KERAJAAN MESTI WAJIBKAN HANYA SYARIKAT MILIK ISLAM DIBERI LESEN IMPORT DAGING HALAL

Sejak terdedahnya berita berkenaan daging import yang dicampur antara lembu yang disembelih dengan tidak disembelih berikutan serbuan terhadap sebuah gudang baru-baru ini, ramai kini “mengharamkan” diri mereka daripada memakan daging sebagai hidangan seharian.

Lebih memualkan tekak ialah berikutan terdedahnya juga laporan bahawa sindiket penipuan itu telah pun melakukan kerja-kerja jahat mereka sejak kira-kira 40 tahun yang lalu.

Dengan demikian, pasti setiap antara kita secara tidak sengaja pernah menelan daging haram atau yang tidak disembelih itu sama ada kerana membelinya di pasar, makan di restoran dan gerai atau disebabkan hadir di mana-mana majlis kenduri.

Lebih menyedihkan, ibu bapa, kaum keluarga dan saudara-mara kita yang telah meninggal dunia juga pasti telah termakan sama daging lembu yang tidak disembelih itu.

Adussss…..

Mereka yang melakukan kerja khianat ini tidak lain adalah semata-mata kerana bertuhankan wang dalam kehidupan mereka.

Diperkatakan syarikat yang diberi lesen import itu berbuat demikian kerana ingin mengaut untung berlebihan dengan mencampurkan daging lembu halal dengan daging lembu tidak halal yang diimport daripada negara-negara dunia ketiga yang mereka perolehi dengan harga lebih murah nilainya.

Diberitakan juga, perlakuan syarikat terbabit turut mendapat kerjasama daripada pelbagai pihak dalam agensi kerajaan berkaitan dengan dakwaan diberikan upah yang lumayan atas persekongkolan yang telah dilakukan.

Walaupun didapati tiada campuran daging babi ditemui dalam gudang yang diserbu, tetapi selain daging tidak halal, dikatakan turut dicampurkan ialah daging binatang lain seperti kuda, kangaroo dan lain-lain lagi.

Nauzubillah…apa lagi yang mampu kita lakukan dengan pendedahan paling mengejutkan in selain mengucap panjang dan dan memaki hamun mereka yang berbuat jahat itu.

Selain kapal perang dan helikopter tempur yang dibeli kerajaan dengan harga berbilion ringgit, tapi tak sampai-sampai sehingga sekarang dianggap sebagai berita yang cukup mengejutkan, pendedahan tentang penipuan daging import ini sebenarnya jauh lebih memeranjatkan kita.

Ia bukan saja kerana melibatkan makanan yang masuk melalui tekak umat Islam, tetapi bayangkan dalam tempoh 40 tahun lamanya mereka melakukan penipuan, pastinya ia juga melibatkan nilai beratus bilion ringgit jumlahnya.

Kalau kita kenal siapa yang terlibat dalam penipuan ini, baik secara langsung atau bersubahat, rasanya mahu saja kita letakkan racun tikus dalam makanan mereka.

Sesungguhnya, perbuatan khianat mereka itu langsung tidak boleh dimaafkan sehingga kita jadi hilang selera untuk menyentuh daging lembu selepas ini.

Tetapi, yang paling penting ialah apakah langkah kerajaan untuk menyelesaikan isu ini?

Mungkin selepas siasatan, syarikat terbabit dibatalkan lesen importnya atau dikenakan denda semata-mata.

Kemudian, mereka atau pihak kerajaan pun berjanji untuk memastikan di masa-masa akan datang tidak berlaku lagi perbuatan mencampurkan daging halal dengan daging haram itu.

Soalnya, apakah jaminan perkara tersebut benar-benar tidak akan berulang?

Dalam hal ini, kerajaan sepatutnya melaksanakan dasar yang tegas berkaitan pengimportan daging halal daripada luar negara iaitu dengan meletakkan syarat hanya syarikat milik orang Islam saja diberikan lesen import tersebut, tidak lagi seperti sekarang di mana ada syarikat bukan Islam pun diberi lesennya.

Bagi import daging tidak halal, berikanlah lesennya kepada syarikat-syarikat bukan Islam.

