SEBAB2 MENGAPA BELANJAWAN TIDAK DITOLAK DI PERINGKAT DASAR

1) Ramai yang amat kecewa dan tertanya-tanya mengapa Ahli-ahli Parlimen Pakatan Harapan khususnya DAP dan PKR tidak bangun untuk meminta undi belah bahagi untuk menolak Belanjawan 2021 di Parlimen petang tadi.

2) Yang pertamanya, adakah Belanjawan 2021 telah diluluskan di Parlimen hari ini? Jawapannya, TIDAK! Hari ini, Rang Undang-undang Perbekalan 2021 hanya lulus peringkat bacaan kedua atau di peringkat dasar. Selepas hari ini, perbahasan akan masuk peringkat Jawatankuasa mulai hari Isnin depan. Maksudnya, perbelanjaan untuk setiap Kementerian perlu dibahaskan secara terperinci dan diluluskan. Mulai Isnin depan, setiap hari ada peluang untuk undi belah bahagi dipanggil oleh sekurang-kurangnya 15 Ahli Parlimen.

3) Mengapa kita tidak undi belah bahagi hari ini? Sebabnya ialah kita tidak menolak keseluruhan Belanjawan tersebut. Ada perkara yang kita boleh bersetuju dan sokong seperti pembayaran gaji untuk kakitangan awam, elaun khas untuk frontliners, bantuan tunai kepada rakyat, subsidi gaji untuk majikan, peruntukan untuk pengangkutan seperti MY30 dan lain-lain peruntukan yang memberi manfaat terus kepada rakyat.

4) Namun, banyak juga peruntukan yang kita tolak seperti peruntukan RM85 juta untuk JASA, pemotongan peruntukan untuk pelbagai jenis aliran sekolah dan isu-isu lain yang dibangkitkan oleh Ahli-ahli Parlimen pembangkang.

5) Maka, kita akan membantah dan menolak peruntukan yang kita tidak setuju di peringkat jawatankuasa Kementerian masing-masing. Contohnya, kita akan minta undi belah bahagi untuk tolak belanjawan Kementerian Komunikasi dan Multimedia kerana JASA merupakan agensi di bawah kementerian tersebut.

6) Bayangkan, kalau semua Ahli Parlimen pembangkang bangun memohon undi belah bahagi dan menolak pada petang tadi. Apakah serangan pula daripada pihak Perikatan Nasional pada malam ini? Mereka akan tuduh Pakatan Harapan ingkar kepada nasihat Yang Di-Pertuan Agong, tidak mahu gaji kakitangan awam dibayar, tidak menyokong bantuan kepada golongan B40, menyekat elaun hidup untuk petani dan nelayan. Mereka akan memainkan sentimen rakyat dengan pelbagai tuduhan tersebut.

7) Sebagai Ketua Parlimen untuk blok Ahli Parlimen DAP, saya mengambil tanggungjawab sepenuhnya terhadap keputusan saya untuk memberikan arahan kepada Ahli-ahli Parlimen DAP untuk tidak bangun meminta undi belah bahagi selepas mendapat mesej daripada pihak Ketua Pembangkang.

8) Saya faham ramai ahli dan penyokong DAP merasa amat kecewa terhadap keputusan ini dan mengecam tindakan kita. Saya memohon maaf secara terbuka sekiranya saudara dan saudari merasakan keputusan ini adalah satu keputusan yang salah.

9) Saya hanya boleh menjanjikan bahawa semua Ahli Parlimen DAP akan pastikan bahawa mulai Isnin depan…….”The fight will go on”

Salam Ikhlas,

Loke Siew Fook

Ketua Parlimen DAP

26 November 2020

Updated: 27 November 2020 — 1:38 am

67 Comments

Add a Comment
  1. BERNYAWA LAGILAH GENG DARURAT MACAM NI……

    PEMBANGKANG DAH MAKIN LEMAH…..BAIK SOKONG BELANJAWAN DARI HILANG KERUSI……

    Daripada dimalukan PN lebih baik malukan Mahathir (Ini kira balas dendam)……..

