BERSATU AKAN JADI BAHAN KETAWA DUNIA JIKA SANGGUP TERIMA MB UMNO

Walaupun UMNO dilihat berjaya menjatuhkan Ahmad Faizal Azumu atau Peja melalui tipu daya usul undi percaya, tetapi laluan untuk parti itu menduduki kerusi Menteri Besar Perak tidaklah semudah yang diimpikan.

Benarlah kata orang tua-tua – meroboh lebih mudah daripada membina sebuah bangunan.

Di sebalik UMNO merasakan dengan jatuhnya Peja, mereka dengan mudah dapat merampas kerusi Menteri Besar itu, laluan kini terlihat masih lagi buntu dan berliku.

Dengan UMNO hanya mempunyai 25 daripada 59 Adun keseluruhannya, keinginan parti itu agar kerajaan PN terus dikekalkan bermakna mereka masih memerlukan sokongan 5 Adun Bersatu dan 3 Adun Pas untuk merealisasikannya.

Sehingga ini, walaupun Presiden UMNO, Zahid Hamidi telah mengadap Sultan Perak untuk mempersembahkan nama Sharani Mohamad sebagai calon Menteri Besar, Bersatu dan Pas masih lagi enggan menentukan sokongan mereka.

Bersatu dilaporkan belum lagi membuat keputusan sama ada mahu menyokong atau tidak dan diberitakan, Setiausaha Agung parti itu, Hamzah Zainuddin telah diberi mandat untuk mengumpul maklumat dan seterusnya mencadangkan keputusan yang muktamad.

Peja sendiri memaklumkan pihaknya masih belum memohon untuk mengadap Sultan Perak berhubung isu perlantikan Menteri Besar.

Senada dengan Bersatu, Pas pula mengambil keputusan menangguhkan majlis mengadap tiga Adunnya terhadap Sultan Perak yang dijadual petang tadi.

Pembatalan majlis mengadap itu dimaklumkan atas arahan pucuk pimpinan Pas.

Dalam erti kata lain, Bersatu dan Pas kini benar-benar sudah menunjukkan kesepakatan mereka dalam isu perlantikan Menteri Besar ini.

Sama ada mereka akhirnya bersetuju atau menolak kerajaan baru yang dipimpin UMNO, hanya masa menentukannya.

Yang pasti, selagi tiada persetujuan Bersatu dan Pas, selagi itulah kedudukan Sharani masih tergantung dan mungkin juga beliau turut tidak lena tidurnya memikirkan sama ada jawatan Menteri Besar dapat didakapnya atau terlepas sekali lagi seperti sebelum ini.

Ini kerana UMNO tetap mahu kerajaan PN terus dikekalkan mentadbir Perak, sedangkan Peja yang dijatuhkan sebelum ini pun mewakili kerajaan PN juga.

Hasrat UMNO bahawa hanya Menteri Besar yang diganti dan bukan kerajaan PN yang perlu ditukar, meski nampak senang untuk disebut, realitinya tidaklah mudah untuk diterima khususnya bagi Bersatu dan Peja sendiri.

Bersatu tentu saja akan dilihat tiada harga diri, memalukan, malah diketawakan semua orang jika sekiranya masih sanggup bersama dan menyokong Menteri Besar daripada UMNO yang sebelum itu bertindak menjatuhkan pemimpinnya daripada jawatan Menteri Besar.

Tidak pernah dalam sejarah ada orang bertindak menjatuhkan rakan sendiri dalam kerajaan melalui usul undi percaya yang dibentangkan.

Biasanya, usul undi percaya, jika dikemuka oleh rakan sendiri, ia adalah bertujuan untuk mengesahkan kedudukan seseorang agar tidak lagi dipertikaikan di kemudian hari.

Sebaliknya, UMNO Perak membawa usul undi percaya adalah sebagai tipu daya untuk menjatuhkan Peja.

Difahamkan, melalui usul undi percaya itu, bukan saja Peja dan Bersatu kena tipu, malah Pas pun kena auta sekali dengan UMNO.

Maka, siapa pun jika dalam kedudukan Bersatu, pasti akan mengambil keputusan berkerat rotan dan berpatang arah andai diperlakukan sedemikian rupa.

