BUKAN LIMA, TAPI ENAM MP UMNO DISEKAT PERUNTUKAN, JADI BERAPA TINGGAL MAJORITI MUHYIDDIN SEKARANG?

Dalam wawancara dengan sebuah saluran tv internet malam semalam, Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan, lima Ahli Parlimen UMNO telah dikurangkan peruntukan pembangunan untuk kawasan masing-masing oleh kerajaan PN pimpinan Muhyiddin Yassin bagi tahun 2021.

Katanya, berbanding Ahli Parlimen kerajaan lain yang diberi peruntukan sebanyak RM3.7 juta, lima Ahli Parlimen UMNO berkenaan hanya diperuntukkan sebanyak RM100 ribu sahaja.

Mereka yang dikurangkan peruntukan itu, tambah beliau adalah dirinya sendiri (Bagan Datuk), Najib Razak (Pekan), Ahmad Maslan (Pontian), Nazri Aziz (Padang Rengas) dan Ahmad Jazlan Yaakob (Machang),

“Setakat ini saya terima peruntukan sebanyak RM100,000 setahun untuk tahun 2021. Ahli Parlimen kerajaan yang lain dapat RM3.7 juta.

“Alhamdulilah saya mendapat RM100,000. ‘Cukuplah’ untuk Bagan Datuk rasanya.

“Kami sokong Belanjawan 2021 tiga kali, di peringkat dasar, jawatankuasa dan peringkat bacaan kali ketiga.

“Tetapi hadiah yang kami dapat, Alhamdulillah…peruntukan sebanyak RM100 ribu setahun.

“Saya ucapkan terima kasih atas peruntukan yang diberikan itu,” katanya dengan nada menyindir kepada Muhyiddin dan kerajaan PN.

Jika diperhati berdasarkan pendedahan Ahmad Zahid semalam, adalah jelas mereka yang dikurangkan peruntukan itu adalah merupakan Ahli Parlimen yang kuat mengkritik kerajaan PN, termasuk dua daripadanya telah mengumumkan menarik sokongan terhadap Muhyiddin.

Ahmad Jazlan dan Nazri Aziz telah mengumumkan tidak lagi menyokong kepimpinan Muhyiddin, manakala Ahmad Zahid dan Najib diketahui begitu lantang mengkritik Bersatu dalam ucapan di menyuarat perwakilan UMNO bahagian masing-masing baru-baru ini, selain dalam beberapa kenyataan media lainnya.

Majoriti UMNO bahagian-bahagian seluruh negara juga telah meluluskan usul putus hubungan dengan Bersatu dalam PRU15 akan datang.

Ahmad Maslan pula dipercayai dipercayai turut dipotong peruntukan pembangunan untuk kawasan Parlimennya kerana beliau adalah Setiausaha Agung UMNO dan BN serta kebelakangan ini turut kerap mengkritik Bersatu dan kerajaan.

Walaupun Ahmad Zahid mendedahkan hanya lima Ahli Parlimen yang dikurangkan peruntukan pembangunan untuk kawasan Parlimen yang mereka wakili, angka sebenar yang terlibat ialah enam orang.

Seorang lagi yang turut dimangsakan oleh kerajaan PN, tetapi mungkin terlupa disebut oleh Ahmad Zahid ialah Tengku Razaleigh Hamzah, Ahli Parlimen Gua Musang.

Lebih malang, menurut sumber yang dekat dengan Ku Li memberitahu, peruntukan untuk Gua Musang bukan saja dikurangkan, malah tidak diberikan langsung.

“Untuk tahun 2021, tiada peruntukan pembangunan walau satu sen pun diberikan untuk Gua Musang,” jelas sumber tersebut.

Sama seperti lima Ahli Parlimen UMNO yang dipotong peruntukannya itu kerana didapati kritikal terhadap Bersatu dan kerajaan serta dianggap tidak lagi menyokong Muhyiddin, Ku Li sejak awal memang diketahui tidak mengakui keabsahan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri.

