GELARAN PALING LAYAK BUAT MUHYIDDIN – TOKOH PERUTUSAN KHAS SEDUNIA

Sedar tak sedar, dalam tempoh belum pun sampai setahun berkuasa, rupa-rupanya Muhyiddin Yassin telah muncul sebanyak 38 kali menyampaikan perutusan khas melalui kaca televisyen.

Sebaliknya, belum pernah sekali pun beliau berani bersoal jawab secara terbuka dengan media, baik dalam atau luar negara, sebagaimana lazim dilakukan oleh semua Perdana Menteri sebelum ini.

Ghairahnya Muhyiddin mahu tampil menyampaikan perutusan khas secara sehala itu sehingga sempena Hari Wilayah Persekutuan semalam pun beliau juga yang muncul berbuat demikian.

Walhal sebelum ini, tidak pernah sama sekali mana-mana Perdana Menteri menyampaikan perutusan khas sempena sambutan Hari Wilayah Persekutuan diadakan.

Dalam hal ini, mujurlah hanya ada Hari Wilayah Persekutuan saja di negara kita, kalaulah ada Hari Johor, Hari Melala, Hari Kedah dan sebagainya, pastilah beliau juga akan mengambil kesempatan muncul dengan perutusan khas yang ucapannya makin memualkan rakyat itu.

Dengan pencapaian Muhyiddin yang amat cemerlang itu, beliau bukan saja mengatasi semua Perdana Menteri sebelum ini, bahkan sejak zaman Nabi Adam dan barangkali sehingga Hari Kiamat nanti pun mungkin tidak ada mana-mana Perdana Menteri atau ketua kerajaan di alam maya ini yang mampu mengatasinya dari segi kekerapan muncul melalui perutusan khas yang disiarkan secara langsung ke seluruh negara.

Dengan pencapaian yang tiada tolok bandingnya itu, Muhyiddin sebenarnya layak dianugerahkan gelaram Bapa Perutusan Khas Sedunia Kelas Dewata.

Bahkan jika Azmin Ali atau Annuar Musa sedia mengadakan majlis besar-besaran meraikan pencapaian Muhyiddin itu dan disiarkan pula secara langsung ke seluruh dunia, ia pasti bukan saja menaikkan nama negara di peringkat antarabangsa, malah juga mampu meningkatkan ekonomi serta melonjakkan kemasukan pelabur asing ke dalam negara.

Apakah kita sebagai rakyat marhaen yang hanya ada satu undi dalam tangan masing-masing tidak mahu tumpang bangga sama? (Shahbudindotcom 01/02/2021)

4.5 15 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 1 February 2021 — 4:46 pm
Subscribe
Notify of
guest
126 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
2 February 2021 9:41 pm

SIAPA JADI PM KENA RESTU DORAEMON……. TOK MAT LAH PATUT GANTI WAK KOMEDI…….. TOK MUDIM PUN SEBAHAGIAN PHD4PIG JUGAK…….KENAPA MARAH…… SEMATA2 KERANA ALJUBON TAK BOLEH PUASKAN NAFSU……….. Pakatan Harapan’s House Of Cards………. It was all just a house of cards. Pakatan Harapan’s 20 years of lies was revealed when they were allowed to form the government. They could not deliver what for over 20 years they claimed they were going to do. Then, when they lost the government due to an internal power struggle, they continued with these lies by alleging that Muhyiddin is a backdoor PM and that the… Read more »

zunnun
zunnun
2 February 2021 1:51 pm

kawin bawah umur ini sanah kenabian muhamad atau budaya arab yg mana muhammad membudayakan nya

adakah malaun2 pAs dgn kawin pornpuan bawah umur mengikut sunah kenabian atau mengikut budaya arab?

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
2 February 2021 1:17 pm

KADOK PUN BEKAS PHD4PIG JUGAK………… ELOK KOMPAUN UTK POLITIKUS DI NAIKKAN BUKAN TAMBAH KESUSAHAN RAKYAT…….. SEBAHAGIAN BESAR WABAK DISUMBANGKAN POLITIKUS PHD4PIG SEPERTI KLUSTER TABLIGH DAN SABAH……. Kerajaan disaran naikkan kompaun langgar SOP hingga RM10,000……. Kerajaan disaran supaya meningkatkan kadar kompaun terhadap mereka yang ingkar peraturan ataupun operasi standard prosedur (SOP) Covid-19 sehingga RM10,000. Peguam, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz, berkata bagi sesetengah pihak kadar kompaun sebanyak RM1,000 yang dikenakan ketika ini agak kecil. “Ada pihak yang langgar PKP, dia tak kisah langgar PKP kerana jumlah itu kecil bagi mereka…mereka mampu untuk membayarnya. “Seperti pengusaha kelab malam, jumlah itu amat kecil… Read more »

zunnun
zunnun
2 February 2021 12:41 pm

kawin bawah umur adakah sunah islam atau budaya arab ?

adakah islam dari muhamad atau dari kenabian muhamad ?

adakah kenabian muhamad itu se orang berbangsa dan berbudaya arab ?

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 1:03 pm
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK PANGAT TELAH DI BERI PENERANGAN DAHULU, TIDAK BERBUDAYA MENANYA SOALAN2 YANG COBA PERLI ORANG MELAYU, ISLAM DAN NABI MUHAMMAD.

Dia jenis yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya. Biadab dan kurang ajar. Tak dibimbing emak bapak nya adab sopan di masa kecil nya.

