MUHYIDDIN MESTI BALAS DENDAM, SALAH SATU CARANYA DENGAN MELANTIK PEJA SEBAGAI TPM

Dalam politik, sepertimana pertelingkahan yang lain, membalas dendam boleh dikata suatu perkara biasa.

Malah, disebabkan keinginan membalas dendam itulah politik sentiasa kelihatan hidup dan menarik.

Kalah pilihanraya atau kalah bertanding merebut jawatan dalam parti, perbuatan membalas dendam biasanya diteruskan dalam pilihanraya atau pemilihan parti yang seterusnya.

Begitulah lumrahnya, membalas dendam untuk menuntut kembali kekalahan bukan saja berlaku dalam semua parti, bahkan berlaku di seluruh dunia sejak dahulu kala lagi.

Dalam kes Peja yang dijatuhkan UMNO di Perak melalui undi percaya, selain ia memalukan Bersatu dan Muhyiddin Yassin selaku Perdana Menteri, kejadian itu mahu tidak mahu sebenarnya menuntut perlunya tindakan balas dendam dilakukan.

Sebagai parti yang menunjangi kerajaan di Pusat, Bersatu tidak harus hanya berdiam diri saja atas apa yang dilakukan UMNO kepada mereka.

Kalau tidak bertindak balas, nampak sangat Bersatu begitu lekeh dan lemah.

Parti yang ternampak lekeh dan lemah, pasti tidak dilihat sebagai wadah perjuangan yang menarik dan mungkin juga tidak mampu untuk bertahan lebih lama.

Lantaran itu, untuk membuktikan kekuasannya dan menunjukkan kepada UMNO bahawa ia bukan parti yang lekeh, Bersatu tiada pilihan lain selain mesti melakukan sesuatu untuk membalas dendam.

Setidak-tidaknya, ada dua cara untuk Bersatu mahu membalas dendam terhadap apa yang telah berlaku di Perak itu.

Pertama, sepertimana yang dicadangkan oleh bekas Menteri Besar Johor, Osman Sapian, Bersatu perlu melakukan gerakan politik yang segera untuk menumbangkan Menteri Besar Johor yang kini dipegang oleh Hasni Mohamad daripada UMNO.

Pada PRU14 lalu, Johor telah jatuh kepada PH dan UMNO hilang kekuasaannya di negeri tersebut.

Tetapi, berikutan tumbangnya PH di Pusat dan berlakunya penjajaran politik setelah Muhyiddin menjadi Perdana Menteri, Johor antara negeri yang mendapat rahmat dengan UMNO dapat kembali berkuasa di negeri itu.

Antara sebab UMNO dapat berkuasa semula di Johor ialah kerana kemurahan hati Bersatu yang sedia memberi laluan dan sokongan kepada pemimpin parti itu untuk menerajui kerajaan negeri.

Kini, dengan apa yang berlaku di Perak, Bersatu perlu bertindak berani dan menunjukkan kekuasaannya dengan merampas balik teraju negeri itu daripada UMNO.

Hanya dengan cara itu, Bersatu dapat mengajar UMNO untuk menghormati semangat setiakawan, di samping menunjukkan siapa yang sebenarnya paling berkuasa.

Kedua, untuk menunjukkan Bersatu sebenarnya ada “power” dan Muhyiddin benar-benar berkuasa melalui kerajaan PN yang dipimpinnya, beliau harus melantik segera Peja sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Melantik Peja sebagai Timbalan Perdana Menteri bukan saja sesuai dengan kedudukannya sebagai Timbalan Presiden Bersatu, malah jawatan itu memang selama ini ada kekosongan.

Selain itu, dengan melantik Peja ke jawatan nombor dua tersebut, setidak-tidaknya maruah beliau yang dimalukan UMNO dapat segera dibela.

Yang penting, dengan jawatan Timbalan Perdana Menteri itu, UMNO akhirnya terpaksa menghormati Peja kembali setelah menjatuhkan dan memalukannya pada Jumaat lalu.

