2021 – TAHUN PH WAJIB MELUPAKAN MAHATHIR

Tahun 2020 sudah pun berlalu pergi dan hari ini adalah hari pertama terbukanya tirai tahun 2021.

Bagi kebanyakan orang, kedatangan tahun baru akan diiringi dengan azam serta tekad baru.

Boleh dikata semua orang ada azam dan tekad baru yang mahu dicapai bersama dengan kedatangan tahun baru.

Khusus buat PH yang perjuangan serta kemenangannya telah dikhianati, kedatangan Tahun 2021 seharusnya juga merangsang sebuah azam dan tekad yang baru.

Secara umum, sekurang-kurangnya ada dua aspek perjuangan yang perlu dihadapi oleh PH pada tahun 2021 ini.

Pertama, terus berusaha mengembalikan mandat rakyat yang telah dikhianati, sama ada melalui pengumpulan Akuan Bersumpah (SD) atau dengan cara memenangi pilihanraya.

Sekiranya SD yang dikumpul mencukup untuk mengambil alih kerajaan, usaha itu mungkin berakhir dengan kejayaan atau akan berdepan PRU.

Ia terpulang kepada kebijaksanaan Yang Dipertuan Agong memutuskannya di mana jika baginda merasakan pilihanraya tidak sesuai diadakan sekarang, maka akan berlakulah perubahan kerajaan, tetapi jika baginda beranggapan boleh diadakan PRU, itulah yang harus dihadapi oleh PH.

Tetapi, berdasarkan pelbagai maklumat, keinginan untuk menjatuhkan kerajaan PN dan Muhyiddin Yassin begitu tinggi sekarang ini.

Di pihak UMNO, mereka boleh dikata sudah tidak tahan lagi terus dibuli dan diperlakukan oleh Bersatu serta percaya lagi lama mereka berada dalam kerajaan, lagi terancam kedudukan UMNO dibuatnya.

Dalam hal ini, UMNO mula bersikap agak terbuka kepada pilihan sama ada berada dalam kerajaan campuran bersama PH buat sementara atau berdepan PRU.

Dalam kedua-dua keadaan, UMNO percaya kedudukan mereka akan bertambah baik berbanding terus berada dalam kerajaan PN yang dipimpin Muhyiddin sekarang.

Dalam aspek kedua, sempena kedatangan tahun baru ini juga, PH harus lebih komited mengukuhkan kedudukannya, baik untuk menjadi kerajaan menggantikan PN atau menghadapi PRU.

Masalah yang tak berkesudahan dalam PH ialah adanya segelintir pihak masih taksub dan mengharapkan Tun Mahathir Mohamad bersama gabungan itu.

Walaupun mudah difahami bahawa Tun Mahathir telah meruntuhkan kerajaan PH, mengkhianati janji peralihan kuasa dengan berdolak-dalik mengenainya, bahkan setelah hilang jawatan Perdana Menteri dan dalam cubaan merebutnya semula pun beliau masih enggan bekerjasama dan menerima kepimpinan Anwar Ibrahim sebagai Pengerusi PH, malangnya ada yang kekal dengan ketaksuban serta beranggapan pengasas Parti Pejuang itu mampu menguatkan lagi PH.

Dengan pelbagai karenah yang ditunjukkan oleh Tun Mahathir kebelakangan ini, adalah jauh lebih baik dan munasabah untuk semula pihak dalam PH menjadikan tahun 2021 sebagai tahun melupakan terus kelibatnya.

Dalam keadaan di mana diketahui dendam kesumatnya terlalu dalam terhadap Anwar, mesti disedari beliau bukanlah faktor penguat atau pemberi kelebihan kepada PH, sebaliknya lebih merupakan faktor pengganggu dan pemusnah kepada kejayaan yang ingin dicapai oleh PH sendiri.

Keinginan beliau hanya dirinya perlu dijadikan ketua dan Perdana Menteri atau calon yang dipilihnya saja yang bukan daripada PH sebagai calon Perdana Menteri, sepatutnya sudah cukup untuk menyedarkan semua pihak dalam PH tentang niat tidak baiknya, bukan saja kepada Anwar, tetapi juga kepada PH secara keseluruhannya.

Dengan kedudukan Tun Mahathir yang tidak mempunyai parti dan sokongan di belakangnya pula amat kecil, PH harus terus melangkah ke hadapan dan tidak perlu lagi membuang masa merindui atau menyebut-nyebut namanya.

