TOK MAT CABAR ZAHID HAMIDI PEMILIHAN UMNO TAHUN DEPAN?

Entah kenapa, Presiden UMNO, Zahid Hamidi tiba-tiba saja mengungkit peristiwa lama ketika beliau mengambil cuti daripada tugas mengetuai parti pada 2019 dahulu.

Ketika beliau bercuti itu, Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hasan memangku tugas sebagai Presiden UMNO.

Zahid Hamidi berkata, beliau pernah cuba memberikan tanggungjawab sebagai Presiden UMNO kepada orang lain tetapi parti itu tidak menjadi ‘lebih baik’ ketika itu.

Katanya, suatu ketika beliau pernah mengambil ‘cuti’ selama enam bulan dan 12 hari dari jawatan berkenaan.

Akhirnya, menurut Zahid Hamidi, setelah melakukan solat Istikharah dan berbincang dengan rakan-rakan dalam parti, beliau mengambil keputusan untuk kembali menerajui UMNO walaupun dalam keadaan serba kepayahan.

“Ketika itu saya merasakan seolah-olah bernafas dalam lumpur,” katanya dalam temubual dengan sebuah portal berita.

Zahid Hamidi seterusnya berkata, beliau bukanlah seorang pemimpin yang suka ‘mencantas’ biarpun jika ada mereka di dalam parti yang mahu ‘mencabar’ kerusi Presiden yang disandangnya.

“Tidak semua yang tidak bersetuju (dengan saya) boleh dianggap sebagai liabiliti, apapun jangan sampai parti kita diharamkan, jangan sampai kita ‘menendang’ semua orang yang tak bersetuju dengan kita sehingga nak tubuhkan parti baru.

“Dalam menghadapi cabaran dan tekanan, saya percaya pada qada dan qadar, kita mesti reda dengan apa yang datang kepada kita.

“Allah tidak akan datangkan ujian kepada seseorang jika orang berkenaan tidak mampu dengan ujian yang didatangkan itu,” tambahnya lagi.

Untuk tujuan apa sebenarnya Zahid Hamidi perlu mengungkit peristiwa lama itu?

Benarkan UMNO tidak menjadi lebih baik ketika Mohamad Hasan atau Tok Mat memangku jawatan Presiden UMNO?

Adakah dengan ini Zahid Hamidi ingin memberitahu hanya beliau yang berjaya menjadikan UMNO lebih baik?

Apakah kenyataan terbaru Zahid Hamidi ini menunjukkan beliau sedang bermasalah dengan Tok Mat?

Adakah ini juga bermakna Zahid Hamidi sudah mencium tanda-tanda Tok Mat mahu melawannya bagi jawatan Presiden UMNO pada pemilihan UMNO tahun depan? (Shahbudindotcom 28/11/2020)

Updated: 28 November 2020 — 8:02 am

139 Comments

Add a Comment
  1. masa tok mat mengepalai umno semasa ketiadaan zahid bn menang 3 prk cameron highlands semenyih dan tanjung piai

  2. BOLEH DIKATAKAN SEBAHAGIAN PEMIMPIN2 YANG ADA JADI LIABILITY KEPADA NEGARA………

    SYIAH TAK PERNAH AMANAH SEPANJANG SEJARAH…….

    TONG M MEMANG SEDAR PAK SHEIKH TAK LAYAK JADI PM……..

    LEBIH BAIK DARURAT COVID TOK MUDIM DARI DARURAT NEGARA BANGKRAP DORAEMON DAN NOBITA……

    ORANG SEPERTI PAK DAJJAL DAN MAT SYABU LAH YANG TELAH GADAIKAN SINGAPORE KEPADA TIONGKOK……..

    Othman Wok :’Sempadan’ Buat Pengkhianat Bangsa…….

    Moga tidak mati hina.Kerana kuasa politik orang Cinalah Singapura terpaksa dipisahkan dari Malaysia. Othman Wok lah yang paling banyak membantu mempengaruhi orang Melayu Singapura yang kemudiannya dijadikan menteri dalam kerajaan Lee Kuan Yew sebagai ganjaran.

    UMNO tewas ke semua kerusi di Singapura. Peranannya Othman Wok mirip Anwar mahupun Mat Sabu terus memperdayakan Melayu agar memberi undi kepada sekutu kuasa politik orang Cina.

    Singapura wujud sehingga kini sebagai pengajaran kepada orang Melayu agar ia tidak berulang lagi. Namun sayang hanya sebilangan saja yang mahu mengambil pelajaran..Ini bukan soal rasuah dan kronisme. .. Ini soal mempertahankan legasi nenek moyang kita.

    Pada awal 70 an, Lee Kuan Yew telah mencadangkan agar semua jenazah orang Islam Singapura dibakar kerana kawasan kuburan sangat terhad. Othman Wok yang juga Menteri mewakili orang Melayu membuktikan ketaatannya dengan menyokong pendirian Lee Kuan Yew itu sehingga mencetuskan bantahan MUIS dan seluruh masyarakat Islam.

    Sikap yang ditunjukkan Othman Wok saling tak tumpah dengan sebilangan pemimpin Melayu di Pakatan Harapan yang sentiasa akur dengan DAP sebagai kata pemutus muktamad. ADAKAH KITA MASIH LAGI BOLEH DIPERBODOHKAN DAN MENERIMA MELAYU SEPERTI OTHMAN WOK SEBAGAI PEMIMPIN KITA?

    Manusia Yang Bernama OTHMAN WOK

    Othman Wok bekas Menteri Sosial dan ahli parlimen PAP yang mewakili Kawasan Pasir Panjang antara tahun 1963 dan 1977. Di awal kerjayanya dia adalah seorang tokoh wartawan Bahasa Melayu yang kemudiannya menjadi timbalan editor akhbar berbahasa melayu, Utusan Melayu Singapura.
    Beliau menyertai PAP selepas beberapa hari sahaja penubuhannya pada tahun 1954. Ketika itu beliau percaya pada hak samarata dan dasar multi-perkauman dan anti kepada raja-raja melayu (seperti apa yang PKR perjuangkan sekarang ini. Ketika itu beliau banyak membantu melalui penulisan mengenai penubuhan negara multi-perkauman dan hak samarata serta dasar anit raja-raja melayu di dalam akhbar “Petir” sebuah suratkhabar berbahasa melayu keluaran Parti PAP.

    Selepas itu beliau dipilih sebagai salah seorang ahli dewan editorial buletin Petir dan dalam masa yang sama juga seorang lagi pemimpin tertinggi PAP iaitu Ahmad Ibrahim menjemput dia untuk menjadi ketua cawangan PAP Geylang Serai / Tampines pada tahun 1959.

    Othman Wok adalah seorang penyokong kuat Lee Kuan Yew dan dia lah orangnya yang kerap kali menentang perlaksanaan Hak-hak Keistimewaan orang Melayu. Setiap kali dia berceramah, setiap kali itu juga dia mengatakan yang hak-hak keistimewaan orang melayu dan raja-raja melayu ini hanya retorik dan mainan Tunku. Kononnya Tunku ada agenda lain, iaitu untuk merampas tanah orang Melayu di Singapura.

    Beliau juga mendakwa rusuhan kaum yang terjadi pada Julai 1964 telah dirancang oleh UMNO dan Tunkulah dalangnya. Beliau amat gembira tentang berita pemisahan Singapura daripada Malaysia dan ada juga yang mengatakan yang beliaulah yang menulis skrip temuramah BBC dengan Kuan Yew sewaktu malam berpisahnya Singapura dari Malaysia, yang mana ketika itu kuan yew menangis tersedu-sedu kononnya terlalu sedih dengan terkeluarnya Singapura dari Malaysia, padahal itu semua skrip yang dikarang oleh Othman Wok hanya semata-mata untuk orang Melayu berasa simpati dengan Kuan Yew dan membenci Tunku.

    Sehingga sekarang ini Othman Wok masih dianggap sebagai pengkhianat Melayu oleh kebanyakan orang Melayu Singapura, kerana hasutan dialah, Lee Kuan Yew mengharamkan Pertubuhan Kebangsaan Melayu Singapura (PKMS aka UMNO Singapura) salah satu sayap UMNO di Singapura. Dia bersama-sama dengan berberapa pemimpin sayap Melayu dalam PAP antaranya Ishak Rahim, Rahmat kenap, Ariff Suradi, Buang Omar Junid, Mahmud Awang dan Yaacob Mohamed turun ke kampun-kampung Melayu menghasut orang Melayu supaya membenci UMNO dan Tunku.

    Pada tahun 1959, dia bertanding menjadi calon untuk PAP di kawasan Majlis Bandaran bagi kawasan Kampung Kembangan berlawan dengan calon UMNO, dia tewas dalam pertandingan itu, akibat terlalu malu dengan kekalahan itu beliau menuduh UMNO yang mengugut pengundi di situ supaya tidak mengundi dia. Apabila penduduk kampung mengetahui tentang cerita itu maka seluruh penduduk berkumpul dihadapan pejabatnya di Tampines dan menghalau dia keluar dari pejabatnya dan memaki hamunnya sebagai pengkhianat bangsa Melayu.

    Othman Wok sekali lagi bertanding di parlimen Pasir Panjang dan kali ini beliau menang atas bantuan dan sokongan dana dari Kuan Yew.

    Selepas Singapura berpisah dari Malaysia pada tahun 1963, dia telah dilantik oleh Kuan Yew sebagai Menteri Hal Ehwal Sosial. Satu jawatan menteri yang tidak mempunyi apa-apa fungsi kerana Kuan Yew telah melantik seorang Cina untuk menjaga hal ehwal sosial dan Cina ini di letakkan di bawah jabatan Perdana Menteri. Selepas 14 tahun beliau menjadi menteri goyang kaki maka pada 1978 dia pun tidak lagi menjadi menteri kabinet Kuan Yew.

    Setelah itu dia menjadi salah seorang penulis cerita seram yang paling top di Singapura. Sesungguhnya manusia yang bernama Othman Wok ni adalah seorang pengkhianat bangsa Melayu yang terhebat dalam sejarah Melayu moden. Cara jalan cerita Othman Wok ini seakan sama dengan jalan cerita yang berlaku sekarang ini di negara kita. Takkan kita orang Melayu di sini ingin jadi seperti orang Melayu di Singapura? ibarat melukut di tepi gantang, merempat di bumi sendiri. Jangan sampai petualang Melayu seperti Othman Wok ni ada dan hidup membiak di dalam negara kita.