    Yang mohon untuk undian belah bahagi hanya 13 orang tak cukup 2 kerana PKR dan DAP tak beri sokongan usul itu.

    1. Mahathir Mohamad (Langkawi)
    2. Mukhriz Mahathir (Jerlun)
    3. Mahfuz Omar (Pokok Sena)
    4. Khalid Samad (Shah Alam)
    5. Hanipa Maidin (Sepang)
    6. Mat Sabu (Kota Raja)
    7. Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar)
    8. Hatta Ramli (Lumut)
    9. Anuar Tahir (Temerloh)
    10. Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor)
    11. Hasanuddin Yunus (Hulu Langat)
    12. Hasan Bahrom (Tampin)
    13. Salahuddin Ayub (Pulai)

    Daripada sini kita nampak parlimen kini pecah kepada 3, PN, PH dan Geng Atok termasuk PAN.

    Peristiwa hari ini telah merakamkan bahawa Hubungan Mahathir-Anwar putus sama sekali. Ahli-ahli Parlimen PKR dan DAP tidak lagi menyokong Mahathir.

    Mahathir kini disokong oleh anak beranaknya dan 11 ahli Parlimen PAN.

    Anwar pun tak ada BILANGAN tanpa tanpa sokongan UMNO maka dia tidak akan cukup ahli Parlimen untuk menang dalam undian ini. Jika Anwar dan ahli-ahli Parlimen PKR bangun untuk menyokong undi belah bahagi sekali pun, mereka akan kalah ini langkah yang sia-sia dan memalukan PH. Oleh itu elok Anwar ambil langkap tidak bangun. DAP pun cerdik dalam hal ini. DAP tak nampak membelakangi Agong.

    Jadi ini peluang nak malukan orang tua itu…
    Biar orang tua itu terkonteng-konteng dengan 13 orang…

    Ada orang kata PKR dan DAP akan menyerang bajet ini di peringkat jawatankuasa. Di sini nanti ada alasan nak tolak dan ini lebih munasabah. Ini mengelak kononnya akan dijaja oleh PN pembangkang cuba menderhaka pada Agong. Apatah lagi sentimen rakyat ghairah kerana menteri kata kwsp bagi keluar 10k tapi tak explain mana MOF nak dapatkan duit itu.

    Kononnya strategi PH ini nak PN jatuh dengan cara smart, takkan nak attack musuh semasa PN masih kuat. Attack semasa lemah. Paling kurang ada masa satu minggu ke dua minggu nak bagi lulus undi jawatankuasa untuk setiap kementerian. Semasa ini menguji MP PN untuk hadir semua pengundian tersebut? Kalau tidak PH akan ambil peluang.

    Tapi sepatutnya Anwar tak sepatutnya jaja nak tolak bajet, PH sepatut jaja kita sokong bajet dengan strategi. Tapi malang Anwar dah tua cara gerak kerja lemah dan bernafsu tinggi.

    NASIR RAMLEE

  2. Anonymous (CIKGU KEJORA)

    Khas buat makcik TN 👩‍🦳,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    Kelmarin & smlm, dua hari, makcik TN cabut lari
    Tapi..mkcik tk senang duduk, tk maki org sehari!
    Sbb itu ler, mkcik gagahi juga utk jengok ke mari
    Alhamdulillah kerana makcik sudi menyerah diri
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    Reply
    27 November 2020 11:58 am
    __________________________________________________

    1. Anonymous (makcik TN 👩‍🦳)

      Little amuses the nuisance, what more the fool.

      Reply
      27 November 2020 4:27 pm
      __________________________________________________

      1. Anonymous (CIKGU KEJORA)

        Nasib le makcik TN 👩‍🦳 4:27 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        Mkcik TN betina lahanat, terus bernasib malang
        Kena Kejora tibai, dia rasa sakit smpai ke tulang
        Bila kantoi, asyik ayat ini je yg dia mampu ulang
        Peserta nampak mkcik ni tua hanya taraf jalang
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Reply
        27 November 2020 5:06 pm
        __________________________________________________

  3. Anonymous (makcik TN)

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    Setuju dengan kata2 Khatijah membalun Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla –

    “Engkau tu yg ganyut tua … tua bangka, tua bangkai, patut tu komen2 kau byk yg kotor, lucah. Kau patut istighafar byk2 lah org tua bangkai !”