Pengerusi Jemaah Penasihat UMNO itu berkali-kali menuntut agar usul undi tidak percaya dibenarkan dibentang di Parlimen bagi membuktikan Muhyiddin benar-benar memiliki majoriti yang sah serta diiktiraf.

Ku Li turut bertindak tidak mengambil bahagian dalam perbahasan Belanjawan 2021 serta tidak hadir dalam semua pengundian belanjawan sebagai menunjukkan sikapnya yang tidak mengiktiraf kedudukan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri.

Persoalan penting di sini, dengan memotong dan menyekat terus peruntukan pembangunan untuk enam Ahli Parlimen UMNO itu, ia dengan jelas dan sahih membuktikan Muhyiddin benar-benar telah hilang sokongan majoriti di Parlimen.

Ini kerana, sama ada secara sedar atau tidak, Muhyiddin telah meletakkan mereka itu dalam kategori yang setaraf dengan Ahli Parlimen pembangkang atau tidak lagi menyokongnya.

Lantaran dianggap tidak lagi menyokongnya, maka peruntukan pembangunan untuk kawasan Parlimen masing-masing yang mana peruntukan itu sebenarnya adalah untuk pengundi atau rakyat dan bukan untuk kepentingan wakil rakyat, telah dipotong atau disekat terus.

Oleh kerana dalam pengundian Belanjawan 2021 bagi bacaan kali ketiga baru-baru ini, undi yang menyokong adalah 111 berbanding 108 yang menentang, sekarang dengan lima daripada mereka itu (Ku Li tidak hadir ketika pengundian) telah disisihkan sendiri oleh Muhyiddin atau sokongannya tidak lagi diperlukan, maka berapakah lagi majoriti yang tinggal menyokong Perdana Menteri?

Tidakkah dengan tindakan ini sebenarnya Muhyiddin sendiri telah mendedahkan kepada umum bahawa majoritinya telah tiada lagi?

Dengan itu, kenapakah beliau masih tak malu duduk sebagai Perdana Menteri?

Dalam hal ini, apakah Muhyiddin juga telah menipu Agong mengenai jumlah sebenar majoriti yang dimilikinya? (Shahbudindotcom 04/02/2021)

Updated: 4 February 2021 — 9:48 pm

55 Comments

Add a Comment
  1. PHD4PIG MEMANG BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ SOKONG KLEPTOKRAT UMNO………

    WOIII PEMBANGKANG KUTUK LAAA WEEEI PUAK KORANG SENDIRI……….

    Selepas beli kereta baharu untuk Ketua Menteri, kerajaan P Pinang umum RM5 juta besarkan pejabat exco……….

    GEORGE TOWN: Sebulan selepas kontroversi membabitkan ketua menteri dan kereta baharunya yang berharga RM458,000, kerajaan Pulau Pinang mengumumkan projek mengubahsuai serta membesarkan pejabat exco kerajaan negeri di Komtar dengan kos hampir RM5 juta.
    Tender akan dibuat secara tender terbuka.

    Ketua Menteri Chow Kon Yeow berkata pejabat exco tidak diubah sejak 1986 (setahun selepas Komtar disiapkan) dengan setiap satu daripadanya hanya 1,400 kaki persegi.

    Katanya, kos keseluruhan untuk mengubah suai pejabat exco di aras 52 dan 53, termasuk memindahkan pejabat berkenaan ke aras 31 untuk sementara waktu, akan menelan belanja kira-kira RM4.95 juta.

    “Tiada pengubahsuaian besar dilakukan sejak pejabat exco berkenaan beroperasi pada 1986. Projek yang diluluskan dalam tender terbuka itu akan dilaksanakan dengan mematuhi prosedur sewajarnya.

    “Projek itu juga akan memacu ekonomi dengan membantu pembida yang berjaya dalam pandemik ini,” katanya dalam kenyataan.

