MASIH PERLUKAH MUHYIDDIN SIMPAN LAGI RINA HARUN DALAM KABINETNYA?

Kalaulah Rina Harun bukan seorang menteri, misalnya beliau adalah wanita yang bekerjaya sendiri, pasti tiada siapa pun ambil peduli dengan perubahan dan penampilan dirinya sekarang ini.

Kalau beliau seorang artis atau model yang kaya atau anak tokoh korporat yang berjaya, perubahan penampilan dirinya sekarang sudah tentu mendapat puji dan puja yang melimpah-limpah lagi.

Akan ada yang berkata, tak salah malah selayaknya berbuat demikian kerana sesuai dengan kerjaya atau sepadan dengan wang yang ada dalam poketnya.

Tetapi, apabila beliau sebagai menteri dan wakil rakyat mengubah penampilan dirinya, menggunakan pula kemudahan pejabat kementerian untuk melakukan penggambaran bagi menampilkan dirinya seolah-olah seorang model, kecaman sudah tentu tidak boleh dielakkan.

Ini kerana kerja sebagai menteri bukan untuk melawa dan menampilkan perubahan diri serta wajah menyamai artis atau model.

Kerja menteri ialah menolong rakyat dan pejabat kementerian seharusnya sibuk dengan urusan keluar masuk rakyat yang ingin bertemu atau berurusan dengannya, bukannya untuk jurugambar dan jurumekap menghabiskan banyak masa di sana.

Apa faedah dan nilai tambah bagi seorang menteri dengan mengubah wajah sebegitu rupa?

Apakah dengan kelihatan kurus dan berubah wajah akan menyebabkan sokongan rakyat bertambah baik?

Apakah perubahan wajahnya dapat mengelakkan kerajaan PN dan Perdana Menteri daripada asakan kecaman dan serangan tidak puas hari rakyat daripada pelbagai aspek seperti yang berlaku sekarang?

Apakah dengan berubah wajah juga akan menyebabkan kerjanya sebagai menteri yang selama ini kelihatan tidak berfungsi sewaktu berbadan gempal akan menjadi bertambah baik bila sudah kurus dan langsing?

Apa yang Rina Harun barangkali tidak sedar ialah kerja sebagai pemimpin atau menteri bukan dinilai melalui penampilan atau wajah, tetapi komitmen, kesungguhan, kerajinan dan semangat terus bekerja menyelesai serta membantu apa jua masalah rakyat tanpa jemu.

Apalagi jika berubah penampilan tetapi akhirnya akan menyebabkan beliau lebih sibuk dan perasan menengok wajah sendiri di cermin daripada menjengok pelbagai masalah rakyat, sama ada di kawasan Parlimen yang diwakilinya atau melibatkan kementerian yang diterajuinya.

Sesungguhnya apa yang rakyat harapkan daripada seorang pemimpin ialah penampilan yang asli, jujur dan sungguh-sungguh ingin membantu, bukan penampilan yang palsu dan direka-reka dengan tata rias berlebihan.

Baik di dalam atau di luar negara, sudah terbukti selama ini pemimpin wanita yang disayangi dan dipuja bukan kerana mereka mengubah penampilan, tetapi kerana menggandakan usaha serta pemikiran ke arah memberi sumbangan yang lebih baik melalui jawatan yang disandang.

Rakyat yang menyokong pemimpin bukanlah penonton pertunjukan fesyen atau pemuja yang kagum dengan seseorang artis pujaan sehingga sanggup membeli tiket mahal untuk menonton persembahan mereka.

Rakyat lebih selesa dengan penampilan pemimpin yang seadanya, original, tidak fake dan tidak dibuat-buat.

Kadangkala penampilan atau perubahan yang berlebihan hanya akan membuatkan rakyat jadi meluat, tambahan lagi jika kerja yang dilakukan hanya ala-ala melepas batuk di tangga saja.

Sejak menerajui Kementerian Luar Bandar di era PH sebelum ini sehinggalah Kementerian Wanita, Keluarga dan Masyarakat yang diterajuinya sekatang, Rina boleh dikata menteri yang tidak ternampak berfungsi dengan berkesan.