Kita ada ramai ahli perniagaan atau syarikat korporat milik orang Melayu yang boleh diberikan peluang menjalankan perniagaan ini atau kerajaan mengenalpasti usahawan Melayu/Islam, baik secara sendirian mahupun membentuk konsortium bagi tujuan ini.

Sesungguhnya, memastikan pengimportan daging halal yang terjamin adalah tanggungjawab kerajaan, sesuai dengan kedudukan Islam sebagai agama rasmi dan orang Islam sendiri adalah majoriti di negara ini.

Hanya dengan memberi lesen import dan atau urusan membawa masuk daging halal daripada luar negara kepada syarikat milik orang Melayu dan Islam saja, maka barulah ada jaminan perbuatan jahat mencampurkan daging lembu sembelih dengan tidak sembelih tidak akan berulang lagi.

Sejahat-jahat orang Islam, kalau pun mereka juga bertuhankan wang, selagi dia Islam, dia tetap tidak sanggup melakukan perbuatan mencampurkan daging tidak halal dengan daging halal yang jika dia melakukan demikian, dia tentu sedar bukan saja mungkin dirinya termasuk secara tidak sengaja memasukkan makanan kotor ke dalam tekaknya, malah mungkin daging tidak halal itu turut dimakan oleh kaum keluarga dan sanak saudaranya juga.

Berbeza dengan bukan Islam, selain pengetahuan mereka tentang halal haram makanan bagi orang Islam adalah pasti cetek, ramai yang sanggup melakukan penipuan demikian semata-mata kerana wang.

Selain itu, bagi peniaga bukan Islam, mereka tidak ada perasaan sama sekali untuk menjaga kepentingan orang Islam sebagaimana naluri peniaga Islam terhadap mereka yang seagama dengan mereka.

Namun, bagi kerajaan dan pemimpinnya yang beragama Islam, malah mengakui kerajaan ini adalah kerajaan Melayu/Islam, apakah susah sangat untuk berbuat sesuatu yang munasabah untuk kepentingan orang Islam sendiri? (Shahbudindotcom 24/12/2020)

4.8 4 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 24 December 2020 — 1:18 pm
Subscribe
Notify of
guest
73 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
zunnun
zunnun
24 January 2021 11:28 pm

hadi awang akan di hadapkan di muka pengadilan agar rakyat blh mengetahui samada hadi masih mengamalkan fahaman extremist yg mencetuskan peristiwa berdarah….

di memali

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
26 December 2020 7:17 pm

BILA PAS JOIN KERAJAAN BARU TIMBUL ISU DAGING HARAM……. ELOKLAH KITA BERI PAS JADI PM BARU SELESAI……… MELAYU PENYOKONG2 DAPIG ADALAH PEMGKHIANAT……… Perikatan Nasional: Patriots Versus Traitors……….. I have noticed many comments on the internet and in the social media calling the PKR and PPBM people who are now in Perikatan Nasional as traitors. Whether these people are traitors or patriots depends on which side you are on. For example, non-Muslims who convert to Islam are called “reverts” or “saudara baru” by the admirers of these converts. Why are converts to Islam called “reverts” or “saudara baru”? Should they not… Read more »

anonymous
anonymous
26 December 2020 5:33 pm

Sejahat-jahat orang Islam, kalau pun mereka juga bertuhankan wang, selagi dia Islam, dia tetap tidak sanggup melakukan perbuatan mencampurkan daging tidak halal dengan daging halal yang jika dia melakukan demikian, dia tentu sedar bukan saja mungkin dirinya termasuk secara tidak sengaja memasukkan makanan kotor ke dalam tekaknya, malah mungkin daging tidak halal itu turut dimakan oleh kaum keluarga dan sanak saudaranya juga.

dalam bab ini depa snaggup buat walau pun islam
jnagan heran
lainlain kerja haram pun depa buat
40 tahun
ph semapt perintah 2 thaun
paling lama era pkmb jadi tunggak penguasa

