TUNJUKLAH TELADAN, TANGGUH DULU LAWATAN MERENTAS NEGARA, LAGI PUN TAK RASA MALU KE PERGI INDONESIA TANPA MAJORITI?

Hari ini, Muhyiddin Yassin dijadual melakukan lawatan rasmi selama dua hari ke Indonesia.

Diperkatakan lawatan itu diadakan atas jemputan Presiden Indonesia, Joko Widodo atau Jokowi.

Entah….kenapalah agaknya jemputan itu dilakukan ketika wabak Covid19 tengah melanda?

Lebih-lebih lagi di kalangan negara-negara Asean, Indonesia adalah negara yang paling tinggi kes Covid19 setiap hari.

Dalam hal ini, bukan saja musykil bagaimana jemputan boleh dibuat terhadap Muhyiddin untuk melawat negara tersebut ketika wabak belum reda, yang lebih musykil lagi ialah mengapa beliau setuju menerima jemputan tersebut.

Bukankah negara sendiri sedang menguatkuasakan PKP yang ditambah lagi dengan perintah darurat?

Memanglah sebagai orang kayangan paling berkuasa di Malaysia sekarang ini, Muhyiddin boleh pergi ke mana saja, waima ada atau tidak PKP dan darurat dikuatkuasa sekali pun.

Namun, kalau pun tidak bimbang dengan ancaman Covid19 di Indonesia itu, apakah tidak tergerak dalam hatinya untuk menunjukkan contoh kepimpinan melalui teladan kepada rakyat negara sendiri?

Di ketika PKP dan darurat dikuatkuasakan di mana semua rakyat diminta duduk di rumah dan dilarang merentas negeri, apakah rupa wajah seorang ketua kerajaan dari segi moral apabila dia sendiri bebas pergi merentas negara?

Kenapa Muhyiddin tidak mahu menunjukkan kepimpinan melalui teladan dalam tindakan dan perlakuannya?

Apakah jemputan Jokowi itu tidak boleh ditangguhkan?

Apakah Jokowi tidak boleh memahami jika Muhyiddin memohon penangguhan sehingga wabak Covid19 benar-benar pulih atau sehingga beliau sendiri disuntik vaksin terlebih dahulu yang hujung bulan nanti?

Apakah lawatan ke Indonesia itu begitu penting untuk negara seperti ada pelaburan berbilion-bilion boleh dibawa pulang sehingga ia tidak boleh ditangguhkan sama sekali?

Tidakkah kelihatan lebih manis dan menampakkan contoh teladan yang terpuji apabila Perdana Menteri sendiri tidak ke mana-mana, baik merentas negeri atau merentas negara, dalam tempoh PKP dan darurat ini dilaksanakan?

Lagi pula, dengan kedudukan kerajaan PN yang dipimpinnya diketahui umum tiada keabsahan dan sudah hilang majoriti, tiada rasa malukah Muhyiddin mahu merentas negara dan bertemu muka dengan pemimpin luar negara?

Beranikah beliau menjawab pertanyaan para wartawan di Indonesia nanti jika ditanya mengenai keabsahannya sebagai Perdana Menteri atau keadaan akan sama seperti Malaysia, tiada sebarang soalan daripada media akan dibenarkan ditanya kepadanya?

Selain itu, bila pulang dari Indonesia nanti, jangan pula Muhyiddin dan anggota rombongannya lupa untuk menjalani kuarantin kendiri.

Bukan apa, bimbang nanti muncul pula “Kluster Muhyiddin” yang menyebabkan angka jangkitan Covid19 terus bertambah dan mencanak-canak kenaikannya.

Jika itu berlaku, siapa sebenarnya yang salah yang menyebabkan kes Covid19 sentiasa meningkat? (Shahbudindotcom 04/02/2021)

Updated: 4 February 2021 — 9:37 am

119 Comments

Add a Comment
  1. DARURAT BURUK UNTUK PELABURAN….. DARURAT NEGARA BANGKRAP PHD4PIG JAUH LEBIH DAHSYAT DARI DARURAT COVID TOK MUDIM……MEMANG KEDUANYA RAKYAT AKAN BUANG KE LAUT PRU15 NANTI………

    Don’t Compare Malaysia To Other Countries………

    Those who have issues with Malaysia, Umno, the Malays, etc., love to do so-called “comparative studies” between the situation in Malaysia and the situation in other countries.

    Malaysia was great when Tan Siew Sin was the Finance Minister, they argued. If we want Malaysia to be great again, we need to appoint a Chinese Finance Minister. Malay Finance Ministers are useless, especially Tun Daim Zainuddin, Anwar Ibrahim, Najib Tun Razak, and so on.

    We tried pointing out that the race of the person is not what decides whether he is going to make a great Finance Minister or not. But they still insisted that Tan Siew Sin was great because he was Chinese, hence only a Chinese Finance Minister can save Malaysia.

    Then Lim Guan Eng was appointed the Finance Minister and even the Chinese were upset. Guan Eng, alongside Tommy Thomas and Mat Sabu, were Malaysia’s version of “The Three Stooges”, idiots of the first degree. It proved, once and for all, that being Chinese is no guarantee it is going to make you a genius.

    What most people overlooked is the fact that anyone could have become the Finance Minister during the Merdeka Era. Everything was so simple then. If you had personally known Tunku Abdul Rahman, Tan Siew Sin, Senu Abdul Rahman, Khir Johari, Temenggong Jugah Barieng, Othman Saat, Syed Nahar, Harun Idris, and many of the state and federal leaders at that time, you will know that they were okay for the 1950s and 1960s but would never have been able to fit in to today’s world.

    If Siew Sin was the Finance Minister today, he would have been a major disaster. The same goes for many of the federal and state leaders of 50 years ago. Even Winston Churchill would be a disaster if he was the British Prime Minister today. He would have no clue how to handle Britain’s “coloured” population (if you know what I mean).

    MAS and SIA are another two examples they use to show how better-run Singapore is compared to Malaysia. SIA is doing great while MAS is going bankrupt, they argue. Hence Chinese-run Singapore is better than Malay-run Malaysia.

    First of all, SIA is an international-flights-only airline. It does not need to serve Sabah, Sarawak, Terengganu, Kelantan, Perlis, Kedah, etc. Hence there are no cheap domestic flights that SIA needs to subsidise.

    In Australia, it is cheaper to fly to Indonesia than from Sydney to Perth. If the KL to East Malaysia or KL to East Coast flights are more expensive than from KL to Bangkok or Jakarta, then MAS will be making tons of money.

    The other factor is Tun Dr Mahathir Mohamad. Mahathir used MAS to cover the RM31.5 billion Bank Negara Forex loss. That is why MAS is in a mess. So, the problem is not MAS. The problem is Dr Mahathir, Pakatan Harapan’s Prime Minister or PM7.

    The other comparison they love to use is how well developed and successful Singapore is compared to Malaysia.

    Singapore is a city. The Singapore government only needs to take care of one city. If the Malaysian government ignores Sabah, Sarawak, Kelantan, Terengganu, Pahang, Johor, Melaka, Negeri Sembilan, Selangor, Perak, Penang, Kedah and Perlis — and give all these states zero development funds — and pours 100% of the money into just Kuala Lumpur, then Kuala Lumpur would not only be ten times greater than Singapore, it would be the greatest city in the world.