Bahkan, jika Peja balik ke Perak selepas ini, Menteri Besar Perak daripada UMNO pun terpaksa menyambut dan tunduk hormat kepadanya.

Bak kata budak-budak remaja, baru ada akal dibuatnya!!! (Shahbudindotcom 05/12/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 5 December 2020 — 4:16 pm
Subscribe
Notify of
guest
47 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
7 December 2020 6:57 pm

UMNO SANGGUP BUAT APA SAHAJA UNTUK PERTAHAN KLEPTOKRAT……. SUDAH HILANG KEBENCIAN KEPADA UMNO KLEPTOKRAT……MEMANGLAH BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ HANYA MAHU LAKUKAN KEROSAKAN…….. UMNO HILANG UNDI MELAYU…..DAP HILANG UNDI CINA…… Umno Is Being Sabotaged…For The Second Time In Three Years….. Whoever convinced Umno they do not need Muafakat Nasional and as Barisan Nasional it is enough to win 135 parliament seats in GE14 is doing it again. They are now convincing Umno they do not need Perikatan Nasional, or even Muafakat Nasional, and with just MCA and MIC, Barisan Nasional can win GE15. One thing that we must remember is that… Read more »

Donna
Donna
7 December 2020 6:46 pm

Auzubillaahimnasyaitonrrajiim utk Budin si fire stone.

basri
basri
7 December 2020 6:45 am

Apa yg mengarut ni nk dicadangkn dilantik jd TPM plk peja.kalau dh dperingkat negeri pun dh hlg mjoriti dgn x smpai 2/3 pun iaitu jurang sgt besar..ni nk dilantik jd TPM?apa la muka x malu nk jd TPM plk..rmai yg akn pertikai nt dan suatu yg sgt pelik bila individu yg X popular lgsung dilantik ke jwtn baru iaitu jwtn no 2 negara..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 December 2020 11:13 am
Reply to  basri

SAYA PASTI RAMAI DIANTARA PEMIMPIN UMNO AKAN BERGUMBIRA SAMBIL MENARI DAN MENYANYI LAGU RAYA BERSAMA PEJA. https://www.youtube.com/watch?v=vgaj9VsEIN0

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
6 December 2020 11:36 am

MEMANG PATUT UMNO JADI MB….DAH DIA MAJORITY…..CUMA JANGAN TUKAR KERAJAAN SUDAH…… UMNO OH UMNO…..TAK DAPAT EMAS PERGI TERKAM PERAK….YANG DAPAT HANYA BESI BURUK……. PARTI KUNYIT KUAT MAIN TIKAM BELAKANG……. Aku berbual² dengan beberapa orang UMNO di kampong… Aku berbual² dengan beberapa orang UMNO di kampong… Saja aku tanyakan pandangan depa mengenai perkembangan politik terkini khususnya situasi politik di Perak. Rata² menyuarakan rasa KECEWA dengan perangai UMNO yg tak ber kesudahan dengan perasan UMNO hebat. Ada yg quote kata² Tun Kutti “dalam UMNO yg ada cuma orang² bodoh jer”. Aku kata.. Takkan Nazeri Aziz, Tajudin Rahman, Zahid tu orang² bodoh? Depa… Read more »

Raja mohamad joharudin bin Raja Sulaiman Raja Sula
Raja mohamad joharudin bin Raja Sulaiman Raja Sula
6 December 2020 10:56 am

Sorry to say Malay DAP

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
6 December 2020 9:32 am

UMNO MAHU JAWATAN MB….TERUS TERANG JERR….. Alasan UMNO Menjatuhkan MB Perak, makin mendedah banyaknya kurap dan panau…… Lagi alasan Peja dipecat dr MB kerana jual ladang di Palembang… padahal keputusan menjual ladang berkenaan dibuat sewaktu pentadbiran UMNO iaitu sebelum PRU 14… Apabila kerajaan Perak beralih kpd PH pada 2018, urusan penjualan itu digantung… perkara ini pernah disebut waktu zaman awal PH mentadbir…. depa nk siasat samada penjualan tu mempunyai unsur rasuah atau salahguna kuasa atau tidak… Masa zaman depa lagi keputusan menjual tu dibuat.. cuma tak sempat selesai sbb beralih kerajaan… kemudian hari ini nk salahkan pihak lain dan depa… Read more »