    Chow juga mengumumkan bantuan kewangan RM20 juta sebagai tambahan kepada peruntukan RM155.5 juta yang diluluskan tahun lalu untuk membantu mereka yang terkesan akibat pandemik Covid-19.

    Katanya, RM50 juta lagi telah diperuntukkan bagi program iSejahtera negeri, untuk menyalurkan bantuan kepada ibu tunggal, warga emas, golongan kurang upaya dan kanak-kanak.

  2. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Pembaca pun tahu, yg nenek tu bodoh tak bertepi
    Bengap si nenek SJK tu mengalahkan lembu sapi
    Dgn cgu Kejora ni..nenek tu cuba nak bermain api
    Namun kesudahan nya, nenek tosonyap monyopi
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Merasa menang bila musuh tak keluar.

      Kalau di medan perang, musuh yang menunggu di sebelah, balun dia hingga terkincit.

  3. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Cgu Kejora pemantun bagi peminat bkn lah asing
    Bila cgu Kejora hadir, mula lah nenek jadi runsing
    Nenek tu kata nak carutkan Kejora lbih berdesing
    Tapi, kepala nenek tu yg asyik cikgu Kejora lesing
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Kejora di balun Bang Ali nak kentut pun dah tak boleh. Bolos.

  4. Wak Gontol Kejora Kojolla hari2 mengarut dan mencarut di sini.

    Tapi dia tak dapat naik muka.

    Dibalun, dibantai dan ditibai setiap kali dia dia masuk sini.

    Carutan keatas nya pada masa2 nya jauh lebih mendesingkan telinga dia.

    Silap2 dia akan pekak di buat nya.

  5. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Lama Kejora tidak masuk, nenek bermaharajalela
    Dgn pembaca2 lain..kemain dia asyik sja nak tala
    Bila Kejora hadir..bgi nenek, seperti turunnya bala
    Bila dilihat pantun Kejora, mula le dia garu kepala
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  6. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Sian nenek bengap dungu ingin nak berlagak otai
    Tak padan tua, bijik kelentit pun panjang terjuntai
    Asyik je nenek itu cakap, Kejora ini dia nak bantai
    Tapi sebaliknya dia yg asyik tersembam ke lantai
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Bijik kelentit kamu keluar berjuntai sebesar pangkal lidi hingga ke lutut kamu.

      Terus memanjang hingga sampai ke buku lali kamu.

      Selalu orang bertanya apa itu yang berjuntai2 mcm batang lidi. Busuk bacin pulak itu.

      1. Penuh tahi palat, kamu kaut tiap pagi buat sarapan kamu.

        1. Demikian lah pengotor nya Wak Gontol Kejora Kojolla.

  7. Dah cabut lari auntie TN dek kosipuan dan tokodu dihonyak oleh pomantun Kojora. Toghuih tosonyap monyopi auntie tu. Hah ha haa.

    1. mantun mantat KEPALA BAPAK KAU.

      Dah lepas sembahyang Jumaat nih kot excused memaki hamun Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

      1. Tapi oleh kerana dia biadab dan kurang ajar, tak perlu tunggu masa sesuai bagi membalun, menibai dan membantai dia.

        1. Emak bapak dia tak membimbing dia adab sopan di masa kecil nya. Maka depa pun boleh di maki.

          Nanti akan cari makian yang sesuai untuk depa.

          1. Bila selalu sangat mengarut dan pada masa2 nya mencarut, Wak Gontol Kejora Kojolla nih boleh di maki PUKIMAK DIA.

            Sebab Emak dia pun tak membimbing dia di masa kecil.

            Oleh itu bapak dia boleh dimaki KEPALA BUTUH DIA

            1. Lebih mujarab dan hatham makian itu sebab dibuat di hari Jumaat.

              Bila emak bapak nya meradang ajer nanti, makna nya makian itu sudah berkesan.