patutl ramai perangai mavam hayam bejadah

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
26 December 2020 11:46 am

SEMASA PHD4PIG PERINTAH NEGARA TAK MINAT ISU DAGING SEBAB MEREKA PALING SUKA DAGING BABI………. TENTU ADA MASALAH BILA BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ SETUJU……… Selepas gagal isu harga, Kit Siang pertikaikan jadual penghantaran vaksin……….. Lim Kit Siang mengucapkan tahniah kepada Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Khairy Jamaluddin “sekiranya benar dakwaan beliau” bahawa Malaysia mendapatkan vaksin Pfizer lebih murah berbanding Belgium. Veteran DAP itu bagaimanapun membangkitkan pula isu jadual penghantaran bekalan vaksin pertama. “Pun begitu, berdasarkan jadual penghantaran bekalan vaksin pertama ke Malaysia, harapan untuk melihat kes Covid-19 di Malaysia menurun pada suku pertama atau suku kedua tahun depan adalah tidak menyakinkan,”… Read more »

ken
ken
25 December 2020 11:05 pm

Nantikan lesen diberi pada A. A pula gunakan B untuk berurusan. Ini biasa sangat. . . Semasa belajar kat US dan England dulu perkara sama berlaku. Daging tidak sembelih dijual di kedai Muslim. Tak sangka sebab penjual2 ini berjanggut dan berkopiah… nampak alim. Sanggup pula tuan kedai katakan depa jual daging halal… kami yang kena tipu.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 9:31 am

Wak Gontol kejora Kojolla ini tua tapi otak budak kecik.

Mengejek macam2, tak renti2.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 10:55 am
Reply to  Anonymous

Nasib le TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan betina tua kerepot jalang iblis 😈 saka puaka 👹 menopos munafiq fasiq 9:31 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN anjing @ monyet asyik saja bernasib malang
Dia kena tibai dgn Kejora..pedih smpai ke tulang
Tapi dia tampil juga dgn muka tebal mcm jalang
Benda yg sama saja, iblis puaka itu asyik ulang2
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 9:02 am

Woi, Beruk Tua Wak Gontol kejora Kojolla,

Tulis komen baru lah, jangan putar belit komen lama atau komen lawan. Jauh sekali, jangan kopipes.

Hormatkan blogging space Budin nih. Dan pembaca2 sekelian.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 10:58 am
Reply to  Anonymous

Woi, TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ Nenek Kebayan Betina Tua 👩‍🦳 Kerepot Gila Babi 🐖 Menopos Jalang Iblis 😈 Saka 👻 Puaka 👹 Munafiq Fasiq,

Tulis komen baru lah, jangan asyik meracau meroyan merapu meraban mengomel membebel nak komen hujah lawan. Jauh sekali, jangan kopipes.

Hormatkan blogging space Budin nih. Dan pembaca2 sekelian.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:58 am

Beruk Tua Wak Gontol kejora Kojolla pemalas, otak kecik tak boleh di perah bagi mengeluarkan komen sendiri.

Selalu tiru komen orang, putar belitkan kata2 yang dikeluarkan.
Pengemis.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 10:55 am
Reply to  Anonymous

Nasib le TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan betina tua kerepot jalang iblis 😈 saka puaka 👹 menopos munafiq fasiq 8:58 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN anjing @ monyet asyik saja bernasib malang
Dia kena tibai dgn Kejora..pedih smpai ke tulang
Tapi dia tampil juga dgn muka tebal mcm jalang
Benda yg sama saja, iblis puaka itu asyik ulang2
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:12 am

Anonymous (TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒)
23 December 2020 10:33 am

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla mana?

Dah mampos ker?

Reply
_____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:13 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA)
23 December 2020 10:44 am
Reply to Anonymous (TN Anjing 🐕)

Pembaca2 boleh lihat dgn sendiri perangai tebiat buruk dan jahat TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ Nenek Kebayan Betina Tua 👩‍🦳 Kerepot Menopos Jalang Iblis 😈 Puaka 👹 Munafiq Fasiq nih…

Asyik saja betina badut 🤡 tua saka 👻 ni cuba nak jadi gangster blog, nak ganggu org dgn komen2 mencaci cerca yg TAK IKUT TAJUK POS…

Reply
_____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:13 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA)
23 December 2020 10:47 am
Reply to Anonymous (TN Anjing 🐕)

Bukan saja betina saka TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ Nenek Kebayan Betina Tua 👩‍🦳 Kerepot Menopos Jalang Iblis 😈 Puaka 👹 Munafiq Fasiq ni ingin jadi penghulu atap pak pacak blog, tapi, makcik betina jalang ni teringin juga nak berkelakuan lelaki dan jadi gangsterr kat blog ini…
Piiraaahhh…huerrgghh…ptuiiihhh…
😀😃😄😁😆😅😂🤣

Reply
_____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:14 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA)
23 December 2020 10:57 am
Reply to Anonymous (TN Anjing 🐕)

This bloody old stupid moron lady ‘TN Anjing’ 🐕 @ ‘TN Monyet’ 🐒 is actually a saboteur to this blog!