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 9:23 am

Sudah ler Shahbudin, kerja kamu Tak lain cuma melaga-lagakan pihak kerajaan. Sifat batu api kamu ni Hanya akan menempatkan diri kamu itu ke api neraka. Amalkan selalu perangai si Kitul ni. Jadilah kamu so Kitul moden.

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 7:51 am

“menumbangkan Menteri Besar Johor yang kini dipegang oleh Hasni Mohamad daripada UMNO”

Harap dia tidak korapsikan depa untuk terus menyokong nya dengan berbagai ganjaran, termasuk jawatan, tanah Kerajaan, dan wang.

Ganjaran jawatan tak seteruk yang dua lain tuh. Tapi kalau dia tak banyak otak, rosak lah kepentingan bangsa dan negara.

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 7:15 am

Membalas dendam dengan cara melantik sipolan ke jawatan TPM? Cara tribal ke ini?

Padan lah ada beberapa yang tak layak memegang jawatan di negara ini.

Negara gontol jadi nya kalau ramai begitu.

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 7:06 am

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla masih lagi bertabiat mcm budak kecik.

Mengejek, nak cari gaduh.

Biarkan. Jangan pedulikan.

Hsruddin Samsudin
Hsruddin Samsudin
6 December 2020 2:35 am

Media n berita yg d salur bkn bkisar tentang hal2 yg blaku,tp lebih kpd media n berita yg mengapi-apikn pulak.nk sgt tgk negara kucar kacir..Bl bckap lidah kena atur kata,agar xde yg terasa,bl mnulis pula gn la ayat2 yg baik2,jgn jd batu api dgn mlaga2kn yg boleh tjd perkara yg x elok,..akal xde ke?syg klu jd manusia yg lengkap d ciptakan dgn otak tp x d guna kearah kebaikan….

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 1:01 am

Abang TN
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Bila siang adik acap kali memaki hamun abg
Bila awal pagi terasa sesal sampai berguling
Bila dah jadi gini,rasa kat abg nak gi terbang
Bilalah agaknya ngan abang adik nak jeling2

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 1:25 am
Reply to  Anonymous

Anon 1:01 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Anon pun gila babi juga, Kejora ini rasa bimbang
Terlalu asyik, kt mkcik TN, Anon pnya mambang
Naper le pulak, Anon panggil kat mkcik tu abang
Oi Anon, mcik TN tu betina, kt depan ada lubang
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 1:26 am
Reply to  Anonymous

Anon 1:01 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Berita buruk..psal mcik TN, Anon punya kenalan
Makcik TN dapat sakit dek dia punya kebebalan
Ubat penenang yg Dr bagi, semua sekali, ditelan
Dngar citer..dia dikejar ke hospital dgn ambulan
🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 1:27 am
Reply to  Anonymous

Anon 1:01 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mkcik TN dah dekat 90 th mmg le tersangat tua
Dek tekanan..dia terpaksa didujuk ke pakar jiwa
Tapi, bebal bengap nenek tu, serupa dngn barua
Ubat penenang yng doktor bagi dia telan semua
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Jargon
Jargon
6 December 2020 1:01 am

parti yg dihuni golongan pengkhianat, oppurtunist, katak lompat, lagi mau sembang psl kekuatan

anonymous
anonymous
5 December 2020 11:02 pm

pengkhianat dkhisnati pengkhianat
bisa la dong
memang puak sontoloyo

Anonymous
Anonymous
5 December 2020 10:57 pm

BLOK DALAM BLOK

dengan terjumpanya sumber mineral kat kedah,maka kedah bakal menjadi negeri terkaya.Sejak PAS pegang kedah,rezki melimpah ruah.