              1. Jika emak bapak nya sudah mati maka meronta ronta lah roh dalam kubur.

                1. Tapi makian ke atas Wak Gontol Kejora Kojolla ini will last until he is 6 ft underground and beyond.

  8. Mana boleh Wak Gontol Kejora Kojolla melanda landa di sini. Mengarut dan mencarut.

    Mesti tak boleh benarkan penyangak mcm itu cakap mulut celupar, terutama di pagi Jumat nih.

    Dia dah terkenal sebagai seorang yang berpendirian tidak bertanggung jawab di sini,

    Maka mesti dibalun, dikutuk, dititik hingga dia leper di sini.

    1. Dah tengah hari pun sekarang, tak lama lagi masa ke Mesjid.

      Bagi sesiapa yang memegang laptop dan melayari blog ini, enjoy lah balunan ke atas Wak Gontol Kejora Kojolla ini sebelum sampai masa tak boleh buat begitu lagi di mesjid.

      Otak Wak Gontol ini demented – kena dementia, termasuk lupa, tak boleh fikir secara balanced dsb nya.

      Kadang2 melucukan tapi kebiasaan nya melucahkan pemikiran dan kata2 dari otak nya.

      1. Tak ingat dan belum nampak Wak Gontol ini ada menulis benda2 yang berfaedah di sini.

        Selalu nya mengarut, membangkang itu ini. Ada Pembangkang yang menulis dengan bertanggung jawab. Tapi Wak Gontol ini menulis dengan otak yang macam kurang sihat.

        1. Soal nya, apa tujuan Wak Gontol Kejora Kojolla di sini.

          Bukan nak memberi maklumat, penerangan atau huraian yang mencerahkan keadaan. Dia hanya mahu membangkang, mengarut, memudarkan suasana dan keadaan.

          Memang tak guna langsung Wak Gontol Kejora Kojolla nih. Dibalun ditibai dan dibantai berterusan, dulu dia cabut. Tapi baru2 ini timbul semula.

          Maka kena lakukan the same tretment ke atas dia lah. Lepas sembahyang Jumaat nanti.

  9. Molatah dan moghoyan sakan auntie TN pagi ini dalam posting ini dan jugo posting sobolum ini dibuek dek Kojora yang kombali monyongat dongan pantun-pantun nyo tu. Hah ha haa.

  10. MEMANG LEER PRU15 UMNO AKAN BAWA HALUAN SENDIRI…….CUMA LEBIH BAIK JADI KERAJAAN DARI PEMBANGKANG………..

    DI BELAKANG PHD4PIG DI SOKONG KUAT ZOMBIES TIONGKOK……….

    Tolak Jawi: Sejak bila dasar SJKC perlu persetujuan Dong Zong?………..

    Sejak bilakah dasar-dasar di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) milik kerajaan perlu mendapat persetujuan Dong Zong?

    Demikian persoalan yang ditimbulkan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Haji Aminuddin Yahaya sebagai menempelak tindakan Dong Zong menggesa Kementerian Pendidikan (KPM) membatalkan kajian soal selidik berkaitan pembelajaran Jawi dalam buku teks di SJKC.

    Terdahulu, Dong Zong dilaporkan mendakwa hasil kajian soal selidik KPM tahun lalu membuktikan pelaksanaan pembelajaran modul Jawi KPM adalah suatu tindakan tidak popular.

    Namun, dakwanya kementerian itu enggan menerima kenyataan dan pandangan orang ramai, selain mahu terus membuat kajian soal selidik baharu bagi melaksanakan pengajaran dan pembelajaran Jawi.

    Pertubuhan rasis itu memaklumkan bahawa Dong Zong dan pemimpin setiap negeri sudah pun membincangkan pelaksanaan kajian soal selidik modul pembelajaran Jawi yang diarahkan oleh KPM.