    But then Malaysia needs to “waste” so much money providing roads and bridges, schools and education, hospitals and healthcare, defence and security, and much more, to Malaysians living outside Kuala Lumpur. If 100% of the money is spent just in Kuala Lumpur, like what Singapore does, then Singapore would be a kampung compared to Kuala Lumpur.

    These people compare one small city, Singapore, to an entire country, and then claim that Chinese-run Singapore is better than Malay-run Malaysia. London is greater than Kuala Lumpur by far. But compare Blackpool to Subang Jaya and see the difference. Do you have 60% unemployment in Subang Jaya?

    What about unwed or single mothers on welfare — say, in Kuala Terengganu, compared to, say, in Liverpool? Which is worse?

    Now they are comparing Malaysia’s FDI to the FDI of the other ASEAN countries. But then they are comparing apples to oranges and claim they are comparing apples to apples. The same with the Covid-19 pandemic crisis “comparative study”. Again, they are comparing apples to oranges and claim they are comparing apples to apples.

    These “comparative studies” are nonsense and are being raised merely to make one party look bad and the other look good.

    Singapore’s biggest problem is an aging population and old folks having to survive on their own. Hence, just like, say in the UK, care-homes for old folks are mushrooming. In Malaysia, children still care for their old folks. Compare that “good” and “bad” scenario.

  2. Haba2271 – 3.58pm

    Woi HabaTaik Lahabau, Bangang!.kau penjilat bangang tegar Abah Sembap takpun Pas Parti Lobai Korup ye ! PN makin kuat apa jadahnya. Kuat dan kebal dgn sembunyi belakang Agong. Kuat dgn meniput, hari2 naikkan kes Covid kononnya memang tepat Darurat dikuatkuasakan keran kes Covid melonjak.
    PN kuat kencing rakyat, PN kuat menipu, PN stabil apa jadah..klau stabil naper Abah Sembap kau tak berani beri laluan undi percaya keabsahan PM di Parlimen masa belom Darurat.
    HabaTaik..tak sedar diri perasan PM dan PN bagus sgt. Rakyat naik meluat kat Abah kau..sampai mengadu di FB YDPA tau ! Rakyat tak tahan minta YDPA pertimbang PM digantikan.

    You are delusional, syiok sendiri. Muka tak tahu malu sama mcam ABah Sembap, Pas dan PN..Poddddaahh! pi terjun sungai atau laut dan sila meninggal. Lagi kurang spesis mcam kau ni, lagi bagus. Kurang satu rakyat dan penyokong bodoh PN. Useless, incompetent, irresponsble and failed government. Plse make ways for others to lead the country lah. Moron, nincompoop

  3. Penulisan sampah dan tidak betkualiti dari pemjilat PH.Saya byk membaca tulisan tuan dan apa yg tuan pernah ramalkan dlm artikel sebelum ini hanyalah khayalan dan impian semata utk kuatkan PH dan jatuhkan PN Sebaiknya kerajaan PN makin.kuat dan stabil.Anda hidup dlm his sendiri.Bacaan anda Saya anggap sebagai hiburan semata yg tiada kualiti dan impak pada masyarakat…baca sekadar hiburan macam cerita dongeng.

    1. Woi HabaTaik Lahabau, Bangang!.kau penjilat bangang tegar Abah Sembap takpun Pas Parti Lobai Korup ye ! PN makin kuat apa jadahnya. Kuat dan kebal dgn sembunyi belakang Agong. Kuat dgn meniput, hari2 naikkan kes Covid kononnya memang tepat Darurat dikuatkuasakan keran kes Covid melonjak.
      PN kuat kencing rakyat, PN kuat menipu, PN stabil apa jadah..klau stabil naper Abah Sembap kau tak berani beri laluan undi percaya keabsahan PM di Parlimen masa belom Darurat.
      HabaTaik..tak sedar diri perasan PM dan PN bagus sgt. Rakyat naik meluat kat Abah kau..sampai mengadu di FB YDPA tau ! Rakyat tak tahan minta YDPA pertimbang PM digantikan.

      You are delusional, syiok sendiri. Muka tak tahu malu sama mcam ABah Sembap, Pas dan PN..Poddddaahh! pi terjun sungai atau laut dan sila meninggal. Lagi kurang spesis mcam kau ni, lagi bagus. Kurang satu rakyat dan penyokong bodoh PN. Useless, incompetent, irresponsble and failed government. Plse make ways for others to lead the country lah. Moron, nincompoop

  4. apakah jenis manusia ni,suka sgt sakit hati dkt org lain,diri sendiri tk prnah tlg org ni nasihat org lain pulak,org yg selalu skit hati dkt org hidup mu mmg tidak akan aman selama lamanya

  5. DI BELAKANG PHD4PIG DI SOKONG KUAT ZOMBIES TIONGKOK……….

    Tolak Jawi: Sejak bila dasar SJKC perlu persetujuan Dong Zong?………..

    Sejak bilakah dasar-dasar di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) milik kerajaan perlu mendapat persetujuan Dong Zong?

    Demikian persoalan yang ditimbulkan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Haji Aminuddin Yahaya sebagai menempelak tindakan Dong Zong menggesa Kementerian Pendidikan (KPM) membatalkan kajian soal selidik berkaitan pembelajaran Jawi dalam buku teks di SJKC.

    Terdahulu, Dong Zong dilaporkan mendakwa hasil kajian soal selidik KPM tahun lalu membuktikan pelaksanaan pembelajaran modul Jawi KPM adalah suatu tindakan tidak popular.

    Namun, dakwanya kementerian itu enggan menerima kenyataan dan pandangan orang ramai, selain mahu terus membuat kajian soal selidik baharu bagi melaksanakan pengajaran dan pembelajaran Jawi.

    Pertubuhan rasis itu memaklumkan bahawa Dong Zong dan pemimpin setiap negeri sudah pun membincangkan pelaksanaan kajian soal selidik modul pembelajaran Jawi yang diarahkan oleh KPM.

    Berdasarkan maklumat yang didakwa diperolehi Dong Zong, sebanyak 1,275 buah SJKC iaitu 98 peratus di seluruh negara menolak modul pembelajaran Jawi.

    Membidas tindakan Dong Zong itu, Aminuddin berkata, tidak cukupkah pertubuhan itu mengawal rangkaian sekolah-sekolah swasta Cina yang melaksanakan sistem sendiri dan mengabaikan hala tuju pendidikan kebangsaan.

    “Bukankah isu pembelajaran tulisan Jawi ini sudah lama selesai? Bukankah mereka pernah akur bahawa tulisan Jawi ini bukan agenda Islamisasi selepas siri-siri penerangan kerajaan dengan pihak mereka?

    “Apakah selama ini mereka berpura-pura sahaja seperti sudah ‘bertaubat’selepas berdepan kemarahan rakyat?,” soalnya dalam kenyataan, hari ini.

    Menurut Aminuddin, Dong Zong sebelum ini sering menggunakan hujah kononnya SJKC sudah berbilang kaum, di mana mempunyai murid Melayu dan India bagi menjustifikasi kewujudan sekolah vernakular itu.

