“SAYA RELA DIGELAR PENGKHIANAT, ASAL TAK KHIANAT PADA HARAPAN RAKYAT”

Di bawah ini adalah jawapan Najib Razak terhadap kenyataan Ahli Parlmen Arau, Shahidan Kassim yang menyifatkannya akan jadi pengkhianat jika menolak untuk meluluskan Belanjawan 2021.

Shahidan kemudian menjelaskan, kenyataannya tidak ditujukan kepada Najib, tetapi beliau terlepas cakap kerana diganggu semasa menyampaikan ucapannnya.

——————————————————–

Walaupun Arau dah jelaskan dia tak maksudkan saya, saya berpendapat bahawa ianya lebih elok untuk saya digelarkan “pengkhianat” jika ini bermakna saya tak khianat pada kehendak dan harapan Rakyat untuk pengeluaran dari akaun 1 KWSP dan lanjutan moratorium pinjaman secara automatik sehingga akhir Jun 2021.

Sedangkan PH dah lama tuduh kerajaan PN penuh dengan pengkhianat dan inj bernakna saya tidak akan berseorangan.

Kedua-dua kehendak dan keperluan yang kita nyatakan sebagai syarat untuk sokong Bajet 2021 adalah soal hidup atau mati bagi ramai yang sangat terdesak pada krisis Covid ini.

Yang tak perlukan, mereka tak berkesan. Tapi yang amat perlukan, ianya mungkin adalah soal hidup atau mati bagi sekeluarga.

Kenapa dan bagaimana kedua-dua syarat boleh dilaksanakan tanpa memberi kesan kepada kerajaan sudah diberitahu saya dalam parlimen minggu lepas.

Sebab itu, ianya lebih elok jika kerajaan penuhi sahaja kedua-dua syarat ini demi kebaikan semua pihak dan ekonomi negara.

Najib Razak, Pengerusi BNBBC/19 Nov. 2020.

—————————————————–

Daripada jawapan Najib ini, apa yang nyata ialah beliau tidak berganjak daripada sokongan bersyarat atau tuntutan yang dibuatnya sebelum ini iaitu kerajaan mestilah membenarkan pengeluaran wang KWSP sebanyak RM10 ribu dan memberikan lanjutan moratorium pinjaman bank selama enam bulan lagi jika mahu sokongan daripada BN.

Jika tidak dipenuhi, Najib dengan jelas menyatakan beliau lebih rela dianggap pengkhianat, asalkan tidak khianat kepada keperluan dan harapan rakyat yang amat memerlukan wang ketika ini.

Maka, apa pilihan Muhyiddin Yassin?

Sediakah beliau bertolak ansur atau rela Belanjawan 2021 ditolak yang bermakna hilang sekali jawatan Perdana Menteri?

Bola kini di kaki Muhyiddin dan Najib sedang menunggu ke mana ia akan disepak. (Shahbudindotcom 19/11/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 19 November 2020 — 8:56 pm

70
Leave a Reply

avatar
21 Comment authors
MAHATHIRVSANWARpAnonymousPenglipur-laraAhmadRosli Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

SENANG CITER PILIH PARTI PALING LAMA DAN PALING INTEGRITY YAKNI PAS……… HUKUMAN IKUT MAHKAMAH…..TIADA KENA MENGENA DENGAN PRU15…….. PN TAKUT RAKYAT MATI KERANA COVID TAPI HILANG KERJA YANG BUNUH MEREKA…… 266 Bunuh Diri Ketika Pkp Dilaksanakan……. Bebanan hutang yang tinggi selepas hilang pekerjaan dan masalah keluarga menjadi punca utama seseorang nekad meragut nyawanya sendiri ketika negara dilanda pandemik COVID-19. Berdasarkan statistik Polis Diraja Malaysia (PDRM) sebanyak 266 kes bunuh diri dilaporkan sejak 18 Mac hingga 30 Oktober lalu ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuatkuasakan di seluruh negara bagi mengekang penularan COVID-19. Ia sekali gus menunjukkan secara purata lebih 30 orang… Read more »

Penglipur-lara
Guest
Penglipur-lara

Masa ni la nak tunjuk “hero” nak raih simpati rakyat kononnya idea dia lah yang terbaik untuk rakyat…

Puiiiii…

Ahmad
Guest
Ahmad

Apa yg kau Merapek tu Syaitan…..di dalam dewan pon kau cakap mcm org yg tak berkelayakan….Org cakap pasal A kau cakap pasal B ….Hmmmm Hampeh

