BELANJAWAN 2021 LULUS TAPI KERAJAAN TETAP DILIHAT LEMAH

Meski Belanjawan 2021 berjaya diluluskan di Dewan Rakyat hari ini, masih terdapat banyak perkara dan butir-butir di dalam belanjawan yang tidak dihiraukan oleh kerajaan Perikatan Nasional.

Atas sebab ini juga pembangkang sepakat untuk membantah belanjawan tersebut.

Belanjawan itu juga terdapat banyak kelemahan, dan ini telah dibukti dan diperdebatkan secara terperinci di Dewan Rakyat oleh ahli-ahli Parlimen.

Belanjawan 2021 mencerminkan betapa kerajaan PN hanya mengutamakan hayat politik mereka lebih dari kebajikan dan keterdesakan hidup rakyat.

Semasa perbahasan belanjawan di peringkat jawatankuasa, terdapat ramai ahli Parlimen dari pelbagai parti politik yang telah menyuarakan kebimbangan terhadap pelbagai isu mustahak, terutamanya isu pengeluaran simpanan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan kurangnya jala keselamatan melibatkan warga yang tidak punyai simpanan KWSP, peruntukan yang melampau tinggi sebanyak RM40.5 juta kepada Jabatan Komunikasi Komuniti (J-Kom) dan tujuan dana tersebut diperuntukkan, apakah ia digunakan untuk tujuan politik dan sebagainya, dan juga peruntukan yang tidak mencukupi kepada para peniaga yang kini sedang terhimpit.

Walaubagaimanapun, oleh kerana kerajaan PN telah mengaitkan kononnya gaji dan prestasi penjawat awam akan terkesan sekiranya belanjawan tidak diluluskan, maka terdapat sejumlah ahli Parlimen memilih untuk mendukung belanjawan tersebut dan sebagai solidariti ke atas jutaan penjawat awam yang turut terkesan di era ekonomi pandemik ini, meski belum tentu mereka bersetuju dengan kerajaan PN.

Adalah dikesalkan juga tatkala terdapat beberapa orang ahli Parlimen yang telah menyatakan pandangan keras terhadap beberapa isu sebelum ini telah mengundi untuk menyokong belanjawan tersebut.

Penurunan penarafan Malaysia oleh Fitch Ratings baru-baru ini juga menunjukkan betapa lemahnya prestasi pengurusan ekonomi negara, dan tahap tatakelola yang membimbangkan.

Kita sedang kembali ke era gelap di mana kerajaan akan terus menginjak prinsip ketelusan, tatakelola yang baik dan pengurusan dana yang cekap.

Prestasi dan markah tatakelola Malaysia turut melemah pada tahun ini, seperti yang dilaporkan Bank Dunia, dan dijangka aspek lain seperti indeks rasuah dan kebebasan media akan turut merudum.

Keyakinan daripada para pelabur akan turut terkesan, dan berkemungkinan negara-negara serantau akan meninggalkan kita dalam pelbagai lapangan, terutamanya sektor ekonomi dan pembangunan.

Saat negara sedang memerlukan suatu anjakan baru tentang bagaimana harus kita bangkit dari suasana ekonomi pandemik seperti hari ini, PN telah membuktikan bahawa ia tidak berkeupayaan untuk menjalankan tanggungjawab dengan berkesan.

Kerajaan PN akan terus berdepan dengan masalah keyakinan, dan ini telah dibuktikan hari ini apabila ia hanya berjaya mempunyai tidak lebih dari 112 sokongan.

Kerajaan lemah seperti ini akan terus tunduk kepada watak-watak rakus yang berkepentingan dan kebajikan rakyat akan terus dikorbankan.

ANWAR IBRAHIM, KETUA PEMBANGKANG

15 Disember 2020.

Updated: 16 December 2020 — 12:03 am

110 Comments

Add a Comment
  1. CAI2 PHD4PIG TAK PERNAH INSAF DAN BERTAUBAT…….DIA MEMTEKEDARAH BABI DISURUH ORANG LAIN TAUBAT…….GENG PENYEMBAH TOKONG BABI……..HIDUP MELARAT DI LORONG SEMPIT

    ADA CAI PHD4PIG BUAT RITUAL DALAM JAMBAN…….. PENGIKUT2 AYAH PIN PUN ADA
    ……..

    YANG BELUM PASTI PHD4PIG SUKA MENUDUH……YANG DAH KENA PENJARA 10 TAHUN DISUCIKAN………

    Illi Najwa Tampil Jelaskan video tular yang hangat dibincang…..

    Illi Najwa Anuar Hussin Saddique tampil memohon maaf susulan majlis resepsi perkahwinannya dengan kapten hoki India, Manpreet Singh Pawar baru-baru ini menc.etuskan pelbagai persoalan sehingga ada yang mend.akwa dia mur.tad.
    Memetik laporan MalaysiaGazette, wanita terbabit mengaku apa yang berlaku atas salah dan keja.hilan dia dan suaminya.

    Malah, Illi Najwa turut menzahirkan permoh0nan maaf kepada keluarganya yang dih.eret sama dalam lsu itu.

    Bagaimanapun, wanita yang berasal dari Johor itu mengesahkan suaminya sudah memeluk Islam sejak akhir tahun lalu dan mereka melangsungkan pernikahan pada 16 Disember lalu dalam majlis tertutup.

    Katanya, sijil nlkahnya akan diperoleh pada Rabu depan
    Tegas Illi Najwa, beliau tidak pernah menukar nama atau agama seperti mana yang didakwa sesetengah pihak terutamanya warganet.

    “Nama saya masih kekal Illi Najwa Anuar Hussin Saddique. Keluarga suami memanggil saya Navpreet sejak 2012 kerana sukar bagi mereka menyebut nama saya,” katanya yang turut memaklumkan dia ke India mengikut pr0sedur perjalanan yang sah.

    Media India sebelum ini melaporkan Illi Najwa berkahwin dengan Manpreet di Mithapur dekat Jalandhar, Punjab.

    Rakaman video majlis resepsi perkahwinan mereka kemudian tular di media sosial dengan memaparkan Manpreet mengenakan sut perkahwinan Punjabi.

    Manakala Illi Najwa memakai pakaian pengantin wanita Punjabi ketika mereka bertukar ikrar perkahwinan.

    Dalam majlis itu, Illi Najwa dan suaminya kelihatan melakukan perbuatan yang menc.etuskan pelbagai pers0alan hingga status agamanya.

    Mengulas mengenai video itu, Illi Najwa berkata, mereka tidak pernah meminta perkahwinannya di sana dirakamkan kerana tahu akan sens.itiviti yang akan dihadapi mereka.

