PN SUKAR MENANG PRU15, PH DAN BN DIJANGKA RAIH LEBIH BANYAK KERUSI

Persoalan yang mula menjadi bualan sekarang ialah mampukah Muhyiddin Yassin dan PN menang PRU15 akan datang, lebih-lebih lagi setelah masuknya Gerakan ke dalam gabungan itu?

Meskipun ada beberapa penganalisis mengatakan PN berpeluang cerah, malah disebut mampu meraih kemenangan dua pertiga dalam PRU15 nanti, secara kasarnya semua itu terlalu sukar, bahkan hampir mustahil dapat dicapai.

PN yang dianggotai Bersatu, Pas, Star, Sapp dan terbaru Gerakan adalah sebuah gabungan setengah masak serta sudah tidak diyakini lagi oleh rakyat dalam mengurus kerajaan.

Mereka adalah kerajaan yang gagal dengan sejumlah kegagalan yang tak terhitung lagi, bahkan dianggap kerajaan paling teruk sekali dengan tahap kebencian makin meningkat hari demi hari.

Malah, kebencian rakyat kepada Muhyiddin saja sekarang ini lebih parah berbanding penolakan terhadap Najib Razak yang membawa kecundangnya BN pada PRU 2018 lalu.

Kalaulah PN begitu yakin dengan kemenangan, di ketika UMNO/BN semakin menarik sokongan dan enggan bekerjasama dengannya lagi, pastilah Muhyiddin akan memilih untuk membubarkan Parlimen.

Tetapi, kenapa mencadangkan darurat kepada Agong menjadi pilihan Muhyiddin?

Alasan Covid19 sebagai halangan PRU diadakan lebih awal tidak boleh diterima sama sekali kerana pelbagai peraturan atau SOP sudah tentu boleh diperkenalkan oleh SPR jika benar kemenangan lebih memihak kepada PN.

Dengan memilih menasihatkan Agong untuk melaksanakan darurat, ia adalah bukti nyata PN tidak boleh menang PRU, walaupun kedudukan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri sudah pun tiada majoriti lagi.

Darurat ini walaupun berjaya mengelakkan Muhyiddin daripada dijatuhkan, namun ia jelas menyebabkan tahap kebecian makin meningkat terhadapnya.

Luahan tidak puas hati, kebencian dan caci maki sehingga ke laman media sosial Istana Negara dan Presiden Indonesia adalah petanda sahih tahap penolakan yang makin membesar itu.

Selain kebencian dan penolakan terhadap kerajaan ini berpunca daripada sosok Muhyiddin sendiri yang disifatkan sebagai Perdana Menteri paling lemah, kegagalan mengurus Covid19 sehingga peraturan sering berubah-ubah dan adanya dwi standard peraturan antara orang biasa dengan menteri-menteri turut membuatkan rakyat jadi tambah meluat lagi.

Keghairahan menjual jenama kerajaan Melayu/Islam ketika peringkat awal pengkhianatan sehingga terbentuknya kerajaan PN ini pula seperti sudah jadi senjata makan tuan sekarang ini.

Terutama dengan adanya Pas yang menjadi pengampu nombor satu Muhyiddin dalam kerajaan PN ini, perjuangan Melayu/Islam yang digembar-gemburkan sebelum ini sudah dapat dilihat dengan nyata oleh rakyat sendiri hanyalah sebagai mainan sebelum beroleh kuasa semata-mata.

Setelah beroleh kuasa dan kedudukan, semuanya jadi leka mengira habuan dunia sehingga jangankan mahu melihat hudud dan RUU355 dilaksanakan, malah membela nasib Adib, anggota bomba yang terbunuh dalam tragedi kuil dan bersuara berkenaan mangsa yang dilanggar pemandu mabuk pun tidak lagi kedengaran.

Lebih dahsyat lagi, demi kemaruk kuasa dan takut hilang kedudukan, sementara sebelum ini kaum Cina dilabel dengan rasis, harbi, anti hudud, komunis dan macam-macam lagi, sebaliknya kini penunggang agama tersebut berebut-rebut mahu mencinakan penampilan mereka sendiri semata-mata dengan harapan dapat beroleh secebis sokongan kaum tersebut dalam PRU akan datang.