She used to be ill-mannered & rude to others due to poor upbringing by her parent, since they’re all the while busy fucking…

Reply
_____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:14 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA)
23 December 2020 10:57 am
Reply to Anonymous (TN Anjing 🐕)

Nasib le TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒@;makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan betina tua kerepot jalang puaka menopos munafiq fasiq,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳🤣
Auntie TN ‘misbehaved’..due to poor upbringing
She alway watch her mum’s pussy, dad banging
Quite frequent she saw her dad’s testis hanging
And she felt so eager seeing clapping & singing
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
_____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:18 am
Reply to  Anonymous

Nasib le TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN 👩‍🦳 Nenek Kebayan Betina Tua Kerepot Jalang Iblis 😈 Saka 👻 Puaka 👹 Menopos Munafiq Fasiq,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kebodohan dari mkcik TN anjing..tk dpt dihapus
Asyik sja, betina tua ini komen tak ikut tajuk pos
Nak serang org, tk sedar dh tk lama nk mampos
Agknya, begitu sifat bila dah sgt tua & menopos
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:25 am
Reply to  Anonymous

Bahasa kotor, biadab dan kurang ajar ini

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

TAK DI BIMBING EMAK BAPAK DI MASA KECIL, SALAH CAMPURAN DI MASA DEWASA.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:27 am
Reply to  Anonymous

Bahasa bodoh, biadab dan kurang ajar ini
TN ANJING 🐕 @ TN MONYET 🐒 @ TN NENEK KEBAYAN 👩‍🦳 BETINA TUA SAKA 👻 GILA BABI 🐖 JALANG IBLIS 😈 PUAKA 👹 MUNAFIQ FASIQ.

TAK DI BIMBING EMAK BAPAK DI MASA KECIL, SALAH CAMPURAN DI MASA DEWASA.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:32 am
Reply to  Anonymous

Nasib le TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒@ TN 👩‍🦳 nenek kebayan betina tua kerepot jalang iblis 😈 saka puaka 👹 menopos munafiq fasiq,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Dia gila babi teruk, mkcik TN biol mulut sumbing
Meracau raban jer dia hidup terumbang-ambing
Masa kecil terbiar, dia kutip makan taik kambing
Dia kuangajar biadab sbb mak bapak tk bimbing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:53 am
Reply to  Anonymous

Dia mengaku pemutar belit.

Jenis bangsat.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 7:40 am

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)
24 December 2020 4:25 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mana mkcik betina tua yg suka nk berlagak lelaki?
Katanya setiap mula pos baru Kejora ni nk dimaki
Dia dh takut ke, kot kena Kejora punya tapak kaki?
Atau mkcik si gila babi itu sibuk dok kelebek puki?
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
______________________________________________________

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 7:40 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (TN Anjing 🐕 @ TN Monyet)
25 December 2020 5:21 am
Reply to Anonymous (CGU KEJORA)

Komen budak kecik. Mencarut pulak. Biadab dan kurang ajar. Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

Reply
______________________________________________________

Anonymous (TN Anjing 🐕 @ TN Monyet)
25 December 2020 5:54 am
Reply to Anonymous (CGU KEJORA)

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

Reply
______________________________________________________

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 7:41 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)
25 December 2020 7:34 am
Reply to Anonymous (TN Anjing 🐕)

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dlm pantun di atas..nama TN tak ada pun disebut
Tetiba je, pantun Kejora ni, si anjing tua tu sambut
Naper pulak si tua ini terasa dan jadi kelam kabut?
Dia mengakut ‘makcik gila babi’, ini TN otak sabut
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
______________________________________________________

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 7:54 am
Reply to  Anonymous

Tidak bijak mengata tak sebut maka tak boleh di karut.

Siapa saja yang mengata tak betul boleh di cumut.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 7:55 am
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 7:57 am
Reply to  Anonymous

Tidak bijak & bodoh piang bagi betina tua menopos.