Biarkan saja Tun Mahathir dan dua tiga kerat pemimpin yang ada bersamanya mereput, sebelum pada PRU15 nanti pasti berakhirlah karier masing-masing mereka itu.

Namun, selagi bayang-bayang Tun Mahathir masih wujud di kalangan segelintir pihak, PH bukan saja tidak mampu ke mana-mana, malah untuk memenangi PRU15 pun jadi mustahil dibuatnya.

Selagi Tun Mahathir dirindui atau disebut namanya oleh pihak dalam PH, selagi itulah juga beliau akan memainkan peranannya menggagalkan perjuangan PH.

Begitu pun, ini bukanlah bermakna PH bersikap tertutup dan enggan menambah sokongan yang ada.

Baik Pejuang, Warisan, Muda atau siapa saja, mereka boleh saja bersama dan menyertai PH, tetapi mestilah akur dengan kepimpinan dan jalur perjuangan yang sudah dibinanya, malah telah pun diterima oleh sebahagian rakyat di negara ini.

Tun Mahathir sendiri, sebagaimana disebut Anwar, boleh bersama PH tetapi mesti akur dengan ketetapan perjuangan sedia ada tanpa ada agenda peribadi atau lain-lainnya.

Janganlah pihak di luar sana, belum pun diterima masuk ke rumah PH, tetapi sudah pandai meletakkan syarat ingin tidur di bilik utama, mahu menyusun semula perabot dan sebagainya.

Hendak masuk ke rumah orang buatlah cara bertamu yang selayaknya. (Shahbudindotcom 01/01/2021)

4.7 9 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 1 January 2021 — 1:17 pm
Subscribe
Notify of
guest

83 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
3 January 2021 1:01 pm

KENANGAN INDAH BERSAMA DORAEMON TAK AKAN DILUPAKAN OLEH PHD4PIG……… PHDAPIG MESTI TERUS TERANG MASIH SAYANGKAN DORAEMON……… PAS tak perlu buat pilihan sama ada bersama Muafakat Nasional atau tidak – Takiyuddin KUALA LUMPUR, 31 Dis – Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, mana-mana pihak tidak perlu meminta PAS untuk memilih sama ada hendak bersama Muafakat Nasional (MN) atau tidak. Beliau berkata, kerana PAS adalah watak utama yang merangka dan berusaha menubuhkan MN atas dasar penyatuan ummah serta berpegang teguh dengan Piagam MN yang dimeterai antara UMNO dan PAS pada 14 September 2019. “Piagam MN bersetuju membentuk kerjasama dengan mengembangkan naratif… Read more »

zunnun
zunnun
1 January 2021 10:03 pm

negara ada dua melayu yg membawa penjenamaan babi, sgt parah penyakit sawan babi dan kawah seketul daging babi yg mereka amati utk memajukan negara selain membawa keharmonian rakyat berbilang bangsa …..

penyakit pH akan jadi parah jika kepimpinan memberi ruang kpd 2 ekor #melayu yg mempunyai kaitan2 babi….

2 ekor #melayu bertaraf penjenamaan babi…

#sinyanyuktua96 & #sipendata ajaran seketul daging babi hadi

zunnun
zunnun
1 January 2021 9:57 pm

pH kena berani keluar dari kerangka kesundalan #sinyanyuktua96 dan ….

.berani head-on dgn #sipendeta ajaran seketul daging babi kerana amanat nya yg sesat oleh majlis fatwa kebangsaan sebelum ini….

blh ?

zunnun
zunnun
1 January 2021 9:48 pm

tahun 2021, bukan sj pH patut menghidarkan #sinyanyuktua96 dari mendekati kepimpinan pH #sipendate seketul daging babi juga perlu pH jauhi…..

kedua2 mahluk ini berpenyakit dgn sawan babi selain mengamalkan ajaran sesat seketul daging babi….

tahun tikus, memerlukan pH jangan dekati kedua2 penyakit berkaitan babi….

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 9:16 pm

Time to avoid Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla and his nonsense.

Good night, folks.

Anonymous
Anonymous
2 January 2021 1:35 am
Reply to  Anonymous

Time to walloped TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳 and his nonsense.

Good night, folks.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 9:13 pm

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla keluarkan 3 komen mulai 8:53 pm.

Semua nya mengarut. Pasal Eton dll.