APA PANDANGAN ZUNNUN?

zunnun
zunnun
6 December 2020 4:29 am
Reply to  Anonymous

huh,

masih tak percaya, secebis masakan dari kawah masakan seketul daging babi hadi, amat bernilai kpd segala #melayu2islam ciptaan nya…

nilai yg memberi harapan utk ke ‘syurga, yg di janjikan oleh hadi…

perlu kah nadir bumi yg hanya blh di nikmati utk menampung umur yg terhad sj di bumi sedangkan masakan seketul daging babi hadi di terima pakai recipe resmi utk segala babi2 belaan nya di ‘syurga’ yg menanti…

tak percaya kah akan kamu semua…?

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 7:22 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENCARUT ATAU MENGARUT.

Mengata Hadi masak seketul daging babi itu ada lah mengarut, maka pukimak lah DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN nih.

Ithnin razali
Ithnin razali
5 December 2020 10:14 pm

Baru ada akal??? Atau yg menulis artikel sebenarnya tak berakal..cubalah matang sikit..

Anonymous
Anonymous
5 December 2020 8:33 pm

HAHAHA HIHIHI HOHOHO

situa Wak Gontol Kejolla pelahap kangkang,tak sedar diri dah 80an,kerandut laboh sampai lutuit.Lebih baik kau berkomentar ikut topik,dari merayu hiba pada dara-dara yang tak kebulor.

Anonymous
Anonymous
5 December 2020 8:36 pm
Reply to  Anonymous

atau kekal sebagai Wak Lembut awww..awwww..Heee dah rayu minta cinta kat jantan-jantan sado.Dah berkedot lobang belakang..

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
5 December 2020 6:47 pm

DAH NAMA PUN KAFIR….. MAIN TANDA BINA CANDI….MAKIN LAMA MAKIN BESAR…. IMPORT SAMI TANAH BESAR JAGA KUIL…… Kedah: Penjelasan Sebenar Isu Kekecohan Roboh Kuil…….. Muhammad Sanusi Md Nor Isu perobohan struktur atas tanah yang digazetkan sebagai kawasan lapang di Taman Bersatu Kuala Kedah ialah isu undang-undang, bukan isu perkauman, agama atau diskriminasi. Lambat laun, tataletak setiap binaan struktur di semua tempat patut berada pada tempatnya secara sah dan terkawal menurut garis undang-undang dan pentadbiran yang diletakkan dibawah agensi kerajaan. Ia harus bermula sejak dulu lagi, bukan sekarang walaupun masih belum terlambat untuk melakukannya. Sedikit kekecohan yang diapi-apikan oleh pihak berkepentingan… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
5 December 2020 6:39 pm

UMNO SEMAKIN HILANG DARI HATI RAKYAT MELAYU…… Krisis MB Perak: 15 Perkara Dari Kaca Mata Saya….. 1- Dalam politik, kita kena ada kartel yang kuat untuk bertahan atau menang. Masalah kartel itu baik atau tidak, ia bukan isunya. Isunya mesti bergerak dalam skala yang besar bagi mencapai tujuan politik. Jika kartel baik, alhamdulillah. Jika tidak astargfirullah. Dalam hal ini, Umno telah menunjukkan kartel besar, biasanya akan menguasai. 2- Perak masih menjadi ‘Universiti Politik Terbuka Malaysia’ setelah banyak kekecohan atau krisis politik sentiasa berlaku di sana semenjak dahulu. Tetapi diyakini tiada persidangan bawah pokok akan dijalankan dan tiada acara mengangkat dan… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
5 December 2020 6:29 pm

