JIKA SAYANGKAN NEGARA INI, JANGAN TAKUT DAN JANGAN BERHENTI MENOLAK MUHYIDDIN

Semua kita memang sayang dan cintakan negara ini kerana di Malaysia inilah kita dilahirkan, membesar, mencari rezeki, berkeluarga membina kehidupan, melalui hari tua dan akhirnya sehinggalah menemui kematian.

Malah, melalui sedikit sebanyak harta atau warisan yang ditinggalkan, kita juga mahu anak cucu dan generasi kita yang seterusnya kekal berada dan menyayangi negara ini.

Tetapi, selari dengan rasa sayang dan cinta kita kepada negara itu, kita tentulah mahukan keadaannya bertambah baik untuk didiami bagi pewaris kita yang seterusnya.

Kita tentu akan berasa sengsara, kecewa dan tertekan melalui kehidupan ini jika kita merasakan negara ini akan bertambah buruk dan tiada jaminan untuk dilalui oleh anak cucu setelah ketiadaan kita nanti.

Lainlah bagi mereka yang bergantang duit simpanan, rumah, harta dan saham bersepah di seluruh negara sebagai peninggalan atau ada bapa mertua yang pemurah memberi projek ketika berkuasa, rasa cemas terhadap nasib anak cucu barangkali tidaklah terlalu mencengkam.

Namun, kategori kayangan yang bernasib baik itu terlalu sedikit bilangannya, manakala rakyat lain secara majoritinya hanyalah biasa-biasa saja laluan hidupnya di mana mereka masih perlu mencari kerja atau menjalankan perniagaan sebagai sumber meneruskan kehidupan.

Soalnya, adakah negara kita dalam keadaan baik, boleh dibawa ke arah lebih baik atau bertambah buruk di bawah kerajaan pimpinan Muhyiddin Yassin sekarang?

Asas kepada terbentuknya kerajaan secara umumnya ialah apabila sesebuah parti itu menang pilihanraya yang memberi makna ia disokong oleh majoriti rakyat.

Kerajaan yang sah, dari segi undang-undang dan moral, adalah kerajaan yang diredhai rakyat.

Muhyiddin dan kerajaan PN yang ada hari ini tiada semua keredhaan itu kerana beliau menjadi Perdana Menteri adalah melalui komplot pintu belakang serta pengkhianatan yang terancang.

Tak sedar dek untung kerana menang atas tiket PH yang menggunakan logo PKR, Muhyiddin bersama beberapa pengkhianat lain sebaliknya menikam PH untuk mengejar kepentingan peribadinya.

Beliau bukan disokong untuk menjadi Perdana Menteri atas keyakinan terhadap kewibawaan serta kepimpinannya, tetapi beberapa kelompok yang menyokongnya sejak awal lagi adalah berdasarkan pelbagai kepentingan yang berbeza.

Lebih buruk, selain sejak mula majoriti yang dimilikinya amat diragui dan beliau sendiri takut untuk membuktikan keabsahannya di Parlimen, kemudian melonggokkan rasuah jawatan untuk mengukuhkan kedudukan, setelah kedudukannya kian terancam pula beliau telah mengusulkan nasihat kepada Yang Dipertuan Agong agar darurat dikuatkuasakan.

Dengan itu rasa tidak puas hati rakyat yang bermula dengan tidak merestui kerajaan PN ini tambah membuak-buak serta membesar hari demi hati.

Berlapikkan alasan Covid19 untuk melindungi kedudukannya, termasuk dengan mencadangkan darurat, fokus kerajaan untuk menangani wabak akhirnya jadi tidak menentu dan berubah-ubah setiap minggu.

Ini kerana kerajaan pimpinan Muhyiddin tiada fokus untuk menjaga rakyat, sebaliknya keutamaan lebih kepada menjaga kedudukan daripada dijatuhkan semata-mata.

Antara nasib rakyat yang kelaparan, tiada wang dan tiada pekerjaan, Muhyiddin jauh lebih sayang kerusi Perdana Menteri yang didudukinya daripada mereka itu.

Lantaran itulah kelulusan dewan yang tidak perlu di Pagoh boleh diluluskan dengan cepat, manakala untuk memberi vaksin demi keselamatan rakyat; dengan Myanmar, Nepal dan Bangladesh pun kita ketinggalan berbanding mereka.

Ketiga-tiga negara yang dikata mundur itu sudah pun mula memberi vaksin bagi rakyatnya, tetapi kita hanya hujung Februari baru bermula.

Hari demi hari seterusnya, dengan kes Covid19 terus meningkat walau ada PKP dan darurat, ekonomi kian melemah, pelaburan menurun 68 peratus, indeks rasuah jatuh kerana rasuah politik terhadap Ahli-Ahli Parlimen untuk mengekalkan kedudukan dan pengguguran beberapa kes berprofil tinggi begitu berleluasa, rakyat kian mengeluh dengan pelbagai kesempitan, selain kedudukan minoriti kerajaan terus dipertikaikan, Muhyiddin pada hakikatnya adalah Perdana Menteri paling gagal dalam sejarah negara ini.

Tidak sampai setahun berkuasa, bukan saja neraka kehidupan makin terasa, bahkan sebenarnya tiada jaminan negara ini akan bertambah baik jika beliau tidak segera diturunkan.

Desakan agar beliau meletak jawatan dengan mudah boleh kita dengari di mana saja setiap saat, setiap hari tanpa henti.

Kepada rakyat yang cinta dan sayangkan negara ini, yang ada anak cucu untuk kehidupan yang harus dilalui, penolakan ternadap Muhyiddin ini bukan saja harus diteruskan, malah wajib dipertingkatkan sentiasa dan sepanjang masa.

Sama ada melalui penolakan itu Muhyiddin akan berundur atau tidak, sekurang-kurangnya apabila PRU tiba nanti, ia mampu menjadi gelombang untuk menghempas beliau dan semua yang bersekongkol dengannya daripada terus mentadbir negara ini.

PN yang berjaya membentuk kerajaan melalui pengkhianatan, kemudian diteruskan dengan kegagalannya mengurus negara ini dengan baik seperti yang ada hari ini adalah suatu pengkhiantan juga kepada anak cucu kita yang mewarisi kehidupan seterusnya.

Kita akan berdosa kepada anak cucu kita jika tidak menolak kerajan ini, lalu memberikan mereka sebuah negara yang buruk dan teruk untuk kehidupan mereka. (Shahbudindotcom 30/01/2021)

Updated: 30 January 2021 — 4:11 pm

177 Comments

Add a Comment
  1. TOK MUDIM DITOLAK TAPI ALJUBON DI TERAJANG……….

    PERUSUH SOSIALIST PATUT DIPENJARAKAN SEMULA……….

    INEXPERIENCED PHD4PIG GOAL KEEPER TO BE SUED TO COURT……..

    Now Ex-AGC Officer Lodges Police Report Against Thomas Over Book……….

    A retired senior legal officer has filed a police report against former attorney-general Tommy Thomas for allegedly tarnishing his reputation by claiming he is incapable of prosecuting Najib Razak for corruption in the SRC International case.

    (FMT) – Mohamad Hanafiah Zakaria, who retired as a senior research officer at the Judicial and Legal Training Institute (ILKAP) in August, urged police to investigate Thomas for criminal defamation.

    In his report lodged at the Cyberjaya police station yesterday evening, Hanafiah said police should investigate Thomas under Section 499 of the Penal Code for also blemishing the reputation of other AGC officers and the image of the chambers.

    He said he was making the report after Thomas had referred to him in his memoir. “My Story: Justice in the Wilderness”, that was made available to the public on Monday.

    Hanafiah said he was in the Judicial and Legal Service for 33 years and held numerous positions and conducted public interest cases up to the Federal Court.

