MUHYIDDIN BELUM MENANG, ANWAR JUGA TIDAK KALAH, CUMA MAHATHIR KIAN TERSISIH

Ramai yang terlihat kecewa dengan keputusan PH menolak undi belah bahagi bagi pengundian peringkat dasar Belanjawan 2021 semalam sehingga menyebabkan ia diluluskan hanya berdasarkan kuatnya suara Ahli-Ahli Parlimen yang menyokong.

Sehubungan itu, tidak kurang yang menyalahkan Anwar Ibrahim atas kegagalan menolak belanjawan tersebut.

Mereka itu, sebahagian besarnya penyokong PH sendiri, dengan lantang menempelak dan mengecam Anwar sehingga menyeret kepada andaian bahawa Presiden PKR itu sudah tidak layak lagi untuk diangkat sebagai calon Perdana Menteri.

Hakikatnya, walaupun belanjawan telah diluluskan di peringkat dasar semalam, ini tidak bermakna Belanjawan 2021 telah lulus dan perjuangan blok pembangkang untuk menjatuhkan Muhyiddin Yassin sudah berakhir.

Kelulusan semalam hanyalah untuk bacaan kali kedua dan bermula Isnin nanti, akan bermula perbahasan yang diikuti pengundian di peringkat jawatankuasa atau kementerian, seterusnya akan dilakukan bacaan kali ketiga serta pengundian sekali lagi.

Selepas lulus semua pengundian itu, barulah dikira Belanjawan 2021 telah diluluskan untuk dibawa ke Dewan Negara bagi pengesahan, seterusnya boleh dibawa untuk perkenan Yang Dipertuan Agong.

Dalam erti kata lain, Muhyiddin belum lagi boleh diisytiharkan menang dalam perjuangaj belanjawan ini dan Anwar atau juga tidak kalah secara mutlak.

Perjuangan masih diteruskan dan laluan untuk belanjawan ini diluluskan masih lagi panjang, malah boleh dikata tetap berliku.

Walaupun penolakan jika dilakukan semalam, adalah baik untuk memberi gambaran bahawa Anwar dan PH tidak berkompromi dengan kedudukan kerajaan yang tiada keabsahan serta majoritinya diragui, tetapi persoalan penting harus difikirkan, apakah kemenangan boleh diperolehi memandangkan BN telah membuat ketetapan menyokong belanjawan di saat-saat akhir berikutan tuntutan pengeluaran KWSP akhirnya dipenuhi oleh kerajaan?

Sebelum ini, selain Tengku Razaleigh Hamzah yang dilaporkan hampir pasti berkecuali, beberapa Ahli Parlimen BN, khususnya Najib Razak dan yang lain-lain juga cenderung untuk menolak belanjawan kiranya tuntutan yang mereka minta tidak dipenuhi.

Malah, dalam perbahasan, Najib dan Anwar senada bahawa sokongan mereka terhadap belanjawan adalah mengambil kira sama ada kerajaan sedia memenuhi tuntutan berkaitan KWSP, moratorium wajib enam bulan lagi serta dana untuk propaganda Jasa dimansuhkan.

Makanya, oleh kerana tuntutan itu sedia dipenuhi kerajaan, Najib selaku Pengerusi BNBBC dan Zahid Hamidi atas kapasiti Pengerusi BN mengambil keputusan untuk menyokong belanjawan itu.

Apabila tuntutan itu dipenuhi, bererti bukan saja desakan Najib dan BN telah dipenuhi kerajaan, bahkan desakan Anwar juga turut didengari.

Bayangkan, apa jadi setelah tuntutan itu dipenuhi kerajaan, tetapi Anwar masih juga bersikap menolak belanjawan?

Sudah pasti, beliau akan dikecam dan dianggap tidak mengambil kira keperluan rakyat dan dinilai secara semberono menolak belanjawan.

Lebih-lebih lagi, berdasarkan BN sendiri menyokong belanjawan, penolakan Anwar dan PH jauh sekali untuk membuahkan kejayaan.

Dengan kalah di peringkat dasar lagi, ia akan lebih menyukarkan jika Anwar berhasrat untuk terus menolak belanjawan di peringkat jawatankuasa atau selepas bacaan kali ketiga nanti.

