HUBUNGAN UMNO-BERSATU REALITINYA BOLEH DIKIRA SUDAH BERAKHIR….

Atas apa hujah dan alasan sekali pun, apa yang berlaku di Perak sehingga tumbangnya Ahmad Faizal Azumu atau Peja sebagai Menteri Besar adalah suatu tindakan khianat dan perbuatan tikam belakang.

Ia boleh diumpamakan seperti seseorang yang menjemput kawannya minum petang, tetapi dibubuhnya racun dalam cawan sehingga kawannya tadi tergolek dan tumbang.

Kata seorang kawan lain yang takut bini pula, tindakan UMNO itu boleh juga disamakan seperti suami yang khianat bermain kayu tiga di ruang tamu di depan isterinya sendiri.

Bermakna, dalam kedua-dua keadaan, hubungan baik mustahil hendak dipulihkan semula.

Bolehkah seseorang yang meracun kawannya sehingga tumbang tiba-tiba meminta keluarga kawannya itu menerimanya sebagai kawan semula seperti dulu?

Bolehkah juga seorang suami yang bermain kayu tiga tadi berkata kepada isterinya – marilah kita kukuhkan semula rumahtangga kita?

Untuk itu, dalam kes di Perak, adalah mustahil sebenarnya untuk UMNO dan Bersatu memulihkan hubungan atau berkawan semula seperti dahulu.

Apabila Setiausaha Agung UMNO, Ahmad Maslan dilaporkan menulis surat kepada rakan sejawatnya dalam Bersatu dan Pas meminta agar kerajaan PN terus dipertahankan di Perak, ini benar-benar sesuatu yang kelakar sebenarnya.

Boleh jadi Ahmad Maslan belum begitu masak dengan rencam kehidupan atau mungkin beliau jenis manusia yang berada hanya dirinya saja betul sepanjang masa.

Mahu tidak tahu, menumbangkan rakan sendiri sebagaimana dilakukan UMNO terhadap Peja adalah sesuatu yang menyakitkan buat Bersatu dan Muhyiddin Yassin.

Siapa pun jika diperlakukan demikian, hatinya pasti luka, luluh, remuk dan hancur berderai bak debu-debu berterbangan.

Rasa percaya Bersatu terhadap UMNO pasti sudah hilang bersama pengkhianatan yang dilakukan itu.

Muhyiddin pun barangkali selepas ini sudah rasa malas mahu berjumpa Zahid Hamidi lagi.

Dalam erti kata lain, hubungan UMNO dan Bersatu, bukan saja di Perak, malah di peringkat pusat pun, sebenarnya sudah berakhir sebaik saja episod di Perak itu.

Baik UMNO atau Bersatu, adalah sia-sia dan membuang masa saja untuk mereka terus cuba memulihkan kembali hubungan dan rasa kepercayaan sesama mereka.

Bagi Bersatu, mereka berhak dan akan lebih dihormati jika meninggakan terus UMNO untuk meneruskan perjuangan masa depannya bersama rakan lain yang lebih dipercayai.

Seorang isteri yang dikhianati dengan perbuatan suami bermain kayu tiga didepannya akan dianggap tidak senonoh atau sudah kena bomoh jika terus berbangga dengan perkahwinan sedia ada.

Lagi pun, setelah berkhianat di Perak, tidak mustahil khianat lain sedang disusun dan kerana itu, jangan sampai Bersatu dikhianati lagi di lain masa.

Begitu juga dengan UMNO, selain kelakar dan perangainya jelas entah apa-apa kerana setelah berani berbuat khianat, tapi mati-mati ingin merujuk semula kepada isteri lama.

Berani buat beranilah tanggung, berani khianat mestilah berani juga keluar rumah atau lain kali fikir masak-masak dulu sebelum buat sesuatu.

Buat malu hero saja, berani khianat dan berani main kayu tiga, tapi mati-mati mahu tidur sekatil lagi dengan isteri lama. (Shahbudindotcom 09/12/2020)

Updated: 9 December 2020 — 10:18 am

67 Comments

Add a Comment
  1. PAK JUB PAY MASTER BUDIN……SATU ARTICLE BOLEH DAPAT 5 RIBU……

    RAKYAT BODOH MANA MAHU VAKSIN……CUKUP POLITIKUS DAN FRONT LINERS DISUNTIK VAKSIN……

    Rakyat Malaysia mahu vaksin diwajibkan – Tinjauan
    Tinjauan berkenaan melibatkan 20,009 responden di 22 buah negara dijalankan antara 25 Sept dan 9 Okt lalu melalui sistem panel dalam talian syarikat itu. – Gambar hiasan
    KUALA LUMPUR: Berbanding masyarakat di negara lain, rakyat Malaysia hampir sebulat suara percaya bahawa suntikan vaksin untuk penyakit berjangkit harus diwajibkan kepada semua orang, mengikut satu tinjauan.
    Menurut IPSOS, sebuah syarikat penyelidikan pasaran, 86 peratus rakyat Malaysia yang terlibat dalam tinjauan itu sangat bersetuju bahawa vaksinasi terhadap penyakit berjangkit yang serius harus diwajibkan, sementara rakyat Rusia mencatatkan hanya 44 peratus, Amerika Syarikat (50 peratus), Jepun (52 peratus) dan skor global (64 peratus).
    Tinjauan berkenaan melibatkan 20,009 responden di 22 buah negara dijalankan antara 25 Sept dan 9 Okt lalu melalui sistem panel dalam talian syarikat itu.
    Pengurus Kanan Hal Ehwal Awam IPSOS Malaysia Lars Erik Lie, dalam satu kenyataan hari ini, berkata pandemik COVID-19 telah menjadi ujian yang berat bagi sistem penjagaan kesihatan di seluruh dunia dan sistem penjagaan kesihatan di Malaysia adalah jauh lebih baik daripada negara-negara lain.