    Reply
    27 November 2020 6:18 am
    __________________________________________________

    1. Anonymous (CGU KEJORA)

      Nasib le makcik TN sasau 👩‍🦳 (TanpaNama @ Tijah Nonok) 6;18 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
      Mmg lawak gilerr Makcik TN biol pendek gemuk
      Elok le mkcik ni terjun jambatan Penang harakiri
      Dpd jam 3:00 pgi tadi, si tua ini keluar mngamuk
      Dah tu..dia puji pulak komen, yg dia tulis sendiri
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Reply
      27 November 2020 8:26 am
      __________________________________________________

      1. Anonymous (CGU KEJORA)

        Nasib le makcik TN sasau 👩‍🦳 (TanpaNama @ Tijah Nonok) 6;18 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        Bila pmbaca tengok mkcik TN ini mesti seronok
        Dia pnya senggugut sewel meroyan dah dtg lagi
        Dh parah dia ni TN, Tanpa Nama @ Tijah Nonok
        Meracau raban si tua ini, sejak dari pukul 3 pagi
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Reply
        27 November 2020 8:27 am
        __________________________________________________

        1. Anonymous (CGU KEJORA)

          Nasib le makcik TN 👩‍🦳,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
          Mkcik TN tk leh duduk klu tk caci org dlm sehari
          Maka si tua itu gagahi jugak melangkah ke mari
          Tpi, dia kena sekel kepala dgn cgu Kejora bistari
          Apa lagi..lintang pukang lah, si biol itu cabut lari
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          Reply
          26 November 2020 9:02 pm
          __________________________________________________

          1. khatijah.nuno (makcik TN 👩‍🦳 menyamar)

            Hello , aku caci benda yg tak betul..kau tu , lain kerja takde, memaki, mencarut, post komen2 berbaur lucah kat sini. Itu lagi terok, jijik dan keji !

            Reply
            27 November 2020 3:02 am
            __________________________________________________

            1. Anonymous (CGU KEJORA)

              Nasib le makcik TN 👩‍🦳 3:02 am,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Pasti nya pembaca asyik ketawa tak selang hari
              Mmg lucu giler lawak makcik TN bawak ke mari
              Kepada Tijah Nonok kononnya pujian nak diberi
              Pada hal khatijah.nuno tu adalah dirinya sendiri
              👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              Reply
              27 November 2020 2:02 pm
              __________________________________________________

              1. Anonymous (CGU KEJORA)

                Nasib le makcik TN 👩‍🦳 3:02 am,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Mkcik TN tu..gagak yg ingin berlagak jadi camar
                Dek di’reject’ laki..tgh mlm dia keluar dari kamar
                Sbg Tijah Nonok betina tua tu tampil menyamar
                Konon, komen Tijah @ ‘dirinya’ tu, dia sgt gemar
                👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                Reply
                27 November 2020 2:03 pm
                __________________________________________________

  4. Khas buat makcik TN 👩‍🦳,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    Kelmarin & smlm, dua hari, makcik TN cabut lari
    Tapi..mkcik tk senang duduk, tk maki org sehari!
    Sbb itu ler, mkcik gagahi juga utk jengok ke mari
    Alhamdulillah kerana makcik sudi menyerah diri
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. Little amuses the nuisance, what more the fool.

      1. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 4:27 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        Mkcik TN betina lahanat, terus bernasib malang
        Kena Kejora tibai, dia rasa sakit smpai ke tulang
        Bila kantoi, asyik ayat ini je yg dia mampu ulang
        Peserta nampak mkcik ni tua hanya taraf jalang
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  5. Khas buat makcik TN 👩‍🦳,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    Ramai yg fikirkan, mkcik TN udah hancur binasa
    Bila makcik tak ada, peserta blog jadi sgt selesa
    Tapi, bila mkcik TN hadir, hati ini seronok terasa
    Sbb, Kejora kini, dah kembali mendapat mangsa
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  6. Anonymous (Makcik TN 👩‍🦳)

    Wak Gontol Kejora Kojolla otak tak banyak, sebahagian nya terletak di kepala di celah kelengkang nya.

