“PAS IKUT SUNNAH TRUMP”

Presiden Pas menyamakan lawan mereka seperti Donald Trump tanpa beliau perasan kesamaan Pas dengan Donald Trump sangat rapat.

Donald Trump yang tewas pilihanraya Presiden tetapi tetap mahu menjadi kerajaan.

Pengikut-pengikutnya yang bimbang hilang kuasa dengan semangat ‘White Supremacy’ memecah masuk Capitol Building di Washington DC sehingga menyebabkan huru hara di bangunan Parlimen US tersebut.

Selepas kekecohan oleh penyokongnya, Donald Trump meluluskan perintah darurat di Washington DC yang dilihat untuk menggangu peralihan kuasa.

Hal yang sama dilakukan oleh Pas dan sekutu sekutunya menggunakan ‘Malay Supremacy’ untuk dapatkan kuasa.

Laungan nasib Melayu dan Islam terancam bergema di pentas pentas dan media media Pas selama 22 bulan.

Ahli ahli akedemik pro mereka digunakan untuk meniupkan isu yang sama.

Islam terancam, Melayu terancam. Isu arwah Adib, LGBT, RUU 355, ICERT dan Buy Muslim First menjadi zikir harian mereka.

Tetapi hari ini sudah hampir setahun Pas menjadi kerajaan, yang berjaya mereka laksanakan ialah menaikkan cabutan khas judi sebanyak 22 kali setahun.

Lain lain isu tidak lagi kedengaran.

Inilah kelompok yang sama dengan Trump yang benar benar memperalatkan agama dan bangsa semata mata untuk peroleh kuasa.

Pas ikut sunnah Trump.

MOHAMAD SABU, Presiden Amanah

15 Januari 2021.

4.4 14 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 15 January 2021 — 9:25 pm
Subscribe
Notify of
guest

80 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
25 January 2021 7:22 pm

PHD4PIG HANYA TERDIRI PENGGANAS KOMUNIS PERUSUH SOSIALIST DAN PEMBERONTAK SYIAH………. HANYA PEJUANG HUDUD BOLEH DIPERTAHANKAN………. Pertahankan UMNO, bukan pemimpin………… MEMPERTAHANKAN parti lebih penting berbanding mempertahankan seorang pemimpin. Oleh itu, Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sewajarnya akur dengan gesaan ahli akar umbi agar berundur secara terhormat daripada menerajui parti Melayu itu. Penganalisis Politik, Dr Mohammad Tawfiq Yaakub berkata, taat setia kepada pemimpin juga perlu diletakkan tepat pada masa berbanding kesetiaan membuta tuli yang boleh merosakkan parti yang telah banyak berjasa kepada negara dan orang Melayu. Justeru, katanya, ahli-ahli UMNO tidak boleh hanya membiarkan masa menentukan masa depan parti.… Read more »

zunnun
zunnun
25 January 2021 8:55 am

hadi awang perlu di bawa ke muka pengadilan, kerana hingga kini hadi masih tidak memohon maaf dan utk mengalak berulang kejadian peristiwa berdarah di memali,

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
25 January 2021 7:15 am

JANGAN RISAU SEMUA ORANG ADA COVID……PN TAK PERLU BAZIRKAN DANA RAKYAT …..HANYA TUMPUKAN MEREKA YANG BERISIKO SAHAJA…….. KATA KUNCI UNTUK WABAK ADALAH ASING…… PENDATANG ASING DAN POLITIK ASING PHD4PIG……… WABAK BERPUNCA DARI BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PHD4PIG GAGAL HALANG KLUSTER TABLIGH DAN SABAH…….. RAKYAT PERLU BELAJAR HIDUP DENGAN COVID……. WABAK COVID-19 DI SABAH HANYALAH SANDIWARa Oleh Dr Mamat Desa Pemimpin kontroversi Warisan, Mohamaddin Ketapi yang menganggap tragedi serangan militan Sulu di Lahad Datu pada 2013 sebagai sandiwara ATM/PDRM ‘berperang dengan anjing dan ayam’, terkini menganggap pandemik Covid-19 pula sebagai sandiwara PRN pula. Kenyataannya yang penuh prasangka dan dangkal itu telah… Read more »

zunnun
zunnun
24 January 2021 10:37 pm

usaha perlu di mulakan utk mendakwa hadi awang di hadapkan ke muka pengadilan utk mengelakan fahaman extremist nya yg mencetuskan peristiwa berdarah…

di memali

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
24 January 2021 10:11 pm

NEGARA TIDAK PERLUKAN BANDUAN RETORIK JADI MP……. NEGARA MAKJUJ YANG AKAN KUASAI DUNIA DALAM NEW WORLD ORDER………. Why Calling Israel An Apartheid State Is Not Enough…….. Report from B’Tselem highlighting Israel’s apartheid character is a welcome development, but this finding cannot be divorced from the state’s oppressive settler-colonialism B’Tselem, a leading human rights group in Israel, recently released a report concluding that Israel is an apartheid state, with a regime of Jewish supremacy stretching from the Jordan River to the Mediterranean Sea. The report found that Israel meets the definition of apartheid under international law, which defines apartheid as “inhuman… Read more »

zunnun
zunnun
24 January 2021 8:00 pm

adakah hadi awang berasa menyesal membawa fahaman extremist hingga berlaku peritiwa berdarah ….