    Namun, katanya, rakaman yang didedahkan oleh media itu di luar kawalann.
    Illi Najwa mengakui dia tidak gembira dengan lsu yang mengheret namanya dan suami.
    Malah, katanya, Manpreet juga tidak mahu ia berlaku kerana sedar akan aklbatnya.

    “Kami tidak mengatakan apa yang kami lakukan adalah betul tetapi kami tidak mempunyai pilihan dan Manpreet tidak pernah memberikan kenyataan sensltif dan ketika mendapat tahu tentang berita ini, dia meminta semuanya ditarlk balik,” katanya.

    Terdahulu, Harian Metro melaporkan kerajaan akan memanggil Illi Najwa Saddique dan suami bagi mendapatkan penjelasan berhubung status agama mereka.

    Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Ahmad Marzuk Shaary dilap0rkan berkata, mereka akan dipanggil sebaik kembali ke Malaysia.

    Katanya, setakat ini plhaknya masih menunggu maklumat rasmi daripada Jabatan Agama Islam Johor (JAIJ) berhubung status agama wanita berkenaan.

    “Bagaimanapun, berdasarkan maklumat awal yang diterima, wanita berkenaan masih seorang Muslim dan setakat ini tiada perm0honan yang diterima untuk menukar agama.

    “Pada masa sama, kita juga tidak menerima perm0honan wanita berkenaan untuk berkahwin di luar negara,” katanya.

    Sumber : HMetro

  2. negara perlu waspada dgn ajaran seketul daging babi hadi yg mana kemungkinan di bawa bersama dgn penjenamaan #melayu2islam nya terkini..

    ..

  3. ULARMAK SYIAH SEJAK ZAMAN BERZAMAN HIDUP HIPOKRIT DAN OPPORTUNIST……..

    PHDAPIG TERDIRI DARI MEREKA YANG FIKIRAN TIDAK WARAS DAN KURANG MATANG…….

    PELBAGAI FAHAM MENYELEWENG DAN SESAT SERTA KARUT DALAM PHD4PIG…….SEMOGA NEGARA SENTIASA SELAMAT DARI ANCAMAN MEREKA…..

    PHDAPIG ADALAH AGEN ZIONIST ISRAEL…….

    YADIM bantah Grand Final Miss-Mrs World Malaysia…..INI BARU BETUL ULAMA…….

    YAYASAN Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) ingin menyatakan bantahan secara rasmi dan kekesalan terhadap penganjuran Grand Final Gala Night bagi Miss/Mrs Plus World Malaysia 2020 pada 2 Januari 2021 bertempat di Hotel Sunway Putra, Kuala Lumpur.

    Penganjuran program seperti ini pada asasnya memberi isyarat yang salah kepada rakyat yang melambangkan seolah-olah kerajaan dibawah kepimpinan YAB Perdana Menteri hari ini merestui program sebegini untuk disajikan kepada rakyat sedangkan umum mengetahui sikap kerajaan terutamanya YAB Perdana Menteri yang amat serius dalam usaha membanteras segala aktiviti yang tidak menyumbang ke arah pembinaan akhlak dan adab yang terpuji.

    Tambahan pula dalam suasana menghadapi pandemik Covid-19, sebarang bentuk perhimpunan yang tidak mendesak harus dielakkan kerana risiko penularan tetap akan ada walaupun pihak pengajur memberi jaminan pematuhan kepada SOP yang ditetapkan.

    Inilah sikap yang diambil seluruh dunia termasuk penganjuran program-program hedonistik seumpama ini seperti penganjuran Miss World 2021 .

    Selain itu konsep penganjuran program seperti ini sebenarnya tidak pernah dibenarkan oleh mana-mana agama terutamanya Islam kerana program seumpama ini lebih bersifat eksploitasi kepada wanita dan bersifat penyuburan kepada budaya hedonistik oleh tamadun-tamadun yang telah pupus sebelum ini.

    Sekiranya ingin dijustifikasikan penganjuran ini dengan penggalakkan aktiviti ekonomi dan sosial, pandangan ini adalah terlalu dangkal kerana kesan limpahan ekonomi daripada pengajuran seperti ini terlalu marginal sedangkan nilai murni sosial kita di Malaysia yang sentiasa dibanggakan dengan unsur kesopanan dan kesantunan akan semakin terhakis.

    Sehubungan dengan itu, berdasarkan faktor-faktor yang dikemukakan ini, YADIM menyeru agar diambil langkah-langkah perlu bagi memastikan program seumpama ini tidak dilaksanakan.

    Keutamaan majoriti rakyat kini adalah usaha mempergiatkan semula ekonomi demi kelangsungan hidup dan bukannya kepada penganjuran program yang sia-sia.

    YADIM juga akan menghantar memo bantahan secara rasmi kepada penganjur dan juga pihak berkuasa tempatan pada Isnin ini sebagai bukti komitmen badan dakwah ini menentang sebarang penganjuran program yang tidak bermanfaat.

    YADIM meyakini bahawa majoriti rakyat tanpa mengira sempadan agama dan bangsa tidak merestui program yang bukan sahaja tiada membawa manfaat kepada rakyat terbanyak bahkan mengundang kemurkaan Allah SWT.

    NASRUDIN HASSAN
    Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia

  4. rakyat perlu waspada dgn amalan fahaman agama yg hadi cuba jenamakan dgn #melayu2islam nya….

    masihkah ajaran seketul daging babi hadi di jadikan dasar fahaman #melayu2islam nya ?

    fahaman yg membawa kecelakaan di memali….

  5. BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ PHD4PIG PEROSAK DAN PENJAHANAM NEGARA…….

    PAK JUB DARI DULU LAGI TIDAK RELEVANT JADI PM…… PEMBANGKANG BARU SEDAR…….

    Anwar Ibrahim Has Reached The End Of The Road In His Bid To Become The Next Prime Minister……..

    (The Coverage) – A political analyst sees the passage of the 2021 budget through the committee stage as signalling that Anwar Ibrahim has reached the end of the road in his bid to become the next prime minister.

    Former Universiti Teknologi Malaysia lecturer Azmi Hassan told FMT it had now been shown that the opposition leader’s support was limited to the 108 MPs who voted against the budget.

    The annual national budget was passed at the committee stage after its third reading yesterday, with 111 voting for it and one abstaining.

    “This is the main reason why Anwar was hesitant to call for bloc voting on the bill during the first reading,” Azmi said. “If he had had his way, he would also have been against bloc voting in the third reading.”

    He also noted that Umno had ignored a call for MPs to vote with their conscience instead of on party lines.

    The call was made by former prime minister Dr Mahathir Mohamad and Gua Musang MP Tengku Razaleigh Hamzah at a press conference on Monday.

