GANDINGAN BERSATU DAN PAS BUKAN SAJA BOLEH TOLAK SHARANI, MALAH BILA2 MASA BOLEH JATUHKAN MB UMNO

Dalam mesyuarat Majlis Tertingginya semalam, Bersatu membuat pendirian sebarang keputusannya mengenai penubuhan kerajaan baru di Perak akan dibuat bersama dengan Pas.

Ini bermakna, dengan Bersatu mempunyai 5 Adun dan Pas 3 Adun, gabungan kedua-duanya memiliki jumlah 8 Adun kesemuanya.

Walaupun besar kemungkinan Bersatu akan menerima pembentukan kerajaan baru itu nanti, tetapi bersamanya parti itu dengan Pas dalam ketetapannya memberi erti suatu keadaan yang bahaya dan tidak selamat buat UMNO.

Bersama UMNO yang mempunyai 25 Adun, persetujuan Bersatu yang bergabung dengan Pas dengan sendirinya memperlihatkan kerajaan baru boleh dibentuk semula berdasarkan gabungan tiga parti itu mempunyai jumlah 33 Adun daripada 59 Adun keseluruhannya.

Dengan berpadunya Bersatu dan Pas dalam kerajaan baru itu nanti, setidak-tidaknya dua bahaya sedang menanti UMNO:-

Pertama, Bersatu dan Pas boleh berkeras menolak calon Menteri Besar yang telah diputuskan UMNO, Sharani Mohamad.

Hujah bahawa Sharani telah mengetuai dan merancang pengkhianatan untuk menjatuhkan Ahmad Faizal Azumu atau Peja boleh saja menjadi alasan yang cukup kuat bagi Bersatu dan Pas untuk sepakat menolak Adun Kota Tampan itu.

Penolakan Bersatu dan Pas itu tentu saja akan membuatkan Sharani terhalang daripada mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Perak.

Sebagai tawar menawar, Bersatu dan Pas boleh pula meletakkan syarat bahawa sokongan mereka hanya akan diberikan untuk membentuk kerajaan baru jika Adun UMNO selain Sharani yang dinamakan sebagai calon Menteri Besar.

Keadaan ini mungkin akhirnya membuka peluang kepada Adun Pangkor, Zambry Abdul Kadir atau Adun Rungkup, Shahrul Zaman Yahya untuk dinamakan sebagai calon baru Menteri Besar Perak.

Kedua, melalui penggabungan Bersatu dan Pas itu juga akan mejadikan mereka sebagai “king maker” dalam kerajaan baru yang diterajui UMNO nanti.

Melalui 8 kerusi daripada 33 kerusi yang membentuk kerajaan negeri, Bersatu dan Pas bukan saja boleh menuntut pengagihan jawatan yang seimbang dalam pelbagai posisi, malah bila-bila masa boleh meletakkan Menteri Besar dalam ugutan mereka.

Kalau Menteri Besar UMNO enggan tunduk kepada kemahuan mereka, tidak mustahil nantinya sokongan akan ditarik dan akan menyebabkan jatuh lagi kerajaan negeri.

Akhirnya, meskipun melalui usul undi percaya yang dirancang berjaya membuatkan UMNO menduduki kerusi Menteri Besar Perak yang diidam-idamkan, pergantungan nyawa talian hayat tetap kepada Bersatu dan Pas.

Paling malang, mungkin ini akan membuatkan Sharani terlepas rezeki sekali lagi untuk menjadi Menteri Besar Perak, setelah sebelum ini dikhabarkan sudah tiga kali ditimpa nasib yang sama. (Shahbudindotcom 08/12/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 8 December 2020 — 10:12 am
Subscribe
Notify of
guest
83 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
9 December 2020 7:28 pm

