UMNO PECAH TIGA? ANNUAR MUSA ANTARA PUNCANYA, KATA AHLI MT

Balik dari Langkawi, Annuar tweet minta “ceasefire”. Rupanya, dia terus membuat tuduhan liar menyerang Presiden dan UMNO.

Annuar macam Muhyiddin yang terus menyerang UMNO bila hilang jawatan parti.

Skrip dia sama. Presiden pecat dia; UMNO mahu Anwar jadi PM; UMNO bergabung dengan DAP; dan UMNO berpecah.

Sebenarnya, tindakan berterusan Annuar menghentam Presiden dan UMNO secara terbuka adalah supaya UMNO dilihat berpecah. Dia pelaksana game plan musuh.

Dia kata UMNO pecah tiga. Dia lupa pecah tiga itu kerana adanya power broker sejak UMNO kalah. Ada yang mahu menjual UMNO kepada Mahathir. Mereka jadi katak macam Hamzah and the gang.

Ada yang tidak jadi melompat. Sekarang mahu jual UMNO kepada Muhyiddin pula. Muhyiddin dalam video yang sudah lama viral dedahkan akan beli pemimpin UMNO dengan jawatan Menteri dan GLC.

Justeru, apa yang Annuat Musa mahu hairankan pasal pecah tiga. Dia adalah sebahagian daripadanya.

Dalam temu bual beliau di Mingguan Malaysia semalam, Annuar mendakwa UMNO akan luput jika tersalah pilih pakatan di PRU 15 nanti.

Tidak semudah itu. UMNO pernah diharam. UMNO pernah ada team A dan team B. UMNO melahirkan beberapa parti serpihan. Bahkan UMNO juga sudah ada pengalaman hilang kuasa. Apakah UMNO luput?

Itu sebab UMNO tidak mahu bekerjasama dengan PPBM. PPBM jelas menikam UMNO dari belakang. Selepas 11 bulan bersama PN, PPBM adalah kawan yang tidak jujur.

Mendendangkan naratif “No Anwar No DAP” adalah game plan Hamzah Zainuddin, Azmin dan Muhyiddin. Ia mahu mengelirukan ahli UMNO. Matlamatnya supaya UMNO berpecah dan UMNO tidak tinggalkan PN.

Dalam pertemuan Ketua Bahagian pada 5.1.2021 dan Mesyuarat MKT pada 6.1.2021 tidak berbangkit pun isu Anwar dan DAP. Jelas Annuar Musa mahu UMNO bermain dalam galeri dia.

Sebab itu Keputusan menggugurkan Annuar Musa sebagai Setiausaha Agung BN amat tepat. PPBM kehilangan senjata yang boleh pecahkan UMNO dari dalam.

Jangan hairan satu hati nanti Annuar Musa akan naik pentas PPBM seperti mana Muhyiddin naik pentas DAP untuk menyerang UMNO

Sebab itu apabila Muhyiddin mendapat perkenan YDP Agung untuk istihar darurat, Annuar mungkin bertepuk puas kononnya UMNO kena checkmate”.

Annuar akan terus menghentam UMNO. Dia tidak Akan berhenti. Dia mencari kepuasan diri. Alang alang menyeluk pekasam biar sampai ke lengan tangan

Tetapi Annuar juga tahu UMNO akan terus kekal wujud. UMNO adalah parti akar umbi. UMNO tidak akan mereput.

UMNO hanya boleh dihapuskan melalui undang undang. Pada 25 Januari ini Mahkamah Persekutuan akan memutuskan permohonan 16 orang bekas ahli UMNO supaya UMNO dibubarkan.

Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan sudah menolak permohonan mereka. UMNO sudah pernah diharamkan. Insyaallah UMNO tidak akan luput atau reput.

DR. PUAD ZARKASHI, AHLI MT UMNO

18 Januari 2021.

4.8 6 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 18 January 2021 — 8:11 pm
Subscribe
Notify of
guest

75 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
zunnun
zunnun
27 January 2021 10:25 pm

ape yg ada persamaan antra annuar musa dgn hadi….

mereka kini beriya2 inginkan kerajaan #melayu2islang berjaya …

utk ape ?

keperluan mendapatkan sokongan utk teus berkuasa…

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
25 January 2021 4:51 pm

MEMALI RANCANGAN JAHAT DORAEMON DISOKONG KUAT ALBONTO………. ALMAHDI AKAN MUNCUL LEPAS WW3………. PAX AMERICANA SUDAH LAST COUNT DOWN…… TOWARDS WW3 TO PAX JUDAICA…….. Kembalinya Liberal World Order……… 1. Terkini Joe Biden baru sahaja mengangkat sumpah sebagai Presiden Amerika Syarikat yang ke-46. Beliau jelas akan mengembalikan ‘Liberal World Order’ dengan Amerika mengetuai semula pakatan Barat seperti NATO yang diabaikan di bawah Trump. Apakah baik-buruk pelantikan Biden ini kepada ekonomi, pasaran saham, perdagangan, Laut China Selatan, dan Dunia Islam? 2. Pastinya peristiwa ini bakal memberi impak besar dalam arena politik dan ekonomi antarabangsa kerana Biden menjanjikan perubahan signifikan berbanding Presiden sebelum ini,… Read more »

zunnun
zunnun
25 January 2021 8:09 am

kerana hadi awang masih enggan memohon maaf, maka sejurus sj kerajaan #melayu2islang jatuh, hadi akan di bawa ke muka pengadilan supaya rakyat ketahui samada hadi masih mengamalkan fahaman extremist kesesatan amanat hadi nya utk mengelak peristiwa berdarah di memali berulang lagi