    Berdasarkan maklumat yang didakwa diperolehi Dong Zong, sebanyak 1,275 buah SJKC iaitu 98 peratus di seluruh negara menolak modul pembelajaran Jawi.

    Membidas tindakan Dong Zong itu, Aminuddin berkata, tidak cukupkah pertubuhan itu mengawal rangkaian sekolah-sekolah swasta Cina yang melaksanakan sistem sendiri dan mengabaikan hala tuju pendidikan kebangsaan.

    “Bukankah isu pembelajaran tulisan Jawi ini sudah lama selesai? Bukankah mereka pernah akur bahawa tulisan Jawi ini bukan agenda Islamisasi selepas siri-siri penerangan kerajaan dengan pihak mereka?

    “Apakah selama ini mereka berpura-pura sahaja seperti sudah ‘bertaubat’selepas berdepan kemarahan rakyat?,” soalnya dalam kenyataan, hari ini.

    Menurut Aminuddin, Dong Zong sebelum ini sering menggunakan hujah kononnya SJKC sudah berbilang kaum, di mana mempunyai murid Melayu dan India bagi menjustifikasi kewujudan sekolah vernakular itu.

    “Jika begitu, mengapa tidak boleh SJKC mempelajari Bahasa Melayu yang lebih tinggi standardnya, iaitu berserta tulisan Jawi yang merupakan tulisan bahasa Melayu juga sebagaimana termaktub dalam Seksyen 9 Akta Bahasa Kebangsaan?,” soalnya lagi.

    Atas sebab itu, beliau tetap berpendirian bahawa lebih baik SJKC dijadikan sekolah kebangsaan, kerana tidak perlu untuk menyukarkan kerajaan dengan dua sistem dan silibus yang berbeza.

    Malah, pengasingan itu juga disifatkan sebagai satu pembaziran, ‘double standard’ serta menjauhkan anak-anak daripada identiti nasional.

    “Jika mahu sisten lain yang kerajaan tidak boleh masuk campur, maka buatlah jadi swasta sahaja. Kenapa mahu dana kementerian, tetapi mahu kementerian hanya jadi tuli sahaja.

    “Saya harap agar kerajaan jangan berlengah lagi, apa yang dipersetujui dan diputuskan, laksanakan sahaja kerana ini bukannyaa suatu penzaliman atau penindasan pun.

    “Jawi adalah antara tulisan bahasa kebangsaan milik kita semua,” katanya. – IsmaWeb

  11. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kejora rasa pasti nenek comot & copang camping
    Dia udah menopos, laki tak lagi sudi nak damping
    Bijik kelentit dia..macam telinga dia punya cuping
    Bibir puki pula kedut kerepot serupa asam keping
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Biadab dan kurang ajar WAK GONTOL KEJORA KOJOLLLA njh.

      Mencarut. Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

    2. Mesti Wak Gontol ini selalu tenung telinga dia di cermin hingga membandingkan dengan biji kelentit.

      Dan dia lihat biji kelentit emak dia bagi mengtahui rupa bentuk nya.

      Di kerah emak nya bersihkan kelentit nya hingga ke tua bangka.

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. u r one up that one, man.

  12. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Dek pukulan ramai, nenek hanya mampu merintih
    Pot pet pot pet, mulut nenek keluar macam bertih
    Kini, nenek kian terkedu & tercungap-cungap letih
    Mahu lagak hebat tak padan bulu puki uban putih
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Kamu takda pelunag lihat puki uban putih sesiapa melainkan emak kamu punya.

      Ceritakan lah lobang dan keliling nya.

      1. WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

  13. Mana WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA tahu bulu puki penuh beruban melain kan dia dah tengok.

    Siapa lagi yang dia tengok kalau tak pucci emak dia.

