PKP WAJAR DITUKAR JADI PKPP – RAKYAT PERLU CARI WANG UNTUK HIDUP, BUKAN NAK CARI KOS POTONG USUS BAGI KURUS

Ketika ini hampir semua sektor ekonomi telah dibuka, walaupun PKP dan darurat masih berkuatkuasa.

Dalam pengumuman semalam, lebih banyak sektor ekonomi dibenarkan beroperasi temasuk kedai pakaian, aksesori, kedai peralatan sukan, kosmetik serta lain-lainnya dan paling menggembirakan tentunya kebenaran boleh makan di restoran.

Dengan itu, kehidupan rakyat kini boleh dikata sudah kembali seperti sediakala, kecuali rentas negeri dan daerah mahu lagi dilarang.

Larangan rentas negeri dan daerah ini menjadikan sekatan jalanraya masih ada di mana-mana dan sedikit-sebanyak menyebabkan kesesakan lalulintas.

Berbeza dengan PKP 1.0 pada Mac 2020 lalu, semua sektor ekonomi ketika itu ditutup dan tidak dibenarkan beroperasi walaupun kes Covid19 lebih rendah berbanding sekarang yang menjangkau antara 3000 hingga 5000 kes setiap hari.

Meski demikian, walau kes masih tinggi, sementara PKP dan darurat dikuatkuasakan, kelonggaran sektor ekonomi telah diberikan satu persatu.

Alasan yang diberikan ialah untuk memulihkan ekonomi dan agar ia tidak lumpuh sama sekali.

Dalam hal ini, sesuai dengan alasan untuk memulihkan ekonomi dan hampir semua sektornya pula telah dibuka, melaksanakan PKP sebenarnya relevan lagi.

Apalagi, mengetatkan PKP dengan melaksanakan darurat dalam waktu yang sama.

Apa yang berlaku sekarang bukan lagi PKP namanya, tetapi lebih sesuai dipanggil PKPP atau Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan.

Yang terburuk dan menjadi rungutan ramai dalam PKP sekarang ialah banyaknya sekatan jalanraya, terutama yang diadakan di tengah-tengah jalan sibuk dan sekatan yang diadakan di sempadan negeri-negeri untuk mengawal pergerakan rentas negeri.

Sekatan jalanraya ini bukan saja menimbulkab kesusahan kepada mereka yang banyak berurusan dalam perniagaan dan perlu pergi ke sana sini atas pelbagai urusan, bahkan turut membebankan anggota polis yang terpaksa berpanas terik dan berhujan dalam menjalankan tugas mereka.

Walau difahami pihak polis hanya menjalankan tugas, tetapi kadang-kadang kita turut simpati dan kasihan dengan mereka.

Oleh itu, jika PKP ditamatkan dan digantikan dengan PKPP, sekatan jalanraya tidak perlu lagi diadakan.

Sekaligus ini menjadikan perkembangan ekonomi boleh dilajukan dengan orangramai boleh ke mana-mana dengan lebih lancar, sesuai dengan pembukaan banyak sektor ekonomi yang telah dilakukan.

Turut penting, apabila PKPP dilaksanakan, selain tiada lagi sekatan jalanraya dan rentas negeri mula dibenarkan, ia juga mampu memulihkan sektor pelancangan dan perhotelan yang teruk terjejas apabila semua orang hanya dibenarkan duduk di daerah masing-masing saja.

Pokoknya, semua orang perlu wang dan makanan untuk terus hidup dan menukar PKP kepada PKPP adalah pendekatan paling sesuai untuk membolehkan usaha pencarian rezeki jadi meluas di ketika kerajaan begitu kedekut serta berkira dalam soal menolong rakyat berkaitan moratorium pinjaman bank dan pengeluaran KWSP.

Melaksanakan PKP, ditambah dengan darurat lagi yang menyebabkan usaha mencari rezeki banyak tersekat, sedangkan kerajaan kekal kedekut, dibimbangi lebih ramai mati bunuh diri atau tak makan berbanding kena Covid19.

Pihak polis pula, apabila PKP ditukar kepada PKPP, boleh menumpukan tugas dan perhatian mereka kepada aspek lain seperti pencegahan jenayah yang lebih penting untuk ditangani di waktu ramai orang hilang pekerjaan dan sukar mencari wang yang secara automatik menjadikan kadar jenayah akan meningkat.

Cuma, penguatkuasaan untuk memastikan pematuhan SOP bagi mengelak virus Covid19 mudah merebak adalah aspek yang harus sentiasa diberi perhatian di seluruh negara.

Kalau sudah menteri pun bebas ke luar negara, kemudian apabila pulang hanya perlu dikuarantin tiga hari saja berbanding 10 hari untuk rakyat biasa, maka apalah salahnya rakyat diberi lebih kebebasan bergerak ke sana sini untuk mencari rezeki dan sesekali dapat pulang ke kampung mengunjungi ibu bapa serta saudara mara?

Lagi pun, keinginan rakyat untuk bergerak hanya semata-mata untuk mencari wang bagi meneruskan kehidupan, bukannya untuk potong usus bagi kurus atau untuk bedah hidung bagi nampak cantik. (Shahbudindotcom 10/02/2021)

4.8 10 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 10 February 2021 — 10:57 am
Subscribe
Notify of
guest
122 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
11 February 2021 5:59 pm

SEMUA ORANG ISLAM BERTANGGUNG JAWAB TEGAKKAN HUDUD… . Saifuddin Nasution Mengapi-Apikan Isu RUU355……….. (Perak Insights) – Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail mempersoalkan mengapa tiada desakan daripada ahli parlimen PAS berhubung pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965, yang dikenali sebagai RUU355. Jelasnya, meskipun sudah setahun menjadi kerajaan, masih tiada kertas kabinet dibentangkan berhubung pelaksanaan pindaan akta tersebut. “Setahun sudah menjadi kerajaan. Tiada kertas kabinet untuk melaksanakan RUU355 dibentangkan oleh menteri agama atau menteri undang-undang. Tiada dibentang dalam kabinet bermaksud tiada juga dibentang dalam Parlimen. “Tiada desakan sekelumit pun di Parlimen oleh 18 ahli-ahli parlimen parti Islam termasuk Marang… Read more »