    “Thomas’ allegation that I am incapable of prosecuting high-profile cases like SRC is intended to bring down my reputation,” he said in his report.

    Hanafiah initially led the prosecution team when Najib was charged with corruption in connection with SRC funds, but Thomas later roped in senior lawyers Sulaiman Abdullah and V Sithambaram.

    In July 2019, Hanafiah was moved to ILKAP in Bangi and remained there until his retirement.

    Hanafiah was made solicitor-general III following the restructuring of the Attorney-General’s Chambers in 2018 after Thomas was made attorney-general in June that year.

    He reported directly to Thomas and was responsible for the litigation sector of the civil division, prosecution division and the appellate and trial division.

    All state prosecution director offices reported to him.

    He was in the news in 2018 when he took responsibility for withdrawing the corruption charges against former finance minister Lim Guan Eng and a businesswoman.

    On July 28 last year, the High Court found Najib guilty on seven counts of corruption in the SRC trial. The former prime minister was sentenced to 12 years’ imprisonment and fined RM210 million for abuse of power, criminal breach of trust and money laundering.

    His appeal is now before the Court of Appeal.

    Yesterday, Najib had also issued a letter of demand to Thomas for allegedly defaming him in his memoir in connection with the murder of Mongolian national Altantuya Shaariibuu in 2006.

    Najib’s lawyer, Muhammad Shafee Abdullah, said his client was seeking an apology and RM10 million in compensation.

    The notice also called for an immediate and unequivocal public retraction of the statement from the book and an undertaking not to repeat the allegations and comments.

    Najib has given Thomas until Friday to reply, failing which he will institute legal proceedings early next week.

  2. Wau bule 8.55am – 31st Jan 2021

    Msia got a credible leader. Kau lah jad PM . Boleh?! hahaha//aku klau bangsa Wau Bule, cekik Budu ni..aku dah tak percaya..contoh Lebai Kelantan pun tak bole pakai. Dah bergelumang korupsi, rasuah dan mengebat merc… huk huk huk

  3. Hoi ! MvsA – 1st Feb 2021 9.20am

    Pas parti perot hijau, muntah hijau..benci aku sebut nama Pas, bertambah benci aku sebut nama Hadi, ularmak jahat, munafiq..sepertimana Nabi s.a.w sebut akan timbul ularmak2 jahat di akhir zaman..ni kat Malaysia dari negeri BUDU dah terbukti..Hadi Serban Bakul Bawang…komplot dgn PNkhianat, sokong korupsi dan rasuah.

  4. PM9 PARTI ZON HIJAU PAS…….

    YEA LAH TOK MUDIM TAHU DIA TAK LAMA JADI PM……..

    ALJUBON AKAN DITOLAK MASUK LOKAP SEMULA KERANA SEMAKAN KEYAKINAN……..

    LOCKDOWN BOLEH KURANGKAN HANYA 5 HARI……..

    Single Virus Case Sends Australia’s Perth Into Snap Lockdown……

    (NST) – The Australian city of Perth will begin a snap five-day lockdown after a security guard at a quarantine hotel tested positive for Covid-19, authorities announced Sunday.

    Roughly two million residents of the city must stay at home as of Sunday evening, as will those living in the nearby Peel and South West regions.

    A scheduled return of schools on Monday will be delayed, with locals only permitted to leave their homes for exercise, medical care, essential work or to buy food.

    The new rules follow the first case of community transmission in Western Australia state for 10 months, officials said.

    “Our model is to deal with it very, very quickly and harshly… so that we can bring it under control and not have community spread of the virus as you have seen in other countries around the world,” state Premier Mark McGowan said.

    Authorities believe the man contracted the virus from a returning traveller quarantining in a hotel in Australia’s fourth-biggest city.

    The traveller is thought to have picked up a UK variant of the virus believed to be more infectious than Covid-19 strains previously detected in Australia.

    Genomic testing is underway to determine the precise source of the man’s infection, and health officials said he may have visited more than a dozen locations while carrying the virus.

    Cafes, bars and restaurants have been ordered to close, while visits to health facilities are banned and weddings cancelled.

    “What we’re trying to do is have a (short) period of disruption rather than a long period of disruption, and therefore some adverse health outcomes,” McGowan said.

    “We are trying to crush the virus as quickly as we possibly can.”

    The restrictions are the toughest seen in Perth since the early stages of the pandemic, while masks have been made mandatory for the first time.

    Western Australia kept its borders closed for most of 2020, cutting itself off from the rest of the nation but allowing the state to enjoy many months of relative normality.

    The snap lockdown comes three weeks after similar measures were implemented in the eastern city of Brisbane, prompted by a hotel cleaner contracting the variant.

    Those restrictions were quickly lifted when it became clear the virus had not taken hold in the community.

    Australia has fared relatively well during the pandemic, recording just over 28,800 Covid-19 cases and 909 deaths linked to the virus in a population of about 25 million.

  5. betul , saya sangat setuju , sbb perdana menteri perlu kan sokongan

    tempah kereta proton anda di

    https://proton.my/

  6. JANGAN RISAU PM9 NANTI PARTI DARI ZON HIJAU NAIK ………PAS…..

    SOSIALIST PERLU GUNA HUJAH KARL MARK……. SOSIALIST TIADA ISU MORAL DAN AKHLAK……SEMUA MAIN SAPU……..

    YANG DIBENCI ITU YANG DICARI……….

    PASAL EKONOMI PHD4PIG TAK BOLEH ANGKAT KEPALA……PN JAUH LEBIH BAIK………

    Malaysia’s Economic Performance Is Far Better Than What Pakatan Harapan Alleges…………

    The opposition politicians, plus some from Umno, are accusing Muhyiddin Yassin of all sorts of things. They say Malaysia’s economy is in ruins because of bad policies and management. But that is not what the financial experts say, especially those from the international community. It appears that Malaysia is doing far better than what the critics say.

    The Pakatan Harapan spin is that Malaysia is practically bankrupt mainly due to bad economic planning and management. But that is what opposition politicians say. That is not what financial experts say, especially those from the international community.

    For years, Lim Kit Siang has been screaming that Malaysia is a failed state. He says Malaysia began to go downhill when Tun Dr Mahathir Mohamad took over as Prime Minister in 1981 and that Mahathir wasted RM200 billion of the taxpayers’ money.

    But then Mahathir was who DAP chose as Pakatan Harapan’s Prime Minister in May 2018. Why did DAP choose the man they accused of ruining the country to be their Prime Minister when they said the first thing they will do if they get to form the government would be to arrest and jail Mahathir? Instead, they made him Prime Minister.

    According to the foreign experts, it is not all gloom and doom for Malaysia. That is Pakatan Harapan’s version of things. If at all there is a crisis of confidence, that is because Pakatan Harapan keeps talking about a coup and a power grab. But that is never going to happen because Muhyiddin Yassin has a stronger grip on the government than what people think.

    Moody’s affirms Malaysia’s A3 rating, maintains stable outlook
    (Bernama) – Moody’s Investors Service has affirmed Malaysia’s local and foreign currency long-term issuer and local currency senior unsecured debt ratings at A3, with a stable outlook.

    In a statement today, Moody’s said the rating affirmation is underpinned by its expectation that Malaysia’s medium-term growth prospects would remain strong, and the country’s macroeconomic policymaking institutions would continue to be credible and effective, providing resilience to the sovereign credit profile.

    “These strengths are, under Moody’s baseline assumptions, balanced against the government’s relatively high and increased debt burden, which will leave the government with weakened fiscal strength for some time in the aftermath of the pandemic shock to public finances,” it said.

    In particular, while Moody’s continued to expect the government to remain committed to its gradual path of fiscal consolidation over the next two to three years, it said the rise in debt burden was unlikely to rapidly reverse.

