SERANGAN DI MEDIA SOSIAL, APALAGI JIKA TAK MAMPU DILAWAN, PETUNJUK BAHAYA BUAT MUHYIDDIN

Luahan tidak puas hati dan serangan terhadap Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin di media sosial boleh dikata sedang berada di kemuncaknya ketika ini.

Apa saja kesempatan yang ada, sehingga di laman Facebook Istana Negara dan Presiden Indonesia, Joko Widodo pun, berikutan ada hantaran yang dibuat berkenaan dengan Muhyiddin, maka ia turut dipenuhi dengan nada tidak puas hati dan serangan yang sama.

Media sosial adalah dunia komunikasi baru yang menjadikan ia dominan menguasai manusia, seterusnya meletakkan akhbar dan tv tidak lagi dipedulikan.

Memiliki akaun media sosial, Facebook misalnya, adalah umpama seseorang itu memiliki akhbar, tv atau stesen medianya sendiri.

Melaluinya, setiap orang boleh menulis apa saja, meluahkan perasaan tentang banyak perkara, memuatnaik video, bercakap secara live berkenaan isu-isu semasa seperti memunculkan diri sendiri di kaca tv dan pelbagai kesukaan lain lagi.

Oleh kerana membuka akaun media sosial adalah percuma, bermakna rata-rata yang berada di media sosial ini juga tidak dibayar apa-apa.

Mungkin ada sesetengah orang yang dibayar untuk membuka akaun media sosial, terutama untuk tujuan dan kepentingan politik sesuatu pihak, namun jumlahnya boleh dikira terlalu kecil bilangannya.

Sebaliknya, majoriti yang aktif adalah mereka yang bebas dan tidak dibayar apa-apa di mana kemunculan dilakukan sama ada sebagai medium untuk berbicara, bersosial atau atas keyakinan terhadap sesuatu pegangan.

Ini berbeza dengan media arus perdana kerana semua mereka yang menulis di dalamnya adalah dibayar gaji bulanan sebagai pekerja, dengan demikian mereka perlu patuh atau terikat kepada kecenderungan politik serta kepentingan majikan mereka.

Industri tv juga hampir sama bentuk dan wajahnya, apa yang disiarkan sebagai berita turut tidak terkecuali mengikut kehendak atau kecenderungan majikan yang memiliki stesen tersebut.

Berikutan memiliki akaun media sosial umpama seseorang itu mempunyai medianya sendiri, jika dalam keadaan tertentu, misalnya serangan dan kata-kata tidak puas hati didapati begitu memuncak terhadap Muhyiddin, ia sebenarnya adalah tanda bahaya kepada kedudukannya sebagai Perdana Menteri.

Ia menandakan semua nada itu adalah lahir daripada hati nurani rakyat sendiri dan bukannya diupah oleh sesiapa.

Sudah tentu tidak sama jika pengarang media arus perdana memuji atau menghentam seseorang, tulisan itu pasti lahir kerana dia dibayar gaji atau mungkin disuruh majikannya.

Dalam erti kata lain, kebenaran dan keaslian bahawa tulisan itu datang daripada hati nurani sudah tiada lagi.

Dalam konteks serangan dan kata-kata tidak puas hati yang sedang memuncak terhadap Muhyiddin tika ini, lebih buruk lagi kesannya jika tiada langsung penjelasan atau serangan balas dilakukan.

Soalnya ke mana menghilangnya para penyokong Muhyiddin?

Kenapa mereka tidak tampil menepis gelombang serangan yang wujud itu?

Apakah mereka tidak mampu langsung berhujah untuk mempertahankan Muhyiddin yang sedang dicemuh dan dilanyak teruk tika ini?

Dahulu, sebelum PRU14, Najib juga menghadapi serangan yang memuncak seperti dialami Muhyiddin ini.

Tetapi ketika itu, berikutan dana tanpa had dimiliki Najib, pemain media sosial yang dibayarnya ternampak aktif juga menyerang balas dan berlawan dengan penyokong PH yang semuanya melakukan kerja secara percuma, tetapi tetap gigih serta bersemangat untuk menjulang perubahan.

Itu pun akhirnya Najib kecundang dan tewas juga sudahnya.

Kejayaan menguasai media sosial bermakna lebih mungkin sesuatu pihak itu untuk turut sama berjaya mempengaruhi, seterusnya menguasai pemikiran rakyat dan itulah salah satu punca kejayaan PH pada PRU14 lalu.

Malah di banyak negara lain, pengaruh media sosial turut sama bermanfaat membantu kejayaan sesebuah parti atau seseorang pemimpin meraih kejayaan dalam pilihanraya yang diadakan.

Maka, jika Muhyiddin dan pasukan medianya tidak mampu menghadapi serangan media sosial yang jelas memuncak kebelakangan ini, ia bererti mereka sedang membiarkan fikiran rakyat dipengaruhi dan dikuasai arus penolakan itu.

Selain ini petanda bahaya, ia juga petunjuk semakin dekatnya Muhyiddin kepada kejatuhan.

Suara tidak puas hati dan serangan itu, kalau pun tidak semua, secara majoritinya adalah luahan asli daripada hati nurani rakyat yang benar-benar tidak lagi menyokongnya.

Membiarkan serangan dan nada tdak puas ini berterusan atau mengambil mudah tentangnya bermakna akan semakin membesar gelombang penolakan bakal menantinya di masa depan.

Kalau tidak mampu bertahan atau membalas serangan, jauh sekali untuk memuji seperti dahulu, sebaiknya elok saja Muhyiddin berundur dan meletak jawatannya, sebelum sejarah Najib berulang menimpa dirinya. (Shahbudindotcom 06/02/2021)

5 6 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 7 February 2021 — 6:19 am
Subscribe
Notify of
guest

285 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 February 2021 8:08 pm

SEMBURIT LEMBUT TAPI LIWAT GANAS……….PILIHLAH MANA SATU……… DAPIG PENUNGGANG AGAMA KRISTIAN DAN SYIAH……..PAK DAJJAL LIBERALKAN AGAMA SUPAYA LEBIH RAMAI MURTAD……… AKIBAT LEBIH UTAMAKAN SWAB TEST DAN VAKSIN DARI PENUBUHAN PUSAT KUARANTIN BARU…….. Jumlah pesakit Covid-19 meninggal di rumah meningkat…………. Seramai 10 pesakit Covid-19 meninggal dunia di rumah pada minggu lalu sebelum sempat mendapatkan rawatan di hospital. Pesakit paling muda membabitkan seorang gadis berusia 18 tahun yang meninggal dunia sebelum sempat tiba di Hospital Selayang, Selangor. Kematiannya dilapor oleh Kementerian Kesihatan dalam statistik harian yang dikeluarkan semalam. Berdasarkan semakan Malaysiakini, seramai 22 orang yang dijangkiti Covid-19 meninggal dunia sebelum sempat mendapatkan… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 February 2021 7:12 am

ALJUBON BAWA POLITIK ASING DAN SIAL……… BAWA LAH USUL HUDUD KE PARLIAMENT TENGOK PHD4PIG SETUJU KE TIDAK…….. DARURAT PH DAN TOK MUDIM AKAN DITOLAK RAKYAT……… Malaysians Of Chinese Ethnicity Now Facing Political Isolation…… It was bound to happen sooner or later. And now, 70 years later, after the idea of the Alliance Party or Parti Perikatan was first mooted in 1951, Malaysians of Chinese ethnicity finally face political isolation. To be fair, the idea to form the Alliance Party did not come from the Malays (meaning Umno) or the Chinese (meaning MCA). And the Indians (meaning MIC) were opposed to… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
8 February 2021 3:31 am

Anonymous 4.53am – 7th Feb 2021

Oh ye ke. Kau memang hipokrit tahap tahik.. Habis Jemin Sheraton Semburit tuPeliwat ok pula ye jadi MP PN, siap org nbr dua Moodin Sembap. Yg tu hang tak kutuk pula. Haramjadah punya penyokong Pas dan PN

khatijah.nuno
khatijah.nuno
8 February 2021 3:23 am

Ooi MvsA 2.37pm – 7th Feb 2021

Moodin Lembu lah yg paling terok. Terlalu bodoh,, sembap, lembap , lebam punya PM tpi nak terus peang kuasa, sampai 70 menteri2 dilantek punya nak sokongan. Tak cukop dgn tu, dirasuah pula jawatan CEO GLC pd menteri2 Pas, Lobai bodoh yg hanya layak jadi imam dan guru di pondok nun di negeri kera Kelantan BerBudu. DAP mana ada bagi jawatan rasuah pun masa dia memrintah bersama2 PH. Bodoh! Bangang otak berBudu..dah reput mcam budu, tak bole pikiaq.. Moron

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
7 February 2021 9:54 pm

YANG MULA BAWA IDEA DARURAT IALAH PHD4PIG BILA ISTIHAR NEGARA BANGKRAP……… HANYA PEJUANG ISLAM TOTAL BAWA NEGARA KEPADA MERDEKA YANG SEBENAR…….. TAK HABIS2 TANAH MELAYU KENA JAJAH……PENJAJAH INGGERIS PERGI DATANG PULAK PENJAJAH KERALA……LEPAS TU KOMUNIS TIONGKOK….. SEKARANG NI PUPPET DORAEMON PULAK…. Ganja dan ketum: Tumbuhan asli Tanah Melayu……. KOLUM | Aku tidak akan menggunakan nama saintifik atau lebih tepat lagi nama kolonial terhadap dua tumbuhan asli milik bumi tropikal Tanah Melayu ini. Nama-nama yang bunyinya pelik lagi asing dan susah nak dieja. Nama-nama pelik ini pada hemat aku ini sengaja disebarkan untuk menakut-nakutkan orang yang mendengar. Dalam masa yang sama… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:57 pm

Pombaca sokalian,

Den ado bukti kukuh yang auntie TN tu dah biol sewel sasau sawan gilo…

Cuba pombaca sokalian lihat botul-botul komen biol botino kotor tuo ronta tu, den muek somula kek bawah ini:

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:58 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 February 2021 4:20 pm
Reply to Anonymous

Puki ko basuh dengan air sirap.

