AGAKNYA ISU SEBENAR BAGI PAS HANYALAH SOKONG SAJA APA YANG PM SUKA…

Kalau memperjuangkan lanjutan moratorium lanjutan selama enam bulan lagi dan membenarkan pengeluaran sebanyak RM10 ribu daripada Akaun 1 KWSP bukan isu sebenar, apa dia isu yang sebenarnya di ketika pandemik Covid19 melanda ini?

Dalam isu moratotium dan KWSP, sedarkah Pas bahawa ia sama sekali tidak melibatkan sebarang pertambahan dana daripada kerajaan, sebaliknya hanya kebenaran atau kelulusan kerajaan saja yang diperlukan.

Duit dalam KWSP adalah wang rakyat atau pencarum sendiri, manakala moratorium pula hanyalah penangguhan sementara daripada membuat pembayaran di mana selepas tempoh enam bulan itu berakhir nanti, pembayaran akan disambung semula.

Di mana datangnya kerajaan ada rugi apa-apa?

Setidak-tidaknya dengan dua kelulusan itu, rakyat mempunyai lebih keselesaan untuk berbelanja di musim Covid19, selain secara langsung dapat membantu merancakkan pemulihan ekonomi negara.

Itu pun susah ke Pas nak faham untuk memberi sokongan dan melihatnya sebagai isu yang benar-benar realiti bagi rakyat?

Habis, apa isu sebenar bagi Pas?

Apakah memberi peruntukan RM85.5 juta kepada JASA bagi tujuan propaganda politik suatu isu sebenar bagi Pas ketika Covid19 melanda?

Begitu juga, apakah memberi peuntukan RM8.5 juta untuk NGO Penggerak Komuniti Negara yang sah bersifat politik kepartian turut merupakan isu sebenar?

Kerana itukah Pas hanya berdiam diri terhadap kedua-dua peruntukan politik di atas, walaupun suara kemarahan rakyat begitu membara menolaknya?

Yang lebih penting, apakah juga terus menyokong Muhyiddin Yassin selagi beliau berjawatan Perdana Menteri agar pimpinan Pas terus dapat nikmat jawatan dalam kerajaan, itu merupakan isu yang sebenar bagi sebuah parti Islam?

Mentang-mentang Muhyiddin macam keberatan untuk meluluskan dua perkara tersebut, tambahan pula Anwar Ibrahim dan Najib Razak begitu gigih memperjuangkannya, maka Pas hanya ambil jalan mudah dengan memihak kepada yang ada kuasa semata-mata.

Habis, nasib rakyat yang susah bagaimana?

Apakah jawapan yang ada dalam kepala pimpinan Pas selepas selesa dengan nikmat jawatan sekarang ini – Aku Peduli Apa? (Shahbudindotcom 13/11/2020)

0 0 vote
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 13 November 2020 — 11:47 am
Subscribe
Notify of
guest
32 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 November 2020 6:01 pm

MASALAH AIR KELANTAN BERPUNCA PENINDASAN DAJJAL ILLUMINITY DAN FREEMASON…….. LEMAH PUN PM JUGAK……. PAK DAJJAL FREEMASON PALING BAHALOL…… PKPB beri kesan negatif ke atas ekonomi suku keempat…….. Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) yang dilaksanakan di kebanyakan negeri berkemungkinan besar akan memberi kesan kepada pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada suku keempat 2020. Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz, berkata, walaupun ia dijangka memberi kesan kepada permintaan pengguna khususnya berkaitan peruncitan, makanan dan minuman, penginapan dan hospitaliti, serta pengangkutan, inisiatif di bawah PENJANA dan KITA PRIHATIN seperti Subsidi Upah, Insentif Pengambilan dan Peningkatan Kemahiran Pekerja dijangka akan… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
14 November 2020 1:14 am

Pas peduli apa kesusahan rakyat malaysia. Rakyat negeri dia sendiri pun Pas tak kisah..masaalah air bersih dari dulu sama saja. Rakyat Kelantan terpaksa guna air warna mcam teh susu. Sedangkan MP2 Pas nikmati kenaikkangaji lagi. Rakyat dia terus melarat, berhihrah ke negeri2 lain utk cari rezeki. Lobai2 Pas tetap PIAS HATI.
Pas lalang, mana2 kerjaan atau PM yg memerintah, itu la yg disokong tambah2 pula Pas duduok dlm kabinet kerajaan. Janji gaji pulohan ribu dan elau masyuk tiap2 bulan.