di memali

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
23 January 2021 4:26 pm

LIBERALISM PLURALISM PHD4PIG AKAN BAWA MELAYU MURTAD………. KORANG SEDAP KUTUK…..SEKALI KENA COVID BARU PADAN MUKA…….. SETAKAT INI BELUM ADA SALAH GUNA KUASA DARURAT OLEH TOK MUDIM……. ELOK SANGAT PHD4PIG PERGI MAMPUS SELAMANYA BERSAMA KLEPTOKRAT UMNO………. Umno’s Final Act Of Self-Destruction………. And, suddenly, the relevance of Umno is put to question. Was not Umno the benteng perjuangan against DAP, PKR and Pakatan Harapan, who posed a clear and present danger to the Malays, Islam, Bahasa Malaysia and the Raja-Raja Melayu? How then can Umno oust the “Malay” government and replace it with a DAP-led government? It really does not matter why.… Read more »

zunnun
zunnun
22 January 2021 4:11 pm

hadi awang perlu di tangkap jika enggan memohon maaf di kuatiri masih membawa fahaman sesat yg membawa kematian2 …
di memali

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
22 January 2021 2:39 pm

MEME. LAA TOK MUDIM TAHU HAYAT TAK PANJANG UNTUK PM8……HADI SETIA MENANTI UNTUK PM9……. THE PROBLEMS STARTED WHEN DAJJAL ILLUMINITY AND DAJJAL FREEMASON UNITED TO DEVALUATE RINGGIT TERRIBLY……IT WAS ONLY THE TIP OF HUGE CORRUPTIONS ICEBERG……. Pembangkang Tolak Proklamasi Darurat, Helah Bela Diri – Kaunselor…….. – Pihak pembangkang yang masih membuat bising dan tidak bersetuju dengan Proklamasi Darurat oleh Yang di-Pertuan Agong disifatkan sebagai pihak-pihak yang menggunakan helah bela diri, kata seorang Kaunselor berdaftar, Mohamad Hasbullah Mustafa. Menurut Hasbullah, tindakan mereka sebenarnya adalah untuk memujuk diri sendiri dengan kekecewaan yang sedang mereka alami akibat peralihan pentadbiran negara secara sah pada… Read more »

zunnun
zunnun
22 January 2021 10:27 am

amanat hadi awang sesat…

hingga membawa kematian2

di memali

sudahkah hadi awang bertaubat

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
19 January 2021 1:06 pm

ELOK SANGAT PENDATANG ASING PULANG KE NEGARA MEREKA…….. PHDAPIG PEMUJA SYAITAN……22 BULAN NEGARA JAHANAM…….. MANA YANG DI ATAS ELOK DICANTAS……BIAR TUMBUH TUNAS BARU……. PENCEROBOH CINA KAWAL TANAH CEROBOH SEPERTI MILIK ‘BAPAK’ MEREKA Mahkamah Tinggi telah menolak permohonan 204 pekebun durian Musang King yang menceroboh tanah kerajaan negeri di Raub Pahang atas dua sebab iaitu notis pengosongan yang dikeluarkan oleh pentadbir tanah dan ia bukanlah satu keputusan atau tindakan yang boleh disemak di mahkamah. Rujuk pautan: https://www.1media.my/2020/12/isu-tanah-durian-musang-king-raub.html 2. Namun, ramai terkejut apabila video tularan Pertubuhan Pembela-Pembela Islam (PEMBELA), melalui hasil tinjauan mereka memaklumkan, mendapati setiap penjuru masuk sekitar kawasan tersebut dikawal… Read more »

zunnun
zunnun
19 January 2021 12:51 am

adakah amanat hadi awang satu sunnah kpd malaun2 pAs atau satu kewajipan utk babi2 belaan hadi yg kini di jenamakan dgn #melayu2islang ?

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
17 January 2021 7:30 am

KELANTAN MUNDUR KERANA DIDERA DORAEMON DAN PAK JUB…….. PAK JUB PALING BANYAK SUSAHKAN RAKYAT…… MASALAH2 BESAR NEGARA BERPUNCA DARI DORAEMON……. Pemergian Tun Salleh Abas: Kezaliman Yang Belum Terbela Dan Pengharapan Yang Belum Tertunai…….. by1Media. Masih saya ingat lagi bagaimana, setelah Tun Abdullah Ahmad Badawi selaku Perdana Menteri mengumumkan di JW Marriott Hotel, Kuala Lumpur, pada 17 April 2008 bahawa Kerajaan Malaysia akan memberi bayaran ex gratia kepada Tun Salleh Abas atas pemecatan beliau sebagai Ketua Hakim Negara oleh pentadbiran zaman Tun Dr Mahathir Mohamad pada 8 Ogos 1988, saya telah menemui Tun Salleh Abas di Hilton Hotel, Petaling Jaya, pada… Read more »

Catatan Minda
Catatan Minda
16 January 2021 4:30 pm

Orang Kelantan tak nak lagi PAS. Sebab masyuk kuat sangat. Rakyat Kelantan tak maju juga. Untung kat orang atas.