Tetapi, dengan membiarkan belanjawan diluluskan di peringkat dasar terlebih dahulu, Anwar dan PH boleh memfokuskan perjuangan mereka selepas ini untuk peringkat jawatankuasa atau kementerian serta membangkitkan isu-isu peruntukan tidak perlu atau yang tiada kaitan dengan Covid19, seterusnya memohon pengundian belah bahagi bagi tujuan tersebut.

Harus difahami, ada berpuluh-puluh perbahasan di peringkat jawatankuasa atau kementerian bermula Isnin ini dan jika kerajaan tidak mendengar semua bantahan yang disuarakan, kemungkinan ada yang gagal diluluskan lantaran tidak mustahil ada Ahli Parlimen BN turut tidak setuju dengan beberapa perkara dalam belanjawan di peringkat jawatankuasa.

Dalam posting di laman Facebooknya malam tadi, Najib juga menyatakan beliau masih menunggu butiran lanjut mengenai pengeluaran KWSP yang dibenarkan kerajaan dan membayangkan tidak teragak-agaknya untuk menolaknya di peringkat jawatankuasa jika kebenaran yang diberi kerajaan masih tidak memenuhi sebagaimana yang diminta.

Selain itu, strategi menolak pengundian di pertingkat dasar semalam juga bermakna Anwar tidak mendedahkan angka sebenar sokongan yang dimilikinya.

Menyembunyikan buat sementara perkara itu akan menjadikan Muhyiddin sentiasa dalam keadaan tidak menentu dan resah yang berpanjangan.

Ia turut menjadikan Muhyiddin sentiasa bergantung untuk sentiasa memenuhi tuntutan Najib dan BN bagi memastikan kerajaan pimpinannya tidak ditumbangkan.

Akhirnya, keadaan itu menjadikan UMNO dan BN terus menekan Muhyiddin sehinggalah PRU akan datang.

Dalam waktu yang sama, sementara Anwar sebelum ini telah mengadap Agong dengan membawa surat sokongan daripada Najib dan Zahid Hamidi, lulusnya belanjawan semalam tidak bermakna usaha mahu mengambil alih kerajaan sudah berakhir.

Perkara boleh terus berlaku bila-bila masa, sama ada ketika sidang Parlimen ini tengah berjalan atau selepasnya nanti.

Sekali lagi, ini juga menimbulkan keresahan dan jiwa kacau buat Muhyiddin.

Yang nyata, selain Muhyiddin belum menang dan Anwar juga belum kalah, hanya Tun Mahathir Mohamad yang jelas tersandung semalam kerana terbukti beliau semakin tiada sokongan, tersisih dan tidak relevan lagi untuk kembali sebagai Perdana Menteri buat kali ketiga.

Sebab itu, tidah hairan, selain Tun Mahathir, para pentaksub bekas Perdana Menteri itu juga jadi agak emosi dan melenting dengan strategi Anwar semalam.

Hakikatnya, Anwar bukan saja telah berjaya menjadikan Tun Mahathir termalu sendiri kerana sokongan terbukti amat kecil di belakangnya, ia juga menunjukkan Presiden PKR itu lebih ke depan dalam permainan strategi politik.

Kemarahan Tun Mahathir lewat petang semalam melalui tulisannya dengan menempak wakil rakyat pembangkang kerana menolak undi belah bahagi adalah bukti jiwanya sedang sengsara dan terluka.

Sementara Anwar kekal tidak melayan walau sepatah cecehan Tun Mahathir terhadapnya, tetapi dalam diam-diam beliau membuktikan kehebatannya. (Shahbudindotcom 27/11/2020)

0 0 vote
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 27 November 2020 — 11:57 am
Subscribe
Notify of
guest
51 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
28 November 2020 6:27 pm

PAK DAJJAL DIDESAK LETAK JAWATAN DAN SERAH KEMBALI KERUSI……. DASAR PENGECUT PHD4PIG TIDAK DAPAT DIELAKKAN……. YABG TAKUT BUBAR PARLIAMEN IALAH PEMBANGKANG DAN GENG DARURAT….. Zahid kurang jelas, Tindakan UMNO main tarik tali dalam isu belanjawan mungkin beri kesan buruk…..m Penganalisis politik bebas, Dr Jeniri Amir berpandangan, tindak-tanduk Ku Li yang penuh muslihat menunjukkan seolah-olah pemimpin paling lama berkhidmat dalam Dewan Rakyat itu masih memiliki agenda peribadi untuk menjadi Perdana Menteri. “Dalam konteks ini, saya fikir Presiden UMNO (Ahmad Zahid) harus lebih dominan, harus beri penjelasan sama ada mahu parti itu sokong (usul Belanjawan 2021) atau tidak. “Kalau hendak sokong, perlu… Read more »