Hakikatnya, inilah kelompok hipokrit dan penjual agama paling dahsyat pernah wujud di negara ini, kalau pun tidak di dunia.

Dalam kebanyakan wajah dan suara pengundi yang ditemui, selain kebencian dan penolakan itu makin membesar, dapat dirasakan juga mereka hanya menunggu masa saja untuk menghukum dan membuang ke longkang kerajaan PN ini.

Jika begitu siapa yang boleh menang?

Berdasarkan perkembangan semasa, terutama dengan lulusnya usul UMNO tidak mahu lagi bekerjasama dengan Bersatu, pertandingan PRU15 hampir pasti menjadi pertembungan tiga penjuru antara PN, PH dan BN.

Dengan kedudukan PN yang terperosok teruk dibenci dan ditolak rakyat ketika ini, peluang PH dan BN adalah jauh lebih cerah dari segi memenangi banyak kerusi.

PN, walaupun ada Pas dan Gerakan didalamnya, dijangka hanya mampu menang jumlah kerusi paling sedikit sekali.

Sejak hampir setahun lalu telah membuktikan Pas tidak lagi dipercayai mampu memperjuangkan Islam bila beroleh kuasa dan parti itu hanya dilihat sebagai parti yang gah di pentas ceramah semata-mata.

Kemasukan Gerakan juga tidak mungkin mampu menyumbang apa-apa kepada PN kerana parti itu bukan sebuah parti yang dipercayai oleh kaum Cina, kedudukannya lebih kurang saja dengan MCA.

Pilihan kaum Cina tetap bersama DAP, sebuah gabungan dalam PH.

Bersatu, walau mengetuai kerajaan dan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri serta beberapa pemimpinnya menguasai kementerian kanan, parti itu tidak mungkin mampu menandingi UMNO dari segi penguasaan di kawasan-kawasan Melayu.

Dengan itu, dalam kelompok PN, Bersatu dijangka paling bergelut sekali untuk meraih kemenangan, terutama di kerusi-kerusi lompat yang asalnya adalah milik UMNO dan PKR.

Tidak mustahil, oleh kerana ketaksuban pengundi Melayu di Kelantan dan Terengganu begitu totok terhadap Pas, parti itu akan menang lebih banyak kerusi berbanding Bersatu.

Begitu pun, meski peluang PH dan BN lebih baik berbanding PN, kedua-dua gabungan itu juga dilihat sukar memperolehi kerusi yang mencukupi untuk membentuk kerajaan secara sendirian.

Sebuah kerajaan campuran adalah hampir pasti akan terbentuk dan siapa yang menang lebih banyak kerusi Parlimen, calon gabungan tersebutlah akan mengisi kerusi Perdana Menteri. (Shahbudindotcom 14/02/2021)

4.3 6 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 14 February 2021 — 5:17 am
Subscribe
Notify of
guest
80 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
15 February 2021 5:52 am

ADA KE BANDUN LIWAT ALJUBON BOLEH DIBUAT PEMIMPIN…….MAKHLUK DUA ALAM SAHAJA BOLEH SOKONG…….. PENYOKONG2 PARTI KUNYIT LGBT SOSIALIST HANYA MEREKA YANG TIDAK BERAKAL DAN TAK BERMORAL DAN AKHLAK……… HIPOKRIT BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PHD4PIG PEROSAK NEGARA APABILA DAPAT KUASA….. DAPIG KOMUNIS PENGGANAS LTTE PENUNGGANG AGAMA KRISTIAN DAN SYIAH……… Pakatan Harapan’s Solution: Anwar As Puppet PM With Mahathir Pulling The Strings………… Give us your idea and solutions. How can Malaysia be made better? Stop grumbling about Muhyiddin day in and day out for one year. Tell us what Pakatan Harapan will do if it came back to power considering it was… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
15 February 2021 5:48 am

PENYOKONG2 PARTI KUNYIT LGBT SOSIALIST HANYA MEREKA YANG TIDAK AKAL DAN TAK BERMORAL DAN AKHLAK……… HIPOKRIT BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PHD4PIG PEROSAK NEGARA APABILA DAPAT KUASA….. DAPIG KOMUNIS PENGGANAS LTTE PENUNGGANG AGAMA KRISTIAN DAN SYIAH……… Pakatan Harapan’s Solution: Anwar As Puppet PM With Mahathir Pulling The Strings………… Give us your idea and solutions. How can Malaysia be made better? Stop grumbling about Muhyiddin day in and day out for one year. Tell us what Pakatan Harapan will do if it came back to power considering it was in power for almost two years and it did nothing. Reading the β€œclever”… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
15 February 2021 1:57 am

MvsAnwar – 14 Feb 2021 @ 7.28ppm

Hoi Samdol Al Bangang Penjilat tegar Pas dan Hadi Bawang !