    “Jika begitu, mengapa tidak boleh SJKC mempelajari Bahasa Melayu yang lebih tinggi standardnya, iaitu berserta tulisan Jawi yang merupakan tulisan bahasa Melayu juga sebagaimana termaktub dalam Seksyen 9 Akta Bahasa Kebangsaan?,” soalnya lagi.

    Atas sebab itu, beliau tetap berpendirian bahawa lebih baik SJKC dijadikan sekolah kebangsaan, kerana tidak perlu untuk menyukarkan kerajaan dengan dua sistem dan silibus yang berbeza.

    Malah, pengasingan itu juga disifatkan sebagai satu pembaziran, ‘double standard’ serta menjauhkan anak-anak daripada identiti nasional.

    “Jika mahu sisten lain yang kerajaan tidak boleh masuk campur, maka buatlah jadi swasta sahaja. Kenapa mahu dana kementerian, tetapi mahu kementerian hanya jadi tuli sahaja.

    “Saya harap agar kerajaan jangan berlengah lagi, apa yang dipersetujui dan diputuskan, laksanakan sahaja kerana ini bukannyaa suatu penzaliman atau penindasan pun.

    “Jawi adalah antara tulisan bahasa kebangsaan milik kita semua,” katanya. – IsmaWeb

    1. and you are zombies Kampong Budu, Kelante..kuat sgt mentekedarah budu sampai jadi BODOH mcam Nik Abodoh

  6. LAWAK PAGI JUMAAT:

    Anonymous
    4 February 2021 9:37 pm

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Perangai nenek teruk sbb masa kecil disalahasuh
    Kat blog Shahbudin ni, dia dibenci & ramai musuh
    Kedunguan pada diri nenek tak dpt nak dimansuh
    Mungkin nenek itu kencing puki tak pernah basuh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Reply

    1. Anonymous
      5 February 2021 5:58 am
      Reply to Anonymous

      Bro Kojora, walaupun auntie TN tak basuh puki nyo lopaeh koncing, diyo korap jugo gunting-an bulu puki nyo itu. Itu adalah mongikut apo yang diboyi tahu dek Zunnun. Hah ha haa.

      Reply

      1. Anonymous
        5 February 2021 6:01 am
        Reply to Anonymous

        INI KOMEN ZUNNUN YANG SOMALAM TU:

        zunnun
        3 February 2021 7:43 pm
        Reply to Anonymous

        auntie tn kena asyik mengunting bulu puki dan membelek2 lubang puki depan cermin…

        jgn ganggu….

        Reply

        1. Anonymous
          5 February 2021 6:44 am
          Reply to Anonymous

          Birds of a feather flock together, kata pepatah omputih.

          And all kinds of shit get to the shit processing dump, kata the acute observer.

          And Wak Gontol Kejora Kojolla will comment under many names including Anomouse to get attention.

          The name Kejora Kojolla has been shitted, dibalun, ditibai dan dibantai so much that he is ashamed to identify himself with it.

          Reply

          1. Anonymous
            5 February 2021 7:08 am
            Reply to Anonymous

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Nenek cuba nak lagak hebat, tak sedar diri bodoh
            Perangai dan rupa nenek ini sama naik sja hodoh
            Akibat dibenci dek orang, wajahnya muram teduh
            Bila dah malu terkantoi, mula ler dia main tuduh2
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            Reply

  7. 👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Kejora ini baru jer balik surau jemaah solat subuh
    Masuk jer blog, nampak komen nenek tetek labuh
    Siaan nenek tu..luka masih berdarah blm sembuh
    Menyalak sakan dia..spt anjing kandang nk roboh
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Baru saja balik surau, solat, konon.

      Tapi mulut puccimak, sebut tetek labuh, dll.

      Semua pembaca lama blog ini tahu itu ia lah Wak Gontol Kejora Kojolla.

      Malu nak guna nama itu sebab dibalun, ditibai dan dibantai berterusan bila masuk sini.

      1. Tak pernah nampak komen dia berisi, menyumbang kpd perbincangan isu yang dikemukakan Budin.

        Nasib lah, kita di bombarded dengan karut mengarut Wak Gontol nih.

        Maka dia dibalun berterusan.

  8. Masuk saja Wak Gontol Kejora Kojolla memantun mantat di sini, muram lah suasana. Komen2 nya membikin suasana muram.

    Tapi takpa, selepas dibalun, ditibai dan dibantai, biorkan ajer dia ler.

    Dia akan syiok sendiri (dibilik air ke, dimana ke), kita teruskan our business atau tugas for the day.

  9. Hah, masuk sini lagi Wak Gontol Kejora Kojolla memantun mantat.

    Dulu dibalun di tibai dibantai tiap kali dia masuk hingga dia tak tahan, cabut.

    Hanya kali ini tak sebut nama nya. Malu, takut dibalun ditibai dibantai lagi.

    Mana boleh, selagi dia mengarut (kali ini juga mencarut), dia akan dibalun, ditibai dan dibantai berterusan. Janji.

    1. kencing puki tak pernah basuh,” kata dia.

      Entah apa dalam kepala hotak dia hingga mencarut begitu.

      Gamak nya hidup dia tak aman selagi tak mencarut tiap hari.

      Demikian lah jenis yang tak dibimbing emak bapaknya adab sopan di masa kecil.

      Depa sibuk sangat, kuat seks, asyik berkongk.k pagi petang siang malam.

      1. Satu pantun sebut puki, satu lagi sebut pelir, kot nanti sebut hisap butuh.

        Bila tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil, selalu tuang sekolah, bercampur dengan penyangak, penjahat dan gengster.

        Mana lah nak baik tabiat mcm itu.

        1. Di blog ini dia menghasut, bencikan TN. Geram bebenor dia dengan TN. Sebab tak renti2 balun, tibai dan bantai dia di sini, gamak nya.

          Mana tak dibalun, tabiat dia tak senonoh. Tak menyumbang langsung kpd kemajuan dan kesempurnaan blog ini. Asyik mengarut, mencarut.

          1. Kita nak coba fahamkan latar belakang dan psychology Wak Gontol Kejora Kojolla nih –

            Di masa kecil, emak bapak nya dua dua bekerja, cari makan, trying to make ends meet. Tak masalah, ramai yang mcm itu.

            Tapi dalam kesibukan dan kepenatan bekerja dari pagi hingga lewat petang, depa get sloshed, tak terdaya nak tanya apa anak nya buat sehari itu.

            1. Tak berbual pun, lepas mmakan, tidur, begitu juga esok nya.

              Maka budak Wak Gontol ini terasa tak di pedulikan, tak disayangi emak bapak nya.

              Maka timbul lah a rebellious nature in him. Coba attract attention emak bapak nya dengan kelakuan ganjil nya.

              Di situ lah mula masalah nya.

              1. Moral of the story:

                Wahai emak bapak sekelian, jangan lah abaikan, tak pedulikan anak kamu sangat hingga dia menjadi rebellious nak menarik perhatian.

                Macam Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

        2. Den nengok pantun Kojora tu tak do pun monyobut namo auntie TN, diyo cumo kata-an ‘nenek’. Konapo yo auntie TN ni toraso sangat? Hah ha haa.