Adanya beliau macam tidak ada, nak kata tiada pula, beliau tetap ada.

Kini, dalam banyak isu melibatkan ruang lingkup kementeriannya seperti rogol dalam tahanan polis, gangguan seks oleh wanita ketika sekatan jalanraya serta isu-isu lain lain melibatkan wanita, keluarga dan kebajikan rakyat, belum terdengar lagi beliau bersuara atau membuat sebarang kenyataan mengenainya.

Tidakkah pelik, yang terdengar bersuara tentang kejadian rogol dalam lokap polis ialah Zuraida Kamaruddin, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan?

Di mana Rina dalam isu ini?

Adakah beliau terlalu sibuk berfoto atau bersolek sehingga tidak sempat mengarahkan pegawai medianya mengeluarkan kenyataan barang sebaris ayat sekali pun?

Dengan Muhyiddin berdepan pelbagai tekanan politik sekarang ini, perubahan penampilan Rina yang disertai dengan kecaman berterusan daripada pelbagai lapisan rakyat pasti turut membuatkan Perdana Menteri lebih tertekan lagi dibuatnya.

Perubahan penampilan menteri lantikannya itu tidak memberi apa-apa markah tambahan kepada Muhyiddin, lebih-lebih lagi setiap kali gambar dan wajah terbarunya bak model pakaian tersebar luas, bukan pujian, sebalik kejian yang diterima kerajaan.

Apakah masih perlu Muhyiddin menyimpan lebih lama Rina dalam kabinetnya, sedangkan beliau sendiri menampakkan lebih keinginan mahu jadi model atau selebriti berbanding tugas hakikinya yang dibayar gaji daripada titik peluh rakyat sebagai menteri dan wakil rakyat? (Shahbudindotcom 15/02/2021)

3.9 8 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 15 February 2021 — 8:25 am
Subscribe
Notify of
guest
96 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
16 February 2021 3:12 pm

MP2 PHD4PIG PUN RAMAI YANG TAK GUNA….SIJIL PALSU SIJIL BELI DSB……. BANYAKKAN PENUBUHAN PUSAT KUARANTIN BARU BARU SELESAIKAN MASALAH WABAK……. PHD4PIG KUAT MENUDUH TANPA BUKTI…….MP KORANG PUN ADA LANGGAR SOP… ‘DAP jangan cepat menghukum, siasatan belum selesai’ – Annuar Musa……. ‘DAP jangan cepat menghukum, siasatan belum selesai’ – Annuar Musa Menteri Wilayah Persekutuan, Tan Sri Annuar Musa mengingatkan DAP supaya tidak menghukumnya sebelum siasatan polis selesai. Beliau berkata, tindakan menghukum itu sememangnya cara DAP. “Tak perlu DAP nak menghukum sebelum siasatan kerana itu cara DAP. Biar polis teruskan siasatan tanpa fear or favour (takut dan pilih kasih). “Dapatkan fakta…sayakah menganjurkan… Read more »

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 7:19 pm

Takda kesalahan politik atau pentadbiran yang serius di buat Rina yang disebutkan. Hanya hal peribadi dia saja.

Kamon, be fair lah, Budin. Pahal pun, dia cantik, sedap dipandang, manis di ….. lihat.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 8:01 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN 7:19 pm,

…’di buat’ Rina…???
(Kalau di wad ke, ok lah)

Pedoman tatabahasa:

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 8:01 pm
Reply to  Anonymous

Ha..ini mula lah cikgu naik hilang sabar nak tengking ni…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 8:02 pm
Reply to  Anonymous

‘buat’ tu, tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bobal bongap pukimak bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 8:03 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobobalan auntie tu!

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN pukimak ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 8:04 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo bobal bahalol bangang bengong, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!
PUKIMAK PUNYO BOTINA TUO!

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 8:05 pm
Reply to  Anonymous

HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BONGAP… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

JONIH KOLONTIT PANJANG KONCING TAK BASUH NI MEMANG SUSAH NAK MASUK AJAR.

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, BILO DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG.

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 5:37 pm

ADA LAGI KE KARANGAN TADIKA ATAU KARANGAN BENGAP ALA SJK NEK TN BATANG PISANG BETINA TUA KUTOK PENGOTOR?