Anonymous
Anonymous
2 January 2021 1:20 am
Reply to  Anonymous

TN anjing 🐕 keluarkan begitu banyak komen mulai 2:24 pm.

Semua nya menyalak. Pasal kemaruk nak jadi SAMSENG TAIK KUCING PAK PACAK BLOG.
😀😃😄😁😆😅😂🤣

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:53 pm

Eton 1 January 2021 12:46 pm Sebelum tu kena komen politik dulu supaya Encik TN (or is it Auntie) tak marah sebab menyimpang dari tajuk. Berkenaan dengan tajuk yang Budin tulis ini Eton rasa kita tak perlu sambung bertengkar lagi ….kerana jika disambung, sehingga kerbau lembu sudah pulang ke kandang kita tak akan habis-habis lagi berbalah. Budin dan penyokongnya sudah sumpah seranah kepada Tun kerana ada di kalangan komponen PH yang mahu membawa beliau sekali bersama di dalam gabungan, manakala sebahagian dari penyokong DSAI pula sudah berpatah arang dengan Tun. Jadi apa kata sebagai jalan penyelesaian kita calunkan YB Ahmad… Read more »

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:53 pm
Reply to  Anonymous

Jigit 1 January 2021 1:36 pm Kak Eton 12:46 Nampaknya Kak Eton ni nak cari pasal dengan Makcik TN (balachi ATOK) dan geng Abam seperti Junnun dan NBR sebab Kak Eton cadangkan nama Ahmad Maslan untuk jadi PM. Dia orang tu sanggup berbunuhan demi menaikkan bos masing-masing. Eloknya biarkan saja dia orang carut mencarut memaki hamun…yang dapat saham dia orang. Lama-lama penat la tu… Ok Ka Eton…or perhaps I should address you as “auntie”… bukan apa..cuma kumpulan Los Morenos dari Bandung tu dah wujud di zaman tok nadoq lagi… saya pun suka lagu2 depa…tapi saya tak la tua sangat…masa depa… Read more »

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:55 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing nenek kebayan tua pasti terbatuk-batuk
Mula2 kepala anjing tua gila itu, Eton mari hantuk
Lepas itu, Jigit pula kata, anjing itu pencacai Atok
Kendian kepala anjing itu, Kejora pulak mari ketuk
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

najib bini rosmah
najib bini rosmah
1 January 2021 8:21 pm

Kawan-kawan politiknya ramai sudah mampus dijemput Illahi. Madey si Kitol kemaruk kuasa sampai nak mampus. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:47 pm

Yang Tuhan sayang di simpan nya lama di muka bumi ini sebab banyak sumbangan diperlukan dari mereka.

The good die late – opposite of pepatah Inggeris The good die young.

Dan bila sampai masa nya, dia orang meninggal. Mampus itu untuk benda Allah seperti yang guna nama najib bini rosmah ini saja.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 6:58 pm

Makin hari makin merapu dan.meraban situa bangka OT96. Kini tahun 2021, akan bertambah meracau dan sasau situa bangka OT96 seiring masa berlalu. 2021 situa bangka akan terus memburu, tergilakan jawatan satu itu. Dia sedang melumur nista dan ninja di batang tubuh sendiri walhal rakyat kian membenci, seekor situa bangka OT96 yang dah lupa diri.

Allah mungkin telah maqbulkan doa almarhum Ustaz Fadhil Nor agar situa bangka itu panjang usia untuk dia lihat, nista dan ninja sendiri akan dijilat. Allah Maha Besar.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:08 pm
Reply to  Anonymous

SELAMAT TINGGAL 2020 – WAWASAN 2020 YANG MEMALUKAN MAHATHIR Terbukti Wawasan 2020 ilham Mahathir gagal. Apa yg berlaku pada 2020? 1. Mahathir letak jawatan untuk meranapkan kerajaan PH. 2. Mahathir dipecat dari parti Bersatu iaitu parti yang beliau sendiri asaskan dan paling mengaibkan surat pemecatan itu datangnya dari seorang SUK parti sahaja. 3. Mahathir ketinggalan jauh dengan Anwar dari segi sokongan apabila dua nama dibawa ke Istana untuk menjadi PM. 4. Mahathir mahu menjadi PM untuk kali ketiga tetapi di bawah kerajaan perpaduan, sekaligus untuk menguburkan PH, namun gagal. 5. Mahathir kembali ke pangkuan PH untuk menuntut sekali lagi menjadi… Read more »

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:15 pm
Reply to  Anonymous

rakyat kian membenci” puak Pembangkang spt DAP, PKR dll. Umno dah tak di hirukan lagi sejak Najib Klepto wal Jibo songlap berbillion Ringgit wang rakyat di 1MDB.