Sebab depa sibuk sangat, asyik berkongka.k pagi petang siang malam.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
2 February 2021 12:12 pm

YEA LAH TOK MUDIM TAHU DIA TAK LAMA JADI PM…….. ALJUBON AKAN DITOLAK MASUK LOKAP SEMULA KERANA SEMAKAN KEYAKINAN…….. LOCKDOWN BOLEH KURANGKAN HANYA 5 HARI…….. Single Virus Case Sends Australia’s Perth Into Snap Lockdown…… (NST) – The Australian city of Perth will begin a snap five-day lockdown after a security guard at a quarantine hotel tested positive for Covid-19, authorities announced Sunday. Roughly two million residents of the city must stay at home as of Sunday evening, as will those living in the nearby Peel and South West regions. A scheduled return of schools on Monday will be delayed, with… Read more »

zunnun
zunnun
2 February 2021 11:49 am

kawin bawah umor nih sunah muhamad anak aminah ko ?

kenabian nyo sama2 terlibat dlm perkawinan juo ko ?

atau

kawin porpuan bawah umor itu satu budaya arab sj..

bila rational manusia mula persoalkan kecacatan perkawinan sedemikian rupa, ape kah itu menyalahi syariat agama mereka

kenabian muhamad terlibat dgn nafsu muhamad mengawini pornpuan2 juga ke ?

blh beri pencerahan dari lebai2 pAs yg kerap jual agama di merata2 bangunan masjid/surau merata…

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 1:07 pm
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK bukan saja kahwinkan anak di bawah umur, dia sendiri sondol anak nya sebelum di kahwinkan nya.

Tak tahu cucu nya itu anak dia ke.

Buas, kuat seks, apa saja di sondol nya, termasuk anjing yang di bela nya.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
2 February 2021 11:43 am

Alih sungai, tanam ganja dan beli biri-biri. Ada lagi maharaja PNkhianat lawak I terlepas? Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 1:10 pm

Kamu beli biri biri, bela, sampai masa kamu sodok. Buas seks, macam binatang, suka sondol binatang.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
2 February 2021 11:41 am

Ahli surgo berak kencingnya wangi. Kalau tak patuh SOP bau macam limau kasturi dimakan biri-biri terlepas. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 1:13 pm

Kamu cium berak kencing ahli Syurga. Pada masa2 nya kamu lapar, makan tahi biri2 tuh. Jenis apa saja sapu. Ke dalam perut. Tak sakit perut. Sebab tahi jadi tahi.

zunnun
zunnun
2 February 2021 11:24 am

blh ko mengorek lubang puki pornpuan bawah umor di kelantanag kerana walaun2 pAs tak pun membantah nyo ketika malaun pAs mengawini pornpuan bawah umor di kelangtang heboh satu ketika dulu….

minta pencerahan, sj tanyo

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 11:36 am
Reply to  zunnun

Ko selalu tanya pasal korek lubang puki – bini atau anak kau selalu kena korek dek orang ker?

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
2 February 2021 11:12 am

Kat situ la surga mako bokombangnyo manusio cumo masing2 nak tunjuk bini siapo yg paling lawa maka terbitlah mcm2 fitnah bagi yg berdengki. Itu sbb disusun ea elok2 molek2 dah dapek ontok2 (diam2) jo la buekpo boyitahu kat org kalu nak bawa ketengah (dah pun jadi suasana maksiat) kono ado 4 saksi yg adil boto ko pekakeh Awang dah masuk dlm pekakeh Bedah. Wanita adalah puncanya surga neraka kalu tahu caranya surga didapati. Allah swt itu adil sepinggan nasi sebantal utk tido/rehat dibawah bumbung sama saja baik berduit (harta) baik yg miskin (ada se adanya) Maka akhirnya ikuti SOP bakal… Read more »

zunnun
zunnun
2 February 2021 11:14 am

lawa terlotak kek muka atau kek perangai nyo ?

klu asyik mem”babi” buta, kan se ekor babi yg kao kawini nih ?.

zunnun
zunnun
2 February 2021 11:17 am
Reply to  zunnun

lawa tapi pembawa virus amanat hadi selain berpenyakit AID/HIV buek apo ?

lawa tapi lubang puki berbau buek apo ? jilat puki jadi muntah di buek nyo…

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
2 February 2021 11:17 am
Reply to  zunnun

Iyoy la apo2 jo la Nun. Tahu. kihkihkih. 😜

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 11:18 am
Reply to  zunnun

zunnun kawin real babi. Tidur bersama, di mandi nya, di basuh nya lubang babi tuh, bila mau, di sodok nya.

zunnun
zunnun
2 February 2021 11:06 am

den nak tanyo laii,

pornpuan pAs blh di kangkang puki bawah umor ko ?

mintga pencerahan, kerana kan pAs galakan perkawinan bawah umur…

boto ko ?

zunnun
zunnun
2 February 2021 11:07 am
Reply to  zunnun

minta pencerahan….

tgh syok ingin bertanya, kerana badan joyah kuek bau babi nyo…

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 11:13 am
Reply to  zunnun

Anak atau adik kau blh di kangkang puki bawah umor.

zunnun
zunnun
2 February 2021 10:52 am

#melayu2isle memerintah kelangtang hingga angka pesakit AID/HIV yg tertinggi dlm negara..

dari mana penyularkan AID/HIV di kelangtang ?

dari siam ke ?

#melayu2isle kerap ke sana kerana badan2 pornpuan pAs kuat bau babi ke ?

sj tanya

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
2 February 2021 10:57 am
Reply to  zunnun

Itu sobona ea pokakeh bucuk wangi ea disitu kat situ ko keluwa kat situ jugak ko poyi ngadap pado maso wangi jo la.