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
25 January 2021 7:23 am

JANGAN RISAU SEMUA ORANG ADA COVID……PN TAK PERLU BAZIRKAN DANA RAKYAT …..HANYA TUMPUKAN MEREKA YANG BERISIKO SAHAJA…….. KATA KUNCI UNTUK WABAK ADALAH ASING…… PENDATANG ASING DAN POLITIK ASING PHD4PIG……… WABAK BERPUNCA DARI BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PHD4PIG GAGAL HALANG KLUSTER TABLIGH DAN SABAH…….. RAKYAT PERLU BELAJAR HIDUP DENGAN COVID……. WABAK COVID-19 DI SABAH HANYALAH SANDIWARa Oleh Dr Mamat Desa Pemimpin kontroversi Warisan, Mohamaddin Ketapi yang menganggap tragedi serangan militan Sulu di Lahad Datu pada 2013 sebagai sandiwara ATM/PDRM ‘berperang dengan anjing dan ayam’, terkini menganggap pandemik Covid-19 pula sebagai sandiwara PRN pula. Kenyataannya yang penuh prasangka dan dangkal itu telah… Read more »

zunnun
zunnun
25 January 2021 12:18 am

amanat hadi sah sesat, dan fahaman extremist

adakah hadi dah menyesal & bertaubat ?

jika hadi enggan, maka hadi perlu di dakwa agar peristiwa berdarah di memali tidak di ulangi lagi

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
24 January 2021 11:19 pm

NEGARA TIDAK PERLUKAN BANDUAN RETORIK JADI MP……. NEGARA MAKJUJ YANG AKAN KUASAI DUNIA DALAM NEW WORLD ORDER………. Why Calling Israel An Apartheid State Is Not Enough…….. Report from B’Tselem highlighting Israel’s apartheid character is a welcome development, but this finding cannot be divorced from the state’s oppressive settler-colonialism B’Tselem, a leading human rights group in Israel, recently released a report concluding that Israel is an apartheid state, with a regime of Jewish supremacy stretching from the Jordan River to the Mediterranean Sea. The report found that Israel meets the definition of apartheid under international law, which defines apartheid as “inhuman… Read more »

zunnun
zunnun
24 January 2021 8:10 pm

adakah hadi awang berasa menyesal menganuti fahaman extremist hingga membawa peristiwa berdarah….

di memali

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
24 January 2021 5:13 pm

COVID GOOD REASON TO ENFORCE EMERGENCY………. JANGAN BIARKAN PHD4PIG PERINTAH NEGARA LAGI NANTI LAGI RAMAI MELAYU TUKAR JANTINA…….. Govt ‘Showboating’ On Nur Sajat A Grim Message To Trans People: Activist…………. “While we applaud and welcome this urge for inclusivity by our leaders, it is very clear that at home, we have an ambiguous definition of hate speech, which allows us to cherry-pick whom we want to verbally bully to gain public support.” (The Vibes) – Awam’s Lilian Kok warns that authorities’ harassment of LGBT community will lead to public doing the same Nur Sajat, a transgender celebrity, has been in… Read more »

zunnun
zunnun
24 January 2021 11:44 am

tangkap hadi awang kerana ke engganan nya memohon maaf hingga membawa kematian2..

di memali

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
23 January 2021 4:57 pm

LIBERALISM PLURALISM PHD4PIG AKAN BAWA MELAYU MURTAD………. KORANG SEDAP KUTUK…..SEKALI KENA COVID BARU PADAN MUKA…….. SETAKAT INI BELUM ADA SALAH GUNA KUASA DARURAT OLEH TOK MUDIM……. ELOK SANGAT PHD4PIG PERGI MAMPUS SELAMANYA BERSAMA KLEPTOKRAT UMNO………. Umno’s Final Act Of Self-Destruction………. And, suddenly, the relevance of Umno is put to question. Was not Umno the benteng perjuangan against DAP, PKR and Pakatan Harapan, who posed a clear and present danger to the Malays, Islam, Bahasa Malaysia and the Raja-Raja Melayu? How then can Umno oust the “Malay” government and replace it with a DAP-led government? It really does not matter why.… Read more »

zunnun
zunnun
22 January 2021 4:00 pm

hadi awang perlu di tangkap di kuatiri masih membawa fahaman sesat yg membawa kematian2 .

di memali

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
22 January 2021 2:45 pm

MEME. LAA TOK MUDIM TAHU HAYAT TAK PANJANG UNTUK PM8……HADI SETIA MENANTI UNTUK PM9……. THE PROBLEMS STARTED WHEN DAJJAL ILLUMINITY AND DAJJAL FREEMASON UNITED TO DEVALUATE RINGGIT TERRIBLY……IT WAS ONLY THE TIP OF HUGE CORRUPTIONS ICEBERG……. Pembangkang Tolak Proklamasi Darurat, Helah Bela Diri – Kaunselor…….. – Pihak pembangkang yang masih membuat bising dan tidak bersetuju dengan Proklamasi Darurat oleh Yang di-Pertuan Agong disifatkan sebagai pihak-pihak yang menggunakan helah bela diri, kata seorang Kaunselor berdaftar, Mohamad Hasbullah Mustafa. Menurut Hasbullah, tindakan mereka sebenarnya adalah untuk memujuk diri sendiri dengan kekecewaan yang sedang mereka alami akibat peralihan pentadbiran negara secara sah pada… Read more »

zunnun
zunnun
22 January 2021 10:18 am

kesesatan hadi menjadikan hadi awang penjenamaan dajjal hingga membawa kematian2…

di memali

adakah hadi awang sudah bertaubat?

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
20 January 2021 10:30 am

BAWAH PHD4PIG RAMAI PEMBAWA AJARAN SESAT DAN MENYELEWENG ………… PAK JUB PALING BANYAK SUSAHKAN RAKYAT…… MASALAH2 BESAR NEGARA BERPUNCA DARI DORAEMON……. Pemergian Tun Salleh Abas: Kezaliman Yang Belum Terbela Dan Pengharapan Yang Belum Tertunai…….. by1Media. Masih saya ingat lagi bagaimana, setelah Tun Abdullah Ahmad Badawi selaku Perdana Menteri mengumumkan di JW Marriott Hotel, Kuala Lumpur, pada 17 April 2008 bahawa Kerajaan Malaysia akan memberi bayaran ex gratia kepada Tun Salleh Abas atas pemecatan beliau sebagai Ketua Hakim Negara oleh pentadbiran zaman Tun Dr Mahathir Mohamad pada 8 Ogos 1988, saya telah menemui Tun Salleh Abas di Hilton Hotel, Petaling Jaya,… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
19 January 2021 7:39 pm

