MUHYIDDIN SUDAH BOLEH BERKEMAS AWAL KECUALI…..

Mengikuti perbahasan Belanjawan 2021 setakat ini, masih tidak ternampak ada ruang untuk ia diluluskan dengan mudah.

Baik melalui perbahasan oleh Anwar Ibrahim, Najib Razak dan lain-lain pemimpin sama ada daripada PH atau BN, rata-ratanya meletakkan syarat sebelum sedia memberi sokongan.

Sehingga ini, sekurang-kurangnya ada empat halangan atau tuntutan yang menyukarkan Belanjawan 2021 daripada diluluskan – pengeluaran RM10 ribu daripada Akaun 1 KWSP, lanjutan moratorium wajib selama enam bulan lagi, peruntukan propaganda Jasa sebanyak RM85.5 juga dan dana RM8.5 juta untuk NGO Penggerak Komuniti Negara.

Anwar selaku Ketua Pembangkang ketika berucap membahaskan Belanjawan 2021 berkata, jika tiada pindaan terhadap empat perkara tersebut, blok PH tidak akan menyokongnya.

Pemimpin PH daripada DAP dan Amanah juga melontarkan syarat yang sama, jika tidak, mereka turut tidak memberi sokongan.

Bagi BN pula, khususnya melalui ucapan Najib selaku Pengerusi BNBBC, penekanan khusus mereka adalah berkaitan kebenaran pengeluaran RM10 ribu KWSP dan lanjutan moratorium yang disifatkan dapat memberi kelegaan kepada rakyat meringankan beban kehidupan di musim Covid19 ini.

Tidak saja dalam ucapannya Najib menyatakan sokongan BN terhadap Belanjawan 2021 adalah bersyarat, malah dalam posting di laman sosial sehingga hari ini juga bekas Perdana Menteri itu terus berkeras agar dua tuntutan itu dipenuhi jika kerajaan mahukan sokongan mereka.

Dengan sentimen penolakan di Parlimen itu, tanpa ragu-ragu kemungkinan Belanjawan 2021 tidak diluluskan adalah sekitar 60 peratus.

Tambah memburukkan keadaan, sementara Muhyiddin Yassin terus sejuk dan membisu, pihak KWSP, Bank Negara dan Kementerian Kewangan sendiri nampaknya kekal keberatan untuk bertolak ansur.

CEO KWSP, Tunku Alizakri Alias berkata, beliau lebih rela dibenci daripada menunaikan pengeluaran wang daripada Akaun 1 yang diminta itu.

Alasan beliau, KWSP mahu melindungi masa depan pencarum selepas mereka bersara nanti.

Gabenor Bank Negara, Nor Shamsiah Mohd Yunus pula menjelaskan, melanjutkan lagi moratorium selama enam bulan hanya akan merencatkan ekonomi negara.

Jelasnya, moratorium menyeluruh adalah tidak baik untuk ekonomi kerana ia hanya memberi lebihan wang jangka pendek kepada rakyat.

Melalui pendirian KWSP dan Bank Negara itu, ia menjadikan penolakan di pihak rakyat terhadap Belanjawan 2021 adalah antara 75 hingga 80 peratus.

Ini kerana, mereka yang hilang pendapatan, diberhentikan kerja dan tiada sumber pendapatan begitu memerlukan RM10 ribu untuk menyelesaikan urusan kehidupan atau bagi memulakan perniagaan baru secara kecil-kecilan.

Namun, dalam kenyataan terbarunya hari ini, KWSP mengumumkan kebenaran untuk kira-kira 2 juta pencarum yang hilang pekerjaan, diberi cuti tanpa gaji atau tiada sumber pendapatan mengeluarkan wang daripada Akaun 1 tertakluk kepada baki simpanan masing-masing.

Bagi mereka yang mempunyai baki tidak lebih RM90 ribu dibenar mengeluarkan sehingga RM9000, sementara yang ada simpanan lebih daripada itu dibolehkan mengeluar sehingga RM60 ribu.

Di sebalik KWSP mula berlembut, walaupun kebenaran yang diberi tidak menyeluruh iaitu hanya untuk 2 juta pencarum berbanding kira-kira 4.7 juta pencarum di bawah Skim I-Lestari melalui tuntutan asal, tetapi Bank Negara dan Kementerian Kewangan belum lagi mengubah pendirian mereka berkaitan moratorium.

Bermakna, tuntutan yang diminta oleh PH dan BN belum lagi dipenuhi sepenuhnya.

Begitu pun, dalam cubaan untuk meraih simpati, Menteri Kewangan, Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz berkata, gaji kakitangan awam dan petugas barisan hadapan Covid19 tidak akan mampu dibayar oleh kerajaan jika Belanjawan 2021 tidak diluluskan.

Sementara ramai yang menyifatkan Tengku Zafrul cuba melakukan ugutan dengan hujah dangkalnya tersebut, kemudian hampir semua suara menolak kenyataan beliau itu.

Kata mereka, tiada kaitan penolakan

Belanjawan 2021 dengan bayaran gaji kakitangan awam kerana selepas belanjawan ditolak dan kerajaan yang ada jatuh, kerajaan yang baru terbentuk nanti boleh membentangkan semula atau mengemukakan usul Bajet Interim khusus untuk pembayaran gaji saja.

Dengan Bajet Interim itu, bayaran gaji kakitangan awam, pembelian vaksin Covid19 dan pemberian tunai kepada rakyat dapat diteruskan tanpa gangguan.

Yang penting, apabila Belanjawan 2021 ditolak kerana tuntutan yang diminta tidak dipenuhi, kerajaan PN dan Muhyiddin yang tidak peka terhadap keperluan rakyat akan jatuh dengan sendirinya.

Meskipun Muhyiddin masih ada ruang untuk memohon kepada Agong untuk pembubaran Parlimen selepas belanjawan ditolak, besar kemungkinan permintaan itu tidak ditunaikan kerana kes Covid19 yang masih meninggi setiap hari.

Jalan selamat ialah Agong harus membenarkan pembentukan kerajaan baru untuk menyelesaikan kekusutan politik yang melanda negara.

Oleh kerana, baik PH atau BN, asas mereka menolak Belanjawan 2021 adalah kerana kerajaan tidak sedia membenarkan pengeluaran KWSP, enggan melanjutkan moratorium enam bulan lagi dan berkaitan dana untuk Jasa dan NGO Penggerak Komuniti Negara, belanjawan baru yang akan dibentangkan selepas itu tentu saja akan mengambil kira perkara-perkara tersebut.

