TIDAK MENOLAK BAJET BUKAN BERERTI MENYOKONG PN YANG TIADA KEABSAHAN

1. Tak ada sesiapa yang terima bajet 2021 dari blok PH ++ bulat-bulat. Penerimaan awal Bajet peringkat dasar bukan bermakna noktah berakhir. Peringkat jawatankuasa adalah tindakan susulan untuk meneliti setiap perincian kerana asal bajet telah dibuat berbagai perubahan dalam penggulungan Menteri Kewangan.

2. Adapun keputusan untuk ‘stand down’ undi (tak jadi mengundi tolak bajet) dari Ketua Pembangkang, ianya dibuat pada saat akhir semasa penggulungan sedang berlangsung.

3. Perubahan keputusan pada saat akhir menimbulkan berbagai kekeliruan di kalangan MP blok PH ++ sehingga membuatkan MP Pokok Sena mencadangkan usul belah bagi. Sebagai rekod, kelayakan mengundi disyaratkan 15 MP bangun menyokong usul.

4. Oleh kerana ketua-ketua parti menerima arahan ‘stand down’, bilangan 15 MP tidak mencukupi untuk undian, bagi AMANAH tidak semua MP nya berdiri tanda sokongan, dari PKR hanya seorang, DAP seorang manakala yang lain ialah dari Pejuang menjadikan bilangan mereka 13 MP sahaja.

5. Dari sudut etika, MP dari blok PH tertakluk kepada arahan Ketua Pembangkang untuk menyelaraskan tindakan mereka di dewan. Ketua Whip parti masing-masing akan menerima arahan untuk tindakan. Samada arahan saat akhir tidak diterima, atau arahan samar-samar ataupun sengaja dibuat, itu adalah sesuatu yang belum dapat dipastikan.

6. Dalam keadaan demikian, pada pendapat saya, kita tidak boleh menyalahkan sesiapa tetapi pada waktu yang sama, kita tidak boleh menyalahkan penyokong2 PH dari berasa marah terhadap insiden yang berlaku. Untuk itu, saya secara peribadi memohon maaf jika tindakan kami menimbulkan keresahan, keliru dan marah atas arahan ‘tarik handbrake’ dari menolak bajet 2021 pada saat-saat akhir.

7. Atas garis yang sama, saya perlu bersikap adil untuk memahami mengapakah arahan saat akhir ini bertukar arah. Alasan Ketua Pembangkang secara asasnya bersandarkan kepada keperluan rakyat adalah lebih utama dari keperluan politik di dalam dewan.

8. Hakikatnya inilah yang berlaku…Semasa penggulungan 26hb Nov, Menteri Kewangan ternyata mengalah kepada tuntutan blok PH ++ dan BN backbencher berbanding dari janji-janji dalam pembentangan awal. Antara lain ialah morotorium pinjaman bank hingga Mac 2021, keluaran otomatik KWSP 10ks secara meluas dan pemotongan peruntukan untuk JASA.

9. Penyokong PH perlu memahami, ini adalah antara tuntutan PH dan BN backbencher yang disuarakan dalam perbahasan mereka. Adalah sesuatu yang merugikan jika kita menolak bajet yang tunduk kepada sebahagian kehendak kita. Bayangkan jika PH ++ menolak bajet ini, kita akan dilihat memperbodohkan diri sendiri dan mengundang kemarahan rakyat.

10. Ketua Pembangkang menegaskan bahawa semua pindaan yang disebut oleh Menteri Kewangan perlu diteliti di peringkat jawatankuasa bajet dan tidak menolak kemungkinan membawa usul belah bagi jika perincian tidak mencerminkan pindaan-pindaan yang dijanjikan. Perjuangan Bajet yang benar-benar menfaatkan rakyat belum berakhir. Saya merayu kepada penyokong PH janganlah cepat membuat rumusan dan andaian yang tidak membantu memperkukuhkan kesatuan dalam PH.

Apa sahaja yang berlaku pada 26hb Nov lalu tidak sama sekali menyokong keabsahan (legitimasi) kerajaan PN yang hingga kini tanpa majoriti yang terbukti. Perjuangan lebih besar ialah membawa usul tidak percaya kepada TSMY dan sekaligus mempertahankan demokrasi berperlembagaan yang diamalkan di Malaysia.