BAK MEH SINI NEK, CIKGU NAK TOLONG EDITKAN!

😅😅😅😅😅😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 7:12 pm
Reply to  Anonymous

Ini ke bendaklah yang kata jangan beri komen di sini kalau tak penting?

Pelik dunia ini, pelik …

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 7:34 pm
Reply to  Anonymous

Owh..ada lagi karangan tadika rupanya..
Kah kah kah.

Takpe, biar Kejora tolong editkan karangan tadika nek tu:

Masih ada bendaklah yang Kejora kata jangan beri komen di sini kalau tak penting?

Pelik dunia ini, pelik NEK TN MONYET BATANG PISANG NI …
.
KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 7:35 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini satu contohnya:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek mengkelebek puki nya yg kering & gersang
Bila teringat, pelir Bg Ali, puki nek jadi terangsang
Digentel kelentit smbil video pelir negro dipasang
Lps itu, nek jolok lbng puki dia dgn batang pisang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 8:00 pm
Reply to  Anonymous

Biadab dan kurang ajar nate’ nih.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 4:46 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakan2 usahlah berikan komen kalau tak penting
Klau org kritik komen kita jgn teruk sgt melenting
Jgn berkomen klau kalut dgn cermin dan gunting
Klu ada karangan tadika, bak meh Kejora sunting
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 5:20 pm
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NAK MENGGONTOL. LANTAK DIA LAH.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 5:36 pm
Reply to  Anonymous

Owh..ada lagi karangan tadika rupanya..
Kah kah kah.

Takpe, biar Kejora tolong editkan karangan tadika nek tu:

MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG NAK MENGGENTEL BIJI KELENTIK DIA.

LANTAK DIA LAH.
.
KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 5:37 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini satu contohnya:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Ckgu Kejora appeared to be very smart & cunning
Pity skunk TN, being whacked from the beginning
Poor TN is as if..getting heavy strokes of canning
In their duel all the while genius Kejora is winning
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 7:14 pm
Reply to  Anonymous

Jangan kopipes lah, Wak Gontol, reti malu sikit lah …

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 7:29 pm
Reply to  Anonymous

Owh..ada lagi karangan tadika..
Kah kah kah.

Takpe, biar Kejora tolong editkan karangan tadika nek tu:

Jangan takut dgn kopipe lah, Nek TN Betina Tua produk SJK.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 7:30 pm
Reply to  Anonymous

#kopipes

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 7:31 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini satu contohnya:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek terhirup cendol basi yng dia sangka koktel
Lepas termuntah, nek pegi berbaring, kt atas katil
Lalu nek ambil tembakau, di celah gusi dia sontel
Bila teringat pelir Bg Ali terus kelentitnya digentel
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 4:23 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sian nenek sasau, dah tua kerepot tapi tak cerdik
Sebabnya, kat sekolah SJK dia telah disalahdidik
Bersarang kepala dia, kena peluru yg Kejora bidik
Dah tu dgn cgu BM pula dia kena tengking herdik
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 5:21 pm
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NAK MENGGONTOL. LANTAK DIA LAH.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 5:35 pm
Reply to  Anonymous

Owh..ada lagi karangan tadika..
Kah kah kah.

Takpe, biar Kejora tolong editkan karangan tadika nek tu:

MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG NAK MENGGENTEL BIJI KELENTIK DIA.

LANTAK DIA LAH.
.
KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 5:36 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini satu contohnya:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
We are having auntie TN the girlfriend of Bang Ali
Never wash after peeing..makes he pussy smelly!
Pity her, in this blog, Kejora often whacked & bully
Feeling ashamed, she always leave the blog early
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 6:17 pm
Reply to  Anonymous

Ini ada lagi dua contoh nek:

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 6:21 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek mengkelebek puki nya yg kering & gersang
Bila teringat, pelir Bg Ali, puki nek jadi terangsang
Digentel kelentit smbil video pelir negro dipasang
Lps itu, nek jolok lbng puki dia dgn batang pisang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 6:22 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek terhirup cendol basi yng dia sangka koktel
Lepas termuntah, nek pegi berbaring, kt atas katil
Lalu nek ambil tembakau, di celah gusi dia sontel
Bila teringat pelir Bg Ali terus kelentitnya digentel
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 6:23 pm
Reply to  Anonymous

ADA LAGI KE KARANGAN TADIKA NEK TN BATANG PISANG BETINA TUA KUTOK PENGOTOR?