Dengan yang demikian, kerajaan baru yang terbentuk selepas itu adalah sebuah kerajaan yang disukai dan diterima rakyat kerana mengambil kira keperluan sebenar mereka.

Sentimen setakat ini, baik di Parlimen atau di kalangan rakyat, memperlihatkan Muhyiddin mungkin terpaksa berkemas awal daripada pejabatnya.

Satu-satunya cara untuk mengelakkan Muhyiddin berkemas awal ialah memenuhi semua tuntutan PH, BN dan blok pembangkang dalam Belanjawan 2021 yang mana ia juga bererti beliau harus mengalah untuk memberi suatu kemenangan buat Anwar dan Najib dalam perjuangan mereka demi rakyat. (Shahbudindotcom 16/11/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 16 November 2020 — 8:43 pm
Subscribe
Notify of
guest

136 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
17 November 2020 4:32 pm

DUA DAJJAL ILLUMINITY DAN FREEMASON AKAN TETAP JADI MUSUH…… MAU KE PHD4PIG BUAT MACAM NI……. Kedai runcit, serbaneka di KL dilarang jual minuman keras mulai Okt 2021….. Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) memperkenalkan garis panduan baru mengenai lesen minuman keras yang mula berkuat kuasa semalam. Antara lain, garis panduan tersebut menetapkan bahawa kedai runcit dan kedai serbaneka tidak lagi dibenarkan menjual produk minuman keras mulai 1 Oktober tahun depan. Kedai menjual ubat tradisional Cina juga dikenakan larangan tersebut, tetapi pengecualian dibuat untuk produk minuman keras bagi “tujuan ubatan tradisional”. “Berkuat kuasa 1 Oktober 2021 tiada lagi lesen baru LMK (minuman… Read more »

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 11:01 am

zunnun

TN terok di marahi ‘si suami’ semalam hari, kerana ‘si suami’ terperanjat sakan melihat kejora permainkan TN pd siang hari…..

kini ‘si suami’ sdg mengadap hadi utk di hembus jampi mentera ke muka TN agar dapat memulihkan semangat ‘si isteri’..🤣

Reply
17 November 2020 7:44 am
_____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 11:01 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (CGU KEJORA BISTARI)

Bravo Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Mmg hebat juga dgn komen yg Bro Zunnun beri
Rupa2nya Bro Zunun kita ini tidak kurang bistari
Zunun kata, suami TN nak pulih semangat isteri
TN anjing, rasa sangat malu & dia pun cabut lari
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HHOHO HIHIHI

Reply
17 November 2020 10:58 am
_____________________________________________________

zunnun
zunnun
17 November 2020 7:34 am

satire politik kerajaan Moo dgn #melayu2islam dari kawah masakan seketul daging babi hadi kini masuk fasa 2 kesundalan mereka… coincidence scandal Moo & OT96 makin hari makin menjadi realiti semasa, dgn annuar musa menambahkan derita yg omNo kian hadapi… geng petai & warisan di jemput masuk utk perkasakan pengkianat2 negara (pN) ….. ape kah babi2 negara (bN) akan ikut serta…? bagaimana pula geng2 hisham dlm omNo, apekah mereka akan tinggalkan omNo yg di terajui zahid/najib..? bagaimana pula dgn pH, yg mana dAp & pAn telah menyatakan tidak akan bekerjasama dgn omNo yg di terajui oleh zahid/najib…? apekah, dAp & pAn… Read more »

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 6:48 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Pagi ini tak keluar pulak TN betina tua menopos
Tk marah ker..Wali Mamai tulis tk ikut tajuk pos?
Apa dia pengsan, nafas anjing tua ini dh ‘pause’?
Atau pun, anjing tua ni dh tebongkang mampos?
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

zunnun
zunnun
17 November 2020 7:44 am
Reply to  Anonymous

TN terok di marahi ‘si suami’ semalam hari, kerana ‘si suami’ terperanjat sakan melihat kejora permainkan TN pd siang hari…..

kini ‘si suami’ sdg mengadap hadi utk di hembus jampi mentera ke muka TN agar dapat memulihkan semangat ‘si isteri’..🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:38 am
Reply to  zunnun

zunnun ini sama orang nya dengan Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla ker?

Gunakan same line of arguments, same thinking, same demented otak.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:46 am
Reply to  zunnun

Kalau bukan, dia DAP ZUNNUN THE LANUN, PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA DIA MENGARUT ATAU MENCARUT.

Dia mengarut di atas nih, maka Pukimak lah dia.

DAP ZUNNUN THE PUKIMAK.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 10:58 am
Reply to  zunnun

Bravo Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Mmg hebat juga dgn komen yg Bro Zunnun beri
Rupa2nya Bro Zunun kita ini tidak kurang bistari
Zunun kata suami TN nak pulih semangat isteri
TN anjing..rasa sangat malu & dia pun cabut lari
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:41 am
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla sensitif, takut orang tak layan dia, maka dia pun provoke lah.

Jaga2, jangan provoke hingga punkoq kamu kena rodok. Seperti biasa, Bang Ali sentiasa menunggu kamu.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:54 am
Reply to  Anonymous

TN Anjing Betina Tua Kelentit Panjang sensitif, takut orang tak layan dia, maka dia pun provoke lah.

Jaga2, jangan provoke hingga punkoq kamu kena rodok. Seperti biasa, Bang Ali sentiasa menunggu kamu.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:55 am
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK BAWA MARI TAIK MACAM DI ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAKLAH MUDAH.
HANYA YANG BIJAK DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:55 am
Reply to  Anonymous

INI SATU CONTOH YANG AGAK MENARIK:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing nak lagak jerung tk sedar diri nya bilis!
Kini dah tak ada idea merapu anjing itu nak tulis
Idea sawan gila babi dia, anjing tua itu dh muflis
Teruk dia dilanyak, ibarat dgn keretapi kena gilis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Muka anjing ini spt kulit babi tebal, malu tk kalis
Mulut becok biadab..laki dia malu bwa ke majlis
Tk bersopan, perangai kuangajar mengalah iblis
Puki pula kering kerepot penuh dgn kurap syplis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:17 am
Reply to  Anonymous

Kamu bukan “seperti”, kamu adalah babi.

Rupa, bentuk, tabiat semua nya babi.

Hoq hoq.