UMNO yang menjatuhkan Peja mungkin senang untuk mengatakan โ€œmarilah kita bersatu semulaโ€ tetapi Bersatu yang dikhianati tentu saja hati mereka sudah hancur berkecai dibuatnya.

Kalau UMNO pun dikhianati seperti itu, belum tentu ia sanggup berbaik dan duduk semeja kembali.

Kecuali jika Bersatu benar-benar sudah tiada harga diri dan sanggup ditertawakan dunia, barangkali bersedialah mereka menyokong Sharani sebagai Menteri Besar baru, seterusnya berada pula di bawah kekuasaan UMNO yang menjatuh dan memalukan mereka sebelumnya. (Shahbudindotcom 08/12/2020)

0 0 vote
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 8 December 2020 — 10:31 pm
Subscribe
Notify of
guest
59 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
9 December 2020 2:54 pm

GANGSTER UMNO TAK SANGKA DUN BOLEH TERGANTUNG……..PADAN MUKA TAK SABAR…..GELOJOH….. Politik Perak……… Ada kawan tanya pandangan saya politik semasa negeri Perak. Saya cuba mengelak tetapi saya terus didesak. Baiklah, ini pandangan peribadi yang saya setujui: PRU-12 UMNO menang 28 kerusi PAS 6 kerusi. Masa tu UMNO mula cari PAS sebelum ini UMNO mana ada nak cakap pasal Melayu Islam dan kesatuan Umah. UMNO buat perundingan untuk bolehkan UMNO kekal kuasa tubuhkan kerajaan kononnya 100 peratus Melayu dengan 34 kerusi. Ini janji manis kepada PAS. Tapi ada geng PAS (kini AMANAH) berpendirian โ€œlebih baik besama kafir yang adil, daripada bekerjasama dengan… Read more »

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 10:16 am

Malas nak komen MAHATHIRVSANWARp sebab komen2 dia selalu panjang sangat, takda masa nak baca.

Tapi kalau mengarut sangat di permulaan nya, balun dan tibai juga.

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 10:14 am

Duhai dara dewi pujaan ku ๐ŸŒน๐Ÿคฑ๐ŸŒน..

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ฅ
Keadaan diri abg ini..bgaikan lelayang putus tali
Tanpa dinda bersama..diri ini, terasa sepi sekali
Apa yg dh berlaku itu..mmg lah abg amat sesali
Abg harap..sudi le kira ke blog ini dinda kembali
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

๐Ÿ’–โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 10:14 am
Reply to  Anonymous

Duhai dara dewi pujaan ku ๐ŸŒน๐Ÿคฑ๐ŸŒนโ€ฆ

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ฅ
Kata2 pujian dinda..hingga kini, di hati tersemat
Semoga diri mu itu di dalm sejahtera & selamat
Maafkan abg dik..sdg kan nabi ampunkan umat
Apakah keputusan dinda buat itu dh muktamad
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

๐Ÿ’–โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
9 December 2020 9:47 am

BAGI JERR LAH UMNO JADI MB NANTI BUAT KACAU LAGI……. Kemelut Perak: UMNO/BN mula kendur dengan ketegasan penderian PN…. Sebarang keputusan berkaitan isu pemilihan Menteri Besar Perak yang baru kini bergantung kepada pemimpin setiap parti politik, menurut Bendahari Agung Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein. Hishammuddin berkata Mesyuarat Dewan Tertinggi BN yang dipengerusikan Pengerusi BN Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi malam ini ada menyentuh mengenai pemilihan menteri besar baru negeri itu. โ€œIsu Perak berjalan mengikut landasannya.. soal itu anda kena tunggu dan lihat apa yang diputuskan oleh kepimpinan setiap party yang terlibat. โ€œโ€ฆnamun perkara itu tidak dibincangkan… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
9 December 2020 9:43 am

