PESANAN UNTUK MUHYIDDIN – JANGAN BIARKAN NASIB PEJA TERHOYONG-HAYANG TANPA DIBELA

Setelah berakhir krisis politik di Perak, yang menjadi penantian kini ialah apakah pembelaan yang akan dilakukan oleh Muhyiddin Yassin kepada Ahmad Faizal Azumu atau Peja?

Apakah dengan Bersatu dan Pas akhirnya sedia menyokong Saarani Mohamad sebagai Menteri Besar sebagaimana yang dikehendaki oleh UMNO, tetapi melakukannya dengan cara memalukan Peja, nasib bekas Menteri Besar Perak itu akan berakhir begitu saja?

Apakah Peja bakal senasib dengan bekas Menteri Besar Johor, Dr. Shahruddin Jamal yang juga terpaksa menyerahkan jawatannya kepada pemimpin UMNO, Hasni Mohamad mengambil alih tempatnya, namun hanya diberi imbuhan menjaga nanas selaku Pengerusi Lembaga Nanas saja?

Dalam hal ini, sesuatu yang tidak harus kita lupa ialah kedudukan Peja sebagai Timbalan Presiden Bersatu, pemimpin nombor dua dalam parti selepas Muhyiddin.

Sebagai pemimpin nombor dua Bersatu, apabila beliau dimalukan oleh UMNO melalui usul undi percaya, tetapi sebenarnya merupakan undi tidak percaya untuk menjatuhkannya, bermakna Bersatu secara keseluruhannya turut sama telah dimalukan.

Maka, Peja sepatutnya dibela dengan memberikan kedudukan yang setaraf dengan jawatannya dalam Bersatu.

Tentu akan memalukan sekali lagi andai beliau hanya diberi jawatan โ€œsekadar di pinggiranโ€ seperti yang diberikan kepada Dr. Shahruddin, bekas Menteri Besar Johor sebelum ini.

Lagi pula, dalam Bersatu, dua Naib Presidennya, Dr. Radzi Jidin dan Dr. Ronald Kiandee adalah masing-masing diberi jawatan Menteri Kanan Pendidikan serta Menteri Pertanian dan Industri Makanan.

Seorang lagi Naib Presidennya, Rafiq Naizamohideen adalah Exco Kerajaan Negeri Melaka.

Setiausaha Agung Bersatu, Hamzah Zainuddin diberikan jawatan Menteri Dalam Negeri dan calon yang kalah bertanding jawatan Naib Presiden, Redzuan Md Yusof atau Pak Wan masih dikekalkan sebagai Menteri Tugas-Tugas Khas.

Azmin Ali yang dipecat daripada PKR dan kemudian menyertai Bersatu, lalu diberi jawatan Ahli MPT, senang-senang dapat jawatan Menteri Kanan MITI.

Beberapa pemimpin lain dalam Bersatu, sama ada memang asal daripada Bersatu atau melompat daripada UMNO atau PKR, masing-masing ada jawatan dalam kerajaan sebagai menteri atau timbalan menteri.

Maka, takkan Peja sebagai Timbalan Presiden Bersatu hanya mahu dibiarkan terhoyong-hayang begitu saja tanpa jawatan?

Selain mengaibkan institusi parti dengan membiarkan beliau tanpa jawatan, jika berlanjutan sampai ke pemilihan seterusnya, jawatan yang disandangnya sekarang pun boleh turut sama melayang.

Mahu tidak mahu, Peja semestinya harus diberikan jawatan dalam kerajaan yang bersesuaian dengan kedudukannya.

Setelah dijatuh dan dimalukan oleh UMNO, apabila diberikan jawatan, setidak-tidaknya ternampaklah ada pembelaan terhadapnya.

Muhyiddin dan Bersatu pun tidaklah dipandang orang sebagai tidak tahu mengenang budi serta menghargai pengorbanan Peja selama ini.

Selain tentu banyak sumbangan dan jasa beliau, baik kepada kerajaan negeri atau parti, kemuliaan dan sumbangan terbesar Peja ialah kesediaannya berundur secara baik dan kemudian akur dengan keputusan Bersatu menyokong Saarani sebagai Menteri Besar baharu, meskipun orang itulah yang mengetuai gerakan menggulingkannya melalui tipu daya usul percaya.