Scheme of things yang disertu oleh Madey si Kitol dan dilaksana oleh Azmin Semburit. Annuar Musa anjing menyalak semata-mata. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
19 January 2021 7:12 pm

UMNO LACURKAN PARTI DEMI KLEPTOKRAT……… DARURAT UNTUK HALANG POLITIKUS BUAT KACAU SEMENTARA COVID REDA…….. Keputusan darurat muktamad, tak boleh dicabar di mahkamah…….. Tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mahu mengambil tindakan undang-undang bagi mencabar pengisytiharan darurat adalah bukti kukuh bahawa darurat perlu dikuat kuasakan dengan lebih tegas lagi. Difahamkan, langkah itu menyusul selepas Presiden PKR itu menghantar surat kepada semua Ahli Parlimen dalam usaha merayu Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, membatalkan pengisytiharan darurat dan sidang Parlimen diadakan sebelum 31 Januari ini. “Saya sudah mengumumkan hasrat kami untuk merayu kepada Yang di-Pertuan Agong bagi mempertahankan… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 January 2021 4:24 pm

Maner auntie TN? Zunnun sorang jer yang pulun!

Anonymous
Anonymous
19 January 2021 3:13 pm

jinnun berlagak kunnun kenal brahman.
ilmu rt-pcr pun ke laut…KAHKAHKAH

zunnun
zunnun
19 January 2021 2:27 pm

mengape malaun2pAs tidak mempersoalkan keabsahan amanat hadi hingga hari ini…

adakah malaun2 pAs dah sebati dgn ajaran sesat hadi hingga tak merasakan manat hadi satu kesesatan hingga kini….

adakah rakyat membiarkan amanat hadi serta virus2 kesesatan seketul daging babi nya di biarkan menyularkan hingga mencemarkan democracy berparlimen negara…

lupa kah kita akan peritiwa yg ngeri dgn kematian2 ..

di memali

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
19 January 2021 2:22 pm

PATUT UMNO YANG SOKONG KLEPTOKRAT DIPECAT DARI PARTI………… Kumpulan mesra PPBM dalam Umno mahu singkir Zahid?………. Beberapa tokoh besar dalam Umno cuba menarik anggota Majlis Kerja Tertinggi parti itu supaya menyokong PPBM, parti yang pernah dianggap tidak penting dan ditentang oleh ahli akar umbinya. Menurut seorang anggota Majlis Tertinggi Umno yang dihubungi FMT, “tokoh besar” terbabit juga merancang untuk mendapatkan sokongan penuh dalam kalangan pemimpin parti supaya Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi “mengundur diri”. “Kita tidak bercakap mengenai pemimpin PPBM, sebaliknya pemimpin Umno. Adakah mereka cuba memecahbelahkan Umno,” kata sumber dalaman itu yang enggan didedahkan. “Kedua-dua pihak berunding dengan kami.… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
19 January 2021 2:18 pm

SEMUA PARTI BERMASALAH PADA AKAR UMBI KECUALI PAS……… Dilema PH – Mahathir atau Anwar?……… Kemampuan Pakatan Harapan (PH) bertindak sebagai barisan bersatu kini dipersoalkan kerana sebilangan pemimpinnya mungkin cuba bekerjasama dengan Umno, sementara yang lain menyokong Dr Mahathir Mohamad, meninggalkan Anwar Ibrahim dalam keadaan tidak menentu, menurut penganalisis dan sumber dalam parti. Sumber dalaman PH berkata, Anwar hanya boleh menyatukan pembangkang sekiranya Mahathir berundur daripada politik. Beliau berkata, buat masa ini, beberapa pemimpin DAP mahu bekerjasama dengan Mahathir, sementara yang lain menyokong Anwar. Oleh itu, katanya, ada gerakan menyingkirkan dua Lim – veteran DAP, Lim Kit Siang dan anaknya, Guan… Read more »

zunnun
zunnun
19 January 2021 1:28 pm

jika dunia se saorang dah berpecah belah masakan akhirat nya blh bersatu pada …nih…

terlebihi memamah ketulan2 daging babi hadi ke nih…

zunnun
zunnun
19 January 2021 1:30 pm
Reply to  zunnun

jika dunia kamu dah berpecah belah masakan akhirat kamu blh bersatu padu pula…

ajaran sesat amant hadi ke ?

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
19 January 2021 1:21 pm

KERANA DUNIA BERPECAH BELAH……KERANA AKHIRAT BERSATU PADU…….. ELOK SANGAT PENDATANG ASING PULANG KE NEGARA MEREKA…….. PHDAPIG PEMUJA SYAITAN……22 BULAN NEGARA JAHANAM…….. MANA YANG DI ATAS ELOK DICANTAS……BIAR TUMBUH TUNAS BARU……. PENCEROBOH CINA KAWAL TANAH CEROBOH SEPERTI MILIK ‘BAPAK’ MEREKA Mahkamah Tinggi telah menolak permohonan 204 pekebun durian Musang King yang menceroboh tanah kerajaan negeri di Raub Pahang atas dua sebab iaitu notis pengosongan yang dikeluarkan oleh pentadbir tanah dan ia bukanlah satu keputusan atau tindakan yang boleh disemak di mahkamah. Rujuk pautan: https://www.1media.my/2020/12/isu-tanah-durian-musang-king-raub.html 2. Namun, ramai terkejut apabila video tularan Pertubuhan Pembela-Pembela Islam (PEMBELA), melalui hasil tinjauan mereka memaklumkan, mendapati… Read more »

Hassan
Hassan
19 January 2021 1:21 pm

TIDAK DINAFIKAN SI NUAR KELATE NI ADALAH ANTARA SEBAB UMNO BERPECAH, A, TUNGGANG LANGGANG. SEPATUTNYA UMNO MESTI BERANI MEMECAT OR MENYINGKIRNYA TERUS DARI UMNO, LUPAKAN TERUS DIA DARI BERADA DI DLM PARTI UMNO. SEJAK SI NUAR BERADA DLM KABINET, DIA DAH MULA TUNJUKKAN TARINGNYA (LEBIH SUDU DARI KUAH). FIKIRKAN LAH WAHAI OEG UMNO.

zunnun
zunnun
19 January 2021 1:26 pm
Reply to  Hassan

annuar musa itu satu keperluan utk #melayu2islang hadi menerus bibit2 kesundalan mereka jika tidak rakyat kurang mengerti sejauh mana kesundalan2 & kesesatan2 amanat seketul daging babi hadi….

biarkan annuar meneruskan bibit2 kesundalan2 nya berterusan agar #melayu2omNo melihat betape sundal nya mua”FUCK”at yg mereka reka & bian bersama malaun2 pAs dgn kesesatan amanat mereka….

zunnun
zunnun
19 January 2021 11:20 am

tapi masih ke rakyat “care” dgn #sinynyuktua96 dgn 4 hulubalang nya…?

