UMNO SUDAH BOLEH LUPAKAN PAS, HATINYA SAH TELAH MELEKAT PADA PN, BUKAN LAGI MN

Dua hari lalu, Muhyiddin Yassin memaklumkan mengenai mesyuarat Majlis Tertinggi PN yang dipengerusikannya secara sidang video.

Kehadiran pemimpin lain yang dimaklumkan beliau dalam mesyuarat tersebut adalah seperti berikut:-

1. Hadi Awang – Timbalan Pengerusi

2. Dr. Jeffrey Kitingan – Timbalan Pengerusi

3. Yong Teck Lee – Timbalan Pengerusi

4. Ahmad Faizal Azumu – Timbalan Pengerusi

Turut hadir ialah:-

⁃ Hamzah Zainuddin – Setiausaha Agung

⁃ Azmin Ali – Ketua Penerangan

⁃ Ahmad Shamsuri Mokhtar – Bendahari Agung

⁃ Rina Harun – Ketua Wanita

⁃ Ir. Khairil Nizam Khirudin – Ketua Pemuda

⁃ Takiyuddin Hassan – Ahli MT

⁃ Dr. Ronald Kiandee – Ahli MT

⁃ Guan Dee bin Koh Hoi – Ahli MT

Secara tidak langsung, melalui hebahan yang diumumkan oleh Muhyiddin ini, PN sudah pun mempunyai struktur kepimpinannya yang sah dan hampir lengkap sekarang ini.

Struktur kepimpinan itu jelas melibatkan Pas yang sebelum ini diketahui umum sudah menjalin permuafakatan dengan UMNO dalam Muafakat Nasional atau MN.

Begitu pun, MN tidak pernah mewujudkan barisan kepimpinannya, malah persetujuan untuk mendaftarkan gabungan itu baru saja diputuskan lebih kurang sebulan yang lalu.

Yang jelas, Pas kini sudah sah melekat hatinya bersama PN dan barangkali hanya menunggu masa yang sesuai saja untuk memutuskan pertunangan secara rasmi dengan UMNO dalam mahligai impian MN yang hanya bertahan lebih kurang setahun lamanya.

Tentulah tidak mungkin, setelah berada dalam barisan kepimpinan PN, Pas mahu berada pula di dalam MN bersama UMNO.

Berikutan mesyuarat MT PN pada 9 November itu juga, Hamzah kemudian memaklumkan di laman sosialnya mengenai persetujuan menubuhkan Badan Perhubungan Negeri-Negeri dan perlantikan Azmin sebagai Pengarah Pilihanraya.

Perlantikan Pengerusi Perhubungan Negeri-Negeri itu, jelas Hamzah akan dilakukan oleh Muhyiddin selaku Pengerusi PN.

Kata beliau, langkah itu bertujuan memperkasa gerak kerja parti di peringkat akar umbi secara menyeluruh dan untuk mengukuhkan kedudukan PN sebagai peneraju kerajaan.

Yang perlu difahami dengan mengumumkan menubuhkan Badan Perhubungan Negeri-Negeri ini, sudah pasti pemimpin Pas akan dilantik mengetuai beberapa negeri, antaranya Kelantan, Terengganu, Kedah dan mungkin juga Pahang serta Perlis.

Dengan perlantikan tersebut dijangka akan dilakukan Muhyiddin dalam waktu terdekat ini, bererti hubungan Pas dengan UMNO dalam MN akan semakin menjauh seperti kian hilangnya perasaan kasih seseorang setelah bertemu kekasih lain yang lebih berharta dan boleh memberi kemewahan kepadanya.

Itulah dunia – dalam banyak perkara, penentunya kesetiaan ialah keselesaan, kedudukan, jawatan serta wang.

Dalam senario ini di mana UMNO tidak mampu lagi memberi apa-apa kepada Pas sebagaimana era Najib Razak dahulu, untuk mengekalkan dominasinya sebagai parti Melayu, UMNO tiada pilihan lain lagi selain perlu meninggalkan Pas dan anggap saja MN sebagai mahligai angan-angan yang sudah pun musnah.

UMNO perlu kembali kepada realiti dengan mengukuhkan dirinya sendiri bersama rakan-rakan komponen BN bagi menghadapi PRU15 akan datang.

Pas ternyata bukanlah pasangan setia yang kesetiaannya boleh diharap berpanjangan, setelah biasa kawan cerai, kawin cerai sebelum ini, kesukaan itu nampaknya terus menjadi amalan serta gaya perjuangannya.