Ahmad Puzi Abu Bakar Abu Bakar
Ahmad Puzi Abu Bakar Abu Bakar
11 February 2021 5:39 pm

Setuju sangat. Lagi pun patut rakyat di galakan sypaya kerap cuci tgn,cuci mulut dan komor hidung sb ketika makan si warung restotan sudah pasti pelitup mesti buka.virus hanya masuk ke paru2 melalui tgn,mulut dan hidung.jadi adalah wajar jika masing kerap cuci 3 saluran ni jankitan apa jua virus x akan samapai ke paru2 melaui tekak dan kerongkong dan hidung.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
11 February 2021 3:56 pm

POMPUAN ELOK DUDUK RUMAH JAGA LAKI…….. TIONGKOK DATANG KE TANAH MELAYU DAH BESAR KEPALA…….. MELAYU RAYA PUN JAGA SOP……… Majlis Makan Besar Tahun Baharu Cina Kini Boleh Dihadiri 15 Ahli Keluarga……….. (FMT) – Kerajaan bersetuju membenarkan majlis jamuan makan besar dihadiri seramai 15 ahli keluarga terdekat yang tinggal dalam lingkungan jarak 10KM sepena Sambutan Tahun Baru Cina 11 Feb ini. Kementerian Perpaduan Negara menerusi kenyataan memaklumkan perkara itu setelah dipersetujui Mesyuarat Teknikal Majlis Keselamatan Negara (MKN) hari ini yang dipengerusikan Menteri Kanan Pertahanan, Ismail Sabri Yaacob setelah membuat penambahbaikan SOP yang diumumkan sebelum ini. SOP sambutan Tahun Baharu Cina yang… Read more »

trackback
PKP lebih sesuai dipanggil PKPP
11 February 2021 10:41 am

[…] Lagi pun, keinginan rakyat untuk bergerak hanya semata-mata untuk mencari wang bagi meneruskan kehidupan, bukannya untuk potong usus bagi kurus atau untuk bedah hidung bagi nampak cantik. | SDC […]

trackback
PKP wajar ditukar pada PKPP, rakyar perlu cari wang untuk hidup
11 February 2021 10:34 am

[…] Lagi pun, keinginan rakyat untuk bergerak hanya semata-mata untuk mencari wang bagi meneruskan kehidupan, bukannya untuk potong usus bagi kurus atau untuk bedah hidung bagi nampak cantik. | SDC […]

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
11 February 2021 7:27 am

SYARAT KELAYAKAN JADI DAJJAL MESTI LAH PERNAH JADI PM ATAU TPM DAN BAWA FAHAM MENYELEWENG SEPERTI LIBERALISM PLURALISM………. Umno’s Zahid Highlights ‘Double Standards’ After Perikatan Minister Held Gathering With 500 Voters……….. Umno president Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi has questioned the Perikatan Nasional (PN) government’s Covid-19 regulations after finding out a minister had allegedly held a gathering with 500 residents in Hulu Langat. (MMO) – He added that large gatherings are unnecessary amid the pandemic, and said that the minister could have been just contributed to donations remotely. “[On Sunday] a minister reportedly met 500 residents in Hulu Langat. In… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
11 February 2021 2:10 am

Najib Bini Rosmah – 5.48pm 10th Feb 2021

Ini jawapannya –

Dajjal 70 ekor tu akan tabur dedak, pitis sikit. Bani Melayu bodoh nanti diam kekenyangan..tpi kekenyangan yg tak berpanjangan. Pastu Dajjal Melayu tabur lagi dedak. Begitu lah hingga hari kiamat agaknya huhuhu

najib bini rosmah
najib bini rosmah
11 February 2021 11:31 am
Reply to  khatijah.nuno

Itulah perangai manusia Dajjal yang matanya satu pada kuasa, kuasa dan kuasa. Tahniah jawapan puan yang tepat. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 8:50 pm

Den suko bonar pantun cikgu Kojora yang balas komen Zunnun pasal auntie TN tengok coromin sakti tu. Izinkan den copy dan siar-an somula:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
TN cuts her pussy’s hair before meeting Bang Ali
She asked the magic mirror, “look, it’s nice really!”
The mirror answered, “damn!..why it’s so smelly?”
“It’s so dry & I never see a pussy, this damn ugly!”
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 8:52 pm
Reply to  Anonymous

Somemang nyo lawak. Kalau cikgu ado kolapangan, tulihkan lobih banyak layi..tohibur botul!

Hah ha haa.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
10 February 2021 7:14 pm

HALANG RENTAS NEGERI SEKAT EKONOMI TUMBUH……..TUBUH PUSAT KUARANTIN BARU SELESAIKAN MASALAH WABAK…….. ___________ COVID-19: Tiada kluster rentas negeri, KKM jangka 7 atau 8 daerah akan berstatus hijau…….. Menurut Dr Adham, perkembangan positif itu susulan daripada larangan rentas negeri yang dikuat-kuasakan sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 2.0 dilaksanakan pada 13 Januari lalu. – Gambar fail PUTRAJAYA: Kementerian Kesihatan (KKM) menjangkakan tujuh atau lapan kawasan di Semenanjung akan bertukar status ke Zon Hijau dalam masa terdekat. Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Adham Baba berkata, setakat ini dua kawasan masing-masing di Lipis dan Bera, Pahang telah dikategorikan Zon Hijau. backup_ads Jelas beliau, perkembangan… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 February 2021 6:59 pm

RED ALERT. Perogol Nika Gee dan Hisap-vape-din tidak mahu kuarantin ikut SOP. BAHAYA KLUSTER MENTERI BELUM TAMAT. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 6:59 pm

Anonymous
 10 February 2021 12:55 pm
 Reply to  Anonymous

BERUK TUA KEJORA WAK GONTOL BATANG CANGKOL tak dapek nak “potahan-an” diri nya.