Last edited 3 years ago by Catatan Minda
zunnun
zunnun
16 January 2021 1:35 pm

umat muslim akhir zaman…

bila zaman umat2 muslim berkhir, maka mereka mati dan di ganti dgn umat2 muslim seterus nya hingga terlahir umat2 muslim yg berilmu jauh sekali tegar fahaman ajaran seketul daging babi hadi…

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
16 January 2021 11:30 am

UMMAT ISLAM AKHIR ZAMAN MULA IKUT SUNNAH DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ……… Darurat, Terus Bekerja Untuk Rakyat…………. Idris Hj Ahmad Naib Presiden PAS 1.Walau pun darurat, semua ahli PAS terutama wakil rakyat mesti terus bekerja untuk santuni rakyat. 2.Bantu mereka ditimpa musibah banjir samaada tenaga atau wang. 3.Santuni orang susah di tempat masing-masing. 4.Biar kita yang ziarah mereka, jangan biarkan mereka mencari kita. Ini sudah menyusahkan mereka. Kerana mereka terpaksa meninggalkan urusan harian mereka. 5.Permudahkan urusan rakyat yg memerlukan bantuan yang disediakan oleh kerajaan seperti cara mengisi borang dalam talian. 6.Semua ahli PAS, ahli majlis, JKK mesti menjadi pelapor kepada pihak berkuasa… Read more »

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 10:04 am

Menibai Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla dan Jigit yang men Jig it tak renti2 di sini ada faedah nya.

Depa cabut lari.

(kot “dia” – orang yang sama).

Sekarang tidak lagi kita di digressed, distracted and deviated from the truths.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
16 January 2021 9:26 am

Siapa yang beri Melayu Islam makan bangkai kanggaroo, babi dan anjing sambil main jackpot 22 kali? Ulama zaman 80an hingga zaman Al Sultan Anjing Marang al Hadi Awang? Pemimpin politik zaman 80an hingga PM Puppet Perogol Nika Gee Darurat MP109? Kerabat payung kuning, hijau atau biru? Atau lori Halal Jakim? Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 9:30 am

Kamu menghasut, pihak berkuasa perlu ambil tindakan ke atas kamu, heret ke lokap Balai Polis makan nasi lauk ikan kering sahaja bang seminggu, kemudian heret ke Mahkamah.

Sementara itu dibalun, ditibai dan dibantai disini.

Alamak, sodap nyo membantai penghasut disini.

zunnun
zunnun
16 January 2021 9:12 am

zombie2 trumpist menjerit2 dgn slogan…

“we want trump ? we want trump ! we want trump…”.

zombie2 hadi di memali menjerit2 dgn slogan….

“kami hendak islam memerintah? kami hendak islam memerintah ! kami hendak islam memerintah….”

antara persamaan cultism mereka,

… yg terdahulu trump messiah terbaru mereka yg akan di anuti

yg terkemudian dgn ajaran seketul daging babi hadi merasakan tuhan sedang nyenyak lena dgn dayang2 nya di singgasana….

Alam yg di sekeliling mereka tegak kerana bersandarkan amanat hadi..ke.?

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 9:53 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN (PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT) asyik keluarkan komen menghasut.

Ini lah jenis yang diambil tindakan dek Tentera bila depa di arah mengawal keadaan di rusuhan kaum 13 Mei 1969. Dengan anjing nya sekali.

zunnun
zunnun
16 January 2021 8:28 am

ape yg amat nyata sifat “dehumanizing” manusia terhadap kemanisian mereka….

kebeblan mereka

golongan man yg amat nyta sifat “dehumanizing” manusia terhadp kemanusian mereka…

extremist theologian

di sana trump dgn evangelism nya dan di sini, hadi awang dgn abjaran seketul daging bai nya pula…

zunnun
zunnun
16 January 2021 8:30 am
Reply to  zunnun

Oops

kebeblan – kebebalan

golongan man – golongan mana

terhadp – terhadap

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 8:42 am
Reply to  zunnun

Kebebalan DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN (PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT) tidak terhingga.

Kamu tak renti2 mengheret seketul daging babi ke sana sini, lama2 busuk, berulat, kamu ultra kiasu, tak mahu rugi, kamu goreng daging itu dengan ulat2 nya, jamu makan bersama puak kamu.



najib bini rosmah
najib bini rosmah
16 January 2021 8:24 am

Jokowi dan Erdogan dapat vaksin awal sebab beli tanpa komisyen dan untung orang tengah. Melayu anjing Marang macam Hadi Awang tunggu dapat komisyen dulu baru nak vaksin. Take Beer! Kahkahkah!

zunnun
zunnun
16 January 2021 8:43 am

adakah #melayu2islam masih tertunggu2 mentera hadi yg sedang di usahakan oleh malaun2 pAs…?

bukan2 …

kerana malaysia kena lakukan packaging and finishing agar vaccine dapat di “incentivized” oleh kerajaan #melayu2islam Moo + hadi utk menampung gaji2 71 menteri2 ….