UMNO TAK SABAR HENDAK BERENTAP DENGAN KADOK PRU15 NANTI…….. PHDAPIG DAHLAH JAHAT BODOH PULAK TU…… Kebodohan Lokman (baca UMNO walaupun dipecat UMNO) tentang surat sokongan…….. Menteri Wilayah Persekutuan, Annuar Musa tampil memberi penjelasan berhubungan dakwaan ahli Majlis Tertinggi Umno, Lokman Noor Adam mengenai surat sokongan kepada perdana menteri supaya meluluskan projek pembinaan lebuh raya di Kelantan secara rundingan terus kepada sebuah syarikat. Annuar menegaskan, surat sokongan bukan keputusan atau arahan dan tidak semestinya diterima pakai. “Bila rakyat minta sokongan dan ada asas dan merit yang sesuai, tugas wakil rakyat adalah memberikan sokongan yang dipohon. “Laku tak laku itu soal lain,… Read more »

langkasuka
langkasuka
9 December 2020 3:59 pm

Umno ugut mudin. Kalu tak sokong maka undi tak percaya akan di buat ke atas mudin. Maka PM pon jatuh terbarai

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 December 2020 8:59 pm

SEBAGAI PARTI KERDIL ELOKLAH JANGAN MENGADA DAN MEMANDAI2……. Muhyiddin Terpaksa Melutut Di Kaki UMNO, Timbalan Tumbang, Negeri Dirampas….. “Parti kecil yang merasakan mereka kuat, sebenarnya lemah. Mereka hilang kuasa di Johor, hilang kuasa di Kedah dan yang terbaru di Perak. Yang tinggal dan bersisa hanya di Sabah, itupun tunggu masa sahaja. Semuanya ditentukan UMNO” (Suara TV) – Tan Sri Muhyiddin Yassin akhirnya terpaksa melutut kepada UMNO bagi mempertahankan tampuk kuasa sebagai Perdana Menteri. Bekas Ketua Menteri Melaka, Adly Zahari dalam catatan di Facebooknya berkata, taring Muhyiddin sedikit pun tidak menggerunkan malah melihat begitu sahaja babak Timbalan Presiden Bersatu, Datuk Seri… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 December 2020 8:50 pm

PAS CUBA DAMAIKAN UMNO DAN KADOK TAPI KUCING DAN ANJING TAK KAN BOLEH BERDAMAI……… ‘Nasihat’ Itu Terselindung Agenda Pakatan Harapan Dan DAP…… (Harakah) – Prinsip PAS jelas. Iaitu menyatukan ummah dengan Islam. Jadi perlu difahami, jika PAS bersahabat dengan BERSATU bukan kerana Muhyiddin atau siapa-siapa, juga bukan kerana PAS dah jemu dengan Umno. Begitu juga jika PAS bersahabat dengan Umno, bukan kerana Zahid atau Najib atau kerana meluat dengan BERSATU. PAS bersahabat dengan Umno dan BERSATU kerana Islam. PAS mahu ummat dan bangsa ini bersatu. Sebab itu siapa pun tak payah sibuk nak beritahu PAS siapa jahat dan siapa baik.… Read more »

Tok adi
Tok adi
9 December 2020 5:33 am

Hahahaaa.. Dia yg bermasalah dgn umno.. PH & DAP jgk yg disalahkan.. Nmpak x hebatnya PAS.. Gebang buy muslim first tpi exco dia borong brg kt cina xke gila namanye… Mampiuhh la main dgn puak2 ni… Ini la kot yg dikatakan brapa kali kita bangun stiap kali kita jatuh tu yer..

Duta bergaji buta
Duta bergaji buta
9 December 2020 5:45 am

Benda ni kebetulan je sbb sblm ni peja mb PH dulu.. Masa dia dlm PH dia dh bt taik pastu dh join tebok atap dia bt taik lgi mmg org dh tau la perangai dia cuma lobai je yg buat xnampak sbb dh dpt jwtan kan.. Cuba xde jwtan rasa sblm umno bt keje lgi dia dh bt dulu.. Jdi bila terjadinya undi percaya sapa lgi nk percaya smua org dh tau dh perangai dia cmne cumanya skempas skempis skempus ni je la yg takot hilang jwtan tu yg dia panas sgt tu.. Sian xsmpai 10bln yer pgg jwtan tu..… Read more »

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 7:02 pm

Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

Wak Gontol Kejora Kojolla dah tandus otak

Hanya boleh mengarut

Reply
8 December 2020 5:45 pm
____________________________________________________

Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

Wak Gontol Kejora Kojolla cakap besar tapi tijak semut pun tak mati.

Silap2 dia yang mati dikerumun semut.