    Tinjauan itu juga mendapati bahawa rakyat Malaysia kini lebih mengambil berat terhadap penjagaan kesihatan berbanding dua tahun lalu kerana tiga daripada empat rakyat Malaysia percaya bahawa sistem penjagaan kesihatan di negara ini dapat memberikan mereka rawatan terbaik.
    Sebanyak 75 peratus rakyat Malaysia yang terlibat dalam tinjauan itu berkata mereka percaya sistem penjagaan kesihatan mampu memberi rawatan terbaik berbanding hanya 63 peratus pada 2018.
    Di seluruh dunia hanya separuh daripada orang beranggapan bahawa sistem penjagaan kesihatan negara mereka adalah baik, sementara rakyat Malaysia mempunyai pendapat yang lebih tinggi mengenai penjagaan kesihatan di negara ini, yang disokong oleh kepercayaan majoriti bahawa standard tinggi disediakan secara sama rata untuk semua orang, menurut tinjauan itu.
    — BERNAMA

  2. hahahahahah budin si batu api org islam apa yg parti lain bt semua salah selagi abg non x jd pm… sudah sudah la budin bertaubatlah apa yg ko pikir n ckp semua x jadi

  3. KESIAN PAK JUB TAK KELUAR SUARA PASAL MB PERAK…..TAKUT KENA SEMBELIH YEAA…..

    Kekalkah Perpaduan orang Melayu
    Satu dua tiga hari ini para pemimpin melayu umno asyik bercakap pasal perpaduan orang Melayu…….

    Ada yang mmpersoalkan (perpaduan) kerjasama yang dibentuk bersama antara umno dan Pas.

    Setengah memberi jawapan bahawa perpaduan itu tidak akan kekal kerana sudah ada para pemimpin umno mempertikaikan.

    Dan kemungkinan rancangan asal satu lawan satu yang diharap harapkan dalam PRU 15 nanti tidak boleh berlaku

    Mengapa? Kerana pemimpin umno Terengganu menyatakan umno akan bertanding 32 kerusi dun dan 8 kerusi perlimen.

    Sesungguhnya ia suatu yang realistic bahawa kerjasama umno dan Pas tak boleh kekal sepertimana yang diharapkan.

    Seperkara lagi dalam umno sendiri isu perpaduan dalam parti juga tidak kekal dan tercetus semula kerana ada yang gila kuasa nak jadi timbalan perdana.

    Mengapa? Kerana masih ada pemimpin pemimpin yang yang bekerja berhempas pulas untuk kekal bertanding pada kerusi yang dimenangi pas (milik Parti Pas)

    Tengku Razaleigh Hamzah mempertikaikan kewibawaan Pas dalam kerajaan PN sekaligus ia tidak menguntungkan umno.

    Bukan setakat itu sahaja malah mereka berhempas pulas memastikan mereka menang dan sanggup menjatuhkan satu sama lain.

    Mereka sanggap menjatuhkan kawan seperjuangan demi untuk mencapai matlamat masing masing.

    Suasana yang tidak sihat bukan sahaja mencetuskan rasa benci membenci diantara mereka tetapi juga melibatkan akar umbi parti dan rakyat jelata.

    Hal ini juga pernah berlaku pada parti Pas sehingga lahir parti Pan yang diterajui Mohammad Sabu dan GENGnya, miskipun perpaduan dalaman parti dijaga dengan rapi.

    Pas hendak jadikan taudalan kepada parti parti lain tentang perpaduan dan semanagt amal jamaei yang dihadap begitu rumit oleh pihak lain. Akhirnya dalam pas sendiri perpaduan itu pecah.

    Maka tidak mustahil kerjasama antara umno dengan pas juga akan pecah kerana bibitnaya sudah ada yang lahir dari mulut mulut para pemimpin umno sendiri.

    Sehubungan dengan itu, Tan Sri Anuar Musa telah diserang bertubi tubi oleh pemimpin umno Johor dengan alasan Menteri wilayah persekutuan itu agen parti Bersatu.

    Cakap cakap bahawa umno tidak dilayan baik oleh kerajaan PN juga timbul yang sikit sebanyak akan menjadi punca perpaduan dalam parti akan pecah dan secara tak langsung terpalit dekat Pas dan akan jadi barah perpaduan yang dibentuk pada PRU 15 nanti.

    Abdullah Ngah

  4. I sudah maklum. Cah keting tikam belakang @ semburit baru mula. Masuk gelanggang pun belum dah mampus berdiri. Kahkahkah!

  5. PHDAPIG DAHLAH JAHAT BODOH PULAK TU……

    Kebodohan Lokman (baca UMNO walaupun dipecat UMNO) tentang surat sokongan……..

    Menteri Wilayah Persekutuan, Annuar Musa tampil memberi penjelasan berhubungan dakwaan ahli Majlis Tertinggi Umno, Lokman Noor Adam mengenai surat sokongan kepada perdana menteri supaya meluluskan projek pembinaan lebuh raya di Kelantan secara rundingan terus kepada sebuah syarikat.

    Annuar menegaskan, surat sokongan bukan keputusan atau arahan dan tidak semestinya diterima pakai.

    “Bila rakyat minta sokongan dan ada asas dan merit yang sesuai, tugas wakil rakyat adalah memberikan sokongan yang dipohon.

    “Laku tak laku itu soal lain, kerana setiap urusan kerajaan, terutama sistem perolehan mesti mengikut peraturan,” katanya dalam satu hantaran di Facebook, hari ini.

    Terdahulu Lokman dalam satu hantaran di Facebooknya mendedahkan ‘surat sokongan’ Annuar kepada Muhyiddin agar diberikan rundingan terus projek membina dan menyiapkan Lebuhraya Kota Bharu- Kuala Krai (pakej 2C dan 3A) kepada sebuah syarikat.

    “Sekarang baru saya faham kenapa Annuar beria mempertahankan Muhyiddin Yassin,” tulisnya yang turut memuat naik gambar surat sokongan itu.