    Selalu tiru apa orang cakap atau buat.

    Reply
    27 November 2020 11:03 am
    __________________________________________________

    1. Anonymous (CIKGU KEJORA)

      Nasib le makcik TN 👩‍🦳 11:03 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Makcik TN sewel..dah teruk kena Kejora henyak
      Sakit le dia, bila cgu Kejora ini dah turun minyak
      Pasti betina sasau ini, tiap mlm tidur tk nyenyak
      Bila dah terkantoi dikata Kejora otak tak banyak
      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Reply
      27 November 2020 11:40 am
      __________________________________________________

  7. INDEX FBMKLCI naik atau turun bukan kerana cantik/teruknya belanjawan 2021, tetapi kerana pembangkang tunjuk sabar justeru diluluskan pada peringkat dasar. Dalam era COVID-19 INDEX FBMKLCI sangat sensitive dengan keamanan negara.

  8. Anonymous (CIKGU KEJORA)

    LEGA, TAK ADA BETINA TUA 👩‍🦳 BIADAB,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Elok le, klu dia tk msuk, betina kuangajar biadab
    Kejora tibai dia kt ‘post’ yg lpas mmg btul sedap
    Klu dia mari acah lagi..peluru le, dia kena hadap
    Kini betina tua itu kat luar jer, terhendap-hendap
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    Reply
    27 November 2020 10:24 am
    __________________________________________________

    1. Anonymous (Makcik TN 👩‍🦳)

      Keluar saja Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla, dia mengarut, menghasut, menyakit hati.

      Menuduh orang biadab kurang ajar pada hal dia yang nombor satu biadab dan tak dibimbing emak bapak nya adab sopan sebab depa sentiasa sibuk, kuat seks, asyik berkongk.k pagi petang siang malam.

      Reply
      27 November 2020 10:33 am
      __________________________________________________

      1. Anonymous (CIKGU KEJORA)

        Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Pantun 10:24 am, nama TN tak ada pun disebut
        Hanya betina tua kuangajar yg Kejora tibai paku
        Tetiba jer pantun itu mkcik TN mari jwb sambut
        Kini..sebagai betina biadab, mkcik dh mengaku!
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Reply
        27 November 2020 11:03 am
        __________________________________________________

        1. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Makcik TN, dilihat peserta blog, sbg sial keparat
          Sekolah tak tinggi @ SJK sja, otak pula berkarat
          Umur dekat 90 tahun..nak fikir pun dah tak larat
          Sbb tu, asyik je si tua ini msuk Kejora pnya jerat
          👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Makcik TN, ibarat udah kena rejam dgn lembing
            Kena taji dek Kejora, dia jadi terumbang-ambing
            Masa kecil terbiar dia kutip makan taik kambing
            Dia jadi biadab..sbb dulu, mak bapa tak bimbing
            👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33 am,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Makcik TN tua renta ini mmg bodoh berkati-kati
              Kejora udah pasang jerat kat dia pun dia tak reti
              Ada dia sebut di atas tu yang dia rasa sakit hati
              Sebenarnya, mmg itu, yg Kejora harap dan nanti
              👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. Lupa lagi makcik TN oi..

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI
                😀😃😄😁😆😅😂🤣

  9. Wak Gontol Kejora Kojolla otak tak banyak, sebahagian nya terletak di kepala di celah kelengkang nya.

    Selalu tiru apa orang cakap atau buat.

    1. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 11:03 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Makcik TN sewel..dah teruk kena Kejora henyak
      Sakit le dia, bila cgu Kejora ini dah turun minyak
      Pasti betina sasau ini, tiap mlm tidur tk nyenyak
      Bila dah terkantoi dikata Kejora otak tak banyak
      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  10. Beruk Tua Wak Gontol dulu guna nama Kejora, sekarang tak berani guna nama itu sebagai nama blogging, sebab dibalun, ditibai dan dibantai berterusan.