NUKMAT AKAN HILANG BILA TIDAK BERSYUKUR……. Jika UMNO tanding sendiri di Perak mampukah UMNO bentuk kerajaan?……. Meneliti keputusan PRU 14 bagi kerusi-kerusi DUN Perak, walaupun UMNO menang di 27 kerusi DUN, tetapi UMNO sebenarnya hanya menang mutlak di 5 kerusi sahaja, iaitu: 1. Dato’ Tarmizi Idris, ADUN N3 Kenering, yang memperolehi 7,379 undi, yang akan menang dengan majoriti 1,436 undi jika undi calon PAS (4,111 undi) dan undi calon PH (1,832 undi) digabungkan (5,943 undi). 2. Dato’ Hj. Mohd Zolkafly Bin Hj. Harun, ADUN N21 Lintang, yang memperolehi 10,605 undi, yang akan menang dengan majoriti 1,122 undi jika undi calon… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
5 December 2020 6:22 pm

THE NEVER LEARNED UMNO……. Kenapa UMNO – Dato Saarani tak boleh bersabar sikit tunggu PRU-15 untuk jadi MB?…….. Dalam banyak perkara saya hormati sikap dan pendirian Umno Perak. Mereka sahabat dan kawan. Kadangkala kalau tak setuju pun, saya senyap sahaja asal bukan kemungkaran yang jelas nyata dan mudarat besar. Tapi dalam Kenyataan terbaru Umno, mereka mohon sokongan PAS dan Bersatu untuk pertahan kerajaan Perikatan Nasional. Saya anggap ini satu perkara yang pelik sebagai kawan. Umno Perak tidak pernah berbincang tentang perkara ini dengan PAS. Mereka laungkan seruan muafakat bila keadaan jadi begini. Malahan usul tergempar dimasukkan pada awal pagi tanpa… Read more »

Anonymous
Anonymous
5 December 2020 5:11 pm

Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan)

Hah, selesai doctor’s appmt, regular check up, no hal.

But Kejora Kojolla buat hal, di bawah nih. Meroyan, membuang masa, sepatut nya coba membaiki keadaan dunia.

Perlu dibalun, ditibai dan dibantai seperti biasa. Sehingga dia menulis komen2 yang membina.

Reply
4 December 2020 11:37 am
________________________________________________

Anonymous
Anonymous
5 December 2020 5:13 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

ALHAMDULILLAH, PARA PEMBACA SEKALIAN…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Hari ini, hati Kejora ini berasa sangatlah senang
Mmg pmbaca nampak, yg Kejora lah pemenang!
Nenek TN fasiq pula..atas darat le dia berenang
Baru sja dia jumpa doktor..ambil ubat penenang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
4 December 2020 12:35 pm
________________________________________________

Anonymous
Anonymous
5 December 2020 5:13 pm
Reply to  Anonymous

BERITA!…BERITA!…BERITA!…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Berita utk Nenek TN punya sedara atau kenalan!
Nenek TN dapat sakit..dek dia punya kebebalan
Ubat penenang yg Dr bagi, semua sekali, ditelan
Dngar citer..dia dikejar ke hospital dgn ambulan
🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
5 December 2020 5:14 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mkcik TN dah dekat 90 th mmg le tersangat tua
Dek tekanan..dia terpaksa didujuk ke pakar jiwa
Tapi, bebal bengap nenek tu, serupa dngn barua
Ubat penenang yng doktor bagi dia telan semua
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
5 December 2020 5:14 pm
Reply to  Anonymous

Nasihat untuk mkcik TN 👩‍🦳 nenek kebayan,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Makcik tu dah tua..tetek labuh terkeluar dari coli
Tapi masih asyik dok khayalkan batang Bang Ali
Nasihat yang Kejora bagi makcik buat tak peduli
Ubat penenang tu..kenapa ditelan semua sekali?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 7:28 am
Reply to  Anonymous

Tak perlu di layan Wak Gontol Kejora ojolla nih.

Hanya perlu dikata dia perlu dibalun, ditibai dan dibantai disini kerana mengarut tak renti2.