Terhumban ke longkang di PRU14. Terpelanting lagi ke situ di PRU15.

Lan Kangaq
Lan Kangaq
1 January 2021 7:19 pm
Reply to  Anonymous

2021 adalah tahun Kutty untuk kencing berak kepala pemimpin2 PH selecun2nya. Kutty tau setengah pemimpin2 bekas menteri dari PH amat frust menungging hilang jawatan & gaji besar. Depa so desperate nak jawatan balik dan sanggup apa saja. Kutty bijak siapkan umpan lumayan dan mata kail tajam untuk mencangkuk depa depa ni. Teruk amat depa ni, dah tau Kutty terang2 tak boleh terima Anwar, masih juga mengharap. Macam dah tertelan nasi tangas jaa deo ni. Adoii..

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:15 pm
Reply to  Lan Kangaq

Hangpa selalu kena kencing berak ka? Amacam, panas ka? Panas kencing dan panas hati kena kencing berak, yer.

Hangpa bodoh tak tahu semua depa buat begitu. Bila hangpa tak tahu, makna nya main kena kencing berak semata lah, hangpa.

Enjoy it, Dol.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
1 January 2021 4:12 pm

Enjoy lagu pemuisi agong Nusantara Ebiet G Ade lagu khas buat sosok dicanai/difabrikasi utk meminpin akhir zaman. Sesungguhnya Allah swt maha terbaik penyusunannya. Tidak diketahui olehnya semasa kecil tahu2 meningkat dewasa ditarbiahkan terus dari Allah swt menjadi tuhan penyuluh kealam selanjutnya alam akhirat kekal abadi. Bukanlah kemahuannya tapi semata-mata misi kebersamaan bersama mewujudkan keamanan sedunia bersaudara ketahui juga akhirnya diantara kita tiada bezanya menjalani hidup sederhana saling keperihatinan sesama manusia. Bila semua aman maka atas kemurahan Allah swt segala mala petaka gempa bumi dan sebagainya mulai menghilang diganti dgn bangkitnya bertemu semula dgn arwah2 terdahulu sesampai sebelum terbitnya pemerintahan permulaan… Read more »

Last edited 3 years ago by Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:20 pm

mewujudkan keamanan sedunia”: atau se negara menjadi susah bila puak Pembangkang keras kepala sejak banyak puluh tahun spt DAP sentiasa mahukan kepentingan depa saja, tak berapa hematkan yang lain.

Jigit
Jigit
1 January 2021 3:49 pm

Eton 2:13pm

Maafkan den …den ingat Eton yang sezaman dengan kumpulan Los Morenos tu…rupa-rupanya aruah ayah yo… ….

Ok…perhaps I could call you Marlina… atou Sarinah……kerana setahu saya lagu-lagu Los Morenos tentang wanita, hanya memuja dua nama itu saja….?

Eton
Eton
1 January 2021 4:15 pm
Reply to  Jigit

Wow…!
Ahlil nujum Pak Belalang😀

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 5:19 pm
Reply to  Eton

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Jigit Ahlil nujum Pak Belalang😀

zunnun
zunnun
1 January 2021 3:19 pm

mengikut ajaran seketul daging babi, jika kapir masuk rumah, maka rumah tak di lewati malaikat..

mengikut ajaran golongan kutty kerala, genap 21 blackjack selepA kurun kedua masihi keturunan kutty2 akan menghadapi sawan babi yg berlarutan….

maka ape kesimpulan principa kedua2 ajaran jika di satukan bersama….🤔

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 6:53 pm
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT ikut ajaran yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara.

Depa akan kena sawan Bang Ali di bont.t. jalan kengkang akibat nya.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 3:15 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sila lah komen, cara biasa atau berpantun madah
Jaga tatasusila & guna lah bahasa yng elok indah
Usah le ditunjuk, lagak biadab atau akhlak rendah
Bkn apa, kot nanti berat lah pula klu terima padah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

(Abaikan pantun ini jika tak berkenaan)

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 5:22 pm
Reply to  Anonymous

Nak ugut ke, Wak Gontol Kejora Kojolla?