Tak basuh, malam naik semut, masuk puki kau berpuluh ekor.

Bergaduh dengan bini kau sebab semut tu lari ke dia pulak.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:59 pm
Reply to  Anonymous

Bilo auntie TN cakap ‘puki ko’ / ‘puki kau’ bermaksud diyo cubo mongata-an den ini pompuan.

Lopeih itu, auntie TN cakap pulo, ‘bergaduh dengan bini kau…’

Dah ado puki, pompuan, ado bini pulo…???

Tidak kah nampak sah, joleih, torang dan nyato yang auntie TN tu dah biol, sewel, sasau, sawan, gilo moroyan…???

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 8:19 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila terdedah dia dulu sek SJK nenek jdi sgt risau
Seolah-olah kepala dia, kena tibai dgn kayu kasau
Kelentit dia rasa pedih, bagaikan dihiris dgn pisau
Kini, nenek kian biol, gila meroyan & sawan sasau
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:25 pm

Toghuih dah tosonyap monyopi auntie TN tu.
Baru diyo tahu bilo dah botomu buku dongan ruaih.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:27 pm
Reply to  Anonymous

Itu popatah lamo, ini popatah yang lobih tokini:

“Bila dah botumu ‘bekas murid SJK’ dongan cikgu bijak bistari”.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:41 pm

Anonymous
7 February 2021 4:20 pm
Reply to Anonymous

Puki ko basuh dengan air sirap.

Tak basuh, malam naik semut, masuk puki kau berpuluh ekor.

Bergaduh dengan bini kau sebab semut tu lari ke dia pulak.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:41 pm
Reply to  Anonymous

Reply to auntie TN 4:20 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sian nenek, malu terkantoi, ibarat ditibai tertiarap
Tapi, nenek masih menyalak, serupa anjing kurap
Kencing tak basuh..puki busuk..mcm getah skrap
Bila buntu abis modal, nenek bwa keluar air sirap
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:46 pm
Reply to  Anonymous

Very poor attempt at damn cheap publicity. Done only by desperadoes.

Real desperate Wak Gontol nih. Pagi petang siang malam coba “kantoi” entahapekebendenye. Yang nyata kantoi ia lah gontol dia.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:51 pm
Reply to  Anonymous

Apo ni, ‘Nyo nya’ TN asyik jo cakap-an pasal orang ‘pu nya’ gontol?

Apakah ‘ha nya’ itu jo yang auntie tahu? Den ini cumo mahu ‘ta nya’ jo…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:19 pm
Reply to  Anonymous

Ko yang asyik menanya paling bodoh. Yang ko dah tahu pun tanya, maka bodoh tak terhingga lah ko.

Malu selalu di sebut gontol sebab nama ko Wak Gontol, yer?

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:47 pm
Reply to  Anonymous

Apo bondo nya auntie TN yang den tahu tapi ‘ta nya’?

Auntie ni ‘ha nya’ lah moncari alasan jo.

Mongaku jo la ‘Nyo nya’ TN yang ekou tu dulu SJK!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:30 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rambut nenek..kini dh tercacak mcm bulu landak
Teruk nenek dgn peluru yg Anon dan Kejora ledak
Tapi nenek nk tegak benang basah tidak dpt tidak
Klau dia cabut lari..Atok96 tak kasi lah lagi dedak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:39 pm
Reply to  Anonymous

Rambut Wak Gontol yang tegak ia lah rambut di but.h nya.

Di tanam dek hair transplant specialist ke kepala nya.

Siapa yang tengok dia nampak lah kepala but.h dia.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:53 pm
Reply to  Anonymous

‘Nyo nya’ TN…den ini cumo nak ‘ta nya’ jo sodikit.

Konapo auntie ‘pu nya’ bulu puki copek bonar momanjang? Asyik kona digunting-an…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:49 pm
Reply to  Anonymous

Mengaku iitu ini lah Wak Gontol nih. Nak coba naikkan benang basah.

Mana boleh naik tegak. Dah di lendirkan Bang Ali. Wak Gontol yang tersengeh, nampak gigi.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:03 pm
Reply to  Anonymous

Dah ‘di lendirkan’ Bang Ali…???

‘lendirkan’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:04 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah sokolah SJK tu, memang nyo auntie tak dapek nak sombunyi-an layi kolomahan aintie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah lah nak potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca dah tahu!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:05 pm
Reply to  Anonymous

Memang sangek joleih, dah somakin torang dan nyato yang auntie TN ni dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:57 pm
Reply to  Anonymous

Auntie tu dah sangek tobiaso dongan gayo BM maso bolajar dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi!!!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:15 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Dulu nenek SJK, kini semua tahu dia punya kesah
Bila terkantoi malu..nenek mula lah resah gelisah
Dgn Anon & Kejora..teruk nenek tua kena belasah
Tapi nenek muka tebal, cuba tegak benang basah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:29 pm
Reply to  Anonymous

Tak berani cakap ko belasah?

Sebab ko kena belasah pagi petang siang malam?

Enjoy it, Dol.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:03 pm
Reply to  Anonymous

Sopatut nyo, ikut lah caro yang Mr Chong ajar-an auntie TN maso dokek SJK dulu, bogini:

Tak berani cakap ko ‘di belasah’?

Sebab ko kena belasah ‘disini’ pagi petang siang malam?

Enjoy it, samDol.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:04 pm
Reply to  Anonymous

Den ‘ha nya’ pohati-an auntie ‘pu nya’ komen-komen kek bawah tu.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:54 pm
Reply to  Anonymous

What talking one, Dol?

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:54 pm
Reply to  Anonymous

Entahapekebende maksud Wak Gontol di 2 komen dia nih.

Dah bengong dia. Sian, umur dah 80an tahun hampir 90an tahun.

Tapi dia asyik mengarut, mana nak kesiankan.

Balun tibai dan bantai berterusan saja lah di sini.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:09 pm
Reply to  Anonymous

Elehh.. auntie TN ni puro-puro tak faham pulak.

Bukan kah itu auntie ‘pu nya’ gaya BM yang auntie bolajar dokek SJK dulu nyo. Den ‘ha nya’ pohati-an jo dari apo yang auntie tulih-an sobolum ini.

Mongaku jo lah ‘Nyo nya’ TN…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:24 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol 5:03 pm dah tiru cara orang meng komen.

Umur dah 80an hampir 90an tahun, otak dia kecil 100 gm manakal purata ia lah 130 gm, apo nak di kato?

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:50 pm
Reply to  Anonymous

…apo nak ‘di kato’…???

‘kato’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:52 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah memang sokolah SJK tu, memang nyo auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah lah nak bosusah payah mau potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca dah tahu!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:53 pm
Reply to  Anonymous

Somemang nyo tosangek joleih, dah somakin torang dan nyato yang auntie TN ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:56 pm
Reply to  Anonymous

Auntie tu dah tobiaso dongan gayo BM maso dokek SJK dulu, tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi!!!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:11 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Nenek masih curi2 masuk, walau dah tebal muka
Masih ingin lagak hebat tak sedar diri tua bangka
Dia dulu sekolah SJK mmg nya kita sudah jangka
Ditulis komen pulak merapu, serupa budak tadika
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:31 pm
Reply to  Anonymous

Kamu tulis komen mcm orang gila.

Hingga aku terpaksa minta panggilkan van Spital Bahagia Tg Rambutan bersedia.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:52 pm
Reply to  Anonymous

Bolum pun sampai-sampai ambulan yang nenek kato-an tu!

Rasonyo nenek dah tosilap nombor kot, nenek dial-an no kodai koling botol agak nyo!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:57 pm
Reply to  Anonymous

Little amuses the nuisance, what more the fool.

Yang lain2 tu kot dia tak faham tapi fool tu dia faham.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:19 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek tua awalnya kemain kencang macam ribut
Tapi, bila kantoi dia sekolah SJK, dia kelam kabut
Tiada pilihan lagi nenek tu melainkan belah cabut
Agaknya kini, sdg gunting bulu puki yg berserabut
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:33 pm
Reply to  Anonymous

Kamu bukan saja gunting, kamu cukur dengan razor blade.