The bloody hog.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:56 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

HAW HAW HAW

Txs for the morning fun and entertainment, Sir.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 10:06 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

HAW HAW HAW

Txs for the morning fun and entertainment, Madam.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bloody old idiot, TN “anjing” like to boast and lie
Only on slanders and bluffing..this idiot lady rely
If we follow her words..it is as if..pig also can fly
However, thanks for the fun the silly idiot supply
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HOHOHO

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:11 am
Reply to  Anonymous

Ini lah contoh kata2 orang yang mengaku baru lepas sembahyang berjumaah –

“.. Kelentit Panjang ..

“Puki pula kering kerepot penuh dgn kurap syplis ..”

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:15 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla mengaku dia pandai

“MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAKLAH MUDAH.
HANYA YANG BIJAK DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…

KEPALA BAPAK DIA, kata Najib Klepto wal Jibo.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:21 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol ini biadab dan kurang ajar.

Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil. Sebab depa sibuk sangat, kuat seks, asyik berkongk.k pagi petang siang malam.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:26 am
Reply to  Anonymous

Ini lah contoh kata2 orang yang tak pernah sembahyang –

“.. Kelentit ..

“Puccimak (pukimak) dikongk.k (dikongkek) Bang Ali ..”

TN Anjing Betina Tua Kelentit Panjang.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:27 am
Reply to  Anonymous

TN Anjing Betina Tua Kelentit Panjang mula sedar:

“MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAKLAH MUDAH.
HANYA YANG BIJAK DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…

KEPALA BAPAK DIA, kata Cikgu Kejora.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:27 am
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK MEMBEBEL MEROYAN MERAPU TAIK MACAM DI ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAKLAH MUDAH.
HANYA YANG BIJAK DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:28 am
Reply to  Anonymous

INI ADALAH DUA CONTOH PILIHAN:

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:30 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dh beruban bulu puki dan semua bulu
Kat blog ni, anjing ni gatal puki, nk jadi penghulu
Tapi dia tk mau tengok kehebatan Kejora ni dulu
Akibatnya asyik kena tala & taji, kantoi dan malu
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:30 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dajal mahu buat perangai keling paria
Dia nak buat sikap tamak, serupa dgn anjing liar
Blog ini, dia cuba mau buat harta pala bapak dia
Dgn org lain boleh, tapi Cgu Kejora tak akan biar
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 6:42 am

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora baru je balik dari surau, berjemaah subuh
Sementara diri ni sihat pahala ingin nak diimbuh
Tapi, naper takde nampak TN anjing tetek labuh?
Tk kan si tua puki kering tu laki dia dok setubuh?
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:44 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Sian mkcik TN anjing..tidur ngangkang terbaring
Laki dia..’sembunyi’ dlm selimut..tidur mengiring
Tak ingin laki dia..dgn puki dia yg kerepot kering!
Bibir puki pula, itam kepet mcm kulit buah jering
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:58 am
Reply to  Anonymous

Mcm ini ker orang yang lepas sembahyang berjemaah? Cakap pasal mengangkang, puki kerepot dll? Astaghfirullah.

Gamak nya dia berimamkan Syaitan, tak pedulikan siapa yang led the prayers di surau/ masjid tuh.

Demikianlah bila ada yang keturunan sekolah di SJK, salah campuran, mulut celupar, bont.t selalu disambar. Dek Bang Ali.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:52 am
Reply to  Anonymous

Berjemaah di surau, konon, tapi balik saja ke rumah, mencaci, mengkeji, si Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

Gamak nya masa sembahyang, otak nya selalu melayang. Ingatkan tahi ayam dan perkara2 seperti itu, ha nya tonggang tonggek saja, mulut membebelkan benda2 yang dia nak tulis selepas nya.

Astaghfirullah, Wak Gontol …

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:03 am
Reply to  Anonymous

Tak pernah berjemaah di surau atau bersolat di rumah, mencaci, mengkeji, si TN Anjing Betina Tua Kelentit Panjang nih.

Gamak nya sebab tak sembahyang, otak nya selalu melayang. Ingatkan tahi ayam dan perkara2 seperti itu, ha nya tonggang tonggek saja, mulut membebelkan benda2 yang dia nak tulis selepas nya.

Astaghfirullah, TN Anjing 🐕 …

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:04 am
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK BUAT KARANGAN SAMPAH TAIK MACAM DI ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAK SEMUA ORANG MAMPU.
HANYA YANG BIJAK DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:04 am
Reply to  Anonymous

INI ADALAH SATU CONTOH TERBAIK:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing asyik kena, Kejora taji tersmbam jatuh
Maruah dan moral anjing tua ini dh rosak runtuh
Membebel, meroyan dia..tajuk post tak disentuh
Bodoh anjing ni mcm pak dia pnya kepala butuh
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:24 am
Reply to  Anonymous

NYATA BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NIH TIDAK DIBIMBING EMAK BAPAK NYA DI MASA KECIL.

TIDAK DIASUH, HANYA DIGONTOL HINGGA BERPELUH.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:35 am
Reply to  Anonymous

NYATA TN ANJING BETNA TUA KELENTIT PANJANG NIH TIDAK DIBIMBING EMAK BAPAK NYA DI MASA KECIL.

TIDAK DIASUH, HANYA DIGONTOL HINGGA BERPELUH.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:35 am
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK BUAT KARANGAN SAMPAH TAIK MACAM DI ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAK SEMUA ORANG MAMPU.HANYA YANG BIJAK DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…
INI SATU CONTOH:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing udah macam kena rejam dgn lembing
Hidup bangsat dlm keadaan terumbang-ambing
Masa kecik, anjing ini kutip makan taik kambing
Dia jadi kurang ajar, sbb mak bapak tak bimbing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 10:01 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Sekarang biar pembaca yang menilai.

HAW HAW HAW

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 10:07 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Sekarang biar pembaca ketawa mengilai.

HAW HAW HAW

CoViD21
CoViD21
17 November 2020 5:52 am

However, if we have a high rate of false positives, then the rise in ‘cases’ could be driven by a rise in testing – and nothing else. And you don’t need a high percentage of false positive tests to do this. If the false positive rate is as little as just one per cent (1%) this means the majority of people told they are positive for COVID19, do not have COVID19! I know that most people find this a difficult one. It goes like this. First, you have to know the estimated prevalence of the disease in the community. That… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
17 November 2020 3:33 am

Wali Damai…aku rasa lebih elok tukar nickname kau jadi Wali Dawai Karat Reban Ayam, Itik ..hahahahaha

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 6:54 am
Reply to  khatijah.nuno

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora ini moden, tpi Wali Mamai berfikiran kuno!
Wali ini, rasanya kulit balar atau dipanggil ‘albino’
Agaknya dia ni perut kembung, telan serbuk Eno
Nama dicdg tukar ke Wali Dawai dek Tijah Nuno
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:39 am
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla mesti komen tak senonoh.