    “The stable outlook reflects Moody’s view that risks to the credit profile remain consistent with the A3 rating level based on current assumptions,” it said.

    The credit ratings agency did not expect the Covid-19 pandemic would have a sustained negative impact on Malaysia’s economic model.

    “As such, the current and any subsequent waves of infections will delay, but not materially hinder the economy’s eventual return to high growth rates,” it said.

    Meanwhile, Moody’s pointed out that the authorities’ track record of effective macroeconomic policies, including prudent fiscal policies, had continued to lengthen, despite ongoing noise in the political landscape.

    Concurrently, Moody’s has affirmed the foreign currency ratings on the backed senior unsecured debt issued by the government’s special purpose vehicles, namely Malaysia Sovereign Sukuk Bhd, Malaysia Sukuk Global Bhd and Wakala Global Sukuk Bhd at A3.

    “The associated payment obligations are, in Moody’s view, direct obligations of the government,” it said.

    Moody’s has also affirmed at A3 the local currency ratings on the backed senior unsecured debt issued by Khazanah Nasional Bhd, which benefits from an explicit guarantee from the government.

    Malaysia’s local and foreign currency country ceilings remain unchanged at Aa1 and Aa2, respectively, it added.

    1. Pas parti perot hijau, muntah hijau..benci aku sebut nama Pas, bertambah benci aku sebut nama Hadi, ularmak jahat, munafiq..sepertimana Nabi s.a.w sebut akan timbul ularmak2 jahat di akhir zaman..ni kat Malaysia dari negeri BUDU dah terbukti..Hadi Serban Bakul Bawang…komplot dgn PNkhianat, sokong korupsi dan rasuah.

  7. jika Alam Semesta ini Bentuk2 Rahsia Kehidupan Nya,

    tapi di sisi manusia,

    pencarian tujuan utk redemption &b resurrection –

    Fitrah, Penebusan, Aqidah, Judicious, ..(1)

    tapi di sisi Ilmuan Semasa

    Rahsia Yg terkandung dlm Perbendaharaan Nya Yg akan membawa pengenalan kpd Nya…(2)

    kaedah (1) hanya kesempadanan perbatasan semata2, dan dari kesempadanan ini, manusia organized utk membentuk social,order berdasarkan kepercayaan semata2…..

    keadah (2) membawa 2 hala tuju nya, physical & empirical sukatan nya, dan yg satu lagi melalui metaphysics & mystics bentuk nya….

    satu perkara yg mystics ke bila muhamad menemui Nya di dlm Gua, brsendirian memgenal Diri Nya utk mengenal Nya…

    1. Mengarut ler kamu dengan high-faluting arguments. Takda kesahihannya.

      1. bebal itu Free tak perlu bayar nya…

        1. Tapi bagi kamu bebal itu bertimbun di atas kepala kamu. Mula sejak kecik. Sekolah SJK tambah bebal nya. Bila dewasa, campuran kamu lagi menambah bebal kamu.

          Grow up, zunnun. You are making a fool of yourself always. It’s fun to watch, though.

          1. And to laugh at.

          2. fundie kan fun dgn bebal nya…

  8. bersama 4 pejuang masih bernafsu utk menjadi perdana menteri ?

    tapi yg dok persoalkan anwar dgn game-of-number nya,

    kan itu keistimewaan yg ada dgn nya sebagai ketua pembangkang negara…..

    tapi ketua pembangkang negara mesti #sinyanyuktua96 ke, kerana ada 4 pejuang tua2 bersama..nya.

    1. Pak Sheikh tak boleh jadi PM negara ini. Dia Peliwat, di penjara kali sebab liwat. Ini negara Islam, Islam haramkan liwat.

      1. islam haram kan liwat, tapi islam tak maafkan pengniayaan…

        now the 2 next questions..

        ngape the double standard dgn #si saiful jika betul, jika islam itu perlu di nyatakan ke atas kedua2 nya..?.

        ngape ada double standard antara anwar dgn assmim ?

        1. Sesiapa di sini jawab pun, kau tentu tak puas hati juga.

          Saman Mahkamah yang buat keputusan itu ler.

      2. Ha betoi,, anay Jemin Semburit walau ada bukit video tpi layak kan jadi PM sbb dia org kanan Mooidn Abah Kanser. Asal yg sokong Moo dan jadi geng PNkhianat bole saja jadi PM biarpun mentekedarah rasuah, korup, penunggang agama dna tunggang bangsa, Raja. PN haramjadah boleh

  9. tapi, pendakwaan sodomy itu jelas ke, hingga air lendir #sisaiful blh simpan sampai 3 hari tak berak tak cici…

    jubur yg extra ordinary ke ?

    1. Tanya Mahkamah ler. Atau saman Mahkamh hingga Mahkamah tertinggi – Mahkamah Federal.

      Ada duit bayar loyar ker?

      1. sampai menjerit2 Correct? Correct ! Correct

        sampai Chief Justice bersama2 bercuti dgn Mr Correct3….

        1. Apa bukti kamu? Kalau depa kebetulan pigi negara yang sama, itu bukan bukti cuti bersama.

  10. ika tuhan tiada Sifat keMaafan Nya, maka tidak perlu kita sembah dan dewa nya….

    tapi jika bersandiwara dgn buat2 blurr tidak nampak akan prilaku blue eye boy nya,

    di sisi tuhan itu pendustaan semata2…

    adakah masih blurr lagi kini….

    1. Kamu boleh sembah pokok Kayu Ara yang kamu selalu tonggang tonggekkan itu.

      Tak salah. Ini Free Country.

      1. bebal pun tak perlu di bayar, Free je…

        1. Betul. Itu sebab yang suka mengarut melanda landa di sini.

          Hingga dibalun, ditibai dan dibantai bertalu talu di sini.

  11. Adakah kita tak berdosa kerana bersetuju dan bersekongkol untuk menjadi bekas penjenayah sodomi jadi PM negara Muslim seperti Malaysia?

    1. Bekas penjenayah yang di penjarakan 2 kali sebab liwat tak boleh jadi PM negara ini.

      Ini negara Islam. Islam haramkan liwat.

      1. mak aii,

        negara islam, persatuan islam, parti islam, pakaian islam,

        Islam itu membawa maksud, satu perfection.

        negara islam, negara perfect
        persatuan islam – persatuan perfect
        pakaian islam – pakaian perfect
        seni bina islam – seni bina perfect

        puki ala islam pun ada ke ?

        bebal itu free tak perlu duit utk membeli…

        1. Puki emak kau ada. Tapi bukan Islam. Dah di tibai Bang Ali hingga lecur.

        2. Hahaha, cakap tak senonoh dibalas serupa.

      2. Ya ka? Tpi PN, Mooidin, Pas tak pula haramkan si Jemin assman tu . Haira ye, bukti vidoe ada..

    1. kita akan di capkan #melayu2 bacul oleh generasi terkemudian, jika tidak bangun longkangkan krajaan #melayu2isle meneuskan bibit2 sesundalan mereka hingga negara dik jadikan bahan sudal mereka…

      dari #sinyamyuktua96 kini protege nya, #sipesakit kanser satu acuan yg sama..

      1. kita akan di capkan #melayu2 bacul?

        Kamu bukan Melayu.

        Kamu DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu) 

  12. kini babi2 isle2 belajar dari google dgn mengatakan kedua2 nya sama…

    bebal itu free tak perlu duit pun utk membeli….

    1. Di atas ini bukti DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu)  itu bukan Melayu / Islam.

  13. ketika muhamad tgh meneran berak, kenabian muhamad nya sama juga meneran ke ?

    ketika muhamad tgh menjolok puki bini, kenabian muhamad nya sama menjolok puki ke ?

    ketika jasa muhamad kebumikan, kenabian muhamad nya sama2 di kebumikan sama ke ?

    siape muhamad nih? Sifat ? Nama ? Afaal ?