Bila kamu kalan mengengkang, tau ler sebab nya.

Selain dar Bang Ali gelojoh sangat di atas ko.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:44 pm
Reply to  Anonymous

‘kalan’ tu apo ko bondo nya auntie TN?
Kalau kailan ikan masin den pornah le dongar…!

Den ‘ha nya’ nak ‘ta nya’ jo, jangan lah auntie marah pulak.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:08 pm
Reply to  Anonymous

Bodoh bangang Wak Gonol Kejora Kojolla tak boleh interpretasi istilah yang salah eja.

Otak nya singkat, tak flexible, kepala nya tak boleh memikir dan mengintepretasi.

Ini ntara sebab nya Melayu kalah di serang Portugis di Melaka di tahun 1511.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:15 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol …

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:59 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla macam Melayu masa di serang Portugis di tahun 1511.

Musuh masih ada mengendap di tepi, dia dah bersorak menang.

Di balun dengan senapang, dia berteraburan.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:01 pm
Reply to  Anonymous

…masa ‘di serang’ Portugis…???
(Kalau di sarang Portugis, ok lah)

‘serang’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih diyo koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:02 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah memang dulu sokolah SJK tu, memang nyo auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah lah nak bosusah payah untuk potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca dah tahu!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:03 pm
Reply to  Anonymous

Somemang nyo tosangek joleih, dah somakin torang dan nyato yang auntie TN ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek auntie nak sombunyi-an layi!!!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:04 pm
Reply to  Anonymous

Auntie tu dah tobiaso dongan gayo BM maso dokek SJK dulu, dah macam darah daging.
Tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi!!!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:18 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nampak nya..nenek macam udah mengaku kalah
Teruk betul nenek itu, dgn Anon, dia kena sekolah
Mmg le dlm BM, nenek tu sgt banyak bermasalah
Puncanya, tak lain tak bkn sebab dia dulu SJK lah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:36 pm
Reply to  Anonymous

Kamu sekolah SJK tak sambong pelajaran tinggi.

Maka pandangan sempit, ha nya bercampur dengan Bang Ali.

Dia balun ko in more ways than one.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:47 pm
Reply to  Anonymous

Den ‘ha nya’ sokolah biaso.
‘Nyo nya’ TN ‘pu nya’ sokolah agak nyo lobih bosar kah?

Den ni ‘ha nya’ mahu ‘ta nya’ jo..

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:12 pm
Reply to  Anonymous

Bila otak rigid, Wak Gontol Kejora Kojolla jadi mcm Robot.

Tak payah memikir, ikut apa saja yang di programmekan di kepala dia,

Tapi, bila jumpa apa saja yang takda dalam program di kepala dia, mampus lah dia.

Robot lah, katakan.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:06 pm
Reply to  Anonymous

…yang ‘di programmekan’…???

‘programmekan’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou kek colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih diyo koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:08 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah memang dulu nyo sokolah SJK tu, memang auntie tak akan dapek nak sombunyi-an layi kolomahan auntie dalam BM.

Tak usah lah nak bosusah payah untuk potahan-an diri lah auntie, semuo pombaca dah tahu!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:09 pm
Reply to  Anonymous

Somemang nyo tosangek joleih, udah somakin torang dan nyato yang auntie TN ini dulu nyo sokolah SJK, tak dapek lah auntie nak sombunyi-an layi!!!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:10 pm
Reply to  Anonymous

Auntie tu dah tobiaso dongan gayo BM maso bolajar dokek SJK dulu, dah jadi macam darah daging.

Tak kan mungkin dapek nak diubah-an layi!!!

Hah ha haa.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
7 February 2021 2:37 pm

SETERUK2 TOK MUDIM TERUK LAGI PHD4PIG………… TAK TAHU LAGI KE DAPIG JAUH LEBIH FANATIC DARI KOMUNIS MAINLAND………. Ismail Sabri puzzled over backlash at CNY SOPs, says Chinese religious bodies, associations consulted first………. : Chinese religious bodies and cultural associations were engaged in preparing the standard operating procedures (SOPs) for Chinese New Year, which is why Senior Minister Datuk Seri Ismail Sabri finds it puzzling that the SOPs were heavily criticised by the public. The Defence Minister said that if the National Unity Ministry wanted to make changes to the SOPs, it can present its views to the National Security Council… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
8 February 2021 3:22 am

Moodin Lembu lah yg paling terok. Terlalu bodoh,, sembap, lembap , lebam punya PM tpi nak terus peang kuasa, sampai 70 menteri2 dilantek punya nak sokongan. Tak cukop dgn tu, dirasuah pula jawatan CEO GLC pd menteri2 Pas, Lobai bodoh yg hanya layak jadi imam dan guru di pondok nun di negeri kera Kelantan BerBudu. DAP mana ada bagi jawatan rasuah pun masa dia memrintah bersama2 PH. Bodoh! Bangang otak berBudu..dah reput mcam budu, tak bole pikiaq.. Moron

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 2:36 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Nenek tua itu hatinya kotor, penuh kudis dan daki
Tak sedar diri pempuan tua nak lagak mcm lelaki
Masuk buat komen pun, hanya ejek, cerca & maki
Agknya kini, dia sdg sibuk menggunting bulu puki
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

(INI ADOLAH MONGIKUT PONDAPEK YG DIKATO-AN DEK ZUNNUN)

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:44 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA penuh kudis dalam mulut nya. Itu pasal cakap pun bertabur.

Asyik sebut puki sebab sakit, gatal dan pedih di mulut nya membikin dia melepaskan kata2 kotor dengan harapan meredakan sakit.

Tapi sakit nya bertambah. Awas sedikan nombor Hosp Tg Rambutan, nanti dia menjerit.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:51 pm
Reply to  Anonymous

‘Sedikan’ tu apo ko bondo nyo auntie?
Adakah iyo nyo samo dongan ‘ha nya’?
‘Ta nya’ saja, ‘Nyo nya’ TN…sobab den tak dapek fahami auntie ‘pu nya’ maksud…
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:40 pm
Reply to  Anonymous

Produk SJK ni biasa belajar cara regurgitation tak dapat interpret perkataan yang salah eja.

Itu sebab korang tak boleh merintah negara ini. Tak dapat. Bodoh sangat.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:56 pm
Reply to  Anonymous

Botul tu! Sangek sotuju soratuih poratuih dongan auntie TN ‘pu nya’ pendapat!
Tak kan den nak biar-an orang sokolah SJK macam auntie ni momorintah nogaro!

Hah ha haa.

Den ‘ha nya’ kato-an apo yang sobonar nyo.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 2:03 pm

Dah tosonyap monyopi nampakyno auntie TN, malu tokodu bilo semuo pombaco tau yang diyo dulunyo sokolah SJK.
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 2:07 pm
Reply to  Anonymous

HAIYAA..WA SULAH CIAKAP, ITU “NYO NYA” TN, LIA “PU NYA” BM MANYIAK TELUK OO.
TAPI LIA TATAK MALU MAA, ALA KELUAR JUGA “HA NYA” MAU KASI TEGAK BINANG BASAH.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 2:11 pm
Reply to  Anonymous

Botul tu Apek, dulu ‘ha nya’ sorang duo jo yang tau, ‘Nyo nya’ TN tu sokolah SJK..diyo ‘pu nya’ BM tu torok bonar…
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 2:30 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kesian sungguh le dgn nenek bodoh bahalol unta
Tiada apa helah lagi, yang nenek tu dapat nk kata
Bukti nenek dulunya SJK, mmg sngt jelas & nyata
Tapi masih mau tegak benang basah, si tua renta
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:54 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA pandai bercakap mcm Cina.

Juga pandai cakap mcm Bang Ali sebab dia suka sangat balunan Bang Al ke lub.ng bont.t nya hingga dia pelajari bahasa itu supaya lebih exhilarating bila menjerit masuk 7-8 inci.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:05 pm
Reply to  Anonymous

Reply to auntie TN 3:54 pm,

Hari ini ekou tak masuk koleih tadika ker auntie TN? Den ‘ta nya’ jo…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:43 pm
Reply to  Anonymous

Marah yer? Sakit hati yer?

Terima ajer ler bila dibalun.

Berani mengarut, berani tanggung.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:50 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA dah anxious TN ada sini, lub.ng belak.ng nya menais takut di sodok bertalu talu.

Pada hal dia dah biasa di sodok Bang Ali tapi dia masih takut dengan TN.

Kuat penangan TN tuh. Ooops, bukan penangan, penggontol …

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:56 pm
Reply to  Anonymous

…takut ‘di sodok’…???

‘sodok’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:59 pm
Reply to  Anonymous

Kalau dah sokolah SJK, memang nyo auntie tak dapek nak sombunyi-an kolomahan aintie dalam BM.

