JIKA UMNO BOLEH JATUHKAN PEJA KERANA RASA TAK PUAS HATI, KENAPA PERASAAN SAMA TERHADAP MUHYIDDIN MASIH MAHU DIPENDAM?

Asas utama mengapa UMNO bertindak menjatuhkan Ahmad Faizal Azumu atau Peja ialah kerana tidak puas hari dengan beberapa tindakan bekas Menteri Besar Perak itu.

Rasa tidak puas hati itu pada asasnya didorong oleh dua sebab yang utama – perlantikan Setiausaha Politik dan penjualan ladang milik kerajaan negeri kepada sebuah syarikat Singapura di bawah harga pasaran.

UMNO benar-benar tidak puas hati, tersinggung dan marah dengan tindakan Peja melantik Adun UMNO Pengkalan Hulu dalam Bahagian Gerik, Aznel Ibrahim sebagai Setiausaha Politiknya tanpa meminta izin atau berunding dengan mereka terlebih dahulu.

Lebih membuatkan UMNO marah lagi ialah bila Peja mempertahkan perlantikan itu dengan mengatakan ia adalah dalam bidang kuasanya dan tidak memerlukan beliau berunding dengan sesiapa.

Bagi penjualan ladang milik kerajaan negeri pula, UMNO melalui Najib Razak mendedahkan, ladang seluas 15 ribu hektar dan bernilai RM1.03 bilion itu telah dijual kepada sebuah syarikat Singapura dengan harga RM342 juta saja.

Ladang itu juga, tambah Najib, memberi keuntungan tahunan sebanyak RM40 juta kepada kerajaan negeri Perak sebelum ini.

“Itulah sebabnya UMNO menarik balik sokongan terhadap Peja,” dedah Najib melalui media sosialnya.

Bermakna, dengan jumlah kerusi Dun terbanyak di Perak dan disebabkan wujud perasaan tidak puas hati terhadap Peja, UMNO tanpa berfikir panjang lagi telah bertindak menjatuhkan seorang ketua kerajaan negeri.

Dari segi politik, itulah tindakan yang bijak di mana UMNO tahu menggunakan kuasa atau kelebihan yang ada padanya bila mereka tidak lagi dihormati.

Menyamai dengan apa yang berlaku di Perak, UMNO juga ada banyak perasaan tidak puas hati terhadap Muhyiddin Yassin di peringkat pusat.

Dari segi pengagihan jawatan dan kementerian, walaupun UMNO dan BN mempunyai 42 kerusi iaitu terbanyak juga jumlahnya, tetapi pemberian itu nyata tidak dilakukan dengan adil.

Selain tidak diberikan jawatan Timbalan Perdana Menteri, menteri kanan untuk UMNO pula hanya diperuntukkan satu berbanding Bersatu diberikan dua.

Begitu juga dengan kementerian kanan dan strategik, semuanya dibolot oleh Bersatu atau mereka yang keluar daripada UMNO dan PKR untuk menyertai parti pimpinan Muhyiddin itu.

Dari segi penjualan aset kerajaan, sebagaimana di Perak, kerajaan PN turut melakukan penjualan meragukan dan ia memang menimbulkan rasa tidak puas hati UMNO terhadapnya.

Yang terbaru ialah bila PNB menjual pegangan 56.3 peratus sahamnya dalam CCM Bhd kepada sebuah syarikat bukan Bumiputera, Batu Kawan Bhd.

Bagi UMNO, tindakan PNB itu adalah menyedihkan kerana CCM merupakan syarikat yang menguntungkan, selain memperlihatkan PNB yang sepatutnya berperanan melindungi kepentingan Bumiputera telah bertindak berlawanan dengan fungsinya dalam urusniaga yang dijalankan itu.

Yang paling UMNO tidak puas hati dengan Muhyiddin ialah berkaitan tuntutan mereka untuk pengeluaran KWSP dan lanjutan moratorium selama enam bulan lagi.

Dalam perbahasan Belanjawan 2021 baru-baru ini, Najib selaku Pengerusi BNBBC jelas menyatakan sokongan mereka terhadap belanjawan adalah dengan syarat dua tuntutan itu mesti dipenuhi oleh kerajaan.