BAK MEH SINI NEK, CIKGU NAK TOLONG EDITKAN!

😅😅😅😅😅😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
15 February 2021 4:10 pm

RAKYAT YANG SOKONG BANDUAN LIWAT JADI PEMIMPIN DAH TENTU TAK ADA OTAK……..

Putar Belit Anwar Ibrahim……….

Anwar Ibrahim mengutuk Perdana Menteri dan kerajaan Perikatan Nasional kerana pelaburan asing atau FDI jatuh teruk. Jumlah penduduk Malaysia tidak sampai 5% dari penduduk ASEAN dan 20% dari perkerja Malaysia adalah pekerja asing. Lagi pun, gaji pekerja Malaysia lebih tinggi dari di negara ASEAN yang lain dan situasi politik di negara ASEAN lain sudah stabil. Sebab itu Malaysia bukan lagi destinasi utama pelabur asing.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
15 February 2021 2:41 pm

Heee …. ha … saba jo la. kih3x Jeng3x. Tahu. 😜

images (13).jpeg
Anonymous
Anonymous
15 February 2021 12:41 pm

HAH, DAH TOSONYAP BETINO TUA KUTOK PENGOTOR BOBAL BONGAP BINGAI BAHALOL BANGANG BENGONG BONGOK TU, DEK KONO TONGKING DONGAN CIKGU BM KEK BLOG INI.

Agaknyo diyo poyi kolaeih tusyen BM kot.

Nak ‘baikki’ diyo ‘pu nya’ ponguasoan dalam BM

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 1:39 pm
Reply to  Anonymous

NAK TONGKING, DI SALAK ANJING, CABUT LARI TONGGANG LANGGANG TERCAMPAK KE LONGKANG.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:21 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN 1:39 pm,

…’DI SALAK ANJING’…???
(Kalau di Salak Selatan ke, ok lah)

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:22 pm
Reply to  Anonymous

Ha..ini mula lah cikgu hilang sabar nak tengking ni…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:23 pm
Reply to  Anonymous

‘salak anjing’ tu, tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bobal bongap bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:24 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobobalan auntie tu!

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang bondorang dan nyato yang auntie TN ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:25 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo bobal bahalol bangang bengong, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:26 pm
Reply to  Anonymous

HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BONGAP… DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:58 pm
Reply to  Anonymous

MARAH YER. GERAM YER. HARA KIRI LAH. KALAU TAKUT, MERAYAP KE BAWAH TEMPURUNG, DIAM DI SANA BERSAMA KATA PURU LAH.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:59 pm
Reply to  Anonymous

IT’S FUN TO WHACK STUPID BUMS LIKE THE ABOVE.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 4:12 pm
Reply to  Anonymous

Siaran tadika kembali lagi..

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 4:12 pm
Reply to  Anonymous

Takpe, biar Kejora tolong editkan karangan tadika nek tu:

MARAH YER?. GERAM YER?. KENA TENGKING HERDIK DENGAN CIKGU!
HARA KIRI LAH.

KALAU TAKUT, MERAYAP KE BAWAH TEMPURUNG, DIAM DI SANA BERSAMA KATA PURU LAH.

IT’S FUN TO WHACK STUPID BUMS LIKE THE ABOVE.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 4:13 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini satu contohnya:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tadi nenek tk tahan teruk kena tibai dia cabut lari
Dek malu terkantoi, hampir saja nenek tu harakiri
Kini dia muncul balik, cara tu mcm nak pukul curi
Tapi silap ler, bkn sebarang org cgu Kejora bistari
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 4:14 pm
Reply to  Anonymous

ADA LAGI KE KARANGAN TADIKA ATAU KARANGAN ALA SJK NEK TN BATANG PISANG BETINA TUA KUTOK PENGOTOR?