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 8:46 am

Kamu anjing kurap di tepi jalan, dihalau dari tempat ke tempat, kadang2 di baling batu dek bebudak, sakit hati, melalut dan mengarut.

Kuhkuhkuh.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
16 January 2021 8:12 am

Hyundai lari Indonesia macai kata kereta Hyundai makan minyak dan tak laku. La ni Amazon, Tesla, Sony, Toyota dan Honda pun plan ke Indonesia? Ada tak dalil Nabi Trump untuk Hadi Awang lebong macai yang hilang kerja? Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 8:37 am

Ada dalil nya – kamu perlu makan minyak kereta Hyundai tuh. Minyak hitam nya bang se liter.

Dahtu, masuk sini lagi, ceritakan sedap ke tidak, terberak, terkincitkan minyak hitam bertalu talu ke tidak.

Kuhkuhkuh.

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT.

zunnun
zunnun
16 January 2021 8:05 am

malaun2 pAs mengatakan jgn lkut trump, tapi kan hadi dan trump satu acuan dgn fahaman extermist mereka….

seperti juga malaun2 pAs berkata, nyah kan ganguan iblis dari diri #melayu2islam tapi mampu kah mereka, sedangkan diri mereka satu kesabatian penafian2 yg sama keiblisan yg azazil hadapi dgn tuhan Nya…

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 8:17 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT mengata “hadi dan trump satu acuan dgn fahaman extermist “.

keiblisan yg azazil hadapi dgn tuhan Nya ada pada DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN sepenuh nya.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
16 January 2021 8:03 am

Mohon darurat bila jumlah MP Tebuk atap 109 dan Kerajaan Pintu Belakang tumbang juga contoh sunnah Trump. Take Beer! Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 8:20 am

Little amuses the nuisance, what more the fool.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
16 January 2021 8:00 am

Tutup masjid dan surau zaman Hadi Awang contoh sunnah Trump yang Trump sendiri gagal buat sepanjang menjadi Presiden US. Syukran. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 8:21 am

Little amuses the nuisance, what more the fool.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
16 January 2021 7:57 am

Ada 18 MP Pas dalam Parlimen dan semua ada jawatan Kabinet atau GLC. Tapi semua bersetuju terima gaji hasil cukai jackpot 22 kali dan cukai arak. Alhamdulillah. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 8:04 am

KETAHUILAH KAMU BAHWA SEMUA CUKAI, TERMASUK DARI JUALAN DAGING BABI, MENJADI HALAL BILA DIPUNGUT OLEH KERAJAAN.

TANYA LAH PEJABAT AGAMA JIKA MASIH RAGU.

CARI LAH HUJJAH LAIN UNTUK BERDEBAT.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
16 January 2021 8:16 am

Halal dan haram ikut tabayyun ulama Liverpool. Murtad jadi Sikh jadi halal bila Ulama bicara ilmu tanpa emosi. Bangkai bila bertabayyun jadi halal ajaran Nabi Trump atau Nabi Muhammad? Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 8:25 am

Kamu tak faham ajaran Nabi Muhammad dulu sekolah SJK ker?

Emak bapak kamu tak bimbing kamu hal2 dasar agama Islam sebab sibuk sangat di masa kamu kecil ker?

Sibuk siang malam pagi petang ker? Sibuk kerja apa?

Kuhkuhkuh

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
16 January 2021 7:56 am

PATUT PEMBANGKANG AKUI KELEMAHAN SENDIRI ….JANGAN IKUT TRUMP…….. KESIAN PEMBANGKANG….. DARURAT COVID LEBIH MENJADI DARI DARURAT NEGARA BANGKRAP PHD4PIG…….. DARURAT COVID LEBIH MUDAH DITERIMA DARI DARURAT NEGARA BANGKRAP PHD4PIG…….. MANDAT PRU15 AKAN KEMBALI KEPADA RAKYAT SELEPAS DARURAT………. TRUMP TIDAK MAHU MENGAKU KALAH SAMA SEPERTI PHD4PIG………. Perbalahan Politik, ambil Iktibar kekalahan Raja Haji fi sabilillah……….. HIRUK-PIKUK pergolakkan dalam kalangan pimpinan parti politik Melayu sejak akhir-akhir ini amat menyedihkan. Seolah-olah lupa kesengsaraan mereka pada 22 bulan yang lalu apabila kuasa yang ada terlepas. Lalu naratif perpaduan Melayu-Islam bersimpongan dimainkan dalam media sosial siang dan malam. Ramai orang Melayu yang simpati dan percaya;… Read more »

zunnun
zunnun
16 January 2021 7:55 am

trump dan hadi dari rumpun yg serupa… sama2 gila dan sama2 kuat kepentingan merka… ape kepentingan trump & hadi pula.. trump ingin menyatakan yoshua anak mariam dgn white supremacy nya manakala hadi awng tak kecuali mabuk utk menyatakan muhammad anak aminah nya pula…. bagi mereka berdua, fahaman Prophey itu Jesus & Muhammad yg bawa…. bibit2 kesundalan haiwan dgn sifat kebinatangan mereka…. tidak keua2 binatang2 ini mengerti bahawa, kesempurnaan Jesus & Muhammad yg mengenal Tuhan Yg Maha Sempurna.. bukan asyik menatap membaca dan tengok syarahan di bangunan2 church & masjid yg merka bina tapi mencari akan tuhan deep dlm diri mereka……… Read more »

