SEBAB2 MENGAPA BELANJAWAN TIDAK DITOLAK DI PERINGKAT DASAR

1) Ramai yang amat kecewa dan tertanya-tanya mengapa Ahli-ahli Parlimen Pakatan Harapan khususnya DAP dan PKR tidak bangun untuk meminta undi belah bahagi untuk menolak Belanjawan 2021 di Parlimen petang tadi.

2) Yang pertamanya, adakah Belanjawan 2021 telah diluluskan di Parlimen hari ini? Jawapannya, TIDAK! Hari ini, Rang Undang-undang Perbekalan 2021 hanya lulus peringkat bacaan kedua atau di peringkat dasar. Selepas hari ini, perbahasan akan masuk peringkat Jawatankuasa mulai hari Isnin depan. Maksudnya, perbelanjaan untuk setiap Kementerian perlu dibahaskan secara terperinci dan diluluskan. Mulai Isnin depan, setiap hari ada peluang untuk undi belah bahagi dipanggil oleh sekurang-kurangnya 15 Ahli Parlimen.

3) Mengapa kita tidak undi belah bahagi hari ini? Sebabnya ialah kita tidak menolak keseluruhan Belanjawan tersebut. Ada perkara yang kita boleh bersetuju dan sokong seperti pembayaran gaji untuk kakitangan awam, elaun khas untuk frontliners, bantuan tunai kepada rakyat, subsidi gaji untuk majikan, peruntukan untuk pengangkutan seperti MY30 dan lain-lain peruntukan yang memberi manfaat terus kepada rakyat.

4) Namun, banyak juga peruntukan yang kita tolak seperti peruntukan RM85 juta untuk JASA, pemotongan peruntukan untuk pelbagai jenis aliran sekolah dan isu-isu lain yang dibangkitkan oleh Ahli-ahli Parlimen pembangkang.

5) Maka, kita akan membantah dan menolak peruntukan yang kita tidak setuju di peringkat jawatankuasa Kementerian masing-masing. Contohnya, kita akan minta undi belah bahagi untuk tolak belanjawan Kementerian Komunikasi dan Multimedia kerana JASA merupakan agensi di bawah kementerian tersebut.

6) Bayangkan, kalau semua Ahli Parlimen pembangkang bangun memohon undi belah bahagi dan menolak pada petang tadi. Apakah serangan pula daripada pihak Perikatan Nasional pada malam ini? Mereka akan tuduh Pakatan Harapan ingkar kepada nasihat Yang Di-Pertuan Agong, tidak mahu gaji kakitangan awam dibayar, tidak menyokong bantuan kepada golongan B40, menyekat elaun hidup untuk petani dan nelayan. Mereka akan memainkan sentimen rakyat dengan pelbagai tuduhan tersebut.

7) Sebagai Ketua Parlimen untuk blok Ahli Parlimen DAP, saya mengambil tanggungjawab sepenuhnya terhadap keputusan saya untuk memberikan arahan kepada Ahli-ahli Parlimen DAP untuk tidak bangun meminta undi belah bahagi selepas mendapat mesej daripada pihak Ketua Pembangkang.

8) Saya faham ramai ahli dan penyokong DAP merasa amat kecewa terhadap keputusan ini dan mengecam tindakan kita. Saya memohon maaf secara terbuka sekiranya saudara dan saudari merasakan keputusan ini adalah satu keputusan yang salah.

9) Saya hanya boleh menjanjikan bahawa semua Ahli Parlimen DAP akan pastikan bahawa mulai Isnin depan…….”The fight will go on”

Salam Ikhlas,

Loke Siew Fook

Ketua Parlimen DAP

26 November 2020

0 0 vote
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 27 November 2020 — 1:38 am
Subscribe
Notify of
guest
67 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
27 November 2020 10:12 pm

BERNYAWA LAGILAH GENG DARURAT MACAM NI…… PEMBANGKANG DAH MAKIN LEMAH…..BAIK SOKONG BELANJAWAN DARI HILANG KERUSI…… Daripada dimalukan PN lebih baik malukan Mahathir (Ini kira balas dendam)…….. Yang mohon untuk undian belah bahagi hanya 13 orang tak cukup 2 kerana PKR dan DAP tak beri sokongan usul itu. 1. Mahathir Mohamad (Langkawi) 2. Mukhriz Mahathir (Jerlun) 3. Mahfuz Omar (Pokok Sena) 4. Khalid Samad (Shah Alam) 5. Hanipa Maidin (Sepang) 6. Mat Sabu (Kota Raja) 7. Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar) 8. Hatta Ramli (Lumut) 9. Anuar Tahir (Temerloh) 10. Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor) 11. Hasanuddin Yunus (Hulu Langat) 12. Hasan… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 5:09 pm