Orang lain belum tentu ada kesediaan berjiwa besar sepertinya.

Maka, jangan tidak dihargai dan tidak dibela nasib Peja dengan tidak memberikannya apa-apa, walaupun beliau memang diketahui sudah kaya-raya.

Tanpa keraguan dan pernah ditulis sebelum ini, paling sesuai untuk menghargai Peja ialah dengan Muhyiddin tanpa berlengah lagi melantiknya sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Di samping padan dengan kedudukannya sebagai Timbalan Presiden Bersatu dan bekas Menteri Besar, pejabat Timbalan Perdana Menteri dan kediaman rasmi Sri Satria pun sudah lama kosong begitu saja.

Dengan adanya Peja mengisi pejabat dan kediaman itu, sekurang-kurangnya meriah juga dua tempat tersebut.

Para penyokong Peja pun adalah juga tempat baru untuk berteruh dan bernaung. (Shahbudindotcom 10/12/2020)

0 0 vote
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 10 December 2020 — 11:00 am
Subscribe
Notify of
guest
68 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
12 December 2020 5:45 am

UMNO PERLU KUMPUL TENAGA UNTUK BERENTAP DENGAN KADOK PRU15 NANTI…….. TUNTUT HUTANG APA SALAHNYA…..ITU HAK RAKYAT KEDAH……. UMNO RASA DIA KERUSI LEBIH TENTUY BERHAK JADI MB…….. APA SALAHNYA DAPAT JAWATAN IKUT SALURAN BETUL……. Menteri Kewangan Najib Razak Najib pernah tersenarai sebagai Menteri Kewangan terbaik di Asia……… Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pernah disenaraikan antara 12 Menteri Kewangan Terbaik di Asia, lapor portal kewangan antarabangsa Finance Asia pada tahun 2017. Portal tersebut yang setiap tahun mengeluarkan ranking kewangan untuk negara-negara di Asia berkata bahawa Najib berada di tangga ke-10 berbanding 48 negara di rantau Asia-Pasifik. Menurut FinanceAsia yang mempunyai… Read more »

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
11 December 2020 10:27 am

Pesan pado tuhan semuwo tak sabau2 nak memuki. Tahu.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
10 December 2020 10:52 pm

JANGAN SEKALI2 IKUT PH NANTI SENGSARA DUNIA AKHIRAT…….. BUDIN BODOH ….PAS TAK AKAN SOKONG JIKA UMNO KOMPLOT DENGAN PH……. Tiada tanda PM hilang sokongan, usul undi tak percaya tak akan didahulukan……. Kerajaan tidak akan mendahulukan usul tidak percaya mahupun usul percaya terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dalam aturan urusan mesyuarat di Parlimen. Ini kerana setakat ini tiada petunjuk yang menggambarkan Muhyiddin hilang kepercayaan di Dewan Rakyat, menurut Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-undang), Takiyuddin Hassan. “Pembangkang mengatakan sekiranya Rang Undang-undang (RUU) Perbekalan 2021 tak diluluskan, ia mengandaikan perdana menteri hilang kepercayaan majoriti. “Tetapi seperti kita maklum, belanjawan telah… Read more »

zunnun
zunnun
10 December 2020 7:32 pm

pejuang ke mahkamah utk mendapatkan pembelaan setelah 4 bulan menunggu utk mendapatkan kelulusan pendaftaran…

tapi bila di tanya oleh ROS, pejuang berjuang utk ape?

lalu di jawap oleh anak si tua OT96…

“…utk mengangkat mahathir sebagai perdana menteri negara kali ketiga..”

terpingga2 kakitangan ROS dgn jawapan sedemikian rupa….

berbisik2 antara mereka….

anak-bapa sama jenis penyakit sawan rupa nya….