Rosli
Guest
Rosli

Tetapkan prndirian DS..jgn sesekali berganjak dari apa yg kita katakan…suara rakyat teramai lebih utama berbanding mengkhianati kelompok2 berkepentingan

trackback
Digelar pengkhianat, Najib nekad dengan sebarang kemungkinan
Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mmg ler Kejora gunakan pendekatan berhemah!
Selalu juga Kejora gunakan apabila berceramah
Ditambah dalaman diri Allah anugerah karamah
Sebab itu ler..’iblis’ kini, nampak semakin lemah!
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
Nak tundukkan iblis, bukan le kerja yang senang
Tapi..demi kebaikan, laut pun Kejora rela renang
Tak timbul persoalan siapa kalah siapa menang
Yg penting, bila ‘iblis’ tiada, blog pun jadi tenang!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Izinkan Kejora kat sini membuat sedikit coretan
Bukan ler berniat mau berebut apa-apa jawatan!
Hanya sekadar menenuhi Islam punya tuntutan
Menggalakkan kebaikan dan perangi kejahatan!
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Kini Kejora nk jdikan Nabi SAW, contoh & ikutan
Kejora cadang untuk menukar cara pendekatan
Tak boleh berkasar kalau nk tundukkan syaitan!
Sbb itulah kini, Kejora memilih cara kelembutan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

trackback
'Bossku Pengkhianat' tidak mengapa, asal tidak khianat harapan ramai
Isahak bin Mohamed Noor
Guest
Isahak bin Mohamed Noor

Terbaik DSN prihatinnya terhadap rakyat

Deen
Guest
Deen

Hasrat yg tersirat…..jika bajet gagal, kerajaan yg ada sekarang akan gugur. Akan dapat PM dan kabinet baru yg mungkin menyebelahi “geng2 mahkamah” ATAU akan diadakan PRU baru dgn mengharapkan partinya kembali memerintah. Itulah “tali hayat” sebenarnya…..

Deen
Guest
Deen

Income tax dia dan keluarganya yg tak bayar berbilion ringgit tu kenapa…..

Zainal Abidin bin Mohamed Rashid
Guest
Zainal Abidin bin Mohamed Rashid

Najib hanya mahu terus kekal relevant.jadi dia mengambil kesempatan di musim budget ini utk diiktiraf sebagai “Hero” rakyat. Segala intipati teks ucapan dan gayanya semasa berucap di Parlimen menggambarkan segala hipokrisinya.

Ghafar
Guest
Ghafar

Mana2 MP yg bangga tolak belanjawan tu, harapnya janganlah malu2 utk tolak bayaran elaun sbg MP. Rakyat lihatlah nanti setakat mana Integriti MP2 yg mereka dah undi sebelum ini…

Ghafar
Guest
Ghafar

Mana2 MP yg tak sokong belanjawan tu, jgn.lah malu ye utk tolak bayaran elaun bulanan sbg MP. Rakyat tengoklah tahap Integriti MP2 yg ada se adanya…

Zam
Guest
Zam

Pa kena mengena Ngan elaun lak

Zainuddin Yahya Hassan
Guest
Zainuddin Yahya Hassan

Ya nyata sekali DSMNR seorang pejuang dan pembela rakyat terjesan sanfat pandemik covid-19 ini. Memang benar orang yang sangat terdesak jesempitan wang boleh berubah tingksh laku tanpa dijangka pada bila2 masa. Bahkan boleh ambil tindakan tragis sekali rela buat sesuatu yang bertentangan kerana tersangat kecewa. Jadi cadangan DSMNR itu sangat bertepatan digelar pembela, pejuang dan juara rakyat. Hanya MP yang pendek akal saja boleh tuduh sesuatu yang mengecewakan kepada DSMNR kerana akal tak mampu berfikir apa yang DSMNR fikirkan terhadap rakyat.

Anonymous
Guest
Anonymous

DSMNR tidak fikirkan apa2 terhadap rakyat.

Kalau dia fikirkan, dia tak songlap berbillion Ringgit wang rakyat di 1MDB.

