PERMOHONAN MAAF ZAHID HAMIDI ANCAM MASA DEPAN UMNO?

Walaupun krisis politik di Perak boleh dianggap sudah selesai dengan Bersatu dan Pas akhirnya setuju menerima Saarani Mohamad sebagai calon Menteri Besar yang baharu, tetapi ia dibayar dengan harga yang mahal apabila Presiden UMNO, Zahid Hamidi terpaksa meminta maaf atas kekhilafan menjatuhkan Ahmad Faizal Azumu melalui tipu daya undi percaya.

Berikutan persetujuan menerima Saarani itu, Istana Perak kemudian memaklumkan majlis angkat sumpah Saarani sebagai Menteri Besar akan diadakan pada jam 11 pagi esok.

Dengan itu juga, janji Pas sebelum ini tidak mahu terlibat dalam pembentukan kerajaan baharu kerana kecewa dengan cara Peja dijatuhkan turut bersepai umpama debu-debu berterbangan di udara.

Bersetujunya Bersatu dan Pas menerima Saarani, bermakna mereka tentulah mengharapkan dilantik mengisi jawatan Exco Kerajaan Negeri di bawah kepimpinan Menteri Besar baharu itu.

Begitulah lumrahnya dalam politik, dalam kuatnya jerit pekik mempertahankan prinsip kononnya, akhirnya terkulai juga kepada nikmat jawatan serta gaji lumayan yang sayang untuk dilepaskan.

Begitu pun, dalam penyelesaian krisis di Perak ini, apa yang menimbulkan kemusykilan ialah tindakan Zahid Hamidi meminta maaf atas perbuatan Adun-Adun UMNO menumbangkan Peja yang dianggapnya sebagai suatu kekhilafan.

Mengapa perlu meminta maaf dan menganggap tindakan menjatuhkan Peja suatu kekhilafan?

Bukankah sepertimana yang disebut oleh Nazri Aziz, perbincangan untuk menjatuhkan Peja ini sudah dilakukan sejak dua bulan yang lalu lagi?

Kalau sudah dibincang sejak dua bulan yang lalu, bagaimana boleh dikata tindakan Adun-Adun itu suatu kekhilafan?

Dalam hal ini, apakah Zahid Hamidi secara sukarela memohon maaf agar Bersatu dan Pas sedia bertolak ansur menyokong calon Menteri Besar daripada UMNO atau beliau sebenarnya telah dipaksa untuk meminta maaf?

Namun, dengan permohonan maaf yang dibuat Zahid Hamidi itu, yang nyata ia telah meletakkan UMNO dalam keadaan terhutang budi kepada Bersatu dan Pas kerana memberi persetujuan kepada Saarani untuk dilantik sebagai Menteri Besar.

Ia dalam waktu yang sama menjadikan Bersatu dan Pas berasakan mereka adalah kuasa penentu dalam sebarang perundingan dengan UMNO di masa akan datang.

Dengan itu, dalam persiapan bagi menghadapi PRU15 akan datang, Bersatu yang sudah bergabung kukuh dengan Pas bila-bila masa saja boleh menekan UMNO, bukan saja untuk terus memberi sokongan kepada Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri, malah agar Bersatu diberikan lebih banyak kerusi berbanding UMNO.

Oleh kerana Zahid Hamidi sudah meminta maaf dan Bersatu bersama Pas pula telah bertolak ansur memberikan jawatan Menteri Besar Perak kepada UMNO, apa lagi yang Presiden UMNO itu mampu mempertahankan kepentingan parti dalam soal pembahagian kerusi pada PRU akan datang?

Tambahan lagi, dalam percaturan politik melibatkan UMNO, Bersatu dan Pas ini, yang ternampak berkuasa dan mengatur segala-galanya ialah gandingan tiga serangkai – Hamzah Zainuddin, Annuar Musa dan Takiyuddin Hassan.

Hamzah adalah Setiausaha Agung Bersatu, Annuar merupakan Setiausaha Agung BN dan Takiyuddin pula adalah Setiausaha Agung Pas.

Kepintaran tiga serangkai ini menonjolkan diri telah menyebabkan Setiausaha Agung UMNO, Ahmad Maslan terpinggir dan diketepi dalam banyak perkara.

Dalam kenyataan media terbaru berkenaan penyelesaian krisis di Perak ini, walaupun tertera logo UMNO bersama logo Bersatu dan Pas dalam siaran media yang diedarkan, tetapi UMNO jelas diwakili oleh Annuar dan bukannya Ahmad Maslan.