Wau Bule
Wau Bule
19 January 2021 10:43 am

pecah 3 ke retak seribu ke…..who cares

UMNO MTUs nak bergaduh bertumbuk ke….good go ahead

As long as Anwar the ex convict of sodomy is not Malaysia’s PM

For Muhyiddin, ketulahan, karma…….you reap what you sow

Selumbar
Selumbar
19 January 2021 10:24 am

Benarkah UMNO baru  berpecah tiga ?  Makna nya ada tiga nakhoda yang sedang berebut  mendapatkan stereng bahtera UMNO baru. Boleh kita gambarkan, yang satu nak belayar keutara, yang kedua nak belayar ke selatan dan yang ketiga pula nak ketimur. Sebenarnya parti belum berpecah lagi cuma fikiran ahli saja yang bercelaru dalam memilih siapa yang patut mereka angkat sebagai ketua yang berwibawa. Jika disenaraikan nama orang yang cuba menguasai pentadbiran parti semua nya ada melakukan jenayah yang boleh didakwa di mahkamah. Cuma ada pemimpin yang sengaja dilepaskan tidak didakwa lagi. Tapi mata masyarakat melihat, penyamun tetap penyamun walau pun mereka tidak didakwa. Ahli parlimen… Read more »

zunnun
zunnun
19 January 2021 10:30 am
Reply to  Selumbar

omno tidak pecah tiga golongan …

omNo menghadapi retak structural sj….

retak antara (1) majlis tertinggi & (2) grassroot2 yg di wakili oleh cawangan & bahagian2

zunnun
zunnun
19 January 2021 9:40 am

blh ke darurat tangguhkan jangkitan covids dlm masa yg sama virus ajaran sesat hadi penyular2 sana sini…

Anonymous
Anonymous
19 January 2021 10:10 am
Reply to  zunnun

Muhyiddin disaman berhubung pengisytiharan darurat January 19, 2021 Bekas ahli Umno dan PPBM Khairuddin Abu Hassan memfailkan saman terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dengan mendakwa beliau tidak mempunyai keabasahan untuk menasihati Yang DiPertuan Agong mengisytiharkan darurat. Dalam saman pemula difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini, Khairuddin mengemukakan soalan perundangan untuk dijawab mahkamah mengenai sama ada Muhyiddin, yang didakwanya telah kehilangan sokongan majoriti di Dewan Rakyat, boleh menasihati Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah untuk membuat pengisytiharan darurat. Khairuddin berkata dalam afidavitnya, Ahli Parlimen Machang Umno, Ahmad Jazlan Yaakub menarik sokongannya terhadap Muhyiddin pada 9 Jan. “Akibatnya, Muhyiddin cuma mempunyai… Read more »

zunnun
zunnun
19 January 2021 10:17 am
Reply to  Anonymous

itu sebaik tindak yg perlu di jabarkan oleh pembangkang utk perkasakan domocracy berparlimen yg di belakangi oleh #melayu2islang Moo + hadi…

kerana darurat itu tidak lain satu bibit bersifat motif utk memperkasakan kekuasaan semata2….

pihak singgahsana di permainkan oleh Moo + hadi serta fringes yg di hinggapi oleh virus amanat sesat hadi….

Anonymous
Anonymous
19 January 2021 11:09 am
Reply to  Anonymous

Kalau semak lawyer yg mewakili saman Khairuddin Hasan, tak boleh lari dari Khatri Hanif, lawyer Mahathir. Ini sahkan saman ini dicetuskan Mahathir bila 2 runner kuat dia ini terlibat. Timbul isu loci standi kerana pemula saman bukan ahli MP dan bukan ahli mana2 parti politik sbg aggrieved parties kpd darurat kerana darurat telah gantongkan Parliament. Yg penting kpd Mahathir dan Khairuddin yalah memintas Ketua Pembangkang Anwar dlm semua hal termasuk dlm saman ini utk sokong kempen berterusan Mahathir mengadakan Grand Coalition Pembangkang PH++ dengan Mahathir sbg Ketua dan mengenepikan Anwar dan PKR. Jadi tindakan memulakan saman ini seolah tindakan langkah… Read more »

zunnun
zunnun
19 January 2021 11:47 am
Reply to  Anonymous

mahathir hanya ingin mengetahui samada anawar ada majoriti nya… keinginan mahathir bersifat satu perangkap utk mengetahui jika anawar bersekongkong dgn najib & zahid juga sepertimana Muhyi terkini lakukan… jika anwar bersama najib/zahid serta golongan yg menghadapi indictments, maka tidak ada beza anwar dgn Muhyi bagi pandangan mahathir … di sini the impasses nya sedang kan bersma najib/zahid tidak membawa pengertian najib & zahid akan lepAs dari pendakwan…. ngape #sinyanyuktua96 amat xenophobia mengenai perkara sedmikian…. kerana #sinyanyuktua96 tahu bahawa jika tanpa najib/zahid serta gerombolan nya, masakan anwar ada sokongan majoriti…. dgn kecacatan yg di paparkan oleh anwar, #sinyanyuktua96 menggunakan nya utk… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
19 January 2021 9:21 am