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kejora hanya mau berdakwah bkn nk bertelagah
Tapi..Kejora tau, yg kuangajar pasti akn sanggah
Klu setakat nk samseng, usah ler kita bermegah!
Megah setakat di dunia kt akhirat nanti punggah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Sbg cikgu, tanggung jawab ini Kejora kena galas
Nk bimbing hal adab sopan..dengan tulus ikhlas
Yg nk kuangajar biadab..biar dlm dia pnya kelas!
Klu tak kena kat dunia di akhirat Allah akn balas!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Rosmaini
Guest
Rosmaini

Kakakaka..pandai2 la pikie pandai2 MU la cakap..buat la keje sama yang patut,jangan lar kita saling tuduh menuduh..fitnah memfitnah, nilai menilai..Kene bermunajat dan bekerja sama kalo Mo dapat hasil yg harapkan kan terwujud walau tak sepenuhnya..hihihi😔😔😔😔😔🥺🥺🥺🥺

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Berkaitan dgn adab sopan..Kejora ingin tazkirah!
Diharap para peserta blog ini, jgn lah pula marah
Yg akan menentang & biadab itu mmg le lumrah
Tapi semuanya itu kpd Allah sja Kejora berserah
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora ni sambil berblogging ingin le berdakwah
Di blog ini biar sama2 kita jaga akhlak & maruah
Yg mana nak kuangajar biadab, biarkan dia juah!
Biar nanti dia direbus dalm neraka punya kawah!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Klau ada yg ingin nak komen, sila le ke hadapan!
Pendapat yg bernas mmg le bagus buat tatapan
Takde masalah kalau hiburan nak dibuat sisipan
Tapi sama2 ler kita jaga pekerti dan adab sopan!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Klau ada yg ingin nak komen, sila le ke hadapan!
Pendapat yg bernas mmg le bagus buat tatapan
Takde masalah kalau hiburan nak dibuat sisipan
Tapi, sama2 lah kita jaga pekerti dan adab sopan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Banyak cakap Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih. Mungkin sakit otak, perlu jumpa Psychiatrist –

Excessive talking may be a symptom of an underlying illness and should be addressed by a medical provider if combined with hyperactivity or symptoms of mental illness, such as hallucinations.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hoi polis pacak bantuan blog budin!
Blogging ikut tajuk pos le monyet!

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Owh rupanya kat blog ni..mkcik ni polis bantuan
Patut le tajuk pos pun dia dah tak bagi tumpuan
Tpi dgn tugasnya tu mungkin dia ada kekeliruan
Sepatut nya makcik ini jaga peserta perempuan!
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 8:23 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Jgn le mkcik ni Anon tibai dgn cara mengherdik!
Mari lah kita anggap dan jdikan dia adik beradik
Kejora percaya mkcik ini nanti akn makin cerdik
Mngkin dulu dia dok berkawan dgn minah gedik
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Gerun dgr..di Pdg Masyhar semua akn telanjang
Sbb itu Kejora pulun ibadah walau masih bujang
Kejora ke surau jer tak pergi pun Masjid Tunjang
Mmg ler solat subuh pagi Jumaat, agak panjang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Mmg Kejora tak pernah alpa dalam amal ibadah
Ibadah di mlm & pagi Jumaat sgt beri kepuasan!
Sgt tersentuh tadi imam baca surah As-Sajadah!
Lunak mndayu rakaat kedua, dgn surah Al-Insan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Kewarakan Kejora ni mmg ler org kg dok perhati
Mmg kerap, solat kat surau itu, Kejora jadi imam
Klu imam sebenar tak dtg Kejora le yg kena ganti
Ini ada lah ketika imam lewat atau sakit demam!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora ni mcm biasa le mmg suka dgn bergurau
Tapi, pasal amal ibadah, tidak lupa diambil hirau
Jgn pula subur di dunia, tapi di akhirat kemarau!
Ok lah..Kejora nak pegi laungkan azan kat surau
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan lah guna blog ni untuk hal2 peribdi kau, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

Buat begitu bikin nampak kau punya menggontol.

Jangan begitu lah di pagi2 hari.

Ini bukan blog Kepala Bak Kau, kata Najib Klepto wal Jibo.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hoi blogging ikut tajuk pos le tn monyet!