Siapa saja boleh tibai org yg suka komen TAK IKUT TAJUK POS!

Mcm TN Anjing 🐖 TN Monyet 🐒 @ TN Nenek Kebayan 👩‍🦳 Betina Tua Gila Babi 🐖.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:12 am
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA INI BIADAB DAN KURANG AJAR DAN ANARKIS.

DIA YANG BUAT TAPI DI TUDUH NYA ORANG LAIN BUAT.

Anarchist definition is – a person who does not follow any authority, established order, or ruling power

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:16 am
Reply to  Anonymous

The lowest of beings. Mcm amoeba.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:34 am
Reply to  Anonymous

The dirtiest of beings. Mcm anjing 🐕 & babi 🐖.
TN Anjing 🐕 TN Monyet 🐒 @ TN Nenek Kebayan 👩‍🦳 Betina Tua Gila Babi 🐖.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:35 am
Reply to  Anonymous

Errata:

The dirtiest form of beings. Mcm anjing 🐕 & babi 🐖.
TN Anjing 🐕 TN Monyet 🐒 @ TN Nenek Kebayan 👩‍🦳 Betina Tua Gila Babi 🐖.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:22 am
Reply to  Anonymous

TN ANJING 🐕 @ TN MONYET 🐒 @ TN NENEK KEBAYAN 👩‍🦳 BETINA TUA SAKA 👻 GILA BABI 🐖 JALANG IBLIS 😈 PUAKA 👹 MUNAFIQ FASIQ INI BIADAB DAN KURANG AJAR DAN ANARKIS.

DIA YANG ASYIK MARAH DAN TUDUH ORANG KOMEN TAK IKUT TAJUK POS TAPI DIA SENDIRI BUAT.

Anarchist definition is – a person who does not follow any authority, established order, or ruling power

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:25 am
Reply to  Anonymous

Dia juga bodoh bangang piang, otak kecik tak boleh di perah bagi mengeluarkan komen yang bernas & berfakta, hanya asyik memaki cerca org & meracau royan raban.

Dia bengang bila Kejora tiru komen dia, putar balik & kenakan balik kpd dia kata2 yang dia keluarkan.

Pengemis, peminta sedeka jalanan punya TN Anjing 🐕.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:15 am
Reply to  Anonymous

Dia juga pemalas, otak kecik tak boleh di perah bagi mengeluarkan komen sendiri.

Dia tiru komen orang, putar belitkan kata2 yang dikeluarkan.

Pengemis.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:40 am
Reply to  Anonymous

Kejora juga pemantun bistari, otak bijak, tak perlu teruk perah otak bagi mengeluarkan komen untuk tibai TN Anjing 🐕.

Hanya perlu tiru komen TN anjing 🐕, putar bakik & tibai balik dgn kata2 yang dikeluarkan TN anjing bodoh piang tu.

Biar dia terkedu itu anjing gila pengemis.
😀😃😄😁😆😅😂🤣🤣

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:52 am
Reply to  Anonymous

Dia mengaku pemutar belit.

Jenis Bangsat.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:55 am
Reply to  Anonymous

Dia benngang bila kata2 bodoh dia, Kejora putar belit.

Jenis Bangsat Lahanat Keparat TN ANJING 🐕 @ TN MONYET 🐒 @ TN NENEK KEBAYAN 👩‍🦳 BETINA TUA SAKA 👻 GILA BABI 🐖 JALANG IBLIS 😈 PUAKA 👹 MUNAFIQ FASIQ.

zunnun
zunnun
25 December 2020 7:35 am

hadi awang dah memohon maaf ke dgn ksesatan yg di sahkan oleh majlis fatwa kebangsaan ?

perlu ada usaha perundang utk membawa si hadi awang aka pendeta seketul daging babi supaya hadi awang tidak membawa ajaran seketul daging babi nya hingga terkini…..