DARURAT SEKADAR UNTUK TANGGUHKAN PILIHAN RAYA DAN JANGKITAN OLEH POLITIKUS2……. Why The Emergency Is Good For The Economy…………. Foreigner investors actually welcome the declaration of the Emergency. They would even be happy if the Emergency is forever so that there is no political instability and threats of a coup. The Emergency will in the long-term help Malaysia’s economy recover and the Rakyat will be able to see better times again. That is what Pakatan Harapan is not telling you. In the 1970s and 1980s, foreign investors chose Singapore and Malaysia as the number one and number two investment destination respectively… Read more »

zunnun
zunnun
19 January 2021 9:03 am

the ultimate measure of Man is not is not in time of comfort & convenient but is measured in time of challenge & controversy… why Man ? assume a narrative, Adam First Man, and Eve A Precedence is it not in every Faultline exist A Priori Default ? jika tidak kejadian hawa itu satu bibit “after thought..” adakah tuhan melakukan semua kejadian dgn naratif “after thought? .. adakah kerajaan#melayu2islang hadi kini sedang lena dgn makan gaji buta 80,000 sebulan satu comfort dan penderitaan rakyat menghadapi darurat dlm serba kesusahan adakah hadi awang menjauhi kontroversi dan berdiam bila mana rakyat kelangtang… Read more »

Sheraton
Sheraton
19 January 2021 9:01 am

Dengan tidak bekerjasama dengan BERSATU paling tidak hayat UMNO masih ada dan boleh lagi di selamatkan.

UMNO masih ada peluang.

Jika teruskan bekerjasama dengan BERSATU.. UMNO di tanam hidup hidup.

Masa sekarang masa tak ada duit. Masa sesuai memujuk. Tahu-tahu dah ada satu kumpulan yang akan meninggalkan UMNO di ikuti dengan kenyataan seperti Geng dalam KEADILAN yang keluar parti menjadi Ahli UMNO. Kata nya gelombang biru..

Begitu lah licik nya mereka menguna PKP

zunnun
zunnun
19 January 2021 9:14 am
Reply to  Sheraton

darurat yg kerajaan #melayu2islang Moo + hadi minta dari singgahsana tapi singgahsana tidak memberi jawapan nya tanpa berbincang dgn singahsana2 yg merangkumi nya…. maka #melayuislang Moo + hadi umum kan dulu PKP dan bila singgahsana perkenan akan darurat yg di minta, maka Moo + hadi keesokan nya terpaksa membuat ramuan terbaharu pula…. agar PKP yg sebelum nya dan darurat yg telah di perkenaan oleh singgahsana do onak supaya kelihatan tidak cacat bentuk2 nya…. bila #melayu2islang Moo + hadi cuba mencuba melakukan keserasian kedua2 tindakan, maka akan ada keccatan nya….. kecacatan yg menujukan (1) kepentingan motif dan (2) memperkuatkan motif mereka….… Read more »

zunnun
zunnun
19 January 2021 7:56 am

puad dan omNo kena berani buat satu ketetapan bahawa kebenaran itu melebihi rethotik berbezaan bangsa dan kepercayaan ….

kebenaran itu ada di setiap bangsa dan ilmu keyakinan manusia…

jauh sekali terletak pd #melayu2 & #islang tapi pd #kemanusian manusia…

ayuh, reset natijah dan neraca keadilan utk perbetulkan negara bukan asyik mempertahankan kesundalan bangsa dan kepercayaan semata2…

bukan kepentingan tapi keinginan

keinginan utk melihat rakyat & negara tidak jadi bahan ketawa

ayuh…..

anonymous
anonymous
19 January 2021 7:52 am

mvsaRP kata
JANGAN RISAU SEMUA ORANG ADA COVID…….TINGGAL LAGI BERGEJALA ATAU TIDAK……
yg +ve ujian rt-pcr tu, bergejala atau tidak?
Mana yg betul: lockdown cara hadi wang vs lockdown cara dajjal?
Melainkan cara islam, kedua2nya menyuburkan fasad fil ardh.

zunnun
zunnun
19 January 2021 8:10 am
Reply to  anonymous

laa,

hdi awang kan anah buah dajjal….

hingga kaum di memali di perlakukan seperti zombie berkapak berparang bercangkul mengamok terkena virus sesat amanat hadi….

kono hadi awang nak buat lockdown utk ape pula….

utk menagih2kan virus nya ke ? tak cukup dgn #melayu2islang yg terkial2 tercungap2 memerintah negara membelakangi democracy parlimen yg ada ke ?.

zunnun
zunnun
19 January 2021 8:13 am
Reply to  zunnun

Oops

hadi awang kan anak buah dajjal…

dan dajjal kan sebantal dgn hadi awang jika tidak masakan tergolek2 di memali…

ibrahim libya mati jadi bangkai ko, kan binatang mati tinggalkan bangkai….

cuba renung2kan…

ngape jadi bagitu..

adakah kerana kesesatan virus seketul daging babi hadi

Anonymous
Anonymous
19 January 2021 5:55 am

Lagi sekali zunnun hampir monopolize ruang komen blog Budin nih. Blogging sejak petang semalam hingga 3:21 pagi.

Tak cukup tidur, sikit lagi nanti dia mood tak bagus, mengamuk sana mengamuk sini.

Akan terus dibalun, ditibai dan dibantai berterusan jika buat begitu.

Catatan Minda
Catatan Minda
19 January 2021 5:12 am

Anuar Musa habisler… kata orang-orang tua dulu kalau tikam belakang memang tak boleh percaya sampai bila-bila. Look and see..

zunnun
zunnun
19 January 2021 3:21 am

syok sgt ketika pagi hening nih…

having fun balun malaun2 pAs dan hadi dgn bibit2 kesundalan amanat sesat yg di anuti…

zunnun
zunnun
19 January 2021 3:18 am

laa puad, musuh omNo bukan Moo + assmin kerana mereka berdua tak kemana pun dgn parti nyamuk mereka… tapi dgn tidak kah #mealyu2omNo buta, bahawa #melayu2islang hadi lagi bisa kerana mereka bukan lagi manusia dah jadi zombie2 dek asyik memamah dari kawah seketul daging babi hadi sejak lama…. yg #melayu2omNo pergi bercampur mereka utk menegak kan wadah perjuangan mua”FUCK”at ngape hingga di FUCK oleh hadi dan malaun2 nya…. tidak lihat apo yg hadi lakukan ketika bersam pakatan rakyat sebelum nya…? kan kini ramai dlm omNo terkena virus amanat seketul daging babi nya hingga omNO terbahagi2 golongan akhir nya…. cepat, nyak… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 January 2021 6:05 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT. Menyebut FUCK maka Pukimak lah dia.