Tahu. 😅🙃

zunnun
zunnun
2 February 2021 11:03 am

laa

kao nak ko kawin pornpuan yg pembawa AID/HIV nih?

pornpuan pAs nak kawin dgn jantan pAs yg pembawa HIV/AID jugo ko? itu sbb tinggi angka penyularan AID/HIV di kelangtang …

sj tanya, mana datang nyo penyularan AID/HIV tertinggi di negeri kelangtang…

kan rational solan nyo..? 😂

dari siam ko ?

zunnun
zunnun
2 February 2021 11:04 am
Reply to  zunnun

kan rational soalan nyo ..🤣

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 11:14 am
Reply to  zunnun

databg nya dari kamu pigi situ bertalu talu selepas pigi ke Siam.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
2 February 2021 10:33 am

Tetuang Buding, Si Zunnun si mulut puako si🐷tonok diyo jgn diboyi bersiaran layi kalu tak Oden cokau ko dongan Zunnun sekali dibawa mengadap tunjuk sobab apo pasai melanun jo kijo ko boduwo. Aaa dikobakan apo pasai tak elok2 tingkah laku ko boduwo … doman ko apo. Eko boduwo kalu doman poyi deh ambik ubek kat Che Det ato ibunda Hasmah sbb meka boduwo dokto paka. Ambik sebutir dulu kalu tak elok doman tu ambik layi satu butir. Kalu tak elok jugak doman lantak ko la jang oii takdo siapo yg boleh nak nolong layi dah bahkan tuhan hanya mampu berdoa… Read more »

Last edited 3 months ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
zunnun
zunnun
2 February 2021 10:47 am

ubat2 dari che det dan hasmah utk merangsang sawan babi lagi ke ?

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 10:47 am

Mengarut.

doman entahapekebendenye.

zunnun
zunnun
2 February 2021 10:16 am

isle hadi di tabalkan dari istana marangg ke ?

atau

di tabal oleh hadi selepas berjaya mencampurkan segala ramuan daging2 haiwan yg ada termasuk daging babi juga ke ?

sj tanya

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 10:42 am
Reply to  zunnun

Pokok yang korang selalu tonggang tonggekkan itu tak di tabalkan pun.

Itu pasal nasib tak baik, tak pernah dapat merintah negara. Akan begitu hingga bila2.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
2 February 2021 10:10 am

Ni ha … Tahu. kihkihkih 😜

honda-petak3-1611955029.3784-300x251.jpg
Anonymous
Anonymous
2 February 2021 10:11 am

Kamu lupa taruk gambar kesayangan kamu – Bang Ali punya.

zunnun
zunnun
2 February 2021 10:12 am

laa

motor kapcai mahdi gunakan rempit bersama juga ke ?

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
2 February 2021 10:14 am
Reply to  zunnun

Iyoy la hai Bedah2 Tahu. kihkihkih. 🤣

zunnun
zunnun
2 February 2021 10:20 am

betul2 tera bila mahdi bersama duduk di belakang ketika sedang berempit bersama nya…

kan mahdi akan sentiasa membimbing setiap detik kelajuan motor dan teknik2 konar baring yg akan di perlakukan oleh penunggang nya…

blh masuk pertandingan kap prix…

agar #melayu2 menjuarai dgn bantuan mahdi..🤣.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 10:32 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK PENERANGAN PANGKAT NYA DAH DI BERI DAHULU.

Zunnun suka bawak motorsikal, Bang Ali duduk di belakang. Tak lama Zunnun orgasm, tak payah tanya lah kenapa.

zunnun
zunnun
2 February 2021 10:02 am

#melayu2isle, isle berdasarkan kesesatan amanat hadi ke ? ajaran seketul daging babi ke ?

ape yg hadi dasarkan isle nya ? isle yg mendewakan muhamad anak aminah atau islam yg muhamad dapat nyatakan kenabian dan mengajar nya?

ada mana2 malaun2 & walaun2 pAs blh beri penerang mereka…

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 10:09 am
Reply to  zunnun

Yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara tak kisahkan apa yang disembah nya.

Dah fedap. Turun temurun nya asyik tukar – mula2 Confius, kemudian Tao, dahtu Christian Evangelical, sekarang tak tau apekebende.

zunnun
zunnun
2 February 2021 9:48 am

laa,

mana #melayu2isle joyah, merajuk ke ?

atau mengorek2 lipan hidup yg menyorak dlm lubang puki nya ke ??

maka nya, jgn kerap tidur mengangkang sentiasa…

niat utk menasihat sj

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:57 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK PANGKAT DAH DIBERI PENERANGAN DAHULU puki nya terletak di mulut nya.

Maka selalu lah aa batang busuh dalam mulut nya.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:58 am
Reply to  Anonymous

niat utk nasihat dia jangan buka mulut selalu nanti batang busuh masuk.

zunnun
zunnun
2 February 2021 10:06 am
Reply to  Anonymous

joyah marah ke ? 😂

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 10:34 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK PANGKAT DAH DIBERI PENERANGAN DAHULU.

Kamu hidung tak mancung, lub.ng bont.t tersorong sorong. Kpd Bang Ali.

Mana Joyah mau kamu mcm tuh.

Sheraton
Sheraton
2 February 2021 9:47 am

Ada Hari Buruh.
Hari Guru.
Hari ibu.
Hari Bapa.
Hari Bodoh ( Labu -Labi)

Bacul.

zunnun
zunnun
2 February 2021 9:53 am
Reply to  Sheraton

utk mengingatkan peristiwa tebuk atap, maka setiap tahun, selepas kerajaan yg baru mengambil kuasa, perlu mengadakan majlis bertaubat utk se tiap pemimpin2 #melayu2isle agar memperingatkan jgn lagi melakukan tebuk atap mereka…

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 10:37 am
Reply to  zunnun

Korang tak payah bertaubat, sebab sentiasa tau buat.