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:43 pm
Reply to  Anonymous

Terasa ke TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳?

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:18 pm
Reply to  Anonymous

Hang mana boleh ugut, ingat saja hang boleh.

Hang hanya boleh MengGontol saja, Wak Gontol Kejora Kojolla.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:40 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳5:22 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bagi yg tk berkenaan pantun ini Kejora suruh abai
Tapi, ia disambut, oleh TN Anjing betina ma ci bai
Ini TN Anjing kurangajar biadab mahu lagak lebai
Sbb itu..anjing betina gila ini, Kejora asyik jer tibai
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:41 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳 5:22 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN Anjing betina ni jenis tak pernah mandi hadas
Mulut dia busuk serupa dgn lubang taik kt tandas
Anjing ini dah kena dgn jerat Kejora yg membidas
Dia yg makan cili, sbb itu anjing ini merasa pedas
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:41 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳 5:22 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Dlm pantun itu nama TN anjing tidak ada disebut
Tapi bila cakap bab biadab anjing ini kelam kabut
Dia terasa, diri tu biadab, ini TN anjing otak sabut
Sbb tu pantun Kejora tu, dia sorang asyik sambut
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 3:14 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sesiapa yg nak komen sila lah tampil ke hadapan
Moga bermanafaat, utk pembaca jadikan tatapan
Tapi sama2 lah kita jaga tatasusila & adab sopan
Bkn apa, klu biadab, kot sakit pula kena berdepan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

(Abaikan pantun ini jika tak berkenaan)

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 5:24 pm
Reply to  Anonymous

Jangan ugut kena sakit lah, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:43 pm
Reply to  Anonymous

Takut kena sakit ker, TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳?

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:41 pm
Reply to  Anonymous

Nasib ler TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳5:24 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bagi yg tk berkenaan pantun ini Kejora suruh abai
Tapi, ia disambut, oleh TN Anjing betina ma ci bai
Ini TN Anjing kurangajar biadab mahu lagak lebai
Sbb itu..anjing betina gila ini, Kejora asyik jer tibai
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:42 pm
Reply to  Anonymous

Nasib ler TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳 5:24 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN Anjing betina ni jenis tak pernah mandi hadas
Mulut dia busuk serupa dgn lubang taik kt tandas
Anjing ini dah kena dgn jerat Kejora yg membidas
Dia yg makan cili, sbb itu anjing ini merasa pedas
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:43 pm
Reply to  Anonymous

Nasib ler TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳 5:24 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Dlm pantun itu nama TN anjing tidak ada disebut
Tapi bila cakap bab biadab anjing ini kelam kabut
Dia terasa, diri tu biadab, ini TN anjing otak sabut
Sbb tu pantun Kejora tu, dia sorang asyik sambut
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 3:13 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sesiapa yg mahu melontar komen, anda dipersila
Komen lah secara elok & jaga lah adab tatasusila
Jgn lah kiranya ada, komen merapu mcm org gila
Bukannya apa..takut le nanti akan mendapat bala
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

(Abaikan pantun ini jika tak berkenaan)

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 5:26 pm
Reply to  Anonymous

Ugut dapat bala pulak Wak Gontol Kejora Kojolla nih

Pandai seher gamaknya.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 6:57 pm
Reply to  Anonymous

Pakai rantai berbiji di leher yang dibuat dari najis depa gentel2.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:46 pm
Reply to  Anonymous

TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳 nih pakai rantai berbiji di leher yang dibuat dari taik kambing depa gentel2.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:45 pm
Reply to  Anonymous

Terasa & takut dapat bala pulak TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳 nih.

Dia ingat pantun tu seher gamaknya.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:21 pm
Reply to  Anonymous

Little amuses the nuisance, what more the fool.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:43 pm
Reply to  Anonymous

Nasiblah TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳5:26 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bagi yg tk berkenaan pantun ini Kejora suruh abai
Tapi, ia disambut, oleh TN Anjing betina ma ci bai
Ini TN Anjing kurangajar biadab mahu lagak lebai
Sbb itu..anjing betina gila ini, Kejora asyik jer tibai
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:44 pm
Reply to  Anonymous

Nasiblah TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳 5:26 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN Anjing betina ni jenis tak pernah mandi hadas
Mulut dia busuk serupa dgn lubang taik kt tandas
Anjing ini dah kena dgn jerat Kejora yg membidas
Dia yg makan cili, sbb itu anjing ini merasa pedas
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:45 pm
Reply to  Anonymous