Dia jenis yang tonggang tonggek di pangkal Pokok Kayu Ara di tepi rumah dia, memegang joss sticks. Asyik menyebut kematian2 di Memali. Tapi gerun, tak berani menyebut kematian2 di rusuhan kaum 13 Mei 1969 dimana Tentera diarah mengawal keadaan.

Depa ikut SOP (Standard Operating Procedure) Tentera, gamak nya tembak sesiapa yang langgar perintah berkurung, termasuk anjing2 depa.

zunnun
zunnun
19 January 2021 1:31 am

ngape penguasa tidak teliti virus ajaran sesat hadi yg membuat ibrahim dan penyokong2 nya seperti zombie di memali…?

Anonymous
Anonymous
19 January 2021 6:09 am
Reply to  zunnun

Virus ajaran menghasut dan perkauman tak payah di teliti tapi nyata ada di rusuhan kaum 13 Mei 1969.

Alhamdulillah telah di kawal pihakTentera yang tentulah ikut SOP Tentera bila mengawal nya.

Dipercayai depa tembak siapa yang langgar perintah berkurung. Termasuk anjing2 nya.

zunnun
zunnun
19 January 2021 1:30 am

tidak kah Moo + assmin meraskan mempelajari bahawa virus sesat amanat hadi kini sedang melanda pN hingga akhir nya mencemarkan kelestarian pN ?

zunnun
zunnun
19 January 2021 1:28 am

virus sesat amanat ajaran sesat hadi telah mencemari pakatan rakyat tapi kepimpinan nya berjaya menghpuskan virus tersebut hingga mampu pertahankan pulau pinangdan selangor dari di cemari dari ajaran sesat seketul daging babi hadi….

tapi

kesian dgn #melayu2omNo, di cemari dgn virus amanat sesat ajaran seketul daging babi hadi hingga lingkup mua”FUCK”at setelah malun2 pAs mula mengangkang pula dgn Moo + assmin…

ape kah Moo + assmin juga akan meneima nasib yg sama dgn ape yg di hadapi oelh pakatan rakyat dan omNo terdahulu…

Anonymous
Anonymous
19 January 2021 6:19 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT. Menyebut “FUCK”, maka Pukimak lah dia.

Mischievous question “ape kah Moo + assmin juga akan meneima nasib yg sama …” Di tak peduli apa, asalkan dapat mencaci lawan nya.

Tapi DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN ini sentiasa dibalun, ditibai dan dibantai bila keluar disini.

zunnun
zunnun
19 January 2021 1:21 am

rakyat tidak risau jika semua terkena jangkitan covids tapi rakyat risau jika terkena jangkitan virus sesat hadi yg membawa kematian2 ..

di memali

Anonymous
Anonymous
19 January 2021 6:23 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN amat risau bila disebut rusuhan kaum 13 Mei 1969 di mana Tentera di arah mengawal keadaan dan depa gunakan SOP Tentera, gamak nya tembak sesiapa yang langar perintah berkurung, termasuk anjing2 depa,

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
18 January 2021 10:18 pm

JANGAN RISAU SEMUA ORANG ADA COVID…….TINGGAL LAGI BERGEJALA ATAU TIDAK……YANG WAJIB HANYA KUARANTIN DAN JARAK SOSIAL……..JANGAN BAZIRKAN DANA RAKYAT……… Diuji atau tidak, kontak rapat mesti diasingkan – Noor Hisham……… Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) hari ini menjawab kebimbangan yang timbul ekoran keputusan untuk tidak melakukan ujian ke atas semua kontak rapat pesakit Covid-19 boleh menyebabkan virus itu merebak tanpa disedari. Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah berkata tidak kira sama ada seseorang itu diuji saring atau pun tidak, mereka tetap mesti mengasingkan diri sekiranya mereka terdedah kepada mana-mana pesakit Covid-19. “Untuk makluman, kontak rapat kepada kes positif perlu menjalani kuarantin… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
18 January 2021 9:54 pm

______BUKAN ANTI VAKSIN TAPI ANTI PEMBAZIRAN DANA RAKYAT…… GOLONGAN PATUT TERIMA VAKSIN IALAH PEKERJA ASING, POLITIKUS DAN FRONT LINERS……MASYARAKAT HANYA PERLU KUARANTIN……….. Vaksin COVID-19: KKM ambil maklum laporan susulan kes kematian di Norway Autopsi menunjukkan penerima mengalami demam, mual dan cirit-birit yang merupakan kesan advers biasa selepas penerimaan imunisasi. – Gambar fail/REUTERS KUALA LUMPUR: Kementerian Kesihatan (KKM) mengambil maklum laporan dikeluarkan oleh Norwegian Medicines Agency berkenaan susulan laporan kematian 23 individu berusia 80 tahun ke atas di Norway selepas disuntik vaksin COVID-19 buatan Pfizer-BioNTech. Berdasarkan kepada laporan awal bertajuk “COVID-19 vaccination associated with adverse drug reactions in elderly people who… Read more »