Di rusuhan kaum 13 Mei 1969, Tentera mengawal keadaan, korang gamak nya di balun bila langgar perintah berkurung. Bersama anjing2 korang.

zunnun
zunnun
2 February 2021 9:44 am

#melayu2isle, agama bersadarkan tuhan yg di bawa oleh muhammad 1450 tahun sj….

#melayu2progressive, mereka melihat tuhan sejak permulaan malah sebelum kejadian alam semesta……….

maka antara golongan #melayu2isle & #melayu2progressive, yg mana lebih universal pandangan mereka..?

sj tanya

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:47 am
Reply to  zunnun

Yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara melihat Tuhan nya di situ ler.

Bila di tebang atau pokok itu mati, maka mati lah Tuhan depa.

Tapi depa ada banyak Tuhan. Boleh bikin lagi. Jenis boleh bikin Tuhan.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:48 am
Reply to  Anonymous

sj jawab

zunnun
zunnun
2 February 2021 9:40 am

#melayu2isle jika berbicara dgn #melayu2progressive, yg akan mengakhirkan bicara antara mereka dgn geleran kapir mengapir siape pula ?

sj tanya

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:44 am
Reply to  zunnun

Kafir mengafir berlaku bila ada yang perlu di kafirkan.

Kalau dah kafir, apa nak komplen, terima saja lah nasib si kafir.

zunnun
zunnun
2 February 2021 9:37 am

mana si menyembah tegar mahdi, sedang melancap2 ke ?

atau sedang menjadi abdi membersihkan motor kapcai nya,

sj tanya ?

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:41 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK PANGKAT DAH DIBERI PENERANGAN DAHULU.

Dia suka melancap, itu pasal selalu sebut itu. Gamaknya takda pompuan sanggup kahwin dengan orang yang mentaliti mcm dia, maka melancap lah keroje nye.

zunnun
zunnun
2 February 2021 9:35 am

antra jantina joyah & autie tn, yg mana betina yg mana pornpuan nya ?

sj tanya

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:42 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK PANGKAT DAH DIBERI PENERANGAN DAHULU tak ada jantina.

Bang Ali amat suka, maka melelas lah lub.ng bont,t nya.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:33 am

Hah, mesti fedap DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK, pangkat nya dah di beri penerangan dahulu.

He must know that what he can do, I can do better.

zunnun
zunnun
2 February 2021 9:32 am

apa terjadi bila di hybrid kan #melayu2isle dgn #melayu2pengkianat negara…

berakhir kah dgn satu hybrid #melayu2 yg terbaru pula ? #melayu2 yg lagi lethal kesundalan mereka ?

seperti melayu2 tegar yg taksub mengangkat #sinyanyuktua96 ke ?

sj bertanya

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:53 am
Reply to  zunnun

Yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara takda hybrid. Jenis sapu apa saja. Mula2 Confius, kemudian Tao, kemudian Evangelical Christianity, sekarang tak tau entahapekebende.

Tak bosan ker asyik tukar>

sj bertanya juga.

zunnun
zunnun
2 February 2021 9:25 am

adakah #melayu2isle byak di ufuk timur semenanjung negara yg mana byak penyularan AID & rogol merata2

sj tanya

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:31 am
Reply to  zunnun

adakah rumah2 urut yang dikelolakan yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di guna untuk pelacuran juga?

Maka berteranuran lah kuman2 AIDS dan HIV antara mereka?

si tanya juga.

zunnun
zunnun
2 February 2021 9:22 am

kini darurat dah pula di umum dan berkuat kuasa…

mana jawatan kuasa darurat serta pengarah nya ?

atau #melayu2isle hanya temberang dgn darurat mereka dan jawatan kuasa darurat tidak perlu pula….

utk #melayu2isle terus bergaji buta…

hebat no

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:26 am
Reply to  zunnun

Di Penang, yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara temberang antara depa.

Kecoh pasal hak mengaut pasir dari lautan sekeliling pulau atau dekat pantai tanah besar Semenanjung.

zunnun
zunnun
2 February 2021 9:08 am

selain #melayu2isle kaut dedak merata2 adakah #melayu2isle suka bergaji buta..?

sj bertanya, betul ke ?

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:14 am
Reply to  zunnun

Keturunan yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara suka menipu, mencuri wang rakyat, mengsonglap, mengkorap.

Betul ke? sj nak tanya juga.

zunnun
zunnun
2 February 2021 9:06 am

perlukah #melayu2progressive membawa sati semak kan kehakiman utk membawa hadi awang ke
muka keadilan dan meletakan kerajaan #melayu2isle kpd impeachment supaya hadi awang tidak lagi memegang ape2 jawatan menteri mau pun duta khas di masa hadapan akhir nya…

rakyat perlu kemukakan bantahan mereka agar #melayu2isle tidak makan gaji buta sedangkan rakyat terkial2 utk menampung keluarga mereka…

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:18 am
Reply to  zunnun

rakyat perlu kemukakan bantahan mereka agar yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara tidak korapsi dan mengkorapsikan, tidak menipu company accounts, avoid or evade tax.

zunnun
zunnun
2 February 2021 8:59 am

dgn ketakutan yg mereka akan berhadapan dlm proses democracy yg menjadikan amalan negara, #melayu2isle akan mencari jalan melambat2kan parlimen utk menentukan status keabsahan #melayu2isle mereka…..

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 9:21 am
Reply to  zunnun

Jenis yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara sentiasa mencari jalan buat apa saja yang menguntungkan mereka, tak kira haram atau halal.

