PM PILIHAN MAHATHIR SEMUANYA SALAH, YANG TAK DIPILIHNYA ITULAH CALON YANG TEPAT

Dalam beberapa ucapannya sebelum ini, Tun Mahathir Mohamad sering menyebut beliau adalah seorang yang tidak pandai memilih penggantinya.

Entah kenapa, pilihan pengganti saya selalu saja salah, demikian lebih kurang kata-kata Tun Mahathir.

Beliau menyebut perkara tersebut sebagai merujuk kepada Tun Abdullah Abdullah Badawi yang dipilihnya untuk mengambil alih tempatnya sebagai Perdana Menteri pada 2003 dan kemudian Najib Razak yang diusahakannya untuk menggantikan Tun Abdullah Badawi pada 2009.

Kedua-dua pemimpin tersebut telah dijatuhkan oleh Tun Mahathir sendiri kerana beliau tidak puas hati dengan prestasi mereka, selain kerana tidak lagi memperdulikan kata-katanya setelah mereka berada di puncak kuasa.

Setelah Najib dijatuhkan pada 2018, Tun Mahathir sendiri menjadi Perdana Menteri buat kali kedua bersama PH dan dengan sokongan tidak berbelah bagi oleh Anwar Ibrahim yang ketika itu berada di dalam penjara.

Setelah Tun Mahathir meletak jawatan dan PH tumbang pada Februari 2020 lalu, jawatan Perdana Menteri seterusnya diisi oleh Muhyiddin Yassin sehinggalah sekarang.

Walaupun Tun Mahathir ternampak kecewa dengan gerakan politik Muhyiddin dan melabelnya sebagai pengkhianat, tetapi beliau juga pernah bersetuju memberi laluan untuk Presiden Bersatu itu mengambil alih jawatan Perdana Menteri daripadanya.

“Ada kemungkinan beliau dicalonkan (jadi PM). Jika semua pilih Muhyiddin, saya OK,” katanya kepada media pada 27 Februari lalu.

Dalam erti kata lain, sebagaimana Tun Abdullah Badawi yang dipilihnya sendiri untuk menggantikan tempatnya dan Najib yang dinaikkannya selepas itu, berjayanya Muhyiddin sebagai Perdana Menteri juga adalah melalui pilihan secara tidak langsung oleh Tun Mahathir.

Hari ini, sebagaimana terbukti tindakan Tun Mahathir memilih Tun Abdullah Badawi dan menaikkan Najib adalah pilihan yang salah sehingga beliau terpaksa menjatuhkan kedua-duanya, Muhyiddin juga adalah pilihan salah beliau yang berikutnya.

Malah, Muhyiddin jauh lebih teruk berbanding Tun Abdullah dan Najib di mana hanya dalam tempoh lapan bulan saja kepimpinannya sudah sarat dengan pelbagai masalah, rungutan dan rasa tidak puas hati rakyat.

Sebagaimana dilakukannya terhadap Tun Abdullah Badawi dan Najib, Tun Mahathir juga sedang berusaha menjatuhkan Muhyidddin melalui usul undi tidak percaya di Parlimen.

Walaupun sehingga ini belum ternampak ada tanda-tanda kejayaan ke arah mengemukakan usul tersebut, namun dunia tahu bahawa Muhyiddin tiada sokongan majoriti berikutan cadangannya mahu mengisytiharkan darurat serta menggantung Parlimen.

Hakikat yang nyata di sini, sebagaimana Tun Abdullah Badawi dan Najib merupakan pemimpin yang bermasalah kepada negara kerana merupakan pilihan yang salah oleh Tun Mahathir, Muhyiddin juga termasuk dalam kategori yang sama lantaran turut direstui oleh oleh Tun Mahathir.

Dalam usaha untuk mengembalikan mandat rakyat dan memberi kestabilan kepada politik negara, Anwar Ibrahim selaku Pengerusi PH dan Ketua Pembangkang dilihat satu-satunya pilihan yang terbaik mengemudi negara ketika ini.

Bagi tujuan tersebut, Anwar malah disokong oleh pelbagai pihak, termasuk daripada dalam kerajaan PN sendiri.

Tetapi, tidak seperti Tun Abdullah Badawi, Najib dan Muhyiddin, Tun Mahathir sentiasa saja berusaha menghalang kemaraan Anwar.

Baik ketika dalam UMNO, sewaktu bersama PH dan sehingga dalam keadaan tidak berparti sekarang ini, sisa nafas dan denyut nadi Tun Mahathir adalah semata-mata untuk menghalang Anwar daripada menjadi Perdana Menteri.

Maknanya apa?

Tidak lain, tentangan itu memberi maksud Anwar adalah pilihan yang tepat dan terbaik untuk negara.

Kalau yang dipilih dan direstui Tun Mahathir terbukti semuanya merupakan pilihan yang salah dan mendatangkan masalah, maka tentulah yang bukan pilihan dan tidak direstuinya itu sebenarnya pilihan yang tepat dan terbaik.

Lantaran itu, khususnya buat kelompok tertentu dalam PH, belajarlah melupa dan mengabaikan Tun Mahathir serta tidak lagi memperdulikan kata-katanya yang terus menolak Anwar sebagai Perdana Menteri seterusnya.

Lebih buruk, dalam usaha terakhirnya menolak Anwar dengan mempromosi kerajaan perpaduan kononnya, Tun Mahathir jelas mahu menaikkan dirinya sekali lagi sebagai Perdana Menteri.