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 8:30 am
Reply to  zunnun

“bibit2 kesundalan haiwan dgn sifat kebinatangan” sentiasa ada pada kamu, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Mengata “asyik menatap membaca dan tengok syarahan di bangunan2 church & masjid yg merka bina tapi mencari akan tuhan deep dlm diri mereka” itu mengarut.

Maka Pukimak lah si zunnun the Pukimak ini.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
16 January 2021 7:54 am

Trump makan daging non halal fresh dari ladang US. Hadi makan daging bangkai non halal khas untuk haiwan macam anjing dari Australia. Ini fakta bukan fantasi. Bukan salah lori Halal Jakim. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 8:50 am

Kamu bukan saja makan daging tak halal tapi juga daging yang busuk berulat.

Itu pasal asyik mengarut di sini. Kuhkuhkuh.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
16 January 2021 7:44 am

TRUMP TIDAK MAHU MENGAKU KALAH SAMA SEPERTI PHD4PIG………. Perbalahan Politik, ambil Iktibar kekalahan Raja Haji fi sabilillah……….. HIRUK-PIKUK pergolakkan dalam kalangan pimpinan parti politik Melayu sejak akhir-akhir ini amat menyedihkan. Seolah-olah lupa kesengsaraan mereka pada 22 bulan yang lalu apabila kuasa yang ada terlepas. Lalu naratif perpaduan Melayu-Islam bersimpongan dimainkan dalam media sosial siang dan malam. Ramai orang Melayu yang simpati dan percaya; sanggup ‘move on’ dengan kekhilafan yang dilakukan sebelum ini. Alhamdulillah, akhirnya Allah SWT mengembalikan semula kuasa tersebut walaupun tidak seperti sediakala. Sepatutnya hal ini direnungi dan disyukuri. Malangnya, baru sembilan bulan ‘kiambang bertaut’ riak-riak keretakan mula kelihatan.… Read more »

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 7:09 am

Penuh dengan komen2 DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Dapat lah my morning fun and entertainment on and out of him membalun, menibai dan membantai dia disini.

Menyebut ajaran seketul daging babi ada lah mengarut. Maka Pukimak lah dia.

anonymous
anonymous
16 January 2021 7:04 am

di amerika, lockdown is killing middle-class n economy.

Sesetengah ahli ekonomi percaya, lockdown lebih bahaya dari dari virus sars-cov-2 itu sendiri.

Some economists are warning that shutting down the economy to combat Covid-19 could kill more people than if we just let the virus run through society. Why? Because GDP is going to fall, and a lower GDP is linked with higher death rates.
https://www.ecnmy.org/engage/lockdown-cause-deaths-coronavirus/

penat abah nak jawab di padang mahsyar kelak.

zunnun
zunnun
16 January 2021 7:45 am
Reply to  anonymous

virus covids tidak se bisa spanish flu yg mengakibatkn kematian yg jauh lagi besar….

tapi virus takfiri monotheists jika di hitung dari dulu kala, terlalu ramai yg kojol kerana di hidapi penyakit yg tiada vaccine penawar nya..

erlu rakyt di malysia renuing, ape yg membuat ibrahim libya dan penyokong2 nya membawa parang, kapak cangkul mengamuk seperti ketrampilan zombie bentuk nya….

adakah virus ajaran seketul daging babi hadi aka amanat hadi jauh lebih bisa….

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 8:00 am
Reply to  zunnun

Bila sebut Memali, perlu sebutkan juga rusuhan kaum 13 Mei 1969 di mana Tentera di arah mengawal Keadaan.

Tentera ikut SOP (Standard Operating Pocedure) Tentera, tembak sesiapa yang langgar perintah berkurung. Bergelimpangan lah padah nya.

Jangan sebut Memali selalu sebab menarik perhatian kpd 13 Mei 1969, gerun di buat nya.

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 7:54 am
Reply to  anonymous

Gggggggapo dok ghoyyak penat nak jawab di padang mahsyar kelak.