UMNO GALI LUBANG KUBUR SENDIRI……… Umno Putar Belit Kerjasama Dengan Dap…… Baru-baru ini, UMNO Perak telah bersekongkol dengan DAP dan PKR untuk menjatuhkan Menteri Besar, Ahmad Faizal Azumu. Pada hal baru saja pada 27 Oktober 2020, tak sampai dua bulan lepas, Zahid Hamidi kata UMNO takkan bekerjasama dengan DAP. Siap kata akan teruskan sokongan kepada kerajaan PN, tolak kerjasama PKR dan DAP. Semasa jatuhkan MB Perak hari tu, UMNO Perak salahkan Ahmad Faizal kerana lantik ahli DUN UMNO masuk kerajaan tanpa runding dengan UMNO. Sekarang siap ugut PAS pulak kata kalau tak sokong, UMNO akan bentuk kerjasama dengan Amanah, PKR… Read more »

zunnun
zunnun
9 December 2020 9:27 am

adakah malaun2 pAs babi2 yg berserban berjubah dgn kepercayaan semata?

ngape pula byak2 binatang, babi yg mereka perkenan?

adakah kerana saban hadi di hidang dgn masakan kawah seketul daging babi hadi ?

atau

adakah kerana tabii mem”babi”buta mereka yg dah sebati ?

blh babi belaan hadi beri penceraha

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 9:33 am
Reply to  zunnun

DAP musuh PAS sejak berzaman, sentiasa nak mengutuk.

Tapi korang kena ketuk / sekel kepala akibat nya.

Yang banyak binatang ada lah puak kamu. Sentiasa nak menghasut pasal agama, pasal babi ….

Mana yang tak hormatkan Perlembagaan negara, hijrah lah.

zunnun
zunnun
9 December 2020 9:21 am

..sekurang2 nya cina2 tak perdagangkan agama utk kepentingan dunia…

sekurang2 nya cina2 makan babi tak sampai bertabii babi dgnem’babi” buta dlm penyembahan dan beragama….

sharaalni memberitahu, beliau tidak akan menerima jawatan mb jika omNo sejajar dgn pH dlm kelangsungan kerajaan negeri seterus nya….

tapi…

bukan sharani juga terlibat menjatuhkan mb yg ada ?

ape beza peja dgn si najib, atau sharani serba buta bahawa kedua2 nya serumpun penyamun2 melayu2 omNo yg ada…?

tidak kah #melayu2islam hadi itu jelmaan totalitarian communist ala theology berdasarkan krpercayaan semata2…

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 9:28 am
Reply to  zunnun

KEPALA BAPAK KAU, kata Najib Klepto wal Jibo.

Kalau “tak perdagangkan agama utk kepentingan dunia”, habis apasal korang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah?

Atau di depan Tokong dalam rumah? With clasped hands.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
9 December 2020 8:50 am

DAPIG PENGGANAS KOMUNIS ANTI MELAYU DAN ISLAM…… Lompat atau Infiltrate? Bukan mudah untuk runtuhkan kuasa 22 bulan DAP-PH. Ia memerlukan pengorbanan dan tindakan-tindakan diluar jangkauan akal. Dalam video yang dimuatnaik oleh Malaysian Gazette beberapa bulan lepas, Hamzah mendedahkan bahawa berlaku siri-siri perbincangan panjang dengan Madey utk mengurangkan keyakinan Rakyat terhadap DAP dari dalam. Untuk melaksanakan tugasan meruntuhkan penguasaan DAP dalam PH, ia perlu dilakukan dari dalam. Petikan pendek berikut : โ€Tun sendiri minta supaya bukan hanya mengukuhkan Bersatu, tetapi juga mengurangkan keyakinan rakyat terhadap parti DAP..โ€ Minit 1:01 ke 1:17 Hampir genap setahun infiltrasi dibuat Hamzah dan gerakan yang diatur… Read more »

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 9:00 am

Ulang:

DAPIG PENGGANAS KOMUNIS ANTI MELAYU DAN ISLAMโ€ฆ

zunnun
zunnun
9 December 2020 8:24 am

#melayu2omNo cuba ‘game’ & ‘tame’ #melayu2 pbbm & malaun2 pAs, dgn usul percaya kpd si bebal peja…

kini #melayu2 pbbm & malaun2 pAs cuba ‘game’ & ‘tame’ #melayu2omNo dgn tudak menerima pelawaan #melayu2omNo pula…

a tic-tac-toe, permainan yg di asoh sejak kecil #melayu2islam hadi, cuba menunjukan siape antara mereka yg lebih #melayu & lebih #islam ala assibiyah arab semata2…

supaya #melayu2omNo mengambil dAp sebagai rakan mereka….