    All the MPs from Umno, except for Tengku Razaleigh, voted for the budget.

    During the press conference, the two political veterans said the country needed a government that genuinely cared for the people and the development of the nation, hinting that they were seeking the fall of the Perikatan Nasional (PN) administration.

    Mahathir added that he would refuse to work with former prime minister Najib Razak in any new government setup.

    “When Dr Mahathir said he would not work with Najib, I think that’s the turning point,” Azmi said. “The bigger message, not only from Umno but Pakatan Harapan too, is that time is up for both” Mahathir and Tengku Razaleigh.

    But he also said the 111 votes for the budget could not be seen as determining whether Prime Minister Muhyiddin Yassin had majority support in the Dewan Rakyat.

    Awang Azman Pawi of Universiti Malaya agreed, saying support for the budget should be seen separately from support for the prime minister.

    He said Muhyiddin’s strength as prime minister could be proven only through a vote of no confidence.

    However, he added that the slim majority vote for the budget showed that PN’s position was unstable and unpredictable.

    But he also said PN might be able to last until the time came around for the next election if it succeeded in making offers of political favours in return for support.

    He told FMT he believed the opposition would make another attempt for an audience with the Yang di-Pertuan Agong to hand over statutory declarations of opposition to Muhyiddin’s continued tenure as prime minister.

    Voting for the budget to guarantee public welfare and to avoid a government shutdown was not the same as a vote of no confidence against Muhyiddin, he added.

  6. PH TETAP LEMAH KERANA TAK BERJAYA TUMBANGKAN PN…….

    MEMANG LER RAKYAT TAK SANGKA RINGGIT MERUDUM KERANA KORUPNYA BAPAK SKANDAL BERTONG2…….

    Reformasi DAP Tak Sampai Daging……

    (Malaysia Gazette) – Reformasi yang dilakukan DAP hanya sampai kulit dan tak sampai daging, kata Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP, Teng Chang Khim yang telah mengumumkan untuk berundur dan tidak bertanding dalam pemilihan parti.

    Chang Khim yang juga merupakan Exco Selangor selalu dilihat sebagai tidak sehaluan dengan pemimpin utama DAP sehingga beliau dikatakan tidak berada dalam “arus perdana” parti.

    Ketika diwawancara Sinchew Daily, Chang Khim berkata, walaupun laungan reformasi telah kedengaran beberapa tahun lamanya dalam DAP, tetapi tiada perancangan rapi dijalankan.

    “Dalam mengendalikan isu atau polisi yang sensitif, hanya kerja-kerja permukaan dijalankan dan kerja itu tidak cukup mendalam.

    “Kerja itu termasuk asyik menyebut prinsip, keadilan, rasional dan ketelusan, tetapi apa perkembangan susulan kerja berkenaan?” tanya Chang Khim.

    Jika mahu memuji diri sebagai lebih baik daripada Barisan Nasional (BN), Chang Khim berkata, maka DAP harus mempunyai mekanisme yang boleh menterjemahkan hasil kerja dalam bentuk statistik untuk mengukur pelaksanaan sesuatu kerja.

    “Adalah jelas bahawa parti belum mempunyai persediaan mentaliti yang mencukupi dan strategi yang dilaksanakan juga belum cukup lengkap,” katanya.

    Ditanya pengunduran daripada barisan kepimpinan parti, Chang Khim berkata: “Dalam parti, saya tiada apa-apa ruang.”

    Katanya, sebagai “pembangkang tunggal” dalam DAP, ia menyebabkan dia keletihan.

    Ujarnya, beliau sanggup berdebat dengan pemimpin parti dalam isu-isu penting sehingga dirinya dilihat sebagai “pembangkang” dalam parti.

    “Saya menjadi pembangkang selama 12 tahun di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, tetapi ada juga peluang menjadi kerajaan akhirnya.

    ” Tetapi dalam DAP, saya menjadi pembangkang selama-lamanya, situasi ini adalah memenatkan,” katanya.

    Mengulas tentang kegagalan reformasi dalaman DAP, Chang Khim berkata, selain CEC perlu memainkan peranan penting, keadaan juga bergantung kepada bagaimana pemimpin melihat keluarga Lim (Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang).

    “Kalau nak berubah, maka kena berani untuk menyuarakannya. Apa gunanya hanya duduk dalam CEC dan tidak bersuara,” hujahnya.

    Mengenai hubungannya dengan Kit Siang dan Guan Eng, Chang Khim berkata, ketegangan berpunca daripada pelbagai isu yang rumit dan kerana masing-masing mempunyai cara yang berbeza dalam urusan parti.

    Walau bagaimanapun, Chang Khim menafikan dirinya sebagai “di luar arus perdana” dalam DAP tetapi menegaskan beliau hanya “bukan arus perdana” dalam barisan kepimpinan parti.

    “Kalau saya bukan arus perdana DAP, saya tak mungkin menang dan masuk CEC selama 24 tahun,” katanya.

    Menurutnya, orang “bukan arus perdana” adalah mereka yang kalah dalam pemilihan parti tetapi tetap menganggotai CEC melalui cara lantikan.

  7. Cash is King…bro ! Winner =Geng2 Kleptokrat + Geng2 Bersatay + Geng2 Lobai.

  8. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

    Asyik kopipes nih, kepala dah bankrap ker? Otak dah tak boleh perah lagi ker?

    Awat arr? Otak kecik ker? Purata manusia otak nya lk 130gm berat nya. Ko punya hanya lk 100 gm ker?

    Reply
    16 December 2020 10:28 am
    _________________________________________________

    1. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

      Asyik kopipes nih, kepala dah bankrap ker? Otak dah tak boleh perah lagi ker?

      Awat arr? Otak kecik ker? Purata manusia otak nya lk 130gm berat nya. Ko punya hanya lk 100 gm ker?

      Reply
      16 December 2020 10:30 am
      _________________________________________________

      1. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

        Asyik kopipes nih, kepala dah bankrap ker? Otak dah tak boleh perah lagi ker?

        Awat arr? Otak kecik ker? Purata manusia otak nya lk 130gm berat nya. Ko punya hanya lk 100 gm ker?

        Reply
        16 December 2020 10:31 am
        _________________________________________________

        1. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

          Asyik kopipes nih, kepala dah bankrap ker? Otak dah tak boleh perah lagi ker?

          Awat arr? Otak kecik ker? Purata manusia otak nya lk 130gm berat nya. Ko punya hanya lk 100 gm ker?