Demo buke’ Isle, tarak itu suma.

zunnun
zunnun
16 January 2021 8:01 am
Reply to  Anonymous

padang myar itu tempat perhitungan atau parable ungkapan utk pergertian ape ?

jgn asyik mabuk dgn kepercayan hingga parang, kpk dan cangkul melebihi kemanusian pula..

cuba cari pengertian .padang masyar itu, satu neraca pertimbangan antara penyatuan dan perpisahan….

bila babi di beri ilmu tak ubah mem”babi sj kegemaran mereka mengikut2 ketua dgn mem”babi”buta….

seperti malaun2 pAs dgn ajaran seketul daging babi yg di ajar oleh ketua mereka…

..hadi awang pendeta dgn mentera amanat hadi nya….

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 8:53 am
Reply to  zunnun

Tentera yang mengawal rusuhan kaum 13 Mei 1969 tak pakai parang, kpk dan cangkul.

Depa ikut SOP Tentera, tembak siapa yang langgar perintah berkurung. Bergelimpangan lah padah nya. Termasuk babi depa.

zunnun
zunnun
16 January 2021 6:55 am

trumpist mengatakan … jesus adalah vaccine terbaik mereka … #melayu2islam Moo & hadi tidak kecuali memgatakan muhammad anak aminah vaccine terbaik mereka pula…. tidak kah itu yg di perkatakan oleh kaum2 yahudi mengenai raja agong mereka, david aka daud mereka juga…. contoh2 bibit kesundlan2 bila agma di manipulasikan oleh manusia dgn fahaman2 agama, mem”babi”buta hingga buta semua, bahawa setiap nama2 itu nama2 tuhan semua nya… “jika air laut itu tinta (dakwat) tidak cukup menulis nama2 Aku..”. blh ke “An Infinite” di nafikan oleh kesemuan Finite2 yg didalam nya….? vaccine itu Ilmu Nya dan kehidupan dari Maha Hidup Nya.. tugas manusia… Read more »

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 7:49 am
Reply to  zunnun

bibit2 prejudice yg zunnun the pukimak (penerangan sudah di beri sebentar tadi) dan puak nya tanami selama mereka menguruskan kehidupan mereka sudah bertimbun.

Tak boleh di kaut buang sebelum mati. Maka dikaut, bawa masuk ke kubur depa.

zunnun
zunnun
15 January 2021 11:55 pm

ape yg kecacatan yg amat nyata dlm fahaman syariat islam yg di anuti oleh hadi awang melalui amanat hadi aka ajaran seketul daging babi nya…. bahawa nabi muhammad di sabitkan kpd muhammad anak aminah hingga islam di jadikan satu bibit assobiyah arab dlm setiap bicara fahaman agama mereka….. maka muhammad anak aminah itu nabi muhammad hingga membawa maksud Nabi muhammad terberak terkencing, memuki berbini2 jolok pedang sana sini…. ape kah tuhan baru terbangun dari lena nya, hinggakan #melayu2islam hadi sana sini dgn slogan mereka, “islam bangkit bersama malaun2 pAs sj…” ke”babi“an ape yg sebagitu rupa ? kesundalan ape yg amanat… Read more »

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 6:13 am
Reply to  zunnun

TAKDA FAEDAH APAPUN KERAJAAN BANI MELAYU ISLAM BERSATU !! POSTED BY AMIR WRLR Seminggu ni pemimpin PAS kembali meracau.. Baca tajuk Harakah, Pemimpin PAS kata..PAS akan tolak apa apa Kerajaan dengan Ds Anwar dan DAP.. Kata pemimpin PAS dan Ustaz2 depa.. Melayu dan Islam kena Bersatu..Kerajaan Melayu Islam kena di Pertahankan.. Sudah sudah lah..Zaman membodohkan dan Menakutkan Umat Melayu Islam dengan DAP dah berlalu.. Sikit sikit nak takutkan Melayu Islam dengan Ds Anwar.. Sikit nak takutkan dengan DAP.. Persoalannya Apa faedahnya Melayu dan Islam Bersatu pun.. ? Cuba jawab..Apa Faedah Melayu-Islam Bersatu kalau Kilang Arak, Kelab malam, Pub masih dibuka… Read more »

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 7:22 am
Reply to  Anonymous

Menyalin dakyah PAS yang panjang lebar ke sini adalah kerja otak tak centre.

Maka zunnun dan Ano 6:13 am yang mempertahankan DAP dengan kopipes itu memang tidak semenggah pemikiran dan pendirian nya.

Definisi/arti kata ‘semenggah‘ di Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI) adalah layak; patut; senonoh:

zunnun
zunnun
16 January 2021 7:30 am
Reply to  Anonymous

persamaan trumpist dgn #melayu2islam Moo + hadi kerana antara kedua2 golongan ini, bayak babi2 enabler nya yg taksub dan mabuk dgn fahaman yg trump dan hadi bawa….. hingga kan #si Moo teruja2 utk bersama2 dgn fahamn seketul daging babi yg hadi bawa,, kerana bila mana di nobat menjawat perdana menteri, lalu ke kubur mencari kedua ibu bapa nya…. hinggakan #sinyanyuktua96 mendahului dgn menjemput bersntap ke rumah nya…. utk sama2 mempertengahkan aura kepentingan masing2 yg virus satu dgn sawan babi nya dan yg satu lagi dgn ajaran sektul daging babi nya pula,,, persamaan antara mereka mempunyai persamaan yg sama…. mem”babi” dgn… Read more »

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 7:44 am
Reply to  zunnun

Puak pembangkang tak banyak enabler pun tapi sekor mcm DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT ini tidak boleh dibiarkan.