Dalam kepala dia kata2 kotor dan tak senang di dengar sentiasa penuh.

Takda kerja lain selain mencaci, mengutuk, mengkeji Beruk Tua nih.

Mesti merana emak bapak nya nak membesarkan nya sebab jahat, degil sebab bukan saja jahat, juga amat bodoh.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:51 am
Reply to  Anonymous

TN anjing betina tua iblis kelentit panjang mesti komen tak senonoh.

Dalam kepala dia kata2 kotor dan tak senang di dengar sentiasa penuh.

Takda kerja lain selain mencaci, mengutuk, mengkeji Anjing Tua nih.

Mesti merana emak bapak nya nak membesarkan nya sebab jahat, degil sebab bukan

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:52 am
Reply to  Anonymous

ANYBODY CAN WRITE THIS KIND OF GARBAGE, BY JUST CHANGING THE NAME OF WHOM THE WORDS ARE DEDICATED TO.

BUT TO PUT IT IN A NICE RYTHMIC WAY NOT EVERY ONE MANAGE TO DO IT. ONLY THE SMART, GENIUS AND TALENTED ONE CAN…

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:52 am
Reply to  Anonymous

HERE ARE AMONG FEW OF THE EXAMPLES:

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:54 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Old TN’s words are like garbage, smelly & rotten!
By Kejora, the stupid idiot is all the while beaten!
Kejora whacked the lady to the ground flattened
The scene is like a mouse by a tiger being eaten
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:54 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bloody old idiot, TN “anjing” like to boast and lie
Only on slanders and bluffing..this idiot lady rely
If we follow her words..it is as if..pig also can fly
However, thanks for the fun the silly idiot supply
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HOHOHO

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:55 am
Reply to  Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕
betina tua iblis,
pungkoq penuh kudis,
puki kurap syplis,
otak ciput nipis..
akal pendek kelentit panjang…

HAHAHA HOHOHO HIHIHI HUHUHU

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:29 am
Reply to  Anonymous

Bukan saja bodoh bangang Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

Pemalas, tak mahu perah otak nya, hanya sesuaikan kata2 dia dalam komen2 orang lain.

Demikian lah bankrap otak Wak Gontol nih. Otak nya diletak di gontol nya.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:46 am
Reply to  Anonymous

Bukan saja bodoh bangang TN Anjing Betina Tua Kelentit Panjang nih.

Pemalas, tak mahu perah otak nya, hanya diulang-ulang kata2 cacian dan ejekan serupa budak2 sekolah rendah.

Demikian lah bankrap otak TN Anjing 🐕 nih. Otak nya diletak di kelentit nya.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:46 am
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK BUAT KARANGAN SAMPAH TAIK MACAM DI ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAK SEMUA ORANG MAMPU.HANYA YANG BIJAK DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…
INI SATU CONTOH:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing kena balun..sampai jadi sawan sasau!
Bontot anjing itu bgai kena tibai dgn kayu kasau
Kelentit dia pula..ibarat dah kena hiris dgn pisau
Bila nampak je pantun Kejora, mula lah dia risau
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

WALI DAMAI
WALI DAMAI
17 November 2020 2:32 am

aku hanya percaya kat kau pasal dara-dara tu je terutama pasal Farhana yang bakal jadi tunangan aku tu ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️ pasal perkara lain kamu memang mengarut dan menfitnah!! Kaki mencarot dan menyundal! -Apasal pulak Ticer Zura nak cemburukan kat kamu hah? -perasan pulak kamu? Dia pon tahu kamu tu “DARAI” dalam bahasa Kedah! Lagi pon kamu bukan boleh apa-apakan dia Anu kamu pon tak mampu nak cederakan apa-apa milik dia kan! Kalu dengan Jigit..nafkah batin 100 % dijamin ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️ kikikiki kejora..kejora… dekatkan diri mu dengan tuhan supaya kamu mendapat hidayah bersihkan hati kamu at last sampaikan salam aku pada Farhana cun… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
17 November 2020 3:31 am
Reply to  WALI DAMAI

Wali pula dah…jadai wali nikah kahwin dah lah huhuhu

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:37 am
Reply to  WALI DAMAI

WALI MAMAI 2:32 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Maaf le Wali Mamai, entri ko ini Kejora tk perhati
Melayari blog ni pun Kejora tadi sekejap terhenti
Farhana call lgi, tnya pasal homework masa cuti
Banyak jugak soalan, yg budak manja itu tak reti
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:41 am
Reply to  Anonymous

WALI MAMAI 2:32 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Soalan2 add maths Farhana asyik jer kebuntuan
Bab Satah & Tiga Dimensi, dia bnyak kecelaruan
Tpi mlm ini Kejora terasa satu mcm kesyahduan
Sbab tadi tu, Farhana ada sebut pasal kerinduan
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:45 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla mmengarut hingga hampir pukul 4 pagi.

“Too much talking is a symptom of an underlying illness and should be addressed by a medical provider if combined with hyperactivity or symptoms of mental illness, such as hallucinations.”

https://www.google.com/search?q=too+much+talking+a+sign+of&oq=too+much+talking+a+sign+of&aqs=chrome..69i57j0i22i30i457j0i22i30l6.8391j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:25 am
Reply to  Anonymous

TN Anjing 🐕 Betina Kelentit Panjang mengarut hingga hampir tiada idea bernas lagi.

“Too much talking is a symptom of an underlying illness and should be addressed by a medical provider if combined with hyperactivity or symptoms of mental illness, such as hallucinations.”

https://www.google.com/search?q=too+much+talking+a+sign+of&oq=too+much+talking+a+sign+of&aqs=chrome..69i57j0i22i30i457j0i22i30l6.8391j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:30 am
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK BAWA SAMPAH MACAM DI ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAK SEMUA ORANG MAMPU.
HANYA YANG BIJAK DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:31 am
Reply to  Anonymous

INI SATU CONTOH YANG MENARIK:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN betina pelesit cuba nak lagak mak haji
Tapi anjing biol ini kini dh mula takut & kecut biji
Tak ada hari yg betina tua puaka ini tak kena taji
Kejora dah humban ifrit tu, ke dlm taik punya loji
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kesian anjing tua tu asyik je kena herdik & dikeji
Sebab, dia bengap dungu dan tak tinggi mengaji
Sebaliknya cikgu Kejora ini, asyik saja orang puji
Pembaca berkenan, dgn pantun yang Kejora saji
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:32 am
Reply to  Anonymous

CAKAP BESAR, MENGAKU ITU INI, WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NIH.

