BUKAN LIMA, TAPI ENAM MP UMNO DISEKAT PERUNTUKAN, JADI BERAPA TINGGAL MAJORITI MUHYIDDIN SEKARANG?

Dalam wawancara dengan sebuah saluran tv internet malam semalam, Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan, lima Ahli Parlimen UMNO telah dikurangkan peruntukan pembangunan untuk kawasan masing-masing oleh kerajaan PN pimpinan Muhyiddin Yassin bagi tahun 2021.

Katanya, berbanding Ahli Parlimen kerajaan lain yang diberi peruntukan sebanyak RM3.7 juta, lima Ahli Parlimen UMNO berkenaan hanya diperuntukkan sebanyak RM100 ribu sahaja.

Mereka yang dikurangkan peruntukan itu, tambah beliau adalah dirinya sendiri (Bagan Datuk), Najib Razak (Pekan), Ahmad Maslan (Pontian), Nazri Aziz (Padang Rengas) dan Ahmad Jazlan Yaakob (Machang),

“Setakat ini saya terima peruntukan sebanyak RM100,000 setahun untuk tahun 2021. Ahli Parlimen kerajaan yang lain dapat RM3.7 juta.

“Alhamdulilah saya mendapat RM100,000. ‘Cukuplah’ untuk Bagan Datuk rasanya.

“Kami sokong Belanjawan 2021 tiga kali, di peringkat dasar, jawatankuasa dan peringkat bacaan kali ketiga.

“Tetapi hadiah yang kami dapat, Alhamdulillah…peruntukan sebanyak RM100 ribu setahun.

“Saya ucapkan terima kasih atas peruntukan yang diberikan itu,” katanya dengan nada menyindir kepada Muhyiddin dan kerajaan PN.

Jika diperhati berdasarkan pendedahan Ahmad Zahid semalam, adalah jelas mereka yang dikurangkan peruntukan itu adalah merupakan Ahli Parlimen yang kuat mengkritik kerajaan PN, termasuk dua daripadanya telah mengumumkan menarik sokongan terhadap Muhyiddin.

Ahmad Jazlan dan Nazri Aziz telah mengumumkan tidak lagi menyokong kepimpinan Muhyiddin, manakala Ahmad Zahid dan Najib diketahui begitu lantang mengkritik Bersatu dalam ucapan di menyuarat perwakilan UMNO bahagian masing-masing baru-baru ini, selain dalam beberapa kenyataan media lainnya.

Majoriti UMNO bahagian-bahagian seluruh negara juga telah meluluskan usul putus hubungan dengan Bersatu dalam PRU15 akan datang.

Ahmad Maslan pula dipercayai dipercayai turut dipotong peruntukan pembangunan untuk kawasan Parlimennya kerana beliau adalah Setiausaha Agung UMNO dan BN serta kebelakangan ini turut kerap mengkritik Bersatu dan kerajaan.

Walaupun Ahmad Zahid mendedahkan hanya lima Ahli Parlimen yang dikurangkan peruntukan pembangunan untuk kawasan Parlimen yang mereka wakili, angka sebenar yang terlibat ialah enam orang.

Seorang lagi yang turut dimangsakan oleh kerajaan PN, tetapi mungkin terlupa disebut oleh Ahmad Zahid ialah Tengku Razaleigh Hamzah, Ahli Parlimen Gua Musang.

Lebih malang, menurut sumber yang dekat dengan Ku Li memberitahu, peruntukan untuk Gua Musang bukan saja dikurangkan, malah tidak diberikan langsung.

“Untuk tahun 2021, tiada peruntukan pembangunan walau satu sen pun diberikan untuk Gua Musang,” jelas sumber tersebut.

Sama seperti lima Ahli Parlimen UMNO yang dipotong peruntukannya itu kerana didapati kritikal terhadap Bersatu dan kerajaan serta dianggap tidak lagi menyokong Muhyiddin, Ku Li sejak awal memang diketahui tidak mengakui keabsahan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri.