Dengan urusan UMNO sendiri nampaknya sudah โ€œdihijackโ€ oleh Annuar sebagai Setiausaha Agung BN yang lebih pro Bersatu, sebenarnya masa depan yang gelap sedang menanti UMNO jika terus bersama kerajaan PN ini sehingga detik PRU15 akan datang.

UMNO mungkin berjaya mengalahkan Bersatu di Perak, tetapi kekalahan lebih besar sedang menanti di laluan masa depannya. (Shahbudindotcom 09/12/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 9 December 2020 — 9:46 pm
Subscribe
Notify of
guest
77 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
13 December 2020 6:21 am

MUNAFIKLAH YANG UNDI PARTI KUNYIT LGBT ALJUBRI………. PARTI PAS PALING KURANG RASUAH BERBANDING PARTIES YANG LAIN…….BERTAHAN LAMA DENGAN KES2 MAHKAMAH DIANGGAP ZERO…… PHDAPIG HANYALAH SYAITAN BESAR YANG SANGGUP BERLAKON APA SAHAJA DEMI MERAIH UNDI …….. Pembela Raja-Raja Melayu: Antara hipokrasi dan realiti…… Sangat jelik rasanya melihat gelagat pihak-pihak tertentu yang kini giat memberi komen mengecam pihak lain yang sudah mengakui dan memohon maaf atas sedikit keterkhilafan membabitkan isu prosedural Istana dengan menggambarkan seolah-olah pihak ini telah melakukan satu derhaka besar. Pada masa yang sama, pihak-pihak tertentu ini seperti sudah lupa bahawa pihak merekalah yang sebenarnya telah melakukan satu derhaka besar… Read more »

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
11 December 2020 10:29 am

Lopeh dapat kemaafan dari tuhan buang yg keroh ambil yg jernih …. memukilah msg2 semuwo warno mano suko bucuk wangi samo jo. Tahu.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
11 December 2020 8:24 am

HANYA LGBT SOKONG PAK JUB DAN PARTI KUNYIT……… TERNYATA YANG PHD4PIG KEJAR HANYALAH JAWATAN DAN KUASA……. PN memang lemah tetapi PH jauh lebih lemah?…….. Hampir kesemua penyokong dan pemimpin Pakatan Harapan (PH) kecewa dengan kegagalan pada 26 November lalu. Dari dalam hingga luar Dewan Rakyat, dari petang membawa ke malam dan hingga ke pagi, rasa kecewa itu diluahkan di merata media sosial. Kecewanya kerana di sebalik keyakinan tinggi yang diulang-ulang untuk menjatuhkan Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri yang lemah, rupa-rupanya pembangkang atau lebih khusus PH jauh lebih lemah. Bukan sahaja lemah tetapi gagal menunjukkan sebuah koalisi yang padu pada detik… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
11 December 2020 3:33 am

Anonymouse 10.15am – 10th Dec 2020

Kau tu Atok sewel Babi GIlaโ€ฆ aku bukan tiap2 hari dan tiap2 malam keluaq sini..kacau hang atau jentik teloq landut hang pun ! Yg hang dok hampot, kutuk apa hal. Rindu dgn kutukkan balas dari aku ker. Babi Gila Sondol Bangkai hahahaha..sikit hari makan bangkai. Tua Bangka dan Tua Bangkai..takdak akai..hari2 nama aku dia mamaiโ€ฆ
Sikit hari hang jadi Babi Gila Sondol meroyan..tak puas hati aku sekeh kepala hang balik..nanti otak hang bersepai…

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
10 December 2020 7:08 pm

ANTARA 2 PARTI JIN NAK PILIH MANA……TAK KAN NAK PILIH PARTI JIN KAFIR……. PAK JUB PAY MASTER BUDIN……SATU ARTICLE BOLEH DAPAT 5 RIBU…… RAKYAT BODOH MANA MAHU VAKSIN……CUKUP POLITIKUS DAN FRONT LINERS DISUNTIK VAKSIN…… Rakyat Malaysia mahu vaksin diwajibkan – Tinjauan Tinjauan berkenaan melibatkan 20,009 responden di 22 buah negara dijalankan antara 25 Sept dan 9 Okt lalu melalui sistem panel dalam talian syarikat itu. – Gambar hiasan KUALA LUMPUR: Berbanding masyarakat di negara lain, rakyat Malaysia hampir sebulat suara percaya bahawa suntikan vaksin untuk penyakit berjangkit harus diwajibkan kepada semua orang, mengikut satu tinjauan. Menurut IPSOS, sebuah syarikat penyelidikan… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
11 December 2020 3:26 am

Kafir tu memang dah nyta bukan org Islam. Tetapi yg Islam ni nyata ada yg munafiq munafiq mcam org2 politik Parti Lobai Hardy Boyz

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:46 am

Anonymous (makcik TN ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ nenek kebayan)

Nyata Puak Pembangkung (intentionally miss spelt) tahu depa tak boleh tulis komen dengan tak dibalun, ditibai dan dibantai disini.