Contoh nya, rumah urut – urut entahapekebendenye.

zunnun
zunnun
2 February 2021 8:56 am

ape yg amat di takuti oleh #melayu2isle dgn sistem democracy negara…

meraka hanya mengila2 dlm kolam #melayu2isle sj, 68% penduduk #melayu2 yg ada

dlm 68% sedemikian, mereka menghadapi persaingan dari melayu2 omNO, melayu2 amanah & melayu2 pkr …..

dgn kesundalan yg di bawa oleh #melayu2isle serta kegagalan yg kini jelas kelihatan, #melayu2isle akhir nya satu golongan minoriti semata…

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 8:58 am
Reply to  zunnun

persaingan antara orang2 DAP hingga Ronnie Liu terhumban ke Raub, Pahang.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 8:38 am

Hah, puas rasa nya pagi ini, dah dapat my morning fun and entertainment, hampir semua nya on and out of DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK, pangkat nya dah di beri penerangan dahulu.

I rest my case.

Have a good day, folks.

zunnun
zunnun
2 February 2021 7:50 am

adakah hadi awang kerap nabi muhammad nya yg berbangsa arab, berserban dan berjubah ?

ape kah wajah terperi nya itu bukan wajah tuhan tapi wajah dajjal?

yg asyik dajjal sana sini, jgn pula nanti, saat kematian, dajjal datang merupai se orang yg berserban & berjubah….

akhir nya, mati membangkai seperti binatang

zunnun
zunnun
2 February 2021 7:52 am
Reply to  zunnun

adakah hadi awang kerap mimpi nabi muhammad nya berbangsa arab berserban dan berjubah ?

ape kah wajah terperi hadi awang itu bukan wajah tuhan tapi wajah dajjal ?

ke “babi”an ape yg asyik hidup dlm penafian

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 8:02 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu) bukan saja selalu mimpi, dia mengigau.

Sebab Tuahn yang di sembah nya di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya menjelma dan menggoda dia. Sebab dia selalu biadab dan kurang ajar.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 8:00 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu) ini dajjal, menghasut Tuhan penganut agama Islam.

Pihak berkuasa di gesa perhatikan dia, ambil tindakan ke atas nya bila sesuai.

Sementara itu, dibalun, ditibai dan dibantai berterusan di sini.

zunnun
zunnun
2 February 2021 7:47 am

adakah agama yg di anuti #melayu2isle satu agama yg sesat ?

sah sesat kerana fahaman seketul daging babi hadi satu fahaman extremist & sesat

mengape ibrahim mahmud amok mengila setelah membawa ajaran seketul daging babi hadi?

adakah virus amanat hadi memabuk kan hingga mereka bertukar menjadi zombie lalu tergolek2 mati…

adakah sejak berlaku peristiwa berdarah itu, hadi merasa kesal dan sedih lalu bertaubat ?

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 8:07 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu) tidak ada agama pun.

Main ikut2 orang saja, Dulu Confius, kemudia Tao,, lepas itu Evangelical Christianity, sekarang entahapekebendenye.

Menyebut “peristiwa berdarah” Memali tapi gerun, tak berani sebut rusuhan kaum 13 Mei 1969 di mana Tentera mengawal keadaan, balun yang langgar perintah berkurung. Termasuk anjing2 nya.

zunnun
zunnun
2 February 2021 7:43 am

ape beza antara #melayu2isle & #melayu2progressive

yg terdahulu akal bersifat conservative selain takut perubahan yg terkemudian sifat ingin merdekakan kebuntunan akal dan berani berubah….

yg terdahulu, badan berbau kuat bak haiwan dek mengamalkan balut nangka & cempedak dgn jubah & hijab, manakala yg terkemudian, badan mampu menjenamakan aura bauan selain berpakaian sederhana mengikut keperluan….

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 8:10 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu) coba perlekehkan kaum Melayu dan agama Islam.

Dia kaum yang terapung dalam tongkang demikian lama, dapat mendarat, dibiarkan, sekarang dia menjadi ungrateful ingrate (double whammy).

zunnun
zunnun
2 February 2021 7:33 am

sinonim dlm culture pAs, joyah mengangkang, moktar senik menekan2 pd mlm nya[….

tak cukup dgn sedemikian, autie tn kangkang, moktar senik tekan menekan sebelah siang nya…

malaun2 & walaun2 pAs dgn budaya bina seri kilng puki mereka merata…

apa kah zuriat dari lubang puki autie tn sama dgn lubang puki si joiyah nya…?

selain kuat mem”babi”buta antara zuriat joyah &
antie tn,

se ekor kuat tabii mengangkang merata2 sedang zuriat autie tn, pula kuat dgn kebebalan nya …

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 7:49 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu) ini jenis yang tonggang tonggek dengan joss sticks di pangkal pokok Kayu Ara.

Kuat menuduh, menyoal hak kaum lain sebab kaum nya tak ada Kedudukan Istimewa di Perlembagaan negara.

Maka coba melepaskan geram nya dengan memaki hamun, mencarut. Tapi dibalun ditibai dan dibantai berterusan disini.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 7:14 am

Komen ini perlu di ulang –

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu) mesti menyinga, hati panas tiap2 hari.

Sebab tak puas hati tak termasuk dalam gulungan yang ada Kedudukan Istimewa di Perkara 153 Perlembagaan.

Dia dinasihatkan menerima kedudukan dan nasib nya. Tak dapat nak elakkan faktor2 sejarah negara ini. Kalau tidak menerima nya, dia akan merana, menjadi kurus kering, tak lama gol.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
2 February 2021 6:21 am

Ni ha … Jgn lupo. Tahu.

honda-petak3-1611955029.3784-300x251.jpg
Anonymous
Anonymous
2 February 2021 6:49 am

Kamu otak kecik yer? Asyik keluarkan gambar / komen yang sama.

Dulu sekolah SJK yer?