Mesti dibalun, ditibai dan dibantai disini tiap kali dia masuk.

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 9:04 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla dah kojol dan Jigit dah Jig it entah ke mana.

Maka aman lah blog ini, boleh komen blog pos Bidin.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
15 January 2021 11:32 pm

Hidup Melayu Islam aka pemakan bangkai. Jackpot bulan ni bila? Kahkahkah!

zunnun
zunnun
15 January 2021 11:58 pm

lagi byak jackpot lagi byak cukai #melayu2islam Moo + hadi kutip utk membiayai kelangsungan kerajaan #melayu2islam mereka…

kan hadi awang saban bulan makan gaji buta sebyak 80,000 ringgit

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 7:34 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Iri hati tak dapat gaji 80,000 sebulan.

Gigit jari ler komer. Gigit kuat2 supaya sakit, berdarah, menjerit maki hamun sesorang lagi.

Terima kasih memberi fun and entertainment di sini.

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 7:41 am
Reply to  Anonymous

Someone who enjoys inflicting pain on others is called a sadist,

A sadist is the opposite of a masochist, who enjoys being in pain. … Anyone who is mean and enjoys it — like a bully — could be considered a sadist.

Lantak lah apa pun, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN yang selalu sadist deserves it.

zunnun
zunnun
16 January 2021 12:20 am

kan 71 menteri2 dan duta2 khas, maka perlu mencari cukai sana sini…

jackpot2 kan membawa cukai lumayan utk kerajaan #melayu2islam Moo + hadi ?

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 7:28 am

Yang menuduh Melayu Islam pemakan bangkai itu tak lain dan tak bukan dari jenis yang selalu tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya.

Dia jalan pun tonggek. Lihat lah bila dia berjalan. Macam si perut buncit mengalahkan pompuan mengandung 8 bulan minum todi bergelen.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
15 January 2021 11:18 pm

Dengarkan lagu pemuisi agong Nusantara Ebiet G Ade lagu khas buat sosok dicanai/difabrikasi utk meminpin akhir zaman. Sesungguhnya Allah swt maha terbaik penyusunannya. Tidak diketahui olehnya semasa kecil tahu2 meningkat dewasa ditarbiahkan terus dari Allah swt menjadi tuhan penyuluh kealam selanjutnya alam akhirat kekal abadi. Bukanlah kemahuannya tapi semata-mata misi kebersamaan bersama mewujudkan keamanan sedunia bersaudara ketahui juga akhirnya diantara kita tiada bezanya menjalani hidup sederhana saling keperihatinan sesama manusia. Bila semua aman maka atas kemurahan Allah swt segala mala petaka gempa bumi dan sebagainya mulai menghilang diganti dgn bangkitnya bertemu semula dgn arwah2 terdahulu sesampai sebelum terbitnya pemerintahan permulaan… Read more »

zunnun
zunnun
16 January 2021 12:16 am

…memimpin akhir zaman…? the soothsayer aka cult of doomsday… zaman ahdah -permulaan zaman wahdah zaman wadiah zaman roh zaman zaman kandungan bapa zaman kandungan ibu zaman bayi zaman kanak2 zaman remaja zaman dewasa zaman usia zamant tua zaman akhir.- kojol Alam Semesta Sentiasa dlm Vibrant Frequency Nya….. mengucup-mengembang, dan kesemua di dalam nya bagitu juga…. kerana setiap di dlm nya bibit2 vibrant energy semata2… energy is around us, are we an exception not partaking along it ? are we not soap bubble of energy quantum ?? setiap cahaya itu satu tiada lain gelombang/frequency dan setiap kita mengeluarkan cahya gelombang kerana… Read more »

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
16 January 2021 9:08 am
Reply to  zunnun

Yoy itulah current/wave/molecule/atom/frequency/listrik tiada ruang hanyalah zat wajibal wujud senantiasa hidup walau pun nampak mati …. ko mmg ahli scientist la Nun

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 9:22 am

Ko puji diri sendiri, pakai dua nama, orang yang sama. Takda maruah, very low morality.

Wak Gontol Kkejora sama orang nya dengan Jigit. Satu nama cabut yang satu lagi pun ikut.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
16 January 2021 9:40 am
Reply to  Anonymous

Nak beri penerangan terpaksalah diterima teguran ‘puji diri sendiri’ adalah lebih baik mati serupa lah nabi dan rasul dulu dianggap org yg kurg kedapatan kefahaman terus kata nabi dan rasul itu gila maka tidak lah berkembang kehidupan sampai saat skrg dan selanjutnya.

Tiadalah pula memaksa menerima itulah ajaran Islam ikut suka … nak terjun lombong siapa pun tidak melarang tepuk dada tanya selera.Tahu.