Tak usah nak bosusah payah potahan diri lah auntie, semuo pombaca dah tahu!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:03 pm
Reply to  Anonymous

Memang sangek joleih dan tonyata yang auntie TN ni dulunyo sokolah SJK, tak dapek nak disombunyi-an layi!!!
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:51 pm
Reply to  Anonymous

Nyata ko skolah SJK sebab malu nak mengaku bahawa produk SJK memang rendah mutu BM nya.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:48 pm
Reply to  Anonymous

Silap aku aritu tak benarkan ko tengok aku punya batang masa membalun menibai kamu. Ko pun nak nonggeng ajer aritu.

Tapi bila Bang Ali sodok kamu aku akan datang tunjukkan, kalo dia no objection.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:58 pm
Reply to  Anonymous

Reply to auntie TN 4:48 pm,

Hari ini ekou tak poyi masuk ikuti koleih tadika ker auntie TN? Den ini ‘ha nya’ mahu ‘ta nya’ jo…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:34 pm
Reply to  Anonymous

Bila dah kalah, tak boleh jawab, mengarut ler WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA nih.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:42 pm

Ini satu sebab Melayu ketinggalan di negara ini – walau pun Wak Gontol Kejora Kojolla ini Indon, hanya di anggap Melayu.

Dia sibukkan ejaan. Maka penulisan nya tak ada isi lah.

Mesti di ulang – bodoh bangang tak teringga.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:52 pm
Reply to  Anonymous

‘di anggap’ Melayu…???

‘anggap’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi kotiak atau topi polir atau topi tolor polir Bang Ali?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:53 pm
Reply to  Anonymous

Mesti ‘di ulang’…???

‘ulang’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi tolor polir Bang Ali ker atau topi lubang puki ekou colah bijik kolontit?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:55 pm
Reply to  Anonymous

Memang joleih dan tonyata yang auntie TN ni dulunyo sokolah SJK, tak dapek nak disangkal lagi!!!
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:54 pm
Reply to  Anonymous

Repeating comments ini macam regurgitation lah. Tanda sekolah SJK kamu itu tak boleh lari bila2 pun.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:09 pm
Reply to  Anonymous

Nak tuduh sikolah SJK mosti ‘ha nya’ ada bukti.

Den dah ‘pu nya’ cukup bukti dokek ateih dan bawah tu.

Nak ‘ta nya’ auntie, ada bukti kah?

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 6:39 pm
Reply to  Anonymous

Macam biasa, bila tak boleh jawab, mengarut lah WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NIH.

Melayu2 yang baca blog ini perlu ingat jangan lah galakkan Melayu mcm Wak Gontol ini mengarut. Balun, tibai dan bantai di sini bila dia buat demikian.

Bila selalu di balun tibai dan bantai, dia cabut lari. Macam dia buat tak lama lalu.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:28 pm

Anonymous
7 February 2021 10:27 am
Reply to najib bini rosmah

The Blog Joker Mister Kahkahkah cakap ha nya jenaka.

Tak payah baca.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:28 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 February 2021 12:54 pm
Reply to Anonymous

Cubo lihat ayat potamo tu:
“cakap ha nya jenaka.”

‘ha nya’…??? Ini bukab tosalah ejo..dah korap kali dibuek nyo!!!

HAIYAA “NYO NYA” TN…LU “PU NYA” BM MANYIAK TEROK MAA…LU DULU SEKOLAH SJK YA?

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:29 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 February 2021 1:10 pm
Reply to Anonymous

Ko cakap bahasa apa? Swahili ker?

Masih lagi otak kecik sibukkan ejaan, eh?

Sepatut nya aku ketawakan dalam hati ajer kamu nih.

Tapi rasa seronok nakkan pembaca dapat fun on and out of you.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:29 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kasihan betul lah dgn nenek tua kekasih Bang Ali
Keadaan nenek dah macam kerbau liar putus tali
Nenek tua ini, terkantoi dgn Kejora dh banyak kali
Bila dh terkantoi, dikata nya Kejora cakap Swahili
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:10 pm
Reply to  Anonymous

Tak mau dikata pandai cakap Swahili, Ok ler, kamu pandai cakap Goobladegook, bahasa di Highlands of Papua New Guinea.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:18 pm
Reply to  Anonymous

Reply to auntie TN 4:10 pm,

Hari ini ekou tak poyi masuk ikuti koleih tadika ker auntie TN? Den ‘ta nya’ jo…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:57 pm
Reply to  Anonymous

Kalah yer? Tak dapat jawab soalan aku yang dulu tu yer?

Malau? Nak harakiri?

Kalau takut nak harakiri, merayap ke bawah tempurung diam di situ bersama katak puru lah.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:58 pm
Reply to  Anonymous

Malu

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:17 pm
Reply to  Anonymous

Reply to auntie TN 4:57 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek udah kantoi terkedu dikata Kejora yg kalah
Tapi..teruk nenek tua, dgn Anon, dia kena sekolah
Mmg le dlm BM, nenek tu sgt banyak bermasalah
Puncanya, tak lain tak bkn sebab dia dulu SJK lah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:15 pm

Profile Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih –

Nyata emak bapak nya tak membimbing dia adab sopan di masa kecil. Depa kuat seks, asyik berkongk.k pagi petang siang malam.

Budak Wak Gontol ni jahat, nak mengintip emak bapak dia berkongk.ak. Maka dia mengendap lah.

Nampak bapak dia mencekah puki emak nya. Mula mula dia tutup mata, lepas itu dia beliakkan mata.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:19 pm
Reply to  Anonymous

Emak nya kuat seks, tak cukup dengan bapak nya, dia pigi menjaja lubang pucci nya di backlanes of Chow Kiit Road, KL.

Kena penyakit HIV AIDS. Bernanah.

Maka budak Wak Gontol di kerah membersihkan nanah pucci emak dia.

Lama2 dia naik seronok, selalu tegang basang dia. Emak dia kesian, kasi dia cucuk. Amboi mak, seronok nya dia tidak terhingga.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:22 pm
Reply to  Anonymous

Selalu sangat buat begitu, satu hari itu terjumpa bapak dia masa dia kongk.k emak dia.

Aiyoyo, all hell broke loose.

Akan cerita lagi di kemudian masa …

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:35 pm
Reply to  Anonymous

Siapo yang nak pocayokan corito bodoh morapu ekou tu, auntie TN?
Lobih baik ekou corito macam mano puki ekou tak gatal bokudih walaupun ekou tak pornah mombasuh puki lopeih koncing.
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:15 pm
Reply to  Anonymous

Ko kosat kerotaigh lepaigh berak, koyak, tahi lekat kpd tapak tangan ko.

Lepaigh itu mkan buah2an, sedap ajr rasa taik ko.

Selalu kesat muka dengan tangan selepas kesat tahi ko. Rupa ko nampak berseri akibat vitamins dari tahi.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:22 pm
Reply to  Anonymous

Reply to auntie TN 4:15 pm,

Konapo morapu torok sangek auntie ‘pu nya’ komen?

Hari ini ekou tak poyi masuk ikuti koleih tadika ker auntie TN? Den ‘ta nya’ jo…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:02 pm
Reply to  Anonymous

Tak terjawab yer?

Jawab soalan dengan menyanya soalan?

Dah bankrap otak ko. Malu lah.

Kalo tak sanggup hara kiri, merayap ke bawah tempurung diam di situ sama katak puru lah.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:32 pm
Reply to  Anonymous

‘di kerah’ membersihkan nanah…???

‘kerah’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi kotiak atau topi polir atau topi tolor polir Bang Ali?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 2:23 pm
Reply to  Anonymous

Memang lah, tak do orang yang wagheih akan pocayo dongan citor karut bodoh auntie TN yang soghupo bebudak tadika tu.

Tapi kalau citor auntie TN tu lomah BM disobab-an diyo dulunyo sokolah SJK, memangnyo semuo pombaco pasti pocayo.

Sobabnyo, bukti-bukti topampang, joleih dan nyato. Apo nak dikato…
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:17 pm
Reply to  Anonymous

Cerita ko mcm orang gila.

Tadi aku dah suruh sediakan van Spital Tg Rambutan dah sampai belum?

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:23 pm
Reply to  Anonymous

Reply to auntie TN 4:17 pm,

Konapo moroyan moraban morapu torok sangek auntie ‘pu nya’ komen?

Hari ini ekou tak poyi masuk ikuti koleih tadika ker auntie TN? Den ‘ta nya’ jo…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:04 pm
Reply to  Anonymous

Bankrap, nyata bankrap otak ko.

Tak berani harakiri sebab malu, ko masuk bawah temourung diam bersama katak puru ler.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:22 pm
Reply to  Anonymous

‘Nyo nya’ TN,

Den ‘pu nya’ badan ni bosar, tak dapek masuk bawah tompurong.

‘Ha nya’ katak dan sorangga jo yang boleh buek bogitu.