Nasiblah TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳 5:26 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Dlm pantun itu nama TN anjing tidak ada disebut
Tapi bila cakap bab biadab anjing ini kelam kabut
Dia terasa, diri tu biadab, ini TN anjing otak sabut
Sbb tu pantun Kejora tu, dia sorang asyik sambut
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

zunnun
zunnun
1 January 2021 3:10 pm

#sikitsiang mula tempelak #sinyanyuktua kerana mengeluarkan kata….

quote…
.
“jika bukan kerana #sinyanyuktua, dAp tak akan mampu menang lebih dari 18 kerusi parlimen..”

lalu #sikitsiang menjawap

quote

dAp memenangi 24 kerusi pd pru 11 dan sejak itu menambahkan kerusi dlm pru 12 & 13 hingga pd pru 14 beroleh 42

ape kesimpulan nya

maka “tidak mampu memenangi lebih dari #18 kerusi dlm pru 14, menunjukan betape teruk epilepsy type 1, mengakibatkan penyakit selective dementia #sinyanyuktua makin parah sejak merajuk hingga meletakan jawatan pM nya.

tapi para2 pesakit #sinyanyuktua merasakan dAp tergila2 dgn #sinyanyuktua mereka..

🤔🤗

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 5:34 pm
Reply to  zunnun

Takda pun kitsiang nafikan peranan TDM, hanya mengata mereka menambah kerusi sejak Pru12..

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 6:14 pm
Reply to  zunnun

Not only selective dementia but also at 96, he is overbearing and overburdened with hugh guilt as a pathological liar, dishonest politician and a weakling who abuses power, authority and state apparatus to conspire against a political opponent. He and his co-conspirator Khairuddin Hassan who is living off Atok96 until this moment must be living like a condemned Munafik Muslim men when every single conspiracies they planned against Anwar has backfired and the truth unfolded. Atok96 must have forgotten that he and Khairuddin can conspire but Allah decide on the truth of the black eyes and all the sodomy charges… Read more »

zunnun
zunnun
1 January 2021 6:29 pm
Reply to  Anonymous

ape yg #simyanyuktua96 takut sgt dgn sianwar nya…

jika liwat di jadikan alasan, yg #siassmin mengulum #kepalakote haziq lagi terang tak perlu utk di suluh…

haziq dah buat pengakuan…

jika soalan agana sesat, terang2 hadi hingga skrang dok menafi2 enggan minta maaf….

kan selective dementia nama nya nih…

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:02 pm
Reply to  zunnun

Selected dementia puak DAP melibatkan boycotting one another and banning themselves to God-forsaken places like Raub done by Ronnie Liu.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:28 pm
Reply to  zunnun

Takut dgn si anwar?

Sebab dia tak berperinsip, apa saja di sapu nya, tak kira depan belakang, hingga di gelar Rear Admiral.

Ramai yang sekolah diam di asrama, juga praktik “belakang kira” tapi tinggalkan tabiat itu selepas sekolah.

Pak Sheikh lekat dengan tabiat itu yang dah jadi darah daging nya. Mana boleh jadi PM mcm itu.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 10:22 pm
Reply to  Anonymous

Kalau kau bukan barua Zahid Mat Arif atau Khairuddin Hasan sibapok tua yg berselindung dibelakang Atok96, kau mesti lah mereka2 sendiri menjelma diblog ini lepas PH menang dgn propaganda liwat, rear admiral, Atok96 patut kencingkan konsensus PH dan Anwar disekat. Tengok cara kau pakai nama Isa3 komen mcm dunia nak kiamat, cukup gelisah Anwar nak bertanding PRK PD sahkan memang Atok96 sendiri yg rancang nak khianat PH dan sekat Anwar dari awal PH. Ikut rancangan Atok96, Zahid Mat Arif taja Saiful dan Isa Samad bertanding lawan Anwar manakala Khairuddin dan Khatri taja Yusof Rawter buat SD Liwat 3 utk kenakan… Read more »

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:00 pm
Reply to  Anonymous

The hugh guilt DAP blokes suffered was atoned by such things as Ronnie Liu abandoning himself to God-forsaken Raub, Pahang.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 9:39 pm
Reply to  Anonymous