  14. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Lawak betul lah melihat nenek meroyan meraban
    Memekik sakan dia..bagai ayam kat dalam reban
    Mmg lah dungu bingai nenek biol tu, tahap gaban
    Tidak padan tua bangka bulu puki penuh beruban
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1.  bulu puki penuh beruban itu sama ada dia punya sendiri atau emak dia punya.

      dia di kerah bersihkan pucci emak dia tiap hari. Maka tahu lah dia  bulu puki emak nya penuh beruban.

      1. WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

  15. TODIAM WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

    Mana boleh lawan semangat Melayu nak pertahankan bangsa Melayu.

    Tiap kali dia masuk, dibalun, ditibai dan dibantai berterusan. Pagi petang, siang malam.

    Tak boleh diamkan jenis yang biadab dan kurang ajar, tak dibimbing adab sopan dek emak bapak nya di masa kecil nya.

  16. LAWAK PAGI JUMAAT:

    Anonymous
    4 February 2021 9:37 pm

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Perangai nenek teruk sbb masa kecil disalahasuh
    Kat blog Shahbudin ni, dia dibenci & ramai musuh
    Kedunguan pada diri nenek tak dpt nak dimansuh
    Mungkin nenek itu kencing puki tak pernah basuh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Reply

    1. Anonymous
      5 February 2021 5:58 am
      Reply to Anonymous

      Bro Kojora, walaupun auntie TN tak basuh puki nyo lopaeh koncing, diyo korap jugo gunting-an bulu puki nyo itu. Itu adalah mongikut apo yang diboyi tahu dek Zunnun. Hah ha haa.

      Reply

      1. Anonymous
        5 February 2021 6:01 am
        Reply to Anonymous

        INI KOMEN ZUNNUN YANG SOMALAM TU:

        zunnun
        3 February 2021 7:43 pm
        Reply to Anonymous

        auntie tn kena asyik mengunting bulu puki dan membelek2 lubang puki depan cermin…

        jgn ganggu….

        Reply

        1. Anonymous
          5 February 2021 6:44 am
          Reply to Anonymous

          Birds of a feather flock together, kata pepatah omputih.

          And all kinds of shit get to the shit processing dump, kata the acute observer.

          And Wak Gontol Kejora Kojolla will comment under many names including Anomouse to get attention.

          The name Kejora Kojolla has been shitted, dibalun, ditibai dan dibantai so much that he is ashamed to identify himself with it.

          Reply

          1. Anonymous
            5 February 2021 7:08 am
            Reply to Anonymous

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Nenek cuba nak lagak hebat, tak sedar diri bodoh
            Perangai dan rupa nenek ini sama naik sja hodoh
            Akibat dibenci dek orang, wajahnya muram teduh
            Bila dah malu terkantoi, mula ler dia main tuduh2
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            Reply

            1. Molatah dan moghoyan sakan auntie TN pagi ini dalam posting sobolum ini dibuek dek Kojora yang kombali monyongat dongan pantun-pantun nyo tu. Hah ha haa.

              1. Dah kena sondol bont.t kamu macam dibuat Bang Ali, maka melompat lompat lah coba mengelakkan.

                Mana boleh elak pukulan yang tajam dan hebat, terborai karutan kamu disana sini.

                WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

  17. yg amat melucuka #siketua penyamun melayu, omNo, sambil menadah kedua tangan, mendongak ke atas dgn kesyukuran di beri 100,000 peruntukan kpd kawasan parlimen nya…

    tuhan #zahid ada di atas ke ?

    dari kecil di ajar dgn bibit2 kesundalan agama, peminpin seperti ini yg di angkat utk memimpin agama #melayu yg ada….

    bagaimana di #sipendeta sesat awang & #sipesakit kanser Moo, sama juga ke ?…

    bagaimana dgn #sinyanyuktua96, ada kah seperti gambar di atas, menadah tangan melihat tuhan di atas…?

    1. yg amat melucukan …

    2. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

      Dia mesti sebut Melayu bila mencaci pada hal orang lain di sini tidak begitu, tak sebut Cina dsb nya.