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik ini mcm pening mungkin lbih mkn daging!
Keadaan begini, mkcik kena selalu pergi jogging
Anon cakap, ikut tajuk pos le kalau nak blogging
Nampak spt kat sini, makcik kena buli & ragging
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 8:22 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kenapa Anon ini, terkam mcm org nak merusuh?
Anon buat seolah-olah, mkcik ini kain yng lusuh!
Secara perlahan-lahan mkcik ni kita cuba basuh
Mungkin dia ni masa kecil dulu dh disalah asuh!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
Dpt mesej dri para dara, Kejora ini senang di hati
Itulah yg membuat mata ini sukar nk pejam lena
Tadi, dgn pantun2, dh pun jwb mesej Zura & Yati
Kini dok karang pantun, nk balas mesej Farhana
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Kpd Allah SWT, diri ini, sentiasa ingat & berserah
Beramal & ibadah kerana mengharapkan syurga
Tadi baca Al-Quran, sempat juga habis 2-3 surah
Namun, hati awek-awek, perlu le sama nk dijaga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora mmg sentiasa ingatkan Allah, setiap saat
Lebih2 lagi lah, di mlm yg mulia ini, mlm Jumaat
Tadi, dah selesai tunaikan solat tahajud 2 rakaat
Kini, nk baca Al-Quran pula lah..lbh bermanafaat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora mmg sentiasa ingatkan Allah, setiap saat
Lebih2 lagi lah, di mlm yg mulia ini, mlm Jumaat
Tadi, dah selesai tunaikan solat tahajud 2 rakaat
Kini, nak baca Al-Quran pula lah..lbh bermanafaat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰
Awal pagi ini, tak nampak pula si janda kak Tijah
Tak tahu pula, samada keadaan janda tua ini o.k.
Biasanya waktu beginilah dia suka masuk terjah
Agaknya dia masih di kelab dangdut berkaraoke
🎤🎧🎹🎼🎵🎶🎙️🎻🪕🎸🎺🎷🎼🎵🎶🎤🎧
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Jigit

tokojuit tengok makcik tijah mencarut
marah bebeno nama dia orang salah sebut
katijah nonok bukankah kedengaran lunak dan lembut
dek mulut becuk, anak dah lapan pun tok laki ca alif but

Reply
19 November 2020 9:16 am
______________________________________________________

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰👩‍🦰
Jigit pun jadi ‘tokojuit’ dgn kak Tijah punya nada!
Udah tua pun, maki caci dia, mcm dgn org muda
Tapi heran pagi ni tak muncul pun itu mak janda?
Agknya, di kelab karaoke, dia msih lagi meronda
🎤🎧🎹🎼🎵🎶🎙️🎻🪕🎸🎺🎷🎼🎵🎶🎤🎧
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Kejora terbangun tadi tak ada siapa pun yg kejut
Sbab..masa nak tidur tadi niat nak solat tahajjud
Udah selesai tadi, dua rakaat kpd Allah bersujud
Kini, sengaja ler nk lawat ini blog Yakjud Makjud
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

zunnun
Member
zunnun

jgn asyik dgn cerita temberang rapatkan saf sedangkan penafian itu tidak bersaf dan tidak berkaki…

azazil dgn penafian pertama segala nya, menafikan Adam itu ‘pakaian ksempurnaan tuhan’ yg nyata ””

dgn nya, kini membelik2 dan melihat keindahan kejadian alam nya

tidak kah cucu cicit adam itu adam juga…

saf mana yg nak kamu temberangkan nih?

menegakan kepercayaan sepertimana azazil seketika dahulu lalu nenyatakan keiblisan akhir nya…

keiblisan tiada lain penafian…

… penafian pertama hingga 1001 satu penafian kemudian nya syaitan geleran nya..

ape syaitan itu berbentuk ke atau tingkah laku penafian manusia?

azazil tetap azazil, tapi penafian nya itu yg menjadikan nya iblis sentiasa…

Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food
Guest
Ane bo lui bo cak kase yilek tak mkn no food

Kedatangan tuhan bernikah semua cantik2 lawa2 semua bangsa puki dan buah pelir samo jo dah dapek memantat bersemangat bekerja ibarat bateri dicaj segar itu pasal lenyapkan lah dari bertengkar kalian cari puki sebenarnya terutama si lelaki ni jadi berbaik-baik lah itulah syurga. Tahu. Marilah sama-sama rapatkan perhubungan sesama insan sepertimana rapatnya saf di dalam solat berjemaah. Renggangnya saf di dalam solat akan menyebabkan syaitan mencelah, begitu jugalah boleh terjadi di luar solat, jika renggang hubungan maka mudahlah syaitan mencelah untuk menyuntik semangat permusuhan. Perbuatan melontar tuduhan terhadap saudara sesama Islam oleh golongan Salafi dan Asya`irah hendaklah dihentikan oleh kededua pihak… Read more »

zunnun
Member
zunnun

“..saudara sesama islam…”

semua pertalian dzat dan sifat2 nya sentiasa bersaudara….