Hah ha haa.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
7 February 2021 1:13 pm

Ni ha … jgn lupo. Tahu. kihkihkih.

kissclipart-cowboy-clipart-american-frontier-cowboy-clip-art-a09e22e3d3da511b.jpg
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
7 February 2021 1:07 pm

CINA INDIA SAH RASIS TAPI MELAYU TIDAK…….. MELAYU NAIKKAN KERUSI DAPIG DARI 18 JADI 42……….. Guan Eng Says 90% Chinese Support Pakatan Harapan And Do Not Support The Government………. (MMO) – DAP secretary-general Lim Guan Eng has once again slammed the Perikatan Nasional (PN) government for failing to prepare a proper standard operating procedure (SOP) for Chinese New Year (CNY) festivities. In a statement, Lim implied that Pakatan Harapan (PH), of which DAP is a part, should have been consulted, alongside the “dozens of stakeholders and Chinese associations,” as the Opposition coalition had garnered 90 per cent of the Chinese… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:03 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek tunjukkan kebodohan nya..dah kerap acap
Dek kantoi terkedu..nenek tk tau apa lagi nk ucap
Dituduhnya yng Kejora ini bersendirian melancap
Wal hal..dia itu sedang jolok puki dgn botol kicap
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:27 pm
Reply to  Anonymous

bersendirian melancap?

Pernah buat group melamcap?

Bersama emak bapak ko?

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:39 pm
Reply to  Anonymous

Biar botol Kojora, auntie TN jolok puki dongan botol kicap?
Agaknyo kicap yang tokoluar tu jadi ubat moncuci puki diyo yang tidak pornah dibasuh-an lopeih koncing tu.
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:20 pm
Reply to  Anonymous

Puki ko basuh dengan air sirap.

Tak basuh, malam naik semut, masuk puki kau berpuluh ekor.

Bergaduh dengan bini kau sebab semut tu lari ke dia pulak.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:38 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sian nenek, malu terkantoi, ibarat ditibai tertiarap
Tapi, nenek masih menyalak, serupa anjing kurap
Kencing tak basuh..puki busuk..mcm getah skrap
Bila buntu abis modal, nenek bwa keluar air sirap
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:07 pm
Reply to  Anonymous

Ko tak jawab komen aku makna nya betul lah apa aku cakap.

Ko basuh puki dengan air sirap, di hurung semut puki ko hingga ke pagi.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:52 pm

Bila di hutan jumpa badak sumbu dengan Serigala, balun Wak Gontol Kejora Kojolla ni dulu.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:04 pm
Reply to  Anonymous

Apo jugo pun yang auntie cubo kato-an, tak akan dapek nak sombunyi bukti yang dah torang nyato auntie dulu sokolah SJK.

AUNTIE “PU NYA” BM TOROK BONAR, BIASO NYO KOADAAN INI “HA NYA” BILA ORANG SOKOLAH SJK. MONGAKU JO LER “NYO NYA”!!!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 2:36 pm
Reply to  Anonymous

Aku Uncle, nak cubo jubo ko.

Jangan kasi Bang Ali ajer ler.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:21 pm
Reply to  Anonymous

Celako dia nih lokek sungguh.

Tak jawab pun aku kata nak sekali.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 4:22 pm
Reply to  Anonymous

dia nih = WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:50 pm

Hah, ada ejaan tak betul yang keluar dalam process menaip.

Melompat lah si Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla, menari nari dapat bahan mengkomen.

Lantak lah dia, otak kecik, campuran tak luas, kesednirian di rumah nya, takda lain hiburan nya. Selain melancap.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:53 pm
Reply to  Anonymous

TAK KAN TOSALAH EJO SAMPAI SOTIAP KALI PULAK AUNTIE:

Anonymous
7 February 2021 10:27 am
Reply to najib bini rosmah

The Blog Joker Mister Kahkahkah cakap ha nya jenaka.

Tak payah baca.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:54 pm
Reply to  Anonymous

Cubo lihat ayat potamo tu:
“cakap ha nya jenaka.”

‘ha nya’…??? Ini bukab tosalah ejo..dah korap kali dibuek nyo!!!

HAIYAA “NYO NYA” TN…LU “PU NYA” BM MANYIAK TEROK MAA…LU DULU SEKOLAH SJK YA?

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:56 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bukan sja nenek dah tua tak mampu lagi memikir
Karat, kat otak nenek itu, perlulah dikikis dgn kikir
Pembaca udah nampak, yg BM nenek, sgt tak o.k.
Mmg bukti sah dan nyata..yg nenek dulu sek SJK
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:03 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek tunjukkan kebodohan nya..dah kerap acap
Dek kantoi terkedu..nenek tk tau apa lagi nk ucap
Dituduhnya yng Kejora ini bersendirian melancap
Wal hal..dia itu sedang jolok puki dgn botol kicap
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 2:38 pm
Reply to  Anonymous

Ok lah, ko tak bersendirian melamcap.

Ko melancap bersamo omak ko.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:10 pm
Reply to  Anonymous

Ko cakap bahasa apa? Swahili ker?

Masih lagi otak kecik sibukkan ejaan, eh?

Sepatut nya aku ketawakan dalam hati ajer kamu nih.

Tapi rasa seronok nakkan pembaca dapat fun on and out of you.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:15 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 February 2021 10:27 am
Reply to najib bini rosmah

The Blog Joker Mister Kahkahkah cakap ha nya jenaka.

Tak payah baca.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:16 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 February 2021 9:37 am
Reply to Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (PANGKAT NYA SUDAH DIBERI PENERANGAN DULU) malu nak pakai nama itu, sekarang pakai Anomouse.

Menuduh tak reti BM, nate’ ini memang otak tak banyak. Biasa nya berat otak ia lah lk 130 gm. Dia punya ha nya 100 gm.

Jadi, mana lah dia ada persepsi manusia biasa. Persepsi nya macam babi, menyodok nyodok, dengar bunyi ajer, cabut lari takut dibalun, ditibai dan dibantai.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:18 pm
Reply to  Anonymous

9:37 am:
“Dia punya ha nya 100 gm.”

10:27 am:
“Kahkahkah cakap ha nya jenaka”

Bilo tak tahu mongejo tu, lomah BM lah buktinyo.

AUNTIE “PU NYA” BM TOROK BONAR, BIASO NYO KOADAAN INI “HA NYA” BILA ORANG SOKOLAH SJK. MONGAKU JO LER “NYO NYA”!!!

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:25 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kasihan betul lah dgn nenek tua kekasih Bang Ali
Keadaan nenek dah macam kerbau liar putus tali
Nenek tua ini, terkantoi dgn Kejora dh banyak kali
Bila dh terkantoi, dikata nya Kejora cakap Swahili
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:30 pm
Reply to  Anonymous

Hah, aku teka dia Wak Gontol Kejora Kojolla, sekarang dia dah ngaku.

Wak Gontol.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 2:40 pm
Reply to  Anonymous

Nyata ko produk SJK.

Asyik pentingkan ejaan.

Bodoh bangang tak boleh komen blog post Budin pun.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:46 pm

Anonymous
7 February 2021 9:37 am
Reply to Anonymous

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (PANGKAT NYA SUDAH DIBERI PENERANGAN DULU) malu nak pakai nama itu, sekarang pakai Anomouse.

Menuduh tak reti BM, nate’ ini memang otak tak banyak. Biasa nya berat otak ia lah lk 130 gm. Dia punya ha nya 100 gm.

Jadi, mana lah dia ada persepsi manusia biasa. Persepsi nya macam babi, menyodok nyodok, dengar bunyi ajer, cabut lari takut dibalun, ditibai dan dibantai.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:49 pm
Reply to  Anonymous

Cubo lihat ayat kotiga poronggan koduo tu:
“Dia punya ha nya 100 gm.”

‘ha nya’…??? Ini bukab tosalah ejo..dah korap kali dibuek nyo!!!

HAIYAA “NYO NYA” TN…LU “PU NYA” BM MANYIAK TEROK MAA…LU DULU SEKOLAH SJK YA?

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:34 pm
Reply to  Anonymous

Bodoh bangang Wak Gontol Kejora nih, tak reti nak cakap lain, ejaan dijadikan nya isu.

Maklum lah, otak hanya 100 gm masakan purata manusia adalah 130 gm.

Cari batu asah, asah otak kamu tuh, Wak Gontol.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:42 pm
Reply to  Anonymous

Ehh..salah tu auntie…
Tak kan tak ingat maso auntie kek SJK dulu, Mr Chong ajar-an BM:

…ejaan di jadikan nya isu.
Maklum lah, otak ha nya 100 gm…

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:38 pm

Wak Gontol Kejora Kojolla memang tabiat tak baik. Asyik nak mencaci, mengkeji, pada hal dia boleh guna masa nya untuk bincang blog post.

Biadab dan kurang ajar, tak dibimbing emak bapak nya adab sopan di masa kecil.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:42 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 February 2021 12:41 pm
Reply to Anonymous

Apo jugo pun yang auntie kato-an, tak dapek nak sombunyi bukti yang dah torang nyato auntie dulu sokolah SJK.