Pengerusi Jemaah Penasihat UMNO itu berkali-kali menuntut agar usul undi tidak percaya dibenarkan dibentang di Parlimen bagi membuktikan Muhyiddin benar-benar memiliki majoriti yang sah serta diiktiraf.

Ku Li turut bertindak tidak mengambil bahagian dalam perbahasan Belanjawan 2021 serta tidak hadir dalam semua pengundian belanjawan sebagai menunjukkan sikapnya yang tidak mengiktiraf kedudukan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri.

Persoalan penting di sini, dengan memotong dan menyekat terus peruntukan pembangunan untuk enam Ahli Parlimen UMNO itu, ia dengan jelas dan sahih membuktikan Muhyiddin benar-benar telah hilang sokongan majoriti di Parlimen.

Ini kerana, sama ada secara sedar atau tidak, Muhyiddin telah meletakkan mereka itu dalam kategori yang setaraf dengan Ahli Parlimen pembangkang atau tidak lagi menyokongnya.

Lantaran dianggap tidak lagi menyokongnya, maka peruntukan pembangunan untuk kawasan Parlimen masing-masing yang mana peruntukan itu sebenarnya adalah untuk pengundi atau rakyat dan bukan untuk kepentingan wakil rakyat, telah dipotong atau disekat terus.

Oleh kerana dalam pengundian Belanjawan 2021 bagi bacaan kali ketiga baru-baru ini, undi yang menyokong adalah 111 berbanding 108 yang menentang, sekarang dengan lima daripada mereka itu (Ku Li tidak hadir ketika pengundian) telah disisihkan sendiri oleh Muhyiddin atau sokongannya tidak lagi diperlukan, maka berapakah lagi majoriti yang tinggal menyokong Perdana Menteri?

Tidakkah dengan tindakan ini sebenarnya Muhyiddin sendiri telah mendedahkan kepada umum bahawa majoritinya telah tiada lagi?

Dengan itu, kenapakah beliau masih tak malu duduk sebagai Perdana Menteri?

Dalam hal ini, apakah Muhyiddin juga telah menipu Agong mengenai jumlah sebenar majoriti yang dimilikinya? (Shahbudindotcom 04/02/2021)

4.5 10 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 4 February 2021 — 9:48 pm
Subscribe
Notify of
guest
55 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
5 February 2021 5:23 pm

PHD4PIG MEMANG BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ SOKONG KLEPTOKRAT UMNO……… WOIII PEMBANGKANG KUTUK LAAA WEEEI PUAK KORANG SENDIRI………. Selepas beli kereta baharu untuk Ketua Menteri, kerajaan P Pinang umum RM5 juta besarkan pejabat exco………. GEORGE TOWN: Sebulan selepas kontroversi membabitkan ketua menteri dan kereta baharunya yang berharga RM458,000, kerajaan Pulau Pinang mengumumkan projek mengubahsuai serta membesarkan pejabat exco kerajaan negeri di Komtar dengan kos hampir RM5 juta. Tender akan dibuat secara tender terbuka. Ketua Menteri Chow Kon Yeow berkata pejabat exco tidak diubah sejak 1986 (setahun selepas Komtar disiapkan) dengan setiap satu daripadanya hanya 1,400 kaki persegi. Katanya, kos keseluruhan untuk… Read more »

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 4:40 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Pembaca pun tahu, yg nenek tu bodoh tak bertepi
Bengap si nenek SJK tu mengalahkan lembu sapi
Dgn cgu Kejora ni..nenek tu cuba nak bermain api
Namun kesudahan nya, nenek tosonyap monyopi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 5:12 pm
Reply to  Anonymous

Merasa menang bila musuh tak keluar.