MEMANG DIKETAHUI UMUM BAHWA YANG BODOH BANGANG TAK BOLEH MENGGUNA OTAK NYA, MAKA HANYA MENGKOPIPES ITU INI.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:56 am
Reply to  Anonymous

CAKAP BESAR, MENGAKU ITU INI, TN ANJING 🐕 BETINA TUA KELENTIT PANJANG NIH.

MEMANG DIKETAHUI UMUM BAHWA ANJING NI BODOH BANGANG TAK BOLEH MENGGUNA OTAK NYA, DIA AMAT RISAU BILA KEJORA MENGGUNAKAN KAEDAH KOPIPES.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:57 am
Reply to  Anonymous

SESIAPA PUN BOLEH SETAKAT NAK MEMBEBEL MEROYAN MERAPU TAIK MACAM DI ATAS TU.
TAPI UNTUK MENGARANG KATA-KATA MADAH TERSUSUN INDAH, TIDAKLAH MUDAH.
HANYA YANG BIJAK DAN BERBAKAT SAJA YANG BOLEH…
INI ADALAH DUA CONTOH PILIHAN:

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:57 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing kena taji teruk, kini parah & terngadah
Dgn Cg Kejora..anjing tu hari2 makan caci ludah
Naper ler biol bengap sgt itu anjing haram jadah
Bkn ke kopipes itu menjadikan kerja jadi mudah?
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bkn sja peluru2 Kejora itu, TN anjing tak tertepis
Bahkan juga anjing tua ni, tergamam & terpukau
Peduli apa, Kejora nak salin ke atau nak kopipes
Itu pantun2 sendiri..bkn harta kepala bapak kau!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:58 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bila Kejora ‘kopipes’ TN anjing jadi marah geram
Mula lah anjing ini kalut, serupa dgn keling paria
Tapi apasal yang dia risau itu anjing anak haram
Bukannya Kejora ini, curi harta kepala bapak dia!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Hohoho..TN anjing dah makin kecut dan trauma
Peduli apa Kejora nak komen guna pantun lama
Apa yg penting, kesakitan, tetap anjing ni terima
Biar dirasa, muka kena ludah dgn kahak gelema
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
16 November 2020 11:49 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
Cemburu pada diri Zura juga..ada nmpak tertera
Bila nmpak Kejora dgn Farhana dia spt bimbang
Dia ada tanya ‘naper dgn Farhana begitu mesra’?
Kejora ckp, ‘mngkin sbb Farhana tu takde abang’
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

WALI DAMAI
WALI DAMAI
16 November 2020 11:56 pm
Reply to  Anonymous

kau gi skolah ya kejora

siapa yang kau layan tu

WALI DAMAI
WALI DAMAI
17 November 2020 12:15 am
Reply to  WALI DAMAI

aiikkk semua budak spm tengah BDR masa ni

pelik…pelik….pelik

WALI DAMAI
WALI DAMAI
17 November 2020 12:16 am
Reply to  WALI DAMAI

BDR pulak….

ngaji on-line maksud aku

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:16 am
Reply to  WALI DAMAI

WALI MAMAI 11:56 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Wali Mamai ini mmg lah jenis bodoh berkati-kati
Dah besar menyusah org..kecik dulu tk nak mati
Perkara mudah begini pun Wali bingai ni tak reti!
Semua citer tu adalah masa sekolah belum cuti!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

khatijah.nuno
khatijah.nuno
17 November 2020 3:32 am
Reply to  Anonymous

hahahaha Wali Mamai ? Aku pula baru nk fikir bagi dia gelaran Wali Dawai Karat hahahaha

Anonymous
Anonymous
16 November 2020 11:46 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Ingin Kejora cerita..pasal dua orang gadis manja
Sorang student, Farhana & sorang lagi ticer Zura
Kerap depa tu bertembung masa nk dtg ke meja
Saling cemburu depa dua tu mmg nmpak ketara
👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️👩‍⚖️
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
16 November 2020 11:48 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤👩‍🎤
Antara mereka berdua itu, Zura lebih putih cerah
Bila Kejora ke kantin dgn dia, Farhana spt marah
Mmg, cmburu sesama anak gadis, dh jdi lumrah
Tapi masalahnya..Kejora pula jadi tak tentu arah
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

WALI DAMAI
WALI DAMAI
17 November 2020 12:03 am
Reply to  Anonymous

itu la aku dah cakap dan atur

farhana untuk aku

ticer untuk jigit

JANGAN SAMPAI TN MARAH KAUL
TN TU PEGUAM (JD YANG BILANG GITU.he.he)
DIA PENGAMAL UNDANG-UNDANG

kenapa kau tak faham-faham hah

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:26 am
Reply to  WALI DAMAI

WALI MAMAI 12:03 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Wali Mamai, ko bikin aku gelak nak pecah perut!
Rasanya ngko ni mabok dek terlebih hisap curut
Haper ker bender nyer yg ko mari nak mengarut?
Kan ke makcik TN tu dukun bidan & tukang urut!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:36 am
Reply to  Anonymous

WALI MAMAI 12:03 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dulu Kejora ingatkan mkcik TN bebal itu pondan
Sbab dia selalu celupar dan melatah tak padan2
Tambah lagi, dia suka bersolek & pasang badan!
Ada org bagi tau, makcik tua sihir itu kerja bidan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 1:54 am
Reply to  Anonymous

WALI MAMAI 12:03 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Mkcik TN anjing sihir iblis itu, bidan & surirumah
Betina tua puaka itu, akidah rosak & iman lemah
Dia mcm Wali ler, dari Peju-Wang punya khemah
Ini semua macai penentang ‘Penyatuan Ummah’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:05 am
Reply to  Anonymous

WALI MAMAI 12:03 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Mkcik TN anjing dajjal tu mmg kuangajar biadab
Dia maki & caci orang, ikut mulut dia pnya sedap
Dgn Kejora ni, peluru le anjing tua tu kena hadap
Kini, anjing tua itu, kat luar jer terhendap-hendap
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:16 am
Reply to  Anonymous