“k” pun sudah hilang dari komputer nya.

Sombong bongkak, dicadangkan FUNDME campaign untuk nya, tak di jawab nya pun.

Malu, konon. Melayu jenis yang di kalahkan Portugis di Melaka dulu.

 Reply

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 7:00 pm
Reply to  Anonymous

Nenek kata komputer Kejora kehilangan huruf ‘k’. Kejora nak buktikan tidak!

Ini Kejora nak tunnjukkan 6 ayat pasal nenek. Semua 40 perkataan lebih dalam ayat-ayat itu, ada huruf ‘k:

1) Nenek bangka bongkok puaka bongok kulit kedut kerepot akal pendek.
2) Kelebihan nenek terletak dekat kepanjangan bijik kelentik.
3) Nenek asyik korek puki.
4) Puki nenek kering kudis busuk daki berkulat.
5) Nenek suka kulom kote atok keling Kerala.
6) Nenek kencing ker berak taik tak akan cebok.

Hah haa ha.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 February 2021 6:57 pm

70 ekor Dajjal Melayu Kayangan sudah kompoun RM1000 nak reman dan dakwa Rakyat marhaen yang gagal patuh SOP di mahkamah. Dajjal memang boleh buat apa saja ke? Kahkahkah!

khatijah.nuno
khatijah.nuno
11 February 2021 2:07 am

Paling Dajjal, Moo, Arsemin dan Lobai Hadi- Hadi Bapa Dajjal Melayu, Malaysia, Moo barua Dajjal

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 6:12 pm

DAH TERTONGGING TERBONGKANG KEJORA WAK GONTOL BATANG CANGKOL TAPI NASIB LAH HIDUP BALIK MENGGONTOL ATAS NYAWA KEDUA NYA

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 7:02 pm
Reply to  Anonymous

Siapo nak pocayo?

Kalau kojadiaon sobogitu bolaku dokek ekou, orang akan pocayo lah, auntie TN.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 5:48 pm

DAH TOGHUIH TOKODU MALU TOKOSIPU KOLU KAKU PILU DIAM MONYOPI TOSONYAP MOMBISU AUNTIE TN BOTINO TUO KUTOK PONGOTOR TU.
HARI TOKANTOI DAN TODODAH PULO SIFAT NYO YANG MUNAFIQ.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 5:48 pm
Reply to  Anonymous

#HARI INI

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 February 2021 5:32 pm

Dajjal 70 ekor nak kurangkan Melayu Islam marah apa dia buat? Baca kisah Dajjal Akhir Zaman bro. Kahkahkah!

khatijah.nuno
khatijah.nuno
11 February 2021 2:09 am

Dajjal akan tabur dedak, pitis sikit. Bani Melayu bodoh nanti diam kekenyangan..tpi kekenyangan yg tak berpanjangan. Pastu Dajjal Melayu tabur lagi dedak. Begitu lah hingga hari kiamat agaknya huhuhu

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 February 2021 5:30 pm

150,000 laptop Menteri Dajjal nak pinjam untuk B40 belum dapat tapi laptop Ebit Liew sudah edar. Dajjal mana suka anak Melayu Islam dapat ilmu? Buka pub 6.00 pagi Dajjal nak tapi kena maki. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 February 2021 5:28 pm

B40 pun depa ligan semacam. Kerajaan jenama Melayu tapi perangai macam Dajjal. Nasib baik Rakyat percaya Ebit Liew daripada depa 70 ekor Menteri Dajjal Kayangan. Kahkahkah

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
10 February 2021 5:20 pm

DARURAT UNTUK ELAK POLITIKUS MAIN POLITIK OK JERR………. PEMIMPIN2 ZALIM TIDAK MAHU TEGAKKAN HUDUD LEBIH LAYAK DIKUTUK…… MATI BUKAN KERANA COVID TAPI TAK CUKUP PUSAT KUARANTIN……. _________________ Perhalusi isu darurat dalam persoalan halal atau haram vaksin COVID-19 -………. I Perhalusi isu darurat dalam persoalan halal atau haram vaksin COVID-19 – IFFAH Dr. Irwan menegaskan, ia termasuk dalam isu memutuskan sama ada pengambilan vaksin dalam darurat atau sebaliknya. – Pemahaman tentang situasi darurat khususnya dalam isu vaksin COVID-19 perlu diperhalusi dan diperbetulkan supaya tiada kesalahan diletakkan kepada Jawatankuasa Fatwa dan pihak berkaitan. Pengarah Besar, International Fatwa & Halal Centre (IFFAH), USIM,… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:31 pm

YANG INI LAWAK:

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:32 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
10 February 2021 4:19 pm
Reply to Anonymous

Din Remos,

Kejora guna lagi lebih banyak nama, hingga tak ingat, penghabisnya dia guna Anomous juga.

Kalau tak silap, satu masa dulu, tiap kali dibalun, ditibai dan dibantai, dia tukar nama.

Sedap membalun dia sebab dia tak beberapa cerdik.

Reply

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:32 pm
Reply to  Anonymous

Bukan kah komen di atas itu menunjukkan auntie TN sendiri mengakui Din Remos & Kejora bukan orang yang sama?

(Auntie TN cuba nak terangkan keburukan Kejora kepada Din Remos).

Inilah dia satu contoh, sifat munafiq TN yang diterangkan kepada Din Remos sebelum ini.

Allah Ta’ala membuka juga kemunafiqan TN betina tua kutok pengotor tu!!!

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:34 pm
Reply to  Anonymous

Sebelum ini, auntie TN kata Din Remos tu samaran Kejora:

Anonymous
10 February 2021 4:08 pm
Reply to zunnun

Tentu lah TN kojokan remos. Sebab dia bodoh, dia nama samaran Kejora Wak Gontol Kejora Kojolla.