Reply
8 December 2020 5:47 pm
____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 7:03 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

Wak Gontol Kejora Kojolla ni reti ker politik nak komen jadi mengarut

Reply
8 December 2020 5:48 pm
____________________________________________________

Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

Wahai Wak Gontol Kejora Kojolla, cara kamu cakap di sini hanya boleh menarik yang bodoh, hodoh dan kuat gaduh yang nak buat kamu jolok 2 biji buah yang labuh.

Reply
8 December 2020 5:55 pm
____________________________________________________

Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

Wak Gontol Kejora Kojolla dah tanndus fikiran, tak mahu pulas otak nya maka hanya menulis benda yang sama berulang ulangan

Reply
8 December 2020 5:56 pm
____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 7:03 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

Wak Gontol Kejora Kojolla memuja Nenek Kebayan ke blog ini.

Dah teruk keadaan nya. Calon Hospital Bahagia.

Reply
8 December 2020 6:00 pm
____________________________________________________

Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

Wak Gontol Kejora Kojolla merayu kpd gufreng dia – Nenek Kebayan.

Reply
8 December 2020 6:01 pm
____________________________________________________

Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

Givap lah Wak Gontol Kejora Kojolla, Nenek Kebayan tak akan menhyahut puja pujaan kamu.

Reply
8 December 2020 6:02 pm
____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 7:04 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

Wahai Wak Gontol Kejora Kojolla, jangan takut keseorangan, Nenek Kebayan sentiasa ada menemai kamu.

Enjoy.

Reply
8 December 2020 6:03 pm
____________________________________________________

…dan banyak lagi (berpuluh-puluh) komen bodoh bebal biol makcik TN Nenek Kebayan dungu tu, tak larat nak disalin..

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 7:05 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le Nenek TN Betina Tua Jalang Fasiq 👩‍🦳,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sian..nenek TN tua bingai dungu mari nak terjah
Tapi berbenjol kepala si biol ini, kena Kejora latu
Cuba le pembaca tengok cara nenek ni berhujah
Betul2 bingai tk matang, taraf budak darjah satu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 7:06 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le Nenek TN Betina Tua Jalang Fasiq 👩‍🦳,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Semua pmbaca nampak yg nenek TN tak cerdik
Puncanya itu dah tentu ler dia dah disalah didik
Sbb itu dgn ramai peserta..nenek ni kena herdik
Ditambah lagi sakit dia kena peluru Kejora bidik
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 7:06 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le Nenek TN Betina Tua Jalang Fasiq 👩‍🦳,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek TN sewel, kedua2 rupa & perangai hodoh
Dgn peserta blog, si tua biol ini, suka cari gaduh
Kena Kejora tibai..muka nenek jadi suram teduh
Komen dia pula, betul2 nmpak spt budak bodoh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 7:07 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le Nenek TN Betina Tua Jalang Fasiq 👩‍🦳,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek TN bengap perangai serupa haram jadah
Kpd orng ramai, kebodohan nya asyik dia dedah
Komen dia..lbh teruk dari budak sekolah rendah
Bila penonton baca, mmg rasa macm nak ludah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 7:07 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le Nenek TN Betina Tua Jalang Fasiq 👩‍🦳,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nenek TN, kini monyok & letak tangan atas dahi
Dia dah tua kedut kerepot..laki dia dah tk berahi
Komen dia buat, tahap budak darjah 1 berkelahi
Agknya masa kecil dulu, si tua ini termakan tahi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 7:08 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le Nenek TN Betina Tua Jalang Fasiq 👩‍🦳,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Malang le Peju-wang, dpt cai srupa haram jadah
Bila pembaca lihat..mmg le depa rasa nak ludah
Dah le nenek TN biol ini tk reti berpantun madah
Komen dibuat pulak taraf budak sekolah rendah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:54 pm

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan tua ganyut,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Makcik TN tk boleh buang, tebiat suka berkelahi
Dlm keadaan sakit tenat pun masih ttp digagahi
Dia tak peduli..wlu dah kerap, dgn misi dimarahi
Tak sedar..anak cucu tolong cuci, kencing & tahi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 6:27 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla otak dah tua main kopipes komen lama dia