MAHATHIR PERLEKEH DAP TETAPI PARTINYA SENDIRI DAPAT BERAPA KERUSI? Mahathir ego menongkat langit. Orang kata “hidung tinggi”, bukan sahaja hidung panjang yang kuat menipu. Mahathir kata, tanpa bantuannya Dap tidak pernah dapat lebih dari 18 Kerusi Parlimen. Jelas sekali bekas PM dua kali yang khianat kepada PH ini mungkin mengalami penyakit nyanyuk yang melampau. Dakwaan Mahathir itu disangkal dengan fakta oleh Kit Siang di mana Dap banyak kali berjaya memenangi Kerusi Parlimen lebih dari 18 Kerusi tanpa si tua saka itu. Mahathir boleh tipu anaknya Mukhriz, tetapi bukan orang lain. Mukhriz mungkin terpaksa berdiam diri dengan penipuan bodoh ayahnya. Mahathir… Read more »

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 2:34 pm

Wahai Jigit “Tak lah tua sangat …”, aku rest dulu, nanti masuk sini lagi, OK?.

Jigit
Jigit
1 January 2021 3:51 pm
Reply to  Anonymous

Oooo…auntie TN nak pergi rehat dulu ya…baiklah…

Bawa terung panjang atau timun yang besar sekali untuk hiburkan hati auntie yang kesepian itu…….

Huagghhhh…kah kah kahhhhhhh

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 5:28 pm
Reply to  Jigit

Kamu berehat selalu dengan Bang Ali. Berhibur, tak sakit belakang.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:04 pm
Reply to  Jigit

Jigit tak bawak terung panjang tapi batang cangkul panjang yang di sapu KY Jelly, pelicin kesukaan Bang Ali.

Wau bulenngy
Wau bulenngy
1 January 2021 1:52 pm

Beautiful and relevant topic

A. PH as coalition will forget TDM.
B. Amanah snd DAP will cling on TDM
C. PH=PKR only
D. Grand Coalition will be formed before PRU
E. Grand Coalition forgets Anwar
G. PM NOT ANWAR. CONFIRM M IN WAITING TILL KINGDOM COMES
H. TDM not PM but he will enjoy and continue his retirement.
I. Perhaps the return of THE AVENGERS OF YESTERYEARS

najib bini rosmah
najib bini rosmah
1 January 2021 2:06 pm
Reply to  Wau bulenngy

Meh. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
1 January 2021 1:43 pm

Macai Madey si Kitol kalau lawan saka tua depa yang hidang bangkai 40 tahun terus dicop #taksub Anwar. I tak pernah lagi kot komen jilat Anwar macam macai Saka buat? Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:31 pm

Awat tak buat?

Jilat, I mean, bukan komen mcm macai Saka.

Jigit
Jigit
1 January 2021 1:36 pm

Kak Eton 12:46 Nampaknya Kak Eton ni nak cari pasal dengan Makcik TN (balachi ATOK) dan geng Abam seperti Junnun dan NBR sebab Kak Eton cadangkan nama Ahmad Maslan untuk jadi PM. Dia orang tu sanggup berbunuhan demi menaikkan bos masing-masing. Eloknya biarkan saja dia orang carut mencarut memaki hamun…yang dapat saham dia orang. Lama-lama penat la tu… Ok Ka Eton…or perhaps I should address you as “auntie”… bukan apa..cuma kumpulan Los Morenos dari Bandung tu dah wujud di zaman tok nadoq lagi… saya pun suka lagu2 depa…tapi saya tak la tua sangat…masa depa buat album tu saya belum lahir… Read more »

Eton
Eton
1 January 2021 2:13 pm
Reply to  Jigit

Hello abang Jigit…

Tolong sikit aaaa…. apa panggil orang auntie ni… kita orang tak la tua lagi tau….😠
Los Morenos tu aruah ayah yang suka… dia memang terpesona dgn group tu… dia selalu nyanyi lagu “Indahnya Cinta” untuk mama… Bila mama pergi dia selalu dengar lagu “Senja Tanpa Kasih…” 😢
Aruah Ayah sebenarnya terlalu obsess dgn Los Morenos…to tell the truth nama sebenar Eton pun katanya diilhamkan dari lagu Los Morenos…. waalahu’alam… miss u dearly mama n papa…😥

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 2:27 pm
Reply to  Eton

Aaaaaaaaaaaaaaaaa, dah kena marah si Jigit dek Eton, memanggil dia auntie pulak.