Reply

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:36 pm
Reply to  Anonymous

Jadi, Din Remos,

Solain dari golaran TN monyet, TN anjing, TN Pak Pacak Blog, boleh lah kalau nak panggil auntie tu TN Munafiq!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:47 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous 10 February 2021 4:32 pm itu bodoh, tak reti bahawa orang selalu nya buat beberapa assumptions.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:57 pm
Reply to  Anonymous

Bukan asumption la ngok?

Bukti yang toghang bondoghang dan nyato!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:59 pm
Reply to  Anonymous

Cubo fikir socara akal waghaeih,

Tak kan nak boyi tahu dokek Din Remos tontang porangai Kojora kalau Din Remos dan Kojora tu orang yang samo!

‘Ha nya’ orang gilo jo yang buek bogitu!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 5:00 pm
Reply to  Anonymous

Hah ha haa…tokantoi tokantoi…

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 5:02 pm
Reply to  Anonymous

Kosiaaannn..botino tuo kutok munafiq dah tokantoi…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 5:03 pm
Reply to  Anonymous

Bodoh bangang kamu tak terhingga.

Kalau ada bukti terang, takkan orang tak nampak.

Dan bodoh kamu mengata begitu.

Tapi kau memang ada warped mind and squinted eyes.

Apo nak dikato.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 5:21 pm
Reply to  Anonymous

Kosiaaannn..botino tuo kutok munafiq dah tokantoi…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 5:22 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN,

Apo jugo ekou kato, ekou tak dapek nak nafi-an 4 pokaro ni:

1) ekou dulu nyo sokolah SJK, dari bukti ponulisan BM ekou yang tak kotahuan nahu.

2) ekou tak mampu mombalaeih pantun-pantun BI cikgu Kojora, tapi komain mondabik dado konon cokap BI.

3) ekou tosangek dibonci-an oleh pombaco-pombaco dokek blog Shahbudin ini.

4) sifat munafiq ekou!

Hah ha ha. Kosiaaannnn…

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 6:16 pm
Reply to  Anonymous

Ko banggakan memantun mantat ko tapi takdda isi, hanya mencaci, mengutuk, mcm orang gila.

Tiada siapa kisahkan nya.

Sifat bodoh tak terhingga,

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 6:19 pm
Reply to  Anonymous

Ko banggakan ejek caci, merapu mengarut macam budak tadika tapi takdda isi, hanya mencaci, mengutuk, mcm orang gila.

Tiada siapa kisahkan nya.

Sifat bodoh dan munafiq tak terhingga,

Hah ha haa.

zunnun
zunnun
10 February 2021 4:23 pm

covids kini telah di sabitllkan membunuh 2 juta penduduk di bumi…

tapi

fahaman takfeer aka takfiri sejak di mulakan oleh khawarij arab hingga kini, melebihi 2 juta yg tergolek2 mati….

di memali satu dari offshoot nya kini sedang bergerak cergas sana sini di bawa oleh #melayu2isle hadi……..

zunnun
zunnun
10 February 2021 4:03 pm

ibrahim libya dan penyokong2 nya mati kerana viris covids ke ?

atau

virus toxic ajaran amanat hadi…

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:11 pm
Reply to  zunnun

Tak ramai mati di Memali di bandingkan dengan di rusuhan kaum 13 Mei 1969.

Di mana Tentera di arahkan mengawal keadaan, depa gunakan SOP Tentera, gamak nya balun berdentum dentam depa yang langgar perintah berkurung. Termasuk anjing2 depa.

zunnun
zunnun
10 February 2021 4:18 pm
Reply to  Anonymous

dah bersemangat, mesti dah trim bulu puki…😂

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:34 pm
Reply to  zunnun

Bulu butuh aku dah manicure, by the expert yang handle celebrities. Nak tengok rupa nya selepas manicure, beri tahu lah.

zunnun
zunnun
10 February 2021 4:41 pm
Reply to  Anonymous

expert nya bang ali ke ? mesti kasi cuba meh, baru tahu.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:44 pm
Reply to  zunnun

Ko nak coba?

zunnun
zunnun
10 February 2021 5:03 pm
Reply to  Anonymous

tapi virus ajaran seketul daging babi hadi mati ko bila di manicure….

pakai lotion apo ketika exfoliating nyo…

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:23 pm
Reply to  Anonymous

… ‘di bandingkan’…??…’di arahkan’…???
(Kalau di Pulau Banding ke atau di Sandakan ke, ok lah..)

‘bandingkan’ & ‘arahkan’ tu tompek2 nyo di mano auntie TN? Di tolor polir Bang Ali ke atau di lubang puki ekou dokek ekou punyo bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bongap ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih diyo koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:24 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo bobal bongap dungu bangang, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI BATANG polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:24 pm
Reply to  Anonymous

Atau pun, boleh jugo kalau ayat koduo tu bogini:

2) Auntie TN monyapu air liur nyo DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DIKULOM batang polir kokasih nyo itu.

Hah ha haa

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
10 February 2021 3:56 pm

MATI BUKAN KERANA COVID TAPI TAK CUKUP PUSAT KUARANTIN……. _________________ Perhalusi isu darurat dalam persoalan halal atau haram vaksin COVID-19 -………. I Perhalusi isu darurat dalam persoalan halal atau haram vaksin COVID-19 – IFFAH Dr. Irwan menegaskan, ia termasuk dalam isu memutuskan sama ada pengambilan vaksin dalam darurat atau sebaliknya. – Pemahaman tentang situasi darurat khususnya dalam isu vaksin COVID-19 perlu diperhalusi dan diperbetulkan supaya tiada kesalahan diletakkan kepada Jawatankuasa Fatwa dan pihak berkaitan. Pengarah Besar, International Fatwa & Halal Centre (IFFAH), USIM, Prof. Dr. Irwan Mohd Subri menegaskan, ia termasuk dalam isu memutuskan sama ada pengambilan vaksin dalam darurat… Read more »

Din Remos
Din Remos
10 February 2021 3:00 pm

Siape gerangan Makcik TN yang kau orang bantai kiri kanan bertalu-talu tu…….ni mesti ada buat salah besar sampai kene hantam sebegini dengan somua orang. Bersabarlah makcik….itu somua COBAAN…!