Pala But#h hang lah ! Pas Parti Ajaran Sesat pimpinan Al Hadi Dajjal dari negeri Budu berdengung, PN parti Pnipu pimpinan Moodin Kanser(tak sedor diri bila2 bole Qolu) .. lagi dasyat dua ekor Pemimpin PNipu dan Pas ni !, Jahat!, Hanat dari BN, PH

khatijah.nuno
khatijah.nuno
15 February 2021 1:51 am

Setuju sangat dgn komentar Tuan Budin ni, memang tepat dan betul pun :

“Hakikatnya, inilah kelompok hipokrit dan penjual agama paling dahsyat pernah wujud di negara ini, kalau pun tidak di dunia.”

Nak tambah bukan saja kelompok hipokrit malah Lobai Pas antara sifat2 Dajjal akhir zaman. Inilah rupa dan gerombolan ularmaq2 yg Nabi katakan..akhir zaman muncol ramai ulamaq Jahat. Kan Hadi Bawang..PNkhianat, tunggang agama utk kepentingan diri ! Setaaaan !

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 February 2021 7:28 pm

BN KAPITALIS JAGA KEPENTINGAN PEMODAL……PH COMMUNIST NEGARA BANGKRAP…….PN PERALIHAN…… PRU15 LEBIH BAIK KE ARAH ISLAM TOTAL…….. DAPIG KOMUNIS PEMBELA PENGGANAS LTTE……. EKONOMI JADI BANGKRAP BAWAH PHD4PIG……. Why Get Upset With Tommy Thomas?…….. I can see that ex-Attorney-General Tommy Thomas has, quite understandably, ruffled many feathers. But why get upset with what Tommy Thomas said in his book when most of what he said is really nothing new and has been said so many times before? Anyway, Tommy Thomas is a Communist, a Christian, a DAP supporter, anti-Malay, anti-Muslim, anti-Umno, anti-Barisan Nasional, and so on. Hence, he is not a historian.… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
15 February 2021 1:55 am

Pala But#h hang lah ! Pas Parti Ajaran Sesat pimpinan Al Hadi Dajjal dari negeri Budu berdengung, PN parti Pnipu pimpinan Moodin Kanser(tak sedor diri bila2 bole Qolu) .. lagi dasyat dua ekor Pemimpin PNipu dan Pas!, Jahat!, Hanat dari BN, PH

najib bini rosmah
najib bini rosmah
14 February 2021 12:44 pm

PRU14 kuasa memilih Rakyat hancurkan kleptokrat dan wang cukong kapitalis. PRU15 kuasa Rakyat balas dendam kepada bala dan celaka PNkhianat akan berlaku. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
14 February 2021 12:41 pm

Ramai YB dan Menteri Kabinet yang bakal syahid kena tanam di jirat Cina. 70 ekor Dajjal cuba nak kekal lagi selepas PRU15 amat menyedihkan. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
14 February 2021 12:03 pm

Gerakan bukan parti kapir ke? Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 10:46 am

Selamat Hari Valentine untuk Auntie & Bang Ali:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Mmg lah hari ini..suatu hari yg indah, tidak terperi
Psti pasangan kekasih mengingati 14 hb Februari
Utk antie & Bg Ali ucpn slmt hari Valentie kita beri
Moga nanti depa akan jadi pasangan suami isteri
πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”
πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³
β€οΈπŸ§‘πŸ’›πŸ’šπŸ’™πŸ’œπŸ€β™₯οΈπŸ’˜πŸ’πŸ’–πŸ’—πŸ’“πŸ’žπŸ’•πŸ’Œβ£οΈβ™₯οΈπŸ’™
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 10:56 am
Reply to  Anonymous