    “Projek Membina dan Menyiapkan Lebuhraya Kota Bharu ke Kuala Krai, Kelantan, Pakej 2C & 3A. Patutlah Annuar Musa berangan nak tanding presiden Umno,”

    ‘Sokongan tidak berjaya’

    Sementara itu Annuar yang juga anggota Parlimen Ketereh berkata, sokongannya itu tidak berjaya dan tidak diambil kira pun oleh perdana menteri.

    “Belum selesai dengan DAP, ada lagi kerja fitnah ini.

    “Mujur juga sokongan tak berjaya, dan tak diambil kira pun oleh perdana menteri dan projek berkenaan telah pun dibuat secara tender terbuka.

    “Jika tidak entah apa lagi fitnah agaknya,” ujarnya.

    MR : Pertama memang ramai jumpa YB nak tt atas banyak urusan – itu sistem politik yang UMNO ajar sejak 60 tahun lalu. Nak buku teks pun kena tt ketua kampung UMNO yang kadang kala baca buku tak tahu tapi kerana mereka UMNO di lantik Ketua Kampung. Lobok (panggilan mesra Lokman sudah tahu). YB biasanya akan tt dan bermulut manis. Soal lulus tak lulus itu mainan lain. Tapi kerana nak serang PPBM, lobakman ini menjadi senjata UMNO nak serang sasaran. UMNO boleh berlepas diri pasal di dipecat UMNO. Hebatkan permainan UMNO yang tak pernah berubah dulu kini dan selama-lamanya. Sanggup tikam pemimpin sendiri DEMI NAK SELAMAT PEMIMPIN KORUPSI mereka!

  6. NASIB BAIK RAKYAT BODOH….. KALAU TIDAK SEMUA PARTI POLITIK BUNGKUS KECUALI PEJUANG HUDUD……

    Demi jaga air muka UMNO, PAS dan Bersatu terima Saarani sebagai MB Perak……

    Umno, Bersatu dan PAS akhirnya bersetuju mencalonkan Pengerusi Umno Perak, Saarani Mohamad sebagai calon menteri besar yang baru.
    Perkara itu mengikut sumber adalah demi menjaga air muka UMNO dan kestabilan PN. Kenyataan ini telah dimuat naik oleh SU MN bagi siaran media untuk kenyataan bersama ketiga-tiga parti itu.

    Keputusan berkenaan sekaligus menamatkan kemelut krisis Perak serta mengekalkan kerajaan Perikatan Nasional (PN). Harap selepas ini UMNO jangan buat keputusan diluar muafakat samada MN atau PN.

    Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi turut memohon maaf atas “kekhilafan” yang berlaku sehingga memaksa timbalan presiden PPBM Ahmad Faisal Azumu meletak jawatan sebagai menteri besar minggu lalu.

    Pernyataan maaf Zahid itu dicatat dalam kenyataan bersama Umno-Barisan Nasional, PPBM dan PAS yang ditandatangani oleh setiausaha agung ketiga-tiga parti itu.

    Menurut kenyataan itu, Zahid yang juga pengerusi BN, memohon maaf dalam perjumpaan dengan presiden PPBM Muhyiddin Yassin dan presiden PAS Abdul Hadi Awang hari ini.

    “Pengerusi BN telah menyampaikan pernyataan maaf bagi pihak ADUN-ADUN Perak atas kekhilafan yang berlaku,” menurut kenyataan itu.

    Kenyataan itu berkata, Umno-BN, PPBM dan PAS juga mencapai persetujuan mengenai pelantikan jawatan-jawatan lain dalam pembentukan kerajaan negeri Perikatan Nasional baharu yang diterajui oleh Umno.

    “Atas semangat permuafakatan PN, ketiga-tiga parti bersetuju mencadangkan Saarani Mohammad sebagai menteri besar yang baharu untuk diperkenankan oleh Sultan Perak,” menurut kenyataan itu.

    “Ketiga-tiga parti turut bersepakat memperkukuhkan lagi kerjasama antara parti dalam kerajaan PN Perak dan juga diperingkat nasional demi kestabilan politik dan kesejahteraan rakyat,” kata kenyataan itu.

  7. KESIAN PEMBANGKANG KENA MAIN DENGAN UMNO….. NAMPAK SANGAT PH TIADA PRINSIP…….

    Saarani angkat sumpah 11 pagi esok
    Diterbitkan 45 minit lepas

    Pengerusi Umno Perak Saarani Mohamad dijadual mengangkat sumpah sebagai menteri besar pada jam 11 pagi esok.

    Pengelola Bijaya Diraja Abd Rahim Mohamad Nor berkata pada timbangan Sultan Nazrin Muizzuddin Shah, Adun Kota Tampan boleh mendapat kepercayaan sebahagian besar Adun untuk dilantik ke jawatan itu.

    Abd Rahim berkata demikian dalam kenyataan media sebentar tadi.

    Ia dikeluarkan tidak lama selepas Perikatan Nasional (PN) mencapai kata sepakat menerima Saarani bagi menggantikan Ahmad Faisal Azumu yang digulingkan melalui usul percaya di Dewan Rakyat.

    Sultan Nazrin Muizzuddin Shah
    Abd Rahim berkata sultan Perak membuat keputusan itu berpandukan Perkara XVI Undang-undang Tubuh Kerajaan Perak.

    Kalau anda terlepas…

    49 warga asing bunuh diri semasa PKP
    Kenyataan Bersama setiausaha agung BN, Bersatu dan PAS petang ini menyebut Saarani dipilih setelah Pengerusi BN Ahmad Zahid Hamidi memohon maaf bagi pihak Adun BN Perak atas “kekhilafan” yang berlaku.

    Keputusan itu dibuat selepas pertemuan enam mata antara Zahid, Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin dan Presiden PAS Abdul Hadi Awang di Kuala Lumpur hari ini.

    Minggu lepas, Faizal kalah dalam usul percaya yang dibawa Umno, menyebabkan dia meletakkan jawatan.