    1. Kamu berak tak teran. Sentiasa cirit.

      Sebab otak mereng, perut kotor, banyak kuman di kepala dan di perut.

  14. #melayu2isle Moo-M00 + hadi berdasarkan isle mereka dgn muhamad anak amjnah atau berdasarkan dgn kenabian muhamad ?

    antara kedua2 nya sama ke pengertian nya ?

    let try another

    #melayu2sinyanyuktua96 berdasarkan pemerintahan #sinyanyuktua96 atau berdasarkan ciri2 yg perlu ada dgn jawatan perdana menteri ?

    ape kah blurr nya mengenai video semburit assmim itu selari dgn ciri yg di kehendaki oleh jawatan perdana menteri nya atau mengikut kepentingan #sinyanyuktua96 semata2

    sama ke #sinyanyuktua96 dgn jawatan yg di amanah kpd nya ?

    1. amjnah – aminah

    2. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu) tak ada Nabi.

      Dia main ikut2 saja yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara dekat rumah nya.

  15. #sipesakit kanser masih merasakan dia pendana menteri yg sah lagi ke berlindung belakang darurat semata2?

    1. Kamu tak setuju, saman ke Mahkamah lah.

      Sementara itu, kamu dibalun, ditibai dan dibantai berterusan di sini.

  16. #sipesakit kanser sana sini di radio berkata, mengambil vaccine itu harus dan menggunakan nya wajib …

    ..mengikut syarak…

    isle #sipesakit kanser ni, hanya berdasarkan syariat semata2 ?

    ilmu menyempurnakan vaccine itu datang dari kawah ajaran seketul daging babi hadi ke ?

    atau

    ilmu menyempurnakan vaccine itu mesti melalui mereka2 yg bersalasilahkan ke muhamad anak aminah sj ke ?

    ilmu2 yg ada semasa ini, dari tuhan lain ke ?

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu) MENGARUT.

      Menghasut Nabi Muhammad, dia perlu di heret ke Balai Polis, di lokap, dikasi makan nasi bungkus pagi petang siang malam, lepas seminggu di heret ke Mahkamah.

      1. bebal itu free, tak perlu duit utk membeli….

        1. Bagi kamu bebal itu ditimbun2 keatas kepala kamu. Hingga bebal keseluruhan kamu.

  17. babi2 tegar belaan #sinyanyuktua96 mula main blaming game…

    ketika #sinyayuktua96 berkuasa, video assmin dok asyik blurr senstiasa ngape ?

    kini dah mula terang penglihatan ke ?

    atau penyakit selective dementia nya byak bersandiwara sj…

    1. zunnun bukan saja babi, dia juga beruk, monyet, lotong, all in one.

  18. why burden MOo, why not acted when senile old fox was in position meh…

    why only good story lines meh…

    1. why not act when senile old fox was in the position meh..

    2. You are talking nonsense again.

      Old man no longer PM, damn stupid of you to say the above.

      1. bebal yg tak blh di ajar, jenis bebal ape ?

        1. Kamu Bebal sebab nak cakap pun tak reti.

  19. To those who want Azmin prosecuted and jailed, scream at Muhyiddin and Hamzah now. Would not you? If not, fly kite.

    Umno would have been still relevant had the MTUs and Heads forced Najib for truth. Instead, they became tamed farmed chicks thrown with dedak. They admittedly joined the the gravy train. BUT…… where is umno’s credibility and integrity then. In Najib’s pocket.

    PKR was never a dominant party even though Anwar helmed it. Why? Anwar has no integrity and credibility. Even his wife knew about it and revealed it to the then PM. Reformasi dah basi….be it.

    It is very clear, Malaysia has no credible leader now. Miss the once strong Malaysia well respected by friends and foes.

    1. Msia got a credible leader. Kau lah jad PM . Boleh?! hahaha//aku klau bangsa Wau Bule, cekik Budu ni..aku dah tak percaya..contoh Lebai Kelantan pun tak bole pakai. Dah pandai korupsi, rasuah dan mengebat merc… huk huk huk

  20. aiyaa meh..

    old senile fox put assmin in prison, video not blurr, surely he still a pm until today meh…

    why lick lick good old story lines only meh…

    1. That’s his right, within his powers, moo.

      1. within his right to exhibit his selective dementia too Moo?

        1. That’s your opinion. Shit opinion.

  21. aiya..

    no talk big big meh….

    when still pm, why la assmin video always blurr meh

    1. To make you guess, moo.

      Now you still guessing, innit?

      hehe

      1. #melayu2isle, agama pun guessing Moo ?

        1. Mana kamu tahu as a bloke yang always tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara.

          Damn stupid question. Seditious, too. The authorities should observe you, drag you to the Police Station when suitable.

          1. kao beli ke bebal kao nih ?

            1. Bebal kamu berlaku sejak kecik. Sekolah SJK, terus bebal. Campuran tak senonoh, terus bebal di masa dewasa.

              Kalau kamu terjun laut pun, takda siapa yang peduli. Takda siapa yang rugi.

  22. Spewing lies and hatred would bring you nowhere but despises
    Use of vulgarities and obscenities characteristically are sore losers
    What good it brings if the objective is purely to smear
    May incur Allah’s wrath, be in this world or hereafter

    Anwar is a known ex convict of sodomy of the most infamy
    Najib is a national thief and leader of kleptokrasi
    Zahid is now in the court defending his allegation of bribery
    Muhyiddin is in a myriad of superficiality and hypocrisy

    We have no clear ascension of leaders of integrity and credibility… an undisputable fact……period

  23. berani kerana benar…

    video itu assmin lia pM meh, ala belani meh kasi itu assmin tangkap meh…

    1. That’s just your opinion, mooo.

      Who the hell cares, miauuu.

      1. who the hell care hingga tergolek2 mati di memali meh…

        1. But bergelimpang kena balun di rusuhan kaum 13 Mei 1969. Dengan anjing2 nya sekali.

          The Military was directed to handle the situation, they used their Military SOP.

  24. Some boys commenting in this blog were born post merdeka undoubtly
    No singapore, no Sabah, no Sarawak, therefore no Malaysia
    All put on silver platter for them to consume indiscriminately
    Cannot see rows of Pine Woods for the many trees of Acacia

    Bailing out his son was most supreme in one commentator’s eye
    Without understanding the facts and truths but quick to decry
    Kalau istilah BERANI KERANA BENAR ada dalam dada anda
    Laporlah segera, jika gagal sah dan nampaklah kedayusan anda

  25. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

    Ni ha … Jgn lupo koboi jimen dari hujung kampiong dongan kudo kepang kapcai diyo berwano biru terus samo2 bersiaran tuwo mudo segalo warno agar samo2 menongkah kehidupan menuju alam akhirat yg tiado henti nyo. Tahu.

    1. ape pasal nak buat ad di sini ? blog tak laku ke ? atau blog taraf puki memuki sj

      1. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

        Cilako cilanat o’ng Molako tak bosunat si Zunnun ni mulut puako potong stim jo. Tahu. 🤩

        1. Oops, sori, sori sj menyakat je 😂

          1. Dia menyakat, balun. Dia kata tak senonoh, balun.

            DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

  26. Call me by names for I hold this old statesman in high esteem
    Neither do I idolise nor do I always in total agreement with him
    But reality based on facts and truths to ensure credibility and integrity
    Apolitical stand approach based on non partisan and objectivity

    1. mahahir nih se ekor haiwan tua yg asyik mem”babi” dgn sawan babi nya ?

      sana sini merasakan jawatan perdana menteri milik maka bapak nya punya

      ini tabiat keling kerala ke ?