Anonymous (CIKGU KEJORA)

Khas buat makcik TN 👩‍🦳,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Kelmarin & smlm, dua hari, makcik TN cabut lari
Tapi..mkcik tk senang duduk, tk maki org sehari!
Sbb itu ler, mkcik gagahi juga utk jengok ke mari
Alhamdulillah kerana makcik sudi menyerah diri
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
27 November 2020 11:58 am
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 5:10 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (makcik TN 👩‍🦳)

Little amuses the nuisance, what more the fool.

Reply
27 November 2020 4:27 pm
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 5:10 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (CIKGU KEJORA)

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 4:27 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mkcik TN betina lahanat, terus bernasib malang
Kena Kejora tibai, dia rasa sakit smpai ke tulang
Bila kantoi, asyik ayat ini je yg dia mampu ulang
Peserta nampak mkcik ni tua hanya taraf jalang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
27 November 2020 5:06 pm
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 4:57 pm

Anonymous (makcik TN)

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Setuju dengan kata2 Khatijah membalun Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla –

“Engkau tu yg ganyut tua … tua bangka, tua bangkai, patut tu komen2 kau byk yg kotor, lucah. Kau patut istighafar byk2 lah org tua bangkai !”

Reply
27 November 2020 6:18 am
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 4:57 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA)

Nasib le makcik TN sasau 👩‍🦳 (TanpaNama @ Tijah Nonok) 6;18 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mmg lawak gilerr Makcik TN biol pendek gemuk
Elok le mkcik ni terjun jambatan Penang harakiri
Dpd jam 3:00 pgi tadi, si tua ini keluar mngamuk
Dah tu..dia puji pulak komen, yg dia tulis sendiri
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
27 November 2020 8:26 am
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 4:58 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA)

Nasib le makcik TN sasau 👩‍🦳 (TanpaNama @ Tijah Nonok) 6;18 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Bila pmbaca tengok mkcik TN ini mesti seronok
Dia pnya senggugut sewel meroyan dah dtg lagi
Dh parah dia ni TN, Tanpa Nama @ Tijah Nonok
Meracau raban si tua ini, sejak dari pukul 3 pagi
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
27 November 2020 8:27 am
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 4:59 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA)

Nasib le makcik TN 👩‍🦳,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mkcik TN tk leh duduk klu tk caci org dlm sehari
Maka si tua itu gagahi jugak melangkah ke mari
Tpi, dia kena sekel kepala dgn cgu Kejora bistari
Apa lagi..lintang pukang lah, si biol itu cabut lari
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
26 November 2020 9:02 pm
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 4:59 pm
Reply to  Anonymous

khatijah.nuno (makcik TN 👩‍🦳 menyamar)

Hello , aku caci benda yg tak betul..kau tu , lain kerja takde, memaki, mencarut, post komen2 berbaur lucah kat sini. Itu lagi terok, jijik dan keji !

Reply
27 November 2020 3:02 am
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 5:00 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA)

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 3:02 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Pasti nya pembaca asyik ketawa tak selang hari
Mmg lucu giler lawak makcik TN bawak ke mari
Kepada Tijah Nonok kononnya pujian nak diberi
Pada hal khatijah.nuno tu adalah dirinya sendiri
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply
27 November 2020 2:02 pm
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 5:00 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA)

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 3:02 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN tu..gagak yg ingin berlagak jadi camar
Dek di’reject’ laki..tgh mlm dia keluar dari kamar
Sbg Tijah Nonok betina tua tu tampil menyamar
Konon, komen Tijah @ ‘dirinya’ tu, dia sgt gemar
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply
27 November 2020 2:03 pm
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:58 am

Khas buat makcik TN 👩‍🦳,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Kelmarin & smlm, dua hari, makcik TN cabut lari
Tapi..mkcik tk senang duduk, tk maki org sehari!
Sbb itu ler, mkcik gagahi juga utk jengok ke mari
Alhamdulillah kerana makcik sudi menyerah diri
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 4:27 pm
Reply to  Anonymous