    Dengan keputusan hari ini, bermakna PN kekal memerintah Perak dan spekulasi pembentukan kerajaan Umno dan Pakatan Harapan (PH) tidak menjadi kenyataan.

  8. #melayu2islam akan mengakhiri tabir kekuasaan mereka, sebelum menghadapi pru 15 dgn

    Moo sebagai president pbbm

    hadi awang presiden kpd malaun2 pAs

    annuar musa pula, president omNo ..

    madu tiga yg ideal dan seiring utk penjenamaan #melayu2islam mereka…

    1. Annuar Musa byk stake nak kekalkan Moo dan PN. Dah viral surat dia kpd Moo mintak runding terus projek highway diKelantan dan tanah2 reserve Kerajaan diKL dijual repeat 2×5 kerja2 KuNan mentangkedarah dulu.

      Kuasa dan ruang ghanimah dia Menteri Wilayah Persekutuan taraf kingmaker cover mega projects di KL, Putrajaya dan Labuan mengatasi kuasa Pengerusi MARA bolehlah ciput sponsorship bola Kelantan dan tempias MARA beli bangunan2 diMelbourne dulu.

  9. #melayu2omNo kini terpaksa mohon maaf melalui ketua nya si zahid utk memujuk #melayu2pengkianat & malaun2 pAs agar menerima sharani sebagai mb perak yg baru wakaupun sharani terlibat sama menghalau peja dari jawatan mb nya….

    maka bermula dari detik ini, #melayu2omNo kena iktiraf pbbm & pAs sbg rakan mua”fuck”at …..

    omNi dah di checkmate oleh pbbm & pAs akhir nya…

  10. KHAS BUAT NENEK KEBAYAN TN 👩‍🦳,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nenek TN nampak nya dah sepi, tk lagi bersuara
    Kejora tahu, nenek berdepan dgn duka sengsara
    Klu nenek nak aman di sini..hanya ada satu cara
    Komen ikut tajuk pos..& jgn cuba nk acah Kejora
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  11. Isn’t that it’s true, what Kejora had said..?

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Auntie TN, is damn stupid & her IQ is nearly zero
    Her brain is small and as if, the brain didn’t grow
    If Kejora is a peacock..auntie TN just like a crow
    And, if Kejora is BMW..TN is just a wheel barrow
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Auntie TN, is as if being hit, by spears and arrow
    She’ll be whacked & walloped by Kejora the hero
    Every day..she’ll have to endure pain and sorrow
    And the pain she suffer, will get worst tomorrow
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  12. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    Mkcik TN kini dah tak tahu nak buat mcm mana
    Klau masuk teruk kena..tak masuk pun tak kena
    Tiap hari dlm kerisauan, mlm pula tidur tak lena
    Klau tak acah Kejora..tak ada lah, hidup merana
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  13. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Makcik TN tua mari nak terjah tapi dia tak awas
    Asyik saja, betina tua puaka tu terlentang tewas
    Kini dia monyok terkedu kencing berak tk lawas
    Pembaca nampak dia serupa kongkang mawas
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  14. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mkcik TN, tua kerepot..tetek pulak labuh kendur
    Dia perasan diri ‘Pyrex’ tak sedar pinggan sadur
    Sakit le..kucing tua gi ganggu harimau sdg tidur
    Tiada jln lain le mkcik tua ni, selain dri berundur
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  15. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    Mkcik TN, monyok terkedu & hilang arah haluan
    Dia nk lagak samseng tk padan dgn perempuan
    Bila acah Kejora..sakit ler dia dapat sbg habuan
    Itu le siapa suruh gatal sgt..jolok sarang tebuan
    🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  16. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    Dah tosonyap, mkcik TN betina tua bodoh bebal
    Kejora dh lenyek ifrit itu jadi serupa dgn sambal
    Keadaan dia..spt keta kancil dilenyek keta kebal
    Kini..dah malu & lari, muka mcm kulit babi tebal
    🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  17. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nenek TN kini, mulut muncung mcm ikan bawal
    Tingat citer P. Ramli, ‘ klu marah, nanti kena jual’
    Kat blog ini dia cuba nak pacak & jadi pengawal
    Tapi kena Kejora balun, terpaksa dia cabut awal
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  18. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nenek TN hnya ulat gonggok nk lagak mcm ular
    Dekat Kejora ini, panggilan ‘beruk’ dia suka gelar
    Tapi dgn ayat2 al-Quran, si tua tu tu Kejora selar
    Berlalu ler dia pergi dgn malu & maruah tercalar
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  19. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mkcik TN, tua kerepot..asyik saja terlangkah kiri
    Silap besar le, dia pergi acah ckgu Kejora bistari
    Klu ditunggu juga, mau jdi boss dia, mati berdiri
    Pilihan yg si tua ni ada..hnyalah belah cabut lari
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  20. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    Kebodohan dgn nenek TN, mmg le tak renggang
    Ilmu dia yillek tapi ada hati nk msuk gelanggang
    Kena dgn Kejora..dia terdiam spt babi panggang
    Apa lagi..lari le betina ifrit tu tonggang langgang
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  21. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    Sian Makcik TN geng Peju-Wang parti pedukang
    Kebodohan dari barua jalang tu mmg tak lekang
    Dgn Kejora..mkcik ifrit tu kena tibai terkangkang
    Apa lagi..lari ler, betina jalang itu lintang pukang
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  22. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mkcik TN tu, dungu biol, mesti dulu sekolah SJK
    Umur dh dekat 90 th, dia tk daya lagi nak berfikir
    Dah tak lama lagi, nak jumpa mungkar & nangkir
    Mudah jer TN betina tua dungu tu, Kejora singkir
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  23. KLEPTOKRAT UMNO TERDESAK BERGABUNG DENGAN PEMBANGKANG…….

    UMNO Khianat Perpaduan UMMAH, UMNO cuba robek Muafakat Nasional……..