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Pasti nya tika bersanding rancak kompang dipalu
Auntie dngn Bang Ali, sama-sama tertunduk malu
Tapi jgn dibiar panjang sgt puki auntie punya bulu
Bulu puki tu auntie trim lah dan gunting lah selalu
β€οΈπŸ§‘πŸ’›πŸ’šπŸ’™πŸ’œπŸ€β™₯οΈπŸ’˜πŸ’πŸ’–πŸ’—πŸ’“πŸ’žπŸ’•πŸ’Œβ£οΈβ™₯οΈπŸ’™
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:05 am
Reply to  Anonymous

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Dlm bilik pengantin, pelukan Bg Ali auntie sambut
Auntie sediakan KY Jelly, dia tak jadi kelam kabut
Bg Ali tlng gunting, bulu puki auntie yg berserabut
Bulu puki yg beruban pulak, Bang Ali tolong cabut
β€οΈπŸ§‘πŸ’›πŸ’šπŸ’™πŸ’œπŸ€β™₯οΈπŸ’˜πŸ’πŸ’–πŸ’—πŸ’“πŸ’žπŸ’•πŸ’Œβ£οΈβ™₯οΈπŸ’™
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:20 am
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gintol Kejora Kojolla menceritakan pengalaman nya dengan Bang Ali di masa lalu.

Rindu dia dengan Bang Ali, jeles pun ada.

Dia tak main Valentine di masa bersama dgn Bang Ali.

Sibuk main KY Jelly berdua.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:21 am
Reply to  Anonymous

Siaran tadika kembali lagi.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:26 am
Reply to  Anonymous

Ok lah, Kejora tolong edit karangan tadika nek tu:

Monyet Tua Nek TN Betina Tua Kutok Pengotor membayangkan pengalaman nya dengan Bang Ali di masa depan.

Rindu dia dengan Bang Ali, jeles pun ada.

Dia tak main Valentine di masa bersama dgn Bang Ali.

Sibuk main KY Jelly berdua.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:26 am
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau SJK yang serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yang mampu.
Ini satu contohnya:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
We are having auntie TN the girlfriend of Bang Ali
Never wash after peeing..makes he pussy smelly!
Pity her, in this blog, Kejora often whacked & bully
Feeling ashamed, she always leave the blog early
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:39 am
Reply to  Anonymous

Kejora otak kecik betul.

Grow up, boy.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:50 am
Reply to  Anonymous

Rugi masa terbuang nak mengajar dia adab sopan.

Pada hal banyak isu politik yang perlu dibincangkan,

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:53 am
Reply to  Anonymous

Siaran tadika terus bersambung.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:53 am
Reply to  Anonymous

Orang otak kecil tak kan mampu karang pantun, lebih2 lagi dalam BI.

Kalau yang asyik menyenyeh mcm budak tadika tu, itu lah otak kecil.

Tengok ni:

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:54 am
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau SJK yg serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yg mampu.
Ini contohnya:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Poor TN tried to be eagle but she’s just a sparrow
Her rusty brain is very small, and as if never grow
To readers, she is like an old broken wheelbarrow
Facing Kejora, she had to endure pain and sorrow
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:11 pm
Reply to  Anonymous

Kejora otak kecik, budak kecik.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:17 pm
Reply to  Anonymous

Siaran tadika terus berkumandang.

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:17 pm
Reply to  Anonymous

Otak kecik?
Orang otak kecik tak kan mampu karang pantun, lebih2 lagi dalam BI.

Kalau yang asyik menyenyeh mcm budak tadika tu, itu lah otak kecil.

Tengok ni:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Poor TN tried to be eagle but she’s just a sparrow
Her rusty brain is very small, and as if never grow
To readers, she is like an old broken wheelbarrow
Facing Kejora, she had to endure pain and sorrow
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

zunnun
zunnun
14 February 2021 10:13 am

kerajaan pN ala pariah merasakan dgn Gerakan masuk pN, satu dunia melalak merata2..

tapi gPs kini dah jelas tolak pN yg mereka rasakan kerajaan penjenamaan #melayu2isle yg serba sundal semata2…

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 10:27 am
Reply to  zunnun

zunnun lanun mulut celupar.