    Sekali sekala saja sebut nama itu tapi dibalun tiap kali dia masuk sini.

  11. Profile Makcik TN 👩‍🦳,
    (dulu guna ID Tanpa Nama, kini diguna Anonymous):

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Mkcik TN tu, umur 80an lbih, menghampiri 90an
      Dia masuk ke blog ni, nak cari publisiti murahan
      Tpi dia kuangajar biadab, spt dulu salah asuhan
      Akibatnya, dgn Kejora, dia teruk kena belasahan
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Mkcik TN dah kerepot, laki tak hingin kuda pacu
        Rupa semakin hodoh, klu dia berbedak bergincu
        Sbb terlalu garang..dia tk disukai dek anak cucu
        Kat blog ini, dia dilihat org sbg badut lawak lucu
        🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Mkcik TN muda dulu, dia pelayan kelab dangdut
          Mmg dulu di kelab, jdi perhatian, segenap sudut
          Kini dah tua bangka kulit dia kerepot & berkedut
          Agaknya, dek terlalu banyak asap rokok disedut
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Mkcik TN kat sini dilihat perserta sbg tak cerdik
            Mungkin, kerana kecil dulu, terbiar & salah didik
            Sering je dgn peserta, si tua biol ini, kena herdik
            Bersarang kepala dia, kena ‘peluru’, Kejora bidik
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Makcik TN dah tua kerepot..kini dibenci dek laki
              Luar dan dalam..si tua ini kotor..penuh dgn daki
              Bila dia nampak org lbih, mula ler timbul dengki
              Tapi cara dia berhujah hanya modal cerca maki
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Mkcik TN tu..ibarat dah kena tibai dgn btg buluh
                Klu dia nmpak pantun Kejora..mula dia berpeluh
                Berdepan cgu Kejora, dia stkt mampu mengeluh
                Maklum lah nenek tua..umur pun dah hampir 90
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  Makcik TN kini, tua kerepot, tetek pun dah labuh
                  Dibenci laki..rumahtangga, hampir runtuh roboh
                  Selalu..dia msuk blog tgh mlm atau sblm subuh
                  Tapi klu dia acah Kejora je, terus dia kena tabuh
                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. Lupa lak makcik..

                    HAHAHA HOHOHO HIHIHI
                    😀😃😄😁😆😅😂🤣

  12. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih tak ada kerja lain. Dia tak di percaya anak nya membantu jaga cucu2 nya sebab pendirian nya selalu tidak bertanggung jawab.

    Maka dia merapong di sana sini, perlu dibalun, ditibai dan dibantai berterusan disini.

    1. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33/10:36 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
      Kejora nampak mkcik TN ini mental bermasalah
      Wlau dah kantoi teruk, dia tetap tak ngaku kalah
      Kebodohan & kefasiqan dia ini, sangat terserlah
      Tak der takut pun dia, melanggar larangan Allah
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33/10:36 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
        Tk tau apa nak jadi, mkcik TN betina sihir puaka
        Dah cakap..beri org gelaran buruk, Allah tk suka
        Tpi, dibuat selamber je, benda yang Allah murka
        Mmg sah lah, akhirat nanti, dia penghuni neraka
        🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. 👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
          Jgn kerana politik, kita jadi melampau & melarat
          Usah terlalu taksub dunia hingga terlupa akhirat
          Mengutuk cerca org menjadi satu dosa yg berat
          Ambil iktibar..firman Allah dlm Surah Al-Hujurat!
          😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
          🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍
          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

          🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
          Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilaha illallah
          😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

          1. يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا يَسۡخَرۡ قَوۡمٌ۬ مِّن قَوۡمٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُونُواْ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُمۡ وَلَا نِسَآءٌ۬ مِّن نِّسَآءٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُنَّ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُنَّ‌ۖ وَلَا تَلۡمِزُوٓاْ أَنفُسَكُمۡ وَلَا تَنَابَزُواْ بِٱلۡأَلۡقَـٰبِ‌ۖ بِئۡسَ ٱلِٱسۡمُ ٱلۡفُسُوقُ بَعۡدَ ٱلۡإِيمَـٰنِ‌ۚ وَمَن لَّمۡ يَتُبۡ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلظَّـٰلِمُونَ (١١)