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
24 December 2020 10:11 pm

MEMANG DAH RESAM PENGGANAS KOMUNIS………ANGKUH DAN DEGIL……. Pulau Pinang Tetap Angkuh, Tidak Akan Bayar Walau Satu Sen Pada Kedah……….. Kerajaan negeri Pulau Pinang tetap dengan pendirian tidak akan membayar walau satu sen atau memberi sumbangan kepada Kedah kerana mengambil air mentah dari Sungai Muda. Perkara itu ditegaskan Timbalan Ketua Menteri II, P Ramasamy yang menegaskan, tiada sebab untuk negeri itu membayar atau memberi sumbangan kepada Kedah bagi bekalan air mentah. Justeru, beliau berkata, tiada sebarang rundingan akan dilakukan dengan kerajaan negeri Kedah sekiranya hak air Pulau Pinang tidak dihormati. “Mengapa Pulau Pinang harus membayar kepada Kedah untuk mengambil air dari… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
24 December 2020 9:51 pm

Hilang macai Madey si Kitol bila pos kartel daging haram 40 tahun. 1980 siapa PM Malaysia? 40 tahun dey bagi Rakyat daging haram. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 5:49 am

Menuduh secara iiar, tanpa bukti, kamu adalah anarkis.

http://www.merriam-webster.com › dictionary › anarchist

Anarchist  – a person who does not respect any authority, established order, or ruling power.

Penjahat dan gengster.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
24 December 2020 9:23 pm

Selepas sedap makan daging haram selama 40 tahun, Melayu Islam kenyang rasuah seks dan duit kopi pada imigresen dan jabatan kerajaan. Melayu lain patut bersyukur dapat makan daging babi, anjing dan binatang 2 alam lain tanpa sedar. Alhamdulillah. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 5:53 am

Kamu menghasut, menyakit hati kaum Melayu / Islam, patut di heret ke Balai Polis,di remand, di beri makan nasi bungkus lauk ikan masin sahaja pagi petang siang malam.

Lepas seminggu, heret ke mahkamah dan dituduh.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
24 December 2020 8:06 pm

_BILA BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PHD4PIG JADI KERAJAAN INILAH AKIBAT NYA……..SEMUA NAK PERCUMA TAPI RAKYAT DITEKAN PAKSA BAYAR PELBAGAI CUKAI……….___________ Caj air mentah: Bincang dulu, jangan tolak mentah-mentah – Sanusi beritahu Ramasamy……….. Muhammad Sanusi berharap kemelut berkaitan caj bekalan air mentah antara Kedah dan Pulau Pinang dapat diselesaikan menerusi meja rundingan dalam masa terdekat. – Gambar fail ALOR SETAR: Menteri Besar Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor berharap kemelut berkaitan caj bekalan air mentah membabitkan kerajaan negeri Kedah dan Pulau Pinang dapat diselesaikan menerusi meja rundingan dalam masa terdekat. Menurut beliau, kenyataan yang dikeluarkan Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
24 December 2020 9:30 pm

Tanda besar pemakan daging haram. Jual air sungai dan sukarela alih air sungai. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 6:22 am

Tanda besar pemakan daging haram najib bini rosmah – dia selalu cakap mengarut, menghasut, melanggar undang2 hasutan.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
24 December 2020 6:39 pm

BONGOK BETUL PHD4PIG……KES POLIS DISURUH NYA WAHABI PEKAK JAWAB……… SPRM Mula Siasatan Baru Kartel Daging Tidak Halal, Media Dedah Kartel Wujud Sejak 40 Tahun Lepas……… Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Negeri Johor sudah membuka kertas siasatan berhubung isu penyeludupan daging import sebagaimana yang dilaporkan dalam media baru-baru ini. SPRM memandang serius perkara itu kerana ia membabitkan isu kepentingan rakyat khususnya umat Islam di negara ini. Siasatan akan dijalankan mengikut Seksyen 16 dan Seksyen 18 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009.Kerjasama beberapa agensi seperti KPDNHEP, Jabatan Perkhidmatan Veterinar, Jabatan Perkhidmatan Kuarantin dan Pemeriksaan Malaysia (MAQIS) dan Kastam Diraja Malaysia akan diperolehi.… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
25 December 2020 4:18 pm

DIULANG !!!
Media hari ini mendedahkan kegiatan kartel daging yang memberi rasuah terhadap pegawai kerajaan bagi membolehkan daging tidak halal dibawa masuk ke negara ini SEJAK 40 TAHUN LALU.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
24 December 2020 4:34 pm

Akibat makan daging haram, Melayu jadi lembam dan hanya pandai kopipes dan komen minta bukti dan link berita. Harap semua makan daging haram lagi. Kahkahkah!

zunnun
zunnun
24 December 2020 5:08 pm

🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 5:19 am

Kamu yang gunakan nama yang tidak senonoh selalu keluarkan komen yang tidak semenggah.