Aku
Aku
27 November 2020 11:22 pm

Bodoh mu Budim

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
27 November 2020 10:08 pm

PEMBANGKANG DAH MAKIN LEMAH…..BAIK SOKONG BELANJAWAN DARI HILANG KERUSI…… Daripada dimalukan PN lebih baik malukan Mahathir (Ini kira balas dendam)…….. Yang mohon untuk undian belah bahagi hanya 13 orang tak cukup 2 kerana PKR dan DAP tak beri sokongan usul itu. 1. Mahathir Mohamad (Langkawi) 2. Mukhriz Mahathir (Jerlun) 3. Mahfuz Omar (Pokok Sena) 4. Khalid Samad (Shah Alam) 5. Hanipa Maidin (Sepang) 6. Mat Sabu (Kota Raja) 7. Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar) 8. Hatta Ramli (Lumut) 9. Anuar Tahir (Temerloh) 10. Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor) 11. Hasanuddin Yunus (Hulu Langat) 12. Hasan Bahrom (Tampin) 13. Salahuddin Ayub (Pulai)… Read more »

trackback
Abah 'londeh'kan seterunya, Anwar berputih mata?
27 November 2020 8:36 pm
Frank
Frank
27 November 2020 8:26 pm

Kesilapan paling besar org selalu buat ialah bila memperlekehkan tun mahathir …dah terbukti pru14 dulu ..without towkay bro anwar berahim by the way bro ..dia tengah bercuti masa tu ..kita tunggu …

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 8:18 pm

Anonymous (CIKGU KEJORA)

Makcik TN 👩‍🦳 6:58 pm,

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Jgn ler kerana ego diri, akhlak kita menjadi teruk
Atau pun kerna kemegahan diri..yg kita kemaruk
Allah larang..mmanggil orang dgn gelaran buruk
Spt mmanggil orang beriman, gontol, atau beruk
😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilaha illallah
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Reply
27 November 2020 7:47 pm
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 8:19 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (Makcik TN 👩‍🦳)

Little amuses the nuisance, what more the fool.

And the rascal.

Reply
27 November 2020 7:44 pm
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 8:20 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (CIKGU KEJORA)

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 7:44 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mkcik TN betina lahanat, terus bernasib malang
Kena Kejora tibai, dia rasa sakit smpai ke tulang
Bila kantoi, asyik ayat ini je yg dia mampu ulang
Peserta nampak mkcik tua ni hanya taraf jalang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reply
27 November 2020 8:15 pm
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:50 pm

Profile Makcik TN 👩‍🦳,
(dulu guna ID Tanpa Nama, kini diguna Anonymous):