Jaga mulut tu, Jig it.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 3:28 pm
Reply to  Eton

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Silalah komen, dalm bentuk biasa atau berpantun
Sama2 lah kita jaga, tatasusila dan sopan santun
Tapi ntah kenapa pula jiwa ni tetiba spt meruntun
Rasa tersentuh hati ini mendengar citer dari Eton
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌♥️💘💖
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 3:45 pm
Reply to  Anonymous

Eton dewi 2:13 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mmg tak patut Jigit panggil Eton ‘kak atau auntie’
Nak beza org tua dgn anak dara pun, Jigit tak reti
Apa yang Eton luahkan tu, mmg abg sgt mengerti
Abg pun mcm Eton juga..rasa kekosongan di hati
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌♥️💘💖
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 5:08 pm
Reply to  Anonymous

jigit kena marah kejora pulak

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:07 pm
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nampak nya nak coba ngurat Eton. Kawan dia Jigit dah di sembur Eton, di panggil Ahlil nujum Pak Belalang

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:34 pm
Reply to  Anonymous

Tak berani Wak Gontol nak pursue ngurat Eton.

Jigit pun dah tak menJig it, merah padam muka di gelar Eton Ahlil nujum Pak Belalang.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:51 pm
Reply to  Anonymous

Kalut pulak TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳 bila Kejora gurau ngurat Eton.

Jigit pun tergelak & senyum simpul digurau Eton Ahlil nujum Pak Belalang.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:49 pm
Reply to  Anonymous

TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳 cemburu Kejora coba gurau ngan Eton. Kawan Kejora, Jigit digurau Eton, di panggil Ahlil nujum Pak Belalang.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 2:24 pm
Reply to  Jigit

Sebenar nya Jigit ini pun cari pasal, mengata “Makcik TN (balachi ATOK) …Dia orang tu sanggup berbunuhan demi menaikkan bos masing-masing. Eloknya biarkan saja dia orang carut mencarut memaki hamun…”

Tak memasal dia mencari pasal, si Jig it nih.

Mulut nya celupar mengata “sanggup berbunuhan”. Ini lah jaguh Pendebat Kedai Kopi Melayu, free with his words, takda rasa tanggung jawab, sebab Pak Long Pakman di sebelah tak reti nak komplen atau laporkan dia ke Polis atau MCMC.

Mengata “saya tak la tua sangat…” tapi nyata pemikiran nya kebudakan.

Jigit
Jigit
1 January 2021 3:41 pm
Reply to  Anonymous

Badut mana 2:24pm ni…? Polis pacak tak bergaji blog Budin ke…

Kahkah kahhhh

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 4:34 pm
Reply to  Jigit

jangan tua sangat

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:11 pm
Reply to  Jigit

Marah si Ahlil Nujum Pak Belalang Jigit dan Wak Gontol Kejora Kojolla bila tak dapat bebas membalun di sini.

Sebalik nya dibalun, ditibai dan dibantai berterusan tiap kali masuk sini.

Padan muka.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:36 pm
Reply to  Anonymous

Moral of the story:

Jangan MenJig it dan mengGontol.

Jigit
Jigit
1 January 2021 7:54 pm
Reply to  Anonymous

Moral of the story…

Jangan main dengan terung panjang auntie TN. Huduh beno si tua kerepot buat perangai lahanat macam tu…desperate sangat ka…

Kah kah kahhhhh

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:54 pm
Reply to  Anonymous

Moral of the story:

Jangan menyalak menganjing, memonyet dan membabi di sini TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 7:53 pm
Reply to  Anonymous

Marah TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Babi 🐖 @ TN Betina Jalang Tua Saka 👩‍🦳 bila tiga orang, Eton, Jigit & Kejora membalun dia di sini.

Mmg anjing 🐕 tu asyik dibalun, ditibai dan dibantai berterusan tiap kali masuk sini.

Padan muka.

Anonymous
Anonymous
1 January 2021 8:10 pm
Reply to  Anonymous

Regurgitate yer, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla. Mcm di buat di SJK.

regurgitate

  1. bring (swallowed food) up again to the mouth.
  2. “gulls regurgitate food for the chicks”
  3. Similar:
  4. vomit
  5. bring up
  6. disgorge
  7. regorge

  1. repeat (information) without analysing or comprehending it.
  2. “facts which can then be regurgitated at examinations”