Menjelang pengundian peringkat dasar, Menteri Kewangan, Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz telah memberi komitmen untuk memenuhi tuntutan tersebut sehingga belanjawan akhirnya diluluskan dengan mudah.

Namun, apa yang berlaku tidak seperti yang dijanjikan di mana bukan saja tidak moratorium wajib yang diperkenalkan, janji pengeluaran KWSP yang diperkenalkan masih tertakluk dengan beberapa syarat dan kriteria melecehkan.

Ia menyebabkan UMNO tanpa malu-malu melabelkan program i-Sinar KWSP itu sebagai i-kecewa, i-malap, i-kencing dan sebagainya.

Sehingga semalam pun, Presiden UMNO, Zahid Hamidi masih bersuara meluahkan rasa tidak puas hati berkaitan pengeluaran KWSP itu dan menuntut ia dipermudahkan sebagaimana dijanjikan.

Najib pula, dalam posting di media sosialnya, turut tidak henti-henti menuntut pengeluaran KWSP oleh pencarum dipermudahkan di kala rakyat kesusahan dan memerlukan wang sekarang ini.

Isunya di sini jika kerana tidak puas hati terhadap Peja boleh membuatkan UMNO bertindak menarik sokongan dan menjatuhkannya, mengapa tidak dilakukan hal yang sama terhadap Muhyiddin?

Bukankah rasa tidak puas hati UMNO terhadap Muhyiddin jauh lebih besar lagi berbanding perasaan tidak puas hati terhadap Peja?

Bukankah sikap tidak menghormati dan membuli UMNO oleh Muhyiddin juga jauh lebih menyakitkan daripada apa yang dilakukan Peja?

UMNO nak tunggu apa lagi sebenarnya? (Shahbudindotcom 06/12/2020)

0 0 vote
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 6 December 2020 — 9:02 pm
Subscribe
Notify of
guest
47 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
7 December 2020 8:24 am

UMNO TERGAMAK BEESEKONGKOL DENGAN KAFIR FANATIK AGAMA……. PAMM bersama kerajaan negeri, desak pemimpin MIC, DAP henti bohong…….. “Jangan tegakkan benang yang basah! Itu amaran dilontarkan Persatuan Angkatan Melayu Negeri Kedah (PAMM) kepada pemimpin MIC dan DAP yang masih membantah perobohan kuil yang dibuat mengikut undang-undang. Pengerusinya, Datuk Mustaffa Idrus berkata, tiada sebab mana-mana pihak cuba bermain sentimen perkauman sedangkan kuil dibina jelas tidak mengikut kelulusan pihak berkuasa. Menurutnya, beliau menuntut pihak-pihak berkenaan tidak menangguk di air yang keruh dalam isu ini. “Walaupun mereka sedar kuil berkenaan dibina secara tidak sah tetapi masih mahu membantah. Cukuplah, jangan bersandiwara!,”katanya hari ini. Beliau… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
7 December 2020 8:17 am

UMNO BUAT ONAR KAT PERAK UNTUK BERI AMARAN KEPADA KADOK…..SUPAYA FAHAM MAKSUD TERSIRAT……TARIK BALIK KES MAHKAMAH PEMIMPIN2 UMNO…… ‘Peruntukan pada pembangkang sejarah dalam demokrasi di Johor’…….. Pakatan Harapan Johor berkata gabungan itu telah bertemu Menteri besar Johor, Hasni Mohammad sebelum ini bagi membincangkan beberapa perkara itu untuk memperkasakan demokrasi di negeri itu. Dalam satu kenyataan bersama hari ini, PH Johor berkata pertemuan bersama Hasni itu diketuai Ketua Pembangkang Johor, Aminohuda Hassan. Turut dibincangkan ialah peruntukan sama rata kepada semua Adun termasuk pembangkang, Jawatankuasa Pilihan Dewan dan penyertaan semua ADUN dalam mesyuarat Jawatankuasa Tindakan dan Pembangunan Daerah (JTPD). “MB telah memberi… Read more »

zunnun
zunnun
7 December 2020 1:04 am

#melayu2omNo selain #tionghwa2dAp jgn leka dgn idealisma selainn gopoh utk menjalin ‘marriage of convenience’…. kerana masyarakat #melayu2 dah di nodai oleh malaun2 pAs dgn penjenamaan #melayu2islam hadi… perkawinan ini akan mendatangkan padah kpd kedua2 nya.. baik jika pH & bN ‘slot-it-out’ dan ‘settle-the-difference’ dlm pru 15… tapi perlu di ingati, loser doesn’t lose all, and winner doesn’t win all…’. negara kan maju bila ada check & balance, dan yg kalah masih berpeluang memerintah negeri juga….. setback yg akan negara hadapi bilamana malaun2 pAs meneruskan kesundalan mereka utk memerintah negeri2 di pantai timur , kelantang dan trengganu, dan akan sentiasa mengemis2… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 December 2020 7:29 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Tak lepas dengan kata2 “kesundalan mereka”, “perdagangkan agama” ..