Dia kata tak salah sebab itu komen dia punya

Demikian lah otak tua nya bengap, buat lain tak terdaya

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 December 2020 4:48 pm

UMNO TIDAK MAHU KORBANKAN PEMIMPIN2 MEREKA BERMASALAH…..AKUBATNYA PARTI YANG TERKORBAN……. ‘Perak Move’ Exposes Myth About Working For Ummah…… The move by Faizal’s allies to go for the jugular when he needed them most proved the hollowness of claims by the Muafakat Nasional partners that they made the “Sheraton Move” in February to save the race and religion. K. Parkaran, Free Malaysia Today Call it a blow, hard-hit or otherwise, but the “Perak Move” proves just one thing. All claims by politicians that they were doing things for the unity of the Ummah or in the interest of the nation and… Read more »

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 4:12 pm

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan tua ganyut,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mkcik TN kat dlm wad, kini keadaan agak parah
Bila dibukak blog..dia jadi gelisah tak tentu arah
Tpi kini dh menyepi, tadi kemain lagi dia ghairah
Agaknya dia dh tutup laptop sbb misi dtg marah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:32 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla otak sudah mereng

Mengharapkan orang sakit tapi dia yang kepala pusing

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:53 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan 5:32 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Makcik TN tk boleh buang, tebiat suka berkelahi
Dlm keadaan sakit tenat pun masih ttp digagahi
Dia tak peduli..wlu dah kerap, dgn misi dimarahi
Tak sedar..anak cucu tolong cuci, kencing & tahi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 6:24 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla aritu kekurangan pocket money

Sanggup angkat tahi

Nak duit lebih, dia angkat penuh berahi

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 3:56 pm

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan tua ganyut,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Kasihan benar dgn makcik TN puki kurap sypilis
Kini dia terlentang dkat katil wad..itu betina iblis
Nak menentang kejora..idea si tua tu dah muflis
Lalu..dia racau bebel jer, cucu dia yg tolong tulis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:35 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla tak dapat kallahkan musuh nya

Mula mencarut, menuduh kena sakit mcm2

Dia sudah tandus akal, perlu di heret he spital

Spital Bahagia

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:52 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan 5:35 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Makcik TN tk boleh buang, tebiat suka berkelahi
Dlm keadaan sakit tenat pun masih ttp digagahi
Dia tak peduli..wlu dah kerap, dgn misi dimarahi
Tak sedar..anak cucu tolong cuci, kencing & tahi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 6:22 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla tuduh orang suka berkelahi

Tapi dia yang mula memuki

Emak dia punya busuk dia mesti nak juga coba dapatkan polulariti

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 3:47 pm

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan tua ganyut,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mkcik TN kini dlm wad spital, sakit tenat & lelah
Bila dibuka blog..kelihatan spt dirinya dah kalah
Mahu tk mahu..dia gagahi juga, untuk mencelah
Bila tak boleh bangun minta tolong cucu sajalah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:29 pm
Reply to  Anonymous

Mengharap yang bukan2 saja lah kau.

Mcm budak kecik.

Wak Gontol Kejora Kojolla.

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:52 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan 5:29 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Makcik TN tk boleh buang, tebiat suka berkelahi
Dlm keadaan sakit tenat pun masih ttp digagahi
Dia tak peduli..wlu dah kerap, dgn misi dimarahi
Tak sedar..anak cucu tolong cuci, kencing & tahi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 6:17 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla buat2 ajer tak tahu, malu nak cakap aritu angkat tong tahi

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 3:39 pm

Wak Gontol Kejora Kojolla tak tahu strateji, tak pernah dengar taktik serang hendap dan lepuk senyap2.

Dia gah, mula2 yang masuk blog ini – menyerang, konon. Jerit sana, jerit sini, konon nya nak naikkan semangat pejuang. Terkentut 2 kali.

Lepas itu dia coba serang lagi, angkat kaki, lompat sana, lompat sini, tak lama, terhenti, membongkok, muka kedut, pegang hidung nya … rupa2 nya dia tercirit …

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 3:45 pm
Reply to  Anonymous

Moral of the story kpd Wak Gontol Kejora Kojolla:

Bila bersilat, jangan terkentut.

Bila menyerang, jangan tercirit.

Malu kampeni Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Kasturi, Hang Lekiu.