tidak ketahui #melayu2omNo, malaun2 pAs seketika dulu telah buat sedemikian rupa, dan merajuk bila dAp enggan menyebelahi mereka, tetap setiakawan dgn pKr dlm pengkianatan utk menegakan kerajaan tebuk atap UG

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 8:33 am
Reply to  zunnun

“supaya #melayu2omNo mengambil dAp sebagai rakan merekaโ€ฆ.”

Tak mungkin. Sebab DAP terkenal sebagai anti-Melayu dan anti-Islam sejak lama dulu.

DAP hampir kesemua nya keturunan pendatang ke negara ini. Tak sukakan Perlembagaan negara yang ada tertera dalam nya Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

Ulang: Sesiapa yang tak suka Perlembagaan negara baik lah hijrah ke lain negara.

zunnun
zunnun
9 December 2020 7:58 am

apekah mua”FUCK”at kini dah setaraf FUCK?

siape antara mereka yg mulakan FUCKing ?

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 8:12 am
Reply to  zunnun

YANG SETARAF DENGAN FUCK ADALAH KAMU. ZUNNUN THE PUKIMAK.

KAMU PERLU DI FUCK DARI MULUT HINGGA KE LUB.NG BELAK.NG KERANA MENGHASUT.

KETURUNAN PENDATANG YANG TAK HORMATKAN BLOGGING DECORUM AND DECENCY. JUGA TAK HORMATKAN PERLEMBAGAAN NEGARA.

MANA YANG TAK SUKAKAN PERLEMBAGAAN NEGARA INI PERLU HIJRAH SUPAYA MEREKA SENANG DI TEMPAT HIJRAH DAN YANG TINGGAL DI NEGARA INI PUN SENANG.

zunnun
zunnun
9 December 2020 7:56 am

pAs –

parti ajaran sesat? parti angkut sampah?

atau

parti madu tiga ?

pAs kangkang puki kpd 2 lelaki, omNo & pbbm ke?

atau

pAs menuntuh puyki omNo & pbbm ?

atau pAs parti resmi lalang ? dari pakatn rakyat kpd mua”fuCK”at kini berpeluk2kan dgn pN pula….

bak beruk2 yg bergayuk dari satu pohon ke satu pohon yg alain, sepertimana yg di ucapkan oleh chef pendeta mereka, hadi ?

hebat no

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 8:00 am
Reply to  zunnun

NYATA INI KETURUNAN KAUM PENDATANG, MENGATA “bergayuk”.

Dia maki PAS, dia punya pasal dengan PAS.

Tapi bila menyentuh Melayu, Islam dan Muslimin dalam komen2 nya, dia perlu dibalun dek puak Melayu dan Muslimin.

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 7:56 am

ZUNNUN THE PUKIMAK (PANGKAT TELAH DI ANUGERAH DI MASA DULU) MELANDA LANDA MENGHASUT.

DIA PERLU DI HERET KE BALAI POLIS, CHARGED WITH SEDITION UNDER THE PENAL CODE (IF THE SEDITION ACT HAS BEEN REPEALED).

zunnun
zunnun
9 December 2020 7:45 am

jgn sesekali membiarkan babi2 aka malaun2 pAs berserban dan berjubah memerintah negara…?

dgn kekurangkan ilmu agama, yg ada pd mereka tak lain bibit2 kepercayaan semata2…

mothar senik dgn gila puki merata2, nasarudin daud masih mengawan tidak dapat membezakan pengkat taik dan pengat durian manakala amar tergila2 dgn kereka mercedes di sangka unta muhammad bin aminah….

hadi awang lain pula, ketua chef malaun2 pAs, dan dari kawah nya, tangkal seketul daging babi di jadikan azimat utk membina #melayu2islam nya….

#kepalabutuh, bila pulak #melayu2 dah sah keislaman mereka?? sejak menelan pengat masakan seketul daging babi dari kawah hadi?