          1. Little amuses the nuisnce, what more the fool.

            Yang lain itu ko tak faham tapi fool tuh ko faham.

            1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Nenek kini udah merima balasan dari Allah Taala
              Merata-rata kat blog ini, dia dicemuh & dikeji cela
              Bila dia dibenci orang dikata Kejora yg hasut pula
              Ternyata yg nenek ni dah sasau sawan tahap gila
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  10. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Perangai nenek teruk sbb masa kecil disalahasuh
    Kat blog Shahbudin ni, dia dibenci & ramai musuh
    Kedunguan pada diri nenek tak dpt nak dimansuh
    Mungkin nenek itu kencing puki tak pernah basuh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Bro Kojora, walaupun auntie TN tak basuh puki nyo lopaeh koncing, diyo korap jugo gunting-an bulu puki nyo itu. Itu adalah mongikut apo yang diboyi tahu dek Zunnun. Hah ha haa.

      1. INI KOMEN ZUNNUN YANG SOMALAM TU:

        zunnun
        3 February 2021 7:43 pm
        Reply to Anonymous

        auntie tn kena asyik mengunting bulu puki dan membelek2 lubang puki depan cermin…

        jgn ganggu….

        Reply

      2. Birds of a feather flock together, kata pepatah omputih.

        And all kinds of shit get to the shit processing dump, kata the acute observer.

        And Wak Gontol Kejora Kojolla will comment under many names including Anomouse to get attention.

        The name Kejora Kojolla has been shitted, dibalun, ditibai dan dibantai so much that he is ashamed to identify himself with it.

        1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Nenek cuba nak lagak hebat, tak sedar diri bodoh
          Perangai dan rupa nenek ini sama naik sja hodoh
          Akibat dibenci dek orang, wajahnya muram teduh
          Bila dah malu terkantoi, mula ler dia main tuduh2
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. Bodoh bangang tak terhingga, Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

            Sepatut nya dia keluarkan bukti2 (dari apa yang di kata dulu dll), tapi hanya menyebut bodoh, hodoh ..

            Demikian lah bila tak dibimbing adab sopan dek emak bapak nya di masa kecil.

  11. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nenek muncul sini, hanya jadi badut tukang karut
    Lawak bodoh yg dibawa bikin kita jdi pecah perut
    Cara dia blogging hanya mencerca dan mencarut
    Agaknya kini di dlm bilik..btg pelir atuk sdg diurut
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  12. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kesian sungguh lah, nenek tua, Atok punya balaci
    Cara dia ‘blogging’, hanya mencerca dan mencaci
    Tapi, dia malu terkesipu bila tau ramai yang benci
    Kini nenek tu bagai kantoi terkedu, mulut terkunci
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  13. yeah….what a great blunder. mmg keje punahsihat. cui bono? boboi la kot.

  14. Dah cabut lari boghambuih auntie TN tu dek malu tokodu dan tokosipu bilo diyo monyodari yang ramai orang bonci-an diyo kek blog ini.
    Hah ha haa.

  15. Got enough fun and entertainment on and from 1-2 blokes already, signing off now.

    Good night, folks.

  16. Anonymous 4 February 2021 7:27 pm,

    Kau ngaku lah Bang Ali dah cekah lub.ng bont.t kau, busuk, dia sumbatkan batang cangkul, bakpa nak dalih itu ini.

    Kau jenis yang tak tau lain, asyik kerja offer belakang kau, di Chow Kit Road KL, dll. Sekarang Covid, susah nak cari makan, kau tuju ke Bang Ali lah.

    Lantak kau lah asalkan jangan sebar kuman HIV AIDS dsb nya.

  17. Dah jadi tokodu dan tokosipu auntie TN bilo diyo dapek tau yang ramai orang mombonci diyo dokek blog Shahbudin ni. Hah ha haa.

    Toghuih diyo tosonyap monyopi tak boghani koluar layi. Hah ha haa.

    1. Little amuses the nuisance, what more the fool.

      Kalo yang lain ko tak faham, fool ko faham.

  18. SONARAI NAMO POMBONCI-POMBONCI AUNTIE TN:
    1) Kojora
    2) Jigit
    3) Eton
    4) NBR
    5) M vs A
    6) Zunnun
    7) Ane Bo Lui
    8) Din Remos
    9) Den sondiri
    10) Banyak layi namo-namo yang den dah lupo.

    1. Ko bukan lupo sajo, ko dah tuo sangat, ada dementia.

      Nama2 di atas tu pun ko kelirukan.

      Demented bloke.

    2. Kalau betul lah yang di kata Wak Gontol Kejora Kojolla tuh, makna nya hebat juga TN tuh.

      Begitu ramai nak membenci nya, konon. Pada hal, diktator pun ada rakyat yang suka – membetulkan keadaan porak peranda dalam negara.

      Tapi Wak Gontol selalu mengarut. Memang tabiat dia sejak mula masuk blog ini.

  19. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

    Disini bermula mako disini dimulai semula ikhtizam yg baru khas utk new generation.
    Totibo kudo kepang kapcai berlabuh disini akhirnya

    Auntie TN mano paham sireh pulang ke gagang pinang pulang ke tampok. Tahu.

  20. YANG INI PUN TAK KURANG LAWAKNYA:

    Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
    4 February 2021 3:53 pm
    Reply to Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

    Tun Memanda Menteri pada Tuhan.

    Reply

    1. Din Remos
      4 February 2021 6:13 pm
      Reply to Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

      “Tun Memanda Menteri pada Tuhan” tu apa maksudnya Ane Bo Lui bo kongkek? Boleh tolong jelaskan sebelum Makcik TN tu tanya…….

      Reply

  21. LAGI, LAWAK HARI KHAMIS:

    anonymous
    4 February 2021 6:10 pm
    Reply to Anonymous

    Macam banyak pengalaman saja auntie dengan bang ali dia ni… semua tahu bila nak ngangakan mulut, bila nak telan air pelir….suruh bawa tissue paper la….. sah auntie TN ni selalu nonggeng kat bang li tu…… pengotor la auntie tua kutuk ni…cisss!

    Reply

    1. Anonymous
      4 February 2021 6:17 pm
      Reply to anonymous

      Ko pandai mengata begitu, ko dah buat begitu ler.

      Reply

      1. Anonymous
        4 February 2021 6:20 pm
        Reply to anonymous

        Sakit ker lub.ng bont.t kamu di cekah, 6:10 pm?

        Reply

        1. Anonymous
          4 February 2021 6:45 pm
          Reply to Anonymous

          Hah ha haa. Dah maghi soghang layi pombonci auntie TN kek blog ni, anon 6.10 pm.
          Apo nak buek auntie TN, den tak dapek nak monolong auntie. Auntie tu yang kono tolong diri sondiri dongan mongubah porangai buruk auntie tu. Sodar le auntie, dah wargo omeh auntie tu.

          Reply

          1. Hah ha haa.
            Den toghingat lagu lamo ‘Blues Gang’ yang dinyanyian dek Ito, “APO NAK DIKATO”.

            Apo dayo, motong gotah…
            Apo nak dikato,
            Hajat hati nak jadi cikgu sekolah,
            Ke Kualo Pilah…

  22. Repeat:

    The bastard who has no decorum and decency when blogging in here has to be treated the same.