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 4:06 pm
Reply to  Anonymous

Mkcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan kerepot 3:39/3:45 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Sedarlah nek, yg diri nenek itu, dah uzur dan tua
Insaf lah & rentikan perangai nek yg mcm barua
Wlu dah tenat..nak lwn Kejora, nenek gagahi jua
Oh ya, ubat doktor bagi tu jgn lah ditelan semua
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:37 pm
Reply to  Anonymous

Berat sakit Wak Gontol Kejora Kojolla nih nampak nya

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 3:37 pm

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan tua ganyut,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Nampak spt ada kelibat makcik TN betina bacul
Akhirnya dia keluar jugak itu betina lahanat iblis
Rasanya dari wad hospital..si tua ifrit ni muncul
Komen dia hantar pun rasanya cucu tolong tulis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:39 pm
Reply to  Anonymous

Mangkin mmengarut Wak Gontol Kejora Kojolla ni

Calon Hospital Bahagia dia nih

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 3:28 pm

Wak Gontol Kejora Kojolla tak bercampur orang, tak banyak membaca, selalu blogging hanya menuduh, mencaci dan mengkeji. Mana lah faham isu2 besar di negara ini.

Wak Gontol Kejora Kojolla ini contoh yang amat sedih bagi kaum Melayu di negara ini (kalau lah dia Melayu). Bila di serang seperti di buat Portugis di Melaka di 1511, dia ajak yang lain berbaris, mahu melawan musuh dengan keris lembing.

Dengan senang di bedil meriam dan senapang, bersepah mati berguling bergelimpang.

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 3:21 pm

Wak Gontol Kejora Kojolla otak kecik, berat hanya lk 100 gm, masakan berat purata otak manusia ialah lk 130 gm.

Maka dia selalu sewel. Cakap tak senonoh, merapu, kepalanya mereng.

Pendapatnya, pengertiannya, bila dibanding dgn orang lain, memusing musing.

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 3:16 pm

Penuh komen Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla di sini.

Bila dia banyak masuk, dia risaukan orang lain tak berani masuk, konon.

KEPALA BAPAK DIA, kata Najib Klepto wal Jibo.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 December 2020 2:57 pm

ELOK LAH TUUUUU UMNO MASUK LONGKANG TAK INSAF……LEPAS NI MAMPUS DALAM KOLAM SEPTIC…… Umno Killing Itself If It Seeks DAP’s Help To Form Perak State Government…….. Zainal Epi, Malay Mail Online Perak Umno seems to have stepped into political quicksand as a result of the recent “mutiny” and this blunder will have far-reaching negative impact. What seems to be a simple move to just “kick out” Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Mentri Besar Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu and replace him with whoever Umno chooses has now become complicated. A new state government needs to be formed instead of just… Read more »

zunnun
zunnun
8 December 2020 2:40 pm

pH patut mengelak dari di pergunakan baik bagi pbbm & omNo utk ‘stsy relevant’ dan meneruskan kuasa….

…di ADUN2 baik pun di peringkat persekutuan..

..ape yg pH perlu lakukan, perkuatkan & perkukuhkan jentera parti masing2 selain merancang sehalus2 nya persiapan pru 15 & prn sarawak…..

biar pN, bN & mua”FUCK”at selesaikan kemelut mereka bertiga utk menjuarai siape antara mereka yg lebih #melayu & #islam seiring dgn pengakuan #melayu2islam penjenamaan seketul daging babi hadi

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 7:03 pm
Reply to  zunnun

http://wrlr.blogspot.com/2020/12/ph-pelakon-tambahan-wayang-umno-perak.html

Jika UMNO dan PN berantakan..Muhyidin tumbang…Ketika tu ambillah Peluang.. Jangan sebab kita jadi Asbab Kelompok UMNO dan Kelptokrat Najib dan Zahid terselamat dari Penjara sepertimana Musa Aman dan Kunan.. apalagi kembali berkuasa.. 🙂

Score 1 – 0 Kunan dpt DNAA lepas UMNO VOC Peja diPerak

Seterusnya, UMNO akan tekan Budget 2nd reading Dec 15 konon dah pakar dgn PH nak undi tak sokong bloc voting, kes Zahid, kes Najib pun akan gugur dan Zahid dilantik TPM.