Kamu makan daging apa?

Anonymous
Anonymous
24 December 2020 4:25 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mana mkcik betina tua yg suka nk berlagak lelaki?
Katanya setiap mula pos baru Kejora ni nk dimaki
Dia dh takut ke, kot kena Kejora punya tapak kaki?
Atau mkcik si gila babi itu sibuk dok kelebek puki?
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 5:21 am
Reply to  Anonymous

Komen budak kecik. Mencarut pulak. Biadab dan kurang ajar. Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 5:54 am
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 7:21 am
Reply to  Anonymous

Komen orang tua gila babi. Asyik mencarut pukimak kat Zunnun. Biadab dan kurang ajar dan asyik meracau, merapu, meroyan, meraban, membebel, mengomel TAK IKUT TAJUK POS. Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil sebab mak bapak dia asyik sibuk berkongkek/memuki.

TN Anjing 🐕 @ TN Monyet 🐒 @ TN Nenek Kebayan 👩‍🦳 Betina Tua Saka 👻 Gila Babi 🐖 Jalang Iblis 😈 Puaka 👹 Menopos Munafiq Fasiq.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 7:34 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dlm pantun di atas..nama TN tak ada pun disebut
Tetiba je, pantun Kejora ni, si anjing tua tu sambut
Naper pulak si tua ini terasa dan jadi kelam kabut?
Dia mengakut ‘makcik gila babi’, ini TN otak sabut
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 7:45 am
Reply to  Anonymous

Bodoh bangang memikirkan hanya bila ada sebut baru dia boleh di kentut.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 8:00 am
Reply to  Anonymous

Bodoh piang bangang TN Anjing 🐕 TN Monyet 🐒 @ TN Nenek Kebayan 👩‍🦳 Betina Tua Gila Babi 🐖 memikirkan bila dia asyik meracau royan raba TAK IKUT TAJUK POS, dia boleh di kentut & diberak atas kepala.

Anonym
Anonym
24 December 2020 4:13 pm

Ambk balik tanah haram di pahang dan bg kpd kooerasi muslimin buat ldg feedlot lembu dan kambing utk bekalan tempatan.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
24 December 2020 4:37 pm
Reply to  Anonym

Masa Rafizi bongkar kes duit NFC 250j lesap? Memang depa ni yang tangkap dan dakwa BAFIA. Melayu makan daging haram sodap sampai masuk Hotel. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 5:23 am

Tuduh Melayu tanpa bukti, kamu bangsa apa? Makan daging apa?

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
24 December 2020 3:31 pm

HANYA PENCURI KENAL PENCURI SPT PHD4PIG……… Salahuddin Ayub Buka Pekong Pakatan Harapan………. Selama ini Pakatan Harapan, khususnya DAP, sangat kuat mengutuk tindakan mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti lain dan tindakan Ahli-Ahli Parlimen melompat parti ke parti-parti lain sehingga ke tahap mahu akta anti lompat parti digubal bagi menghalangnya. Menariknya, malam tadi, Timbalan Presiden AMANAH merangkap Naib Presiden Pakatan Harapan, Datuk Seri Salahuddin Ayub, tiga kali mengakui secara terbuka mengenai keaktifan Pakatan Harapan berusaha mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti lain. Kali pertama disebut adalah mengenai “usaha yang dibuat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mendapatkan daripada sebelah sana beberapa kerusi lagi” yang didedah… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
24 December 2020 3:26 pm

Daging haram kahwin campur sijil nikah halal segera hukumnya sabar dan tabayyuun. Kalau daging sembah Gurdwara itu salah mak saudara lembu. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 5:58 am

Kamu menghasut, mempersendakan orang Sikh dengan pendirian mereka terhadap lembu.