Little amuses the nuisance, what more the fool.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 5:06 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 4:27 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mkcik TN betina lahanat, terus bernasib malang
Kena Kejora tibai, dia rasa sakit smpai ke tulang
Bila kantoi, asyik ayat ini je yg dia mampu ulang
Peserta nampak mkcik ni tua hanya taraf jalang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:57 am

Khas buat makcik TN 👩‍🦳,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Ramai yg fikirkan, mkcik TN udah hancur binasa
Bila makcik tak ada, peserta blog jadi sgt selesa
Tapi, bila mkcik TN hadir, hati ini seronok terasa
Sbb, Kejora kini, dah kembali mendapat mangsa
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:42 am

Anonymous (Makcik TN 👩‍🦳)

Wak Gontol Kejora Kojolla otak tak banyak, sebahagian nya terletak di kepala di celah kelengkang nya.

Selalu tiru apa orang cakap atau buat.

Reply
27 November 2020 11:03 am
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:43 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (CIKGU KEJORA)

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 11:03 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Makcik TN sewel..dah teruk kena Kejora henyak
Sakit le dia, bila cgu Kejora ini dah turun minyak
Pasti betina sasau ini, tiap mlm tidur tk nyenyak
Bila dah terkantoi dikata Kejora otak tak banyak
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
27 November 2020 11:40 am
__________________________________________________

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 November 2020 11:40 am

INDEX FBMKLCI naik atau turun bukan kerana cantik/teruknya belanjawan 2021, tetapi kerana pembangkang tunjuk sabar justeru diluluskan pada peringkat dasar. Dalam era COVID-19 INDEX FBMKLCI sangat sensitive dengan keamanan negara.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:07 am

Anonymous (CIKGU KEJORA)

LEGA, TAK ADA BETINA TUA 👩‍🦳 BIADAB,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Elok le, klu dia tk msuk, betina kuangajar biadab
Kejora tibai dia kt ‘post’ yg lpas mmg btul sedap
Klu dia mari acah lagi..peluru le, dia kena hadap
Kini betina tua itu kat luar jer, terhendap-hendap
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
27 November 2020 10:24 am
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:08 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (Makcik TN 👩‍🦳)

Keluar saja Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla, dia mengarut, menghasut, menyakit hati.

Menuduh orang biadab kurang ajar pada hal dia yang nombor satu biadab dan tak dibimbing emak bapak nya adab sopan sebab depa sentiasa sibuk, kuat seks, asyik berkongk.k pagi petang siang malam.

Reply
27 November 2020 10:33 am
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:08 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (CIKGU KEJORA)

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Pantun 10:24 am, nama TN tak ada pun disebut
Hanya betina tua kuangajar yg Kejora tibai paku
Tetiba jer pantun itu mkcik TN mari jwb sambut
Kini..sebagai betina biadab, mkcik dh mengaku!
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
27 November 2020 11:03 am
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:16 am
Reply to  Anonymous

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Makcik TN, dilihat peserta blog, sbg sial keparat
Sekolah tak tinggi @ SJK sja, otak pula berkarat
Umur dekat 90 tahun..nak fikir pun dah tak larat
Sbb tu, asyik je si tua ini msuk Kejora pnya jerat
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:21 am
Reply to  Anonymous

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Makcik TN, ibarat udah kena rejam dgn lembing
Kena taji dek Kejora, dia jadi terumbang-ambing
Masa kecil terbiar dia kutip makan taik kambing
Dia jadi biadab..sbb dulu, mak bapa tak bimbing
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:27 am
Reply to  Anonymous

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Makcik TN tua renta ini mmg bodoh berkati-kati
Kejora udah pasang jerat kat dia pun dia tak reti
Ada dia sebut di atas tu yang dia rasa sakit hati
Sebenarnya, mmg itu, yg Kejora harap dan nanti
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:31 am
Reply to  Anonymous

Lupa lagi makcik TN oi..

HAHAHA HOHOHO HIHIHI
😀😃😄😁😆😅😂🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:03 am

Wak Gontol Kejora Kojolla otak tak banyak, sebahagian nya terletak di kepala di celah kelengkang nya.