zunnun
zunnun
14 February 2021 8:55 am

pN tiada kekuatan dan kerajaan yg di bina tiada majoriti bercanggah dgn sistem demokratik yg memerlukan & membolehkan pN berkuasa….

tanpa omNo kerajaan #melayu2isle pN satu gagasan pariah bentuk nya…

dgn pAs yg mendokong kerajaan #melayu2isle yg pN bina, lagi sesat dgn fahaman agama yg di bawa kerana amanat hadi yg di jadikan teras hingga ke hari ini …

…kerana hadi awang tidak buat pengumuman kpd umum bahawa amanat hadin nya sesat dan memohon maaf…

maka, kerajaan #melayu2isle berdiri atas tapak fahaman agama yg bagaiman pula..?

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 9:21 am
Reply to  zunnun

Kasar bahasa kamu guna – “pN satu gagasan pariah, eh?

Kamu mulut celupar, jenis yang mencetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Menyebut gagasan pariah itu, Pukimak lah kamu.

zunnun
zunnun
14 February 2021 8:40 am

kesundalan ape yg malaun2 & walaun2 pAs cuba menjenamakan fahaman agama yg extremist hingga tergolek2 mati di memali…

fahaman agama bebal dgn afahaman tidak dapat membezakan muhammad dgn kenabian nya….?

hinggakan agama di jadikan penjenamaan asobiyah arab bentuk nya…

berserban berjubah bak babi2 dgn ke”babi”an kesana kemari selain mendirikan kilang2 puki merata2…?

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 9:13 am
Reply to  zunnun

Kamu asyik menyebut “tergolek2 mati di memali”. Extremist kamu ni, gloating ramai kaum Melayu yang mati di Memali.

Tapi kamu malu, gerun, tak berani sebut yang bergelimpangan mati di rusuhan kaum 13 Mei 1969.

Di mana Tentera di arah mengawal keadaan, depa guna SOP Tentera, gamak nya tembak berdentam dentum yang melanggar perintah berkurung. Termasuk anjungs nya.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 9:31 am
Reply to  Anonymous

Tentera ‘di arah’ mengawal…???
(Kalau di daerah ke atau di Beserah ke ATAU tentera di arah timur ke, atau di arah barat ke, ok lah)

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan bila perkataan itu adalah benda atau tempat, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia dll.

Imbuhan ‘di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan bila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 9:31 am
Reply to  Anonymous

β€˜arah’ tu, tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bobal bongap bahalol ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno β€˜di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 9:32 am
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan aintie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobodohan auntie tu!

Memang dah tosangek joleih, dah somakin torang dan nyato yang auntie TN ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 9:32 am
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo bobal bahalol bongap bingai bangang bengong, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan β€˜di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 9:38 am
Reply to  Anonymous

Lagi yang bodoh bangang tidak terhingga –

Nak mengajar BM, pigi ke blog berkenaan lah, Mamat.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 9:40 am
Reply to  Anonymous

Dia Jaguh Kampung. Tak reti tempat.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 10:07 am
Reply to  Anonymous

Syabas Anon cikgu BM!

Guru adalah seperti pendakwah dalam mengembangkan ilmu.

Kita mengajar dan memperbetulkan kesalahan tanpa terhad kepada ruang waktu dan tempat.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 10:28 am
Reply to  Anonymous

Dalam jamban lah

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:17 am
Reply to  Anonymous

Bila nek sebut jamban, Kejora teringat pulak pantun pasal jamban.
Ini satu contohnya:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Nenek munafiq fasiq aqidah dia sudah terpesong
Sampai pergi ke jamban, laptop sentiasa diusung
Lubng puki punya le luas boleh masuk alu lesong
Nak buat pantun dlm BI dia mmg tk tau langsung
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:18 am
Reply to  Anonymous

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
We are having auntie TN the girlfriend of Bang Ali
Never wash after peeing..makes he pussy smelly!
Pity her, in this blog, Kejora often whacked & bully
Feeling ashamed, she always leave the blog early
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

MalaysiaAmanDamai
MalaysiaAmanDamai
14 February 2021 11:19 am
Reply to  Anonymous

Jangan gertak dengan mei 13, ini adalah jenayah berat…mcmc /pdrm tolong siasat extremis batu api dalam blog in.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:29 am

Lagi seorang bodoh bangang.