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:50 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN tu, umur 80an lbih, menghampiri 90an
Dia masuk ke blog ni, nak cari publisiti murahan
Tpi dia kuangajar biadab, spt dulu salah asuhan
Akibatnya, dgn Kejora, dia teruk kena belasahan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:51 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN dah kerepot, laki tak hingin kuda pacu
Rupa semakin hodoh, klu dia berbedak bergincu
Sbb terlalu garang..dia tk disukai dek anak cucu
Kat blog ini, dia dilihat org sbg badut lawak lucu
🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:51 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN muda dulu, dia pelayan kelab dangdut
Mmg dulu di kelab, jdi perhatian, segenap sudut
Kini dah tua bangka kulit dia kerepot & berkedut
Agaknya, dek terlalu banyak asap rokok disedut
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:52 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN kat sini dilihat perserta sbg tak cerdik
Mungkin, kerana kecil dulu, terbiar & salah didik
Sering je dgn peserta, si tua biol ini, kena herdik
Bersarang kepala dia, kena ‘peluru’, Kejora bidik
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:53 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Makcik TN dah tua kerepot..kini dibenci dek laki
Luar dan dalam..si tua ini kotor..penuh dgn daki
Bila dia nampak org lbih, mula ler timbul dengki
Tapi cara dia berhujah hanya modal cerca maki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:53 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN tu..ibarat dah kena tibai dgn btg buluh
Klu dia nmpak pantun Kejora..mula dia berpeluh
Berdepan cgu Kejora, dia stkt mampu mengeluh
Maklum lah nenek tua..umur pun dah hampir 90
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:54 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Makcik TN kini, tua kerepot, tetek pun dah labuh
Dibenci laki..rumahtangga, hampir runtuh roboh
Selalu..dia msuk blog tgh mlm atau sblm subuh
Tapi klu dia acah Kejora je, terus dia kena tabuh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 8:01 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Makcik TN, dilihat peserta blog, sbg sial keparat
Sekolah tak tinggi @ SJK sja, otak pula berkarat
Umur dekat 90 tahun..nak fikir pun dah tak larat
Sbb tu, asyik je si tua ini msuk Kejora pnya jerat
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 8:03 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃
Makcik TN, serupa dgn kerbau tua liar putus tali
Hal tajuk posting dia dah tidak boleh nak peduli
Mau tidaknya..asal msuk je dia kena Kejora buli
Bila terkantoi, dia akan gi mengadu kat Bang Ali
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 8:11 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Makcik TN dulu, SJK kot, sbb, jelas bodoh bebal
Dia msih juah..wlu Kejora lenyek serupa sambal
Elok lah, sbg badut blog, betina tua ini kita tabal
Dia tak tahu malu, muka macam kulit babi tebal
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 8:13 pm
Reply to  Anonymous

Lupa lak, makcik TN 👩‍🦳…

HAHAHA HOHOHO HIHIHI
😝😜🤪😀😃😄😁😆😅😂🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 6:58 pm

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla mengguna blog ini untuk mencerita nasib nya malang cinta nya tak berbalas.

KEPALA BAPAK DIA, kata Najib Klepto wal Jibo.

Nak nulis komen pasal blog pos sekrang ada urusan pulak dah. Harap tak akan diganggu Wak Gontol lagi bila nak buat nanti.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:42 pm
Reply to  Anonymous

Makcik TN 👩‍🦳 6:58 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Kejora nampak mkcik TN ini mental bermasalah
Wlau dah kantoi teruk, dia tetap tak ngaku kalah
Kebodohan & kefasiqan dia ini, sangat terserlah
Tak der takut pun dia, melanggar larangan Allah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:43 pm
Reply to  Anonymous

Makcik TN 👩‍🦳 6:58 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Tk tau apa nak jadi, mkcik TN betina sihir puaka
Dah cakap..beri org gelaran buruk, Allah tk suka
Tpi, dibuat selamber je, benda yang Allah murka
Mmg sah lah, akhirat nanti, dia penghuni neraka
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:44 pm
Reply to  Anonymous

Makcik TN 👩‍🦳 6:58 pm,

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Jgn kerana politik, kita jadi melampau & melarat
Usah terlalu taksub dunia hingga terlupa akhirat
Mengutuk cerca org menjadi satu dosa yg berat
Ambil iktibar..firman Allah dlm Surah Al-Hujurat!
😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilaha illallah
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:45 pm
Reply to  Anonymous

يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا يَسۡخَرۡ قَوۡمٌ۬ مِّن قَوۡمٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُونُواْ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُمۡ وَلَا نِسَآءٌ۬ مِّن نِّسَآءٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُنَّ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُنَّ‌ۖ وَلَا تَلۡمِزُوٓاْ أَنفُسَكُمۡ وَلَا تَنَابَزُواْ بِٱلۡأَلۡقَـٰبِ‌ۖ بِئۡسَ ٱلِٱسۡمُ ٱلۡفُسُوقُ بَعۡدَ ٱلۡإِيمَـٰنِ‌ۚ وَمَن لَّمۡ يَتُبۡ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلظَّـٰلِمُونَ (١١)

[Al-Hujurat]

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:45 pm
Reply to  Anonymous

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain

…bersambung/…

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:46 pm
Reply to  Anonymous

dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah dia beriman dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim. (11)

[Ayat ke-11, Surah Al-Hujurat]

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:47 pm
Reply to  Anonymous

Makcik TN 👩‍🦳 6:58 pm,

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Jgn ler kerana ego diri, akhlak kita menjadi teruk
Atau pun kerna kemegahan diri..yg kita kemaruk
Allah larang..mmanggil orang dgn gelaran buruk
Spt mmanggil orang beriman, gontol, atau beruk
😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍🕋🕍
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilaha illallah
😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:44 pm
Reply to  Anonymous

Little amuses the nuisance, what more the fool.