Anonymous
Anonymous
5 December 2020 4:01 pm

Para pembaca sekalian,

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
Tak tahu le sampai bila diri ini harus menyendiri
Umur, dah 30 tahun lebih..masih belum beristeri
Dah bnyak kali gagal..kt blog ni Kejora cuba cari
Ada ker yg ada anak/cucu..kt Kejora sudi diberi?
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
5 December 2020 4:01 pm
Reply to  Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Teringan nak rasa hidup, dgn ada isteri melayan
Tolong memasak..membasuh dan urus pakaian
Tapi tak nak ler klu mertua mcm nenek kebayan
Takut tak tahan dengar..klau dia racau meroyan
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
5 December 2020 4:02 pm
Reply to  Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Dulu ada yg cadang anak Wak Suman, si Soraya
Tak anak dara dia tua..dgn Kejora ini tak sebaya
Lagi pulak dgn Wak Kadok tu, Kejora sgt meloya
Rupa dan perangai si tua kutuk tu..asyik jer toya
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
5 December 2020 4:03 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kalau dgn Jigit, teringinlah rasa, nak bersaudara
Cuma tak pasti, Jigit itu masih ada ke anak dara
Klau dia ada anak dara, blh ler dibuat kira bicara
Klu jadi..nak buat kenduri..gah satu bandar Jitra
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💖❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 12:56 am
Reply to  Anonymous

Abang TN

Bila siang adik acap kali memaki hamun abang
Bila awal pagi terasa sesal sampai berguling
Bila dah jadi gini,rasa kat abang nak gi terbang
Bilalah agaknya ngan abang adik nak jeling2

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
5 December 2020 4:00 pm

UMNO TAK PANJANG UMUR MACAM NIH…….. Mungkin ini petanda baik untuk negara kita Umno pun boleh berkerjasama dengan DAP – Peja……. Ahmad Faizal Azumu mengakui bahawa dia sebelum ini tidak menjangka akan digulingkan, dengan Umno memainkan peranan utama. Dalam wawancara dengan Astro Awani, Faizal mengatakan bahawa dia selalu bertemu pemimpin Umno di mesyuarat kabinet dan mesyuarat lain, tetapi tidak menjangka akan digulingkan. “Kami selalu berjumpa di perjumpaan exco dan perjumpaan dalam urusan kerajaan. (Saya) tidak difahamkan mengenai apa-apa permasalahan. Tapi mungking kerana kerusi menteri besar itu terlalu diidamkan (dan) hasil percaturan dibuat untuk menepikan saya,” katanya. Faizal digulingkan di Dewan… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
5 December 2020 3:56 pm

RAKYAT BENCI PHD4PIG KERANA PENGGANAS KOMUNIS PERUSUH SOSIALIST DAN PEMBERONTAK SYIAH….. Mana lagi setiakawan umno Perak terhadap parti-parti komponen BN yang lain?…… Manakah disiplin Adun-adun Umno Perak yang membelakangi dasar yang diputuskan Parti tanpa DAP, Tanpa Anwar? Apapun alasan diberi hanyalah matlamat menghalalkan cara, perkara yang boleh dijadikan alasan itu bagai orang mengantuk disorongkan bantal dan ketidakpuasan hati dijadikan perisai. Namun, mana lagi setiakawan umno Perak terhadap parti-parti komponen BN yang lain MCA-MIC apabila mula bermain mata dengan DAP. Membelakangi Piagam Muafakat Nasional (MN) dan persefahaman Perikatan Nasional (PN) Kepimpinan tertinggi UMNO perlu mengambil langkah bijak menangani isu ini supaya… Read more »

zunnun
zunnun
5 December 2020 3:38 pm

kini #melayu2pbbm yg sebati berdamping dgn babi2 yg berkopiah dan berserban mem”babi” memperdagangkan agama, tidak mereka ketahui, mereka seangkatan babi2 dari kaca mata rakyat jelata….

garis perpisahan bisa antara lendir #kepalabutuh assmin vs masakan seketul daging babi hadi sj yg akan menentukan golongan yg mana akan kuasai antara kedua nya….