Tak faham 13 Mei itu di sebut bula Memali di keluarkan. Sebagai peringatkan jangan sebut Memali sebab mengirak suasana tak baik 13 Mei.

Kamu yang sebut gertak ini perlu jaga pendirian dan mulut kamu. Niat jahat menimbulkan suasana tak baik,

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:47 am
Reply to  Anonymous

Siapa yang bodoh?
Peristiwa Memali tu rusuhan ketaksuban kepada seseorang.
Peristiwa 13 Mei tu rusuhan perkauman.
Tak sama dia punya impaks dan implikasi.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:58 am
Reply to  Anonymous

Auntie TN 11:29 am,

… β€˜di sebut’…??? …’di keluarkan’…???
(Kalau di Segambut ke, atau di Sandakan ke, ok lah)

Imbuhan β€˜di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan bila perkataan itu adalah benda atau tempat, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia dll.

Imbuhan β€˜di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan bila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:00 pm
Reply to  Anonymous

‘sebut’ dan ‘keluarkan’ tu, tompek2 nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bobal bongap bahalol ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno β€˜di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:01 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan aintie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobongapan auntie tu!

Memang dah tosangek joleih, dah somakin torang dan nyato yang auntie TN ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:01 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo bobal bahalol bongap, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan β€˜di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:44 am

MalaysiaAmanDamai 11:19 am,

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Itu adalah komen jahat dri nenek TN bahalol unta
Daripada hal 13 Mei, lbih baik 14 Februari dicerita
Sbab, hari ini menjadi kenangan bagi org bercinta
Spt nenek dgn Bg Ali, pasangan kekasih tua renta
πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”
πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³
β€οΈπŸ§‘πŸ’›πŸ’šπŸ’™πŸ’œπŸ€β™₯οΈπŸ’˜πŸ’πŸ’–πŸ’—πŸ’“πŸ’žπŸ’•πŸ’Œβ£οΈβ™₯οΈπŸ’™
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:08 pm
Reply to  Anonymous

Kejora otak kecik, budak kecik.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:18 pm
Reply to  Anonymous

Otak kecik?
Orang otak kecik tak kan mampu karang pantun, lebih2 lagi dalam BI.

Kalau yang asyik menyenyeh mcm dgn budak tadika tu, itu lah otak kecik.

Tengok ni:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Poor TN tried to be eagle but she’s just a sparrow
Her rusty brain is very small, and as if never grow
To readers, she is like an old broken wheelbarrow
Facing Kejora, she had to endure pain and sorrow
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

zunnun
zunnun
14 February 2021 8:10 am

kerajaan #melayu2isle yg di takbir oleh malaun2 & walaun2 pAs di kelangtang & trengganu sebagitu lama gagal memberi kemajuan dan kesejahteraan kpd rakyat nya,

ape kah negara akan mereka jadikan negara pengemis dan bertaraf pariah antarabangsa…?

adakah negara akan menghadapi penularan virus AIDS/HIV sepertimana di negeri kelangtang yg belai2 pAs dgn tabii mendirikan kilang2 puki merata2….

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 8:34 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARYT.

Menyebut kilang2 puki maka pukimak lah kamu.

Apa bukti kamu guna bagi menuduh gagal memberi kemajuan dan kesejahteraan kpd rakyat nya.

Apa ukuran kamu guna?

Korang banyak kilang puki ke?

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
14 February 2021 7:50 am

Heee ha … ni ha. Jgn lupo. Tahu. kih3x saba jo la. πŸ’Ÿ

cowboy-horse-vector-597575.jpg
Anonymous
Anonymous
14 February 2021 8:08 am

Ane bo otak.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
14 February 2021 8:45 am
Reply to  Anonymous

πŸ˜‡πŸ€—πŸ₯³πŸ˜ŠπŸ˜πŸ€ͺπŸ€©πŸ’πŸ’“

Last edited 8 months ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Anonymous
Anonymous
14 February 2021 9:19 am

Hai Ane bo lui bo cak, nak ngurat ke?

Awas Ane, jangan cari pasal, auntie tu dah berpunya tahu!