Selalu tiru apa orang cakap atau buat.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:40 am
Reply to  Anonymous

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 11:03 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Makcik TN sewel..dah teruk kena Kejora henyak
Sakit le dia, bila cgu Kejora ini dah turun minyak
Pasti betina sasau ini, tiap mlm tidur tk nyenyak
Bila dah terkantoi dikata Kejora otak tak banyak
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:57 am

Beruk Tua Wak Gontol dulu guna nama Kejora, sekarang tak berani guna nama itu sebagai nama blogging, sebab dibalun, ditibai dan dibantai berterusan.

Sekali sekala saja sebut nama itu tapi dibalun tiap kali dia masuk sini.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:49 am

Profile Makcik TN 👩‍🦳,
(dulu guna ID Tanpa Nama, kini diguna Anonymous):

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:50 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN tu, umur 80an lbih, menghampiri 90an
Dia masuk ke blog ni, nak cari publisiti murahan
Tpi dia kuangajar biadab, spt dulu salah asuhan
Akibatnya, dgn Kejora, dia teruk kena belasahan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:50 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN dah kerepot, laki tak hingin kuda pacu
Rupa semakin hodoh, klu dia berbedak bergincu
Sbb terlalu garang..dia tk disukai dek anak cucu
Kat blog ini, dia dilihat org sbg badut lawak lucu
🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:51 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN muda dulu, dia pelayan kelab dangdut
Mmg dulu di kelab, jdi perhatian, segenap sudut
Kini dah tua bangka kulit dia kerepot & berkedut
Agaknya, dek terlalu banyak asap rokok disedut
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:52 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN kat sini dilihat perserta sbg tak cerdik
Mungkin, kerana kecil dulu, terbiar & salah didik
Sering je dgn peserta, si tua biol ini, kena herdik
Bersarang kepala dia, kena ‘peluru’, Kejora bidik
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:52 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Makcik TN dah tua kerepot..kini dibenci dek laki
Luar dan dalam..si tua ini kotor..penuh dgn daki
Bila dia nampak org lbih, mula ler timbul dengki
Tapi cara dia berhujah hanya modal cerca maki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:53 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN tu..ibarat dah kena tibai dgn btg buluh
Klu dia nmpak pantun Kejora..mula dia berpeluh
Berdepan cgu Kejora, dia stkt mampu mengeluh
Maklum lah nenek tua..umur pun dah hampir 90
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:53 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Makcik TN kini, tua kerepot, tetek pun dah labuh
Dibenci laki..rumahtangga, hampir runtuh roboh
Selalu..dia msuk blog tgh mlm atau sblm subuh
Tapi klu dia acah Kejora je, terus dia kena tabuh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:54 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak makcik..

HAHAHA HOHOHO HIHIHI
😀😃😄😁😆😅😂🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:36 am

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih tak ada kerja lain. Dia tak di percaya anak nya membantu jaga cucu2 nya sebab pendirian nya selalu tidak bertanggung jawab.

Maka dia merapong di sana sini, perlu dibalun, ditibai dan dibantai berterusan disini.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:41 am
Reply to  Anonymous

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33/10:36 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Kejora nampak mkcik TN ini mental bermasalah
Wlau dah kantoi teruk, dia tetap tak ngaku kalah
Kebodohan & kefasiqan dia ini, sangat terserlah
Tak der takut pun dia, melanggar larangan Allah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:42 am
Reply to  Anonymous

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33/10:36 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Tk tau apa nak jadi, mkcik TN betina sihir puaka
Dah cakap..beri org gelaran buruk, Allah tk suka
Tpi, dibuat selamber je, benda yang Allah murka
Mmg sah lah, akhirat nanti, dia penghuni neraka
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:42 am
Reply to  Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Jgn kerana politik, kita jadi melampau & melarat
Usah terlalu taksub dunia hingga terlupa akhirat
Mengutuk cerca org menjadi satu dosa yg berat
Ambil iktibar..firman Allah dlm Surah Al-Hujurat!
😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilaha illallah
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:43 am
Reply to  Anonymous

يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا يَسۡخَرۡ قَوۡمٌ۬ مِّن قَوۡمٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُونُواْ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُمۡ وَلَا نِسَآءٌ۬ مِّن نِّسَآءٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُنَّ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُنَّ‌ۖ وَلَا تَلۡمِزُوٓاْ أَنفُسَكُمۡ وَلَا تَنَابَزُواْ بِٱلۡأَلۡقَـٰبِ‌ۖ بِئۡسَ ٱلِٱسۡمُ ٱلۡفُسُوقُ بَعۡدَ ٱلۡإِيمَـٰنِ‌ۚ وَمَن لَّمۡ يَتُبۡ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلظَّـٰلِمُونَ (١١)