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:16 pm
Reply to  Din Remos

Din Remos ada lah satu dari nama2 yang di guna Kejora Wak Gontol Batang Cangkol.

Macam2 nama di guna nya, kononnya ramai geng dia. Pada hal orang yang sama, dia menyamar, mengguna banyak nama.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:23 pm
Reply to  Din Remos

Din Remos buat2 tak tahu. Pada hal dia boleh di kata dah lama di sini. Pandai lah dia beraksi, kononnya tak tahu. Taktik penipu, pembohong, pemfitnah sejak zaman tondan.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:29 pm
Reply to  Anonymous

Sebab nama itu diguna Kejora Wak Gontol Batang Cangkol, mesti lah dia coba buat2 tak tahu walau pun depa yang banyak berperanan di sini.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:30 pm
Reply to  Anonymous

…nama ‘di guna’…??…boleh ‘di kata’…???
(Kalau di sana ke atau di kota ke, ok lah..)

‘guna’ & ‘kata’ tu tompek2 nyo di mano auntie TN? Di tolor polir Bang Ali ke atau di lubang puki ekou dokek ekou punyo bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bongap ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih diyo koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:30 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo bongap dungu, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI BATANG polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:31 pm
Reply to  Anonymous

Atau pun, boleh jugo kalau ayat koduo tu bogini:

2) Auntie TN monyapu air liur nyo DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DIKULOM batang polir kokasih nyo itu.

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:53 pm
Reply to  Anonymous

Din Remos 3:00 pm,

Untuk pongotahuan Din Remos, auntie TN tu dulunya mongguna ID ‘Tanpa Nama’ tapi komudian nyo diubah ke macam-macam namo lain soporti GMN, Ali Jaeger, Isa3, dsb. Bilo solalu toruk kona hontam, diyo toghuih tukar ke Anonymous.

Dia diboyi-an bobagai namo golaran oleh pombaco-pombaco soporti TN Anjing, TN Monyet, Pak Pacak Blog dsb.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:53 pm
Reply to  Anonymous

Sifat/sikap/porangai auntie TN:

1) ekori & kutuk/ejek/cerca komen orang, misalnya:
Kasi bukti lah Dol, kamu dulu sekolah SJK ke Dol, kamu sekolah setakat SRP saja ke mamat… Kamu makan tahi ke mamat,..dll
(Cuba jadi samseng kat blog).

2) munafiq (tak pasti dia nyanyuk) yakni, hari ini diucap polbagai ucapan kpd sorang posirta, kemudian monuduh posorta itu orang lain, bila posorta itu nampak soporti kondem dia, misal nya monuduh Jigit, Eton, Dr Akma, Zunnun, Din Remos sondiri sobagai samaran Kojora.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:54 pm
Reply to  Anonymous

3) tobal muka, tak tahu malu dan mongulang-ulang komen yang samo sohinggo pombaco naik muak dan moluat. Misal nyo, caro dia moncaci coroca Zunnun dongan ayat yang samo sotiap hari.

4) angkuh, bongkak, cakap bosar.
Mongatakan dia dapek ‘fun & entertainment’ monibai orang, wal hal diyo yang toruk kono tibai soporti mano yang Din Remos sondiri dapek lihat.

5) mongarang karutan taraf budak tadiko, misalnyo,
Kamu tu hari2 mengintai mak kamu mengongkek, kemudian mak kamu suruh kamu cium dan jilat pukinya…
(yang mana adalah ‘absurd’ sama sokali.)

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:58 pm
Reply to  Anonymous

Mungkin sokarang Din Remos dapek momahami sorba sodikit konapo auntie TN tu asyik dihontam siang malam kiri dan kanan.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:59 pm
Reply to  Anonymous

Nanti lah bilo den kolapangan, den akan susun somula dan bukukan sifat/sikap/porangai auntie TN tu dan pamirkan kek blog ini supayo, selain dari Din Remos, somuo pombaco lain dapek mongonali dan mongotahui dongan lobih dalam layi, siapo itu auntie TN tu sobonarnya.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:02 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN tu ponyokong kuat TDM tapi boborapa orang ponyokong kuat TDM sondiri momusuhi dan mombonci makcik tu, atas sifat yang den citor-an tu, misal nyo,
Putera Singgora dan Jigit.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:06 pm
Reply to  Anonymous

Bagus lah, penerangan2 itu semua nya fit you.

You have described yourself, Dol.

Unwitting, innit?

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:19 pm
Reply to  Anonymous

Din Remos,

Kejora guna lagi lebih banyak nama, hingga tak ingat, penghabisnya dia guna Anomous juga.

Kalau tak silap, satu masa dulu, tiap kali dibalun, ditibai dan dibantai, dia tukar nama.

Sedap membalun dia sebab dia tak beberapa cerdik.

zunnun
zunnun
10 February 2021 3:32 pm
Reply to  Din Remos

din remos auntie TN kojo kan pulak dah……😂

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:44 pm
Reply to  zunnun

Little amuses the nuisance, what more the fool.

Yang lain2 itu dia tak faham tapi fool dia faham.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:08 pm
Reply to  zunnun

Tentu lah TN kojokan remos. Sebab dia bodoh, dia nama samaran Kejora Wak Gontol Kejora Kojolla.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:12 pm
Reply to  zunnun

Zunun 3:32 pm,

ekou dituduh nyo samaran Kojora.
Din Remos pun dituduh nyo samaran Kojora.
Jigit jugo pornah dituduh nyo samaran Kojora.
Sobolum ini, Eton pun dituduh nyo samaran Kojora.