Dan memilih diri sendiri ini adalah pilihan yang jauh lebih salah dan merosakkan berbanding tindakannya memilih Tun Abdullah Badawi, menaikkan Najib dah merestui Muhyiddin sebelum ini. (Shahbudindotcom 17/11/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 17 November 2020 — 12:25 pm
Subscribe
Notify of
guest

103 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
18 November 2020 8:30 pm

TEBUK JUBO KE TAHAN JUBO KE SAMA2 GENG SODOM….. RAKYAT AKAN CAMPAK KEDUANYA KE LAUT…… HAI TAK TAHU LAGI KE….HAYAT KADOK HANYA SETAKAT PRU15…… INILAH BUKTI NYA GENG DARURAT HANYA PUPPET DORAEMON……… Isu Adun Ketari : Mana suara DAP?………. PAS mendesak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengambil tindakan sewajarnya ke atas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ketari, Young Syefura Othman yang melanggar Prosedur Operasi Standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), baru-baru ini. Menurut Timbalan Presiden PAS, Dato’ Sri Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, tindakan Adun Ketari itu jelas melanggar undang-undang PKPB apabila merentas daerah dan negeri semata-mata menghadiri sambutan hari… Read more »

Khairul Anuar Bin Mamat
Khairul Anuar Bin Mamat
18 November 2020 11:38 am

Aper pun X betul dgn Tun.. sebenarnya DIA YG X betul…

Firdaus
Firdaus
18 November 2020 9:18 am

SAYA PILIH TUAN ANNUAR IBRAHIM MENJADI PERDANA MENTERI GANTIKAN TUAN MUHYIDIN.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
18 November 2020 4:20 am

Anonymous 4.24PM – 17 Nov 2020 Ini komen aku Ye ker… ini negara islam..liwat tak boleh (tu si Peliwat geng Sheraton bole pula hangpa terima jadi org nmbor dua PN (org K=kanan Mat Sembap)..tapi pemimpin2 m3layu bole ler meliwat rakyat dan negara ye..habis duit, dana rakyat dan dana negara pakat2 dikenduri dan dijarah…podddaahhh melayu2 di Msia terutama ahli2 politik BN, Umno, Pas, Mufuckat Nasional, Bersatu la yg jadi sundal merosakkan kehidupan dan masa depan ramai bani2 melayu.. kau org juga menggunakan Islam dan bangsa utk meraih sokongan, kuasa dan kayakan tembolok masing2. I spit and shit on all of you… Read more »

Firdaus
Firdaus
18 November 2020 9:25 am
Reply to  khatijah.nuno

maaf saya nk tegur sikit ya saudara.
Saya nk tnya apa itu makna liwat?bagai mana ianya terjadi?
Kita ni kedil disisi allah .tuduhan dgn bukti palsu saksi pengakuan palsu ini fitnah.Saudara kita telah redo dgn ketentuan allah swt di atas tuduhan tak berasas kpd beliau.
RENUNG2 DN FIKIR2KAN LAH.SELALU LAH BERSANGKA BAIK PADA HAMBA2NYA DN MUHASABAH DIRI KITA SELALU INSYALLAH ADA JLN KEBENARAN ALLAH AKAN BUKTIKAN.

Amem
Amem
18 November 2020 12:21 am

Yg hati bogoseh yg jujur yg taat yg merendah diri yg tidak sombong yg selalu berbuat baik tidak dengki rajin berusaha atas diri sendiri yg selalu jaga solat diluar solat pun reda tulus ikhlas tidak tamak suka berbagi cth menderma. Sekalu memaafkan tidak maklum balas perbuatan buruk dilakukan org terhadapnya tidak berkira sekalu mengasihi yg lain yg sekalu perihatin pada yg lain dan sewaktu dgnnya tahu dah siapa pengantinya. Hanya org yg terpesona keduniaan je yg tak tahu sbb hijab masih diselaputi kekotoran pelik tertanya sdgkan terang2 semua pengiat politik yg berada skrg ini tak boleh pakai luput sudah tarikh… Read more »

Kikikiii
Kikikiii
17 November 2020 10:46 pm

Nk tau pilihan tu betui ka dak.. Dh naik jdi PM lantik la boboy dia jdi TPM.. Baru la dia kata pilihan dia betoi.. Pundek dia..😁

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:36 pm

Nasib le TN anjing 🐕 betina puki kering, akal pendek kelentit panjang,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Seronok betul..tengok TN anjing, racau meroyan
Sbb itu, anjing bapok ni Kejora selalu suka layan
Kejora dah bogelkan anjing ini & londeh pakaian
Membebel sakan lah dia, serupa nenek kebayan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:34 pm

Nasib le TN anjing 🐕 betina puki kering, akal pendek kelentit panjang,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Ckgu Kejora terus berpantun dgn lancar & petah
Bak kereta kebal..mmbujur lalu melintang patah
Dgn Cgu Kejora..dah teruk TN anjing kena getah
Dia dgn Kejora..ibarat pelandok nak lwn cheetah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dah tua..tapi akal, taraf budak mentah
Cucuk sikit sja, berjela-jela dia meroyan melatah
Kebodohan yg dia perlihat, bagai tk ada nokhtah
Klu pembaca lihat tulisannya, rasa nk termuntah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Selamber dek....
Selamber dek....
17 November 2020 6:26 pm

Logik bodoh…..