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 7:52 am
Reply to  zunnun

Nyata ZUNNUN PUKIMAK ini menghasut dan perlu di heret ke Balai Polis, remand bang seminggu, di kasi makan nasi dengan ikan masin, kemudian di heret ke mahkamah, prosecuted.

Sementara itu, dibalun, ditibai dan dibantai disini bertalu talu.

zunnun
zunnun
9 December 2020 7:34 am

betul ke ‘islam’ yg di bawa oleh malaun2 pAs dgn syahadah yg mereka lafazkan?

..hingga membawa fahaman assabiyah arab tidak ketahui oleh mereka an Arabic Imperialism mem’Buta” dan mem”babi” kan mereka selama ini?

bebal sgt ke malaun2 pAs, hingga tidak dapat membezakan muhammad anak aminah dgn kenabian serta kerasulan yg di nyatakan seketika2….?

kenabian/kerasulan itu sifat tuhan dan muhammad anak aminah itu afaal tuhan….

babi2 yg berserban berjubah kesana kemari aka malaun2 pAs buta ke dlm percintaan mereka dgn tuhan ?

taraf puki terngagga ke tabii mereka? atau sebati ke”babi”an merka..?

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 7:37 am
Reply to  zunnun

Jangan menghasut berkenaan Islam dan Muslimin, wahai Zunnun the Pukimak (justifikasi bagi memanggil nya demikian sudah diberi terdahulu dari ini).

Mengata “taraf puki ternganga” menunjukkan kamu puki ternganga yang perlu di sodok dengan batang cangkul besar.

zunnun
zunnun
9 December 2020 7:20 am

ape dah jadi dgn kerajaan #melayu2islam hadi ??

mentera hadi dgn seketul daging babi, dah membuat #melayu2islam nya penjelmaan babi2 belaan nya ke?

lingkup dgn kerajaan tebuk atap membelakangi tata tertib democracy, hingga tercungap2 utk mendapatkan kepercayaan dlm dewan…?

bila lebai2 aka malaun2 pAs berpelukan dgn sang semburit dan pengkianat2, maka lebai2 aka malaun2 pAs dah perdagangkan agama kepercayaan bersedia utk melakukan semburit dan pengkianatan juga….

maka tak hairan, lebai2 yg berserban berjubah merupai babi2 dgn temberang mereka…

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 7:41 am
Reply to  zunnun

wahai Zunnun the Pukimak (justifikasi bagi memanggil nya demikian sudah diberi terdahulu dari ini), bila mempersendakan Islam, kamu menghasut dan perlu di heret ke Balai Polis, di remand bang seminggu.

Di kasi makan nasi bungkus dengan ikan kering sahaja pagi petang siang malam.

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 7:18 am

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ฅ
Entah kenapa, tk semena2, diri ini rasa kesepian
Tak tahu sampai bila akan terus hidup sendirian
Dh terus sepi..tiada lgi berita dari si dara impian
Apakah si dara sibuk dngan pengajaran di talian
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

๐Ÿ’–โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 7:34 am
Reply to  Anonymous

Kamu belajarlah pasal blogging decorum and decency, Wak Gontol Kejora Kojolla.

Jangan cakap hal peribadi dalam blog politik.

Ngarti? Ada faham? Wakaru? Maronong? Googledegook.

Sheraton
Sheraton
9 December 2020 7:11 am

Apa susah ..

Sharani jadi lah Ahli BERSATU..

hehehe ๐Ÿ˜‰

zunnun
zunnun
9 December 2020 7:23 am
Reply to  Sheraton

lagi senang, sharani sanggup terima ajaran seketul daging babi serta mentera amanat hadi…

jgn pula tergolek2 mati seperti di memali

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 8:40 am
Reply to  zunnun

Jangan berlambak mati seperti di rusuhan 13 Mei 1969.

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 8:41 am
Reply to  Anonymous

Tentera di arah mengawal keadaan, depa ikut no-nonsense SOP depa sepenuhnya.