[Al-Hujurat]

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:44 am
Reply to  Anonymous

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain

…bersambung/…

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:44 am
Reply to  Anonymous

dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah dia beriman dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim. (11)

[Ayat ke-11, Surah Al-Hujurat]

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:46 am
Reply to  Anonymous

Makcik TN 10:33/10:36 am,

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Jgn ler kerana ego diri, akhlak kita menjadi teruk
Atau pun kerna kemegahan diri..yg kita kemaruk
Allah larang..mmanggil orang dgn gelaran buruk
Spt mmanggil orang beriman, gontol, atau beruk
😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilaha illallah
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 November 2020 11:47 am
Reply to  Anonymous

Panggil insan Muslim beruk dosanya antara Allah swt dan orang itu, natijahnya payah diampunkan. Makan daging beruk yang dipanggang dosanya hanya dengan Allah swt. TAPI dalam keadaan darurat seperti tersesat dalam hutan tiada benda hendak dimakan maka hukumnya harus, cuma jangan melantak sehingga buncit, sekadar untuk hidup sahaja.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:33 am

Keluar saja Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla, dia mengarut, menghasut, menyakit hati.

Menuduh orang biadab kurang ajar pada hal dia yang nombor satu biadab dan tak dibimbing emak bapak nya adab sopan sebab depa sentiasa sibuk, kuat seks, asyik berkongk.k pagi petang siang malam.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 11:03 am
Reply to  Anonymous

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 10:33 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Pantun 10:24 am, nama TN tak ada pun disebut
Hanya betina tua kuangajar yg Kejora tibai paku
Tetiba jer pantun itu mkcik TN mari jwb sambut
Kini..sebagai betina biadab, mkcik dh mengaku!
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 10:24 am

LEGA, TAK ADA BETINA TUA 👩‍🦳 BIADAB,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Elok le, klu dia tk msuk, betina kuangajar biadab
Kejora tibai dia kt ‘post’ yg lpas mmg btul sedap
Klu dia mari acah lagi..peluru le, dia kena hadap
Kini betina tua itu kat luar jer, terhendap-hendap
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 9:23 am

Asalaamu’alaikum sahabat semua,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nmpak spt komen pagi ini, bahasa baik2 belaka
Jangan ler kuangajar biadab, sbb Allah tak suka
Juga..jangan dimaki caci org, nanti Allah murka
Moga kita semua ‘nanti’ tersisih dari api Neraka
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 9:14 am

Cinta kasih ku hanya pada Mu, ya Allah..

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Kegagalan cinta mengajar diri ini erti kesabaran
Kini diri bahagia berteman Warkah Mu, al-Quran
Bgitu asyik bila lagu Cinta Mu, azan kedengaran
Moga di ‘Sana’ nanti..Bidadari Mu, jadi ganjaran
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Muskat
Muskat
27 November 2020 8:41 am

Apa keperluan 13 org MP nak bangkang terus? Nak tunjuk pandai??

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 9:00 am
Reply to  Muskat

Depa berpegang kpd apa yang depa percaya sebagai betul. Tak salah berpendirian begitu. Ini demokrasi.

Tapi sudah tentu depa tak menang sampai bila2. Melainkan depa tukar pendirian dan rakyat undi puak depa menjadi majoriti di negara ini.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:37 am

Ini menunjukkan ada MPs yang penuh perasaan tanggung jawab, pentingkan Bajet di luluskan –

Budget 2021: The 13 MPs who wanted their votes counted
PARLIAMENT | It was a rare event in the House when the opposition ranks could not raise enough support for divisional voting on Budget 2021.

https://www.malaysiakini.com/news/552688

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:59 am
Reply to  Anonymous

MPs Pembngkang yang bertanggung jawab ..

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 8:27 am
Reply to  Anonymous

Bagus.

I’m proud to be a Malaysian.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 8:49 am
Reply to  Anonymous

Default usul undi tak percaya Atok96 hanya dpt 13 undi?