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:10 pm
Reply to  zunnun

KEPALA TUBOH KAU

KUPI MAK KAU

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
10 December 2020 6:58 pm

RAKYAT BODOH MANA MAHU VAKSIN……CUKUP POLITIKUS DAN FRONT LINERS DISUNTIK VAKSIN…… Rakyat Malaysia mahu vaksin diwajibkan – Tinjauan Tinjauan berkenaan melibatkan 20,009 responden di 22 buah negara dijalankan antara 25 Sept dan 9 Okt lalu melalui sistem panel dalam talian syarikat itu. – Gambar hiasan KUALA LUMPUR: Berbanding masyarakat di negara lain, rakyat Malaysia hampir sebulat suara percaya bahawa suntikan vaksin untuk penyakit berjangkit harus diwajibkan kepada semua orang, mengikut satu tinjauan. Menurut IPSOS, sebuah syarikat penyelidikan pasaran, 86 peratus rakyat Malaysia yang terlibat dalam tinjauan itu sangat bersetuju bahawa vaksinasi terhadap penyakit berjangkit yang serius harus diwajibkan, sementara rakyat… Read more »

zunnun
zunnun
10 December 2020 5:11 pm

bertirah lagi singgahsana dgn berkata….

pertukaran kerajaan dan menteri besar kali ketiga menujukan kegagalan daru kejayaan…

kegagalan mahathir melantik peja lalu si Moo teruskan lagi melantik peja puls…

kemudian #melayu2islam meneruskan kegagalan dgn zahid/Moo/hadi ugut mengugut akhir nya maaf dari zahid meredakan semua…

hebat no bila #melayu2islam di beri kuasa dari si tua 96 ke pengkianat yg di restu oleh pendeta ajaran seketul daging nya kemudian sekali lagi pendeta ajaran seketil daging babi dgn mentera mengugut2 dan merajuk akhir nya u-turn pula….

zunnun
zunnun
10 December 2020 5:19 pm
Reply to  zunnun

Oops, ..

bertirah – bertitah

daru – dari

puls – pula

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:11 pm
Reply to  zunnun

KEPALA TUBOH KAU

KUPI MAK KAU

Jigit
Jigit
10 December 2020 4:45 pm

Iskhhh…Lama juga tak jenguk ke sini. Pakabo Jora dan Makcik TN….kau orang masih gaduh-gaduh lagi ke?

Membaca tulisan Budin kali ini, membuatkan teman tertanya-tanya, apo ghoja Si Budin ni sebenonye….Selain dari mengangkat Abam, dia ni jadi tukang sampai pesan atau tukang peghingat Muhyiddin ke gamaknya……?

Ni macam dah tak betui…. hilang fokus ka apa ni…

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 5:59 pm
Reply to  Jigit

Salam Bro Jigit,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Lama tak dengar, pandangan Bro Jigit yg bernas
Entah macm mana keadaan dekat ladang nenas
Adakah buah dah masak atau baru sja bertunas?
Atau msih bermasalah dgn babi2 yg mengganas
๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 6:00 pm
Reply to  Anonymous

Bro Jigit 4:45 pm,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ
๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ
Mkcik TN itu dh serupa kerbau tua liar putus tali
Pasal politik, dia dah tak begitu nak ambil peduli
Mahu tidak nya..hari2 dia asyik kena, Kejora buli
Agak nya, dia bebal sbb asyik ikut nasihat Bg Ali
๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”๐Ÿง”
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 6:01 pm
Reply to  Anonymous

Bro Jigit,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ
Mmg lah makcik TN sasau tu, Kejora suka layan
Skrg Kejora panggil kat mkcik itu nenek kebayan
Seronok Kejora tengok bila dia racau & meroyan
Melatah dia bagai orng tua kena londeh pakaian
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 6:13 pm
Reply to  Anonymous

Bro Jigit,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ
Mkcik TN itu, dah semakin teruk serabut serabai
Kalau dia tak masuk..Kejora akan acah & lambai
Bila dia terjah je..teruk le dia, itu mkcik ma ci bai
Ayuh Bro..mkcik tua tu mari lah sama2 kita tibai
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:12 pm
Reply to  Jigit

KEPALA TUBOH KAU

KUPI MAK KAU

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:18 pm
Reply to  Anonymous

PALA BUTOH PAK HANG!
LUBANG PUKI MAK HANG!