Kalau di medan perang, musuh yang menunggu di sebelah, balun dia hingga terkincit.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 4:20 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Cgu Kejora pemantun bagi peminat bkn lah asing
Bila cgu Kejora hadir, mula lah nenek jadi runsing
Nenek tu kata nak carutkan Kejora lbih berdesing
Tapi, kepala nenek tu yg asyik cikgu Kejora lesing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 5:14 pm
Reply to  Anonymous

Kejora di balun Bang Ali nak kentut pun dah tak boleh. Bolos.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:56 pm

Wak Gontol Kejora Kojolla hari2 mengarut dan mencarut di sini.

Tapi dia tak dapat naik muka.

Dibalun, dibantai dan ditibai setiap kali dia dia masuk sini.

Carutan keatas nya pada masa2 nya jauh lebih mendesingkan telinga dia.

Silap2 dia akan pekak di buat nya.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:54 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Lama Kejora tidak masuk, nenek bermaharajalela
Dgn pembaca2 lain..kemain dia asyik sja nak tala
Bila Kejora hadir..bgi nenek, seperti turunnya bala
Bila dilihat pantun Kejora, mula le dia garu kepala
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:42 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sian nenek bengap dungu ingin nak berlagak otai
Tak padan tua, bijik kelentit pun panjang terjuntai
Asyik je nenek itu cakap, Kejora ini dia nak bantai
Tapi sebaliknya dia yg asyik tersembam ke lantai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:47 pm
Reply to  Anonymous

Bijik kelentit kamu keluar berjuntai sebesar pangkal lidi hingga ke lutut kamu.

Terus memanjang hingga sampai ke buku lali kamu.

Selalu orang bertanya apa itu yang berjuntai2 mcm batang lidi. Busuk bacin pulak itu.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:47 pm
Reply to  Anonymous

Penuh tahi palat, kamu kaut tiap pagi buat sarapan kamu.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:49 pm
Reply to  Anonymous

Demikian lah pengotor nya Wak Gontol Kejora Kojolla.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:08 pm

Dah cabut lari auntie TN dek kosipuan dan tokodu dihonyak oleh pomantun Kojora. Toghuih tosonyap monyopi auntie tu. Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:18 pm
Reply to  Anonymous

mantun mantat KEPALA BAPAK KAU.

Dah lepas sembahyang Jumaat nih kot excused memaki hamun Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:21 pm
Reply to  Anonymous

Tapi oleh kerana dia biadab dan kurang ajar, tak perlu tunggu masa sesuai bagi membalun, menibai dan membantai dia.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:23 pm
Reply to  Anonymous

Emak bapak dia tak membimbing dia adab sopan di masa kecil nya. Maka depa pun boleh di maki.

Nanti akan cari makian yang sesuai untuk depa.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:27 pm
Reply to  Anonymous

Bila selalu sangat mengarut dan pada masa2 nya mencarut, Wak Gontol Kejora Kojolla nih boleh di maki PUKIMAK DIA.

Sebab Emak dia pun tak membimbing dia di masa kecil.

Oleh itu bapak dia boleh dimaki KEPALA BUTUH DIA

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:29 pm
Reply to  Anonymous

Lebih mujarab dan hatham makian itu sebab dibuat di hari Jumaat.

Bila emak bapak nya meradang ajer nanti, makna nya makian itu sudah berkesan.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:39 pm
Reply to  Anonymous

Jika emak bapak nya sudah mati maka meronta ronta lah roh dalam kubur.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 3:41 pm
Reply to  Anonymous

Tapi makian ke atas Wak Gontol Kejora Kojolla ini will last until he is 6 ft underground and beyond.

trackback
Hangat!!! 6 ahli parlimen Umno disekat peruntukan, sah Muhyiddin hilang majoriti
5 February 2021 2:45 pm

[…] Dalam hal ini, apakah Muhyiddin juga telah menipu Agong mengenai jumlah sebenar majoriti yang dimilikinya? –SDT […]

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 12:26 pm

Mana boleh Wak Gontol Kejora Kojolla melanda landa di sini. Mengarut dan mencarut.