Mana nak dapat reaksi yang menggalakan bila cakap begitu. Biadap dan tak sopan.

zunnun
zunnun
7 December 2020 12:16 am

politik semasa kini sedang melalui satu kesedaran yg mana setiap parti politik yg ada tidak mampu menguasai persada kuasa negara tanpa melakukan ‘coalition’… yg ada terkini pH, bN & pN 2 terdahulu jauh meninggalkan yg terkemudian, maka tidak hairan pN akan jadi bahan sejarah selepAs pru 15…. ..melainkan, hadi awang melakukan sesuatu ‘miracle’ ….. melebihi dgn ajaran seketul daging babi nya, teropong ajaib dan mimpi temberang berjumpa ‘rasullulah’…. hadi wang terlalu rendah tahap ilmu agama nya, yg ada pd nya hanya setakat membataskan hukum2 yg di pelajari nya utk membentuk jamaah yg sentiasa mengabdikan dan taksub semata2 kpd nya… ngape… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 December 2020 7:37 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Mengata “biji puki”, “kesundalan” dll, maka Pukimak lah dia.

Menuduh “penuh dgn tosik dan kecelaruan dlm hidup yg di lalui nya….” dengan tidak memberi bukti atau penerangan pun, si Pukimak ini mulut celupar, mulut tersangkut di pucci emak nya masa lahir, maka senang lah keluar tuduhan2 mengarut.

Amem
Amem
6 December 2020 11:28 pm

Jgn lupo tarikh sejarah dunia terkibar sejurus tertabal ptg Jumaat 25-12-2020 bersamaan 11-04-1443 hari kebangkitan manusia sejagat sekian lama kemanusian dibangunkan baru peroleh masyarakat Utopia/Madani … Permulaan kearah alam selanjutnya akhirat kekal abadi. Terperanjat beruk sedunia keheranan tak disangka buah cempedak jadi nangka. Yg dah tahu dah lama percaya menunggu kekalkan amalan mulia yg terkebil-kebil terasa pelik sebab asik dunia yg sementara ini dikejar dipuja Tahu.

zunnun
zunnun
6 December 2020 11:49 pm
Reply to  Amem

tak susah utk manusia menyatakan utopia mereka…?

adakah utopia itu suatu yg nyata? Ya, tapi hanya sekadar satu bentuk idealisma semata2…

yg ada tiada lain, realitas semasa…?

satu kesedaran yg “net summation” mengandungi segala bentuk2 emosi, kepentingan dan nafsu2 yg mengelilingi setiap sesaorang…

tapi..

yg tersembunyi itu sentiasa bersifat utopia, sentiasa dlm kesempurnaan nya, mencabar setiap manusia utk menyatakan kemanusia mereka…

ngape tak menyatakan dan menzahirkan akan nya??

yang hidup sebenar nya kan kesempurnaan nya sj, selain nya hanya menumpang2 dlm cycle hidup mereka….

zunnun
zunnun
7 December 2020 1:17 am
Reply to  zunnun

tuhan itu maha sempurna….

segala bentuk2 kesempurnaan itu ketuhanan yg nyata…

tidak kah kamu melihat nya pd setiap seketika2 ….

jika buta akan nya…

“jika benar cinta itu buta…”
“butakan kan mata ku..”

masih buta kah kao utk melihat aku sedangkan kamu selalu melafzakan cinta pd aku…?

zunnun
zunnun
7 December 2020 1:33 am
Reply to  zunnun

Alam ini bibit2 kesempurnaan nya yg bergerak, satu fungsi “sequential”, jika tidak Alam akan bergerak dlm jajaran chaos…

“di mana berakhir nya nanti…”
“permainan sandiwara mu ini…”

…yg pasti, kerana itu kematian yg menanti utk kamu ulangi dan perbetulkan sandiawara2 kehidupan….

enriching the utopia within your”self” to manifest me…

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
7 December 2020 5:58 am
Reply to  zunnun

Ko Zunnun dah lamo berhijrah dah ok dah yg tidak hijrah abadi iniah kono berubah. Keadaan didepan ‘Utopia’ ini Allah swt jo yg tahu maka kita samo2 mengharungi nanti baru tahu keadaan sebenarnya. Tahu.