  3. Zahid perlu samada bercuti atau melepaskan jwtn Presiden sehingga kes mahkamah selesai spt yg dibuat oleh DSNR. Jangan bagi UMNO terbeban dgn masaalah yg dihadapi.

  4. Biarlah TokMat yang menerajui UMNO.
    Zahid perlu muhasabah diri.Tiada apa yang rakyat lihat menjadi masalah masa pimpinan TokMat.Bahkan beliau lebih mendekati rakyat.Jatidiri TokMat menjadi Kayu your rakyat memilih.Beliau bersih dari masalah radish.

  5. PEMIMPIN2 PARTI KITAR SEMULA ELOK LETAK JAWATAN TERMASUK PEMBANGKANG……

    ELOKLAH DI BLOCK KAN SAHAJA ALJUBRI DARI POLITIK NEGARA…….

    PHDAPIG MEMANG MAHU PELABUR LARI ITU SEBAB ISTIHARKAN NEGARA BANGKRAP SATU DUNIA…….

    Pelabur lari jika kerajaan kenakan cukai yang dicadang Syed Saddiq -Tengku Zafrul…….

    Cadangan pelaksanaan cukai keuntungan luar biasa (windfall tax) kepada syarikat pengeluar sarung tangan yang mencatat keuntungan berikutan pandemik Covid-19 adalah dasar yang tidak konsisten yang akan memberi isyarat salah kepada pelabur dan ia akan menjejaskan kemasukan pelaburan negara ini.

    Bekas Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Abdul Rahman telah mendesak kerajaan untuk mengenakan cukai keuntungan luar biasa kepada pembuat sarung tangan kerana berpendapat bahawa ia telah mengaut keuntungan yang tinggi dalam persekitaran pandemik Covid-19….

    Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz berkata sekiranya cukai itu dilaksanakan, ia akan membuat pelabur berfikir dua kali sebelum melabur di negara ini atau kemungkinan mereka memilih untuk melabur di negara-negara jiran seperti Vietnam dan Singapura yang tidak mengenakan cukai keuntungan luar biasa.

    “Kamu boleh mengenakan cukai seperti itu tetapi anda mungkin memberi isyarat yang salah terutama untuk ekonomi terbuka seperti Malaysia,” katanya kepada Bernama selepas menjadi tetamu program Ruang Bicara bertajuk “Belanjawan 2021 Kemenangan Rakyat” yang disiarkan di Bernama TV, hari ini.

    Tengku Zafrul berkata dasar harus untuk dirangka untuk tempoh jangka panjang dan tidak berdasarkan kepada keuntungan jangka pendek.

    – Bernama

  6. Bagi saya cuma satu saja yg jadi pertimbangan, kerana Zahid sedang dalam perbicaraan, keberadaan beliau membuka peluang seluas-luasnya kpd pihak2 yg berusha menghancurkan UMNO mengdiskredit, memandang hina lalu UMNO dianggap sebuah parti yg tdk bermarwah dsbnya.UMNO harus membersihkan diri dari segala tanggapan negatif dan kembali menempatkan diri sbg parti keramat dan wadah perjuangan orang melayu.
    Jadi alangkah baiknya jika Zahid beristirehat dulu sehingga kes mahkamahnya selesai.

  7. 10kali lebih baik tok mat sandang jawatan pengrusi umno dari zahid. Tok Mat akan membuat perubahan yg lebih baik dan menjalankan tugas dgn tulus utk rakyat khususnya org melayu. Pada saya zahid skrg mmg inginkan kuasa lebih2 lagi ttg kes rasuahnya yg tak habis lagi. Zahid seorang yg bukan barjiwa rakyat jika nk dibandingkan dgn Tok Mat. Sudah2 lah tu Zahid,jaga cucu je lah kt kg lagi baik utk generasi kamu dan utk Umno (MELAYU)skrg ni. Jgn terlalu pentingkan diri hingga sanggup.korban kan bangsa sendiri. Ikhlas saya mmg tak setuju dgn zahid.

  8. PEMILIHAN UMNO NANTI BIAR PECAT KOMEDI……..

    PEMBERONTAK SYIAH AKAN SENTIASA JADI EKOR PENGGANAS KOMUNIS…….

    BETULLAH TOK MUDIM PUPPET DORAEMON…..SATU RCI PUN TAK KELUAR…..SIKIT2 SALAHKAN COVID…….

    Pakatan Harapan Tabung Haji
    Najib desak Kerajaan PN tubuh RCI siasat mana hilangnya RM10 billion duit Tabung Haji……..

    Tak benar bahawa saya dan pihak UMNO tidak tuntut RCI untuk Tabung Haji.

    Kami dah berulang-kali tuntut dari zaman gagalkrasi PH sehingga zaman kerajaan PN ini untuk membersihkan nama BN daripada tuduhan merapu PH berhubung Tabung Haji dan juga untuk membongkarkan kerosakan yang PH buat atas Tabung Haji.

    Entah berapa puluh kali kami tuntut RCI.

    Tapi masih tidak kesampaian.

    Di bawah ini pula respon netizen yang bersetuju dengan cadangan DS Najib jika RCI ditubuhkan untuk menyiasat ke mana hilangnya duit Tabung Haji semasa pemerintahan Pakatan Harapan.

    Diharapkan Tan Sri Muhyiddin Yassin mengambil langkah proaktif mendengar idea DS Najib Razak dan rakyat yang sangat inginkan sebuah jawatankuasa untuk menyelidik bagaimana TH boleh mengalami kerugian yang sangat besar sehingga terpaksa menggadaikan aset dan mengurangkan hibah buat penyimpan di Tabung Haji.

  9. Sam Abd Mutalib Bin Hassan

    Dzh ingat dia bagus kah ?

    Dia ingat Tok mat menimbulkan ma’salah kah ?

    Siapa yg melemahkan perpaduan UMNO?

  10. PEMBANGKANG PATUT GENTLE MAN CABAR BAJET BIAR BUBAR PARLIAMEN……

    Sejarah 1999 parlimen bubar selepas pembentangan bajet ketika pentadbiran Dr Mahathir mungkin berulang…….

    Penganalisis politik Prof Sivamurugan Pandian berkata sejarah ketika pentadbiran Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri pada tahun 1999 boleh berulang kembali.
    “Apa terjadi pada tahun 1999, di mana bajet dibentangkan pada 11 Nov pada tahun itu, perdana menteri pada ketika itu membuat pengumuman bahawa pembubaran parlimen bakal berlaku.

    “Pertama kali dalam sejarah parlimen dibubarkan, termasuk bajet yang dibentangkan juga terpaksa dihentikan sehingga pengumuman keputusan pilihan raya (dan) bajet dibentang semula.

    “Adakah bermaksud situasi ini boleh terjadi lagi? Ia boleh terjadi jika kerajaan masih tidak mempunyai sokongan dan berasa ini adalah keputusan terbaik dari Belanjawan dibentang tetapi tiada yang menyokong,” jelasnya dipetik portal Astro Awani.

    Sivamurugan turut berpandangan bahawa Muhyiddin boleh menasihati Agong untuk membubarkan parlimen atau melantik perdana menteri baru untuk memastikan kerajaan berfungsi.

    “Kedua, jika tiada sokongan, ia boleh dianggap oleh sesetengah pihak bahawa ini merupakan isu keyakinan kepimpinan dan mungkin perdana menteri boleh menasihati Agong untuk bubar parlimen atau lantik perdana menteri baru.

    “Ini tidak bermaksud kerajaan tumbang, ia akan tetap berfungsi dan pada masa yang sama perdana menteri boleh menafikan bahawa jika tidak berjaya di parlimen, itu tidak bermaksud kerajaan tidak mempunyai keabsahan.

    “Malah, darurat juga boleh dicadangkan, bermakna tanggungjawab untuk mendapatkan perhatian dan kelulusan belanjawan diberikan kepada Agong. Ada beberapa perkara boleh dilakukan,” tambahnya.

  11. BELUM APA2 DAH RASA TERCABAR! INGAT ZAHID KAMU ADA KES MAHKAMAH

  12. YABG TAKUT BUBAR PARLIAMEN IALAH PEMBANGKANG DAN GENG DARURAT…..

    Zahid kurang jelas, Tindakan UMNO main tarik tali dalam isu belanjawan mungkin beri kesan buruk…..m

    Penganalisis politik bebas, Dr Jeniri Amir berpandangan, tindak-tanduk Ku Li yang penuh muslihat menunjukkan seolah-olah pemimpin paling lama berkhidmat dalam Dewan Rakyat itu masih memiliki agenda peribadi untuk menjadi Perdana Menteri.

    “Dalam konteks ini, saya fikir Presiden UMNO (Ahmad Zahid) harus lebih dominan, harus beri penjelasan sama ada mahu parti itu sokong (usul Belanjawan 2021) atau tidak.

    “Kalau hendak sokong, perlu dinyatakan dengan konkrit dan jangan bermain wayang kulit. Pandangan berbeza dalam UMNO tidak akan membantu menyelesaikan bukan sahaja masalah kerajaan PN, bahkan soal survival dan kebajikan rakyat,” katanya.

    Jeniri turut merumuskan tindakan UMNO bermain tarik tali dalam memberi sokongan kepada usul Belanjawan 2021 sebagai petanda jelas parti itu masih mahu pilihan raya umum ke-15 (PRU15) diadakan meskipun pada saat pandemik koronavirus (Covid-19) kritikal.

    “Pastinya UMNO adalah ‘king maker’ penentu keputusan usul Belanjawan 2021, namun sekiranya parti itu tersilap langkah, ia akan memberi kesan besar kepada peluang itu pada PRU15,” katanya.