Tidak guna lagi UMNO bergantung harap atau menaruh harapan kepada Pas – segala-galanya kini telah berakhir.

Kalau mahu berunding soal pembahagian kerusi pun, UMNO tetap akan kalah kerana selepas ini perundingan tentu saja perlu melibatkan UMNO atau BN dengan PN, bukan lagi dengan Bersatu atau Pas secara sendirian.

Dalam situasi di mana PN sudah ada struktur kepimpinan dan Pas sah bersama dengannya, gabungan itu kini mempunyai 50 kerusi Parlimen (31+18+1) berbanding BN hanya ada 43 kerusi.

Maka, PN dengan sendirinya mempunyai kedudukan yang lebih untuk menekan UMNO dan BN agar lebih bertolerasi, terutama bersedia menyerahkan kerusi-kerusi tertentu kepada Geng Hamzah dan Geng Azmin.

Akhirnya, UMNO akan terus berada di lapisan kedua di belakang PN dalam pembahagian kerusi untuk PRU15, sekaligus memungkinkan masa depan Zahid Hamidi dan Najib menjadi lebih gelap sekiranya Muhyiddin terus kekal lagi sebagai Perdana Menteri.

Hanya berjuang sendiri, bangun sendiri dan guna kekuatan sendiri bersama BN saja yang mampu membolehkan UMNO kembali tegak berdiri seperti sebelum ini. (Shahbudindotcom 11/11/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 11 November 2020 — 9:49 am
Subscribe
Notify of
guest
46 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
12 November 2020 8:14 pm

DALAM POLITIK ISTILAH KAWIN CERAI TAK ADA ASALKAN UNTUNGKAN NEGARA……. GANGGUAN AIR TANDA BANYAK RASUAH……. MEMANG LERR TIONGKOK ALERGIC DENGAN MELAYU ISLAM….. Rungutan Terhadap PKPB Ad-Hoc……. 1) PKPB bermula hari ini. Kali ini banyak pihak tak berpuas hati dalam kalangan rakyat. Takyah ambil kira pembangkang yang tak puas hati sebab pembangkang memang takkan puas hati walau apa keputusan kerajaan. Tapi ketidakpuasan hati yang datang daripada non-partisan, kerajaan kena pandang betul-betul. 2) Ramai peniaga kechil yang merungut dengan PKPB secara mendadak. Bisnes kechil jual kerepek dan nasik lemak sorang-sorang pun terjejas. Bisnes berskala kechil-sederhana lagi lah terjejas. Ada yang baru saja… Read more »

trackback
PN susun organisasi, isyarat BN sudah tidak diperlukan lagi
12 November 2020 8:00 am

[…] Berita penuh : https://shahbudindotcom.net/2020/11/11/umno-sudah-boleh-lupakan-pas-hatinya-sah-melekat-pada-pn-buka… […]

Lebai sidi
Lebai sidi
12 November 2020 7:26 am

UMNO x join PN sbb tu x dilantik ke apa2 jwtn dlm PN. Dlm hal ini, sama2lah kita tunggu sejauhmana kesetiaan PAS dlm MN. Klu betul spt yg diramalkan, ternyata sikap suka kawin cerai atau kawin ramai sudah menjadi tabiat hakiki PAS.Dlm kes begini, kasih sayang sudah terbahagi dua atau tiga atau empat.Ianya tentu sukar utk mencari keadilan. Persoalannya..isteri manakah yg nk diberi kasih sayang yg lebih atau tumpuan? Hanya PAS yg mampu meberi jawapannya. Kesetiaan bkn ada pada PAS. tp klu nk cari keuntungan, PAS mmg pakarnya.

Amem
Amem
11 November 2020 5:59 pm

Rpk lebih dekat dgn raja2 tak silap sepupu pada Tuanku Idris Sultan Selangor besar kemungkinan prk Sarawak dan pru15 dibuat serentak awal tahun depan. Bagaimana caranya hanya awal 2021 segala penyaksian.

Zaiyu
Zaiyu
11 November 2020 3:28 pm

Kesian sebuah parti yang besar dan gah dengan memiliki bangun PWTC , kini menjadi parti Cap Ayam….salahnya kerana berketua orang yg lemah dan bermasalah. Lalu apa jua tindak tanduk dan langkah yg diambil lebih mengutama nadib diri daripada nadib parti. Dengan mengambil langkah melengah2 masa umno sangka ia untung, sebaliknya langkah itu lebih memberi keuntungan kepada Yiddin.
Ditambah pula dengan peel pelahap pemimpin2 umno habuan , maka peluang ini telah diambil oleh Yiddin.
Bagi pemimpin2 sebegini apalah ada pada nama iaitu umno .