Makan gaji buta, tambah mercedes dan tambah bini

khatijah.nuno
khatijah.nuno
14 November 2020 1:15 am
Reply to  khatijah.nuno

Lobai2 Pas tetap PUAS HATI belako..haprak punya pemimpin2 Kelantan

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
13 November 2020 8:17 pm

KWSP UNTUK SIMPANAN HARI TUA…..NANTI TUA NAK MAKAN APA.,…. BUAT APA BANTU ORANG KAYA……. Moratorium menyeluruh hanya merencatkan ekonomi – Gabenor Bank Negara…….. NOR SHAMSHIAH: “Moratorium menyeluruh tidak baik untuk ekonomi. Meskipun ia memberikan wang kepada orang ramai untuk jangka pendek, ia akan merencatkan ekonomi dan mempunyai kesan negatif” – Gambar fail KUALA LUMPUR: Sambungan moratorium menyeluruh yang dicadangkan beberapa pihak hanya akan merencatkan ekonomi untuk jangka panjang, kata Gabenor Bank Negara Datuk Nor Shamsiah Mohd Yunus. “Moratorium menyeluruh tidak baik untuk ekonomi. Meskipun ia memberikan wang kepada orang ramai untuk jangka pendek, ia akan merencatkan ekonomi dan mempunyai kesan… Read more »

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 6:37 pm

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•๐Ÿง•
Eton ada lah salah sorang bijak punya pembaca!
Si dara tu pandai mmbuat pertimbangan neraca
Dia dpt mengenali bahan ramuan dlm kari dalca
Tahulah dia membezakan antara intan dngn kaca
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 6:11 pm

Eton sayang,
๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Eton,masuklah ,nanti abang rasa tersisih
Hanya Eton harapan abang yang satu-satu
Sudikah abang nak ambil Eton buat kekasih
Emak dan ayah,dah lama nak ke menantu
๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Saya bukan Wak gontol,si bangka tu yerrrr

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 6:13 pm
Reply to  Anonymous

Kalu Eton tak caya,tunggu jab,sekejab lagi masoklah Wak tu ganggu abang!

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 6:18 pm
Reply to  Anonymous

Dia fitnah kata abang ni si “anon baik”!

ceh, taraf fitnah murahan tu

abang “Anonymous”

pembaca-pembaca sekelian,lihat fitnah dari wak gontol tu

zunnun
zunnun
13 November 2020 3:38 pm

alaun2 pAs fungsi akal mereka cerdas ke di gunakan utk berfikir ?

atau

malaun2 pAs, ape yg bagus memenuhi kepentingan mereka, itu yg akan di ikuti….

ape pula kepentingan mereka….

(1) selagi kerajaan Moo seiring dgn ajaran takfiri seketul daging babi hadi, kesana kemari kapir mengapir…

(2) ghadimah yg mencukupi

(3) boleh tambah kilang puki sana sini…..

yg lain, biar kerajaan Moo ambil danereka akan sentiasa tegar menyokong….

madu tiga omMo, pAs & bersatu saban hari saban menjadi realiti sampai pru 15 nanti….

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 4:52 pm
Reply to  zunnun

PAS akan sokong LGE dan DAP jika LGE yalah PM, siap keluar fatwa dan bagai sama mcm dlm Pakatan Rakyat halal undi DAP dan haram undi UMNO. Sekarang ketul2 daging babi MCA dalam gulai kawah PN dah jadi halal, samalah spt mereka pertikaikan syarat BN nak sokong Budget yg dibaca Najib spt syarat Puteri Gunung Ledang kerana PAS dah taksub takut hilang kerajaan PN jika BN tak sokong Budget. Waima, kalu unta pun jadi PM, PAS akan keluar fatwa sokong unta. Inilah dasar politik Machiavelli paling licik yg diamalkan oleh parti yg pakai nama Islam. Tak kisah bermain byk kolam… Read more »

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 3:01 pm

Eton sayang abang,
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

Abang ni dah tua dan dan tak nak bujang begini
Baik juga la abang rancang ambil Eton buat bini
Kalau jadi kawin nafkah zahir abang kasi beguni
Pasaltu nafkah batin pula stakat mampu geli-geli

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 3:03 pm
Reply to  Anonymous

sori,panton awal tadi baris tak sama,buat lain
ketik hp masa tengah berak,memang tak stabil

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 4:19 pm
Reply to  Anonymous

Anon anjing ๐Ÿฆฎ 2:58/3:01/3:03 pm,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ
Rentikanlah kerja bodoh ini Anon anjing keparat!
Anon tak akan dpt capai tahap pantun Kejora ini!
Baris sama panjang jer, belum lagi cukup syarat!
Naper, 1 baris ujung ‘li’..lagi 3 baris ujung nya ‘ni’?
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 4:23 pm
Reply to  Anonymous

Anon anjing ๐Ÿฆฎ 2:58/3:01/3:03 pm,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ
Naper Anon anjing ini nak main nyamar-nyamar?
Klu Kejora nak Eton, biar Kejora sendiri yg lamar!
Usah buat begini Anon anjing..Kejora tak gemar!
Klau dekat, Kejora tampor muka Anon berdamar
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 4:58 pm
Reply to  Anonymous

pantun nyamar????

perasan pulak kau ni Wak??

kebetulan,pantun aku ama dengan kau

AKU YANG NAK KE ETON,KAU PEHAL????