WALI MAMAI 12:03 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Mkcik TN anjing tu macai cikai yg nak lagak otai
Ibarat pendekar mustar nk lwn harimau berantai
Apa yg dia dpt hanyalah disekel, tibai dan bantai
Blh dikata, hari2 anjing tu menyembam ke lantai
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 2:27 am
Reply to  Anonymous

WALI MAMAI 12:03 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Mkcik TN anjing nak juah, tak padan macai cikai
Asal org komen dia tampil sanggah dan pertikai
Bodoh & bengap anjing tua itu serupa dgn sakai
Tk sedar dh dekat 90 th, tk lama nk jadi bangkai!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 3:05 am
Reply to  Anonymous

WALI MAMAI 12:03 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mkcik TN betina pelesit cuba nak lagak mak haji
Tapi anjing biol ini kini dh mula takut & kecut biji
Tak ada hari yg betina tua puaka ini tak kena taji
Kejora dah humban ifrit tu, ke dlm taik punya loji
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kesian anjing tua tu asyik je kena herdik & dikeji
Sebab, dia bengap dungu dan tak tinggi mengaji
Sebaliknya cikgu Kejora ini, asyik saja orang puji
Pembaca berkenan, dgn pantun yang Kejora saji
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:40 am
Reply to  WALI DAMAI

Terima kasih mengata TN tu Peguam.

Wak Gontol Kejora Kojolla nih tak makan banyak garam – cakap metaphorically.

Tapi in reality dia terlebih makan garam hingga blood pressure nya selalu nak meletup.

Maka otak nya biul, mengarut, mencarut, otw to gol bila dia begitu.

Tak lah di doakan, tapi no problem kalau dia gol.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:30 am
Reply to  Anonymous

Bila masuk saja Wak Gontol Kejora Kojolla, mula lah cakap pasal perempuan dan apa2 lain yang mengarut.

Dia tak ada adab sopan. Sekolah di SJK, bercampur dengan keturunan penyangak, penjahat dan genster. Adab sopan tak timbul di gerombolan begitu.

Di rumah, tak dibimbing emak bapak nya. Depa sentiasa sibuk pagi petang siang malam. Jika Wak Gontol ini berterusan kurang ajar, akan di sebut apa yang di buat depa sentiasa sibuk tuh.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:34 am
Reply to  Anonymous

WALI MAMAI 12:03 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing nak lagak jerung tk sedar diri nya bilis!
Kini dah tak ada idea merapu anjing itu nak tulis
Idea sawan gila babi dia, anjing tua itu dh muflis
Teruk dia dilanyak, ibarat dgn keretapi kena gilis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Muka anjing ini spt kulit babi tebal, malu tk kalis
Mulut becok biadab..laki dia malu bwa ke majlis
Tk bersopan, perangai kuangajar mengalah iblis
Puki pula kering kerepot penuh dgn kurap syplis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:38 am
Reply to  Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina puki kering, akal pendek kelentit panjang 7:30 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing udah macam kena rejam dgn lembing
Hidup bangsat dlm keadaan terumbang-ambing
Masa kecik, anjing ini kutip makan taik kambing
Dia jadi kurang ajar, sbb mak bapak tak bimbing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:52 am
Reply to  Anonymous

Apa yang di buat emak bapak Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla yang menyebabkan depa sibuk sangat hingga tak membimbing anak nya di masa kecil –

depa asyik berkongk.k. Pagi petang siang malam. Bapak nya kuat seks, asyik mengheret emak nya ke katil dari masa ke masa.

Maka mana lah nak membimbing anak nya Wak Gontol nih.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:57 am
Reply to  Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina puki kering, akal pendek kelentit panjang 7:52 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing udah macam kena rejam dgn lembing
Hidup bangsat dlm keadaan terumbang-ambing
Masa kecik, anjing ini kutip makan taik kambing
Dia jadi kurang ajar, sbb mak bapak tak bimbing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HHOHO HIHIHI HUHUHU

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:02 am
Reply to  Anonymous

Apa yang di buat emak bapak TN anjing betina tua sihir kelentit panjang yang menyebabkan depa sibuk sangat hingga tak membimbing anak nya di masa kecil –

depa asyik berkongkek Pagi petang siang malam. Bapak nya kuat seks, asyik mengheret emak nya ke katil dari masa ke masa.

Maka mana lah nak membimbing anak nya TN Anjing nih.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:02 am
Reply to  Anonymous

ANYBODY CAN WRITE THIS KIND OF GARBAGE, BY JUST CHANGING THE NAME OF WHOM THE WORDS ARE DEDICATED TO.

BUT TO PUT IT IN A NICE RYTHMIC WAY NOT EVERY ONE MANAGE TO DO IT. ONLY THE SMART, GENIUS, BRILLIANT AND TALENTED ONE CAN…

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:03 am
Reply to  Anonymous

THESE ARE A FEW EXAMPLES:

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:03 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
TN is as if, being whacked, in WWF SmackDown!
Kejora had beaten the old idiot flat to the ground
Now, TN resembles a clumsy beggar at the town
And as the champion, Kejora still hold the crown
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:04 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Idiot TN is damn stupid and not highly educated!
While her opponent, Kejora is extremely talented
That’s why, she sprawled to the floor, TN bastard
And that is what all the audience always wanted
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HOHOHO

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:26 am
Reply to  Anonymous

Bastard (better than idiot) Wak Gontol has been self praising.

Demented blokes do that.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:23 am
Reply to  Anonymous

Blardy Googledegook

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:30 am
Reply to  Anonymous

“WRIT(ING) THIS KIND OF GARBAGE, BY JUST CHANGING THE NAME OF WHOM “THE WORDS ARE DEDICATED To” clearly shows Wak Gontol has no principles.

But then those mixing with the wrong crowd, like the SJK attendees, always don’t.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:44 am
Reply to  Anonymous

ACTUALLY, WAK GONTOL IS UNCIVILIZED.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:35 am
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla biadab dan tak sopan.

Menulis pasal cemburu pompuan dsb nya di blog politik menunjukkan dia tak reti norms of blogging behaviour.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:40 am
Reply to  Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina puki kering, akal pendek kelentit panjang 8:23/8:26/8:30/8:35 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Seronok betul..tengok TN anjing, racau meroyan
Sbb itu, anjing bapok ni Kejora selalu suka layan
Kejora dah bogelkan anjing ini & londeh pakaian
Membebel sakan lah dia, serupa nenek kebayan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:47 am
Reply to  Anonymous

Cakap besar, mengaku itu ini Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

Sebenarnya dia pariah, dipulaukan, tak disukai ramai, itu sebab dia geram, coba menunjukkan dia relevant di sini.