BAK MEH SINI NEK, CIKGU NAK TOLONG EDITKAN!

😅😅😅😅😅😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 5:19 pm
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NAK MENGGONTOL. LANTAK DIA LAH.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 5:42 pm
Reply to  Anonymous

Owh..ada lagi siaran tadika rupanya..
Kah kah kah.

Takpe, biar Kejora tolong editkan karangan tadika nek tu:

MONYET TUA NEK TN BATANG PISANG NAK MENGGENTEL BIJI KELENTIK DIA.

LANTAK DIA LAH.
.
KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 5:42 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini satu contohnya:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Auntie kt depan cermin..sambil bontot dia gelek2
Pastu, digunting bulu puki sambil dikelebek belek
Dia berusaha, nak bagi puki dia tu nampak molek
Lipstik disapu di bibir puki, satu cara puki disolek
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 5:43 pm
Reply to  Anonymous

ADA LAGI KE KARANGAN TADIKA ATAU KARANGAN BANGANG ALA SJK NEK TN BATANG PISANG BETINA TUA KUTOK PENGOTOR?

BAK MEH SINI NEK, CIKGU NAK TOLONG EDITKAN!

😅😅😅😅😅😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
15 February 2021 12:01 pm

POMPUAN2 PARTI KUNYIT LGBT JADI TOMBOY…….JANTAN2 TUKAR JANTINA……. Puad And Umno’s Anti-Muhyiddin Campaign……… Puad Zarkashi is dangerous. He caused Najib and Umno to get wiped out in GE14. Now he is saying Muhyiddin Yassin and Perikatan Nasional are going to get wiped out if a snap GE15 is held within these next two or three months. That is nonsense, of course. Muhyiddin and Perikatan are not unpopular with Malaysians, as his critics are suggesting. Mukhriz Mahathir said Pejuang does not want a snap general election or GE15 to be held now. They would rather wait until it is safe to… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
15 February 2021 11:27 am

PAK ANU ALBONTO SEBENARNYA BANYAK MASALAH……… JANGAN SIMPAN LAGI ALJUBON…… RUPANYA ALJUBON JUGA KETURUNAN MAMAK PARIA………SIBUK BELA MELAYU……NEGERI DIA HABIS KENA BELI TIONGKOK……… PM9 PARTI ZON HIJAU …….. SAMPAI BILA NAK SIMPAN ALBONTO BERMASALAH MORAL DALAM PARTI KUNYIT………. BILA BANYAK PUSAT KUARANTIN TAK PERLU KETATKAN SOP ……BOLEH TERUS LAPOR DIRI BAGI MEREKA BERGEJALA…….. Ancam lapor polis, MP beri 24 jam untuk Annuar minta maaf……… Ahli Parlimen Kepong Lim Lip Eng menggesa tindakan tegas diambil terhadap Menteri Wilayah Persekutuan Annuar Musa kerana didakwa melanggar prosedur operasi standard (SOP) perintah kawalan pergerakan (PKP), setelah gambarnya makan bersama enam individu lain di dua… Read more »

zunnun
zunnun
15 February 2021 10:45 am

lepAs ini pornpuan2 pAs akan ikut jejak rina harun, bertelekung dan berjubah utk menambah2kan kejelitaan diri sejak laki2 mereka meraih duit dari kerajaan #melayu2isle yg mereka sama2 dirikan dlm pN bersama Moo…

ada ke treatment mencantik kan lubang puki ?

malaun2 & walaun2 pAs kini mabuk lain dgn dunia mereka, hasil dari mabuk terdahulu, menunggag kawah2 ajaran hadi.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 11:10 am
Reply to  zunnun

Zunnun,

Mungkin auntie tahu kot cara treatment tu.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 11:14 am
Reply to  Anonymous

Maksudnya, treatment selain dari penggunaan cermin, gunting dan lipstik.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 11:46 am
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla lebih tahu cara nya.

Dia peminat Pak Sheikh Nuor.