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 9:29 am
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla gamak nya nih.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
14 February 2021 9:48 am
Reply to  Anonymous

Auntie tu dah konciong merata tak cebok & berak di pusi ea (di kesat) dgn koteh gulung …. bucuk tengit bau bacin utk ko sesuai lah. Tahu. kihkihkih, sabo jo la. 🀩

Last edited 8 months ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Anonymous
Anonymous
14 February 2021 10:04 am

Anon 9:19 & Ane Bo Lui,

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Mmg lah hari ini..suatu hari yg indah, tidak terperi
Psti pasangan kekasih mengingati 14 hb Februari
Utk antie & Bg Ali ucpn slmt hari Valentie kita beri
Moga nanti depa akan jadi pasangan suami isteri
πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”πŸ§”
πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³πŸ‘©β€πŸ¦³
β€οΈπŸ§‘πŸ’›πŸ’šπŸ’™πŸ’œπŸ€β™₯οΈπŸ’˜πŸ’πŸ’–πŸ’—πŸ’“πŸ’žπŸ’•πŸ’Œβ£οΈβ™₯οΈπŸ’™
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 10:00 am
Reply to  Anonymous

Hah, Anonymous 14 February 2021 9:19 am kena balun dek Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food 14 February 2021 9:48 am.

Hidung tak mancung pipi tersorong sorong.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 10:11 am
Reply to  Anonymous

Bukan auntie ke yg kena balun dgn Ane?

Tu, dia cakap pasal kencing merata & tak cebok!

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 10:31 am
Reply to  Anonymous

Kamu kencing masuk cawan, minum.

kuhkuhkuh

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 10:44 am
Reply to  Anonymous

Siaran tadika kembali lagi..

Kah kah kah.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 11:31 am
Reply to  Anonymous

Otak kecil asyik ingatkan tadika.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:05 pm
Reply to  Anonymous

Siaran tadika terus bersambung lagi.

Kah kah kah.

Otak kecil?
Orang otak kecil tak kan mampu karang pantun, lebih2 lagi dalam BI.

Kalau yang asyik menyenyeh mcm budak tadika tu, itu lah otak kecil.

Tengok ni:

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:06 pm
Reply to  Anonymous

Siapa pun boleh, kalau setakat nak buat karangan tahap tadika atau karangan ala SJK yg serupa taik tu. Tapi, nak mengarang pantun dgn bunyi hujung setiap baris sama & panjang setiap baris sama, hanya yg terpelajar dan bijak bistari saja yg mampu.
Ini contohnya:

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Poor TN tried to be eagle but she’s just a sparrow
Her rusty brain is very small, and as if never grow
To readers, she is like an old broken wheelbarrow
Facing Kejora, she had to endure pain and sorrow
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

trackback
Kenapa mencadangkan darurat kepada Agong menjadi pilihan Muhyiddin?
14 February 2021 7:47 am

[…] Sebuah kerajaan campuran adalah hampir pasti akan terbentuk dan siapa yang menang lebih banyak kerusi Parlimen, calon gabungan tersebutlah akan mengisi kerusi Perdana Menteri. | SDC […]

trackback
PRU15 : PN sukar menang, PH, BN dijangka raih lebih banyak kerusi
14 February 2021 7:42 am

[…] Sebuah kerajaan campuran adalah hampir pasti akan terbentuk dan siapa yang menang lebih banyak kerusi Parlimen, calon gabungan tersebutlah akan mengisi kerusi Perdana Menteri. | SDC […]

zunnun
zunnun
14 February 2021 7:15 am

sejak bila rakyat mengundi memberi kemenangan kpd kerajaan #melayu2isle utk memerintah…?

yg kerajaan #melayu2isle kini memerintah tak lain, dgn mengendap2 belakang lorong2 belakang mati tebuk atap sana sini…..

doa hadi awang di makbulkan oleh tuhan hadi ke hingga doa penghapuskan covids gagal sekali…

tuhan hai pun berpenyakit selective dimentia juga ke ?

zunnun
zunnun
14 February 2021 7:49 am
Reply to  zunnun

‘tuhan’ yg hadi sembah dan berdoa2 tiada ilmu sain dlm pengetahuan nya utk mengajar malaun2 & walaun2 pAs perihal sain ke ?

ada selama ini ‘tuhan’ yg hadi dan ma;aun2 nya sembah ‘tuhan; local dari singgahsana marang nya dgn penjenamaan sesat amanat hadi yg membawa kpd byak yg tergolek2 mati …

di memali..