And the rascal.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 7:46 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 8:15 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le makcik TN 👩‍🦳 7:44 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
Mkcik TN betina lahanat, terus bernasib malang
Kena Kejora tibai, dia rasa sakit smpai ke tulang
Bila kantoi, asyik ayat ini je yg dia mampu ulang
Peserta nampak mkcik tua ni hanya taraf jalang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 6:42 pm

Kadir Jasin: Pakatan’s perplexing strategy to allow Budget 2021 to pass could be attributed to Anwar not risking angering the Agong | Malay Mail https://www.malaymail.com/news/malaysia/2020/11/27/kadir-jassin-pakatans-perplexed-strategy-to-allow-budget-2021-to-pass-could/1926628#.X8CeMp1aetA.whatsapp

Kadir Jasin defends PH tactics of 1 step backward- 3 steps forward by giving the same strategic arguments as those issued by DAP Whip Anthony Loke.

However, Kadir did not comment about his exBoss manoeuvre that can only garner 13 votes, effectively signalling overwhelming defeat his ex-Boss outstanding VONC. Very much game over.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 6:22 pm

Pada Mu ‘Kekasih’ diri ku perhamba…

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Wlau di’tolak’ si dara, diri ini tidaklah begitu hiba
Kerna di sisi Nya, akan dpt lbh besar punya laba
Bidadari2 gadis sunti..sebaya umur, di atas riba
Disebut dlm surah Al-Waqi’ah ‘uruban-atraa-baa’
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Surah Al-Waqi’ah, ayat 37:

عُرُبًا أَتْرَابًا

Yang tetap mencintai jodohnya, serta yang sebaya umurnya. (37)

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 5:59 pm

Kasih ku pada Mu ‘Kekasih’ selama-lama…

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Tak apa lah..klu diri ini si dara tak sudi bersama
Kerna di sisiNya..ada ‘kurnia’ hebat utk diterima
Diberi bidadari cantik jelita, bak permata delima
Lebih cantik dari Yati, Zura, Farhana atau Akma!
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 6:04 pm
Reply to  Anonymous

Surah Ar-Rahman, ayat 56 & 58:

فِيهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ

كَأَنَّهُنَّ الْيَاقُوتُ وَالْمَرْجَانُ

Di dalam Syurga-syurga itu terdapat bidadari-bidadari yang pandangannya tertumpu (kepada mereka semata-mata), yang tidak pernah disentuh sebelum mereka oleh manusia dan jin; (56)

Bidadari-bidadari itu (cantik berseri) seperti permata delima dan marjan. (58)

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 6:04 pm
Reply to  Anonymous

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Takpe lah, klu diri ini org tak sudi buat pasangan
Kerna di sisi Nya akn lebih besar nanti pulangan
Diberi bidadari2 ayu jelita, ‘tertumpu pandangan’
Di dlm taman Syurga Firdaus..berpimpin tangan
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 5:22 pm

Kasih dari Mu ‘Kekasih’ sudah mencukupi…

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Tak apa lah klau diri ini si dara dah tolak ke tepi
Kerana ‘Cinta’ kpd Dia Yg Esa sudah mencukupi
Smoga Dia hadirkan utk ku, bidadari dlm mimpi
Gadis2, dara sunti..tubuh montok dan gebu pipi
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 4:36 pm

Ku idam kan Syuga Mu ‘Kekasih’, di ‘Sana’..

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Cinta di dunia..tidak le mmbawa ke mana-mana
Mungkin ku akn dpt, lbh cantik dari Zura di sana
Dan lbh lembut dari Yati, di dlm Syurga Nirwana
Atau bidadari yg jauh lbh ayu jelita dari Farhana
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 4:26 pm

Terima kasih ‘Kekasih’ atas hidayah kau beri..