Selamber dek....
Selamber dek....
17 November 2020 6:25 pm

Logik bodoh….

zunnun
zunnun
17 November 2020 5:58 pm

jampi mentera hadi melalui ajaran seketul daging babi perlu di jauhi… kerana telah si sahkan sesat lagi menyesatkan, di kuatiri hembus mentera blh membuat seseorang menjadi babi…. kini ‘si suami’ sdg berubatkan TN dgn pendeta hadi….. kerana di balun teruk oleh blogger si kejora pd siang hari hingga terjejas utk memuaskan ‘si suami’ pd mlm hari…. tidak ‘si suami’ TN ketahui, dgn perubatan mentera hadi, TN menjadi seekor babi…. kesana kemari dgn mem’babi’ mengatakan malaysia negara islam dan Nabi Muhammad menjolok pedang sana sini…. jika betul ape yg babi TN kata, maka, Nabi Muhammad juga jolok puki isteri2…. Nabi Muhammad… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
17 November 2020 5:32 pm

Madey si Kitol nak perogol Nika Gee hapuskan UMNO dan neutralkan anjing dalam Pas. Tapi hanya berjaya jaga anjing saja. Inilah politik Madey si Kitol sejak muda. Tunku, Musa Hitam, Ku Li, Anwar dan perogol Nika Gee mangsa politik Madey si Kitol yang berhati hitam legam macam Dajjal. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
17 November 2020 5:24 pm

Perogol Nika Gee memang paling lemah dan memalukan lagi teruk daripada Pak Lah. Inilah akibatnya rogol bini orang dan bayar upah rogol berjuta-juta. Jangan rogol bini orang sambil baca doa badigol. Kahkahkah!

zunnun
zunnun
17 November 2020 4:42 pm

kerajaan #melayu2islam yg kerajaan Moo cuba ketengahkan membawa negara sah keislaman nya….

mungkin kerana malaun2 pAs yg dah mengesahkan nya, maka negara ini negara islam dari akuan malaun2 pAs serta babi2 perliharaan mereka….

yg sundal nya, islam bukan sesekali tahkik pd negara jauh sekali kpd parti dan persatuan juga….

kerajaan tuhan sentiasa nyata dlm diri manusia, kerana manusia yg menanggung kesempurnaan nya….

hebat no, #melayu2islam hadi perdagangkan temberang ‘islam’ mereka sana sini….

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
17 November 2020 4:29 pm

DUA DAJJAL ILLUMINITY DAN FREEMASON AKAN TETAP JADI MUSUH…… Kedai runcit, serbaneka di KL dilarang jual minuman keras mulai Okt 2021….. Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) memperkenalkan garis panduan baru mengenai lesen minuman keras yang mula berkuat kuasa semalam. Antara lain, garis panduan tersebut menetapkan bahawa kedai runcit dan kedai serbaneka tidak lagi dibenarkan menjual produk minuman keras mulai 1 Oktober tahun depan. Kedai menjual ubat tradisional Cina juga dikenakan larangan tersebut, tetapi pengecualian dibuat untuk produk minuman keras bagi “tujuan ubatan tradisional”. “Berkuat kuasa 1 Oktober 2021 tiada lagi lesen baru LMK (minuman keras yang memabukkan) di kedai runcit,… Read more »

Hassan Mohd Ali
Hassan Mohd Ali
17 November 2020 4:12 pm

ATUK TUN M SEMEMANGNYA TIDAK RELEVAN LAGI DI DALAM & LUAR NEGARA. SEPATUTNYA DIA TIDAK PERLU & USAHLAH MENCAMPURI URUSAN POLITIK NEGARA. SEMUA ORANG TAU DIA & PENGKIANAT YG LAIN PUNCANYA OR MASTERMIND KEJATUHAN KERAJAAN PH. APA LAGI YG DIA HENDAK, ANAK2 TERMASUK DIA SEMUANYA DAH KAYA RAYA.
ATUK M HENDAKLAH MENGHENTIKAN PERMUSUHAN NYA DGN DSAI. BERI PELUANG PADA DSAI UTK TERAJUI POLITIK MALAYSIA.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 4:24 pm

PAK SHEIKH TAK BOLEH JADI PM NEGARA INI. DIA PELIWAT, DI PENJARA 2 KALI SEBAB LIWAT. MANA BOLEH PELIWAT JADI PM NEGARA INI. INI NEGARA ISLAM DAN ISLAM HARAMKAN LIWAT.

zunnun
zunnun
17 November 2020 4:35 pm
Reply to  Anonymous

Huh …

negara islam ??

mesti tuhan jauhi covids….

mesti ‘byak’ malaun2 #melayu2islam blh bercakap dgn tuhan….

mesti ‘byak’ malaun2 #melayu2islam yg mampu fayakun akan kun tuhan…

selalu nys ‘byak’ ini di gunakan utk haiwan2 sj….

adakah #melayu2islam mati membangkai mcm haiwan juga….

hebat no, negara islam ala temberang sana sini dgn ajaran sekwtul daging babi lalu di nobatkan menteri selain duta khas pula….

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 5:57 pm
Reply to  zunnun

Bahasa blogging pun kamu nak ungkit, kamu patut di sungkit.

‘byak’ ini di gunakan utk haiwan2 sj – memang pun di gunakan untuk kamu.