  13. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 betina tua sihir,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mmg Kejora sengaja bagi mkcik TN tersinggung
    Agar, dia mracau & kasi kt Kejora bola tanggung
    Lpas tu, boleh ler dia tu, Kejora sepak ponggong
    Bagi dia belah cabut lari & awal tutup panggung
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  14. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 tua renta,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Bgi Kejora, mkcik TN, ibarat makanan terhidang
    Dgn Cgu Kejora ini..dia asyik makan penendang
    Seronok betul..tengok si tua tu racau meradang
    Klu dia tk msuk pun..Kejora akn jemput, undang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  15. Nasib ler makcik TN 👩‍🦳 tua renta,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Bila Kejora bijak berpantun..mkcik TN jdi dengki
    Lalu si tua itu masuk serang lah dgn cerca maki
    Tapi Kejora yg diacah ni, bkn lah sebarang lelaki
    Dgn cgu Kejora ini..dia rasa le makan tapak kaki
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  16. Sakit ler makcik TN 👩‍🦳 kucing tua,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mkcik TN, tua kerepot..tetek pulak labuh kendur
    Dia perasan diri ‘Pyrex’ tak sedar pinggan sadur
    Sakit le..kucing tua gi ganggu harimau sdg tidur
    Tiada jln lain le mkcik tua ni, selain dri berundur
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  17. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 betina tua puaka 👹,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Makcik TN tua mari nak terjah tapi dia tak awas
    Asyik saja, betina tua puaka tu terlentang tewas
    Kini dia monyok terkedu kencing berak tk lawas
    Pembaca nampak dia serupa kongkang mawas
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  18. Pada sy ianya tidak betul.sepatutnya presiden jgn syok sndiri.sy sbgai ahli akar umbi dpt merasakan,parti umno aman,dpt diurus dgn baik dan selesa dan dpt menjalinkan kerjasama dgn pas…yg lama dah di tunggu oleh org org melayu islam.bila zahid kembali,umno mula jd berpecah,kacau bilau…
    Lbh baik beliau cpt cpt berundur sblum umno yg kita syg ini jd musnah…
    Beliau presiden yg paling lemah setakat ini…

  19. Makcik TN 👩‍🦳 dialu-alukan masuk ke sini..

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Bagus le dia masuk..makcik TN serabut serabai
    Seronok betul..Kejora dpt balun itu TN ma ci bai
    Mkcik tk masuk pun Kejora akan panggil lambai
    Klau tak, siapa nak jadi mangsa, utk Kejora tibai
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  20. PEMIMPIN2 BERKARAT BERMASALAH ELOK DIJATUHKAN……..

    Percubaan pembangkang ditewaskan pembangkang sendiri perli Annuar………

    Setiausa Agung BN Annuar Musa memanjatkan syukur atas kelulusan Belanjawan 2021 menerusi undian suara di Dewan Rakyat tadi.
    “Alhamdulillah bajet Membela rakyat lulus dengan lebihan suara pada bacaan kedua sebentar tadi.

    “Percubaan pembangkang meminta undi belah bagi ditewaskan oleh pembangkang sendiri apabila mereka yang berdiri memohon undi sedemikian tidak mencukupi 15 orang seperti disyaratkan.

    “Tahniah semua ahli parlimen,” ciap Annuar di Twitter.

    Cubaan Mahfuz Omar (PH-Pokok Sena) yang mahu pengundian dibuat secara belah bahagi tidak kesampaian apabila cadangan itu gagal mendapat sokongan sekurang-kurangnya 15 ahli parlimen.

    Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan pula menyifatkan perkembangan hari ini sebagai kejayaan besar dalam usaha muafakat dan rundingan demi kebaikan rakyat.

    “Lulus dengan suara ramai. Tiada belah bahagi. Tak mengundi. Hanya 13 MP pembangkang yang bangun untuk minta belah bahagi, sepatutnya perlu 15 orang.

    “Kejayaan yang besar atas muafakat dan perundingan yang baik demi rakyat,” ciap Setiausaha Agung Umno merangkap ahli parlimen Potian Ahmad Maslan, dalam nada serupa dengan Annuar.

    Untuk rekod ada beberapa cara sesuatu usul itu diterima atau ditolak.

    Mengikut peraturan, speaker terlebih dahulu akan bertanya sokongan pihak yang setuju sebelum menguji undian suara mereka yang tidak bersetuju.

    Sekiranya terdapat lebih banyak suara ahli parlimen yang bersetuju, undian akan diluluskan.

    Namun, mana-mana ahli parlimen boleh mempertikaikan keputusan tersebut dengan meminta undian secara belah bahagi.

    Bagaimanapun ia memerlukan sekurang-kurangnya 15 ahli parlimen menyokongnya.

    Antara ahli parlimen lain yang tidak ketinggalan menyuarakan tahniah atas kelulusan terhadap belanjawan pertama kerajaan Perikatan Nasional (PN) itu, termasuklah:

    Siti Zailah Mohd Yusoff (PAS -Rantau Panjang)
    Timbalan menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat

    “Alhamdulillah. Syukur kepada Allah yang mendengar dan memperkenankan doa-doa kita semua. Takbir! Akhirnya bajet diluluskan.”

    Hishammuddin Hussein (BN-Sembrong)
    Menteri luar

    “Alhamdulillah, Dewan Rakyat meluluskan Rang Undang-undang Perbekalan 2021 Peringkat Dasar”.

    Dr Kelvin Yii Lee Wuen (DAP Bandar Kuching)

    “Saya harus minta maaf, saya bukanlah salah seorang daripada yang berdiri tadi. Saya nyatakan pendirian saya (membantah belanjawan) di media sosial sebelum undian, selepas mendengar ucapan. Ia (bantahan) dibuat menerusi undian suara,” ciapnya di Twiter.

    i have to apologise as i was not one of the one that stood. i made the stand on socials before the vote, after hearing speech. It was done under a voice vote.

    — Kelvin yii (@Kelvinyii88) November 26, 2020
    Sim Tze Tzin (PKR-Bayan Baru)

    “Bajet2021 belum lulus! Tenang”

    Bajet2021 belum lulus! Tenang.

    — SimTzeTzin 沈志勤 🇲🇾 (@simtzetzin) November 26, 2020
    Fahmi Fadzil (PKR-Lembah Pantai)

    “Belanjawan 2021 baru lulus undian peringkat dasar. Masih ada peringkat jawatankuasa, dan bacaan ketiga.”

    Tak benar. Belanjawan 2021 baru lulus undian peringkat dasar.

    Masih ada peringkat jawatankuasa, dan bacaan ketiga. https://t.co/U7u3k1cnvt

    — Fahmi Fadzil #BantahDarurat (@fahmi_fadzil) November 26, 2020
    Dyana Sofya Mohd Daud

    “Kenapa tak boleh bangun saja? Kalau kalah undi, kalahlah. Sekurang-kurangnya undi dan cuba!”

    Kenapa tak boleh bangun je? Kalau kalah undi, kalah lah. Sekurang-kurangnya undi dan cuba!

    — dyana sofya (@dyanasmd) November 26, 2020
    “Saya yakin mereka ada alasan mereka. Seperti kamu, saya mahu mendengarnya (alasan itu),” katanya dalam ciapan susulan.

    Michelle Ng Mei Sze
    Adun Subang Jaya

    “Jelaskan sekarang”.

    Explain now.

    — Michelle Ng (@michellengms) November 26, 2020
    Syahredzan Johan

    “Saya tahu apa berlaku tetapi saya tidak tahu mengapa ia berlaku. Maaf kawan-kawan.”

    Saya tahu apa berlaku tetapi saya tidak tahu mengapa ia berlaku.

    Maaf kawan-kawan.

    — Syahredzan シア (@syahredzan) November 26, 2020

  21. PELACUR PH JANGAN DIBIARKAN AJAR CUKUP2…….

    Rayuan editor Sarawak Report terhadap pengecualian Sultanah Terengganu daripada beri bukti ditetap Mac depan……..

    Mahkamah Rayuan menetapkan 24 Mac untuk mendengar rayuan editor Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown dan dua pihak lain terhadap pengecualian Sultanah Terengganu Nur Zahirah daripada memberi bukti dalam saman fitnah yang difailkannya.
    Peguam Americk Sidhu yang mewakili tiga defendan itu berkata, pendengaran secara maya sebelum ini ditetapkan pada hari ini untuk membatalkan rayuan tersebut.

    “Kami sudah bersedia dengan peguam kanan Gopal Sri Ram untuk membuat penghujahan di hadapan panel tiga hakim,” katanya kepada FMT dengan menambah bahawa pihak terbabit memfailkan penghujahan bertulis sebelum ini.

    Bagaimanapun, atas alasan yang tidak diketahui, mahkamah membatalkan pendengaran dan sebaliknya menjalankan pengurusan kes di hadapan timbalan pendaftar mahkamah Mohd Khairi Haron yang menjadualkan semula pendengaran itu tahun depan.

    Sekiranya rayuan ketiga-tiga defendan itu ditolak, pendengaran di hadapan hakim Mahkamah Tinggi Ahmad Zaidi Ibrahim akan dijadualkan untuk diteruskan selama empat hari dari 7 Dis.

    Disember lepas Zaidi berkata, berhubung saman tersebut, Rewcastle-Brown, penerbit Gerakbudaya Enterprise, penerbit Chong Ton Sin and pencetak Vinlin Press Sdn Bhd telah memfitnah sultanah.

    “Dalam fikiran orang yang waras, ayat yang dipersoalkan dalam sebuah buku itu mencemarkan kehormatan plaintif. Jadi fitnah telah dibuktikan,” katanya, merujuk kepada buku yang diterbitkan oleh Sarawak Report bertajuk “The Inside Story of the 1MDB Expose”.

    Zaidi berkata, beliau bersetuju dengan peguam plaintif, Mohd Haaziq Pillai bahawa defendan tidak perlu memanggil pakar bahasa bagi membuktikan ayat dalam buku itu tidak bersifat memfitnah.

    Hakim itu berkata, “bebannya kini telah berpindah kepada defendan” dan mereka boleh memilih untuk bergantung pada pembelaan yang wujud dalam kes fitnah atau mengambil pendirian bahawa tidak ada kes yang perlu dijawab.”

    Rewcastle Brown dan 2 yang lain memetik pembelaan justifikasi, komen berpatutan dan keistimewaan bersyarat.

    Sultanah Nur Zahirah memfailkan permohonan meminta samannya diputuskan secara penghakiman terus pada 27 Mei tahun lalu di bawah Aturan 14A Kaedah-kaedah Mahkamah 2012.

    Beliau mendakwa, Rewcastle Brown membuat kenyataan fitnah terhadap beliau dalam bukunya dan mendakwa ia boleh membawa maksud beliau terlibat dalam amalan rasuah dan mencampuri urusan pentadbiran kerajaan Terengganu, selain menggunakan kedudukan beliau untuk mempengaruhi penubuhan Terengganu Investment Authority (TIA), yang kemudiannya menjadi 1MDB.

    Beliau mendakwa, kenyataan itu juga membawa maksud beliau menolong ahli perniagaan Low Taek Jho, atau Jho Low, menjadi penasihat TIA.

    Beliau menuntut ganti rugi am sebanyak RM100 juta daripada setiap defendan dan perintah supaya penerbit menarik balik buku yang mengandungi kenyataan fitnah dan defendan ketiga tidak mengulangi atau mencetak buku berkenaan.