Luaskan campuran ler, luaskan pandangan, supaya kamu tak di ketawakan orang sentiasa.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
2 February 2021 7:58 am
Reply to  Anonymous

Tidak berapa jam lagi dia dtg seorang diri tertabal terkibarnya sejarah dunia di tgnnya dari pemegang (semua kerajaan didunia) kepada pembawa amanah (hamba kiriman terakhir) Maka terperanjak beruk sedunia masing2 pelik ambil masa utk menerima kenyataan yg telah ditentukan Allah swt di Loh Mahfuz sesungguhnya dari Adam as manusia dikembang-biakan kepada darah keturunan semua dihimpunkan bermulanya persaudaraan sejagat. Perlu apa gaduh2 maaing2 punyai niat yg sama kearah kedamaian bertolong-tolongan bertoleransi menghargai menghormati yg tua dihormati yg muda disayangi yg jelik dikasihani. Manusia semua sama hanya diri ingin perbezaan terbitnya sengketa berasal dari hati yg panas (neraka – dajjal) sepatutnya berdamai… Read more »

Last edited 3 months ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Anonymous
Anonymous
2 February 2021 8:34 am

Tidak berapa jam lagi bertambahlah karutan Ane bo lui yang dah takda duit maka berteburan dia disini.

Tapi kali ini khutbah nya nampak nya baik – tak larat nak baca seluruh nya.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
2 February 2021 8:42 am
Reply to  Anonymous

Kalu benar-benar muncul apakah kamu ikut … tak ikut tidak mengapa asal kemana saja kamu pergi ke negara mana2 pun sila patuhi undang2 tuhan sejagat dunia.

Ajak bersaudara pun kamu tidak mahu maka jgn kacau masing2 yg ikut semua warna semua budaya semua agama kearah kemajuan bersatu hati bersatu tenaga. Tahu.

(Lazimnya org yg memgagung2kan dunia yg penuh tipu daya tidak suka akan kenyataan yg membawa maksud kedamaian maka tanyalah hati sejauh mana hati itu dibawa mudah2an kearah kemuliaan diri)

Last edited 3 months ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Anonymous
Anonymous
2 February 2021 8:52 am

Ajak bersaudara? Tak sedar pun.

Kot sebab kau pada masa2 nya cakap tak senonoh.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 8:54 am
Reply to  Anonymous

Kot sebab got carried away membalun menibai dan membantai zunnun di sini.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
2 February 2021 9:09 am
Reply to  Anonymous

Zunnun sebenarnya ok orgnya hanya marah pada yg salah gunakan kuasa dan memperalatkan agama. Saya saling tidak kenal (Zunnun) tapi kenal melalui mesej ketauhidan yg disampaikan. Itu saja.

Last edited 3 months ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
2 February 2021 9:08 am
Reply to  Anonymous

Itulah politik cakap tidak senonoh tidak mengapa asal jgn terjebak kejahatan (maka ini dikatakan berdosa) cakap2 sekadar bunyi-bunyian biar lucah sekali pun yg terbaik adalah tuturkata yg baik2 saja.

Politik bersiaran begini lah tapi adakah pemimpin umum yg buruk2 hanya politik saja berkata mcm2 sampai ke hal liwat hanya utk pertandingan siapa kedepan pengaruhnya.

Ahli politik jalani hidup biasa2 saja.
Anggap perkataan ibarat mendengar lagu yg rosak irama jadi abaikan demi menyelamatkan diri dari berubah marah ato meluat – itu saja ini utk kefahaman yg patut semua faham.

Last edited 3 months ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Anonymous
Anonymous
2 February 2021 5:25 am

Hah, zunnun tidur, aku bangun. Very compatible relationship, eh?

Lebih sedap membalun, menibai dan membantai dia disini bila dia tidur. Dia dibalun ditibai dan dibantai mcm orang dah mati.

Bukan apa, ha nya nak kasi tahu dia, jangan lah selalu sangat mengarut, menuduh di sini. Kasi bukti, fakta dan penerangan ler.

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA MENGARUT ATAU MENCARUT.

zunnun
zunnun
2 February 2021 5:17 am

the undoing battles of what were done oleh #melayu2isle kini menampakan #melayu2omNO mula merasakan perlu utk ‘dismantle’ mua”FUCK“at yg telah di FUCK oleh malaun2 & walaun2 pAs selepAS mereka merasa nikmat dunia akibat dari aktiviti2 melacurkan & memperdagangkan agama .. #melayu2omNO mula sedar, bahawa ape mereka lakukan utk memperkasakan kekuatan omNO bukan dgn cara pembohongan & menakutan #melayu2 vs #cina, hingga terlupa dlm kelompok #melayu2 ada yg lebih extreme dari #melayu2 mereka, tak lain, #melayu2isle hadi … kini omNo cuba membetulkan keabsahan mereka, satu remedy yg sedang mereka lakukan… a battling of getting rid of populist, conspiratorial, lies, consequentialist, supremist… Read more »

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 6:35 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Dia sebut FUCK di atas itu. Maka Pukimak lah dia.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 6:42 am
Reply to  zunnun

kerajaan #melayu2isle, kata DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK, pangkat nya sudah di beri penerangan dahulu. .

Menuduh, menyindir, itu saja kerja nya. Pukimak lah, katakan.

Jenis yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara ini tak reti berterima kasih. Ungrateful ingrates – double whammy.

Dah dapat bertempat di negara ini, hormati lah sepenuh ya Perlembagaan negara. Termasuk Perkara 153 berkenaan Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak. 

zunnun
zunnun
2 February 2021 4:09 am

mana Joyah? masih kuat ke bau badan seumpama bau babi

ngape bau badan kuat bau babi, adakah asyik ketagih dgn memamah ketulan2 daging babi dari kawah masakan hadi ?

jika badan berbau babi, adakah lubang puki tak ubah lubang puki babi?

adakah ini satu normaliti kpd kesemua pornpuan2 pAs, badan berbau babi hingga akal yg ubah asyik mem’babi ” dgn ajaran sesat hadi ?

sj tanya

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 5:30 am
Reply to  zunnun

Joyah cantik, badan gemping, segak dan menarik.