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
18 January 2021 9:24 pm

Calon sudah ada buat skrg semua negara2 dunia sdg memilih sosok yg sesuai pada jentera kerajaan dan swasta hanya yg layak yg amanah menurut sejarah pencapaian dan berkelayakan diberi peranan. Pada yg prestasi yg utamakan kelompok/kaum/kroni/bangsa yg memandang rendah dan tidak adil pada peringkat bawahan yg suka tunjuk kuasa dipecat/diberhentikan. Kebarangkalian sesampai awal 2023 peralihan berlaku utk dunia dari pemegang kepada pembawa amanah misi penyatuan umat sejurus sejarah dunia terkibar tertabal sosok Al-Mahdi. Bukan Biden di Amerika bukan Anwar di Malaysia bukan Habib Rizieq di Indonesia bahkan di Thailand rajanya di curigai yg lain semua negara2 ikut saja maka pope… Read more »

zunnun
zunnun
19 January 2021 3:06 am

laa dah sebati dgn ajaran yg di ajar dari kecil laii mukaramah itu jantung “world”, dunia…. dek sobab baitl makmur di atas langit dan baitulllah di bumi… manusia terhahul sgt fancy dgn mencari ketuhanan melalui geometri…. tapi ngape tidak mencari geometri yg dah di sempurnakn oleh tuhan dari kejadian nya, kejadian kesmpurnaan nya, manusia… kan manusia itu satu kesempurnaan kejadian tuhan dan dgn kesempurnaan tuhan, tak susah nak mencari di mana aras & kursi nya di alam raya…. tidak kah ada bersama kesempurnaan manusia…? “wafianfusikum afala tubsirun… hadi lain pulo… istana di marang di jadikan singgahsana dan segala2 babi belaan… Read more »

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
19 January 2021 5:14 am
Reply to  zunnun

Nun esok sumuwo dah faham cakap apo pun dah tak kesah mcm Nun la sosok ea asal dapek bokudo botuam … asal jgn dengki kat org … dah bokudo kono lah ontok2 jgn coghito kat org … kalu coghito kat org dah jadi perangai bebudak … buek do no jo la … tak kan nak bokudo 24 jam .. makno ea buek lah kijo msg2 sbb nothing is free demi sesuap nasi. jgn lupo bertolong-tolongan … syurga itu hanya utk 💓 yg berbaik jo … yg jahat bakal jadi gilo duduk di pusat rehabilitasi akibat perangai nyo yg tak sadau… Read more »

Last edited 3 years ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
zunnun
zunnun
19 January 2021 7:46 am

laa,

den suka menghiburkan iblis dlm dada supaya den blh lihat iblis den nyata..

klu tak ada iblis masa kan den blh lihat cahaya…

cuba2 koa fikir, cermin tu tak blh balikan cahaya klu tak ada kegelapan di belakang nyo..

kek blog ini den melihat2 bibit kegelapan iblis dan nur kenabian utk AKU & DIO….

melihat 2 dlm keSATUan sentiasa….

hadi awang tu den jadikan iblis utk meransang cahaya kebenaran nya…

Anonymous
Anonymous
19 January 2021 6:29 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK sgt fancy dgn mencari ketuhanan melalui geometri….

Tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya.

zunnun
zunnun
19 January 2021 8:28 am
Reply to  zunnun

klu kao nak mengenal syurga cari penyatuan dlm keduan….. jgn sesekali dlm keduan kao mencari kesatuan…. blh ko kao cari infinity dlm keadaan Finite ko… blh ke ko membataskan yg tak terbatas…. let go let go let go…. lihat iblis dan kenabian.. kegelapan & cahaya yg terang… let go, kedua2 nya datang tanpa di undang… dance with the light and play with the dark… tapi . fahami apabila dark & cahaya menjadi satu…. tiada kegelapn tiada pencerahan…. tiada permulaan tiada kesudahan… tiada kelaparan tiada kekenyangan kamu ketika itu bukan pelakon tapi punca segala lakonan2 yg ada…. Ikamu menyatakan ISLAM dari… Read more »

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
19 January 2021 9:55 am
Reply to  zunnun

Rahsianyo terbuka akhirnya tiada berubah ketetapan ini Sang sosok dgn persetujuan semuwo ado caro lebih molek supaya jgn nampak ketara feel laku bokudo mcm omputih sampaikan dlm filem birunyo.

Dibenarkan ditempat tertutup masuk sebarang talipon tidak dibenarkan menjadi larangan wajib dipatuhi … bokudo buekpo tunjukkan pado o’ang ngamai. Inilah caronyo kesopanan dan kesusilaan dah dapek upah msg2 ontok2 jo la.

Kesimpulannyo hanya 💓 yg baik2 ke syurga (dah diberitakan sejak dulu2 lagi) jadi yg tak faham sbb senantiasa dengki pada org siapa nak berkawan … inilah logiknya asik perangai bebudak dikekalkan patutnya bersikap matang bukannya ikut keEGOan diri. Tahu.

zunnun
zunnun
19 January 2021 10:08 am

rahsia tuhan ada dgn tuhan , jika tidak tak dinamakan rahsia… tapi manusia perlu nyatakan dan menyampaikan risalah ketuhanan agar dapat memberi manusia jln utk mengenal kemanusian mereka semua… cuba2 renungkan apo beza rahsia tuhan & risahlah ketuhanan…? newton melihat nyo dlm buah epal yg tiba2 jatuh ketik dia dlm zhuk mencari kebenaran… curia dgn ureka ureka mencari perbezaan jisim dan yg membawa kpd pertemuan radioaktif …. muahmmad anak amaniha menjimpai ketuhanan nya lalu mengegil2 ketakutan…. mosses menjumpai ketuhanan nya dlm api yg belukar yg tiba2 marak…. bila mereka2 menjumpai, mahu tidak mahu mereka perlu menceritakan dgn kekurangan bahasa yg… Read more »

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
19 January 2021 10:34 am
Reply to  zunnun

Setiap sudut dijaga asal jgn gaduh2 asal berbaik-baik maka dapatlah segala yg diinginkan jgn ada rahsia lagi asal patuhi aturcaranya saja. Dah dapat nikmat masakan nak disensasikan hal … itulah maksiat namonyo mako msg2 menanggung malu.