ulama satu perjalanan uk merasa kan Nur ketuhanan nya semata2…

tapi blh ke Nur nyata jika tidak tajalikan akan nya…

itu satu cara pengenalan islam sebenar nya…

tapi ada satu lgi jalan yg mana mencari Ujud akan Nya melalui Ilmu Nya semata2…

kerana tuhan sj yg mengenal ketuhanan Nya

cuba2 cari sifat2 tuhan dlm diri yg sentisa bersatu dgn Dzat Nya…

jika mereka ‘tidak bersaudara’, binasa hancur segala tenaga yg ada utk berdiri…

zunnun
Member
zunnun

najib terlupa akan pengkianatan nya terhadap rakyat hingga terkini negara masih terpalit dgn scandal 1MDB nya…

tapi, utk jadi hero utk seketika, rakyat di guna utk menaikan harapan mereka….agar dapat menutup temberang nya…

Hsruddin Samsudin
Guest
Hsruddin Samsudin

Mmg dia hero pun….Ex PM yg ada kesan yg dia tinggalkan pd sy scra peribadi. swaktu ptdbiranya pelbagai bantuan kpd rkyat di wujudkan,bantuan ibu tunggal,warga emas DLL,malah perubahan gaji d negeri Sabah jg d rombak,bsesuaian dgn kos sara hidup ketika ini…PM yg sblm ni hnya bbangga dgn bangunan2 tinggi je..nk bantu rakyat yg yg ssh hnya d utarakan ketika pilihan raya dah dekat sahaja utk pikat pengundi..kes DSNR yg d sabitkan dan sudah terbukti bsalah d mahkamah tu belum pasti 100% tbukti bsalah…sbb dunia yg jelas d perlihatkan dengan yg bsalah boleh d ubah jadi x bsalah dan begitu juga… Read more »

zunnun
Member
zunnun

bila babi2 belaan hadi mentelaah agama, langgau2 sj yg keluar dari mulut mereka…

anonymous
Guest
anonymous

penuh ngan pengkhianat kerajaang dunai ni

Ketika Usamah menyampaikan kepada Rasulullah SAW perihal keinginan mereka. Rasulullah SAW menjawab, “Apakah engkau hendak membela seseorang agar terbebas dari hukum yang sudah ditetapkan oleh Allah SWT?”

Setelah itu Rasulullah SAW berdiri dan berkhutbah, “Wahai manusia sesungguhnya yang membinasakan orang-orang sebelum kamu adalah, apabila seorang bangsawan mencuri, mereka biarkan. Akan tetapi apabila seorang yang lemah mencuri, mereka jalankan hukuman kepadanya. Demi Dzat yang Muhammad berada dalam genggaman-Nya. Kalau seandainya Fatimah binti Muhammad mencuri. Niscaya aku akan memotong tangannya.”

memnag sontolayo puak ni
ada kuasa tak mau ikut macam Nabi
hnya ikut mau sendiri n kroni

zunnun
Member
zunnun

adakah ‘rasullulah; itu berdiri dgn kaki speri manusia?

atau ‘rsullulah’ itu brdiri dgn kebenaran nya utk di nyatakan oleh yg berkaki bernama muhammad anak aminah nya…

demi dzat….

masuh si muhammad anak aminah lagi ke jika nyata dzat ketuhanan nya…?

cuba2 kurangkan kesundalan bila bercerita, jgn asyik jual temberang seperti si hadi dgn mimpi ‘rasullulah’ nya yg berserban dan berjubah seorang arab berkaki bernama muhammad anak aminah juh sekali kenabian/kerasulan nya….

zunnun
Member
zunnun

masih si muhammd anak aminah lagi ke jika nyata dzat ketuhanan nya…?

cuba2 jgn mem’butuh’ dgn temberang sedemikian rupa….