Tapi dia tak akan mahu kamu yang selalu menjaja seketul daging babi, tak laku, busuk, berulat, kamu ultra kiasu, tak mau rugi, goreng daging itu bersama ulat nya dan jamu makan bersama puak kamu.

zunnun
zunnun
2 February 2021 4:03 am

kegilaan ape yg membuat #melayu2isle cuba lakukan dgn menutup segala aktiviti ekonomi utk menghalalkan darurat dan penutupan dewan parlimen ?

ini bibit2 kemusnahakan #melayu2isle dan bibit2 kesundalan2 melayu2isle yg kini tertekan maka kini terpaksa menekan rakyat jelata..

adakah #melayu2isle kuat tekan menekan sepertimana tabiat malaun2 & walaun2 pAs dgn mendiri2kan kilang puki merata2?…

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 5:36 am
Reply to  zunnun

Ha nya DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK saja yang tertekan, di tekan.

Rasis, jenis yang merusuh di rusuhan kaum 13 Mei 1969. Tentera di arah mengawal keadaan, depa gunakan SOP Tentera, gamak nya balun yang langgar perintah berkurung. Bersama anjing2 depa.

Tak kisah putih melepak (kuning sebenarnya) dan puki yang masih dara.

zunnun
zunnun
2 February 2021 3:58 am

hingga kemana tindakan yg #melayu2isle akan bawa negara kpd lembah kesundalan2 mereka….?

percubaan utk menutup aktiviti ekonomi negara dan meneruskan pkp, dan menghalalkan penutupan dewan parlimen hingga kan sistem democracy negara di ganti dgn darurat utk mengelak di adakan perbahasan dan pilihan raya dlm masa yg sama akan menerus menekan omNO dan pH dan melemahkan kedua mereka…

perkara sedemikian telah di bincangkan antara MITI yg di ketuai #semburit tersohor negara dan EUROCHEM tapi di bocorkan oleh yg turut dlm perbincangan yg tidak bersetuju dgn tindakan sedemikian yg mana pengkianat2 negara serta maluan & walaun2 pAs cuba lakukan seterus nya…

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 5:42 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK saja yang menuduh darurat diadakan untuk mengelak di adakan perbahasan dan pilihan raya.

Otak kecik, penuh tahi, tak boleh faham dan terima langkah2 bagi mengelakkan Covid merebak.

zunnun
zunnun
2 February 2021 3:46 am

kerajaan perikatan nasional aka pengkianat nasional aka #melayu2isle aka tebuk atap melalui lorong belakang mati aka ajaran sesat hadi …. bagitu lah kerajaan terkini dikenali… kini di ambang kehancuran, menuju kpd state of ‘demise’, di kuburkan, di talkinkan, bila mana rakyat dapat melihat formula #melayu2isle hanya rethorik #melayu2 yg kurang ilmu pengetahuan dari sebelah kawasan timur semenanjung cuba menunjukan kepandaian tapi bebal, bingkai, banggang dan bodoh semata2.. bila mana rakyat dapt melihat dan merasakan #melayu2isle tak ubah bnatang2 yg ingin tunjuk mereka manusia… bila mana rakyat dapat buat perbandingan bahawa #melayu2isle hanya kesundalan2 golongan #melayu2 yg kurang berpelajaran cuba menunjuk… Read more »

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 5:49 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (pangkat nya sudah di beri penerangan dahulu) amat frustrated dengan keadaan dalam negara ini dimana Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak ada lah lk 70% majoriti penduduk nya.

Perlembagaan negara ada Perkara 153 menjamin Kedudukan Istimewa mereka itu.

Tapi, kalau dia tak mahu terima keadaan itu, dia boleh hijrah. Takda masalah, takda cukai hijrah spt yang dikenakan di beberapa negara di dunia ini.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 5:49 am
Reply to  Anonymous

Takda “exit tax”.

zunnun
zunnun
2 February 2021 3:24 am

tuhan itu 1, maka setiap bentuk ke”1“an itu tuhan. tapi lain pula hadi awang, ajaran sesat nya melihat ke”1’an tuhan itu bukan dlm ketuhanan dan ke”1″an, tapi dlm mendewaan & persembahan… oleh yg sedemikian, hadi awang akan sentiasa mancipta tuhan. akan sentiasa mengambarkan tuhan yg asing dari nya, seperti di atas jambatan, tuhan di sebelah sana hadi di sebelah sini…. hadi akan sentiasa memper”2″kan tuhan. sedangkan (1)2 membawa maksud, 1 menyatakan ke”2″an. di akan sentiasa dlm ke”2″an dlm mencipta2 tuhan tukarkan (2) kpd satu variable (x) yg mana (x) blh mengambil ape bentuk angka sekali pun.. jika penduduk manusia di… Read more »

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 5:53 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu) mengarut dengan angka 1 dsb nya.

Membalun Hadi dan PAS tapi menyentuh bangsa Melayu dan agama Islam. Maka dibalun, ditibai dan dibantai lah dia sepuas puas nya di sini.

zunnun
zunnun
2 February 2021 2:54 am

Moo kini amat tertekan, maka Moo kena byak menekan… hadi kini amat kesesatan, maka hadi kena cari lain tuhan… mahathir kini amat kesulitan, maka mahathir kena buka ikatan Moo akan terus menekan kerana di tekan, byak masa nya kini melakukan tekanan seberape mungkin utk melemahkan lawan. Sedikit masa yg Moo tumpukan utk menumpukan permasaalah rakyat dan negara. hadi lain pula, bukan negara & rakyat yg di ambil peduli, tapi byak masa nya mencari jalan bagaimana utk perkembangkan idealogi kesesatan agama fahaman nya…. mahathir, yg ini masa nya amat menekan, sakit nya akan sentiasa bergelumang dlm pengkianatan utk mencapai cita2, dan… Read more »

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 5:59 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu) cakap pasal tekan menekan pada lk pukul 2 pagi.