      1. Samo la dongan kaki jubo ekau tu…. dio ingat jawatan PM tu memang udah di reserve untuk dio gamaknyo… tak abih2 gilo nak jadi PM tak kigho rakyat tongah susah ko sakit ko….dio asyik ado nombo ado nombo ….

        1. kaki jubo dah pun di penjara dan di bebaskan…

          kini yg kaki blurr dgn video blue eye boy nyo dah terang penglihatan ko ?

          sebagai ketua pembangkang, haq nyo utk memberi alternative tapi yg dgn 4 pejuang tak kan merasokan dia pun samo taraf dgn anwar ko?

          nyanyuk tua ko si tua nih ?

          1. pendapek ekau tu blurrrr, Dol.

            nyanuk tuo ekau dah tak boleh repair lagi, meh.

            Tunggu ajer ler kick the bucket. Meanwhile we just humour you, make fun and get fun out of you.

            1. and you’re a fundie ….

              1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                Angry aaarrr?

                No harm to cry, you know.

  27. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

    Itu pasal dah tentu tukang cakap 5 sosok shj maka baru tercapai penyusunan terbaik menuju akhirat kekal abadi.

    Di tegakkan tiang kepimpinan agar dapat beramal bekerja saling kuat menguatkan disamping msg2 mencari keserasian sesama dlm pergelutan.

    1. Onn Jaafar Melayu dibangkitkan
    2. Tunku Kemerdekaan zahir dari penjajah
    3. Tun Razak Rancangan Buku Hijau
    4. Tun Mahathir Bebas memaki hamun
    5. Kemerdekaan zahir dan bathin sedunia.

    Itulah 5 keris di Jata Negara. Rukun dunia.

    Di tentukan Allah swt di Loh Mahfuz.

    Tahu.

    1. pi melancap dgn asyik jual nama “allah” sana sini…

      jgn jadi seperti hadi awang, dok asyik melacurkan agama utk kepentingan & sundalan dunia

      1. Kamu melancap masa tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah kamu.

        Berterabur lah semen di keliling rumah. Siapa datang, terpijak lah.

        Amacam, sesuai tak jawapan kpd hasutan kamu?

        DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

        1. tak sesuai langsung jawapan kau…macam budak tadika…nak dikatakan lawak, bunyi macam bodoh je…nak dikatakan mencarut, bunyi macam lawak la pula…

          1. Kamu DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK menjawab pakai nama lain ker?

            No such thing as tak sesuai as far as DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK is concerned.

            Kamu amat bodoh tak sedarkan itu pun. Grow up, boy.

      2. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK menghasut mengata “jual nama Allah”.

        Perlu dibalun, ditibai dan dibantai berterusan disini.

        Dia tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara. Tak boleh angkat pokok itu untuk di jual. Kalau ada lain yang dekat, di potong, di jual nya.

    2. den nak tanyo,

      angkek parang sobot ‘allah”
      angkek cangkul sobot ‘allah’
      angkek kapak sobot ‘allah’

      yg angkek bondo2 tu nak bunuh haiwan ko hinggo tergolek2 mati

      sajo tanyo?

      1. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

        Eko ni kalu somo tahu .. takdo la soghonok msg2 mencari arah ado yg boto ado yg ke laut.

        Mano ado hidup semuwo serba tahu kono lalui sejarah msg2 baru faham segalo niko segalo hal.

        Cumo perlu akui shj kesilapan buekpo nak malu2 agar msg2 semuwo santun baru dapek memanjek slalu. Tahu. 😜

      2. Kamu menyindir kematian di Memali.

        Tapi kamu gerun, takut nak sebut rusuhan kaum 13 Mei 1969 di mana Tentera di arah mengawal keadaan.

        Depa gunakan SOP Tentera, balun yang melanggar perintah berkurung. Termasuk anjing2 nya.

        DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK.

    3. den tanyo lagi,

      tgh melancap sobot ‘allah’ juo ko ?

      den tanyo laii, ketiko menyamun, mengkianati dan bail-out anak kesayangan nyo, sobot ‘allah’ juo ko ?

      den tanya laii, pornpuan korek lubang puki lidah meleleh bak se ekor babi, tgh syok sobot ‘allah’ juo ko ?

      sj tanyo 🤣

      1. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

        Eko ni takdo kijo lain asik nak memanjek jo kijo ea tak melecet ko … poyi jo ke bulan ko ke bintang kejora ko .. ke planet ke cerkerawala ke glaxy perlu diterokai. Tahu. 👍

        1. den salute jantan & pornpuan yg tgh sedop melacap dan tgh sodap menjolok lubang puki, menjeit2 nama “allah” ….

          baru botol nikmat dari “allah” …

          rasa2 ada tak pornpuan & jantan sebagini…

          atau menyobot nyo nama ketika itu rasa malu…

      2. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara, rapat di belakang pompuan.

        Tak lama pompuan itu menjerit, maki hamun, pelupuh dengan handbag DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK itu.

        Rupa2 nya dia menyondol dari belakang, terhunus keris lapuk nya kena pompuan itu.

  28. the #sinyanyuktua96 is an old willy fox?

    or an old senile fox ?

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK is a skunk, coyote, baboon – all in one.

  29. Dementia he was often labelled as his current state of health conditions
    Bail outs, Perwaja Steel, MAS a few allegations to discredit his name
    But have you heard of him being dragged to court for all allegations
    Political slander to name and shame him to stay relevant in the game

    1. has he spewed out his bini’s clitoris, the act of swallowing it that now he being in such state of selective dementia since?

      hingga asyik mengawan babi kesana kemari…

      hadi dan si#nyanyuktua96 2 ekor babi ke ?

      1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK sucks his bini’s clittoris. When excited, he bites. Shrieking in pain, the poor wife.

        He became known as ZUNNUN THE CLIT.

  30. Condemn and humiliate the old wily fox will not become fodder for anger
    For his contribution and foresight far outweighs his misconstrued ideal
    Come the day when the nation look back hard who is the real leader
    No amount of regrets could fill up the cracks and holes to heal

  31. Neither Azmin and his immoral act
    Nor Anwar”s conviction of sodomy
    Do I condone based on proven fact
    Both live a life full of infamy

    1. yet it was moral for #sinyanyuktua misused his position to bail-out his son using people money

      1. No proof or fact.

        DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK is just spewing out shit from his mouth – he always keeps shit from his mouth to spew as and when required.

        Damn dirty, smelly bugger.

  32. Penuh dengan komen2 zunnun kali ini.

    Dari pukul 5 petang semalam hingga pukul 5 pagi ini.

    OK, itu hak dia, ini blog bebas.

    Sekarang kita lihat jika pendapat yang di keluar nya munasabah atau falsampah.

    1. Dia ganti Wak Kejolla. Wak Kojolla apa jadi. Dah kojol ka huhuhuh

  33. was #sinyanyuktu96 in overdrive mood based on hypocrisy and fallacy on assmin video blueness/blurriness ?

    perhaps his puppets and stooges need propounding reconciliation of their superficiality

    perhaps they too are indulging in selective dementia mood similar to their grandeur senile godfather

    1. zunnun is intoxicated by the exuberance of his own verbosity.

      Menyebut “propounding reconciliation of their superficiality” entahapekebendenye.

  34. I enshew current political takes, full of fantasy, fiction and falsity that breed superficiality and hypocrisy. This is very true vis-a-vis Umno’s downfall inter alia the IMDB scandal.

    1. yet the fiction/fantasy do not include the blurriness of the video per see as #sinyanyuktua96 has been taking potshot based on his uncanny unusual dementia in select mood since..?

      No?

      1. is assmin still his blue eye boy ? or now he thinks otherwise ?

      2. Lagi zunnun is intoxicated by the exuberance of his own verbosity –

        uncanny unusual dementia in select mood” -entahapekebendenye.