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 8:41 am
Reply to  zunnun

Tuhan yang kamu sembah tonggang tonggekkan ia lah pokok Kayu Ara di tepi rumah kamu.

Kamu sebut Memali tapi gerun tak berani sebut rusuhan kaum 13 Mei 1969 di mana Tentera di arah mengawal keadaan. Depa gunakan SOP Tentera, gamak nya berdentam dentum kpd yang langgar perintah berkurung.

Termasuk anjing2 nya.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:12 pm
Reply to  Anonymous

Tentera β€˜di arah’ mengawal…???
(Kalau di daerah ke atau di Beserah ke ATAU tentera di arah timur ke, atau di arah barat ke, ok lah)

Imbuhan β€˜di’ kepada sesuatu perkataan direnggangkan apabila perkataan itu adalah benda atau tempat, misalnya di rumah, di padang, di Malaysia dll.

Imbuhan β€˜di’ kepada sesuatu perkataan dirapatkan apabila perkataan itu adalah perbuatan, misalnya dimakan, ditibai, diajar dll.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:13 pm
Reply to  Anonymous

‘arah’ tu, tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bobal bongap bahalol bangang ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno β€˜di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH solopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:13 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah auntie dulu nyo tu sokolah SJK, memanglah auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan aintie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca di blog ini dah tahu kobobalan auntie tu!

Memang dah tosangek joleih, dah somakin torang dan nyato yang auntie TN ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo tulisan BM maso auntie bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi ponulisan BM gayo SJK tu!!!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 12:13 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo bobal bahalol bongap bingai bengong, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan β€˜di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 February 2021 6:24 am

PH KERAJAAN GAGAL……PN KERAJAAN PERALIHAN……..GABUNGAN PEJUANG HUDUD LEBIH MANTAP SELEPAS PRU15…….. PEJUANG HUDUD PASTI TERUS RELEVANT………. Why NOT Muhyiddin Yassin?……….. That is the problem. People like me who can think are realistic and pragmatic. People like the Pakatan Harapan bunch are bodoh-sombong. Their mouth moves faster than their brain. They are merely omong kosong saja. Cakap buat sedap mulut, but totally devoid of logic and common sense. Many people ask me, β€œWhy Muhyiddin Yassin?” These are people who appear puzzled as to why I support Muhyiddin Yassin as Prime Minister or PM8. That question can also be asked another way:… Read more »

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 6:03 am

PN mampu meraih kemenangan dua pertiga dalam PRU15 nanti? Mengarut lah pendapat itu,

Jangan lupa, Najib Klepto wal Jibo sudah sememehkan nama Umno/PN dengan tahi bila dia songlap berbiliun wang rakyat di 1MDB,

Jangan lupa juga, pengundi amat peka betapa serius nya meng- songlap berbiliun Ringgit wang rakyat itu..

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 7:53 am
Reply to  Anonymous

Kamu mengarut apa ini Dol? Baca betul-betul apa yang Budin tulis itu. Tidak ada pun dia sebutkan PN akan meraih kemenangan dua pertiga dalam PRU15 nanti!

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 8:53 am
Reply to  Anonymous

Bodoh bangang nya kamu tidak terhingga..

Budin tulis “PN berpeluang cerah, malah disebut mampu meraih kemenangan dua pertiga dalam PRU15 nanti”.

Maka di komen 6:03 am itu diulang kata2 itu dengan tanda soal. Tidak ada ditulis “akan meraih kemenangan dua pertiga ..”

Ini lah masalah nya bila ada yang bodoh bangang mcm kamu ini nak tunjuk pandai pulak.

Buang masa dan suasana baik di pagi hari saja.

Anonymous
Anonymous
14 February 2021 9:05 am
Reply to  Anonymous

Komen 6:03 itu ada mengata “Mengarut lah pendapat itu” i.e PN mampu meraih kemenangan dua pertiga dalam PRU15.

Mata kamu juling, otak kamu mereng, kepala kamu pusing.

Pigi jumpa Psychiatrist lah, Mamat.