    MR : Malaysiakini sah tak akan siar

  22. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 tua bangka)

    Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojola asyik memantun mantat
    Isi takda, hanya mcm pantat

    Reply
    28 November 2020 12:11 pm
    ________________________________________________

    Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 tua bangka)

    Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojola asyik mimpi ajer dia menang lawan TN

    Sentiasa cakap besar, kencing pun tak reti, asyik basah seluar

    Reply
    28 November 2020 12:14 pm
    ________________________________________________

    1. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 tua bangka)

      Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojola dah bankrap akal, otak tak boleh mikir lagi, ha nya kopipes komen lama.

      Reply
      28 November 2020 12:15 pm
      ________________________________________________

      Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 tua bangka)

      Oooooooo takut kena guard rupa nya.

      Dia ingat boleh mengarut semata, tak kira apa.

      Bodoh bangang punya kepala.

      Reply
      28 November 2020 12:17 pm
      ________________________________________________

      1. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 tua bangka)

        Seperti biasa, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojola hanya mengaku itu ini.

        Kononnya seronok, tapi dia sebenar nya mengeluh, asyik memirikr mcm mana nak lawan TN, akhir nya hanya kopipes komen dia yang lama.

        Reply
        28 November 2020 12:22 pm
        ________________________________________________

        Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 tua bangka)

        Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla gontol nya sebesar kelentit.

        Berangan angan konon nya sebesar jari kelengkeng nya.

        Hope springs eternal.

        Reply
        28 November 2020 12:50 pm
        ________________________________________________

        1. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 tua bangka)

          Tak dapat lawan TN dengan hujah2 biasa, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla coba bawa masuk Tuhan ke dalam blog ini.

          Astaghfirullah, muflis nya otak dia.

          Reply
          28 November 2020 12:55 pm
          ________________________________________________

          Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 tua bangka)

          Bilis bawal pulak dah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

          Mengarut tak habis2.

          Reply
          28 November 2020 1:27 pm
          ________________________________________________

          1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Sian mkcik TN tua bingai dungu, mari nak terjah
            Tapi berbenjol kepala si biol ini, kena Kejora latu
            Cuba pembaca tengok, cara makcik ini berhujah
            Betul2 bingai tk matang, taraf budak darjah satu
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Semua pmbaca nampak yg mkcik TN tak cerdik
              Puncanya itu dah tentu ler dia dah disalah didik
              Sbb itu dgn ramai peserta..mkcik ni kena herdik
              Ditambah lagi sakit dia kena peluru Kejora bidik
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Mkcik TN sewel, kedua2 rupa & perangai hodoh
                Dgn peserta blog..si tua biol ini suka cari gaduh
                Kena Kejora tibai, muka mkcik jadi suram teduh
                Komen dia pula, betul2 nmpak spt budak bodoh
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  Mkcik TN kini termenung letak tangan atas dahi
                  Dia dah tua kedut kerepot..laki dia dah tk berahi
                  Komen dia buat, tahap budak darjah 1 berkelahi
                  Agknya masa kecil dulu, si tua ini termakan tahi
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                  👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. Lupa lak makcik TN 👩‍🦳,

                    HAHAHA HOHOHO HIHIHI
                    😛😝😜🤪😀😃😄😁😆😅😂🤣

  23. Ramai ahli umno sokong tok mat jadi presiden umno. Zahid Hamidi sudah tidak relevan kpd perjuangan umno sekarang. UMNO akan ” sejukbekukan” org2 zahid dlm pemilihan umno kali ini termasuk penyokong tegarnya Pengerusi Perhubungan UMNO Perak yg berlagak sombong dan ego

  24. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 tua bangka)

    Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojola dah bankrap akal, otak tak boleh mikir lagi, ha nya kopipes komen lama.

    Reply
    28 November 2020 12:15 pm
    ________________________________________________

    1. Nasib le makcik TN fasiq 👩‍🦳 12:15 pm,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Siian mkcik TN, mcm budak kecik, otak dia nipis
      Takut betul si tua ini bila Kejora strategi kopipes
      Peluru2 pantun Kejora, dia tak mampu nak tepis
      Marah le makcik ini, perut jadi kembung kempis
      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
      Terkedu lah mkcik dgn idea kopipes Kejora bagi
      Bila guna balik benda yg ada, bagus lah, tak rugi
      Lagi pun, mungkin ada peserta yg blm baca lagi
      Sbb, ada peserta masuk ptg, ada mlm atau pagi
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. Nasib le makcik TN fasiq 👩‍🦳 12:15 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        Mkcik TN kena taji teruk..kini parah & terngadah
        Dgn Cg Kejora..mkcik tu hari2 makan caci ludah
        Naper ler biol bengap sgt itu mkcik haram jadah
        Bkn ke kopipes itu menjadikan kerja jadi mudah?
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Bkn sja peluru2 Kejora itu, mkcik TN tak tertepis
        Bahkan juga mkcik tua ni, tergamam & terpukau
        Peduli apa, Kejora nak salin ke atau nak kopipes
        Itu pantun2 sendiri..bkn harta kepala bapak kau!
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Nasib le makcik TN fasiq 👩‍🦳 12:15 pm,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
          Bila Kejora ‘kopipes’ mkcik TN jadi marah geram
          Mula lah mkcik ini kalut, serupa dgn keling paria
          Tapi apasal yang dia risau itu mkcik anak haram
          Bukannya Kejora ini, curi harta kepala bapak dia!
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Hohoho..mkcik TN dah makin kecut dan trauma
          Peduli apa Kejora nak komen guna pantun lama
          Apa yg penting, kesakitan, tetap mkcik ni terima
          Biar dirasa, muka kena ludah dgn kahak gelema
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  25. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 tua bangka)

    Oooooooo takut kena guard rupa nya.

    Dia ingat boleh mengarut semata, tak kira apa.

    Bodoh bangang punya kepala.

    Reply
    28 November 2020 12:17 pm
    __________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA)

      Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
      TN betina tua, anak bilis, yang merasa diri bawal
      Tk sedar diri langsung..ini betina kelentit pnjang
      Blog Budin ini dia cuba nak pacak jadi pengawal
      Dngn cikgu Kejora ini, dia makan lah penerajang
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Reply
      28 November 2020 12:44 pm
      __________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA)

        Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀
        Mkcik TN tua..tikus mondok yg mau lagak gajah
        Ejekan, cacian & Bang Ali, jadi dia punya senjata
        Asal org komen jer..mkcik tua tu akn mari terjah
        Dia nak buat blog ini pala bapak dia punya harta
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Reply
        28 November 2020 12:46 pm
        __________________________________________________

        1. Anonymous (CGU KEJORA)

          Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
          Mkcik TN nak buat perangai Yahudi atau si Kitol
          Blog ini, dia nk buat harta dia pnya kepala bapak
          Asal org lain komen jer..dia terjah kata tak betul!
          Dgn org lain boleh, dgn Kejora kena le penyepak
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

          💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          Reply
          28 November 2020 12:47 pm
          __________________________________________________

          1. Anonymous (CGU KEJORA)

            Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
            Makcik TN sewel nak buat perangai Keling paria
            Tapi..dia hnya sekadar anjing yg menyalak bukit
            Blog Budin, dia nak buat harta kepala bapak dia
            Dgn org lain boleh, dgn Kejora ni dia dpt le sakit!
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

            💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            Reply
            28 November 2020 12:48 pm
            __________________________________________________

            1. Anonymous (CGU KEJORA)

              Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
              Mkcik TN, nak buat perangai si Kitol atau Yahudi
              Dia fikir blog pala bapak dia, ini ifrit haram jadah
              Blog ini dia cuba nk buat dia pnya harta peribadi
              Dgn org lain boleh, dgn Kejora dia dpt lah padah!
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

              💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              Reply
              28 November 2020 12:48 pm
              __________________________________________________

              1. Anonymous (CGU KEJORA)

                Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                Mkcik TN dajal, mahu buat perangai keling paria
                Dia nak buat sikap tamak, serupa dgn anjing liar
                Blog ini, dia cuba mau buat harta pala bapak dia
                Dgn org lain boleh..tapi Cgu Kejora tak akan biar
                👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                Reply
                28 November 2020 12:49 pm
                __________________________________________________

                1. Anonymous (CGU KEJORA)

                  Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  Kejora punya pantun tak ader pun ganggu siapa
                  Tapi mkcik TN tu buat kalut, mcm le ada gempa
                  Dgn tetiba jer betina tua barua ifrit tu mari terpa
                  Akibatnya..sakit ler yg betina tua tolol itu jumpa
                  👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                  👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                  Reply
                  28 November 2020 12:57 pm
                  __________________________________________________

      2. Bilis bawal pulak dah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

        Mengarut tak habis2.

  26. ELOKLAH DISAMAN PEMIMPIN2 PENGGANAS KOMUNIS…..DUIT BERTIMBUN DUK BUAT JAHAT……….

    Penganalisis politik menang saman fitnah RM8 juta, akan saman 5 lagi ahli Parlimen DAP……..

    Penganalisis politik Kamarul Zaman Yusoff menang saman terhadap Pegawai Khas Pengerusi DAP Sarawak, Abdul Aziz Isa dan individu terbabit diarah membayar ganti rugi RM8 juta atas kenyataan fitnah dibuatnya sebelum ini.
    Kamarul dalam kenyataan berkata, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur turut memerintahkan Abdul Aziz membayar faedah 4% setahun atas ganti rugi itu dan membayar kos tindakan berkenaan RM10,000 kepadanya atas 22 tuduhan fitnah.

    “Walaupun kemenangan ini agak manis, ia sebenarnya hanya pembakar semangat untuk saya dalam perbicaraan saman saya ke atas lima pemimpin besar DAP lain yang semuanya merupakan Ahli Parlimen,” katanya.

    Kamarul berkata, beliau akan mengambil tindakan saman RM8 juta terhadap Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok atas kenyataan fitnah yang menuduhnya terencat akal dan merupakan ancaman kepada masyarakat serta berfahaman sempit.

    “Seterusnya saman RM5 juta saya ke atas Ahli Parlimen Stampin, Chong Chieng Jen ekoran kenyataan fitnah beliau ke atas saya,” katanya.

    Antara tuduhan dinyatakan Kamarul dibuat oleh Chong ialah beliau pentaksub agama dan tidak layak menjadi pensyarah di universiti awam di Malaysia.

    Beliau turut akan mengambil tindakan saman RM5 juta terhadap Ahli Parlimen Iskandar Puteri, Lim Kit Siang yang memfitnahnya membataskan kebebasan beragama penganut Kristian dan cenderung mendesak pengharaman kitab suci Kristian iaitu “Bible” serta beberapa fitnah lain.