    Lihat Tok Guru Di apit Presiden dan Timbalan Presiden UMNO, dengan senyuman puas TokMat dan Zahid, begitu kita melihat betapa ikhlas dan tulusnya agenda perpaduan ketika itu.

    Ketika kemarin Zahid tergamak buat kenyataan utk berpeluk dengan DAP dia lupa saat saat ini, atau dia dihantui masalah peribadi. Di mana NajiB ketika ini, itu tak perlu tahu, kerana dia bukan lagi pimpinan UMNO.

    Perpaduan UMMAH itu bukannya UMNO dan PAS, tetapi semua tanpa kira warna. Agenda PAS jelas, perpaduan UMMAH bukan hanya UMnO. Pasti orang tanya apakah PAS sedia terima PAN.? itu biasa, sebab mereka tidak tahu sudah berduyun org PAN masuk kembali sertai PAS. Malu sertai PAS, ada juga Orang PAN masuk UMNO dan PPBM.

    Kalau PAN sedia tinggalkan PH, tiada masalah utk diterima demi Perpaduan UMMAH. Tapi apakah PAN akan tinggalkan DAP?

    Orang PAS ni walau marahnya berapi, bukanlah mereka taksub dengan parti bukan kerana benci berbeza ideologi tapi mahu melihat Islam diletak paling tinggi. Bukan nak sangat Berebut kuasa, tapi nak jaga Agama Negara dan Bangsa.
    Rosli Daud

  24. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
    Dah tosonyap mkcik TN bebal badut tua kelakar
    Mana mungkin..si bahalol nak lawan guru pakar
    Dia hanya bikin malu jer Peju-Wang punya askar
    Pembaca lihat dia..tk ubah monyet dlm sangkar
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  25. UMNO PATUT BERENTAP NANTI PRU15 LAWAN KADOK…… SEKARANG BELUM TIBA MASA……

    GANGSTER UMNO TAK SANGKA DUN BOLEH TERGANTUNG……..PADAN MUKA TAK SABAR…..GELOJOH…..

    Politik Perak………

    Ada kawan tanya pandangan saya politik semasa negeri Perak. Saya cuba mengelak tetapi saya terus didesak. Baiklah, ini pandangan peribadi yang saya setujui:

    PRU-12 UMNO menang 28 kerusi PAS 6 kerusi. Masa tu UMNO mula cari PAS sebelum ini UMNO mana ada nak cakap pasal Melayu Islam dan kesatuan Umah. UMNO buat perundingan untuk bolehkan UMNO kekal kuasa tubuhkan kerajaan kononnya 100 peratus Melayu dengan 34 kerusi. Ini janji manis kepada PAS. Tapi ada geng PAS (kini AMANAH) berpendirian “lebih baik besama kafir yang adil, daripada bekerjasama dengan Islam yang zalim” (ini padangan politik syiah). Mereka memilih untuk bersama DAP tubuh kerajaan tapi hanya bertahan 11 bulan dan geng AMANAH sampai hari ini jadi Barua DAP. Yang saya pelik kini UMNO pun nak ikut jadi barua DAP juga.

    PRU-13 UMNO menang 27 kerusi, paling banyak tetapi tidak dapat menubuhkan kerajaan. Sekali lagi UMNO cari PAS kerana PAS boleh diperkudakan. PAS menang tiga kerusi sekali lagi berpeluang untuk menubuhkan kerajaan 100 peratus Melayu Islam bersama UMNO. Macam biasa bila tersempit UMNO akan cari PAS dan cakap pasal kesatuan UMah demi Melayu.

    Selepas perundingan kononnya ada puak UMNO sebar 3 ADUN PAS tandatangani Akuan Bersumpah (SD) bersama menubuhkan kerajaan. Tapi, selepas itu PAS buat kejutan dengan menarik diri daripada rundingan kerana PAS kekal dengan PH dan tak nak khianati PH.

    Cerita tokok tambah kononnya PAS tanda tangan SD 2 jam kemudian membatalkan adalah karangan untuk membodohkan ahli UMNO supaya UMNO percaya kepada pemimpin korupsi mereka. PAS sokong Pakatan Harapan dan dilantik MB Perak dikalangan PAS walaupun PH yang didominasi DAP menubuhkan kerajaan yang hanya bertahan 22 bulan setelah UMNO cuba beli ADUN.

    Pada Mac 2020, setelah kerajaan PH jatuh, UMNO dan PAS yang bergabung atas nama Muafakat Nasional telah bersetuju menamakan ADUN mana yang bilangan kerusi lebih sebagai Menteri Besar pada PRU-15 nanti.

    UMNO bersama PAS setuju untuk terima BERSATU bagi membolehkan PN mengambil alih kerajaan Perak daripada PH. UMNO telah tanda tangan perjanjian ini dan bersetuju MB Perak dikalangan PPBM kerana dia sanggup tinggalkan MB dengan PH untuk bersama PN/

    Kali ini, UMNO cuba dikhianati perjanjian penubuhan kerajaan PN di Perak.

    Ada golongan tamak haloba dalam UMNO mengambil usaha menukar Menteri Besar dilakukan, UMNO membelakangi MN mereka tak maklum dan bincang dengan PAS sedangkan dalam MN mereka berjanji untuk bersama dengan PAS dalam apa keadaaan, kononnya sehidup semati demi MN. UMNO memang ‘kencing’ macam PH juga.

    PAS menjadi parti pertama mengeluarkan kenyataan terbuka untuk tidak akan menyertai UMNO menubuhkan kerajaan baharu kerana UMNO langgar penjanjian. PAS menunjukkan prinsip tegas bersama MN dan teguhkan PN.

    Ternyata di Perak, UMNO adalah pengkhianat sebenar terhadap penubuhan kerajaan Melayu Islam. Merekalah belati yang menikam rakan dari belakang. Sejarah menunjukkan UMNO khianati PAS sejak tahun 1973 penubuhan perikatan dengan PAS. Sejarah mengungkap UMNO hanya perlu PAS bila tersempit, tapi tak pernah bincang tentang kesatuan Melayu bila UMNO ada kuasa.