DS Dr Mujahid Yusof Rawa/Ahli Parlimen Parit Buntar/Naib Presiden AMANAH/28hb Nov 2020.

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 28 November 2020 — 1:51 pm
Subscribe
Notify of
guest

26 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
29 November 2020 9:09 am

ELOKLAH DI BLOCK KAN SAHAJA ALJUBRI DARI POLITIK NEGARA……. PHDAPIG MEMANG MAHU PELABUR LARI ITU SEBAB ISTIHARKAN NEGARA BANGKRAP SATU DUNIA……. Pelabur lari jika kerajaan kenakan cukai yang dicadang Syed Saddiq -Tengku Zafrul……. Cadangan pelaksanaan cukai keuntungan luar biasa (windfall tax) kepada syarikat pengeluar sarung tangan yang mencatat keuntungan berikutan pandemik Covid-19 adalah dasar yang tidak konsisten yang akan memberi isyarat salah kepada pelabur dan ia akan menjejaskan kemasukan pelaburan negara ini. Bekas Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Abdul Rahman telah mendesak kerajaan untuk mengenakan cukai keuntungan luar biasa kepada pembuat sarung tangan kerana berpendapat bahawa ia telah mengaut… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
29 November 2020 2:27 am

Tuan Budin, naper tak block saja si Gila ni (Anonymous 2.64pm 28th Nov)
..hari2 merapu, maki,carut dan ngorat pompuan2 … daripada mula2 aku masok Blog ni kira2 6 tahun sudah. Sampai skrang si mamat ni tak berubah2..makin gila,lucah melampau, gian dah syiok sendiri huhuhu.. Kasihan…Gone case!

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
29 November 2020 12:33 am

BETULLAH TOK MUDIM PUPPET DORAEMON…..SATU RCI PUN TAK KELUAR…..SIKIT2 SALAHKAN COVID……. Pakatan Harapan Tabung Haji Najib desak Kerajaan PN tubuh RCI siasat mana hilangnya RM10 billion duit Tabung Haji…….. Tak benar bahawa saya dan pihak UMNO tidak tuntut RCI untuk Tabung Haji. Kami dah berulang-kali tuntut dari zaman gagalkrasi PH sehingga zaman kerajaan PN ini untuk membersihkan nama BN daripada tuduhan merapu PH berhubung Tabung Haji dan juga untuk membongkarkan kerosakan yang PH buat atas Tabung Haji. Entah berapa puluh kali kami tuntut RCI. Tapi masih tidak kesampaian. Di bawah ini pula respon netizen yang bersetuju dengan cadangan DS Najib… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 11:22 pm

Nasib ler makcik betina tua sihir 👩‍🦳,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Betina sihir ifrit jahanam terus bernasib malang
Kena Kejora balun, dia sakit, menusuk ke tulang
Kejora dilihat org..bagaikan seorang hulubalang
Tapi si tua sihir itu..org lihat sperti betina jalang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Hati betina sihir itu, busuk, bagai telur temelang
Manakala kebodohan dia pula, sukar nak hilang
Sdg lawan nya bijak bistari..pemantun terbilang
Cikgu, yg berpelajaran tinggi & bukan le calang2
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
28 November 2020 10:26 pm

GABUNGAN PALSU PENGGANAS KOMUNIS PERUSUH SOSIALIST DAN PEMBERONTAK SYIAH HANYALAH SEMENTARA…… PH di ambang kehancuran apabila sabotaj sama sendiri……. Setiausa Agung BN Annuar Musa memanjatkan syukur atas kelulusan Belanjawan 2021 menerusi undian suara di Dewan Rakyat tadi. “Alhamdulillah bajet Membela rakyat lulus dengan lebihan suara pada bacaan kedua sebentar tadi. “Percubaan pembangkang meminta undi belah bagi ditewaskan oleh pembangkang sendiri apabila mereka yang berdiri memohon undi sedemikian tidak mencukupi 15 orang seperti disyaratkan. “Tahniah semua ahli parlimen,” ciap Annuar di Twitter. Cubaan Mahfuz Omar (PH-Pokok Sena) yang mahu pengundian dibuat secara belah bahagi tidak kesampaian apabila cadangan itu gagal mendapat… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 7:55 pm