#melayu2omNo dah mula merasai di perkudakan oleh babi2 yg berserban berjubah melalui mua”FUCK”at yg mereka cuba bina…

#melayu2pbbm & #melayu2omNo perlu kerahui, musuh sebenar mereka tak lain babi2 yg berserban & berjubah kesana kemari perdagangkan agama pagan merata….

Anonymous
Anonymous
6 December 2020 7:39 am
Reply to  zunnun

Yang mengata “babi2 yg berkopiah dan berserban” ini ia lah DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK.

Dia jenis yang tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah nya.

Menyebut FUCK dia Pukimak berkali kali.

Menyebut “agama pagan”, dia tak sedar ada cara2 teratur panjang lebar agama itu, bukan hanya tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara.

Tak boleh cakap lebih hal ini sebab nanti masuk bab menghasut.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
5 December 2020 3:35 pm

PARTI LEBAI BIASA LAH…..PENDOKONG TAK RAMAI….. Strategist Pas Tumpul?.. 1) PAS diserang keliling oleh penganalisis-penganalisis politik yang bertaraf professor dalam isu kuil di Kedah dan ketegasan MB Kedah mempertahankan perobohan kuil yang dibina secara haram. 2) PAS masih tidak keluarkan kenyataan menjawab bidasan para penganalisis tersebut yabg mengatakan PAS extreme, sudah menjadi gila kuasa dan wang, bakal mengimplantasi amalan teokrasi dalam pentadbiran dan sebagainya. 3) Setakat ini MB Kedah masih “bersendirian” dan hanya disokong secara moral oleh pemimpin dan penyokong PAS. Belum ada tulisan atau kenyataan untuk menjawab kritikan keras penganalisis yang disiarkam dalam TMI. 4) Bahagian strategik PAS atau… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
6 December 2020 3:25 am

Dr…soksek2 Pas gila kuasa, gila pangkat, gila gaji GLC dan gila Mercedes dah bukan cerita bohong..satu Malaysia dah tahu. Yg best nyer satu Kelantan pun tahu..tapi masih walaq pd Serban Bawang Hadi, masih sokong Pas, biat kami minom air berwarna air teh, biar kami miskin..asalkan terus sokong Lobai2..takpa pemimpin2 Pas mewah. Taqbeer !

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
5 December 2020 3:27 pm

KADOK PUN SATU TIDAK PANDAI HARGAI UMNO……

Afterthought – Inilah UMNO!……..

Susah juga hendak cari terjemahan afterthought dalam bahasa Melayu.

Pada pemahaman saya maksudnya lebih kurang begini, kita bagi alasan yang suci murni atau ‘innocent’ untuk ‘menghalalkan’ perbuatan kita sebelum itu.

Masa kita bertindak ia atas sebab lain, tapi bila nampak macam ia memberi kesan buruk, atau kalau dalam mahkamah ia boleh menjerumus kepada keputusan bersalah, maka kita mencipta alasan baharu yang bertujuan menyucikan tindakan kita.
Ab Jalil Backer

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
5 December 2020 3:20 pm

UMNO TAK SABAR HENDAK RAMPAS KEMBALI KUASA…..GILA KUASA …. Apa Penyelesaian Kemelut Politik Perak?……. Dalam perlembagaan negeri, tidak ada satu kaedah khusus untuk menentukan cara seseorang Menteri Besar hilang sokongan majoriti. Waktu DS Nizar hilang kuasa di Perak dahulu, ia diukur melalui lompatnya tiga orang ADUN, yang kemudiannya disahkan melalui pertemuan bersemuka setiap ADUN bersama Sultan Perak. Kaedah yang biasa digunakan ialah melalui usul undi tidak percaya. Usul undi percaya sebenarnya agak ganjil, dan sepatutnya tidak perlu dibuat pun. Pihak kerajaan tidak perlu membuktikan seseorang Menteri Besar mendapat sokongan, sebab bukti sokongan hanya diperlukan ketika beliau dilantik oleh Sultan. Itu… Read more »