Anonymous
Anonymous
7 December 2020 7:52 am

Apasal tak cakap istilah Islam nya? Takda ke konsep utopia dalam Islam?

Majoriti di negara ini Islam, coba lah beri penerangan nya mengikut konsep Islam.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
7 December 2020 8:01 am
Reply to  Anonymous

Islam itu kesederhanaan dan keadilan … Adil pada diri sendiri jgn mudah terpengaruh dgn dakyah ilmu yg jumud disampaikan jgn keEGOan dipertandingkan itulah masyarakat Utopia/Madani yg semua inginkan. Ko nak pusing2kan Islam walhal kepala ko tu sdg berpusing tak faham2 ilmu yg ko fahami nak dipertandingkan … apo hadiah ko dapat kalu betul … puki lah ko cari tak jumpo2 … Esyen jo memanjang ko ni. Tahu.

Anonymous
Anonymous
7 December 2020 9:12 am

Ditanya dengan ikhlas, dijawab “nak pusing2kan Islam”, “puki lah ko cari tak jumpo2.”

Ini lah jenis otak sempit korang.

Macam mana nak dapat simpati puak lain untuk perjuangan kamu.

Apa tah lagi nak harapkan penganut2 baru.

Luaskan lah otak kamu, wahai insan.

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
7 December 2020 11:38 am
Reply to  Anonymous

Bilo dah terima keislaman seduniyo aman berbahagia puki memuki lah disamping bertolong-tolongan solat ke Makkah Al-Mukarramah itulah kejayaan abadi. Tahu.

Anonymous
Anonymous
7 December 2020 7:43 am
Reply to  zunnun

Mula lah mengarut dan mencarut DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Mengeluarkan konsep2 abstract .. utopia entahapekebendenye.

Anonymous
Anonymous
7 December 2020 7:49 am
Reply to  Anonymous

Utopia – Wikipediaen.wikipedia.org ›

A utopia is an imagined community or society that possesses highly desirable or nearly perfect qualities for its citizens. The term was coined by Sir Thomas More …

Ada ker such a thing as perfect? Apa pula yang nearly perfect?

Betul istilah Wikipedia tuh – “imagined”.

Sheraton
Sheraton
6 December 2020 11:17 pm

Kalau betul UMNO pentingkan rakyat dan dahulu kan negara dah lama UMNO buat keputusan.

UMNO pun dah ada alasan kuat untuk menyakinkan Tuanku Agung demi menjaga kepentingan Melayu.

Tunggu punya tunggu .. buah yang di tunggu-tunggu tak jatuh..

JANDA BEGETAH 2020
JANDA BEGETAH 2020
6 December 2020 11:01 pm

AKAK ❤️ KEJORA SEPI

Pergi kenduri berpakaian ala barat
Sampai di sana ramai pulak tertawa
Bekas suami akak dulu tua tak larat
Dengan adik rasanya akak tak kecewa

Anonymous
Anonymous
7 December 2020 11:05 am

UNTUK AKAK JANDA GATAI MEGHENYAM 11:01 pm,

Pergi kenduri berpakaian ala barat
Sampai di sana ramai pulak tertawa
Diri ini usah lah akak nak ngurat
Zura, Yati, Farhana lagi cantik lawa

😛😝😜🤪😀😃😄😁😆😅😂🤣

JANDA BEGETAH 2020
JANDA BEGETAH 2020
6 December 2020 10:55 pm

AKAK ❤️ KEJORA SEPI

Tinggi2 pohonnya palma
tinggi lagi pohon kopi
Rupanya nasib kita sama
Dua-dua dilandanya sepi

jawab la pantun akak ni adik sayang

Anonymous
Anonymous
7 December 2020 11:02 am

UNTUK AKAK JANDA GATAI MEGHENYAM 10:55 pm,

Tinggi2 pohonnya palma
tinggi lagi pohon kopi
Usah diganggu kekasih Dr Akma
Dr muda tu pula kalut dgn SOP