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 8:41 am
Reply to  Sheraton

Isu Perak yalah masaalah classic Catch-25 isu2 konsensus kpd UMNO dan Bersatu, tahniah kpd Anwar dan PH kerana pulangkan paku buah keras kpd pengkhianat2 yg guling Kerajaan PH dulu. Dengan strategi PH tidak sokong bersama2 UMNO VOC Peja dan PN, maka terbit Catch-25 ini. 1. UMNO terperangkap kerana tak cukup majoriti 30 undi utk tubuh Kerajaan Perak dan perlu undi2 samaada PN atau PH 2. UMNO gunakan VOC dgn umpan kerjasama PH sbg ugutan kpd PN utk mendapat konsensus mereka dgn PN dipusat imdemnity kes2 diMahkamah, jawatan TPM dan Menteri2 kanan dan halang dominasi Bersatu keatas UMNO 3. PN tak… Read more »

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 9:10 am
Reply to  Anonymous

Politik Atuk damn smart, innit?

Well done, Tun.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
9 December 2020 6:42 am

KEROSAKAN OLEH PHD4PIG TELAH DI BAIKI OLEH PN…..PH HANYA PANDAI BERAK TENGAH JALAN KEMUDIAN TUDUH ORANG LAIN…….. Felda kuasai FGV, TSMY, Khairuddin Aman dan Azmin tak cakap banyak tapi buat kerja…….. ALHAMDULILAH….. Perdana Menteri, TSMY yang jarang sangat bercakap pasal Felda dan FGV, secara senyap-senyap telah memulihkan Felda dengan suntikan RM5 bilion dan terbitan sukuk RM9.9 bilion, bagi menebus 350,733 hektar ladang Felda yang digadaikan kepada FGV. Maknanya apa? FGV kini adalah milik Felda. Boleh saya kata begitu? Sebelum ini, Felda โ€˜tergadaiโ€™ kepada FGV disebabkan terlalu gopoh untuk mencari duit segera dengan alasan mahu menambah pendapatan peneroka. Hari ini, tanpa… Read more »

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
9 December 2020 4:54 am

Esok semua tersadar bahwa memahami dari darah dia dikembangkan kepada darah dia dikembalikan/dihimpunkan. Msg2 semaklah sejauh mana amalan telah dihimpunkan byk pahala ato dosa sdgkan sejarah telah berlalu. Ini dikatakan galat nak baiki hal yg lepas walhal masa telah berlalu termeterinya sejarah msg2 tahu baik buruk perangai yg tidak boleh dinafikan. Maka tuhan bertitah siapa makan cili (yg berbuat dosa) dialah merasa pedasnya. Jgn fikir dunia yg besar ini tidak mengadap tuhan dan selalu habis bacaan setiap surah Al-Quran diakhiri dgn sesungguhnya tuhan itu maha pengampun pengasih lagi penyayang. Allah swt memberi waktu ubahlah diri tiada paksaan jgn sampai menjadi… Read more »

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 6:20 am

Kamu nak berkhutbah, pigi lah ke blog agama, Dol.

Ini blog politik.Uv825

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
9 December 2020 7:11 am
Reply to  Anonymous

Ternyata ko telah byk terjebak dosa yg PM 9 itulah tertabalnya Junjungan Besar Tuhan Al-Mahdi. Makanya sejarah diri telah ko lalui bakal ko tak boleh nafikan kekwn saudara mara pejabat opis adalah resume yg telah ko ditulis ketahuan siapa diri ko sebenarnya. Tahu.

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 7:21 am

What talking one, you? Where got “terjebak dosa yg PM 9 itulah tertabalnya Junjungan Besar Tuhan Al-Mahdi.”

Kamu faham apa makna Tuhan bagi Muslimin ker?

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
9 December 2020 8:38 am
Reply to  Anonymous

ko mesti puak yg tunjuk janggut, pakaian gamis, sogoban tinggi sekaki jual agama perdagang agama sdgkan hati kotor cakap org kafir lah … kafir itu engkar menurut kefahaman kesesatan ko … syurga dunia syurga akhirat adalah org yg senantiasa baik walaupun dia itu kafir ato bukan Islam. Allah swt itu adil utk semua hanya yg baik2 tidak terjebak kejahatan cth membunuh memfitnah mengakibatkan pergaduhan permusuhan itulah neraka dunia neraka akhirat. Poyi belajar lagi ilmu sedikit nak tunjuk timing. Tahu.