Syed Zaman
Syed Zaman
17 November 2020 8:52 pm
Reply to  zunnun

Bahasa memang tak wajar. Macam tak pernah tahu adab langsung. Sangat memalukan. Janganlah apa yang dihamburkan tu kembali pada diri sendiri.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:40 pm
Reply to  Anonymous

Peliwat yalah ayat lazim Zahid Mat Arip TIBAI bekas S/U Politik Atok95 c&p dari Papagomo. Kau pun masuk blog ini dgn ayat ini lepas PH menang kerana kau kaki jilat Atok95 nak sabotaj Anwar, PH dan konsensus PH kongsi PM. Kau patut tanya Atok95, dia sendiri mengaku kes liwat Anwar yalah konspirasi politik sebab itu dia yg bersetuju dgn Anwar utk tubuh PH, setuju konsensus PH kongsi PM dan usulkan royal pardon due to miscarriage of justice political conspiracy. Kau memang barua Zahid Mat Arip dan Khairuddin Hasan, macai konspirasi Sodomi 1. Patut kau tanya Atok95, Anwar tak layak jadi… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
18 November 2020 4:17 am
Reply to  Anonymous

Ye ker… ini negara islam..liwat tak boleh (tu si Peiwat geng Sheraton bole pula hangpa terima jadi org nmbor dua PN (org K=kanan Mat Sembap)..tapi pemimpin2 m3layu bole ler meliwat rakyat dan negara ye..habis duit, dana rakyat dan dana negara pakat2 dikenduri dan dijarah…podddaahhh melayu2 di Msia terutama ahli2 politik BN, Pas, MN, Bersatu la yg jadi sundal merosakkan kehidupan dan masa depan ramai bani2 melayu.. kau org juga menggunakan Islam dan bangsa utk meraih sokongan, kuasa dan kayalan tembolok masing2. I spit and shit on all of you !!

zunnun
zunnun
17 November 2020 4:00 pm

‘….Jgn cari salah pemimpin…’

berkata babi2 belaan hadi…

Kini KVDT2 projek yg di pertanggung jawapkan kpd dewa wee oleh kerajaan #melayu2islam hadi ingin di beri ‘sub contract’ penuh kpd syarikat dari china…..

..seperti mana CEO DH-LTAT memberitahu kpd mantan menteri Anthony Loke….

terdahulu, dewa wee templak #melayu2islam hadi dgn berkata….

“..mana ala kerajaan #melayu2islam meh…”

babi2 hadi hingga terkini, membisu seribu bahasa….

zunnun
zunnun
17 November 2020 2:38 pm

bagaimana pulak fahaman ajaean seketul daging babi, hingga tergolek2 mati di memali….

kan ajaran ini dah sah sesat oleh fatwa kebangsaan….

ajaran sekwtul daging babi ini ajaran islam juga ke?

tapi pembawa kini di angkat duta….

hebat no #melayu2islam yg di reka, dari kesesatan kini jadi menteri dan duta khas pula..

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:07 pm
Reply to  zunnun

Bergelimpangan yang mati di 13 Mei 1969 bila Tentera di arah mengawal kadaan dan depa guna SOP depa sendiri.

Tak guna ajaran seketul daging babi pun.

Sori ler, DAP DIRTY OLD MAN zunnun the lanun selalu cakap tak berdasarkan Perlembagaan negara, tak boleh dapat itu semua.

Aswadi
Aswadi
17 November 2020 2:14 pm

Wahai sipenulis,tsmy ok je jadi pm,yg membuat masalah kepada adalah bekas banduan,banduan 1mdb dan yg baru nk jadi banduan termasuklah konco2 banduan 1mdb,ini semua yg selalu buat kacau dalam negara,klau anda seorang penulis yg jujur,anda tdak akan menulis berat sebelah dan tdak akan menunding jari sana sini kata org lain salah,sedangkan dlam islam sendiri telah memberitahu tentang pemimpin yg perlu dipilih,dimana letaknya islam dlam masyarakat malaysia hari ini,jika peliwat,perompak,perasuah disokong menjadi pemimpin negara yg beteraskan agama islam.

zunnun
zunnun
17 November 2020 2:40 pm
Reply to  Aswadi

ajaran sesat seketul daging babi ajaran islam jugak ke hingga membawa kematian di memali…

kan dah sah sesat….

dah jadi banduan lum?

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:13 pm
Reply to  zunnun

Tak betul.

Pahal pun, berlambak yang mati di 13 Mei 1969.

Tentera yang menhawal dan depa gunakan SOP depa sendiri.

zunnun
zunnun
17 November 2020 2:44 pm
Reply to  Aswadi

“…berteraskan agama islam..”

luahan menganut #melayuislam, agama yg berpenyakit ‘selective dementia’ ke…?

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:10 pm
Reply to  zunnun

Itu penyakit korang yang agama nya tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara di tepi rumah korang.

Faiz
Faiz
17 November 2020 3:27 pm
Reply to  Aswadi

Sy sokong pendapat saudara..keadaan skrg yg bermasalah bkn pemimpin..jgn nk cri slh org ln je..jga ati tu jgn smpi jd busuk tnpa sedar

C.Nicoll
C.Nicoll
17 November 2020 2:04 pm

Termasuk dirinya sendiri..pun Salah pilih.
Kalau dia pilih dirinya sendiri, lagi Salah besar..!!