Dah jawab pantun akak gatai meghenyam…

😛😝😜🤪😀😃😄😁😆😅😂🤣

JANDA BEGETAH 2020
JANDA BEGETAH 2020
6 December 2020 10:50 pm

Ambil beras lalu ditanak
Nasi mentah gantnya roti
Apa diharap dara tak nak
Kakak rela jadi pengganti

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 11:06 pm

UNTUK AKAK JANDA GATAI MEGHENYAM 10:50 pm,

Ambil beras lalu ditanak
Nasi mentah gantinya roti
Kote tak keras atau mencanak
Lainlah klu Zura ataupun Yati

😛😝😜🤪😀😃😄😁😆😅😂🤣

Anonymous
Anonymous
7 December 2020 8:52 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Wak Gontol geram di persenda dek JANDA BEGETAH 2020.

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 10:38 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kemelut politik negara, Kejora kini tak lagi teruja
Lantak mampoih pi lah dgn ex-MB Perak si Peja
Bila si dia pergi, diri ini, asyik je bermuram durja
Namun pada si dara, diri ini tetap damba & puja
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

JANDA BEGETAH 2020
JANDA BEGETAH 2020
6 December 2020 10:51 pm
Reply to  Anonymous

AKAK ❤️ KEJORA SEPI

Ambil beras lalu di tanak
Nasi mentah gantinya roti
Apa diharap dara tak nak
Kakak rela jadi pengganti

JANDA BEGETAH 2020
JANDA BEGETAH 2020
6 December 2020 10:31 pm

UNTUK ADIK KEJORA BERJIWA SEPI

Anak Bugis memasang atap
Silap paut lalunya jatuh
sedih tengok adik meratap
jiwa kakak jua tersentuh

Anak dara bermain congkak
Bijinya getah ada berpeti
kalau sudi ambillah kakak
Buat teman sihidup semati

Anak tupai melompat dahan
Dahan patah menimpa pandan
Walaupun kakak sudah 40an
Masih bergetah jaga badan

JANDA BEGETAH 2020
JANDA BEGETAH 2020
6 December 2020 10:39 pm

Apa itu jangan2 hantu
[email protected] sidara mandi
Dah kata nak di bantu
Akak rela jiwa & body

Dari Tangkak keSingapura
Bawa kereta dengar lagu
ambilla akak adik kejora
akak suka bersuami cikgu

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 10:42 pm

UNTUK AKAK JANDA GATAI MEGHENYAM 10:31 pm,

Anak Bugis memasang atap
Silap paut lalunya jatuh
sedih tengok akak meratap
Mesti akak ni gian btg butoh

Anak dara bermain congkak
Bijinya getah ada berpeti
Kejora tak kebuloq aih puki akak
Lebih rela bujang sampai ke mati

Anak tupai melompat dahan
Dahan patah menimpa pandan
Bukan taste Kejora le klu dah 40an
Dgn Kejora yg 30an ni mmg tak padan

😛😝😜🤪😀😃😄😁😆😅😂🤣

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 10:51 pm
Reply to  Anonymous

UNTUK AKAK JANDA GATAI MEGHENYAM 10:39 pm,

Apa itu jangan-jangan hantu
terendap-endap sidara mandi
Kejora tak kebulor le dgn akak tu
Akak cuba Jigit, kot dia sudi

Dari Tangkak ke Singapura
Bawa kereta dengar lagu
Puki akak tu Kejora tak selera
Harap diri ini jgn lagi diganggu

Anonymous
Anonymous
7 December 2020 8:57 am
Reply to  Anonymous

Bukti Wak Gontol kejora Kojolla nih biadab dan kurang ajar –

Lagi dia memuki.

Umur dah 80an hampir 90an tahun, Tak boleh di tebus dosa nya lagi.