Dia dah coba segala cara – depan belakang, kiri kanan, atas bawah.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 11:48 am
Reply to  Anonymous

Penerima, pengasak.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 11:31 am
Reply to  Anonymous

zunnun dapat treatment dari Bang Ali. Bila puki nya di cekah dan di rodok Bang Ali, Syurga lah dia.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 12:31 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN 11:31 am,

…’di rodok’…???
(Kalau di pondok ke, ok lah)

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 12:31 pm
Reply to  Anonymous

Ha..Mula la cikgu nak tengking ni…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 12:32 pm
Reply to  Anonymous

‘rodok’ tu, tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bobal bongap bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 12:32 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan aintie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobobalan auntie tu!

Memang dah tosangek joleih, dah somakin torang dan nyato yang auntie TN ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 12:33 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo bobal bahalol bangang, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 12:34 pm
Reply to  Anonymous

HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU BOLEH FAHAM KOT!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 2:04 pm
Reply to  Anonymous

TONGKING MCM ANJING, DI BALING BATU CABUT LARI PANJAT POKOK MCM LOTONG.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:12 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN 11:31 am,

…’DI BALING BATU’…???
(Kalau di Baling, Kedah ke, ok lah)

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:12 pm
Reply to  Anonymous

Ha..Mula la cikgu hilang sabar nak tengking ni…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:13 pm
Reply to  Anonymous

‘baling batu’ tu, tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bobal bongap bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:14 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobobalan auntie tu!

Memang dah sangek joleih, dah somakin torang dan nyato yang auntie TN ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:15 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo bobal bahalol bangang, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:17 pm
Reply to  Anonymous

HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK PUNYO BOTINO SIAL…DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:18 pm
Reply to  Anonymous

TONGKING MCM ANJING, DI BALING BATU CABUT LARI PANJAT POKOK MCM LOTONG.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 3:54 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN 3:18 pm,

…’DI BALING BATU’…???
(Kalau di Baling, Kedah ke, ok lah)

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Pukimak lahanat punyo botino sial. Dah dokek sobulan diajar, tak dapek jugo nak faham-faham!

Hah ha ha.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 4:01 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo bobal bahalol bangang, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo butoh Bang Ali sobolum DILANCAP batang butoh kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang puki koring nyo itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 4:03 pm
Reply to  Anonymous

HA..NAK KENA TENGKING BERKALI-KALI BARU BOLEH FAHAM KOT!

PUKIMAK LAHANAT PUNYO BOTINO SIAL BONGAP…DAH DOKEK SOBULAN DIAJAR, TAK DAPEK JUGO NAK FAHAM-FAHAM..

KOCIK-KOCIK TAK NAK MAMPUIH, DAH TUO KOREPOT MONYUSAH-AN ORANG PULAK!

HAH HA HAA.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 11:28 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Menyebut puki, Pukimak lah dia.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
15 February 2021 10:31 am

RUPANYA ALJUBON JUGA KETURUNAN MAMAK PARIA………SIBUK BELA MELAYU……NEGERI DIA HABIS KENA BELI TIONGKOK……… PM9 PARTI ZON HIJAU …….. SAMPAI BILA NAK SIMPAN ALBONTO BERMASALAH MORAL DALAM PARTI KUNYIT………. BILA BANYAK PUSAT KUARANTIN TAK PERLU KETATKAN SOP ……BOLEH TERUS LAPOR DIRI BAGI MEREKA BERGEJALA…….. Ancam lapor polis, MP beri 24 jam untuk Annuar minta maaf……… Ahli Parlimen Kepong Lim Lip Eng menggesa tindakan tegas diambil terhadap Menteri Wilayah Persekutuan Annuar Musa kerana didakwa melanggar prosedur operasi standard (SOP) perintah kawalan pergerakan (PKP), setelah gambarnya makan bersama enam individu lain di dua meja disebarkan di media sosial. Lim juga memberi tempoh 24… Read more »

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 10:28 am

Alangkah baik nya jika ini berlaku –

an official party report said a Labour Government should make ‘woke’ payments to countries once ruled by the British Empire to apologise for colonialism.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9257793/Labour-told-make-woke-reparations-countries-ruled-British-Empire-official-party-report.html

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
15 February 2021 1:07 pm
Reply to  Anonymous

Bangkali sediakan modal percuma utk membangunkan negara2 yg dibawah jajahan takluknya baru sesuai perkataan Patriot itu dipakai.