    “Seterusnya saman RM5 juta saya ke atas Ahli Parlimen Ipoh Timur, Wong Kah Woh, ekoran kenyataan fitnah beliau ke atas saya yang membawa maksud dan difahami bahawa saya merendahkan martabat saya bagi menjadi propagandis Umno dan gabungan politik Barisan Nasional,” katanya.

    Kamarul turut menyenaraikan beberapa fitnah lain didakwa dilakukan Wong antaranya memfitnahnya membuat laporan polis yang palsu dan berniat jahat, tidak mempunyai kualiti dan kredibiliti.

    “Terakhir, adalah saman RM5 juta saya ke atas Ahli Parlimen Kepong, Lim Lip Eng, ekoran kenyataan fitnah beliau ke atas saya yang membawa maksud dan difahami bahawa saya adalah pensyarah universiti tempatan berkaliber rendah dan berkualiti rendah,” katanya.

    MR: Berita ini tak ada dalam Malaysiakini.. Wartawannya ditutup mata oleh kontrak dengan PH dan Sarawak Report

  27. _CARA ELITE GLOBAL BUAT DUIT TANAM NANO SIM UNTUK KAWAL DUNIA___________

    COVID-19: Sekitar 60-70 peratus populasi dunia perlu divaksin – WHO……..

    COVID-19: Sekitar 60-70 peratus populasi dunia perlu divaksin – WHO
    WHO menganggarkan sekitar 60 ke 70 peratus populasi dunia perlu divaksin bagi kurangkan kadar penularan COVID-19. -Gambar fail
    GENEVA: Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menganggarkan sekitar 60 ke 70 peratus populasi dunia perlu divaksin bagi mengurangkan kadar penularan COVID-19.
    Pakar vaksin WHO menyifatkan ketika ini imunisasi terhadap COVID-19 satu-satunya kaedah bagi mengurangkan jangkitan.

    Bagaimanapun, Dr Katherine O’Brien memaklumkan sehingga kini belum jelas vaksin boleh mengurangkan tempoh seseorang individu mengalami penyakit itu.
    “Adalah penting untuk kita mengetahui lebih lanjut berkenaan apa kemampuan vaksin, bukan sahaja untuk mengekang penyakit, tetapi mengelak penularan virus dan karakter jangkitan,” kata Dr O’Brien.

    Sementara itu, Ketua Kecemasan WHO, Dr Mike Ryan menjelaskan dalam situasi tertentu, pemberian vaksin secara bersasar adalah lebih berkesan.
    “Kita telah melihat dalam banyak kluster, hanya 20 peratus kes menjangkiti yang lain, 80 peratus lagi tidak menjangkiti sesiapa.
    “Kita pernah melihat jangkitan berdasarkan ‘super spreader’, sesetengan konteks dan kumpulan yang menyebabkan virus menular.
    “Jadi ia memerlukan strategi vaksin yang jelas untuk menyasarkan kalangan dalam komuniti yang boleh membawa dan menularkan jangkitan virus,” kata Dr Ryan.
    Vaksin COVID-19 dijangka diedarkan seawal tahun depan.

  28. AKHIR SEKALI PERIUK NASI JADI PEEHITUNGAN…….

    Anthony Loke, Anthony Loke, kamu dan geng kamu tolong resign……….

    ‘Mengapa kita tidak undi belah bahagi hari ini (semalam)? Sebabnya ialah kita tidak menolak keseluruhan belanjawan tersebut. Ada perkara yang kita boleh bersetuju dan sokong.’ – Anthony Loke (https://www.sinarharian.com.my/ampArticle/112132)

    Hangpa dengar betul betul. Ketika Menteri Kewangan sedang menggulung, ada seorang MP biadap yang menjerit “tak payah ceramah politik lah” dan “kamu tak ada mandat rakyat”. Siapa si biadap itu? Speaker ada sebut “Rasah”. MP Rasah kah? Boleh teka?

    Dua perkara saya nak kongsi:

    1. Jeritan MP biadap itu berlaku beberapa minit sebelum undian suara dibuat. Saya tak tau lah sama ada Anthony Loke sebut “setuju” atau “tak setuju” tapi sah dia tak bangun untuk minta undian belah bahagi. Kalau betul dia sebut “tak setuju” tapi tak minta belah bahagi, ertinya dia ibarat baling batu sembunyi tangan. Orang macam ini dipanggil “Bo Hood” dalam bahasa Hokkien. Tapi kalau dia sebut “setuju” ketika undian suara, maka apa yang perlu dipertikaikan lagi? Kenapa nak kata belanjawan belum diluluskan lagi lah? Nanti kita lawan masa undian peringkat jawatankuasa lah? Nanti kita akan bantah lah? Dalam bahasa Inggeris, ini dikatakan “talk is cheap”.

    2. Kerajaan sedia ada adalah kerajaan yang mendapat mandat rakyat. Sebab PM dilantik oleh YDP Agong selepas mendapat pandangan semua 222 wakil yang dipilih oleh rakyat. Sistem pilihanraya kita berbeza dengan sistem di Amerika Syarikat. Di sana, pengundi memilih Presiden mereka. Di sini, pengundi pilih wakil rakyat sahaja. Wakil rakyat yang akan pilih PM. Dan kalau pengundi hanya boleh memiilih wakil rakyat semasa pilihanraya sahaja, wakil rakyat boleh memilih PM dari masa ke masa, tertakluk kepada kelulusan daripada YDP Agong. Dah lama jadi MP pun masih bodoh undang-undang.

    P.S. Anthony Loke, kamu dan geng kamu tolong resign. Sila buat harakiri. Dah tengok komen-komen daripada penyokong kamu sendiri? Semoga kamu dan kepimpinan tertinggi DAP diperludahi selalu. Bak kata pepatah Hindi “Dhobi Ka Kutta, Na Ghar Ka Na Ghaat Ka”. Yakni, anjing pencuci pakaian tak berguna di rumah atau di tempat cuci pakaian. Sebab di rumah tak ada orang dan di tempat cuci pakaian anjing tak ada kerja. Itu lah nasib DAP. Kerajaan pun tak, pembangkang pun tak. Isteri pun tak, pelacur pun tak.

    DR. SHAMSHER SINGH THIND

  29. Nasib le makcik TN fasiq 👩‍🦳,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃
    Mkcik TN udah serupa dgn kerbau liar putus tali
    Komen pasal politik..mkcik tua ni dah tak peduli
    Apa yg mkcik ini dpt, hanya lah jadi mangsa buli
    Agaknya kini dia pegi minta tolong dgn Bang Ali
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojola asyik memantun mantat
      Isi takda, hanya mcm pantat

      1. Nasib le makcik TN fasiq 👩‍🦳 12:11 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        Mkcik TN sewel nak juah, tidak padan tua cabok
        Dia tak tau malu muka tebal serupa dgn tembok
        Harap kelentit jer pnjang serupa binatang dubok
        Tpi asyik keje mncaci..hujah kosong, yillek, abok
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla gontol nya sebesar kelentit.

          Berangan angan konon nya sebesar jari kelengkeng nya.

          Hope springs eternal.

  30. NASIB LER MAKCIK TN 👩‍🦳 FASIQ:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Rasanya, mkcik TN kini termenung dlm bangsal
    Dia mesti merasa sangat tersilap dan menyesal
    Bkn dia tk tau padah klu dgn Kejora dicari pasal
    Tk kan mkcik netball blh kalahkan kapten futsal
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojola asyik mimpi ajer dia menang lawan TN

      Sentiasa cakap besar, kencing pun tak reti, asyik basah seluar

  31. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla mengarut, mengaku mcm2, menuduh mcm2.

    Cakap ajer besar, kentut pun tak dengar, terutama selepas dia jumpa Bang Ali.

    1. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 munafiq fasiq 11:47 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃
      Makcik TN, serupa dgn kerbau tua liar putus tali
      Hal tajuk posting dia dah tidak boleh nak peduli
      Mau tidaknya..asal msuk je dia kena Kejora buli
      Bila kantoi..dia akn bawa keluar modal Bang Ali
      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 munafiq fasiq 11:47 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        Sian ler si biol tolol, mkcik TN betina tua sundal
        Tk padan dgn dah menopos..ingin lagak handal
        Dia msuk blog je..terus kepala dia, Kejora bedal
        Hnya Bang Ali & SJK, betina tua ni punya modal
        🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔🧔
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      2. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojola dah bankrap akal, otak tak boleh mikir lagi, ha nya kopipes komen lama.

  32. KHAS BUAT MAKCIK TN 👩‍🦳 FASIQ:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Itu le mkcik TN..Kejora pantun tak ganggu siapa!
    Yg mkcik nak jadi guard blog ni sgt tu pasal apa?
    Silap ler, klau mkcik nak masuk terjah dan terpa!
    Klu mkcik buat lagi, sakit le yg mkcik akn jumpa!
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. Oooooooo takut kena guard rupa nya.

      Dia ingat boleh mengarut semata, tak kira apa.

      Bodoh bangang punya kepala.

      1. Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        TN betina tua, anak bilis, yang merasa diri bawal
        Tk sedar diri langsung..ini betina kelentit pnjang
        Blog Budin ini dia cuba nak pacak jadi pengawal
        Dngn cikgu Kejora ini, dia makan lah penerajang
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
          🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀🐀
          Mkcik TN tua..tikus mondok yg mau lagak gajah
          Ejekan, cacian & Bang Ali, jadi dia punya senjata
          Asal org komen jer..mkcik tua tu akn mari terjah
          Dia nak buat blog ini pala bapak dia punya harta
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

          💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
            Mkcik TN nak buat perangai Yahudi atau si Kitol
            Blog ini, dia nk buat harta dia pnya kepala bapak
            Asal org lain komen jer..dia terjah kata tak betul!
            Dgn org lain boleh, dgn Kejora kena le penyepak
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

            💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
              Makcik TN sewel nak buat perangai Keling paria
              Tapi..dia hnya sekadar anjing yg menyalak bukit
              Blog Budin, dia nak buat harta kepala bapak dia
              Dgn org lain boleh, dgn Kejora ni dia dpt le sakit!
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

              💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              1. Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                Mkcik TN, nak buat perangai si Kitol atau Yahudi
                Dia fikir blog pala bapak dia, ini ifrit haram jadah
                Blog ini dia cuba nk buat dia pnya harta peribadi
                Dgn org lain boleh, dgn Kejora dia dpt lah padah!
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

                💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                1. Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                  Mkcik TN dajal, mahu buat perangai keling paria
                  Dia nak buat sikap tamak, serupa dgn anjing liar
                  Blog ini, dia cuba mau buat harta pala bapak dia
                  Dgn org lain boleh..tapi Cgu Kejora tak akan biar
                  👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                  1. Nasib le makcik TN munafiq fasiq 👩‍🦳 12:17 pm,

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    Kejora punya pantun tak ader pun ganggu siapa
                    Tapi mkcik TN tu buat kalut, mcm le ada gempa
                    Dgn tetiba jer betina tua barua ifrit tu mari terpa
                    Akibatnya..sakit ler yg betina tua tolol itu jumpa
                    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  33. KHAS BUAT MAKCIK TN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    Kelmarin & smlm, dua hari, makcik TN cabut lari
    Tapi..mkcik tk senang duduk, tk maki org sehari!
    Sbb itu ler, mkcik gagahi juga utk jengok ke mari
    Alhamdulillah kerana makcik sudi menyerah diri
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojola mengaku ajer iitu ini.