JANDA BEGETAH 2020
JANDA BEGETAH 2020
6 December 2020 10:46 pm

belajar biar cerdik
malas dikena ketampi
akak suka pantun adik
ada bunga bahasa rapi

bakar lemang hari minggu
hati-hati tebakar ampaian
akak memang gilakan cikgu
bersuamikan adik 1 impian

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 11:02 pm

UNTUK AKAK JANDA GATAI MEGHENYAM 10:46 pm,

belajar biar cerdik
malas dikena ketampi
akak toksah gatal menggedik
Diri Kejora ini usah dimimpi

bakar lemang hari minggu
hati-hati tebakar ampaian
Tak hingin sikit pun, ini cikgu
Sekali pun akak buka pakaian

😛😝😜🤪😀😃😄😁😆😅😂🤣

Anonymous
Anonymous
7 December 2020 9:00 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol cakap ajer tak hingin

Tapi merangkak di lantai nak mengintai

Hanya tak sedar ada seluar dalam labuh

Melulu lah dia ke jamban, sabun juga dia tabuh

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 9:52 pm

🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴🤴
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Keadaan diri bak sorang putera sdg mncari ratu
Hidup keseorangan..mkn minum tidak menentu
Tak ada ke org, sudi ambil diri ini buat menantu?
Dlm hal mendiri masjid ni, elok lah tampil bantu
🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍🕍
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 9:16 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Bukanlah diri ini terlalu memilih sgt pasal jodoh
Tapi tak nak lah..klu dpt mak mertua biol bodoh
Lbih2 lagi klu mak mertua jahat perangai hodoh
Dgn org sana sini..dia asyik saja nak cari gaduh
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 9:02 pm

Para pembaca sekalian,

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
Tak tahu le sampai bila diri ini harus menyendiri
Umur, dah 30 tahun lebih..masih belum beristeri
Dah bnyak kali gagal..kt blog ni Kejora cuba cari
Ada ker yg ada anak/cucu..kt Kejora sudi diberi?
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 9:04 pm
Reply to  Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Teringan nak rasa hidup, dgn ada isteri melayan
Tolong memasak..membasuh dan urus pakaian
Tapi tak nak ler klu mertua mcm nenek kebayan
Takut tak tahan dengar..klau dia racau meroyan
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 9:05 pm
Reply to  Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Dulu ada yg cadang anak Wak Suman, si Soraya
Tak anak dara dia tua..dgn Kejora ini tak sebaya
Lagi pulak dgn Wak Kadok tu, Kejora sgt meloya
Rupa dan perangai si tua kutuk tu..asyik jer toya
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 9:07 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kalau dgn Jigit, teringinlah rasa, nak bersaudara
Cuma tak pasti, Jigit itu masih ada ke anak dara
Klau dia ada anak dara, blh ler dibuat kira bicara
Klu jadi..nak buat kenduri..gah satu bandar Jitra
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 9:00 pm

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Rasa begitu sepi diri, sejak perginya sang puteri
Kerinduan menusuk di hati seperti tertikam duri
Kerna kesilapan kecil si dia pergi membawa diri
Apakah kerna benci, maka alasan sngaja dicari?
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 9:01 pm
Reply to  Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
Sukar untuk dicerita apa yang diri ini sdg hadapi
Apakah diri ini, dah terkena dgn sihir atau jampi?
Asyik sja diri..dirundung dek kerinduan dan sepi
Pabila mlm pula..ada yg mngganggu dlm mimpi
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
7 December 2020 9:04 am
Reply to  Anonymous

Bagus doktor pakar sakit jiwa lah dicari.

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 8:59 pm

Duhai dara dewi pujaan ku 🌹🤱🌹..

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
Keadaan diri abg ini..bgaikan lelayang putus tali
Tanpa dinda bersama..diri ini, terasa sepi sekali
Apa yg dh berlaku itu..mmg lah abg amat sesali
Abg harap..sudi le kira ke blog ini dinda kembali
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 9:00 pm
Reply to  Anonymous

Duhai dara dewi pujaan ku 🌹🤱🌹…

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
Kata2 pujian dinda..hingga kini, di hati tersemat
Semoga diri mu itu di dalm sejahtera & selamat
Maafkan abg dik..sdg kan nabi ampunkan umat
Apakah keputusan dinda buat itu dh muktamad
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 8:58 pm

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
Entah kenapa, tk semena2, diri ini rasa kesepian
Tak tahu sampai bila akan terus hidup sendirian
Dh terus sepi..tiada lgi berita dari si dara impian
Apakah si dara sibuk dngan pengajaran di talian
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