Mesti tak boleh benarkan penyangak mcm itu cakap mulut celupar, terutama di pagi Jumat nih.

Dia dah terkenal sebagai seorang yang berpendirian tidak bertanggung jawab di sini,

Maka mesti dibalun, dikutuk, dititik hingga dia leper di sini.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 12:33 pm
Reply to  Anonymous

Dah tengah hari pun sekarang, tak lama lagi masa ke Mesjid.

Bagi sesiapa yang memegang laptop dan melayari blog ini, enjoy lah balunan ke atas Wak Gontol Kejora Kojolla ini sebelum sampai masa tak boleh buat begitu lagi di mesjid.

Otak Wak Gontol ini demented – kena dementia, termasuk lupa, tak boleh fikir secara balanced dsb nya.

Kadang2 melucukan tapi kebiasaan nya melucahkan pemikiran dan kata2 dari otak nya.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 12:37 pm
Reply to  Anonymous

Tak ingat dan belum nampak Wak Gontol ini ada menulis benda2 yang berfaedah di sini.

Selalu nya mengarut, membangkang itu ini. Ada Pembangkang yang menulis dengan bertanggung jawab. Tapi Wak Gontol ini menulis dengan otak yang macam kurang sihat.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 12:45 pm
Reply to  Anonymous

Soal nya, apa tujuan Wak Gontol Kejora Kojolla di sini.

Bukan nak memberi maklumat, penerangan atau huraian yang mencerahkan keadaan. Dia hanya mahu membangkang, mengarut, memudarkan suasana dan keadaan.

Memang tak guna langsung Wak Gontol Kejora Kojolla nih. Dibalun ditibai dan dibantai berterusan, dulu dia cabut. Tapi baru2 ini timbul semula.

Maka kena lakukan the same tretment ke atas dia lah. Lepas sembahyang Jumaat nanti.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 12:22 pm

Molatah dan moghoyan sakan auntie TN pagi ini dalam posting ini dan jugo posting sobolum ini dibuek dek Kojora yang kombali monyongat dongan pantun-pantun nyo tu. Hah ha haa.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
5 February 2021 11:59 am

MEMANG LEER PRU15 UMNO AKAN BAWA HALUAN SENDIRI…….CUMA LEBIH BAIK JADI KERAJAAN DARI PEMBANGKANG……….. DI BELAKANG PHD4PIG DI SOKONG KUAT ZOMBIES TIONGKOK………. Tolak Jawi: Sejak bila dasar SJKC perlu persetujuan Dong Zong?……….. Sejak bilakah dasar-dasar di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) milik kerajaan perlu mendapat persetujuan Dong Zong? Demikian persoalan yang ditimbulkan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Haji Aminuddin Yahaya sebagai menempelak tindakan Dong Zong menggesa Kementerian Pendidikan (KPM) membatalkan kajian soal selidik berkaitan pembelajaran Jawi dalam buku teks di SJKC. Terdahulu, Dong Zong dilaporkan mendakwa hasil kajian soal selidik KPM tahun lalu membuktikan pelaksanaan pembelajaran modul Jawi KPM adalah… Read more »

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 10:43 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora rasa pasti nenek comot & copang camping
Dia udah menopos, laki tak lagi sudi nak damping
Bijik kelentit dia..macam telinga dia punya cuping
Bibir puki pula kedut kerepot serupa asam keping
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 11:18 am
Reply to  Anonymous

Biadab dan kurang ajar WAK GONTOL KEJORA KOJOLLLA njh.

Mencarut. Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 11:35 am
Reply to  Anonymous

Mesti Wak Gontol ini selalu tenung telinga dia di cermin hingga membandingkan dengan biji kelentit.

Dan dia lihat biji kelentit emak dia bagi mengtahui rupa bentuk nya.