    1. Atok gunakan 2 kuda utama utk failkan kes court review baru usaha terkini nak tumbangkan Muhyiddin dan PN. Atok target PM9 semula.

      Atok jugak telah failkan VONC diParlimen, tulis surat rayuan kpd YDPA mengenai Emergency dan dah failkan court review darurat.

      Khairuddin Abu Hassan dan Lawyer Hanif Khatri mengfailkan kes hari ini.

      Kedua2 jugak dibelakang Yusof Rawther utk kes Liwat 3 yg ditolak AG kerana percanggahan fakta semasa siasatan.

      Fakta bercanggah atau material contradictions kerana konspirasi liwat ini dibuat sbg grand design konspirasi dan propaganda liwat nak halang Anwar bartanding atau menang bertanding diPRK PD dulu kerana berlaku semasa penamaan calon PRK PD.

      1. After suing PM and government, Khairuddin seeks judicial review on AG’s endorsement of Emergency

        Thursday, 04 Feb 2021 12:59 PM MYT
        By EMMANUEL SANTA MARIA CHIN

        Khairuddin argued that the AG should have made it known to the Agong that Muhyiddin was in no position to advise him to declare a state of Emergency. ― Picture by Yusof Mat Isa
        Khairuddin argued that the AG should have made it known to the Agong that Muhyiddin was in no position to advise him to declare a state of Emergency. ― Picture by Yusof Mat Isa

        KUALA LUMPUR, Feb 4 ― Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan has filed his second suit in relation to the Emergency, this time for judicial review of Attorney General Tan Sri Idrus Harun’s endorsement for Tan Sri Muhyiddin Yassin’s advice to the Yang di-Pertuan for an Emergency.

        In the filing that Malay Mail sighted, Khairuddin asserted that Muhyiddin was in no position to advise the Agong to declare the Emergency after seemingly losing majority support in Parliament. He argued that the AG should have made this known to the Agong.

        Khairuddin, through his ex-parte application, applied for six court orders, citing provisions within Article 43(4) of the Federal Constitution on steps to be taken after the PM loses majority support, and Article 145(2) that spells out the AG’s responsibilities as the country’s legal advisor.

        The first is for the courts to declare that Idrus, as the AG, must at all times provide appropriate and accurate legal advice to the Agong and the PM, and that it must always seek to uphold the Federal Constitution.

        The application, which was submitted to the courts yesterday, was filed by Khairuddin through the Messrs Haniff Khatri legal firm.

        Khairuddin’s second request was for the court to declare that Idrus, with the pre-established responsibility as the government’s legal adviser, had acted unconstitutionally when he accompanied Muhyiddin on Jan 11 to advise the Agong to declare the state of Emergency.

        The third order seeks for the court to declare that Idrus had failed to notify Muhyiddin on the correct steps to be taken after Jan 9 when Machang MP Datuk Ahmad Jazlan Yaakob withdrew support from the government

        Khairuddin sought for the courts to declare the AG should have abided by Article 43(4) and advised the PM to request an audience with the Agong and then decide to either resign from the post or to dissolve Parliament.

        The fourth asked the courts to declare that Idrus failed in his role as the AG post January 9, when he did not notify the Agong that Muhyiddin no longer commanded majority support and therefore was no longer qualified to offer any form of advice to the monarch as the prime minister.

        Khairuddin goes on to spell out in his affidavit that another defining factor supporting his assertion of Muhyiddin having lost the majority was the withdrawal of Umno’s Padang Rengas MP Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz’s support for the government on Jan 12.

        According to Khairuddin, with Nur Jazlan and Nazri withdrawing their support from Muhyiddin and PN, and taking into account two MPs who passed away recently, namely Batu Sapi’s Liew Vui Keong and Gerik’s Datuk Hasbullah Osman, Muhyiddin is left with the support of only 109 MPs, which made his a minority government.

        Khairuddin’s fifth and sixth matters asked the courts to issue a mandamus orders compelling Idrus, as the AG, to inform and advise Muhyiddin he could no longer remain as the PM and to request an audience to communicate this to the Agong.

        The papers for Khairuddin’s lawsuit included that the case was filed by him in the capacity of a lawful private taxpayer without mentioning any political affiliation.

        Previously, a similar suit was filed by Khairuddin, where he had asked the courts to decide whether a prime minister who no longer has the majority support of MPs in the Dewan Rakyat can still advise the Agong to proclaim an Emergency or suspend Parliament sittings.

        Khairuddin, after leaving Bersatu became a member of Parti Amanah Negara, and had July last year withdrawn from Pakatan Harapan.

        Khairuddin, who is known to be a loyalist to Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) chairman Tun Dr Mahathir Mohamad, is not currently known to have any affiliation to any political party.

        Recently, Dewan Rakyat Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim had also filed his own lawsuit, which was followed by three more opposition lawmakers, in their bids to contest the constitutionality of the Emergency Declaration and the processes surrounding it.

  23. Sebelum kongkek bini orang kena berdoa dulu. Darurat kerana kaki kongkek Nika Gee sudah hilang majoriti 109. Kahkahkah!

    1. Ko kuat kongkek ke?

      Kongkek bini ke siapa dlm rumah kamu.

      The bastard has no decorum and decency has to be treated the same.

  24. Agenda tersorok Muhyiddin nak kongkek Nika Gee di Indon? Kahkahkah!

  25. Tokodu dan tokosipu auntie TN bilo diyo dapek tau yang ramai orang mombonci diyo dokek blog Shahbudin ni. Hah ha haa.

    1. Emak bapak kamu kuat berkongk.k, tak bimbing kamu adab sopan di masa kecik.

  26. Hah haa. Auntie TN dah tak boghani nak mongganggu Ane Bo Lui layi. Toghok diyo disokolahan si Ane tu komaghin.

    1. Jangan cakap banyak sangat lah, Bang Ali dah cekah lub.ng belak.ng kamu.

    2. Ko dah jalan mengengkang. Bang Ali sodok batang cangkul lubang belakang kamu.

      1. The bastard has no decorum and decency has to be treated the same.

  27. Tosonyap Anonymous 4 February 2021 3:42 pm

    Lopaigh jumpo Bang Ali, mulut nya penuh berlendir.

    Baca lah di bawah ini cerito lanjut nyo.

  28. Auntie TN dah toghuih tosonyap monyopi. Agaknya auntie tu kosipuan bilo tahu ramai orang tidak suko kopado nyo. Hah ha haa.

    1. Pucci ko dah menggatai ko? Tak memasai nak mencaci.

      Kalo gatai, jumpo Bang Ali lah. hu hu hu

      1. Bilo jumpo, ko copek copek telanjang. Oang kato dia tuh tak sabo oang nyo. Kot di koyak ghabak nyo kain ko. Silap2 pucci ko jugo.

    2. Bilo Bang Ali jumpo ko, boghosihkan lub.ng bel.kang ko jugo. Oang kato dia suko depan belakang. Lopaigh tu ko tentu mengengkang.

      1. He;ll want to cekah your assol.

    3. Ko bawak lah tissue paper banyak2. Dia kuek membalon ko, nanti bersepai kotor.

    4. Jangan lupa ko ngangakan mulut ko jugo.

      Dio tau ler apa nak di buek.