Dec 15 Score 4 – 0 semua kes setel, Zahid TPM, Budget lulus, PN tak tumbang

zunnun
zunnun
8 December 2020 9:25 pm
Reply to  Anonymous

#melayu2 omNO kioni tersepit, dgn malaun2 pAs dan #melayu2 pengkianat2 pbbm apabila kdua2 mereka enggan hadir utk mengadap singgahsana …

dgn pH, #melayu2 omNo juga tersepit kerana bersyarat utk tidak menerima dAp sebagai exco, tidak di senangi oleh kepimpinan pH…

yg mulakan krisis kini #melayu2 omNO menghadapi krisis tidak cukup kerusi majoriti utk berkuasa…

jajaran baru omNO-pH jika berbentuk secara ad hoc akan membawa padah byak kpd omNO daripada pH, kerana kedudukan pH tidak byak tergugat dari pengundi2 #melayu2islam ajaran seketul daging babi hadi menjelang pru 15 …

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 December 2020 2:39 pm

PAK JUB HANYA PAKAR MAIN BELAKANG……. First Notes Of Anwar’s Swan Song In Malaysia…….. “I would say that before the end of the year there will be some realignment of the opposition as it looks like Anwar is not able to fulfill his role anymore.” Nile Bowie, Asia Times Anwar Ibrahim, long seen as a champion of national reform and multiracial unity, is under pressure from his coalition partners to step aside as frustration with his strategies and leadership mount in the aftermath of a watershed budget vote in Parliament that failed as promised to topple the government. After pillorying… Read more »

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 2:22 pm

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan tua ganyut,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mkcik TN kini dah tak lagi bawa masuk sampah
Kena dgn Kejora, si tua tu kini dh jalan berpapah
Agknya dia sedar, yg dirinya itu org menyumpah
Dia cabut lari, tak dapat lah lagi dedak sbg upah
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
Pamper si tua tu dh bocor air kencing melimpah
Habis kotor seluruh rumahnya taik dia bersepah
Taik cirit dia tu, kekuningan, mcm kunyit rempah
Kpd sanak sedara dia batu nisan elok le tempah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:41 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla mengharap sekali sekalla komen dia tak di jawab, dibalun.

Fat hopes.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 December 2020 12:18 pm

ELOKLAH UMNO GABUNG DENGAN DAP….PADAN MUKA KALAH TERUK PRU15…… Work With Umno, And Voters Will Teach The DAP A Lesson…… The power vacuum following the ouster of Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu as Perak Menteri Besar last week has once again exposed the true colours of our politicians, especially those from the DAP. Loh Wee Thim With the mad scramble going on to fill the prized chief executive post of the Silver State, some politicians are willing to sacrifice their principles which they had stood by for decades. Citing “public interests”, which in hindsight, was never their concern in the… Read more »

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 12:12 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mkcik TN kini dah tak bawa masuk lagi sampah
Agknya dia sedar, yg dirinya itu org menyumpah
Kini, si tua itu tercirit birit, taik pun mcm rempah
Kpd sanak sedara dia batu nisan elok le tempah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:43 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla mengharap sekali sekalla komen dia tak di jawab, dibalun.

Berdoa banyak2 ler kamu, Wak Gontol Kejora Kojolla.

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:56 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Padan muka makcik TN sasau biol, jubor ketuat
Tak padan betina tua, dia mau tunjuk lagak kuat
Kini dia sedar yg dirinya tu pembaca sgt meluat
Agak nya kini kat wad spital, ditemani jururawat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:45 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla dah tandus otak

Hanya boleh mengarut

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 December 2020 11:36 am

BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ DENGAN DASAR BUMI HANGUS TELAH MUSNAHKAN 70% EKONOMI MELAYU……. INIKAN TANAH MELAYU…MESTILAH PEJUANG MELAYU JADI MB…… TOK MUDIM MESTI SEGERA BUBAR PARLIAMEN….JANGAN ASYIK GOYANG KAKI…..JANGAN JADIKAN COVID SEBAGAI ALASAN…. . No Permanent Friends, Enemies If Govt Doesn’t Have Strong Majority, Says Puad……. Umno Supreme Council member Puad Zarkashi says there will be no long-lasting political friends or enemies as long as the government does not hold a strong majority. (FMT) – In a Facebook post, Puad said this was part of the “new norms” of politics that was no longer as rigid and coalition-centric, with cooperation… Read more »

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:32 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Ke mana hilang mkcik TN betina nenek kebayan
Dah 2 hari si tua sasau biol tu tak mari meroyan
Apa dia kini takut klu cgu Kejora londeh pakaian
Atau kat dlm wad, doktor & misi kalut dok layan?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:47 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla cakap besar tapi tijak semut pun tak mati.