          Reply
          16 December 2020 10:32 am
          _________________________________________________

          1. Nasib le makcik TN nenek kebayan kerepot,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
            Makcik TN tua kerepot asyik je bernasib malang
            Dia itu kucing tua, nak lagak jadi harimau belang
            Benda yg sama..asyik dikopipes, berulang-ulang
            Pmbaca melihat mkcik tua ni mcm betina jalang
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHII

            1. Dah sakit otak lah, Wak Gontol Kejora Kojolla nih. Perlu jumpa Psychiatrist.

              Asyik mengkopipes sebab otak tua nya dah tak jalan, tak boleh diperah lagi, ha nya kuning mcm tahi ajer dalam nya.

              Psychiatrist boleh kasi obat menguatkan otak nya sikit.

              1. Nasib le makcik TN nenek kebayan bingai 11:15 am,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                Kepala mkcik TN bgaikan bengkak Kejora hentak
                Kebodohan, spt tk terpisah, dari dia punya watak
                Agknya..masa dia kecil dulu, taik si tua ini lantak
                Bila dah terkantoi, dikatanya, Kejora ni sakit otak
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                HAHAHA HOHOHO HIHIHII

  9. Nasib le makcik TN nenek kebayan menopos,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
    Nasib le makcik TN badut tua renta labu kundur
    Nak lagak juah..tk sedar tetek dah labuh kendur
    Silap lah bila kucing pergi ganggu harimau tidur
    Tiada jalan lain mkcik bingai tu, selain berundur
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHII

    1. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih otak mesti dah kaputz, asyik kopipes mantun mantat lama nya saja.

  10. Nasib le makcik TN nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    Makcik TN mula memekak mcm murai berkicau
    Mungkin masih bermasalah, laki tak kasi lancau
    Bila Kejora hadir, dia mula ler meraban meracau
    Itu lah, harimau tidur, siapa suruh gatal gi kacau?
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHII

    1. Komen ini dah keluar pada 10:30 am. Sekarang di ulang 2 minit kemudian.

      Woi, Wak Gontol Kejora Kojolla, pergi rehat ler. Otak kamu hampir 90an tahun tak tahan lama, Pigi tidur beberapa jam, dahtu masuk dan aku balun tibai dan bantai lagi, ok?

      1. Nasib le makcik TN nenek kebayan 10:48 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Kpd pembaca..semua terang, tak perlu bersuluh!
        Mkcik TN tua, dah mula menggeletar & berpeluh
        Yg betina tua ini dapat buat hanya lah mengeluh
        Maklum lah..dah tua ganyut, umur pun dekat 90!
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHIII

        1. Lagi kopipes komen lama Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

          Lantak lah dia, dah umur hampir 90an tahun, tak ingat itu ini.

          Maka dibalun berterusan saja ler.

  11. Nasib le makcik TN nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    Kesian makcik TN, kini dia jadi pendekar Mustar
    Nak menaip pun tangan makcik ni terketar-ketar
    Itu baru jer dua rangkap pantun, yg Kejora lontar
    Mana mungkin bidan tua nak lawan cikgu pintar
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHII

    1. Asyik kopipes nih, kepala dah bankrap ker? Otak dah tak boleh perah lagi ker?

      Awat arr? Otak kecik ker? Purata manusia otak nya lk 130gm berat nya. Ko punya hanya lk 100 gm ker?

      1. Nasib le makcik TN nenek kebayan 10:28 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        Makcik TN mula memekak mcm murai berkicau
        Mungkin masih bermasalah, laki tak kasi lancau
        Bila Kejora hadir, dia mula ler meraban meracau
        Itu lah, harimau tidur, siapa suruh gatal gi kacau?
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHII

        1. Nasib le makcik TN nenek kebayan 10:28 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Pmbaca dpt lihat, mkcik TN serupa anjing kurap
          Mulut dia macm puki dia, busuk spt getah skrap
          Dgn Kejora ni, mkcik tua itu, asyik kena tertiarap
          Bila dh kantoi, dikatanya Kejora ini idea bankrap
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHII

        2. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla otak orang lama, very narrow minded, dia saja boleh “berkicau” tapi sebenarnya dia bukan saja melancau tapi juga memantat.

          Konon nya harimau tak boleh di kacau tapi sebenar nya tikus hutan, di cakar dek anjing liar, kekiri kekanan, di buli, sebab selalu menonggengkan bontot nya kpd Sang Anjing Liar.

          1. Nasib le makcik TN nenek kebayan 10:43 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
            Kesian makcik TN, kini dia jadi pendekar Mustar
            Nak menaip pun tangan makcik ni terketar-ketar
            Itu baru jer dua rangkap pantun, yg Kejora lontar
            Mana mungkin bidan tua nak lawan cikgu pintar
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. Nasib le makcik TN nenek kebayan 10:43 am,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
              Makcik TN mula memekak mcm murai berkicau
              Mungkin masih bermasalah, laki tak kasi lancau
              Bila Kejora hadir, dia mula ler meraban meracau
              Itu lah, harimau tidur, siapa suruh gatal gi kacau?
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              1. Kopipes lagi.

                Malu muk ler Wak Gontol kejora kojolla, dah takda modal lin, asyik kopipes jer.

                Otak berat hanya 100 gm yer?

        3. Kopipes lagi Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

          Maka dibalun, ditibai dan dibantai berterusan ler.

  12. Nasib le makcik TN nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kpd pembaca..semua terang, tak perlu bersuluh!
    Mkcik TN tua, dah mula menggeletar & berpeluh
    Yg betina tua ini dapat buat hanya lah mengeluh
    Maklum lah..dah tua ganyut, umur pun dekat 90!
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHII

    1. Wak Gontol Kejora Kojolla kopipes, aku pun kopipes –

      Asyik kopipes nih, kepala dah bankrap ker? Otak dah tak boleh perah lagi ker?

      Awat arr? Otak kecik ker? Purata manusia otak nya lk 130gm berat nya. Ko punya hanya lk 100 gm ker?

      1. Nasib le makcik TN nenek kebayan 10:30 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Pmbaca dpt lihat, mkcik TN serupa anjing kurap
        Mulut dia macm puki dia, busuk spt getah skrap
        Dgn Kejora ni, mkcik tua itu, asyik kena tertiarap
        Bila dh kantoi, dikatanya Kejora ini idea bankrap
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHII

        1. Kopipes lagi.

          Malu muk ler Wak Gontol kejora kojolla, dah takda modal lin, asyik kopipes jer.

          Otak berat hanya 100 gm yer?

  13. Nasib le makcik TN nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
    Nasib le makcik TN badut tua renta labu kundur
    Nak lagak juah..tk sedar tetek dah labuh kendur
    Silap lah bila kucing pergi ganggu harimau tidur
    Tiada jalan lain mkcik bingai tu, selain berundur
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHII

    1. Wak Gontol Kejora Kojolla kopipes, aku pun kopipes –

      Asyik kopipes nih, kepala dah bankrap ker? Otak dah tak boleh perah lagi ker?