      Kena balun, tibai dan bantai disini tak berani sebut atau lawan, buat derk ajer.

      Otak kicik, memang lah begitu.

  34. KHAS BUAT MAKCIK TN:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    Ramai yg fikirkan, mkcik TN udah hancur binasa
    Bila makcik tak ada, peserta blog jadi sgt selesa
    Tapi, bila mkcik TN hadir, hati ini seronok terasa
    Sbb, Kejora kini, dah kembali mendapat mangsa
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. Seperti biasa, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojola hanya mengaku itu ini.

      Kononnya seronok, tapi dia sebenar nya mengeluh, asyik memirikr mcm mana nak lawan TN, akhir nya hanya kopipes komen dia yang lama.

  35. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 tua bangka)

    Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla otak kecik, tak fahamkan bahwa pembaca tak minat kopipes dia.

    Sekarang coba ambil senang menjawab komen dengan mengguna kata2 yang digunakan ke atas nya.

    Rendah benar tahap pemikiran nya. Mengalahkan budak kecik.

    Reply
    28 November 2020 10:20 am
    __________________________________________________

    1. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:20 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Siian mkcik TN, mcm budak kecik, otak dia nipis
      Takut betul si tua ini bila Kejora strategi kopipes
      Peluru2 pantun Kejora, dia tak mampu nak tepis
      Marah le makcik ini, perut jadi kembung kempis
      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
      Terkedu lah mkcik dgn idea kopipes Kejora bagi
      Bila guna balik benda yg ada, bagus lah, tak rugi
      Lagi pun, mungkin ada peserta yg blm baca lagi
      Sbb, ada peserta masuk ptg, ada mlm atau pagi
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:20 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        Mkcik TN kena taji teruk..kini parah & terngadah
        Dgn Cg Kejora..mkcik tu hari2 makan caci ludah
        Naper ler biol bengap sgt itu mkcik haram jadah
        Bkn ke kopipes itu menjadikan kerja jadi mudah?
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Bkn sja peluru2 Kejora itu, mkcik TN tak tertepis
        Bahkan juga mkcik tua ni, tergamam & terpukau
        Peduli apa, Kejora nak salin ke atau nak kopipes
        Itu pantun2 sendiri..bkn harta kepala bapak kau!
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:20 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
          Bila Kejora ‘kopipes’ mkcik TN jadi marah geram
          Mula lah mkcik ini kalut, serupa dgn keling paria
          Tapi apasal yang dia risau itu mkcik anak haram
          Bukannya Kejora ini, curi harta kepala bapak dia!
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Hohoho..mkcik TN dah makin kecut dan trauma
          Peduli apa Kejora nak komen guna pantun lama
          Apa yg penting, kesakitan, tetap mkcik ni terima
          Biar dirasa, muka kena ludah dgn kahak gelema
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. Dah hallucinating Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojola nih.

            Kononnya TN takut dengan nya. Bodoh bangang tak sedar ini ia lah blog.

            Ini lah Melayu (kalau dia betul Melayu) jenis yang menggontol bila di serang di Melaka di 1511.

        2. Dapat meludah dalam blog pun Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojola nih dah rasa bangga.

          Tak sebut dia di tijak, di lepuk kan kepala nya bertalu talu di sini.

      2. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojola ini orang tuduh dia budak kecik, dia pun tuduh orang begitu juga.

        Demikian lah otak nya yang hanya lk 100 gm masakan purata manusia otak nya lk 130 gm berat nya.

  36. KESIAN PEMBANGKANG TAKUT KENA BUBAR PARLIAMEN……..

    La nie team bakal PM Harapan masih bermain nada membodohkan……

    La nie team bakal PM Harapan masih bermain nada membodohkan kupai dan penjilat kononnya peluang tolak undi masih ada.. Gila ker apa.. Sudah sudah lah tu.. Semua ada akal untuk Fikir sendiri…

    Jika dah peringkat Dasar pun dah kalah tak perlu nak sembang bab jawatankuasa pula.
    Ini aku nak bagi tahu apa maksud perbentangan di peringkat jawatankuasa.

    Di peringkat jawatankuasa. Tiap tiap kementerian akan bentangkan budget kementerian berkenaan.

    Berpandu dari peruntukkan yang di hebah dari menteri Kewangan dalam perbahasan DASAR semalam.

    Ini bermaksud ada berapa kementerian yang akan bentangkan perbahasan! Yg telah di sokong didalam dewan oleh majoriti YB Parlimen melalui perbentangan Menteri kewangan.

    Apakah dgn senarai lebih 12 kementerian itu PH akan tolak setiap perbentangan berkenaan hinggga capai angka majoriti?

    Berapa kali mahu bangun baaa.!

    Pembentangan peringkat jawatankuasa ni xlbeh sekadar pembentangan kertas kerja utk kementerian masing-masing thn dpn ikut peruntukan dana….. tu je…. kecuali la klu kementerian nk request peruntukan tambahan….

    Ibu nya di peringkat Dasar.
    Ini ada kupai masih duk layan sembang Nuar. Adoiii.. Suka sangat main buang masa.
    Elok belajar dari Atuk Saka tu.. Dia nie mmg straight tak main main dgn masa..
    Lagi lama masa di ambil lagi senang musuh atur langkah..
    Bodoh dan lembab tu semua cukup pada Bakal
    Sbb itu selalu kena main…

    Adoii ini ler bahana jadi penjilat.. Bila benda dah habis pun masih mahu berangan… Dan kupai terus terkapai

    Isunya nanti speker akan reject niat PH itu sbb precedent proses akan nilai dari sokongan peringkat Dasar itu sendiri..

    Faham ker.. Atau kabur..

    Kalau kabur. Tak payah ler sembang dunia politik.

    Farouk Harakiri

    #
    Sebelum ni ramai yang kata Undian Bajet ialah bagaikan Undi Tidak Percaya. Itulah sebabnya Muhyiddin sebelum ini sangat kalut dan menggelabah sampai nak buat darurat.

    Namun, kesimpulan dari apa yang berlaku semalam, kerajaan PN tidak boleh lagi dipanggil kerajaan pintu belakang, atau kerajaan tebuk atap, kerana keabsahan kerajaan PN telah terbukti dengan lulusnya Bajet 2021 semalam.

    Apa-apa pun good luck lah bagi yang kata nak melawan masa undian jawatankuasa. After all, jawabnya ialah pru15 juga.

  37. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla memantun mantat mengata –

    “Allah larang..mmanggil orang dgn gelaran buruk
    Spt mmanggil orang beriman, gontol, atau beruk”

    Beruk Tua ini pandai ajer cakap Allah larang. Dia cakap tak serupa bikin.

    Maka bila di bikin yang tak betul, dia di panggil apa yang sesuai bagi nya.

    1. Beriman kah Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla ini bila dia selalu mengutuk, mencaci, mengkeji, termasuk orang2 politik, malah Kerajaan?

      Pulak nya mencaci tanpa bukti, fakta atau punca2 maklumat yang boleh dipercayai.

      Nyata selama ini bahwa dia hanya mencaci mengikut hawa nafsu nya sahaja. Nafsu binatang. Tuduh, keji, tanpa bukti.

    2. Kejora menasihatkan Makcik TN 👩‍🦳 Tua Renta cara berpantun mengata –

      “Allah larang..mmanggil orang dgn gelaran buruk
      Spt mmanggil orang beriman, gontol, atau beruk”

      Tapi Betina Tua ini tak takut larangan Allah larang. Dia cakap juga walau telah diperingatkan.
      Maka bila di bikin yang tak betul, dia di panggil apa yang sesuai bagi nya.

      Yang bersifat mcm ustad , mana layak dipanggil beruk.

      Betina tua yg tak beriman itu asyik mengutuk, mencaci, mengkeji, mengata yang tak semenggah.
      Bila buat begitu dgn Kejora, kena lah buku dengan ruas.

      1. SESIAPA SAJA BOLEH, SETAKAT NAK BUAT KARANGAN SAMPAH MERAPU MACAM TAIK BABI KERING KAT ATAS TU. HANYA TUKARKAN SAJA NAMA ORG YG NAK DITUJUKAN ITU..

        TAPI, UNTUK MENGARANG PANTUN MADAH DGN KATA2 TERSUSUN INDAH, TIDAK SEBARANG ORG YG BOLEH..HANYA YG PINTAR, BIJAK, TERPELAJAR, BERBAKAT & TERPILIH SAJA YG MAMPU..

        INI KEJORA NAK BERIKAN EMPAT CONTOH:

        1. 👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
          Jgn ler kerana ego diri, akhlak kita menjadi teruk
          Atau pun kerna kemegahan diri..yg kita kemaruk
          Allah larang..mmanggil orang dgn gelaran buruk
          Spt mmanggil orang beriman, gontol, atau beruk
          😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
          🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍
          🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilaha illallah
          😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

          1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
            Kejora nampak mkcik TN ini mental bermasalah
            Wlau dah kantoi teruk, dia tetap tak ngaku kalah
            Kebodohan & kefasiqan dia ini, sangat terserlah
            Tak der takut pun dia, melanggar larangan Allah
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. 👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
              Kpda org2 beriman, ayat itu, Allah telah perturun
              Klau org beriman, dgn ayat Allah, dia akan gerun
              Tpi mkcik ini rasa nya, mmg fasiq turun temurun
              Kejora rasa mkcik ni mmg pengikut tuhan Harun
              😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
              🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍
              🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilaha illallah
              😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

              1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                Tk tau apa nak jadi, mkcik TN betina sihir puaka
                Dah cakap..beri org gelaran buruk, Allah tk suka
                Tpi, dibuat selamber je, benda yang Allah murka
                Mmg sah lah, akhirat nanti, dia penghuni neraka
                🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. Tak dapat lawan TN dengan hujah2 biasa, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla coba bawa masuk Tuhan ke dalam blog ini.