Yang mengarut dikarutkan semula, yang merapu dikentutkan hingga depa tersipu sipu. Nasib lah kalau tak malu.

Reply
10 December 2020 11:15 am
_________________________________________________

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:46 am
Reply to  Anonymous

Anonymous

Woi kawan, parti hang PH tu pembangkang!
Hang lupa dak ka, Tok Det Peju-wang, hang punya idola tu dah bagi pelungkup PH..

Awat yang hang pi lupa pulak TN oi..?

Ha ha ha โ€˜pembangkungโ€™..lupa diri..

Reply
10 December 2020 11:25 am
_________________________________________________

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:47 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

Nasib ler makcik TN ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ nenek kebayan 11:15 am,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ
Mkcik TN jdi biol sbb pala asyik kena pelankong
Ditambah pula..kerna dia banyak mkn kangkung
Dah lupa diri teruk le ini mkcik geng DAP tokong
Dia tk sedar ke yg parti PH dia yu pembangkung?
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
10 December 2020 11:30 am
_________________________________________________

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:47 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

Merapu sasau sawan, dahtu salin komen sewel nya tak renti2.

Dah bankrap otak Makcik TN ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ Nenek Kebayan Tua Ganyut Kerepot nih.

Otak nya dah habis di perah untuk mengarut meroyan raban hingga dia tak sedar yg dia tu โ€˜PEMBANGKUNGโ€™.

Jika lama begini, ke Tg Rambutan lah dia padah nya.

Reply
10 December 2020 11:34 am
_________________________________________________

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:48 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

Lupa lak nekโ€ฆ

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHII HEHEHE HUHUHUU
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

Reply
10 December 2020 11:35 am
_________________________________________________

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 12:31 pm
Reply to  Anonymous

Bodoh bangang Wak Gontol Kejora Kojolla tak boleh faham bahwa yang dimaksudkan ia lah dia membangkang penulis komen yang membalun dia di sini.

Boleh faham tapi dia sengaja nak twist, mcm dia twist Bang Ali punya barang di bellak.ng dia.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 12:46 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha ha…’pembangkung’ PH tua biol dah kantoi…

khatijah.nuno
khatijah.nuno
11 December 2020 3:29 am
Reply to  Anonymous

Kau tu Atok sewel Babi GIla… aku bukan tiap2 hari dan tiap2 malam keluaq sini. Yvfhang dok hampot, kutuk apa hal. Rindu dgn kutukkan bals dari aku ker. Babi Gila Sondol Bangkai hahahaha..sikit hari makan bangkai. Tua Bangka dan Tua Bangkai..takdakk akai..hari2 nama aku dia mamai…

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:30 am

COMMENT | DAP should drop the ‘principled’ party narrative

Should be: DAP should drop. Period.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:31 am
Reply to  Anonymous
Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:41 am
Reply to  Anonymous

Better still: DAP should drop dead.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:25 am

Hah, bukti Sedition Act belum dihapuskan, bagus, bagus, bagus, harap selama lama nya –

“Group urges govt to impose moratorium on Sedition Act” –
https://www.malaysiakini.com/news/554609

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:15 am

Nyata Puak Pembangkung (intentionally miss spelt) tahu depa tak boleh tulis komen dengan tak dibalun, ditibai dan dibantai disini.

Yang mengarut dikarutkan semula, yang merapu dikentutkan hingga depa tersipu sipu. Nasib lah kalau tak malu.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:25 am
Reply to  Anonymous

Woi kawan, parti hang PH tu pembangkang!
Hang lupa dak ka, Tok Det Peju-wang, hang punya idola tu dah bagi pelungkup PH..

Awat yang hang pi lupa pulak TN oi..?

Ha ha ha ‘pembangkung’..lupa diri..