      Awat arr? Otak kecik ker? Purata manusia otak nya lk 130gm berat nya. Ko punya hanya lk 100 gm ker?

      1. Nasib le makcik TN nenek kebayan 10:31 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Pmbaca dpt lihat, mkcik TN serupa anjing kurap
        Mulut dia macm puki dia, busuk spt getah skrap
        Dgn Kejora ni, mkcik tua itu, asyik kena tertiarap
        Bila dh kantoi, dikatanya Kejora ini idea bankrap
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Kopipes lagi.

          Malu muka ler Wak Gontol kejora kojolla, dah takda modal lain, asyik kopipes jer.

          Otak berat hanya 100 gm yer?

  14. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

    Wak Gontol Kejora Kojolla mana?

    Dah lama membisu, pahal?

    Reply
    16 December 2020 8:02 am
    _________________________________________________

    Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

    Ikut istilah yang di guna dalam dialogue di masa lalu –

    Dah mampos ker dia?

    Reply
    16 December 2020 8:37 am
    _________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

      Makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan sihir 8:02/8:37 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      Kejora ini sihat lagi dah tidak lah ke mana-mana
      Cuma dlm hal politik..diri ini tk lagi begitu cakna
      Melayan awek2 adalah lbh seronok & bermakna
      Kini sibuk dgn WA/call dari Yati, Zura & Farhana
      🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
      👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
      👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Reply
      16 December 2020 9:10 am
      _________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

        Makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan sihir 8:02/8:37 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        Mkcik tu le yg dekat 90 th, yg akan dulu mampos
        Kemunafiqan, dari mkcik, mmg tk blh nk dihapus
        Cuma nak tanya sikit, wahai mkcik tua menopos
        Naper mkcik ni biadab, komen tak ikut tajuk pos?
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Reply
        16 December 2020 9:18 am
        _________________________________________________

        1. Berani bertaruh kamu dulu mampos?

          Tulis sikit, icon banyak, penat, LjPBxtak lama mampos kot.

          1. tak lama mampos kot.

          2. LjPBxtak tu menatang apa makcik TN?

            1. Itu petanda, makcik TN dah tak lama lagi le nak mampos tu..!!!

              1. Lupa lak makcik TN…

                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                HAHAHA HOHOHO HIHIHII HEHEHE HUHUHUU
                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

                1. Nasib le makcik TN nenek kebayan 9:35 am,

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                  Kesian makcik TN, kini dia jadi pendekar Mustar
                  Nak menaip pun tangan makcik ni terketar-ketar
                  Itu baru jer dua rangkap pantun, yg Kejora lontar
                  Mana mungkin bidan tua nak lawan cikgu pintar
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                  👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  HAHAHA HOHOHO HIHIHII

                  1. Memantun mantat tak renti2.

                    Kesemua nya pantat besar boleh masuk tiang beluti.

                    Pantat yang bukan bermakna pungkoq tapi lubang di depan atau belakang nya.

                2. Wak Gontol Kejora Kojolla mesti ada masalah “Nak menaip pun tangan terketar-ketar”.

                  Itu yang ketara di kepala hotak dia maka otomatik keluar masalah itu apabila saja dia blogging.

                  Maklumlah, dah lewat 80an tahun, mirip 90an tahun.

                  Nak a bit of confidence pd diri nya, dia kenenkan problem dia tuh kpd orang lain.

                  Gontol lah, katakan.

                  1. Nasib le makcik TN nenek kebayan 9:57 am,

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                    Kpd pembaca..semua terang, tak perlu bersuluh!
                    Mkcik TN tua, dah mula menggeletar & berpeluh
                    Yg betina tua ini dapat buat hanya lah mengeluh
                    Maklum lah..dah tua ganyut, umur pun dekat 90!
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    HAHAHA HOHOHO HIHIHII

                    1. Komen ini patut nya di sini –

                      Memantun mantat tak renti2.

                      Kesemua nya pantat besar boleh masuk tiang beluti.

                      Pantat yang bukan bermakna pungkoq tapi lubang di depan atau belakang nya.

                    2. Mkcik TN 9:35 am,

                      LjPBxtak tu menatang apa makcik TN?

                      Itu petanda, makcik TN dah tak lama lagi le nak mampos tu..!!!

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      HAHAHA HOHOHO HIHIHII HEHEHE HUHUHUU
                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

                    3. Ko jenis penyangak, penjahat dan gengster, tak padam yang salah taip pun jadi isu.

                      Mengeksploit apa saja, termasuk bila emak kau tersalah hisap Bang Ali, mikirkan bapak kau.

                    4. 10:14 am, kamu Wak Gontol Kejora Kojolla ker?

                    5. Nasib le makcik TN nenek kebayan 10:21/10:22 am,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                      Kesian makcik TN, kini dia jadi pendekar Mustar
                      Nak menaip pun tangan makcik ni terketar-ketar
                      Itu baru jer dua rangkap pantun, yg Kejora lontar
                      Mana mungkin bidan tua nak lawan cikgu pintar
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      HAHAHA HOHOHO HIHIHII

                    6. Nasib le makcik TN nenek kebayan 10:21/10:22 am,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Kpd pembaca..semua terang, tak perlu bersuluh!
                      Mkcik TN tua, dah mula menggeletar & berpeluh
                      Yg betina tua ini dapat buat hanya lah mengeluh
                      Maklum lah..dah tua ganyut, umur pun dekat 90!
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      HAHAHA HOHOHO HIHIHII

                    7. Nasib le makcik TN nenek kebayan 10:21/10:22 am,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                      Makcik TN mula memekak mcm murai berkicau
                      Mungkin masih bermasalah, laki tak kasi lancau
                      Bila Kejora hadir, dia mula ler meraban meracau
                      Itu lah, harimau tidur, siapa suruh gatal gi kacau?
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      HAHAHA HOHOHO HIHIHII

                    8. Wak Gontol Kejora Kojolla kopipes, aku pun kopipes –

                      Asyik kopipes nih, kepala dah bankrap ker? Otak dah tak boleh perah lagi ker?

                      Awat arr? Otak kecik ker? Purata manusia otak nya lk 130gm berat nya. Ko punya hanya lk 100 gm ker?