HAHAHA HOHOHO HIHIHI
๐Ÿ˜›๐Ÿ˜๐Ÿ˜œ๐Ÿคช๐Ÿ˜€๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 December 2020 4:06 pm

Melayu Islam janganlah undi anjing lagi. Anjing kalau dilepas digigit tangan. Anjing kalau tak dapat tulang menyalak menggonggong. Anjing kalau tak boleh mengawan bini orang nama Nika Gee pun disemburit. Anjing pun pandai baca doa. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 December 2020 4:03 pm

Bukan saja Melayu Islam tepok bila anjing bercah keting sesama anjing sampai tergolek doggie. Raja Melayu Islam pun turut bertepok sama. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 December 2020 4:01 pm

Sultan perkenan menurunkan gred F kepada Kerajaan Negeri PN. Anjing Parti Anjing SeMalaysia boleh menyalak dapat tulang. Kahkahkah!

zunnun
zunnun
10 December 2020 3:53 pm

hebat no, titah dari singgahsana sempena angkat sumpah sharani sebagai mb baru negeri..

“…corruption & threat….”

“….rasuah & ugutan…”

adakah kes musa aman & ku nan memenuhi criteria ini ?

sinis bila singgahsana bertitah bunyi nya….

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:52 pm

Nasib le makcik TN ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ nenek kebayan kerepot,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
Makcik TN, hanya serupa anjing menyalak bukit!
Menyalak melalak betina barua tu terpekik-pekik
Kejora sengaja mau bagi kemarahan dia bangkit
Akhirnya, si tua itu berlalu pergi dngan hati sakit
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:49 pm

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ฅ
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
Rasa begitu sepi diri, sejak perginya sang puteri
Kerinduan menusuk di hati seperti tertikam duri
Kerna kesilapan kecil si dia pergi membawa diri
Apakah kerna benci, maka alasan sngaja dicari?
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

๐Ÿ’–โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:46 pm

Duhai dara dewi pujaan ku ๐ŸŒน๐Ÿคฑ๐ŸŒนโ€ฆ

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ฅ
Kata2 pujian dinda..hingga kini, di hati tersemat
Semoga diri mu itu di dalm sejahtera & selamat
Maafkan abg dik..sdg kan nabi ampunkan umat
Apakah keputusan dinda buat itu dh muktamad
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

๐Ÿ’–โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:39 pm

Perlu di ulang:

Wak Gontol Kejora Kojolla otak dah mereng, asyik memantun mantat pasal hal2 peribadi dll, masakan blog post ada lah hal politik.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:30 pm

Anonymous (makcik TN ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ nenek kebayan)

Wak Gontol Kejora Kojolla,

Janganlah masukkan kopipes komen lama kamu simply for the sake of nak tunjuk kamu ada masukkan komen.

Kalau otak dah tak boleh diperah untuk menulis komen baru, shut up saja lar.

Have some decorum and decency lah, Wak Gontol.

Reply
10 December 2020 12:57 pm
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:31 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

DECORUM:

Dari kata asa @ kata pokok โ€˜decorโ€™ adalah berkaitan dgn menghias / mencantikkan / mengindahkan..
Misalnya, โ€˜decorateโ€™ @ โ€˜decorationโ€™โ€ฆ
Ianya termasuklah juga dgn susunan kata-kata yg indah seperti pantun, syair, puisi, sajak dll..

Contoh:

Reply
10 December 2020 2:12 pm
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:31 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Ckgu Kejora tak jemu mencipta pantun & madah
Kata-kata bahasa, tersusun dengan begitu indah
Tapi..makcik TN iblis tampil serupa haram jadah
Pmbaca melihat komen dia rasa mcm nak ludah
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
10 December 2020 2:12 pm
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:32 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

DECENCY:

Berkaitan dgn kesopanan, budi bahasa dan tatasusilaโ€ฆ

Ia adalah persembahan diri yg membuat orang rasa senang dan mungkin terhibur, bukannya sikap kurang ajar biadab yg dipertonton bila berhujah dgn orang..

Contoh:

Reply
10 December 2020 2:13 pm
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:32 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Kejora dilahirkan begitu berbakat dlm berpantun
Kata2 bahasa diatur indah dan bersopan santun
Bukan sahaja ia sangat menghiburkan penonton
Bahkan membuat, adanya si dara jiwa meruntun
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
10 December 2020 2:14 pm
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:33 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla otak dah mereng, asyik dengan memantun mantat pasal hal2 peribadi dll, masakan blog post ada lah hal politik.