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:30 am
Reply to  Anonymous

Nasib ler makcik TN ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ nenek kebayan 11:15 am,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ
Mkcik TN jdi biol sbb pala asyik kena pelankong
Ditambah pula..kerna dia banyak mkn kangkung
Dah lupa diri teruk le ini mkcik geng DAP tokong
Dia tk sedar ke yg parti PH dia yu pembangkung?
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:34 am
Reply to  Anonymous

Merapu sasau sawan, dahtu salin komen sewel nya tak renti2.

Dah bankrap otak Makcik TN ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ Nenek Kebayan Tua Ganyut Kerepot nih.

Otak nya dah habis di perah untuk mengarut meroyan raban hingga dia tak sedar yg dia tu ‘PEMBANGKUNG’.

Jika lama begini, ke Tg Rambutan lah dia padah nya.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:35 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak nek…

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHII HEHEHE HUHUHUU
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 10:30 am

Nasib ler makcik TN ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ nenek kebayan kerepot,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆณ
Mkcik TN biol bebal, dah jadi serupa ayam togel
Kejora asyik saja londeh kain si tua tu jadi bogel
Bila masuk je pantun Kejora, mula dia menggigil
‘Beruk’ dekat Kejora ini, dia tk berani lagi panggil
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:01 am
Reply to  Anonymous

Memantun mantat, dahtu salin pantatan nya tak renti2.

Dah bankrap otak Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

Otak nya dah habis di perah untuk mengarut, termasuk me reka watak gufreng nya, yang tak menjawab seruan2 nya.

Jika lama begini, ke Tg Rambutan lah dia padah nya.

zunnun
zunnun
10 December 2020 10:26 am

kemana arah hala tuju kerajaan #melayu2islam hadi dgn ku nan di beri DNNA bersyarat…?

adakah zahid/najib akan di beri keistimewaan juga ?

maka tak hairan, mohon maaf zahid akan di ikuti dgn najib akhir nya….๐Ÿ˜ƒ

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:04 am
Reply to  zunnun

Berharap lah sesuatu yang memuaskan hati nya, DIRTY OLD MAN ZUNNUN the Pukimak (penerangan pangkat nya sudah diberi sebelum ini).

zunnun
zunnun
10 December 2020 10:23 am

kini malaun2 pAs, pengkisnat Mok & penyamun zahid telah menterai perjanjian utk menjenamakan kerajaan kubahan terbaharu mwreka di perak…

satu kubahan terbaharu dgn penyamun omNo mengambil alih dari pengkianat Moo pula….

apd kah dari tangan pengkianat, penyamun serta di fikung oleh malaun2 pAs utk menegakan kerajaan #melayu2islam hadi tercapai, utk mati syahid dgn lafaz syahadah cacat mereka ?

mati syahid utk mempertahankan #melayu2islam hadi atau mati syahid kerana menegakan ajaran seketul daging babi hadi ?

hebat no, islam satu sinonim di gunakan utk berkuasa….

maka ibrahim libya sah mati syahid ke ? menunggu fatwa kebangsaan utk memberi fatwa terbaharu mereka…

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:08 am
Reply to  zunnun

DIRTY OLD MAN ZUNNUN the Pukimak (penerangan pangkat nya sudah diberi sebelum ini) bencikan PAS seperti parti nya DAP juga begitu.

Asyik menjaja seketul daging babi, tak laku, busuk berulat, sayang nak buang, akan digoreng nya, dijamu makan dengan puak nya.

Yumyum, ulat nya sedap, kata depa.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 10:22 am

Duhai dara dewi pujaan ku ๐ŸŒน๐Ÿคฑ๐ŸŒน..

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ฅ
Keadaan diri abg ini..bgaikan lelayang putus tali
Tanpa dinda bersama..diri ini, terasa sepi sekali
Apa yg dh berlaku itu..mmg lah abg amat sesali
Abg harap..sudi le kira ke blog ini dinda kembali
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

๐Ÿ’–โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:10 am
Reply to  Anonymous

Merayu lah Wak Gontol Kejora Kojolla, konon nya.

Di reka nya watak gufreng nya, di puja nya, di rayu nya di sini.

KEPALA BAPAK DIA, kata Najib Klepto wal Jibo.

KEPALA HATUK DIA, kata aku yang tak berpangkat.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 10:02 am

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ฅ
Entah kenapa, tk semena2, diri ini rasa kesepian
Tak tahu sampai bila akan terus hidup sendirian
Dh terus sepi..tiada lgi berita dari si dara impian
Apakah si dara sibuk dngan pengajaran di talian
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

๐Ÿ’–โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 10:20 am
Reply to  Anonymous

Kamu pigi jumpa doktor pakar sakit otak ler, Wak Gontol Kejora Kojolla.