    Untuk rekod apabila UMNO rasa tertekan dengan isu Perak, mereka mula mengarang karangan panjang tentang kesalahan Peja menjual tanah. Kenapa sebelum ini tidak pernah dibincangkan dalam mesyuarat PN atau pun MN?

    Pada pemahaman saya maksudnya lebih kurang begini, UMNO bagi alasan yang suci murni atau ‘innocent’ untuk ‘menghalalkan’ perbuatan UMNO di Perak.

    Masa UMNO bertindak ia atas sebab lain, tapi bila nampak macam ia memberi kesan buruk, atau kalau dalam mahkamah ia boleh menjerumus kepada keputusan bersalah, maka UMNO mencipta alasan baharu yang bertujuan menyucikan tindakan UMNO di Perak dengan menyalahkan PAS dan PPBM.

    Feqah politik UMNO adalah menghalakan cara. Mana perjuangan Islam UMNO? Mana penyatuan ummah yang UMNO laungkan bersama PAS?

    Azam Abd Rahman

  26. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Makcik TN, hanya serupa anjing menyalak bukit!
    Menyalak melalak betina barua tu terpekik-pekik
    Kemarahan dia, sengaja Kejora nak bagi bangkit
    Akhirnya, si tua itu berlalu pergi dngan hati sakit
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  27. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    Mana gi mkcik TN nenek kebayan betina goblok
    Sepatutnya dia 24 dekat sini..jdi pak pacak blog
    Dedak, dia udah mentekedarah penuh tembolok
    Tapi kerja..dia hnya buat main-main & olok-olok!
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  28. 👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Smpai bilakah, hidup ini akn terus dlm kesepian?
    Apakah selamanya, diri akan terus bersendirian?
    Adakah diri akn kehilangan terus si dara impian?
    Tidak tahulah di mana tempat hujung penantian
    🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

    1. LAGU: PENANTIAN – BLACKROSE
      KARAOKE – https://youtu.be/SB1XZmAcM7M
      LIRIK:
      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
      Dikamar ku menyepi 
      Hanya lilin menerangi 
      Beginikah seksanya 
      Hidup dalam penantian 
      Ditabir tirai malam 
      Ada insan kesepian, keseorangan… 

      Dan setiap detik yang ku lalui 
      Seluruh malam ku membisu 
      Tetap setia menantimu 
      Bayanganmu entah di mana 

      Mengapa harus kita ditemukan 
      Di saat jiwaku keresahan 
      Apakah aku satu persinggahan 
      Mengubat rindu… oh… 

      1. Kau dahagakan… 
        Ku kehausan… 
        Setitis rasa 
        Pada bayangan yang tak pasti… oh… 

        Kau nyalakan perasaan 
        Mengukir kemesraan 
        Mungkinkah ada sinar 
        Bersama impianku 

        Dah telah ku duga 
        Suasana keindahan seketika 
        Aku tetap menanti mu 

        1. Kau dahagakan… 
          Ku kehausan… 
          Setitik rasa… oh… 
          Aku tenggelam… 
          Kehampaan… 
          Keseorangan… 

          Mana sinaran ?… 
          Terangilah hidupku 
          Tak sanggup lagi… aku… sepi…
          ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

  29. Beruk Tua Wak Gontol Kejora biadab dan kurang ajar, tak pedulikan teguran supaya jaaagn blogging hal peribadi di blog politik ini.

    Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil sebab depa asyik berkongk.k pagi petang siang malam.

  30. 👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Di laman maya nan syahdu ini, kita telah bersua
    Diri ini sgt mengharap..kita dpt bersama berdua
    Tapi tak ku sangka..seakan-akan hancur semua
    Tanpa menghirau akan pujuk rayu, kau pergi jua
    🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

    1. LAGU: KAU PERGI JUA – ADAM AHMAD
      KARAOKE – https://youtu.be/j6dVj9LaHdo
      LIRIK:
      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
      Wajah mu
      Seindah serinya pelangi yang indah
      Seharum mawar putih segar berkembang
      Wajah mu
      Mengapa sering terbayang di mata ku
      Sehingga terbawa di dalam mimpi ku

      Sayang ku
      Tahukah kau di dalam hati ku ini
      Tersimpan perasaan cinta nan suci

      Kau bunga
      Ingin ku sunting mu menjadi milik ku
      Lantas ku abadikan dalam jiwa ku

      Sayangnya
      Harapan yang selama ini ku bawa
      Hancur berkecai musnah jua akhirnya
      Semuanya bagaikan sebuah mimpi

      Kau pergi jua
      Setelah cinta ku kini membara
      Belum sempat ku curahkan kasih ku
      Kau pergi tak kembali…
      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

    2. Bersama dengan KEPALA BAPAK KAMU, ikut kata Najib Klepto wal Jibo.

  31. 👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Di laman maya yg syahdu ini, kita telah bertemu
    Kita pula searah, dlm memperkembangkan ilmu
    Untuk dinda ku..abg akan berpantun tanpa jemu
    Kerna hati suci yang satu ini..hanyalah pada mu
    🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

    1. LAGU: HANYA PADA MU – QIARA

      KARAOKE – https://youtu.be/sGEDzB7DXdw

      LIRIK:

      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
      Hanya pada mu
      Ku serahkan segalanya
      Kau bertakhta di nurani
      Anggun cinta mu abadi
      Hanya pada mu
      Pertama dan yang terakhir
      Pohon cinta ku merendang
      Disirami kasih suci

      1. ( korus )
        Jiwa ku dipalu gemersik tak terkira
        Hampir ku terlena dalam belaian mu
        Cinta mu selembut sutera
        Menjadi saksi kasih ku
        Tiada dua hanyalah satu kau yang ku cintai

        Sekelumit cinta sekurun kerinduan
        Ku rempuhi ranjau duka
        Membara sehangat api
        Terhapus sepi di hati ku