AUNTIE “PU NYA” BM TOROK BONAR, BIASO NYO KOADAAN INI “HA NYA” BILA ORANG SOKOLAH SJK. MONGAKU JO LER “NYO NYA”
Hah ha haa.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:45 pm
Reply to  Anonymous

Dia tahu orang boleh lawan dia, balun tibai dan banti hingga tersembam muka nya di meja.

Tapi dia mesti mahu caci dan keji juga. Maka dibalun, ditibai dan dibantai lah dia.

Kesian juga dia tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil, di tinggal keseorangan di masa depa menoreh getah.

Tapi kesian itu tidak boleh menghalalkan biadab dan kurang ajar nya. Maka dibalun, ditiabi dan dibantai lah dia disini.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 1:07 pm
Reply to  Anonymous

“NYO NYA” TN “HA NYA” MONOGAK BONANG BASAH.

HAIYAA “NYO NYA” TN…LU “PU NYA” BM MANYIAK TEROK MAA…LU DULU SEKOLAH SJK YA?

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:24 pm
Reply to  Anonymous

‘di tinggal’ keseorangan…???

‘tinggal’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi kotiak atau topi polir atau topi tolor polir Bang Ali atau di colah puki ekou?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:32 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bukan sja nenek dah tua tak mampu lagi memikir
Karat, kat otak nenek itu, perlulah dikikis dgn kikir
Pembaca udah nampak, yg BM nenek, sgt tak o.k.
Mmg bukti sah dan nyata..yg nenek dulu sek SJK
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:56 am

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla malu nak kelau di atas nama itu sebab dibalun, ditibai dan dibantai tiap kali dia masuk.

Tak pakai nama itu pun, komen2 dia bolh di kenalpasti, dibalun ditibai dan dibantai juga.

Dia tak bole lari. Kemana dia pigi, atas nama apa dia masuk, akan di kenalpasti, dibalun ditibai dan dibantai.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:03 pm
Reply to  Anonymous

‘di kenalpasti’…???

‘kenalpasti’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi kotiak atau topi polir atau topi tolor polir Bang Ali?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:09 pm
Reply to  Anonymous

‘malu nak kelau’…???

Kelau tu apo ko bondo nyo aunti TN?

Kalau dalam loghat Molako, mungkin ‘kelar’ kot. Tapi tak kan pulak “Kojora Kojolla malu nak kelar atas nama itu…”…???

Ejaan BM lomah, pobondoharaan kato (vocab) pun lomah jugo auntie TN nih.

Memang bukti somakin nyato, auntie TN ni dulu sokolah SJK.
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:14 pm
Reply to  Anonymous

Kalau ayat loghat Molako bogini tak mongapo lah:

“Auntie TN seperti hilang sabau, mata berpinau, rasa hati terbakau dan macam biji kelentit dia seperti dikelau-kelau..”

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:14 pm
Reply to  Anonymous

Kamu selalu menjilat tahi palat kamu. Pandai acrobatic, buat body contortions, bongkok satu macam dapat menghisap dan menjilat tahi palat kamu. Juga jilat lubang bontot kamu.

Kamu dah addicted kpd tahi palat. Jilat puki emak kamu dan sesiapa lain yang ada tahi palat di rumah kamu.

Muka kamu pun dah kedut, muka dah contorted, lebih awal dari umur kamu. Lantak lah, enjoy the tahi palat, Dol.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:21 pm
Reply to  Anonymous

Apo jugo pun yang auntie kato-an, tak dapek nak sombunyi bukti yang dah torang nyato auntie dulu sokolah SJK.
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:31 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bukan sja nenek dah tua tak mampu lagi memikir
Karat, kat otak nenek itu, perlulah dikikis dgn kikir
Pembaca udah nampak, yg BM nenek, sgt tak o.k.
Mmg bukti sah dan nyata..yg nenek dulu sek SJK
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:31 pm
Reply to  Anonymous

Tersilap eja keluar, tulis “kelau”, Wak Gontol pun melompat lah, eksplotasi.

Itu saja yang dia tahu, yang lain tak tahu, bodoh bangang otak hanya 100 gm masakan purata manusia 130 gm.

Masa menulis itu dia boleh guna untuk meng komen blog post, tapi otak kecik, mana boleh sampai ke situ.

Maka dia dibalun, ditibai dan dibantai saja lah Wak Gontol Kejora Kojolla nih..

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:41 pm
Reply to  Anonymous

Apo jugo pun yang auntie kato-an, tak dapek nak sombunyi bukti yang dah torang nyato auntie dulu sokolah SJK.

AUNTIE “PU NYA” BM TOROK BONAR, BIASO NYO KOADAAN INI “HA NYA” BILA ORANG SOKOLAH SJK. MONGAKU JO LER “NYO NYA”
Hah ha haa.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
7 February 2021 11:54 am

JANGAN RISAU PHD4PIG DAN TOK MUDIM AKAN DITOLAK RAKYAT PRU15 NANTI……. PHD4PIG DAN TOK MUDIM MEMANG MUKA TAK MALU………… Mahathir’s Mouth Moves Faster Than His Brain……….. Mahathir and Anwar are a perfect couple. Dua-dua pun kaki tembak. Mahathir says Anwar destroyed Umno with his money politics while Anwar says Mahathir destroyed Malaysia with his corruption, nepotism, cronyism and abuse of power. Tun Dr Mahathir Mohamad’s latest interview with Free Malaysia Today was full of “loaded” questions. In other words, when it comes to Mahathir, you can frame the questions in a certain way if you wish for him to say… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:49 am

LAWAK PAGI MINGGU:

najib bini rosmah
7 February 2021 10:21 am

Perogol Nika Gee bernama Muhyiddin Yassin jadi lauk dalam FB Jokowi. Jibby pun tak seteruk ini kena ganyang. Memang bala. Kahkahkah!

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:49 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 February 2021 10:27 am
Reply to najib bini rosmah

The Blog Joker Mister Kahkahkah cakap ha nya jenaka.

Tak payah baca.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:50 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 February 2021 11:14 am
Reply to Anonymous

Polajaran bahaso Molayu untuk auntie TN:

Pokataan ‘hanya’ tidak boleh dipisahkan jadi ‘ha nya’ kerana ‘ha’ tidak boleh ujud jadi perkataan sendiri.

Ia tidak samo dongan koadaan momisah soporti contoh borikut:
Kepadanya => kepada nya
Rambutnya => rambut nya

Contoh ayat sempurna:

Auntie TN ‘hanya’ tahu gunting bulu pukinya (puki nya) sajo tapi mombasuh pukinya solopaeih koncing, tidak pornah pun.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:50 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 February 2021 11:16 am
Reply to Anonymous

Auntie TN tu lomah dalam bahaso Molayu nyo sobab dulu nyo diyo sokolah SJK.
Hah ha haa.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:51 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 February 2021 11:30 am
Reply to Anonymous

Solain dari ‘hanya’, bogitu juga dongan pokataan-pokataan ini, tidak boleh dipisahkan sukukato ‘nya’:

Tanya => ta nya (tidak boleh)
Punya => pu nya (tidak boleh)
Nyonya => nyo nya (tidak boleh)

Ini contoh ayat ‘salahguno’ pokataan-pokataan itu:

“Nyo nya TN terta nya-ta nya konapo diyo pu nya bulu puki copek panjang”.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:14 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Pasti kini, nenek rasa mcm otot dia dah nk kejang
Nenek dulu sekolah SJK..Anon dah kasi telanjang
Dah ler menopos laki dia udah tak sudi di ranjang
Rupanya bulu puki nenek tu cepat sangat panjang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:20 pm
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA nak coba jadi Cikgu ejaan pulak.

Otak dah malap, apa saja di buat nya nak coba bikin otak nya aktif.

Dia bodoh, tak luas campuran, tak selalu berdebat, maka tak reti lah nak bincang blog post Budin nih.

Rugi, rugi, rugi, dia buang masa mengarut, mendapatkan kejian dan cacian kpd nya di sini, tidak mendapat pujian kerana tak reti nak keluarkan pendapat yang berguna.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:35 pm
Reply to  Anonymous

…apa saja ‘di buat’ nya…???

‘buat’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi kotiak atau topi polir atau topi tolor polir Bang Ali?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:36 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 February 2021 12:31 pm
Reply to Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bukan sja nenek dah tua tak mampu lagi memikir
Karat, kat otak nenek itu, perlulah dikikis dgn kikir
Pembaca udah nampak, yg BM nenek, sgt tak o.k.
Mmg bukti sah dan nyata..yg nenek dulu sek SJK
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 2:48 pm
Reply to  Anonymous

12:35 pm dah merepek. Selalu main biji kolnntit omak nya. Asyik sebut itu di sini.

Balun ajer lah, tak payah panjang lebar.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:45 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Di blog Shahbudin..maruah nenek sudah tergadai
Kini, nenek jdi malu terkantoi, dan lemah tersadai
Betina tua kutuk bodoh bingai nk berlagak pandai
Tapi, dia hanya tampilkan diri, jadi lembu & keldai
🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂
🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:52 am
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla dah lama tak masuk

Asyik dibaun, ditibai, dibantai tiap kali dia masuk.