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Takpe lah mungkin dek terlalu benci, si dara lari
Diri kini tenang dgn hidayah, yg ‘Kekasih’ ku beri
Semoga di ‘Sana’ berbahagia bersama Bidadari
Gadis2 manja jelita..di atas riba..kanan dan kiri
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 4:13 pm

Hanya pada Mu, ‘Kasih’ kan ku curah…

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Takpe lah, diri ditolak, dgn alasan si dara marah
Biarlah Kasih & Cinta, kpd Nya pula, ku alih arah
Dia le kini satu2 nya, Kekasih Yg Maha Pemurah
Kpd Nya, Kasih yang suci sentiasa kan ku curah
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Kecuaian & menghampiri dosa, mmg lah lumrah
Dri ‘alam kelalaian’, ku ingin ubah diri & berhijrah
Taman Syurga Firdaus Nya..kini diri lbih ghairah
Mndapat Bidadari..sbg sebesar-besar anugerah
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 3:47 pm

Moga doa diri ini, ‘Kekasih’ tidak menolak…

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Nk buat mcm mana, klu diri ini si dara dah tolak
Biar lah ku alih ‘Cinta’ kpd Kekasih Yg Esa pulak
Kerna diri yakin..akan dpt ‘kurnia’ di ‘Sana’ kelak
Beristerikan bidadari2 dara jelita bermata galak
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 3:47 pm
Reply to  Anonymous

Surah Al-Waqi’ah, ayat 22-23:

وَحُورٌ عِينٌ

كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ

Dan (mereka dilayani) bidadari-bidadari yang cantik (bermata jeli) parasnya, (22)

Seperti mutiara yang tersimpan dengan sebaik-baiknya. (23)

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 3:48 pm
Reply to  Anonymous

Surah Al-Waqi’ah, Ayat 35-36:

إِنَّا أَنْشَأْنَاهُنَّ إِنْشَاءً

فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَارًا

Sesungguhnya Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa, (35)

Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh), (36)

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 3:49 pm
Reply to  Anonymous

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Tak apa lah, wlau diri ini tak disukai oleh si dara
Cinta di dunia klu ada pun hanya utk sementara
Di ‘Sana’ diberi bidadari, ‘tersimpan bak mutiara’
Gadis yg sentiasa dara, yg Allah sebut Abkaa-ra
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 3:49 pm
Reply to  Anonymous

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Tak apa lah..mengharap kasih dara, diri kecewa
Biar lah sja hati ini kpd Kekasih Yg Esa ku bawa
Di ‘sana’ nanti kurniaan Nya jauh lebih istimewa
Bersama isteri2..yg sentiasa dara & cantik lawa
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Sajo sembang
Sajo sembang
27 November 2020 3:31 pm

Haahhahah.. Byk2 post cover up ini plg kelakar.

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 2:58 pm

Moga doa diri ini, ‘Kekasih’ akan perkenan…

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Tak apa lah, klu diri ini, si dara dah tak berkenan
Biar saja ‘siratulmustaqim’ kujadikan perjalanan
Bagi orang2 mukmin..syurga, Allah beri jaminan
Bahgia di ‘Sana’, dukong bidadari kiri dan kanan
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 2:45 pm

Hanyalah pada Nya, ‘Kekasih’…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Lantak pi lah, peduli apa kalau Mahathir tersisih
Dulu, dia ayam sabung, kini hanya ayam selasih
Kejora hanya ingin nak tumpu kpd Nya, ‘Kekasih’
Ingin zuhud dan pasrah dgn hati yng suci bersih
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 2:37 pm

Hanya pada Mu Kekasih ku Yg Esa…

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱🤱
Buat apalah diharap, pada kasih yang menyiksa
Lebih baik tumpukan ‘Cinta’ kpd Kekasih Yg Esa
Agar di ‘Sana’ nanti, dpt kehidupan indah selesa
Berdampingan dngan Bidadari sepanjang masa
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 2:27 pm

Moga mekar kembali ‘Cinta’ yg dulu berputik…

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
Kini diri ingin kembali kpd Cinta yg dulu berputik
‘Cinta’ ikhlas kpd Nya yg tiada nohktah atau titik
Mengenang ‘Kekasih Yg Esa’ airmata ini menitik
Mengharapkan di ‘Sana’, Biadadari2 yang cantik
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥

Anonymous
Anonymous
27 November 2020 2:18 pm

Kpd Nya sajalah ‘Kekasih’ ku, arah & tujuan..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kejora takde nak risau sangat pasal belanjawan
Biarlah kpdNya pula, Kejora alih arah dan tujuan
Kerna diri ini yakin di sisi Nya lbih besar habuan
Dikurniakan di Syurga para bidadari yg rupawan
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😥