Maka mengarut dan mencarut lah dia in the process.

Wak Gontol Kejora Kojolla.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 10:13 am
Reply to  Anonymous

Cakap besar, mengaku itu ini TN Anjing Betina Tua Kelentit Panjang nih.

Sebenarnya dia pariah, dipulaukan, tak disukai ramai, itu sebab dia geram, coba menunjukkan dia relevant di sini.

Maka mengarut dan mencarut lah dia in the process.

TN Anjing Betina Tua Kelentit Panjang.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 10:14 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dajal mahu buat perangai keling paria
Dia nak buat sikap tamak, serupa dgn anjing liar
Blog ini, dia cuba mau buat harta pala bapak dia
Dgn org lain boleh, tapi Cgu Kejora tak akan biar
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI HUHUHU

WALI DAMAI
WALI DAMAI
16 November 2020 9:20 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kalu baget tak lulus ini kes bahaya
Kejora pastiinya tak dapat sara ibu
Untungla kejora dapat mertua kaya
Boleh kasi pinjam wang 10,11 ribu

Aku pula kerja swasta pon rasa trkesan
Silap-silap haribulan ,hilang terus kerja
Tapi ayah dan ibu tingin sngat berbesan
Mminang Farhana mereka sanggup taja

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💐🌹🥀🌷🌺🌸🌻🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

Anonymous
Anonymous
16 November 2020 11:07 pm
Reply to  WALI DAMAI

WALI MAMAI 9:20 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Naper ler Wali ni, masih jugak degil ketegar juah?
Wali ni mmg jenis muka tak malu..takde maruah
Kan semuanya, Kejora dah jawab nun kat bawah
Kalau pasal Farhana itu, Wali hanya makan kuah
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

WALI DAMAI
WALI DAMAI
16 November 2020 9:07 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mengagih-agih pompuan bukannya lanun
Perkara bina masjiid masing2 ready sedia
Jangan lupa pula pada komentaris Zunnun
Eton , pensyarah muda cantik kasikan dia

Aku dan Jigit ni memang igau yg muda
Kesian ngan jigit dah lama dia menduda
Semua dara-dara diagih,marah dah reda
Kalau mvsa nak join terpaksa cari janda

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💐🌹🥀🌷🌺🌸🌻🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

Anonymous
Anonymous
16 November 2020 9:38 pm
Reply to  WALI DAMAI

WALI MAMAI 9:07 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Ini dh mcm pembahagian harta oleh puak lanun
Klu Kejora tak turut campur..mmg tk blh selesai!
Rasanya cik Wali ni lbh sesuai jodoh dgn Zunun!
Manakala MvsA pula dgn mkcik TN lebih sesuai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 9:51 am
Reply to  Anonymous

Kamu sesuai dengan Wak Gontol Kejora Kojolla.

Awas punkoq kamu dibalun, ditibai dan dibantai Wak Gontol.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 10:03 am
Reply to  Anonymous

Kamu sesuai dengan TN Anjing 🐕 Betina Tua Kelentit Panjang.

Awas kelentut kamu ditenyeh, digesel dan dijilat TN Anjing 🐕.

WALI DAMAI
WALI DAMAI
16 November 2020 8:56 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Malam ini ku temui pembahagian saksama
Demi mngeratkan siraturahim dan saudara
Cikgu Kejora sudah pasti dengan Dr Akma
Encik Jigit di kawin kan dengan Ticer Zura

Tak eloklah bermusuh-musuh sampai ke mati
Kita hidup ni pon menumpang dibumi yg fana
Encik TN sang lelaki sado kita kasi dia C.Yati
Untuk aku pula,siapa lagi kalu bukan Farhana

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💐🌹🥀🌷🌺🌸🌻🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

Anonymous
Anonymous
16 November 2020 10:01 pm
Reply to  WALI DAMAI

Anonymous (TN anjing 🐕 kelentit panjang)

Wak Gontol Kejora Kojolla membahagi bahagi kan pompuan mcm dia lepas menang perang

Tapi perang yang dia menang hanya bila lawan kucing

Berterabur, di gigit, di kongkak kalau coba lawan anjing

Reply
16 November 2020 9:50 am
______________________________________________________

Anonymous
Anonymous
16 November 2020 10:01 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le mkcik TN anjing 🐕 betina tua iblis puki kurap syplis akal pendek kelentit panjang 9:50 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kepala TN anjing, kini dah jadi serabut tk karuan
Itu ler dh nyanyuk teruk..ini tua pnya perempuan
Asyik disekel kepala, anjing ni jadi sasau sawan!
Ini dengan anjing le, yg Kejora kini sdg berlawan
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 6:43 am
Reply to  Anonymous

Kadang2 sedap pagi2 bukak laptop nampak komen Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla. Sebab dapat peluang membalun, menibai dan membantai dia secara terjemput

Walau pun binatang ini tak perlu di jemput, boleh di balun bila2 masa saja.

Dia dah terkenal sebagai mulut celupar, tersangkut di pucci emak dia masa lahir, mulut herot, bibir terjueh, senang kluar kata2 yang tak semenggah.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 6:49 am
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih dah tua 80an mirip 90an tahun umur. Sepatut nya dia cakap benda2 yang baik, guna bahasa yang biasa, tidak mencaci, mengejek.

Tapi kerana tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil, dia guna kata2 anjing, sasau sawan, dll.

Mengaku dia jadi lawan kpd TN.

Maka dianggap lawan lah dia. Akan dibalun, titibai dan dibantai disini berterusan. No holds barred.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 6:56 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol ini menjadi masalah di dunia ini sejak lahir lagi. Dia susah nak keluar dari pucci emak nya. Akhir nya di tarik keluar dek bidan, di tekan2 kepala nya, tersangkut bibir, hidung dsb nya di pucci emak dia.

Maka itu lah yang menyebabkan mulut nya celupar, otak nya kotor, setiasa mahu cakap perkara2 yang tak sesuai di masa blogging.

Di masa dewasa, dia salah campuran. Naturally gravitated to bad hats, thugs and gangsters. Maka sentiasa biadab dan kurang ajar lah dia.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:17 am
Reply to  Anonymous

TN anjing betina tua kelentit panjang nih dah tua 80an mirip 90an tahun umur. Sepatut nya dia cakap benda2 yang baik, guna bahasa yang biasa, tidak mencaci, mengejek.