  35. ape dah jadi dgn doa2 dan mentera hadi hinggakan kini di ambang terkial2 tercungap2 hidup dgn darurat semata2…?

    adakah tuhan hadi dah mati ? atau hadi awang masih mengucap dgn beriqtiqat dgn muhammad anak aminah dari kenabian nya ?

    hinggakan fahamna agama dah jadi bibit2 assobiyah arab bentuk nya…?

    maka tidak hairan agama sedemikian, bak fahaman sesat dan extremist takfeer arab bentuk nya…

    hingga kan Islam di sandarkan dgn pakaian arab berjubah berserban bentuk nya…

    hinggakan pornpuan #melayu2isle bak buah nangka/cempedak ketrampilan mereka…

    tuhan berkata, tutup kepala mu hingga ke dada…

    yg dok seperti mengawan seperti babi ngape menggunakan kain semata sedangkan di kepala dan dada terletak nya Arash & Krusi nya …..

    kesundalan ape di tutup dgn kain, ngape tidak di tutup dgn rational kemanusian nya..?

    1. ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

      Menanya “adakah tuhan hadi dah mati? ” maka Pukimak lah dia.

      1. Kalau kao rasa Zunnun dah murtad atau tergelincir akidah, kau suruh dia bertaubatlah ngok…yang kau pegi carutkan dia buat apa…itu ajaran sesat atok nenek kau ka….!

        1. Mengapa kau defend DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK? Kau ada kaitan dengan dia ker? Kau Zunnun pakai nama lain ker?

          Kau sepatut nya membalun dia. Atok nenek kau tak ajar kau pertahankan kebenaran ker?

          Ker aku tak tahu apa itu kebenaran? Jika demikian, kasi tahu lah. Aku lapang akan ajar kamu.

          1. Ker kau tak tahu …

  36. anwar kini telah menulis kpd pihak singgahsana mengenai sokongan yg beliau perolehi hingga kini ter,asuk terbaru dari warisan yg telah pun secara resmi membuat sedemikian bersama…

    angka 117 ini tidak langsung termasuk dari omNO hanya 3 dari mereka yg secara resmi yg tidak menyokong #melayu2isle Moo-M00 + hadi

    maka kini yg tinggal dgn #melayu2isle hanya 93 termasuk ahli2 omNo yg masih tidak menyatakan sokong secara resmi

    jika di tolak ahli2 omNo selain 3 yg telah mengumumkan tidak menyokong #melayu2isle Moo-M00 + hadi, lagi parah kedudukan kerajaan #melayu2isle, hanya meraih angka ke paras 81 kerusi…

    dan jika gPs menarik diri dgn ugutan yg mereka ucapkan jika #melayu2isle Moo-M00 + hadi tidak membenarkan prn di adakan sebelum bulan mei 2021…..

    yg tinggal menyokong #melayu2isle Moo-M00 + hadi hanya segelintir 63 kerusi parlimen sj

    ini yg menjadi inggauan #melayu2isle, hingga terpaksa ishytiarkan darurat dgn “membiarkan” covids menyular tinggi utk menghalalkan darurat dan menutup parlimen…

    #melayu2isle Moo-M00 + hadi kini dah seperti melayu2 bangkai dgn talian hidup dgn menumpang darurat semata2….

    1. ralat..

      maka kini yg tinggal dgn #melayu2isle hanya 103 termasuk ahli2 omNO yg masih tidak menyatakan sokongan secara resmi

      yg tinggal menyokong #melayu2isle Moo-M00 + hadi kini hanya segelintir 73 kerusi di parlimen sj…

    2. ZUNNUN THE PUKIMAK (PENERANGAN PANGKAT NYA SUDAH DIBERI SEBELUM INI) mengarut mengata

      ““membiarkan” covids menyular tinggi utk menghalalkan darurat dan menutup parlimen…

      Memang lah nate’ ini mulut celupar, selalu menuduh tanpa bukti atau fakta atau penerangan pun.

      Jenis yang di balun bila Tentera di arah mengawal rusuhan 13 Mei 1969. Dengan anjing2 nya.

  37. Reply to Wau Bule 30 Jan 2021 – 5.31pm

    Ye lah tu. Love thy Fake Taliban Lebai2 Pas. Pas sengkokol dgn PN-umno =, Bersatu dan parti2 katak Sabah/Sarawak jadi kerajaan..ada terselit Jemin Semburit -Takpa pula ye, bole diterima. ANwar tak boleh! You farking hipokrit Wau Bulu negeri Budu.. wwweeekkkk..perot busok mcam budu. Otak reput..tak bole fikir..tak malu !

    1. laa, #sinyanyuktua96 yg beriya2 mempertahankan #sisemburit hingga skrang #sinyanyuktua96 masih blurr lagi mengenai assmin….

      hadi tok seh di bicara, asalkan dapat dedak, babi pun dia peluk

      kan sawan babi terpilih2 nama nya nih

    2. Say what you want. And Anwar could never be PM. If he has credibility and integrity, he would have won when leading BA, PR. As head of PH in currency, he could not even show maturity and leadership except rhetoric and pushes him more as a pathetic liar. I have the numbers……hahahaha. There is no cost of dreaming. DREAM DREAM DREAM

      1. ….keep the dream with 4 pejuang dreamers, dreaming

      2. Agree that Anwar cannot and will never be PM of this country.

        He has been jailed twice for sodomy.

        Malaysia is a Islamic country and Islam forbids sodomy.

        Going against the course of nature. Jolok tahi.

        1. an Islamic country

          1. mak aii, country pun blh jadi islam jugak…

            terlebih belajar hingga jadi sesat nih

              1. mak aii, google

                sampai google pun di jadikan sandaran, Nabi Muhammad pergi berperang….

                google search ajar kao utk membezakan antara muhammad dan kenabian nya ke ?

                lepas berperang, Nabi Muhammad jolok puki2 bini jugak ke ?

                yg menjolok puki2 bini, muhammad atau kenabian nya..?

                cuba kurangkan mem”babi” sana sini…

                sesat agama budak nih

                1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK bodoh bangang tak tahu Google menjadi reference point bila ada beza fahaman.

                  Rujukan, Dol, rujukan.

                  Sekarang kamu menghasut Nabi Muhammad. Pihak berkuasa diseru ambil tindakan ke atas kamu, tangkap, lokapkan, makan nasi bungkus pagi petang siang malam bang seminggu, lepas itu mahkamahkan.

                  Sementara itu, balun, tibai dan bantai kamu di sini.

  38. Menantu perompak projek gajah putih berbillion. Pak Mentua perogol bini orang. Keluarga jahanam pembawa bala kepada negara, agama dan bangsa. Kahkahkah!

    1. Tamrin Tun Ghafar

      Ahad – 31/01/2021
      ( 1 – 23 )

      1. Memang saya gunakan tajuk yang KASAR bagi tulisan kali ini.

      2. Bagi pembaca khususnya penyokong – penyokong yang terlalu TAKSUB dengan PENGKHIANAT yang pintar berlakun dan berpura – pura ini, mereka pasti menyerang saya dengan maki hamun dan kata – kata kesat.

      3. Sebenarnya penghormatan saya bermula sewaktu beliau bertugas selaku Setiausaha Sulit Anwar Ibrahim SEHINGGALAH tertularnya PENGAKUAN Haziq Abdul Aziz di mana kepercayaan saya terhadap beliau terus hancur berkecai bagaikan cermin dihempas ke batu.

      4. Tajuk diatas ‘ ‘BETUL KE SEBURIT NI ??’ dipilih bagi menunjukkan karektor atau sifat SEMULA JADI dan HIPOKRIT seorang yang bernama AZMIN ALI.