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 9:56 am

Bakpa kamu nak tunjuk pandai, yang kafir itu kafir lah, Islam kata mereka tak layak ke Syurga.

Mengarut mengata ada org yg senantiasa baik. Kamu tak pernah dengor “Nobody is perfect” ker?

Kamu diam di dunia mana?

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
9 December 2020 12:28 pm
Reply to  Anonymous

Syurga neraka dah lama terwujud sejak sebelum pemerintahan Adam as … yg amantenang yg bertimbaag rasa selalu memaafkan itulah syurga … yg bergaduh bertengkar demi ilmu dan berkira-kira tidak ikhlas tidak hormat org tua2 mahu pun sesiapa pun memperlecehkan org itulah neraka dari dunia ke akhirat tanpa mengira apa anutan kepercayaannya bukannya api yg memanas hanyalah api dlm diri yg memanas tidak puas hati berdendam. Ko apa tahu poyi belajar lagi. Tahu.

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 7:21 am

Kamu kafir ker?

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
9 December 2020 8:18 am
Reply to  Anonymous

Belajar sama Zunnun siapa tuhan siapa Allah swt ilmu sedikit nak tunjuk terror. Belajar tinggi konon sdgkan ilmu mengenal diri budak2 lagi kan byk yg dah faham. Tahu.

zunnun
zunnun
9 December 2020 7:13 am

dari darah di kembangkan dan dari darah di kembalikan…

mak aii, dari lebai ke lebai di setiap penjuru bangunan surau dan masjid bercerita dari dulu kini dan selama nya mem”babi”buta sj…

babi2 berserban berjubah dan bertasbih memuki memantat kesana kemari …..

di negara, malaun2 pAs sedemikian tabii mereka….

babi2 yg kurang fahaman ilmu membaca buku kitab yg di jadikan alat perdagangkan semata2…

persoalan nya, ngape tidak perhalusi asal darah dlm 6 masa kejadian nya? supaya balik kembali dari asal kejadian nya, CAHAYA….

babi2 pun lebai2, dgn penjenamaan #melayu2islam mereka, membuat #melyu2 mem”babi”buta merata2….

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 7:29 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN NAIK PANGKAT KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Mengata “babi2 berserban berjubah dan bertasbih memuki memantat kesana kemari โ€ฆ..” tanpa bukti atau penerangan yang memuaskan, kamu menghasut dan perlu di heret ke Balai Polis.

zunnun
zunnun
9 December 2020 2:43 am

jgn pula negara di perintah oleh malaun2 pAs, lingkup selain di ketawa oleh pemimpin2 dunia, hingga binatang2 dlm hutan belantara ketawa terbahak2 di buat nya…

dah cukup dgn rakyat kelangtang malaun2 pAs dera dgn bekalan air berupa kopi o

zunnun
zunnun
9 December 2020 3:06 am
Reply to  zunnun

Oops, kopi susu ๐Ÿคฃ

zunnun
zunnun
9 December 2020 3:17 am
Reply to  zunnun

Oops, berwarna kopi susu…๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

zunnun
zunnun
9 December 2020 4:00 am
Reply to  zunnun

Oops, seperti singa2 mau pun harimau2 tergolek2 ketawa terbahak2…

ketika itu, nasarudin daud terpingga2 ngape perlu utk jadi singa..?

memadai sj jadi badut ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 5:48 am
Reply to  zunnun

Mengata orang lain jadi singa, kamu jadi babi hutan.