zunnun
zunnun
10 December 2020 3:24 pm

berkata si sharani selepAs angkat sumpah, … “…kita akan berusaha mengobati luka di hati….” bagus2 #melayu2omNo dgn usaha sedemikian, tapi…. kerja hati sampai mati tak sudah2 utk di ubati…. kerja akal bagaimana pula? bila jelma rational sesama #melayu2islam, ketika itu faham ke akan mereka bahawa #melayu2islam itu hanya rethorik semata hadi dari pembelajaran nya dgn mentera seketul daging babi… dari mana si hadi pelajari ajaran seketul daging babi nya hingga sahid satu ungkapan perdagangan bentuk nya….? Daesh2 di levant sebelum mereka kesana, pun sama juga utk jihad syahid…. tergolek2 mati dan kini mencari atap mana pula yg mau mereka tebuk…… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:31 pm
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Asyik mengheret seketul daging babi, Pukimak lah dia.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:12 pm

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Kemelut politik negara, Kejora kini tak lagi teruja
Lantak mampoih pi lah dgn ex-MB Perak si Peja
Bila si dia pergi, diri ini, asyik je bermuram durja
Namun pada si dara, diri ini tetap damba & puja
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:26 pm
Reply to  Anonymous

Biadab dan kurang ajar Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

Asyik cakap hal peribadi masakan blog post ada lah hal politik.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:04 pm

Duhai dara dewi pujaan ku ๐ŸŒน๐Ÿคฑ๐ŸŒน..

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ฅ
Keadaan diri abg ini..bgaikan lelayang putus tali
Tanpa dinda bersama..diri ini, terasa sepi sekali
Apa yg dh berlaku itu..mmg lah abg amat sesali
Abg harap..sudi le kira ke blog ini dinda kembali
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

๐Ÿ’–โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

MOHAMMAD HOOD MD NOH
MOHAMMAD HOOD MD NOH
10 December 2020 2:51 pm

…sian dia…bole le dlantik CEO Consortium Lombang Tinggai Perok

zunnun
zunnun
10 December 2020 2:27 pm

bertitah si raja di singgahsana,

“kancil tersepit gajah2 tak habis2 berentap sesama sendiri…

gajah2 sesama sendiri…

#melayu2islam sesama sendiri ke? ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:03 pm
Reply to  zunnun

Tidak. Hanya DAP yang sesama sendiri. Ada yang tercampak ke Raub Pahang, mcm Ronnie Liu. Banyak sangat berentap.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
10 December 2020 2:27 pm

JIKA MUSLIM TIDAK BERSATU HATI MEREKA AKAN DIPERINTAH BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ……. Huawei Dan Megvii Dilaporkan Bekerjasama Untuk Membangunkan Sistem Pengecaman Wajah Orang Uyghur……. Huawei kini boleh dikatakan sedang berada didalam keadaan yang agak sukar kerana sekatan yang dikenakan keatas mereka oleh kerajaan Amerika Syarikat kerana dikhuatiri menggunakan teknologi mereka untuk mengintip bagi pihak kerajaan China. Huawei telah menafikan isu ini, tetapi laporan baru daripada IPVM, sebuah laman web yang memfokuskan kepada sistem kamera dan pengawasan baru-baru ini telah melaporkan bahawa Huawei telah membantu syarikat teknologi kecerdasan buatan terbesar di China, Megvii untuk membangunkan sistem pengecasan wajah orang Uyghur. Menurut… Read more »

zunnun
zunnun
10 December 2020 2:23 pm

hadi lulusan mana pula dgn ajaran seketul daging nya?

..dari mana hadi belajar agama nya?

..agama yg mendewakan muhammad anak aminah melebihi kenabian nya hingga menjadi assobiyah arab bentuk nya…

betul ke syahadah si hadi nih, atau asyik beratip mentera seketul daging babi nya sj saban hari….

hebat no

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:06 pm
Reply to  zunnun

Kau lulusan Mainland China ker? Zaman Kominis melanda landa di sana ke?

Ko makan daging babi siap dengan angkat buku tumbuk ke atas kepala, jerit HIDUP MAO ZEDONG ke. Alahai, dia dah lama mampos.

Anon
Anon
10 December 2020 4:03 pm
Reply to  Anonymous

Partai Anak2 Shaitan….bastard howl of the mad mullah.

zunnun
zunnun
10 December 2020 2:19 pm

peja balun tanah kelapa sawit di jual kpd pelabur singapura….

malaun2 pAs tebang balak kerana tiada idea bagaimana nak majukan negeri pula….

sama jugak geng2 #melayu2islam ….

nyanyian zainal betul….