      Apa yang masuk mulut ko, belendir ke, ko jangan kisah.

      Telan ajer lah.

      1. Seronok jugerr sakat auntie TN ni. Sukerr nengok auntie TN melatah dan meroyan. Hah ha haa.

        1. Dah kena maki hamun, koyakkan lubang belakang kamu, apo nak dikato lagi

      2. Macam banyak pengalaman saja auntie dengan bang ali dia ni… semua tahu bila nak ngangakan mulut, bila nak telan air pelir….suruh bawa tissue paper la….. sah auntie TN ni selalu nonggeng kat bang li tu…… pengotor la auntie tua kutuk ni…cisss!

        1. Ko pandai mengata begitu, ko dah buat begitu ler.

        2. Sakit ker lub.ng bont.t kamu di cekah, 6:10 pm?

          1. Hah ha haa. Dah maghi soghang layi pombonci auntie TN kek blog ni, anon 6.10 pm.
            Apo nak buek auntie TN, den tak dapek nak monolong auntie. Auntie tu yang kono tolong diri sondiri dongan mongubah porangai buruk auntie tu. Sodar le auntie, dah wargo omeh auntie tu.

            1. Ko biadab dan kurang ajar apa nak cakap nak tolong orang, masa pun takda, emak ko mau ko cekahkan pucci dia selalu.

  29. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

    Ni ha … khas buat yg masih ragu2. Tahu.
    PM 9 Hanya utk persaudaraan sejagat. Tahu.

    Balik ke zaman daulah Islamiyah.
    Tun Memamda Menteri pada Tuhan.

    1. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

      Tun Memanda Menteri pada Tuhan.

      1. “Tun Memanda Menteri pada Tuhan” tu apa maksudnya Ane Bo Lui bo kongkek? Boleh tolong jelaskan sebelum Makcik TN tu tanya…….

        1. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

          Ala diyo tak ponah lengok ko singgahsano maso mulo2 montori2 diboyi peranan diboyi posan layi .. o’ang kapiaq ado jugak o’ang Islam sosek mano diyo o’ang faham.

          O’ang bogoseh hati jo paham walau bukan Islam diyo tu. kihkihkih. diyo o’ang yg tak paham pikey singgahsano sajo yoy buek pameran konooon pasai asik nak sombong jo memanjang. Tahu. Saba jo la. 😉

  30. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

    Semua negara2 didunia ini adalah penguasa pemegang amanah tanpa mengira kepercayaan asal mengarah kepada keamanan menyerahkan kepada pembawa amanah kiriman yg terakhir.

    Tiba masa nanti dtg seorang diri sejarah dunia di tgnnya terkibar tertabalnya Junjungan Besar Tuhan Amerulmuqmineen (yg ke 3) ketua semua mukmin (hamba) tak tahu bila saatnya satu kepastian! Kalu dulu Junjungan Besar Tuhan Muhammad (yg ke 2) dan Junjungan Besar Tuhan Isa (yg pertama) …. hanya gelaran bergelar saja adalah hamba dikedudukan yg tertinggi pemimpin ummah akhir zaman. Maka lengkaplah yg dikatakan Trinity 3 daulah/pemerintahan yg berdaulat/berkeromah. Semua Melayu meminpin dunia menuju akhirat diketuai Amerulmuqmineen.

    Mudah-mudahan ambil positif hanya Al-Mahdi seorang yg tulin dtg seorang diri terus berperanan tiada paksaan hanya undang2 Islam sedunia dipatuhi.

    Dimata Allah swt dan tuhan kiriman tiada bangsa yg lebih tiada yg kurg hindarkan sejarah lampau yg salah mengambil nilai2 yg baik terdapat pada semua bangsa berdiri sama tinggi duduk sama rendah tiada bezanya antara kita hanya hamba termasuk Al-Mahdi taat pada Allah swt penguasa senantiasa kekal yg tiada tolok bandingan maha hidup maha memberi maha pemurah maha pengampun hanya kita ada yg tersilap langkah terjebak melakukan kezaliman dikuasai hati yg panas membara.

    Maka apabila sedunia aman sentosa dikurniakan Allah swt usia yg panjang sbb tiada lagi beban difikiran risau gundah gelana sedih takut kecewa bimbang curiga syak wasangka dapat dilenyapkan bergerak bersederhana bersepadu mengikuti SOP termasuk pemimpin ikuti bersama sama2 patuhi pada undang2 utk sedunia yg bakal diperkenalkan diwartakan.

    Mudah-mudahan Allah swt membaiki struktur tubuh badan Allah swt yg senantiasa memberi menghidupkan membaik pulih atas izinnya bertemu kembali arwah2 terdahulu akibat kita sebagai anak2 yg soleh sama2 kemakmuran negara dan dunia tidak melakukan sebarang kesalahan dan kejahatan.

    Maka bernikah lah berbesan lah pilih satu asal suka sama suka semua bangsa cantik2 tampan2 tiada bezanya asal berbaik-baik bertolong-tolongan berteloransi hormat menghormati berganding bahu memakmurkan dunia agar dapat menikmati taraf hidup kemudahan asas yg sama.

    Maka tiada lagi wujud perasaan cemburu dan irihati berjihad memajukan diri menjadi kebanggaan pada negara msg2 dikenangkan kebaikan pada generasi yg baru bersaing tidak mencurigai bebas bergaol asal rukun damai selalu.

    Kedatangan hanya bertujuan persaudaraan sejagat tiada peperangan undang2 Islam tuhan sejagat dipatuhi kemana-mana negara mempastikan tiada sengketa demi perbezaan ditandingi mengimbangi kuasa sedunia rezeki keadilan dan keamanan terpelihara berkekalan menuju alam selanjutnya alam akhirat kekal abadi.

    Tahu.

  31. Kalau nak cari pelaburan.. kita tewas kerana kena ikut syarat mereka.

    Atau barangkali Muhyiddin minta mereka ambil rakyat Malaysia sebagai orang gaji, tukang kebun….

    Muhyiddin mungkin tak percaya apa yang Hamzah kata kan bagaimana sakitnya apabila dia yang positif covid.

  32. TOK MUDIM TAK BERANI USIK ENAM JAHANAM PHD4PIG………

    Cops To Call Up Tommy Thomas Over Defamation Report……..

    (FMT) – Former attorney-general Tommy Thomas will be called up by the police to have his statement recorded on his recently published memoir “My Story: Justice in the Wilderness”.

    Selangor CID chief Fadzil Ahmat said Thomas would be called to give his statement “as soon as possible” after a police report was lodged against the lawyer over comments made in the book.

    He added that the matter is being probed under Section 500 of the Penal Code for defamation.

    Earlier today, a retired senior legal officer filed a police report against Thomas for allegedly tarnishing his reputation by claiming he was incapable of prosecuting Najib Razak for corruption in the SRC International case.

    Mohamad Hanafiah Zakaria, who retired as director-general of the Judicial and Legal Training Institute in August, urged police to investigate the former attorney-general for criminal defamation.