Pendek kato, kalau ado soghatuih orang mari meng’kondem’ diyo, mako semuo soghatuih orang itu akan dikato-an nyo samaran Kojora.

Dah biol gilo sawan sasau toruk dah botino tuo kutok pongotor tu.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:13 pm
Reply to  Anonymous

Konon nyo hanya ado sorang jo yang momusuhi diyo kek blog ini, ioitu Kojora.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:19 pm
Reply to  Anonymous

Oh Din Remos, lupo tadi,

Ado sorang layi ponyokong togar TDM yang mombonci auntie TN, ioitu sdr John Doe.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:20 pm
Reply to  Anonymous

Moreko2 (Jigit, Putera Singgora, John Doe) yang mombonci diyo tu bukan korano pogangan atau ideologi politik moreko, sobab moreko tu ponyokong kuat TDM soporti auntie TN jugo, tapi bonci atas sifat komanusioan (humanity).

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:23 pm
Reply to  Anonymous

Bila dituduh, Kejora Wak Gontol ini pun mengadu lah, menangis terisak isak.

Cakap banyak, cakap besar, cakap sombong, tapi kelemahan dia ialah sensitif sangat.

Bila mana2 tuduhan itu terkena urat sensitif dia, mengadu lah dia, menangis terisak isak.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:43 pm
Reply to  Anonymous

Auntie TN,

Apo jugo ekou kato, ekou tak dapek nak nafi-an 4 pokaro ni:

1) ekou dulu nyo sokolah SJK, dari bukti ponulisan BM ekou yang tak kotahuan nahu.

2) ekou tak mampu mombalaeih pantun-pantun BI cikgu Kojora, tapi komain mondabik dado konon cokap BI.

3) ekou tosangek dibonci-an oleh pombaco-pombaco dokek blog Shahbudin ini.

4) sifat munafiq ekou!

Hah ha ha. Kosiaaannnn…

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 2:58 pm

Masuk saja Kejora Wak Gontol Batang Cangkol mula lah ada karutan di blog post ini.

Sebab dia asyik megarut. Bila dibalun, ditibai dan dibantai, dia meradang, dia pun mencarut.

Tapi tak boleh di diamkan dan benarkan dia melanda landa di sini. Dia bad influence, corrosive, will corrode blogging norms, blogging decorum and decency.

Maka, balun lah dia sepuas puas nya di sini.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:02 pm
Reply to  Anonymous

Dia pakai banyak nama. Satu dari nya ialah zunnun, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Maka perlu lah balun, tibai dan bantai DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN itu juga di sini.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:17 pm
Reply to  Anonymous

Tapi tak boleh ‘di diamkan’…??
(Kalau di Sandakan ke atau di kolam ikan ke, ok lah..)

‘diamkan’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Di tolor polir Bang Ali ke atau di lubang puki ekou dokek ekou punyo bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bongap ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih diyo koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:18 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI BATANG polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:19 pm
Reply to  Anonymous

Atau boleh jugo kalau ayat koduo tu bogini:

2) Auntie TN monyapu air liur nyo DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DIKULOM batang polir kokasih nyo itu.

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:45 pm
Reply to  Anonymous

Kamu selalu buat begitu kpd Bang Ali yer.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:47 pm
Reply to  Anonymous

Tak boghani lah den nak buat bogitu dongan Bang Ali kokasih auntie TN tu.

Nanti den disoghang dgn auntie mampuih den…

Hah ha haa.

zunnun
zunnun
10 February 2021 2:16 pm

laa

dgn berjoget2 di jalanan sambil berparang, berkapak pegang cangkul, take beer dgn fahaman takfeer….

ape pula jenis kiblat yg pAs bawa….

masih dgn amanat hadi ke ?

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:10 pm
Reply to  zunnun

Bahasa yang digunakan Kejora Wak Gontol Batang Cangkol itu sama dengan yang digunakan DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK. Sebab di karang oleh orang yang sama.

Suka sebut berparang, berkapak pegang cangkul konon nya mcm berlaku di Memali. Tapi gerun, tak berani sebut rusuhan kaum 13 Mei 1969. Di mana Tentera di arah mengawal keadaan.

Depa gunakan SOP Tentera. Maka berdentam dentum lah gamak nya ke arah yang langgar perintah berkurung. Termasuk anjing2 nya.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:23 pm
Reply to  Anonymous

Sebab ‘di karang’ oleh…?? …tentera ‘di arah’…???
(Kalau di Marang ke atau di Tanjung Karang ke, ok lah.. atau kalau di Beserah ke, ok lah)

‘karang’ dan ‘arah’ tu tompek2 nyo di mano auntie TN? Di tolor polir Bang Ali ke atau di lubang puki ekou dokek ekou punyo bijik kolontit?

Jonih Molayu colup bongap ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih diyo koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:24 pm
Reply to  Anonymous

Disobab-an auntie TN masih jugo bobal bongap, tak boleh nak faham-faham dan tobawo-bawo ponulisan BM caro gayo SJK nyo dahulu tu, den topakso boyi-an lobih banyak layi contoh-contoh ayat caro ponggunaan imbuhan ‘di’:

1) Bulu-bulu puki auntie TN yang boruban DI TEPI biji kolontitnya sontiaso DICABUT.

2) Auntie TN monyapu air liur nya DI BATANG polir Bang Ali sobolum DILANCAP batang polir kokasih nyo itu.

3) Auntie TN mombubuh KY Jelly DI PUKI nya dahulu sobolum DIJOLOK lubang pukinya itu dongan botol kicap.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:24 pm
Reply to  Anonymous

Atau boleh jugo kalau ayat yang koduo tu bogini:

2) Auntie TN monyapu air liur nyo DI TAKUK kopalo polir Bang Ali sobolum DIKULOM batang polir kokasih nyo itu.

Hah ha haa

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:26 pm
Reply to  Anonymous

Ko selalu menyapu air liur kpd basang Bang Ali yer.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:48 pm
Reply to  Anonymous

Tak boghani lah den nak buat bogitu dongan Bang Ali kokasih auntie TN tu.