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:00 pm

KEPADA RAKYAT, IA AMAT KELABU BERBALAM:

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:01 pm
Reply to  Anonymous

Ini lebh kurang sama hikayat seribu satu malam
Sekadar untuk singkap kembali..peristiwa silam
Ia kisah dua orang..jenis dua muka punya talam
Lebh kurang gagak berkelahi dgn burung gelam
Pak Non, dulu pernah jadi pemimpin Belia Islam
Dia bnyak geng dri DAPigs..puak2 China Hailam

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:02 pm
Reply to  Anonymous

Atok96 pulak, rancang utk Pak Non nak dipalam
Dia rsanya, ada geng dgn LTTE, puak Tamil Elam
Hati budi masing2, depa dua ini pakat dpt selam
Tapi PRU14 dulu depa pura2 buat baik bersalam
Nampak manis..tapi, lbih masam dri mempelam
Masing2 mmg le hebat dgn belit dan putar alam

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:02 pm
Reply to  Anonymous

Rkyat pun tk tau siapa sbenarnya permata nilam
Pak Non mesti tk dpt lupa peristiwa usung tilam
Dah tu kena pula penumbuk..mata lebam kelam
Atok96 pulun sakan nk bagi Pak Non tenggelam
Pak Non pula dok tunggu je, Atok96 mau diulam
Klau Pak Non dpt jadi PM, siap le Atok ke dalam

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:03 pm
Reply to  Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:25 pm
Reply to  Anonymous

Jaga2, silap2 kamu dulu yang kena masuk kedalam

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:23 pm
Reply to  Anonymous

Kamu putar tilam. Frust, tak dapat pecahkan, kamu putar ler.

Tapi apa saja kamu suka putar. Termasuk Bang Ali punya.

Jaga2, nanti dibelitnya kamu dengan dua kaki dia, kamu punya kepala pun kena kitar.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 12:51 pm

zunnun

TN terok di marahi ‘si suami’ semalam hari, kerana ‘si suami’ terperanjat sakan melihat kejora permainkan TN pd siang hari…..

kini ‘si suami’ sdg mengadap hadi utk di hembus jampi mentera ke muka TN agar dapat memulihkan semangat ‘si isteri’..🤣

Reply
17 November 2020 7:44 am
_____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 12:54 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

Bravo Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Mmg hebat juga dgn komen yg Bro Zunnun beri
Rupa2nya Bro Zunun kita ini tidak kurang bistari
Zunun kata, suami TN nak pulih semangat isteri
TN anjing, rasa sangat malu & dia pun cabut lari
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HHOHO HIHIHI

Reply
17 November 2020 10:58 am
_____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:28 pm
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla takut TN masuk sini.

Maka selalu mengharapkan TN tak ada disini.

Macam mana tak takut, Wak Gontol Kejora Kojolla asyik dibalun, ditibai dan dibantai dek TN berterusan disini.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:59 pm
Reply to  Anonymous

TN Anjing 🐕 Betina Tua Kelentit Panjang takut Kejora masuk sini.

Maka selalu mengharapkan Kejora tak ada disini.

Macam mana tak takut, TN Anjing 🐕 Betina Tua Kelentit Panjang asyik dibalun, ditibai dan dibantai dek Kejora berterusan disini.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:59 pm
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK BUAT KARANGAN SAMPAH TAIK MACAM DI ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAK SEMUA ORANG MAMPU.HANYA YANG BIJAK DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…
INI SATU CONTOH:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing kena balun..sampai jadi sawan sasau!
Bontot anjing itu bgai kena tibai dgn kayu kasau
Kelentit dia pula..ibarat dah kena hiris dgn pisau
Bila nampak je pantun Kejora, mula lah dia risau
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:17 pm
Reply to  Anonymous

“SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK BUAT KARANGAN ..” –

KEPALA TAHI.

KAMU KOPIPES TAK HABIS2.

Angan Angan Jenin
Angan Angan Jenin
17 November 2020 12:48 pm

Aku dok perati jer blog ni selalu. Satu je nk ckp. Kesian….

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:21 pm

12.48

betul tu bro, memang kesian betul dengan budak tn tu, kalau dia tak usik kejora, nanti malu dikata pengecut, bila dia ganggu kejora pula, teruk dia dilondehkan oleh cikgu tu

malang betul nasib budak itu, inilah apa yang dikatakan oleh peribahasa, ditelan mati emak diluah mati bapak

hihihi

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:32 pm
Reply to  Anonymous

Usik, kata dia.

KEPALA BAPAK DIA, kata Najib Klepto wal Jibo.

Wak Gontol Kejora Kojolla guna nnama Anomouse pulak.

Macam2 karenah Wak Gontol itu.

Dia tak dapat lari, dibalun, ditibai dan dibantai walau mcm mana pun.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:07 pm
Reply to  Anonymous

Usik, kata dia.

KEPALA BAPAK DIA, kata Kejora.

TN Anjing 🐕 Betina Tua Kelentit Panjang guna nnama Anomouse pulak.

Macam2 karenah TN Anjing 🐕 itu.

Dia tak dapat lari, dibalun, ditibai dan dibantai walau mcm mana pun.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:07 pm
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK BUAT KARANGAN SAMPAH TAIK MACAM DI ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAK SEMUA ORANG MAMPU.HANYA YANG BIJAK DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…
INI SATU CONTOH:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dajal mahu buat perangai keling paria
Dia nak buat sikap tamak, serupa dgn anjing liar
Blog ini, dia cuba mau buat harta pala bapak dia
Dgn org lain boleh, tapi Cgu Kejora tak akan biar
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:37 pm
Reply to  Anonymous

Bodoh bangang tak sedar ada ruang blogging berjela jela di blog ini.

Tak habis2 bodoh bangang nya BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA nih.

Balun, tibai dan bantai ajer ler dia di sini.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:07 pm
Reply to  Anonymous

Bodoh bangang tak sedar ada ruang blogging berjela jela di blog ini.