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 2:06 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Di blog syhdu ini Kejora akn jadi penunggu setia
Entah bila pun tak tahu, akn terciptanya bahagia
Biarpun belum dapat pasti, akn kunjungan si dia
Namun, doa akn tetap mengiringi srikandi mulia
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 2:07 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Barangkali juga..penantian ini, tiada penghujung
Insan yg hina ini orang dah tak sudi nak kunjung
Apa2 pun dewi, khidmat setia teruslah dijunjung
Jasa bakti dan budi mu, kami ttap terus sanjung
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 2:08 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Biar sajalah diri ini dibuai dek mimpi dan mamai
Diri ini tetap bahagia, di desa pingitan yg permai
Kepada nusa bangsa teruskan lah bakti disemai
Semoga dirimu dewi di dalam tenteram & damai
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 2:09 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Barangkali org sdg sibuk dgn tugasan dan study
Mungkin juga diri ini mengharap pada yg tk sudi
Kpd mu dewi..kami tetap kenang, bakti dan budi
Biar lah pertemuan ini, jadi satu kenangan abadi
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 2:09 pm
Reply to  Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Diri ini sudah terbiasa dngan airmata bergenang
Biar je lautan api ini, diri ini terus redah & renang
Moga di hujung perjuangan, dirimu ttap menang
Jasa bakti mu dewi..akan sentiasa kami kenang
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 2:10 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Apa-apa pun jua, cita2 & impian tetap tersimpan
Akan Kejora perjuangkan juga sisa-sisa harapan
Pantun berbunga..untuk si dara sebagai tatapan
Salam & doa diutus buat org di barisan hadapan
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 2:12 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Maaflah, kiranya pantun berbunga mengganggu
Barangkali kehadiran nya, org dah tk lagi tunggu
Namun jasa baktimu dewi kami tak pernah ragu
Terimalah ‘Barisan Kita’ ku utus dendangan lagu
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 2:12 pm
Reply to  Anonymous

LAGU – INILAH BARISAN KITA
KARAOKE – https://youtu.be/0r0jifQptcs
LIRIK –
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Inilah barisan kita
Yang ikhlas berjuang
Siap sedia berkorban
Untuk ibu pertiwi

Sebelum kami berjaya
Jangan harap kami pulang
Inilah sumpah pendekar kita
Menuju medan bakti

Andaikata kami gugur semua
Taburlah bunga di atas pusara
Kami mohon doa
Malaysia berjaya

Semboyan telah berbunyi
Menuju medan bakti
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 12:41 pm

Tak rugi jika berpisah dengan PAS pun. Tidak ada banyak faedah Umno bersama PAS. Dulu lama tak bersama, tak banyak beza bila bersama.

Arun
Arun
11 November 2020 11:24 am

Pujuk tun masuk pejuang+umno+bn walau hati pedih

Arun
Arun
11 November 2020 11:19 am

hati hati cari kawan, jumpa kawan tapi tidak ada keikhlasan, ini apa yg dikatakan adakah syaitan
telah berjaya masuk ketengah merasok
segala hati dn akhirnya kian menunggu saat kehancuran dn kepedihan amat. Bersendirilah bangun kawan ku, buka mata balik, tdk ada apa yg diharapkan lagi.
Jika jumpa kawan, kawan baru yg boleh diajak walaupun pedih , ayok kawan ku bina kawan baru, biar bergegar semuanya, tunjukkan siapa yg paling hebat. ..

angah imam
angah imam
11 November 2020 10:25 am

ALLAH SWT maha Adil dan Maha Kaya. didedahkan satu persatu wajah sebenar semua parti politik dan para politician termasuk agamawan pendusta. benar nnubuwat rosuluLlah saw perihal penguasa dan ulama’politik di zaman mulkan jabariyyan. mereka mengajak ummat menyembah mereka, sedang mereka pula menyembah dajjal al-masih dengan beribadah pendeta majusi. terbaik freemasion illuminati malaysia. sunggoh aku berlindung dengan rahmat ALLAH SWT daripada para pengikut dajjal al-masih di zaman mulkan jabariyyan ini. zaman era kekuasaan dinasti parti politik memaksa rakyat mengikut kehendak mereka tanpa bantah dan tanpa soal dengan bai’ah wala’yang bukan bukan. cukup lah syahadah itu adalah bai’ah dan wala’yang tertinggi bagi… Read more »

khatijah.nuno
khatijah.nuno
12 November 2020 2:58 am
Reply to  angah imam

Benar sekali dan Ularmak2 Pas ni byk yg Ularmak Jahat.. Ta caya gi buka lilit serban Hadi..ada ulaq besaq mcam anaconda huhu

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 8:56 am

PAS “menunggu masa yang sesuai saja untuk memutuskan pertunangan secara rasmi dengan UMNO ..”