Tak renti2 memuja dara yang tak pedulikan kamu.

Atau dara yang kamu sendiri reka watak nya.

Otak sudah mereng yer?

zunnun
zunnun
10 December 2020 9:39 am

rendah kah martabat zahid dgn memohon maaf kpd Moo ? Jika demikian rupa mesti ada keperluan dan kepentingan? rendah kah martabat zahid dgn memohon maaf kpd tuhan nya? maka persoalan nya, tuhan zahud dgn tuhan Moo malah tuhan hadi sama ke? tiada kita ketahui, tuhan yg di sembah oleh manusia itu lain berlainan antara mereka, mengikut fahaman mereka sj… tapi, mwreka akan kata, sama sj selagi seiring mereka seiring dan segolongan…. golongan #melayu2islam hadi, tuhan mereka di jadikan persembahan melalui ajaran seketul daging babi nya, dgn mengatakan bahawa… “..mati kita syahid…” maka persoalan nya… bagaimana penyaksian nya tuhan mereka dgn… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 10:11 am
Reply to  zunnun

DIRTY OLD MAN ZUNNUN the Pukimak (penerangan pangkat nya sudah diberi sebelum ini) menghasut menanya “tuhan zahud dgn tuhan Moo malah tuhan hadi sama ke?”

Biadab dan kurang ajar nih perlu dipelangkong di sini hingga otak nya lembik, tidak berupaya menghasut.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 December 2020 9:14 am

Cah keting non stop. Jaga belakang Azmin Semburit dan Madey si Kitol menikam. Ini politik genius kononnya. Akal semburit saka. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 10:13 am

Kamu perlu di semburit Bang Ali bertalu talu. Hingga sedar perlunya beradab sopan bila blogging.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 December 2020 9:08 am

Anjing sama anjing bergaduh Melayu Islam tepok tangan. Anjing 3 ekor nak berebut tulang seketul. Hancurlah anjing semburit. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 10:15 am

Kamu tak hancur, hanya berburas dan melelas bila di semburit.

zunnun
zunnun
10 December 2020 8:49 am

interlude #melayu2islam hadi dgn kesundalan2 mereka utk paparan pagi ini…

sana sini mengejar ‘syurga’ tapi jauh sekali tidak mengetahui bahawa syurga itu singgahsana tuhan dgn segala ketuhanan nya…
masih #melayu2islam lagi ke bila di syurga?

tidak mereka ketahui, bila manusia dapat menyatakn sifat2 ketuhanan, itu syurga, dan perpisahan itu neraka sebalik nya….

memperdagangkan kata2 nya utk kepentingan kuasa kerana tuhan mereka sedang lena dgn dayang2 nya ke?

dah nyatakan ketuhanan ke ketika hidup? atau hidup asyik menyembah2 sj?

#melayu2islam hadi, yg terlebih sundal nya, bangsa atau agama yg di anuti yg di sahkan seiring dgn ajaran sketul daging babi nya?

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 8:54 am
Reply to  zunnun

Menghasut lagi kamu mengata Tuhan lena dengan dayang2. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN the Pukimak (penerangan pangkat nya sudah diberi sebelum ini).

Puccimak kamu mengata “hidup asyik menyembah2 sj?” pada hal kamu yang asyik tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah kamu.

zunnun
zunnun
10 December 2020 8:36 am

ape yg istimewa dgn malaun2 pAs dan lebai2 yg seangkatan mereka? sana sini dgn jul cerita kiamat, syurga, pahala dan golongant yg terpihih oleh tuhan mereka? di USA kini juga ,menghadapi permasaalah yg sama oleh pengtaksub2 GOP yg di ketuai oleh trump yg satu ketika dulu, si najib kemukaan syor utk membantu ekonomi mereka dgn membeli pesawat utk kegunaan pnerbangan negara… lain pula dgn cerita si tua OT96, darh rakyat perancis yg di dhgkan akn nya kerana karikatur dari fahman mereka, NABI MUHAMMAD.. bulu puki dan bulu kote dah naik uban, perbezaan kenabian muhmmad dgn muhammad anak aminah masih tidak… Read more »

zunnun
zunnun
10 December 2020 8:37 am
Reply to  zunnun

Oops

darah rakyat perancis yg di dahagakan akan nya…

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 8:46 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN the Pukimak (penerangan pangkat nya sudah diberi sebelum ini).