NASIB LER BETINA TUA SIHIR BAJINGAN…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Dia dh belah cabut lari..betina tua sihir bajingan
Dgn Kejora ni, dia tk mampu lagi, beri tentangan
Bila2 pun, cgu Kejora tetap meraih kemenangan
Baru dia tau yg cgu Kejora ini bkn sembarangan
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Cg Kejora terus berada di puncak kegemilangan
Dah tentu, semua pembaca, bersorak keriangan
Jigit, Zunun, NBR, Anon dll psti bertepuk tangan
Sayang..tk dpt ditonton dek si dara kesayangan
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🏵️🏵️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
28 November 2020 7:19 pm

PHDAPIG KALAH DAN BERSALAH DALAM KEBANYAKAN HAL….. . Menteri yang dibenci DAP/PH buat kerja untuk rakyat……. Dr Khairuddin Takiri petang semalam menziarahi 10 keluarga warga sawit yang susah di Hulu Teris, Sepang. Rata-rata mereka mewarisi kebun sawit tinggalan orang tua 1-3 ekar setiap seorang di samping rumah pusaka yang uzur. Pokok sawit banyak yang sudah tua perlu ditanam semula. Sebahagiannya masih mengusahakan sawit sebagai sampingan sahaja. Sedikit keceriaan apabila sawit semakin tinggi harga. Beberapa bantuan barangan keperluan harian dan wang tunai dihulurkan agar mereka ceria dan gembira. Turut mengiringi saya hari ini pimpinan PAS kawasan Sepang diketuai Hj Haslin sebagai… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
28 November 2020 6:22 pm

DASAR PENGECUT PHD4PIG TIDAK DAPAT DIELAKKAN……. YABG TAKUT BUBAR PARLIAMEN IALAH PEMBANGKANG DAN GENG DARURAT….. Zahid kurang jelas, Tindakan UMNO main tarik tali dalam isu belanjawan mungkin beri kesan buruk…..m Penganalisis politik bebas, Dr Jeniri Amir berpandangan, tindak-tanduk Ku Li yang penuh muslihat menunjukkan seolah-olah pemimpin paling lama berkhidmat dalam Dewan Rakyat itu masih memiliki agenda peribadi untuk menjadi Perdana Menteri. “Dalam konteks ini, saya fikir Presiden UMNO (Ahmad Zahid) harus lebih dominan, harus beri penjelasan sama ada mahu parti itu sokong (usul Belanjawan 2021) atau tidak. “Kalau hendak sokong, perlu dinyatakan dengan konkrit dan jangan bermain wayang kulit. Pandangan… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 6:19 pm

PENGECUT

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 6:31 pm
Reply to  Anonymous

Betul tu Anon 6:19 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mmg le si tua tu bacul pengecut, tak punya telur
Nak ada telur macam mana..dh si tua itu betina
Pgi ptg, betina tua tu kena Kejora tibai menyulor
Akibat nak jadi raja di blog ini..dia teruk merana
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 7:03 pm
Reply to  Anonymous

Betul tu Anon 6:19 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Si tua biol tu, dah mcm, ‘telan kapur punya cicak’
Dia marah, nafas tercungap2 & rambut tercacak
Seronok juga, klu dia masuk sini..jadi pak pacak
Boleh le Kejora sekel kepala dia, dgn lbih rancak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 7:28 pm
Reply to  Anonymous

Anon 6:19 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Di blog Budin ini mkcik tua gila cuba nk jadi raja
Bentuk komen kita..si betina itu cuba nak kawal
Tapi..dia terkantoi dgn pntun2 yg Kejora belanja
Terpaksa dia gulung tikar, angkat bungkus awal
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 7:29 pm
Reply to  Anonymous

Anon 6:19 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kt sini, mkcik tua nk jdi mcm pengawas sekolah
Dia sja yg betul, apa org lain buat, baginya salah
Tapi dgn Kejora, dia terpaksa malu dan sakit lah
Tidak ada pilihan lgi dia, melainkan, cabut belah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 7:36 pm
Reply to  Anonymous

Anon 6:19 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Kt blog Budin ni..mkcik tua cuba nk jdi penghulu
Tapi dia terlupa nak tengok ke kiri kanan dahulu
Dgn Kejora, teruk le si tua tu, kena tibai dan palu
Akibatnya, dia terpksa lari, dgn muka tebal malu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

khatijah.nuno
khatijah.nuno
29 November 2020 2:18 am
Reply to  Anonymous

Babi gila..ketawa sorang2 oink! oink! oink!