Tak boleh. Mana boleh PAS bekerjasama dengan UMNO. Kedua duanya Malay-based, nak mengejar sokongan orang Melayu. Mesti bertembuh di tengah jalan dengan masam muka.

Kali ini bertembuh dan bergaduh.

Johnny Dicks
Johnny Dicks
11 November 2020 2:09 pm
Reply to  Anonymous

I’m sorry dude…
Is there such a word “bertembuh”? I can’t find it in the dictionary…I contacted Dewan Bahasa dan Pustaka …they also could not verify…they suggested “bertembung”

khatijah.nuno
khatijah.nuno
12 November 2020 2:59 am
Reply to  Johnny Dicks

silap eja la tu…bertembung patutnya

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 8:49 am

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BIADAB DAN KURANG AJAR.

MELETAK KOPIPES NYA SATU LEPAS SATU SEJAK BLOG POST INI BUKA.

TAK KOMEN BLOG POST LANGSUNG. TIDAK SOPAN.

SEPERTI BIASA, MEMBOSANKAN PEMBACA DENGAN KISAH CINTA TAK BERBALAS NYA.

TABIAT MCM PENJANGAK, PENJAHAT DAN GENGSTER.

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:12 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua puki kurap akal pendek kelentit panjang 8:49 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dh beruban bulu puki dan semua bulu
Kat blog ni, anjing ni gatal puki, nk jadi penghulu
Tapi dia tk mau tengok kehebatan Kejora ni dulu
Akibatnya asyik kena tala & taji, kantoi dan malu
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:13 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua puki kurap akal pendek kelentit panjang 8:49 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing asyik kena, Kejora taji tersmbam jatuh
Maruah dan moral anjing tua ini dh rosak runtuh
Membebel, meroyan dia..tajuk post tak disentuh
Bodoh anjing ni mcm pak dia pnya kepala butuh
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:14 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua puki kurap akal pendek kelentit panjang 8:49 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kebodohan dari TN anjing, mmg tak dpt dihapus
Anjing tua ini kerja mencaci je, tak ikut tajuk pos
Dulu Kejora selalu kutuk anjing ini pelir mampos
Rupa2 nya, betina tua putus haid, atau menopos
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:16 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua puki kurap akal pendek kelentit panjang 8:49 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Itulah, dekat tajuk pos, tk mau nak beri tumpuan
Lps itu, mkcik gatal pulak gi jolok sarang tebuan
Sekarang kantoi monyok le mkcik dapat habuan
Klu biadab, Kejora tibai, tak kira mkcik pempuan
👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳👩‍🦳
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:17 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua puki kurap akal pendek kelentit panjang 8:49 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing dajal mahu buat perangai keling paria
Dia nak buat sikap tamak, serupa dgn anjing liar
Blog ini, dia cuba mau buat harta pala bapak dia
Dgn org lain boleh, tapi Cgu Kejora tak akan biar
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:19 pm
Reply to  Anonymous

Nasib le TN anjing 🐕 betina tua puki kurap akal pendek kelentit panjang 8:49 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing betina, dgn Kejora asyik nak cari pasal
Tak padan tua anjing lahanat ini cuba lagak juah
Silap lah mkcik netball ini dia acah kapten futsal
Awal pagi, anjing puki kurap ini dah makan kuah
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:20 pm
Reply to  Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Klau blog kucar-kacir jgn disalahkan Kejora pula
Lihatlah jam 8:49 am tu siapa cari pasal @ mula
Tetiba jer Kejora diserang anjing betina sihir gila
Tak kan Kejora nak diam je klau diri org dah tala
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:20 pm
Reply to  Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora berpantun, mkcik TN itu Kejora tak kacau!
Tetiba je betina kelentit pnjang ini mari meracau
Terjerit dia, mcm murai tercabut ekor pnya kicau
Msti anjing betina ni mlm tadi laki tk kasi lancau
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:21 pm
Reply to  Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Auntie TN tu, hidup bercinta, mmg tk prnah rasa
Ketika zaman British dulu, dia mningkat dewasa
Dia dapat laki pun hodoh, dek kena kawin paksa
Bila mlm layan laki di ranjang dirasa sgt tersiksa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:22 pm
Reply to  Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mlm pertama, dah jadi pergaduhan atas ranjang
Mkcik TN meraung..bila laki dia, suruh telanjang
Punya lah meronta..sampai laki pun dia terajang
Laki dia pulak tk suka Mkcik TN kelentit panjang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:23 pm
Reply to  Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Skrng ni, laki mkcik TN bagi blkang masa baring
Dgn mkcik TN kerepot itu, laki dia sangat boring
Dh ler puki mkcik tu mcm sabut kelapa je kering
Bibir puki dia hitam kepet mcm kulit buah jering
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:24 pm
Reply to  Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Mkcik TN anjing langsung tk tau malu kat orang
Dah rapat tersembam msih lagi nk lagak garang
Dah le puki dia mcm berlumut pnya cengkerang
Biji kelentit pulak, hitam, serupa dgn ketul arang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:24 pm
Reply to  Anonymous