Menghasut Muslimin, mengaitkannya dengan seketul daging babi.

Kuat menghasut sebab banyak makan babi dengan tahi nya sekali, membikin otak nya cergas ke arah menyakit hati puak lain.

Jika di hutan jumpa babi dengan harimau, wallop zunnun ini dulu.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 December 2020 8:26 am

Antara perogol Nika Gee, Wak Pornorogo dan Hadi Hudud Tak Jadi siapa paling layak menjadi anjing kurap? Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
10 December 2020 8:27 am

Setakat ini I vote Hadi dan Perogol Nika Gee. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 8:50 am

You should vote Bang Ali because you are his favourite, so much so that your lub.ng belak.ng dah melelas.

zunnun
zunnun
10 December 2020 7:47 am

#melayu2islam yg hadi bawa tidak di nafikan mengandungi tosid ajaran seketul daging babi tangkal azimat nya… kafir, barua dan harbi tak lengkang dari babi2 belaan nya bila berhadapan dgn mereka2 yg mempertikaikan fahaman mereka? ape fahaman yg mereka bawa? bahawa ‘islam’ yg mereka anuti di bawa oleh muhammad anak aminah melebihi kenbian/kerasulan nya? maka syahadah yg di lafazkan itu tak lain kpd muhammad anak aminah, lalu berbudaya lah akan agama assobiyah atrab mereka dari turub menurun mereka…. adakah di syurga, bahasa arab bahasa resmi utk bertutur dgn tuhan mereka? cacat sunggoh tuhan yg mereka sembah hanya fasih dgn bahasa arab… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 7:54 am
Reply to  zunnun

Kamu menghasut lagi mengata “#melayu2islam yg hadi bawa tidak di nafikan mengandungi tosid ajaran seketul daging babi “.

KEPALA BAPAK KAMU, ikut kata Najib Klepto wal Jibo.

PUKIMAK KAMU, ikut kata aku, pembela kaum Melayu dan agama Islam.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 7:59 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN the Pukimak (penerangan pangkat nya sudah diberi sebelum ini) kaut untung sana sini dengan menipu.

Di zaman angkat tahi dengan tong (sebelum ada sistem pembentungan), korang korang tipu jumlah tong yang di angkat. Celaka, tiada siapa nak periksa sebab bau busuk tahi manusia.

zunnun
zunnun
10 December 2020 7:34 am

adakh bila selepAs beruduk jasad mereka brsih tiada taik dan kencing yg di bawa? yg sembahyang sebenar nya siape? jasad ketika sembahyang utk membawa ape? ape yg #melayu2islam Moo & hadi lakukan ketika sembahyang? mengamit2 mult membawa sj? atau membiarkan tuhan yg berkata? gila ape utk membenarkan tuhan berkata? sbb tuhan dah bisu seribu bahasa ke? kan ayat2 yg di baca itu kata2 nya? kegilaan ape utk menjadikan akan kata2 sedemikian ‘aktif’ dari berbentuk ‘pasif’ selama nya? antara kedua suami & isteri yg sedang berkata2, ape yg di perkatakan oleh mereka? kepentingan antara kedua2 nya atau kepentingan keluarga yg mereka… Read more »

zunnun
zunnun
10 December 2020 7:37 am
Reply to  zunnun

mengamit2 mulut membaca sj?

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 7:50 am
Reply to  zunnun

Kamu tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara sj?

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 7:48 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK menghasut mempertikaikan keikhlasan agama Islam dan Muslimin.

Pada hal dia membina entahapekedarahnye bila tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 7:29 am

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Sampai bila kah, diri ini akan terus keseorangan?
Tk tau bila diri ini akan bertemu dgn ketenangan
Sngt pilu..bila dahulu telah pergi bakal tunangan
Kini, dara harapan pulak, diri ini telah kehilangan
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
Mmg lah, kat blog ini, terdapat banyak rintangan
Yg dengki cemburu asyik saja nak beri halangan
Nmun..diri ini tk jemu ke sini, mencari pasangan
Kepada Tuhan, diri ini sentiasa menadah tangan
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 7:44 am
Reply to  Anonymous

Woi Wak Gontol Kejora Kojolla, jangan cerita masalah peribadi di blog politik ini ler.