        Seulas bibir mu kelu tidak berkata
        Namun ada sesuatu
        Nurbisa dari mata mu
        Terpancar cinta yang sejati

        Awan yang berarak saujana membiru
        Cerahlah wajah mu di rimba sendu ku
        Menjadi hamparan cinta suci
        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

        1. 👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
          Mmg le kenangan lalu, membangkit kesyahduan
          Sejak dinda pergi fikiran abg ini terus kebuntuan
          Tak tahu nak cerita akan hiba duka dan kepiluan
          Kini tinggal sekelumit cinta & sekurun kerinduan
          🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
          💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

          ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

    2. Beruk Tua Wak Gontol perlu dibalun bertalu talu tiap kali dia masuk sini, tidak hiraukan teguran ke atas nya.

      Keturunan penyangak, penjahat dan gengster memang begitu. Maka di carut, di maki, di balun, di tibai ajer ler tiap kali dia masuk sini dengan cerita cinta tak berbalas nya.

  32. UMNO terumbang-ambing sbb Presidennya sendiri hilang arah yg menyebabkan beliau hilang fokus dan hesitated dlm buat keputusan tuntas. Utk UMNO’s reallignment, parti itu harus dgn segera mengadakan pemilihan Presiden & jg barisan kepimpinan tertinggi parti supaya dpt melahirkan pemimpin2 yg berintegriti & berwibawa. Tak mungkin kekaguman sy semasa zaman Tun Abdul Razak, Tun Hussein Onn & Tun Mahathir terhadap UMNO dpt dipulihkan semasa kepimpinan UMNO yg lemah longlai. Klu pemimpin sesebuah parti terbelenggu dgn masalah peribadi, the leader also drags the party down with him.

  33. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
    Sukar untuk dicerita apa yang diri ini sdg hadapi
    Apakah diri ini, dah terkena dgn sihir atau jampi?
    Asyik sja diri..dirundung dek kerinduan dan sepi
    Pabila mlm pula..ada yg mngganggu dlm mimpi
    🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

    💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

    1. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla biadab dan kurang ajar tak pedulikan teguran ke atas nya.

      Tak ada adab sopan sebab emak bapak nya sibuk sangat tak sempat mengajar nya di masa kecil – depa asyik berkongk.k pagi petang siang malam.

  34. Ditegur dengan baik, Beruk Tua Wak Gontol ini tidak hiraukan – terus menggontol hal peribadi nya di blog politik ini, langsung tak menghiraukan blog post blog ini.

    Kot perlu ditegur cara kasar – PUKIMAK KAU, Wak Gontol Kejora Kojolla.

    1. Pukimak kepala butoh TN kaki jilat Atuk96 kata damn smart politik Atuk, innit. Well done, Tun.

      Bunyi mcm pukimak ni mabok todi bila kata smart politik yg bunuh diri, bermusuh dgn PH, PN dan UMNO dan berjaya dpt gelaran Bapak Munafik kaki kencing hanya dapat 15 undi?

      Kesudahanya Atok96 jadi Pak Pacak yg tak dilayan PH, PN dan UMNO kerana jilat balik PH yg dikencingkan hari itu utk jadi balik PM9 selama 6 bulan.

      Mcm Atok96 yg dijilat, pukimak ini pun jadi Pak Pacak diblog ini bermusuh dgn semua orang jadi polis sentry tak dijemput Budin. Dahlah kiok x leh lawan Zunnun, Kejora dan Jigit, Innit?

  35. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
    🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
    Rasa begitu sepi diri, sejak perginya sang puteri
    Kerinduan menusuk di hati seperti tertikam duri
    Kerna kesilapan kecil si dia pergi membawa diri
    Apakah kerna benci, maka alasan sngaja dicari?
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

    💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

  36. Duhai dara dewi pujaan ku 🌹🤱🌹…

    😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
    Kata2 pujian dinda..hingga kini, di hati tersemat
    Semoga diri mu itu di dalm sejahtera & selamat
    Maafkan abg dik..sdg kan nabi ampunkan umat
    Apakah keputusan dinda buat itu dh muktamad
    🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

    💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

    1. Ditegur dengan baik, Beruk Tua Wak Gontol ini tidak hiraukan – terus menggontol hal peribadi nya di blog politik ini, langsung tak menghiraukan blog post blog ini.

      Kot perlu ditegur cara kasar – PUKIMAK KAU, Wak Gontol Kejora Kojolla.

  37. Apakah zunnun the Pukimak ini sama orang nya denagn Wak Gontol Kejora Kojolla?

    Selalu keluar lk 10 minit antara satu sama lain.

    Kalau betul, hantu betul lah dia.

  38. berkata #melayuomNo mAt hasan…

    ..pN gagal menguruskan ekonomi negara….

    adakah kerana kerajaan pN sibuk menjenamakan #melayu2islam hadi nya di setiap penjuru negara…

    …menagih2kan cebisan2 masakan seketul daging babi nya kpd rakyat jelata hingga menabaikan hal kepentingan ekonomi negara ketika pandemic penyular seluruh negara…?

    berilmu ke malaun2 pAs menguruskan hal ekonomi negeri dlm jajahan kuasa mereka di kelangtang yg mana rakyat nya di mentera dgn ajaran sesat seketul daging babi hadi ?

    rakyat kena waspada, kerana dgn ajaran sedemikian, membawa rusuhan dan kematian di memali…

    1. Tak renti2 zunnun the Lanun melanun – pangkat naik ke Pukimak bila mengarut atau mencarut. Nyata mengarut di atas nih.

      Tak bijak mengata “membawa rusuhan dan kematian di memali…”.

      Yang rusuhan ia lah di 13 Mei 1969 di mana berlambak yang mati bila Tentera di arah mengawal keadaan dan mereka gunakan SOP sendiri, tembak mana yang memecah curfew.