            [Al-Hujurat]

            1. Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain

              …bersambung/…

              1. dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah dia beriman dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim. (11)

                [Ayat ke-11, Surah Al-Hujurat]

                1. Makcik TN 10:33/10:36 am,

                  👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
                  Jgn ler kerana ego diri, akhlak kita menjadi teruk
                  Atau pun kerna kemegahan diri..yg kita kemaruk
                  Allah larang..mmanggil orang dgn gelaran buruk
                  Spt mmanggil orang beriman, gontol, atau beruk
                  😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
                  🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍
                  🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilaha illallah
                  😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

                2. Panggil insan Muslim beruk dosanya antara Allah swt dan orang itu, natijahnya payah diampunkan. Makan daging beruk yang dipanggang dosanya hanya dengan Allah swt. TAPI dalam keadaan darurat seperti tersesat dalam hutan tiada benda hendak dimakan maka hukumnya harus, cuma jangan melantak sehingga buncit, sekadar untuk hidup sahaja.

  13. Keluar saja Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla, dia mengarut, menghasut, menyakit hati.

    Menuduh orang biadab kurang ajar pada hal dia yang nombor satu biadab dan tak dibimbing emak bapak nya adab sopan sebab depa sentiasa sibuk, kuat seks, asyik berkongk.k pagi petang siang malam.

    1. Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33 am,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Pantun 10:24 am, nama TN tak ada pun disebut
      Hanya betina tua kuangajar yg Kejora tibai paku
      Tetiba jer pantun itu mkcik TN mari jwb sambut
      Kini..sebagai betina biadab, mkcik dh mengaku!
      👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  14. LEGA, TAK ADA BETINA TUA 👩‍🦳 BIADAB,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Elok le, klu dia tk msuk, betina kuangajar biadab
    Kejora tibai dia kt ‘post’ yg lpas mmg btul sedap
    Klu dia mari acah lagi..peluru le, dia kena hadap
    Kini betina tua itu kat luar jer, terhendap-hendap
    👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  15. Asalaamu’alaikum sahabat semua,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nmpak spt komen pagi ini, bahasa baik2 belaka
    Jangan ler kuangajar biadab, sbb Allah tak suka
    Juga..jangan dimaki caci org, nanti Allah murka
    Moga kita semua ‘nanti’ tersisih dari api Neraka
    🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
    😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

  16. Cinta kasih ku hanya pada Mu, ya Allah..

    😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
    🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
    Kegagalan cinta mengajar diri ini erti kesabaran
    Kini diri bahagia berteman Warkah Mu, al-Quran
    Bgitu asyik bila lagu Cinta Mu, azan kedengaran
    Moga di ‘Sana’ nanti..Bidadari Mu, jadi ganjaran
    🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
    👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
    👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
    👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
    Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
    😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

  17. Apa keperluan 13 org MP nak bangkang terus? Nak tunjuk pandai??

    1. Depa berpegang kpd apa yang depa percaya sebagai betul. Tak salah berpendirian begitu. Ini demokrasi.

      Tapi sudah tentu depa tak menang sampai bila2. Melainkan depa tukar pendirian dan rakyat undi puak depa menjadi majoriti di negara ini.

  18. Ini menunjukkan ada MPs yang penuh perasaan tanggung jawab, pentingkan Bajet di luluskan –

    Budget 2021: The 13 MPs who wanted their votes counted
    PARLIAMENT | It was a rare event in the House when the opposition ranks could not raise enough support for divisional voting on Budget 2021.

    https://www.malaysiakini.com/news/552688

    1. MPs Pembngkang yang bertanggung jawab ..

      1. Bagus.

        I’m proud to be a Malaysian.

    2. Default usul undi tak percaya Atok96 hanya dpt 13 undi?

      Kuda2 Atok96, KuLi dan Shafie Warisan pun tak sokong, dan dari Pejuang sendiri hanya Atok96 dan Boboi yg sokong.