Last edited 9 months ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
15 February 2021 10:10 am

Ni ha … Heeee … ha … lumbo kudo dah nak bermulo tak lamo layi. Tahu.

images (6).jpeg
langkasuka
langkasuka
15 February 2021 10:23 am

Engkau nak menkuda ke si betina tu. Dulu ada kisah sekumpulan budak2 terencat akal merogol kambing betina. Di ikatnya kambing tu dan dirogol bergilir2. Namun kambing gagal bunting. Nasib baik kan

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
15 February 2021 10:30 am
Reply to  langkasuka

Heee ha. saba jo la. Tahu. kih3x Tak lamo layi doh. ✌️👍👌

images (19).jpeg
Anonymous
Anonymous
15 February 2021 9:57 am

“Apa faedah dan nilai tambah bagi seorang menteri dengan mengubah wajah sebegitu rupa”?

Bila cantik, ramai yang tak nampak jonggang kerja nya.

Maka tentukan lah gigi nya tak jongang, cabut, ganti yang jongang, dan tentukan sentiasa bersih.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 10:02 am
Reply to  Anonymous

Selalu nya, yang cantik takda kudis. Hanya kudis di tingkah laku atau kata2 nya.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 10:09 am
Reply to  Anonymous

Melainkan yang jahat, malas kerja biasa.

Nak kera senang, hanya mengangkang, pergi ke backlanes of Chow Kit Road, KL, kena kotor, kudis lah di kaki nya.

Atau di tempat lain Kudis VD/ HIV, contoh nya. .

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 10:10 am
Reply to  Anonymous

kera = kerja

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
15 February 2021 7:48 am

SAMPAI BILA NAK SIMPAN ALBONTO BERMASALAH MORAL DALAM PARTI KUNYIT………. BILA BANYAK PUSAT KUARANTIN TAK PERLU KETATKAN SOP ……BOLEH TERUS LAPOR DIRI BAGI MEREKA BERGEJALA…….. Ancam lapor polis, MP beri 24 jam untuk Annuar minta maaf……… Ahli Parlimen Kepong Lim Lip Eng menggesa tindakan tegas diambil terhadap Menteri Wilayah Persekutuan Annuar Musa kerana didakwa melanggar prosedur operasi standard (SOP) perintah kawalan pergerakan (PKP), setelah gambarnya makan bersama enam individu lain di dua meja disebarkan di media sosial. Lim juga memberi tempoh 24 jam kepada Annuar untuk memohon maaf atas perkara itu. “Saya beri tempoh 24 jam untuk dia memohon maaf… Read more »

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
15 February 2021 7:19 am

Ni ha. Jeng 3x … heee .. ha … Jgn lupo. Tahu. kih3x 😝 saba jo la.

images (20).jpeg
Last edited 9 months ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Anonymous
Anonymous
15 February 2021 8:05 am

Ane bo otak buang masa, buang ruang blogging saja di sini.

Kot nanti di buang nya otak dia … habis.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 8:07 am
Reply to  Anonymous

Bagus.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
15 February 2021 8:29 am
Reply to  Anonymous

Heee … ha. Jgn lupo. Tahu. Ni ha Saba jo la. kih3x Jeng3x 😜😂

images (5).jpeg
Anonymous
Anonymous
15 February 2021 12:23 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN 8:05 am,

…’di buang’…???
(Kalau di Kuang ke, atau di Kluang ke, ok lah)

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda, tempat atau masa, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia, di siang hari, dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Fahaaaaaaaaammmmmmmmmmm!!!

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 12:23 pm
Reply to  Anonymous

Mula la cikgu nak tengking ni…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 12:24 pm
Reply to  Anonymous

‘buang’ tu, tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bobal bongap bahalol ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 12:24 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan aintie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobongapan auntie tu!

Memang dah tosangek joleih, dah somakin torang dan nyato yang auntie TN ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 12:25 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo bobal bahalol bongap, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
15 February 2021 12:26 pm
Reply to  Anonymous

FAHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM!!!

HA..NI NAK TENGKING SEKALI LAGI NI…

HAH HA HAA.