Tapi kerana tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil, dia guna kata2 beruk, wak gontol, dll.

Mengaku dia jadi lawan kpd Kejora.

Maka dianggap lawan lah dia. Akan dibalun, titibai dan dibantai disini berterusan. No holds barred.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:18 am
Reply to  Anonymous

TN anjing ini menjadi masalah di dunia ini sejak lahir lagi. Dia susah nak keluar dari puki emak nya. Akhir nya di tarik keluar dek bidan, di tekan2 kepala nya, tersangkut bibir, hidung dsb nya di puki emak dia.

Maka itu lah yang menyebabkan mulut nya celupar, otak nya kotor, setiasa mahu cakap perkara2 yang tak sesuai di masa blogging.

Di masa dewasa, dia salah campuran. Naturally gravitated to bad hats, thugs and gangsters. Maka sentiasa biadab dan kurang ajar lah dia.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:19 am
Reply to  Anonymous

ANYBODY CAN WRITE THIS KIND OF GARBAGE, BY JUST CHANGING THE NAME OF WHOM THE WORDS ARE DEDICATED TO.

BUT TO PUT IT IN A NICE RYTHMIC WAY NOT EVERY ONE MANAGE TO DO IT. ONLY THE SMART, GENIUS AND TALENTED ONE CAN…

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:20 am
Reply to  Anonymous

THESE ARE AMONG FEW OF THE EXAMPLES:

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:21 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
TN is as if, being whacked, in WWF SmackDown!
Kejora had beaten the old idiot flat to the ground
Now, TN resembles a clumsy beggar at the town
And as the champion, Kejora still hold the crown
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:21 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Idiot TN is damn stupid and not highly educated!
While her opponent, Kejora is extremely talented
That’s why, she sprawled to the floor, TN bastard
And that is what all the audience always wanted
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:22 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora is like a ‘bright lamp’, that shine and glow!
Compared to Kejora, old TN is really down below
The moron is damn stupid and her IQ is very low
Her brain, is as dull as the brain of an old buffalo
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:23 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Bloody moron TN always appear to boast and lie
The ‘excuses’ from her are damn poor and weird
Kejora gave English ‘pantun’, the goon can’t reply
Simply because, she is a damn bloody, silly idiot!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:24 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Old TN’s words are like garbage, smelly & rotten!
By Kejora, the stupid idiot is all the while beaten!
Kejora whacked the lady to the ground flattened
The scene is like a mouse by a tiger being eaten
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:27 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Bloody old idiot, TN “anjing” like to boast and lie
Only on slanders and bluffing..this idiot lady rely
If we follow her words..it is as if..pig also can fly
However, thanks for the fun the silly idiot supply
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:30 am
Reply to  Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕
betina tua iblis,
pungkoq penuh kudis,
puki kurap syplis,
otak ciput nipis..
akal pendek kelentit panjang…

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 7:57 am
Reply to  Anonymous

Umur dah 80an mirip 90an tahun tapi cakap seperti ini.

Tanda dah membuang tebiat, tak lama lagi gol, Beruk Tua Wak Gontol nih.

Innalillah, RIP, Wak Gontol.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:03 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol ini is hell of a frustrated bloke.

Pagi2 lagi dah mula keluarkan frustration nya.

Banyak yang tak betul di dunia dia, itu ini tak memuaskan hati nya.

Demikian lah akibat nya bila salah campuran.

Dia merasa bahwa dia tak diterima masyarakat, jadi a misfit in society, maka rebellious lah dia.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:09 am
Reply to  Anonymous

Umur dah 80an mirip 90an tahun tapi cakap seperti ini.

Tanda dah membuang tebiat, tak lama lagi gol, TN Anjing Betina Kelentit Panjang nih.

Innalillah, RIP, Wak Gontol.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:09 am
Reply to  Anonymous

TN Anjing ini is hell of a frustrated bloke.

Pagi2 lagi dah mula keluarkan frustration nya.

Banyak yang tak betul di dunia dia, itu ini tak memuaskan hati nya.

Demikian lah akibat nya bila salah campuran.

Dia merasa bahwa dia tak diterima masyarakat, jadi a misfit in society, maka rebellious lah dia.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:10 am
Reply to  Anonymous

ANYBODY CAN WRITE THIS KIND OF GARBAGE, BY JUST CHANGING THE NAME OF THE PERSON THE WORDS ARE DEDICATED TO.

BUT TO PUT IT IN A NICE RYTHMIC WAY NOT EVERY ONE MANAGE TO DO IT. ONLY THE SMART, GENIUS AND TALENTED ONE CAN…

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:11 am
Reply to  Anonymous

THIS IS ONE EXAMPLE:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora is like a ‘bright lamp’, that shine and glow!
Compared to Kejora, old TN is really down below
The moron is damn stupid and her IQ is very low
Her brain, is as dull as the brain of an old buffalo
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:16 am
Reply to  Anonymous

Dah jadi budak kecik, Wak Gontol nih.

Memang dia dah sewel, harap dia dapatkan rawatan doktor pakar Psychiatrist supaya tidak gone over the bent and jadi gila sepenuh nya.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:18 am
Reply to  Anonymous

gone over the bend

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:34 am
Reply to  Anonymous

gone over the fence

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:22 am
Reply to  Anonymous

Dah jadi budak kecik, TN Anjing 🐕 nih.

Memang dia dah sewel, harap dia dapatkan rawatan doktor pakar Psychiatrist supaya tidak gone over the bent and jadi gila sepenuh nya.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:22 am
Reply to  Anonymous

ANYBODY CAN WRITE THIS KIND OF GARBAGE, BY JUST CHANGING THE NAME OF THE PERSON THE WORDS ARE DEDICATED TO.

BUT TO PUT IT IN A NICE RYTHMIC WAY NOT EVERY ONE MANAGE TO DO IT. ONLY THE SMART, CLEVER AND TALENTED ONE CAN…

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 8:22 am
Reply to  Anonymous

THIS IS ONE GOOD EXAMPLE:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Bloody moron TN always appear to boast and lie
The ‘excuses’ from her are damn poor and weird
Kejora gave English ‘pantun’, the goon can’t reply
Simply because, she is a damn bloody, silly idiot!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 10:21 am
Reply to  Anonymous

Hell hath no fury like Wak Gontol scorned.

Anonymous
Anonymous
17 November 2020 10:46 am
Reply to  Anonymous

Hell hath no fury like TN Anjing 🐕scorned.

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