      5. Anak kelahiran Singapura ini yang lahir pada 25hb Ogos 1964 telah diberi kepercayaan bertugas di pejabat Anwar selaku Setiausaha Sulit.

      6. Ekoran kes rasuah dan liwat Anwar yang berakhir dengan beliau dipenjarakan, Azmin dan beberapa rakan lain bertindak menubuhkan Parti Keadilan Rakyat atau PKR.

      7. Mulai 2008 sehingga kini pengundi – pengundi di Kawasan Parlimen Gombak dan Kawasan Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa telah memilih beliau sebagai wakil mereka.

      8. Ekoran LANGKAH KAJANG, Azmin dengan sokongan Hadi dan PAS Selangor mula mengatur strategi dan akhirnya berjaya mengenepikan Anwar dan isterinya, Dr. Wan Azizah apabila beliau dilantik sebagai Menteri Besar Selangor yang baru bagi menggantikan Khalid Ibrahim ( Tan Sri ).

      9. Setelah rakyat menolak UMNO/BN pada hari Rabu 9hb Mei 2018, Azmin sekali lagi berjaya MEYAKINKAN Tun Dr. Mahathir dengan melantik beliau sebagai Menteri Ekonomi bagi MENGATASI masalah ekonomi negara.

      10. Bagaikan anak emas dan hulubalang yang bersenjatakan keris dan tombak, di mana sahaja Tun berada sama ada di dalam atau di luar negara , rakyat akan melihat beliau tetap berada disamping Tun – ia membuatkan ramai Ahli – Ahli Kabinet berpendirian dialah bakal PENGGANTI Tun.

      11. Rupa – rupanya sejarah bagaimana Brutus MENIKAM Julius Ceaser di Kota Rom, Italy 2000 tahun dahulu kembali berulang di Tanahair kita sendiri.

      12. Bagai membenarkan pepatah :

      Gunting Dalam
      Lipatan

      Api Dalam
      Sekam

      Musuh Dalam
      Selimut

      DAN

      Menggigit
      Tangan
      Yang Menyuap
      Nasi Ke Mulut

      demi NAFSU, beliau yang BERPAKAT dengan Muhyiddin dan Hamzah SANGGUP melakukan RAMPASAN KUASA tersebut.

      13. Tidak terfikir bagaimana mereka yang pernah menyerang UMNO dan PAS kini boleh berpeluk – pelukan dengan musuh ketatnya semata – mata bagi merebut jawatan Perdana Menteri dan Menteri Kanan.

      14. Rakyat masih tidak lupa hubungan seks luar tabii yang dilakukan oleh Azmin dan pasanganya, seorang lelaki , Haziq Abdul Aziz di Hotel Four Points di Sandakan, Sabah; jika tidak benar mengapa sehingga kini beliau TIDAK BERANI mengheret Haziq ke Mahkamah bagi MEMBERSIHKAN diri beliau dan keluarga serta pengikut-pengikutnya yang TERLALU PERCAYA dengan beliau.

      15. Kini Azmin sedang berdrama dengan Muhyiddin seperti yang dilakukannya ketika bersama Tun – di mana ada Muhyiddin maka adalah Azmin; ini dilakukan bagi menunjukkan betapa intimnya beliau dengan Muhyiddin.

      16. Beliau tahu barah yang dialami Muhyiddin walaupun mungkin pulih namun penyakit ini BOLEH berlaku lagi pada bila – bila masa dan apabila berulang, ia lebih membahayakan dan mungkin membawa maut, dan pada masa itu beliau PASTI berusaha untuk mengambil alih jawatan tertinggi yang diimpikan.

      17. Rakyat sudah mula kenal siapa Azmin Ali SEBENARNYA :

      i. Menipu Anwar dan parti yang diasaskannya, PKR dengan berbagai alasan.

      ii. Menikam Tun Dr. Mahathir walaupun Tun dan isteri menganggap beliau sebagai anak angkat dan pernah menyelamatkannya dalam kes SEMBURIT.

      iii. Menipu pengundi – pengundi Gombak dan Bukit Antarabangsa dengan MENGINGKARI janji MENENTANG RASUAH oleh UMNO / BN.

      iv. Apakah dia masih menganggap rakyat boleh ditipu dan diperbodohkan apabila menuduh Kerajaan PH gagal menangani masalah ekonomi rakyat dan negara sedangkan ketika itu dialah yang mengurus ekonomi negara selaku Menteri Ekonomi selama 22 bulan sebelum Kerajaan Pintu Belakang atau Kerajaan Tebuk Atap menggambil alih kuasa – ini dengan jelas membawa erti Azmin yang hanya pandai berdrama, berpura – pura dan retorik, GAGAL.

      v. Begitu juga tuduhan beliau terhadap Kerajaan PH berhubung isu COVID 19
      – tonton sajalah klip video dan laporan Antabangsa yang terbaru berhubung kedudukan ekonomi dan COVID 19 negara kita dibandingkan dengan negara lain.

      18. Bukan saja bergaduh dengan adik beradik tapi pernah juga ‘BERTINDAK’ kasar terhadap ibu kandungnya walau pun akhirnya beliau mengalah dengan ibu kandungnya itu, Cik Tom Yahya yang sudah pergi meninggalkan dunia ini ( Alfatehah ).

      19. Apakah Azmin akan ‘MEMBELI’ pemimpin – pemimpin UMNO, PAS dan PKR Kawasan Gombak bagi MENGKEKALKAN Kerusi Gombak dan Bukit Antarabangsa?

      20. Atau apakah beliau akan BERHIJRAH ke Batu Pahat atau Penggerang, Johor atau di mana tempat selamat pada PRU15 nanti?

      21. Izinkan saya mengucap TAHNIAH kepada masyarakat Batu Pahat atau Penggerang atau di mana saja kerana SUDI MENERIMA dan MENYOKONG PENGKHIANAT yang juga terlibat dengan aktiviti SEMBURIT sebagai Wakil Rakyat mereka.

      22. Terlalu banyak pembohongan dilakukan; seperti Muhyiddin, tanpa pembohongan beliau mungkin sukar naik ke atas.

      23. INSAF DAN BERTAUBATLAH SEBELUM ALLAH SWT MENARIK NYAWA SAUDARA.

      Wassalam
      Terima Kasih.

      1. good posting thread …

        tapi, masih kah tamrin anak ghafar merasakan #sinyanyuktua96 idola nya hingga kini…

        kan dgn zaid mAt arip, anak buah nya sebelah ibu, asmah nya berkampung di pejabat #sintanyuktua95 ketika video assmin heboh di perkata

        tamrin sama2 blurr juga ke ketika itu..?

        1. Kamu bukan saja blur, tapi juling.

          Vision 15:20.

  39. Bestarinet failed. Biometrik gagal. Kini menantu abah syaitan kembali lagi dengan projek gerenti hancur. Habis cukai Rakyat Melayu Islam dan kapir disonglap. Kahkahkah!

    1. Satau hape fakta pun takda. Tuduh liar ajer. Ghentikan ler, Dol.

  40. Menantu hantu curi projek dari Pak Mentua selepas gagal dalam dua projek skala besar sejak 2011. Keluarga syaitan Perogol Nika Gee berdoa curi duit berbillion masa darurat? Kahkahkah!

    1. Lagi menuduh liar. Macam Taliban.

      Kalau di Afghanistan, kamu di buru ke hutan.