Nanti den disoghang dgn auntie mampuih den…

Hah ha haa.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
10 February 2021 1:49 pm

PH BERKIBLATKAN KOMUNIS …..TOK MUDIM BERKIBLATKAN KAPITALIS….. MEMANG SEMUA NYA TAK MENJADI……. ALJUBON MEMANG JENIS TIN KOSONG………BUNYI JE KUAT HAMPEH JEER.. Anwar Ibrahim: Full Of Theatrics But Lacking Substance……… Anwar has no clue how to deliver what he is promising. More importantly, Anwar has no intention in delivering anything that he is promising. He is just talking to sound and look good. It is all just wayang. Anwar is Malaysia’s Greatest Showman, full of theatrics but lacking substance. Today, Anwar Ibrahim is yet again going to court in an attempt to challenge Prime Minister Muhyiddin Yassin’s advice to His Majesty… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
10 February 2021 3:35 pm

Lazy to read till to the end because very simple to make a conclusion. So compare the issue with this video, perhaps it’s can be explains : PRK SLIM : Ramai Mati Kalau Covid Masa PH sebab Guan Eng Kata Tak Ada Duit – Azmin Ali https://www.youtube.com/watch?v=bO6Qoc33o-0&lc=UgxI8xrGuVLrsiU20hB4AaABAg.9CiqYaoyBVc9JLEiPVRKBd

Can anyone show me the list of ministers in the PH’s government with Anwar’s name in it. Who is the PM, who is the Minister of Home Affairs and who is the Minister of Economy?

zunnun
zunnun
10 February 2021 1:07 pm

seperti TN, gunting bulu burit se tiap mlm sabtu sempena menjelang sabbath….

utk meneruskan memuki nya,

#melayu2isle menggunakan 1hb Ogos sebagai talian hayat utk hidup & berkuasa

malaun2 & walaun2 mengguna mlm jumaat, melawat kilang2 puki merata….

manusia dgn hari2 hol mereka

zunnun
zunnun
10 February 2021 1:13 pm
Reply to  zunnun

Laa

TN tgh membelek2 lubang puki depan cermin sakti nyo…

cermin ? cermin ! cermin

“hai cermin sakti puki siape lagi yg menanding puki aku…”

sawan mengawan nya dlm blog budin bergantung ape yg cermin sakti nyo jawap….

raso2 ape yg cermin sakti nyo kata, hingga saban hari sawan mengawan dok mencari bang ali ….

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 1:31 pm
Reply to  zunnun

Bravo Zunnun;

Hah ha haa.

Pasti coromin sakti itu akan monjawab:

“Tok sah porasan lah nek, puki ekou tu yang paling busuk, koncing tak pornah basuh! Koring kontang tonganga. Dah le bibir puki ekou macam asam koping tolobih jomor, bijik kolontik pulak tojolir macam lidah anjing sominggu tak jumpo air. Bulu puki pula panjang bosorabut uban putih sano sini.”

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 1:41 pm
Reply to  Anonymous

Zunnun, izinkan Kejora nak tumpang komen:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek menggunting bulu pukinya dengan cermat
Smbil dia bersoal jawab pula, dgn cermin hikmat!
Cermin tu kata: “naper puki kau ni busuk teramat”
“Puki kau kering kerepot, hayat nya tu dah tamat”
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 1:56 pm
Reply to  Anonymous

Ini versi BI punya:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
TN cuts her pussy’s hair before meeting Bang Ali
She asked the magic mirror, “look, it’s nice really!”
The mirror answered, “damn..why it’s so smelly?”
“And, it’s terribly dry..make sure, put your KY jelly”
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 2:02 pm
Reply to  Anonymous

Tapi Zunnun, yg ini lebih tepat:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
TN cuts her pussy’s hair before meeting Bang Ali
She asked the magic mirror, “look, it’s nice really!”
The mirror answered, “damn!..why it’s so smelly?”
“It’s so dry & I never see a pussy, this damn ugly!”
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 2:10 pm
Reply to  Anonymous

Ini,nak balik ke versi BM pula:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
TN gunting bulu puki..mau jumpa Bg Ali buah hati
Dia bertanya tentang puki nya tu kpd cermin sakti
Cermin jawab: “ciss busuk!, taik palat berkati-kati”
‘Pengotor punya betina tua basuh puki pun tk reti’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

zunnun
zunnun
10 February 2021 2:18 pm
Reply to  Anonymous

pubic hair trimming……🤣

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 2:21 pm
Reply to  zunnun

Ada lagi ni Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Utk mengukur puki nya, cermin sakti TN buat alat
TN bertanya: ‘adakah puki ini Bang Ali mahu jilat?’
Cermin pun jawab: ‘ciss puki busuk daki berkulat!’
‘Tak pernah dibasuh..sbb itu penuh dgn taik palat’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 2:29 pm
Reply to  Anonymous

Nak tambah lagi, Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
TN gunting bulu puki..dgn Bg Ali ingin berganding
Ditanya kt cermin: ‘ada ke puki lain, yg setanding?’
Cermin jawab: ‘ciss blh masuk gajah pnya gading’
‘Busuk!, taik palat bertepek-tepek, macam puding’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 2:46 pm
Reply to  Anonymous

Ini ada satu lagi, Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sblm jumpa Bg Ali..TN gunting dulu bulu puki nya
Untuk test puki dia, kpd cermin sakti dia bertanya
Cermin jawab: “tak pernah basuh puki ke nyonya?”
“Aku tk pernah jumpa..puki busuk, mcm ko punya”
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 2:58 pm
Reply to  Anonymous

Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
TN sgt sedih keadaan puki dia cermin sakti tegur
Kata cermin: “bulu dah putih..banyak yg dh gugur”
“Bijik kelentit kau hitam, serupa dgn buah anggur”
“Bibir puki ko, kering kerepot, mcm asam gelugor”
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😅

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:55 pm
Reply to  Anonymous

Kejora Wak Gontol Batang Cangkol itu nama yang timbul dari seorang peserta mengata batang cangkul masuk Kejora’s assol.