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 4:50 pm

Nasib ler …

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Ada sorang tu, dia dlm keadaan sgt serba salah
Pos baru Budin ni dia rasa teringin nk mencelah
Klau tak masuk takut org nampak dia dah kalah
Bila masuk, dia akn teruk sakit..tau-tau saja lah!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

zunnun
zunnun
28 November 2020 2:46 pm

keabsahan…. mak aii, satu perkataan yg sukar kerana absah dah sah itu mempunyai ‘latitude yg berlainan…. absah di sisi kehendak rakyat jelata dan sah di sisi undang2 yg ada…. tapi ajaran seketul daging babi dari kawah hadi yg terdahulu sesat oleh majlis fatwa malah penerimaan Moo tapi kini absah dgn kerajaan yg Moo dirikan… bagaimana pula si tua OT96, absah ke kehendak nya darah dari 1 juta rakyat perancis? bagaimana belanjawan 2021 yg sedang terkial2 mencari penerjmaan rakyat jelata…… tak kan tak faham tipu helah #melayu2islam ajaran seketul daging babi hadi…. bila dah tersepit, mereka akan cuba mengikuti ape yg… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 2:25 pm

SINGKAPAN/KENANGAN DARI MIMPI MALAM TADI:

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 2:26 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
Mmg amat indah sekali Taman Syurga Nirwana
Air sungai mngalir jernih..penuh flora dan fauna
Begitu ramai bidadari2 jelita bersiaran sini sana
Salah seorang tu, mmg ler sebijik mcm Farhana
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Reply
28 November 2020 2:22 am

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 2:50 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous

😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Syahdu dan nikmat mmg ler tak tau nak dicerita
Berpelukan mesra, dgn bidadari dara sunti jelita
Mmg ler dara2 tu..kulit halus gebu dan jeli mata
Bgitu nikmat sekali, bercumbuan memadu cinta
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Reply
28 November 2020 2:32 am

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 2:51 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous

‘Kekasih’ tak izin cerita yg bukan-bukan…

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
Mmg syhdu & nikmat, dgn bidadari2 berpelukan
Keadaan..tk ubah spt kucing lapar meratah ikan
Sayang..tak keluar sini..2 pantun Kejora berikan
Barngkalali, ada ‘perkara’ Dia mmg tidak izinkan
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

Reply
28 November 2020 2:58 am

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 2:52 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous

‘Kekasih’ tak izinkan bermimpi lama…

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
Yg Kejora cerita kt bawah tu hanya mimpi cuma
Rasa mcm betul2, dgn bidadari, bercengkerama
Sayang. terjaga cepat & mimpi itu pun, tak lama
Tapi dgn bidadari rupa Farhana..smpt ‘bersama’
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Reply
28 November 2020 3:30 am

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 2:54 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous

Kau ‘Kekasih’ ku selamanya & abadi…

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
Mmg le sukar nk dilupakan, mimpi yg indah tadi
Di ‘Sana’, kita akan bertemu ‘kasih suci yg abadi’
Apa pun kita nk buat, bidadari2 akan rela & sudi
Oh ye..sblm solat subuh..diri ini wajib ler mandi
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Reply
28 November 2020 3:41 am

Anonymous
Anonymous
28 November 2020 2:56 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous

Terima kasih ‘Kekasih’, atas apa yg Kau bagi…

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
Mimpi spt bulan dan matahari datang dan pergi
Bila ingat mimpi tadi suhu badan kian meninggi
Kejora nk tidur dulu..semoga mimpi datang lagi
Bukan apa, alang2 nanti, wajib mandi awal pagi
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Reply
28 November 2020 3:55 am

khatijah.nuno
khatijah.nuno
29 November 2020 2:23 am
Reply to  Anonymous

Tuan Budin, naper tak block saja si Gila ni..hari2 merapu, maki, carut dan ngorat pompuan2 … daripada mula2 aku masok Blog ni kira2 6 tahun sudah. Sampai skrang si mamat ni tak berubah..makin gila, gian dah syiok sendiri huhuhu.. Kasihan…Gone case!

khatijah.nuno
khatijah.nuno
29 November 2020 2:20 am
Reply to  Anonymous

Gian, sasau…ari2 cakap fasal pompuan hihihi hohoho uwwekk uwwekk