAN UMNO SAHAJA KLEPTOKRAT BAHKAN PHD4PIG PUN SAMA……. SPRM tahan timbalan pengerusi PKR Perak………. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menahan timbalan pengerusi PKR Perak MA Tinagaran pagi tadi, kata beberapa sumber dalaman parti itu. Malaysiakini diberitahu bahawa ahli politik itu ditahan oleh anggota SPRM pagi ini setelah dia dipanggil ke pejabat SPRM untuk memberi keterangan. Sumber memberitahu bahawa Thinagaran ditahan atas alasan bagi membantu siasatan terhadap projek pembangunan di Perak. Bagaimanapun, ini masih belum dapat disahkan kerana pegawai kanan SPRM tidak dapat dihubungi buat masa ini. Malaysiakini juga difahamkan bahawa SPRM terdahulu mengunjungi rumah Ahli Parlimen Kuala Langat, Xavier… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
16 February 2021 8:00 pm

TOK MUDIM TAK MAHU DENGAR SUARA PEMBANGKANG…….. ISRAEL DAN UAE TIDAK TUNJUK KESAN PENURUNAN COVID YANG KETARA AKIBAT PROGRAM VAKSIN……… Syarat radius 10km batal, sekatan rentas negeri dan daerah kekal….. Kerajaan membatalkan syarat pergerakan dalam radius 10 kilometer sahaja, berkuat kuasa hari ini. “Ini bermaksud pergerakan dalam daerah yang sama adalah dibenarkan,” kata Menteri Kanan (Keselamatan) Ismail Sabri Yaakob. Dalam sidang media hari ini, Ismail bagaimanapun berkata pergerakan rentas daerah dan rentas negeri di seluruh negara masih tidak dibenarkan. Pengecualian rentas daerah diberikan kepada Perlis yang diletakkan bawah Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP). Kalau anda terlepas… KOLUM | Sebuah masjid… Read more »

Hassan Mohd Ali
Hassan Mohd Ali
16 February 2021 6:39 pm

MEMANG MEMALUKAN PM MALAYSIA ABAHKAU MIDDIN DI MATA DUNIA. TAK HABIS-HABIS PENGUMUMAN DEMI PENGUMUMAN DI KACA TV. MOHON TUANKU YDPA BERTINDAK SEGERA.

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 7:44 pm

Ko mohon Tuanku bertindak apekebende?

Tuanku bertindak hanya di atas nasihat PM. Itu protokol, peraturan nya.

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 8:06 pm

Amende PENGUMUMAN DEMI PENGUMUMAN DI KACA TV yang ko tak suka?

kasi tau lah, kita bincang jika ada salah nya.

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 8:43 pm
Reply to  Anonymous

Tak payah bincanglah anon 8:06.
Kau bukannya pandai pun…. lebih sudu dari kuah. Nanti keluar pula hujah2 budak tadika kat sini… potong stim la…
Cuba cadangkan kpd Budin supaya buat suatu ruangan khas untuk nenek tua yang berfikiran budak tadika. Boleh awak berceloteh sorang2 tak perlu menyakitkan hati sesiapa…

Anonymous
Anonymous
16 February 2021 9:43 pm
Reply to  Anonymous

Botul tu Anon 8:43 pm,

Den sokong 100%.

Anon 8:06 pm tu lobih dikonali sobagai auntie TN atau nenek TN. Diyo mari masuk buat komen pun tahap budak tadika yang baru lopaeih bokolahi lawan tarik rambut.

Hah ha haa.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
18 February 2021 3:56 am

Ini Pm Moo …Lembu..memang tak malu kulit liat mcam Lembu..takde tokoh jadi PM pun. tengok muka pun muka Bodoh! Malang dan malu Malaysia punya PM yg paling bodoh, gila kuasa dan pengecut dalam sejarah.