    Yesterday, Najib Razak had also issued a letter of demand to Thomas for allegedly defaming him in his memoir in connection with the murder of Mongolian national Altantuya Shaariibuu in 2006.

    Najib’s lawyer, Muhammad Shafee Abdullah, said his client was seeking an apology, RM10 million in compensation, an immediate public retraction of the statement from the book as well as an undertaking not to repeat the allegations and comments.

  33. Assalamualaikum. saya mencari rawatan di sekitar Kelantan.sebelum ini saya ada terambil rokok dan makanan pemberian jiran, selepas itu saya terasa sakit dan banyak gangguan berlaku dibahagian dada,perut dan muka.

    Ini email saya : tubuhsatu@gmail.com

  34. ‘ADEGAN-ADEGAN LAWAK PAGI KHAMIS’

    LAWAK 1:

    Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
    3 February 2021 10:07 pm

    Auntie TN itu good grammar adalah tuhan dia sembah itu pasal bodoh piang kekal abadi bukan Islam patut komen dia yg melalut tapi kata org yg melalut.

    Modal dia hanya jualan tepi jalan bodoh la, pathetic la, otak kecil la, SRP la, apa lagi. Kita kenal melalui komennya bertaraf longkang tempat pembuangan najis.

    Auntie TN. Tahu.

    Last edited 13 hours ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

    Reply

    1. Anonymous
      3 February 2021 10:11 pm
      Reply to Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

      Ya ya..tahu! Itulah auntie TN. Hah haa…

      Reply
      .

      1. LAWAK 2:

        Anonymous
        3 February 2021 5:17 pm

        Dah tosonyap monyopi toghuih auntie TN.
        Hah ha ha.

        Reply

        1. zunnun
          3 February 2021 7:43 pm
          Reply to Anonymous

          auntie tn kena asyik mengunting bulu puki dan membelek2 lubang puki depan cermin…

          jgn ganggu….

          Reply

          1. Anonymous
            3 February 2021 11:14 pm
            Reply to zunnun

            Ya kah? Hah ha haa..

            Reply

            1. LAWAK 3:

              Din Remos
              4 February 2021 10:52 am

              Siapa itu auntie TN…? Kenapa ramai orang tak sukakan dia…kasian dia….janganlah dikituk warga emas…tak baik.

              Reply

              1. Anonymous
                4 February 2021 10:59 am
                Reply to Din Remos

                Takpa Din. Asalkan nama kamu bukan Remorse.

                Kamu orang yang sama dengan Anonymous 4 February 2021 7:32 am di bawah ini, yang suka pakai banyak nama.

                Tak ada jatidiri, tak confidenkan diri sendiri, mesti coba pakai nama lain bagi menarik pembaca.

                Pakai satu nama saja dah di kentotkan pembaca. Enjoy lah kentotan itu.

                Reply

                1. Anonymous
                  4 February 2021 11:54 am
                  Reply to Anonymous

                  Reply kepada Din Remos:

                  Din barangkali nggak mengenali auntie TN tuh. Emangnya di blog ini, auntie itu tidak disukai ramei pembaca. Wanita warga emas itu dimusuhin sama beberapa pengikut blog yang agak popular dulunya seperti Kejora, Jigit, M vs A, NBR, Zunnun, Eton dan ramei lagi. Ini adalah karna gara-gara auntie tu yang asyik berkomen mencerca orang dan nggak punyai hujah kukuh atau isi pada hujahnya. Modalnya hanyalah ungkapan keanak-anakan seperti ‘kamu sekolah SRP saja ke?’ atau ‘kamu dulu sekolah SJK ke?’ atau ‘tulis BM sajalah Dol’ atau carutan seperti ‘PUKIMAK’ dll. Nenek itu cuba tampilin diri sebagei jagoan, namun kayaknya hanyalah anak bocah sekolah SD aja.

                  Reply

                  1. MORAL OF THE STORY:

                    Kalau belum sedar lagi orang tak suka, tak tahulah. Dah tua, eloklah berubah diri. Setidak-tidaknya, jagalah martabat kaum wanita, lebih-lebih lagi sebagai wanita warga emas.

                    1. Appealing in a debased fashion, eh?

                      Ada dignity sikit lah, Mat.

                      Kasi hujah, lawan, jangan ngaku kalah belum apa2.

                  2. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                    Telah diperakui –

                     Kejora, Jigit, M vs A, NBR, Zunnun, Eton dan ramei lagi … gara-gara auntie tu yang asyik berkomen mencerca  …”

                    Cerca one-way?

                    Bodoh sangat lah kamu, tak kasi depa kredit pun.

                    Depa cerca tapi menjadi bala …

                  3. Apo itu “kayaknya”?

                    Kue wong Jowo yo?

                    Ngopo masuk sini?

                    1. masuk = metu?

                  4. pengikut blog yang agak popular dulunya seperti Kejora, Jigit, M vs A, NBR, Zunnun, Eton “

                    Sekarang hampir semua dah kapputz.

                    1. agak popular” depa tu yer?

                      Menangis lah depa bila membaca depa ha nya “di agak popular”.

                      TN tak termasuk dalam kategori “agak popular” tuh.

                      TN nyata popular. Bagus lah. Balunan, tibaian dan bantaian nya menyeluruh kesan nya.

          2. Kamu cukur bulu di tepi lub.ng bont.t kamu nak menyukakan Bang Ali,

            Tapi cepat tumbuh bulu, Dengar khabar Bang Ali komplen his ba.ang got bruised.

            1. Jangan cukur menyukur lub.ng tuh.

              Ingat, susah nampak.Tersilap tarik razor blade, koyak lub.ng tuh.

          3. Kamu bukan gunting, tapi cukur bulu keliling lubang bontot kamu supaya senang Bang Ali masuk.

            Jaga2, kena razor blade lub.ng bont.t kamu, nanti jalan mengengkang.

            Bang Ali pun cabut lari.

      2. Gerun yer dengar TN.

        Dia tu ada kuasa penysuk.

        Silap2 senyap2 dia masuk.

        Kamu rasa geli, tapi diam, sedap.

        1. Kamu rasa geli, tapi diam, sedup.

      3. Kamu tahu sebab dah rasa TN punya yer?

        Kasi tau lah mcm mana rasa nya.

        1. Seronok jugerr nengok auntie TN melatah dan meroyan. Hah ha haa.

          1. Kamu tak terjawab yer?

    2. Ane Bo Otak mana tahu.

      Takda hujah, tuduh bukan Islam, tuduh bodoh piang siapa nak percaya.

  35. ZOMBIES PHD4PIG JASAD DI TANAH MELAYU TAPI RUH DI TANAH BESAR CINA………..

    Tolak Jawi: Sejak bila dasar SJKC perlu persetujuan Dong Zong?……..

    BANGI, 21 Jamadilakhir 1442H, Rabu – Sejak bilakah dasar-dasar di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) milik kerajaan perlu mendapat persetujuan Dong Zong?

    Demikian persoalan yang ditimbulkan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Haji Aminuddin Yahaya sebagai menempelak tindakan Dong Zong menggesa Kementerian Pendidikan (KPM) membatalkan kajian soal selidik berkaitan pembelajaran Jawi dalam buku teks di SJKC.