Di kerah emak nya bersihkan kelentit nya hingga ke tua bangka.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 11:36 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 11:58 am
Reply to  Anonymous

u r one up that one, man.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 10:28 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Dek pukulan ramai, nenek hanya mampu merintih
Pot pet pot pet, mulut nenek keluar macam bertih
Kini, nenek kian terkedu & tercungap-cungap letih
Mahu lagak hebat tak padan bulu puki uban putih
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 10:30 am
Reply to  Anonymous

Kamu takda pelunag lihat puki uban putih sesiapa melainkan emak kamu punya.

Ceritakan lah lobang dan keliling nya.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 10:32 am
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 10:28 am

Mana WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA tahu bulu puki penuh beruban melain kan dia dah tengok.

Siapa lagi yang dia tengok kalau tak pucci emak dia.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 10:20 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Lawak betul lah melihat nenek meroyan meraban
Memekik sakan dia..bagai ayam kat dalam reban
Mmg lah dungu bingai nenek biol tu, tahap gaban
Tidak padan tua bangka bulu puki penuh beruban
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 10:24 am
Reply to  Anonymous

 bulu puki penuh beruban itu sama ada dia punya sendiri atau emak dia punya.

dia di kerah bersihkan pucci emak dia tiap hari. Maka tahu lah dia  bulu puki emak nya penuh beruban.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 10:25 am
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

trackback
Panas !!! 6 ahli parlimen Umno disekat peruntukan, sah Muhyiddin hilang majoriti
5 February 2021 9:30 am

[…] Dalam hal ini, apakah Muhyiddin juga telah menipu Agong mengenai jumlah sebenar majoriti yang dimilikinya? –SDT […]

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 9:10 am

TODIAM WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

Mana boleh lawan semangat Melayu nak pertahankan bangsa Melayu.

Tiap kali dia masuk, dibalun, ditibai dan dibantai berterusan. Pagi petang, siang malam.

Tak boleh diamkan jenis yang biadab dan kurang ajar, tak dibimbing adab sopan dek emak bapak nya di masa kecil nya.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 8:18 am

LAWAK PAGI JUMAAT:

Anonymous
4 February 2021 9:37 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Perangai nenek teruk sbb masa kecil disalahasuh
Kat blog Shahbudin ni, dia dibenci & ramai musuh
Kedunguan pada diri nenek tak dpt nak dimansuh
Mungkin nenek itu kencing puki tak pernah basuh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 8:18 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
5 February 2021 5:58 am
Reply to Anonymous

Bro Kojora, walaupun auntie TN tak basuh puki nyo lopaeh koncing, diyo korap jugo gunting-an bulu puki nyo itu. Itu adalah mongikut apo yang diboyi tahu dek Zunnun. Hah ha haa.

Reply

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 8:20 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
5 February 2021 6:01 am
Reply to Anonymous

INI KOMEN ZUNNUN YANG SOMALAM TU:

zunnun
3 February 2021 7:43 pm
Reply to Anonymous

auntie tn kena asyik mengunting bulu puki dan membelek2 lubang puki depan cermin…

jgn ganggu….

Reply

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 8:20 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
5 February 2021 6:44 am
Reply to Anonymous

Birds of a feather flock together, kata pepatah omputih.

And all kinds of shit get to the shit processing dump, kata the acute observer.

And Wak Gontol Kejora Kojolla will comment under many names including Anomouse to get attention.

The name Kejora Kojolla has been shitted, dibalun, ditibai dan dibantai so much that he is ashamed to identify himself with it.

Reply

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 8:21 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
5 February 2021 7:08 am
Reply to Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek cuba nak lagak hebat, tak sedar diri bodoh
Perangai dan rupa nenek ini sama naik sja hodoh
Akibat dibenci dek orang, wajahnya muram teduh
Bila dah malu terkantoi, mula ler dia main tuduh2
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 8:22 am
Reply to  Anonymous

Molatah dan moghoyan sakan auntie TN pagi ini dalam posting sobolum ini dibuek dek Kojora yang kombali monyongat dongan pantun-pantun nyo tu. Hah ha haa.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 8:48 am
Reply to  Anonymous

Dah kena sondol bont.t kamu macam dibuat Bang Ali, maka melompat lompat lah coba mengelakkan.