                  Astaghfirullah, muflis nya otak dia.

  38. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla kata –

    “mmanggil orang dgn gelaran buruk
    Spt mmanggil orang beriman, gontol, atau beruk”

    Yang bertabiat mcm beruk, layak dipanggil beruk.

    Mana beriman nya kalau asyik mengutuk, mencaci, mengkeji, mengata yang tak semenggah.

    Bila dipanggil begitu, kena lah buku dengan ruas.

  39. Profile Makcik TN 👩‍🦳,
    (dulu guna ID Tanpa Nama, kini diguna Anonymous):

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Mkcik TN tu, umur 80an lbih, menghampiri 90an
      Dia masuk ke blog ni, nak cari publisiti murahan
      Tpi dia kuangajar biadab, spt dulu salah asuhan
      Akibatnya, dgn Kejora, dia teruk kena belasahan
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Mkcik TN dah kerepot, laki tak hingin kuda pacu
        Rupa semakin hodoh, klu dia berbedak bergincu
        Sbb terlalu garang..dia tk disukai dek anak cucu
        Kat blog ini, dia dilihat org sbg badut lawak lucu
        🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Mkcik TN muda dulu, dia pelayan kelab dangdut
          Mmg dulu di kelab, jdi perhatian, segenap sudut
          Kini dah tua bangka kulit dia kerepot & berkedut
          Agaknya, dek terlalu banyak asap rokok disedut
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Mkcik TN kat sini dilihat perserta sbg tak cerdik
            Mungkin, kerana kecil dulu, terbiar & salah didik
            Sering je dgn peserta, si tua biol ini, kena herdik
            Bersarang kepala dia, kena ‘peluru’, Kejora bidik
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Makcik TN dah tua kerepot..kini dibenci dek laki
              Luar dan dalam..si tua ini kotor..penuh dgn daki
              Bila dia nampak org lbih, mula ler timbul dengki
              Tapi cara dia berhujah hanya modal cerca maki
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Mkcik TN tu..ibarat dah kena tibai dgn btg buluh
                Klu dia nmpak pantun Kejora..mula dia berpeluh
                Berdepan cgu Kejora, dia stkt mampu mengeluh
                Maklum lah nenek tua..umur pun dah hampir 90
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  Makcik TN kini, tua kerepot, tetek pun dah labuh
                  Dibenci laki..rumahtangga, hampir runtuh roboh
                  Selalu..dia msuk blog tgh mlm atau sblm subuh
                  Tapi klu dia acah Kejora je, terus dia kena tabuh
                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    Makcik TN, dilihat peserta blog, sbg sial keparat
                    Sekolah tak tinggi @ SJK sja, otak pula berkarat
                    Umur dekat 90 tahun..nak fikir pun dah tak larat
                    Sbb tu, asyik je si tua ini msuk Kejora pnya jerat
                    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃
                      Makcik TN, serupa dgn kerbau tua liar putus tali
                      Hal tajuk posting dia dah tidak boleh nak peduli
                      Mau tidaknya..asal msuk je dia kena Kejora buli
                      Bila terkantoi, dia akan gi mengadu kat Bang Ali
                      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    2. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Makcik TN dulu, SJK kot, sbb, jelas bodoh bebal
                      Dia msih juah..wlu Kejora lenyek serupa sambal
                      Elok lah, sbg badut blog, betina tua ini kita tabal
                      Dia tak tahu malu, muka macam kulit babi tebal
                      🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
                      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                      🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    3. Lupa lak, makcik TN 👩‍🦳…

                      HAHAHA HOHOHO HIHIHI
                      😝😜🤪😀😃😄😁😆😅😂🤣

          2. Bodoh bangang Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih menggelar TN Makcik.

            Takda siapa yang percaya dia.

            Orang tua tapi otak budak kecik.

  40. DAP DICABAR TARIK DIRI DARI PKR……..

    _____
    DAP harus pertimbang putus hubungan dengan PKR jika Anwar enggan mohon maaf – DAPSY…….

    DAP harus pertimbang putus hubungan dengan PKR jika Anwar enggan mohon maaf – DAPSY
    Menurut Setiausaha Kebangsaan DAPSY Eric Teh Hioong Keat, Presiden PKR itu perlu memohon maaf atas kesilapannya itu atau DAP harus memutuskan hubungan dengan parti tersebut. – Gambar Facebook/Eric Teh
    KUALA LUMPUR: Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) tampil memberikan kata dua kepada Pengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya memohon maaf mengenai tindakannya meminta Ketua Whip parti pembangkang agar tidak menyokong usul undi belah bahagi Belanjawan 2021.
    Menurut Setiausaha Kebangsaan DAPSY Eric Teh Hioong Keat, Presiden PKR itu perlu memohon maaf atas kesilapannya itu atau DAP harus memutuskan hubungan dengan parti tersebut.
    “Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu meminta maaf secara terbuka kepada rakyat serta rakan sekutuya atas kesilapannya, jika tidak, DAP harus berpisah dengan PKR, membubarkan Pakatan Harapan (PH) dan menyusun semula barisan pembangkang di Malaysia,” tegas Setiausaha Kebangsaan DAPSY Eric Teh Hioong Keat dalam satu kenyataan pada Jumaat.
    Eric yang menyifatkan insiden berkenaan sebagai saat yang paling memalukan dalam sejarah DAP dan bertegas bahawa kata-kata yang diwar-warkan Pakatan Harapan tidak konsisten dengan perbuatan mereka.
    “Pihak pembangkang bukan sahaja tidak dapat menghantar 15 Ahli Parlimen untuk mencapai syarat minimum undi belah bahagi, malah terus memberi laluan kepada kerajaan Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk melepasi halangan dengan mudah. Hal ini mengecewakan penyokong Pakatan Harapan.”
    Eric juga menyifatkan penjelasan yang diberikan ahli parlimen pembangkang bahawa mereka hanya akan menyokong usul undi belah-bahagi di peringkat jawatankuasa serta bacaan ketiga sebagai tidak bertanggungjawab.
    Bagi Eric, Anwar bukan sahaja gagal mengembalikan semangat PH dalam Parlimen, malah menghancurkan kredibiliti parti bekas pemerintah itu.
    “Sekiranya DSAI masih menegaskan bahawa penilaiannya adalah betul dan tepat, maka pemimpin pusat DAP harus berpisah dengan PKR, tidak lagi bersekutu dengan PKR,
    “Biarlah Pakatan Harapan dibubarkan dan menjalinkan hubungan kerjasama yang paling minimum dengan parti-parti pembangkang yang lain,” tegas Eric.

  41. Irrelevancy, inefficiency and idiosyncrasy is best to describe who Zahid is…..period

  42. Melayu mcm Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih (kalau betul dia Melayu) memang merugikan bangsa Melayu.

    Sepatut nya di menulis apa saja mengikut tajuk blog post. Tapi dia mengarut, membuang ruang blogging, amat cetek pemikiran nya.

    Jenis ini yang menyebabkan Melaka senang di tewaskan Portugis masa menyerang di tahun 1511.

    1. Makcik TN fasiq 👩‍🦳 10:25 am,

      👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
      Jgn ler kerana ego diri, akhlak kita menjadi teruk
      Atau pun kerna kemegahan diri..yg kita kemaruk
      Allah larang..mmanggil orang dgn gelaran buruk
      Spt mmanggil orang beriman, gontol, atau beruk
      😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
      🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍
      🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilaha illallah
      😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

      1. Makcik TN fasiq 👩‍🦳 10:25 am,

        👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
        Jgn kerana politik, kita jadi melampau & melarat
        Usah terlalu taksub dunia hingga terlupa akhirat
        Mengutuk cerca org menjadi satu dosa yg berat
        Ambil iktibar..firman Allah dlm Surah Al-Hujurat!
        😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
        🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

        🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
        Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilaha illallah
        😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

        1. يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا يَسۡخَرۡ قَوۡمٌ۬ مِّن قَوۡمٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُونُواْ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُمۡ وَلَا نِسَآءٌ۬ مِّن نِّسَآءٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُنَّ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُنَّ‌ۖ وَلَا تَلۡمِزُوٓاْ أَنفُسَكُمۡ وَلَا تَنَابَزُواْ بِٱلۡأَلۡقَـٰبِ‌ۖ بِئۡسَ ٱلِٱسۡمُ ٱلۡفُسُوقُ بَعۡدَ ٱلۡإِيمَـٰنِ‌ۚ وَمَن لَّمۡ يَتُبۡ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلظَّـٰلِمُونَ (١١)

          [Al-Hujurat]

          1. Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain

            …bersambung/…

            1. dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah dia beriman dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim. (11)

              [Ayat ke-11, Surah Al-Hujurat]

              1. Makcik TN fasiq 👩‍🦳 10:25 am,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                Kejora nampak mkcik TN ini mental bermasalah
                Wlau dah kantoi teruk, dia tetap tak ngaku kalah
                Kebodohan & kefasiqan dia ini, sangat terserlah
                Tak der takut pun dia, melanggar larangan Allah
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. Makcik TN fasiq 👩‍🦳 10:25 am,

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                  Tk tau apa nak jadi, mkcik TN betina sihir puaka
                  Dah cakap..beri org gelaran buruk, Allah tk suka
                  Tpi, dibuat selamber je, benda yang Allah murka
                  Mmg sah lah, akhirat nanti, dia penghuni neraka
                  🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. Makcik TN fasiq 👩‍🦳 10:25 am,

                    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
                    Kpda org2 beriman, ayat itu, Allah telah perturun
                    Klau org beriman, dgn ayat Allah, dia akan gerun
                    Tpi mkcik ini rasa nya, mmg fasiq turun temurun
                    Kejora rasa mkcik ni mmg pengikut tuhan Harun
                    😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
                    🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍
                    🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

                    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                    Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilaha illallah
                    😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

                    1. Nasib le Makcik TN fasiq 👩‍🦳 10:25 am,

                      👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
                      Makcik TN ini, keimanan nya, jelas dah merosot
                      Si tua ni dh jdi sewel kerana fikiran terlalu kusut
                      Ayat Allah, dikata nya betina biol ini menghasut!
                      Elok klu tibai kepala dia, dgn btg kayu bola lisut!
                      😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
                      🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍
                      🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilaha illallah
                      😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

              2. betul ke tuhan yg berkata2 atau kamu yg mengata2 ape yg mereka2 sebelum kamu cuba mengatakan ape tuhan kata….

                cuba2 nyatakan tuhan utk berkata, tak kan tuhan dah bisu pula….

                kan tuhan Maha Berkata2…

  43. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳 tua bangka)

    Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla,

    Kamu asyik nak gunakan blog ini untuk menceritakan cinta tak berbalas yang kamu alami.