Selepas dia menekan bini dia. Kesian si bini, tak dapat bernafas. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ini mesti gemuk gedempol macam babi ternakan sebab hanya duduk dengan laptop atau talipon bimbit nya, mengarut tak renti2.

Muka nya pun macam babi, bermuncung, selalu menyodok hingga tersodok razor blade, rabak mulut nya.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
1 February 2021 11:42 pm

Peguam Madey Si Kitol kata Peguam Negara masa Madey si Kitol jadi PM ialah Peguam Madey si Kitol tapi dibayar guna duit orang ramai. Apa punya lekeh Madey si Kitol hang tadak duit nak bayaq peguam sampai Abam Tommy pun hang nak ligan free jadi kuli batak hang? Curi duit negara berbillion billion nak benda free? Pukimak kau saka Kerala sial. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 6:03 am

Jangan bodoh la wei, main telan saja apa orang kata, tak kasi bukti, fakta dan penerangan yang munasabah.

Guna nama nnajib bini rosmah, dijangka dia membalun si Najib dan/atau Rosmah.

Tapi kepalanya pusing, otak nya mereng, apo nak dikato.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
1 February 2021 9:02 pm

Perogol Nika Gee sudah masuk sejarah Melayu bab si Kitol dan bab edar ganja. Sejarah utusan TV sampai mampus masih dalam kiraan lagi. Rekod Puppet Madey si Kitol. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
1 February 2021 8:56 pm

Kena 40 kali cukupkan haul sebelum mampus. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 6:06 am

Kamu mampus dulu sebab sentiasa geram, menuduh tanpa bukti, fakta atau penerangan yang boleh diterima.

Geram punya geram, kena penyakit darah tinggi. Takda exercise melainkan menaip karutan2 tiap2 hari, mana boleh.

Tak lama, kamu gol lah. Bila kamu diam saja di sini nanti, kita tau lah.

Anonymous
Anonymous
1 February 2021 8:24 pm

Anwar ke yang tulis yang berikut ini? Menyindir Muhyiddin ke?

(Nak copy sikit saja tal boleh pulak) –
comment image

Anonymous
Anonymous
1 February 2021 8:29 pm
Reply to  Anonymous

Tak salah dia buat perutusan live banyak kali. Boleh memesrakan nya kpd rakyat.

Yang tak setuju dia buat begitu kot iri hati. Kot tak ramai.

Tapi dia boss, lantak dia lah.

Anonymous
Anonymous
1 February 2021 9:11 pm
Reply to  Anonymous

Mahathir slams Muhyiddin over probes into his allies as Malaysia’s power tussle deepens

Mahathir Mohamad says the allegedly arbitrary investigations are an ‘abuse’ of the government’s powers and resemble tactics employed during the Najib Razak era

Mahathir’s Vote of No Confidence against Muhyiddin is pending in Parliament.

Mahathir has wrote to appeal the YDPA reverse the Emergency at the same time he has sponsored filing a court review of the Emergency.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 6:10 am
Reply to  Anonymous

Yang ini tak dapat sokong TDM.

Investigations on corruption must be done, in fact, heightened. Too much corruption, built up over the years.

The corrupt bastards getting richer and richer, fatter and fatter. Don’t mind if they kena heart attack and gol so that the corrupt buggers are lessened in number.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 6:28 am
Reply to  Anonymous

Allegations of arbitrary investigations are nonsense.

Whoever is in power has the right to determine who are corrupt and who to prosecute. Based on facts, proofs and evidence that must have been accumulated by the anti-corruption people. They have not been there for nothing.

Whack the corrupt, drag them to the courts, and to the prison when found guilty.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 6:32 am
Reply to  Anonymous

The corrupt are suckers. They must be made to suck their own blood, figuratively speaking.

But governments in power may not be going all out. Thinking they may also be dragged to the courts later on.

Let us keep on talking and shouting at the corrupt blokes. Until they feel ashamed to go out in the streets.

zunnun
zunnun
1 February 2021 4:59 pm

Moo dikenangi yg kerap mengadakan perutusan live nya,

maka

#bapasyoklivetv

selain itu

#bapapengkianatnegara

#siketolresurrection

#bapaserbatakkena

#bapasampahnegara

tapi bagaimana pula dgn #sinyanyuktua96 & #sipeneta sesat negara…?

Moo tidak blh di pertanggung jawap se orang sj kerana kegaglan #melayu2isle yg mana hadi awang mulakan….?

zunnun
zunnun
1 February 2021 5:04 pm
Reply to  zunnun

#sipendeta sesat negara

Anonymous
Anonymous
1 February 2021 8:33 pm
Reply to  zunnun

#si Tonggang Tonggek di pangkal pokok Kayu Ara.

Anonymous
Anonymous
2 February 2021 6:21 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu) mesti menyinga, hati panas tiap2 hari.

Sebab tak puas hati tak termasuk dalam gulungan yang ada Kedudukan Istimewa di Perkara 153 Perlembagaan.

Dia dinasihatkan menerima kedudukan dan nasib nya. Tak dapat nak elakkan faktor2 sejarah negara ini. Kalau tidak menerima nya, dia akan merana, menjadi kurus kering, tak lama gol.