      Paling teruk pun ha nya sebut yang “tonggang tonggek dengan joss sticks di pangkal pokok Kayu Ara”.

      zunnun Pukimak lah, katakan.

    3. Menyindir dan menghasut kaum Melayu, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK nih – penerangan pangkat nya telah diberi dahulu.

      menadah tangan melihat tuhan di atas” saja, kata nya.

      Dia perlu sedar bahawa Melayu tidak macam puak dia – berbilion mcm semut jumlah nya, sentiasa trampling on one another.

      The English expression “dogs eat dogs” direka untuk menerangkan keadaan itu. Politically, economically, socially.

      1. Begitu dijijikan hingga di abad 19 ada papan2 tanda / sepandok2 di Shanghai yang menyatakan: DOGS AND CHINESE NOT ALLOWED HERE.

        Boleh di Google kesahihan nya.

  18. ape yg berlaku dgn pengkianatan Muhyi membawa keuntungan & kekayaan luar biasa kpd 100 pemain2 industri #melayu yg menguasai 123 Billion asset yg tersenarai dlm Suruhanjaya Koperasi Malaysia

    pemain2 dlm kerajaan Muhyi kini bergerak dlm koperasi sedemikian, dan kini sedang mengatur dan menguasai serta membesarkan lagi pegangan asset2 dlm negara….

    di sini di mana ahli2 politik kerajaan Muhyi menjalankan kepentingan mereka, dan Nordin Salleh selaku Pengerusi SKM satu ketika dulu sgt rapat dgn Tun Ghafar kini telah berjaya membesarkan penguasaan equity kekayaan #melayu dlm negara…

    persoalan nya, koperasi mana dlm 100 yg tersenarai dlm SKM yg bersama kerajaan Muhyi yg kini di gunakan dulu meraih kekayaan sambil memberi pulangan kpd pengkianatan mereka…

    #melayu ‘bunuh’ #melayu

    kini bukan utk berkuasa berterusan kerana mereka tahu, tidak mampu utk bertahan lama, tapi ketika masih boleh bertahan, dana & asset koperasi di gunakan utk kepentingan mereka….

    maka ada sebilangan koperasi yg kini kerajaan #Muhyi gunakan utk memperkukuhkan kewangan mereka dan mengunakan nya utk menguasai politik #melayu di negara….

    tapi, mampu kah #melayu2 yg tak bersama #melayu Muhyi bertahan hingga pru 15 menjelang tiba…

    #melayu2 yg tidak bersama #melayu2 Muhyi, kini amat terkesan dgn pandemic dan kekurangan dana/modal utk bergerak…

    #melayu2 Muhyi kini memegang modal/dana yg besar utk menguasai negara, tapi…

    blh kah sentiment kesetiaan di ukur dgn penguasaan modal/dana & projek2 yg di beri oleh kerajaan Muhyi hingga #melayu2 beralih kpd golongan #melayu2 Muhyi….

    mampukah koperasi2 terbesar negara tidak menyalahi undang2 yg sedia ada di pergunakan oleh #melayu2 Muhyi..?

    ..kerana melalui koperasi2 100 terbesar ini, yg memberi i saingan kpd kekayaan bukan melayu2 yg menguasai pemain2 industri di syarikat2 yg tersenarai dlm bursa saham negara…

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya telah di beri dahulu) iri hati dengan kejayaan membesarkan penguasaan equity kekayaan #melayu dlm negara.

      Menghasut pulak, menuduh “Melayu ‘bunuh’ Melayu”, coba melemahkan semangat Melayu dengan mengata “tidak mampu utk bertahan lama.”

      Ini yang dikatakan sesetengah pihak, bila jumpa ular dan buaya di jalan, balun si Pukimak ni dulu.

  19. semakin hilang arah

    dah lama tiada majoriti…tapi bila muka tembok tiada masalah

Leave a Reply

Your email address will not be published.