Patut di tangkap, diheret ke balai Polis, diberi makan nasi bungkus laun ikan masin sahaja, lepas 3-4 hari, di heret ke mahkamah dan dituduh menghasut.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
24 December 2020 3:09 pm

WAHABI SEDANG CARI MAKLUMAT DULU……SABAR LAH WEIIII…….. Menteri agama masih ‘menikus’ isu kartel daging haram, kata Amanah – Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM) Dr Zulkifli Mohamad mesti memberikan penjelasan memuaskan berhubung isu sindiket penipuan daging halal yang dibongkar pihak berkuasa baru-baru ini Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub berkata setakat ini senator berkenaan masih “menikus” walaupun kementeriannya bertanggungjawab dalam hal berkaitan sijil halal. “Kebobrokan ini harus dijawab oleh Menteri di JPM yang masih menikus daripada memberikan penjelasan berhubungan penyalahgunaan kuasa di peringkat Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim),” katanya dalam satu kenyataan hari ini. Salahuddin berkata Jakim yang berada dalam bidang… Read more »

zunnun
zunnun
24 December 2020 2:32 pm

#melayu2islam hadi kan islam….

tapi, daging jenus ape yg hadi berikan dari masajan kawah nys….

tak kan masakan seketul daging babi….

yg kaget sgt daging import tak halal bercampur daging halal di import, kan pendeta hadi dah lama buat recipe sedemikian rupa…

masakan tidak, hingga tergolek2 mati dimemali..
.

zunnun
zunnun
24 December 2020 2:33 pm
Reply to  zunnun

Oops…

..tapi daging jenis ape yg hadi berikan dari masakan kawah nya…

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 5:31 am
Reply to  zunnun

Asyik menyebut “tergolek2 mati dimemali”, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Dia tak sebut bahwa di rusuhan kaum 13 Mei 1969 Tentera di arah mengawal keadaan, mereka gunakan SOP mereka sendiri, bergelimpngan yang mati.

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN mesti di beritahu jangan menghasut.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 6:13 am
Reply to  Anonymous

Contoh nya, di tembak bila breaking curfew hours.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
24 December 2020 2:30 pm

KERAJAAN PH HANYA JAHANAM KAN EKONOMI NEGARA TERUTAMA ASSET MELAYU DAN AKIDAH MELAYU…….. PAK JUB TAK BERMORAL DAN TALIBARUT ZIONIST……TAK LAYAK JADI KETUA…….. SALAH KERAJAAN PH DARURAT NEGARA BANGKRAP…….BUKAN ZETI SORANG SAHAJA……. Muslihat DAP Berusaha Menafikan Hak Bumiputera Terbongkar……… Admin tidak pernah bersikap perkauman dalam erti yang sebenarnya. Tetapi bila ada yang lupa diri dan menutup mata mereka sambil merendahkan keberadaan masyarakat tempatan, maka waktu itu admin akan tampil sebagai rakyat yang kritikal dan sinis terhadap mereka. Ironinya menyebabkan mereka yang berkenaan tidak boleh tidur malam. He! Perlu diingat Warisan ada kerjasama yang erat dengan parti DAP buktinya pada pilihan… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 December 2020 1:47 pm

Ia lah,terutama nya ini negara Islam, mesti lah “WAJIBKAN HANYA SYARIKAT MILIK ISLAM DIBERI LESEN IMPORT DAGING HALAL
Pahal pun, depa bukan kuat sangat perasaan belonging to this country. Baca lah berita “Malaysia no longer their home” – https://www.malaysiakini.com/news/556365

langkasuka
langkasuka
24 December 2020 1:36 pm

Bani melayu nak kata apa. Menyalak la bukit unggul tu. Sampai kiamat pon tak runtuh. Yg dia tau kuasa. Ketuanan melayu. Kalu babi dlm cokelat cadbury …. satu msia mengamok. Pantang babi bukan krn haramnya dimakan tapi geli2 aje. Dok panggil nya cina babi padahal cina dah masuk islam 1000 tahun dulu lagi dari bani melayu.

Anonymous
Anonymous
25 December 2020 5:40 am
Reply to  langkasuka

Kamu mengarut dan menghasut mengata “Pantang babi bukan krn haramnya dimakan tapi geli2 aje.” Biadab dan kurang ajar, tak dibimbing emak bapak kamu di masa kecil. Salah campuran di masa dewasa.

Mana bukti kamu mengata ” Dok panggil nya cina babi padahal cina dah masuk islam 1000 tahun dulu lagi dari bani melayu.”

Kamu bukan saja mengarut, juga pemikiran sewel.