Tak habis2 bodoh bangang nya TN ANJING 🐕 BETINA TUA KELENTIT PANJANG nih.

Balun, tibai dan bantai ajer ler dia di sini.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:08 pm
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK BUAT KARANGAN SAMPAH TAIK MACAM DI ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAK SEMUA ORANG MAMPU.HANYA YANG BIJAK DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…
INI SATU CONTOH:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Mkcik TN anjing tu macai cikai yg nak lagak otai
Ibarat pendekar mustar nk lwn harimau berantai
Apa yg dia dpt hanyalah disekel, tibai dan bantai
Blh dikata, hari2 anjing tu menyembam ke lantai
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:18 pm
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NAK BERLAGAK SEKETUL TAHI.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:39 pm
Reply to  Anonymous

TN ANJING 🐕 BETINA TUA KELENTIT PANJANG NAK BERLAGAK SEKETUL TAHI.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 11:53 am

KEPADA RAKYAT, IA AMAT KELABU BERBALAM: Ini lebh kurang sama hikayat seribu satu malam Sekadar untuk singkap kembali..peristiwa silam Ia kisah dua orang..jenis dua muka punya talam Lebh kurang gagak berkelahi dgn burung gelam Pak Non, dulu pernah jadi pemimpin Belia Islam Dia bnyak geng dri DAPigs..puak2 China Hailam Atok96 pulak, rancang utk Pak Non nak dipalam Dia rsanya, ada geng dgn LTTE, puak Tamil Elam Hati budi masing2, depa dua ini pakat dpt selam Tapi PRU14 dulu depa pura2 buat baik bersalam Nampak manis..tapi, lbih masam dri mempelam Masing2 mmg le hebat dgn belit dan putar alam Rkyat pun… Read more »

zunnun
zunnun
17 November 2020 11:46 am

jenama #melayu2islam ini tergema sejak simposium #maruahmelayu yg di hadiri semua, dan anwar sj yg tidak di jemput….. dari #maruahmelayu yg kini tak bermaruah, dgn si tua letak jawatan tanpa berunding dgn rakan2 komponent yg menaikan nya…. dan #maruahmelayu yg kini di jenamakan pula dgn #melayu2islam oleh hadi dan malaun2 pAs nya… democracy negara mula nak di jenamakan dgn ala caliph islam baghdadi pula bilamana rais yatim mempersoalkan keputusan singgahsana utk tidak memuluskan darurat yg #melayu2islam minta…. adakah ini semua salah si OT96 aka pengulum biji puki bini… kerana tersalah pilih, dari abdullah 😴😴, ke najib 👺👺 ke Muhyidin 😥😥… Read more »

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:09 pm
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARAUT ATAU MENCARUT. DI ATAS NIH DIA MENGARUT DAN MENCARUT, MAKA PUKIMAK LAH DIA.

Mengata “#maruahmelayu yg kini tak bermaruah”, dia pukimak lagi. Mengata “biji puki bini”, dia pukimak lagi. Banyak pukimak nya dia nih. Emaknya kuat menyundal gamak nya.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:16 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 kelentit panjang)

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

HAW HAW HAW

Txs for the morning fun and entertainment, Sir.

Reply
17 November 2020 9:56 am
________________________________________________

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:16 pm
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

HAW HAW HAW

Txs for the morning fun and entertainment, Madam.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bloody old idiot, TN “anjing” like to boast and lie
Only on slanders and bluffing..this idiot lady rely
If we follow her words..it is as if..pig also can fly
However, thanks for the fun the silly idiot supply
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HUHUHU

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:36 pm
Reply to  Anonymous

Slanders, says the bastard Wak Gontol Kejora Kojolla.

He has been slandering ten thousand times over.

But he got really clobbered by just one of TN.s comments.

He’s scared of commenting frequently. Stopped using his name Kejora but is known even if he is Kojolla.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:13 pm
Reply to  Anonymous

I’m ashamed, says the bastard TN Anjing 🐕 Betina Tua Kelentit Panjang.

Shee has been slandering ten thousand times over.

But she got really clobbered by just one of Kejora’s comments.

She’s scared of commenting frequently. Stopped using her name TN but is known even if she is Anjing 🐕 Betina Sihir.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:13 pm
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK BUAT KARANGAN SAMPAH TAIK MACAM DI ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAK SEMUA ORANG MAMPU.HANYA YANG BIJAK DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…

INI SATU CONTOH:

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:14 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing nak lagak jerung tk sedar diri nya bilis!
Kini dah tak ada idea merapu anjing itu nak tulis
Idea sawan gila babi dia, anjing tua itu dh muflis
Teruk dia dilanyak, ibarat dgn keretapi kena gilis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Muka anjing ini spt kulit babi tebal, malu tk kalis
Mulut becok biadab..laki dia malu bwa ke majlis
Tk bersopan, perangai kuangajar mengalah iblis
Puki pula kering kerepot penuh dgn kurap syplis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:43 pm
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA bukan spt babi,

Dia babi, rupa babi, bentuk babi, tabiat babi.

Menyodok, termasuk apa orang kata, untuk diguna nya.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:13 pm
Reply to  Anonymous

TN ANJING 🐕 BETINA TUA KELENTIT PANJANG bukan spt babi,

Dia babi, rupa babi, bentuk babi, tabiat babi.