Aku
Guest
Aku

Pekan yang pengkhianat ke atau arau yang pengkhianat sebenarnya?…tuan penasihattttt…dua puluh perseennnn…

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

SEMASA DIPERINTAH PHDAPIG SETIAP HARI KEDENGARAN BERITA BURUK YANG BEBANKAN RAKYAT……. TERBUKTI PHDAPIG BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ……… Haji Razak: Ini antara sebab – sebab DAP takut dengan JASA……. 1. Kenapa tidak tanya apa nasib 1000 kakitangan JASA yang kena buang kerja di zaman PH? Mereka ada anak isteri dan keluarga. Ada bekas JASA yang merana hidup lepas dibuang kerja. 2. Ada yang meninggal dunia kerana stress, sakit akibat tekanan hidup. Ada yang bercerai berai keluarga. Ada sesiapa tanya anak mereka makan apa bila mak dan ayah kena buang kerja? 3. Ada kena ulang alik naik mahkamah kerana mahu disaman bank.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

tak habis-habis dengan daBabi…kau ke neraka juga akhirnya..wahai akai pandir

Anonymous
Guest
Anonymous

Semua dara-dara hebat dah cabut lari
Baca panton Kejora mereka naik ngeri
Konon semua dara dia nak buat isteri
Tak sedar burung sebesar telunjuk jari

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Bila sendirian, Kejora teringat kpd para nak dara!
Yg dah lama kenal mesra, cikgu Yati & ticer Zura
Yg baru kenal doktor muda mmpertahan negara
Farhana budak kelas 5 Sc1 pun tk kurang mesra
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon Anjing 🦮 Lesbian 8:29 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Fitnah & dengki Anon ini, bila le dpt nak dihapus?
Dah tu berani pula Anon komen tk ikut tajuk pos
Anon ni tak hormat pembaca..nak cari mampos?
Tengok le esok ko diserang dek si tua menopos!
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana adek Kejora lembot
Malam-malam pakai subang
Dari buat pantun serabot
mai duduk atas tunggoi abang

har-hari memantat panton mencarot
karang pantun BI grammer berterabor
buat apa tu beli sekilo ubi kerot
jangan-jangan nak sumbat jubo!

laaaaaaaaaaaaaaaa

GELI KETIAK AKU!!
KAH!!!!KAH!!!!!!!KAH!!!!!KAH!!!!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

masa PKP geng Pak Hitam tak leh masok
adek Jora rasa tak senang duduk
Apalagi! TN jadi mangsa!marah macam dirasuk
Jangan lupa na,TN raksaksa,Kejora pula pelandok

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Kejora terbangun tadi tak ada siapa pun yg kejut
Sbab..masa nak tidur tadi niat nak solat tahajjud
Udah selesai tadi, dua rakaat kpd Allah bersujud
Kini, sengaja ler nk lawat ini blog Yakjud Makjud
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
Dlm ‘post’ yg lepas TN meroyan mcm iblis rasuk
Lps maghrib dia cabut lari, itu syaitan bertanduk
Buka fon ada mesej Yati, Zura & Farhana masuk
Ini Kejora dah mula gelisah & tak senang duduk!
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon Anjing 🦮 Lesbian 8:19/8:25 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Fitnah & dengki Anon ini, bila le dpt nak dihapus?
Dah tu berani pula Anon komen tk ikut tajuk pos
Anon ni tak hormat pembaca..nak cari mampos?
Tengok le esok ko diserang dek si tua menopos!
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Annuar khianat parti
Jilat PM Puppet
Hapus Madey Kutty
Tolak Azmin Semburit

Anonymous
Guest
Anonymous

nbr hala politik peribadi
bukan politik demi negara
jenis kaki mabok todi
selayak lompat atas pokok jadi kera

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey Kutty cadang kalau potong 10% gaji Menteri, dia dan 4 Pejuang akan sokong Budget. Semua org gelak ini brp sen sgt savings? Madey tidak beri idea lain nak tolak defisit Budget yg akan balloon hutang negara kpd lebih RM1.5 trillion. Hari itu gempak Madey nak undi tak percaya, ini cadangan paling cikai jadi alasan Madey uturn tukar time sokong Moo dan PN kekal kuasa. Projek2 kroni2 Madey termasuk swasta FGV dah masuk dlm Budget ini, setel. At least, Najib bagi syarat2 Puteri Ledang kerana lebih pro-rakyat pasal EPF withdrawal dan extend Bank moratarium. Itu pun backdrop, appeal case for… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

apa kau mengarot ni pandir,tak dak isi

tunggu ulasan aku yerrr..mantop meletop

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Jasa bajet gila
Nak sokong buta
PN caca merba
MN huru hara