Tak tahan, dia pun senyap.

Bila Bang Ali ada, bonto.t nya gatal, dia masuk lagi lah.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 February 2021 11:37 am

Puppet Perogol Nika Gee ada plan nak pergi negara mana lagi wahai Jkom anak haramjadah? Kami sedia membantu Puppet di mana sahaja berada. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:34 am

Dah tosonyap monyopi auntie TN dek malu tokantoi bilo semuo tahu yang diyo lomah BM sobab dulunyo auntie ni sokolah SJK.
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:41 am
Reply to  Anonymous

Bodoh bangang nya kamu tak terhingga.

TN masuk sini demikian banyak kali kamu pun tak tahu.

Produk SJK pun boleh tahu.

Kamu nih produk SJK tapi selalu mengular, ponteng kelas.

Tak guna satu sen kpd myarakat dan negara.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:46 am
Reply to  Anonymous

Kamu keroja melancap ajer yang ko tahu.

Hari2 melancap pagi petang siang malam.

Hingga berburas gontol kamu.

Selalu di ramas Bang Ali bila dia menyodok kamu.

Maka amat teruk lah kamu.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:24 pm
Reply to  Anonymous

Apo jugo pun yang auntie kato-an, tak dapek nak sombunyi bukti yang dah sangek torang nyato auntie dulu sokolah SJK.
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:27 pm
Reply to  Anonymous

‘di ramas’ Bang Ali…???

‘ramas’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi kotiak atau topi polir atau topi tolor polir Bang Ali atau di colah lubang puki ekou?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:17 pm
Reply to  Anonymous

Kopipes komen lama?

Bankrap otak dia nih.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 February 2021 11:31 am

Mengamuk Jkom spam page FB Pakpres bila gagal tangani komen netizen Malaysia di page Jokowi. Jkom payah nak jaga pemimpin yang tiada majoriti sejak awal curi Kerajaan sampai buat darurat gantung Parlimen. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 February 2021 10:21 am

Perogol Nika Gee bernama Muhyiddin Yassin jadi lauk dalam FB Jokowi. Jibby pun tak seteruk ini kena ganyang. Memang bala. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 10:27 am

The Blog Joker Mister Kahkahkah cakap ha nya jenaka.

Tak payah baca.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:14 am
Reply to  Anonymous

Polajaran bahaso Molayu untuk auntie TN:

Pokataan ‘hanya’ tidak boleh dipisahkan jadi ‘ha nya’ kerana ‘ha’ tidak boleh ujud jadi perkataan sendiri.

Ia tidak samo dongan koadaan momisah soporti contoh borikut:
Kepadanya => kepada nya
Rambutnya => rambut nya

Contoh ayat sempurna:

Auntie TN ‘hanya’ tahu gunting bulu pukinya (puki nya) sajo tapi mombasuh pukinya solopaeih koncing, tidak pornah pun.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:16 am
Reply to  Anonymous

Auntie TN tu lomah dalam bahaso Molayu nyo sobab dulu nyo diyo sokolah SJK.
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:30 am
Reply to  Anonymous

Solain dari ‘hanya’, bogitu juga dongan pokataan-pokataan ini, tidak boleh dipisakan sukukato ‘nya’:

Tanya => ta nya (tidak boleh)
Punya => pu nya (tidak boleh)
Nyonya => nyo nya (tidak boleh)

Ini contoh ayat ‘salahguno’ pokataan-pokataan itu:

“Nyo nya TN terta nya-ta nya konapo diyo pu nya bulu puki copek panjang”.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:43 am
Reply to  Anonymous

Little amuses the nuisance, what more the fool.

Yang lain itu dia tak faham, tapi fool itu dia faham.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 12:25 pm
Reply to  Anonymous

Apo jugo pun yang auntie kato-an, tak dapek nak sombunyi bukti yang dah sangek torang dan nyato auntie dulu sokolah SJK.
Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 2:53 pm
Reply to  Anonymous

Kamu sekolah tak tinggi. Tak luas campuran, tak luas pemandangan.

Nlog post pun tak reti komen, hanya cakap pasal ejaan saja.

Melayu begini lah yang membikin kaum nya mundur.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:19 pm
Reply to  Anonymous

Ooops, bukan Melayu?

Jenis yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara?

rachid
rachid
7 February 2021 9:45 am

<a href=”https://fistade.com/“>الكرة الاوروبية</a>

<a href=”https://fistade.com/”>الكرة العالمية</a>

Last edited 3 years ago by rachid
najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 February 2021 9:42 am

Apo laie Puppet Madey. Option dah ado.
1. Tangkap semuo pengkomen masuk lokap masuk court.
2. Letak jawatan dan mengaku hilang majoriti dan mohon darurat dengan niat menipu Agong bagi gantung Parlimen Malaysia.
Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 9:56 am

Tangkap yang pakai nama najib bini rosmah dulu. Takda menyumbang kpd masyarakat, hanya mengarut dan melalut.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 9:59 am

Sabtu, 6 Februari 2021 MUHYIDIN MULA DIBENCI RAKYAT PASAI APA MAKIN RAMAI MULA BENCI ABAH KAH KAH KAH WOIT PASAI KOBID KE KAH KAH KAH ATAU PASAI TAK BUAT KONSERT LIVE KAH KAH KAH Kebencian mulai dirasai Muhyiddin, perlahan tetapi pasti Ketika peringkat awal pembentukan kerajaan Perikatan Nasional (PN), panggilan Abah telah diberikan kepada Perdana Menteri Malaysia, Muhyiddin Yassin sebagai lambang kebapaan beliau kepada rakyat negara ini. Beliau dianggap penyelamat kepada negara selepas serangan ke atas kerajaan Pakatan Harapan berjaya dilaksanakan dengan jayanya oleh laskar jihad Umno dan Pas. Ketika itu, majoriti rakyat negara ini menerima Muhyiddin adalah penyelamat. Apabila… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 10:05 am
Reply to  Anonymous

Tak payah baca lah the Blog Joker Mister Kah kah kah nih.

Asyik kah kah kah di sana sini.

Tulis pun dalam blog bernama tukar tiub. Padan lah. Takda standad betul.

Mungkin dia nih DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (PANGKAT NYA SUDAH DIBERI PENERANGAN DULU). Asyik menyamar sana sini.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 10:10 am
Reply to  Anonymous

Bila menuduh di benci rakyat, itu otak yang paling debased.

Pada hal Hitler pun ramai yang suka dan sokong dia.

Tapi Anomouse di atas ini asyik KAH KAH KAH, mana boleh buang masa membaca dia yang macam itu.

The Blog Joker.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:06 am
Reply to  Anonymous

‘di benci’…???

‘benci’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi lubang jamban atau topi lubang puki ekou auntie TN?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

Auntie TN buek solambo muko tobal ajo tak do raso malu walau pun tahu diyo DIBENCI ramai orang DI BLOG Shahbudin ini.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:00 pm
Reply to  Anonymous

Topi lobang pucci omak kamu semua nya ada. Bang Ali punya pun ada.

Menuduh di benci orang tapi kamu di khenduri shukur nila tak keluar di sini, Wak Gontol KJejora Kojolla. Macam beberapa lama yang lalu.

Tapi bila kokkeluar lagi di blog ini, pembaca nak khenduri doa kau mulut terkedu.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:30 pm
Reply to  Anonymous

Menuduh ‘di benci’…???

‘benci’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi lubang jamban atau topi tolor pelir Bang Ali atau kek colah lubang puki ekou auntie TN?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

Auntie TN buek solambo muko tobal ajo tak do raso malu walau pun tahu diyo DIBENCI ramai orang DI BLOG Shahbudin ini.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 5:24 pm
Reply to  Anonymous

Kamu jenis penyangak penjahat dan gengster.

Mesti tak ngaku di benci dijijik pembaca di sini.

Macam jenis yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara.

Entah2 ko memang itu, bukan “macam”.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 February 2021 10:26 am

Tukar Tiub pun sudah paling tadah lanyak Perogol Nika Gee? Bala bala bala. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 9:39 am

Hah, rasa nya dah balun semua komen yang tak semenggah. Kalau ada yang miss, sila sound lah.

Got my fun and entertainment on and ouut of the bastard DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (PANGKAT NYA SUDAH DIBERI PENERANGAN DULU).

Hv a good day, folks.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 February 2021 9:32 am

Jkom hanya mampu komen malu, malu dan Agong, Agong. Tiber ada yang petik komunis. Lemau dan membazir 45j dapat cytroop anjing yang tak mampu pertahan tuannya di luar pagar rumah. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 February 2021 9:26 am

Waduh. Misinya Puppet Perogol Nika Gee kok gagal. Gak bisa pengaruh Pak Jokowi malah diganyang rakyat Malaysia dalam pagenya Pakpres? Malu bangat udah hilang mayoritas sama harga diri. Jkom please dont petik PDRM di page Pakpres Indo. Kabur kabur kabur. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 February 2021 8:38 am

Capek bangat loh Jkom gue liat. Page Pak Presiden gak bisa dineutralize Jkom. Kayak membazir loh 45 juta kok dibayar. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 8:48 am

Lu cakap bahasa apa?