Menyodok, termasuk apa orang kata, untuk diguna nya.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:14 pm
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK BUAT KARANGAN SAMPAH TAIK MACAM DI ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAK SEMUA ORANG MAMPU.HANYA YANG BIJAK BISTARI DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…

INI SATU CONTOH:

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:14 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing ni mmg le, makhluk jenis dungu bebal
Asyik kena dgn Kejora, spt dilenyek kereta kebal
Tapi dia masih msuk muka mcm kulit babi tebal
Elok klu title ‘anjing-babi’ minah tua ini kita tabal
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing betina ifrit tua sesat akidah terpesong
Dia kuangajar biadab akhlak pekerti sngat buruk
Muka tebal mcm kulit babi tk tau malu langsung
Masih tak serik, dicerca sbg babi, anjing & beruk!
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:36 pm
Reply to  Anonymous

Otak kamu bankrap.

Using others’ points to blog.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:15 pm
Reply to  Anonymous

Otak saya cekap.

Using others’ points to blog.

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Selumbar
Selumbar
17 November 2020 11:30 am

Ketika berhadapan dengan Tun Mahathir jangan dilayan sebagai orang tua tapi hormati beliau sebagai ahli politik. Dalam dunia politik tidak memberi apa-apa nilai berkaitan umur tua atau umur muda. Umur tua tidak menggambarkan lebih berpengalaman yang perlu dihormati dan umur muda tidak menggambarkan tiada pengetahuan yang boleh diperlekehkan. Dalam dunia politik hanya ada agenda ideologi. Kita perlu tahu ideologi jenis apa diperjuangkan oleh seseorang ahli politik yang kita sokong. Apakah jika dibiarkan ahli politik itu berkuasa akan memberi kebaikan atau kerosakan pada masyarakat. Kemelut politik tanah air hari ini ada lah berpunca dari kerosakan akhlak ahli parlimen yang kemaruk pada… Read more »

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 11:30 am

Berdekad lamanya Malaysia makin berundur ke belakang berbanding negara tetangga lain. Ringgit Malaysia makin menguncup berbanding dollar US bahkan juga makin lemah berbanding Rupiah Indonesia dan Baht Thailand (walgak RM kita dulu jauh di hadapan) . Inilah hasil kerja tangan Mahathir yang tak segan2 dan rasa malu masuk bakul serta cuba mengangkatnya sendiri, memang tak bermaruah dan tak sedar diri situa bangka ini. Realitinya semua orang kuat politikckepercayaannya yang dikatakan jauh lebih hebat serta lebih layak berbanding Anwar, segalanya hampas belaka bahkan tak ubah umpama mengangkat “tikus tikus kesayangannya utk membaiki labu”. Rosak binasa negara ini, rakyat kian terhimpit. Inilah… Read more »

zunnun
zunnun
17 November 2020 10:28 am

Huh, Budin ke ketahap oxymoronic satire nya dah…. masakan seketul daging babi hadi membolehkan siape termakan nya menjadi babi lebih2 lagi TN yg kini di mentera jampi dgn nya… persoalan nya, setiap2 ekor babi itu ‘mesti kah’ dari jampi termakan masakan kawah seketul daging babi hadi…? kita ambil satire yg lain pula…. betul ke setiap yg terkulum biji puki bini membolehkan nya dahagakan 1 juta darah manusia dari perancis… maka adakah ini bermakna asal vampire itu kerana sumpah terkulum biji puki pornpuan betina manusia..? maka perlu di bedah mayat baghdadi dan bin ladin, betul ke terdapat biji2 puki betina di… Read more »

ANWAR IBRAHIM
ANWAR IBRAHIM
17 November 2020 11:13 am
Reply to  zunnun

Apa Yg Ko Merepek Ni, BAHLOL?!

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 12:37 pm
Reply to  ANWAR IBRAHIM

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN BAHLOL

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 12:56 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 kelentit panjang)

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

HAW HAW HAW

Txs for the morning fun and entertainment, Sir.

Reply
17 November 2020 9:56 am
____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 12:57 pm
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

HAW HAW HAW

Txs for the morning fun and entertainment, Madam.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bloody old idiot, TN “anjing” like to boast and lie
Only on slanders and bluffing..this idiot lady rely
If we follow her words..it is as if..pig also can fly
However, thanks for the fun the silly idiot supply
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:38 pm
Reply to  Anonymous

Always copy-catting this Wak Gontol Kejora Kojolla.

Very small brain. Placed in between his legs.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:21 pm
Reply to  Anonymous

Afraid of copy-catting this TN Anjing 🐕 Betina Tua Kelentit Panjang.

Very small brain (clit). Placed in between her legs.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:22 pm
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK BUAT KARANGAN SAMPAH TAIK MACAM DEKAT ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TAK SEMUA ORANG MAMPU.HANYA YANG PINTAR DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…

INI ADA DUA CONTOH:

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:22 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing kena taji teruk, kini parah & terngadah
Dgn Cg Kejora..anjing tu hari2 makan caci ludah
Naper ler biol bengap sgt itu anjing haram jadah
Bkn ke kopipes itu menjadikan kerja jadi mudah?
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bkn sja peluru2 Kejora itu, TN anjing tak tertepis
Bahkan juga anjing tua ni, tergamam & terpukau
Peduli apa, Kejora nak salin ke atau nak kopipes
Itu pantun2 sendiri..bkn harta kepala bapak kau!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:23 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bila Kejora ‘kopipes’ TN anjing jadi marah geram
Mula lah anjing ini kalut, serupa dgn keling paria
Tapi apasal yang dia risau itu anjing anak haram
Bukannya Kejora ini, curi harta kepala bapak dia!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Hohoho..TN anjing dah makin kecut dan trauma
Peduli apa Kejora nak komen guna pantun lama
Apa yg penting, kesakitan, tetap anjing ni terima
Biar dirasa, muka kena ludah dgn kahak gelema
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:48 pm
Reply to  Anonymous

This bastard Wak Gontol Kejora Kojolla keeps copying what others wrote.