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 9:11 am
Reply to  zunnun

Ini pendapat mengarut orang yang tak beragama.

Jangan pedulikan.

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 9:10 am

Tidak betul mengata “Bila semua aman maka atas kemurahan Allah swt segala mala petaka gempa bumi dan sebagainya mulai menghilang ..”

Keadaan aman itu iia lah “relative” kpd keadaan sebelum nya, malapetaka sentiasa ada, walau pun yang di buat manusia.

Malapetaka rusuhan kaum 13 Mei contoh nya.

Berdoalah kita dan sentiasa berwaspada lah supaya jangan lagi berlaku keadaan begitu.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
16 January 2021 9:25 am
Reply to  Anonymous

Dgn kejadian 13 Mei Tunku keluarkan Singapura atas desakan kaum (PAP) dan keterbatasan kefahaman yg menolak adalah gerombolan bagaimana hendak membangunkan bangsa kalu ada kekacauan – bukannya mudah menolak gerombolan – bila semua dah akui sbb musabab maka berubah lah kearah yg lebih baik.

Walau apa pun sebagai individu kena terus berbaik amalan dlm pergelutan suasana jgn disalahkan takdir yg berbaik tetap baik timbangan amalan tetap berjalan tanpa mengira apa anutan asal memberi menafaat pada yg lain.

Last edited 3 years ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
zunnun
zunnun
15 January 2021 11:13 pm

..ada satu persamaan yg amat nyata antara trumpist dan #melayu2islam hadi….

mereka terhibur dgn tabii menebuk2 atap sana sini….dgn berslogan extreme bangsa dan agama….

si sana dgn evangelism dan di sni dgn fahaman seketul daging babi hadi….

jarana seketul daging babi aka amanat hadi sudah di sahkan sesat oleh majlis fatwa kebangsaan…

tapi hingga kini hadi awang tidak memohon maaf kpd rakyat jelata sepertimana #abuya lakukan dgn aurad muhammadiyah nya…

ngape pihak berkuasa merasakan hadi awang berlain di bangdingkan dgn #abuya mengenai kesesatan2 mereka….

zunnun
zunnun
15 January 2021 11:16 pm
Reply to  zunnun

…hadi awang di kecualikan jika di bandingkan dgn #abuya mengenai kesesatan2 mereka…?

Anonymous
Anonymous
16 January 2021 9:18 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK tak renti2 menyebut seketul daging babi di blog yang popular dikalangan Muslimin.

Tujuan nya memang menghasut Melayu dan Muslimin di sini.

Dia jenis yang di ambil tindakan bila Tentera diarah mengawal keadaan di rusuhan kaum 13 Mei 1969.

Tak serik2 jenis ini.

zunnun
zunnun
15 January 2021 10:58 pm

tapi da satu prsman yg nyta antara MAGA Trumpist & #melayu2islam hadi..?

mreka suka menebuk2 atap sana sini, dgn berslogan extremist bangsa dan fahaman agama…

yg di sana dgn evangelicist mereka..ygv di sini dgn fahaman amanat hadi pula….

mengape amanat hadi yg di sebut2 ?

kerana hingga terkini, adakah hadi awang tampil kehadapan mengaku bahawa ajaran seketul daging babi nya salah dan sesat…?

zunnun
zunnun
15 January 2021 10:54 pm

sunnah trump membawa kpd white supremacy, yg mna penduduk nya hampir 50% penduduk ‘putih’ sepertimana di malaysia, sunnah malaun2 pAs mempeloporai fahaman yg sama dgn istilah #melayu2islam dgn demography penduduk melayu yg hampir 68.8%. yg amat cact nya, adakah #melayu2islam hadi & malaun2 pAs pelopori nya, #melayu2 yg sahih keislaman mereka…? …kerana bersyhadah yg di ucapkan oleh mereka tidak lain, bentuk syirik yg nyata bilamana muhammad di sabitlkan kpd muhammad anak aminah …. “jika air lautan itu tinta, (dakwat), tidak cukup menulis nama2 AKU…” tuhan itu maha esa, meliputi segala2 nya… perjalanan 6 Masa dari Ahdah lalu Nyata Insan kamil…… Read more »

zunnun
zunnun
15 January 2021 10:23 pm

ehmmm mana yg yg perlu di utamakan… …malaun2 pAs mengenai fahaman agma mereka …..(1) atau malun2 pAs dgn kepentingan mereka…..(2) tak pe lah kita mulakan dgn fahaman agama mereka… fahaman agama pAs.. tiada siape dlm kalangan malaun2 pAs yg mampu membawa pergertian qalam tuhan dgn berhemah kesemua malaun2 pAs menghuraikan qalam tuhan dgn hukum semata2….. adakah kalam tuhan itu satu penentuan2 hukum atau hikmah2 berbentuk parable, bentuk2 yg tersirat ? ape kah lailatul qadar itu hanya terdapat bulan ramadhan sj ? ape kah mengambil tawanan perang di jadikan hamba2 itu satu norma2 kemanusian ? ape kah tuhan itu murka kpd… Read more »