Dahtu tak beri penerangan – bodo ler.

zunnun
zunnun
7 February 2021 8:26 am

…tatacara kerajaan #melayu2isle memerintahan negara, menghapuskan ciri2 ‘accountability & responsibility’ yg memerlukan rakyat/pembangkang mengawasi tindakan2 yg di ambil, kerana yg paling nyata, #melayu2isle, telah melakukan satu penderhakaan ke atas perlembagaan negara,

dgn mengantung dewan parlimen negara…

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 8:54 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (PANGKAT NYA SUDAH DIBERI PENERANGAN DULU).

menghapuskan ciri2 ‘accountability & responsibility’ ”

Tapi tak sebut macam mana. Tuduh liar saja. Jenis yang seronok di balun Bang Ali, mau lagi dibalun, titibai dan dibantai di sini.
t
Tapi guua kasi dia respite sikiit dulu. Kemudian balun tibai dan bantai dia bertalu talu.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:02 am
Reply to  Anonymous

‘di balun’ Bang Ali,…???

‘balun’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi kotiak atau topi polir atau topi tolor polir Bang Ali?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:07 am
Reply to  Anonymous

Ko jilat tahi palat. Mak kau punya, Bang Ali punya.

Suka sejak kecik.

Mak kau punya kolontik besar, mcm jari. Kau nyonyot tiap pagi.

Budak kecik hisap tetek. Tapi kau hisap bijik kolontik.

Astaghfirullah …….

zunnun
zunnun
7 February 2021 8:11 am

apa sebenar nya punca kerajaan #melayu2isle tidak di sukai oleh rakyat terkini…

adakah salah hadi awang yg membawa pengajaran amanat sesat nya lagi ?

masih tidak serik2 lagi ke, tak menyesal ke kerana ajaran seketul daging babi, telah menjadikan pengikut2 nya di memali mabuk dgn ke”babi”an hingga tergolek2 mati…

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 8:58 am
Reply to  zunnun

Punca DAP tak di sukai ia lah MCA balun tibai dan bantai depa berterusan sejak zaman tondan.

Dengan itu, DAP telah di kenali sebagai anti-Melayu.

Tak tahu lah bila Tentera di arah mengawal keadaan di rusuhan kaum 13 Mei 1969, berapa banyak berdentam dentum depa yang melanggar perintah berkurung. Termasuk anjing2 depa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 10:58 am
Reply to  Anonymous

‘di sukai’…???, ‘di arah’ mengawal…???

‘sukai’ & ‘arah’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi lubang jamban atau topi lubang puki ekou auntie TN?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:09 am
Reply to  Anonymous

Dulu ko mintak jilat tahi palat TN. TN tak kasi. Sampai sekarang geram. Asyik sebut itu.

Ko jilat tahi palat Bang Ali ler.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 3:02 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla.

zunnun
zunnun
7 February 2021 8:07 am

mengape #melayu2omNo mula menjauhi #melayu2isle, yg bersama malun2 & walaun2 pAs, …

adakah kerana melihat masih di pimpin oleh ke”babi”an #sinyanyuktua96 di belakang mereka…?

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 9:05 am
Reply to  zunnun

Kenalan2 DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (PANGKAT NYA SUDAH DIBERI PENERANGAN DULU) yang menjauhi itu. Segelintir saja, melukut di tepi gantang.

Bila di ketahui berkenalan dengan babi DAP, tak siapa kisahkan depa, gone case, kapputz, tak masuk buku lagi, takda siapa minat nak kira pun.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 10:57 am
Reply to  Anonymous

‘di ketahui’,…???

‘ketahui’ tu tompek nyo di mano auntie TN? Dokek topi lubang jamban atau topi lubang puki ekou auntie TN?

Jonih Molayu colup ni sampai bilo pun tak akan ghoti Molayu!!!

Contoh ayat botul mongguno ‘di’:

DI KAWASAN topi biji kolontit auntie TN banyak taik palat sobab puki auntie tak pornah DIBASUH lopaeih dio koncing.

Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 11:12 am
Reply to  Anonymous

Ko ni suka yang pelik2. Tahi di tepi lubang jamban. Tahi palat di puki emak kau.

Salah bimbing di masa kecil. Dah kesedapan hingga ke tua, susah nak hilang tabiat tuh.

zunnun
zunnun
7 February 2021 8:05 am

ngape #melayu2 omNo kini merasakan malaun2 & walaun2 pAs perlu di jauhi ?

adakah bau badan mereka bauan2 busuk babi kerana saban hari asyik hidup mem”babi’

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 9:07 am
Reply to  zunnun

Yang penting ia lah MCA dah berdekad tak tahan bau babi2 DAP.

DAP sendiri tak tahan bau sesetengah pemimpin depa. Ronnie Liu dah terhumban ke Raub, Pahang.

zunnun
zunnun
7 February 2021 7:51 am

ngape tuhan #melayu2isle kini menyepi, tidak memberi bantuan dan memberi rahmat kpd segala usaha dan tindakan yg di ambil oleh #melayu2isle dgn cara pemerintahan mereka…

adakah tuhan mereka sedang murka, lalu kini bukan lagi rahmat tapi berbentuk bala2…?

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:54 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUIMAK (PANGKAT NYA SUDAH DIBERI PENERANGAN DULU) menanya jika Tuhan murka.

Jenis ini onggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara, pokok itu lah Tuhan dia.

Mati pokok itu mati lah tuhan dia.

zunnun
zunnun
7 February 2021 7:37 am

pemimpin2 kerajaan #melayu2isle menyembah tuhan yg mcm mana hingga tuhan mereka tidak membantu mereka ?

adakah tuhan mereka, berbentuk berhala sj ?

atau penyembahan mereka separa sembah berhala semata2…

something amiss here…

sesuatu yg tidak kena di sini, sedangkan malaun2 & walaun2 pAs mengatakan tuhan mereka membantu mereka utk mendapatkan kerajaan tanpa panjat pokok tanam bendera2,

tapi kini, dgn kesundalan2 yg mereka lakukan dgn pemerintahan mereka, apa kah tuhan mereka yg merahmatkan perbuatan mereka…

tuhan mcm mna yg pemimpin2 #melayu2isle sembah dan memuja..?

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:59 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (PANGKAT NYA SUDAH DIBERI PENERANGAN DULU).

Menanya Tuhan sebab Tuhan nya boleh nampak – pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya. Menuduh penganut agama lain menyembah berhala dsb nya sebab dia dan puak nya sembah pangkal pokok Kkayu Ara tuh.

Bodoh bangang memikir Tuhan di agam Islam macam Tuhan dia di pokok Kayu Ara.

zunnun
zunnun
7 February 2021 7:28 am

negara kini di pimpin oleh babi2 ?

di pimpin oleh ke”babi”an #melayu2isle ?

ini membawa pengertian, rakyat mestiu mem”babi”kan mereka…

betul ke ?

#sinyanyuktua96, bagaimana pula ? babi tertua negara ke ?

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 9:11 am
Reply to  zunnun

Yang dah nyata mmembabi selama ini ia lah babi2 puak yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya.

Terutama yang rasis chauvinis DAP. The real, genuine babi tertua negara ialah pemimpin parti politik penonggang nonggek pangkal pokok Kayu Ara.

zunnun
zunnun
7 February 2021 7:18 am

perlukah rakyat beri penghormatan kepada ke”babi”an dan kesundalan2 pemimpin2 kerajaan #melayu2isle ?

perlu rakyat merendahkan kemanusian mereka, utk bersama dgn ke”babi”an pemimpin2 kerajaan #melayu2isle ?

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:32 am
Reply to  zunnun

Memang binatang babi sial #kepala butuh #lubang puki dap dirty old man zunnun the pukimak nih cakap biadab dan kurang ajar di pagi hari.

Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecik, sebab depa kuat seks, asyik berkongk.k pagi petang siang malam.

zunnun
zunnun
7 February 2021 7:12 am

#melayu2omNo dan mula mempersoalkan malaun2 & walaun2 pAs dgn tabiat mereka, kangkang mengangkang merata2 dulu dgn dAp & anwar, mereka anggap pengat durian, dan omNO pengat taik…

lepAs itu bersama omNO melalui mua“FUCK”at , dAp & anwar pengat taik, omNO pengat durian pula….

kini muhyi pengat durian, dAp, anwar & omNO pengat taik pula…

pembelajaran hadi awang dgn kera mengambang nya lompat & kangkang sana sini asalkan dapat kaut dedak merata2...

Anonymous
Anonymous
7 February 2021 7:36 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ini biasa makan pengat durian dengan tahi, itu pasal dia selalu teringat dan menulis di sini.

Dia mula makan tahi di masa kecik, emak bapak nay menoreh getah tinggalkan dia di rumah, dia pergi ke kandang babi yang dekat, lapar, ambik tahi babi berketul ketul, makan.