Mana boleh elak pukulan yang tajam dan hebat, terborai karutan kamu disana sini.

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

zunnun
zunnun
5 February 2021 6:56 am

yg amat melucuka #siketua penyamun melayu, omNo, sambil menadah kedua tangan, mendongak ke atas dgn kesyukuran di beri 100,000 peruntukan kpd kawasan parlimen nya…

tuhan #zahid ada di atas ke ?

dari kecil di ajar dgn bibit2 kesundalan agama, peminpin seperti ini yg di angkat utk memimpin agama #melayu yg ada….

bagaimana di #sipendeta sesat awang & #sipesakit kanser Moo, sama juga ke ?…

bagaimana dgn #sinyanyuktua96, ada kah seperti gambar di atas, menadah tangan melihat tuhan di atas…?

zunnun
zunnun
5 February 2021 6:57 am
Reply to  zunnun

yg amat melucukan …

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 8:01 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Dia mesti sebut Melayu bila mencaci pada hal orang lain di sini tidak begitu, tak sebut Cina dsb nya.

Paling teruk pun ha nya sebut yang “tonggang tonggek dengan joss sticks di pangkal pokok Kayu Ara”.

zunnun Pukimak lah, katakan.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 8:39 am
Reply to  zunnun

Menyindir dan menghasut kaum Melayu, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK nih – penerangan pangkat nya telah diberi dahulu.

menadah tangan melihat tuhan di atas” saja, kata nya.

Dia perlu sedar bahawa Melayu tidak macam puak dia – berbilion mcm semut jumlah nya, sentiasa trampling on one another.

The English expression “dogs eat dogs” direka untuk menerangkan keadaan itu. Politically, economically, socially.

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 8:42 am
Reply to  Anonymous

Begitu dijijikan hingga di abad 19 ada papan2 tanda / sepandok2 di Shanghai yang menyatakan: DOGS AND CHINESE NOT ALLOWED HERE.

Boleh di Google kesahihan nya.

zunnun
zunnun
5 February 2021 5:41 am

ape yg berlaku dgn pengkianatan Muhyi membawa keuntungan & kekayaan luar biasa kpd 100 pemain2 industri #melayu yg menguasai 123 Billion asset yg tersenarai dlm Suruhanjaya Koperasi Malaysia pemain2 dlm kerajaan Muhyi kini bergerak dlm koperasi sedemikian, dan kini sedang mengatur dan menguasai serta membesarkan lagi pegangan asset2 dlm negara…. di sini di mana ahli2 politik kerajaan Muhyi menjalankan kepentingan mereka, dan Nordin Salleh selaku Pengerusi SKM satu ketika dulu sgt rapat dgn Tun Ghafar kini telah berjaya membesarkan penguasaan equity kekayaan #melayu dlm negara… persoalan nya, koperasi mana dlm 100 yg tersenarai dlm SKM yg bersama kerajaan Muhyi yg… Read more »

Anonymous
Anonymous
5 February 2021 8:13 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya telah di beri dahulu) iri hati dengan kejayaan membesarkan penguasaan equity kekayaan #melayu dlm negara.

Menghasut pulak, menuduh “Melayu ‘bunuh’ Melayu”, coba melemahkan semangat Melayu dengan mengata “tidak mampu utk bertahan lama.”

Ini yang dikatakan sesetengah pihak, bila jumpa ular dan buaya di jalan, balun si Pukimak ni dulu.

semakin hilang arah
semakin hilang arah
4 February 2021 11:57 pm

dah lama tiada majoriti…tapi bila muka tembok tiada masalah