Silap2 dia yang mati dikerumun semut.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
8 December 2020 11:28 am

Apo susah nau nak cari2 penganti sdg stand-by … sorah jo kepimpinan pado diyo otomatik dapek 100% sokongan … kmdn bernikah lah berbesan lah semuwo warno cantik2 tampan2 pekakeh bucuk wangi samo jo … tak tahu lah kot ado yg tak mahu sobob diyo pikey pekakeh diyo lobih wangi … perasan jo tu … cor poyi lengok tandas umah diyo bau wangi ko bucuk … samo jo tu pasal jgn esyen dgn tuhan. Tahu.

zunnun
zunnun
8 December 2020 11:28 am

#melayu2omNo cuba keluar dari kepompong #melayu2islam hadi, utk memberi tahu pbbm & pAs bahawa, hanya omNo sj yg berhak memperjuangkan #melayu2 di malaysia….

maka jika pbbm & pAs ingin menjadi juara kaum #melayu, kena tukar nama parti dgn meletak perkataan #melayu tertera dan sinonim dgn nama parti2 masing2….

bukan pribumi yg membawa maksud, orang asli dan ‘islam’ yg melarang dan bertentangan sebagau assabiyah..

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:22 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kemelut politik negara, Kejora kini tak lagi teruja
Lantak mampoih pi lah dgn ex-MB Perak si Peja
Bila si dia pergi, diri ini, asyik je bermuram durja
Namun pada si dara, diri ini tetap damba & puja
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:48 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla ni reti ker politik nak komen jadi mengarut

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:22 am

🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Keadaan diri bak sorang putera sdg mncari ratu
Hidup keseorangan..mkn minum tidak menentu
Tak ada ke org, sudi ambil diri ini buat menantu?
Dlm hal mendiri masjid ni, elok lah tampil bantu
🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:51 pm
Reply to  Anonymous

Dah mula dah Wak Gontol Kejora Kojolla mengarut menceritakan cinta tak berbalas nya di sini.

Yang ada nak buat mnantu hanya lah Nenek Kebayan dan Hantu.

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:21 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Bukanlah diri ini terlalu memilih sgt pasal jodoh
Tapi tak nak lah..klu dpt mak mertua biol bodoh
Lbih2 lagi klu mak mertua jahat perangai hodoh
Dgn org sana sini..dia asyik saja nak cari gaduh
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:55 pm
Reply to  Anonymous

Wahai Wak Gontol Kejora Kojolla, cara kamu cakap di sini hanya boleh menarik yang bodoh, hodoh dan kuat gaduh yang nak buat kamu jolok 2 biji buah yang labuh.

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:17 am

Para pembaca sekalian,

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
Tak tahu le sampai bila diri ini harus menyendiri
Umur, dah 30 tahun lebih..masih belum beristeri
Dah bnyak kali gagal..kt blog ni Kejora cuba cari
Ada ker yg ada anak/cucu..kt Kejora sudi diberi?
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:17 am
Reply to  Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Teringan nak rasa hidup, dgn ada isteri melayan
Tolong memasak..membasuh dan urus pakaian
Tapi tak nak ler klu mertua mcm nenek kebayan
Takut tak tahan dengar..klau dia racau meroyan
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:18 am
Reply to  Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Dulu ada yg cadang anak Wak Suman, si Soraya
Tak anak dara dia tua..dgn Kejora ini tak sebaya
Lagi pulak dgn Wak Kadok tu, Kejora sgt meloya
Rupa dan perangai si tua kutuk tu..asyik jer toya
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:19 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kalau dgn Jigit, teringinlah rasa, nak bersaudara
Cuma tak pasti, Jigit itu masih ada ke anak dara
Klau dia ada anak dara, blh ler dibuat kira bicara
Klu jadi..nak buat kenduri..gah satu bandar Jitra
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:56 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla dah tanndus fikiran, tak mahu pulas otak nya maka hanya menulis benda yang sama berulang ulangan

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:13 am

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Rasa begitu sepi diri, sejak perginya sang puteri
Kerinduan menusuk di hati seperti tertikam duri
Kerna kesilapan kecil si dia pergi membawa diri
Apakah kerna benci, maka alasan sngaja dicari?
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:14 am
Reply to  Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
Sukar untuk dicerita apa yang diri ini sdg hadapi
Apakah diri ini, dah terkena dgn sihir atau jampi?
Asyik sja diri..dirundung dek kerinduan dan sepi
Pabila mlm pula..ada yg mngganggu dlm mimpi
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 5:58 pm
Reply to  Anonymous

Yang menggangu Wak Gontol Kejora Kojolla dalam mimpi nya:

Nenek Kebayan, hantu, syaitan, berulang nnenek kebayan, hantu syaitan.