                    9. Wak Gontol Kejora Kojolla.

                    10. Nasib le makcik TN nenek kebayan 10:32/10:34 am,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      Pmbaca dpt lihat, mkcik TN serupa anjing kurap
                      Mulut dia macm puki dia, busuk spt getah skrap
                      Dgn Kejora ni, mkcik tua itu, asyik kena tertiarap
                      Bila dh kantoi, dikatanya Kejora ini idea bankrap
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      HAHAHA HOHOHO HIHIHII

                    11. Wak Gontol kejora kojolla nih bukan “serupa” tapi dia adalah babi hutan.

                      Sodok sana sodok sini nanti kena razor blade muncung nya baru ler melolong’

                3. Wak Gontol Kejora Kojolla memfedapkan asyik mngkopipes.

                  Tapi terus dibalun walau pun pendek saja penibaian nya.

  15. pH perlu da tma utk mejayakan kelangsungan mereka menjelang pru 15 nanti…

    kesundalan penyamun2 dgn isu 1MDB di jadikan bahan utama ketika menghadap bN dlm pru 14 yg lalu…

    maka ape isu utama yg perlu di perluaskan utk rakyat memahami dan menerima..?

    isu seketul daging babi hadi dgn golongan menteri2 incompetence’s mereka?

    isu kegagalan pengurusan ekonomi semasa…

    atau

    isu si tua OT96 yg jelas dgn sawan babi dan legasi nya yg membawa mudarat kpd negara? tapi si tua OT96 masih relevant lagi ke dgn warisan melebarkan sayap nya di semenanjung pula?

    dari sabah utk sabahan ape pula slogan nya? semenanjung utk semenanjung? kedah utk kedahan? kelantang utk kelangtang? johor utk bangsa bugis semata?

    hebat no

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NYA NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

      Kamu bukan Bugis. Bugis tak pakai nama tuh. Kamu adalah lanun.

      Bugi melanun hingga dapat menawan Johor dsb nya. Kamu melanun hanya dapat menyuun.

  16. si tua OT96 mampukah utk menarik #melayu2omNo bersama nya selain kuli?

    adakah #melayu3omNo merasakan geli utk bersama si tua OT 96 kerana sawan babi yg memuncak2 bila berbicara…

    tapi sekurang2 nya ngape #melayu2omNo blh bersama anwar dan pH kerana anwar &pH ada 91 kerusi mp berbanding dgn si tua OT96 sebanyak 6 plus warisan 9 plus 1 kuli…

    maka ape cerita si tua 96 utk membawa sawan cerita kerajaan unity nya? sj tanya..?

    1. Bodoh lah kamu tak sedar bahwa Tun M dulu memerintah selama 22 tahun berterusan.

      Bodoh juga tak faham bahawa jika memrintah demikian lama makna nya daya nya menarik Melayu dll kpd nya amat lah luar biasa.

      Kamu tak faham politik ker? Dulu sekolah SJK ker?

  17. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

    Calon sudah ada buat skrg semua negara2 dunia sdg memilih sosok yg sesuai pada jentera kerajaan dan swasta hanya yg layak yg amanah menurut sejarah pencapaian dan berkelayakan diberi peranan. Pada yg prestasi yg utamakan kelompok/kaum/kroni/bangsa yg memandang rendah dan tidak adil pada peringkat bawahan dipecat/diberhentikan. Ko siapo aku siapo aku ado kuwaso … ko tuhan ko … omak ayah Ustaz pun aku lawan …yg nunjuk lagak habis dah lagak diyo … masing2 punyo temberang dlm kocek org yg kenal masing2. Kebarangkalian sesampai awal 2023 peralihan berlaku utk dunia dari pemegang kepada pembawa amanah misi penyatuan umat sejurus sejarah dunia terkibar tertabal sosok Al-Mahdi.

    Bukan Biden di Amerika bukan Anwar di Malaysia bukan Habib Rizieq di Indonesia bahkan di Thailand rajanya di curigai yg lain semua negara2 ikut saja maka pope selaku wakil pada Ratu Elizebeth akui akur agar semua penganut Kristen berbai’at (bersetia) undang2 tuhan sedunia diakur tiada paksaan Islam itu solat diselaraskan kearah jantung dunia Makkah Al-Mukarammah. Sampai masa nanti tertabal terkibarnya sejarah dunia bergelar DYMM Junjungan Besar Tuhan Al-Mahdi dtg sendiri seorang diri menanya apakah aku orgnya tertabal terjadi macam-macam peristiwa di depan mata umum mengajak bertolong-tolongan membasmi kemiskinan sejagat bernikah lah berbesan lah semua warna yg mana berkenan/suka asal dibawah satu lembayung Allah swt.

      1. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

        Yo la lupo nak tambah Tahu diperhujungan. Kihkihkih.

      2. Tahu goreng ker?

    1. al – the
      mahdi – guided one

      tuhan al mahdi – god the omni guidance

        1. Tahu goreng basi.

          1. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

            ko jenis berlagak … berlagak itulah feel dijadikan tuhan ko menyembah. Tahu.

            1. Amende “feel dijadikan tuhan” nih?

              Ko reti BI ker? Ko dulu sekolah SJK ker?

  18. pH ada 2 pilihan utk menjayakan kelestarian mereka menjelang pru 15…

    ..dgn bersama #melayu2omNo seketika utk nyahkan kerajaan #melayu2islam hadi selain sentiasa memberi tekanan kpd mereka…

    …atau

    perkasakan barisan mereka utk bersedia memenangi pru 15, yg mana dlm pru 14 berjaya memenangi 103 kerusi dgn memenangi undi popular pd pru 13 terdahulu nya…

    dgn berdasarkan 91 kerusi yg ada, tidak mustahil jika pH dapat menguasai kembali putrajaya dgn tambahan 23 kerusi utk berkuasa….

    ini yg di takuti oleh #melayu2islam hadi bila #melayu2omNo, pbbm & malaun2 pAs terus bersengketa ….

    si tua OT96 bagaimana pula, masih kurang sawan kah akan nya ketika itu? sj tanya

    1. Kamu masih lagi sawan babi tak habis2.

      Hanya mengeluarkan pendapat berdasarkan jumlah kerusi yang ada.

      Prestasi setakat ini hingga Pru15 tak ambil kira.

  19. adakah #melayu2islam hadi akan di beri mandat utk memggunakan dan ‘implement’ kelulusan belanjawan yg telah di luluskan ?

    dgn surat sokongan sana sini menteri2 #melayu2islam berikan kpd konco2 & kontrator2 mereka utk melaksanakan ‘capital expenditure’ yg sgt di ragui…

    ..ketirisan2 akan di gunakan utk perkasakan kedudukan mereka menjelang pru 15 nanti…

    bibit2 kesundalan2 ini perlu di hentikan, maka segelintir #melayu2omNo & psb bersama pH akan bangkit utk nyahkan kerajaan #melayu2islam hadi….

    adakah si tua OT96 bersama…?

    tapi mesti kah si tua 96 menrasakan jawatan perdana menteri hak milih nya sentiasa..? maka sawan babi nya masih tidak reda…

    1. Kamu betul2 tak tahu ke bagaimana belanjawan yang di lulus kan di belanjakan? Bukan parti yang membelanja tapi Jabatan2 Kerajaan yang berkenaan.