Para pembaca sekalian,

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kejora, hidup sendirian..bak burung dlm sangkar
Salahkah klau Kejora memuja bunga nan mekar?
Di samping bagi smngat kpd ‘bakal doktor pakar’
Sekadar nak berpantun dan gurau senda kelakar
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Gila agaknya, TN anjing ‘Peju-Wang’ punya askar
Tetiba jer Kejora ni..anjing tua itu mari nak cakar
Tak sedar..bontot dia keras, mcm pasu tembikar
Puki dia pulak bak daging rentung terlajak bakar
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 1:25 pm
Reply to  Anonymous

Para pembaca sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Baru dia tahu kini, TN anjing betina tua sihir gila!
Kejora tk kacau dia, tpi anjing itu cari pasal mula
Skrg, anjing dajal biadab tu Kejora akn terus tala
Kejora nk ajar dia sikit tentang adab & tatasusila
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

NUR-ARTIKAH BINTI HAMDAN
NUR-ARTIKAH BINTI HAMDAN
11 November 2020 8:29 am

Pengkhianat + Penunggang agama + pembelot = HANCUR NEGARA

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 8:01 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Waah, garang nampak penampilan sdri Artikah
Berhati-hatilah bila ke blog ini melangkah
Nk tanya sikit dah berpunya atau single lagi kah?
Atau cik ni janda muda yg dulu pernah menikah?
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 8:03 pm
Reply to  Anonymous

Errata:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Waah, garang nampak penampilan sdri Artikah
Berhati-hatilah bila ke blog ini mengatur langkah
Nk tanya sikit dah berpunya atau single lagi kah?
Atau cik ni janda muda yg dulu pernah menikah?
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

khatijah.nuno
khatijah.nuno
12 November 2020 3:01 am

Sebelum mereka hancurkan negara ini. kita patut pakat bangkit dan hancurkan mereka di PRU 15

NUR-ARTIKAH BINTI HAMDAN
NUR-ARTIKAH BINTI HAMDAN
11 November 2020 8:28 am

Pengkhianat + Penunggang agama + pembelot = HANCUR NEGARA DAN RAKYAT

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 8:05 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Waahh, garang nampak penampilan sdri Artikah
Berhati-hatilah bila ke blog ini mengatur langkah
Nk tanya sikit dah berpunya atau single lagi kah?
Atau cik ni janda muda yg dulu pernah menikah?
🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕🧕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 8:18 am

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Mmg le sangat berat rasanya, sebuah penantian
Apakah si dara itu..langsung tak ada pengertian?
Jambatan lara rindu ini, ttap Kejora jadikan titian
Dan berpantun untuk si dara ttap jadi kemestian
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 8:18 am
Reply to  Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Mmg le sngat berat, kerinduan yg membelenggu
Sesaat menanti terasa lama bagaikan seminggu
Biar seribu tahun, aku kan tetap setia menunggu
Untuk si dia..kan ku bina sebuah cinta pnya tugu
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 8:19 am
Reply to  Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Begini le keadaan diri ini, bila hidup bersendirian
Yang menjadi teman, hnyalah hiba dan kesepian
Jambatan lara rindu terpaksa jua dijadikan titian
Mmg sgt tersiksa mngharung sebuah penantian
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
11 November 2020 8:19 am
Reply to  Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Di pergunungan rindu ini..diri akan terus bertapa
Zikir & mantera kasih mmg diri tidak pernah alpa
Apa kah di sini, kebahagiaan, akan dpt ku jumpa?
Atau segala-galanya hanya akan menuju hampa?
👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓👩‍🎓
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