Takda lain. Sebab dia kuat menggontol.

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:11 am

Duhai dara dewi pujaan ku 🌹🤱🌹..

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
Keadaan diri abg ini..bgaikan lelayang putus tali
Tanpa dinda bersama..diri ini, terasa sepi sekali
Apa yg dh berlaku itu..mmg lah abg amat sesali
Abg harap..sudi le kira ke blog ini dinda kembali
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:12 am
Reply to  Anonymous

Duhai dara dewi pujaan ku 🌹🤱🌹…

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
Kata2 pujian dinda..hingga kini, di hati tersemat
Semoga diri mu itu di dalm sejahtera & selamat
Maafkan abg dik..sdg kan nabi ampunkan umat
Apakah keputusan dinda buat itu dh muktamad
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 6:01 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla merayu kpd gufreng dia – Nenek Kebayan.

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 6:00 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla memuja Nenek Kebayan ke blog ini.

Dah teruk keadaan nya. Calon Hospital Bahagia.

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:11 am

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
Entah kenapa, tk semena2, diri ini rasa kesepian
Tak tahu sampai bila akan terus hidup sendirian
Dh terus sepi..tiada lgi berita dari si dara impian
Apakah si dara sibuk dngan pengajaran di talian
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 6:02 pm
Reply to  Anonymous

Givap lah Wak Gontol Kejora Kojolla, Nenek Kebayan tak akan menhyahut puja pujaan kamu.

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 11:04 am

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Sampai bila kah, diri ini akan terus keseorangan?
Tk tau bila diri ini akan bertemu dgn ketenangan
Sngt pilu..bila dahulu telah pergi bakal tunangan
Kini, dara harapan pulak, diri ini telah kehilangan
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Mmg lah, kat blog ini, terdapat banyak rintangan
Yg dengki cemburu asyik saja nak beri halangan
Nmun..diri ini tk jemu ke sini, mencari pasangan
Kepada Tuhan, diri ini sentiasa menadah tangan
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 6:03 pm
Reply to  Anonymous

Wahai Wak Gontol Kejora Kojolla, jangan takut keseorangan, Nenek Kebayan sentiasa ada menemai kamu.

Enjoy.

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 6:04 pm
Reply to  Anonymous

menemani

Goh
Goh
8 December 2020 10:52 am

Parti umno ni Dalam tempoh singkat sebagai pembangkang pada Mei 2018 hingga Februari 2020, Umno begitu destruktif dan bersifat menghalang, meniup api perkauman di mana-mana dengan harapan semuanya akan hangus terbakar dan keadaan kembali pulih seperti sebelumnya. Di peringkat nasional, Umno juga tidak mengambil peluang untuk membersihkan dirinya daripada pemimpin kleptokrat seperti Najib Razak dan Zahid Hamidi.

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 6:06 pm
Reply to  Goh

Parti2 bukan Melayu pun begitu juga.

Ronnie Liu DAP strongman dah terhumban ke Raub, Pahang.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 December 2020 10:48 am

INIKAN TANAH MELAYU…MESTILAH PEJUANG MELAYU JADI MB…… TOK MUDIM MESTI SEGERA BUBAR PARLIAMEN….JANGAN ASYIK GOYANG KAKI…..JANGAN JADIKAN COVID SEBAGAI ALASAN…. . No Permanent Friends, Enemies If Govt Doesn’t Have Strong Majority, Says Puad……. Umno Supreme Council member Puad Zarkashi says there will be no long-lasting political friends or enemies as long as the government does not hold a strong majority. (FMT) – In a Facebook post, Puad said this was part of the “new norms” of politics that was no longer as rigid and coalition-centric, with cooperation between any political parties a possibility. He was commenting on recent developments in… Read more »