    Apakah kamu fikir peserta di sini dan pembaca blog ini suka mendengar nya?

    Bodoh sangat lah kamu jika memikir begitu.

    Menyakitkan hati pembaca, maka kamu biadab dan kurang ajar.

    Reply
    28 November 2020 9:53 am
    __________________________________________________

    1. Anonymous (CIKGU KEJORA)

      Makcik TN 👩‍🦳 Betina Tua Jalang Munafiq Fasiq,

      Kamu asyik nak gunakan blog ini untuk mencerca komen org lain dgn tak berbatas.

      Apakah kamu fikir peserta di sini dan pembaca blog ini suka mendengar nya?

      Bodoh sangat lah kamu jika memikir begitu.

      Menyakitkan hati pembaca, maka kamu biadab dan kurang ajar.

      Reply
      28 November 2020 10:09 am
      __________________________________________________

      1. Anonymous (CIKGU KEJORA)

        SESIAPA SAJA BOLEH, SETAKAT NAK BUAT KARANGAN SAMPAH MERAPU MACAM TAIK BABI KERING KAT ATAS TU. HANYA TUKARKAN SAJA NAMA ORG YG NAK DITUJUKAN ITU..

        TAPI, UNTUK MENGARANG PANTUN MADAH DGN KATA2 TERSUSUN INDAH, TIDAK SEBARANG ORG YG BOLEH..HANYA YG PINTAR, BIJAK, TERPELAJAR, BERBAKAT & TERPILIH SAJA YG MAMPU..

        INI KEJORA NAK BERIKAN TIGA CONTOH:

        Reply
        28 November 2020 10:09 am
        __________________________________________________

        1. Anonymous (CIKGU KEJORA)

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Mkcik TN tu, umur 80an lbih, menghampiri 90an
          Dia masuk ke blog ni, nak cari publisiti murahan
          Tpi dia kuangajar biadab, spt dulu salah asuhan
          Akibatnya, dgn Kejora, dia teruk kena belasahan
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          Reply
          28 November 2020 10:10 am
          __________________________________________________

          1. Anonymous (CIKGU KEJORA)

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Mkcik TN tu..ibarat dah kena tibai dgn btg buluh
            Klu dia nmpak pantun Kejora..mula dia berpeluh
            Berdepan cgu Kejora, dia stkt mampu mengeluh
            Maklum lah nenek tua..umur pun dah hampir 90
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            Reply
            28 November 2020 10:11 am
            __________________________________________________

            1. Anonymous (CIKGU KEJORA)

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Makcik TN, dilihat peserta blog, sbg sial keparat
              Sekolah tak tinggi @ SJK sja, otak pula berkarat
              Umur dekat 90 tahun..nak fikir pun dah tak larat
              Sbb tu, asyik je si tua ini msuk Kejora pnya jerat
              👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              Reply
              28 November 2020 10:11 am
              __________________________________________________

      2. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla otak kecik, tak fahamkan bahwa pembaca tak minat kopipes dia.

        Sekarang coba ambil senang menjawab komen dengan mengguna kata2 yang digunakan ke atas nya.

        Rendah benar tahap pemikiran nya. Mengalahkan budak kecik.

  44. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla menggunakan blog ini sebagai ruang dia bercinta tak berbalas. Tak indahkan kepentingan peserta lain blog ini.

    Tak sopan, biadab, tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

  45. Tok Mat lawan Zahid lagi cepatlah Azmin Semburit masuk. Kahkahkah!

    1. Siapa yang masuk kamu?

  46. bila tak ada musuh yg nyata, sesama sendiri bermusuh pula….

    hadi bijak dgn ajaran seketul daging babi nta, mula2 musuh nyata nya kapir harbi aka pengat taik #melayu2omNo…..

    kini, ajaran seketul daging babi nya menjadikan anwar/dAp kapir harbi manakala pengat taik terbaharu nasarudin anak daud pula…

    manusia di bumi akan bersatu bila ada makluk asing yg memusuhi mereka…

    virus covids selama ini kan dah ada dgn manusia, hanya bila mereka hybrid & mutate, baru manusia mengenali mereka….

    atau musuh yg nyata itu sebenar nya mereka2 yg tidak di ketahui oleh manusia, yg membuat mereka dlm ketakutan ‘sentiasa’…

    muhammad anak aminah kan dlm ketakutan bila bertemu dgn Diri Kesempurnaan Nya…

    hingga Tuhan, Hantu bagi Nya….

    lalu dgn si isteri segera bertemu dgn se orang abid, hantu itu tiada lain tuhan nya….

    siape si abid tuu?

    tapi lain pula dgn si hadi….
    dgn mimpi ‘rasullulah’ temberang nya, lalu di khabarkan utk tebuk atap kerajaan yg ada dan jenamakan #melayu2 kpd #melayu2islam pula….

    zahid perlu jadikan anwar/dAp seteru #melayu2islam utk terus menerajui president omNo….

    1. Takda lain nak cakap ker, DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARUT ATAU MENCARUT.

      Asyik menuduh seketul daging babi tuh mengarut lah kamu, maka Pukimak lah kamu.

  47. SINGKAPAN/KENANGAN DARI MIMPI MALAM TADI:

    1. 😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
      Mmg amat indah sekali Taman Syurga Nirwana
      Air sungai mngalir jernih..penuh flora dan fauna
      Begitu ramai bidadari2 jelita bersiaran sini sana
      Salah seorang tu, mmg ler sebijik mcm Farhana
      🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
      👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
      👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
      👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
      👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
      🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
      Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
      😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

      Reply
      28 November 2020 2:22 am

      1. 😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
        Syahdu dan nikmat mmg ler tak tau nak dicerita
        Berpelukan mesra, dgn bidadari dara sunti jelita
        Mmg ler dara2 tu..kulit halus gebu dan jeli mata
        Bgitu nikmat sekali, bercumbuan memadu cinta
        👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
        🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
        👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
        👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
        👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
        🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
        Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
        😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

        Reply
        28 November 2020 2:32 am

        1. ‘Kekasih’ tak izin cerita yg bukan-bukan…

          😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
          Mmg syhdu & nikmat, dgn bidadari2 berpelukan
          Keadaan..tk ubah spt kucing lapar meratah ikan
          Sayang..tak keluar sini..2 pantun Kejora berikan
          Barngkalali, ada ‘perkara’ Dia mmg tidak izinkan
          🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
          👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
          👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
          👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
          👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
          🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

          Reply
          28 November 2020 2:58 am

          1. ‘Kekasih’ tak izinkan bermimpi lama…

            😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
            Yg Kejora cerita kt bawah tu hanya mimpi cuma
            Rasa mcm betul2, dgn bidadari, bercengkerama
            Sayang. terjaga cepat & mimpi itu pun, tak lama
            Tapi dgn bidadari rupa Farhana..smpt ‘bersama’
            🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
            👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
            👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
            👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
            👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
            🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

            ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
            Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
            😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

            Reply
            28 November 2020 3:30 am

            1. Kau ‘Kekasih’ ku selamanya & abadi…

              😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
              Mmg le sukar nk dilupakan, mimpi yg indah tadi
              Di ‘Sana’, kita akan bertemu ‘kasih suci yg abadi’
              Apa pun kita nk buat, bidadari2 akan rela & sudi
              Oh ye..sblm solat subuh..diri ini wajib ler mandi
              🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
              👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
              👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
              👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
              👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
              🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

              ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
              Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
              😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

              Reply
              28 November 2020 3:41 am

              1. Terima kasih ‘Kekasih’, atas apa yg Kau bagi…

                😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
                Mimpi spt bulan dan matahari datang dan pergi
                Bila ingat mimpi tadi suhu badan kian meninggi
                Kejora nk tidur dulu..semoga mimpi datang lagi
                Bukan apa, alang2 nanti, wajib mandi awal pagi
                💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
                🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
                👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
                👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
                👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
                👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
                🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

                ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
                Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
                😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

                Reply
                28 November 2020 3:55 am

    2. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla,

      Kamu asyik nak gunakan blog ini untuk menceritakan cinta tak berbalas yang kamu alami.

      Apakah kamu fikir peserta di sini dan pembaca blog ini suka mendengar nya?

      Bodoh sangat lah kamu jika memikir begitu.

      Menyakitkan hati pembaca, maka kamu biadab dan kurang ajar.

      1. Makcik TN 👩‍🦳 Betina Tua Jalang Munafiq Fasiq,

        Kamu asyik nak gunakan blog ini untuk mencerca komen org lain dgn tak berbatas.

        Apakah kamu fikir peserta di sini dan pembaca blog ini suka mendengar nya?

        Bodoh sangat lah kamu jika memikir begitu.

        Menyakitkan hati pembaca, maka kamu biadab dan kurang ajar.

        1. SESIAPA SAJA BOLEH, SETAKAT NAK BUAT KARANGAN SAMPAH MERAPU MACAM TAIK BABI KERING KAT ATAS TU. HANYA TUKARKAN SAJA NAMA ORG YG NAK DITUJUKAN ITU..

          TAPI, UNTUK MENGARANG PANTUN MADAH DGN KATA2 TERSUSUN INDAH, TIDAK SEBARANG ORG YG BOLEH..HANYA YG PINTAR, BIJAK, TERPELAJAR, BERBAKAT & TERPILIH SAJA YG MAMPU..

          INI KEJORA NAK BERIKAN TIGA CONTOH:

          1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Mkcik TN tu, umur 80an lbih, menghampiri 90an
            Dia masuk ke blog ni, nak cari publisiti murahan
            Tpi dia kuangajar biadab, spt dulu salah asuhan
            Akibatnya, dgn Kejora, dia teruk kena belasahan
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Mkcik TN tu..ibarat dah kena tibai dgn btg buluh
              Klu dia nmpak pantun Kejora..mula dia berpeluh
              Berdepan cgu Kejora, dia stkt mampu mengeluh
              Maklum lah nenek tua..umur pun dah hampir 90
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Makcik TN, dilihat peserta blog, sbg sial keparat
                Sekolah tak tinggi @ SJK sja, otak pula berkarat
                Umur dekat 90 tahun..nak fikir pun dah tak larat
                Sbb tu, asyik je si tua ini msuk Kejora pnya jerat
                👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Leave a Reply

Your email address will not be published.