      1. Takpa lah kalah kali ini. Itu lah prinsip demokrasi, ada kalah memang.

  19. EKONOMI JAHANAM BAWAH PHD4PIG….KLCI JATUH TERUK 500 MATA….PELABUR LARI…….

    Bursa Malaysia ditutup tinggi selepas Parlimen luluskan Belanjawan 2021……..

    Bursa Malaysia ditutup tinggi selepas Belanjawan 2021 diluluskan di Parlimen hari ini. – Bernama
    KUALA LUMPUR: Bursa Malaysia ditutup tinggi selepas Belanjawan 2021 diluluskan di Parlimen hari ini.
    Pada penutup, indeks penanda aras FTSE Bursa Malaysia KLCI (FBM KLCI) melonjak 14.53 mata kepada 1,612.11 berbanding 1,597.58 ketika ditutup semalam.

    Indeks bergerak antara 1,590.65 dan 1,612.78 sepanjang sesi urus niaga.
    Di pasaran lebih meluas, saham untung mengatasi rugi dengan 816 berbalas 412 sementara 627 kaunter tidak berubah, 323 tidak diniagakandan 34 yang lain digantung.

    Jumlah dagangan ialah 8.88 bilion unit bernilai RM4.68 bilion daripada 8.93 bilion unit semalam bernilai RM4.22 bilion.
    Seorang penganalisis berkata dengan lulusnya belanjawan itu, halangan utama dari segi pembiayaan operasi kerajaan serta rancangan pembangunan telahpun selesai.
    “Ini akan meningkatkan sentimen pasaran dan berserta persekitaran ekuiti yang positif, keseluruhan pasaran Bursa Malaysia kini bergerak ke arah momentum yang lebih baik sehingga akhir tahun, sekiranya tiada sebarang rintangan,” kata beliau.
    Rang Undang-undang Perbekalan 2021 yang merangkumi Belanjawan 2021, telah diluluskan dengan suara majoriti selepas permohonan beberapa ahli Parlimen untuk undi belah bahagi tidak berjaya apabila hanya 13 ahli Parlimen berdiri, kurang daripada jumlah diperlukan iaitu 15 orang.
    Peniaga itu menambah kelulusan belanjawan itu turut menghapuskan kebimbangan mengenai kemungkinan berlakunya peralihan kerajaan sekali lagi, dalam masa-masa mencabar ini.
    Di Bursa Malaysia, Top Glove melantun 40 sen kepada RM7.05 sebahagiannya didorong oleh pembelian semula saham, sementara Telekom Malaysia menambah 16 sen kepada RM5.00, IHH meningkat empat sen kepada RM5.60, dan Axiata naik tiga sen hingga RM3.35.
    Dalam kalangan saham aktif, Vivocom turun 5 sen kepada 80.5 sen, AT Systematization naik tiga sen kepada 20 sen dan Xidelang tidak berubah pada tujuh sen.
    Di papan indeks, Indeks FBM Emas meningkat 127.21 mata pada 11,567.64, Indeks FBMT 100 menambah 120.68 mata kepada 11,350.54, Indeks FBM Emas Syariah melonjak 214.77 mata kepada 13,308.63, dan FBM 70 naik 229.09 mata kepada 14,769.06.
    FBM ACE menokok 21.83 mata kepada 10,601.30, Indeks Produk dan Perkhidmatan Perindustrian naik 2.80 mata kepada 161.41 dan Indeks Perladangan menambah 36.84 mata kepada 7,350.37. Bagaimanapun, Indeks Perkhidmatan Kewangan merosot 22.27 mata kepada 14.205.14.
    Jumlah dagangan di Pasaran Utama turun kepada 4.13 bilion saham bernilai RM3.37 bilion daripada 4.78 bilion saham bernilai RM3.47 bilion pada hari Rabu.
    Jumlah dagangan waran meningkat kepada 852.85 juta unit bernilai RM157.50 juta daripada 648.28 juta unit bernilai RM108.53 juta semalam.
    Sementara itu, jumlah dagangan di Pasaran ACE meningkat kepada 3.90 bilion saham bernilai RM1.14 bilion daripada 2.50 bilion saham bernilai RM644.99 juta semalam.
    Produk dan perkhidmatan pengguna merangkumi 961.18 juta saham yang diniagakan di Pasaran Utama, produk dan perkhidmatan perindustrian (1.01 bilion), pembinaan (342.30 juta), teknologi (359.26 juta), SPAC (sifar), perkhidmatan kewangan (52.13 juta), harta tanah (183.64 juta), perladangan (47.38 juta), REIT (10.99 juta), dana tertutup (34,600), tenaga (722.17 bilion), penjagaan kesihatan (113.45 juta), telekomunikasi dan media (50.01 juta), pengangkutan dan logistik (173.40 juta) dan utiliti (99.14 juta).
    – BERNAMA