Letak banyak2 KY Jelly, kata dia.

Dibuat nya bila Bang Ali lama tak datang srvice Kejora Wak Gontol tuh.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:50 pm
Reply to  zunnun

Kejora Wak Gontol Batang Cangkol ia lah nama yang di inspirasikan seorang peserta lain di blog ini.

Batang cangkul itu besar, berburas, bila masuk his rear assol, melelas lubang nya.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:53 pm
Reply to  Anonymous

Kpd Din Remos,

Inilah contoh yang den kato ala budak tadiko tu.

Auntie TN punya akal taraf budak tadiko, mako dia pun pocayo lah dongan karangan ‘absurd’ yang tahap tadiko jugo dari Anon tu.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 12:05 pm

Mano poyi auntie TN? Bocuti ke diyo hari ini?
Nanti tak dapek pulo upahan dodak dari Atok tokey diyo tu.

Ane Bo Lui dan NBR berkomen, tak do pun diekori dan dceroca caci…???

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 12:06 pm
Reply to  Anonymous

#diceroca caci

zunnun
zunnun
10 February 2021 2:30 pm
Reply to  Anonymous

sembunyi di belakang kaca cermin….

cas tenaga bathin nya, agar sentiasa bertenaga dlm blog budin dgn toxic bebal nya….

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:59 pm
Reply to  zunnun

Ooooo, ko selalu buat begitu yer.

Selepas di service Bang Ali ke sebelum?

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 February 2021 12:11 pm
Reply to  Anonymous

Ekau ni tuan anjing Jkom ko? Panggil copek buek spam supo page pak Joko. Anjing Jkom bolum dapek tulang laie. Kono maki dulu baru kojo. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 12:30 pm

NBR, ekou konal ke siapo tuan Anjing botino tuo kutok yang solalu koluar monyalak sobolum subuh layi tu?

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:01 pm
Reply to  Anonymous

Waaaah ko selalu baca sebelum Subuh yer?

Masa barang Bang Ali masih terpacak dlm assol ko ker?

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 3:56 pm
Reply to  Anonymous

Budak kecik benor bunyi komen kamu. Bikin malu kompeni ko ajer.

Guna otak ko sikit ler, kasi komen yang ada isi sikit.

Anonymous
Anonymous
10 February 2021 4:55 pm
Reply to  Anonymous

Sotuju!

Betul tu, den dah cakap dongan Din Remos kek atas tu, seghupo dongan budak tadiko.

Hah ha haa.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 February 2021 11:48 am

PKP, PKPP, PKPD, PKPB semua SOP untuk pekena Rakyat dan bukan nak bendung Covid19. Siapa yang terlepas dan bebas? Anjing Jkom saja yang tahu. Kahkahkah!

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
10 February 2021 11:21 am

Heee ha .. Tahu. 👍 Good jolly goodies.

stock-photo-cowboy-riding-a-horse-texas-rodeo-horse-race-sport-american-traditions-watercolor-painting-1300808503.jpg
Tanpa Nama
Tanpa Nama
10 February 2021 1:34 pm

Look like you juga minat cowboy. Me too, kisah dongeng yang banyak mengajar kita supaya hanya tonton sahaja adegan tanpa kritik. For example, the hero shoots the villain 10 times without refilling the new bullet though the gun only fits for 6 bullets. Satu lagi adegan yang ajaib apabila hero menyerang hendap musuh, dia telah menembak mati tiga orang daripada sepuluh yang datang. Akhirnya 7 orang yang terselamat melarikan diri. Tiada apa yang diherankan bila dikira jumlah yang melarikan diri dengan memecut kuda semua nya 10 orang. Beberapa perkara yang menarik dalam filem cowboy ini ialah Sheriff duduk atas kerusi sambil… Read more »

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
10 February 2021 3:33 pm
Reply to  Tanpa Nama

Susah bagi yg tidak capai kefahaman … besok semuwo tahu ambil jugak masa samada cepat ato lambat bergantung pada sejauh mana diri itu berpergian. Hukum alam sama shj kalu semuwo akur kesilapan msg2 mahu ato tidak suka hati tidak paksa setiap hati itu. Hati cuma cerminan diri cuma keterbiasaan amalan … masa palam dibuka masa itulah turning point yg terbiasa baik akan tersenyum riang sbb memahami secara total tanpa mengira apa anutan dia itu. Ilmu hanya yg asas sekadar berbaik-baik walau apa kedapatan itu setinggi ijazah dari pemberian dari ‘org’ maka kesempurnaan hanya pegangan amalan nilai2 jgn terjebak salah itulah… Read more »

Last edited 2 months ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Sheraton
Sheraton
10 February 2021 11:00 am

Kena buat penempatan baru berpusat bagi setiap negeri.. maka katil pun betambah. Bila katil bertambah jumlah akan menjadi meningkat. Oleh itu front liners pun perlu di tambah. Baru lah kena dengan kuarantin 3 hari.

Semuanya memerlukan wang. Kita menjadi teruk bukan sebab covid tapi sebab wang di belanja kan tak bijak.

Peruntukan untuk MP sepatutnya di bekukan.
Pembinaan dewan di batalkan. Sumbangan pada penduduk oleh Menteri tidak di benarkan sama sekali.

Adakah kerajaan PN benar-benar ingin covid di nyahkan ?

khatijah.nuno
khatijah.nuno
11 February 2021 2:18 am
Reply to  Sheraton

Kalau nk jimat duit…Lahabau2 menteri 70 ekor itu elok Moodin kurangkan jadi 40 atau 50 aja. Baru bole jimat dari bayar gaji buta menteri2 di sepanjang PKP, PKPB dna Darurat ni. Duit gaji tu bole buat peruntukkan utk frontliners dan kos saringa Covid pd rakyat marhaen.