      Mengapa tak keluarkan bukti2 “surat sokongan sana sini menteri2 #melayu2islam berikan kpd konco2 & kontrator2 mereka”?

      Ada bukti ker? Atau hanya

      KEPALA BAPAK KAMU, kata Najib Klepto wal Jibo
      KKPALA ATOK KAMU, kata aku yang tak berpangkat.

  20. adakah meluluskan belanjawan bemakna menyokong kerajaan #melayu2islam hadi ?

    adakah utk menghormati ape yg singgahsana inginkan utk kesejahteraan rakyat ?

    adakah dlm masa yg sama, pH & gerombolan si tua OT96 & psb perlu memberi oversight terhadap kepincangan cadangan yg ada utk di manfaatkan kpd rakyat terutama pengeluarn epf & moratorium selain pembaziran kpd projek2 yg tidak perlu kerana tema belanjawan 2021 utk memulihkan ekonomi dan penyelesaian penyularan covids…

    maka, selepAs ini setengah dari #melayu2omNo tidak terikat lagi utk bersama #melayu2islam seketul daging babi hadi….

    bermula satu episode & lambaran baru politik tanah air ke arah utk nyahkan #melayu2islam hadi..

    apekah si Tua OT96 akan ikut serta atau masih di bayangi sawan babi nya ?

    1. Sawan babi DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN amat ketara. Kerana tak renti2 cakap seketul daging babi.

      PANGKAT NYA NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

      Tak renti2 mengarut cakap seketul daging babi. Maka Pukimak lah dia.

  21. Wak Gontol Kejora Kojolla mana?

    Dah lama membisu, pahal?

    1. Ikut istilah yang di guna dalam dialogue di masa lalu –

      Dah mampos ker dia?

      1. Makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan sihir 8:02/8:37 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Kejora ini sihat lagi dah tidak lah ke mana-mana
        Cuma dlm hal politik..diri ini tk lagi begitu cakna
        Melayan awek2 adalah lbh seronok & bermakna
        Kini sibuk dgn WA/call dari Yati, Zura & Farhana
        🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
        👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
        👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan sihir 8:02/8:37 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
          Mkcik tu le yg dekat 90 th, yg akan dulu mampos
          Kemunafiqan, dari mkcik, mmg tk blh nk dihapus
          Cuma nak tanya sikit, wahai mkcik tua menopos
          Naper mkcik ni biadab, komen tak ikut tajuk pos?
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. Amat bodoh dan bangang ler kamu tak tahu bahawa bila menjawab komen2 yang tak ikut tajuk pos, mana lah nak ikut tajuk pos.

            Tapi di ketahui umum bahawa Wak Gontol kejora Kojolla selalu menggotol dalam komen2 nya.

  22. bila masa terdekat amanah & dAp tidak tinggalakn anwar, maka amanah & dAp perlu masa yg lama pula…

    implacable resistance & screw’s spinning dah satu fahaman baru sejak si tua OT96 sama2 menjamu satapan dgn hadi di rumah nya…

    1. implacable resistance & screw’s spinning?

      What talking one?

  23. Pada satu masa yang terdekat, Amanah dan Dap akan tinggalkan Anwar.

    Pursuant to this, there will be several alignments involving umno minus Zahid’s and najib’s, Bersatu minus muhyiddin and azmin. Leading this new pact would be TDM and Ku Li.

    1. That’d be a welcome development.

      Kita doakan lah itu akan menjadi realiti.

      1. betul2 doa kpd nama #allah..

        aamin

        1. Betul. Kita orang tak tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara.

          1. Macam kamu, zunnun the lannun, pangkat naik ke …

  24. kini belanjawan di luluskan dgn slim 3 majoriti, menghormati kehendak singgahsana…

    .. kini sudah tiba pula utk anwar dgn 91 mp2 yg menyokong nya, meneruskan kerja2 utk tuntaskan kerajaan #melayu2islam yg di sokongan oleh #melayu2omNO selain dari sarawak/sabah yg tidak sehaluan dgn Moo dan penasihat2 tegar seketul daging babi hadi nya….

    .. episode dan lembarn baru utk nyahkan kerajaan #melayu2islam Moo & hadi yg serba lemah tercunggap2 terkial2…

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

      “episode dan lembarn baru”? What talking one, you, Dol?

      Product of SJK arr?

  25. Lemah tak lemah, itu pendapat saja. Hal2 pemerintahan memang banyak kes yang sesiapa saja boleh mengata itu ini. Penting nya, belanjawan telah diluluskan dan negara boleh di perintah seperti biasa.

    Pak Sheikh Anwar tentu lah tak akan epas peluang mengkritik iitu ini. Dia Ketua Pembangkang, maka tak sah lah jawatan nya jika dia tak membangkang.

    Soal nya sejauh mana dia akan mengarut bagi coba menunjukkan dia pembangkang yang aktif. Dan aktif kerana mahu heboh sahaja atau betul2 ada alasan yang kukuh bagi pendapat nya.

    1. Mengarut ini bukan prerogative puak Pembangkang saja. Orang biasa pun boleh mengarut.

      Jadi, bila depa mengarut, kita karutkan depa lah.

      Karut + karut = blog Budin jadi aktif.

      1. Tapi karutan kita itu berpatutan lah. Dan tak melanggar undang2 civil atau sosial.

        Kalau tak, di delete Budin ler.

  26. tak kan penguasaan #melayu2islam lemah dgn ajaran seketul daging babi hadi nih…

    mesti kuat, utk terus mem”babi”butakan fahaman agama dan supremist bangsa seperti kaum2 trumpism di america…

    tapi di america kini trumpism white supremacy tumpas-tuntas-kalah dgn suara2 kesederhanaan democrates…

    jgn risau, kesedarhamaam di malaysia akan tiba utk mengantikan kesundalan2 #melayu2islam dgn ajaran seketul dsging babi hadi nya…

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

      Menyebut seketul daging babi, pukimak lah dia.

      DAP memang musuh tradisi PAS. Tapi bila sebut “melayu2islam”, pukimak lah dia. Menyindir konon nya ada Melayu yang bukan Islam.

      KEPALA BAPAK DIA, kata Najib Klepto wal Jibo.
      KEPALA ATOK DIA, kata aku yang tak berpangkat.