Kuda2 Atok96, KuLi dan Shafie Warisan pun tak sokong, dan dari Pejuang sendiri hanya Atok96 dan Boboi yg sokong.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 9:02 am
Reply to  Anonymous

Takpa lah kalah kali ini. Itu lah prinsip demokrasi, ada kalah memang.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
27 November 2020 7:23 am

EKONOMI JAHANAM BAWAH PHD4PIG….KLCI JATUH TERUK 500 MATA….PELABUR LARI……. Bursa Malaysia ditutup tinggi selepas Parlimen luluskan Belanjawan 2021…….. Bursa Malaysia ditutup tinggi selepas Belanjawan 2021 diluluskan di Parlimen hari ini. – Bernama KUALA LUMPUR: Bursa Malaysia ditutup tinggi selepas Belanjawan 2021 diluluskan di Parlimen hari ini. Pada penutup, indeks penanda aras FTSE Bursa Malaysia KLCI (FBM KLCI) melonjak 14.53 mata kepada 1,612.11 berbanding 1,597.58 ketika ditutup semalam. Indeks bergerak antara 1,590.65 dan 1,612.78 sepanjang sesi urus niaga. Di pasaran lebih meluas, saham untung mengatasi rugi dengan 816 berbalas 412 sementara 627 kaunter tidak berubah, 323 tidak diniagakandan 34 yang lain… Read more »

JLc
JLc
27 November 2020 10:01 am

Pernah ke belanjawan tak lulus apatah lg moratorium Dan pengeluaran kwsp spt yg dimahukan kem Zahid dilaksanakan akhirnya menyebabkan mrk kembali menyokong yidin..Ada tak rakyat kebulur dibwh PH dulu,ini fitnah Hari jumaat ke apa… klse rugi puluh billion lps PN rampas kuasa dulu betullah…

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:13 am

Bajet mesti di luluskan, kalau tak, pincang lah pelaksanaan dasar2 Kerajaan.

Pembangkang mesti berpendirian bertanggung jawab. Bangkang, tapi mesti tentukan Bajet mesti di luluskan.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:21 am
Reply to  Anonymous

Apakah pernah berlaku bila di bangkang kuat di Parlimen, Bajet di pinda?

Tak mungkin rasa nya, sebab parti Kerajaan mesti ada cukup undi untuk meluluskan Bajet. Kalau tak cukup pun, tentu sudah runding dengan parti2 kecil atau MP2 bebas bagi mendapatkan majoriti bagi meluluskan Bajet.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:26 am
Reply to  Anonymous

Apakah pernah ada kes beli undi untuk mendapat kelulusan Bajet dsb nya di Parlimen?

Siapa tahu, tolong kasi tahu di sini, TK.

Siapa mahu beri pendapat, dipersilakan.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 8:09 am
Reply to  Anonymous

After extra goodies announced, Budget 2021 passes first vote

UPDATED 4.32PM | A bloc vote gambit did not have the required support of 15 MPs.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
27 November 2020 2:58 am

Kita tunggu dan lihat nanti Perbahasan setiap senarai2 peruntukkan Bajet 2021 Isnin akan datang. Memang betul, majority pembangkang terpaksa undi sokong Bajet pada perengkat Dasar sbb ada bayak senarai2 peruntukkan Bajet khusus utk frontliners, peruntukkan menangani isu2 Covid, bajet untuk rakyat golongan B40 dan bantuan2 utk penjaja kecil dan small enterprise & commecial business. Takkan terus nk tolak atau gagalkan pembentangan Bajet di peringkat Dasar. Perbahasan di peringkat executive tentu akan dibahas dan ditentang mana2 Bajet yg tak berkepentingan pd ekonomi dan rakyat..seperti peruntukkan 800juta utk Jasa. Yg ni patut ditentang habis2an..jgn kasi chance dan percaya janji MF bahawa kementerian… Read more »

Amem
Amem
27 November 2020 2:09 am

‘PM9’ terjadi apabila suasana Merika, Thailand, Indonesia dan lain2 negara memuncak gawat politik dan ekonomi masa sama mengucupnya covid-19 baru terjadi peristiwa Jeng Jeng Jeng terkibarnya sejarah dunia. Gitulah gamaknya ‘PM9’ hanya fed-up tunggu signal jo. Tahu.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 9:07 am
Reply to  Amem

Pergolakan politik sentiasa berlaku, keadaan politik selalu bertukar.

Tambah Covid 19 yang takda ubat, juga ada pengaruh kpd politik.

Mana tahu kot PM9 akan timbul lebih awal dari dijangka.