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ BUNGA NI AKU KASI ETON,JANGAN KAU KACU DIA YER

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 4:59 pm
Reply to  Anonymous

pembetulan : ama x sama /

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 5:16 pm
Reply to  Anonymous

Anon anjing ๐Ÿฆฎ 4:58 pm,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ
Rentikan sja ler wahai Anon anjing barua haprak
Ko cakap kt Eton, ko ketik hp masa ko tgh berak?
Mmg dah biol sewel ler ko punya pala tengkorak
Rasanya anjing betina lesbian ni tgh mabok arak
๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 5:29 pm
Reply to  Anonymous

MEMANG KAU CEMBURU LA TU!

BILA AKU NGORAT ETON,PENSYARAH

AKU PON NAK BEBINI OIIIII

BODO

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 6:08 pm
Reply to  Anonymous

Mkcik Anon anjing ๐Ÿฆฎ 5:29 pm,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ
Naper ler Anon anjing ini, bodo sampai sebegini?
Mmg lah dasar anjing, tk mengenal pahala dosa
Ko tu kan ke betina, mana nya boleh nak berbini?
Apa ko nak buat Eton tu..lesbian punya mangsa?
๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 5:30 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le Anon anjing ๐Ÿฆฎ,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ
Rasanya Anon anjing tua ni makan taik tk cukup
Atau dia meroyan sbb Peju-Wang dh nk lungkup
Elok repot kt Jab Haiwan..biar anjing ini dicekup
Oh yer..mkcik geng lesbian, mana dia melingkup?
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 5:56 pm
Reply to  Anonymous

aku jantan sado woi,

barang 7 inci,

SAPPA YANG NYAMAR TUDUH AKU POMPUAN NI,

YANG SI GONTOL NI PULAK PECAYA….

jANGAN CAYA SEMUA NI CIK eton yerrr,,

ini fitnah dari wak gontol kaki hancing

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 6:09 pm
Reply to  Anonymous

___________________________________________________
anon baik (Anon anjing ๐Ÿฆฎ)

macam mana kau tahu aku ni pompuan cantik hah?

30-20-30

kau ahlul nujub kerr?

memang aku pompuanโ€ฆ.awwwwโ€ฆemmm.. abg gontol laboh!!

tak selera aku

nah sepak kerandot kau!!!

kikikiki

Reply
9 November 2020 11:55 pm
___________________________________________________

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 6:10 pm
Reply to  Anonymous

Makcik Anon anjing ๐Ÿฆฎ / โ€˜anon taikโ€™ 5:56 pm,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kena taji sikit je mkcik anon taik dh biol monyok
Mula lah mkcik jadi melalut dan hilang tumpuan
Ternyata sekali yg mkcik ini dah sgt tua nyanyok
Baru je 2-3 hari yg lps mkcik mengaku pempuan
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 6:11 pm
Reply to  Anonymous

Makcik Anon anjing ๐Ÿฆฎ / โ€˜anon taikโ€™ 5:56 pm,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Apa makcik ifrit ni nk jadikan si Eton tu mangsa?
Jgn ingat Kejora nk biar ler mkcik anon bajingan
Kejora ini, tak mahu ler terlibat dgn noda & dosa!
Mkcik nk buat si Eton tu, lesbian pnya pasangan
๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 2:58 pm

Eton sayang abang,
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

Abang ni dah tua dan dan tan nak bujang begini
Baik juga la abang rancang ambil Eton buat bini
Kalu jadi kawin nafkah zahir abang kasi beguni
Pasal nafkah batin pula stakat mampu geli-geli

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Goh
Goh
13 November 2020 2:33 pm

Ni namanya lebai duniawi…negeri yg diperintah hasil x seberapa, lagi nak mtk naik elaun bagai ..bodohhhh sapa undi puak ni. Meme anjing neraka puak tu

khatijah.nuno
khatijah.nuno
14 November 2020 1:19 am
Reply to  Goh

YG undi dan sokong puak Pas memang dah confirm takde otak…zombies…tak guna hidop..lebih baik pakat ramai terjun gaung atau terjun ke laut.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
13 November 2020 2:08 pm

Jump Pas jump. Good.
Spin doggie spin.
Play dead. You stupid anjing.
Wofwofwof. Goyang ekor.

Azmin Semburit main dengan anjingnya nama Pas.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
14 November 2020 1:21 am

hahaha good one.. nanti later Azmin will say..Pas come play..catch my balls hahahaha. Berterabur serban2 Lobai berlari2 mai bola Azmin kih kih kih

najib bini rosmah
najib bini rosmah
13 November 2020 2:04 pm

Parti Anjing SeMalaysia PAS.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
14 November 2020 1:22 am

Betoi sgt..ANjing kerja dia menyalak, sondol kaki tuan dia..dpapt gonggong tulang

Anonymous
Anonymous
13 November 2020 11:53 am

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Mmg le sangat berat rasanya, sebuah penantian
Apakah si dara itu..langsung tak ada pengertian?
Jambatan lara rindu ini, ttap Kejora jadikan titian
Dan berpantun untuk si dara ttap jadi kemestian
๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†