    1. Pernah ke belanjawan tak lulus apatah lg moratorium Dan pengeluaran kwsp spt yg dimahukan kem Zahid dilaksanakan akhirnya menyebabkan mrk kembali menyokong yidin..Ada tak rakyat kebulur dibwh PH dulu,ini fitnah Hari jumaat ke apa… klse rugi puluh billion lps PN rampas kuasa dulu betullah…

  20. Bajet mesti di luluskan, kalau tak, pincang lah pelaksanaan dasar2 Kerajaan.

    Pembangkang mesti berpendirian bertanggung jawab. Bangkang, tapi mesti tentukan Bajet mesti di luluskan.

    1. Apakah pernah berlaku bila di bangkang kuat di Parlimen, Bajet di pinda?

      Tak mungkin rasa nya, sebab parti Kerajaan mesti ada cukup undi untuk meluluskan Bajet. Kalau tak cukup pun, tentu sudah runding dengan parti2 kecil atau MP2 bebas bagi mendapatkan majoriti bagi meluluskan Bajet.

      1. Apakah pernah ada kes beli undi untuk mendapat kelulusan Bajet dsb nya di Parlimen?

        Siapa tahu, tolong kasi tahu di sini, TK.

        Siapa mahu beri pendapat, dipersilakan.

      2. After extra goodies announced, Budget 2021 passes first vote

        UPDATED 4.32PM | A bloc vote gambit did not have the required support of 15 MPs.

  21. Kita tunggu dan lihat nanti Perbahasan setiap senarai2 peruntukkan Bajet 2021 Isnin akan datang.
    Memang betul, majority pembangkang terpaksa undi sokong Bajet pada perengkat Dasar sbb ada bayak senarai2 peruntukkan Bajet khusus utk frontliners, peruntukkan menangani isu2 Covid, bajet untuk rakyat golongan B40 dan bantuan2 utk penjaja kecil dan small enterprise & commecial business. Takkan terus nk tolak atau gagalkan pembentangan Bajet di peringkat Dasar.

    Perbahasan di peringkat executive tentu akan dibahas dan ditentang mana2 Bajet yg tak berkepentingan pd ekonomi dan rakyat..seperti peruntukkan 800juta utk Jasa. Yg ni patut ditentang habis2an..jgn kasi chance dan percaya janji MF bahawa kementerian kewangan akn mengurangkan kos Bajet utk Jasa. Jgn, jgn sekali2 benarkan Bajet utk Jasa ni lulus. Cancel langsung Bajet merapu ni

  22. ‘PM9’ terjadi apabila suasana Merika, Thailand, Indonesia dan lain2 negara memuncak gawat politik dan ekonomi masa sama mengucupnya covid-19 baru terjadi peristiwa Jeng Jeng Jeng terkibarnya sejarah dunia. Gitulah gamaknya ‘PM9’ hanya fed-up tunggu signal jo. Tahu.

    1. Pergolakan politik sentiasa berlaku, keadaan politik selalu bertukar.

      Tambah Covid 19 yang takda ubat, juga ada pengaruh kpd politik.

      Mana tahu kot PM9 akan timbul lebih awal dari dijangka.

Leave a Reply

Your email address will not be published.