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 5:53 am
Reply to  Anonymous

Bagus nya tuduh menuduh ini ia lah ia boleh membikin penuduh sedar bahwa dia pun boleh di tuduh juga.

zunnun
zunnun
9 December 2020 2:39 am

dgn tidak menghadirkan diri utk bertemu raja, meletakan #melayu2 penyamun dlm deadaan tertekan dn kini #melayu2 pbbm & #malaun2 pAs membiarkan penyamun2 omNo dlm keadaan sedemikian utk seketika…

maka bermulalah episode ‘attrition’ antara #melayu2islm penjenamaan seketul daging babi hadi seterus mnya….

zunnun
zunnun
9 December 2020 2:55 am
Reply to  zunnun

deadaan – keadaan

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 5:21 am
Reply to  zunnun

PERAK – PH BUKTIKAN UTAMAKAN RAKYAT BUKAN POLITIK Biarpun bermacam tuduhan ke atas PH, terutamanya terhadap Dap oleh Umno, namun PH di Perak sentiasa terbuka dan berlapang dada untuk bekerjasama dengan sesiapa pun asalkan rakyat dijadikan keutamaan. Atas faktor itulah maka PH Perak sanggup membantu Umno untuk menurunkan Peja sebagai MB Perak kerana PH Perak kenal siapa Peja apatah lagi Peja ini datangnya dari PH yang khianat. Mana mungkin seorang pengkhianat boleh memberikan kebaikan dan kesejahteraan kepada rakyat? Maka, Peja wajib disingkirkan. Rakyat Perak berhak untuk memiliki pemimpin iaitu MB dari PH atau dari Umno, tetapi jangan paksa mereka untuk… Read more »

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 5:46 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Mengata ada “episode โ€˜attritionโ€™ antara #melayu2islm itu adalah mengarut. Maka Pukimak lah si zunnun the Pukimak.

Demikian juga mengata “penjenamaan seketul daging babi hadi ..” Bertambahlah Pukimak si DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK NIH.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 December 2020 10:45 pm

LEPAS NI KITA BAGI PAS JADI PM…..UMNO DAN KADOK DAH MERASA……. Lepas guling MB, Umno mahu ‘damai’ dengan Bersatu……. Di tengah-tengah kemelut politik di Perak, Umno membuka jalan untuk berdamai dengan Bersatu supaya meneruskan kerajaan Perikatan Nasional di negeri itu. Ini beberapa hari selepas Adun Umno tidak mengundi menyokong usul percaya Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu yang juga timbalan presiden Bersatu. Lantaran itu, Faizal mengundurkan diri daripada jawatan menteri besar pada Sabtu lalu. Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan berkata dia telah menulis kepada rakan sejawatnya dalam Bersatu dan PAS awal hari ini agar mempertahankan kerajaan PN di Perak. “Saya… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
8 December 2020 10:32 pm

MASING2 PARTI KENA MUHASABAH DIRI….SEMUA ADA KELEMAHAN…… PAS tak derhaka, PAS Belum Buat Keputusan, UMNO Permainkan PAS……. Setiausaha politik kepada pesuruhjaya PAS Perak menafikan dakwaan bahawa parti itu derhaka kepada Sultan Perak, Sultan Nazrin Shah, selepas membatalkan rancangan mengadap baginda di Istana Kinta, Ipoh hari ini. Fairuz Hafiizh Othman, berkata, PAS mengambil keputusan untuk tidak menghadap sultan kerana masih belum membuat keputusan berhubung isu jawatan menteri besar di negeri itu. “Dah tersebar kononnya PAS derhaka Sultan. Sultan rilek je tak sebut apa pun. “(Ahli Dewan Negara Perak) Annuar Zaini yang mewakili istana dikhabarkan memanggil pimpinan PAS melalui satu panggilan segera… Read more »

Anonymous
Anonymous
8 December 2020 10:07 pm

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Sampai bila kah, diri ini akan terus keseorangan?
Tk tau bila diri ini akan bertemu dgn ketenangan
Sngt pilu..bila dahulu telah pergi bakal tunangan
Kini, dara harapan pulak, diri ini telah kehilangan
๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ๐Ÿคฑ
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ
Mmg lah, kat blog ini, terdapat banyak rintangan
Yg dengki cemburu asyik saja nak beri halangan
Nmun..diri ini tk jemu ke sini, mencari pasangan
Kepada Tuhan, diri ini sentiasa menadah tangan
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

Anonymous
Anonymous
9 December 2020 5:40 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla terasa keseorangan sebab dia pelik pemikiran nya.

Mengguna blog ini sebagai laman bagi mengadu nasib cinta tak berbalas nya.

Ini blog politik lah, Wak Gontol. Ngaper bodoh sangat?