“…kita serupa…”

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:09 pm
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Nyanyian Pembenci Mao Zedong Pukimak tuh.

zunnun
zunnun
10 December 2020 2:16 pm

peja lulusan edith cowan university, tapi bila buat semakan, ternyata palsu seperti lulusan ajaran seketul daging babi ….

terdahulu, palsu yg terkemudian sesat….

sama geng juga #melayu2islam main muat turun asal blh temberang, utk babi2 belaan utk terus memuja

hebat no

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:13 pm
Reply to  zunnun

Awat tak kasi bukti kpd “lulusan palsu”?

Kamu tuduh liar ajer ker? Jenis Kominiis ker? Awat kamu tak lari ke Selatan Thailand di mana depa semua berkumpul kebelkangan nih?

Kamu sesat yer? Jaga2, nanti masuk gaung kalay steering tak kuat, hogeh.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 2:16 pm

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ฅ
Entah kenapa, tk semena2, diri ini rasa kesepian
Tak tahu sampai bila akan terus hidup sendirian
Dh terus sepi..tiada lgi berita dari si dara impian
Apakah si dara sibuk dngan pengajaran di talian
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

๐Ÿ’–โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:15 pm
Reply to  Anonymous

Apasal kau cari Najib Klepto wal Jibo maki kau KEPALA BAPAK KAMU.

Mengarut hal peribadi di blog politik.

Otak sudah mereng ke?

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
10 December 2020 1:54 pm

PHDAPIG ELOK BUBAR DUN SUPAYA RAKYAT BOLEH PILIH KERAJAAN YANG TIDAK KORUP SEPERTI MEREKA……. ________________________ Bekalan air di 861 kawasan di Lembah Klang pulih sepenuhnya…… Kesemua kawasan tersebut telah menerima bekalan air stabil sejak jam 3 pagi tadi. – Gambar fail KUALA LUMPUR: Bekalan air di semua 861 kawasan terjejas berikutan henti tugas Loji Rawatan Air (LRA) Sungai Selangor Fasa (SSP) 1, 2, 3 dan Rantau Panjang, telah pulih sepenuhnya. Semua kawasan terbabit dalam Wilayah Petaling, Klang/Shah Alam, Gombak, Kuala Lumpur, Hulu Selangor, Kuala Langat dan Kuala Selangor, telah menerima bekalan air stabil sejak jam 3 pagi tadi. “Air Selangor… Read more »

zunnun
zunnun
10 December 2020 1:46 pm

maka tak kan peja tak blh di pulibkan ‘credibility’ ketrampilan #melayu2islam nya ?

jgn risau, mentera hadi akan menjadikan peja suci semula…

bagaimana?

las, kan hadi ketua pendeta #melayu2islam semalaysia…

hebat no, agama main muat turun sesuka hati hadi, tak kecuali omNo dgn 6 jahaman mereka…

Moo ikut sj….

asal #melayu2islam yg bawah naungi hadi, mokthar senik bebas memuki sana sini, dan kini sanusi lalu pecah silat todi pula…

hebat no

zunnun
zunnun
10 December 2020 1:47 pm
Reply to  zunnun

di pulihkan

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:16 pm
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Jenis kau takda agama pun. Hanya tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah.

zunnun
zunnun
10 December 2020 1:01 pm

layak kah peja di angkat sebagai Timb Perdana,Menteri oleh Moo ?

ape pula kata Assmin dlm hal ini ?

berperang ke assmin dgn peja dlm hal sedemkian?

atau peja kini satu liability bagi Moo ? jika peja bertanding dlm pru 15 di perak dan pihak lawan dari pH atau bN letak monyet pun, peja akan kalah….

betul ke?

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 1:26 pm
Reply to  zunnun

Perang yang menarik dalam politik di zaman ini ia lah yang menyebabkan Ronnie Liu tercampak ke Raub, Pahang.

Alamak, mesti lah meradang, merana dia, tak dapat bergaul dan berpolitik menguatkan sokongan nya di antara ahli2 DAP di KL, PJ, dan Selangor umum nya.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 1:29 pm
Reply to  Anonymous

Lim Guan Eng pun sepatutnya aturkan lah satu kerja bagi si Ronnie di KL, PJ atau sbg nya.