  39. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
    Entah kenapa..rasa mcm tak tahu nak bawa diri
    Diri asyik berindu lara, dlm kesepian, setiap hari
    Di manakah si dara yg telah merajuk dpt ku cari
    Mmg diri amat sesal sejak perginya sang puteri
    🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

    💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

    1. Wak Gontol Kejora Kojolla tak pedulikan teguran jangan menggontol hal2 peribadinya di blog politik ini.

      Wak Gontol lah, katakan.

  40. Duhai dara dewi pujaan ku 🌹🤱🌹..

    😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
    Keadaan diri abg ini..bgaikan lelayang putus tali
    Tanpa dinda bersama..diri ini, terasa sepi sekali
    Apa yg dh berlaku itu..mmg lah abg amat sesali
    Abg harap..sudi le kira ke blog ini dinda kembali
    🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

    💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

    1. Wak Gontol lagi menggontolkan hal2 peribadi nya di blog politik ini.

      Biadab dan kurang ajar, tak dibimbing adab sopan dek emak bapak nya di masa kecil.

  41. Ini blog politik dan terbuka kpd orang ramai. Jadi, sesiapa mencerita hal2 peribadi menganggap blog ini mcm KEPALA BAPAK DIA punya, memang patut dibalun, ditibai dan dibantai berterusan disini.

  42. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
    Entah kenapa, tk semena2, diri ini rasa kesepian
    Tak tahu sampai bila akan terus hidup sendirian
    Dh terus sepi..tiada lgi berita dari si dara impian
    Apakah si dara sibuk dngan pengajaran di talian
    🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

    💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

    1. Memang Pukimak dia betul Wak Gontol Kejora Kojolla nih, tak pedulikan teguran jangan cakap pasal hal peribadi di blog politik ini.

      Memukikan emak dia diharap lebih kuat dari menegur biasa saja.

  43. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

    Bilo nak tamat episod meloya ini Tetuan Penglipur lara @ Shahbudin penjual ubat tenang … o’ang ramai yg tidak menikah lamo dah peramkan puki asik limo pukul satu tak memuki memantat. Tahu.

    1. Kamu biadab dan kurang ajar mencarut, juga menulis di luar tajuk.

      Kalau berterusan, akan dibalun, ditibai dan dibantai di sini.

      1. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

        Cakap2 jo ko ni betino koh (bapok koh ko ni cakap memuki pun tak boleh – tgk Mat Terap Mat Bond kena tengking pun tak lari berdiri tgk dia) tak mcm ko sensitif mcm budak2 alihkan o’ang pompuan dah lamo faham … puki kan yg ko cari-cari tak jumpo2 byk bersepah-sepah … nak puki free tapi tak tahu cara maka berakhlak mulia konon dgn mempertuhankan ilmu walhal ilmu hanyalah pedoman bukannya tuhan.

        Pasti ko jenis pakai sogoban sekaki tinggi dgn kain pelikat lebih Islamik konon (kalu kerja TN panjat tiang letrik nampak buah peliaq nak suruh pakai semasa bekerja berjumud namonyo) … apo Pas boleh buat hanya jual agama perdagangkan agama ketahuilah kebawah DYMM Junjungan Besar Tuhan Al-Mahdi di tgn dia saja yg boleh damaikan dunia setelah sejurus tertabal sejarah dunia terkibar. Inilah PM 9 yg semua tunggu2. Tahu.

  44. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
    Sampai bila kah, diri ini akan terus keseorangan?
    Tk tau bila diri ini akan bertemu dgn ketenangan
    Sngt pilu..bila dahulu telah pergi bakal tunangan
    Kini, dara harapan pulak, diri ini telah kehilangan
    🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
    Mmg lah, kat blog ini, terdapat banyak rintangan
    Yg dengki cemburu asyik saja nak beri halangan
    Nmun..diri ini tk jemu ke sini, mencari pasangan
    Kepada Tuhan, diri ini sentiasa menadah tangan
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

    1. Mengadu nasib di blog politik ini bukan tempat nya.

      Tapi Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla memang terkenal biadab dan kurang ajar, tak dibimbing emak bapak nya adab sopan di masa kecil.

      Akan di Pukimakkan jika dia buat begitu berterusan.

  45. kesundalan2 #melayu2islam hadi baru bermula….

    kesundahan nya bila kesemua mereka sebati mabuk dgn makanan yg hadi bekalkan dari kawah masakan seketul daging babi nya….

    mua”FUCK” #3 kini masuk lembaran mua”FUCK”at #4 pula, bersama #melayu2 pbbm pula….

    mua”FUCK”at #1 terdahulu bersama bN ketika asri muda & #2 ketika bersama pakatan rakyat bersama lebai si pendek nik aziz aka tuhan mencarut nya….

    ape nak jadi bila tuhan mencarut? tuhan dah jadi hamba kpd emosi nya ke?

    1. Pukimak kamu mengata Tuhan mencarut. DAP DIRTY OLD MAN ZUNUN THE LABUN, PANGKAT NAIK KE PUKOMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

      Menulis FUCK, kamu Pukimak ler.

      Tak kisah siapa yang mula mengatakan nya tapi bila kamu tak tulis siapa, kamu boleh dianggap yang mengata nya

    2. Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

      Tuhan pun manusia biaso yg ponting sejagat dunia dipersaudarakan … tidak mencarut lebih bagus akhlaknya … mencarut ini anggaplah gurauan … alahh tak kan nak malu2 pulak bilo semua dah boleh menikah berbesan semua warno mano suko bucuk wangi samo jo …

      Memuki memantat lah semuwonyo tapi jgn pula 24 jam bokudo melecet nanti …. kerja yg diberi ketua jgn tangguh2kan asik melayari sesawang blueish… tu pasal tuhan mahukan ko org menikah halal dan betul caranya mudah dan murah yg ponting ado beras punai kuat. Inilah ambil upah memuki keamanan kedamaian keseronokan msg2 menafaat sesama manusia jgn lupo solat tunjukan kesyukuran. Tahu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.