  27. Orang yang pro PN boleh merasa lega dan mengucapkan tahniah pada speaker dewan rakyat kerana berjaya membangangkan semua ahli parlimen pembangkang dalam urusan undi belah bagi. Muhyiddin masih boleh bernafas lagi. Suara nya masih laku untuk dijaja pada penjawat awam. Penguatkuasa dan hakim kekal jadi baruah tanpa ada niat untuk berbuat curang. Penjenayah ramai yang dilepaskan dari pendakwaan dengan beralasan tak lojik dalam perundangan.

    Kenapa Anwar Ibrahim masih mahu membuat kenyataan media bahawa dia ada sokongan majoriti sedangkan Mahathir telah berkata memiliki sokongan dalam bentuk akuan berkanun (SD) tidak memberikan apa-apa makna kerana tidak boleh diambil kira dalam keputusan menjatuhkan atau membentuk kerajaan baru.

    Penentuannya ialah sokongan secara terang-terangan dari ahli-ahli Parlimen dan tempat nya di dalam Dewan Rakyat. Seperti yang berlaku dalam dewan undangan kerajaan negeri Perak. Dengan SD, mereka berdolak dalik.

    Dan ahli parlimen telah tunjuk sokongan mereka melalui undi belah bagi dalam dewan rakyat. Mereka kekal berpihak pada Muhyiddin walau pun menang cuma dengan tiga undi saja. Muhyiddin tetap menang. Pembangkang kekal diperlekeh. Masih berkhayal untuk bertemu Agong lagi…?

    Walau pun begitu, pemerhati melihat Anwar tidak boleh dipersalahkan sepenuhnya. Dia telah diperangkap dengan janji manis tapi sebenarnya dia diperalat kan oleh sekelompok penjenayah dalam parti penyamun sebagai ugutan terhadap PPBM yang akhirnya membuka ruang untuk berunding dengan macai Muhyiddin dalam jual beli undi belah bagi demi meluluskan bajet 2021. Reaksi itu boleh dibaca dari keputusan mahkamah.

    Dalam tinjauan rawak, sebahagian besar rakyat tidak suka pada kerajaan yang dipilih oleh ahli parlimen khianat sehingga terbentuk kerajaan tebuk atap. Kerajaan yang tidak ada manifesto untuk meyakinkan rakyat boleh membantu kehidupan mereka. Rakyat memang mengetahui belanjawan yang baru diluluskan terdapat banyak kelemahan, melalui perdebatan di Dewan Rakyat oleh ahli-ahli Parlimen.

    Paling sial, Covid-19 dijadikan sebagai senjata untuk mengawal pergerakan pihak pembangkang dan dalam masa yang sama menakut-nakutkan orang ramai dengan kematian.

    Suka atau benci, masih ramai yang mahukan Anwar meneruskan khidmat nya sebagai pemimpin utama dalam Pakatan Harapan. Cuma nama Pakatan Harapan itu perlu diubah kepada nama baru setelah mandat rakyat di perolehi semula. Ini kerana bila disebut PH maka tergambar wajah ‘CELAKA’ Mahathir, Muhyiddin, Azmin semburit, Zuraidah….tapi yang tanggung penghinaan adalah Anwar ibrahim dan penyokong nya.

    1. Kenapa Anwar Ibrahim masih mahu membuat kenyataan media bahawa dia ada sokongan majoriti ?

      Di MCKK, itu di panggil “cengkurik”. Heboh tak memasal.

      Dalam erti kata lain, itu “cheap publicity stunt”.

      Cengkurik lah, katakan.

  28. Berita Dari Tajuk Malaysiakini 15hb Dis 2020 : Aide says Takiyuddin’s ‘direct nego’ talk with Zafrul ‘taken out of context’
    A leaked conversation between de facto Law Minister Takiyuddin Hassan and Finance Minister Tengku Zafrul Abdul Aziz about a directly negotiated project in Kedah was taken out of context, claimed Takiyuddin’s political secretary Wan Rohimi Wan Daud.

    -The WhatsApp conversation leaked on social media showed Takiyuddin asking for Zafrul’s opinion on the Plubang water treatment plant project in Kedah…

    -Lim is associated with Prime Minister Muhyiddin Yassin’s son Fakhri Yassin Mahiaddin through Thriven Global Bhd.

    – “Last year, it was reported that Lim emerged as the third-largest shareholder in Thriven Global where Fakhri is the biggest stakeholder.

    Zafrul’s mother Zaharaton Raja Zainal Abidin also sits on the Taliworks’ board of directors.“
    ==================================================

    Itu sebahagian komen2 dlm Msiakini. Betul ke ni..ada direct nego commission sampai rm500 Juta konon nya dikaitkan dgn menteri2 PN. PM, isteri PM, Mr Lim businessman cina Taliworks Sdn Bhd.. turut terlibat ibu Menteri Kewangan ..Takiyuddin, MB Kedah juga. BIla terdedah Whatsapp tu dlm Wikipedia..dgn segera Menteri Undang2 Pak Hang tu si Taki kata ..itu semua out of contexts?

    Jadi betul lah org kata PN ni sebenarnya BN 2.0 sama jer..semua nk berkuasa sebab utk projek runding terus- duit atas angin termasuk menteri2 Pas/
    Cheh! tak bole pakai PN ni, tebok atap konon selamatkan negara dari kerajaan PH..tetapi PN (Mooidin and geng) lebih teruk dari BN-Najib

    1. Cari segala bukti dan keluarkan di media massa, termasuk di sini.

      Berita2 angin pun boleh di keluarkan, asalkan sebut punca berita nya, Budin akan tentukan boleh di siar atau tidak.

      Projek runding terus memang selalu ada banyak fulus. Patut atau tidak, biar pembaca keluarkan pendapat – terutama yang ada kepakaran dalam perkara ini.

  29. So bila Anwar nak stepdown?

    Cakap banyak…habuk tak dak

    Shows what? Reality is Anwar is never a formidable and reliable leader. Temberang lebih…. period

    1. Teruk lah negara kalau Pak Sheikh Nuar dapat jadi PM.

      Tapi dia Peliwat, di penjara 2 kali sebab liwat.

      Peliwat tak boleh jadi pemimpin negara ini.

      Ini negara Islam, Islam haramkan liwat.

      Tun M akan coba tentukan dia tak dapat jadi PM. Bagus lah.

  30. MANA NOMBOR?..MANA NOMBOR?

    ZUNNUN TINGGAL JUBO

    SELAMAT MAJU JAYA UNTUK JEMIN DAN ZURAIDA

    PH KECUNDANG KERANA ADA YANG KACAU TUN SEMASA JAWAT PM

    KHIANAT DARI DALAM!!!!!!

    1. Hah, pagi2 dah terbaca ZUNNUN TINGGALJUBO.

      Komen pertama pulak di blog post ini.

      Setuju juga pulak nya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.