  41. Hancur negara dapat Puppet Perogol Nika Gee nak curi harta negara untuk menantu hantu. Kahkahkah!

    1. Menuduh liar lagi. Kamu patut di tangkap, di hantar ke Afghanistan, hidup di sana di kawal Taliban.

  42. tok sah ler dok buat citer temberang tu abang zunnun oiii! kawin je dengan Joyah,lebih bermakna dari dok pong pang pong pang hari-hari

    Joyah dah lama tergilerrr-gilerrr kat abang zunnun

    1. rasanya abang zunnun pon dok berangan kat Joyah

      rasa bedebar male-male gini

    2. samada covids atau virus seketul daging babi yg kini menghantui kamu hingga mengadi gilerrr

      syndrome sebagini berlaku atas ibrahim dan pengikut2 nya…

      pi buat check kat rumah sakit tapi mampu di buat pemulihan kerana virus amanat hadi, hingga kini habis lingkup #melayu2 di jangkiti…

    3. Setuju.

      Kalau zunnun kawin Joyah, boleh dikawal dengan meriah.

      Macam mana cara nya, tak payah tanya ler.

  43. darurat sudah pun di isytiharkan , dan pembangkang juda sudah menyenaraikan 3 nama utk yg menyertaai jawatan kuasa …

    tapi, hingga kini, siape Pengarah Darurat Nya ?

    fungsi2 cabinet tidak lagi berfungsi….

    fungsi kerajaan yg ada di ambil alih oleh jawatan kuasa darurat yg di lantik oleh singgahsana…

    ngape menteri2 pN masih menjalankan kerja, di mana Jawatan Kuasa & Pengarah Nya ?

    1. juda – juga

      1. *Dikala rakyat menderita , menantu Muhyiddin bergembira di anugerah projek bernilai RM 1.2 billion…*

        https://inforakyat.net/gempar-lokman-dakwa-syarikat-berkaitan-menantu-muhyiddin-dianugerah-projek-rm1-16-bilion/

        1. seperti juga dgn #sinyanyuktu96, asal dari #melayu2pbbm tegar dgn penyakit samun menyamun menyamai dgn #melayu2omNO

          1. Menuduh liar ajer ler kamu.

            ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

            Di atas ini dia mengarut.

  44. adakah steamroll parliament sama dgn naik stim dgn menunggang agama utk kepentingan dunia..?

    atau,steamroll parliament sama dgn melakukan pengkianat kpd perlembagaan negara…?

    atau steamroll the parliment utk bersetubuh dgn menubuhkan kerjaan perpaduan setelah meletak kan jawatan sebelum nya..?

    1. Bodoh bangang tak tahu bahwa apa yang dilakukan adalah dibenarkan dalam rangka Perlembagaan negara.

      Siapa yang menganggap tidak, boleh buat saman sivil. Mahkamah yang menentukan, bukan si mulut celupar zunnun the Pukimak (penerangan pangkat nya sudah di beri dahulu).

  45. jika kita sayang kan negara, maka kita perlu menyayangi fahaman kita kemudian menyanyangi fahaman yg sama dgn kepimpinaan yg ada….

    ini yg menjadi permasaalah yg negara hadapi semasa…

    dari penyamun tegar negara, kpd pemimpin yg tak mudah lupa tapi melampaui usia, ke pengkianat2 negara dan akhir nya tidak ketinggalan, perdagangkan dan melacurkan agama …

    1. Sedar lah kamu bahwa ini negara bebas, tak setuju, boleh ambil tindakan, hingga buat saman sivil.

      Menuduh liar sahaja tak bijak (read, bodoh).

  46. if we love this country, we first need to love ourselves then love our state of ad hoc dementia and finally take a fall to select what state of list of dementias to choose from ….

    did anyone ring the bell, who this fit well

    1. take a fall to select what state of list of dementias to choose from ….”

      What talking one, you?

      Where got “list of dementias to choose from ….”?

      If got, you on the most critical state, innit?

      When you going to Psychiatrist?

  47. If you love this country, never allow Anwar to be PM of this muslim nation

    1. https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2021/01/30/pejuang-must-get-phs-blessing-to-use-amanah-logo-says-mahfuz/

      This came after the yellow card Amanah will be sack from PH if they want to sleep with the Grand Munafik. No way, he can betray PH twice.

      Mahfuz and his Masam Oren geng in Amanah can expect not only total rejection from PH but also from his own Mujahid-Husam-Salehudin block.

      Atok, Boboi and 2 Pejuang can sleep with the nasi kandar gang, KIMMA.

      PH, PN or UMNO nobody give a shit!

      1. why #sinyanyuktua96 want to choose amanah instead of warisan…?

        is warisan still a nationalist party or simply a local sabah-for-sabahan rethorik. culture..

        1. Why not? KIMMA has more branches in the Peninsula than Amanah and Warisan combined. All hardcore Atokristas.

          Besides losing his own state Sabah, Peninsula voters won’t buy easily that Atok had saved Shafie when he was already donning SPRM orange suit and also the court case his exdriver was extorting money from pretty artiste, Zahida Rafik.

          Talk about Atok and his asskissers’ high moral ground, period.

          1. this gets more humorous, there will be a commercial memes to commensurate #sinyanyuktua96 as grandeur godfather to mamak kerala-madras origins in malaysia…

            1. Again, what talking one, you?

              Intoxicated by the exuberance of your own verbosity, eh?

      2. Amanah vice-president Mahfuz Omar says his party’s logo cannot be used by Pejuang in the 15th general election (GE15) unless they obtain Pakatan Harapan’s agreement.

        This comes after Pejuang pro tem deputy president Marzuki Yahya said the party may consider contesting in GE15 using the Amanah logo if it continued to face problems in its application for registration.

        Mahfuz maintained that Amanah was still a part of PH, which meant that any use of the party’s logo needed to be decided by the coalition.

        Note – The top leaders of AMANAH have no right to determine it except with the consent of the majority of the grassroots. Otherwise AMANAH is like digging your own grave.

        1. That’s for Amanah, their leaders and members to decide.

          What got business you say such nonsense?

          My Inggeris velly gud, innit?

          1. Thank you, I really want to correct to ‘their’ instead of you, unfortunately I can’t change it. But the ‘you’ also can be use because it’s refers to Mahfuz Omar. Sorry, I am using cow boy’s English

      3. Hahaha excellent!

    2. Thats why budak hingus yang main dua kolam sudah mati lemas beramai-ramai. Pity Madey si Kitol from Kerala. Kahkahkah!

      1. Kalau berhinguih, jangan kasi dia main di mana2 kolam. Kotor, wooo.

    3. Ye lah tu. Love thy Fake Taliban Lebai2 Pas. Pas sengkokol dgn PN-umno =, Bersatu dan parti2 katak Sabah/Sarawak jadi kerajaan..ada terselit Jemin Semburit -Takpa pula ye, bole diterima. ANwar tak boleh! You farking hipokrit Wau Bulu negeri Budu.. wwweeekkkk..perot busok mcam budu. Otak reput..tak bole fikir..tak malu !

      1. Waaaaaaaa, that’s taking a strong stand, Ma’am.

        Steady, steady.

        But I sokong you. On Fake Taliban.

        Wau Bule appears OK to me.

  48. Moo + hadi merasakan dgn angka penyularan covids semakin hari bertambah membawa kebaikan kpd kerajaan #melayu2isle mereka berdua utk menghalalkan darurat serta menutup dewan parlimen sampai mereka berdua mendapat menyelesaikan permasaalahan kekuasaan politik mereka…

    utk selamat kan negara kini di tangan mahkamah dgn semakan perundangan mwncabar kesahihan penisyhtiaran darurat yg membelakangi perlembagaan yg ada….

    singgahsana kini di lihat tiada halangan mengikut saja kemahuan kerajaan #melayu2isle kedua2 mereka….

    1. Penuh dengan rhetorik ajer komen2 zunnun nih.

      Mengarut mengata “menghalalkan darurat serta menutup dewan parlimen sampai mereka berdua mendapat menyelesaikan permasaalahan kekuasaan politik mereka….”

      Memang boleh mengeluarkan pendapat tapi yang ini mengarut.

      DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Leave a Reply

Your email address will not be published.