His brain is only 1o0 gm weight whereas the others have an average of ab. 130 gm.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:26 pm
Reply to  Anonymous

This smart cunning teacher, cikgu Kejora keeps manipulating what others wrote.

His brain is almost 150 gm weight whereas the others have an average of ab. 130 gm.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:26 pm
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK BUAT KARANGAN SAMPAH TAIK MACAM DEKAT ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TAK SEMUA ORANG MAMPU.HANYA YANG PINTAR DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…

INI ADALAH SATU CONTOH:

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:27 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN betina pelesit cuba nak lagak mak haji
Tapi anjing biol ini kini dh mula takut & kecut biji
Tak ada hari yg betina tua puaka ini tak kena taji
Kejora dah humban ifrit tu, ke dlm taik punya loji
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kesian anjing tua tu asyik je kena herdik & dikeji
Sebab, dia bengap dungu dan tak tinggi mengaji
Sebaliknya cikgu Kejora ini, asyik saja orang puji
Pembaca berkenan, dgn pantun yang Kejora saji
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:15 pm
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENGARAUT ATAU MENCARUT. DI ATAS NIH DIA MENGARUT DAN MENCARUT, MAKA PUKIMAK LAH DIA.

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK ASYIK MENYEBUT tergolek2 mati katak di memali. TAPI SEGAN, GERUN, GIGIL LUTUT TAK BERANI SEBUT YANG TERBONGKAI BONGKAI MATI DI 13 MEI 1969 BILA TENTERA DI ARAH MENGAWAL KEADAAN DAN DEPA IKUT NO-NONSENSE SOP NYA.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:12 pm
Reply to  Anonymous

Siapa yang keluar rumah pigi check harta nya di sana sini, kena lah.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:22 pm
Reply to  Anonymous

Tak hormat kan curfew, kena lah.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 10:16 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Bila sendirian, Kejora teringat kpd para nak dara!
Yg dah lama kenal mesra, cikgu Yati & ticer Zura
Yg baru kenal doktor muda mmpertahan negara
Farhana budak kelas 5 Sc1 pun tk kurang mesra
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

ANWAR IBRAHIM
ANWAR IBRAHIM
17 November 2020 11:14 am
Reply to  Anonymous

Ni Lagi Sekor…. Tak Habis2 Dengan BERPANTUN DAN BERPANTAT!!! BAHLOL!!!

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 12:34 pm
Reply to  ANWAR IBRAHIM

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BAHLOL

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 12:49 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕 kelentit panjang)

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

HAW HAW HAW

Txs for the morning fun and entertainment, Sir.

Reply
17 November 2020 9:56 am
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 12:50 pm
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

HAW HAW HAW

Txs for the morning fun and entertainment, Madam.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bloody old idiot, TN “anjing” like to boast and lie
Only on slanders and bluffing..this idiot lady rely
If we follow her words..it is as if..pig also can fly
However, thanks for the fun the silly idiot supply
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HOHOHO

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:43 pm
Reply to  Anonymous

Otak kecik bloke can only copy paste

Anonymous
Anonymous
18 November 2020 12:29 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing nak buat perangai si Kitol atau Yahudi
Dia fikir blog pala bapak dia..ini ifrit haram jadah
Blog ini dia cuba nk buat dia pnya harta peribadi
Dgn org lain boleh, dgn Kejora dia dpt lah padah!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 November 2020 12:33 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing anjing betina, nak buat perangai Keling paria
Tapi..dia hnya sekadar anjing yg menyalak bukit
Blog Budin, dia nak buat harta kepala bapak dia
Dgn org lain boleh, dgn Kejora ni dia dpt le sakit!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 November 2020 12:34 am
Reply to  Anonymous

Errata (tertaip 2 kali anjing) 🤣:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing betina, nak buat perangai Keling paria
Tapi..dia hnya sekadar anjing yg menyalak bukit
Blog Budin, dia nak buat harta kepala bapak dia
Dgn org lain boleh, dgn Kejora ni dia dpt le sakit!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 November 2020 12:38 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing nak buat perangai Yahudi atau si Kitol
Blog ini, dia nk buat harta dia pnya kepala bapak
Asal org lain komen jer..dia terjah kata tak betul!
Dgn org lain boleh, dgn Kejora kena le penyepak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 November 2020 12:45 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁🐁
TN betina tua, tikus mondok yg mau lagak gajah
Ejekan, cacian & Bang Ali..jadi dia punya senjata
Asal org komen jer..anjing tua tu akn mari terjah
Dia nak buat blog ini pala bapak dia punya harta
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 November 2020 12:48 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
TN betina tua, anak bilis, yang merasa diri bawal
Tk sedar diri langsung..ini anjing kelentit pnjang
Blog Budin ini dia cuba nak pacak jadi pengawal
Dgn cikgu Kejora ini, dia makan lah penerajang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 November 2020 12:49 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
TN betina tua, anak bilis, yang merasa diri bawal
Tk sedar diri langsung..ini anjing kelentit pnjang
Blog Budin ini dia cuba nak pacak jadi pengawal
Dngn cikgu Kejora ini, dia makan lah penerajang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