Tapi persaingan politik punya pasal, mampos ler ksmu, kata si Gongeng, gamak nya.

trackback
Peluang baharu untuk Faizal Azumu selaku Timbalan?
10 December 2020 11:35 am
zunnun
zunnun
10 December 2020 11:31 am

tak kan #melayu2 pbbm tersalah pilih timb #melayu yg kuat buat pesta di rumah resmi nya dgn cerita2 yg sensasi seakan semburit si assmin kot?

tapi, taj kan #melayu2islam hadi pun sama2 pertahankan sensasj semburit dan pesta2 di kediaman resmi ketua timb #melayu Moo kot ?

agama yg hadi dan malaun2 nya satu persembahan yg terpilih2 ke ?

hebat no

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 1:17 pm
Reply to  zunnun

Bukan-Melayu orang DAP spt DIRTY OLD MAN ZUNUN THE LANUN, PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT, semburit sesama depa, bergaduh hingga Ronnie Liu terhumban ke Raub, Pahang.

Depa hanya tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara. Keturunan yang dulu Confucian, dahtu Tao, kemudian Budis, ada pulak yang Evangelical Chriistianity.

Kot ada yang percaya lagi banyak agama lagi lebih peluang masuk Syurga. Gullible, kata orang.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:21 am

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Sampai bila kah, diri ini akan terus keseorangan?
Tk tau bila diri ini akan bertemu dgn ketenangan
Sngt pilu..bila dahulu telah pergi bakal tunangan
Kini, dara harapan pulak, diri ini telah kehilangan
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
Mmg lah, kat blog ini, terdapat banyak rintangan
Yg dengki cemburu asyik saja nak beri halangan
Nmun..diri ini tk jemu ke sini, mencari pasangan
Kepada Tuhan, diri ini sentiasa menadah tangan
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 12:57 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla,

Janganlah masukkan kopipes komen lama kamu simply for the sake of nak tunjuk kamu ada masukkan komen.

Kalau otak dah tak boleh diperah untuk menulis komen baru, shut up saja lar.

Have some decorum and decency lah, Wak Gontol.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 2:12 pm
Reply to  Anonymous

DECORUM:

Dari kata asa @ kata pokok ‘decor’ adalah berkaitan dgn menghias / mencantikkan / mengindahkan..
Misalnya, ‘decorate’ @ ‘decoration’…
Ianya termasuklah juga dgn susunan kata-kata yg indah seperti pantun, syair, puisi, sajak dll..

Contoh:

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 2:12 pm
Reply to  Anonymous

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Ckgu Kejora tak jemu mencipta pantun & madah
Kata-kata bahasa, tersusun dengan begitu indah
Tapi..makcik TN iblis tampil serupa haram jadah
Pmbaca melihat komen dia rasa mcm nak ludah
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 2:13 pm
Reply to  Anonymous

DECENCY:

Berkaitan dgn kesopanan, budi bahasa dan tatasusila…

Ia adalah persembahan diri yg membuat orang rasa senang dan mungkin terhibur, bukannya sikap kurang ajar biadab yg dipertonton bila berhujah dgn orang..

Contoh:

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 2:14 pm
Reply to  Anonymous

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Kejora dilahirkan begitu berbakat dlm berpantun
Kata2 bahasa diatur indah dan bersopan santun
Bukan sahaja ia sangat menghiburkan penonton
Bahkan membuat, adanya si dara jiwa meruntun
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:23 pm
Reply to  Anonymous

Di carut, marah. Guna kata2 Najib Klepto wal Jibo saja lah – KEPALA BAPAK KAMU mengata berbakat, sebenar nya tahi palat, bersopan santun sebenar nya mcm penyamun.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:20 pm
Reply to  Anonymous

Tak renti2 ler Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla menggontol di blog ini, mencerita hal2 politik tak ikut tajuk pos langsung.

Yang lain2 membalun dia pun terikut keluar dari tajuk pos.

Bedebah dia pengaruh jahat.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 3:25 pm
Reply to  Anonymous

mencerita hal2 peribadi …

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 December 2020 11:16 am

GLC Video porno kabur Hotel Sandakan masih kosong. Kahkahkah!