Inilah yg semua cari2 dah dibenarkan kenapa nak makan sorang2. Zunnun2 kehadiran tuhan terbuka langit dgn undang2 segala hal disusun. Ko nak makan sorang2 dipersilakan asal tidak ganggu yg lain yg ikuti aturan baru apo namo ea SOP. Tahu.

zunnun
zunnun
19 January 2021 11:29 am

gaduh kerana menegarkan kebenaran tuhan berperang kerana ketingan utk menjabarkan ketuhanan…

amanat hadi awang itu bibit2 di mana hadi awang menjabarkan ketuhanan dgn ketulan2 daging babi nya hingga membawa kematian2 di memali…

bezakan keinginana & kepentingan

seperti darurat yg #melayu2islang Moo + perolehi dari singgahsana….

berbezaan yg mereka cuba halusi tapi menampakan kecacatan…..

pujangga hamka berkata…

rumah dah siap pahat masih berbunyi2….

jika rumah itu sempurna, kekal sentiasa akan nya….

tuhan itu semperuna, tapi ngape kerana perbezaan warna dan bahasa pahat sentiasa berbunyi2 sedang kan manusia itu kesempurnaan kejadian mereka….

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
19 January 2021 11:54 am
Reply to  zunnun

Mencari kebenaran namo ea Zunnun itu pasal tu kito soduniyo disusun kesudahan terima aje mengaku aje yg mano tersilap … diberi waktu … Allah swt terbaik penyusunannya kena ikut aturan beransur-ansur sang penguasa2 dari Adam semuawo tahu tapi tak boleh menyalahi takdir ibarat yg skrg dan yg dulu mano boleh jadi tuhan sbb kesesuaian masa tidak membenarkan. Nun2 buekpo nak teruskan keEGOan ilmu. Tahu. Kihkihkihkih … saba jo la.

zunnun
zunnun
19 January 2021 12:53 pm

jika Allah Swt maka tuhan akan sentiasa manusia memuja dan mendewa…. tapi jika tuhan itu ketuhanan kita semua, perlu ape utk menyebut2 “allah” swt sentiasa.. sebut sj nama kita kerana nama kita kan nama2 Nya… puji dan selawat nama nya yg ada dgn kita, agar satu hari, ketuhanan NYA yg sentiasa dgn kita tiba2 menujukan dan menyatakan DIRI NYA.. mencari2 dari mana tiba2 bunyi kata2 yg memanggil kita…. ketika itu, bulu roma dan badan sejuk tiba2… “jika air laut itu tinta (dakwat) tidak cukup utk menulis nama2 Aku…” tuhan tidak di sebelah sana jambatan dan kita di sebelah sini jambatan… Read more »

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
19 January 2021 1:04 pm
Reply to  zunnun

Kesemua yg melihat sekeliling 360 darjah yg tiada hujungnya yg senantiasa hidup bergantian hari tanpa awal, skrg dan esok hari2 yg tiada hentinya termasuk dari hati yg berdenyut. Itulah kalimah tauhid tiada lain melainkan tuhan semesta alam.

Manusia segala mahlok (apa saja hidupan) adalah dari tuhan yg besar ini kesemuanya adalah satu (tunggal) … Setempat
kesemuanya (tunggal-yakni satu) senantiasa hidup …. dan dari kita yg kecil ini kemana saja kita pergi walau pun ditempat yg kotor taik sekali pun ianya tetap berada ini dikatakan tidak bertempat hanya ilmu bagi yg memahami dan tidak semua faham.

Last edited 3 years ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
zunnun
zunnun
19 January 2021 1:20 pm

jika manusia itu dari tuhan maka tuhan itu pencipta…

jika tuhan itu yg kita puja dan dewa, maka tuhan itu manusia yg mencipta…

tapi, jika kita itu ketuhanan nya, (A) = (-A) sentiasa….

bila se saorang setapak kehadapan, kekosongan akan setapak kebelakang….

jika tidak, tiada kejadian dan tiada kesenambungan …

kun dan fayakun tidak blh di pisahakan….

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
19 January 2021 1:30 pm
Reply to  zunnun

Betul, takdir senantiasa terjadi setiap detik baik mahu pun buruk itu pasal islam itu berarti selamat bagaimana mahu menyelamatkan diri .. org lain penyebab kita tidak selamat kena pandai menjauhkan diri (ini juga kita sdg meniti dititian siratulmustaqim) disertakan doa senantiasa dihati .. maka mudah2an para malaikat berada disekeliling kita yg membantu … ini yg kebykkan tidak yakin walhal wajib percaya.

Last edited 3 years ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
zunnun
zunnun
18 January 2021 9:04 pm

skrang omnO dan pH mengetahui bahawa #melayu2islang Moo + hadi tidak blh memenangi pru 15 malah kini tidak mempunyai majoriti….

maka ape yg perlu omNo buat bersihkan saki baki kepimpinan omNo yg terkena jangkitan virus amanat sesat hadi….

dan mulakan rundingan dgn pH tanpa melibatkan #sinyanyuktua96 kerena #sinyanyuktua96 dan #melayu2islang Moo + hadi mempunyai agenda serupa…..

omNo dan pH perlu mengelakan #sinyanyuktua96 dan omNO nyahkan annuar musa, hisham, shahidan & zahidi….

Anonymous
Anonymous
19 January 2021 6:33 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK dah hilang agenda.

Bertikam lidah dalam parti tak renti2 hingga Ronnie Liu dah terhumban ke Raub, Pahang.

Agenda DAP tentu akan berubah, tunggulah, lihatlah, tentu akan dapat melihat berita2 tindak tanduk depa yang meriah.

zunnun
zunnun
18 January 2021 8:21 pm

permainan #melayu2pbbm yg di dalangi oleh kartel #Moo dlm omNO yg mendapat manfaat dari imbuhan kerajaan #melayu2islang Moo + hadi… mesti ada tok lebai jika toidak masakan mereka berani melakukan hanya semata2 upah kerana dgn tok lebai dapat berkat dunia dan akhirat….taka tok lebai yg ada power mentera dan power menderam tak lain hadi dgn ajaran seketul daging babi nya…. selgi omNo masih mengharapkan hadi & maluan2 nya utk memperkasakan mua”FUCK”at selagi itu omNO akan sentiasa di “FUCK” oleh hadi dgn sifat kepuraan mereka…. permasaalah #melayu2islang bukan #melayu2 nya, tapi kesesatan agama yg di anuti dari pendeta hadi, maka tak… Read more »