Di cakap bangang, marah. Tapi kamu biadab, tak ikut adat blogging di blog politik.

zunnun
zunnun
10 December 2020 7:24 am

antar #melayu2 omNo dan #melayyu2islam si Moo & hadi, yg mana terlebih #melayu dan #islam mereka?

ape ciri2 #melayu yg mereka bawa selain menebuk atap sana sini dan yg terkini, di perak pula..?

ape ciri2 #islam yg mereka bawa asyik mabuk dgn assobiyah bangsa arab mereka? adakah kerana mereka berkiblat kpd muhammad anak aminah dari kenabian/kerasulan nya? kerana unta terlebih bagus dari mercedes utk di gunakan oleh mereka? adakah keranna tuhan mereka kaki mencarut2 sj? kerana jibah dan serban pakaian resmi di ‘syurga’ mereka?

maka kelangtang di jolokan sebagai serambi mekkah juga ke?

hebat no

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 7:40 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN the Pukimak (penerangan pangkat nya sudah diberi sebelum ini) tidak menebuk atap tapi menebuk lub.ng belak.ng pesaing dan musuhnya.

Menghasut mempersendakan Nabi Muhammad, perlu di heret ke Balai Polis, di lokap bang seminggu, kasi makan nasi bungkus dan ikan kering sahaja, pagi petang siang malam.

Sementara itu, dibalun, ditibai dan dibantai di sini.

zunnun
zunnun
10 December 2020 7:12 am

kini selepAs #melayu2 omNo telah memalukan #melayu2 islam Moo & hadi, ape pula yg akan #melayu3omNo lakukan utk berkuasa dari di belenggu dgn #melayu2islam Moo & hadi?

atau berpuas dgn 39 kerusi sj ?

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 7:22 am
Reply to  zunnun

DAP boleh harap merintah Malaysia ker?

Jangan harap ler, korang terkenal sebagai anti-Melayu yang majoriti besar di negara ini.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 8:18 am
Reply to  Anonymous

Negara ini dulu dikenali sebagai Semenanjung Tanah Melayu.

Celaka Bretes Kolonial tukarkan, jadi Malaya, sekarang Malaysia.

Tapi masih ada lagi Malay nya.

Zunnun kalau tak suka, hijrah lah.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 6:20 am

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Sangat tak setuju dengan Tun Mahathir, maklumlah dia DAP, parti yang terkenal sebagai anti-Mmelayu dan anti-Islam.

Cakap berdentam dentum dengan bahasa tinggi “rakyat yg inginkan satu lonjakan paradigma seiring dgn ilmu2 global yg adaโ€ฆ” entahapekebende.

DAP ada ilmu global? Siapa cakap. Bukan kah masih ilmu anti-Melayu dan anti-Islam mereka?

Sheraton
Sheraton
10 December 2020 5:49 am

UMNO jadi MB pun apa guna nya jika bergantung sangat pada BERSATU dan PAS ?

Sepatutnya BERSATU dan PAS yang terpaksa bersetuju menerima UMNO jadi MB bagi mengelak dari tertubuh nya kerajaan UMNO PH yang di miliki oleh DAP.

Demi kesatuan Melayu. Mengatakan Zahid minta maaf ada lah tidak wajar. Masih main tikam menikam.

Apa untuk Zahid sehingga sanggup minta maaf?

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 6:32 am
Reply to  Sheraton

“kerajaan UMNO PH yang di miliki oleh DAP”?

Awat tak kasi penerangan macam mana boleh di kata begitu? Tanpa penerangan, anda hanya berupa menuduh liar sahaja.

Tak kisah jika ramai yang dah tahu. Tapi tak semua pembaca tahu atau setuju dengan pendapat.

Itu hanya suatu pendapat, bukan fakta.

Sheraton
Sheraton
10 December 2020 8:49 am
Reply to  Anonymous

Kerusi yang di menangi DAP banyak.

Kalau PKR banyak .. DAP ada 5 kerusi..

Dah tentu Perak kerajaan UMNO PH. Walaupun ada DAP ..

zunnun
zunnun
10 December 2020 7:09 am
Reply to  Sheraton

kita tunggu pula bagi najib utk memohon maaf dgn nma omNO pula…

kemudian, kita tunggu si tua OT96 utk melontar kata2 nya pula…

akhir nya terbukti ape yg assmin dn hamzah kata..๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 7:26 am
Reply to  zunnun

Tak payah tunggu banyak ler.

Nak melontar kata2 pun, join DAP Ronnie Liu yang dah terhumban ke Raub, Pahang ler.