    Terdahulu, Dong Zong dilaporkan mendakwa hasil kajian soal selidik KPM tahun lalu membuktikan pelaksanaan pembelajaran modul Jawi KPM adalah suatu tindakan tidak popular.

    Namun, dakwanya kementerian itu enggan menerima kenyataan dan pandangan orang ramai, selain mahu terus membuat kajian soal selidik baharu bagi melaksanakan pengajaran dan pembelajaran Jawi.

    Pertubuhan rasis itu memaklumkan bahawa Dong Zong dan pemimpin setiap negeri sudah pun membincangkan pelaksanaan kajian soal selidik modul pembelajaran Jawi yang diarahkan oleh KPM.

    Berdasarkan maklumat yang didakwa diperolehi Dong Zong, sebanyak 1,275 buah SJKC iaitu 98 peratus di seluruh negara menolak modul pembelajaran Jawi.

    Membidas tindakan Dong Zong itu, Aminuddin berkata, tidak cukupkah pertubuhan itu mengawal rangkaian sekolah-sekolah swasta Cina yang melaksanakan sistem sendiri dan mengabaikan hala tuju pendidikan kebangsaan.

    “Bukankah isu pembelajaran tulisan Jawi ini sudah lama selesai? Bukankah mereka pernah akur bahawa tulisan Jawi ini bukan agenda Islamisasi selepas siri-siri penerangan kerajaan dengan pihak mereka?

    “Apakah selama ini mereka berpura-pura sahaja seperti sudah ‘bertaubat’selepas berdepan kemarahan rakyat?,” soalnya dalam kenyataan, hari ini.

    Menurut Aminuddin, Dong Zong sebelum ini sering menggunakan hujah kononnya SJKC sudah berbilang kaum, di mana mempunyai murid Melayu dan India bagi menjustifikasi kewujudan sekolah vernakular itu.

    “Jika begitu, mengapa tidak boleh SJKC mempelajari Bahasa Melayu yang lebih tinggi standardnya, iaitu berserta tulisan Jawi yang merupakan tulisan bahasa Melayu juga sebagaimana termaktub dalam Seksyen 9 Akta Bahasa Kebangsaan?,” soalnya lagi.

    Atas sebab itu, beliau tetap berpendirian bahawa lebih baik SJKC dijadikan sekolah kebangsaan, kerana tidak perlu untuk menyukarkan kerajaan dengan dua sistem dan silibus yang berbeza.

    Malah, pengasingan itu juga disifatkan sebagai satu pembaziran, ‘double standard’ serta menjauhkan anak-anak daripada identiti nasional.

    “Jika mahu sisten lain yang kerajaan tidak boleh masuk campur, maka buatlah jadi swasta sahaja. Kenapa mahu dana kementerian, tetapi mahu kementerian hanya jadi tuli sahaja.

    “Saya harap agar kerajaan jangan berlengah lagi, apa yang dipersetujui dan diputuskan, laksanakan sahaja kerana ini bukannyaa suatu penzaliman atau penindasan pun.

    “Jawi adalah antara tulisan bahasa kebangsaan milik kita semua,” katanya. – IsmaWeb

    1. YOuare forever Zombies controlled by your great Munafiq Ularmaq Hadi Serban Bakul Bawang

  36. Waduhhh…biarlah kalo dia mahu melawat keluar negeri. Mungkin ini kali pertama dan terakhir baginya membuat lawatan atas kapasiti sebagai PiEM. Kerna selepas bulan Ogos mungkin diadakan PRU15 dan anak Pak Yassin tidak lagi jadi PiEM…..setidak-tidaknya dapat juga rasa satu kali lawatan rasmi.

    Kalau dia terkena covid pun bagus juga untuk peminat As Sheikul Anwar……dia kan ada kanker…bisa jalan terus, mungkin peluang Sheikul Anwar jadi PiEm9 pulak…itu pun kalo ada sokongan la……kalau tidak, nunggu aja lagi sampei dijemput Ilahi…….

    1. Kamu pandai telek yer, Din? Selepas Ogos diadakan PRU?

      Kamu macam doakan dia kena Covid pulak. Pahal kamu nih?

      Tapi aku tak masalah kau kata Sheikul “nunggu aja lagi sampei dijemput Ilahi…”

    2. Inshallah klau ditaqdirkan Allah DSAI lah bakal peeemm. Tpi Tak kan tak tau MahthirVS Anwar jenoh dok canang konon Piiemm ke9 Hadi Serban Bakul Ularmak huhuhuhu

  37. dasar tak tahu malu!

  38. INEXPERIENCED PHD4PIG GOAL KEEPER TO BE SUED TO COURT……..

    Now Ex-AGC Officer Lodges Police Report Against Thomas Over Book……….

    A retired senior legal officer has filed a police report against former attorney-general Tommy Thomas for allegedly tarnishing his reputation by claiming he is incapable of prosecuting Najib Razak for corruption in the SRC International case.

    (FMT) – Mohamad Hanafiah Zakaria, who retired as a senior research officer at the Judicial and Legal Training Institute (ILKAP) in August, urged police to investigate Thomas for criminal defamation.

    In his report lodged at the Cyberjaya police station yesterday evening, Hanafiah said police should investigate Thomas under Section 499 of the Penal Code for also blemishing the reputation of other AGC officers and the image of the chambers.

    He said he was making the report after Thomas had referred to him in his memoir. “My Story: Justice in the Wilderness”, that was made available to the public on Monday.

    Hanafiah said he was in the Judicial and Legal Service for 33 years and held numerous positions and conducted public interest cases up to the Federal Court.

    “Thomas’ allegation that I am incapable of prosecuting high-profile cases like SRC is intended to bring down my reputation,” he said in his report.

    Hanafiah initially led the prosecution team when Najib was charged with corruption in connection with SRC funds, but Thomas later roped in senior lawyers Sulaiman Abdullah and V Sithambaram.

    In July 2019, Hanafiah was moved to ILKAP in Bangi and remained there until his retirement.

    Hanafiah was made solicitor-general III following the restructuring of the Attorney-General’s Chambers in 2018 after Thomas was made attorney-general in June that year.

    He reported directly to Thomas and was responsible for the litigation sector of the civil division, prosecution division and the appellate and trial division.

    All state prosecution director offices reported to him.

    He was in the news in 2018 when he took responsibility for withdrawing the corruption charges against former finance minister Lim Guan Eng and a businesswoman.

    On July 28 last year, the High Court found Najib guilty on seven counts of corruption in the SRC trial. The former prime minister was sentenced to 12 years’ imprisonment and fined RM210 million for abuse of power, criminal breach of trust and money laundering.

    His appeal is now before the Court of Appeal.

    Yesterday, Najib had also issued a letter of demand to Thomas for allegedly defaming him in his memoir in connection with the murder of Mongolian national Altantuya Shaariibuu in 2006.

    Najib’s lawyer, Muhammad Shafee Abdullah, said his client was seeking an apology and RM10 million in compensation.

    The notice also called for an immediate and unequivocal public retraction of the statement from the book and an undertaking not to repeat the allegations and comments.

    Najib has given Thomas until Friday to reply, failing which he will institute legal proceedings early next week.

    1. You are experienced Pas zombies hahahaha

Leave a Reply

Your email address will not be published.