Sheraton
Sheraton
10 December 2020 8:51 am
Reply to  zunnun

Najib pulak tunggu Tun M minta maaf tuduh dia terlibat pembunuhan Altantuya…

Tun M pulak tunggu Muhyiddin dan Azmin minta maaf.

Tunggu lah…

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 11:19 am
Reply to  Sheraton

Najib dan Altantuya dah nyata, kan?

zunnun
zunnun
10 December 2020 2:52 am

terbaharu dgn kes ku nan di bebaskan dgn DNAA selain SD azilah di ketepikan, perlahan2 Moo telah berjaya menjinakan #melayu2omNo, maka penyamun2 & penjenayah #melayu2omNo dapat di jinak oleh Moo… perkara yg amat penting bagi penyamun2 & penjenayah2 #melayu2omNo tiada lain, utk membebaskan mereka dari pertuduhan dan bagi Moo yg kini sedang berkuasa, mengambil kesempatan utk perkuatkan kedudukan nya….. malaun2 pAs yg penting bukan keadilan tapi kekuasan juga yg mereka utamakan, maka #melayu2islam tak lain, golongan yg perjuangkan kepentingan dari keluruhan undang2….. maka, pH perlu menghadapi (bN + pN ) sunggohpun (bN + pN) akan sentiasa di bayangi perebutan dan… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 6:41 am
Reply to  zunnun

“pH perlu perkuatkan iktizam bergerak dlm jajaran yg ada tanpa memberi ruang kpd si tua OT96” –

Korang sedar dan akui baha Tun Mahathir masih berkebolehan dan berpengaruh dalam politik negara. Bagus lah.

zunnun the Pukimak ini (naik pangkat nya telah di beri penerangan di komen2 terdahulu) adalah haiwan yang ulung bila menuduh yang lain2 itu begitu.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 2:16 am

๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
Baru selesai solat tahajjud, hati ini rasa sgt lega
Tadi..dek kerna dikejutkan mimpi, diri ini terjaga
Mimpi yg syahdu, berada dgn bidadari di syurga
Bidadari yang seiras rupa Farhana pun ada juga
๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โš–๏ธ
๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆฑ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆฑ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆฑ๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿฆฑ
๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ธ
๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽค
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 6:26 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla ini masih lagi tak pedulikan adat blogging, sepatutnya cakap berkaitan blog post, tapi mengarut pasal hal peribadinya.

Di kata biadab dan tak sopan, marah. Tapi, macam Najib Klepto wal Jibo cakap, KEPALA BAPAK DIA mencerita Bidadari dan Syurga dalam blog politik, tabiat yang menjauhkan nya dari itu semua.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
9 December 2020 11:02 pm

Kalau anjing sama anjing bergaduh jangan masuk. Dapat tulang bukan daging. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 11:19 pm

Zaman PH satu kes gugur, zaman PN 68 Oleh: PentadbirDecember 09, 2020 Share Zaman PAS jadi pembangkang: 1) Lim Guan Eng โ€“ 1 kes Zaman PAS jadi kerajaan: 1) Musa Aman โ€“ 46 kes 2) Anak tiri Najib โ€“ 5 kes 3) Nasharudin Mat Isa โ€“ 16 kes 4) Tengku Adnan โ€“ 1 kes Total kes โ€“ 68 kes Kesimpulan: Jika kes kapir digugurkan, PAS marah meroyan macam babi hutan tak pakai mask masuk Alamanda walaupun 1 kes. Jika kes muslim digugurkan, PAS takkan bantah pun sedikit pun tak kiralah kes banyak mana pun. Tahniah PAS Malaysia tunggu dgn penuh… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 8:37 am
Reply to  Anonymous

Komen 11:19 pm ditulis bukan Melayu, bukan Islam. Orang DAP, rasa nya.

Tak kisah lah apa nama nya asalkan yang memerintah ia lah Melayu dan kuat pegangan agama Islam nya.

Negara ini dulu dikenali sebagai Tanah Melayu, sekarang majoriti besar nya Melayu, perlu lah kepentingan Melayu dan agama Islam dihormati seperti dikanunkan di Perkara 3 dan 153 Perlembagaan negara.

Siapa yang tak senang hati dengan hal itu bebas berhijrah.

Anonymous
Anonymous
10 December 2020 6:45 am

Kamu yang pakai nama najib bini rosmah boleh masuk anjing sama anjing bergaduh sebab kamu anjing juga.

Kamu lah yang dapat tulang, daging dapat ke anjig lain. Sebab kamu anjing kurap, di halau ketepi, jadi pariah.